'Spaanse interesse voor Ramaj; Chelsea informeerde ook al naar Duitse keeper'

door Bart Veenstra 373

Bron Gianluca Di Marzio

'Spaanse interesse voor Ramaj; Chelsea informeerde ook al naar Duitse keeper'

door Bart Veenstra 373

Bron Gianluca Di Marzio

Laatst geüpdatet

Diant Ramaj vertrekt deze zomer mogelijk bij Ajax. Volgens de Italiaanse journalist Luca Bendoni - die onderdeel is van het team van Gianluca Di Marzio - zijn er meerdere clubs uit Spanje die hem willen huren. Verder zou ook Chelsea interesse hebben, zo meldt de verslaggever via X.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Volgens Bendoni heeft Chelsea geïnformeerd naar de voorwaarden voor een mogelijke transfer. De kans dat Ramaj deze zomer vertrekt, is plots een stuk groter. Hoe kom dat? De Duitser leek 'gewoon' eerste keeper te zijn bij Ajax, maar tijdens de voorbereiding zou de technische staf van Ajax van mening veranderd zijn.

Het is namelijk niet Ramaj, maar Remko Pasveer die donderdag onder de lat wordt verwacht tijdens Ajax eerste officiële wedstrijd van het seizoen. De Amsterdammers nemen het dan in de Johan Cruijff ArenA op tegen het Servische FK Vojvodina in de tweede voorronde van de Europa League.

Ramaj moest lang wachten op basisplaats Ajax

Ramaj kwam vorig jaar over van Eintracht Frankfurt en begon in Amsterdam als bankzitter. Toen in de eerste competitiewedstrijd Gerónimo Rulli geblesseerd raakte, rook Ramaj zijn kans, maar kreeg hij die niet. Toenmalig Ajax-trainer Maurice Steijn koos namelijk - tot woede van toenmalig technisch directeur Sven Mislintat - voor Jay Gorter.

Pas toen Gorter een blessure opliep - half oktober - kreeg Ramaj de kans. Die greep hij met beide handen aan. Later in het seizoen liep Ramaj tegen een blessure aan, maar eigenlijk twijfelde niemand eraan dat hij dit seizoen geen eerste keeper zou zijn.

In de afgelopen voorbereiding heeft echter vooral Pasveer een goede indruk achtergelaten, terwijl Ramaj er niet helemaal goed uitzag bij het tegendoelpunt van Ajax in het oefenduel met Rangers FC. Pasveer laat zien uitstekend mee te kunnen voetballen en prima reddingen te kunnen verrichten. Daarnaast valt hij op met zijn coaching en juist op dat gebied lijkt hij een streepje voor te hebben op zijn Duitse collega.

Lees meer over:
Plaats reactie

4everAjAx85 +756

Ik denk dat Ramaj de 1e wedstrijd van de competitie gewoon keept. Ik krijg meer het gevoel dat Farioli vind dat de verdediging op dit moment Pasveer nodig heeft om het goed neer te zetten. Over een paar weken zijn ze allemaal weer verder en staat het ook goed met Ramaj.

25-07-2024 23:25

Kingoffdatoilet +17147

Iedereen vind Ramaj een topkeeper in spe. Dat klopt. Eentje voor de toekomst. Nu is hij gewoon nog niet verder dan Pasveer. Een verhuur zou daarom tot de mogelijkheden behoren, als er maar geen optie tot koop bij zit.

24-07-2024 08:57

FissaDeGekste +3374

We zullen vooral even moeten kijken hoe eea zich ontwikkelt de komende weken. Pas als het 1 september is kunnen we echt meer zeggen over de selectie.

24-07-2024 08:52

FdJMdL +4505

is er ook een speler die niet in de belangstelling staat van Chelsea

23-07-2024 22:38

YugoVik +33116

Rosario, rugani en weghorst

23-07-2024 23:52

SiegiEd14 +2237

Niet verhuren! Had liever gelezen dat er een club voor Rensch of Taylor was gekomen ;0)

23-07-2024 22:13

hendo +4769

https://x.com/FabrizioRomano/status/1815832124101886100

Als je een ruildeal hiermee kan maken, hoor je mee helemaal nergens meer over

23-07-2024 21:34

Robertini +39141

Lijkt me onwaarschijnlijk als je dat geschatte verkoopbedrag ziet.

23-07-2024 22:01

debetweter +10062

Geen paniek. Misschien is er niets aan de hand of heeft ajax al versterking op het oog.

23-07-2024 21:25

fluwelenlinker +11703

Volgens mij heeft het vooral te maken met het karakter van Ramaj. Het is volgens mij een ietwat aparte, in zichzelf gekeerde snuiter. Communicatief wellicht niet zo goed die zich moeilijk in een groep kan laten gelden. Ik denk dat dat daar zijn grootste probleem ligt. Puur kwalitatief natuurlijk uitstekend voor een 22-jarige keeper.

23-07-2024 21:23

Robertini +39141

Als je hem voor een flink bedrag kunt verkopen, direct doen. Ik moet nog maar zien of hij de top gaat halen, vind hem erg onrustig, soms hele goede reflexen, maar soms ook hele rare momenten.

23-07-2024 20:33

FysioPat020 +25663

Hij is pas 22. Pasveer was op dezelfde leeftijd niet half zo goed. Onana vergeten?

23-07-2024 20:52

Robertini +39141

Onana was op die leeftijd een stuk beter.

23-07-2024 21:25

FysioPat020 +25663

En maakte genoeg blunders.

23-07-2024 21:26

Robertini +39141

Minder dan Ramaj, en ook minder echt vreemde momenten.

23-07-2024 21:27

AlexIbarra +19238

Niet lullig bedoeld maar wat bedoel jij met een flink bedrag?
Voor een flink bedrag verkopen wij altijd iedereen. Als Chelsea met 40 miljoen aankomt is het Doei Diant.

Maar hem voor 10-15 miljoen laten gaan heeft geen zin, daar haal je geen betere keeper voor die er meteen staat.
Buitenkansjes daargelaten.

23-07-2024 20:57

Robertini +39141

Ik zou het bij 15-20 overwegen, bij minder dan 10 niet.

23-07-2024 21:25

seerseker +857

Goed man, want daar was hij al die tijd al op uit: Ajax als tussenstapje. Hij was sowieso nooit langer dan een heel seizoen gebleven. Dat heeft Farioli goed gezien. Dat soort spelers kunnen we missen als kiespijn. Doei Ramaj, hoe goed je ook bent. We willen spelers die blijven.

23-07-2024 20:31

YugoVik +33116

Pas maar op dat farioli ook niet na 1 seizoen weg is, want bij zijn vorige clubs was die weg na 1 seizoen..

23-07-2024 22:24

twynestar +28248

dat is ook een risico inderdaad, maar t gaat hier om ramaj, daar zat men in januari al achteraan en toen was zijn ontkenning ook maar halfslachtig. of je nu op hem casht of binnen een jaar maakt voor de waarde weinig uit. dus als er een goed bod komt...

23-07-2024 23:49

mokum007 +6522

Gauw verkopen want spelers die niet voor ajax willen spelen gauw verkopen, pas half jaartje in de basis en wegens blessure van Ruli en nu grote mond

23-07-2024 20:07

WantAmsterdam +116101

Hij wil juist voor Ajax spelen, maar dat gaat blijkbaar door den trainer/directie niet gebeuren.

23-07-2024 20:08

EinSteijn +4772

Pasveertig.

23-07-2024 19:46

Wieno +9248

Ik zie al berichten dat Farioli de weg kwijt zou zijn als hij kiest voor Pasveer... Zijn wij bij de training? Wat als Ramaj de kantjes er vanaf loopt, aangezien hij vorig jaar toch zeker was van zijn plekkie en bij ome John op 60% kon trainen... Wellicht is zijn hoofd op hol gebracht door zijn zaakwaarnemer en heeft hij Ajax gevraagd om te vertrekken. Hierdoor maakt Farioli een keuze voor de keeper die wel met zijn hoofd bij Ajax zit. Andere optie kan zijn dat hij zijn ongenoegen heeft geuit t.a.v. het vertek van ten Rouwelaar en het niet ziet zitten in de nieuwe man.

Zomaar even wat andere gedachten... maar nogmaals, we weten het (nog) niet.

23-07-2024 19:44

twynestar +28248

Inderdaad, er kan heel veel meespelen. Het kan ook een samenloop zijn, van alles een beetje: mist een beetje vertrouwen van trainer, maakt ook geen super indruk op trainingen, clubs hebben geinfomeerd bij zaakwaarnemer, Ajax heeft bedragen gehoord die de moeite waard zijn.

23-07-2024 21:42

pinballmagic +107

Wat een domme beslissing
Pasveer over een paar wedstrijden geblesseerd
Daar kun je op wachten op die leeftijd
Terwijl Ramaj het goed gedaan heeft en nog jong is

23-07-2024 19:33

arufred +9784

Op hogere leeftijd heb je meer kans op blessures. Wanneer en Ramaj en Rulli worden verkocht hebben we een probleem.

23-07-2024 19:29

nightgoat +30910

Kweenie hoor maar misschien dat Ramaj sowieso al de pleiterik wilde maken en dan kan een beetje gelazer best goed uitkomen.
Spanje bijvoorbeeld is bijvoorbeeld best geinig wonen.

23-07-2024 19:23

Siemjo +7879

Spaanse en Engelse clubs willen Ramaj graag aantrekken. Maar Ajax zet hem op de reservebank. Ze weten niet waar ze in Amsterdam mee bezig zijn. Als reserve keeper brengt hij niet zo veel op. Wat een beleid weer

23-07-2024 19:18

Ibrano10 +15

Als dit waar is wordt het wanbeleid gewoon voortgezet. Ongekend.

23-07-2024 19:13

JS16 +2792

Ramay is wel erg onrustig. Ik snap wel dat ze voor een keeper kiezen die mssn mindere reflexen heeft maar voetvallend veel beter is. Jammer , ik ben Ramaj fan

23-07-2024 19:04

Ajaxsupporter02 +13992

Voetballend is hij juist beter dan Pasveer. Qua keepen niet persé.

23-07-2024 21:51

vandenhaas4 +15076

Verhuur. Daar beginnen we niet aan.

23-07-2024 19:02

WillemvH +1610

De markt zit nu muurvast. Ramaj wordt daarom door Farioli bewust geschoffeerd. Op instigatie van Kroes. Want € 25-30 miljoen voor hem lonkt wel op korte termijn. Twee spelers die nu in afwachting zijn, kunnen dan gekocht worden. Een aanvaller en verdediger. Ik beschouw een eventuele verkoop van Ramaj daarom als noodzakelijk kwaad. En de directie van Ajax hoogstwaarschijnlijk ook.

23-07-2024 18:39

Danielson +50258

Als Farioli zich daarvoor leent is ie geen knip voor de neus waard.

23-07-2024 18:45

TheSpecialOne +8882

Farioli vond ik vanaf het begin een grote slijmbal. Hij blijft ook nooit lang bij een club en dat is geen goed teken. Volgens mij hoopt hij via Ajax een sprong te maken naar een zeer kapitaalkrachtige club. Ik zeg expres een kapitaalkrachtige club en geen grote club. Er zijn maar weinig clubs die ''groter'' zijn dan Ajx.

23-07-2024 19:09

vandenhaas4 +15076

Eerste zin: stelling.
Tweede zin: verzinsel.
Derde zin: complottheorie.
Vierde zin: nattevingerwerk.

Lekker bezig Willem.

23-07-2024 19:05

WillemvH +1610

We zullen zien.

23-07-2024 20:38

twynestar +28248

niks mis met een beetje nattevingerwerk op zijn tijd.

23-07-2024 21:44

WillemvH +1610

Ik neem mijn woorden deels terug. In ieder geval wb Farioli. Wel weet ik maar al te goed hoe er achter de schermen spelletjes worden gespeeld. Denk aan Jaap van Praag in de jaren ‘60/‘70. En vergeet ook niet hoe de broertjes De Boer eind jaren ‘90 trainer Olsen zwart gemaakt hebben om een transfer naar Barcelona af te dwingen. Los van alles, ik ben een groot fan van Ramaj. Maar zie helaas ook het positieve effect voor Ajax als hij verkocht zou worden. Omdat de markt nu, op dit moment dus, vast zit.

26-07-2024 08:46

twynestar +28248

Verhuren klinkt als een optie die de zaakwaarnemers van een speler de wereld in in zouden slingeren of zelf zouden gaan polsen. Dat mag voor Ajax nooit interessant zijn.

Pasveer en Ramaj zijn beide geen wereldkeepers en beide zijn geen opties waar Ajax jaren mee vooruit kan (er is al langer interesse in Ramaj van clubs waar een speler een transfer naar zou afdwingen). Ramaj vind ik nog steeds wel beter, dus verwacht ik dat een vertrek voor Ajax alleen interessant is bij een heel mooie prijs.

23-07-2024 18:36

AFCRick +11610

Mag hopen dat dit slechts een gerucht is, anders zijn we al het lachertje van de eredivisie voordat het seizoen begint!

23-07-2024 18:30

JanBiesbos +29043

Pasveer is een lachertje , prima hoor maar dit is kapitaal vernietiging ongelofelijk

23-07-2024 18:27

Sense of.H +5436

Als Ramaj en Rulli vertrekken dan komt er zeker een vervanger voor en heb je met Pasveer, Gorter weer 3 keepers.

23-07-2024 18:23

Ajax-Amsterdam +4191

Nou, bedankt voor deze mededeling. Dat stelt me gerust...

23-07-2024 19:05

Sense of.H +5436

Altijd Akpom... Bedoel welkom

23-07-2024 23:17

4EVERAJAX +8381

Eerlijk gezegd vind ik pasveer er een paar keer heel slecht (traag) uitzien afgelopen seizoen bij ballen die in het hoekje werden geplaatst. Denk dat dit niet goed is voor de opbouw van een nieuw AJAX.

23-07-2024 18:20

JanBiesbos +29043

Nou dat dus

23-07-2024 18:28

Spelverdeler +4644

Pasveer was al nooit een hoogvlieger en zeker de laatste 2 jaren zijn z'n reflexen echt zeer matig. Ook in het NL elftal (dat die daar voor werd geselecteerd ging al nergens over) was het niet best. Ik vraag me af bij welke eredivisie club die dit seizoen nog basis zou staan.. Dus mocht het waar zijn dat die donderdag onder de lat start, dan is Farioli het spoor aardig bijster.. Pasveer heeft vast en zeker bepaalde leiderskwaliteiten en komt intelligent over, maar bij Ajax wil je een jonge keeper zien met de nodige potentie. En laat Ramaj dat nou net zijn!

23-07-2024 19:26

trodat4030 +96478

Hm, Chelsea wil nog wel eens 80 milj uitgeven voor keepers..... Maar goed, het zal allemaal wel, ik ga pas in paniek raken bij feiten, niet bij geruchten van een voetbalblad dat al jaren kwaliteit verliest, een anoniem twieteraartje of een tv kanaal waar nota ben Jan Joost hét gezicht van is..

23-07-2024 18:06

twynestar +28248

haha, misschien moeten we Ramaj donderdag opstellen, hem dan wisselen en dat hij dan koppig blijft staan. Dat is helemaal hun straatje.

23-07-2024 18:33

UwSchipper +5592

Ramaj blijven.
Pasveer rentenieren.

23-07-2024 17:59

GinoAFCA +14795

Pasveer heeft pas bijgetekend haha

23-07-2024 18:26

Hijosdedioses +6641

Ik hoop niet dat ie gaat, maar dan wel voor een mooi bedrag. Met minder dan 10 miljoen nemen we geen genoegen!

23-07-2024 17:47

GinoAFCA +14795

Die gekke Amerikaan bij Chelsea zal dat wel doen

23-07-2024 18:27

ShiekTakTiek +5913

Als je voor 10 miljoen Ramaj verkoopt om vervolgens Pasveer als eerste keeper te houden dan zijn we binnen no time een stabiele subtopper met dit beleid.

23-07-2024 18:34

AlexIbarra +19238

Ik heb het graag op m'n rekening maar 10 miljoen is niets in het hedendaagse voetbal. Luis Sinisterra = 27 miljoen.

23-07-2024 21:00

Musica Merlo +8202

Als Chelsea interesse heeft dan kun je het raden wat ze ermee gaan doen.
Reservebank en doorverkopen met winst.

23-07-2024 17:46

Omar +17166

Kroes is het spoor bijster

23-07-2024 17:33

Donut +81

Gaat kroes dan over de opstelling ?

23-07-2024 17:45

Terranova +464

Als hij tegen Farioli zegt we gaan Ramaj lozen, absoluut

23-07-2024 17:57

Rockanje23 +37016

Volgens velen hier is Kroes de schuld van alles, maar ze zijn blijkbaar het beleid van Van der Sar, Mislintat en H2 al vergeten. Daar ging het de afgelopen 2 jaar mis. Kroes doet niks anders dan het puin van zijn voorgangers opruimen. Zowel sportief als financieel.

23-07-2024 17:59

Danielson +50258

Ha ha ha. Geloof je dat echt? Kroes gaat zelf de grootste puinhoop creëren.

23-07-2024 18:16

Rockanje23 +37016

Jij bent dus inderdaad het beleid van de afgelopen twee jaar al vergeten Inge.

23-07-2024 19:40

JanBiesbos +29043

Vooropgezet plan om geld te genereren om nog meer middelmaat te kopen, kroes geeft ons het laatste zetje belachelijk

23-07-2024 17:15

GinoAFCA +14795

Als die zo graag weg wilt verkoop hem dan en niet verhuren

23-07-2024 17:12

VichoWazig +3446

Jongens, dit kunnen we toch niet serieus overwegen?! De toekomst van je elftal verkoop je niet. Je hebt bovendien net Setford al laten gaan…

23-07-2024 17:11

Torcida +5617

Mits waar, niet slim.

23-07-2024 17:09

023Haarlem +3274

Farioli wilt inzakken, en dan vanuit de counter aanvallen.
Je zag dit al bij de laatste oefenwedstrijden terug.

Pasveer heeft een hele fijne traptechniek.
We zakken helemaal in, en daarna geeft Pasveer een lange bal op Traore.
Terwijl Ramaj meer een mee voetballende keeper is.

Farioli kijkt niet naar leeftijd.
Pasveer zal de eerste keeper worden.
Voor Ramaj kan je minimaal 12 miljoen voor krijgen.
Jeffrey de Lange ( Go Ahead) zou een goede tweede keeper kunnen zijn.

Extra geld in het laatje voor Rosario en Weghorst,

Pasveer,
Gaaei, Sutalo, Kaplan, Hato;
Rosario;
Berghuis, Taylor;
Traore, Weghorst, Godts

23-07-2024 17:08

JanBiesbos +29043

Dom van die twee wordt je niet sterker

23-07-2024 17:09

YRGI +32921

Willen ze weer 5e worden.

23-07-2024 17:18

MrIvez +3505

Toch is Weghorst niet geschikt voor de counter/inzakken? Juist een speler die afjaagt imo

23-07-2024 17:22

023Haarlem +3274

Pasveer, trapt de bal naar Traore, en die geeft een voorzet aan Weghorst. Zoiets

23-07-2024 17:25

Laudrup10 +17054

Mijn god wat een horror scenario. Pasveer op goal, Rosario en Weghorst in de basis. Om te kotsen, gaat tegen alles in waar Ajax voor staat. Namelijk jeugd inpassen en voetballend uitblinken ipv op basis van hard werken.

23-07-2024 17:58

Rockanje23 +37016

Blijft verdomd jammer dat we Wellenreuther niet gehaald hebben. Heb het al zo vaak geroepen, met afstand de beste keeper in Nederland.
Nu is het te laat 😥

23-07-2024 17:02

stopperspil +11174

Koop geen huur

23-07-2024 16:59

AFCAsince1989 +3

Verkopen en door het is echt geen gemis voor Ajax

23-07-2024 16:57

behangdelul +32550

30mio plus en anders blijft ie gewoon lekker bij ons eerste keeper. Ook al keept Pasveer donderdag, Ramaj is eerste keeper en dat weet Farioli ook wel. Als ie dit zou doen is het omdat:
A) Ramaj misschien nog niet fit is
B) Ramaj te prikkelen

En laten we eerlijk zijn, de beste keept en Pasveer stond ook wel als een beest te keepen en heeft ook als hele dikke plus dat ie heel erg goed in de coaching is. Farioli is keeperstrainer geweest dus die weet wel wat ie doet.

23-07-2024 16:57

Luie +1209

Pasveer binnen een maand geblesseerd en dan zitten wij weer met Gorter voor de rest van het seizoen.

23-07-2024 16:55

JanBiesbos +29043

Die wil ook weg en rulli ook

23-07-2024 17:19

Danielson +50258

Waarschijnlijk denkt Farioli dat hij trainer van Lucky Ajax is.
Krijgt Sjaak Swart ook een basisplaats nu Traore nog niet speelklaar is?

23-07-2024 16:54

Moonlight +2225

Verhuren moet geen optie zijn. Verkoop dat is het dingen dat moet gelden in deze situatie. Nu kun je er pot op zeggen dar Rulli wil blijven. Wat win je dan?

23-07-2024 16:50

Eurysaces +29515

Chelsea met interesse voor Ramaj, de landskampioen van Duitsland voor Sutalo..

En Ajax wilt er vanaf. Wat gebeurt hier in hemelsnaam??

23-07-2024 16:49

Pauw +2223

1. Er is hier niets officieels over bekend. Waarom al gefrustreerd raken?
2. Als je heel veel geld kan ontvangen voor met alle respect een keeper, waarom dit dan nalaten? Het is niet zo dat Ramaj in het komende seizoen meer waard zal worden. De kans is namelijk klein dat Ajax een topseizoen gaat hebben en dus ook dat Ramaj internationaal uitblinkt.

Tot slotl; ja ik zou het ook jammer vinden, want Ramaj helpt Ajax bij voetballen van achteruit en daar ben ik fan van.

23-07-2024 16:46

WillemvH +1610

Pasveer eerste keeper? Dat moet een grap zijn. 40 jaar. Vorig jaar meer geblesseerd dan fit. En dat terwijl Ramaj zich heeft laten kennen als een topkeeper. Schitterende reflexen, goed uitkomen en blokkeren, en uitstekend mee voetballen. Ja, hoge ballen pakken mag misschien wat beter. Maar hij is nog jong. Ik durf te stellen dat hij voor het eerst in vele jaren als keeper punten heeft gepakt voor Ajax, meer dan Onana zelfs. Hij is een zeer stabiele, rust uitstralende keeper waar Ajax de komende jaren enorm veel plezier aan kan beleven. Ramaj nu al verkopen zou een strategische en sportieve blunder zijn!

23-07-2024 16:44

Ans B +19823

Wat is dat toch voor opportunistisch gedrag: eerst VI en nu ook Bart Veenstra die hetzelfde zegt. Zijn zij opportunistisch in hun conclusies of is Ajax opportunistisch wat betreft hun denken?

Bij VI sloot ik niet uit dat ze gelijk zouden krijgen, maar vond ik hun waarschijnlijkheidsgehalte te speculatief o.b.v. de waarnemingen/aanwijzingen die zij hadden
Bij Veenstra vraag ik me dan af of hij dit napraat, zelfstandig tot dezelfde conclusie komt of dat alle journalisten meer weten dan wij.

Ik zou het in elk geval een grote fout vinden om Ramaj te verkopen. Passeren vind ik al evenmin een goed idee om verschillende redenen, die overigens niets te maken hebben met het presteren van Pasveer: die doet het gewoon uitstekend.

23-07-2024 16:41

Lazell +16989

Pasveer doet het inderdaad uitstekend, maar die was vorig seizoen een heel groot gedeelte geblesseerd en is er niet fitter op geworden. Daar moet kwaliteit achter zitten.

De enige manier dat dit enigszins acceptabel zou kunnen zijn, is dat ze een minstens zo talentvolle doelman op het oog hebben, of eentje die verder is in zijn ontwikkeling en er een flinke winst op kunnen maken.

23-07-2024 17:11

Ans B +19823

In theorie zou die situatie kunnen (jouw 2e alinea), maar ik ben bang dat dit in werkelijkheid niet aan de orde is. Ik vind de rondzoemende vervanger (De Lange) een goede keeper, maar niet zo talentvol als Ramaj (voor zover ik het kan beoordelen want Ramaj zag ik elke wedstrijd, De Lange niet).

23-07-2024 17:41

Lazell +16989

Een hoop zorgwekkende geruchten, maar er is er nog niet 1 uitgekomen. We gaan het zien

23-07-2024 19:23

Nr.10 +111029

Als het klopt dat de trainer Pasveer nu verkiest boven Ramaj, dan is dat één ding, dat is aan Farioli, kan je het mee oneens zijn of niet, prima.
Maar waarom zou je Ramaj dan verkopen? We hebben verder alleen Rulli, en die wil toch ook al een hele tijd weg, én verdient een veel hoger salaris. Verkoop Rulli lekker, en laat Ramaj maar concurreren met die ouwe bok van een Pasveer. Verhuren zou al helemaal nergens op slaan natuurlijk, kan me niet voorstellen dat we zo dom zouden zijn.

23-07-2024 16:37

TeringHenkie +28282

Nou...dat Pasveer 1ste keeper word en Ramaj dan verkocht gaat worden, dat is hem Farioli waarschijnlijk door Kroes ingefluisterd.

Want dan kan Farioli zijn gedroom wenste versterking Rosario komen!

23-07-2024 17:08

Lazell +16989

Als Ajax daadwerkelijk gek genoeg is om Pasveer op 1 te zetten, moeten er 2 doelmannen achter zitten. Pasveer wordt er niet minder blessuregevoelig op en de kans dat hij er meer dan 50% uit ligt is zeer aanwezig. Dan zou je met 1 rode kaart of kleine blessure een jeugdkeeper op goal moeten zetten.

Vorig seizoen hebben we ook pech gehad met blessures bij Rulli en Gorter tegelijk.

23-07-2024 17:14

Nr.10 +111029

Helemaal eens, Pasveer is tot nu toe elk seizoen een significante periode geblesseerd geweest.

23-07-2024 19:58

023Haarlem +3274

ESPN meldt nu ook, Pasveer eerste keeper Ajax.

Farioli wilt inzakken, en dan vanuit de counter aanvallen.
Je zag dit al bij de laatste oefenwedstrijden terug.

Pasveer heeft een hele fijn traptechniek.
Terwijl Ramaj meer een mee voetballende keeper is.

Farioli kijkt niet naar leeftijd.
Pasveer zal de eerste keeper worden.
Voor Ramaj kan je minimaal 12 miljoen voor krijgen.
Jeffrey de Lange ( Go Ahead) zou een goede tweede keeper kunnen zijn.

Extra geld in het laatje voor Rosario,

23-07-2024 16:36

Picasso +6609

12 miljoen voor Ramaj zou regelrechte oplichting zijn

23-07-2024 16:38

GarciaDeLaTorre +22894

Hoezo maar 12 miljoen? Ligt toch nog flink lang vast? Dacht tot 2028

23-07-2024 16:39

FysioPat020 +25663

Ramaj is in een 'normaal' draaiend' Ajax over 2 jaar het dubbele waard. Schoolvoorbeeld van kapitaalvernietiging.
Ramaj is bovendien in elke categorie wat keepen betreft beter dan Pasveer die enkel en alleen op meer ervaring kan bouwen.

23-07-2024 16:40

Tinus +10298

Als Farioli het idee heeft dat de betere coaching van pasveer op dit moment belangrijker is voor het presteren van het team, dan worden de andere spelers weer meer waard. Maar Ramaj verkopen zou ik niet doen want in potentie een topkeeper volgens mij.

23-07-2024 16:46

Lazell +16989

Ik denk dat je tegen Panathinaikos bedoelt, alle andere wedstrijden zette Ajax ontiegelijk fel druk. Ten eerste waren die verder in de voorbereiding, ten tweede is het gewoon een hele goede ploeg die vorig jaar de Conference League heeft gewonnen. O.a. door Aston Villa uit te schakelen die ons alle hoeken van het veld hebben laten zien. Dan word je wel eens terug gedrongen.

Gelukkig is de counter weer terug bij Ajax. Maar zeggen dat Ajax inzakt en daarop loert is echt belachelijk.

23-07-2024 17:20

023Haarlem +3274

@Lazell, dan ken jij het systeem van Farioli niet. Kijk maar hoe Nice vorig seizoen speelde.

23-07-2024 17:23

Lazell +16989

Ik heb me enorm verdiept in Nice en elke minuut van de voorbereiding van Ajax gekeken. Ajax zet hoog en fel druk. En probeert 99 van de 100x op te bouwen.

Ajax/Nice/Farioli gaat alleen direct op de counter als het hoog de bal wint én er grote ruimtes liggen. En zakt alleen in als een tegenstander langdurig balbezit heeft en onder de druk weet uit te spelen. Maar als je dat hetzelfde noemt als 'inzakken en op de counter spelen' zegt dat alles over je tactische kennis.

23-07-2024 19:29

Bollenkemper +640

Zou natuurlijk wanbeleid zijn van de bovenste plank. Ramai is in alle opzichten een potentiële topkeeper die wekelijks moet spelen. Ik heb pasveer hoog zitten maar dit kan echt niet.

23-07-2024 16:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.