Van Praag wacht belangrijke taak bij Ajax: 'Het voetbal moet terugkomen in Ajax'

door Timo Suur 154

Bron De Telegraaf

Van Praag wacht belangrijke taak bij Ajax: 'Het voetbal moet terugkomen in Ajax'

door Timo Suur 154

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Rob Jansen, zaakwaarnemer van John Heitinga, weet dat Michael van Praag een belangrijke taak wacht bij Ajax. Dat laat de voetbalmakelaar blijken in gesprek met De Telegraaf. Van Praag heeft bij Ajax de opdracht gekregen om een nieuwe bestuursraad te vormen.

De Telegraaf schrijft dat Van Praag samen met vier leden de taak heeft gekregen om de nieuwe bestuursraad van Ajax vorm te geven. Jansen ziet hierbij een belangrijke rol voor de erevoorzitter weggelegd. 'Michael heeft een gigantisch belangrijke taak. Ik hoop dat hij in deze rol kritisch kijkt. Dit is een kans om de club Ajax genadeloos hard schoon te vegen. Michael is een buitengewoon sympathieke en capabele man, maar moet dat loyale en empathische even van zich af zetten. Kies geen aardige, maar de juiste mensen', vertelt de zaakwaarnemer.

Jansen is van mening dat er meerdere mensen geschikt zouden zijn voor de belangrijke rollen in de top van Ajax. 'In mijn ogen zou Frank Rijkaard de ideale rvc-voorzitter zijn en Marco van Basten de perfecte commissaris technische zaken. Maak Jordi Cruijff technisch directeur en Dennis Bergkamp hoofd opleidingen en laat Winston Bogarde daarin met zijn mentaliteit een belangrijke rol spelen', zo somt de agent op. 'Met deze rugdekking zou Heitinga prima de Ajax-trainer kunnen zijn. Dit is een goed stel, hoor. Welke échte Ajacied zou dit nou niet toejuichen?'

'Dus moet Van Praag beseffen dat het voetbal terug moet komen in Ajax'

De bestuursraad bij Ajax heeft, als vertegenwoordiger van 73 procent van de Ajax-aandelen, invloed op de samenstelling van de Raad van Commissarissen. De RvC kan op zijn beurt weer ingrijpen in de directie. Jansen is van mening dat er voor Van Praag een belangrijke taak wacht. 'Dus moet Van Praag beseffen dat het voetbal terug moet komen in Ajax', aldus de zaakwaarnemer. 'Als je passanten op basis van data spelers laat kopen, sluit dan de hekken van Ajax. Stop er dan maar mee.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

AlexIbarra +19283

Wie de fuk is deze idioot?

Eergisteren een jankverhaal over zijn client die er niks van bakt.
Gisteren een tragedie want het Ajax DNA is weg.
Nu wordt er kennelijk een bestuursraad opgezet om de juiste mensen ipv aardige mensen te kiezen, en gaat hij zich daar weer mee bemoeien.

"... de club genadeloos hard schoonvegen", op basis van wat?
We hebben 1 slecht seizoen gehad en inmiddels zijn Sar, Hamstra, Blind (2x), Ouaali, Schreuder en Heitinga al vertrokken.
Moeten we nu Jan v Halst nog zijn baantje gaan afpakken of zo, heeft dat zin? Lenderink eruit, Geelen of Hendriks?

Toevallig zijn precies de juiste mensen allemaal bekende Ajax-iconen waarvan de helft al jaren niets in het voetbal heeft gedaan. En sommigen zijn toevallig zijn client..
Heb zelden meer vriendjespolitiek en namedropping gelezen dan sinds Rob Jansen onder zijn steen vandaan is gekropen.

Het kan best zijn dat 1 vd mensen die hij noemt geschikt is voor en geïnteresseerd is in een bepaalde functie. Maar ff je favoriete elftalletje noemen en anders moet Ajax er maar helemaal mee stoppen?
Dan heb je toch enige last van grootheidswaanzin volgens mij.

08-06-2023 13:12

Vik86 +42397

Herbert hainer is al jaren lang de echte baas van bayern.. Een zakenman en de voormalig CEO van Adidas...Als oud voetballers het niet goed doen, dan worden ze ook ontslagen zie Kahn en Salihamidzic.. Ik zie bayern vaak als voorbeeld voor komen.. Hun zetten tactisch een Kahn als CEO en Salihamidzic als sporting directeur en zelfs na een kampioenschap worden ze ontslagen over topsport mentaliteit gesproken..Het is een illusie dat er veel oud voetballers zijn die als bestuurder kunnen functioneren..

07-06-2023 10:30

Juichtoon +32540

Het gaat om de combinatie....het een niet zonder het ander.

07-06-2023 14:08

Ferd +38497

"'In mijn ogen zou Frank Rijkaard de ideale rvc-voorzitter zijn en Marco van Basten de perfecte commissaris technische zaken. Maak Jordi Cruijff technisch directeur en Dennis Bergkamp hoofd opleidingen en laat Winston Bogarde daarin met zijn mentaliteit een belangrijke rol spelen', zo somt de agent op"

Rijkaard die niet wil, maar toch noemt Jansen hem
Van Basten die niet wil, maar toch noemt Jansen hem
Jordi Cruijff die niets met Ajax heeft, maar toch noemt Jansen hem
Bergkamp die niets meer met Ajax te maken wil hebben, toch noemt Jansen hem
Bogarde, in de RVC? Lijkt me niet de juiste persoon. Bogarde moet lekker op het veld staan met de jongens

07-06-2023 07:45

Koekie87 +20999

Was van Basten niet die trainer die pak hem beet 15 jaar geleden bij Ajax aan het roer stond en zich tevens ook bemoeide met het aankoopbeleid en de ene na de andere miskoop binnenhaalde zoals Suleijmani, Cvitanisch, Wielaert, Sno en noem het allemaal maar op. Die man is totaal incapable voor welke technische of bestuurlijke functie dan ook binnen een voetbalorganisatie. Lekker bij Rondo laten zitten en daar als analist over voetbal laten praten.

07-06-2023 08:30

Mijnclub33x +9901

Altijd goed dat v Praag iets gaat doen voor Ajax. Een op en top Ajax man in hart en nieren.

07-06-2023 03:15

john_henraath +2

Nou de namen die Jansen opnoemd O.A. Om Frank Rijkaard Marco van Basten Jordi Cruijff Dennis Bergkamp Winston Bogarde om neer te stallen bij Ajax vind ik nog niet zo een slecht Idee alleen Frank Rijkaard die naam zal die denk ik wel kunnen vergeten omdat Frank Rijkaard te kennen heeft geven om zich terug te trekken uit die voetbal wereld en zich meer wilde gaan focussen op zijn gezin en D.Bergkamp heb ik ook mijn twijfel over als die terug wilt bij Ajax omdat hij niet op een lekkere en of leuke manier uit elkaar zijn gegaan Jordi Cruijf zie ik wel zitten maar ook hier denk ik dat hij naast het net zal vissen omdat hij pas bij een andere club technische Directeur is geworden W.Bogarde die n hele tijd terug gezegd dat hij wel terug zou willen bij Ajax maar volgens mij zei hij ook er bij dat er dan een andere TD moest zijn of komen dus en M.Van Basten daar heb ik wel echt beetje mijn twijfels over ja hij was een goede speler en ja hij deed het ook redelijk bij ander clubs maar de laatste jaar/ jaren heeft die alleen maar kritiek en ook de club best zwart gemaakt maar goed mijn mening over M.Van Basten maar aan de andere zeide heeft nogmaals Jansen wel goede namen om een heel nieuw bestuursraad van Ajax vorm te geven en ik zal Heitinga idd de kans geven om zijn trainingschap van Ajax laten blijven en zijn er toch twijfels dan zou ik zeggen zet hem dan in als assistent trainer want zo slecht deed hij het ook niet ja we hebben de KNVB beker door onze neus laten boren en ja we zijn idd geen tweede geworden en ja we hebben het niet gehaald om in de CL te komen maar ligt dit allemaal de trainer NEE want er staan 11 jongen waar van er best aardig veel jongens zijn die genoeg ervaring hadden of hebben maar het niet waar hebben of hadden waar gemaakt dus in mijn ogen ligt dit niet aan de trainer maar de jongens zelf want het is niet de trainer die het moet doen maar de jongens die het hadden moeten doen en waar hadden moeten maken en dat deden ze niet op enkele spelers naar die wel graag wilde dus maar nogmaals is mijn menig ieder zijn of haar eigen mening over alles

07-06-2023 01:36

arantes12345 +2321

Bergkamp ging toch weg omdat hij anti-Cruijff was?

06-06-2023 19:32

Mijnclub33x +9901

Nee, omdat hij ruzie kreeg met Bosz.

07-06-2023 03:25

Ferd +38497

en Jonk. En Overmars. En Van der Sar.

07-06-2023 07:45

Koekie87 +20999

Mensen zoals Bergkamp zetten zich hiermee dus boven de club Ajax door met iedereen ruzie te maken die het niet met jou ideeën eens is.

07-06-2023 08:31

Mijnclub33x +9901

Jonk was al lang weg nog voor Bosz trainer werd. Overmars heeft hem juist gehaald. Bergkamp was destijds assistent trainer die er een andere mening op na hield en Sar steunde Bergkamp. Ik ben namelijk vrij goed op de hoogte van wat er zich binnenkamers afspeelt.

07-06-2023 13:33

C14 +22420

Allemaal top opties noemen van boven naar beneden, en dan uitkomen bij zijn cliënt Heitinga als trainer, haha. Als je zo 'in het belang' van Ajax denkt, kiest dan ook niet voor jouw cliënt omdat het jouw cliënt is, maar kies dan voor de juiste persoon.

Heitinga is in een paar maanden al voorbij gestreefd (of meer bewezen voorbij gestreefd) door Vos in Jong Ajax, die altijd al de veel betere trainer met veel meer visie en inzicht en kennis was.

Accepteer dat gewoon, kijk in de spiegel en besef dat je er nog niet bent, en qua visie en spelopvatting ook niet écht matcht met een Cruijffiaans Ajax.

06-06-2023 14:51

Veli +1991

Boycot de Telegraaf op deze side als bron van informatie!
Genoeg!

06-06-2023 14:34

Veli +1991

Ik krijg langzamerhand een slecht gevoel bij oud Ajax spelers / prominenten die Ajax alleen maar zien als een weg naar een goed betaalde baan.
Ajax is op de eerste plaats er voor en door de supporters !

06-06-2023 14:25

C14 +22420

Oud-Ajacieden zijn ook gewoon mensen. Je moet ze niet aanstellen of willen vanwege hun oud-Ajacied zijn alleen, maar dat gekoppeld aan competentie, visie en inzicht.

En dan houd je er heel weinig over. Die moet je binnen zien te halen met alles dat je hebt.

06-06-2023 14:52

Mijnclub33x +9901

Jordi dus juist NIET. Is ook op geen enkele manier te vergelijken met zijn vader en hij lijkt uiterlijk ook helemaal niet op z'n vader. Vraag me wel eens af, is hij wel de 'echte' zoon? Bij bijvoorbeeld de Blindjes zie je gelijk dat die als twee druppels water op elkaar lijken.

07-06-2023 03:22

C14 +22420

Ga je nou werkelijk over uiterlijk beginnen :)? Haha.

Hij staat achter de visie van zijn pa, en dat is het belangrijkst.

07-06-2023 13:56

john_henraath +2

@C14 Al valt het de laatste tijd erg tegen voor Ajax supporters want als dat werkelijk zo is dat Ajax is op de eerste plaats er voor de supporters is/zijn waarom is het niet anders om want de laagste tijd zijn de supporters Van Ajax ook niets meer vroeg stonden de supporters vaak nog achter hun club maar dat is de laatste jaren erg weinig terug te zien de spelers enkele spelers worden uit gefloten of racistische opmerkingen of geluiden gemaakt naar enkele spelers en de trainers worden tegenwoordig als de club 'n paar wedstrijden die echt goed spelen meer tot op de grond gelijk gemaakt en ga zo maar even door dus dat de supporters staan nog maar weinig achter hun club en dat zie je niet alleen bij de Ajax supporters terug maar ook bij meerde clubs zie je dit vaker terug komen

07-06-2023 01:49

DieNase +7171

Win-Win voor de Telegraaf.. meer om over te schrijven, en als er oud voetballers bij zitten weer een mogelijke bron binnen de club. Laten we dit zooitje voor eens en altijd boycotten.

06-06-2023 14:13

ZwartNazareth +1412

Rob Jansen heeft blijkbaar niets geleerd. Jongens als Frank Rijkaard en Marco van Basten zijn geen bestuurders en dat is precies waarom het bij Ajax misging: een club leiden is iets heel anders dan op het veld staan.

06-06-2023 14:00

JanBiesbos +29059

Duurt allemaal wel erg lang …. Een AD een trainer… nieuwe spelers bah bah …

06-06-2023 13:59

Ferd +38497

beter duurt het iets langer en wordt de juiste keuze gemaakt, dan snel een nieuwe trainer presenteren die niet geschikt blijft zoals afgelopen seizoen

07-06-2023 07:46

JanBiesbos +29059

Die (van Praag) heeft toch die ziekenhuis Rvc naar binnen gefietst? Cq geluld?

06-06-2023 13:55

Godenzoon24 +15304

Ja en dan nog een sneer naar de huidige td omdat die niet door wil met zijn cliënt. En dan met de natte vinger ook allemaal namen op posities noemen enkel om hun naam op zoek naar rugdekking. H oe doorzichtig.

06-06-2023 13:53

Vik86 +42397

Dit klinkt niet veel belovend.. We gaan als club paar niveaus omlaag als oud voetballers cruciale posities gaan bekleden binnen ajax...

06-06-2023 13:10

Ozymandias +159568

Ik acht de kans groot dat Kroes het 'Ajax DNA' is die de ereleden naar voren zullen schuiven. Kroes heeft een hele goede relatie met heel veel van de belangrijke leden bij Ajax doordat hij lange tijd een actif lid van Ajax was en tot recent voor Ajax Zaterdag 5 speelde.

06-06-2023 13:14

Vik86 +42397

Hij zal een goede optie zijn, maar wil hij dat zelf wel op dit moment?..

06-06-2023 13:16

Ozymandias +159568

Gezien zijn verleden bij Ajax denk ik dat hij graag bij Ajax aan de slag gaat mits nu wel alle neuzen dezelfde kant op staan in relatie tot zijn komst.

06-06-2023 13:17

Vik86 +42397

Jaa ben benieuwd en misschien dat als hij komt de rust terug keert bij ajax..

06-06-2023 13:19

Soccerskins v2 +43345

Welke positie zou hij dan moeten innemen? De RvC?

06-06-2023 13:26

Ozymandias +159568

Die van algemeen directeur of (als Hendriks wordt doorgeschoven of Ajax de rol van algemeen directeur opsplitst) sportief directeur. Kroes en Geelen hebben een goede werkrelatie (Kroes was degene die voorstelde dat Geelen de onderhandelingen in relatie tot het verkoop van de TV rechten over zou nemen) en Kroes als sportief directeur met Geelen als zakelijk directeur zou een goed duo kunnen zijn om de taken van Vd Sar als algemeen over te nemen.

06-06-2023 13:29

debetweter +10078

Ajax-dna... het is me toch wat. Ik heb mijn vermoedens dat het niet echt meer bestaat, althans zo erg versplinterd dat het niet meer echt van waarde is. Wie ademt er nou echt nog Ajax die een functie kan bekleden. We hebben gewoon ex-voetballers nodig, die houden van aanvallend en attractief voetbal. Boeit me niet waar je die ervaring opgedaan hebt. Gewoon winnaars die van mooi voetbal houden. Tadic bijvoorbeeld, die was al Ajacied voordat hij bij Ajax kwam. Bergwijn, Bassey en Wijndal zullen nooit Ajax DNA krijgen. Berghuis bijv. Weer wel.

06-06-2023 13:38

Soccerskins v2 +43345

@Ozymandias

Daar gaan Van Praag en co. toch niet over? Hun kunnen een nieuwe bestuursraad aanstellen, die een nieuwe RvC kan aanstellen, die dan de TD en AD aanstellen. De wens van Van Praag zou dan over heel wat schijven moeten.

06-06-2023 13:49

Ozymandias +159568

Indirect gaat de bestuursraad daar over en Van Praag en co. beslissen nu wie daar in gaat komen. Kroes was ook door de bestuursraad naar voren geschoven voor de rol van technisch directeur (wat toen mis is gelopen door een gebrek aan coordinatie tussen de RvC en Vd Sar). Als de bestuursraad de RvC opdraagt iemand als directeur aan te stellen zal de RvC dat over moeten nemen of moeten opstappen.

06-06-2023 13:51

Aldek +5089

Hij zit ‘werkt’ nu toch bij AZ..

Dat gaat helaas niet meer gebeuren. Laat zich niet meer in zijn hemd staan door Ajax.

Thanks to VdSar 👈👎

06-06-2023 20:25

Ajaxfan31183 +16391

Op basis waarvan concludeer je dat. Overmars had een cruciale positie en gingen we er op achteruit, ja sinds hij weg is zijn we er op achteruit gegaan. Maar ik heb liever een voetballer op een cruciale positie dan een hockey coach

06-06-2023 13:58

Vik86 +42397

Ehh wat als de hockey meer toevoegt dan een oud voetballer?..je wilt je club toch steeds beter zien we worden..

06-06-2023 14:02

Ajaxfan31183 +16391

Hendriks zal niets en gaat niets toevoegen aangezien deze hockey coach het voetbal eruit wil halen en data erin wil zetten. En data heeft in het voetbal nog nooit wat gewonnen. Data is handig maar moet niet leidend zijn. Overmars , ten Hag en van de Sar keken niet naar data, we hebben mooie jaren gehad met een aantal kampioenschappen onder Frank de Boer hetzelfde en in de jaren 90alles gewonnen wat er te winnen viel , zonder naar data te kijken. En nu komt professor dokter Andersen met zn data . Als hij wil dat data leidend wordt dan moet hij terug naar de Olympische spelen gaan en niet directeur worden van een voetbalclub .

06-06-2023 14:17

Vik86 +42397

Je praat over het verleden.. Ale topclubs gebruiken data en doen er wat mee.. Jij vind dus dat ajax geen data moet gebruiken en daarbij achter gaat lopen op de concurrentie..

06-06-2023 14:20

Ajaxfan31183 +16391

Dus jij vind ook dat data leidend moet zijn in het voetbal🤔🤔🤔

06-06-2023 14:24

Vik86 +42397

Ik zeg niet dat data leidend is,maar het is tegenwoordig wel een onderdeel van de sport.. Met data kun je tegenwoordig wel veel zien qua waardes..belangrijk voor herstel, voeding, conditie etc.. Daarom gaan spelers ook steeds langer mee.. Je kunt er trainingen op aanpassen.. Tactieken etc..

06-06-2023 14:25

Ajaxfan31183 +16391

Ja maar Hendriks die wil dat data leidend is. Dat is juist het hele punt. Ik zei ook al data is een onderdeel van maar moet niet het voetbal in de weg zitten . Ras voetballers van de straat maken je kampioen en een paar cijfertjes op papier niet. Dat papiertje is alleen handig

06-06-2023 14:35

Vik86 +42397

Hendriks heeft nooit gezegd dat data leidend is??..

06-06-2023 14:37

Ajaxfan31183 +16391

Weet je dat zeker? Hij is niets anders bezig dan alleen maar met data , mislintat aangesteld, ze noemen hem schijnbaar de "data" Duitser tenminste dat hoor je maar 85 keer per week . Van den boomen, is niet snel zeiden ze al maar wel een zeer goede data . Die scout van man City , die ook van de data is , is op advies van hendriks aangesteld. Nogmaals als deze man echt aan de macht komt bij Ajax is het ver te zoeken . Er moet iemand rond hem zitten die wel een ajax hart heeft. En nee geen Jordy Cruijff die heeft niets met ajax op zijn naam na .

06-06-2023 14:58

Ozymandias +159568

"Als je passanten op basis van data spelers laat kopen, sluit dan de hekken van Ajax. Stop er dan maar mee."

Natuurlijk is een zaakwaarnemer tegen het gebruik van data in het transferbeleid. Zaakwaarnemers verdienen namelijk zo ongelofelijk veel doordat de meeste clubs spelers kopen op basis van hun relaties met zaakwaarnemers in plaats van op basis van data (scouting rapport zijn ook een vorm van data). Als steeds minder clubs hun transferbeleid laten bepalen door hun relaties met zaakwaarnemers wordt de toegevoegde waarde van een zaakwaarnemer voor hun client kleiner.

06-06-2023 13:07

C14 +22420

Branco lijkt echter nogal op basis van data gehaald te zijn, gezien de uitspraak van Mislintat dat hij Branco, ook bij Ajax, als een echte 8 ziet, en daar allerlei stats en cijfertjs bij haalde.

Had hij met zijn eigen ogen gekeken, en zijn spel gespiegeld aan de Ajaxspeelwijze en type tegenstand, had hij gezien dat het in niks een 8 voor Ajax is, maar een 6.

Data lijkt dan leidend te zijn, en dat is zo extreem kansloos. Dat doen alleen mensen die zelf totaal geen visie en inzicht hebben op dat vlak.

06-06-2023 14:57

Altijdindestraat +40160

'Als je passanten op basis van data spelers laat kopen, sluit dan de hekken van Ajax. Stop er dan maar mee.'

Wat moet je dan doen met je natte vinger in de wind staan en vertrouwen op je Ajax-DNA? Is dat niet wat gedateerd, je pakt alles aan om tot een juiste beslissing te komen en daar hoort ook DATA bij, fossiel!

06-06-2023 12:19

JariHeijden +5604

Ja, dit stukje van Rob Jansen is niet serieus te nemen.

06-06-2023 13:11

C14 +22420

@Altijd

Maar data mag niet leidend zijn, dan wordt het compleet kansloos, alleen ondersteunend, stavend.

Mislintat lijkt data leidend te maken.

06-06-2023 15:04

w86 +9436

Zeer opvallende rol die Rob Jansen hier gaat spelen. Er ontstaat een duidelijk cirkeltje Heitinga-Telegraaf-Jansen. En dat op zich is al een reden waarom Heitinga geen trainer meer kan zijn, ook geen assistent. Jammer voor het zogenaamde kind van de club.

Verder allemaal namen noemen van zijn cliënten die Ajax gaan helpen. De helft heeft al aangegeven helemaal niet te willen, maar los daarvan lijkt het een coup. Met straks allemaal marionetten van Rob Jansen op belangrijke posities. En laat die Rob Jansen dan straks ook vast wel wat spelers kennen die Ajax kan halen met die volle bankrekening.

We hebben het afgelopen zomer gezien wat er gebeurd als zaakwaarnemers de macht grijpen. En Jansen is echt niet beter in dat geval dan die zaakwaarnemer van Schreuder.

De sneer naar Mislintat over z'n data is te triest voor woorden. Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat dit een onderdeel is van een totaalplaatje. Lijkt me volkomen normaal. Dat Jansen en co daar jeuk van krijgen zegt meer over hun verouderde visie dan over Mislintat.

06-06-2023 12:07

Dusbaba +15405

Welke oud spelers met het zogenaamde AJAX-DNA hebben eigenlijk een beetje opleiding genoten? Mij schieten er maar 2 te binnen. Rody Turpijn en Daniel de Ridder.

06-06-2023 12:06

Linksbuiten +1810

Ja, Marco van Basten, daar hebben we behoefte aan...

06-06-2023 11:59

Steffenhagen +37848

Van Praag moet vooral de verschrikkelijke Henrichs van het pluche zien af te houden …

06-06-2023 11:54

Vik86 +42397

Werken samen volgens mij

06-06-2023 13:11

Yo +250

Waarschijnlijk zijn de vijf ereleden dan: Michael van Praag, Leo van Wijk, Hennie Henrichs, Jan Buskermolen, Hans Bijvank. Gebaseerd op het feit dat Sjaak Swart, Arie van Os en Rob been Sr al dik in de 80 jaar zijn.

06-06-2023 11:34

Godenzoon24 +15304

Nou met Hennie Henrichs gaat er echt niets goeds uitkomen!

06-06-2023 13:57

freak31 +5676

Nieuwe naam voor Ajax: Boomers United...

06-06-2023 11:31

fmol11 +1236

Dit verzin je toch niet? Wat een onzin allemaal.

Allemaal oud voetballers (en cliënten) naar voren duwen die al meermaals hebben aangegeven geen trek te hebben in een bepaalde rol of al meermaals bewezen hebben helemaal niet geschikt te zijn.

De hetze van de Telegraaf tegen de huidige beleidsbepalers bij Ajax is wel heel zielig en opvallend. Kennelijk zijn ze hun lijntjes kwijt. Wat een schande.

06-06-2023 10:53

Bc te P +22130

Al die meningen over onze club komen ondertussen echt mijn strot uit

06-06-2023 10:52

MrGreen +1715

Waar komt toch dat vreemde idee vandaan dat goede voetballers ook goede bestuurders zijn? Dat ze automatisch op een goede wijze een bedrijf kunnen runnen?
De meeste goede voetballers zijn vaak al geen goede trainer, laat staan dat je ze andere belangrijke posities moet laten bekleden, louter op basis van hun voetbal prestaties…

06-06-2023 10:50

Johan4ever +10914

En waar komt het vreemde idee vandaan dat zakenmensen denken te weten hoe ze een voetbalclub moeten leiden! En het ergste is wel dat een bobo als Hendrix denkt te weten hoe je een voetbal JO moet opzetten terwijl hij dit nog nooit heeft gedaan...

06-06-2023 11:29

w86 +9436

Bobo Hendriks heeft een behoorlijke carrière in de sportwereld anders. Dat z'n kop jou niet aanstaat kan, maar dit is een ruimschoots bewezen sportbestuurder. Dat kan je (met alle respect) niet zeggen over bijvoorbeeld Van Basten, Bergkamp of Bogarde.

06-06-2023 12:09

Johan4ever +10914

Hij heeft nog nooit iets in het voetbal gepresteerd...

06-06-2023 12:17

w86 +9436

En jij denkt dat in de voetbalwereld heel anders gaat dan in hockey, basketbal, volleybal etc? Zo lang Hendriks niet zelf de O15 gaat trainen gaat er niks mis.

06-06-2023 12:23

Johan4ever +10914

´Zo lang Hendriks niet zelf de O15 gaat trainen gaat er niks mis.´

Gelukkig niet, het is al erg genoeg dat hij zich er mee bemoeit... en het overgrote deel van mensen uit andere sporten redt het niet in de voetbalwereld...

06-06-2023 12:32

MrGreen +1715

Ik leg liever m’n lot in de handen van competente bestuurders met bewezen ervaring in de sportwereld, dan van een stel oud-spelers die niet weten hoe een organisatie geleid moet worden.
Wat heeft Hendriks tot dusver in jouw ogen niet goed gedaan?

06-06-2023 12:33

Johan4ever +10914

´Wat heeft Hendriks tot dusver in jouw ogen niet goed gedaan´

Wat heeft hij volgens jou dan wel goed gedaan...

06-06-2023 12:37

MrGreen +1715

Hij is aangesteld in september. Heeft volgens mij (maar pin me daar niet op vast) als doel is de jeugdopleiding te moderniseren. Er is nog geen resultaat, want de man zit er net.

Mijn punt is: er worden nu al bakken stront over hem heen gegooid, zonder dat hij de kans krijgt zich te bewijzen. Hij wordt schijnbaar afgerekend op z’n voorkomen, gevoed door de hetze van de Telegraaf en Derksen en consorten. Het gaat helemaal nergens over.

06-06-2023 12:44

MrGreen +1715

“en het overgrote deel van mensen uit andere sporten redt het niet in de voetbalwereld”
Heb je hier goede voorbeelden van?

Ik zie juist veel voorbeelden van waar het wel slaagt
Eenhoorn - AZ - honkbal
Gerbrands - AZ, PSV - volleybal
Siemerink - Ajax - tennis
Menig individueel trainer in de Ajax-jeugd afkomstig uit andere disciplines dan voetbal.

06-06-2023 12:48

w86 +9436

Johan4ever is precies van de oude stempel waar men in het voetbal gek op is. De voetbalwereld waarin men zich nog steeds stoort aan tijdrekken terwijl er tal van andere sporten zijn met zuivere speeltijd. Waar de videoref pas recent wordt gebruikt nadat dit in meerdere sporten al veel verder is, en dan nog wordt het niet goed geïmplementeerd.

Er heerst een totaal gebrek aan ontwikkeling in de voetbalwereld en degenen die het wel willen ontwikkelen worden terug hun hok in geduwd door de fossielen.

06-06-2023 13:08

Johan4ever +10914

Eenhoorn is altijd kind aan huis geweest bij feyenoord en ambassadeur...

Alberda kwam ook uit vollybal was geen succes! Gerbrands heeft het bij az goed gedaan maar bij psv waren ze hem liever kwijt dan rijk...

Siemerink heeft niets te doen met voetbaltechnische zaken hij is er om de bus te regelen en kruisjes achter een speler te zetten waardoor hij speelgerechtigd is...

En volgens mij zijn alle techniektrainers bij de jeugd oud voetballers... Jongkind was ook geen succes omdat hij zich niet aan zijn taken heeft gehouden...

06-06-2023 13:40

Johan4ever +10914

w86 ik ben voor mensen die zich bezig houden met zaken waar ze goed in zijn...

06-06-2023 13:46

jerryisthename +31844

Die Jansen overschat zichzelf ook schromelijk, hè? Gewoon mondje dicht. 🤫 Gladde parasiet.

06-06-2023 10:46

MichelAngelo66 +22258

Dat van Praag goed moet nadenken wat hij doet is zeker waar, maar hoe Jansen dit verder invult is op zijn zachtst gezegd nogal merkwaardig.... sowieso begeeft hij zich op glad ijs als zaakwaarnemer over wat van Praag moet doen. Waar bemoei je je mee zou je denken.

06-06-2023 10:38

Ozymandias +159568

Oh, als Bergkamp hoofd jeugdopleiding en Cruijff technisch directeur is wordt Heitinga opeens wel een goede hoofdtrainer? Van Basten is de perfecte technisch commissaris? Van Basten heeft ervoor gezorgd dat Ajax bijna falliet is gegaan...

06-06-2023 10:33

Qifesh +24917

hilarisch die jansen

06-06-2023 10:39

Ozymandias +159568

Rijkaard heeft al vele keren gezegd dat hij totaal geen interesse heeft in zo'n rol en dat juist zelfs specifiek NIET WIL. Vies van Jansen toch zijn naam te gebruiken om fans achter zich te krijgen.

06-06-2023 10:30

Odysseus +14307

Jansen vergeet even dat bijna alle namen die hij noemt helemaal geen rol willen spelen. Wat een rancuneuze, incestueuze lul is dit zeg.

06-06-2023 10:26

Odysseus +14307

Jeetje, ik kom er nu achter dat ik kennelijk dus geen echte Ajacied ben, omdat ik Heitinga absoluut niet als hoofdtrainer wil.

06-06-2023 10:25

Altijdindestraat +40160

Wil psv graag Jong Ajax worden? Bosz en Dolberg als spits, haha

06-06-2023 10:04

ptjebel +2250

Hou maar op Janssen.
We hebben je allang door.
Terug in je Haagse hok.

06-06-2023 09:57

Elayais +5070

Rijkaard: wil niks meer in het voetbal doen
Van Basten: is gepolst heeft absoluut geen zin in een RVC functie
Technisch Directeur: hebben we al
Dennis Bergkamp: volgens mij wil die ook helemaal niet
...

Dit is echt gewoon een beetje zielig aan het worden. Als mr. Jansen een goede zaakwaarnemer zou zijn, zou hij met Heitinga in overleg gaan over het feit dat Heitinga nu nog niet klaar is voor deze functie, zeker niet met de situatie waar Ajax in zit. Dan ga je kijken naar de beste weg om Heitinga hiervoor klaar te stomen, eerst een PEC Zwollen of FC Emmen trainen, ervaring op doen.

Nu gaan lopen janken over hoe oneerlijk hij behandeld is, dat is pas schadelijk voor zijn carrière.

Ook dat gezeik over de data duitser... iemand heeft dat ooit geroepen en nu vind iedereen dat een mooie stok om mee te slaan omdat ze met lege handen staan. Diep triest dit. Data is helemaal niet het belangrijkste voor Mislintat, het is een onderdeel van, zoals het zou moeten zijn.

06-06-2023 09:53

fluwelenlinker +11798

Inderdaad. Hypocrisie ten top.
De meeste namen die Jansen opnoemt, zijn meermaals gevraagd voor bepaalde functies bij Ajax maar ze willen niet.
Jansen kiest voor de makkelijke optie, namelijk roepen aan de zijlijn. Vanaf het moment dat ze verantwoordelijkheid wordt aangeboden dan lopen ze weg.
Popiejopie!

06-06-2023 10:16

MosesD +14679

Meneer Rob Jansen die de zaken behartigde van hockeyer Teun de Nooijer. Ik ken hem in die hoedanigheid iets beter, en weet dat het een hele enge man is. Nu wil hij dat al zijn cliënten zogenaamd 'Ajax gaan redden'. De dubbele agenda wordt iig niet onder tafel gehouden (kuch, kuch......) Laat van Praag nou gewoon hele kundige mensen benaderen. Ajax dna, ex-speler is mooi meegenomen, maar geen must.

06-06-2023 09:52

Oxxer +164340 moderator

Mino Janssen is op dreef, zolang het wordt ingericht dat Sjonnie Beton Heitinga trainer is van Ajax1

06-06-2023 09:45

EuforischeRealist +15577

En hoeveel van het rijtje genoemde namen hebben er Jansen als zaakwaarnemer...?

Maar dat is puur toeval natuurlijk!

06-06-2023 09:41

Rikkie66 +22835

Haal Jezus ook ff terug. Is toch totaal onrealistisch

06-06-2023 09:29

sucre +15200

Is de Telegraaf nou echt de mediapartner van ons aller Ajax? Daar moet toch echt een punt achter gezet worden?!

06-06-2023 09:28

MosesD +14679

Fout in de oorlog, fout nu. De Amsterdamse verzetskrant Het Parool, die past ons veel beter.

06-06-2023 09:53

Qifesh +24917

Vond het zo jammer dat johan zijn column in de tg had..

06-06-2023 10:41

UwSchipper +5628

Rob Rot Rop !

06-06-2023 09:24

MAD020 +1038

Waarom zoveel topics over Jansen op AS? Volgens mij een stuk of 5? Eentje met daarin een opsomming van al zijn gelul de afgelopen dagen was wel genoeg geweest.

06-06-2023 09:21

trodat4030 +96845

Alleen die laatste zin is spot-on en moet Jansen lekker zelf naar luisteren. Doei!

06-06-2023 09:18

deMeester +11450

Haha wat een gelul. Heitinga moet nooit meer trainer worden.
Of van Basten wel zo een goed idee Is? Als trainer was het een ramp
Rijkaard wil niet eens iets.
Bergkamp heb ik nooit op enig communicatief niveau kunnen betrappen.
Alleen maar Ex Spelers lijkt mij ook geen goed idee.
Al zou ik Cruijff en Bogarde een goed idee vinden.

Overigens als je Mislintat en Hendriks eruit wil trappen dan zal je een aardig bedrag kwijt zijn het afkopen van hun contract. Dat is wel even iets meer dan die lullige 35 tot 50.000 euro per jaar voor de RvC.

Jansen is al helemaal niet iemand met Ajax DNA die heeft slechts het "grijp geld DNA".

06-06-2023 09:12

twynestar +28363

Van Basten is een luie slecht geinformeerde analist. Als trainer ook niet echt een bedreven vakman.

06-06-2023 09:52

MrMalandro +1757

Fantastische suggesties, Jansen! Ter aanvulling: maak Sinterklaas de penningmeester, stel de Kerstman en zijn rendieren aan voor de scouting, en de Paashaas als conditietrainer.

06-06-2023 09:01

twynestar +28363

BA Baracus als hoofd beveiliging, Face als hoofd communicatie en Michael Knight als buschauffeur! Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

06-06-2023 09:53

Danielson +50460

En Michael Scott als nieuwe AD. Lijkt mij zeer geschikt.

06-06-2023 10:08

twynestar +28363

No! No god please no! Nooooooooo!!!!!!!!

06-06-2023 10:23

Bouke & Nourdin +364

Die is in zijn wieg geschoten zeg ... en precies wat iedereen zegt, Rijkaard heeft nooit wat willen doen bij Ajax, V Basten kan heel goed kritiek geven maar zelf heeft hij het ook niet best gedaan bij Ajax al zou hij misschien een goede opvolger van Edwin zijn samen met Menno Geelen. Maar ik heb bij deze gasten het vermoeden dat ze alleen gevraagd willen worden door Ajax om vervolgens nee te kunnen zeggen.. Uiteindelijk was Jan v Halst de enige die in de RVC wilde gaan zitten als 5e keus. En Bergkamp ja misschien is hoofdjeugdopleiding iets voor hem maar van hem hoor je ook niks meer. Woont en werkt hij in Engeland? Weet iemand dat? met die hang naar vroeger ben ik bang dat dat niet meer past in het hedendaagse voetbal. Gewoon goed inzetten op de jeugd en een paar gerichte aankopen dan moet het lukken. En laat Mislintat nou gewoon zijn werk eens doen en brand hem niet van te voren af. Al vind ik het vreemd dat het gesprek tussen hem en Heitinga nou opeens toch anders zou zijn gegaan.. al is het zo wat Perez zegt bij ESPN dat het nooit goed gaat als je zo'n gesprek hebt. vanuit Heitinga zijn perspectief. al vind ik wel dat hij moet aanblijven als assistent bij het 1e als dat zo is afgesproken. of hij moet dat zelf niet willen natuurlijk.

06-06-2023 08:58

laling +2329

Al de namen die Jansen noemt hebben allemaal al meerdere keren aangegeven niet (meer) open te staan voor een rol bij Ajax.

Wat een onzin allemaal.

06-06-2023 08:54

RichardWitschge8 +5204

Lekker makkelijk roepen door Jansen. Precies wat een groot deel van de supporters wil horen. Hij weet natuurlijk ook wel dat deze combinatie van oud-spelers het nooit gaat worden, dus lekker populistisch roepen maar onrealistisch. Neem alleen al Rijkaard. Heeft al meerdere keren aangegeven niks meer in voetbal te willen doen.

06-06-2023 08:50

Amp +37797

Hahahah, als je spelers gaat halen op basis van data, stop er dan maar mee... Maw: bij wie moet ik nu mn lulverhalen ophangen als ik spelers moet slijten?

Komt ie ook weer met zn rijkaard, van basten en bergkamp. De een wil niks met voetbal doen, de ander is niet eens geschikt als assistent en heeft de boel financieel al eens verneukt bij ajax, en de laatste is er nota bene uitgewerkt door zn poppetje Vd Sar.
Van mij mag Sven doordenderen als hij dit soort ballen gehakt als Jansen buiten de deur kan houden

06-06-2023 08:39

debarbaar +8250

Toch wel bizar dat de podcast van Leo Driessen dit zaterdag al besprak in het bijzijn van Valentijn Driessen en dat het 4 dagen heeft geduurd om de krant te bereiken.

Laten we Rob Jansen nou niet serieus nemen. Alle namen die vallen zijn clienten van hem en geen van de kandidaten is geschikt voor de functie waarvoor ze worden aangedragen. Rijkaard heeft nooit wat willen doen voor Ajax, Bergkamp werd ontslagen omdat hij incompetent was (Nota bene door twee andere klanten van Rob Jansen en Cruijff heeft net zoveel Ajax DNA als de receptioniste van het hotel dat bij de Arena staat. De zoon van heeft niets met Ajax.

06-06-2023 08:23

Freddy +11444

Rijkaard is zelfs meerdere malen benaderd toch?

06-06-2023 08:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.