Van Duivenbode ziet dat twaalf nieuwelingen niet voldoen: 'Is de directie of RvC wel akkoord gegaan?'

door Bart Veenstra 201

Bron NU.nl

Van Duivenbode ziet dat twaalf nieuwelingen niet voldoen: 'Is de directie of RvC wel akkoord gegaan?'

door Bart Veenstra 201

Bron NU.nl

Laatst geüpdatet

Theo van Duivenbode, voormalig commissaris voetbaltechnische zaken bij Ajax, heeft zijn vraagtekens bij het beleid van Ajax in de afgelopen zomer. De inmiddels voormalig directeur voetbalzaken Sven Mislintat haalde liefst twaalf nieuwe spelers en volgens Van Duivenbode is het de vraag of de RvC en overige directieleden wel akkoord zijn gegaan met al deze transfers.

'Het is misgegaan bij de twaalf nieuwe spelers, die niet voldoen', zegt Van Duivenbode tegenover NU.nl. 'Vreemd dat Steijn amper bij die transfers geraadpleegd is. Is de directie of de RvC wel akkoord gegaan? En waarom? De meeste van die nieuwelingen liggen ook nog eens voor vier of vijf jaar vast en dus is Ajax die voorlopig niet kwijt. Dat is kwalijk.'

Volgens Van Duivenbode valt trainer Maurice Steijn weinig te verwijten. 'Hij is met deze spelers opgescheept met de boodschap: maak er maar een team van. Als het dan niet lukt, kun je daar als trainer geen moer aan doen. Zet Josep Guardiola voor deze groep en ook hij maakt er geen winnend elftal van. Iedereen bij Ajax moet zich erbij neerleggen dat dit een verdomd moeilijk seizoen gaat worden.'

Rep en Mühren maken zich eveneens zorgen om situatie bij Ajax

Ook oud-Ajacied Johnny Rep heeft zijn vraagtekens bij de twaalf nieuwe spelers van Ajax. 'Ik kende bijna niemand van die nieuwe spelers en zie er ook totaal geen potentie in. Het is toch waanzinnig dat Mislintat alles zomaar mocht doen? Er moet bij Ajax nog een zooitje weggestuurd worden. En dan bedoel ik de mensen die Mislintat door hebben laten klooien', aldus Rep, die vindt dat het tijd is om schoon schip te maken bij Ajax. 'De Raad van Commissarissen, Jan van Halst (interim-directeur, red.) en Maurits Hendriks (Chief Sports Officer, red.), die belangrijk was bij de komst van Mislintat, hebben dit laten gebeuren. Zij mogen er van mij ook uit.'

Arnold Mühren zag het somber in toen bleek dat Edson Álvarez, Mohammed Kudus, Jurriën Timber en Dusan Tadić zouden vertrekken. 'Zeker nadat Ajax twaalf nieuwe spelers haalde, die het Ajax-DNA niet hebben. Ik had liever gezien dat ze voor vier à vijf goede spelers waren gegaan, zoals Donny van de Beek en Hakim Ziyech. Daarvan weet je wat je aan ze hebt', aldus Mühren, die vindt dat Steijn mag blijven als trainer. 'Hij moet toewerken naar een vast elftal met een Nederlandse kern, met jongens als Silvano Vos, Jorrel Hato en Kenneth Taylor. En zeggen tegen de aankopen: laat eerst maar eens zien of je het Ajax-niveau hebt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JoeBlow +8182

Uhh, Theo. Alle respect voor jouw bijdrage aan ons aller Ajax door de jaren.

Maar volgens mij loop je nog met je majorette stokken te gooien en is de fanfare al in het volgende dorp.

28-09-2023 22:14

Mijnclub33x +9860

En ik zou in de winterstop al drie vier s

28-09-2023 17:00

Mijnclub33x +9860

En ik zou in de winterstop al 3 a 4 van die gehaalde Miskooptat spelers de wacht aanzeggen.

28-09-2023 17:02

Mijnclub33x +9860

Mislintat is gewoon even bij de Big Bazar wezen shoppen, z'n karretje vol met 12 spelers in de uitverkoop.😂

28-09-2023 17:06

Jp777 +8774

Dit is echt storend , spelers hebben geen echte eerlijke kans gehad, waarom voldoen ze niet? Hoe weten ze dit? Echt iedereen papegaait de Telegraaf na maar hoe kun je spelers nu afschrijven op basis van niks?

En Bergwijn is aanvoerder, laat al 2 jaar niks zien?? Dit kan toch niet

27-09-2023 21:02

Catenaccio +2752

Maar al die gasten, rep, muhren sneijder vink willen allen niets doen, alleen langs de kant als Staler en Waldorf vd Muppets.
Van Duivenbode heeft tenminste nog in de RVC gezeten

27-09-2023 20:30

Adam24 +39115

Hoe heeft Van Duivenboden dat gezien? Ik heb ze allemaal vrij weinig zien spelen en zelfs de absolute topaankoop bakt er niets van (Sutalo). Als niemand goed speelt, is er iets anders mis.

27-09-2023 18:50

Jarivanheumen +5684

Het zijn echt allemaal schandalige aankopen. Stuk voor stuk. Of ze kunnen er niks van, of ze passen niet in een 433 systeem of ze waren niet nodig omdat er al genoeg spelers op die positie rond liepen . Mislintat heeft ajax 40 jaar terug geworpen en alles kapot gemaakt

27-09-2023 17:09

Jeugd +24779

🤣🤣🤣 Theotje gooit er ook nog onzin en kroegpraat uit.

Ik zie het andersom. Steijn maakt er een puinhoop van.
De selectie is zo slecht nog niet. Tuurlijk zullen er paar miskopen bij zitten maar dat is altijd zo. Ja ook onder de door velen heilig verklaarde Overmars.

27-09-2023 15:44

Jeugd +24779

🤣🤣🤣 Theotje gooit er ook nog onzin en kroegpraat uit.

Ik zie het andersom. Steijn maakt er een puinhoop van.
De selectie is zo slecht nog niet. Tuurlijk zullen er paar miskopen bij zitten maar dat is altijd zo. Ja ook onder de door velen heilig verklaarde Overmars.

27-09-2023 15:44

LL +1299

Hoezo vraagtekens bij het aankoopbeleid? Die vraagtekens zijn al weken uitroeptekens. Wat een incompetente klootviolen hebben er aan het roer gestaan of staan daar nog steeds. Zelfs bij een vierde klasse amateurclub zouden deze nobodies alles naar de klote helpen. Een moeilijke, maar prachtige klus voor Alex Kroes. Ik mag hopen dat hij gaat laten zien hoe het WEL moet en wat beleid maken bij een topclub inhoudt.

27-09-2023 15:38

C14 +22411

Als je Taylor al hebt, haal je niet Van de Beek erbij. Taylor kan diezelfde rol invullen, en naast Taylor heb je een creatieve, handige en heel vaardige speler aan de bal nodig, type Misehouy of Simons. Je mist nu versnelling en de actie/dribbel op het middenveld.

27-09-2023 15:35

C14 +22411

Het over Ajax DNA hebben en dan Alvarez noemen, de spelers die daar het meest haaks op staat ever.

27-09-2023 15:33

C14 +22411

De directie en RvC akkoord gegaan? Wat zou dat uitmaken? Daar zit geen enkel voetbalverstand, visie en inzicht, dus wel of niet akkoord, het maakt geen verschil.

Je zou je veel meer moeten afvragen of andere technische mensen, zoals de Hoofd Scouting, de Hoofd Jeugdopleiding, de trainer (inspraak alleen) ermee akkoord waren. En nee, dat waren ze niet.

27-09-2023 15:26

Veli +1991

Wat een gelul!

27-09-2023 14:57

slumpf +4563

Iedereen vertelt precies het verhaal dat de T vanaf het begin al schrijft. Zonder toevoegingen of nuances, complete zinnen worden overgenomen. Lezen die oud voetballers alleen die krant en hebben ze geen eigen mening meer?
Ik weet ondertussen ook niet meer wie er gelijk heeft, maar ik vind dit wel opvallend.

27-09-2023 13:41

ProfessorX +19827

Off ineens weten ze het allemaal onderwijl zeggen ze dat ze niemand kennen maw ze kennen wel alle andere spelers !

Dom gelul als je enkel kijk naar Barca real Bayern MC Arsenal ja dat kan je niet vergelijken .

Kwestie van open deuren intrappen .

27-09-2023 13:31

ratje +3506

De complete selectie moest vernieuwd worden + de salarisuitgaven moesten naar beneden. Niemand had dit beter (en sneller) kunnen doen dan Sven. Waarmee ik niet zeg dat hij alles perfect gedaan heeft (deze selectie + Ziyech was al heel mooi geweest). Met Ziyech had je een rechtsbuiten, oud Ajacied, kwaliteit en ervaring. Helaas duurde Kudus te lang en mocht Sven nog niet doorschakelen naar Ziyech. Toen Kudus weg was, was Hakim al rond in Turkije.

27-09-2023 13:28

Juan62 +46180

Ik denk dat een ander het wel beter en sneller had kunnen doen,
Sven is geen wundermacher.

27-09-2023 14:31

Indy2 +15254

"Zet Josep Guardiola voor deze groep en ook hij maakt er geen winnend elftal van."

Dus zelfs Guardiola kan met deze groep niet van Fortuna en Ludogorets winnen?

27-09-2023 13:19

MosesD +14662

Allemachtig Rep en Mühren.... dan hebben we het wel over het intellect van Ajax hoor. Nee, wacht het DNA bedoel ik natuurlijk. Deze mannen, met alle respect, die moeten we niet al te serieus nemen. En dan van Duivenbode. Toen hij vertrok als commissaris werd eindelijk de 1 mio salary cap losgelaten en ging Ajax bloeien. Later is Overmars daarin doorgeschoten, maar met 1 mio kon je onmogelijk internationaal potten breken. Maar goed, Theo beweert dat 12 aankopen niet voldoen. Hoe weet hij dat? Hij heeft ze alle 12 al een paar wedstrijdjes 90 minuten aan het werk gezien? Wat een opportunistisch gezwam van een paar ouwe sokken.

27-09-2023 13:07

Wobbo +11315

Nee laten we de kant kiezen van een of andere data Duitser ipv echte Ajacieden. Dan ben je lekker.

27-09-2023 13:55

MosesD +14662

Data Duitser, onder welke steen kom jij? En wat is een echte Ajacied volgens jou?

27-09-2023 14:35

Ajax1969 +4162

Er zitten 50 kleuren grijs tussen zwart en wit, @Wobbo.

27-09-2023 22:56

DonQ +6004

Wat een ontzettend dom en kortzichtig geleuter wordt er gebezigd door vele van de media en coryfeeën. Neigt soms bijna naar Xenofobie. En die arme Steijn is het allemaal maar overkomen, die kan er helemaal niets aan doen. Arme arme Steijn..

27-09-2023 13:06

Bapinho +3418

Toch verschrikkelijk dat dit de gemiddelde consensus is van een voetbal volger in nederland. We moeten terug naar vd beek en ziyech. De een heeft 1 knie en de ander heeft 3 wedstrijden gespeeld in 4 jaar. En dat moet dan per persoon minimaal weer 3 miljoen per jaar gaan kosten zeker. Ja top idee. Zo is Ajax zo uit de problemen

27-09-2023 12:53

Odysseus +14284

Schrikbarend, de kortzichtigheid en het niet op de hoogte zijn van zaken waarmee prominenten de zaak bekijken. Zorgelijk.

27-09-2023 12:48

Web +178830

Leg eens uit
Cruijff zou het zelfde zeggen, en dan neemt ieder het aan

27-09-2023 12:49

DonQ +6004

Nee, Cruijff zou met nette woorden zeggen dat de trainer een imbeciel is en er niks van patronen of spelideeen te ontwaren zijn die met Ajax te maken hebben.

27-09-2023 13:01

Dusbaba +15370

Hoe weet jij in hemelsnaam wat Cruijff zou zeggen? Je hebt jezelf wel heel hoog zitten.

27-09-2023 13:45

Odysseus +14284

Ik durf niet voor Cruijff te spreken wat hij hierover zou hebben gezegd.
Ik vind in dit betreffende geval dat Van Duijvenbode belachelijk snel oordeelt dat de aanwinsten allemaal geen kwaliteit zouden hebben en niet kijkt naar de omstandigheden waaronder zij worden ingepast. Namelijk een trainer zonder tactisch inzicht, een elftal zonder vastigheden en het gemakkelijk slachtofferen van spelers. Daarnaast lijkt Theo de kwaliteit als iets statisch te zien, terwijl de aanpak van Mislintat erop was gericht met name in te kopen op potentieel en dat Steijn de kwaliteit zou hebben dit verder te ontwikkelen. In dit laatste heeft Mislintat zich ernstig vergist. Maar dat pleit ervoor om te stoppen met deze trainer.

27-09-2023 13:46

Wobbo +11315

Herinner je het Ajax van vorig seizoen. Nog met de leiders, sterk houders Timber, Blind, Alvarez, Kudus, Klaassen en Tadic. Wat voor een enorm slecht Ajax dat was. Al die spelers zijn vertrokken. In de plaats daarvan kregen we 12 nieuwe spelers waarvan er geen directe versterkingen tussen zitten. Veel spelers kwamen ook nog veels te laat. Als je dat allemaal weet dan is het toch volledig logisch dat het nog slechter is dan vorig seizoen?

27-09-2023 13:59

Odysseus +14284

@Wobbo: eens.

27-09-2023 14:12

Rentokill +4607

Zonder Mislintat hadden we Tadic, Ziyech, Lang, vd Beek, Bosz, Blind, Conceicao, Tagliafico, Sanchez (van Spurs), Traoré (van weleer), etc kunnen hebben en was je waarschijnlijk kampioen geworden. Nu duurt t jaren om dit te herstellen. Degenen die dit hebben laten gebeuren moeten weg.

27-09-2023 12:48

Hans.D88 +3780

Voor zulke salarissen hebben we het geld niet. Met dit rijtje ben je al gauw 30M kwijt.

27-09-2023 13:07

ProfessorX +19827

Tsja dat vergeten ze voor het gemak 😏

27-09-2023 13:33

Rentokill +4607

Wat te denken van 12 spelers kopen of niet gederfde inkomsten door resultaat. Kost ook centjes hè? Stelletje ‘realisten’? Ging t dan (financieel) zo slecht tijdens die hoge salarissen?

27-09-2023 13:58

Web +178830

Zullen dan alleen de ouderen twijfelen over de aankopen, en denkt de rest dat de aangekochte spelers goed zijn?
Twijfelen die echt nu niet, is het alleen de schuld van Steijn?
Gaat Ajax met een nieuw trainer mee deze spelers de pannen van het dak spelen?

Ik betwijfel het heel erg
Vorig jaar heb ik ook gezegd dat Schreuder ontslaan ( wel terecht en te laat ) dat dit niet het geval zou zijn

27-09-2023 12:48

ProfessorX +19827

Je kan pas iets beoordelen als je een langere tijd mee werkt .

Niets maar dan ook niets in het bedrijfsleven scoort hoog als 85% weg gaat uit je bedrijf en vervangen wordt met een slechte ceo die het niet kan overbrengen dan loopt iedereen in een put , maar wie ontsla je dan ?

A betreffende werknemer die zich nog moet aanpassen

B de HRM die deze mensen plots overhaast moest vinden ipv duur betaalde ex medewerkers waar je bedrijf aan kapot kan gaan .

C de ceo die klaagt en wijst dat de werknemers niet deugen de hrm niet deugd en hij geen schuld heeft aangezien hij heeft gezegd hoe of wat en daar niet mee overkwam


????

27-09-2023 13:38

Web +178830

Tot 6 jaar geleden werden er ook geen grote salarissen betaald
Het is begonnen met Ziyech, Tadic en Blind
Daarvoor was Ajax creatief met kopen, en kreeg de jeugd veel kansen

Maar Ajax heeft niet mee genomen ( Overmars ) dat die jongens ouder worden, en dus minder kunnen brengen. Daar is schijnbaar niet goed over na gedacht?

27-09-2023 12:32

Nieuwmarkt +2989

Tuurlijk is daar wel over nagedacht, dat schrijf je gewoon af. En dat is ook helemaal prima in zulk soort gevallen.
"Daarvoor was Ajax creatief met kopen, en kreeg de jeugd veel kansen"
Je bedoelt de Sigthorsons, Sana's etc?

Het probleem is hem dat een Bergwijn, Klaassen, Brobbey, Wijndal, Berghuis zijn gehaald met een veel te hoog salaris.

27-09-2023 12:35

Web +178830

Als je 34 jaar bent en je krijgt nog steeds dat geweldig salaris, is er geen ruimte om weet bv 2 spelers aan te trekken
Ajax heeft ver boven zijn stand geleefd

Die tot 6 jaar geleden zijn er geen goede spelers gehaald?

Toen was Ajax Ajax nog nu niet meer

27-09-2023 12:39

Nieuwmarkt +2989

Tadic had nog prima mee gekunt tot dit seizoen. Zijn contract liep ook tot 2023, alleen die werd in 2021 verlengd met nog meer salaris.
Hetzelfde geld voor Blind ook verlengd in 2021.
En dan nog eens Klaassen halen die niet genoeg was bij Werder.

Overmars heeft er een aardige puinhoop van gemaakt. Vervolgens maken Hamstra/Huntelaar er nog een groter potje van en dan komt Sven om de boel schoon te maken. Over de spelers valt nog niets te zeggen maar ga uit van een 50% mismatch, dan zou de jeugd die 50% dus moeten opvangen.

27-09-2023 13:01

JesperOdeTovenaar +1211

Die lullen naar dat ze verstand hebben. Allemaal oud Ajax DNA die tegen vernieuwende werkwijzen zijn. Wat de boer niet kent vreet die niet. Mega jammer dat deze werkwijze nu weg is. In zijn tijd als RVC commissaris heeft Van Diivenbode al mega veel goede aankopen geblokkeerd vw te duur. Nee moest allemaal eigen jeugd zijn. Die toen veel te weinig niveau hadden. Overmars en Van der Sar hebben niet naar zijn adviezen, inmiddels vanaf de zijlijn, geluisterd, en toen kwam 2018/2019.

27-09-2023 12:28

Web +178830

Dan ga je toch lekker zo door
Leer eens waardoor Ajax groot is geworden

Ik kan je verzekeren
Dat Cruijff hetzelfde gezegd zou hebben
Maar dat word het wel aangenomen

27-09-2023 12:33

JesperOdeTovenaar +1211

Je moet Crijf zijn ideeën over voetbalwijze mixen met moderne werkwijzen. Of denk je dat Cruijf adept Guardiola dat niet doet? Denk dat Cruijf mega trots zou zijn op Brighton als dat zijn club was. En ook in 2018-2019 toen ze GEDEELTELIJK van zijn visie af zijn gestapt, maar niet qua voetbal!

27-09-2023 12:39

Web +178830

Ja dan doen ze zeker wel
Alleen city koopt de CL
Denk daar maar eens over na

27-09-2023 12:41

JesperOdeTovenaar +1211

Dat is duidelijk. Maar Brighton niet. Heeft totaal maar 18M aangekocht. Denk daar maar eens over na.

27-09-2023 13:01

Pantognóstis +9

Die 18 miljoen is echt een fabeltje. Mooi voorbeeld hoe iedereen elkaar (verkeerd) napraat.

28-09-2023 01:54

JesperOdeTovenaar +1211

Kom maar met de volgens jou echte cijfers. Plus bron.

28-09-2023 11:43

Allegriadopovo +1119

Er zijn twee uitgangspunten die zeker wel van de directie en RvC afkomen:

- salarissen moesten omlaag
- nieuwe spelers mochten pas aangekocht worden als andere spelers verkocht waren.

Deze twee regels hebben uiteindelijk geleid tot de namen die we nu hebben.

Een van de grondslagen van het succes dat Overmars haar ingezet dat er meer ruimte gecreëerd werd in het salarishuis. We hebben dit jaar het omgekeerde gedaan.

RvC en directie hebben de voorwaarden gecreëerd voor een sportief verval. Mislintat valt vooral te verwijten dat hij Steijn heeft aangesteld.

27-09-2023 12:24

Hans.D88 +3780

Het is ook echt wel lastig, hadden we vorig seizoen nipt (en onterecht) wel CL gehaald, dan had je nu niet zoveel hoeven saneren in het salarishuis. Nu zitten we in een situatie dat we wel moeten. Je had een groot risico kunnen nemen door te blijven investeren in het salarishuis, maar wat als we dan opnieuw CL mislopen. Catch 22: Voor CL heb je geld nodig, om geld te krijgen heb je CL nodig.

27-09-2023 13:13

Japie27 +1723

Wat een meningen allemaal. Hoe ik ernaar kijk is dat bestuurlijk echt moet professionaliseren en innoveren we zijn ingehaald door Feyenoord....

Te beginnen met schoonschip maken door alle geleidingen van de club. Gooi de scouting om en neem voorbeeld aan club als Brighton op dat vlak. Neem desnoods kijkje in de keuken van jeugdopleiding van Az en gooi je eigen Ajax sausje eroverheen. Vervang mensen die voor eigenbelang zitten in op bestuurlijk niveau zitten voor mensen als Menno Geelen. Last but not least zorg dat Steijn vertrekt, Ajax heeft een voetbalfreak nodig als hoofdcoach. Niet eentje die spelers voor de bus gooit met termen als in duel aangaan en andere cliches. Dat is voetbal van de prehistorie als je het tactisch zoo slecht neerzet dat spelers uberhaupt niet in duel kunnen komen.

27-09-2023 12:17

Hans.D88 +3780

Ik las een tijdje geleden dat Brighton extreem is in successie planning, voor elke speler, staf- en directielid hebben ze lijstjes met namen en plan A, B, C al klaarliggen.

Eringa had het ook over successie planning bij zijn aanstelling, maar daar komt niks van terecht.

27-09-2023 13:18

Japie27 +1723

Klopt, Brighton is op dat vlak erg sterk. Qua Eringa heb ik het idee dat hij alleen met z'n zoontje op mooie plekken in de Arena wil zitten. Wil overigens toch een lans breken voor Mislintat, ik heb het idee dat dergelijke structuur wou aanbrengen binnen de club. Echter, heeft hij te weinig allianties gemaakt binnen en buiten Ajax en had hij aan meldingsplicht moeten voldoen.

27-09-2023 13:20

Japie27 +1723

Toen was Pier niet meer

27-09-2023 13:30

Hans.D88 +3780

Eens, het leek mij altijd een kundige vent met visie en zinnige teksten. Ik denk dat hij inderdaad te snel zonder resultaten te hebben geboekt, op de verkeerde tenen is gaan staan met saneren (zaakwaarnemers), media (zijn boulevard krant uitspraak), tirades (Gorter?, trainerskamer).

27-09-2023 13:32

Dusbaba +15370

Ongeveer precies wat Sven wilde doen.

27-09-2023 13:43

ratje +3506

Maar iedereen wist toch dat de selectie van afgelopen jaar niet voldeed + de 4 kartrekkers ook nog vertrokken? Dus logisch dat er een heel blik aan nieuwe spelers is opengetrokken.

27-09-2023 11:57

BlueDuke +4473

Iedereen roept maar wie weg moet. Ik ben meer geinteresseerd wie het wel moet gaan doen. Ledenbestuur is unaniem gekozen lees ik, dus die zijn aan zet.

27-09-2023 11:57

afca95 +1297

Concurentie beding afkopen bij AZ en die nieuwe directeur aanstellen
Jonk terughalen en op Hoofdjeugdopleiding zetten
Jordi Cruijff polsen voor Technische directeur
Volledige nieuwe RVC met 3/5 oud Ajacieden met een voetbalverleden.
Om daar mee te beginnen

27-09-2023 12:05

BlueDuke +4473

Zou leuk zijn als het zo makkelijk was. Denk dat niemand wilt. Zou trouwens eerst met RVC beginnen. We hebben gezien hoe het gaat als je het niet in de juiste volgorde doet. Eerst RVC dan TD dan de rest.

27-09-2023 12:16

Web +178830

Gelukkig ben ik niet de enige die dit denkt

27-09-2023 11:51

VichoWazig +3452

Doorgaans slaagt een transfer bij ajax net zo vaak als dat hij flopt. Het is gewoon 50/50. Van de huidige aankopen heb ik sommige pas 45 min kunnen zien spelen en dat ook nog eens na nog geen volle week training.
Forbs werd na de wedstrijd tegen excelsior door Kenneth Perez helemaal afgefakkeld. Die jongen was een blind paard dat er niets van kon. 3 weken verder en ineens vinden we dat toch een spelertje met potentie. Geef hem eens een half jaar, wie weet wat hij dan kan. Laten we ook die andere spelers afwachten.
Dit is ook precies de reden waarom de karaktermoord van Steijn op Gaaei en Sosa zo kwalijk is. Ik hoop dat ze erbovenop komen, want beide hebben kwaliteiten waar Ajax heel blij van kan worden. Er moet alleen meer structuur in het verdedigende spel van ajax komen. Dat is het werk van de trainer.
Nog slechts 1 iemand laat tot nu toe echt zien ongeschikt te zijn. Zowel binnen als buiten het veld presteert Steijn tot op heden ondermaats…

27-09-2023 11:38

Kijker +3387

Tsja, en met "de invloed van de trainer" bij transfers hebben we ook goede ervaringen.
Ik hoef geen namen te noemen toch?

De TD is er voor de uitvoering van het beleid. En begin van het seizoen werd gezegd dat staf en TD veelvuldig overleg hadden. Ik ben dus niet overtuigd van het solistische optreden van TD.

En (ook) van deze selectie moet een goed team te maken zijn.

27-09-2023 11:26

Web +178830

Schouten zag Steijn graag komen

27-09-2023 11:52

Indy2 +15254

"Het is misgegaan bij de twaalf nieuwe spelers, die niet voldoen"

Met het ontslag van Sven is er gekozen om Steijn de hand boven het hoofd te houden en alle nieuwe spelers onder de bus te gooien. Van Duivenbode doet hier hetzelfde.

"Zet Josep Guardiola voor deze groep en ook hij maakt er geen winnend elftal van."

Steijn valt dus niets te verwijten. Al maakt hij er de rest van het seizoen een puinhoop van, dan nog mag hij blijven.

27-09-2023 11:26

komopajax777 +13234

Is die Van Duivenbode blind of reeds seniel?Alsof enkelen van de 12 nieuwelingen niet al hebben laten zien dat ze genoeg kwaliteit hebben.De anderen hebben daar nog geen eerlijke kans voor
gekregen of hebben amper minuten tot geen minuten gemaakt.Hij kan dus beter zijn mond houden!

27-09-2023 11:22

MarcoCruijff +1142

Wat ook moet gebeuren is dat onze scouting afdeling eens goed onder de loep wordt genomen. Deze volwassen mannen liggen al een tijdje met elkaar overhoop en kunnen schijnbaar niet in het belang van Ajax handelen. Gooi al die gasten er maar uit en laat de nieuwe Ajax DNA TD met De Lange maar een nieuw team maken.

27-09-2023 11:22

Dusbaba +15370

V/d Beek en Ziyech. Hoe verrassend weer toch. Werkelijk iedereen die kritiek uit en dan voor de verandering wel eens met namen komt, valt meteen door de mand. Ziyech heeft zelfs bij Ajax al aangegeven dat hij voetbalt voor het geld. Waarom zou Beek deze zomer geen club hebben gevonden? Gaat die flink wat salaris inleveren (en dan nog steeds tot de grootverdieners van Ajax behoren)? Ik dacht het niet. Hoe zou hij er voorstaan overigens na drie jaar niet voetballen?

27-09-2023 11:22

Bensco +7168

Sommige hier hebben echt een plaat voor hun hoofd. Ik weet niet op basis van wat sommige spelers gescout zijn maar hetgeen wat is aangetrokken is by far het slechtste wat Ajax ooit gezien heeft. Gaaei, Medic, Akpom, vd Boomen en Tahirovic zijn echt geen toptalenten die onder de radar zijn gebleven van de Europese top ofzo. De klasse spat er nou niet bepaald van af als je ze ziet voetballen. Sosa, Mikautadze, Avila, Forbes en Ramaj wil ik nog een kans geven maar van een paar weet je al dat het niet de klasse buiten categorie is. De kans dat die alsnog gaan slagen nu de man is die ze binnen heeft gehaald is echt flink geslonken. Die gasten zijn allemaal aangekocht met een bepaald idee erachter maar dat idee hebben ze net de deur uitgetrapt.

27-09-2023 11:17

IndoorNinja +1856

Kun jij niet bij de scouting? Kunnen ze goed gebruiken, mensen die al op basis van 45 minuten speeltijd en een niet goed spelend team dit soort inzichten hebben.

27-09-2023 11:21

Bensco +7168

Alsof de scouting van Ajax al die jaren zo verkeerd werk heeft afgeleverd. Uit welke hoog zijn Anthony, Neres, Tagliafico, Kudus, Onana, Alvarez etc etc allemaal getoverd dan? De scouting van Ajax functioneerde prima.

27-09-2023 12:24

IndoorNinja +1856

Niet uit de scouting blijkbaar, maar vanuit Essels Sport als ik de berichten moet geloven... Maar goed, je gaat verder volledig voorbij aan mijn punt. Neres, Alvarez, Antony, Onana hadden allemaal lang de tijd nodig. Deze spelers worden door jou nog niet eens 90 minuten gegund.

27-09-2023 14:47

komopajax777 +13234

Die plaat heb jij voor je hoofd!Tahirovic is zeker een toptalent en Guaai kan het ook heel ver gaan schoppen.Van den Boomen is een bijzondere speler en met Akpom heb je een complete aanvaller in huis.Medic is in de breedte erg nuttig met zijn lengte en kopkracht.Die moet het meer van hard werken en soberheid hebben.En over Sutalo is iedereen het eens dat dat een directe versterking is.Al deze spelers (alle 12)zijn gebaat bij rust
in de tent en bij vertrouwen van de trainer en bij tijd om te wennen.Ze zullen ook beter
renderen als er eindelijk eens lijn komt in het spel en er eindelijk eens een werkend team komt te staan met automatismen en nagekomen afspraken.

27-09-2023 11:28

wendoo9 +8119

Na het seizoen beoordelen met een goede trainer. Salarissen moesten omlaag dus kan je geen kanonnen halen. Sven kon geen spelers halen omdat eer geen geld was. Ga zo maar door.

27-09-2023 11:38

Artemio +31977

Alles is klote van de scouting/ trainer/ tot voor kort TD/ de overige directie (behalve Menno)/ De RVC.

27-09-2023 11:12

komopajax777 +13234

De jeugdscouting loopt wel als een tierelier en Kelvin de Lang is als hoofdscout pas begonnen.In hem heb ik erg veel vertrouwen.Hij is een Amsterdammer en een Ajacied!

27-09-2023 11:30

FWAjacied +3864

Allemaal oude mannen met oude mannen meningen. Ik word hier toch zo moe van.

27-09-2023 10:59

komopajax777 +13234

Welke oude mannen?Je hebt goede en slechte meningen.Daar staat leeftijd buiten.

27-09-2023 11:32

GVR +3626

Op dit moment voldoen ze niet. Dat is niet zo vreemd aangezien je allemaal spelers haalt die potentie hebben om beter te worden. Mislintat had het bij zo'n 6 aankopen moeten laten, waarvan 3 toppers en 3 talenten. Daarnaast had hij Tadic en Davy altijd moeten behouden. Zeker bij een team met veel wijzigingen zijn dat soort gasten het Ajax fundament. Tadic was een geweldige aanvoerder binnen en buiten het veld, om die nieuwelingen zich thuis te laten voelen.

27-09-2023 10:54

Nieuwmarkt +2989

Lees even : https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/financile-duiding-huidige-situatie-ajax-wat-is-er-goed-en-wat-kan-beter
En je begrijpt waarom er afscheid genomen moest worden van deze spelers.

27-09-2023 11:51

GVR +3626

Tadic en Klaassen hadden niet weg gehoeven, die stonden gewoon ingetekend. Vanzelfsprekend hadden zij wel behoorlijke salarissen en is het financieel misschien niet zo verkeerd dat ze zijn vertrokken, maar ze hadden ook kunnen blijven.

27-09-2023 11:59

Nieuwmarkt +2989

Het was Tadic of Bergwijn, helaas met dank aan Hamstra.
Klaassen voegt toch 0 toe, heeft bewezen een vervelende bankzitter te zijn en een top salaris voor weinig.
Sven heeft echt puin moeten ruimen in opdracht van het RVC

27-09-2023 12:09

DeHeerVanDeMeer +25187

Wat een gezeik over de 12 spelers, niet normaal.
Er word totaal niet gekeken naar de achterliggende redenen, namelijk dat je in 2 jaar tijd heb je een heel CL waardig elftal verkocht plus een 10 bankzitters, dan moet je wel een heel elftal terug kopen voor de basis en voor de bank anders heb je geen back ups.
Verder komen ze als nieuweling in een elftal dat niet draait en een club die in brand staat, krijgen ze géén kans om zich te bewijzen én heb ik het idee dat de nieuwe trainer dit ook niet erg goed oppakt en snel op de rit krijgt.
Verder ben je 3e geworden en speel je EL, dan kan je ook geen CL niveau verwachten, die komen niet naar Amsterdam op dit moment.
Zoals bij alle aankopen in het verleden zullen er 2 of 3 boven zich zelf uitstijgen en speel je al minstens financieel quitte, de rest zal niet slagen of blijken prima voor de bank als invaller. Verder staat de transfer balans op +40 miljoen in de plus.
Als ik naar de aankopen van Psv en feyenoord kijk dan zijn die echt niet stukken beter, maar die komen in een prima draaiend elftal terecht, zet je daar Sutalo, Forbs, Mannsverk etc in dan zal je zien dat ze prima meekomen.
Geef ze gewoon wat tijd.

27-09-2023 10:54

komopajax777 +13234

Ik zie ze bijna allemaal wel slagen bij Ajax.De een met meer impact dan de ander.

27-09-2023 11:34

DeHeerVanDeMeer +25187

Ja ik ook, het is nooit allemaal top, prima toch als een deel ervan goede betrouwbare invallers alleen zijn en er 1/3 top word.

27-09-2023 12:21

MrMartinez +2990

Het is natuurlijk nog steeds maar de vraag of dit ALLEMAAL miskopen zijn. Vooralsnog lijkt me dat nogal ver gaan.

27-09-2023 10:53

twynestar +28323

Dit is dan weer de andere kant van de medaille. Dat alles weer opeens Nederlands moet zijn. Dan kom je dus wel bij Stengs, Boadu, Ekkelenkamp en dat soort gasten uit. Dat hoeft ook weer niet.

27-09-2023 10:46

AFCACruijff14 +161449

Altijd knap dat zogenaamde analisten en kenners nu al zien dat het 12 kutspelers zijn. Dat is gewoon onzin. De meeste spelers hebben elders prima gepresteerd.

Steijn valt niks te verwijten? Dit Ajax is angstig en zonder vertrouwen, zonder strijdplan en zonder tactiek. Dat is de taak van de trainer en hij faalt.

Ten Hag had met deze groep veel beter gepresteerd.

27-09-2023 10:46

Oxxer +163926 moderator

Als kruidenier Theo nog bij Ajax zat, hadden alle Nederlandse jongens uit de opleiding een basisplek, was Rensch aanvoerder van Ajax 1, ASE vaste linksback, Aertsen rcv en het seizoen 18 / 19 nooit zo verlopen.

27-09-2023 10:35

DeHeerVanDeMeer +25187

Bijna goed, Babel was dan al jaren onze aanvoerder en het (roze óf gele, oranje, rode) gezicht van de club

27-09-2023 11:03

deMeester +11450

O ja Duivenbode, nog even voor jouw selectieve geheugen. De aankopen/ transfervrije spelers van seizoen 2022-2023.
Bergwijn, Wijndal, Bassey, Brobbey, Sanchez, Ocampos, Conceocao, Lucca, Grillitisch

Kaplan kan vanwege blessures nog niet worden beoordeeld. En Godts is een goede aankoop maar zou eigenlijk de aankoop Bergwijn totaal overbodig hebben gemaakt. Hij had gewoon in de schaduw van Tadic kunnen herrijzen.

Van deze spelers zijn er al ZEVEN !!! vertrokken al dan niet tijdelijk.

Waar waren jullie toen met je grote vijfde colonne bek??

Oh ja!!! Natuuuuuurlijk. Daar was een lekkende kraan, die in de reet zat van de Telegraaf en de billenmaatjes Valentijn en Mike van primeurs voorzag zodat ze met hun luie reet frikadellen konden vreten in plaats van aan het werk te gaan.
Misschien eerst eens afwachten wat er uit gaat komen ipv meteen met de wolven gaan meehuilen in het bos.

27-09-2023 10:29

Kryptonite +76747

Het aantal minuten dat de aankopen tot nu toe hebben gespeeld (alle competities):

- Van den Booomen: 350 (bijna 4 hele wedstrijden).
- Gaaei: 195 (2 hele wedstrijden en een kwart).
- Sutalo: 360 (4 hele wedstrijden).
- Sosa: 225 (2,5 wedstrijden).
- Forbs: 328 (ongeveer 3,5 wedstrijden).
- Ramaj: 90 (1 wedstrijd, Jong Ajax).
- Medic: 180 (2 wedstrijden).
- Avila: 90 (1 wedstrijd).
- Mannsverk: 45 (0,5 wedstrijd).
- Mikautadze: (ongeveer 1,25 wedstrijd).
- Tahirovic: 373 (4 wedstrijden en een kwartiertje).
- Akpom: 98 (1 wedstrijd en 8 minuten).

Gemiddeld hebben de nieuwe aankopen ongeveer 2 hele wedstrijden en 20 minuten gespeeld. De gehele Nederlandse media schrijft ze af.

Aantal minuten gecoacht Steijn (alle competities):
- Eredivisie: 405 (4,5 wedstrijden).
- (Kwalif.) Europa League: 270 (3 wedstrijden).

In totaal heeft Steijn 7,5 officiële wedstrijden (voorbereiding niet meegeteld) gecoacht. Daarvan heeft hij er twee gewonnen, dus een winstpercentage van 26%.

Nagenoeg iedereen predikt meer geduld en niemand schreeuwt om zijn ontslag.

27-09-2023 10:23

trodat4030 +96663

Niemand schreeuwt om zijn ontslag? Kan je niet lezen? Half AS kotst hem al uit vanaf het moment dat bekend werd dat hij mogelijk(!) aangesteld zou worden en ze zijn er geen seconde mee opgehouden.

27-09-2023 10:26

Kryptonite +76747

Een beetje begrijpend lezen en logisch nadenken graag. Ik bedoel daarmee uiteraard mensen in de media.

Daarnaast was men op AS zeer sceptisch vanaf het moment dat de geruchten kwamen idd, o.a. vanwege het feit dat hij nog nooit in de top heeft gespeeld of gecoacht. En de sceptici lijken nu gelijk te krijgen, het blijkt een absoluut lichtgewicht. Dus geen wonder dat men hier boos is.

27-09-2023 10:31

deMeester +11450

Laat maar @ Kryptonite die aankopen moeten er meteen staan. Na 1 nanoseconde weten mensen al dat het allemaal miskopen zijn. Maar heet je Rensch en laat je na bijna 100 wedstrijden nog steeds zien dat je het niveau niet aankan is er niets aan de hand. Want het zal er toch ooit eens uitkomen ( hahaha)

27-09-2023 10:40

analist2399 +695

Sven heeft zichzelf in de vingers gesneden door Steijn aan te stellen. Ik geloof niet dat al die spelers er helemaal niks van kunnen.

27-09-2023 10:20

Sjaakvaak +26584

Dat klopt, maar toen Sven het vrij snel doorhad en hem probeerde te ontslaan om zijn fout te herstellen, werd hij tegengehouden.

27-09-2023 10:38

AJAXINMYHEART +21815

2 Kroatische internationals kunnen er opeens niks meer van.

Hoe kan dat nou?

27-09-2023 10:12

B2tob4 +12080

Zou wellicht deze trainer de betreffende spelers verkeerd instrueren en inzetten..! De vraag stellen is hem beantwoorden..!

27-09-2023 10:15

Sjaakvaak +26584

Man man man, de openbare hetze en stemmingsmakerij is toch zo doorzichtig. Je moet wel heel veel stront in je ogen hebben wil je hier nog intrappen. De netwerken van spelersmakelaars met hun coryfeeën, analisten, journalisten die lekker de boel aan het bespelen zijn. Wat een schande.

27-09-2023 10:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.