Inan: 'We weten dat Ajax geld nodig heeft, maar om het kapitaal bij Ramaj te verzilveren...'

door Jari Perridon 151

Bron Algemeen Dagblad

Inan: 'We weten dat Ajax geld nodig heeft, maar om het kapitaal bij Ramaj te verzilveren...'

door Jari Perridon 151

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Johan Inan denkt dat de keuze voor Remko Pasveer onder de lat bij Ajax financiële gevolgen kan hebben voor de club. Eerder deze week werd bekend dat de veertigjarige Pasveer de eerste doelman wordt van de Amsterdammers. Een keuze die maar weinig mensen aan zagen komen. Inan kan zich vinden in de keuze van Farioli voor de ervaren doelman.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

'Pasveer was een van de eerste spelers waar Farioli mee sprak toen hij begon aan zijn klus in Amsterdam. De voorbereiding ging van start, terwijl de doelman nog geen nieuw contract had. Uiteindelijk gaf de doelman aan dat hij er met de club wel uit zou komen. Toen heeft hij de handschoen opgepakt en is hij de voorbereiding begonnen. Hoe langer die voorbereiding duurde, hoe meer Farioli overtuigd raakte van de veertigjarige doelman', begint Inan in de AD Voetbalpodcast.

'Hij is niet alleen qua mentaliteit en leiderschap belangrijk, maar hij bewees zich ook in de oefenwedstrijden. Farioli houdt er een tactiek op na waarin hij van de keeper vraagt om te wachten op spitsen die uitstappen zodat er elders op het veld ruimtes komen. Als er iets is dat Pasveer kenmerkt dan is dat het meevoetballen', vervolgt de Ajax-watcher van het Algemeen Dagblad.

Veel trainers kiezen er ook voor om een middenvelder uit te laten zakken in de opbouw. Dit zorgt er voor dat er elders op het veld een afspeelmogelijkheid minder is. Farioli wil graag dat Pasveer positie inneemt tussen de twee centrale verdedigers. 'Ook het moment herkennen waar de bal naartoe moet ligt Pasveer perfect. De doelman heeft ook een goede trap. Mocht Ajax onder druk gezet worden kan kan Pasveer spelers lanceren met zijn trap', is Inan van mening.

Ajax heeft nu drie ontevreden keepers

Doordat Pasveer nu eerste keeper is, zijn er meerdere keepers bij de Amsterdammers ontevreden. Gerónimo Rulli gaf eerder al aan te denken aan een vertrek, en ook Diant Ramaj wil vertrekken nu hij weet dat hij geen eerste doelman zal zijn. 'Ramaj is nu druk met zijn zaakwaarnemer in de weer. Jay Gorter heeft in de gesprekken met de club te horen gekregen dat hij mocht vertrekken bij een goed bod. Hij stond er voor open om als tweede keeper bij Ajax te blijven, maar nu de pikorde is veranderd lijkt het er op dat hij de huidige derde doelman is.'

Inan benadrukt ook hoe belangrijk Pasveer is in de communicatie met zijn medespelers. Het lijkt er op dat Dies Janse en Josip Šutalo centraal achterin zullen staan tegen FK Vojvodina. 'Van Janse kan je verbaal nog niet te veel verwachten en Šutalo is nog geen spraakwaterval gebleken. Farioli wil dat zij iemand achter zich hebben die het goed kan neerzetten.'

Keuze voor Pasveer kan financiële gevolgen met zich meebrengen 

Tot slot geeft Inan aan dat de keuze voor Pasveer financiële gevolgen kan hebben voor de Amsterdammers. Ramaj was een van de lichtpuntjes bij de Amsterdammers het afgelopen seizoen. 'Ik dacht dat Ajax hem over een paar jaar voor dertig tot veertig miljoen euro kon verkopen. Als je hem nu verkoopt spoel je denk ik tien miljoen euro door het putje. We weten dat Ajax geld nodig heeft, maar om het kapitaal bij Ramaj te verzilveren...'

Ajax neemt het donderdag in de tweede voorronde van de Europa League op tegen FK Vojvodina! Scoor nu odds van 50.00 als Ajax wint van de Serviërs! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Dapperestrijders +4599

Bergwijn levert meer op, zo'n 25 miljoen op z'n minst.

27-07-2024 23:19

debarbaar +8250

Ramaj hoef je niet te verkopen, want die staat over 3 maanden gewoon vast in het elftal. Deze oude man gaat of de mist in met een paar blunders of hij raakt geblesseerd of Farioli krijgt de boodschap hem op te stellen om niet aan kapitaalvernietiging te doen. Zodra de achterhoede vaststaat is Ramaj gewoon weer de vaste keeper.

26-07-2024 10:28

Gewoon Gijs +18379

Die opdracht had hij al moeten krijgen in dit geval

26-07-2024 11:29

jerryisthename +31827

Johan Inan denkt teveel....de nobody.

25-07-2024 21:08

eros +4803

Minimaal 10 miljoen…

25-07-2024 17:29

Balgevoel +30857

Aldus orakel Inan. Ramaj speelt gewoon als hij laat zien de beste te zijn, zo simpel is het. Als Dies Janse beter is dan Hato, hoort Janse te spelen. En is Mannsverk beter dan Henderson, mag ook onze bestbetaalde speler gewoon op het bankie plaatsnemen. We zijn een topclub waar alles hoort te gaan om resultaten, klaar.

Dat we nu financieel in een lastiger situatie zitten en dat spelers die niet spelen minder waard worden, zijn feiten. Maar anderzijds geldt dat de spelers die wél spelen, weer meer waard worden (behalve Pasveer, want die is inderdaad al bijna honderd). We gaan het vanavond zien, maar als Pasveer door Farioli en z'n staf beter bevonden wordt voor het elftal, is dat gewoon wat hoort bij topsport.

25-07-2024 16:41

Ajacider +4919

Ik zag bedragen in de wandelgangen van 25 miljoen. Als dit waar is snap ik dat Ajax hapt. Niet te weigeren in de situatie waar de club momenteel in zit. En voor Steijn en co een corrigerende tik tegen de plaat voor z'n Haagse Harses.

25-07-2024 16:02

DTM1970 +1506

Als Ramaj een topper is zou die gewoon even wachten op zijn kans en hem dan verzilveren. Sterker nog, dan was hij niet in deze positie gekomen.
Dat meneer meteen beledigd is betekent dat hij mentaal niet klaar is voor een stapje hoger. Eigenlijk ook niet voor Ajax 1.

25-07-2024 15:29

WeirdAJAX +12241

Ben het met hem eens tav Ramaj.

25-07-2024 14:58

Moonlight +2225

Pasveer heeft geen goede trap , elke bal werd buiten de lijnen geschoten met uittrappen. Ik begrijp dit niet. Remaj heeft zich vorig jaar bewezen en pasveer was vorig jaar niet goed.

25-07-2024 14:44

ProfessorX +19827

Dus wat INan nu zegt is de waarheid ?
10 miljoen door het putje ?
ik ga hem opzoeken even de cijfers euroloterij vragen , maar ik wacht wel eerst tot er 120 miljoen inzit .

Pffff wat een stemmingmaker zeg die kneus

25-07-2024 14:34

MosesD +14662

Ik heb het al vaker gezegd, Ajax voert nu een penny wise pound foolish beleid. De mogelijke verkoop van Ramaj is daar weer een voorbeeld van.

25-07-2024 14:32

Kryptonite +76811

Ik probeer het gebagatelliseer van het talent van Ramaj even te begrijpen. Is dit een vorm van coping? Zijn dit de nieuwe "Alex fanboys" die vorig seizoen anderen "Sven fanboys" noemden? Waarom hoorde ik jullie vóór het nieuws dat hij mag vertrekken anders nooit kritisch over Ramaj?

Bijzondere vorm van delusion dit.

25-07-2024 14:00

twynestar +28351

bagatelliseren is iets heel anders dan kritisch zijn he. je kunt iemand een prima keeper vinden maar niet zo exceptioneel dat hij absoluut niet verkocht mag worden. ik zie ook liever ramaj, toch vind ik hem geen wereldkeeper die waar Ajax nog vele jaren op had gebouwd.

er is meer in het leven dan voor of tegen iemand zijn.

25-07-2024 14:08

Kryptonite +76811

Prima, maar van waar ineens nu alle kritische noten? Ineens worden zijn blunders benoemd en wordt gesuggereerd dat het toch niet zo'n groot talent is. Ik zag letterlijk niemand zoiets schrijven vóór dit nieuws. Ook niet mensen die bijvoorbeeld op favoriete opstellingen van anderen reageerden, zoals bij Sutalo of Hendo. Iedereen vond het logisch dat Ramaj 1e keeper zou zijn en niemand was kritisch whatsoever. Het heeft veel weg van coping.

25-07-2024 14:12

twynestar +28351

dat is dezelfde tegenstelling: iemand niet affikken als Sutalo betekent niet dat je hem beter dan Courtois vindt. hij was een lichtpuntje, je had hem erbij willen houden, logische 1e keeper. Dat er geen reden voor actieve kritiek is wil niet zeggen dat er niets aan te merken is, ik zou het juist toejuichen als we de minpunten van spelers vaker voor ons houden, bijv op favo opstellingen.

Je kunt invullen dat het coping is. Maar het kan even goed een tegenreactie zijn op een groot aantal "de club is doodziek" pavlov waarin hij tot de nieuwe jezus wordt gebombardeerd. dat vraagt ook om tegenargumenten

25-07-2024 14:33

Kryptonite +76811

Mijn punt is dat er spelers zijn die duidelijk over dusdanig veel potentie beschikken dat wij dat allen inzagen. Andere voorbeelden zijn Hato en Brobbey. Zeker op laatstgenoemde is men behoorlijk kritisch geweest. En terecht. Maar de consensus was dat Brobbey en Hato waardevol voor ons zijn en in de toekomst meer zullen opleveren dan nu, Hato in het bijzonder. Als dan het bericht komt dat Hato op de transferlijst wordt geplaatst en men is ineens extra kritisch op hem ("hij is veel te kort voor een verdediger" of "hij had heel veel blunders vorig jaar") dan is dat toch gewoon op z'n zachts gezegd opvallend?

25-07-2024 14:38

twynestar +28351

dat is ook opvallend, maar komt dus niet per se door coping. als ik 3 mensen zie huilen hoe perfect hij was voel ik ook de neiging om aan te stippen dat hij erg onrustig op corners was ( Pasveer ook trouwens)

25-07-2024 14:52

NipeB +15800

Heel weinig keepers van 22 jaar zien er als een wereldtalent uit. Keepen is pas echt een ervaringsvak. Van der Sar stopte nooit een penalty in die jaren bijv. Onana heeft ook rare fouten gemaakt. Pasveer is niet beter en 40 en Ramaj is dus veel beter want nu al even goed. We wilden Rulli omdat Pasveer niet goed genoeg was en nu gaat een passant als Farioli hem eerste keeper maken zonder over de gevolgen na te denken. Hij heeft gezegd voor deze wedstrijd trouwens. Maar denk dat het heftige signaal van de zaakwaarnemer van Ramaj kwam. Maakt Farioli definitief deze keuze, dan ben je 3 keepers kwijt. Kun je je 4 spelers die je kunt halen er 2 van aan een keeper spenderen terwijl je een uitstekende jonge keeper hebt die je in mei als Ajax nog tot de kern die niet mocht vertrekken rekende.

25-07-2024 15:29

twynestar +28351

Ik ben op de hoogte van Ramajs grote talent. ook dat hij ambitieus is en bij zijn komst al duidelijk maakte dat Ajax een springplank is. geen probleem, maar wij gaan de topjaren van Ramaj hoe dan ook niet meemaken. Wederom: ik hou hem liever maar er vertrekt met hem geen topkeeper die onvervangbaar is.

Het heftige signaal van Ramaj zijn zaakwaarnemer zegt natuurlijk veel over hun intenties. Die willen nog geen maand vertraging in hun ambitieuze plannen. Wederom mag dat, maar dat is nog steeds hun keus en geen standaard reactie van een talentvolle speler die vorig jaar als reserve achter iig rulli werd gehaald. Zeker de trainer moet daar in zijn keuzes geen rekening mee houden want je stelt toch altijd mensen teleue.

25-07-2024 16:03

Kryptonite +76811

Alle spelers, de "eigen jeugd" incluis (of misschien wel voorop), zien Ajax als springplank. We hoeven dan ook niet de absolute topjaren van deze spelers mee te maken, maar wel de jaren waarin ze eigenlijk het niveau van Ajax/de Eredivisie ontgroeid zijn en een volgende stap kunnen maken voor veel geld. Het is een soort friends met mutual benefits.

Ramaj was vorig jaar onderdeel van een politiek spelletje tussen Steijn en Mislintat en speelde onterecht niet. Vervolgens maakte hij een ongelooflijk kut seizoen mee, waarbij vermoedelijk alle spelers het schijnbaar zinkend schip wilden verlaten. Nu dreigt hij wederom tweede viool te moeten spelen, terwijl hij op zijn leeftijd veel moet spelen en bovendien van mening zal zijn dat hij niet onder doet voor Pasveer. En daar heeft hij uiteraard gelijk in. Als Brobbey nu ineens voor Akpom moet banken dan zullen hij en zijn zaakwaarnemer zich ook niet koest houden.

25-07-2024 16:09

3sterren +20205

@Kryptonite
”dan is dat toch gewoon op z'n zachts gezegd opvallend?”

Opvallend ja, maar hé, ook AS leden is niets menselijks vreemd.
Ik schaar het onder zelfbescherming.
Men is zwaar teleurgesteld bij het (eventuele) vertrek van één of meerdere favoriete spelers, en proberen zo het ’slechte’ nieuws zachtjes te laten landen ...

25-07-2024 17:26

Lunsdale +6371

Ik ben geen 'Alex fanboy', absoluut nooit een 'Sven fanboy' geweest, maar had wel hiervoor al kritiek op Ramaj. Ook hardop uitgesproken. Ik vind overigens wel dat hij momenteel de beste keeper is van Ajax en dat hij in de toekomst, in potentie, meer zou kunnen opleveren dan nu. Ook vind ik Pasveer absoluut niet basiswaardig.

25-07-2024 14:30

Kryptonite +76811

Ramaj is absoluut niet foutloos. Maar wie wel, vooral vorig jaar? Maar "feit" is wel dat hij samen met Brobbey en Hato de beste speler was. Hoe haal je het in je hoofd om hem nu al te verkopen?

25-07-2024 14:33

ProfessorX +19827

Maar Krypto wie zegt dat dan steeds over Ramaj ?
Hij was op de training ook in de JC arena dus en verder weet ik het niet wacht wel af en wil hij weg tsja ik kan hem niet tegen houden

25-07-2024 14:39

Kryptonite +76811

Er zijn inmiddels zoveel geruchten, óók van betrouwbare bronnen, dat je het (bijna) voor waarheid kunt aannemen. Anders maken letterlijk alle media en insiders zich onsterfelijk belachelijk.

25-07-2024 14:40

Lunsdale +6371

Dat laatste snap ik ook niet. Althans, ik verwacht dat hij later meer waard kan worden, maar hij kan ook geblesseerd raken... Ajax heeft snel geld nodig en dat zou op deze manier kunnen. Maar goed, dat is niet waarom ik op jou reageerde. Ook hiervoor was ik kritisch op hem. Hij kan nog groeien. Zeker het keepersvak is een ervaringsvak, maar zo'n topper, als hoe sommigen hem schetsen, zie ik er niet in.

25-07-2024 15:18

3sterren +20205

”Hoe haal je het in je hoofd om hem nu al te verkopen?”

Waarom denk je eigenlijk dat hij überhaupt verkocht zal gaan worden ?
Het is nog niet eens officieel bevestigd door Farioli, dat hij vanavond niet gaat starten in de basis.

And remember: de soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend ...

25-07-2024 17:29

Kryptonite +76811

Op basis van geruchten van heel betrouwbare bronnen.

25-07-2024 17:38

3sterren +20205

Ik ga vaak mee met jouw zienswijze, maar de woorden geruchten en betrouwbaar in één zin, daar heb ik zo mijn twijfels bij.

Maar duidelijkheid zal gelukkig niet heel lang meer op zich laten wachten.
Prettige wedstrijd man ...

25-07-2024 19:00

Dolblij +45185

Eerst maar eens horen wat de betrokkenen bij Ajax er zelf van te zeggen hebben.

25-07-2024 13:46

Bensco +7170

Ik vind het knap dat iedereen hier de opbouwende kwaliteiten van Ramaj blijkbaar goed heeft ingeschat terwijl hij daar vorig jaar nauwelijks aan te pas kwam. En dat heeft niks te maken met Ramaj want dat is een prima lijn keeper maar dat heeft alles te maken met de 2 jandoedels van trainers die totaal niet wilden dat hun keeper vooruit ging staan. Ramaj heeft zich keurig gehouden op de lijn want daar moest die ook staan. farioli vereist echt wel veel meer van een keeper. Ik moet er dus op vertrouwen dat deze voormalig keeperstrainer hier beter zicht op heeft dan ik als leek.

25-07-2024 12:54

Kryptonite +76811

De enige opbouw kwam vorig jaar van Ramaj. Hij kon aangespeeld worden terwijl er druk werd gezet, hij is tweebenig, uitstekende trap, goed in- en overzicht. Hij was samen met Hato en Brobbey het grootste talent en de beste speler. Als we ipv Ramaj Hato op de transferlijst hadden gezet, dan stond heel AS terecht op z'n kop. Nu laten we een keeper gaan die ongeveer net zo veel potentie heeft als Hato en mensen vinden het semi oké want we hebben geld nodig. Belachelijk.

25-07-2024 13:00

guusvdajax +927

Waar halen jullie vandaan dat het z'n ongeloofelijk groot talent is? Hij heeft toch ook meerdere blunders gehad? Echt een aantal hele grote? En ook heel veel verkeerde inspeelpasses? Ik vind dat mensen nogal overdrijven met wat voor wereldtalent het is.... Het is een talent, maar toch zeker niet in het rijtje met een Hato bijvoorbeeld

25-07-2024 13:20

Kryptonite +76811

Hato was anders foutloos he vorig jaar?

25-07-2024 13:22

Bensco +7170

Klopt, tweebenig en uitstekende trap, ik vond alleen zijn passing onvoldoende om hem te beoordelen als “goed opbouwende” keeper. Maar dat lag niet aan hem. Dat lag aan het team en aan de trainers. Er was immers helemaal geen sprake van enige vorm van opbouw dus om dat van je keeper te vereisen is dan ook onlogisch.

Het tweede punt is dat er dit seizoen iets anders wordt verwacht van de keeper. De keeper moet nu van de lijn af en zich gaan mengen in het positiespel en de verdediging. Farioli heeft in eerdere interviews al aangegeven dat hij zijn keeper inzet met een bepaalde rol. Dat is hele andere koek als wat we de afgelopen 2 jaar hebben gezien. De vorige trainers zagen de keeper daar als laatste sluitpost en niet als extra veldspeler. We moeten nu dus vertrouwen op het beoordelingsvermogen van Farioli in deze kwestie. Hij zal als oud keeper trainer echt wel een goed oog moeten hebben voor wat hij wilt met zijn keeper. Als hij dan een keuze daarin maakt kan ik niet anders doen dan hem daarin vertrouwen

Het is overigens geen Ramaj vs de rest verhaal of Mislintat vs Kroes verhaal. Ramaj was in mijn ogen gewoon een prima aankoop die zich afgelopen seizoen goed bewezen heeft op de lijn. Ajax zou zich wel even 2x achter de oren moeten krabben of ze hier wijs aan doen want als ze hem nu verkopen spoel je waarschijnlijk 10-15 miljoen door de riolering omdat je een speler te snel verkoopt.

We gaan vanavond in ieder geval wel een spannende opstelling tegemoet ;)

25-07-2024 15:17

Web +178830

Voor dat er ook maar een officiële wedstrijd gespeeld is weten de journalisten alweer wat het beste is
De paniek slaat toe terwijl de spelers vandaag pas te horen krijgen wie er in de basis staan

En Ramaij moet tegen zijn zakenwaarnemer zeggen dat hij niet zo moet piepen, die denkt puur aan zich zelf
Wil cashen boeit hem niet hoe het verder gaat
Van tegenslagen word je beter
Hou de rust toch eens

25-07-2024 11:42

Juan62 +46194

Er zijn elf spelers die je in de basis zet.

De rest van de selectie die daar niet in staat hoort ontevreden te zijn.

Een topssporter vind dat hij altijd moet spelen, het is de job van oa de trainer om het managen

Dat de pers er verder allemaal conclusies uit trekt is bijzaak en beslist geen waarheid.

Als Ramaj echt direct zijn hoofd in de schoot heeft geworpen en weg wil heeft hij een losermentaliteit.

Maar ik geloof niet dat een speler zo denkt, ik vermoed eerder dat die VI verslaggever die het meldde lekker een vuurtje wilde stoken.

Sinds het aantreden van de nieuwe beleidsbepalers komt er te weinig '' nieuws'' op straat te liggen.

En we weten allemaal dat als er geen nieuws is, dan creéert de pers het wel

25-07-2024 11:41

Am*dammer +3183

Gewoon aan zijn contract houden, dat slappe goedoe van even op de bank en gelijk weg willen moet ie heel snel afleren als ie denkt dat ie naar de top kan.. wat denkt ie? dat ie bij een top club binnen kan komen met zun 21 - 22 jaar en gelijk onomstotelijk de nummer 1 is?.. Hij moet gaan kijken wat Pasveer anders doet en op basis waarvan Pasvoor nu nummer 1 is.. dat aspect van zijn spel verbeteren en dan komt hij er wel weer in.. hij heeft ontegenzeggelijk de toekomst bij Ajax dus ik denk ook niet dat de trainer hem weg wil hebben.. maar hem wil leren wat hij nog mist.. als ie slim is houd ie zijn oogjes en ortjes goed open en dan leert ie mss nog iets van deze situatie.. keepers gaan lang mee als ie Pasveer volgd heb ie nog 18 jaar te gaan in het voetbal.. tijd zat lijkt me..

25-07-2024 11:25

HeldenVanAFCA +904

Of hij nou wel of niet 1e keeper word, als hij nu naar chelsea ofzo gaat is hij dat ook zeker niet..

25-07-2024 11:24

Eurysaces +29527

Het is niet alleen financieel een slechte keuze, het is ook sportief een hopeloze keuze. Dit is een jaar waarin we iets op moeten bouwen en we geen favoriet zijn voor de titel. Een ideale situatie voor talent om zich te ontwikkelen.

Als je al kiest voor Pasveer, hoop ik dat het puur en alleen is om in deze fase stabiliteit te creëren. Je krijgt snel in de voorbeelden kwalificatie wedstrijden, ik snap dat je dan even voor Pasveer kiest.

In het seizoen moet Ramaj weten dat hij de eerste keeper is, het kan niet zo zijn dat we op deze manier talent de deur uit jagen.

25-07-2024 10:43

guusvdajax +927

Kan toch dat je kiest voor een ervaren keeper omdat je defensie niet genoeg praat? Bijvoorbeeld wat je zag met Janse en Sutalo, dan is een keeper die kan coachen fijner dan bijvoorbeeld met 2 centrale die juist zelf al coachen.

25-07-2024 12:01

Juichtoon +32528

61 tegengoals, nuff said. Piet Schrijvers kreeg er ooit 11 tegen...

25-07-2024 12:05

mvdk +44019 moderator

Vanavond in Goede Tijden Slechte Tijden: Speelt Ramaj of niet?

25-07-2024 10:32

trodat4030 +96810

Weer een heel verhaal over een door de media verzonnen issue..

25-07-2024 10:25

ST +23077

Tegen de tijd dat de Eredivisie begonnen is, is de kans vrij groot dat Pasveer weer geblesseerd is. En wie gaat er dan op doel?

25-07-2024 10:25

036AFCA97 +146682

Tsjah, kennelijk krijgt Kroes de B-garnituur niet verkocht en moet die nu een aantal van de betere spelers gaan verkopen. Veel te vroeg en voor te weinig geld ook nog. Triest. Ramaj, Hato en Brobbey moet je altijd behouden.

25-07-2024 10:18

EricAjax1 +7506

Aannames ….

25-07-2024 10:42

FTS95 +16060

Ik ga stuk als Ramaj gewoon op goal staat vanavond en al het gelul weer eens compleet bullshit blijkt te zijn...

25-07-2024 10:10

Marko9 +893

Mag het hopen op mijn blote knieeen ja!

25-07-2024 12:32

Sambavleugels +18734

Topcomment spot on. Met Ramaj eindelijk weer een keeper waarvan je het talent ruiken, zien en voelen kan. Belangrijker, een Ajax-keeper met branie en techniek die bij de speelstijl past. Idioot.

25-07-2024 10:09

Dolblij +45185

Inan weet het allemaal zo te lezen.

25-07-2024 10:05

3sterren +20205

Inan in de ban ...

25-07-2024 17:37

WheermolenFC5 +2105

Wat er ook gebeurd, vanavond breekt hier de pleuris uit. Pasveer is te oud en te slecht, Ramaj gaat fouten maken etc. Laten we nou eerst eens afwachten wat er in de wedstrijd gebeurd. En 40 miljoen voor een keeper is een idioot hoog bedrag. Dat krijg je er nooit voor.

25-07-2024 09:41

Nr.10 +111144

40 miljoen voor een keeper is niet meer zo gek hoor.

25-07-2024 09:48

Ron6 +3518

Alleen voor de top 3 , max top 5 van de wereld, kun je 40m vangen en anders niet denk ik. Daar gaat Ramaj in mijn ogen nooit bijkomen. Simpelweg, niet groot genoeg voor.

25-07-2024 10:42

Koekie87 +20987

Ligt er meer aan wat ze gaan terughalen voor dat geld, van keepers zoals de Lange word Ajax echt niet veel beter.

25-07-2024 09:54

Ajaxfan31183 +16391

Dat is een feit, we hebben al een keeper van GAE die het goed deed daar maar bij Ajax de druk niet aankan dat

25-07-2024 10:11

Marko9 +893

Als je Pasveer boven Ramaj verkiest moet je je sws laten nakijken

25-07-2024 12:33

Nr.10 +111144

Ik snap de keuze voor Pasveer wel, gezien het feit dat het achterin verder totaal aan leiding ontbreekt. Je hebt een centrale verdediger nodig die het achterin goed neerzet, zoals Blind vroeger deed. Nu je die niet hebt, omdat we nog geen hol hebben gedaan op de transfermarkt, kan je ervoor kiezen om Pasveer op te stellen, dat is begrijpelijk.

Een heel andere kwestie is wel of je dan Ramaj moet verkopen. Die zou ik gewoon houden natuurlijk. Rulli en Gorter weg. Ramaj is een groot talent die alleen maar beter wordt. Als hij even op de bank moet beginnen is dat geen ramp. Ten eerste heeft Pasveer elk seizoen blessures sinds hij bij ons is, gaat ook dit seizoen weer gebeuren. Ten tweede stopt hij toch wel na dit seizoen. Dus (1) je krijgt toch wel speeltijd dit seizoen en (2) de weg ligt na dit seizoen al helemaal open. Ramaj is nog jong. Als hij er even van baalt dat hij niet meteen in de basis staat, dan is dat prima, komt hij wel overheen.
Verkopen is inderdaad dom, want als hij eerst een tijdje eerste keeper is van Ajax, en verder groeit, zie ik hem wel voor 40 miljoen vertrekken. Zou echt een bizarre vorm van korte termijn denken zijn als je nu Ramaj verkoopt.

25-07-2024 09:41

ProfessorX +19827

Dus Inan loopt tussen de spelers in en traint mee ?

wat zijn journalisten klick geil zeg wat een bagger figuren en alles om zelf heeeel belangrijk gevonden te worden .

Zou zelfs zeggen kom op Valentijn en Verweij haal die zak onder uit!

25-07-2024 09:38

Rob1976 +9500

Pasveer is momenteel ook echt de betere keeper, maar het is wederom spelen met vuur en nog meer kapitaal wegfikken.

25-07-2024 09:38

Marko9 +893

Hahaahahah wtf

25-07-2024 12:34

Jariiii +22084

Ik zou het ook een wonderlijke keuze vinden, maar laten we van de weeromstuit niet doen of Pasveer er niets van kan.

25-07-2024 09:35

Oempaloempa +1477

Pasveer is een volwassen kerel die zijn mond durft open te trekken en zich heeft uitgesproken tegen de luiheid van de jonkies, die de gym niet in te branden waren.
Hij heft veel blank sheets op zijn naam staan.
Ik zie het wel in hem zitten.
Italianen zijn niet bang om ervaring te waarderen. In de serie A spelen veel oudere spelers op topniveau.

25-07-2024 09:35

ProfessorX +19827

Spanje , Portugal , Duitsland en ook de PL lopen veel oud spelers die wel gewaardeerd worden door hun supporters en niet zoals hier kijk bv naar Tadic , Blind, Klaassen , Veltman allemaal afgezeken allemaal !

en of je ermee eens bent of niet dat is je eigen mening , maar zoals sommige hiermee omgaan is heel erg triest echt om op te vallen en ja ook ik doe dat soms met mensen maar die verdienen het dan ook weer wel.

25-07-2024 09:41

EuforischeRealist +15561

Wat wel heel erg opvalt aan al die verhaaltjes van de journalisten is dat ze heel erg doen alsof ze precies weten wat Farioli vind, doet en zegt terwijl de beste man zelf in interviews constant benadrukt dat hij zijn spelers nog moet inlichten over de opstelling.

Een en ander valt voor mij niet met elkaar te rijmen, dus ik heb sterk het idee dat de dikke duim van die joernalisten weer overuren draait deze dagen. Dat hoeft niet te betekenen dat ze het bij het verkeerde eind hebben, maar in ieder geval wel dat de argumentatie die ze nu gebruiken nergens op slaat. Dat Pasveer sterker is in de coaching en het leiding geven aan de defensie wil ik geloven, maar in het meevoetballen en het geven van een lange bal wint hij het niet van Ramaj neem ik aan.

Enfin, we gaan het zien vanavond.

25-07-2024 09:29

Aram +18065

Of iemand lekt dit. Ik noem geen namen.

25-07-2024 09:32

401Middenweg401 +6027

Nou, doe maar wel. Als de spelers niet weten wie er gaat spelen....

25-07-2024 09:40

ProfessorX +19827

in verband met de voor bereiding snap ik de keuze wel en ik denk Ramaj ook , want ik denk dat Farioli een eerlijke man is die het hun wel uit legt hoe of wat .

25-07-2024 10:05

EuforischeRealist +15561

Ik probeer het te begrijpen, maar ben niet overtuigd. Zeker in het voetballende gedeelte zie ik de meerwaarde van Pasveer niet ten opzichte van Ramaj en ik vind de keuze op basis van louter en alleen zijn coaching wat mager. Maar goed ik ben er niet dagelijks bij dus het is afwachten

25-07-2024 10:22

ProfessorX +19827

na vanavond weten we meer en zal er duidelijke uitleg komen.
Ik snap voor nu wel de beslissing deze wedstrijd mag niet aan toeval komen te liggen .

25-07-2024 10:27

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Misschien ben ik de enige maar ik vind Ramaj aan de bal beter dan Pasveer.

25-07-2024 09:28

YugoVik +33208

Je bent niet de enigste.. Er is weer een nieuw narratief.. Dat lange bal pasveer beter met de bal is, bij een beetje druk peert hij de bal naar voren..

25-07-2024 09:29

Henny +1789

Precies. Dat is mijn grootste probleem met Pasveer.

25-07-2024 09:34

Slang3 +45938

alleen maar omdat hij 1x een spits uit kapt

25-07-2024 09:34

patje0527 +1329

Ramaj is prima aan de bal, maar zeker niet beter dan Pasveer. Ramaj rost hem vaak genoeg over de zijlijn of naar de verkeerde kleur.

25-07-2024 09:30

Slang3 +45938

je weet dat Ramaj niet die keeper met grijs haar is?

25-07-2024 09:35

Koekie87 +20987

Ramaj bezit een veel hoger potentieël dan Pasveer en zal als het allemaal meezit uiteindelijk ook een veel hoger plafond aantikken. Het enigste voordeel dan Pasveer meeheeft is zijn ervaring, maar toen Pasveer jong was heb ik hem bij Heracles ook wel eens acties zien maken waar je vraagtekens bij mag zetten.

25-07-2024 09:59

Aram +18065

25M lijkt mij een reëel bedrag. Blijft geld door de plee spoelen want over een jaar krijg je 40M.

Maar erger: we gingen toch iets opbouwen? Ik lees alleen maar dat onze beste jonge spelers verkocht worden en er oude spelers voor terugkomen. Dat is wanbeleid.

25-07-2024 09:27

YugoVik +33208

Helemaal mee eens

25-07-2024 09:28

Wouter1989 +2246

Vanavond eerste keep:... Gorter :P

All jokes aside, ik heb een zwak voor Ramaj en zie hem graag 1ste keep blijven. Tuurlijk heeft hij ook wel eens een ketser, maar er werd vorig jaar ook 3 keer zoveel op ons goal geschoten dan in de tijd dat Pasveer nog keepte...

Enfin - zelfs als hij momenteel niet eerste keep wordt dan kan hij zich gewoon terugknokken. Heeft nog een langdurig contract dus alleen bij mega bod laten gaan. Wat mij betreft mogen we ook wel weer eens een ontrevreden speler aan zijn contract houden.

Zin in de eerste wedstrijd!

25-07-2024 09:26

mvdk +44019 moderator

Gorter is sowieso geblesseerd.

25-07-2024 09:32

noppenkoning +41262

Ik kijk alle wedstrijden, ook de oefenwedstrijden en nietszeggende potjes, maar volgens mij heeft Ramaj een betere trap dan Pasveer.

25-07-2024 09:26

YugoVik +33208

Jaa, volgens de AD word de opstelling van vanvond hetzelfde als tegen olympiakos B.. Zal me eens benieuwen..

25-07-2024 09:31

MarcelS16 +1699

Eerder deze week werd bekend dat Pasveer 1e keeper is ????????? Die kerel is echt knettergek!! Vandaag maakt onze trainer pas aan de spelers bekend wie er speelt, vertelde hij gisteren op de persconferentie. Wat een gelul weer van die AD pummel!

25-07-2024 09:25

YugoVik +33208

Farioli zegt het zelf ook als je de ziggo interview ziet..

25-07-2024 09:27

MarcelS16 +1699

Dat is een aanname. Vandaag wordt het pas met zekerheid verteld door de trainer. En daar moet men vanuit gaan. Met de rest kun je niets. Kan je niet vasthouden ook.

25-07-2024 09:43

mvdk +44019 moderator

We zien het vanavond.

25-07-2024 09:25

Chalana1984 +4551

Als Ramaj inderdaad weg wil, valt me dat wel van hem tegen. Bij topsport hoort concurrentie.

25-07-2024 09:23

YugoVik +33208

Ja mja hij zal wel het idee krijgen dat ie een speelbal is..

25-07-2024 09:25

patje0527 +1329

Ramaj is dan gewoon een jankbal

25-07-2024 09:32

YugoVik +33208

Hoezo.. Je hebt al een jaar te maken gehad met chaos, dan ga je eieren voor je geld kiezen..

25-07-2024 09:33

AjaxMadrileen +758

Als je na vorig seizoen, waarin hij Ajax’s beste speler was, nu ineens als tweede keus moet gaan dienen, dan begrijp ik het heel goed. Hij ziet ook wel op trainingen hoe Pasveer keept. Het is leuk dat Remco een leider is, maar hij ging twee jaar geleden al behoorlijk de fout in vanwege zijn leeftijd (zie goals tegen Benfica bijv.). Dat is er in twee jaar niet ineens beter op geworden.

Ach ja, laten we vanavond hopen op een 5-2 met twee extreme blunders van Remco. Dan staat Ramaj gewoon weer in de goal volgende week, zoals het hoort bij een club als Ajax.

25-07-2024 09:38

Duggoutdennis +6344

Ramaj vond je beter en belangrijker dan Brobbey afgelopen seizoen?

25-07-2024 10:09

AjaxMadrileen +758

Ach ja, Brobbey is misschien nog wel belangrijker geweest inderdaad. Daar heb je een punt. Al vind ik wel dat Ramaj ons meerdere keren heeft gered. Gewoon een speler die je niet weg moet doen.

25-07-2024 12:22

Slang3 +45938

Ramaj is beter aan de bal, beter in het wachten en beter in de verre passing dus dat zal de reden niet zijn. Het enige wat Pasveer op Ramaj voor heeft is Nederlandstalig en meer coachend. Qua fitheid zal hij het niet 40 wedstrijden volhouden, en voor zijn laatste blessure was Pasveer kwam hij niet meer in de buurt van de Pasveer tegen Dortmund.

Het is geen bijzonder goede keeper, het is een ideale 2e keeper

25-07-2024 09:22

Ajax-Amsterdam +4193

Nederlandstalig zijn lijkt me alleen een voordeel als Hato, Rensch en misschien dan Dies Janse in de verdediging staan, zodat je een meerderheid hebt die Nederlands is.

25-07-2024 09:27

Slang3 +45938

inderdaad, met Kaplan-Sutalo(Rugani)-Gaaei houdt het al op. Maar ze zullen beide Engels kunnen dus dat is geen onderscheidende factor

25-07-2024 09:33

FWAjacied +3864

Dat Nederlandstalige lijkt me met een buitenlandse technische staf en grotendeels selectie niet zo'n heel belangrijk criterium.

25-07-2024 09:28

Slang3 +45938

Mij ook niet, maar het is een van de weinige verschillen in zijn voordeel

25-07-2024 09:34

Okocha078 +13821

Als ze dan al een redelijk goedkope Nederlandse keeper als vervanger gaan halen probeer dan maar Olij ipv De Lange. Olij kan goed meevoetballen en heeft zich al een paar jaar laten zien. De Lange is letterlijk langer, maar voor de rest in alles minder

25-07-2024 09:21

Koekie87 +20987

Ik zie dan liever Bizot komen, heeft het jaren goed gedaan bij AZ en ook in Frankrijk zijn ze zeer te spreken over hem. Is wel ouder dan Olij maar schat hem toch nog wel wat hoger in de Olij.

25-07-2024 09:25

Jariiii +22084

Ik volg Sparta op de voet. Olij is echt een heel goede keeper.

25-07-2024 09:34

Koekie87 +20987

Smaken verschillen. Ben alleen bang dat Olij weer net zo een keeper is die het leuk doet bij een club als Sparta maar bij Ajax zwaar tekort gaat komen.

25-07-2024 09:45

Jeugd +24780

Johan Inan......geen enkel argument snijdt hout. Hoe krijg je dit op papier?
In het hele stuk over waar Pasveer zo in zou uitblinken moet de naam van Ramaj staan, die is daar juist zo enorm goed in. Natuurlijk maakte hij wel eens een foutje afgelopen seizoen maar het is een hele jonge talentvolle keeper die het super goed gedaan heeft.
Dat Ramaj 30 tot 40 miljoen op gaat brengen over enkele jaren slaat ook nergens op. Dat is gewoon extreem veel voor een keeper en dat moet je wel echt op CL niveau hebben uitgeblonken.
Als je op dit moment 15 miljoen krijgt is het veel dus dit is zo zinloos om je beste keeper nu te verkopen.
Verder.....Remco Pasveer mensen....nooit een topspeler geweest en is dat ook op z'n 40e niet.
Wie bedenkt dit? Hoe dom kun je zijn? Ik snap Ramaj wel als dit waar is. Je gaat toch niet in de Eredivisie op de bank zitten omdat er een 40 jarige voor je staat. Dan ging ik lekker als 2e keeper in een aantrekkelijke competitie op de bank zitten.

25-07-2024 09:20

YugoVik +33208

Ik kan me nog herinneren dat er veel gezeik was dat er teveel betaald was voor ramaj.. Nu gaat ie als je de geruchten moet geloven voor 3 keer zijn aankoop bedrag weg.. Just saying..

25-07-2024 09:13

GAjax31 +16128

"Als je dan leest dat hij zelf verbaasd was dat Ajax voor hem kwam en dat ook de mensen in Duitsland daar niets van begrijpen… Maar ook de scouting, niemand van Ajax wist hiervan. Die jongen is zelf verbaasd. Moet je dan een keeper uit Duitsland halen?", vraagt Verweij zich af.

25-07-2024 09:18

YugoVik +33208

Als je ziet wat voor toon het narratief had vorig jaar, dan was het gewoon vijandig tegen onze vorige td en nu zijn ze opvallend positief over de td als je de media ziet schrijven..

25-07-2024 09:20

Koekie87 +20987

Verweij vertegenwoordigt het old boys network en zaakwaarnemers zoals Rob Jansen, die zal dus in de meeste gevallen uit een bepaald naratief praten dat zo een jongen uit Duitsland er niks van kan, om dan zelf doodleuk aan te komen met modale Eredivisie keepers zoals Noppert, Olij en noem ze allemaal maar op, want Nederlands, Nederlandse school en allemaal van dat soort onzin.

25-07-2024 09:23

YugoVik +33208

Het is schandalig achteraf.. Het was vanaf het begin al onmogelijk om te presteren.

25-07-2024 09:24

GAjax31 +16128

Klopt, kan mij nog herinneren dat Valentijn het onbegrijpelijk vond dat Ajax Ramaj kocht en hem 'peperduur' noemde. Zelf vond ie het veel logischer om Branderhorst te halen. Zo zie je maar hoe makkelijk het is om dingen af te zeiken. Een jaar later wordt Branderhorst gehuurd door Sittard en Ramaj staat in de belangstelling van Europese topclubs.

25-07-2024 09:28

Koekie87 +20987

Wat zal de waarde van Ramaj op dit moment zijn!!! Denk namelijk zelf dat er gewoon een niet te weigeren bod is binnen gekomen op Ramaj wat misschien nog wel boven de daadwerkelijke waarde van hem ligt of waar Ajax hem op geschat heeft. Alleen is het dan natuurlijk wel belangrijk als je hem verkoopt wie je er als vervanger voor terug gaat halen. Zal minstens iemand moeten zijn met dezelfde potentie als Ramaj of zelfs nog meer, alles wat daar niet in de buurt komt moet je al niet eens aan gaan beginnen of uberhaupt over nadenken omdat pure geldverspilling is.

25-07-2024 09:12

Turbo +41959

Die miljoenen kunnen me eerlijk gezegd nog gestolen worden. Je spoelt je seizoen door het putje door Pasveer 1e keeper te maken.

Onverklaarbare keuze. En één die ons een aantal onnodige zeperds gaat opleveren. We zullen vanwege opstartproblemen al voldoende punten gaan verspelen. Dit gaat je je seizoen én je toekomst op die positie kosten.

25-07-2024 09:11

Ajax-Amsterdam +4193

Maar als Pasveer er daadwerkelijk voor kan zorgen dat de verdediging beter gaat functioneren met zijn coaching en communicatie kan dat juist tegengoals voorkomen.

Het is maar hoe je het bekijkt. Wat we vorig seizoen vooral zagen was dat de verdediging geen flauw idee had wat ze nou moesten doen. Als de verdediging niet volwassen genoeg is om dit zelf op te lossen kan Pasveer misschien juist houvast bieden.

Dit zeg ik als volkomen leek op dit gebied overigens. Ik weet niet hoe belangrijk coaching en communicatie is vanuit de keeper en in hoeverre dat echt helpt. Het viel wel op dat de verdediging met zowel Maarten Stekelenburg en Pasveer altijd wel solide stond. Maar daarentegen hadden we in die tijd ook betere verdedigers.

Dus 🤷‍♂️

25-07-2024 09:17

Slang3 +45938

de verdedigers moeten alsnog voor zichzelf denken en zelf handelen, coaching helpt maar tot een deel. Uiteindelijk sta je dan met een schreeuwende keeper achterin die meer ballen tegen laat die hij zou moeten pakken. En voetballend krijg je elke lange bal net zo snel terug

25-07-2024 09:23

Turbo +41959

Maar dat gaat hij niet doen, want dat deed hij 2 jaar geleden ook niet. Toen kregen hij en Alvarez continu credits voor van alles, maar bleek een seizoen later dat het vooral de Timber-Martinez combinatie was die ons stabiliteit gaf.

Pasveer maakt zowel keepend als voetballend belachelijk veel fouten en is op z'n best (en dat is ie niet meer op z'n 41e) een subtop Eredivisie keepertje die rust acteert maar in werkelijkheid gewoon alles naar voren peert.

Pasveer en Stekelenburg boden schijnzekerheid. Credits als het goed ging, wegkijken als het niet goed ging. Ze zorgden vooral voor een hoop onnodige tegengoals.

Buiten het kwalitatieve, is het gewoon een hele ouderwetse en saaie keuze van onze trainer. Coachen is leuk, maar ballen tegenhouden en meevoetballen (en potentie) horen belangrijkere aspecten te zijn.

25-07-2024 09:27

wijzijndebeste123 +163976

Jouw vertrouwen in Farioli begint af te brokkelen he?

Ik word ook niet enthousiast van de keuze voor Pasveer, Henderson en mogelijke komst van Rosario. Maar heb desondanks alle vertrouwen in Farioli.

25-07-2024 09:25

Turbo +41959

Vooral de compatibiliteit met Ajax. Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat Farioli de real deal is en een talentvolle trainer. Maar ik heb het idee dat hij er een hard werkende resultaatploeg van wil maken, en dat is leuk als we winnen, maar zodra je 2 keer verliest blijft er niks over om op terug te vallen.

Ben vooral teleurgesteld. Juist op basis van de initiële positiviteit. Maar dat had ik ook ooit bij Bosz. Dat vond ik een fantastische keuze van Ajax, en die stelde vervolgens uit bij PAOK in de vCL de slechtste basiself uit zo'n beetje de complete Ajax historie op. Waarna ik er direct alweer genoeg van had. Dat was destijds veel te kort door de bocht, dus daar hou ik me maar aan vast de eerste weken/maanden. Maar er zijn meer red flags dan ik had gehoopt.

25-07-2024 09:34

ajaciedje90 +59991

Hoelaat gaat dat live-topic open? Het is al 9 uur geweest en ben dorstig.

25-07-2024 09:08

Sampaoli +39201

Ze zijn laat, man.. bier of baco om mee te beginnen?

25-07-2024 09:09

ajaciedje90 +59991

Dat vind ik dus ook. Ik voer even de druk op bij Showtime. Beginnen met een biertje vandaag.

25-07-2024 09:11

Ajax-Amsterdam +4193

Ik kan niet wachten tot deze wedstrijd begint. Eindelijk weer Ajax en onder een nieuwe coach met een frisse nieuwe energie en motivatie. Hopelijk zien we daar al een glimp van terug. In de voorbereiding zag je in ieder geval al iets van de nieuwe spelwijze en tactiek terugkomen.

Had gehoopt op een wedstrijd om 19:00 uur, maar ik zie nu pas dat is om 20:30 uur is. Zo lang nog... 😭

25-07-2024 09:20

ajaciedje90 +59991

Oke grote visionair maar als Ramaj over 2 weken voor de 3e keer in 3 jaar tijd zijn meniscus scheurt krijgen we er misschien helemaal niets meer voor. Als City echt 25 miljoen euro wilt neerleggen dan is dat een topdeal in de huidige situatie.

25-07-2024 09:04

YugoVik +33208

Het is een top deal als je er ook een goede keeper voor terug haalt denk ik

25-07-2024 09:05

ajaciedje90 +59991

Mee eens. Ik ben echt geen keepers expert maar ik hoor wel goede verhalen over Jeffrey de Lange. Ik lees ook veel negatieve verhalen over Jeffrey de Lange maar hij viel mij in elk geval wel positief op bij Go Ahead Eagles. Vooral met de bal aan de voet.

(Logisch ook gezien zijn opleiding).

Maar neem aan dat er wel meer keepers op de shortlist staan.

25-07-2024 09:07

VichoWazig +3453

En juist dat laatste is niet zo makkelijk, want je wilt niet gelijk weer 10M moeten investeren. De Lange is in mijn ogen niet die goede keeper…

25-07-2024 09:08

YugoVik +33208

Ja lastig, Gorter was ook goed bij GAE.. Mja bij ajax was het totaal wat anders..

25-07-2024 09:09

ajaciedje90 +59991

Gorter was wel niveau lager toch? In de KKD? Of vergis ik mij nu?

25-07-2024 09:10

YugoVik +33208

Hij komt ook van GAE af, dacht ik..

25-07-2024 09:11

ajaciedje90 +59991

Dat wel, alleen Gorter werd gekocht toen GAE in de KKD zat en promoveerde zonder eredivisie wedstrijden gekeept te hebben en De Lange heeft wel eredivisie ervaring.

25-07-2024 09:12

YugoVik +33208

Ja mja, ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de lange , ze gaan hem dan halen als 2e keeper...dan zal het niet zo'n groot keepers talent zijn..

25-07-2024 09:15

Koekie87 +20987

Ik zou de Lange een onbegrijpelijke aankoop vinden omdat hij me niet veel beter lijkt dan wat we nu al hebben rondlopen aan keepers. Dat iemand het leuk doet bij Go Ahead vind ik eerlijk gezegd ook helemaal geen graadmeter, want Gorter deed het daar ook leuk maar is hier compleet door de mand gevallen, wat het een beetje is denk ik, als je besluit Ramaj te gaan verkopen dat je dan iemand moet gaan halen die minstens net zo goed en net zoveel potentieël heeft en dat is nog niet zo makkelijk in Ajax hun geval, kost namelijk geld en Ajax wil zich ook op nog meer posities gaan versterken.

25-07-2024 09:19

Ricoteb +53174

En als Pasveer straks een opa-pijntje krijgt en we het hele seizoen met De Lange op doel staan, hebben we ook een dik probleem.

25-07-2024 09:14

ajaciedje90 +59991

Pasveer is gewoon fit. Vind dat opa-gedoe ook een zwak argument.

De Lange is er nog niet en als hij komt vertrouw ik de scouting en staf & trainer erop dat ze er het beste uithalen voor Ajax en zie ik niet een dik probleem.

25-07-2024 09:21

AlexIbarra +19255

Is die 25 miljoen ergens genoemd of gebruik je dit als voorbeeld?

25-07-2024 09:25

ajaciedje90 +59991

Ja die is wel genoemd.

25-07-2024 09:28

FWAjacied +3864

'Farioli houdt er een tactiek op na waarin hij van de keeper vraagt om te wachten op spitsen die uitstappen zodat er elders op het veld ruimtes komen. Als er iets is dat Pasveer kenmerkt dan is dat het meevoetballen. Ook het moment herkennen waar de bal naartoe moet ligt Pasveer perfect. De doelman heeft ook een goede trap. Mocht Ajax onder druk gezet worden kan kan Pasveer spelers lanceren met zijn trap.'

Hier moet toch overal Ramaj staan?

25-07-2024 09:04

ajaciedje90 +59991

Pasveer kan dit wel echt goed maar Ramaj kan dat ook inderdaad. Al vind ik Ramaj vaak wel een zenuwachtige indruk maken als er vol druk gezet wordt en dan speelt hij de verkeerde man in die niet vrijstaat.

25-07-2024 09:05

Turbo +41959

Lees: lokken en lange ballen. We willen helemaal niet opbouwen. We willen schuiven tot er een paar spelers uit positie stappen en de bal eroverheen lellen.

25-07-2024 09:13

Karel.L +533

Klopt. Was vooral tegen st Truiden zichtbaar. Heb me enorm geërgerd aan het constant lange wachten van Pasveer. En lange ballen constant op Rijkhoff die vervolgens alle duels verloor. Als dat de tactiek voor het hele seizoen is hou ik mn hart vast..

25-07-2024 09:28

MVG +16473

Behalve de lange bal dan. Ramaj is goed in meevoetballen, maar zijn lange trap is vaak niet best

25-07-2024 09:28

Breuk +25198

'Wachten op spitsen die uitstappen' . Ik voorzie dan een hele trage opbouw. Hoe lang wacht je op een spits? Ik vond afgelopen seizoen met Ramaj al vaak zo lang duren.

25-07-2024 09:03

Amp +37734

Voorbereiding liet zien dat dat vrij lang kan duren en/of er een snelle lange bal komt, zoals tegen olympiakos

25-07-2024 09:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.