Feyenoord vindt in Deense trainer Priske opvolger van Slot

door Bart Veenstra 63

Bron Feyenoord.nl

Feyenoord vindt in Deense trainer Priske opvolger van Slot

door Bart Veenstra 63

Bron Feyenoord.nl

Feyenoord heeft met Brian Priske een nieuwe trainer aangesteld. De Deense trainer heeft voor drie jaar getekend bij de Rotterdamse club, zo meldt Feyenoord via de officiële kanalen. Priske is bij Feyenoord de opvolger van Arne Slot, die naar Liverpool vertrekt.

'In de zoektocht naar een nieuwe trainer zijn we bepaald niet over één nacht ijs gegaan’, vertelt Dennis te Kloese, algemeen en technisch directeur van Feyenoord. ‘Het is een proces geweest van vele maanden, waarbij naast mezelf meerdere collega’s nauw betrokken waren en vele trainers intensief werden gevolgd om te bezien wie er het beste in het door ons gewenste profiel paste. We willen als club immers voortborduren op de groei die we hebben doorgemaakt en de successen die de afgelopen jaren zijn geboekt.’

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

‘Na dat proces te hebben doorlopen bleek Brian Priske voor alle betrokkenen de logische en dus beste keuze', stelt Te Kloese. ‘Bij meerdere clubs heeft hij immers al aangetoond dat hij spelers beter maakt, het aanvallende voetbal voorstaat dat de mensen in De Kuip graag zien en daarmee ook resultaten behaalt. Een prettige bijkomstigheid is dat hij de Nederlandse taal machtig is.’

Feyenoord net als Ajax in zee met buitenlandse trainer

Net als Ajax gaat dus ook Feyenoord in zee met een buitenlandse trainer. In de afgelopen twee seizoen was Priske hoofdtrainer van Sparta Praag. Met die club won hij twee landstitels op rij en werd in het afgelopen seizoen ook de beker gewonnen. Eerder was Priske coach van Royal Antwerp en FC Midtjylland. Met de Deense club werd hij in 2019/20 landskampioen.

Als speler kwam de inmiddels 47-jarige Priske uit voor enkele Deense clubs, waaronder Aalborg BK, en in het buitenland speelde hij voor onder meer Portsmouth, KRC Genk en Club Brugge. Daarnaast kwam hij tot 24 interlands voor het nationale team van Denemarken.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Wil jij aanspraak maken op een EK-welkomstbonus tot wel 100 euro? Schrijf je nu in! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Breuk +25158

Prisvrij

13-06-2024 09:03

brullie +7035

Tja die dokwerkers hadden allemaal grote muilen over het aantrekken met een buitenlandse trainer zoals nu bij ons, en nu? Lekker huilie en de muiltjes weer gesloten.

13-06-2024 06:44

Robertini +39228

Als ik over die Priske lees, vind ik het wel echt een Feyenoordtrainer (hard werken, afjagen), Farioli (positiespel) juist meer een echte Ajax-trainer, haalt PSV nog een counter-type Mourinho, dan heb je bij alle drie de topclubs een trainer die de clubcultuur uitdraagt, zelfs al zijn het geen Nederlanders. Dat vind ik wel mooi.

12-06-2024 22:43

Dolblij +45073

Vreemd, het deense woord voor kakkerlak is kakkerlaker. Hoogst vermoedelijk was de research van Priske van hetzelfde niveau als dat van San Marco.......

12-06-2024 22:40

Simpelishetmoeilijkst +25209

Het is grappig hoe men over onze buitenlandse trainer praat, vooral negatief , en nu praat men zo positief over deze, heb nooit van hem gehoord, Priske. Lijkt wel of Feyenoord de tweede Ernst Happel binnen gehengeld heeft, want Happel was een top trainer.

12-06-2024 22:38

Stamhoofd +11534

Haha ja dit is wel echt waar. Maargoed, de lat ligt bij Feyenoord natuurlijk gewoon een stuk lager.

13-06-2024 11:48

Simpelishetmoeilijkst +25209

Stamhoofd, dat heb je goed gezien! Gelukkig mogen weer om lachen.

13-06-2024 13:28

derk +427

Heeft San Marco al laten weten dat hij hem niet kent?

12-06-2024 21:40

JanBiesbos +29050

Wie? Nooit van gehoord…. Die club eindigt std elk jaar bij de eerste drie noks bijzonders

12-06-2024 19:46

Ajacied33 +36706

Ik had nog nooit van deze man gehoord, maar prima toch. Bij Feyenoord wordt alles sowieso minder. Die hebben de afgelopen 2 a 3 seizoenen zooo veel hoogtepunten meegemaakt voor hun doen, dat alles minder zal worden denk ik zo. Als de media Fariolo niet zo serieus neemt, waarom deze Deen wel dan? Heeft ook kleine clubs achter zijn naam staan. Kampioen met Sparta Praag worden kunnen wij als AS leden ook nog wel

12-06-2024 19:01

Panna +5042

Fariyolo :-)

13-06-2024 00:37

Kuningast +5079

Die gaat geen enkel priske winnen daar.

12-06-2024 18:23

Been +12488

Who cares

12-06-2024 17:41

debetweter +10072

Toch wel een goede uitgangspositie voor PSV volgend seizoen die een coach heeft die al een jaar aan het bouwen is. Priske krijgt een prima team, maar bij Slot liep het zo gesmeerd. Dat word voor iedereen even wennen geloof ik

12-06-2024 17:31

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25382

Van Slot naar Piske

12-06-2024 16:55

Jeugd +24779

Wat een hoop Calimero reacties hier zeg op deze aanstelling. Verlaag je toch niet zo. Het is echt lachwekkend waar het allemaal over gaat maar zo verschrikkelijk klein zeg.

Ik hoop persoonlijk dat Feijenoord het niveau kan vasthouden en wij een inhaalslag kunnen gaan maken.
Ajax is gebaat bij een sterk Feijenoord en PSV en een brede subtop.

De aanstelling ziet er degelijk uit, ken de man verder niet.
Puur wat betreft CV ziet het er steviger uit dan onze Farioli die al heilig is verklaard.
Meer ervaring als coach
Meer ervaring als voetballer
Weet wat het is om kampioenschappen te halen

We gaan het zien!

12-06-2024 13:49

Kryptonite +76747

"Puur wat betreft CV ziet het er steviger uit dan onze Farioli die al heilig is verklaard.
Meer ervaring als coach
Meer ervaring als voetballer
Weet wat het is om kampioenschappen te halen"

Onzin, het is op papier ongeveer om het even. Farioli heeft bij een subtopclub in een top competitie getraind, Priske in lage leagues. Farioli is dan weliswaar geen kampioen geworden, maar dat kon ook niet bij de clubs die hij heeft getraind. Priske is wel kampioen geworden, maar dan wel met kampioenskandidaten in een league die net iets hoger staat aangeschreven dan de KKD. Is bovendien 'al' 47 en heeft tot nu toe ongeveer net zo veel ervaring als een beginneling als Farioli.

Het is op papier ongeveer exact hetzelfde risico. Maar bij Feyenoord vindt niemand het raar en bij ons zegt men "ken ik niet, dus zal wel niks zijn". Maar ja, hoge bomen vangen veel wind, I guess.

12-06-2024 15:16

401Middenweg401 +6027

Ik denk niet dat San Marco Priske wel kent.
Zouden ze eens moeten vragen bij Rondo ofzo.
Je kan het ook aan Mario Been vragen, maar daar luistert toch niemand naar.

12-06-2024 15:34

Jeugd +24779

Als het om het even is....wat het duidelijk niet is maar jij ervan probeert te maken.....waarom is Farioli dan heilig en deze man niks?

12-06-2024 17:03

Arjuna +3732

Mario 'waar is de zapper' Been

12-06-2024 17:31

Kryptonite +76747

@Jeugd, omdat:

a) alles en iedereen enerzijds wel vraagtekens zet bij Farioli maar anderzijds de aanstelling van Priske vooral een "dappere out-of-the-box keuze" van Feyenoord vindt. Er worden zelfs vergelijkingen getrokken met Slot. Geen wonder dus dat Ajacieden hier hun gram halen en de hypocrisie blootleggen; en
b) omdat ik het heb over het risico. Het risico op falen is om het even, niet de trainer.

De werkelijkheid is dat Farioli veel hoger aangeschreven staat, mede omdat hij in een top league heeft getraind en Priske niet. Verder gaat iedere vergelijking tussen Priske en Slot mank. Priske is een soort Potter ultra light, terwijl Slot een soort Klopp light is.

12-06-2024 18:21

Jeugd +24779

Ik vind de vraagtekens bij Farioli heel normaal. Jij blijft maar proberen om het mooi te laten uitzien maar de CV van Prsike is gewoon beter.
Farioli heeft in de Lique 1 niets speciaals gepresteerd. Daarvoor ook flutclubs in een flut competitie.
Jij doet net alsof hij de trainer van Brest was. Die hebben wel boven verwachting gepresteerd.

Dit zegt allemaal nog niks over of Priske het goed gaat doen of Farioli (ik hoop beide) maar objectief beoordeeld zie ik gewoon een duidelijk verschil. Dat terwijl de ene vooraf al heilig is verklaard en de ander wordt weggezet als niks.

Ik ga niet mee in het gejank over wat de buitenwacht ervan vindt. Dat vind ik zo zielig. Kijk iedereen eens tegen Ajax zijn, huilie huilie. Bah! Zo niet des Ajax.

12-06-2024 18:29

Kryptonite +76747

Nee, Jeugd. Juist jìj wekt de schijn dat de aanstelling van Priske logischer is. Mede vanwege z'n ongeveer net zo lange (!) carrière als hoofdtrainer, maar dan *uitsluitend* bij nietzeggende clubs in nietszeggende competities. Dat ene jaartje van Farioli in Frankrijk, maakt al het verschil. Hij heeft zich bewezen in een top competitie, dat is heel veel waard. Ter illustratie: Steijn is ook kampioen geworden met VVV in de KKD. Die is op papier ook "kampioenmaker". Het zegt geen drol op z'n niveau.

Vergelijk alleen maar hoeveel tactical analyses artikelen geschreven zijn over Farioli met die over Priske en dan heb je je antwoord over wie hoger aangeschreven staat.

12-06-2024 18:39

Jeugd +24779

De trainer van Brest heeft zich bewezen. Farioli heeft niks bijzonders gedaan in de Lique 1.
Jij sleept er nog maar weer eens wat met de haren bij, zo ken ik er ook nog wel wat.
Rijkaard is ook gedegradeerd, dat maakt hem nog geen flapdrol. BIij Barca deed hij het goed.
Zo heeft van Gaal zijn mislukkingen, Mourinho, Tuchel en noem er nog maar 30 op. Jij plukt zoals het jouw uitkomt. Het CV is het CV.
De man is ex voetballer en international, heeft kampioenschappen gepakt en nee is geen garantie want dan kom jij weer met voorbeelden maar het is wel een pre lijkt me? Ten opzichte van een filosoof van 35 die 4 jaar geleden nog keeperstrainer was.

Ik denk niet dat wij het eens worden🤣

12-06-2024 18:55

Kryptonite +76747

Nogmaals: sla de tactics artikelen er maar op na. Er is super veel geschreven over Farioli. Je hoeft niet per se een overperformer te zijn om een goede trainer te zijn - moet ik je eraan herinneren wie ook als 'overperformer' werd binnengehaald? :) Het gaat ook om hoe een ploeg speelt en in hoeverre de hand van een trainer zichtbaar is. Farioli staat veel hoger aangeschreven dan Priske en is internationaal dan ook veel bekender. Ter illustratie: over de aanstelling van Farioli wijdde Fabrizio Romano op zijn hoofdpagina een post, zie http://instagram.com/fabriziorom/p/C7Rm1IDIZ-w/. Laat jij mij maar eens zien wie iets heeft geschreven over Priske en waar.

Ik herhaal: qua CV is het risico ongeveer hetzelfde. Maar qua trainer heb ik ongeveer 600 keer liever Farioli dan Priske.

12-06-2024 19:25

Tommyshelby +128870

Als Ajax voor deze man was gegaan, dan was ik lichtelijk teleurgesteld geweest. Een oké trainer, meer niet. Totaal ander kaliber dan Slot. Farioli heeft meer in huis.

Dit gaat ze een punt of 10 kosten. Minimaal.

12-06-2024 12:53

BackInBlack +14498

Verklaar je nader

12-06-2024 19:25

Redrum +96109

Heeft een typisch Feyenoord-hoofd deze kerel en dat is uiteraard geen compliment.

12-06-2024 12:40

Marcw1972 +16580

Lijkt inderdaad op JJ van Gangelen 😅

12-06-2024 13:41

FlyingDutchMan +17314

Pelle 😄

12-06-2024 20:20

BackInBlack +14498

Schei toch uit man
Calimero

Grow up

12-06-2024 19:25

Ajaxfan31183 +16391

Ik heb een liedje in mn hoofd bij het lezen van dit stuk, getiteld: dat interesseert me echt geen ene reet

12-06-2024 12:34

ditisdebeslissing +4174

Hopelijk maakt priske er weer een herkenbaar feyenoord van. En worden over een paar maanden de ruiten eruit gekegeld bij het maasgebouw

12-06-2024 12:05

Rust +1188

Gewoon een weloverwogen en goed doordachte keuze. Niks mis mee.

12-06-2024 11:49

Marcw1972 +16580

En alle analisten vinden deze buitenlandse trainer natuurlijk geweldig, logisch en geen gok. Feyenoord zal wel een werelddeal hebben gesloten.

12-06-2024 11:49

GAjax31 +16098

Ik vind het opvallend dat er bij Feyenoord veel minder ophef is als ze een buitenlandse trainer aanstellen dan bij ons.

Toen er vorig jaar alleen maar het gerucht was dat Ajax geïnteresseerd was in Knutsen kwam Derksen gelijk met teksten als 'Die moeten toch niet een vent uit Scandinavië halen? Een land waar ze beter skiën dan voetballen.'

12-06-2024 11:41

AFCAHoorn +22673

Zo gek is dat natuurlijk niet. De helft van Nederland moet niks van Ajax weten, dus dan krijg je zoiets al gauw.

12-06-2024 11:46

Ajax The Best +16518

De mediawaarde van Feyenoord is zeer beperkt, dus... nobody cares

12-06-2024 12:49

LukaLitmanen +82019

Die Dennis TK is wel een goede TD hoor

Had verwacht dat Fey voor zo'n standaard KNVB-trainer zou gaan

12-06-2024 11:28

C14 +22410

Ik denk dat hij wel iemand is die goed luistert en overlegt met de technische mensen binnen Feijenoord. Denk niet dat hij zelf veel zicht heeft op welke trainer goed is en welke niet.

Maar een goede AD kent ook vooral zijn zwaktes, en luistert naar zijn onderdanen :), die er meer verstand van hebben.

12-06-2024 18:16

Stamhoofd +11534

Wel beetje tricky dat hij AD en TD in één is..

13-06-2024 11:53

Elayais +5069

Waarom doen Feyenoord en PSV tegenwoordig alsof zij het aanvallende voetbal hebben uitgevonden en dat onderdeel is van hun club cultuur?

De club cultuur van Feyenoord is niet lullen maar poetsen, hard werken, en daar is niks mis mee. Waarom moeten ze nu doen alsof ze altijd al van aanvallend voetbal hebben gehouden daar?

PSV is een ordinaire counterploeg die resultaat boven alles stelt. Daar is heel veel mis mee, maar goed ik ben Ajacied voor een reden, veel Italianen zouden zeggen dat ook daar niks mis mee is. Maar ze stellen Bosz aan en in keer hebben ze altijd al aanvallend willen spelen, alsof het in hun DNA zit...

Vind het vrij triest.

12-06-2024 11:12

FysioPat020 +25830

Slot heeft er toch wel heel erg veel echt voetbal ingebracht in 3 jaar tijd dacht ik zo....

12-06-2024 11:23

Elayais +5069

Ja, maar is toch geen onderdeel van de cultuur van Feyenoord? Want ze benoemen het alsof ze in Rotterdam al 50 jaar om aanvallend voetbal vragen en iedere trainer die durft te verdedigen met pek & veren uit de Kuip verjaagd wordt.

Maar de cultuur van Feyenoord is poetsen, is hard werken, is veel energie in een wedstrijd stoppen.

Als je nu je cultuur wilt veranderen, prima. Maar ben daar dan gewoon open over, en die niet alsof aanvallend voetbal in het DNA van Feyenoord zit omdat het marketing technisch leuk klinkt nu.

12-06-2024 11:30

Tinus +10317

Vooral PSV heeft daar een handje van. Als ze een keer met het 1e een wedstrijd hebben gewonnen met een paar spelers uit de jeugdopleiding erin, dan staan ze ook vooraan om te doen of het nooit anders geweest is. Ik irriteer me altijd mateloos aan die club.

12-06-2024 11:45

GinoAFCA +14816

Die hele club irriteert mij

12-06-2024 14:02

Juichtoon +32510

Die hele regio . :-).

12-06-2024 15:24

Redrum +96109

Het is duidelijk dat ze Ajax gewoon zijn gaan kopiëren, al zullen ze dat natuurlijk nooit toegeven. En als ze dat willen doen prima, maar het is ronduit genant dat ze doen alsof het bij hun cultuur hoort. Feyenoord is altijd hotseknotsebegoniavoetbal geweest met lekkere harde simpele werkers en psv is altijd een schaamteloos piscounterclubje geweest. Dat ze nu opeens wel fatsoenlijk proberen te voetballen maakt de 100 jaar hiervoor niet opeens ongedaan.

12-06-2024 12:14

Juichtoon +32510

Omdat ze nu hun kans schoon zien ..

12-06-2024 15:23

BackInBlack +14498

Huil niet zo man

Ze doen niks verkeerd

12-06-2024 19:26

Ajaxadam1 +31667

Met welk voetbal won Feyenoord de UEFA Cup en de wereldbeker in 1970 onder Ernst Happel? Was dat niet t begin van totaalvoetbal?

12-06-2024 21:06

Altijdindestraat +40078

Dacht dat het Harry Potter zou worden.

12-06-2024 11:07

Redrum +96109

Hilarisch hoe hun eigen hype media-kanalen het presenteerden alsof ze de keuze gingen maken tussen Potter en Priske. Potter hebben ze niet eens gesproken waarschijnlijk.

12-06-2024 12:17

Web +178830

Als hij maar minder is dan Slot

12-06-2024 11:05

EersteAanname +2182

"het aanvallende voetbal voorstaat dat de mensen in De Kuip graag zien"....

Hahahhaha wtf

12-06-2024 11:04

Koningtoto +60332

Daar hoort te staan, het doorgesnoven opjagen en neerschoppen

12-06-2024 11:07

Stamhoofd +11534

Ja opeens zijn ze van de Ajax filosofie daar.

12-06-2024 11:10

JariJari +15237

De tegenstanders aanvallen dmv aanslagen, oa op de enkels, wordt hier natuurlijk bedoeld.

12-06-2024 11:49

daslogisch1 +10198

Geweldig…. ! Maar lekker belangrijk…

12-06-2024 11:02

Patrick020 +22362

Hoe lang is het geleden dat Ajax en Feyenoord beide een buitenlandse trainer hadden?

Echt al heeeul heel lang geleden zeker? Kan het mij niet meer herinneren.

12-06-2024 10:59

daansonafca +2223

43 seizoenen geleden, destijds was de Duitser Linder trainer van Ajax en een of andere Tsjech bij Feyenoord.

12-06-2024 11:06

Koningtoto +60332

Lekker boeiend.

12-06-2024 10:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.