Spaan ziet optie in Pochettino mocht Schreuder vertrekken bij Ajax

door Bart Veenstra 147

Bron Het Parool

Spaan ziet optie in Pochettino mocht Schreuder vertrekken bij Ajax

door Bart Veenstra 147

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Henk Spaan zou - mocht Alfred Schreuder überhaupt vertrekken bij Ajax - graag zien dat Ajax probeert in zee te gaan met Mauricio Pochettino. De laatste weken draait Ajax minder en zodoende wordt er hier en daar druk gespeculeerd over een mogelijke opvolger van Schreuder.

'Nu het speculeren over een nieuwe trainer voor Ajax toch is begonnen, beetje vroeg naar mijn smaak, zou ik niet kiezen voor Peter Bosz, tenzij je Berghuis en Taylor als nieuwe centrale verdedigers ziet', begint Spaan zijn column in Het Parool. 'Ja ja, ik overdrijf, vertel mij wat. De hyperbool is het verdienmodel van de columnist, een métier dat ik sinds augustus 1973 beoefen.'

'Tijd dat Van der Sar uit zijn schulp kruipt en zelf de telefoon pakt'

Zelf denkt Spaan aan een andere trainer voor Ajax. 'Mijn kandidaat is Mauricio Pochettino. Mocht Ajax hem willen benaderen, laat hem dan niet bellen door een ondergeschikte. De man is Argentijn. Dan wordt het tijd dat Van der Sar uit zijn schulp kruipt en zelf de telefoon pakt.'

'Pochettino voelt zich onmiddellijk gewaardeerd. Desnoods afspraak maken in Buenos Aires, of waar deze wereldburger ook woont', gaat Spaan verder. 'Vraag of hij kan leven met Blind als td. Zo ja, vastleggen met handdruk. De man is steenrijk, veel meer dan Tadic hoeft hij niet te verdienen.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ferd +38449

zit Pochettino in de stal van Van Kooperen? Anders kan ik deze suggestie van suffe Henkie niet begrijpen.

12-10-2022 04:12

Babangida83 +23877

Ja...nee. Ik heb op zich niks tegen Pochetino, maar ik vind het respectloos van prominenten om het al te hebben over de volgende trainer, terwijl de huidige trainer er nog zit.

10-10-2022 21:33

Nr.10 +111034

Ik zou voor Huub Stevens gaan.

10-10-2022 21:09

PH2BOT +40225

Aad de Mos

11-10-2022 01:29

Gonzalez75 +5871

Thomas Tuchel. Heb je ook zo'n opgefokte trainer op je bank en naast het veld, haha.

11-10-2022 11:59

DeKes +3195

Altijd doen met Pep!
Maar ja, salaris hè!
Tenzij hij het een eer vindt én een uitdaging!
Het Ajax gevoel heeft hij nog steeds van zijn grote leermeester!!!
Stiekem hopen………….

10-10-2022 18:45

Stefansuarez +19013

Wat me zorgen baart Blind TD
Alsjeblieft niet dan gaan we heel snel bergafwaarts

Ik zie in NL 2 geschikte TD's

*Streuer van Twente

* Huiberts van AZ


In het buitenland

*Luis Campos ex Monaco

10-10-2022 18:43

Nr.10 +111034

Is die Campos niet net bij PSG aangesteld?

10-10-2022 21:06

Ozymandias +159568

Ja, maar voor de duidelijkheid, Campos werkt alleen voor zichzelf. Hij is een technisch adviseur van PSG maar in werkelijkheid is hij een independent contractor die geld verdient door als tussenpersoon tussen clubs en bevriende zaakwaarnemers op te treden. Bijna alle clubs waar hij voor heeft gewerkt heeft hij met financiele problemen achtergelaten.

Campos is geen technisch directeur, hij is een transferhandelaar. Hij is zelden op de club waar hij voor werkt aanwezig (onder andere Bielsa heeft daar over geklaagd) en liet andere aspecten van het technische beleid (zoals de jeudgopleiding, medische staf, etc.) verloederen omdat hij bezig was met geld te verdienen aan transfers (wat voor hem belangrijker is dan de prestaties van het team). Bielsa is zelfs een rechtzaak tegen Campos begonnen.

10-10-2022 21:12

Stefansuarez +19013

Ik dacht juist dat Campos een mooi team had opgebouwd bij Monaco

10-10-2022 22:04

Jariking +5445

Eindelijk iemand die een buitenlander noemt. Liever Gallardo.

10-10-2022 17:39

pat_socialmedia +412

Genoeg alternatieven voor Schreuder, alle trainers binnen Ajax zouden het niet slechter doen dan Alfred.
Begin nu gewoon eens met iedereen gewoon op eigen zijn plek zetten.
Daarnaast toch maar eens kijken of Bogarde terug kan ....... die wordt gewoon gemist.

10-10-2022 17:34

020Dario020 +2068

Misschien een gekke gedachte maar is het niet zo dat Bogarde gewoon heel erg gemist word nu?

10-10-2022 17:25

Harrier Du Bois +38747

Niet als grootste probleem, maar dat hij geliefd was, was duidelijk. De verdediging onder hem was veel stabieler. Op trainingen ook erg aanwezig, je kan hem al horen bulderen bij rondo's, altijd scherp. Ik denk dat het een behoorlijk verschil is nu met Kaltenbach, die lijkt net als Schreuder eerst goede vrienden te willen zijn.

10-10-2022 17:30

020Dario020 +2068

Precies dit, denk ook dat dit Ajax iemand mist die er gewoon heel kort op zit.

10-10-2022 18:42

Harrier Du Bois +38747

Pochettino kan een vermogen verdienen in top competities. Die komt niet Spaan.

10-10-2022 17:07

edalm +4930

Het eerste halfjaar van Ten Hag hoorde je precies hetzelfde als nu.

10-10-2022 17:07

Spelvreugde +4611

Ja, en ik ben van mening dat veel van die kritiek uiteindelijk ook terecht is gebleken. TH heeft bij Ajax resultaten geboekt met een uitzonderlijke lichting en door Overmars slim ingekochte ervaren spelers op de toppen van hun kunnen (Ziyech, Blind, Tadic). De laatste jaren was het voetbal niet om aan te zien en buiten de eerste ronde CL waren de Europese resultaten ook matig. TH is een goede coach en een voetbalprofessor, maar geen Ajax-coach. Schreuder lijkt me een kopie van TH, gemaakt op een kopieermachine waarvan de toner begint op te raken.

10-10-2022 17:36

brullie +7031

@edalm
eindelijk iemand die het snapt. In de eerste wedstrijden onderuit tegen FCSB, Anderlecht, Wallsal, verliezen we met 1-0 van Heracles, 3-0 van PSV en met 6-2 van Fnoord en 4-4 tegen Hveen, Echter, een betere trainer als Ten Hag krijgen we niet snel meer tenzij van Gaal er zin in heeft. ;-)

11-10-2022 07:24

Stoffel +18543

‘Vraag of hij kan leven met Blind als td. Zo ja, vastleggen met handdruk.’

Blind als TD, zullen we het even niet doen.

10-10-2022 17:03

Spelvreugde +4611

Zoals ik hieronder regens ook schreef...

Ik denk dat Spaan helemaal Blind niet wil als TD, maar dat hij doelt op het gerucht dat na het WK Blind terugkeert in de RvC en dan als een de facto TD het technische beleid gaat uitstippelen.

Ik moet er niet aan denken maar gezien de zwakte van Sar en het ontstane machtsvacuüm na het vertrek van Overmars het zou dat best wel eens kunnen gaan gebeuren.

Terug naar de tijd voor de Cruijff revolutie.

10-10-2022 17:38

Mentir +2432

Ajax moet gewoon inzetten op kampioenschap, en kijken of er een vervanger kunnen krijgen voodat ze Schreuder ontslaan, ontslag NU maakt niks uit. Team en moreel ligt toch overhoop en gok dat Reiziger (als tussen trainer) daar niet heel veel aan kan veranderen.

Dus dat is het echte probleem zijn de spelers, die niet presteren moet je gewoon wissel zetten, ongeacht hun status van vorig seizoen, zoals ze bij beleggen zeggen ''resultaten uit het verleden bieden immers geen garantie voor de toekomst''. daar moeten vooral Blind en Tadic zich bij neer leggen. Dan denk ik pas dat Ajax weer terug op nivo komt. Dan geen gekke opstelling waar iedereen uit positie staat om spelers maar op te kunnen stellen zodat ze niet boos worden.

10-10-2022 17:02

Ozymandias +159568

Ik ben het met als je argumenten eens maar aan de andere kant zou het ontslaan van Schreuder wel een kans om Reiziger een langere tijd als interim trainer te testen mogelijk maken. Ik zie liever dat Reiziger de periode tot het WK de verantwoordelijkheid krijgt met Bogarde en een ervaren rot als Ten Cate als assistenten. Ik denk dat Ten Cate dat voor die paar maanden tot het WK wel wil doen om een jonge zwarte trainer te ondersteunen.

10-10-2022 21:20

Rolo +13643

Spaan gooit meteen de halve structuur overhoop, trainer, TD. Denkt hij nou echt dat vd Sar, ineens het halve roer om gaat gooien?

10-10-2022 17:02

Spelvreugde +4611

Ik denk dat Spaan helemaal Blind niet wil als TD, maar dat hij doelt op het gerucht dat na het WK Blind terugkeert in de RvC en dan als een de facto TD het technische beleid gaat uitstippelen.

Ik moet er niet aan denken maar gezien de zwakte van Sar en de ontstane machtsvacuüm na het vertrek van Overmars het zou dat best wel eens kunnen gaan gebeuren.

Terug naar de tijd voor de Cruijff revolutie.

10-10-2022 17:30

Steffenhagen +37821

Toch opvallend dat bijna iedereen inmiddels gelooft dat schreuder geen blijvertje is … dan zal het dus wel gaan gebeuren . En ja ik ben uitgesproken voor Arne Slot .

10-10-2022 16:55

Spelvreugde +4611

Eerst een sterke TD neerzetten. Die moet een coach selecteren. En ja, dan mag dat van mij Slot zijn, al ben ik meer voor Bosz of Keizer.

10-10-2022 17:39

Moooo +3965

Haha Pep Guardiola, ik zie hem eerder na een Napoli vertrekken dan een Ajax.

Je zou op de korte termijn Peter Bosz aan kunnen stellen, uitstekende trainer die zijn visie al in het elftal ziet. Door zijn voorgangers EtH en Schreuder en daarvoor meneer Bosz zelf.

Schreuder is een prima veld trainer, assistent trainer maar heeft gewoon geen ballen, beetje te lief, te weinig ervaring als hoofdtrainer.
Project Ajax is hem (nog) veel te hoog gegrepen, ook tegen mindere tegenstanders had Ajax het moeilijk gehad in de Champions League.

Het zijn 11 individuele spelers die wat aankloten, Tadic probeert te veel kaatsend op te lossen, schiet zelf NOOIT op goal, hij of zijn team genoten worden totaal niet begrepen.
Proberen het voetballend op te lossen, gaat ook niet op.

Brobbey is een prima spits, maar hij kan niet koppen, houdt de ballen niet vast, Kudus is een vals spits die kan de ballen ook niet vasthouden.
Het hele spel systeem klopt niet t.o.v vorig seizoen.

Toen stond een Haller die een prima aanspeelpunt was en zeker in de Champions League ook nog elke bal in goud zag veranderen.
Hij is toch beter als menig Ajax supporter denkt..

Ajax moet Kudus op 10 zetten en een echte spits kopen die ze af kunnen wisselen met een Brobbey die meer ruimte nodig heeft, meer counter gevaarlijk.

10-10-2022 16:54

NeeI +107690

Brobbey is een veel beter aanspeelpunt dan Haller was. Het enige waarin Haller beter is, is (door)koppen.

10-10-2022 16:57

Moooo +3965

Whaha mafkees, Brobbey is een leuke speler, maar speelde geen minuut bij Leipzig..
Niet omdat hij zo goed was..
Maar anderen gewoon 2 a 3 stappen verder.

10-10-2022 17:04

NeeI +107690

Kun je ook normaal en inhoudelijk reageren?

Dus omdat Brobbey niet speelde bij Leipzig, is Haller een beter aanspeelpunt? Juist, ja.

10-10-2022 17:24

Modric36 +8224

Grappig, ik vind juist dat Brobbey alleen beter is qua snelheid en inderdaad aanspeelpunt.

Voor de rest is Haller (nu) nog beter. Meer assists, veel goals, beste penaltynemer van Europa zowat, koppen,

10-10-2022 17:30

Moooo +3965

Waarom is Brobbey in alles beter dan alleen het (door) kopen (inhoudelijk) dan een Haller.

10-10-2022 17:46

Ferd +38449

Haller speelde bij West Ham ook niet veel, wat is je punt?

12-10-2022 04:15

Maikel +6862

Ajax moet vooral één ding.
Zo snel mogelijk van deze Clown af.
Zelfs met de juiste opstelling gaat dit niks worden omdat hij een onbenul is.
Laat dan beter drie uitgezochte Users hier op AS het voor het zeggen hebben.
Kan nooit slechter uitpakken.

10-10-2022 16:57

Oxxer +163912 moderator

De 1e die mij te binnen schiet is (ex)user Toekomsttalent.

10-10-2022 17:00

Maikel +6862

Die ken ik niet.
Dan jij, Jaap en WantAmsterdam 😅
De drie Musketieren.
Allen voor één, één voor Ajax.
Jaap met de bivakmuts als de Hernan Burgos van Ajax ter bescherming van onze trainer WantAmsterdam 💪

10-10-2022 17:21

Artemio +31934

Heet nu Burgie.

10-10-2022 17:32

Asociaal +2788

Mocht Schreuder inderdaad weggaan, zie ik niet zo gauw een buitenlandse (top)trainer bij Ajax aan de slag gaan. Hoeveel er ook positieve dingen hebben geroepen over Ajax, uiteindelijk zullen ze naar een club gaan die gewoon meer geld biedt.

Buiten dat om, hoeft Schreuder voor mijn part ook niet weg op dit moment, ook al is Ajax op dit moment niet in vorm. Ik zat totaal niet op Schreuder te wachten en ik twijfelde al of hij geschikt is of niet, maar of Ajax er nou echt wat mee op schiet om Schreuder na zo'n korte periode op straat te zetten? Nee, de echte goeie trainers zullen dan ook wel twee keer nadenken als ze zien dat een trainer al zo snel de deur word gewezen bij Ajax.

10-10-2022 16:49

Kuningast +5079

Bondscoach van Denemarken strikken na het wk. Lijkt me een topper

10-10-2022 16:38

Ozymandias +159568

De eerste vraag moet zijn wat voor een soort speelstijl Ajax nastreeft. Streven ze Totaalvoetbal na dan moeten ze naar andere trainers kijken (qua Nederlanders alleen Bosz en Keizer) dan als ze de KNVB speelstijl nastreven. Als dat laatste het geval is zullen ze waarschijnlijk bij Slot uitkomen.

10-10-2022 16:32

Spelvreugde +4611

Eens. Grappig, ik reageer hier net op iemand's post dat er eerst een sterke TD moet worden aangewezen - waaraan ik nu toevoeg dat dit eerst moet want die TD moet de technische strategie uitstippelen en dus de speelstijl kiezen die Ajax nastreeft - die dan vervolgens een coach moet selecteren. Waarbij mijn voorkeur voor de coach uitgaat naar Bosz of Keizer - waaraan ik nu toevoeg dat ik die prefereer vanwege hun voorkeur voor de Ajax totaalvoetbal speelstijl -, maar ik niet tegen Slot ben.

10-10-2022 17:45

Babangida83 +23877

Slot is wel wat intelligenter dan de KNVB filosofie. Heel wat beter.

10-10-2022 21:41

Ozymandias +159568

Slot hanteert voor het overgrote deel dezelfde speelstijl (natuurlijk past hij het net als de rest een beetje aan de spelers die hij ter beschikking heeft aan) maar is tactisch beter dan veel andere KNVB trainers waardoor het een iets betere uitvoering van die speelstijl is.

10-10-2022 21:47

Oxxer +163912 moderator

Geen paniek hoor, komt allemaal goed, het ligt niet aan Schreuder maar het is een vormdip, hoe beleven degenen die die dit echt geloven de wedstrijden? Kijken zijn met de rug naar het beeld / veld?

10-10-2022 16:27

Mentir +2432

omdat er deel waarheid in zit, Ajax veel basis spelers verloren van vorig seizoen dus alles moet een draai weten te pakken, maar hoe verklaren ze het slechte wissel beleid.
vooral het Niet wisselen van Tadic/blind op somige momenten is waar de fans meer moeite mee hebben, want je mist een bepaalde visie in wedstrijden.

10-10-2022 16:52

Slang +14994

Salaris van 7M ofzo. Haal Adi Hutter maar op. Trainer bewezen op vergelijkbaar en hoger niveau, Europees laten zien en iemand met een eigen visie

10-10-2022 16:13

Oxxer +163912 moderator

Spaan zit weer een rol van zijn programma's met Harry Vermeegen, een trainer die een PL / PSG salaris is gewend komt niet naar Ajax.

10-10-2022 16:28

PJS +4991

????? Wat een hoop onzinnigheid in 1 artikel.

10-10-2022 15:58

Bassey +8195

Wat ten hag bij Ajax heeft gepresteerd is onmogelijk om na te doen.
Het zal voor schreuder erg moeilijk worden om de achterban tevreden te houden. Zoniet onmogelijk.
Met zo’n gedevalueerd elftal wat zeker potentie heeft maar geen top is.
Het is een elftal wat de el kan winnen maar daar is nog wel wat werk aan de winkel

10-10-2022 15:51

Web +178830

Past helemaal niet bij Ajax
Doodsteek voor je voetbal waar je voor moet staan

10-10-2022 15:35

Henkjanklaas +20619

Van gaal zou perfect zijn maar die vindt zichzelf waarschijnlijk te oud, een gepasseerd station. Het is natuurlijk ook een veel zwaardere job dan dat van bondscoach.

10-10-2022 15:25

Ajacied1981 +17412

haha alsof Pochettino, Tuchel, Guadiola etc op de bank gaat zitten bij Excelsior, RKC en Emmen uit om je stuk te lachen dat mensen dat als een optie zien

10-10-2022 15:10

Kingoffdatoilet +17151

Waarom niet? Guardiola heeft zelf ook wel eens laten vallen dat hij Ajax in de toekomst een interessant project zou vinden. Tuchel of pochettino zijn trouwens trainers die niet bij Ajax passen.

10-10-2022 16:34

Ajacied1981 +17412

Hoeveel redenen wil je hebben?
De competitie, de stadions, het geld.....
Mensen roepen zoveel, er zouden ook 10000 Ajacieden terug komen naar Ajax

10-10-2022 17:37

Kingoffdatoilet +17151

Allemaal argument waar ook voldoende tegenargumenten voor te geven zijn. Er zijn ook zat trainers die helemaal geen waarde hechten aan die argumenten.

10-10-2022 17:42

Ajacied1981 +17412

welke hedendaagse toptrainer hebben we gehad dan in de eredivisie

10-10-2022 19:33

Kingoffdatoilet +17151

Hedendaags geen want we blijven maar Nederlandse "talentvolle" trainers proberen.

10-10-2022 19:50

Ferd +38449

nee, Fulham, Brentford en Bournemouth zijn lekker aansprekende namen zeg…..

12-10-2022 04:17

AjaxIsBeast +5975

Waarom geen poging wagen bij Ronald Koeman?

10-10-2022 14:38

Ozymandias +159568

Omdat hij een speelstijl hanteert die haaks staat op hetgeen waar Ajax voor staat.

10-10-2022 15:05

Ferd +38449

omdat we dan weer Frank de Boer voetbal krijgen.

12-10-2022 04:17

Ozymandias +159568

Off-topic: Toen PSV ontkende dat er een clausule van 4 miljoen euro in het contract van Simons staat schreef ik al dat het woordgebruik erop leek dat ze specifiek ontkenden dat DIE clausule in het contract stond en niet dat er EEN clausule in het contract van Simons stond waarmee hij terug naar PSG kan gaan voor een gelimiteerde transfersom. Nu lijkt er dus toch een clausule in het contract van Simons te staan. Als ik een supporter van PSV was zou ik me behoorlijk bedrogen voelen.

10-10-2022 14:27

RJB1979 +25649

Wat voor clausule dan wel?

10-10-2022 14:39

Ozymandias +159568

Volgens Rik Elfrink van het ED eentje van 12 miljoen euro.

10-10-2022 15:04

RJB1979 +25649

LOL! Een Botmannetje.

10-10-2022 15:05

Bensco +7168

Ach ja, het was wel te verwachten dat Simons dit er in heeft laten plaatsen. Het is ook geen verkeerde deal voor PSV. Het is alsnog een kleine 10-12 mil netto wat ze kunnen pakken als die dit jaar naar PSG vertrekt.

Wel heel benieuwd naar de jaarcijfers van PSV van afgelopen seizoen trouwens maar bij mij laadt die niet

10-10-2022 15:04

AFCACruijff14 +161321

Hoop dat Xavi komende zomer naar PSG wil voor die fooi haha.

10-10-2022 16:41

willem1958 +8752

Het is nog iets aan de vroege kant om iemand na een paar verliespartijen weg te sturen al is Schreuder z'n geloofwaardigheid wel kwijt natuurlijk.
Eerst maar woensdag Napoli waarvan ik verwacht dat die meteen druk zetten en Ajax al snel opnieuw ondersteboven spelen en wordt het opnieuw iets van 5-0 of meer.
Dan Liverpool 2 weken later en dan zal waarschijnlijk toch het doek vallen omdat Schreuder z'n positie niet meer houdbaar is, ook binnen de club want tenslotte is het kampioenschap heilig en dan zal het niet meer lang duren verwacht ik.
Ik denk dat intern men al een lijstje aan het maken is voor eventuele opvolgers, Slot na de winterstop zou een hele goede keus zijn maar die zal Feyenoord midden in het seizoen niet verlaten denk ik.

10-10-2022 13:56

GvanAchteren +868

Het doek valt als Ajax in Schotland met 4-0 verliest van de Rangers. Lijkt me niet eens onwaarschijnlijk.

10-10-2022 15:19

MarcelvTol1971 +15317

Wat dacht je van binnenkort RKC uit ?

10-10-2022 16:00

Altijdindestraat +39970

Slot is enige waar ik voor zou gaan. Maar gun Schreuder nog wel wat tijd. Ten Hag werd ook zo benaderd in begin.

10-10-2022 13:51

Sven Heida +1384

Nou na die wedstrijd tegen Midtylland ben ik niet zo zeker meer van Slot .

10-10-2022 15:35

Altijdindestraat +39970

Hij is meer spelers kwijt geraakt en een TD die ziek was, dus vind nog wel aardig wat hij met dat materiaal doet.

10-10-2022 16:11

Mudjie.M +1782

Geeft mij maar louis van gaal

10-10-2022 13:50

Henkb +162

Persoonlijk denk ik dat als het contract met Man CITY afloopt, Pep Guardiola, gezien zijn verleden met Johan Cruyff, Ajax nieuwe coach moet worden. Denk dat hij dat een grote eer vindt. Hij is ook een fan van Ajax.

10-10-2022 13:49

DieNase +7170

Dan gaat bij mij de vlag uit. Zie het alleen niet zo snel gebeuren

10-10-2022 13:50

Altijdindestraat +39970

Wel voor de lange termijn, niet een jaartje.

10-10-2022 13:53

Robbie17Wielaert +699

Jij leeft echt in een sprookje😂

Waarom zou Guardiola naar Ajax gaan. Guardiola heeft tot nu alleen maar bij Europese topclubs gezeten in Europese topcompetities. Hij is overal kampioen geworden, alleen de CL ontbreekt nog. Ik denk niet dat hij een uitdaging ziet in Ajax. Nederlanda elftal zou in de toekomst wel kunnen, omdat ik hem als Catalaan niet snel bondscoach zie worden van Spanje.

10-10-2022 14:05

De Stift +7045

Helaas. Wel een mooi sprookje. Ach, wie weet is die man een idealist. Wil hij Cruijff eren door met enkel jeugdvoetballers de CL te winnen. Naar de kans acht ik ook nagenoeg nul,

10-10-2022 15:07

jerryisthename +31741

Is geen sprookje, hoor.
Als je vroeger Cruyff, Guardiola en Barca een beetje gevolgd hebt, dan weet je dat Cruyff sowieso de leermeester en idool van Guardiola was/is en de man een liefhebber is van de Hollandse voetbalschool (lees: Ajax en Oranje). 😉

Bovendien heeft hij wel degelijk de CL gewonnen met Barca:
'Door in 2008/09 de UEFA Champions League te winnen met de club (redactie: Barca) werd hij ook de zevende voetballer in de geschiedenis die als speler én als trainer de Europacup I/UEFA Champions League won, na Miguel Muñoz, Giovanni Trapattoni, Johan Cruijff, Carlo Ancelotti, Frank Rijkaard en Zinédine Zidane'.

10-10-2022 16:07

Ajacied1981 +17412

Ik zie Pep al zitten bij RKC of Excelsior uit hahahaha
Dream on

10-10-2022 15:02

Ferd +38449

Pep zit nu ook ieder seizoen bij Bournemouth en Brentford uit.

12-10-2022 04:19

Ozymandias +159568

Het zou mij niet verbazen als Guardiola een totaal ongeschikte trainer blijkt te zijn voor alle clubs die niet over een van de drie beste selecties ter wereld beschikken. Guardiola is tot nu toe altijd een "front runner" geweest als trainer en heeft nog nooit bewezen een goed team te kunnen vormen met een team wat niet bestaat uit veertien wereldtoppers in de basisroulatie en nog zo'n tien Europese subtoppers die zelden aan spelen toekomen.

10-10-2022 15:20

BattieSr +2412

Blanco cheque geven (zou ik bijna zeggen

10-10-2022 15:23

Kingoffdatoilet +17151

Met een contract voor 6 jaar ofzo. Zou hij vast een leuk project vinden. Kans is wel heel klein.

10-10-2022 16:38

FissaDeGekste +3374

Klinkt goed, jammer alleen dat hij waarschijnlijk bondscoach van Brazilië zal worden na dit seizoen.

Ik denk dat we al erg gelukkig zouden mogen zijn met Pochettino.

11-10-2022 09:02

Ozymandias +159568

Pochettino is volgens mij vergelijkbaar met Ten Hag. Geen tactisch wonder maar een hele goede teambuilder. Ik zie liever iemand komen die heeft aangetoond tactisch vooruitstrevend te zijn. Ajax hoort niet een slap aftreksel van een gekopieerde speelstijl te hanteren maar zijn eigen speelstijl na te streven.

10-10-2022 13:35

BattieSr +2412

Wie dan Ozy?

10-10-2022 14:53

Mentir +2432

stiekem droom ik van arsene wenger maar die komt denk niet meer terug voor Clubs te trainen.

10-10-2022 15:14

Ozymandias +159568

Mijn favoriete optie zou Marcelo Gallardo zijn maar die is pas na afloop van dit kalenderjaar beschikbaar.

10-10-2022 15:19

BattieSr +2412

Ok, voor mij redelijk onbekend. Zie je hem liever dan bijvoorbeeld Slot? En waarom?

10-10-2022 15:24

Ozymandias +159568

Omdat Slot een KNVB bot is net als bijna alle andere Nederlandse trainers. Ze streven allen bijna precies dezelfde door de KNVB ingestampte speelstijl na en ik vind dat een verschikking. Gallardo streeft Totaalvoetbal na en volgens mij hoort dat een vereiste te zijn voor een trainer van Ajax. Daarbij heeft Gallardo aangetoond middels Totaalvoetbal prijzen te kunnen winnen (inclusief twee keer de Copa Libertadores en een keertje de Copa Sudamericana).

10-10-2022 15:53

Mentir +2432

@battieSr
Denk dat ook slot niet aan durft om Tadic en/of Blind op de bank te zetten, je hebt soort van prestige nodig om door te dringen tot zo speler en die dat dan aannemen.

10-10-2022 15:53

BattieSr +2412

Dat zou kunnen, maar Slot maakt vooralsnog een veel betere indruk op mij. Heeft ook al in de slangenkuil van de Kuip overleeft. Daarnaast zichtbaar spelers beter laten voetballen. Daarbij zet hij ze tenminste op de goede plek.

10-10-2022 15:56

Lagasj +2905

Gallardo en Bielsa.
Inderdaad absoluut geen kansloze Nederlandse trainer meer.
Ik hoop dat ze bij Ajax nu dat lesje wel geleerd hebben!
Maar Gallardo is niet beschikbaar en Bielsa wel

10-10-2022 17:26

Ferd +38449

Wenger is 70+

12-10-2022 04:20

DeBaarsjes +3118

Alleen nou gaan we van iedereen die maar beetje in de media komt te horen krijgen wie Schreuder zal moeten opvolgen

10-10-2022 13:22

graafie +1659

Henk Spaan wordt ook met de dag lachwekkender....en het was al lachen samen met Harry Vermeegen.

10-10-2022 13:21

AJAX020ADAM +6927

Ben blij dattie niet met de naam van Aad de Mos komt 🤓

10-10-2022 14:09

Telamon +9192

Houd alsjeblieft op, nietszeggende coach, die ook laf is, zie tweestrijd Ajax - Tottenham. Zelfs nadat hij na eindelijk wat drukzetten ziet dat hij Ajax zo overklast, de volgende wedstrijd toch weer laf en teruggetrokken aanvangen.

10-10-2022 13:13

TontoKarnaggel +42491

Allemaal leuk en aardig maar zolang Bielsa werkeloos thuis zit is dat de eerste zijn die ik zou bellen.
ps kan iemand mij uitleggen waarom we persè een nederlandse trainer zouden moeten hebben? Ik zie talloze interessante en spannende buitenlandse coaches beschikbaar zijn maar om de een of andere bullshit reden mogen we alleen kiezen uit schreuder, jans, bosz, janssen of zelfs god bewaar me een vd brom. Vreten we dan ook alleen maar boerenkool en rijden we allemaal in een daf ofzo?

10-10-2022 13:02

Maikel +6862

Er is maar één Nederlandse trainer die zou kunnen passen.
Slot.
Geen Janssen, Reiziger, Heitinga, Jonk.

10-10-2022 13:20

Robbie17Wielaert +699

Slot speelt dit seizoen gewoon matig voetbal bij Feyenoord. Vorig jaar werd hij gehyped op basis van prestaties tegen nietzeggende clubs uit de conefetti leaugue

10-10-2022 14:08

Maikel +6862

Ik vond hem bij AZijn al goed.

10-10-2022 14:19

Sergei77 +494

Louis van Gaal ( helaas een utopie) staat nog boven Slot!

10-10-2022 14:34

BattieSr +2412

Oud trainers terug halen moet je volgens mij niet zo snel doen.

10-10-2022 14:54

SjakiedeWit +2636

Slot is en blijft bij Feyenoord, Michael…

10-10-2022 15:24

AlexIbarra +19238

Ik snap wel dat een NL trainer sterk de voorkeur heeft. Communiceert makkelijker op alle niveaus, bekend met onze werkwijze en rol in NL, bekend met alle tegenstanders in de ED, waarschijnlijk iemand waarvan we weten hoe hij als persoon ongeveer is, geen cultuurverschillen (ja, Twente-A'dam..), goed voor het NL voetbal, etc.

Op een schaal van 1 tot 100 vind ik dat wel 5 punten extra waard.
Maar ook niet meer dan dat.

10-10-2022 14:15

AlexIbarra +19238

Ik heb liever Dirk Kuyt dan Guardiola.. ;)

Het komt er in de praktijk denk ik op neer dat je alleen een buitenlander neemt als je er 100% van overtuigd bent dat hij dé man is die je nodig hebt.
FdB, Keizer, TH en nu Schreuder waren eigenlijk allemaal probeersels.

Stel dat iedereen bij Ajax vindt dat Pochettino helemaal top voor ons zou zijn, dan kunnen we het ons financieel veroorloven een acceptabel bod neer te leggen.
Meer dan Tadic verdient.

10-10-2022 16:27

AlexIbarra +19238

We zijn het op zich eens hoor, ik vind zeker dat buitenlanders ook overwogen moeten worden. Net als met (NL) spelers, wordt het lijstje NL coaches dat Ajax vooruit kan helpen ipv andersom steeds korter.
En wij worden steeds aantrekkelijker voor een buitenlandse topcoach.

11-10-2022 19:34

Le Canard +1255

Het Parool zou eens kunnen overwegen de Griekse columnist Opinielos te contacteren. Spaan, die als columnist de laatste 150 jaar iets minder goed draait, zou dan vervangen worden. En laat niet een chef sport contact opnemen met Opinielos want die zou meteen beledigd zijn. Echt een klusje voor de hoofdredacteur zelf.

10-10-2022 13:00

Nick14 +25889

Even kijken of Van Kooperen z'n zaakwaarnemer is.

10-10-2022 12:56

FGLJN +3889

Waar gaat dit over? We zitten altijd smakelijk te lachen over clubs of landen waar coaches telkens om de 10 wedstrijden worden ontslagen. En toch, het seizoen is nu een paar weken oud, en er is nu een serie van 5 wedstrijden met 4 keer puntverlies geweest, waaronder tegen Liverpool en een Napoli dat al goed is maar nu echt geweldig in vorm is, en met een zomer waarin letterlijk de halve basis vertrokken is en er weer opnieuw opgebouwd kan worden. En er wordt massaal om ontslag geroepen? Zijn we zo laag gezakt dat bij elke vormdip de trainer meteen moet oprotten?

De emotie is allemaal prima hoor, ik snap het, het is niet leuk om de afgelopen paar wedstrijden gezien te hebben, dat zit ons allemaal dwars. Maar emotie is iets anders dan wat in de werkelijkheid logisch of verstandig is.

Ik zal wel allemaal beledigingen krijgen ("je snapt er niks vaaaan"), maar ik vind dit nergens over gaan. Het is ook niet dat ze het niet kunnen met Schreuder, want in het begin van het seizoen ging het helemaal prima. Het is dus gewoon een vormdip, en dat heeft letterlijk elk team wel eens.
Als dit nou nog een aantal wedstrijden zo door blijft gaan, okay, dan is het waarschijnlijk meer dan een vormdip, en kan het een reden om een nieuwe trainer neer te zetten, maar nu nog echt niet. En zelfs al blijft het doorgaan: een belangrijke factor is dat hij het met een mindere selectie moet doen t.o.v. vorige jaren, plus de halve basis is nieuw, alle automatismes zijn b.v. weg. Gaat een nieuwe trainer het dan beter doen? Misschien moeten we sowieso gewoon even de verwachtingen bijstellen. Landskampioen zou waarschijnlijk nog steeds wel moeten kunnen, maar het zal moeizamer dan vorige jaren gaan. En misschien dit jaar niet Europees overwinteren, tja, dat zou best kunnen dit seizoen.

We zijn de club die er trots op is om talenten de tijd en de kans te geven. Dat geldt dan ook voor de trainer.

10-10-2022 12:55

BokkieBokstra +11304

Gewoon het seizoen afmaken niet laten beinvloeden door een jankende aanhang

10-10-2022 13:48

Sven Heida +1384

Misschien heb jij wel gelijk , hij weet nu waar hij spelers niet neer moet zetten . En tevens kan hij nu op de bank neer zetten wie hij wil , Tadic Blind , zonder commentaar te krijgen van wie dan ook . Zijn rug rechten en optreden gaan met die banaan .

10-10-2022 15:42

Breuk +25111

Eens. Bedankt voor deze uitstekende reactie!

10-10-2022 13:49

AFCAjax +17839

De trainer laat keer op keer duidelijk blijken dat hij niet geschikt is en er niks van begrijpt met zijn keuzes. en dan gaat ie ook nog calimero opmerkingen maken. Ajax-onwaardig.
Wij riepen van tevoren al dat schreuder geen trainer voor Ajax is heeft bij iedere club zaadvoetbal gespeeld.

10-10-2022 14:27

JapioF +37

En wie zijn 'wij' dan? Want toen Schreuder na '18-19 wegging om hoofdtrainer te worden, schreeuwde de goegemeente hier dat Ten Hag het niet ging redden want Schreuder was de lijm die ploeg bij elkaar hield. Schreuder was de eigenlijke trainer, Ten Hag slechts een poppetje voor media. Volgens mij heeft Ten Hag het prima gedaan en lijkt het me zo dat we Schreuder een kans moeten geven.

10-10-2022 14:47

Lagasj +2905

Aha dat is het dus, de trainer heeft een "dipje"
Hahahaha.

10-10-2022 14:50

AFCAjax +17839

ik weet niet wie "wij" zijn, ik weet alleen dat ik niet alleen was.

10-10-2022 14:57

Ferd +38449

kom op zeg, half AS zei dat Schreuder het tactische brein was.

12-10-2022 04:21

willem1958 +8752

FGLJN;

in het begin van het seizoen ging het helemaal prima zeg je, da's een beetje kortzichtig wan je vertelt.
Dat waren clubs uit het rechterrijtje eredivisie, wil je landskampioen worden dan moet je ook winnen van de toppers in Nederland.

10-10-2022 14:52

FelixGassenlicht +8949

Hij moet niet weg van Henkie, hij is gewoon aan het speculeren voor het geval dat. Ja, die columns moeten ook vol. Ik ben het wel met je eens dat meteen bij tegenslag de trainer eruit moet. Het gaat mij wel te ver dat de mindere resultaten aan een geweldig Liverpool en Napoli te wijten zijn. Ik heb dit seizoen 2 a 3 goede wedstrijden gezien, de rest was matig tot zeer slecht.

10-10-2022 14:53

Jariiii +21926

'Elke vormdip,' kom op zeg.
Mindere resultaten zijn helemaal niet erg, mits er een visie achter de aanpak zit en er sprake is van een herkbare speelstijl en een stijgende lijn. Nu zijn de resultaten slecht, ziet het spel er niet uit en lijkt het wel of niet één speler uit de verf komt. Deze selectie is prima, dus daar ligt het niet aan. Ik vind ook niet dat je trainers gelijk de laan uit moet sturen als het even iets minder gaat, maar bij Ajax is er momenteel meer aan de hand.

10-10-2022 15:08

EdwinvanderSar +4368

Jij snapt er duidelijk niks vaaaan.

Kalmte bewaren bij tegenslag is prima maar je kop in het zand steken als iemand het gewoon duidelijk niet in de vingers heeft is dat niet.

De Lekkende Kraan is ongeschikt, weg ermee!

10-10-2022 15:14

Elayais +5068

Ik wordt hier ook zo moe van, overal.

Het eerste half jaar onder Ten Hag was ook heel slecht, moest hij ook weer oprotten. Het is gewoon niet realistisch om meer te verwachten. Ik snap dat door de prestaties de afgelopen jaren het verwachtingspatroon heel hoog is geworden en mensen dus nog sneller ontevreden zijn.

Maar een Bassey wordt vergeleken met Martinez toen hij kwam, die begon op het middenveld en heeft ook een tijd op de bank gezeten voordat hij achterin begon te heersen, dit als één voorbeeld. Hij moet gewoon een kans krijgen.

Daarnaast is het misschien helemaal niet slecht om dit jaar uit te komen in de EL (Rangers zou je onder je moeten kunnen houden) en is Napoli op dit moment ook echt in een bloedvorm. Liverpool is k*t dit jaar, behalve in de wedstrijd tegen ons. Natuurlijk ligt ook deels aan ons, maar de intensiteit van Liverpool in die wedstrijd was ook niet normaal.

Ik ben ook stikchagerijnig van het spel de laatste weken, de verdediging die gatenkaas is op dit moment (ligt aan het hele team), het niet als team opereren, etc. Maar je moet ze ook een kans geven. Je kunt niet met 8/9 nieuwe spelers + nieuwe trainer verwachten dat het binnen een week allemaal perfect loopt.

Kijk naar PSV en Feyenoord, die wisselen ook voldoende goede wedstrijden af met k*twedstrijden. Alleen hebben zij supporters die alang blij zijn als er punten gehaald worden, en hier wordt alleen gezeken omdat het niet mooi genoeg was. Dat is ook mooi aan Ajax, het moet altijd beter, maar soms ook vermoeiend in deze periodes.

Het begint met winnen, en dat het dan met billenknijpen moet tegen Volendam dan is dat zo, gaat nu eerst om winnen, het liefst met zo goed mogelijk voetbal, maar als het lelijk moet, dan moet dat maar.

10-10-2022 15:20

NeeI +107690

Ajax moet stoppen zichzelf te kleineren door zich enkel te richten op Nederlandse trainers. Wij zijn veel groter dan dat. Onze huidige status is groter de kleine vijver waarin we vissen.

Dus ja, probeer het eens bij een Pochettino of Gallardo.

(Bosz mag ook gewoon, dat is wat mij betreft een uitzondering)

10-10-2022 12:53

goajaxgo +14125

Liever Poch dan Alfred.

10-10-2022 12:50

Maikel +6862

" veel meer dan Tadic hoeft de man niet te verdienen"

Henkie Henkie.
De man gaat echt niet voor 4 miljoen naar Ajax en de ED komen.
Doe er maar 4 bovenop.

10-10-2022 12:43

Ozhan +1530

Die trainer die bij Chelsea weg is gegaan, is dat geen optie? heeft een CL-titel op zak.

10-10-2022 12:41

Ozhan +1530

Thomas Tuchel, die bedoel ik. Is alleen niet kaal...

10-10-2022 12:43

AFCACBS1900 +2489

Knettergek die man.

10-10-2022 13:34

stopperspil +11175

Elk nadeel heb z’n voordeel: als Ajax woensdag dik verliest dan exit Schreuder hopelijk

10-10-2022 12:37

Maikel +6862

Zelfs dan niet.

10-10-2022 13:22

Bowie +2377

Ondanks dat dit onrealistisch lijkt en buiten de vraag of Pochettino überhaupt bij Ajax past, vind ik dat deze gedachte wel de goede kant op gaat. Ajax wil bij de Europese top horen? Investeer in een Europese toptrainer. Doe het maar eens!

Aangezien de Ajax filosofie verder rijkt dan de landsgrenzen mag er ook wel een geschikte buitenlandse trainer met een gevestigde status rondlopen. Noem bijvoorbeeld een Bielsa in plaats van Franse middenmoter Bosz.

10-10-2022 12:36

MM1974 +1441

Het blijft gewoon dood zonde dat ze schreuder hebben aangetrokken, leuke assistent meer niet.

10-10-2022 12:35

PeterLarsson +13285

Deze man zie ik niet zo snel in de eredivisie werken tegen het salaris van een Ajax trainer, wacht waarschijnlijk op een club uit de topcompetities.

10-10-2022 12:34

Altijdindestraat +39970

Ben geen voorstander van een buitenlandse trainer met Pep als uitzondering. Mening hieronder kan ik heel ver in meegaan. 👇🏼

10-10-2022 12:34

ajax0916 +4203

Leuke naam, maar met dit soort trainers verlies je altijd het oog op de jeugd. Zie ook Schmidt bij PSV, die wil al zijn eigen aankopen en zal zich puur focussen op resultaat. Niet iets wat per se slecht is, maar Ajax heeft toch een andere filosofie hierin.

Ik neig meer naar Schreuder de kans geven, zeker tot de winterstop. Eerste halfjaar onder Ten Hag was ook echt verschrikkelijk. Ik weet nog dat er 'slaap kindje slaap' uit het uitvak kwam bij Excelsior-uit.

Daarbij, de slechte lijn is onder Ten Hag al ingezet. Is iedereen plots de laatste potjes van de 2de seizoenshelft vergeten? Elke uitwedstrijd werd nipt gewonnen of gelijkgespeeld.

Stel je zou wonderbaarlijk winnen woensdag, dan ziet de wereld er ineens compleet anders uit.

10-10-2022 12:30

Quincy.G +122

Zijn ze nu al bezig

10-10-2022 12:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.