Farioli moet puzzelen: wat zijn zijn opties voor het duel met Slavia Praag?

door Bart Veenstra 111

Bron Ajax Showtime

Farioli moet puzzelen: wat zijn zijn opties voor het duel met Slavia Praag?

door Bart Veenstra 111

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli heeft mogelijk een flinke puzzel te leggen voor het uitduel met Slavia Praag. Ajax moet het in de Tsjechische hoofdstad namelijk doen zonder heel wat spelers. In Praag ontbreken namelijk heel wat belangrijke krachten, voornamelijk op het middenveld, en dus zal Ajax niet op volle oorlogssterkte aan kunnen treden in het Europa League-duel.

Wie ontbreken er allemaal bij Ajax? Heb je even, want dat is een flinke lijst. Dit zijn ze: Gaston Ávila, Steven Berghuis, Davy Klaassen (niet speelgerechtigd), Sivert Mannsverk, Jordan Henderson, Kian Fitz-Jim, Bertrand Traoré en Wout Weghorst. Inderdaad, Farioli mist liefst vijf (!) middenvelders in Praag donderdagavond.

Omdat er zoveel afwezigen zijn op het middenveld, heeft Farioli niet heel veel opties en valt er gek genoeg niet heel veel te puzzelen op dat middenveld. Met Kenneth Taylor, Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic en Kristian Hlynsson kent de 23-koppige selectie van Ajax vier middenvelders. Het ligt voor de hand dat Taylor, Van den Boomen en Hlynsson het middenveld zullen vormen, ook al omdat Tahirovic dit seizoen nog geen officiële minuten heeft gemaakt voor Ajax 1. Een andere optie is nog om met Chuba Akpom op 'tien' te spelen, al bleek dat in het vorige seizoen vaak niet al te succesvol te werken.

Achterste linie Ajax

In de achterste linie van Ajax is er allereerst goed nieuws te melden: rechtsback Anton Gaaei is weer fit genoeg om in actie te kunnen komen. De Deen zal vermoedelijk niet in de basis aantreden. De verdediging van Ajax staat de laatste weken uitstekend en Farioli zal dan ook weinig tot geen wijzigingen doorvoeren in zijn verdediging.

Het is dan ook de verwachting dat de achterhoede wordt gevormd door Devyne Rensch, Josip Sutalo, Youri Baas en Jorrel Hato. Op doel wordt logischerwijs Remko Pasveer, die in de zomer de concurrentiestrijd wist te winnen, verwacht.

Wie spelen er in de voorhoede bij Ajax?

Richting het duel van donderdagavond kun je met potlood wel twee namen opschrijven die in basis zullen staan: Brian Brobbey en Mika Godts. Brobbey stond tegen Besiktas en RKC Waalwijk in de basis. In de laatste wedstrijd werd hij redelijk snel gewisseld, maar de verwachting is dat hij donderdag 'gewoon' weer zal spelen.

Godts begon in Waalwijk op de bank en dit was vooral om hem rust te gunnen, zodat hij tegen Slavia Praag weer 'volle bak' kan gaan. De Belg zag concurrenten Carlos Forbs en Steven Bergwijn vertrekken, geen nieuweling komen en zodoende is hij de nu de eerste linksbuiten van Ajax. Dat doet hij uitstekend, want in de duels met Besiktas (tweemaal) en RKC Waalwijk was hij nog trefzeker.

De vraag is wel: speelt Godts donderdag vanaf links of toch vanaf rechts? En welke andere speler stelt Farioli op in zijn aanval? Hier ligt dan ook de grootste puzzel voor de Italiaan. Hij nam talenten Jan Faberski en Don-Angelo Konadu mee naar Praag, terwijl ook Jaydon Banel en Christian Rasmussen mee zijn naar Tsjechië. Zij waren tegen RKC Waalwijk nog basisspelers. Eerder gebruikte Farioli Gaaei nog als rechtsbuiten, maar de vraag is of hij dat voor herhaling vatbaar ziet.

Als Farioli puur naar individuele kwaliteit van de spelers kijkt, ligt het het meest voor de hand dat Akpom speelt. Dat zal de Engelsman dan wel vanaf de zijkant doen. Akpom speelde vaker vanaf links, waardoor dat ook een realistische optie zal zijn voor het duel met Slavia Praag.

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

brugje +147

ik zou rensch wel op rechtsbuiten willen speelde in de jeugd daar ook is later omgeturnd tot rechtsback.....het proberen waard

03-10-2024 14:51

whooty +248

90% kans dat Rasmussen speelt, anders heeft Farioli geen reservespits die iets kan forceren als het nodig is.

03-10-2024 13:41

TeringHenkie +28273

Rensch op 6 en Gaaei op rb.

03-10-2024 12:36

axelAFCA1996 +813

Of baas op 6 en rugani erin

03-10-2024 12:41

WZAWZDB33 +754

Pasveer
Rensch, Sutalo, Baas, Hato
Hlynsson, Boomen, Taylor
Rasmussen, Brobbey, Godts

Dit wordt ‘m! 👏🏻❌❌❌

03-10-2024 12:34

Ajaxbrl +13691

Rasmussen…

03-10-2024 14:09

WZAWZDB33 +754

Helaas kerel, bij gebrek aan beter.

03-10-2024 14:20

DJPostma +3993

Europese uitwedstrijd tegen een serieuze tegenstander. Stel Rugani op, nu Baas ook prima op 6 kan spelen:

Pasveer
Rensch, Sutalo, Rugani, Hato
V.d.Boomen, Baas, Taylor
Rasmussen, Brobbey, Godts

En laat Faberski, Hlynsson, Akpom lekker invallen

03-10-2024 12:07

Jayq +3365

Wat is eigenlijk de puzzel?

Achterin is iedereen beschikbaar.

Zoals geschreven valt er op middenveld eigenlijk niet te puzzelen. Er zijn er maar 3 fit die al speelminuten hebben gemaakt, die spelen dus.

En voorin mist alleen Traore en pinchhitter Weghorst. Dus alleen voor de rechtsbuitenpositie moet er gekozen worden tussen Rasmussen en Faberski.

03-10-2024 11:58

Nr.10 +111002

Zelfde elftal als tegen RKC met Godts voor Banel en Hlynsson voor Klaassen.

03-10-2024 11:56

ProfessorX +19827

voor Faberski komt het allemaal te snel die kan je wel brengen in de 2e helft dan behoud explosiviteit voorin als Rasmussen uitgeblust raakt en na 65 minuten of zo .

03-10-2024 11:55

caspervans +5345

Precies dit. Lijkt me een ideale combinatie. Ook om gewoon Rasmussen lekker wat minuten te laten maken, wordt 'ie alleen maar beter van!

03-10-2024 12:04

Dennisjez +1104

Iemand die mij wat meer kan vertellen over Konadu? Van Faberski wel wat filmpjes voorbij zien komen. Ik ben niet echt een jong kenner. Dus ben benieuwd. Wat meer info over Faberski erbij mag natuurlijk ook! Alvast bedankt

03-10-2024 11:52

Wouter.H +11156

Pasveer
Rensch Sutalo Rugani Hato
Branco Baas Taylor
Godts Brobbey Akpom

Of

Pasveer
Rensch Sutalo Rugani Hato
Hlynsson Branco Taylor Baas
Brobbey Godts

03-10-2024 11:25

Altijdindestraat +39928

Ik zou Akpom achter de hand houden, zeker nu Weghorst is weggevallen.
Dit wordt hem:

GODTS________BROBBEY_______RASMUSSEN
____TAYLOR____BRANCO____HLYNSSON
HATO_____BAAS______SUTALO_____RENSCH

______________PASVEER

03-10-2024 11:17

ProfessorX +19827

vaste prik achterin

Pasveer

Rensch Sutalo Baas Hato

Hlynsson vd Boomen Taylor

Rasmussen Brobbey Godts

denk dat het zo iets wordt met minuten voor Faberski , Tahirovic Akpom , misschien dat Baas doorschuif en Rugani voor wat verdedigend versterking achterin

03-10-2024 11:05

Lavie +2270

Pasveer
Rensch
Sutalo (Rugani)
Baas
Hato
Boomen
Taylor (Tahirovic)
Hlynsson
Rasmussen (Faberski)
Brobbey (Akpom)
Godts (Konadu)

03-10-2024 10:50

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25311

Als we zondag maar weer de beschikking hebben over de spelers die nu niet fit zijn.

Veeeeel belangrijker

02-10-2024 19:45

GvanAchteren +868

Helemaal mee eens. Maar als je niet uitkijkt raak je vanavond nog enkele basisspelers kwijt. Dus wmb voorzichtig met name met Godts en Brobbey.

03-10-2024 12:59

Grub +1329

Vroeger (toen alles beter was, jaja) werd er gewoon een jonkie voor de leeuwen gegooid als er geen directe vervanger in de groep zat...Verlaat, Bergkamp enz.
Akpom is geen vleugelspeler dus of Rasmussen of Faberski op rechts en niet schuiven met mensen die daar niet horen en het naar alle waarschijnlijkheid ook niet beter gaan invullen.

02-10-2024 19:38

OpaHooligan +3740

Nu is het wel zo dat de jeugdopleiding wel kan verbeteren, okay. Maar. Vroeger kochten PL clubs niet ieder talent wat een beetje kan ballen op zijn zestiende weg.

03-10-2024 10:47

Nr.10 +111002

Gast, we spelen dit seizoen zo’n beetje elke wedstrijd met een stuk of 7 spelers van 22 jaar of jonger. Er worden nu juist veel meer jonkies voor de leeuwen gegooid dan in de jaren ‘80 of ‘90.

03-10-2024 11:59

Siemjo +7877

De spoeling wordt dun. Vijf basis spelers geblesseerd.

02-10-2024 19:32

OpaHooligan +3740

Wat is niet fit op zijn 'Farioliaans' nu eigenlijk. Blijft vaag dit.

03-10-2024 10:48

Duggoutdennis +6318

Het is niet zozeer Farioliaans, hij mag niets zeggen over persoonlijke situaties.

03-10-2024 11:55

Siemjo +7877

Fitz Jim spierblessure, Traore knieblessure, Henderson liesblessure, Weghorst zit al twee wedstrijden met een blessure op de bank. Berghuis is al een tijdje uit de running met een blessure

03-10-2024 15:59

Belnaarhuis +4944

Pasveer, hato, baas, sutalo, gaaei, rensch, taylor, hlynsson, godts, brobbey, faberski (waar het natuurlijk rasmussen wordt)

02-10-2024 19:04

LukaLitmanen +81964

Hele hele taaie wedstrijd

02-10-2024 18:50

JanBiesbos +29033

Tja had forbs en bergwijn maar nog gehad he, gewoon b-ploeg opstellen

02-10-2024 18:27

DeKenner +9279

Want die hebben zoveel laten zien in het Ajax shirt?

02-10-2024 19:50

leeke +10392

Idd,had je met 2 linksbuiten kunnen spelen. Ach allemaal onzin natuurlijk,roepen om 2 deze 2 spelers. Een paar maanden werden ze nog uitgekotst omdat ze niks toevoegde

03-10-2024 11:16

ck69 +13068

Over 7 maandjes is Forbs er weer

03-10-2024 12:12

b.hulshof +3754

Je hebt met Hato en Baas twee prima opties voor de 6 positie.

02-10-2024 17:47

mickey2602 +4754

Dat kan wel zo zijn maar de verdediging staat nu eindelijk vast en zijn ook goed samen. Die wil je dan uit elkaar halen voor bijv Kaplan en Wijndal? Beide een stuk slechter dan Baas en Hato.

02-10-2024 18:17

DeKenner +9279

Van Kaplan ben ik toch anders best gecharmeerd. Ik had verwacht dat dat gewoon een basisspeler zou worden. Totdat Baas het daar verrassend goed blijkt te doen.

02-10-2024 19:51

leeke +10392

Baas zou ik idd nooit weg halen achterin,dat staat. Een Hato kan je makkelijk vervangen hoor,door Kaplan of Wijndal

03-10-2024 11:17

CruijffiaansNouriaans +4450

Hato voor Kaplan of Wijndal? OMG.

03-10-2024 12:26

TeringHenkie +28273

Hato speelt dit seizoen nog niet zo bijster sterk!

03-10-2024 12:33

Belnaarhuis +4944

Rensch ook trouwens

02-10-2024 19:03

debetweter +10062

De verdediging moet je zoveel mogelijk in tact proberen te houden op het moment. Ik vind Janse, Mokio, Kaplan, Rugani en Gaaei nog onvoldoende overtuigen om ze te vervangen. Daar zou ik zelf meer mee spelen in wedstrijden waarin je voorsprong hebt.

Ik zou zelf kiezen voor Taylor op 6. Ik denk dat hij het kan belopen. Dan zou ik Branco met Hlysson op het middenveld zetten. Voorin speel je dan met Godts, Brobbey en Rasmussen/Faberski. Dat lijkt mij het veiligst.

02-10-2024 19:40

Paul van Dorst +1571

De laatste keer dat Taylor tijdens een wedstrijd op 6 stond, was vorig jaar tegen Hercules 🫢

03-10-2024 13:26

debetweter +10062

Dus? Daarom hebben we de wedstrijd verloren?

03-10-2024 15:21

Rst +5242

Ik denk dat het middenveld gevormd gaat worden door Branco - Tahirovic en Taylor.

Branco als 6 met daarvoor Taylor en Hlynnson is te licht.

02-10-2024 17:05

HendrikAjax +16830

Tahirovic staat achter Hlynsson in de pikorde en is niet wedstrijd fit. De kans dat hij basis staat is zo goed als 0.

02-10-2024 18:29

Tinus +10288

Tahirovic heeft afgelopen maandag gespeeld met JA en daar heeft hij zich helaas niet bepaald in positieve zin weten te onderscheiden. Hlynnson is een vast lid van de selectie, dus zou raar zijn om hem te passeren voor Tahirovic.

02-10-2024 18:47

debetweter +10062

Ik vind Branco te traag als 6. Ik zie daar liever Taylor. Ik zou Hlysson en Branco op 8 zetten.

02-10-2024 19:41

DeKenner +9279

Dan speel je dus eigenlijk met een 16. Dat kan natuurlijk niet.

02-10-2024 19:53

Dolblij +45019

Italianen zijn meesters in het improviseren en maken onder barre omstandigheden soms het onmogelijke mogelijk. Wie weet welk konijn Farioli morgen uit de hoed tovert.

02-10-2024 16:36

caspervans +5345

Tja, toch vind ik Rasmussen echt nog niet tegenvallen. Natuurlijk, tov Traoré is het minder, maar met bepaalde acties en balletjes er tussendoor laat ‘ie wel zien dat hij potentie heeft. Benieuwd of Farioli en co er nog meer uitkrijgen!

02-10-2024 16:35

tijssenajax +13923

Hij heeft een mooie touch, maar mist urgentie in zijn spel. Weet niet of dat erin zit.

02-10-2024 17:51

caspervans +5345

@tijssenajax nee, dat mag nog wat meer inderdaad. Mist soms net even wanneer 'ie juist naar voren kan/moet spelen. Tegelijkertijd zie ik jongens als Baas, Sutalo en Fitz-Jim echt ontzettend opbloeien. En als dat met hen kan, zie ik dat ook nog wel gebeuren met hem.

Al zal 'ie daarin wel stappen moeten gaan zetten, anders gaat Faberski wellicht binnenkort wel een kans krijgen.

02-10-2024 18:38

tijssenajax +13923

Persoonlijk vind ik dat bij Baas en Fitz-Jim niet echt sprake is van opbloeien, ik zag bij hen altijd al de kwaliteiten. Van Sutalo is daar wat mij betreft wel sprake van. Die speelt nu veel beter. Die had ik al een beetje afgeschreven......

We zullen zien hoe Rasmussen zich verder ontwikkelt. Je hebt iedereen nodig op dit moment.

02-10-2024 18:51

caspervans +5345

Ja, de kwaliteiten zag je wel, maar ik vind wel dat ze stappen hebben gemaakt. Bij Baas zie je dat 'ie verdedigend echt betrouwbaarder is geworden, terwijl je bij Fitz-Jim veel meer 'agressie' ziet, ook in en rond de 16.

Maar inderdaad. Op dit moment hebben we 'em hard nodig, hopelijk laat 'ie t zien!

02-10-2024 18:58

Sjaakvaak +26579

Sutalo speelde bij Zagreb en Kroatië gewoon heel goed, daar zag je ook altijd al de kwaliteiten. Werd bij Ajax volledig gesloopt door Steijntje en Schip.

03-10-2024 14:15

tijssenajax +13923

Ok. Moet zeggen dat ik hem daar niet gevolgd heb, maar alleen bij Ajax.

03-10-2024 17:15

AjaxYahudi +3039

Heeft in ieder geval voetbalgogme en spelinzicht maar komt vrees ik een hoop dingen te kort voor het niveau Ajax maar alles beter dan Banel die alleen zijn man kan opzoeken en dan een bal blind voor het doel langs trapt..

02-10-2024 18:05

caspervans +5345

Absoluut, daar kan ik wel weer van genieten! Nu nog wat meer intensiteit soms en wat meer pit. Ik verwacht ook niet echt een topspeler van hem uiteindelijk, maar gezien de groei die sommige jongens onder Farioli (en staf) doormaken, laat ik me graag verrassen.

02-10-2024 18:39

Aram +17895

@casper
Vind ik ook. Rasmussen kun je gewoon opstellen. Hij zal de wedstrijd niet voor je beslissen maar hij doet gewoon prima mee. Dat geldt voor een Banel niet.

02-10-2024 19:17

caspervans +5345

Mee eens! Liever Faberski een kans geven. En 1 van de spitsen aan de zijkant ook liever niet, daar zie ik echt helemaal niks in!

02-10-2024 23:17

Altijdindestraat +39928

Hij oogt ongeïnteresseerd en traag met een geweldige techniek, dan kan je zien dat talent daarin niet genoeg is, mentaal moet hij nog veel stappen maken. Denk niet bij Ajax.

03-10-2024 11:23

CruijffiaansNouriaans +4450

Tov traore is het 40 % van de tijd minder. Als Rasmussen iets meer rendement haalt dan is hij 60 % van de tijd beter. Traore.. Heeft kwaliteiten maar een hele lage ondergrens. Doet ook vaak niet zulke hele slimme dingen. Mis een beetje voetbal intelligentie. Wanneer laat je je techniek voor je werken en wanneer hou je het simpel, dat soort dingen.

03-10-2024 12:30

Prometheus +1018

Ik zal vast de enige zijn, maar…ik zou Gaaei opstellen als rechtsbuiten. Misschien komt het door de gunfactor, misschien door slaapgebrek van mijn kant. Maar wat zou het: Brobbey gaat de enige goal van de wedstrijd scoren uit één van de loepzuivere voorzetten van Anton. Go Gaeei!

02-10-2024 16:33

Jeffrey.W72 +462

Ben je vergeten je medicatie vandaag in te nemen?

02-10-2024 17:42

Prometheus +1018

Nee hoor. Braaf ingenomen met alcohol, zoals het hoort.

02-10-2024 19:17

TeringHenkie +28273

Zo mag ik het horen.

03-10-2024 12:35

CruijffiaansNouriaans +4450

En als Gaey niet op gaat, what’s next. Wijndal rechtsbuiten?

03-10-2024 12:31

rafaelvandekaart +1760

Niet teveel schuiven

Branco op 6, Hlynsson als aanvallende 8 en Rasmussen rechtsbuiten

Niet ideaal maar je houdt in ieder geval je verdediging in stand en ook de driehoek Godts-Brobbey-Taylor

Schuiven met Baas op 6, Godts op rechts en Akpom op 10/links lijkt me echt nergens voor nodig

02-10-2024 16:30

Soccerskins v2 +43264

Akpom vanaf links laten spelen en Godts vanaf rechts lijkt mij helemaal niet voor de hand liggend. Er is geen reden om twee spelers van hun natuurlijke positie af te halen. Gewoon met Godts, Brobbey en Rasmussen starten voorin.

02-10-2024 16:24

Jariebombarie +927

Het is toch wel een partijtje armoe hoor.

02-10-2024 16:23

HertogH +15836

Ik zie Baas hier geopperd worden op 6. Is dat omdat hij vaker op 6 heeft gespeeld? Of omdat hij zich ook moeiteloos heeft aangepast als CV?

02-10-2024 16:21

AjaxYahudi +3039

op 6 moet je kalmte hebben aan de bal en een hoop spelinzicht en dat heeft Baas beide.

02-10-2024 18:06

DeMeervanweleer +7567

Verassend snel zijn we al in stormfase 1 gekomen. Jammer, ik gun Farioli met zijn arbeidsethos en visie wel een beetje mazzel. Selectie is natuurlijk kwalitatief veel te smal om te kunnen voldoen aan de doelstellingen. Het gaat nog wel even duren ben ik bang, maar uiteindelijk komt Ajax bovendrijven.

02-10-2024 16:19

Casszie +109

Geen gekke dingen doen en gewoon 433 spelen, Branco voor Hendo en Hylnsson voor FJ. Voorin Rasmussen maar. Het houdt niet over, maar Slavia Praag moet toch gewoon lukken.

Ik denk dat Hylnsson ze kans maar is moet pakken, in potentie gewoon een vergelijkbare speler als FJ. FJ combineert iets makkelijker, maar Hylnsson kan weer beter schieten en afronden, zijn beide werkpaarden.
Rasmussen komt er de afgelopen wedstrijden steeds beter in, dus uitgesproken kans om eens lekker te knallen en die plek als 2e rechtsbuiten op te eisen.

De selectie samenstelling houdt toch wel wat te wensen over hoor meneer Kroes. Desondanks ben ik vol vertrouwen!

02-10-2024 16:16

HendrikAjax +16830

Fitz-jim is natuurlijk wel ren stuk technischer en wendbaarder dan Hlynsson. Hoewel ik wel vind dat Hlynsson technisch vaak onderschat wordt hier.

02-10-2024 18:37

HendrikAjax +16830

Verder zou ik wel voor dezelfde opstelling gaan als jij

02-10-2024 18:42

Tinus +10288

De samenstelling had zeker wat ruimer gekund. Je moet nu al puzzelen om überhaupt een fatsoenlijk elftal op te stellen, laat staan als je ook nog moet gaan wisselen.
Je positieve insteek kan ik waarderen!

02-10-2024 18:52

Omar +17166

Als het maar geen Branco word

02-10-2024 16:10

HendrikAjax +16830

Welk middenveld wil je opstellen zonder Branco?

02-10-2024 18:42

Omar +17166

Rensch Baas of zelfs Hato

02-10-2024 20:15

JohnnyDoodle +2589

Ik denk dat Branco momenteel vierde keuze is voor de 6-positie. Henderson en Mannsverk zijn geblesseerd. Klaassen niet speelgerechtigd. De verdediging staat net eindelijk, ik zou daar niet aan gaan rommelen. Dus ja… Branco op 6.

02-10-2024 20:13

Gerard36 +1539

dat rouleersysteem om spelers te sparen , voornamelijk in de competitie wedstrijden helpt dus ook niet veel

02-10-2024 15:57

Hersenspinsel +7997

Griep misschien, daar heb ik ook last van.

02-10-2024 18:04

ProfessorX +19827

Griep heerst enorm op dit moment

03-10-2024 11:13

HendrikAjax +16830

Of anders was het wellicht nog erger geweest. Dat zal je nooit weten. Je kan het ook zien als een teken dat onze spelers die rust zo nu en dan juist nodig hebben.

02-10-2024 18:44

Tommyshelby +128565

-Godts-Brobbey-Rasmussen
———Taylor-Hlynsson
——————Baas
Hato-Kaplan-Sutalo-Rensch
—————Pasveer

02-10-2024 15:49

Bramble1988 +9251

4-4-2 beste optie, puntje meenemen en klaar

02-10-2024 15:44

HendrikAjax +16830

Dat lijkt me met de huidige beschikbare spelers verre van de beste optie

02-10-2024 18:45

JoshuaSmits +9354

Godts, Brobbey, Faberski
Taylor, Branco, Hlynsson
Hato, Baas, Sutalo, Rensch
Pasveer

Het minst slechte met wat we nog over hebben imo.

02-10-2024 15:42

SCHREUDERNOPARTY +2489

Pasveer
Rensch Sutalo Baas Hato
Branco
Hlynsson Taylor
Rasmussen Brobbey Godts

Dit lijkt mij vanuit Farioli zijn oogpunt de meeste logische 11 te gaan worden en dan in de loop van de wedstrijd kan je nog wat rouleren aanvallend met Akpom, Faberski etc.

1 punt zou ik echt voor tekenen vooraf met het aantal spelers wat we missen.

02-10-2024 15:28

MaxPower +2592

Dit gaat hem denk ik ook worden

02-10-2024 16:12

Torcida +5614

Met Rasmussen rechtsvoor beginnen, en dan in de tweede helft wisselen voor Gaaei, aangezien de kans groot is dat Ajax dan op achterstand staat en wat directer zal moeten ageren. Gaaei heeft laten zien veel voorzetten te kunnen geven. Met Akpom voorin (erbij) kan er dan wellicht op opportunistische wijze iets geforceerd worden.

Wordt echt heel lastig, dit. Maar goed, dat dacht ik voor Besiktas ook.

02-10-2024 15:16

HendrikAjax +16830

Grote kans dat we op achterstand staan dan is wel overdreven negatief

02-10-2024 18:46

Torcida +5614

Ja, sorry, ben een beetje geschrokken van al die plotselinge afwezigen, en dat Slavia Praag is volgens mij een bloedlinke ploeg.

02-10-2024 19:01

HendrikAjax +16830

Het zal best een linke ploeg zijn. Maar het is zeker geen topploeg. Verder blijft onze verdediging wel gewoon intact.

02-10-2024 19:29

Praagout +1268

Kut, de berichten worden alleen maar somberder en het is al geen makkelijk potje.

02-10-2024 15:10

ZuenAFCA +2097

Je mist zelfs spelers als Ebecilio en Ozbiliz in deze selectie. Farioli moet echt toveren met pure bagger

02-10-2024 15:09

Dolblij +45019

Bel Boskalis effe, die weten daar wel raad mee.

Ben jij dat, Mauries? Gooit het hele team onder de bus.

02-10-2024 16:27

Knalpot +3607

Ik zou een 4-3-3 verkapt als een 4-4-2 spelen, Godts een beetje hangend op rechts die dan het middenveld ondersteunt om wat creativiteit daar ook te hebben. Hopelijk kan Branco dan met wat goede passes strooien zodat akpom en brobbey wat uit kunnen richten tegen die 3 centrale verdedigers. En verder compact spelen denk dat hoge druk niet veel nut gaat hebben met deze 11 tegen deze tegenstander.

02-10-2024 15:09

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Akpom vanaf links als meest logische optie, omdat Godts noodgedwongen naar rechts moet en je geen enkele andere linksbuiten hebt. Een betere samenvatting van de armoedige kwantitatieve én kwalitatieve bezetting op de vleugels is bijna niet mogelijk. Bedankt Kroes, voor de vierde spits en overbodige centrale verdediger!

02-10-2024 14:59

Schip +23393

Eens met de spits, maar of je een extra centrale kunt gebruiken moet je afwachten.

En bedank je Kroes ook gelijk voor Farioli? Daarmee heeft hij aankopen voorkomen, door Baas, Fitz Jim en Sutalo op te laten bloeien.

Verder is Traore aan aardige - gaat enkel beter worden - en gaat ook Klaassen zijn waarde weer bewijzen. Zo makkelijk is een scorende middenvelder niet meer transfervrij op te pikken en zeker niet eentje die zo inzetbaar is, de jeugd kan coachen en niet piept op de bank.

02-10-2024 15:10

Ajaxsupporter02 +13922

Nou ja, als het aan Kroes lag dan waren die 3 spelers er niet meer.

Klaassen had je niet meer aan moeten beginnen.

02-10-2024 15:21

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Daarom zette Kroes haast alles op alles om Potter binnen te halen en wilde hij bijna tot Sint Juttemis wachten op Ten Hag? Vooral Beuker was positief over Farioli, ik kreeg bij Kroes het gevoel dat hij hem liever niet wou hebben maar toch door moest schakelen op een gegeven moment.

Traoré is een hele goede aankoop, daar ben ik heel blij mee. Daar krijgt Kroes van mij credits voor. Klaassen vind ik te makkelijk om die op het conto van Kroes te schrijven, die was transfervrij, trainde mee, zou eigenlijk helemaal niet komen, totdat Farioli zei dat ie m kon gebruiken. Weghorst was gewoon een totaal overbodige aankoop, die had nooit meer gehaald moeten worden toen duidelijk werd dat Akpom niet weg ging. Hij pakt ook nog eens 2.5 miljoen per jaar, terwijl het salarishuis juist zo drastisch omlaag moest. Zelfde voor Rugani, die voor een jaartje huren veel te veel salaris pakt. Ik krijg bij de laatste twee transfers (Rugani en Weghorst) het gevoel dat men zich totaal blindgestaard heeft. Dat deze spelers begin juni op het lijstje stonden en Kroes niet genoeg schakelde naar mate de transferperiode vorderde, want toen Rugani kwam hadden Baas en Sutalo het al 6 wedstrijden + een voorbereiding verdienstelijk gedaan en toen Weghorst gehaald werd was de kans dat Akpom weg ging al vrijwel verkeken

02-10-2024 15:22

CruijffiaansNouriaans +4450

Ze hadden gehoopt Akpom te lozen. Brobbey met Weghorst als 1e spits tegen de kleintjes en vanaf de bank.

03-10-2024 12:36

Schip +23393

Wat ik heb begrepen is dat Kroes werd gewezen op Farioli, bij een werkbezoek bij een PL club of contact daarmee. En daar is hij op doorgeschakeld toen Potter niet haalbaar bleek. Ik vind het wel heel raar om hem kwalijk te nemen vol voor Potter te gaan. Die had verreweg de beste papieren.

Maar daarna is Farioli geweest die indruk maakte. Ik was er niet op gekomen. Geef hem die credits dan. Hij heeft slechte transferwindow gehad, duidelijk.

Maar ik verwacht zeker nog verbetering. En dat hij af wilde van bepaalde spelers: 100% gelijk in. Dat een paar daarvan nu boven komen drijven is puur de verdienste van Farioli. FJ roep ik al zo lang - en genoeg met mij - dat hij een kans moet krijgen. Tenminste een voetballer.

03-10-2024 14:52

HendrikAjax +16830

Het lijkt mij eigenlijk totaal niet logisch. Dan zet je Akpom op een positie waar hij niet presteert en doordat je dat doet moet Godts ook naar een positie waar hij minder presteert. Je kan beter gewoon Godts op zijn beste positie laten en dan maar een mindere rechtsbuiten met Rasmussen opstellen.

02-10-2024 19:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.