Van der Vaart geeft tip: 'Halilovic zou meteen de beste speler van hele Ajax-selectie zijn'

door Bart Veenstra 189

Bron Voetbal International

Van der Vaart geeft tip: 'Halilovic zou meteen de beste speler van hele Ajax-selectie zijn'

door Bart Veenstra 189

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Rafael van der Vaart baalt nog altijd van de negatieve gebeurtenissen bij Ajax in de afgelopen periode. De oud-speler van de Amsterdamse club zag met lede ogen aan hoe voormalig technisch directeur Sven Mislintat meerdere miskopen deed. Als het aan Van der Vaart had gelegen, hadden sommige spelers niet naar Ajax gekomen. Daarnaast geeft hij de club wel een tip over een speler die hij wél graag ziet komen: Alen Halilovic van Fortuna Sittard.

Op vaste basis scout zijn bij Ajax, lijkt Van der Vaart niet te zien zitten, zo stelt hij tegenover Voetbal International. 'Als Ajax een keer vraagt of ik een speler voor ze wil bekijken: graag. Maar ik hoef dat niet op vaste basis te doen. Ik vind de afwisseling in mijn huidige leven hartstikke leuk. En als ik voor een club als Ajax zou willen werken, dan wil ik dat fulltime doen. Al vraag ik me af of we op één lijn zitten wat de scoutingcriteria betreft.’

En daarmee doelt Van der Vaart op de mindere periode van de afgelopen jaren. 'Het doet me trouwens echt iets, wat er de laatste jaren met Ajax is gebeurd', zegt hij dan ook. 'Hoe is het nou toch mogelijk, dat je in een poep en een scheet van rijkste club bijna het HSV van Nederland wordt?', vraagt hij zich af, waarna hij terugkomt op de scouting.

'Als Ajax nou mij of Wesley Sneijder had gevraagd een speler te bekijken zoals Tahirovic of Gaaei of Forbs of noem ze allemaal maar op. Denk je dat ik een positief oordeel had gegeven, wetende dat die jongens miljoenen moeten kosten? Natuurlijk niet. Als je dát niveau niet zelf hebt rondlopen, kun je de jeugdopleiding beter opdoeken.’

Tekst gaat verder onder de foto.

benjamin tahirovic ajax 24 25
Als het aan Van der Vaart had gelegen, had Tahirovic niet in het shirt van Ajax gespeeld.

Forse kritiek op Sven Mislintat

'Die Duitser heeft de boel natuurlijk totaal verkloot. Waarom is er niet eerder ingegrepen? Als Mislintat met drie spelers aankomt, die bij elkaar vijftig miljoen kosten en een bal nog niet rechtuit kunnen trappen, dan zeg je bij de vierde toch dat het klaar is?', uit Van der Vaart onder meer ook kritiek op de beleidsbepalers uit de Raad van Commissarissen van Ajax.

Van der Vaart ziet met de nieuwe leiding wel verbetering van het beleid bij Ajax. Wel is het zo dat de puinhoop niet van de ene op de andere dag is opgeruimd, zo weet de oud-middenvelder. 'Het is toch ook om je kapot te schamen dat ex-spelers als Simon Tahamata en Gerald Vanenburg zijn weggelopen bij Ajax? En in de periode daarvoor Dennis Bergkamp en Wim Jonk? Dan gaat er iets helemaal mis. Een voetbalclub hoort óók een familie te zijn. Dat gevoel is er bij Ajax niet altijd meer.’

Van der Vaart ziet Halilovic graag naar Ajax komen

Als Van der Vaart toch een tip moet geven aan de beleidsbepalers van Ajax, kent hij wel een speler die de club meteen beter zou komen. Hij noemt de naam van Halilovic. 'Hem begeleid ik een beetje, we praten veel met elkaar. Ik blijf erbij dat Ajax of Feyenoord hem moet halen. Halilovic is een speler die wedstrijden voor je wint. Hij laat zijn ploeg makkelijker voetballen, omdat hij in zijn eentje iets kan creëren. Als Halilovic nu naar Ajax zou gaan, is hij meteen de beste speler van de hele selectie. Ik zou daar geen seconde over hoeven nadenken.’

josip sutalo alen halilovic ajax fortuna sittard
Halilovic vorig seizoen in actie tegen Ajax.
Lees meer over:
Plaats reactie

Dapperestrijders +4742

Als Raffie iets roept dan weet ik het wel. Nooit serieus nemen.

27-01-2025 01:41

graafie +1659

Leuke speler, zag hem vanavond tegen Zwolle leuke passes geven en is veruit de beste speler van Fortuna. Ik zou hem wel willen zien in Ajax shirt.

09-11-2024 21:09

WeirdAJAX +12565

Van de Vaart mist het overzicht wat hij als speler wel had.
En hij begeleidt Halilo een beetje. Grappig. Maar zou VdV dan ook tegen hem zeggen dat hij elke wedstrijd moet leveren ipv 1 op de 4 potjes?

09-11-2024 13:58

Robertini +40096

Leuke speler, maar de ene week wint hij een wedstrijd voor je, de volgende verliest hij hem. Ik snap wel wat Raf in hem ziet, maar denk dat hij tekort komt.

08-11-2024 18:32

OuweDibbes +12073

Ik ben wel fan van de voetballer Halilovic, maar vind het wel wat zwaar en versloft zijn verdedigende taken. Wil hij echt slagen moet hij 20 procent fitter worden en dingen laten, ben bang dat hij het laatste niet wil.

08-11-2024 17:07

Craain +5013

Kijk, daar heb je weer Ajax-DNA die denkt beter te weten. Er werken heel veel oud spelers met Ajax-DNA bij Ajax hoor. Ronald de Boer werkt er volgens mij nog steeds...

Halilovic is een goede voetballer maar heeft vd Vaart wel naar de verdedigende werk van Halilovic gekeken?

08-11-2024 05:24

JoeBlow +8253

Misschien moet Raffie gewoon even beginnen met het afscouten van zijn eigen zoon.

08-11-2024 03:14

VeniVidiVici +119

Als je kijkt wat er nu in de Eredivisie loopt, zouden we niet moeten twijfelen om de terugkoop clausule van Youri Regeer te benutten.

07-11-2024 23:30

Ferd +38681

Regeer moet daar maar net voor openstaan he, als hij niet terug naar Ajax wil dan valt er niets te halen

08-11-2024 08:57

Petterson +25319

Is het niet een beetje vroeg om aan de jenever te zitten Raf! Ok. Je hebt wel eens slechtere spelers aanbevolen .. Heiko Westerman .. kuch. En deze halilovix kan best aardig ballen .. maar is toch nooit ergens een betrouwbare speler die leeft voor zijn vak gebleken!? Lat mag nog iets hoger Raf 👍

07-11-2024 19:17

Spielmacher +10863

Heeft maar 71 punten op Fifa en is tot nog toe bij iedere club mislukt. Maar kan wel wat met een bal. Misschien klein gokje waard. Maar denk niet dat dat ze hem bij Fortuna voor een appeltaart en drie lollies laten gaan en dat is zo ongeveer wat wij in de winter kunnen betalen.

07-11-2024 18:09

JJFajax +3565

Overdrijven is ook een kunst maar zou een ideale 12 man zijn met creativiteit

07-11-2024 17:51

Petterson +25319

Dan kun je toch net zo goed Unuvar opnieuw een kans geven!? Zelfde type voetballer, meer potentie, en Ajacied.

07-11-2024 19:19

VeniVidiVici +119

Unuvar serieus?

Heeft de potentie om bij de Graafschap basisspeler te worden.

07-11-2024 23:33

Petterson +25319

Halilovic is reserve bij Fortuna.

07-11-2024 23:47

Clubliefde34 +6276

Leuke speler hoor.. maar laten we niet overdrijven he raf 😅

07-11-2024 14:13

SneekAjax +2108

Prima voor de breedte denk ik.
Evt vervanging voor berghuis, behoud je creativiteit maar bespaar je toch 3,5 miljoen salaris.
Wie weet kan hij de schone rol pakken.

07-11-2024 12:47

supporter sinds +7914

Gezien ons budget zou ik dit ook een prima nummer 10 vinden. Mooie speler en ik denk dat hij helemaal gaat opleven onder fariolo. Het is zeker de creatieve speler die we nog zoeken.

07-11-2024 11:35

SpursAjax +6773

Van de Vaart is een mooie vent! Maar veel te veel een teveel romanticus. Hij houd alleen maar van kleine technische linkspoten.

07-11-2024 09:43

Petterson +25319

En vergeleken met dit soort gasten was prime-Raf zelf een top-atleet!

07-11-2024 19:20

Dusbaba +15458

Ik vind het ook een heerlijke speler, maar al meerdere keren gelezen dat hij niet bepaalt de mentaliteit heeft die nodig is voor het prof bestaan. Anders had hij natuurlijk ook een heel andere carriere gehad natuurlijk. Maar je bent natuurlijk nooit te oud om te leren. Verstand komt bij sommigen met de jaren zeg maar.

07-11-2024 09:35

Le Canard +1281

Bert Sluipvis, een controlerende middenvelder van VV Vlissingen 2, zou ook meteen de beste man bij Ajax zijn. Hem begeleid ik een beetje.

07-11-2024 08:18

Petterson +25319

Laat maar eens op proef komen dan. Goede naam in ieder geval 👍😁

07-11-2024 19:21

Magic1963 +491

Een leuke speler is nog geen AJAXspeler........

07-11-2024 07:56

JoltTrommels +888

Van der Vaart leeft in een wereld waar hij vrijblijvend kan kletsen. Wat hij met “beste speler” bedoelt, is heel iets anders dan wat veel anderen bedoelen. Een beetje vergelijkbaar met “een verdediger moet de bal afpakken en zo snel mogelijk aan een voetballer geven” - alsof het balbezit veroveren en tegendoelpunten voorkomen geen onderdeel is van zijn versie van voetbal. Van der Vaart vindt een speler goed als hij een goede techniek heeft, en als hij gewaagde passjes geeft die af en toe meteen gevaar opleveren, liefst met links. Teamgeest, meeverdedigen, tactisch besef, looplijnen, dat weegt hij niet mee.
De bekende anekdote dat Cruijff ooit boos werd dat een speler laag op doel schoot terwijl het team achter hem niet goed stond, is waarschijnlijk aan Van der Vaart voorbij gegaan.

Waarschijnlijk een hele vriendelijke vent, maar zou hem met zijn ‘romantische’ ideeën over voetbal een eindje bij beslissingen vandaan houden.

07-11-2024 06:47

Rockpotje +9678

Ik word wel een beetje moe van het gedweep met die Halilovic. Ja hij heeft een heerlijke balbehandeling en kan een bal lekker wegleggen. Maar het is allemaal wel heel vrijblijvend. Hij mag bij Fortuna echt het spel maken en dan komt hij al niet verder dan bij drie goals betrokken zijn. Kun je nagaan als hij zich bij ons ook nog een het snot voor de ogen moet rennen. Misschien dat Farioli bij hem de juiste snaar kan raken en hij nog één keer voor zijn kans bij een topclub wil gaan. Maar dan begint hij alsnog gewoon achter Fitz-Jim, Taylor, Klaassen en Berghuis in de pikorde. Van de beste speler in onze selectie zijn is hij héél ver verwijderd.

06-11-2024 22:40

Mitchjo +6244

Dit soort spelers is eigenlijk een beetje verleden tijd. Tegenwoordig moet je ook meters willen maken etc

06-11-2024 23:17

Craain +5013

Mee eens... Tegenwoordig moet je ook verdedigende werk doen zoals druk zetten en meters maken, ja. Goed gezien.

08-11-2024 05:32

Louis.K +2145

Spelers halen moet ke sneider .en van der vaart niet serieus nemen

06-11-2024 22:19

Babangida83 +24008

Halilovic zou ik zeker halen. En dan Berghuis waarschijnlijk wegdoen. Of/en Klaassen.

Wat betreft de familie-sfeer, dat vind ik wel een goede van Van der Vaart. Daar heeft hij wel kijk op. Het moet alleen geen amateursfeer worden. En dat zou t wel worden als je vd Vaart het zou laten doen.

Daarnaast vind ik het veel te makkelijk dat ze die spelers afschrijven. Dat is echt populistisch gelul, wat Van der Vaart vorig jaar ook over bijvoorbeeld Sutalo zei. Maar sowieso gaf hij de schuld aan het niveau van de spelers en niet aan zijn maat Steijn. Veel te makkelijk.

Terugkomend op Halilovic, die speelt vooral de wedstrijden tegen Ajax erg goed. Dus zal niet elke wedstrijden vlammen. Dan nog zou ik het voor dat geld proberen, omdat ik er wel geloof in heb dat hij constanter kan worden. Ik denk dat een voetballend team als Ajax het vuurtje in hem kan aanwakkeren. Vind dit echt de nieuwe Schone. Maar dan moet je hem wel halen.

06-11-2024 20:36

JohnnyHeitinga3 +8030

Ja, laten we Klaassen wegdoen voor inmiddels een bankzitter van Fortuna Sittard. Haha, heb je aandelen in die Halilovic ofzo? De nieuwe Schone? Schaam je.

07-11-2024 08:49

Babangida83 +24008

Ik heb geen pepernoten in m'n ogen

07-11-2024 09:08

JohnnyHeitinga3 +8030

Ik zie ook wel dat Halilovic qua techniek een hoger niveau heeft dan een Klaassen, maar in alle andere aspecten van het voetbal kan Halilovic echt niet meekomen bij Ajax. Inmiddels is hij 28 jaar, zit hij op de bank bij het grote Fortuna Sittard en is hij overal mislukt.

07-11-2024 09:45

Babangida83 +24008

Halilovic heeft een toppass, superschot en een fabelachtige techniek. Op technisch vlak absoluut gelijk de beste van de selectie.

Nadeel, zoals jij ook schetst, is inderdaad of hij constant is en op mentaal vlak het zal volhouden. Ik vind wel dat hij goed meeverdedigt, overigens. Wellicht niet alle wedstrijden, maar de wedstrijden die ik van hem heb gezien, deed hij dat wel gewoon.

Dan is de vraag of je dat aandurft. Ik durf dat zelf met Farioli als trainer wel aan. Ik vind de kans erg groot dat hij de positieve dingen bij Halilovic eruit haalt. Net zoals Bosz Ziyech aan het voetballen kreeg bij Ajax en ook aan het meeverdedigen kreeg. Het is wel trainer afhankelijk, denk ik. Want ben het qua mentaliteit van hem, met je eens. Maar hij wil graag en daar kun je wat mee.

07-11-2024 14:56

MisterAFCA +6472

Ten Hag kreeg ziyech pas echt aan de praat maat.

08-11-2024 00:24

Craain +5013

Halilovic doet weinig aan verdedigende werk zoals meters maken en drukzetten.

08-11-2024 05:34

Babangida83 +24008

Het EL-seizoen was ook top van Ziyech. Bij Twente maakte hij weinig verdedigende meters.

08-11-2024 11:18

95 +2176

Raf is een topper maar denk soms dat hij beter analist van het handbal kan worden. Moet ie nu meer verstand van hebben

06-11-2024 19:23

jokers +1195

Een analist die vind dat je Henderson bij wedstrijden tegen Willem 2 beter niet kan opstellen, omdat hij die wedstrijd de bal te veel haalt bij Baas die is af, net als Sneijder.

Voor de duidelijkheid Henderson speelde niet.

07-11-2024 08:06

Franz Fabelhaft +5160

Ik vond Van der Vaart altijd wel een leuk ventje, nog steeds wel eigenlijk. Maar wat heeft hij nu na zijn actieve carrière bereikt dat hij het allemaal zo goed weet? Helemaal niets. Sneijder evenmin. Het zou deze heren sieren wat minder babbels te hebben.

06-11-2024 19:15

Ajaxcbs123 +1266

Halilovic was tegen Ajax echt goed.
- dribbelen
- afstandsschot
- dode spelsituatie

+ Punten;
- kent de eredivisie
- hoeft niet meer te wennen in Nederland
- heeft een perfecte leeftijd

Ik krijg schöne vibes. Risico is vrij klein! Hoeveel zou Fortuna max verlangen, 5mil?

En dan nog een linksbuiten + linksback indien Wijndal weg gaat?

Verkopen;
Tahirovic
Vd Boomen
Wijndal

Halen;
Halilovic
Linksbuiten
Linksback

06-11-2024 18:56

Ferd +38681

minpunten:
- de ene wedstrijd een 8, de andere een 2
- kan/wil niet meeverdedigen
- leeft niet als prof, had vorig seizoen regelmatig overgewicht
- is zo lui als het maar zijn kan
- geen goede mentaliteit
- sterallures, moet het mannetje zijn waar het elftal om draait vind hij zelf.

En vooral dat laatste is een goede reden om hem niet te halen

07-11-2024 03:16

Petterson +25319

Dit soort spelers leeft op in wedstrijden tegen Ajax. Zit niet voor niks nu vaak op de bank bij fucking Fortuna.

07-11-2024 19:24

Oxxer +165750 moderator

'''Als Ajax nou mij of Wesley Sneijder had gevraagd een speler te bekijken ''

Halilovic is zo goed dat hij bij Fortuna speelt, Sneijder kwam tenminste nog met een goede Marokkaanse speler die vd Sar lachend afserveerde, vd Vaart kwam met Westerman.

06-11-2024 18:55

Picasso +6838

Sneijder lijkt de laatste tijd ook wat veranderd. Is alles wat serieuzer gaan nemen. Vd Vaart vindt zichzelf vooral heel grappig en roeptoetert maar wat raak

06-11-2024 23:06

Oxxer +165750 moderator

Klopt , helemaal mee eens, buiten dat, Wesley heeft veel meer uit zijn carrière gehaald, het seizoen waarin Internazionale de CL won was hij erg goed.

06-11-2024 23:08

Voetbalfan2002 +5597

Hahaha halilovic, doe mij maar mislintat!

06-11-2024 18:19

Enoh25 +1853

Altijd al gezegd halilofiets. Leuke speler.

06-11-2024 18:16

Joodhannus73 +3579

Ik zou 'm ook hebben gehaald. Voor die paar centen zeker het risicowaard en ik denk dat het heel goed uitpakt. Met goede voetballers om hem geen gaat hij nog meer schijnen. Niemand gaf ook een stuiver om de terugkeer vsn Klaassen. En zie nu...

06-11-2024 18:03

Ajacied33 +37058

Van der Vaart kan ik niet meer serieus nemen vanaf het moment dat hij Steijn bleef verdedigen en bleef volharden dat we een "Excelsior" selectie hadden ..

06-11-2024 17:35

HStorm +3184

"Op vaste basis scout zijn bij Ajax, lijkt Van der Vaart niet te zien zitten, zo stelt hij tegenover Voetbal International. 'Als Ajax een keer vraagt of ik een speler voor ze wil bekijken: graag. Maar ik hoef dat niet op vaste basis te doen."

"En als ik voor een club als Ajax zou willen werken, dan wil ik dat fulltime doen. Al vraag ik me af of we op één lijn zitten wat de scoutingcriteria betreft."

Dus je wilt scouten maar niet te vaak/regelmatig. Je wilt fulltime en een vaste baan en hebt sterke vermoedens niet op een lijn te zitten en wilt de scoutingscriteria aangepast zien, vat ik even samen.

Misschien kan een psycholoog 'bemiddelen'?

06-11-2024 17:30

Artemio +32472

Onzin over halilovic. Die zou in dit huidige Ajax net zo zijn als Branco. Heb je niet veel aan dus.

Over Mislintat tja…
Dat is overduidelijk.

06-11-2024 17:23

TeringHenkie +28822

Zal niet misstaan in de selectie, maar gelijk de beste speler is natuurlijk onzin!!

Maar wel een hele mooie techniek en schot heeft die gozer!

06-11-2024 17:20

jeffrey_van_der_sluis +30596

Die foto van Sutalo en Halilovic is overigens van dit seizoen

06-11-2024 17:02

Baco123 +7074

Goede speler is het zeker
Maar gelijk de beste, nou nee das ook weer wat overdreven

06-11-2024 16:29

TweeBenig2 +16435

En Steijn zou de beste trainer zijn🙈

06-11-2024 16:25

Bruno04 +15863

Andere mensen hier künh gister zien spelen? Die was zo verschrikkelijk goed tegen Leipzig

06-11-2024 16:21

Gonzalez75 +5908

Genoeg spelers hebben we hier gehad maar zijn niet doorgebroken. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bij andere clubs en in andere competities komen ze wel beter uit de voeten.

06-11-2024 16:30

Bruno04 +15863

@gonzalez dat bedoel ik er niet mee. Bedoel wellicht kunnen we hem terug halen maar vrees dat het al buiten budget is nu.

06-11-2024 18:40

Tommyshelby +130548

Speelt sowieso al een geweldig seizoen met 19 g/a in 16 wedstrijden. Dat wordt een dikke transfer.

06-11-2024 16:37

Picasso +6838

Laatbloeier. Mooi dat hij toch zijn draai gevonden heeft

06-11-2024 23:08

nightgoat +31455

Remember Heiko Westermann.

06-11-2024 16:17

Aeter +6731

HW04, legend.

06-11-2024 17:17

Bassey +8281

Ruilen met banel is win win.
2 jarig contract met een optie voor jaar en wie weet

06-11-2024 15:52

Tommyshelby +130548

Halilovic is totaal niet fit genoeg voor Ajax. En hij presteert sowieso alleen als de zon schijnt.

06-11-2024 15:41

behangdelul +32961

Zie je Halilovic al een springt trekken om mee te verdedigen? Ik niet namelijk.
Bij Fortuna heeft ie namelijk alle vrijheid en speelt het elftal voor hem. Ik zie deze gast ook niet 90 min vol gaan. heerlijke voetballer hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar nee.
Of hij moet weinig kosten en dat je hem af en toe in kan laten vallen om een tegenstander hebt opgesloten en je moet wat forceren....

06-11-2024 15:39

TeringHenkie +28822

Gok dat hij rond de 2 mio moet kosten

06-11-2024 17:22

Torcida +5835

"Die Duitser"

Zeg dan gewoon meteen 'die mof'.

06-11-2024 15:38

twynestar +28777

dit blijf je lezen, maar bij een Fransman of Engelsman was dat ook gewoon gebruikt om hem te benoemen. die negatieve connotatie bij een Duitser, zit in je hoofd

06-11-2024 16:15

SuperSuarez +96

Hallovic kan ook analist bij Studio Sport worden. Is ie ook gelijk de beste.

06-11-2024 15:37

401Middenweg401 +6083

Ja, ik ook. Sterker nog, wie niet?

06-11-2024 15:40

AjaxNWH90 +1876

Speelde sterk tegen Ajax. Als je die kan oppikken voor een prikkie dan doen. Is nooit slechter dan Tahirovic of Hlynson.

06-11-2024 15:37

Picard +3632

Ja, een speler die problemen had met hoeren, feesten en gokken gaan we in Amsterdam zetten. Wat kan er mis gaan.

06-11-2024 15:36

Nr.10 +111831

Toen we het een keertje aan van der Vaart vroegen, zaten we daarna opgescheept met Heiko Westermann. Laat maar zitten, Raf, dat ongevraagd advies. Sinds je bij Steijn in z’n reet bent gekropen ben je ook minder serieus te nemen.

06-11-2024 15:34

ditisdebeslissing +4236

Heiko westermann heeft matthijs de ligt gemaakt tot het beest wat het in 2018/19 was. En die halilovic hoeft niet veel te kosten. Ik zou dat gokje ook wel eens gemaakt zien worden.

06-11-2024 15:38

Nr.10 +111831

Begeleid jij hem ook al? Of wat verdien jij eraan?

06-11-2024 15:40

Elayais +5091

Halilovic was natuurlijk ooit een groot talent, is toen niet voor niks op zijn 18de gehaald door Barcelona. Maar het is natuurlijk ook niet voor niks dat hij 10 jaar later bij Fortuna Sittard speelt. Duidelijk krijg hij dat talent niet omgezet in prestaties op een hoger niveau. Of dat nou mentaal is of anderzijds.

Daarnaast is scouten niet zo makkelijk als Raffie het hier laat lijken, Sneijder zou ik daar al helemaal niet in vertrouwen. Het is ook kunnen inschatten hoe een speler gebruikt wordt, wat zijn potentieel is en vooral hoe dat vertaald van huidige club naar speelwijze bij Ajax.

Als het zo simpel was zou iedere club een 100% score hebben op aankopen. Spelen enorm veel factoren mee. Vorig jaar zou Raffie geroepen hebben dat hij never nooit niet Sutalo gehaald zou hebben, want leuk Kroatië maar Ajax...

06-11-2024 15:32

Babangida83 +24008

Ik denk wel dat dat bij Farioli wel veilig is. Net zoals Bosz weet hoe hij Lang moet raken. Net weer wat Ten Hag bijvoorbeeld niet zou kunnen.

06-11-2024 20:43

eenAjaxfan +20425

Volgens mij zegt Rafael dit allemaal meer als liefhebber en supporter dan dat hij echt weet hoe het allemaal zit.
Er komt wel wat meer bij kijken dan " een keer een speler bekijken" lijkt mij zo...

06-11-2024 15:20

Wouter1989 +2260

Weet iemand eigenlijk of die Tahamata en Vanenburg altijd goed werk hebben geleverd?

Ik vind ze wel sympathiek en waren natuurlijke mooie technische spelers, dus wat dat betreft kunnen de jeugd misschien nog een hoop leren, maar Ajax moet ook een stap zetten in professionaliteit dus het moeten geen liefdadigheidsprojectjes worden (of althans niet te veel...).

Enfin - ik zie dit soort verhalen enzo steeds terugkomen, maar volgens mij is hij vertrokken onder Beuker en daar heb ik veel vertrouwen in..

06-11-2024 15:18

Artemio +32472

Zij waren uiterst fanatiek en zorgden juist voor de techniek trainingen. Misschien dat de generatiekloof hen heeft ingehaald.

06-11-2024 17:20

JantjeBeton +3010

Ben ik met 'em eens, zou een prima niet al te dure (tussen)oplossing zijn. Enige punt is dat 'ie op 10 speelt, toch?

Ennn, spijker op z'n kop wat "die Duitser" betreft hoor, pfffff. Echt, dat die eigenheimer elf (!!!) nieuwe spelers heeft kunnen en mogen halen, is echt compleet van de pot gerukt natuurlijk, wtf!!!

06-11-2024 15:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.