Ongelukkige Tagliafico: 'Het sociale leven is belangrijk, maar hier zijn we vooral thuis'

door Joël Nijman 120

Ongelukkige Tagliafico: 'Het sociale leven is belangrijk, maar hier zijn we vooral thuis'

door Joël Nijman 120

Laatst geüpdatet

Nicolás Tagliafico denkt serieus na over een vertrek bij zijn huidige club Olympique Lyon. De oud-Ajacied heeft nog altijd niet kunnen aarden in Lyon en beschikt over een aflopend contract. De genoemde combinatie zorgt ervoor dat een vertrek bij de Franse club niet onwaarschijnlijk is.

Tagliafico is een vaste waarde bij Lyon. De verdediger speelde dit seizoen tot nu toe 21 officiële wedstrijden waarin hij goed was voor drie goals en één assist. Ook afgelopen zondag kwam de oud-Ajacied in actie. De linksback speelde negentig minuten mee tegen Paris Saint-Germain, maar kon niet voorkomen dat zijn team met 2-3 verloor.

Over zijn tijd in Frankrijk zegt Tagliafico het volgende tegenover het Argentijnse Infobae, geciteerd door Voetbal International: 'We vinden het heel moeilijk om hier te settelen. We kunnen onze draai maar niet vinden. Dat heeft ook te maken met de taal en cultuur.'

Hij vervolgt: 'Als speler ga je na de training naar huis en daar breng je veel tijd door. Het sociale leven is belangrijk, maar hier zijn we vooral thuis. Ik doe nu vooral mijn werk en gelukkig waarderen veel mensen dat.'

Sentiment richting Argentijnen

Iets wat Tagliafico niet kan waarderen, is het sentiment richting Argentijnen in Frankrijk. Dit sentiment is sterk veranderd sinds Argentinië het wereldkampioenschap van 2022 won ten koste van Frankrijk. 'Sinds de WK-finale kijken Fransen anders naar ons. Als de resultaten even tegenvallen, dan wijst men al snel naar de Argentijnen binnen de ploeg', concludeert de Argentijn.

Tagliafico bij Ajax

Voordat Tagliafico naar Lyon vertrok kende hij een succesvolle periode bij Ajax. De Argentijns international speelde 169 officiële wedstrijden namens de Amsterdammers. In die 169 wedstrijden wist Tagliafico zestien keer te scoren en 23 assists te leveren. Na het seizoen 2021/2022 vertrok de Argentijn naar het Franse Olympique Lyon waar hij nu teamgenoot is van oud-Ajacied Georges Mikautadze.

nicolas tagliafico olympique lyon 24 25
Tagliafico is niet blij dat er naar de Argentijnen wordt gewezen wanneer de resultaten tegenvallen.
Lees meer over:
Plaats reactie

Lekkerhoor +3381

Geen medelijden met Nico hoor. Tegen de juiste voorwaarden had hij zo ergens anders heen gekund. Heel vervelend dat ze zo tegen hem doen maar als het niet leuk is ga je toch ergens anders heen? Ja minder salaris maar dat is nog steeds heel veel.

25-02-2025 11:36

Hijosdedioses +6673

Nico heeft ook Italiaanse paspoort. Dus Farioli, misschien kan je hem overtuigen.

25-02-2025 09:58

Ferd +38491

overtuigen van wat? Om in de Serie A te gaan voetballen?

26-02-2025 08:30

Hijosdedioses +6673

Bij Ajax te komen

26-02-2025 08:50

Ferd +38491

daar hoeft Farioli hem niet voor te overtuigen, Nico komt op de fiets terug als Kroes maar genoeg centjes betaald.

26-02-2025 08:53

Dulle10 +45

Hato is op dit moment zo goed. Die is deze zomer echt niet te houden. Daar wordt zo 60 miljoen voor gelapt.
Nico is dan een prima vervanger.

25-02-2025 09:22

Okocha078 +13821

Vind ik ook. Maar alleen als Hato vertrekt.Jetten is een groot talent, maar moet fysiek echt nog wel wat stappen maken, Nico kan die tijd perfect overbruggen.
Ben wel benieuwd of hij met een redelijk salaris genoegen zou nemen.
Denk dat Farioli zeker van de voetballer Noco zal houden

25-02-2025 11:24

Tadic020 +1893

Terug naar ajax is het beste kroes!!!

25-02-2025 09:14

FissaDeGekste +3375

Lyon is ook helemaal geen leuke stad! Echt een van de mindere grote steden (buiten de echte industrie/havensteden) in heel Frankrijk.

25-02-2025 08:55

joost.v84 +187

Als ie transfervrij komt hoeft salaris misschien niet het probleem te zijn toch. Je kunt ook een back halen van 6 miljoen waarvan je niet weet of ie bij ajax past.

Of zijn eisen moeten echt belachelijk zijn.

24-02-2025 23:48

mvdk +44026 moderator

Ik verwacht dat zijn salaris inmiddels een stuk lager zal liggen. Hij lijkt me niet het type voor de zandbak. Maarja bij Ajax ontwikkelen Baas en Hato zich enorm goed, dus ook bij ons zal hij waarschijnlijk op de bank zitten. Hoewel Farioli natuurlijk veel rouleert.

Sowieso heb ik liever Nico dan Wijndal. Zeker als hij genoegen neemt met een rol als mentor / roulatiesysteem waarin Hato meer minuten krijg dan Nico.

25-02-2025 07:32

Daneman +1386

Mischien is het beter dat Hato verkocht wordt. Ik vind dat ajax vaak ongedoseerd verkocht heeft. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld 4 (bijna) basisspelers verkocht of anderszins weggegaan in dezelfde periode.

25-02-2025 08:24

Okocha078 +13821

Als Hato verkocht zou worden dan zou ik Nico zeker terughalen voor een jaar of 2 als hij met een normaal salaris genoegen zou nemen.
Als Hato zelf langer wil blijven, dan moet je Nico niet halen. Nico is sowieso te duir als bankspeler.

24-02-2025 23:37

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25398

Hij heeft nog steeds een appartement aan de Amstel.

24-02-2025 22:41

FrancescosRavioli +15263

Wmb meer dan welkom. Want die andere backs die wr hebben hoef ik niet meer terug te zien.

Sosa is niks. Avila is niks. Wijndal. Pff.

24-02-2025 23:24

Simpelishetmoeilijkst +25242

Nicoooooo zal altijd een lieveling van ons blijven, al denk ik niet dat we hem nog in Amsterdam terug zullen zien. Op zijn leeftijd ga je, denk ik, naar de club, die je het meeste betalen wil.

24-02-2025 22:36

Jibberjabstep +1902

Nico is een held, laat dat duidelijk zijn. Dat gezegd hebbende weet ik niet of het verstandig is hem terug te halen, hij gaat een salaris willen dat niet meer past bij het huidige Ajax beleid. Maar als hij bereid is water bij de wijn te doen dan kan het al snel interessant worden.

Ik betwijfel het. Maar je weet het nooit.

24-02-2025 22:24

KarimB +11568

Fransen hebben wat tegen argentijnen. Joh vind je t gek... Je zat in de WK selectie die grotendeels uit schoften bestond ( jij zelf niet).

Ik haat (aversie mag ook) spanje alleen al door de wk10 finale. En ze hebben eigenlijk 0,0 geprovoceerd. Stel je voor dat Ramos neuk bewegingen maakte naar Sneijder ofzo. Of met een Robben masker raar zat te doen.

Altijd zo mooi. Provoceren en dan niet snappen dat je gehaat word. Lees Vini JR

24-02-2025 21:46

Berkov81 +1548

Nou precies, dat team heeft zich niet bepaald populair gemaakt. Dat was een bewuste keuze en zo hebben ze mede het wk kunnen winnen. Maar ga dan niet lopen huilen dat mensen spelers uit dat team niet pruimen

24-02-2025 22:20

Jarikoning +7244

Heerlijk dat Argentinie won.

25-02-2025 11:14

KarimB +11568

Vind je t heerlijk dat Argentinië allemaal gratis Penalty's kreeg?

26-02-2025 09:55

Jarikoning +7244

Gratis haha? Kijk nog eens terug. Het volk verdiende het. Messi verdiende het.
Prachtig. Hoop dat ze het in 2026 overdoen.

26-02-2025 11:36

KarimB +11568

Ja een WK titel gaat ofc om dat het volk het verdiend. Zelden zo,n domme opmerking gehoord. Dit WK was vies aan alle kanten

26-02-2025 11:59

Jarikoning +7244

Prachtig dat een katholiek land kan winnen daar waar het wk werd gehouden.
Heerlijk die haters.

26-02-2025 17:14

KarimB +11568

Hou oud ben jij als ik mag vragen? je klinkt 90 en 12 tegelijk. Heerlijk dat een katholiek land kan winnen? Daar is vals spel bij nodig? En haters??

26-02-2025 17:19

Ferd +38491

dus moet je iedereen uit een heel land haten omdat een paar eikels in dat team zaten? Karim toch, jouw naam klinkt Arabisch. Ik heb wel een met een paar onbeschofte Arabieren te maken gehad, dus volgens jouw "vind je t gek" moet ik jou dan ook maar een ongelofelijke klootzak vinden?

Als je provoceert en je wordt gehaat, prima, eigen schuld. Maar Nico provoceerde niet, dat waren anderen.

26-02-2025 08:33

KarimB +11568

Nee maar we hebben t over een voetballer die in dat team zat. En voetbal gerelateerd wordrn Argentijnen even niet gepruimd. Zo lang t daar bij blijft tja.

Haha deze gaat alleen niet op. Ik ben volbloed Nederlands. Mijn moeder vond dit een mooie naam. Erg handig is t alleen niet. De types over wie jij t hebt maken sommige dingen voor mij erg lastig

26-02-2025 09:50

Ferd +38491

Je begrijpt m’n punt toch? Iedereen met een bepaalde nationaliteit haten omdat een klein groepje vervelend was is ontzettend dom. Tagliafico zat in dat team, maar deed niet mee met dat gedrag dus moet er ook niet op afgerekend worden.

26-02-2025 17:07

Ferd +38491

Je begrijpt m’n punt toch? Iedereen met een bepaalde nationaliteit haten omdat een klein groepje vervelend was is ontzettend dom. Tagliafico zat in dat team, maar deed niet mee met dat gedrag dus moet er ook niet op afgerekend worden.

26-02-2025 17:07

KarimB +11568

Ik begrijp je half..

Grappig dat je niet terug komt op mijn naam ding haha

26-02-2025 17:11

Ferd +38491

Waarom is dat grappig? Met je uitleg ging mijn poging om een punt dichtbij hus te brengen de mist in omdat ik, door je naam, je afkomst verkeerd inschatte. En omdat je niet de afkomst hebt die ik verwachtte, was die poging irrelevant.

Wat niet irrelevant is is dat het afserveren van een hele grote groep van ruim 45 miljoen mensen door een groepje van 10 man, onder aanvoering van een extreem vervelend keepertje, nu met de nek wordt aangekeken. En degene die dat doen zijn echt te dom om te poepen.

27-02-2025 00:29

KarimB +11568

Als Argentijnen zo worden aangekeken als volk is t lelijk. 100% mee eens. Worden spelers uit deze selectie zo neer gezet? ja jammer voor die spelers eigenschuld. Sneu voor nico dat die er bijstond. Maar snap het ergens wel.

27-02-2025 12:10

Tadic020 +1893

Kroes toeslaan!!!

24-02-2025 20:54

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25398

Eerst verkopen

24-02-2025 22:42

afcaveenendaal +1966

Ik denk dat als je een serieuze poging zou doen deze club man gewoon terug zou komen, was vorig jaar een goede keuze geweest, voor nu op zijn positie denk ik helaas niet.

24-02-2025 20:54

Petterson +25073

Er is niks mooier dan Amsterdam Nico. Kom na je carrière maar gewoon weer hier wonen. Lekker wedstrijdjes van Ajax kijken, wellicht de jeugd wat grinta bijbrengen 😉

24-02-2025 20:21

Kreugerrand +785

En Ajax zaterdag spelen of Lucky Ajax

25-02-2025 13:00

Noam +4112

Lijkt op een open sollicitatie dit. Helaas heeft hij Hato en Mokio voor zich. Anders zeker terughalen.

24-02-2025 20:14

-Wes- +2830

Mokio lijkt me toch meer voor het middenveld? En Hato kan wel eens snel weg zijn als Liverpool met een grote zak geld op de stoep staat

24-02-2025 20:40

Harrier Du Bois +38888

We hebben zoveel spelers voor de linksback, vooral als iedereen terugkomt, mijn advies: ga lekker terug naar Argentinië, Banfield of Independiente zullen je met open armen ontvangen en alles is lekker Argentijns.

24-02-2025 19:36

Francesco +5699

Met Wijndal, Sosa, Avilla die je nog echt moet verkopen...

Hato, Baas en Kaplan......en Sosa die net gekocht is..

Is er gewoon geen plek voor Tagliafico.

Als we het hebben over iemand nog halen, ondanks zijn leeftijd...

Ik zie graag Modric bv zijn carriere bij Ajax afsluiten. Hij is nu bijna 40, maar als je zijn goal zag tegen Girona...

24-02-2025 19:31

AtoubaUrzaiz +90

Sosa heeft bij Torino het aantal wedstrijden voor verplichte verkoop gehaald volgens mij.

24-02-2025 22:15

Francesco +5699

Okay, thx voor je feedback..

"volgens mij"...
Okay, dubbelcheck het eerst ff zou ik misschien zeggen? Weet je de voorwaarde van zijn transfer?

24-02-2025 22:31

TheRiviera +5476

Torino heeft geen verplichte koopoptie. Ik kan er in ieder geval niks over vinden normaliter is deze informatie openbaar. Ze hebben wel een optionele koop optie voor 7 a 8 miljoen. Sinds afgelopen December begint Sosa altijd in de basis als Linksback of Linkermiddenvelder. Daarvoor was zijn speeltijd wisselvallig en hij is ook heel kort geblesseerd geweest.

Het is dus onduidelijk of Torino de koopoptie gaat lichten maar dat hij altijd in de basis staat is een goed teken.

25-02-2025 02:13

Ferd +38491

als jij dan de namen van aankopen even dubbelcheckt okay?

26-02-2025 08:36

TheRiviera +5476

Ten eerste is kaplan geen linksback. Heeft letterlijk pas 1 wedstrijd daar ooit gespeeld dus hij speelt geen rol in de discussie of er wel of niet plek is. Ten tweede is Avilla tot het einde van 2025 verhuurd.

Dus als zowel Wijndal als Sosa verkocht worden dan is er sowieso wel plek. Voorlopig schijnt Baas zichzelf te moeten focussen op de LCV positie. Hierdoor hou je alleen Hato over totdat Avilla eind dit jaar terug komt. Zolang Sosa en Wijndal verkocht worden kan je Tagliafico absoluut halen. Het probleem is alleen dat hij niet gaat komen om te banken.

25-02-2025 02:19

AjaxPositivo +6958

Jaaa Modric ipv Henderson komend jaar!

25-02-2025 02:32

Ferd +38491

de enige Sosa die Kroes net gekocht heeft zit je neus. Hij heeft wel ene Rosa gehaald.

26-02-2025 08:36

Cocles +1934

Je weet waar jullie gelukkig zijn, Amsterdam, op de fiets , per bootje, maar kom gewoon terug, man.

24-02-2025 19:22

chriiss +266

Hij heeft een hele mooie tijd bij ajax gehad, heeft vele mooie dingen laten zien maar het niveau was toendertijd eigenlijk net iets te hoog voor hem. Desondanks heeft hij een hoop belangrijke acties gehad, ik ben hem daar dankbaar voor maar wat mij betreft hoeft hij niet terug te komen.

24-02-2025 19:18

Petterson +25073

Niveau te hoog voor hem? Voegde met zijn specifieke kwaliteiten heel veel toe aan dat elftal. Het moeten niet allemaal bal-virtuozen zijn hè!?

24-02-2025 20:23

Noxin +15540

Niveau te hoog, zeg tie. XD

25-02-2025 00:36

Pizzapunt20 +10015

Lekkere selectiespeler voor komend seizoen. Zal zijn waarde hebben in de roulatie van Farioli en een schat aan ervaring brengen aan de jongen gasten. En qua sentiment natuurlijk helemaal lekker. Mogelijk kan hij na zijn carrière hier aan de slag.

24-02-2025 19:05

Altijdindestraat +40158

Sentiment is geen beleid, wat houd het in om hem erbij te hebben? Voor de bank?

24-02-2025 19:04

Jeffrey.W72 +462

Kom maar gauw terug Nico. We hebben een goeie vervanger voor hato nodig, want die is onhoudbaar na dit seizoen.

24-02-2025 18:52

UwSchipper +5619

Bij een artikel over Nico hoort dit heel blij makende filmpje...
https://www.youtube.com/shorts/83JsHCD9Y2s
Arbeidsvitamine voor jongens!

24-02-2025 18:51

Koekepeer +1460

Ik heb dit filmpje oprecht al 200 keer gezien, samen met mijn jongste zoon. Net ook weer 10 keer achter elkaar. Dank

24-02-2025 19:05

Cocles +1934

Jong geleerd, oud gedaan.

24-02-2025 19:24

Jarikoning +7244

Dit.mis ik bij heel veel spelers. Het willen opvreten van je tegenstander. Daarom is het goed dat Farioli ook kinkt naar mentaliteit. Je wint het niet meer alleen technische gasten

25-02-2025 11:17

RepoocElad +9922

Hoe Nico op het eind voorbij komt suizen in slomo is één van de geweldigste and tegelijkertijd grappigste ajaxmomenten ooit. Ik ga daar altijd helemaal stuk om (ook nu weer), en het tekent Nico de strijder zo erg.

25-02-2025 12:22

Cornelis77 +40

Altijd welkom

24-02-2025 18:38

JaapStam +137135

Tagliafico moet je altijd terughalen. Hij is bijna 33, maar kan nog makkelijk mee in de Eredivisie. Zijn ervaring is goud waard voor een jonge ploeg, en hij kent Ajax door en door. Mensen die dat 'oude sentiment' noemen, snappen er niks van. Zijn dezelfde types die brobbey de hemel in prijzen als steraanvaller in Nederland, maar in het buitenland stelt hij helemaal niks voor door zijn vertrek bij Leipzig.

24-02-2025 18:26

Ismael Urzaiz +2165

Hij kon een aantal jaar terug amper mee, maar nu makkelijk?

24-02-2025 18:51

Berkov81 +1548

Toen hadden we een absolute topploeg die de halve finale van de CL haalde en ook in die ploeg had ie een belangrijke rol

24-02-2025 22:24

El Grande Ghacied +1323

Vind dit altijd zo makkelijk... Blind en Nico konden niet mee, maar spelen mits fit altijd bij hun club. Dusan idem. Klaassen speelde niet bij Inter, maar staat nu bijna wekelijks in de basis. Wat ik maar wil zeggen: wees voorzichtig met wat je zegt waarmee ik niet wil suggereren dat je ze moet halen. Echter kwalitateitrn hebben ze wel degelijk deze spelers.

24-02-2025 23:15

Noxin +15540

Hij heeft een vormdipje gehad waardoor hij tijdelijk op de bank belandde, maar verder was hij gewoon een topspeler in een top-Ajax.

25-02-2025 00:38

Ferd +38491

De twee jaren daarna zat hij er ook nog bij en speelde hij aanmerkelijk minder goed.

26-02-2025 08:38

Altijdindestraat +40158

Onzinnig beleid, sorry maar hij is geen Modric

24-02-2025 19:03

Noam +4112

Pffff, belachelijk dat je anders wordt aangekeken door een land omdat je van dat land hebt gewonnen.

24-02-2025 18:20

Oeroeboeroe +18378

Ik ken Lyon alleen van vroegâh, op vakantie met de sleurheut naar het zuiden en dan in die k@ttunnel in de file staan met 2 jengelende meiden achter je en één naast je. :-D

24-02-2025 18:12

JaapStam +137135

Haha heel herkenbaar. Altijd file in Lyon richting Nice. Er staat weer een auto met pech, maar de Franse hulpdiensten komen pas na uren later actie. Ondertussen zit je vast in die vieze industriegeur. Frankrijk en pechhulp? Geen fijne combinatie. Langs de Rhône stond vroeger het oude stadion van Olympique Lyonnais, maar dat bestaat niet meer.

24-02-2025 18:30

ST +23077

Lekker terug naar Ajax komen Nico.

24-02-2025 18:00

PH2BOT +40309

Terug naar Argentinië lijkt me voor hem by far de allerbeste optie....hij zal ondertussen toch wel geld zat hebben om daar als voetbalheld te kunnen gaan rentenieren.

24-02-2025 17:58

Ajaxajax1985 +606

Kom maar terug naar Ajax

24-02-2025 17:57

RememberLitmanen +950

hij is niet alleen welkom als Hato vertrekt, ook als er een centrale weg gaat...kan Hato weer lekker centraal en Nico als back

24-02-2025 17:08

PH2BOT +40309

Hato blijft niet en Nico komt niet.

24-02-2025 17:59

Rob1976 +9502

Nico is voor het juiste salaris altijd welkom in Amsterdam!

24-02-2025 17:04

tripleA +3895

Jammer om dit te moeten lezen, Nico was in Amsterdam wel heel erg thuis. Is natuurlijk ook veel mooier dan Lyon

24-02-2025 17:00

Ferd +38491

Parijs is mooier dan Lyon, en we weten het allemaal: Amsterdam is mooier dan Parijs.

26-02-2025 08:39

JanBiesbos +29059

Als Hato weggaat is hij transfervrij de beste optie op links punt! Denk dat Hendo en Wout ook vertrekken in de zomer dan is hij met dave en pasveer de dinosaurussen

24-02-2025 16:47

gi0vanni +7243

Als het nieuwe seizoen begint is hij 33 dus dat is best jong vergeleken met Pasveer. 😂
We moeten eerst spelers op die positie kwijt. Naast Hato mogen Wijndal, Sosa en Avila ook vertrekken.
Hato natuurlijk alleen bij een extreem hoog bod.
Minimaal 40 mil neem ik aan anders blijft hij nog maar ff.

24-02-2025 16:59

debetweter +10077

Wout niet denk ik. Hendo twijfel. Waarom zal Henderson vertrekken? Met CL voetbal en een toekomst langs de lijn, kan hier hier prima vertoeven in zijn nieuwe nederzetting in Blaricum.

24-02-2025 16:59

JanBiesbos +29059

Thuis is Amsterdam!

24-02-2025 16:43

ajax4ever001 +18542

Wat een reacties allemaal over Nico hier alsof hij er niets meer van kan en meer een voetballer voor de amateurs is zoals anderen het hier laten overkomen. Doe ff normaal zeg

24-02-2025 16:38

Ajax27 +19183

Inderdaad, maar goed dat zijn vaak dezelfde mensen hier op AS die gasten als Blind, Tadic en Klaassen vergallen. Spelers die met heel veel plezier voor Ajax spelen, speelde of nog zouden willen spelen.

24-02-2025 16:52

InvertedBack +362

Ik zou zelf ook met heel veel plezier bij Ajax voetballen maar compleet terecht vergalt worden. Wel ben ik het met je eens dat er hier een stroming is die erg graag wil laten zien kijk op het spelletje te hebben en daarmee soms onterecht een zondebok te zoeken. Maargoed, daarom zijn dit ook geen topcoaches he. Soms kan een speler niet meer mee een andere keer is er een collectieve offday. Soms ben je gewoon minder dan de tegenstander.

24-02-2025 17:03

4Ever14 +6612

"Inderdaad, maar goed dat zijn vaak dezelfde mensen hier op AS die gasten als Blind, Tadic en Klaassen vergallen."

Maar tot hoelang wil je dan ze dan blijven door voetballen bij Ajax, tot hun 80ste ? Blind kan je alleen gebruiken als je kan compenseren voor zijn balverlies. Klaassen kan gewoon niet mee met het niveau wanneer je Champions League speelt en Tadic is nog de beste van de 3, maar liep destijds ook gewoon de ontwikkeling van andere spelers in de weg omdat hij altijd moest spelen. Het is leuk dat hun gewaardeerd worden maar gegeven moment moet je ook gewoon door selecteren, ze kunnen niet eindeloos op basis van nostalgie opgesteld blijven worden.

24-02-2025 17:47

Ajax27 +19183

Er zit wel een verschil tussen tot je 80e voetballen of nog een prima meerwaarde zijn met 32-35 jaar.

Bergwijn had nooit gehaald mogen worden, dan had Tadic daar de afgelopen seizoenen gewoon alles gespeeld en had ie nu langzaam kunnen afbouwen en was groot talent Godts meer en meer naar voren geschoven. Tadic heeft in de afgelopen 1,5 seizoenen 90+ wedstrijden gespeeld bij een Turkse topclub die niet veel voor Ajax zal onderdoen. Z'n stats zijn daar nog steeds vele malen beter als wat Godts en Traore hier laten zien. 25+ goals en 35+ assists in 1,5 jaar.

Blind heeft bewezen bij Girona vorig seizoen de 3e plek te bemachtigen en zeer belangrijk te zijn. Hij speelde alles. Als Blind met al z'n ervaring, voetbal en rust vorig seizoen naast Sutalo had gestaan met op links Hato, dan had het er toen bij lange na niet zo slecht uit gezien. Of je had m op 6 kunnen neerzetten waardoor je Henderson niet perse nodig had gehad.

Met Klaassen zie je ook nu weer dat ie in een andere rol prima mee kan. En we spelen al 2 seizoenen geen CL. Het is iemand die nooit zeurt, altijd alles geeft, prima op de bank kan zitten in grote wedstrijden om daarna tegen RKC alles te willen geven en zn goaltjesdief meepakt. Een enorm belangrijke speler in het groepsproces.

Dus nee, gewoon niet met je eens.

24-02-2025 23:19

401Middenweg401 +6032

Hmja. Je hoeft niet de burgers van 1 land ineens anders te behandelen, maar hoe op dat WK duidelijk werd dat er maar 1 land mocht winnen.... Ergens snap ik die Fransen wel.

24-02-2025 16:35

JanBiesbos +29059

Messi die ongestraft de bal in de handen klemvast mocht nemen tegen nederland

24-02-2025 16:44

tripleA +3895

Het was een corrupt WK in alle opzichten, maar dat kun je niet alle Argentijnen aanrekenen uiteraard

24-02-2025 16:57

JC14forever +967

In 2018/2019 was Nico geweldig, maar dat is komend seizoen al 7 jaar geleden... Na dat seizoen werd het steeds wat minder met hem bij ons en was hij al regelmatig wisselspeler... Daarom nu niet meer aan beginnen, laten we de mooie herinneringen aan hem maar koesteren...

24-02-2025 16:30

Ajax27 +19183

Mooi dat geheugen van mensen. Hij werd niet wisselspeler omdat ie veel minder speelde.

Hij werd wisselspeler omdat Martinez een enorme ontwikkeling doormaakte en in potentie gewoon in de absolute top van Europa kon voetballen. Die werd eerst gebruikt als LB en daarna als LCV gebruikt.

Kind van de club Blind wilde ze niet zomaar op de bank zetten, dus ook daar moest Tagliafico voor op de bank zitten. Onterecht, want verdedigend leverde je daardoor enorm veel in, voetballend kwam er minder vanuit het centrale duo en de slechte eigenschappen van Blind (zijn snelheid) werden hierdoor uitvergroot.

Blind hadden ze centrall moeten laten staan, of weer in een rol als 6 moeten laten spelen, waarmee hij in z'n eerste periode een transfer naar Man United afdwong. Tagliafico opofferen was in mijn ogen niet de goede keuze.

24-02-2025 16:36

JC14forever +967

Mijn geheugen is nog prima hoor...☺️ Je hoeft niet meteen persoonlijk te worden als je mijn mening niet deelt of respecteert...

Dank voor jouw mening, ik deel die niet, maar respecteer het wel...

24-02-2025 16:43

Ajax27 +19183

Mooi dat je verder ook vooral niet inhoudelijk ergens op reageert.

24-02-2025 16:53

Balgevoel +30858

Geweldenaar. Maar ik zie 'm niet passen in het Ajax van Farioli, met backs die moeten bijsluiten op het middenveld. Zie hem ook wel 'gewoon' gaan cashen na dit contract. Is een wereldkampioen, die kan straks in de woestijn poen gaan scheppen. Het is 'm van harte gegund, kan-ie daarna ondernemer worden in 'zijn' Amsterdam.

24-02-2025 16:29

Nr.10 +111146

Tja, Lyon is ook geen Amsterdam he.

24-02-2025 16:27

Ajax27 +19183

Allemaal die lekkere kortzichtige reacties hieronder....
Veeeeel te oud, Hato is 2 klassen beter, blabla.

Tagliafico is 32 jaar, wordt in augustus 33. Hij speelt nu in een betere competitie bij een subtopper/hoge middenmoter in principe alles. Wat denken we, dat die ineens aan het einde van dit seizoen op is? Die voetbalt nog rustig 2-3 seizoenen op een prima niveau door.

Hato is potentiele buitenklasse, natuurlijk is die veel beter. Maar de kans dat Hato deze zomer gaat is aanzienlijk. En zeker als er dadelijk bedragen van 50+ miljoen worden geboden. Dan kunnen we hoog en laag springen wat we willen, maar die centen hebben we keihard nodig om een nieuw Ajax te bouwen. En 'eventjes' eenzelfde speler uit de buitencategorie op die positie hebben we niet en kun je ook niet zomaar aantrekken.

Als laatste denk ik dat aan het einde van het seizoen Henderson vertrekt en Pasveer ook plaats gaat maken. Je bent dus waarschijnlijk weer naar een paar 30+'ers op zoek die een bepaalde mentaliteit, balans en hyarchie brengen in dit team.

Het is alllemaal als als als, dat weet ik. Maar het zijn wel de duidelijkste geruchten. En dan denk ik dat iemand als Tagliafico juist prima in het profiel past van wat Farioli graag toegevoegd ziet worden deze zomer.

24-02-2025 16:25

ptjebel +2246

Nico niet terughalen.
Gepasseerd station.

24-02-2025 16:13

Dolblij +45197

Gedurende zijn jaren bij Ajax heb ik wel genoten van Nico met zijn drive en het mes tussen zijn tanden. Dat was een mooie tijd, en zo moet het blijven.

24-02-2025 16:11

NIO +3027

Terughalen voor de alleen de stadion spreker ..
En kijken of hij naar zijn carrière bij Ajax aan de slag wilt.
Zou mooi zijn als international nico argetijnse diamanten voor ons kan laten kiezen.

24-02-2025 16:04

Petterson +25073

Sowieso snap ik niet dat de stadionspeaker gestopt is met het omroepen van zijn naam 😁😁

24-02-2025 20:29

Koekepeer +1460

Ik probeer het nog wel eens in te zetten

24-02-2025 21:25

Petterson +25073

Ik ook altijd 😁❤️

24-02-2025 21:25

Champy95 +1512

Ook voor mij blijft Nico een held en iemand die onze spirit naar een hoger niveau had getild.
Moet ie terugkomen? Waarschijnlijk niet.

24-02-2025 15:52

whooty +249

Mocht Hato een vroege transfer maken (wat ik niet uitsluit gezien de financiële situatie en de clubs die voor hem waarschijnlijk gaan komen) moet je Nico terughalen, blijft Hato moet je het niet willen.

24-02-2025 15:50

Rodrigo +1857

Nee. Ik hou van Nico maar hij is passé en over the hill. Dat werd al langzaam duidelijk in zijn laatste seizoen bij ons. Hij is er niet beter op geworden in Frankrijk en bovendien is de beste man al bijna 33 jaar met een behoorlijk salaris. Niet meer aan beginnen. We moeten vooruit ipv achteruit.

24-02-2025 16:06

OpaHooligan +3891

Misschien maar 33 jaar is toch niet oud meer? Genoeg spelers tegenwoordig van die leeftijd die goed meedoen. Of hij over the hill is, ik hou die Franse competitie niet zo bij. Vertel jij het me. Als hij daar in de basis staat moet het niet zo slecht zijn toch?

24-02-2025 16:17

hmmm +1869

Hij doet het nog prima bij lyon

24-02-2025 16:19

Rodrigo +1857

Hoe vaak kijken jullie naar Lyon? Ik zie hem zelden opvallen daar behalve dat hij nog steeds bizar veel kaarten pakt met domme onnodige overtredingen waar hij bij ons ook een handje van had. Sowieso is het een flinke downgrade ten opzichte van Hato. Er zijn betere opties. En 33 is misschien niet super oud maar hij is wel op zijn retour en we hebben al zat routiniers in de selectie momenteel.

24-02-2025 16:28

noppenkoning +41266

Vorig jaar zou je zeggen laat maar komen als mentor voor Hato, maar Hato heeft geen mentor meer nodig.

24-02-2025 15:50

xstaniox +15097

Opmerkelijk dat hij mede door de taal moeite heeft met settelen, terwijl Frans veel meer lijkt op het Spaans dan dat het Nederlands dat doet.

Voor zover ik me kan herinneren, was Nico's Engels ook niet bijzonder goed. Dus dan zou het ook niet uit moeten maken dat ze in Frankrijk amper Engels spreken

24-02-2025 15:45

OpaHooligan +3891

Het kan ook een nadeel zijn hoor, ik gooi altijd een half dozijn Spaanse woorden door mijn Franse zin. Mijn Spaans is inderdaad een stuk beter.

24-02-2025 16:19

xstaniox +15097

Toch denk ik dat je met half Spaans half Franse zinnen verder komt in Frankrijk dan dat je in Nederland komt met volledig Spaanse zinnen

24-02-2025 17:15

Asociaal +2794

Hij was mijn favoriet tijdens het Ten Hag tijdperk en hoorde in mijn ogen ook gewoon in de basis tijdens zijn laatste seizoen. Maar met zijn manier van spelen en zijn leeftijd, denk ik niet dat het nog zinvol is om hem terug te halen. Als ie genoegen neemt met minder speeltijd en niet vast in de basis, zou hij voor mijn part zeker welkom zijn. Maar dit is allemaal fan praat. Voor zowel hem als Ajax speelt dit totaal niet.

24-02-2025 15:42

Tommyshelby +129094

Hato is een klasse of 2 beter. Niet aan beginnen.

Overigens heeft hij te lang bij dezelfde zaakwaarnemer gezeten. Er had meer ingezeten voor hem, nu is het te laat.

24-02-2025 15:33

Amsterdam4ever +2364

Denk dat Hato van de zomer weg gaat, dus nadenken over een linksback is niet gek. Want Wijndal gaat hem ook niet worden.

Denk dat van de zomer de backs weer serieus onderwerp gaan worden. Eigenlijk geloof ik niet zo in Rosa, enorm geschrokken in negatieve zin van hem donderdag.

Op rechts zie ik op langere termijn Alders de strijd winnen van Gaaei, en op langere termijn ook Jetten op links. Als je dat onder elkaar zet, is het misschien niet gek om nog een jaartje te overbruggen met Nico tot dat Jetten er klaar voor is. Uitgaande dat zowel Wijndal, Sosa als Hato vertrekken deze zomer.

24-02-2025 15:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.