'Ajax moet meer betalen voor Almada dan eerdergenoemde bedrag'

door NielsOpdam 288

Bron The Athletic

'Ajax moet meer betalen voor Almada dan eerdergenoemde bedrag'

door NielsOpdam 288

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

Ajax moet meer dan vijftien miljoen euro betalen voor Thiago Almada, zo schrijft The Athletic vrijdagmiddag. Eerder schreef De Telegraaf dat de aanvallende middenvelder 'iets meer dan vijftien miljoen euro exclusief bonussen' moet kosten. The Athletic schrijft nu dat dit niet het geval is.

Het Engelse medium schrijft dat er 'informele gesprekken' zijn geweest via tussenpersonen, maar dat er nog geen officiële biedingen zijn gedaan. De Amsterdammers zien Almada als de vervanger van Mohammed Kudus, die naar West Ham United vertrekt. 'Berichten in Nederland suggereren dat een vergoeding van ongeveer vijftien miljoen euro een deal rond zou kunnen krijgen, maar dat is niet het geval', schrijft The Athletic.

De Amerikaanse club betaalde een recordbedrag aan Velez Sarsfield voor de diensten van Almada. Sindsdien is de middenvelder onder meer wereldkampioen geworden met Argentinië. 'Er wordt aangenomen dat Atlanta een bedrag nodig heeft dat rond het MLS-record ligt', weet het medium te melden. Dat MLS-record ligt op 29 miljoen dollar, dat is omgerekend zo'n 26,9 miljoen euro.

'Mislintat en Steijn hebben goede hoop op komst Almada'

De Telegraaf meldde eerder een transfersom van iets meer dan vijftien miljoen euro. Volgens het medium hebben Sven Mislintat en Ajax-trainer Maurice Steijn in ieder geval goede hoop dat de Raad van Commissarissen en Susan Lenderink, financieel directeur van Ajax, akkoord gaan met de komst van Almada. Een voorwaarde hiervan is dat Mohammed Kudus voor zo'n 45 miljoen euro wordt verkocht aan West Ham United.

Bestel nu iets uit de nieuwe 3rd casual collectie van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Dirk +7026

Als Almada voor Sven en de scouts DE speler is die we nodig hebben , met de 40 miljoen van Kudus op de bank ...door pakken. We hebben creativiteit nodig op het middenveld en we moeten kampioen of 2e worden ,dus DOORPAKKEN

26-08-2023 21:24

Skajhigh +2270

Waar is Chico? Waarom krijgt hij geen kans op de rechtsbuiten? Ik vind het een leuke speler om te zien, snel en actief, sterk in de 1 vs 1 en heb hem bij jong een paar keer goed raak zien schieten.

26-08-2023 18:25

DannyAdam2 +3386

hij heeft een blessure volgens mij

26-08-2023 18:31

Dondy +1877

Denk dat het echt een gevalletje Youness is, leuk dreigend maar gewoon net niet steeds.

28-08-2023 01:38

TeringHenkie +28355

Almada kan zo dat huis van Guler overnemen hier in Amsterdam !

26-08-2023 16:38

AlexIbarra +19250

Ik geloof hier niet zo veel van.
De Telegraaf had natuurlijk nooit dat bedrag van 15 mln genoemd als ze er niet 100% zeker van waren.. :P

26-08-2023 15:16

echtgras +804

Nee idd, als er nou 1 krant is die niet zomaar wat neer zet in de hoop dat ze goed gokken is het de Telegraaf

26-08-2023 16:38

Alberto +805

Ervan uitgaande dat Almada een echte versterking is dan moet ie maar 30mj kosten. Niet alle nieuwelingen zullen slagen, maar zijn geen financieel risico, omdat Sven die weer prima gaat verpatsen. Ik vind Taylor, Rensch, Wijndal niet Ajax waardig. Klaassen kan niet meer en Bassey had meer tijd nodig. Alvarez, Tadic, Timber, Kudus wilden weg. Bergwijn, Berghuis en Brobbey waren vorig seizoen vaker niet dan wel highlights. Bergwijn donderdag uitgelezen kans, met veel meer ruimte, om zich te profileren, dat viel me tegen, Forbs is met ruimte beter als Bergwijn. Als je nu massaal eigen jeugd inpast, gaan die voor de bijl en verprutst je een hele lichting, omdat alle media en 4 miljoen Ajax supporters keihard kritisch zijn. Conclusie, omdat echte toppers totaal niet betaalbaar zijn, moeten we vertrouwen hebben in onze td en trainers

26-08-2023 12:55

DannyAdam2 +3386

Nee joh. 30 miljoen is een veel te groot risico. Er is geen garantie dat die jongen kan aanhaken vanuit de MLS, wat een laag niveau is, vergelijkbaar met het rechterrijtje eredivisie.

26-08-2023 18:33

Betuwe85 +20576

Al kost die 30 als Sven en Steijn denken dat dit de ontbrekende schakel is moet je diep gaan ook al heb Akpom die ook op 10 kan

26-08-2023 09:55

DrFootball +15144

Als Almada komt kan je een contractverlenging van Misehouy wel op je buik schrijven.

25-08-2023 23:38

AFCA020! +6117

Dat vrees ik ook… maar daar lijkt Sven geen oog voor te hebben.
We kopen talloze spelers, op Sutalo na vooral voor de breedte. Zelfs een 4e keeper voor miljoenen.

Ik denk en vrees dat vele talenten weg willen of überhaupt niet meer de jeugdopleiding in willen door deze man.
Als dat gebeurt heeft hij onze trots en DNA (waar die zo naar opzoek zou zijn) aan banden gelegd.

Aankopen is niet erg, maar we hebben (op Sutalo na) niemand voor de basis gekocht en geen ene directe versterking (althans qua niveau horen ze dat niet te zijn, een aantal speelt noodgedwongen wel natuurlijk).

Dat is gewoon niet des Ajax. Kopen doe je alleen als het een echte versterking is en niet door een heel blik uit het vreemdelingenlegioen open te trekken met allemaal halfies en gokkies erin.

26-08-2023 09:27

valkl01 +2621

Niemand voor de basis gekocht haha nee idd Tahirovic speelt nu geen basis. En Avila is ook voor de bank gehaald denk jij. En jij weet nu al dat Medic(3 wedstrijden) Forbs (1,5 wedstrijd) Gaiee (0 wedstrijden) Akpom (0 wedstrijden) geen versterkingen zijn? Bijzonder type ben jij, daar moet je wat mee doen man!!

26-08-2023 10:47

Ajaxtrouw +6344

Ik roep dit ook al langer hier maar dat wil men niet horen. Alles was Mislintat doet, is geweldig en wordt voor zoete koek geslikt. Want hij legt het zo goed uit…..Ik vrees dat we eerst weer slecht moeten presteren voordat iedereen om gaat. Op Sutalo na, hebben we allemaal aankopen gedaan die een gok zijn. En de eerste indrukken van de meeste vallen nog niet mee. En dan schijnt “tijd nodig” het toverwoord te zijn. Maar talent heeft een speler of heeft hij niet. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een Branco en een Medic dan zie je al dat het heel beperkte spelers zijn.

26-08-2023 11:51

AFCA020! +6117

@Ajaxtrouw Helemaal eens maat, maar sommige zijn blind. Vorig jaar vonden diezelfde mensen Hamstra en Schreuder ook geweldig.

Het blijft bizar

26-08-2023 22:14

AFCA020! +6117

@valk

Ze staan inderdaad in het elftal… maar volgens mij zeg ik dat toch ook? Bij gebrek aan beter zijn er (normaalgesproken) breedte aankopen die nu basis spelen. Maar dat wil niet zeggen dat het ook basis materiaal is. Bij gebrek aan spelen ze.

Maar als dit jouw ideaal beeld is mag dat natuurlijk, maar ik denk dat je (zelfs in de eredivisie) hoger moet inzetten dan het gros van de aankopen

26-08-2023 22:16

WillyBrokamp +11117

Ah, dit is een gevalletje: achteraf je gelijk halen

27-08-2023 09:40

AFCA020! +6117

Want?

Of had je het niet tegen mij Willy 😜

28-08-2023 18:48

EricAjax1 +7499

Zegt heel veel over die jongen dan. Bang voor concurrentie hoort niet bij Ajax.

26-08-2023 10:45

Mv9494 +16628

voor de pro's

https://www.vi.nl/pro/analyse/ajax-mikt-met-thiago-almada-op-sensationele-spelmaker

25-08-2023 21:47

wijzijndebeste123 +163850

Copy paste?

25-08-2023 22:01

Mv9494 +16628

Ik heb geen pro helaas.

25-08-2023 22:02

wijzijndebeste123 +163850

Anyone please?

25-08-2023 22:02

DrFootball +15144

Je leest hij vannacht ongetwijfeld wel een samenvatting op AS. Ze zijn nu vast aan het knippen en plakken.

Heb wel een Pro abbo. Kost een paar euro. Best leuk om de analyses te lezen.

25-08-2023 23:36

jerryisthename +31771

Dr.Football...
Plaats dan tenminste even een korte samenvatting van het artikel...Doe niet zo gierig, man. 😂

26-08-2023 05:36

AFCAMM +11342

Voetbalzone had er ook een heel artikel over, ging ook in op zijn sterktes etc. Zal vast niet heel anders zijn.

26-08-2023 07:55

jorn_de_smet +1785

Gierig is niet die paar euro wegleggen voor inhoudelijke voetbaljournalistiek😉

Daarnaast is copy paste meer werk dan me lief is
Wel echt een goede analyse trouwens

26-08-2023 16:58

JoshuaSmits +9384

Dat Almada statistisch (ruim) de beste dribbelaar op de Amerikaanse velden was - tot de komst van een zekere andere Argentijn - heeft hij vooral te danken aan zijn indrukwekkende mix van technische kwaliteiten.

Vaak maakt de tengere Argentijn al bij de aanname het verschil in één-op-één-situaties. Almada kan zichzelf in de MLS moeilijkheidsgraden opleggen die bij de meeste middenvelders niet goed zouden aflopen. Neem onderstaande balaanname. Almada opent op zijn rechtervoet - een actie waarmee hij zijn directe tegenstander eigenlijk al heeft afgeschud. Maar op het moment dat hij ziet dat een vrije hulpverdediger op hem uit wil stappen, heeft hij de wendbaarheid om van koers te wisselen met zijn dribbel. Over de linkervoet van de directe opponent dribbelt hij zichzelf vrij in de as van het veld.
Ook is Almada erg handig in het manipuleren van de hulpverdediger. De Argentijn is dusdanig berucht als één-op-één-dreiging in de MLS, dat tegenstanders geregeld dubbele dekking op hem hanteren. Dat Almada alsnog vaak de vrije opening weet te vinden, heeft hij te danken aan acties zoals onderstaande. Door even de bal onder de voet te houden en een traphouding aan te nemen, misleidt hij de hulpverdediger met het idee dat hij een voorzet de zestien wil inslingeren. De tweede opponent blijft daardoor op genoeg meters afstand, zodat Almada zichzelf met één harde kap naar links open kan spelen.

Maar de voornaamste kwaliteit die Almada helpt bij zijn vele gedribbel, is zijn explosiviteit. De Argentijnse technicus heeft een zeldzame startsnelheid in de benen, vooral wanneer hij aan de bal is. Zijn vermogen om in een mum van tijd een topsnelheid te bereiken als dribbelaar, maakt hem een geweldige spelmaker in de omschakeling. Als 'quarterback van de counter' richt hij enorm veel schade aan.

Qua zelfvertrouwen is Almada een 'nummer 10' die past in de Ajax-traditie. Aan de bal speelt hij met zelfvertrouwen, kalmte en flair.

ANGSTLOZE PASSER
Als passer is Almada op de Amerikaanse velden zowaar nog dominanter. Qua voorwaarts verplaatsen van het spel dubbelt (!) hij de een-na-effectiefste MLS-passer dit seizoen.
Evenals bij zijn dribbelacties is Almada als beslissende passer op meerdere manieren effectief.

Allereerst beschikt hij over zeldzaam veel gevoel. Een steekpass zoals onderstaande, door een klein gat in defensie én gespeeld met buitenkant, is alleen voor technici van de buitencategorie weggelegd.
Ook heeft Almada op jonge leeftijd al door dat de angst voor zijn andere kwaliteiten hem makkelijker oplossingen kan bieden als passer. In de tweede helft van een wedstrijd waarin hij voor rust met een kiezelhard afstandsschot heeft gescoord, manipuleert Almada de angst bij de opponenten voor zijn schot erg slim bij onderstaande assist. Slechts kortstondig hoeft hij op rand zestien een schiethouding aan te nemen, om de naar de bal kijkende verdedigers naar zich toe te lokken. Het levert een simpele assist op zijn ploeggenoot op rechts op.

De pessimist zal bij de indrukwekkende data en beelden van Almada in Amerika erop wijzen dat het niveau van de MLS nog altijd niet zo hoog ligt als in Europa. Behalve dat dit statement vaak wordt geuit door mensen die welgeteld geen enkele minuut uit die competitie hebben gezien, gaat dit ook voorbij aan het fenomeen van de designated player, die niet aan het salarisplafond van de MLS gebonden is.

Om de jonge Argentijn naar Amerika te krijgen, waren er topcompetitie-bedragen nodig. Zowel qua transfersom (ruim 14 miljoen, duurste inkomende MLS-transfer ooit) als salaris is Almada bij Atlanta een bijzonder prijzige klant.

De droom van Almada om de Europese top te behalen, heeft wel een tussenstap à la Ajax nodig. Dat hij bijvoorbeeld nog niet op biedingen van de grootste Premier League-clubs kan rekenen, heeft vooral te doen met zijn productiviteit als doelpuntenmaker. Die is goed (8 goals in 22 duels), maar nog niet zo indrukwekkend als zijn output als passer of dribbelaar.

GOUDEN TRAP
Almada is een vrije trappenspecialist pur sang. Dit seizoen staat de teller al op vier gescoorde vrije trappen, met onderstaande als absolute hoogtepunt.

In veel opzichten is Almada een vintage spelmaker. Bij Atlanta is hij beslissend met passeeracties, steekballetjes en een fijnbesnaarde trap. Een vrije rol op '10', het liefst een met niet al te veel defensieve taken, ligt hem dan ook het best.

TWIJFELPUNT
In defensief opzicht is de impact van Almada doorgaans niet enorm groot. Waar hij met snelle reacties en vinnige voetenwerk wel nog aan zijn balveroveringen komt, is hij als presser niet al te fel.
Ook neemt Almada nog te veel 'baalmomenten' zoals bovenstaande, waar hij met woord en gebaar duidelijk maakt teleurgesteld te zijn over balverlies, en daardoor niet genoeg gegenpressing verleent om een eventuele tegenaanval in de kiem te smoren.

Gezien de ietwat mininmale defensieve impact die de Argentijn heeft, lijkt het enigszings moeilijk voor te stellen dat Maurice Steijn een defensief renderend middenveld kan smeden met én Almada én Berghuis in die linie. Dat de Nederlandse veteraan moet uitwijken naar een positie op de vleugel bij een eventuele komst van Almada, is geen ondenkbaar scenario.

CONCLUSIE
Voor Ajax is het de zomer van de grote veranderingen. Uit van de basiself waarmee Ajax het seizoen 2021/22 startte, staan welgeteld nog twee spelers onder contract in Amsterdam (Berghuis en Davy Klaassen).

Een compleet gerenoveerd elftal heeft zekerheden nodig. Star power. En in dat opzicht zou het aanschaffen van Almada een coup zijn voor Ajax. Want qua technisch talent is dit het soort aankoop waar de Amsterdammers niet al te vaak naar kunnen meedingen.

26-08-2023 18:54

wijzijndebeste123 +163850

Je bent een ware grootheid, Joshua! Super dank! Almada leest als n enorme kwaliteitsimpuls. Ben hyped!

26-08-2023 19:03

JoshuaSmits +9384

Geen probleem. Ik ben net zo enthousiast. Nu maar hopen dat het rond komt. ;)

26-08-2023 19:27

Voetballover +3083

Gwn lappen

25-08-2023 21:39

mokum007 +6522

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/08/ajax-bereikt-persoonlijk-akkoord-met-beoogd-opvolger-kudus

25-08-2023 21:36

***1900*** +4396

Voor 27m moet je dit alsnog gewoon doen als je de kans hebt. Dit is echt een speler die ons meteen beter maakt. Ik hoop echt dat dit door gaat! 🤞

25-08-2023 21:03

NipeB +15793

Hij speelt in de MLS. Dat is echt een verschrikkelijk slechte competitie. De eredivisie is een stuk beter. Ziet er op filmpjes leuk uit maar zou liever een speler zien die Europa gewend is en uit een betere Europese competitie komt. Dan is het direct een versterking. Ook Almada is weer iemand voor op termijn.

26-08-2023 00:03

Ndisdenaam +465

Overdrijven is ook een vak. Messi is ook enorm slecht zeker, want die speelt er ook.

26-08-2023 01:26

***1900*** +4396

De MLS is zeker geen topcompetitie, maar is de afgelopen jaren flink verbeterd (en dan heb ik het niet alleen over Messi). De huidige MLS doet momenteel niet veel onder voor de Eredivisie. We hebben een degelijke subtop, maar het rechterrijtje is van lachwekkend niveau.

26-08-2023 07:31

NipeB +15793

Nee Messi niet, maar omdat hij er speelt is het niet opeens een hoog niveau. Lager niveau dan de eredivisie. Raar dat hij niet al in Europa speelt toch?

26-08-2023 08:30

NipeB +15793

Ik zou gewoon liever een speler zien die er direct staat en goed is. MLS lijkt me eerst wennen aan Europa etc. Op de filmpjes valt me op dat hij nou niet bepaald onder druk wordt gezet. Ik ken hem verder niet en filmpjes zeggen weinig. Maar buitencategorie en MLS, dat lijkt me niet.

26-08-2023 08:33

***1900*** +4396

Nee daarom zei ik ook niet alleen door Messi. De Eredivisie is absoluut beter, maar het verschil is de laatste jaren wel echt kleiner geworden. We gaan het zien, ik heb zeker vertrouwen in deze speler en hij werd ook niet voor niks opgeroepen voor het WK, ook al was het vanwege een blessure van een andere speler.

26-08-2023 08:53

NipeB +15793

Kan best dat hij een leuke speler is. Er waren directe versterkingen beloofd voor Timber, Alvarez, Tadic en Kudus. Sutalo is een versterking. Verder zijn het vooral talenten en gokjes. Daar baal ik van. Talenten worden beter als er een goede mix is van talent en ervaring. Klaassen, Berghuis, Vd Boomen is echt minder dan Tadic en Blind toen die kwamen. Ik mis gewoon de kwaliteitsimpuls als het alleen Sutalo is.

26-08-2023 08:59

Tommyshelby +128871

Dit is een Timber —> Sutalo gevalletje. Je raakt met Kudus een geweldige speler kwijt maar met zo’n jongen haal je vrijwel net zoveel kwaliteit binnen.

25-08-2023 20:55

AlexLitmanen10 +14379

Leuke speler. Lijkt me niet haalbaar

Graag een rechtsbuiten halen

25-08-2023 20:43

ajax1102 +40

Hij liked op instagram wel de post van voetbalprimeur over de Ajax interesse

25-08-2023 21:09

AlexLitmanen10 +14379

Oh nee dan 😉

Ik zie hem graag komen hoor

25-08-2023 22:57

AFCACruijff14 +161448

Lijkt me niet haalbaar terwijl je verhalen leest dat Ajax al heel druk met hem is, hij Ajax berichten liked en er ook al verhalen zijn dat Ajax en Almada persoonlijk akkoord zijn?

25-08-2023 21:13

echtgras +804

Ik zal Sven het gelijk laten weten.

AlexLitmanen10 zegt niet haalbaar dus stop maar. Maar je moet wel een rechtsbuiten halen, ok?
Machen wir, zegt Sven

26-08-2023 09:11

TheEye +238

Zo’n YT filmpje zegt niet alles, maar wat een genot om naar te kijken. Die verrassende kapbewegingen alleen al, smullen dit. Had na 3 minuten al genoeg gezien: halen die hap!

25-08-2023 20:30

maarten0909 +6394

Van mij kun je ook een mooi YT filmpje maken. Ik ben 2-benig. Kan met 2 benen niks. Zo'n filmpje zegt echt helemaal niks.

25-08-2023 20:39

TheEye +238

Heb je een punt en daarom ook mijn eerste zin. Maar je hebt kappen en je hebt kappen. Eentje die je kan anticiperen of zien aankomen en eentje die net wat uitgesteld, met meer scherpe draai in juist de richting die je niet verwacht wordt uitgevoerd, met een gedachte erachter…. Ziet er wel echt goed uit niet dan?

25-08-2023 21:09

JTajax +10718

Klopt niet vind ik. Vaak zie je best veel in die filmpjes: Wordt 1 goal of actie 5 keer herhaald? Zijn het highlights van meerdere seizoenen? Dat zegt al heel veel.
Als je een filmpje kan maken van 10 minuten met highlights uit 1 seizoen zonder herhalingen zegt dat echt wel wat

25-08-2023 21:51

maarten0909 +6394

Zit wat in

26-08-2023 10:11

Ron6 +3511

Deze gast kan echt ballen, dat zie je gelijk toch. Oke, YT maar kom op zeg, geweldige speler. Kan ook nog eens schieten van afstand, vrije trap die top is. Ook al schiet je die er in de 4e klasse op die manier in, dan toch.

26-08-2023 16:01

B2tob4 +12080

Dit is dan dus zo’n typisch voorbeeld van ‘n slecht geinformeerde sportjournalist (Verweij) die met een scoop komt, die bij nader onderzoek incorrect (qua bedrag) is. Met deze publicatie maakt hij andere clubs attent op deze speler, zodat de verkopende partij straks de speler alsnog aan de hoogste bieder gunt..!

25-08-2023 20:15

valkl01 +2621

Ja want al die andere clubs hebben geen scouting!!

25-08-2023 21:29

B2tob4 +12080

Vaker in het verleden als Ajax een speler op de radar had dat plotsklaps andere clubs ( vanuit de PL) zich ook in de strijd mengden. Verweij publiceert daarnaast bedragen waardoor elke club zo’n speler wel wil halen..! Maar ja de scoop brengen zonder vooraf onderzoek is de T-graaf eigen..!

25-08-2023 21:47

valkl01 +2621

Dat zijn allemaal onderbuik gevoelens van ons supporters joh. Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in!!

25-08-2023 21:52

Ozymandias +159568

Hopelijk is dit geen Eiting verhaal waarin de speler en zijn zaakwaarnemer beweren dat er een afspraak is die niet bestaat.

25-08-2023 19:57

Suk Hyun-Jun +6279

Dit zou echt een waanzinnige aankoop zijn. Ik volg de MLS en deze jongen steekt er qua potentie met kop en schouders bovenuit. Er zijn nog een aantal andere talenten in de MLS die ik interessant vind voor een project bij Ajax, maar deze jongen zal sowieso meteen klaar staan voor het grote werk.

25-08-2023 19:41

Taco van der Mast +347

Facundo Torres voor rechtsbuiten

25-08-2023 20:30

Suk Hyun-Jun +6279

Kijk jij ook MLS? Leuke speler die Facu ja. Duncan McGuire, zijn teamgenoot, vind ik ook een interessante spits in ontwikkeling. Krijgt pas sinds dit seizoen meer speeltijd en je merkt dat hij dat tor-instinct heeft dat Klaas-Jan ook had.

Diego Luna van Salt Lake zou ik als Ajax-scout in de gaten houden. Fijne dribbel, klein van stuk maar moeilijk van de bal te zetten. Jeugd-international van de VS trouwens. Keepers Chris Brady van Chicago en Dayne St Clair van Minnesota hebben ook de potentie om een mooie carrière te gaan maken in Europa.

25-08-2023 20:54

Taco van der Mast +347

Moet bekennen dat ik in dit geval, mensen op X aan het napraten was. Ken de MLS wel, kijk 't niet veel

26-08-2023 00:12

stopperspil +11176

Hij is eerder aangeboden bij Feyenoord, kan mij niet voorstellen datdat voor 27,5 was

25-08-2023 19:20

Patrick020 +22362

Misschien wisten ze niet dat fey dat niet kan betalen? zulke soort spelers overal aangeboden.

25-08-2023 19:30

PJS +4992

Zeik niet en haal die speler gewoon en snel.

25-08-2023 19:20

Dit is mijn club +10177

Zo’n investering verdien je toch altijd weer terug en waarschijnlijk pak je over een paar jaar het dubbele bij een verkoop. Verder heb je gewoon zoveel mogelijk kwaliteit nodig want je moet gewoon één of twee worden dit seizoen. Dat is directe plaatsing CL en dit levert volgend jaar sowieso 70 miljoen aan startgeld op.

25-08-2023 19:20

AFCAVenezuela +1822

Bergwijn kostte ook 30 miljoen en dat verdien je ook niet terug. Ik ben het echter wel met je eens dat deze gozer echt een groot talent is, maar zeker weten doe je het niet natuurlijk.

25-08-2023 22:49

Dondy +1877

Als Bergwijn zich een béétje laat zien dit jaar zie ik Mislintat nog wel tussen de 30 en 40 miljoen ervoor krijgen volgend jaar

28-08-2023 02:05

MPAjax +8408

Update I?

25-08-2023 19:19

Cruijffthebest +13410

Zou geweldig zijn als hij komt, maar Ajax heeft daarnaast ook heel veel behoefte aan een creatieve scorende rechtsbuiten!

25-08-2023 19:10

Ozymandias +159568

Durft Steijn het aan om met Berghuis, Tahirović en Almada/McAtee/Spertsyan op het middenveld te spelen?

25-08-2023 19:09

MichelAngelo66 +22258

Zoals we het al eens waren.... puntje naar achteren. Dan zal je zien dat het gaat lopen.

25-08-2023 19:42

4Ever14 +6612

Zou niet verkeerd zijn, maar ik vraag me af of het defensief gezien wel voldoende is. Heb ook nog geen oordeel kunnen vormen over de defensieve vaardigheden van Tahirovic. Zou ook wel is een middenveld willen zie met Vos, Tahirovic en een creatieve 10 (aankoop).

25-08-2023 19:43

insectenverdelg +23434

Hij moet eerst binnen gehaald worden voordat Steijn dit kan uitproberen....

25-08-2023 19:46

TeringHenkie +28355

Spertsyan komt niet meer.

26-08-2023 16:36

stopperspil +11176

Bij Ajax wordt hij nog meer waard, het is een goede investering in voetbal, succes en geld

25-08-2023 19:01

LukaLitmanen +82019

Arda Güler is op huizenjacht in Amsterdam.

25-08-2023 19:01

Ozymandias +159568

Ik heb toen een miljard keer geschreven dat de Turkse sportmedia de meest onbetrouwbare ter wereld is maar mensen wilden zo graag geloven dat Ajax voor Güler op pole position lag. Dit lijkt me wel een geloofwaardig gerucht aangezien Almada zelf op Instagram het heeft geliket.

25-08-2023 19:02

LukaLitmanen +82019

Haha inderdaad, maar vond het wel leuk om een verwijzing naar Güler te maken als het om vrij abstracte geruchten ging.
Overigens ook niet verrassend dat de Telegraaf weer mis zat qua transfersom.

25-08-2023 19:36

El22salvador +614

Gelijk op dat vliegtuig zetten. Lijkt mij een heerlijk spelertje

25-08-2023 18:56

Aankoper +1778

Dus wij gaan 27 miljoen betalen voor een type Unuvar?

25-08-2023 18:52

champhead +14366

Een Unuvar dat een WK heeft gewonnen, een afstandschot heeft als Sneijder en veel meer power heeft ja.

25-08-2023 18:53

fc Barcelona_ke +19246

en die heeft wel snelheid voor de flank. Unuvar heeft daley blind;s snelheid. dat red je nooit op het vleugel

25-08-2023 18:54

Aankoper +1778

Oke. Klinkt goed!!

25-08-2023 19:39

Patrick78 +51923

Een type Unuvar?

Serieus?

25-08-2023 18:54

MalukuAFCA3th +3434

Hij baseert het alleen op z’n uiterlijk.

Kneus

25-08-2023 18:55

Patrick78 +51923

Dus ook Messi is een type Unuvar….

25-08-2023 18:57

ck69 +13100

Wat maakt het type uit? Ik was in mijn tijd type Pirlo, maar mijn niveau lag daar nét onder

25-08-2023 18:56

Ajax1998 +3333

Hahaha een type unuvar! Heb je deze jongen wel eens gezien?

25-08-2023 18:59

Aankoper +1778

Nope maar iedereen hier wel kennelijk hahaha

25-08-2023 19:38

Pantheon +938

Type Unuvar.. die Unuvar die het in Turkije niet redde en waarschijnlijk bij Twente ook geen basisspeler is/wordt? Hebben we het over dezelfde Unuvar?

25-08-2023 19:07

MPAjax +8408

Waarom heet je aankoper dan?

25-08-2023 19:20

RijkdeGooier +2875

HAAAAAAAAAAAAALEN!

25-08-2023 18:52

Bobje99 +7085

Dan even wat anders. Het lijkt er op dat Ajax zich aardig heeft versterkt (even los van hoe alles uitpakt). Waarom is Tadic nou op stel en sprong vertrokken? Hij had er toch geen vertrouwen in? Zou hij al spijt hebben of speelde er meer?

25-08-2023 18:49

EricAjax1 +7499

Waarschijnlijk te horen gekregen dat hij een stapje terug zou moeten doen en om gezichtsverlies te voorkomen het maar gegooid op “verschil in visie”. Dat vermoed ik eerder

25-08-2023 18:51

wijzijndebeste123 +163850

Kan heel goed zo gegaan zijn. Andere mogelijkheid is dat Sven van Tadic afwilde vanwege zn hoge salaris en t feit dat hij minder werd en daarom gecommuniceerd heeft dat we n stap terug zouden gaan doen dit jaar.

25-08-2023 18:55

Bobje99 +7085

Denk dat je gelijk hebt. Jammer maar logisch dat ie dan elders voor zijn kans gaat.

25-08-2023 18:57

mickey2602 +4754

@Bobje,ik denk dat er meerdere redenen zijn geweest. Allereerst denk ik dat er een gesprek is geweest waarin hem verteld is dat de kans er in zou zitten dat hij komend seizoen minder minuten zou maken(en dan wellicht ook geen aanvoerder meer). Daarnaast heb ik ook gelezen dat Tadic in 2018 naar Ajax is gekomen om een "nieuw project"te starten,dat project heeft hij nu in zijn geheel gedraaid en nu is er weer een nieuw project. En tegen de tijd dat je hiervan de vruchten kan plukken is Tadic er niet meer bij als speler. En omdat hij dat project dan niet kan afmaken zou hij vertrekken(dat was reden nr 2 dus).

25-08-2023 19:16

Amp +37644

Misschien wilde hij samen met zn zaakwaarnemer weer invloed hebben op de transfers, of niet mee eens dat ajax weer eerst moest verkopen

25-08-2023 19:43

SpartakAmsterdam +5521

15 mio en niet meer! Anders piest Sven even op HUN tapijt.

25-08-2023 18:48

YRGI +32932

Als het weer niet klopt, neem ik aan dat AS eindelijk de Telegraaf niet meer gebruikt als bron?

25-08-2023 18:47

bremovic +2203

Naar 2 seizoenen ben je hem kwijt en verkoop je hem zo voor 75 miljoen ofzo! Gewoon halen deze gozert!!!

25-08-2023 18:46

ROBtje +625

Leuke aannames.
Werd gezegd van brobbey en nu hoor je meer prutser dan meerwaarde
Sanchez. En gaat ook voor minder weg.

25-08-2023 19:29

4Ever14 +6612

Brobbey deal was ook wanbeleid eerste klasse van H2 en Sar, totaal niet vergelijkbaar.
Overigens zou ik de aankoop van Almada wel toejuichen.

25-08-2023 19:46

Ricoteb +53174

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Voorlopig hebben bijna enkel betrouwbare bronnen het nieuws over Almada gemeld. VI, The Athletic, een account op X wat gevolgd wordt door Fabrizio Romano en David Ornstein, Telegraaf (ja we kunnen lacherig doen, maar ze hadden tot nu toe wel gewoon de primeurs bij Gaaei, Sutalo, Avila, maar ook bij serieuze geruchten als Spertsyan, Ito en Tagliafico). Ajax is dus echt wel met hem bezig. Gezien het feit dat die jongen bij meerdere clubs is aangeboden, zal ie er heus wel voor openstaan. En de window is niet lang meer open, dus hij zal qua bedrag echt wel een realistische target zijn.

25-08-2023 18:45

wijzijndebeste123 +163850

Almada en minimaal nog n kanon voor rechtsbuiten. Dus geen talent zoals Conceicao of Forbs maar n speler die t elftal direct veel beter maakt.

25-08-2023 18:57

Ricoteb +53174

Dat zeker. Zou echt een hele dikke aankoop zijn op 10.

25-08-2023 20:30

Bobje99 +7085

Er was toch sprake van een Europa clausule of is dat alweer ontkracht?

25-08-2023 18:44

Ricoteb +53174

Heb het nog nergens ontkracht zien worden. Ik geloof het eerlijk gezegd ook wel, maar de club zal dat natuurlijk niet graag naar buiten brengen, waardoor je wisselende berichtgeving kan krijgen.

25-08-2023 18:45

DEELM +11891

Flink bedrag, maar na 't vertrek van Kudus moet er wel echt een smaakmaker bij. Daar is een groot tekort aan in de huidige selectie en als je €50,- voor een kaartje moet lappen wil je ook toppers zien.

25-08-2023 18:43

Caparzo +4236

Uiteraard haal je een goede speler met een rating van 25Mio niet voor 15Mio terwijl je zijn voorganger net voor 45Mio hebt verkocht maar dat snapt verder elke mongool, dus zo niet bij Verweij en cs. bij voormalige NSB-spreekbuis de Televaag.

25-08-2023 18:42

BBAFCA +9757

Almada persoonlijk al akkoord met Ajax lees ik!

https://x.com/theeuropeanlad/status/1695085968171077645?s=46&t=H9ETGMbMFXu2SNqbZMLFdw

25-08-2023 18:38

debalisrond95 +2324

Is dit een beetje betrouwbare bron? Want vaak zie je dit soort berichten de wereld in geslingerd worden als er naar buiten komt dat een club interesse heeft.

25-08-2023 19:03

BBAFCA +9757

Het bron account heeft 45000 volgers; waaronder Fabrizio Romano. Ik denk het dus wel

25-08-2023 19:04

debalisrond95 +2324

Ja aantal volgers zegt niet veel helaas. Tweet populistische dingen wat supporters graag horen en je krijgt veel volgers. Maar dat fabrizio hem volgt is wel een goed teken ja.

25-08-2023 19:06

Stoffel +18544

Suus kom van die kluis af

25-08-2023 18:38

AFCA1996L +15887

In deze fase moet je schijt hebben hoe duur die jongen moet kosten. Kudus moet goed vervangen worden, zodat Ajax aan kwaliteit niet zoveel inlevert. Ik denk dat 25 miljoen wel moet lukken.

25-08-2023 18:37

BBAFCA +9757

https://x.com/theeuropeanlad/status/1695085968171077645?s=46&t=H9ETGMbMFXu2SNqbZMLFdw

Als je doorklikt op de bron dan zie je 22-25 miljoen inclusief bonus

25-08-2023 18:41

AFCA1996L +15887

Netjes. Je gaat de onderhandelingen met de club altijd net iets lekkerder in als je al persoonlijk akkoord met de desbetreffende speler bent. Dat drukt de prijs ook enigzins

25-08-2023 18:47

BBAFCA +9757

Dit zijn ook de prijzen die je betaalt voor zo’n talent. Ik denk met zijn 23 jaar je ook weinig risico loopt

25-08-2023 18:49

AFCACruijff14 +161448

Dat is een behoorlijk betrouwbaar account.

25-08-2023 19:29

Intec2.0 +12425

Kudus stond rechtsbuiten en Almada op 10

25-08-2023 18:41

AFCA1996L +15887

Verwacht jij dat Ajax naast deze jongen nog voor een rechtsbuiten gaat?

25-08-2023 18:44

Baltovenaar +760

Een rechtsbuiten is eigenlijk meer nodig dan een 10

25-08-2023 18:47

AFCA1996L +15887

Kan deze jongen niet zoals al onze AM's van de afgelopen jaren niet gewoon hangend op rechts, zodat Berghuis op 10 blijft?

25-08-2023 18:50

AFCA1996L +15887

Dat is een zeer goede en realistische theorie kerel. Ik denk dat je best wel eens gelijk gaat krijgen. Ik ben benieuwd of Ajax bereid is om nog eens 30 miljoen+ er tegenaan te gooien voor zowel een AM als rechtsbuiten.

25-08-2023 19:07

MichelAngelo66 +22258

Ik mag het hopen. Eindelijk.

25-08-2023 19:47

Bjorn +12439

Heeft De Telegraaf nog wel eens iets goed?

25-08-2023 18:35

Intec2.0 +12425

Ja Sutalo Gaaei Avila zaten ze goed

25-08-2023 18:42

fc Barcelona_ke +19246

die meldt eerst: Gaaei, Spertsyan, Avila en Sutalo. iedereen komen behalve Spertsyan. Als rvc niet moeilijk was, had Sperty allang Ajacied. rest waren wel onverwacht!

25-08-2023 18:43

tikkie takkie +1001

Volgens mij is Sven wel goed in paaien van spelers en zaakwaarnemers. Laat hem maar lekker bellen

25-08-2023 18:32

afca1985 +21333

Hij schijnt wel dat ie een enorme behoefte heeft om echt al in de zomer te vertrekken lees ik net in een Amerikaans artikel, en dat artikel is al van Mei. Zou mooi zijn, kom maar hier naar Mokum jongen.

25-08-2023 18:28

nightgoat +30963

Mag ik ook es;

https://twitter.com/tombogert/status/1695078604848206220

Ze zijn nog ver af van de gewenste prijs (U$D 29m) dus er moet nog meer bij volgens deze "MLS & USMNT Insider".

25-08-2023 18:26

jjdd +3387

Ik lees over een Europa clausule, voor max 15 miljoen.

Helaas snappen die Amerikanen niets van Topografie.

Ze denken waarschijnlijk dat Holland de hoofdstad is van Zuid Amerika of zo.

Laat ze Capello even bellen, die is goed in topografie,hij legt het ze wel even uit. ("The only thing I know about Feijenoord, is that they are from the country of Ajax")

25-08-2023 18:20

Torman +1977

Waar lees je dat?

25-08-2023 18:25

MPAjax +8408

BRRRRON?

25-08-2023 18:26

Ajax1998 +3333

Klerry huntra Twitter

25-08-2023 18:37

MPAjax +8408

Dank je maar zie alleen oude posts

25-08-2023 18:39

Oeroeboeroe +18364

Er bestaat wel degelijk een plaats "Holland" in de Joe Naait Me Steeds in Amerika. Dat ligt tegen Lake Michigan, in de buurt van het roemruchte Chicago.

25-08-2023 18:31

johanisajax +8836

—————Brobbey————-
Forbs—-Bergwijn—Almada
——-Branco-Tahirovic——-
Avila—-Hato-Sutalo—Rensch
——————Gorter————-

25-08-2023 18:20

95 +2168

Niks meer aan doen

25-08-2023 18:26

1991 +7787

Een versterking op 6 a la Andre zal wel een kersje op de taart wezen van deze window :)

25-08-2023 18:26

C14 +22411

Haha al vier opties, 5 man voor 1 positie?

25-08-2023 18:43

Ajaxlee +5560

Zou toch liever bergwijn links zien. Ben nog niet zo kapot van Forbs en zou denk ik altijd met Berghuis starten. Verder is het natuurlijk een fantastisch team en lijkt het mij heerlijk om trainer te zijn van zo’n team. Het is dan volledig aan Steijn om er een team van te maken. Als dat lukt doe je ook Europees mee en is de top 2 zowel een must als een zekerheidje!

25-08-2023 18:34

C14 +22411

Daarmee ga je niet onder druk uitvoetballen of goed opbouwen tegen hoger compact spelende ploegen.

Branco en Tahirovic is te traagjes, logjes en traag handelend samen.

25-08-2023 18:45

Ajax4ever1900 +1016

Boeiend, gewoon betalen en halen die gozer!

25-08-2023 18:19

markk +8904

Eigenlijk moet je elk seizoen minstens 2 kanonnen halen; echte smaakmakers waar Ajax direct beter van wordt en waar fans voor naar het stadion komen. Een Almada past geloof ik wel in die categorie.

25-08-2023 18:17

JTajax +10718

Sutalo is ook een kanon.

25-08-2023 18:33

Kryptonite +76747

Heel logisch ook, ze hebben hem zelf voor 14,5m gekocht en hij is sindsdien alleen maar beter geworden. Bullshit krantje wordt met de dag ongeloofwaardiger.

25-08-2023 18:15

NeeI +107740

Maar hoezo ziet men deze jongen als vervanger van Kudus? Dat betekend dat Berghuis naar rechtsbuiten gaat.

25-08-2023 18:12

johanisajax +8836

Hij kan rechtsbuiten spelen

25-08-2023 18:16

NeeI +107740

Ja, dat kan Forbs schijnbaar ook.

Lijkt me niet wenselijk. Gebruik die jongen gewoon waar hij t best tot uiting komt, als aanvallende middenvelder.

25-08-2023 18:58

Omar +17166

Mike zit er weer goed naast .

25-08-2023 18:07

woutpeters08 +3036

En toch kwam die als eerste met het nieuws

25-08-2023 20:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.