Aan Ajax gelinkte Almada geeft Amsterdamse club hoop: 'Wil in januari naar Europa'

door Bart Veenstra 95

Bron TyC Sports

Aan Ajax gelinkte Almada geeft Amsterdamse club hoop: 'Wil in januari naar Europa'

door Bart Veenstra 95

Bron TyC Sports

Laatst geüpdatet

Thiago Almada hoopt in januari een transfer naar een Europese club te maken. Dat laat de Argentijn, die in de zomer werd gelinkt aan een overgang naar Ajax, weten tegenover Gastón Edul, journalist van het Argentijnse TyC Sports, geciteerd door Fabrizio Romano.

'Allereerst wil ik het seizoen hier in de MLS, dat eindigt in december, afmaken en daarna zullen we zien welke opties ik in januari heb. Mijn droom is om in Europa te spelen, dus laten we hopen dat dat gebeurt', aldus de Argentijn, die in de MLS de award ontving voor Young Player of the Year.

In de afgelopen zomer werd Almada nog hevig gelinkt aan een mogelijke transfer naar Ajax. Toenmalig Ajax-trainer Maurice Steijn had de Argentijnse aanvaller maar wat graag in Amsterdam verwelkomd, maar zover kwam het niet. In plaats van Almada werd in die fase van de transferperiode Georges Mikautadze als extra aanvaller gehaald. De Georgiër kwam tot op heden nauwelijks in actie voor Ajax.

Steijn had Almada graag zien komen

Rondom het sluiten van de transfermarkt ging Steijn in op de interesse van Ajax in Almada. 'We hebben hem aan het werk gezien. Het is een geweldige speler. Een typische Ajax-speler. Maar goed: wij hebben voor een ander type (Mikautadze, red.) gekozen voor een iets andere positie, waar ik overigens heel blij mee ben. Maar Almada had hier zeker niet misstaan', aldus Steijn destijds.

Ook Almada deed zijn zegje over de interesse van Ajax in die periode. Veel kon hij er echter niet over kwijt. 'Het enige wat ik heb gezegd is dat ik er over na zou denken met mijn familie als er een mooie aanbieding komt. Maar ik speel nu ook bij een grote club en wil gewoon mijn best doen.' Of Ajax nu nog altijd werk wil maken van de komst van Almada is niet bekend.

Lees meer over:
Plaats reactie

Arjuna +3732

Spertyan nog in beeld?

09-11-2023 01:01

DamskoStrijderss +9664

Onhaalbaar lijkt me na deze competitie start.

08-11-2023 01:03

Ferd +38482

het lijkt mij dat spelers iets verder kijken dan een momentopname

08-11-2023 06:28

DamskoStrijderss +9664

Niet als er een Europese topclub komt

08-11-2023 14:50

Ferd +38482

slimme spelers kijken naar de kans op speeltijd, de kans op doorontwikkelen, of het spel bij ze past en de potentie van het team. Dan staat Ajax er nog goed op. De reputatie van Ajax is na 1 slecht seizoen echt niet weg.

09-11-2023 03:59

debetweter +10072

Helaas speelt geld altijd ook een rol. Het verschil is vaak te groot.

09-11-2023 07:01

Stijn.L +367

Als hij naar Ajax wil zeker doen. Dit is een speler die heel het niveau van Ajax omhoog kan brengen. Eindelijk een speler op het middenveld die de tegenstander kan passeren. Ik zeg Ajax doen !!!!

07-11-2023 21:03

WeirdAJAX +12194

Die mikt hoger dan AJAX.

07-11-2023 19:30

4-3-3 +3512

Hoewel het vast een goede speler zal zijn, hoop ik dat Ajax de focus legt op andere posities, want Ajax kan het eigen spel niet spelen omdat het verdedigend niet sterk genoeg is. Dus laten we maar nóg een aanvallende middenvelder halen? Want Hlynsson en Berghuis bakken er niks van op 10 en Misehouy hoef je ook geen perspectief te bieden om bij te tekenen? Van den Boomen is geen 6, Taylor is geen 6, Vos is geen 6 en Mannsverk gaat nog wel wat tijd nodig hebben. Een echte rechtsbuiten heeft Ajax ook niet. Het lijkt me verstandig om eerst daar naar te gaan kijken.

07-11-2023 19:08

HendrikAjax +16834

Normaal gesproken zou ik het hier altijd mee eens zijn maar Almada is echt buitencategorie. Als je ook maar een kleine kans heb om hem te halen moet je dat altijd doen

07-11-2023 20:10

Ajax14AMS +25205

Met deze gast halen we top 3

07-11-2023 18:59

PH2BOT +40287

Hou nou toch 'ns op over die Judas Steijn. " Steijn had graag Pavlidus naar Ajax gehaald...Steijn had graag zus...Steijn had graag zo......" Feit blijft overeind dat Judas Steijn er een grote kolerezooi van heeft gemaakt.

07-11-2023 18:02

The Future +5574

Dit zou echt een kwaliteitsspeler zijn. Precies wat we nodig hebben. Als er dan nog een rappe rechtsbuiten bijkomt, zie ik het in aanvallend opzicht al veel rooskleuriger tegemoet.

07-11-2023 17:54

SchipAhoy7 +1182

Steijn zag een perfecte Ajax speler in Almada!

Laten we het maar niet doen dan :-)

07-11-2023 17:51

Vik86 +42397

Die gaat nooit komen.. Zulke spelers moet je in Argentinië al halen als ze nog een beetje onder de radar zijn en dan moet je nog geluk hebben..

Als southhampton niet promoveert, dan moet Carlos alcaraz proberen te halen.. Die word nog beter dan almada..

07-11-2023 17:44

Ferdy.t +203

Oh ja want die speelt wel in Argentinië onder de radar. Dan is Almada realistischer om te halen

07-11-2023 18:36

krachtpatser66 +542

HALEN, HALEN, HALEN, ten koste van alles!. Avila en Mikautadze van de hand doen en hem halen. Deze speler gaat Ajax absoluut beter maken!. Deze speler ga je in de toekomst voor meer dan €100mlj. verkopen!. Ik zeg het je: de missing link op het middenveld!. In alles een Ajax speler!. Ook in het huidige seizoen: bij 30! goals betrokken, zelf 11 gemaakt en tig. aan assists!

07-11-2023 16:29

vanreenen +10244

Je vergeet Taylor, de kleermaker die er ook geen moer van kan op het middenveld. Bij gebrek aan een zeer goede speler staat hij er in.

07-11-2023 17:19

Jeroen.P +356

Ik denk dat Ajax nu niet gaat investeren in een buitenlander van 20m+. Ik verwacht zelf Nederlandse jongens die iets verder zijn in hun carrière

07-11-2023 15:48

en88ajaxfan +2125

Bergeijk verkopen, Almada halen

07-11-2023 16:48

Jeroen.P +356

Ik denk dat ze dan eerder Forbs, Godts en Misehouy kansen gaan geven. Het zou logischer zijn om de Bergwijn miljoenen in andere posities te steken.

07-11-2023 16:54

S_020 +4104

10 miljoen plus Taylor.

07-11-2023 15:38

Omar +17166

Zal wel 30+ zijn

07-11-2023 15:22

Spielmacher +10719

Als 'ie gaat, gaat hij niet naar Ajax.

07-11-2023 15:18

Tommyshelby +128872

Bergwijn verpatsen en deze geweldenaar binnenhalen klinkt als een perfect plan.

07-11-2023 14:48

Koningtoto +60333

We hebben geen geld jonguh

07-11-2023 13:33

GNBL +89956 moderator

Wel als Bergwijn naar de zandbak vertrekt.

07-11-2023 14:36

pookie020 +3898

Geld zat man..

07-11-2023 16:53

Altijdindestraat +40078

Dat gaat Ajax nooit betalen nu, tenzij ze speler(s) verkopen.

07-11-2023 13:19

Robbie78 +3792

Kunnen we niet beter inzetten op Misehouy (mits hij bijtekent)?

07-11-2023 13:18

Altijdindestraat +40078

Ja eigelijk moet je nu terugvallen op de jeugd die duidelijk op de deur kloppen.

07-11-2023 13:19

EinSteijn +4772

Helemaal mee eens. Ajax is financieel ook niet in de positie denk ik om dit soort spelers binnen te halen (mocht Almada überhaupt nog om sportieve redenen naar Ajax willen komen).

08-11-2023 02:39

eenAjaxfan +20328

Zou mooi zijn als we deze speler kunnen halen.
Ik wordt wel moe van al die berichten dat we hem eerder of in plaats van anderen hadden moeten halen.
Wie zegt dat dat niet geprobeerd is??
Maar er zijn wel meerdere partijen bij betrokken, he.
Zo'n talent als dit kan overal naar toe, maar ten eerste moet zijn huidige club mee willen werken. Ten tweede heeft een zaakwaarnemer helaas ook wat te zeggen en die zal vooral naar grotere competities kijken.
Het zou wel een verhaal zijn als hij wel komt en we halen met hem en met gemak nog Europees voetbal.
Is voor zijn marktwaarde ook weer goed....
3 jaar ballen bij ons aller Ajax en knallen in een topcompetitie.

Trrrrrrring.!!!! Ah, kak, gaat die kolere wekker weer.

07-11-2023 13:00

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25382

Taylor Tahirovic sws dan verkopen

07-11-2023 12:50

AFCACruijff14 +161449

Wat hebben zij met Almada te maken?

Taylor zou ik hoe dan ook verkopen.

07-11-2023 13:00

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25382

Beide niet Ajax waardig en ruimte en budget creëren

07-11-2023 13:08

AFCAHoorn +22673

Tahirović behouden, Taylor mag inderdaad weg wat mij betreft.

07-11-2023 18:16

mvdk +43986 moderator

Welkom!

07-11-2023 12:44

Mokum036XXX +302

Dit word weer een arda guler soap straks in januari

07-11-2023 12:40

stopperspil +11176

Mikautadze misschien via huurtransfer terug naar Metz, hier mag hij niet eens invallen

07-11-2023 12:34

Vik86 +42397

Als bergwijn naar de zandbak gaat dan gaat ajax mikautadse niet verkopen

07-11-2023 12:52

WeirdAJAX +12194

Andere positie toch?

07-11-2023 19:37

Hans Verhagen +14116

Ik had het van de week al gezegd...Bergwijn verpatsen en Almada halen. Meer hoef je niet te doen.

07-11-2023 12:33

Musica Merlo +8207

Denk eerder dat Almada naar een topclub wil in Engeland , of Spanje dan naar Nederland verhuizen.

07-11-2023 12:32

eenAjaxfan +20328

Niet geschoten is altijd mis...
Of je moet schieten anders ken je niet scoren.

07-11-2023 12:48

FrancescosRavioli +15227

Die gaat echt niet komen zodra die ziet waar we staan en hoe we hebben gespeeld de afgelopen 10 wedstrijden.

07-11-2023 14:50

eenAjaxfan +20328

Of juist wel... omdat hij ziet dat hij het verschil kan maken. En na Ajax een volgende mooie stap kan maken.

07-11-2023 18:04

EricV83 +2031

Geef hem eens ongelijk

07-11-2023 14:42

DoorVriendschapVerenigdAjax +3173

Voor zijn komst moet je je als club echt hard maken. Het liefst nog wel een basisteamwaardige controleur erbij en 2 backs (nadat we een aantal spelers hebben weten te slijten), dan kan je de tweede seizoenshelft elke wedstrijd winnen.

07-11-2023 12:31

letsvencook +13058

Ik denk dat we de mogelijheid hebben gemist. In januari is het normaal lastiger om spelers vast te leggen en als je jezelf zo in de spotlight zet genereer je wel wat belangstelling. En dan heb ik het nog niet eens over de onze huidige stand waardoor spelers misschien niet willen komen.

07-11-2023 12:24

stopperspil +11176

Almada speelt in Amerika en daar loopt het seizoen t/m november/december

07-11-2023 12:58

letsvencook +13058

Dat klopt maar dan kunnen wij alsnog daar spelers ophalen, ook al zouden die clubs waarmee we moeten onderhandelen minder blij mee zijn en mogelijk meer vragen.

07-11-2023 16:30

fluwelenlinker +11777

Gaat niet gebeuren. Als Ajax al iets gaat doen dan zullen ze ervaring inkopen.
Almada is trouwens ook een dure vogel en is qua positie geen 1 op 1 vervanging voor Bergwijn.

07-11-2023 12:23

Balgevoel +30857

Plus: komt uit de MLS, z'n marktwaarde zou momenteel liggen op €29mio, hij wordt in april 23 en het is ook weer niet zo dat hij met 13 minuten speeltijd op het WK nou zo'n onvergetelijke indruk heeft gemaakt op het hoogste niveau... Ik vind het vooral heel veel geld en had 'm graag rechtstreeks uit Argentinië zien komen. Dat was dé kans.

07-11-2023 12:28

Redrum +96110

Precies, het wordt tijd dat we dit soort spelers weer rechtstreeks uit Zuid-Amerika halen. Er lopen daar genoeg pareltjes rond.

07-11-2023 12:34

Jake the Snake +17349

Welke hoop, en van welk geld? Nergens blijkt uit dat Ajax nog interesse heeft, of hij in Ajax.

07-11-2023 12:23

WTFPers +825

Ik hoop het zo. Maar zie het niet gebeuren.
Of Ajax moet Bergwijn, berghuis , Avila, medic, tahirovic en mikautadze/ of akpom voor een goede prijs weten te slijten, in de transferwindow,

Ajax heeft m’n behoefte aan een echt goede en ervaren nr. 6, rechtsback, rechtsbuiten, etc.

En als je berghuis en Bergwijn in de winter kwijtraakt, zal je ook weer op zoek moeten gaan naar Nederlanders. Maar aan de andere kant, als berghuis vertrekt, zal je creativiteit moeten halen. Misehouy zou dat op termijn kunnen invullen uiteraard, maar is er nog niet klaar voor.

Ik weet wel dat als Ajax zijn “oude” shirt weer in ere hersteld en als ze almada halen dat de inkomsten uit de merchandising enorm zullen toenemen., en je op die manier ook weer extra geld zal kunnen binnenhalen.

Maar ik vrees dat uiteindelijk een Italiaanse , Spaanse of Engelse middenmoter almada zal gaan binnenhalen., en dat we realistisch moeten zijn en deze speler financieel gezien niet binnen kunnen zullen halen. Helaas..,

07-11-2023 12:22

Balgevoel +30857

Deze jongen is heer en meester bij z'n club, met de vrijheid om zo'n beetje te lopen waar-ie wil. Ik vraag me heel erg af of hij dat a) bij ons ook krijgt en b) op een hoger niveau dan de MLS ook zo consistent kan laten zien. Vind dertig miljoen gewoon héél veel geld...

07-11-2023 12:25

Nr.10 +111100

Het is nog vroeg om de selectie te evalueren. Met name tegen Heerenveen is wel gebleken dat we van spelers onder Steijn nooit hun normale vorm hebben gezien. We spelen ook nog een kleine 10 wedstrijden tot de winterstop, dus die moet je nog even gebruiken om vast te stellen wat het niveau is van wat we nu hebben lopen, en wat we dus nodig hebben qua aankopen. Verder is het natuurlijk altijd wenselijk om je in de winter te versterken als dat kan, zeker als je zo’n enorme achterstand hebt goed te maken.

07-11-2023 12:10

MPAjax +8408

Almada was de redding geweest van Steijn xD

07-11-2023 12:10

Balgevoel +30857

Almada is 1,71m. Die had onder Steijn alle lange ballen op Brobbey over zich heen zien vliegen en zich afgevraagd welke sport we hier nou precies aan het doen waren.

07-11-2023 12:13

Pizzapunt20 +9996

Ben even klaar met aankopen. Verleng je jeugd toppers en ga kijken wat je dit seizoen in huis hebt.

07-11-2023 11:59

EricV83 +2031

Zo top is de jeugd niet hoor. In de kk divisie doen ze onderaan mee. Laat staan ED of al helemaal Europees

07-11-2023 14:46

BakkalBijter +11634

Gaat never nooit komen tenzij we in januari al bijna 3e staan

07-11-2023 11:55

Henk de Vries +11133

En dat laatste gaat never nooit gebeuren..

07-11-2023 12:02

De Stift +7065

Deze winter herstellen wat er in de zomer mis is gegaan. Middelmaat eruit, ervaring en kwaliteit erbij!

Weg: Bergwijn (30M), Mikautdze/Akpom (10M), Medic (2M), Avila (10M), Gaaei (3M). Totaal inkomsten: 55M.

In: Almada (25M), Ziyech (15M), Eriksen (5M), De Vrij (5M), Mazraoui (huur).

Opstelling:

Forbs/Godts -Brobbey/Akpom - Ziyech/Berghuis
Avila/Hlynsson
Eriksen/Taylor - Tahirovic/VD Boomen
Martha/Sosa - Hato/Kaplan - De Vrij/Sutalo - Mazraoui/Rensch
Ramaj/Rulli

Iedereen die gaat huilen over de salarissen: komend jaar alsnog 2de worden kan met zo’n selectie. Inkomsten CL compenseren de salarissen. Bovendien kunnen we beter meteen beginnen aan elftal dat vanaf volgend jaar gewoon weer kampioen wordt.

07-11-2023 11:55

ck69 +13100

Taylor op 8? Avila op 10?

07-11-2023 11:56

AFCAHoorn +22673

2de worden zou ook moeten kunnen met de huidige selectie, dat betekent echter niet dat het ook gaat gebeuren.

Laten we vooral weer grootverdieners binnenhalen en het werk van Mislintat slopen, goed idee.

07-11-2023 12:03

Balgevoel +30857

Sowieso: moet je €25mio of meer uitgeven aan een speler uit de MLS... Ja, dit is een talentvolle jongen, alleen had je 'm rechtstreeks uit Argentinië moeten halen toen. Nu betaal je voor een deel voor de hype, ontstaan in een competitie die toch echt wel minder is dan de Eredivisie. Hij speelde 13 minuten op het WK...

07-11-2023 12:11

Turbo +41944

Het werk van Mislintat slopen? We staan met half Jong Ajax te ballen.

Het "werk van Mislintat" moet op z'n minst goed doorgelicht en aangevuld worden. 4 van de 12 aankopen die basis spelen, vooral vanwege gebrek aan beter, is natuurlijk zwaar ondermaats. Net als het feit dat 10 a 11 van de 12 onze speelstijl totaal niet gewend zijn of beheersen en een aanloop van maanden nodig hebben.

07-11-2023 12:30

AFCAHoorn +22673

@Turbo

Met "het werk van Mislintat" doel ik op het feit dat hij het salarishuis deels heeft verkleint.

Maar inderdaad, er zullen bepaalde aanvullingen bij moeten zoals een echte rechtsbuiten, dan kan je Bergwijn verkopen en Forbs op links laten spelen.

Als Kaplan fit blijft kan Ávila verhuurd/verkocht worden. Medić zou ik alleen verhuren in het geval dat je die nog nodig gaat hebben, want volgens mij kan je een speler altijd terughalen.

07-11-2023 16:44

WTFPers +825

Jij bent echt niet realistisch en begrijpt de financiële situatie niet helemaal. Eriksen en de Vrij? Die kosten aan salaris al 15 miljoen samen. En geen restwaarde . Mazraoui huren? Die speelt toch heel vaak bij Bayern nu?
Ziyech? Doet die het zo goed bij gala dan? En die wil ook miljoenen zien aan salaris.

Totaal niet realistisch dit. Althans niet allemaal.
Tijd van dromen is voorbij, voorlopig….

07-11-2023 12:35

GGXIII +6511

Joh volgens mij gooide je dit al eerder erin maar al je aankopen zijn vrijwel onmogelijk of totaal niet op realiteit gebasseerd.

Almeida 25 mil is de enige die nog wel realistisch is, qua bedrag dan.

Ziyech voor 15 mil gaat niet gebeuren, die is net bij Galatasaray en verdiend daar lekker. Dat is min een 20 miljoen en een salaris post dat niet bij Ajax past

Eriksen idem qua salaris post. Of die voor 5 mil op te halen is. Lijkt me niet maar wellicht.

De Vrij heeft pas zijn contract verlengd bij Inter, speelt regelmatig en verdiend ook ver boven Ajax-norm. Voor 5 mil gaat Inter hem nooit weg doen en hij zal ook zeker niet voor een Ajax-salaris komen spelen.

Mazraoui is vaste basisspeler van Bayern, om welke reden jij denkt dat hij terug gaat komen naar Ajax, is mij echt onbekend. Dat gaat hij natuurlijk nooit doen.

Stop met dit lijstje plaatsen, want het is totaal niet realistisch.

07-11-2023 12:39

trodat4030 +96663

Wel echt het type dat IK graag bij Ajax op 10 zie, maar vraag me af of Ajax daar ook zo over denkt. Het lijkt er al jaren op dat ze liever met een loper op 10 spelen dan met een creatief genie.

07-11-2023 11:48

WTFPers +825

De “ouderwetse” nr. 10 bestaat niet meer in het moderne voetbal.
Wellicht dat hij op rechts kan spelen in een vrije rol met een opkomende back of middenvelder die de flanken bestrijkt .

07-11-2023 12:38

Chesterson93 +3321

Eerst maar een opmars richting de top 6 maken, alvorens de club kan denken aan Almada. Dan is het interessant, liggen er opties voor een basisplaats en kan je - met nieuwe inbreng en energie - stappen maken voor het volgende seizoen. Dit is er echt 1 die je kan helpen om in 24/25 kampioen te worden.

07-11-2023 11:43

Rodsje +14723

Die gaat nooit naar Ajax komen dus laten we dat alvast uit ons hoofd halen. Overigens wilt Metz Mikautadze weer terug op huur basis, ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Als ik Schip hoor en meerdere mensen die Mikautadze kennen, is het een groeibriljant die we hebben in de categorie Kvarathkhelia.

07-11-2023 11:43

barry1988 +24018

Mikautadze er bijhouden en rustig brengen gedurende het seizoen zodat hij kan wennen aan de speelstijl. Nu weer verhuren dan ben je terug bij af. En veel geld zal je er ook niet voor krijgen.

07-11-2023 11:50

Turbo +41944

Leuke speler. Maar zou me nu eerder richten op doorselecteren en kijken wat werkt en wat niet. Als we nu weer gaan kopen zitten we straks helemaal met een opgeblazen selectie vol chagrijn en verdampte waarde.

Even wachten of Mannsverk eventueel de gedroomde 6 is. Achterin hebben we een hoop twijfelgevallen of spelers die simpelweg niet goed genoeg zijn. Ik vind die posities momenteel crucialer dan AM/linksbuiten. Mocht Bergwijn inderdaad voor een zak geld verkocht worden is Almada wél direct interessant aangezien ik denk dat we zo'n type goed kunnen gebruiken tussen aanval en middenveld.

07-11-2023 11:42

layanx +5649

Als deze speler naar ajax komt worden wij nog kampioen.

07-11-2023 11:39

RayJordaan +6848

Goeiemorgen

07-11-2023 14:02

Godenzoon24 +15295

Hij zou wel gek zijn om nu te komen!

07-11-2023 11:34

Hersenspinsel +8044

Almada is niet de goedkoopste, waarschijnlijk alleen haalbaar als Bergwijn vertrekt.
Is dit de nieuwe Sutalo? Volop geprezen als target maar volop bekritiseerd voor het veldspel.
Ook Martínez uit Venezuela hier veel genoemd maar nog geen zekerheid.
Ps
In Amerika is de winter de ideale tijd voor transfers. We gaan het zien van de winter.

07-11-2023 11:34

MalleEppie +15121

Almada zal dan wel Mishouy, Hlynsson in de weg lopen he jongens

07-11-2023 11:30

Hersenspinsel +8044

Als Misehouy niet naar Manchester City verhuisd, hij heeft niet voor niets nog niet getekend, voor Ajax.
Ik heb er een slecht gevoel bij, vooral ook omdat Huntelaar nog steeds geblesseerd is

07-11-2023 11:38

Standby +9929

Ik zou niet veel veranderingen maken voordat de volgende coach is aangesteld. Maar ik denk dat je best goede zaken doet als je Bergwijn verkoopt en Almada binnenhaalt.

Al vraag ik mij af of Almada halen wel realistisch is.

07-11-2023 11:29

gi0vanni +7226

De lv positie is niet goed bezet, als Bergwijn vertrekt moet er dus een lv komen. Indien Berghuis vertrekt kun je eventueel voor Almada gaan. Maar Ajax heeft geen directeur en technisch directeur dus ik verwacht niet heel veel activiteiten in de winter. Ik denk dat als het team steeds beter gaat lopen Bergwijn en Berghuis zullen blijven.
Spelers die te kort komen voor een mooie prijs verkopen is prima maar er moet wel kwaliteit voor in de plek komen.

07-11-2023 11:36

trodat4030 +96663

Godts, Van Axel Dongen, Kalokoh en Forbs zijn allen toch opties op links. En dan laat ik er nog een of twee buiten beschouwing omdat ik ze niet goed genoeg acht. Ze zijn nog niet allemaal even ver, maar ik vind het over het algemeen juist 1 vd best bezette posities binnen de betaald voetbal tak (Jong en 1). Je moet ook iets verder kijken dan alleen wat er nu in het 1e rondloopt, een aankoop komt zelden voor slechts 1 jaar..

En zelfs Martha kan je noemen als je kijkt naar hoe hij speelde tegen Volendam ;-)

07-11-2023 11:43

gi0vanni +7226

Zijn allemaal talenten die nog niets bewezen hebben. Als Bergwijn vertrekt voor een hoog bedrag is dat prima. Maar wat kwaliteit voorin mag ook wel. En wat meer ervaring ook. In team met te veel talenten zijn de prestaties te wisselvallig en hebben ze geen voorbeelden om ze te helpen. Dit jaar als de stand het toelaat meer talent testen is wel prima. Godts en Dongen mogen best wat speeltijd krijgen. Eventueel in de beker of oefenwedstrijden kan ook.

07-11-2023 12:50

Jeugd +24779

Wat een belachelijk stuk weer dit.
Hij wil naar Europa. Hoezo geeft hij Ajax hoop?
Steijn wilde Almada. Ja wie niet?
Geloof me, Ajax is totaal kansloos. Die gaat naar een grotere competitie.

07-11-2023 11:29

MosesD +14662

Geweldige speler, maar onhaalbaar vrees ik.

07-11-2023 11:28

willem1958 +8768

Een paar jaar geleden toen Ajax meekon met de top van Europa had ie graag willen spelen in zo'n team denk ik.
Maar ik kan me maar moeilijk voorstellen dat ie nu graag wil komen als er zat clubs zijn waar het momenteel beter gaat.
Natuurlijk moet Ajax altijd proberen maar ik heb er een hard hoofd in.

07-11-2023 11:27

WijZijnAjaxAmsterdam +11630

Dit zou echt de perfecte nummer 10 zijn voor ons. Maarja wilt die nu nog wel naar Ajax hoe we er op dit moment voor staan 😅

07-11-2023 11:26

Balgevoel +30857

De grote vraag is: hebben we nog ergens 25 miljoen verstopt in een oude sok?

07-11-2023 11:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.