ESPN: 'Ramaj wil per direct weg na keuze voor Pasveer als eerste doelman'

door Brent Tomassen 373

Bron ESPN

ESPN: 'Ramaj wil per direct weg na keuze voor Pasveer als eerste doelman'

door Brent Tomassen 373

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Diant Ramaj wil volgens ESPN per direct weg bij Ajax, nadat bekend werd dat niet hij, maar Remko Pasveer definitief de eerste doelman zal zijn bij Ajax. Ramaj was vorig seizoen een lichtpuntje bij een dolend Ajax, maar onder de nieuwe trainer Francesco Farioli bleek dit niet voldoende om meteen de eerste keuze onder de lat te zijn.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Het medium schrijft dat Ramaj zich niet kan schikken in een reserverol. De 22-jarige Duitser met Kosovaarse roots speelde tot dusver 31 wedstrijden voor Ajax, waarin hij vijf keer de nul hield. Ondanks zijn goede prestaties kreeg Ajax met Ramaj in het doel maar liefst 51 tegengoals. Hierover moet wel worden gezegd dat Ramaj hiervoor lang niet altijd als schuldige kon worden aangewezen.

Ook Gerónimo Rulli wil naar verluidt weg bij Ajax. De Argentijn speelde aan het eind van vorig seizoen een aantal wedstrijden als vervanger van de geblesseerde Ramaj, maar ook dit bleek niet voldoende voor Farioli. Rulli zal tijdens de komende weken nog actief zijn met zijn land op de Olympische Spelen. De oud-doelman van onder meer Villarreal raakte in augustus 2023 geblesseerd aan zijn schouder, waarna hij pas weer begin 2024 in actie kwam. Rulli speelde tot op heden 32 wedstrijden voor Ajax.

Gorter hoopt te profiteren van vertrekkende keepers

Tot slot schrijft ESPN dat Jay Gorter aast op de rol van tweede keeper. De 24-jarige keeper zat vanwege een blessure niet bij de selectie van Ajax 1 tijdens het trainingskamp op de Wageningse Berg. Een mogelijk vertrek van Ramaj zou ervoor kunnen zorgen dat Gorter een plekje stijgt in de pikorde. Mocht hij geen tweede keeper worden, dan wil Gorter volgens ESPN ook zo snel mogelijk vertrekken.

In dat laatste geval zal Ajax wellicht een nieuwe reservedoelman willen aantrekken. Eerder was voormalig jeugdkeeper Jeffrey de Lange in beeld bij de Amsterdammers. De goalie staat momenteel nog onder contract bij Go Ahead Eagles. Met de club uit Deventer won De Lange vorig seizoen de play-offs om Europees voetbal, waardoor Kowet donderdagavond zal aantreden in de tweede voorronde van de Conference League.

Lees meer over:
Plaats reactie

RickyAFCA +1894

Jankerd , doodmoe van die gasten die meteen weg willen als de trainer een andere keuze maakt. Ga eens vechten voor je plek. Buiten het feit dat ie voetballend wel geweldig is , is het nou geen bijzondere keeper.

24-07-2024 15:55

Ajax34 +3994

Als Ramaj het zelf zou zeggen dan geloof ik hem, maar niet die kakkerlakkenzender.

24-07-2024 12:38

musicradio +3893

espn direkt verbannen van de buis

03-08-2024 20:23

myway25 +2442

Waar baseert iedereen zijn verhaal erop dat ramaj zo geweldig is? Wellicht zet hij zijn verdediging niet goed neer en is de communicatie niet goed genoeg. Daarnaast is hij misschien qua energie niet goed in de groep en wil farioli alleen winnaars. Waarom is t passeren van een jonge keeper zo slecht? Als trainer kan je irmand hiermee juist eillen triggeren omdat je te weinig ziet. Na vorig jaar mag de trainer alle spelers betwisten. Ik snap de supporters niet. Bijna iedereen is meteen negatief. Geef farioli nou gewoon 4 maanden de tijd of 6 en geef dan je mening. De eerste minuten zijn nog niet gespeeld en de meningen en conclusies zijn getrokken man man man.

24-07-2024 12:29

NouridolbergNeres34 +1903

Krijg meer het idee dat omdat Sutalo niet weg wil, ze denken dan maar Ramaj verkopen die levert teminste wat op. Zou eerder denken aan een Bergwijn verkopen en Sosa, Tahirovic enz

24-07-2024 12:13

ProfessorX +19827

Vandaag het verlossende interview jaaaa heb er zin in

24-07-2024 10:55

ProfessorX +19827

die Ramaj toch zo traint hij en zo is die volgens media weg en nu weer aan het trainen

24-07-2024 10:45

hendo +4769

Waar zie je dat?

24-07-2024 11:03

ProfessorX +19827

op de training

24-07-2024 11:23

hendo +4769

Aanwezig?

24-07-2024 11:28

ProfessorX +19827

nu niet nee

24-07-2024 11:35

ProfessorX +19827

Verder 🤫🤭🤐

24-07-2024 11:37

GarciaDeLaTorre +22894

Afgelopen twee maanden echt iedereen op AS: "Zin in het nieuwe seizoen!"

Iedereen op AS na wat VI nieuws: "fuck aankomend seizoen, geen zin meer in. Farioli kan er niks van, oprotten met die vent"

24-07-2024 10:13

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Dat minder zin in het seizoen hebben zit hem voor mij meer in het feit dat er nog niks is verkocht en daardoor ook niks is aangekocht. Voordat wij een kwalitatief goed team hebben met spelers die op elkaar zijn ingespeeld, loop je waarschijnlijk alweer achter de feiten aan.

Overigens wel zin erin dat het weer gaat beginnen, maar vooralsnog weinig hoop dat het heel veel beter gaat worden dan vorig jaar.

24-07-2024 10:28

gi0vanni +7143

Niks verkocht? Er zijn 3 spelers verkocht. Maar 27 mil zullen ze waarschijnlijk niet zomaar uitgeven.

24-07-2024 10:33

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Dat zijn spelers die al waren verhuurd. Feitelijk doe je het dus met dezelfde selectie.

24-07-2024 10:35

ProfessorX +19827

kijken ze enkel naar wat verkocht en gekocht is dan ipv het vertoonde spel tot nu toe ?

Weet ik zeker dat het internet gay's zijn

24-07-2024 10:53

hendo +4769

As in een notendop!

24-07-2024 11:04

musicradio +3893

as lijkt steeds meer op die foute leugen krant

03-08-2024 20:25

BakkalBijter +11626

Dit zou ergens wel komisch zijn na die minimaal 4 positieve interviews die ik van Ramaj over Farioli heb gelezen. Helemaal blij dat hij vroeger een keeperstrainer was en zodra hij er naast wordt gezet stampvoetend willen vertrekken.

24-07-2024 10:00

Opnaarde4eSter +1590

Ook ESPN is van start gegaan.
De ratten komen tevoorschijn

24-07-2024 09:30

Koekie87 +20967

Wie zitten daar dan.

24-07-2024 09:44

ProfessorX +19827

Ratten dat zegt hij toch

24-07-2024 10:54

musicradio +3893

gangelen is de grootste rat

03-08-2024 20:25

FissaDeGekste +3372

Ramaj gewoon houden, of hij morgen nou eerste keus is of niet. Hij zal er ook mee om moeten leren gaan. En wie weet speel je Pasveer zo uit de basis.

Men is al héél vroeg bezig met vuurtjes stoken zeg.

24-07-2024 09:26

Bergkam +4653

Stel dat het waar is, dan heb je dat toch te accepteren ipv direct de handdoek te gooien. Ramaj verdwijnt echt niet uit het beeld. Verleden jaar kende bijna niemand hem. Je hebt toch een contract, gewoon niet accepteren dat hij weg gaat. Teleurstellingen horen ook bij dat spelletje.

24-07-2024 09:26

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Gelukkig beginnen we het seizoen met dezelfde spelers als waar wij vorig jaar zo van hebben genoten. Alleen zit 1 van de lichtpuntjes op de bank (met een vertrekwens).

Verder trouwens heerlijk geslapen en genietend van het weer.

24-07-2024 09:23

AFCAjaxMidNineties +12696

Mijn theorie is dat Ramaj veel en snel (ligt goed in de markt) geld vertegenwoordigt. Precies wat Ajax zoekt nu. De uittocht van spelers blijft maar uit en dus wil Ajax zo snel geld genereren. Allemaal in scene gezet en in opdracht van de ratten die er nog steeds zitten. Ramaj is het slachtoffer want dat hij meteen weg wil dan... Dat hadden ze al gehoopt!!!

24-07-2024 09:21

Balgevoel +30849

Mijn theorie is dat het nogal tegenvalt met wat Ramaj op de training laat zien, hij meer moeite heeft zich de speelwijze van Farioli eigen te maken, zich nog te weinig heeft ontwikkeld met betrekking tot het neerzetten van z'n verdediging en blijkbaar niet in staat is dat zelf te erkennen en na de mededeling van Farioli schuimbekkend z'n zaakwaarnemer belde om bij voorkeur geen minuut langer meer in Amsterdam te blijven. En dat intern geconcludeerd wordt dat hij mentaal allicht niet is wat we zoeken in een keeper en daarmee de mogelijkheid geopend wordt hem te laten gaan bij een goed bod.

24-07-2024 09:29

Robbie en de Kock +11144

Tja, de lat ligt nu eenmaal hoog bij Farioli.

24-07-2024 09:19

TweeBenig2 +16112

Poeh, we gaan het zien. Geeft mij wel een ietwat ongemakkelijk gevoel, mocht het waar zijn.

24-07-2024 09:05

PDF +461

Staaltje kapitaal vernietiging,,ongelofelijk mocht het waar zijn.

24-07-2024 07:57

Bounce77 +2468

Denk maar gewoon even rustig blijven, kan echt niet geloven dat Pasveer wordt gezien als eerste keeper, denk meer aan een staaltje stemmingmakerij bij gebrek aan transfernieuws

24-07-2024 07:45

AlexLitmanen10 +14362

Ramaj, Hato, Taylor en Brobbey zijn in principe niet te koop. Behalve voor de absolute hoofdprijs.

Ramaj zal dan minimaal €30miljoen moeten kosten denk ik?

Hoe dan ook, we gaan het snel horen. Ik geloof ESPN voor geen meter

24-07-2024 07:42

Bassey +8195

Vi schrijft dat mogelijk Pasveer 1e keep wordt op basis van een oefenpotje .
Espn : pasveer definitief 1e keep

Juist…

Heeft Ajax dit bevestigd?

Nee dus

24-07-2024 07:39

Koekie87 +20967

Denk dat het meer zal gaan dat er clubs zijn die intresse hebben in Ramaj, of dat er een goed bod is binnengekomen. Kan me echt niet voorstellen dat iemand ruzie gaat lopen zoeken omdat hij er met een oefenpotje naast staat.

24-07-2024 07:54

nlvcmn +5808

Alsof Ajax dat gaat bevestigen. Het is geen definitieve selectie van het Nederlands elftal die wordt aangekondigd.

24-07-2024 08:29

Yeshyeshyall +10931

Tja we zijn weer op nul begonnen dus Ramaj ook. Misschien is hij nog niet zo goed als we hier soms denken. Ik vind Pasveer organisatorisch sterk maar verder wel erg oud al en daarmee blessure gevoelig, de Lange ken ik niet maar klinkt niet als een potentiele topkeeper als ik de reacties lees

24-07-2024 07:36

Benjiben +4427

Op zich logisch, de belangrijkste hoofdtaak van een keeper is zijn verdediging goed neerzetten waardoor hijzelf weinig te doen heeft, daarin schoot Ramaj veel te kort had altijd wel het idee dat hij het wel leuk vond dat hij lekker veel te doen had in tegenstelling tot pasveer die echt de nul wilt houden.

24-07-2024 06:54

Rob1706 +1694

ESPN? Die lichtelijk Rotterdams georienteerde zender? Die willen simpelweg interne chaos veroorzaken bij Ajax supporters. Mag toch aannemen dat de staf, die dagelijks met de spelers bezig zijn, echt wel oordeelkundig hierover kunnen beslissen?

24-07-2024 06:39

nlvcmn +5808

de wereld (en dus ook espn) is een stuk minder spannend dan jij nu schetst.

24-07-2024 08:31

Rob1706 +1694

Ik keek al niet meer naar Eredivisie op zondag maar meen uit commentaren op deze site over dit programma te kunnen vaststellen dat men daar toch wel aan bashing van Ajax deed. Maar aangezien ik nooit meer kijk weet ik niet hoe de benadering nu is.

24-07-2024 09:19

Mikki02 +2319

Ajax was niet best, media benoemen dat, en hier is het meteen een 010 zender.
Beetje kort door de bocht. Zelfde dat ze daar en bij pav al jaren roepen dat heel Hilversum voor Ajax is in de tijd dat het hier goed ging.

Sowieso kun je dit soort berichten in deze fase met een bak zout nemen, alles opblazen voor de clicks. Maar ga nou niet denken dat de redacteuren bij espn op maandagochtend lekker zitten te scrummen over hoe ze fijn wat onrust bij ons kunnen veroorzaken.

24-07-2024 09:31

karlhof +4703

Beetje kortzichtig van de trainer. Ik had hem hoog zitten. Ramaj moet altijd een basisplaats hebben. Pasveer manipuleert zich in de basis.

24-07-2024 06:27

slumpf +4563

Heb je wat meer details over die manipulatie?

24-07-2024 07:10

BakkalBijter +11626

Het gaat rond in de wandelgangen dat Pasveer de hele tijd in het Italiaans complimentjes in Farioli’s oor fluistert.

24-07-2024 09:56

Cruijffthebest +13357

Tja, dit was te verwachten. Ik zou het ook niet pikken en wegwezen!

24-07-2024 04:42

DieLange +1024

Zegt ook genoeg over jouw instelling net zoals die van Ramaj…

24-07-2024 04:56

PH2BOT +40156

In de topsport mogen alleen zij die het waarmaken een basisplek opeisen.

24-07-2024 02:36

papflapjes +7069

Zelfs als het waar is, dan nog kan het een storm in een glas water zijn. Alvarez ging twee jaar geleden ook muiten omdat hij naar Chelsea wou. Die bleef en speelde dat seizoen met maximale inzet.

24-07-2024 01:27

FransHoek +8964

Farioli is zelf keeperstrainer geweest. Ik vertrouw hem wel dat hij een goede keuze maakt. Het is te vroeg om nu al conclusies te trekken vind ik. Donderdag is pas de eerste officiële wedstrijd en in deze transferwindow kan nog een hoop gebeuren.

24-07-2024 00:24

Cohiba +2208

Hij is keeperstrainer geweest? Ja dat maakt deze keuze dan helemaal ongeloofwaardig!

24-07-2024 01:50

Ajaxfan31183 +16391

Ja dan snap je niet dat een blunderende ramaj niet de voorkeur krijgt hey🤡🤡🤡

24-07-2024 05:44

Cohiba +2208

Voordat je mij een clown noemt, hoe oud is Ramaj en wat is zijn potentie? Die is nog super groot. Pasveer voor nu is prima maar niets voor de toekomst. Net als Gorter en Rulli.

24-07-2024 06:02

FransHoek +8964

Als hij Pasveer op dit moment de beste vindt, dan kunnen wij daar toch op vertrouwen? Ten Hag stelde hem ook altijd op. Ramaj wil zelf blijkbaar niet vechten voor zijn plek. Dat blijft vreemd, want toen hij door Mislintat werd gehaald, was hij 2e keeper. Na 1 jaartje Ajax verwacht hij gelijk de nummer 1 keeper te zijn? Nee, bij een nieuwe trainer moet je jezelf opnieuw bewijzen.

24-07-2024 09:54

Baco123 +6180

Faraoli werkt elke dag met de boys dus die zal het allemaal wel beter zien dat Pasveer momenteel beter is dan ramaj, vind Pasveer sowieso een goede keeper, goed dat ze hebben verlengd met hem.

24-07-2024 10:11

WeirdAJAX +12143

PS ik zou het wel snappen ALS dit bericht klopt. Na een behoorlijk deel van het jaar basisspeler te zijn geweest terug naar bank voor een keeper van 40... hij heeft de leeftijd (en potentie) om wekelijks te spelen.

Maar zou me ook niks verbazen als dit een verzonnen zuigverhaaltje is, ookal is het niet eens van het Telegrafduo.

24-07-2024 00:19

Ferd +38431

hij was geen jaar basisspeler he, hij kwam er pas gedurende het seizoen in omdat de beoogde eerste keeper geblesseerd raakte en zijn vervanger ook. Hij heeft een aantal maanden eerste keuze mogen zijn omdat Rulli geblesseerd was.

24-07-2024 06:36

MVG +16469

Ik vind Ramaj absoluut de beste keeper van Ajax, maar ik vind hem als lijnkeeper en bij hoge ballen geen topper.
Ik snap Farioli niet als hij Pasveer eerste keeper maakt, maar misschien heeft Ajax iemand anders op het oog bij een vertrek van Ramaj. Daar zou ik dan best mee kunnen leven.

23-07-2024 23:45

FlyingDutchMan +17311

Als straks maar niet weer Gorter staat te keepen, dan ben ik er klaar mee..

24-07-2024 00:00

wijzijndebeste123 +163425

De Lange zal wel 1e keeper worden.

24-07-2024 00:00

FlyingDutchMan +17311

Daar zou ik nog vrede mee kunnen hebben, al verwacht ik dat Ramaj van deze twee de meeste potentie op een topper heeft. Oftewel logisch zou ander verhaal zijn

24-07-2024 00:34

Koekie87 +20967

de Lange is ook weer zo een dertien uit eem dozijn keeper die niet beter is dan wat we nu al hebben rondlopen en waar je van mag afvragen wat de meerwaarde van zijn komst zou moeten zijn.

24-07-2024 01:09

FlyingDutchMan +17311

Inderdaad, die gaat niet beter worden dan Ramaj.

24-07-2024 01:11

Koekie87 +20967

Tja en toch zal het waarschijnelijk wel weer gewoon zo gaan. Laat Ajax een speler gaan met de meeste potentie en dan gaat er weer gegokt worden op een of andere modale Eredivisie keeper die het vast goed zal doen bij Go Ahead maar waar je echt van mag afvragen wat zijn toegevoegde waarde zal zijn bij Ajax. Aan dit soort spelers heb je niks aangezien ze Ajax echt niet beter gaan maken. Als je iemand verkoopt dan haal je lijkt mij iemand met dezelfde potentie of zelfs meer, alles wat daar ver onder zit zoals de Lange, maar ook Olij, Noppert en noem ze allemaal maar op zou al geen optie moeten zijn binnen Ajax.

24-07-2024 06:25

linksbuiten14 +547

Waar rook is, is vuur zeggen ze toch altijd?
Ramaj zou je over een paar jaar echt voor de hoofdprijs kunnen verkopen. Ik vind het echt een Ajax keeper, meevoetballen, tweebenig en lijkt nooit echt in paniek te raken. Het zou zonde zijn als hij niet vecht voor z’n plekkie

23-07-2024 23:27

Asverslaafd +1065

Denk dat nadat er meerdere clubs gekomen zijn voor ramaj dat kroes gedacht heeft dat hij die wel voor een goed bedrag wil verkopen en een goeie (goedkopere) vervanger voor hem wil halen. De manier om ervoor te zorgen dat ramaj zelf weg zou willen, was communiceren dat ie 2e keeper gaat worden. Dit werd alleen nog maar gemakkelijker na goeie voorbereiding van pasveer. Ramaj kan zo 17 milj opleveren, gezien de clubs die geïnteresseerd zijn. Denk dat zulke trucjes wel een beetje passen bij de werkwijze van kroes.

23-07-2024 23:21

FlyingDutchMan +17311

Zou op korte termijn innovatief zijn, op lange termijn dom aangezien je Ramaj in de toekomst voor veel meer gaat kunnen verkopen.

24-07-2024 00:01

WeirdAJAX +12143

Ook op korte termijn dom en weinig inventief. Meer een gokje.

24-07-2024 00:23

FlyingDutchMan +17311

Als het waar zou zijn dan je wel een kille trend neer als club & TD zijnde..

24-07-2024 00:35

WeirdAJAX +12143

Is het niet zaak om een beetje continuiteit te creeeren in de selectie? Ramaj kent ons spelletje inmiddels en is er heel aardig in.
Dus als de TD kiest voor een handeltje en een nieuwe goedkopere keeper dan vind ik dat kortzichtige korte termijn politiek. Als Ramaj het in Europa met ons een seizoen goed doet is hij over een jaar veel meer waard dan nu.

24-07-2024 00:22

Asverslaafd +1065

Denk dat ze het makkelijker achten om voor weinig geld een nieuwe goeie keeper aan te schaffen dan een goeie veldspeler. Daarom zal ramaj verkocht moeten worden.

24-07-2024 12:05

Koekie87 +20967

Ik zou het een rare gang van zaken vinden mocht dit echt zo blijken te zijn. De beste hoort dan gewoon te spelen en dat is toch echt Ramaj. Daarnaast vind je niet zomaar een op een een goede vervanger met dezelfde potentie als Ramaj. Alles wat je haalt en een stuk minder is zoals een Jeffrey de Lange bijvoorbeeld waar ze intresse in zouden hebben is zonde van het geld.

24-07-2024 06:12

El Grande Ghacied +1319

Als dit verhaal ook maar enigszins klopt, dan hebben wij niks aan jongens met een dergelijke mentaliteit en mag ie van mij vertrekken.

23-07-2024 23:14

WeirdAJAX +12143

Als.hij echt de boodschap zou hebben gekregen zijn basisplaats kwijt te raken aan Pasveer, een keeper van 40. Dan snap ik dat hij weg wil want dan is het signaal vanuit de club dat zijn toekomst niet hier ligt.

24-07-2024 00:24

Simpelishetmoeilijkst +25151

Misschien moet je knokken voor de positie, en niet meteen opgeven. Met 22 jaar ben je als keeper nog maar een broekie.

24-07-2024 00:49

El Grande Ghacied +1319

T zal wel te simpel gedacht zijn van mij, maar waarom vraag je niet aan de trainer wat je moet verbeteren? Wat dat betreft meer respect voor Sutalo die voor z’n kans wil gaan.

24-07-2024 03:07

DEELM +11891

Ik vind het belachelijk als Ajax Pasveer echt als eerste keeper ziet, maar Sjongejonge Ramaj jongen. Als je bang bent voor de concurrentiestrijd met Pasveertig ben je ook echt een Jan Doedel eerste klas.

23-07-2024 23:02

wilbert.b +3104

Ik ben er gek genoeg wel blij mee

23-07-2024 22:58

vak114 +5536

ESPN tegenwoordig ook wel 010 TV genaamd.

23-07-2024 22:51

Craain +4953

Ziggo al jaren wel 020 TV genaamd...

23-07-2024 22:57

Intec2.0 +12407

Zenden objectief andere oefenwedstrijden van de eredivisie uit Twente PSV. ESPN is al heel veel jaren niet meer objectief. Kotsmisselijk wordt ik van die zender zowel commentatoren analisten als presentatoren.

23-07-2024 23:47

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25311

Kijk dit is een echte topsporter vechtend naar de uitgang.

23-07-2024 22:44

NeeI +107664

Totdat Pasveer na anderhalve maand geblesseerd raakt en we plots met De Lange onder de lat staan.

23-07-2024 22:33

JohnDylan +21872

Ajax heeft dan ook de onverkoopbare Rulli nog. Ik denk niet dat iemand interesse heeft om zijn Vd Sar/Hamstra/Huntelaar salaris over te nemen.

23-07-2024 23:06

FlyingDutchMan +17311

Rulli heeft de laatste wedstrijden van dit seizoen wel een goede indruk achtergelaten op doel, NOT! Ramaj is veruit de beste keeper met de meeste transferpotentie, zou idioot zijn om hem te banken. Dat zou nog meer wanbeleid zijn dan de afgelopen jaren..

24-07-2024 00:03

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Tuurlijk wel man. Argentinië wint gewoon die Olympische Spelen met Alvarez van City, Almada, Etcheverri, etc. Bizarre selectie hebben die. En dan aan het eind van de transferperiode zijn veel clubs met kapitaal vrij wanhopig, want het gewilde target komt niet, slechte seizoensstart, etc. Dan geven ze echt wel 10 mil voor Rulli met een verdubbeling van zn 2 mil per jaar aan salaris. Desnoods de Saudis

24-07-2024 00:24

Intec2.0 +12407

De Lange keepte een behoorlijk seizoen afgelopen jaar begrijp wel dat ze bij hem uitkomen eerder dan bij Olij

23-07-2024 23:48

hendo +4769

Beter als gorter

24-07-2024 09:12

hendo +4769

Het lijkt hier wel of dit de opstelling wordt!

Pasveer
Pasveer-pasveer-pasveer-pasveer
Pasveer-Pasveer-Pasveer
Pasveer-Pasveer-Pasveer

Man man, je moet vechten voor je plek!

23-07-2024 22:12

SiegiEd14 +2237

De beste moet spelen en gezien de oefenwedstrijden was Pasveer ook lekker bezig. Mss dat de communicatie voor Pasveer in het voordeel is.

23-07-2024 22:11

Martin Schokker +797

En Ramaj heeft het toch super gedaan vorig jaar, moet zich dit seizoen doorontwikkelen en dan zet je een veteraan (die nog wel top is) op zijn positie. Ongelooflijk.

23-07-2024 22:13

JohnDylan +21872

Super? Nee, verre van. Hij deed het redelijk goed en toonde aan dat hij een groot potentieel heeft. Alleen heeft Ajax momenteel een enorm te kort aan leiderschapskwaliteiten achterin en kan ik dus goed begrijpen dat Farioli kiest voor hetgeen wat Pasveer toevoegt.

23-07-2024 22:31

Amsterdamnoord +6036

Daar ben ik het wel mee eens. Het getuigt alleen van zulk korte termijnsbeleid als hierdoor Ramaj vertrekt (dat gezegd hebbende is de berichtgeving daarover natuurlijk vooral gestuurd door diens zakenwaarnemer)

23-07-2024 22:45

El Grande Ghacied +1319

Was t goed omdat ie zoveel moest tegenhouden of was t zo goed omdat ie situaties voorkwam?
Overigens denk ik wel dat als de financiële situatie niet zo nijpend was geweest en er ruimte was om te ontwikkelen dat de keuze anders was uitgevallen, maar de nood is helaas heel hoog.

23-07-2024 23:19

ProfessorX +19827

Morgen : Francesco Farioli neemt woensdag plaats achter de microfoon in de vernieuwde persruimte van de Johan Cruijff ArenA. Het persmoment in aanloop naar de thuiswedstrijd tegen FK Vojvodina begint om 15:15 uur en is live te volgen op Ajax.nl, in de Ajax App en op YouTube.

23-07-2024 22:03

ProfessorX +19827

Dus iedereen kan rustig gaan slapen

23-07-2024 22:04

hendo +4769

Pasveer eerste doelman. Iedereen weer aan het janken hier... en dan met 7-0 winnen

23-07-2024 22:09

ProfessorX +19827

Zijn ze het weer niet eens met elkaar 😂😂😂😂

23-07-2024 22:09

hendo +4769

Hoe bedoel je?🤪

23-07-2024 22:12

ProfessorX +19827

Het ligt altijd ergens aan ze verzinnen wel weer wat iets van geflateerd of gekregen of had meer moeten zijn

23-07-2024 22:17

hendo +4769

Iets van ruspje nooit genoeg

23-07-2024 22:25

4everAjAx85 +756

Wat een gelul allemaal joh, er is nog helemaal niks bekend en ook zeker niks definitief. Begint het bekende modder gooien tegen Ajax nu al.

23-07-2024 21:50

Ajax1969 +4162

Ja. Vorig seizoen heeft dat modder gooien goed gewerkt.

23-07-2024 22:13

lexy88 +8816

Dit is hetzelfde ESPN dat aangaf dat Potter al in de Arena was om te tekenen, toch? Just checking..

Moraal vh verhaal: laten we 1) afwachten wat daadwerkelijk ervan klopt en 2) als het klopt, Farioli laten uitleggen hoe en wat. Ik heb niet het idee dat die man ondoordachte keuzes maakt en laat het hem liever eerst toelichten dan iemand tot de enkels afzagen zonder de bevestiging dat het überhaupt klopt..

23-07-2024 21:31

Bowie +2377

Verfrissende recreatie, dank!

23-07-2024 21:52

hendo +4769

Eens, maar de meeste houden dr van om mensen. Af te kraken

23-07-2024 22:09

Oeroeboeroe +18325

WAT EEN LUL IS DIE FAR... ja ok, laten we rustig blijven. 😝🤣

23-07-2024 23:03

afca1985 +21247

Espn heeft het weinig bij het juiste eind, we zien het wel.

23-07-2024 21:26

fluwelenlinker +11692

Als Farioli oordeelt op basis van de voorbereiding dat Pasveer de beste optie is dan is het in de komende weken aan Ramaj om te bewijzen dat hij beter is.
Zo gaat dat in topsport. Knokken voor je plek.
Pasveer doet wat hij moet doen. Hij legt druk op Ramaj. Aan Ramaj om de handschoen op te pakken, daar wordt hij beter van.
Weglopen is de meest zwakke reactie.

23-07-2024 21:14

AjaxHoorn +32989

Daarom joh. Wat een gegil zeg. Ook van Ramaj indien waar.

23-07-2024 21:19

FysioPat020 +25605

Fout. Het is aan Pasveer om te bewijzen dat hij beter is dan Ramaj. En zonder dat ik ook maar 1 training bijgewoond heb weet ik dat hij niet beter is. Ook nooit was.

23-07-2024 21:23

YugoVik +33109

Er speelt veel meer.. Op basis van niks zeggende potjes in de voorbereiding kies je voor pasveer.. Dit is puur om geld te genereren.. Vanmorgen kwam er een bericht dat ze binnen ajax gefrustreerd zijn dat er geen verkopen zijn opeens krijg je een bericht dat ramaj weg wil..

23-07-2024 21:28

fluwelenlinker +11692

Ik denk ook dat er meer speelt:
- Ramaj had vertrouwen in Ten Rouwelaar die Ajax op amateuristisch makkelijke wijze heeft laten gaan
- Ramaj is een aparte snuiter die wellicht niet zo goed in de groep ligt
- Ramaj is communicatief niet zo goed hetgeen in de visie van Farioli cruciaal is voor een keeper

Bovenstaande wil uiteraard niet zeggen dat hij puur technisch geen groot keeperstalent zou zijn.

23-07-2024 21:32

lexy88 +8816

Maar wat insinueer je dan? Dat Ajax idd gefrustreerd is, en dat daarom Alex Kroes aan Farioli de opdracht heeft gegeven om Pasveer op te stellen? Om zo Ramaj te verkopen? Of om Ramaj überhaupt in de aanbieding te doen? Ben ff concreet dan over wat er volgens jou speelt

23-07-2024 21:33

YugoVik +33109

Ik denk dat ze bezig zijn om op alle soorten manieren proberen spelers te verkopen..

Van den boomen boden ze aan bij Lille, maar daar hoor je nu vrij weinig.. Sutalo wil niet weg ondanks veel interesse en nu krijg je Ramaj die uit het niets weg wil omdat ie gepasseerd word.. Waarom zou je in godsnaam zo snel de handdoek in de ring gooien vanwege een oude keeper?. .

23-07-2024 21:36

fluwelenlinker +11692

Omdat het een rare snuiter is die het al moeilijk genoeg met zichzelf heeft. Beetje autistisch denk ik.
Ik bedoel dit niet negatief overigens. Gewoon een vaststelling.

23-07-2024 21:39

GNBL +89877 moderator

@Fluwelenlinker

En dat baseer jij op wat precies?

23-07-2024 21:41

fluwelenlinker +11692

Op de beelden die ik van hem zie. Over zijn houding, zijn uitstraling, zijn blik in zijn ogen, ... er straalt iets apart vanaf wat bij mij autistisch overkomt. Ik besef dat dat misschien wat kort door de bocht is en het is overigens geen oordeel, zo wil ik het niet doen overkomen. Maar er is iets aan Ramaj wat mij wat dat betreft intrigeert en ik denk echt dat dat zijn grootste probleem is. Zijn pure keeperstalent staat wat mij betreft buiten kijf.

23-07-2024 21:49

Srki +131

Ik denk toch echt dat jij het fout hebt. Het is aan beide (alle) keepers te bewijzen dat ze beter zijn dan de ander. Dat geldt voor de keepers evenals alle andere spelers op de door hun begeerde positie(s).
En blijkbaar heeft Pasveer tijdens de voorbereiding laten zien dat hij op dit moment beter is dan Ramaj.

En als een speler gepasseerd wordt is het aan hem om voor zijn plek in het eerste elftal te vechten. Een jonge speler, die nota bene nog niets heeft gepresteerd, die direct begint te klagen en weg wil heeft wat mij betreft geen ruggegraat en zal het vermoedelijk nooit ver schoppen. Helemaal als je het aan het begin van het seizoen, voordat er ook maar een officiele wedstrijd is gespeeld, al opgeeft.

Lasse Schöne werd ieder jaar weer aan het begin van het seizoen gepasseerd en iedere keer vocht hij zich weer terug in de basis. Dat is de juiste instelling en daarom heeft een speler als Schöne, die nooit een echt toptalent is geweest, meerdere titels gepakt met Ajax, een Europa League finale en een halve finale Champions League gespeeld. En dat allemaal als basisspeler.

Nee, als het werkelijk waar is dat Ramaj het na de eerste de beste tegenslag al heeft opgegeven, dan is hij Ajax niet waard en kunnen we hem missen als Kiespijn. En dat is jammer, ik zag in hem een keeper voor de komende jaren die alleen maar beter zou worden.

23-07-2024 21:51

fluwelenlinker +11692

Helemaal mee eens

23-07-2024 21:53

GNBL +89877 moderator

Bijzonder.

23-07-2024 21:57

fluwelenlinker +11692

Als je goed kijkt, is dat niet zo bijzonder. Let er maar eens op.
Is ook niet zo erg. Er zijn wel meer mensen sociaal en communicatief minder capabel. Maar helaas voor Ramaj is dat net één van de speerpunten van Farioli wat betreft de keeperspositie.

23-07-2024 21:59

GNBL +89877 moderator

Bijzonder. Iemand op basis van wat beelden autistisch noemen, sociaal en communicatief minder capabel. Ik vind daar wel wat van. Ik zou zeggen, ga eens een interview kijken van die jongen. Hij is gewoon een doodnormale kerel waar helemaal niks mis mee is.

23-07-2024 22:04

fluwelenlinker +11692

Ga nou gewoon kijken en misschien gaat het jou ook opvallen 😉
Ik zeg ook nergens dat hij geen normale kerel is waarmee iets mis is. Dat bedoel ik helemaal niet.
Ik probeer een verklaring te zoeken waarom Pasveer de voorkeur zou krijgen. Puur technisch en qua talent kan de keuze alleen maar op Ramaj vallen.
Er moet dus iets anders zijn en dat kan bijna alleen maar op gebied van communicatie zijn. En daar heeft Ramaj wellicht een probleem en dan begint het mij op te vallen dat zijn blik en lichaamstaal iets apart uitstraalt waardoor hij wellicht wat buiten de groep valt of niet het nodige vertrouwen uitstraalt. Het zou niet mogen maar dat gebeurt. Meer moet je er niet achter zoeken.

23-07-2024 22:06

ZlatDen +1972

Ja ik vind het nu aan Kroes om even voor de camera te verschijnen en te vertellen wat de algemene stand van zaken is. Dit deden Overmars en Mislintat ook.

23-07-2024 22:07

AFCACruijff14 +161060

Om geld te genereren hahahha

Ramaj 2e keeper maken maakt hem minder geld waard juist. Onzinargument van je dus.

23-07-2024 22:16

YugoVik +33109

Zo snel word ramaj niet minder waard..

23-07-2024 22:23

Bobje99 +7059

Haha fluwelenlinker toch.. “ik probeer een verklaring te zoeken..” je plakt zonder enige vorm van onderbouwing of kennis van zaken de diagnose autisme op iemand. Kom eens op zeg.

Wat mij betreft heb je óók een soort van fatsoensnormen wanneer je anoniem van achter je toetsenbord je mening de wereld in slingert.

23-07-2024 23:13

NipeB +15790

Hij is helemaal niet bij de eerste tegenslag aan het vertrekken. Was tweede keeper vorig seizoen en dacht eerste te worden toen Rulli geblesseerd raakte. Toen kreeg Gorter die plek, een duidelijk minder goede keeper. Hij knokt zich tot eerste keeper en blijft dat. Dan mag je wel op enig krediet rekenen. Maar nu komt de vorig seizoen 6,5 maand geblesseerde Pasveer van 40 en krijgt die opeens de voorkeur omdat hij alle ballen naar niemand schoot en zoveel te doen had omdat Ajax zwak speelde tegen Olympiakos. Totale onzin redenering en ook niet gebaseerd op feiten. Een eerste keeper degradeer je niet zomaar. Dat ligt lastiger dan bij spelers. Weet Farioli ook best. Maar vond Ten Rouwelaar al onvoorstelbaar dat dat zomaar mocht van Ajax.

23-07-2024 23:59

fluwelenlinker +11692

@Bobje99: Ok, ik begrijp je en dat het wat kort door de bocht is besef ik. Ik had het niet expliciet autistisch mogen noemen, waar trouwens niks mis mee is (soms is het zelfs een voordeel voor een topsporter maar niet meteen in een teamsport). Alleszins, ik heb al vaker het gevoel gehad dat Ramaj een ietwat rare snuiter is. Een Einzelgänger zeg maar die niet de communicatieve vaardigheden bezit om een verdediging goed aan te sturen.
Dat kan bijna de enige reden zijn waarom Farioli voor Pasveer zou kiezen want puur technisch en qua talent zou je altijd voor Ramaj moeten kiezen.

24-07-2024 07:17

FysioPat020 +25605

In zet toch een groot ? bij het feit dat Farioli keeperstrainer was wanneer hij voor Pasveer zou kiezen.

23-07-2024 20:58

Mijnclub33x +9814

Ramai pakt te weinig ballen uit de lucht, meestal stomt hij ze weg, dat zal het zijn. Een keeper moet ook ballen klemvast kunnen hebben. En was Farioli niet ook keeperstrainer?

23-07-2024 20:52

Mijnclub33x +9814

Maar wat mij betreft moet Pasveer met pensioen.

23-07-2024 20:55

Eurysaces +29513

Wat een ongekend wanbeleid zou het zijn als we een groot keeperstalent, dat afgelopen seizoen prima gekeept heeft, laten gaan om plaats te maken voor een 40 jarige keeper.

En dat in een jaar waarin we juist iets moeten opbouwen. De signalen die naar buiten komen zijn dramatisch. Hopelijk is de realiteit anders en blijven jongens als Ramaj, Hato, Sutalo en Brobbey!

23-07-2024 20:49

fluwelenlinker +11692

Farioli is degene die beslist wie er onder de lat staat. Wat heeft dat met wanbeleid te maken?

23-07-2024 21:10

Ajax2024 +2115

Pasveer had je nooit een contract meer moeten geven. Dat is wanbeleid.

23-07-2024 21:18

ajax4ever001 +18415

Omdat hij fan van Ramaj is dus dat. Pasveer is wat meer ervaren en heeft het goed gedaan in de voorbereiding daarnaast als Ramaj er niet mee eens is en daardoor weg wilt prima dan vertrekt die maar want niemand is groter dan de club

23-07-2024 21:31

ProfessorX +19827

Dino Zoff , Neuer , schmeigel , Kahn , Casillias

23-07-2024 21:36

Eurysaces +29513

Pasveer heeft inderdaad meer ervaring dan Ramaj, die is zelfs bijna 2 keer oud. Normaal gesproken een signaal dat je langs de kant blijft om het grote talent een kans te geven.

Ik snap volledig dat Ramaj vertrekt als Ajax talent buitenspel zet. Die jongen is goed genoeg voor de basis en kan alleen maar beter worden. Heeft niks te zoeken op de bank bij Ajax. Schande is het!

23-07-2024 21:38

fluwelenlinker +11692

Als Ramaj niet eens bereid is om de strijd aan te gaan met zijn vaderfiguur dan is hij het Ajaxshirt niet waard. Sterker nog, dan gaat het nooit wat worden in de topsport.
Dat is ook niet erg maar dan moet je geen topsport gaan doen.

23-07-2024 21:42

Kijker +3382

Jan Jongbloed, Pim Doesburg

Ik zou denk ik toch voor Ramaj kiezen.

23-07-2024 23:06

ibrahimofietz +12

Wel grappig dat dit gister al door klerry is geclaimd.vraag me af hoe dit naar buiten komt

23-07-2024 20:46

Rob1976 +9464

Het lijkt hier wel SBS Shownieuws en Boulevard😂
De ene roddel nog meer juicy dan de ander. Zal momenteel wel een click-parade zijn op AS. Welldone👏🏻

23-07-2024 20:42

Babangida83 +23867

Lijkt mij niet dat je met Pasveer het seizoen in kan als eerste keeper en hem het hele seizoen eerst keeper kunt hebben. Dus dan vraag ik mij af, wat het plan is dat hier achter zit.

Ik vind wel dat Ramaj iets meer zijn positie mag kennen. Het is nog een talent, geen betrouwbare keeper voor Ajax 1. Hij speelt omdat hij een groot talent lijkt en Ajax ook niet echt een betere keeper kan aantrekken. Dus doen we het met een groot talent.

Als Ramaj af en toe een bal gewoon klemvast had gehad, vorig seizoen, dan hadden we een ronde verder gekomen in de EL en een aantal punten meer gehad in de Eredivisie.

Maar als je jezelf niet goed genoeg vindt om de concurrentiestrijd aan te gaan met Pasveer, dan zegt dat ook iets.

23-07-2024 20:40

Gouda +2031

Hahaha hou toch op. Ramaj was samen met Brobbey de beste van het seizoen. Die gast heeft zoveel ballen gepakt, niet normaal. Alleen al die uitwedstrijd op het kunstgras in de Conference League. Meeste reddingen ooit. Hoe kunnen mensen dit vergeten en alleen 2 blunders onthouden... Bizar gewoon.

23-07-2024 21:05

Babangida83 +23867

Uw standaard voor keepers vind ik niet echt hoog.

23-07-2024 21:07

Gouda +2031

En u heeft het afgelopen seizoen geen wedstrijden van ons aller Ajax gekeken.

24-07-2024 01:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.