De Boer: 'Hebben geen Messi, alleen Amin'

door BvdPloeg 95

De Boer: 'Hebben geen Messi, alleen Amin'

door BvdPloeg 95

Laatst geüpdatet

Frank de Boer zocht na afloop van Ajax - Heracles Almelo naar veel oorzaken, benoemde er een paar, maar uiteindelijk kon de coach niet anders concluderen dan dat het niet voor het eerst saai was in de ArenA. Tegenover FOX Sports geeft hij toe dat er meer creativiteit nodig is.

'Het is altijd zuur, dat is ieder puntenverlies met Ajax. Je mag in de ArenA geen punten morsen. Het was vandaag onnodig en als er één verdiende te winnen, dan waren wij het. We zijn uiteindelijk niet bij machte geweest om de trekker over te halen', analyseert De Boer.

'We moeten wat opportunistischer gaan spelen want je ziet in het laatste kwartier wat er dan kan gebeuren', vervolgt de oefenmeester, die niet altijd blij was met zijn spelers. 'Er zijn momenten dat je bepaalde afspraken maakt en als dat niet gebeurt, dan word ik boos, ja. Er zal bijvoorbeeld altijd iemand eerste paal moeten komen bij een vrije trap van Nemanja, dat kun je onze aanvallers wel aanrekenen. Maar ik kan niet klagen over de inzet, ze hebben keihard gewerkt tot de laatste seconde. En misschien moeten we nog een penalty krijgen, maar het mocht niet baten.'

De Boer heeft graag nog iemand in zijn selectie die iets extra's kan brengen. 'Uiteindelijk gaat het om de creativiteit, dat we ook op het middenveld of aan de buitenkant iemand uit kunnen spelen. Zij spelen heel compact en dus wordt dat van ons verwacht. Een Messi creëert iets, maar die hebben wij niet. Amin heeft de kwaliteiten om dat te doen, maar die had niet echt zijn dag. In de jeugd hebben we wat spelers rondlopen die dat kunnen, maar we zullen om ons heen kijken want zulke spelers zijn wel belangrijk.'

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

FdB spreekt in één van zijn laatste interviews over de zoektocht naar creatieve spelers die in de kleine ruimte iets kunnen forceren.

Tot zo ver kan ik hem goed volgen.

Vervolgens noemt hij een paar voorbeelden van creatieve spelers die in de kleine ruimte iets extra kunnen brengen: Cerny, Sinkgraven, De Jong en Nouri,, en dat hij momenteel zo’n soort speler zoekt voor het eerste. Zoekt… zoekt?

Hier raakt hij mij volledig kwijt.

Hij is op zoek naar een type Cerny, Sinkgraven, De Jong en Nouri, spelers die nota bene in de eigen gelederen de pannen van het dak spelen en hij ziet ze staan, maar god mag weten waarom hij ze niet ziet zitten. Ze zijn er namelijk nu al klaar voor. Breng ze telkens één helft en wissel dat af. Zo houd je ze allemaal gretig, fit en tevreden.

Ben ik nu zo alziend, of is FdB stekeblind?

28-01-2016 16:00

de-Ajacied +8

Je hebt naast een breker en een verbinder ook een creatieve speler nodig. Bazoer en Sinkgraven kunnen dat niet. Nouri kan dat zeker wel.

28-01-2016 13:38

Sulejmanibesteaankoopooit +2

En volgens mij was ene Kishna ook een creatieve speler. Özbilliz ook.

27-01-2016 20:00

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Een creatieve speler die tussen de linies kan spelen, met scorend vermogen en haalbaar voor ajax?

O wat lastig toch, misschien ZIYECH?!

27-01-2016 19:59

carel romijn +3

Ajax speelde met 7 spelers :: 1 in de voorhoede El Ghazi 1 op het middenveld Bazoer en 5 goede spelers in de achterse lijn .
De rest onder aan voering van Milik komen duidelijk te kort.
De Boer zijn visie gaat niet verder dan het traingsveld.
Van de wedstrijden leert hij niet veel.
Misschien dat jong AJAX voor hem een voorbeeld moet zijn.

27-01-2016 19:09

fanforeffer +4

wij hebben geen Messi maar ook geen ploeg waar een visie achter zit ,terug en breed is de hoofd bezig heid controlle controlle langzaam en met hooghartige trekken. de Boer heeft geen enkele visie en hoopt dat de bal goed valt ,soms lukt dat maar niet zo vaak dat we kampioen worden.

27-01-2016 18:23

stefanwillem +12150

Amin had niet z'n dag, Milik speelde gelukkig geweldig. Sukkel.

27-01-2016 18:21

Starring +4697

Wij hebben geen Guardiola, alleen Frank de Boer.

27-01-2016 16:59

Danny.S +2263

Ik heb een gruwelijke hekel aan P$V, maar gisteren miste ik een speler als Guardado of de Jong die veel gevaarlijker is dan Arek.
Maar goed, die lampies gaan ook nog wel punten verspelen en hopelijk doen ze dat vanavond al.

27-01-2016 19:35

ajaxinho +13

Wij hebben geen Messi, wel Cerny!

27-01-2016 16:41

The Kaiser +10

Wij hebben geen Messi... geef die man een spraakverbod alsjeblieft!

27-01-2016 15:53

NR9 +0

WAAR BLIJVEN DIE AANKOPEN.. WANBELEID...

27-01-2016 14:28

Tinseltown +0

Ik heb Mitchell Dijks in de aanval zien voetballen, hij had in die tijd (nog) geen zelfvertrouwen, maar met zijn snelheid en fysiek zou hij als stormbreker meer betrokken moeten worden bij de aanval, ze worden panklaar voorgegeven, alleen doet niemand hier iets mee, ook vrije trappen aan de linkerkant zouden door hem genomen moeten worden……en dan nog met 100 miljoen op de bank twijfelen over een spits?

27-01-2016 13:39

Rommy +0

Potverdomme de Boer/overmars haal Zeyech nu het nog kan !!!

27-01-2016 13:38

Hammerzeit +147

Ik zou het ook zo ontzettend graag zien, maar ze zullen hem wel te goed voor Ajax vinden of 'geen middenvelder' meer nodig hebben, met twee á drie stuks die totaal niet renderen. Serero mocht volgens mij weg, Andersen niet zeker of hij het red. Sink is - tot nog toe(!)- een complete miskoop.

Tel uit je winst. Nouri nog een jaar laten rijpen in JA.

Haal Ziyech, niet laten lopen.

27-01-2016 15:00

TheRiviera +5476

En op basis van wat oordeel jij dat Ziyech dat niet zal zijn?Dat een speler het goed doet bij zijn huidige club zegt niks over zijn kunnen bij een toekomstige club.Het is is blijft altijd deels een risico of Ziyech het zelfde niveau kan behalen bij Ajax.

Ik zie Ziyech liever niet komen want we hebben simpelweg al genoeg middenvelders en Als Ziyech komt dan zullen Fischer,El Ghazi of Klaassen als stand-in spits worden gebruikt.Maar dat zijn 3 spelers die naar mijn mening niks te zoeken hebben op die positie.

Ajax moet gewoon een goede kwaliteit spits of eventueel vleugelaanvaller die spits kan halen.Het liefst eentje buiten de eredivisie die in een grotere competitie heeft gespeelt en rijk aan ervaring is.Het is simpelweg gewoon een feit dat Ajax financieel de middelen heeft om zulke spelers wel te kunnen halen.Een goed voorbeeld hiervan is PSV die Guardado en Moreno heeft gehaald 2 spelers met kwaliteit en ervaring die in een grote competitie speelde en betaaldbaar waren.

Het is een actie reactie spel want PSV haalt Guardado en wat is het resultaat ze worden kampioen,Dit seizoen haalden ze Moreno erbij en het resultaat is ze overwinteren in de CL iets wat Ajax al jaren niet meer is gebeurd.Is dit toeval?Nee dit is simpelweg het resultaat van een team die een grote boost in kwaliteit en ervaring heeft gekregen.

Begrijp me niet vekeerd Ziyech is een interesante speler voor de toekomst maar hij is niet iemand die Ajax NU kampioen maakt.

27-01-2016 15:50

Avontia +0

Haal Ziyech, Huntelaar en eventueel een andere trainer en het probleem opgelost. Ervaring en kwaliteit die er direct staat is binnen.

27-01-2016 12:43

ibrahendriks +1

Breng dan Nouri op de vleugel, stel Frenkie maar op centraal. Sinkie erin eruit, daar is niet veel van over. Wijze les: Geef die gasten een tijd heel vertrouwen. Wat blijft er anders over.Of haal Zyech, maar ja ook weer te duur, en dan komt Andersen ook nog terug.
Daar functioneert hij trouwens wel in een vrije rol , als buitenspeler. Ook weer een kwestie vanvertrouwen voelen. El voorop, als er geen goeie bal op Milik komen, valt zijn kwaliteit, die hij wel heeft ook weg.
Doe in ieder iets creatiefs, en train daar tot in den treure op. Aan als het punten kost, dan moet dat maar, werk naar een aanvallend toekomst heeft..

27-01-2016 12:17

grapje +2335

Nee we hebben geen Messi, helaas wel een koppige eigenwijze trainer die maar niet lijkt te willen leren van zijn fouten.

27-01-2016 12:13

bojan +7

Off topic: iemand al iets gehoord van de buscombi aanstaande zondag naar Roda? Is mijn eerste uitwedstrijd en ik woon in limburg dus weet niet hoe dit normaal verloopt maar tot nu toe heb ik nog niks vernomen en ook op de site vind ik niks..

27-01-2016 12:12

HarryHarHar +3018

Weet je wat we ook niet hebben meneer de Boer, winnaars mentaliteit, de we vreten jullie op mentaliteit hier in de ArenA, zoals AZ afgelopen zondag liet zien, zo hoort voetbal gespeeld te worden dan heb je helemaal niemand nodig, je jongens tot op het bot motiveren, maar niet zo bemoederen als dat jullie doen... dat missen we bij Ajax en daarom word PSV gewoon weer met afstand kampioen!.

27-01-2016 11:48

schaakmat +9

Ik heb gisteren de wedstrijd voor de verandering een keer met een analyserende blik bekeken. De verdediging staat als een huis en ook het druk zetten was bij vlagen prima (niet altijd, maar vaak wel). Het aanvallend spel daarentegen is ondermaats en veel te voorspelbaar. Af en toe goede loopacties, maar daar houdt het dan ook op. De ploeg durft niet over de as van het veld aan te vallen, maar probeert alles via de flanken. Op deze manier ben je zeer beperkt als de tegenstander hier dubbele mandekking hanteert (zie el ghazi). Je moet van goede huize komen wil je dan nog via de flanken iets creeëren. Mijns inziens zou de ploeg juist vaker door het as van het veld aanvallen door bijvoorbeeld direct de spits aan te spelen. Helaas is dit niet het sterke punt van Milik. Echter, op deze manier dwing je de verdediging mee te lopen waardoor deze enigszins open komt te staan. Er ontstaat zo ruimte voor de buitenspelers om een loopactie naar binnen te maken of voor de middenvelders om er over heen te gaan. Hier gaat gelijk een stuk meer dreiging van uit, vooral als je het goed afstemt met aanvalspel over de vleugels.

Om af te sluiten een stukje uit het boek Pep Confidential, over de hogepriester van attractief aanvalsspel: "Guardiola voert het hele seizoen een oorlog tegen het gevaar van ‘de U-beweging:’ dat de bal in een U-vorm van de linksback, schuin naar achter naar de ene centrale verdediger, breed naar de andere centrale verdediger, en dan weer schuin naar voren naar de rechtsback gaat – en weer terug. De ploeg heeft balbezit, maar is geen meter opgeschoten, terwijl de verdediging van de tegenstander met elke zinloze tiki-taka-pass ingegravener raakt."

Heel herkenbaar.

27-01-2016 11:29

The "O" +784

In dezelfde interview op voetbalzone staat nog een zin die hier op AS niet staat.

"Zeker tegen dit soort tegenstanders heb je zo'n type wel nodig. Natuurlijk hebben wij daarvoor iemand op het oog en het is de bedoeling dat er op de transfermarkt nog wat gaat gebeuren”, aldus de coach van Ajax"

Als dit klopt zijn ze nog wel met iemand bezig op dit moment.

27-01-2016 11:11

JCr14 +453

Simon Moses Daddy lieten ze anders gewoon lopen.

27-01-2016 10:33

MosesD +14683

Ja, want we hadden natuurlijk de Sa.......

27-01-2016 11:13

vossie65 +0

Vooral om je heen blijven kijken......Nee wij willen versterkingen.
Zoals het de laatste wedstrijden gaat........gaan wij dus echt geen kampioen worden.
Hoop dat ze dat nog op tijd gaan inzien bij Aja, maar ben er bang voor dat we het met deze selectie moeten doen.

27-01-2016 10:14

ikmisjari +0

Ik begrijp niet dat FdB er nog niet achter is, dat deze manier van spelen tegen verdedigend ingestelde ploegen kansloos is. Op het middenveld en in de voorhoede is er veel te weinig beweging en dynamiek om überhaupt kansen te kunnen creeeren. Bovendien is er schrijnend gebrek aan creativiteit en met name in de aanval te weinig kwaliteit. Wat is er nodig om de rest van het seizoen nog enigszins kans te maken op de titel?
Volgens mij moet Ajax in eerste instantie Ziyech kopen, waarmee je een garantie op goals en creativiteit binnenhaalt.
Vervolgens moet FdB het systeem omgooien naar 4-4-2 met een ruit op het middenveld.
Ajax heeft zoveel talentvolle middenvelders, dat je hier absoluut van moet profiteren, voordeel is ook dat je zowel compacter als dynamischer kunt spelen met 1 of 2 middenvelders die continu diep gaan.
Uitgaande van het huidige elftal zou de achterhoede onveranderd blijven, dan op het middenveld Ziyech op links, punt naar achter Gudelj (voordeel van de twijfel), rechtsmidden Bazoer, punt naar voren Klaassen plus de 2 spitsen Younes en El Ghazi die naar hartelust mogen zwerven.
Als back up Van de Beek, Nouri en Cerny.
Sinkgraven, die wat mij betreft tot nu toe een miskoop is, mag het seizoen afmaken bij Jong Ajax.
Fischer en Milik hebben te weinig kwaliteit voor het niveau dat Ajax nastreeft en zou ik verkopen.

27-01-2016 10:05

ibrahendriks +1

Kan me hier ook wel in vinden, maar als Zyech niet komt, wie stel je dan op? Frenkie, Nouri?
En laten staan, ook als het de ene keer minder is als de andere keer.
Klaassen en Bazoer , Gudelj leveren echt wel ballen in, hebben ook iemand nodig waarbij dat kan. En zwoegen is voor hen ook geen problem.
Achterin staat het goed, Dijks zijn opkomen, ook niks mis mee. Tete boekt daarin ook progressie. Riedewald springt een gat in de lucht , als hij spelbaler voor zich heeft.

27-01-2016 12:26

ikmisjari +0

Ziyech MOET komen, is nu relatief goedkoop en over 2jaar 25 miljoen waard.
Hiermee is gelijk de kapitaalvernietiging van Sinkgraven goed gemaakt.

27-01-2016 15:50

mcjc +2

Dan moet je nagaan dat Younes eingelijk ook niet een echte basisklant is . Het is een goede speler voor de breedte en meer niet. Qua kracht en conditie komt hij tekort.

27-01-2016 09:56

Ajaxsupzuidned +0

Onze voorhoede is al jaren dramatisch en kwalitatief onvoldoende! Ipv daarin te investeren gok je op goedkope jongere spelers Ipv zekerheden zoals een Luuk de Jong. Vevolgens koop je 2 middenvelders voor absurd hoge bedragen op posities die al dubbel bezet zijn en die de doorstroom van eigen jeugd belemmert. Jonk heeft heirin een duidelijk punt! Vervolgens ga je voor een speler kijken (Sisto) welke onhaalbaar blijk te zijn en stuit je toevallig op Younes die dan 1 goede wedstrijd speelt maar die niet voor niets bij een goede club in Duitsland speelt maar zelfs een divisie lager.
Ajax maakt door arrogantie en wanbeleid Psv voor de tweede x achter elkaar kampioen en dat hebben ze in Amsterdam aan zichzelf te danken, klotenzooi!!

27-01-2016 09:53

Raoul14 +3092

Precies, het zuinige beleid werpt zo alleen maar rotte vruchten af.

27-01-2016 10:19

grapje +2335

Volgens mij lees je niet goed.

27-01-2016 11:45

Raoul14 +3092

Stop er dan mee, want de kans dat jij ooit ergens met Messi gaat werken is 0,0. Kan FdB echt niet meer aanhoren, de slappe excuses worden met de week meelijwekkender.

27-01-2016 09:30

IamLegend +2

frank de boer, je hebt ons de derde ster bezorgt enz, maar zelfs ik begin me zorgen te maken. lijkt wel alsof je in viciuele cirkel leeft met dezelfde terug keerende problemen.

ik snap het niet want wat heb je uitgespookt op het trainingskamp? volgend jaar sws niet weer na turkije...

dat je klaassen mist in dit team word steeds zichtbaarder.

ik ga nog niet roepen dat dit zijn laatste jaar word, en dat die mort vertrekken. maar een frisse kijk op dit talent volle team is eigenlijk wel nodig. zosnel mogelijk eigenlijk...

27-01-2016 09:12

Marcao +27

De Boer is een bange man geworden. Elke vorm van vermaak van het publiek is verboden. Ik blijf hem dankbaar voor de titels, maar hij verstikt onze club.

27-01-2016 09:11

nightgoat +31048

Wat is het toch een fopcoach.
De totale aftakeling van het eens zo grote Ajax is begonnen maar hij is niet in staat om het te zien, waarschijnlijk omdat hij en de rest van die veredelde Jostiband hiervoor verantwoordelijk is.

Malle Frankie en z'n vieze vriendjes garanderen u al jaren een enorme naaipartij dus bukt u maar weer voorover, Ajacied.
En dat zal nog lang zo blijven want niemand maakt ze wat.

27-01-2016 08:51

Olle +35

Wat een gelul dit! Ga al 30 jaar naar Ajax en de tegenstander komt altijd om te verdedigen! Deze spelers worden gewoon zwaar overschat, missen ervaring, mentaliteit......maar vooral slimheid, gogme...... Niemand doet iets verrassends (op de tegenstander poorten ergens rond de middenlijn na dan......waar vervolgens het hele stadion voor gaat juichen...?!?!?), iets creatiefs....... Op deze manier is het niets en blijft het niets........

27-01-2016 08:46

Seedorf4President +3

In de jeugd zie je dat wel, maar zodra ze in het eerste terecht komen, dan wordt dat allemaal van hun afgepakt.

27-01-2016 08:50

druif +0

Looplijnen en afspraken. Het is een mechanische benadering van een creatief proces, wat voetbal is, denk ik. De Boer (net als van Gaal) lijkt te veel in de koppies van zijn spelers te willen gaan zitten.

De Boer lijkt daardoor minder goed in staat om juist de randvoorwaarden te scheppen waardoor zijn spelers vrij spelen en instinctief 'gaan doen', in plaats van op het veld continu bij alles wat ze doen moeten nadenken. En dat tempert nu eenmaal creativiteit, wat juist goed gedijt bij 'vrijheid'.

Bovendien is de Boer in zijn manier van coachen haast uitsluitend correctief en negatief. En ja, dan krijg je angstig voetbal. En volgens mij zien we dat ook, en eigenlijk al jaren - ook al met spelers van het kaliber Eriksen.

27-01-2016 10:44

aJaxppy +0

Ja en ook niet een coach die aanvallend durft te wisselen..
Millik, Gudelj, Sinkgraven heel snel naar de bank..
Koop geen dure spits die het ook niet gaat maken. Probeer het met Elghazi in de spits en Cerny op Rechts. Zet Schone Klaassen of Donny er achter... En ga GVD een keer voetballen...

27-01-2016 08:42

johnd +6

Gewoon aanvallender spelen, de opbouw vind veel te diep in eigen helft plaats, en dan wordt er op z'n engels een hoge bal naar voren geschoten. Engelse League 1 speelt op dezelfde manier als dit Ajax.

Niet opportunistischer, maar aanvallender, groot verschil.

27-01-2016 08:33

maikelklaassen +745

we hebben ook geen guardiola :(

27-01-2016 08:29

robertomalone +1185

De Boer gaat net als van Gaal het moeilijk krijgen met de statische invulling van de veldbezetting. Door de statische voorste linie (die staat altijd hoog, met twee aan de lijn geplakte buitenspelers) en een middenlinie die op Bazoer na niet graag in de bal komt wordt de opbouw voorspelbaar en de voortzetting door mogelijk balverlies (aan wie moet je hem kwijt als je de bal krijgt ingespeeld) zelfs gevaarlijk.

27-01-2016 08:29

ST +23080

Alsof je Messi nodig hebt om fokking HERACLES te verslaan. Zwakke uitspraak. Maar een goede kapstok voorin zou zeer welkom zijn.

27-01-2016 08:15

RuffRhythim +24837

Ultiem zwaktebod van het jaar!!!

27-01-2016 08:04

Siemmie +2161

Onzin, er lopen genoeg spelers rond met creativiteit, maar die mogen helaas niet vrij voetballen. Moeten zich inderdaad, zoals Frank zei, aan allemaal regeltjes houden..

27-01-2016 07:17

TheTruth +0

Het Ajax systeem is denk ik wel in voordeel van Younes denk ik. Hij komt vaak in die situaties in de hoek waar hij een mannetje langs kan komen en naar binnen gaan voor een voorzet/schot. Dat lukt hem keer op keer, ik weet niet of hij net zo goed zou zijn in een counter ploeg.

27-01-2016 07:14

aniel.rambharos +1

Kwaliteit, creativiteit, inzet, beleving, passie: daar is wat er aan scheelt bij AJAX, niks anders!!. Als je met dezelfde instelling als het laatste kwartiertje het veld ingaat, en dat gewoon tot de 90e min doorzet, is er niks aan de hand!. Zielloos was de 1e helft. Dit elftal toont weer hun oude mankement: wisselvalligheid en geen continuïteit!. Cruijff heeft altijd gelijk gehad: als je 90 minuten lang niet geconcentreerd en met inzet de wedstrijd afwerkt, win je hem niet en dat gaat ten koste van je doel: kampioen worden!Het is jammer om te zeggen: PSV wordt kampioen!. Ik hoop dat ik ongelijk krijg. Want ik kan die lampekoppen niet met die schaal omhoog zien!!.

27-01-2016 06:42

giet +0

Barcelona heeft ook altijd een goede grasmat !! Dat heeft Ajax ook niet

27-01-2016 05:42

noahdepoah +0

Frank zou Messi nog laten voetballen als een oud wijf

27-01-2016 05:19

TheRiviera +5476

Ajax kiest er zelf voor om qua transfers vaak binnen de eredivisie te shoppen waar geen type messi's rondlopen. Het probleem ligt simpelweg aan het feit dat de spelers van Ajax meer team gericht zijn dan individueel. Bij de spelers zit er weinig drang voor individuele creativiteit omdat dat soort speelstijl eruit gestampt word bij Ajax om plaats te maken voor meer teamgerichte focus.

27-01-2016 04:30

Mokummerdam +3

We hebben geen Messi? Nee, en Heracles is geen Real Madrid. Deze kerel is echt de weg kwijt.
Volgens Frank is het altijd de schuld van de spelers of de tegenstander die niet mee wil voetballen. Maar nooit zal hij nou eens toegeven dat zijn taktiek, net zoals Van Gaal niet goed genoeg is. Het is zaadloos.

27-01-2016 03:42

OntlastendeMiddenvelder +1987

Er begint iets door te dringen bij De Boer. Eindelijk. Meer creativiteit is nodig. Beter laat dan nooit, zullen we maar denken.

27-01-2016 03:38

KRD89 +56

Wat is dit nou voor kutuitspraak, rot lekker op naar barcelona dan!

Eerst gaan lopen zeiken op een spits, lekker wegwezen joh!

27-01-2016 02:17

MosesD +14683

'Wij hebben geen Messi' wat een armoedige analyse weer van de Boer. Alsof die überhaupt rondlopen in Nederland. Maar als je clubs als Heracles op eigen "veld" niet eens meer je wil kan opleggen, tja dat ligt echt niet aan het ontbreken van een local Lionel. Dat zien meer en meer mensen, want de Arena raakt leger en leger........

27-01-2016 02:08

geronimo +4

Nu hopen dat psv ook punten morst anders is weer geen CL volgend seizoen dan gaat bestuur nog zuiniger doen met gevolg weer een bagger seizoen enz enz

27-01-2016 01:43

godezoonronnie +3536

met een snellere speler als 6 komt er in ieder geval wat meer snelheid in het spel. Gudelj vertraagd het spel enorm, durft niet vooruit te voetballen.

27-01-2016 00:51

AnoniemeTank +11

Hoop dat Gudelj zn nek lekker laat masseren vanaaf. Hij heeft wel 100 ballen over hem heen zien gaan. Beperkte techniek en zn medespelers voelen dat.

27-01-2016 01:02

3*stars*3 +23481

Gudelj is ook nog eens 3e captain, weet niet of Frank hem eruit gaat halen.
Imo moet keuze vallen tussen Klaassen en Gudelj en dan is Klaassen een beter optie want er moet iig ruimte gemaakt worden voor een creatieve 10.
Sinkgraven heeft nog niet kans gehad om een reeks op 10 te spelen maar hij kan wel dat extraatje brengen.
Nouri ook en mensen kunnen blijven zeiken over fysiek van Nouri maar Eriksen was en is ook geen krachtpatser,

We hebben genoeg fysiek in het team om alles te balanceren.

27-01-2016 01:03

AnoniemeTank +11

Het zou mij niks verbazen dat de ruzie in het TH mede door de aankoop Gudelj (& familie) is verergerd. Scoutingsrapporten adviseerden niet te kopen, toch gedaan.

Dat Bazoer zo moeiteloos meekon is een teken dat hij te laat gebracht is. Hetzelfde geldt voor Nouri straks. Let maar op. Dat is wat Jonk bedoelde. Hadden we vorige zomer meer vertrouwen gehad in Bazoer, was Gudelj nooit gehaald en dat wist onze hoofd jeugdopleiding. Maar wij hebben een stel die op eigenbelang op korte termijn kampioen moeten worden ivm hun carriere agenda..

27-01-2016 01:20

3*stars*3 +23481

Begon denk ik al met Denswil wegsturen en kiezen voor Moisander, die daarna gratis zou weglopen.

Dan nog al die onnodige aankopen, terwijl Jonk al een paar pareltjes klaar had staan.
Je kan gelijk hebben over Gudelj en dat dat druppel was.

Eerlijk gezegd dacht ik echt dat Gudelj wat zou toevoegen maar wat hij laat zien, kan iemand als vd Beek of Klaasen ook op die positie.

Ik zei een tijd geleden ook al, Frank , Marc en Edwin zitten er voor korte termijn en vertrekken snel als ze wat leuks vinden of als ze geen zin meer in hebben maar Jonk zat er voor langere termijn maar de fans zijn nu de dupe.

Wie was nou een betere opvolger voor Frank? Jonk, die precies weet wat hij heeft rondlopen en wel staat voor Ajax voetbal, met veel talenten die hij met zijn team heeft klaargestoomd.

27-01-2016 01:38

MosesD +14683

Gudelj vind ik een belangrijke schakel, maar er loopt teveel van hetzelfde rond. Zeker met Klaassen, Bazoer en Gudelj mis je creativiteit. Singraven heeft die, liet het af en toe zien, maar is ook nog wat bleu. Je mist gewoon een meneer op het middenveld en voorin 2 klasse spelers.

27-01-2016 01:19

Avontia +0

Ik denk net als een aantal anderen hier dat het probleem niet alleen in de aanval zit maar voornamelijk op het middenveld. Op dit moment vergelijk ik Klaassen en Bazoer met elkaar omdat het beiden lopers zijn. De echte creativiteit hoeven we niet van deze twee jongens te verwachten, wat ook geen probleem is aangezien je IMO altijd 1 box to box speler op je 3 mans middenveld moet hebben. Een echte controleur is Gudelj niet. Begrijp me niet verkeerd: ik vind Gudelj een prima speler, maar op deze manier zit hij over twee jaar zonder club omdat hij door ons misbruikt is als CVM. Ook Gudelj is een box to box speler, geen CVM. Wat gaat er dan fout op het middenveld? We spelen met 3 box to box spelers, terwijl dit niet de bedoeling is wanneer je 4-3-3 speelt. Na het middenveld komt de aanval.. Tja.. Wat moet ik daar eigenlijk over zeggen.. :') Om te beginnen bij Fischer: de beste jongen heeft zijn kansen wel gehad na 4 (?) jaar. Rent al die jaren als een paard met oogkleppen op (kijkend naar beneden) zonder enige achteriggende gedachte naar binnen, om vervolgens niet tot een fatsoenlijke doelpoging te komen. Dan Milik: de man kan een goede spits voor de subtop in Duitsland en Engeland worden, maar is duidelijk niet gemaakt voor het Nederlandse voetbal. Ik zou het zonde vinden als hij hier een aantal jaar moet gaan banken want dat gun ik hem niet. Hij is gewoon niet de spits die Ajax wil. De spits die Ajax wil hebben we misschien al wel binnen de selectie: Anwar El Ghazi. Deze jongen is totaal niet geschikt als rechts voor. Hij heeft een goed schot en scorend vermogen, maar als je zijn doelpunten analyseerd komt hij vrijwel altijd vanaf het midden of de linkerkant als hij scoort. IMO moet je lichtvoetige vleugelspelers hebben (Cerny), en dit is El Ghazi niet. Als ik El Ghazi dan in de spits zie spelen begin ik echt op te vrolijken omdat hij een actie kan maken en doelgericht is. Ik wil niet te hard van stapel lopen en niet het niveau teveel met elkaar vergelijken, maar dat heb ik sinds Suarez al niet meer gezien. Eigenlijk heb ik 1 linie gemist en dat is de verdediging, maar daar heb ik niet veel op aan te merken. Mocht El Ghazi falen als spits dan zou ik graag Huntelaar zien. Die dwingt als aanvoerder wel af dat deze verwende jochies voorzetten gaan geven. Om even een overzicht te geven van wat ik zou doen met de selectie:

Younes (Het liefst een aankoop, succes nieuwe scouts) - Huntelaar (Eventueel El Ghazi) - Cerny

Ziyech (Sneijder is helaas niet realistisch maar zou nog beter zijn) - Aankoop (Evt. Bazoer) - Bazoer (Evt. Vd Beek)

Dijks - Riedewald - Veltman - Tete

Cillissen (Onana prima opvolger)

Daarbij nog Nouri die minuten gaat pakken op LCM en RCM en we doen weer vol mee. Het klinkt allemaal zo makkelijk, en het zal vast allemaal niet gebeuren maar hiermee kom je tenminste ergens in Europa. Alvast mijn excuses voor het verkloten van jullie tijd, AS'ers :-)

27-01-2016 00:44

AnoniemeTank +11

De enige "muur" of "geparkeerde bus" die ik heb gezien was een rood-witte. Elke keer dat die 2 spitsen van Heracles de bal hadden stonden we er met z'n 7en achter.

Meer opportunisme? We spelen alleen maar de lange bal. Gudelj wordt overgeslagen (voetballers weten waarom) en er schuift geen CV door. Lachwekkend.

En Bergkamp maar die cultuur bewaken. Deze stel visieloze prutsers zijn helemaal nergens zonder Cruijff.

27-01-2016 00:24

3*stars*3 +23481

Ach laten we kappen over JC, als het slecht gaat is het altijd fout van plan JC en als het goed gaat, alle lof voor Frank...

Het Ajax wat er nu staat, is het Ajax van Frank.
Gelukkig hebben we aardig wat jeugd erin staan, die klaargestoomd zijn door plan JC want anders zou het er belabberd uitzien, met alle aankopen en talenten waar Frank blij van word zoals Menig en De Sa...

27-01-2016 00:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.