Sneijder noemt Taylor en Fitz-Jim 'te licht' voor 10-positie: 'Zou er nog een goede middenvelder bij halen'

door Bart Veenstra 242

Bron Ziggo Sport

Sneijder noemt Taylor en Fitz-Jim 'te licht' voor 10-positie: 'Zou er nog een goede middenvelder bij halen'

door Bart Veenstra 242

Bron Ziggo Sport

Wesley Sneijder vindt dat Ajax een aanvallende middenvelder moet aantrekken. De analist van Ziggo Sport vindt dat Kenneth Taylor en Kan Fitz-Jim tekortkomen als de lat omhoog moet bij de Amsterdamse club.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Voorafgaand aan het duel tussen Ajax en Panathinaikos in de Johan Cruijff ArenA zegt Sneijder het volgende. 'Ik zou er nog een goede middenvelder bij halen', zegt Sneijder, die vindt dat er 'gewoon' iemand bij moet. 'Ik vind Taylor en Fitz-Jim dan misschien te licht voor de nummer 10-positie, niet creatief genoeg. Als je dat sprankelende voetbal weer bij Ajax wil zien, dan zal je creativiteit moeten hebben.'

‘Ze zijn allebei geen typische nummer 10’, vertelt Sneijder over Taylor en Fitz-Jim, die wel over andere kwaliteiten beschikken volgend de oud-Ajacied. 'Ondersteuning bieden aan Akpom, dat kunnen ze wel. Ze sluiten veel aan en duiken de zestien in. Ik snap wel heel goed dat hij (Farioli, red.) voor hen kiest.'

Youri Baas

Een speler die zich in de voorbereiding in de basis heeft geknokt, is Youri Baas. Na enkele goede wedstrijden speelde hij tegen Panathinaikos donderdag een mindere wedstrijd. De talentvolle verdediger leverde enkele malen de bal in. 'We dachten dat Ajax met Baas iemand had die er onderuit kon voetballen, maar hij was juist degene bij wie het allemaal begon', aldus Sneijder in de rust van het duel. 'Slechte inspeelpasses, niet goed opletten of niet gecoacht worden, dat kun je ook zeggen... Maar dit moet je weten als speler van Ajax, dat er iemand in je rug kan komen. Als híj er al niet onderuit kan voetballen, wordt het lastig.'

Een wissel had Sneijder overigens niet toegepast, als hij trainer van Ajax zou zijn geweest. 'Die jongen heeft een fantastische voorbereiding gehad en zit er nu even niet lekker in, dan zou het killing zijn om hem eruit te halen. Ik zou het niet doen. In de kleedkamer wordt hij er misschien even mee geconfronteerd, daarna staat hij er weer.'

Kritiek op wisselbeleid Farioli

Ajax liep vlak voor tijd tegen een tegentreffer aan, waardoor er een verlenging en strafschoppenreeks aan te past moesten komen. Dit had voorkomen kunnen worden door trainer Francesco Farioli, zo denkt Sneijder. Er hadden bepaalde andere wissels toegepast kunnen worden. 'Daar wacht je wel op. Je ziet Brobbey en Bergwijn een hele tijd warmlopen... Dan verwacht je een van die twee spelers, zij kunnen iets forceren. Zeker Brobbey vanuit de punt, met zijn kracht en dynamiek. Dan vind ik het onbegrijpelijk dat je Gaaei erin brengt voor een creatieve Berghuis. Gaaei rechtsbuiten? Ja... Waar zijn we dan mee bezig?'

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

”Sneijder noemt Taylor en Fitz-Jim 'te licht' voor 10-positie”

Dan moet Farioli Bergwijn maar op 10 laten spelen.
Die draagt nogal wat extra kilootjes mee ...

18-08-2024 21:21

Catenaccio +2752

En weer een keer inkoppertje. Niet het niveau wat we nastreven. Punt is dat de jeugd opleiding jarenlang verkwanselt is. Voorbij gestreefd door AZ, PSV en Feyenoord. Komt niks fatsoenlijks door en geld om een speler te kopen is er niet.
Realistisch gezien doen we over 3 seizoenen ( inc dit seizoen) weer mee voor de titel

18-08-2024 19:06

Kingoffdatoilet +17194

Farioli speelt zonder 10.

18-08-2024 17:37

YRGI +32950

Spelen we met een 10?

18-08-2024 14:38

bremovic +2206

Misehouy had daar prima gekund

17-08-2024 23:11

maxwellstyle10 +4719

Nou ja Sneijder, je had goeie teksten, maar hier sla je 2x de plank mis.. Want 1 FJ en Taylor zijn allebei geen 10, dat ze zo neergezet worden ok, maar ze zijn beiden geen 10. En bovendien, FJ en Taylor samen met Henderson... dat is een losse opmerking, die samenstelling klopt niet.. Het is te vaag.. Ze lopen allebei graag waar de bal is en als er dan heel snel gehandeld moet worden zijn ze te traag..

En 2; Berghuis was op, dan vond ik Gaaei een goeie keuze, want Bergwijn is kennelijk niet zo fit nog.. Hopelijk komt dat nog voordat ie wellicht weggaat.. En Gaaei heeft echt wel goeie dingen laten zien rechts.. Plus dat Bergwijn NOOIT aan de rechterkant zal gaan voetballen, want hij wil zelf scoren en vanaf links naar binnen..

Nee Wesley, deze opmerkingen kloppen niet..

17-08-2024 13:15

Baco123 +6611

Zie sowieso het liefst als er wat bij gaat komen een Creatieve nummer 10 bijkomen ja.
Maar goed we gaan het allemaal wel zien wat r nog gaat of bij gaatkomen in Amsterdam .
Krijg steeds meer het gevoel dat we het met deze selectie gaan doen.

17-08-2024 13:12

chriseverhard +3567

Hij heeft wel gelijk want tegen psv en feyenoord verliezen wij op het middenveld.
Daarom hoop ik dat er nog een topper op het middenveld erbij komt en nog een rechtsbuiten en een rechtsback dan komen we een heel eind en ik verwacht ook wel dat ajax die plekken dubbel bezet wil hebben.
En als akpom weg gaat komt weghorst ook

17-08-2024 12:38

Ferd +38559

Sneijdertje Sneijdertje Sneijdertje, Ajax speelt niet met een nummer 10.

17-08-2024 09:12

Craain +4968

Klopt. Feit: Taylor staat elke keer op de juiste positie waaruit hij kon scoren. Fitz Jim heeft het wel in zich maar hij komt NET kijken. Deze spelers hebben te maken met matige linksbuiten (Forbs die toch niet sterk aan de bal is) en een spits die niet verfijnd genoeg is.

We hebben geen probleem op het middenveld maar de buitenste dus linksbuiten, rechtsbuiten en spits. Godts moet nog groeien. Bergwijn is een counteraanvaller, niet verfijne linksbuiten genoeg.

Daar ligt het aan. Zodra elke positie die ik heb benoemd goed is vervuld dan komen de aanvallende middenvelders vanzelf aan.

Fitz Jim, Taylor en Hlysson. En nog enkele uit de jeugd.. ze zijn niet zo slecht hoor... Alleen de balans moet nog in de orde komen.

17-08-2024 10:57

WeirdAJAX +12270

Taylor heeft eind afgelopen seizoen wereldpotten gespeeld waarbij hij onze beste speler was. Sommigen lijken het leuk te vinden maar te blijven hakken. De top poster legt zelfs de oorzaak van de malaise bij hem. In mijn ogen is hij een zeer bruikbare speler. Maar geen beslissende speler. Zie het een beetje als Donny vd B. Goede combinatiespeler maar niet iemand die voetballend de kar trekt op het MV. Daarom denk ik dat er echt een creatieve nr 10ish bij moet die de baas wordt op het MV. Dan kan daarnaast Taylor (of FJ als hij groeit) en een goeie 6 (beter dan Hendo en Boom) en dan begint het weer ergens op te lijken.

Dromen mag.

16-08-2024 21:10

Eurysaces +29529

Slaat het dromen nou op Taylor die wereld potten speelt of die aankoop die al 2 jaar op zich laat wachten? Ik neem aan het laatste, dat is de oorzaak van de ellende van de afgelopen 2 seizoenen.

17-08-2024 09:02

WeirdAJAX +12270

Het laatste. Een echte klasbak op 8/10 en een 6 van niveau Alvarez toen hij wegging.

17-08-2024 09:28

Craain +4968

Taylor liet zien zonder Berghuis beter te renderen...

17-08-2024 11:00

Eurysaces +29529

Hoe bedoel je? Toen Berghuis het veld verliet, was het gedaan met het voetbal.

17-08-2024 12:34

TJHooker +3938

We spelen zonder een 10 maar met de punt naar achter, zoals Cruijff het graag zag. Over de inhoud klopt het, Ajax mist echt enorm veel creativiteit en ons middenveld is al een aantal jaar enorm ondermaats.

16-08-2024 20:19

Bruno04 +15792

Ze missen gewoon echt de kracht om iets beslissends te doen op frequente basis.
Iets wat Sneijder natuurlijk wel had. Als die de bal rond de 16 kreeg dan was het een goal

16-08-2024 20:02

Cruijffthebest +13419

Precies, er moet echt een creatieve aanvallende middenvelder bij komen met kwaliteit, een type Eriksen/Ziyech!
Baas was een drama!

16-08-2024 18:52

Craain +4968

Baas moet nog groeien, he. Ziyech is oud en is qua verdedigende werk niet meer zo sterk. Eriksen moet je echt niet doen.

17-08-2024 11:01

Juichtoon +32597

Sneijder zelf is in ieder geval niet te licht....:-).

16-08-2024 17:43

WeirdAJAX +12270

Makkelijk. En doet er niet echt toe toch.

16-08-2024 21:04

Juichtoon +32597

Ook makkelijk....

16-08-2024 23:21

ShiekTakTiek +5949

Zijn portemonnee ook niet

17-08-2024 10:38

AlexIbarra +19287

Ik heb dit laatst aan C14 gevraagd maar die gaf geen antwoord.
Wie heeft er een positieve mening over Taylor (tweebenig, wendbaar, redelijk loopvermogen, opleiding doorlopen, aardige trap, wil vooruit voetballen, kan een goal maken, inmiddels redelijk ervaren) en ziet een tactische manier om deze jongen lekker aan het ballen te krijgen?

Wat is nou een rol die bij hem past? A la Donny als lopende 10 beweging creëren in de buurt vd 3 aanvallers? Als een van de twee aanvallende middenvelders? In de Frenkie rol als de beweeglijkere van twee zessen? Als enige 6 de opbouw achterin wat versnellen en af en toe een kaart pakken in de omschakeling?

Tussen alle Basseys, Forbsen, Avilas en andere "geen Ajax-spelers", hebben we hier een typische Ajax-middenvelder bij wie het er al 2 jaar zelden of nooit uitkomt. Ik vraag geen Tony Kroos niveau, gewoon een aantal fatsoenlijke potten achter elkaar zoals hij 2-3 jaar geleden wel af en toe speelde. Nu loopt hij altijd een beetje te zoeken lijkt het wel.
Hoe zou je Taylor in zijn kracht kunnen laten spelen?

16-08-2024 17:30

Ajaxsupporter02 +14152

Ik denk dat je moet beginnen met een voetballende 6. Die zal vaker de oplossing naar voren en tussen de linies zoeken waardoor Taylor ook vaker en in betere posities aan de bal komt. Dat is voor mij echt stap 1, want Henderson daar kan gewoon niet in het Ajax spel.

Dan zal hij wel kunnen renderen als 1 van de halven.

16-08-2024 18:02

AlexIbarra +19287

Dat zou goed kunnen.
Zie jij die voetballende 6 in onze huidige selectie of zouden we die dan moeten halen?

16-08-2024 18:26

Ajaxsupporter02 +14152

Je kan het proberen met Mannsverk of Fitz-Jim op 6. Mannsverk is verdedigend goed, maar misschien aan de bal net wat te beperkt, gewoon degelijk (wel beter dan Henderson). Fitz-Jim zal op 6 aan de bal heel goed zijn en is verdedigend afwachten (al zag ik best wat onderscheppingen in zijn wedstrijden). Dan moet je eigenlijk een creatieve 8 halen voor naast Taylor. Dat is het proberen waard naar mijn mening.

16-08-2024 18:33

Rob.B32 +477

Ik.denk dat Hlynsson een stuk slimmer is dan Fitz-Jim. FJ heeft weinig spel intelligentie. En geen scorend vermogen. Ik zou hem nog 1 x proberen te verhuren aan een sub topper.
En dan voortaan Berghuis op 10. Met daarachter Hlynson. Henderson kom je helaas niet vanaf ben ik bang. Maar ik heb nog nauwelijks gezien waarom ze hem hebben gehaald. Kijk alleen maar naar het tegendoelpunt gisteren. Dan zie ik liever Manswerk.
Met een betere bezetting op het middenveld presteert Taylor misschien ook beter.

Als Rensch niet wil bijtekenen graag Gaai in de basis.

Pasveer
Gaai Sutalo Kaplan Hato
Manswerk Berghuis Taylor
Aankoop Brobbey Godts

Forbes, Apkom, en de reeds verbannen spelers hopelijk slijten.

16-08-2024 17:09

Ajaxsupporter02 +14152

Waaruit blijkt dat hij weinig spelintelligentie heeft?

16-08-2024 18:04

Rob.B32 +477

Niet opgelet gisteren?

16-08-2024 22:36

Caelintroy +1652

Sowieso Gaaei in de basis ipv Rensch

16-08-2024 19:25

Ferd +38559

huh? als je met droge ogen beweerd dat FJ weinig spel intelligentie hebt dan durf ik te stellen dat jij heel, maar dan ook heel weinig van het spelletje begrijpt.

17-08-2024 09:14

Artemio +32071

Ik zou Hendo/Branco/Vos/Tahirovic verkopen. Taylor/Mannsverk/Fitz behouden. 2 middenvelders halen waarvan 1 box to box middenvelder en 1 creatieve middenvelder a la Nanasi.

16-08-2024 16:57

Aram +18081

Mannsverk
Henderson Fitz

en dan later

Mannsverk
Berghuis Fitz

Dat is het beste wat we nu hebben. Kan er eentje bij maar dan graag wel een echt goeie speler en niet nog 1 van ongeveer dit niveau.

16-08-2024 16:38

Rob1976 +9504

Zonde dat Unuvar zich niet goed doorontwikkeld heeft anders was hij nu onze nr 10 geweest.

16-08-2024 16:11

Ajaxsupporter02 +14152

Zou hem erbij houden als invaller. Als je zo’n Branco ziet invallen is toch ook armoede?

16-08-2024 16:40

Ferd +38559

das knap, een 10 zijn in een team dat zonder 10 speelt

17-08-2024 09:15

Jeugd +24847

Jammer dat het voor Faberski 1 of 2 seizoenen te vroeg komt. Die kan ook op het middenveld. Dan heb je een pitbull, een ball virtuoos en een gastje die het ziet in 1

16-08-2024 15:52

Aram +18081

Ik zie hem liever als buitenspeler. We spelen ook niet met een 10 he.

16-08-2024 16:49

Jeugd +24847

Kan ook als 8

16-08-2024 17:08

Dirk +7036

Wesley heeft het bij het rechte eind ...
Maar ook Boomen en Hendersen...te zwak ..

16-08-2024 15:42

Jeugd +24847

Henderson heb je nodig.
Taylor en FJ is niet goed genoeg.

16-08-2024 15:48

Ajaxsupporter02 +14152

Waarvoor heb je Henderson nodig precies?

Andere 2 hebben in ieder geval nog groeimogelijkheden.

16-08-2024 16:40

Jeugd +24847

Topsport mentaliteit. Ik weet zeker dat de selectie zich op allerlei manieren optrekt aan deze topper.
Heeft handelingssnelheid. Gaf ook gisteren weer een aantal heerlijke lange passjes en mooi curves in de 16. Bewaakt de organisatie.
Deze man heeft natuurlijk alles al meegemaakt in de top van de top. Vind het ook opzienbarend hoe hij direct de fitste was van allemaal vorig seizoen maar ook dit seizoen weer gewoon moeiteloos 120 minuten.

De andere 2 zijn niet goed genoeg. Zeker FJ is slappe hap en nog niet geschikt voor topvoetbal. Moet eerst ff jaartje basis zien te veroveren bij eredivisie club a la NEC, Utrecht

16-08-2024 16:48

Ajaxsupporter02 +14152

Henderson heeft juist een lage handelingssnelheid, vooral omdat hij zo traag beweegt door zijn gebrek aan wendbaarheid. Daardoor duurt elke pass alweer 2-3 seconden. Verdedigend vaak te laat, ook door zijn gebrek aan wendbaarheid en snelheid.

Nee, ik zie echt totaal niet waarom hij erin moet staan. Soms een leuke voorzet vanaf de zijkant, maar over de grond heb je er 0.0 aan. Die lange ballen komen ook vaker niet dan wel aan. Voegt voetballend echt helemaal niks toe en verdedigend is het ook over the hill.

16-08-2024 21:33

HStorm +3161

WS is wel een heel zwakke analist pffff. Gisteren hield het weer eens niet over.

16-08-2024 15:40

Mitchjo +6199

FJ verhuren en Taylor verkopen.

16-08-2024 15:33

Ferd +38559

Mitchjo transfervrij laten vertrekken naar Dordrecht 90

17-08-2024 09:18

stopperspil +11199

De tweede helft gisteren stemt niet vrolijk

16-08-2024 15:27

stopperspil +11199

Halilovic maar weer even bekijken vanavond (creatieve en technische 8 en 10 en goed&betaalbaar maar wel een Kroaat ;)

16-08-2024 15:23

Moooo +3975

Voormalig top talent hè, kwam binnen als de nieuwe Messi bij Barcelona.
Je ziet het talent, aanname, versnelling.

Maar Ajax mag van mij in een vijver vissen met exceptioneel talent.

16-08-2024 15:44

AJAXLOVE +194

niemand is als messi en zal ooit messi evenaren !!!!!
never/nooit [GOAT]

18-08-2024 19:11

Moooo +3975

Je snapt er niet zoveel van, Messi was niet zo onomstreden in de jeugd wel een enorm talent bij Barcelona.
Alleen had hij een groei probleem zal nooit de 1.70m halen zonder serieuze groeihormonen te gebruiken, Barcelona had veel twijfels, maar hebben toch voor veel geld de behandeling betaald.
Messi zal hoogstens 1.40m worden zonder hormonen, dan was hij nooit profvoetballer geweest.

18-08-2024 19:44

TeringHenkie +28528

Prachtige traptechniek, hele mooie voetballer om na te kijken. Jammer dat zijn mentaliteit niet oke is, kan en moet veel en veel hoger voetballen dan bij Fortuna.

16-08-2024 16:16

Pizzapunt20 +10024

Middenveld met Eriksen, Berghuis en een stofzuiger zou voetbal porno zijn.

16-08-2024 15:09

Moooo +3975

Mokio als 6

16-08-2024 15:44

Craain +4968

Wesley Sneijder, ze moeten nog groeien, onder de juiste trainer. Ik geef ze nog even de tijd om zich te ontwikkelen als betrouwbare verdedigende werk, ook conditie.

Wesley, als je nu nog had gevoetbald had je meer moeite mee dan vroeger. Het hedendaagse voetbal vraagt veel meer verdedigende werk en conditie en die heeft Sneijder totaal niet.

16-08-2024 15:05

Jeugd +24847

Je mag Sneijder irritant vinden maar dit was absoluut wel een klasbak hoor. Ook in zijn laatste succesvolle periode bij Inter legde hij er nog enorm veel energie in maar los van dat, de kwaliteiten waren gewoon heel erg goed

16-08-2024 15:51

Craain +4968

Niet veel energie hoor. Dat deden zijn medespelers. Alleen aan de bal was hij gevaarlijk... Hij past gewoon in het systeem van Mourinho. Daarna zien we hem heel weinig. Ook daarvoor.

16-08-2024 17:08

Jeugd +24847

Je lult slap en dat weet je. Je vindt hem niet leuk. Dat mag.

Ajax, Real Madrid, Inter en daarna nog een hele mooie periode bij Galatasaray.
Vanaf zijn 15 bij alle onder elftallen van het NL elftal gespeeld. Won in NL alle prijzen.
134 interland voor het NL elftal en maakte 31 goals
Won the CL, de coppa Italia, de serie A, de zilveren bal, de bronzen schoen, het WK voor club teams, stond in de finale van een WK etc etc.

Respect.

16-08-2024 17:39

Craain +4968

Ja respect maar hij kan nog veel beter en belangrijk zijn door meer werkinzet te hebben. Hij heeft naar mijn mening niet maximaal gepresenteerd anders was hij nog belangrijker geweest. Qua aanvallend is hij geweldig maar qua verdedigend niet. Bij Real was Sneijder niet onomstreden basisplaats. Bij Inter zat hij te kort.

Als je naar Robben kijkt, heeft hij echt wel maximaal gepresenteerd en alles uit de kast gehaald, geweldig prof ook zeker het laatst aantal jaren van zijn carrière.

16-08-2024 18:52

AJAXLOVE +194

ja bij gs was hij absurd goed en mooi ppppfffff
geen ene spelertje bij dit ajax komt in de buurt van snijder

sterker nog neem ze allemlaa en samen en dan nog niet eens de helft van snijder !

18-08-2024 19:12

Craain +4968

Hij heeft een jaartje goed gedraaid en dat is bij Inter.

18-08-2024 19:23

afca95 +1306

Taylor, Fitz-Jim, Rensch mogen van mij een andere club gaan zoeken. Misschien krijg je er nog een paar stuivers voor maar dit is niet het niveau wat je moet willen. Met name Taylor ontwikkeld zich totaal niet.

16-08-2024 14:51

Craain +4968

Fitz-Jim geef ik nog even kans om zich te ontwikkelen. Rensch heeft genoeg kansen gehad en heeft genoeg aangetoond geen geschikte speler te zijn. Taylor geef ik nog even de tijd om zich te ontwikkelen onder de trainer Farioli.

16-08-2024 15:07

afca95 +1306

Eens, maar je ziet ook wel dat Taylor geen Sneijder, vd Vaart, de Ligt etc etc is. Naar dat niveau wil je wel toe met Ajax..

16-08-2024 16:37

Craain +4968

Taylor stond wel elke keer op de positie waaruit hij kon scoren maar faalt veelal. Het is knap dat hij elke keer op de juiste positie staat. Daarnaast is hij wel nadrukkelijk aanwezig zowel aanval als verdedigen. Het wordt steeds beter maar alleen moet hij wel scoren.

Van der Vaart heeft totaal geen verdedigende werk net als Sneijder. Het hedendaagse voetbal zouden ze meer moeite hebben.

16-08-2024 17:06

Ajaxsupporter02 +14152

Zijn allemaal nog jong. Vooral FJ onervaren, dom als je hem gelijk weg doet.

16-08-2024 15:14

Moooo +3975

Qua leeftijd zit er niet veel tussen..

16-08-2024 15:46

Ajaxsupporter02 +14152

Qua ervaring wel veel verschil, FJ vooral KKD en die andere 2 veel ED en Europees.

16-08-2024 15:51

Ferd +38559

dan ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Als je met droge ogen beweerd dat Taylor zich niet ontwikkeld dan zie je nog slechter dan Stevie Wonder. Taylor heeft zich vorig seizoen echt enorm ontwikkeld.

17-08-2024 09:20

MarkP +21765

Hij heeft natuurlijk gelijk over deze 2 net nietjes. we worden vaak overlopen met deze 2 jongetjes op het middenveld.

16-08-2024 14:48

Godenzonen83 +999

Ajax moet dringend op zoek naar een creatieve nummer 10. Met Henderson Mannsverk en berghuis heb je dan wel een goede bezetting. De flankspelers en backs dienen ook versterkt te worden indien er nog spelers vertrekken en weghorst zou met zijn drive duelkracht en kopkracht Ajax van nieuwe impulsen voorzien

16-08-2024 14:45

Ferd +38559

waarom op zoek naar een 10 als je in een systeem zonder 10 speelt?

17-08-2024 09:20

Godenzonen83 +999

Omdat het systeem zonder 10 er nu voor zorgt dat je totaal geen creativiteit hebt maar je wel 2 degelijke controleurs kan opstellen… hendo, Mannsverk en ook berghuis.. je kan ook met een controleur en berghuis maar dan heb je ook weer die creatieve aanvallende middenvelder nodig. Een 10 is niet anders dan een aanvallende middenvelder type van de vaart, jari etc Fitz en Taylor zijn te licht hiervoor

17-08-2024 18:17

Ferd +38559

2018/19 speelden we ook zonder 10, en dat was het beste jaar van Ajax in de recente geschiedenis met creatief voetbal. Je moet alleen wel de juiste 6 en de juiste halven hebben.

18-08-2024 05:54

insectenverdelg +23477

Zou zo graag Eriksen op 10 zien bij ons. dat zou zo'n verschil maken.

16-08-2024 14:41

NipeB +15825

Die heeft pas 1000x gezegd dat hij in Engeland wil blijven en bij Utd. Hoe vaak moet hij dat nog doen voordat iedereen hier eens ophoudt over Eriksen?

17-08-2024 09:33

mvdk +44120 moderator

Of ze nou af en toe stom lullen of niet:

Sneijder
Van der Vaart
Nigel de Jong

Haal ze naar de club en laat ze de jeugd trainen. Het hoeft niet eens een team te zijn, maar kan ook individueel.

Zelfs het delen van persoonlijke ervaringen kan jeugdspelers een boost geven want die jonge jongens kijken tegen deze spelers op. Haal ze van de buis waar ze oeverloos kunnen zwammen en laat ze iets nuttigs doen.

16-08-2024 14:29

MaxPower +2665

Doe dan maar als individuele techniek trainer. De jong kan op termijn zeker ook iets toevoegen aan Ajax, misschien in een bestuurlijke positie

16-08-2024 14:32

Juan62 +46287

Volgens mij wil Sneijder alleen als voorzitter of iets in die trant komen

Heeft VD Vaart al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het niets voor hem is

Is Nigel de Jong met zijn functie bij de KNVB heel gelukkig

Het is een leuk idee maar op voorhand onuitvoerbaar

16-08-2024 14:37

mvdk +44120 moderator

Vd Vaart wou wel iets bij Ajax doen maar hij zit nog met zijn vriendin.

Leuk dat Nigel gelukkig is bij de KNVB, maar de ouders van Nigel waren ook heel trots aanwezig in het stadion toen De Jong in het eerste mocht debuteren. Als Ajax echt wil dan komt hij. Nogmaals: echt wil. En dus ook met een duidelijk plan komt en goede voorwaarden.

Bij andere topclubs lopen ook legendes rond. Als de club zelf duidelijk is kun je echt wel meer jongens strikken. Misschien niet de hoogmoedige Sneijder en de afhankelijke Van der Vaart (zijn vrouw dr handbal carriere), maar we hebben er nogal wat... Wat doet Zlatan bij AC Milan???? Stalk dat soort jongens met serieuze interesse en haal ze naar Ajax. Als dat soort jongens op je club rondlopen ben je zoveel aantrekkelijker voor talent... Onana kwam door Van der Sar. Puur vanwege de naam.

16-08-2024 15:30

Ferd +38559

Van der Vaart kreeg de kans maar wilde niet omdat hij in Roemenië woont.
Sneijder heeft gesproken met Steijn maar voelt zich te goed voor de jeugd en wil bij het eerste betrokken zijn.
Nigel de Jong zie ik eerder op een bestuursfunctie terecht komen bij Ajax.

17-08-2024 09:22

Cojones16 +672

Da's grappig, hij is zelf te zwaar voor die positie.

16-08-2024 14:17

mvdk +44120 moderator

Maar was als speler op een bepaald moment wel één van de beste middenvelders ter wereld. Hij liet zich flink gaan na zijn carrière, maar als we vandaag nog een type Sneijder zouden vastleggen zouden we 2 stappen vooruit gaan.

16-08-2024 14:24

Web +178830

Geweldige speler was het
Kon links en rechts even goed ook nog

16-08-2024 14:26

mvdk +44120 moderator

En een fantastische vrije trap. Sneijder is soms een beetje dommig in zijn uitspraken, maar was als speler wereldklasse en behoort tot de Ajax-legendes. Mogen we zuinig op zijn.

16-08-2024 14:26

Cojones16 +672

Zeker weten! Laten we aan zijn mening maar niet te zwaar tillen.

16-08-2024 14:28

mvdk +44120 moderator

Op twee manier. Maar vrije trappen voor doen kan hij vast wel.

16-08-2024 14:32

Eurysaces +29529

De manier waarop deze positie, bij nota bene Ajax, al 2 jaar verwaarloosd word, is te bizar voor woorden. We lijken nu het 3e jaar in te gaan zonder een aanvallende middenvelder die op niveau linker rijtje eredivisie zit.

We zijn maar bezig met centrale verdedigers, backs en aanvallers.. Maar die zitten allemaal in ieder geval op niveau topclub eredivisie, met Gaaei daar net iets onder, maar uitstekend bezig.

Die aanvallende middenvelder is prioriteit nummer 1 en wat mij betreft de enige positie die nog versterkt wordt dit seizoen.

16-08-2024 14:16

Web +178830

Eens hoor
Ik begrijp er ook niets van
Veel middenvelders maar niet een die creatief is

16-08-2024 14:18

JJFajax +3560

Is altijd lekker makkelijk om te roepen voor welke posities er versterkingen moeten komen maar roep ook eens namen wie er voor welke posities gehaald moeten worden die ook realistisch zijn.

16-08-2024 14:14

MaxPower +2665

Ja precies. Een directe versterking halen is echt niet gemakkelijk voor Ajax. Dat was het al niet toen er nog genoeg geld was, laat staan op dit moment. Er wordt vaak verwezen naar de aankoop van Tadic, Blind of Ziyech. Maar daar staan dure aankopen als Klaassen, Promes, Bergwijn, en Wijndal tegenover waarvan ook gedacht werd dat het directe versterkingen waren.

16-08-2024 14:27

Standby +10042

Ik heb het vaker gezegd, geen centrale verdediger/spits, maar een middenvelder hoort top prioriteit te zijn. In Fitz-Jim zie ik in principe wel een toekomst, maar van hem kun je niet verwachten dat hij iedere wedstrijd gaat presteren. Die kan het beste in de schaduw van een betere speler zich verder ontwikkelen.

Henderson zou ik doorschuiven en laten spelen als een half (zoals bij Liverpool). Dan kun je een (creatieve) aankoop naast hem neerzetten. Hij kan voor nu prima als een waterdrager spelen, als Gaaei of een middenvelder opstoomt dan kan Henderson de ruimte dekken die zij achterlaten. Mannsverk zou ik dan op 6 laten spelen.

Volgend jaar kun je een speler kopen die Henderson kan vervangen.

16-08-2024 14:12

Knalpot +3620

Precies als straks de juiste poppetjes voorin staan dan wordt Berghuis gewoon je creatieve middenvelder (en mag FJ hem na 60-70 minuten aflossen) Hendo dr naast en Mannsverk daarachter dan ga je in mijn ogen er al een heel stuk op vooruit en als de aanvallers zich dan ook nog eens als 'killers' gaan gedragen dan ga je ook wel weer makkelijk potjes winnen met een paar goals verschil.

16-08-2024 15:43

MaxPower +2665

Die creatieve middenvelder loopt al rond bij Ajax.
Bergwijn- Brobbey- Traoré
Berghuis -Taylor (of Fitz, of Henderson)
Henderson (of Mannsverk)
Hato-Kaplan-Sutalo-Rensch
Pasveer

Godts (Forbs)- Akpom (Rijkhoff)- Faberski
Fitz Jim - hot prospect aankoop creatieve middenvelder
Mannsverk
Baas-Janse- Aertsen-Gaaei (daar kan nog wel een meer ervaren verdediger bij)
Ramaj

16-08-2024 14:05

Matts +2144

Eens met Bart Sanders van de Pantelic Podcast; Sneijder slaat vaak wartaal uit (bijv. Steijn tot in den treure verdedigen en Farioli, die het veel beter op de rit heeft, afkraken), maar dit zijn gewoon goede teksten.

16-08-2024 13:58

brullie +7045

Sneijder heeft hier een punt. Kan je beter Klaassen er hebben staan.

16-08-2024 13:53

Stoffel +18560

En Sneijder is te zwaar maar ik geef hem hier wel gelijk in.

16-08-2024 13:50

Oxxer +164488 moderator

Wes krijgt vaak terecht kritiek, gisteravond verdiende hij complimenten, net als de rest van zijn bijdrages had analist Sneijder met zijn advies 100% gelijk. Het middenveld van Ajax is het zwakke punt, ik zou per direct een plek vrij maken voor Mannsverk en op zoek gaan naar die creatieveling. Sneijder was spot on, als hij zich zo presteert mag hij wat mij betreft elke Europese wedstrijden van Ajax aanschuiven.

16-08-2024 13:47

Aurelius1 +19736

Wat sneijder zegt is toch geen hogere wiskunde? Iedereen ziet dat het middenveld tekortkomt en dat er minimaal een middenvelder bij moet.

16-08-2024 14:02

AjaxHoorn +32989

Wes komt vaak dom over maar voetbaltechnisch ziet hij het spelletje vaak wel goed.

16-08-2024 14:52

Oxxer +164488 moderator

Zijn recente bromance met Steijn hielp niet in mee in dat beeld.

16-08-2024 14:55

Web +178830

Helemaal gelijk ons middenveld is dramatisch
Geen goed middenveld nooit goed voetbal

16-08-2024 13:44

kampioenenjood +5062

Taylor is zo'n speler die veel trainers in de basis zit, terwijl het publiek het massaal niet begrijpt. Ik denk dat het goed is voor Ajax als er een goed bod komt en hij vertrekt tegen een leuke som. Ik wordt af en toe helemaal gek van dat gepingel. Af en toe laat hij wat leuks zien, met ineens een goede actie of wat creatiefs, maar het is zo inconsequent en krijgt bijna nooit een goed gevolg.

Dat Fitz Jim op dit moment nog te ligt is valt te begrijpen, maar ik denk dat hij wel een hele goede ontwikkeling heeft doorgemaakt de afgelopen tijd. Dus ik ben erg benieuwd waar dat toe lijdt. Ik ben het wel eens met veel punten van Sneijder in dit stukje. Baas had mazzel dat Sutalo een erg goede dag had. Zou leuk zijn als dit duo zich samen blijft ontwikkelen tot een sterk centrum.

16-08-2024 13:42

TeringHenkie +28528

Kaplan is veel en veel beter dan Baas!

16-08-2024 14:24

gi0vanni +7279

Als de opties voorin groter worden mag Berghuis op 10.

16-08-2024 13:40

MaxPower +2665

Precies, Berghuis is precies de creatieve middenvelder die Ajax nodig heeft. Al heb je dan wel een volwaardige bezetting nodig op rechtsbuiten. Traoré en Faberski... Zou dat voldoen?

16-08-2024 13:54

gi0vanni +7279

Traore is goed genoeg maar daarachter is Ajax onderbezet op rv. Tegen echt goede backs voegt zelfs Berghuis niet veel toe op de vleugel. Die mist snelheid en een actie. Het lijkt erop dat de trainer voormalig rechtsbuiten Gaaei daar uit nood af en toe gaat gebruiken.
Ik zie liever een goede backup voor rv komen en Traore en Gaaei te gelijk spelen. Die kunnen elkaar aanvullen. Traore is heel goed aan de bal maar mist met wat snelheid om een altijd gevaarlijke vleugelspelers te zijn. Gaaei kan vanaf de back positie eroverheen gaan en die heeft een hele goede voorzet in huis.
Dit jaar jeugdspelers de kans geven is heel goed maar die kunnen niet alles spelen en zijn wisselvallig. Ajax heeft meer zekerheid nodig, het gaat beter als vorig jaar maar het is nog verre van voldoende.
Zie de trainer bijna alles goed doen alleen slaat het nergens op dat Henderson tussen de verdediging staat. Hij kan niet goed verdedigen en is dus veel te traag. Met 3 op 1 is veel te veel en betere tegenstanders zullen het middenveld overlopen. En een speler als Berghuis is waardevol aan de bal maar natuurlijk ook veel te traag om het middenveld verdedigend te versterken.
De toekomst is positief maar er zijn zoveel verbeterpunten dat het onvermijdelijk is dat je tegen betere tegenstanders punten gaat verliezen.
Ben zeer tevreden met deze trainer maar de kwaliteit en balans in de selectie moet in de toekomst omhoog.

16-08-2024 14:24

V12 +867

Dat werd vroeger ook gezegd van Sneijder en Van der Vaart. Bleek later wel mee te vallen. Ik zeg je die Fitz Jim is een hele goeie.

16-08-2024 13:37

gi0vanni +7279

Fitz Jim laat goede dingen zien maar niet altijd. En kwa talent is hij natuurlijk helemaal nergens vergeleken met Sneijder en al helemaal niet met VdV.

16-08-2024 13:39

Web +178830

Jij ziet ook toch wel dat Sneijder en van de van de Vaart andere categorie is dan de huidige middenvelders

16-08-2024 13:46

Freddy +11451

En niet 1 categorie maar 10

16-08-2024 14:01

V12 +867

De één komt wat sneller dan de ander en FJ moet nog heel veel stappen zetten maar technisch en qua spelinzicht doet hij weinig voor ze onder. Mentaal heeft hij nog wel wat stappen te zetten. Van der Vaart speelde vrijuit en Sneijder had veel Bravour bovendien hadden ze allebei veel scorend vermogen. Maar bij Ajax waren ze ook niet direct wereldtop. Hoewel Van der Vaart al heel snel heel goed was. FJ komt is misschien minder maar we hebben ook andere middenvelders gehad waar we heel blij mee waren. Arnold Mühren, Lasse Schöne, Ronald de Boer. Om dat niveau te halen heeft hij genoeg potentie.

16-08-2024 14:23

Web +178830

Fitz leuke speler maar echt komt niet in de buurt van die 2
En net wat je zelf zegt, die scoren ook nog veel wat Fitz juist nooit doet

16-08-2024 14:25

TeringHenkie +28528

Juist, die hebben zelfs bij Real Madrid gespeelt, dat zie ik Taylor en FJ nooit doen!

16-08-2024 14:26

Web +178830

Jij hebt ook geen vertrouwen in de spelers

16-08-2024 14:33

Turbo +42010

Hij heeft gelijk. Middenveld is überhaupt ons grootste zorgenkindje, alleen hebben weinig mensen dat in de gaten. Zoals bijna elk jaar. Kwantiteit boven kwaliteit.

Verder is de manier waarop Farioli de 6 en halven laat spelen zodanig systeemsgericht dat er nauwelijks ruimte is voor een individuele invulling. De halven zitten een beetje gevangen in een loop van heen en weer rennen terwijl er grotendeels om ze heen gevoetbald wordt. Hopelijk doen we daar wat aan want het levert veldspel van zeer laag niveau op.

16-08-2024 13:21

MichelAngelo66 +22258

Het is vrij bizar dat de club van Cruijff al jaren zijn middenveld verwaarloost.

16-08-2024 13:26

Web +178830

Geen goed middenveld geen goed voetbal
Ze hebben er wel 8 en er is er geen bij die erg goed is

16-08-2024 13:47

Lazell +17005

Ben het hiermee eens. Het klopt niet helemaal. Grote afstanden tussen de 6 en de halven. Maar ook die buitenspelers helemaal wijd, zorgt voor matige bezetting voor de goal als er dan eens een keer een speler doorbreekt. En van die bezetting voor de goal is alleen Akpom die er regelmatig eentje inprikt en die staat ook al weer een hele tijd droog.

Dat er tactisch iets moet gebeuren is duidelijk. Maar ik zie Farioli als een analytische trainer die goed kan achterhalen waar dingen fout zijn gegaan. En met Vos erbij, iemand die heel lang bij Ajax rondloopt en van de Ajax school is, moet Ajax zulke problemen kunnen oplossen.

16-08-2024 14:07

Web +178830

Farioli analyseert alles tot in de puntjes
Die gaat ( is ) hier mee bezig
Er valt al een gat omdat Henderson teveel tussen de centrale mensen speelt

16-08-2024 14:14

TeringHenkie +28528

Dat is ook de bedoeling van Farioli voetbal. Hij had bij andere clubs niet voor niets zo weinig tegendoelpunten. Ook eigen doelpunten zeer weinig.

Betonvoetbal.

16-08-2024 14:28

MichelAngelo66 +22258

Dat ze beiden te licht zijn kan ik inkomen. Taylor vind ik al heel lang verstoppertje spelen en Fitz Jim vond ik gisteren heel erg weinig toevoegen met zijn gewandel. Wilde de bal ook niet hebben leek wel. Dan blijft er weinig middenveld over. Dat het geen nummer 10 zijn vind ik een rare stelling. Nee, dat zijn ze niet, maar daar spelen we ook niet mee Wes.

Ook zijn kritiek op Baas vind ik raar. “We dachten blablabla... “ , “maar ik zou hem niet wisselen. Hij staat er dan wel weer”. Zeg dan niks. Dit is kritisch zijn om de wijsneus uit te hangen.

En Bergwijn in laten vallen? Die lijkt me een paar kilo te zwaar . Brobbey is ook niet conditioneel fit volgens mij.

Grappig dat er nu opeens mensen zijn die vinden dat hij genuanceerd is terwijl ik juist vond dat hij vooral interessant aan het doen was.

16-08-2024 13:20

wijzijndebeste123 +164566

"En Bergwijn in laten vallen? Die lijkt me een paar kilo te zwaar . Brobbey is ook niet conditioneel fit volgens mij."

Dit lijkt me evident. Ik vind het toch vrij bizar. Farioli zei toen ze aansloten in de voorbereiding dat ze mogelijk snel fit zouden zijn omdat ze een programma hadden meegekregen. We zijn inmiddels weken verder en ze zijn beide totaal niet fit. Ik vraag me af of Ajax hier intern iets mee doet. Het is immers vrij onprofessioneel. Zeker als je je realiseert dat we door de voorronde meerdere cruciale wedstrijden spelen.

16-08-2024 13:31

Spielmacher +10760

Misschien hebben we mazzel en komt er nog een koper voor Taylor deze zomer. Eriksen erbij zou ideaal zijn maar is waarschijnlijk niet realistisch. Van een vertrek van Hendo zou ik ook niet ongelukkig worden, was gisteren ver bendenmaats, werd vooral in duels vaak achteloos voorbijgelopen.

16-08-2024 13:20

MichelAngelo66 +22258

Henderson moet heel anders spelen dan dat hij zijn hele voetbal loopbaan gewend is geweest. Die wordt een derde centrale verdediger als we de bal niet hebben. Betekent dat je bij balverovering heel ver staat van alles en iedereen. Ik vind dat hij veel te diep moet zakken. Leuk om geen tegendoelpunten te krijgen, maar je creëert ook niks zo.

16-08-2024 13:22

Web +178830

Precies hij beheerst die niet
Er vallen te grote gaten

16-08-2024 14:16

YugoVik +33254

Baars en fitz jim zijn te licht.. Die zullen op den duur back ups worden..

16-08-2024 13:19

GNBL +90095 moderator

Taylor inruilen voor Nanasi.

16-08-2024 13:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.