Perez niet eens met Schreuder: 'Wordt een zaakwaarnemer veel beter van, niet zozeer Ajax'

door Bart Veenstra 34

Bron ESPN

Perez niet eens met Schreuder: 'Wordt een zaakwaarnemer veel beter van, niet zozeer Ajax'

door Bart Veenstra 34

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Kenneth Perez vindt het geen goed teken dat de zaakwaarnemer van Alfred Schreuder Ajax in de afgelopen zomer hielp met het doen van transfers. Dat laat de Deense oud-speler van de Amsterdamse club weten bij ESPN, net nadat hij de beelden van de persconferentie van Schreuder heeft gezien.

Tijdens die persbijeenkomst liet Schreuder zijn onvrede richting de media enorm blijken. De trainer is het zat met de 'onwaarheden' die worden geschreven. Hij ging onder meer in op de samenwerking met zijn zaakwaarnemer Milos Malenovic bij het doen van transfers in de afgelopen zomer. Volgens de trainer van Ajax deed zijn zaakwaarnemer dat in het belang van de club en bovendien zou het heel normaal zijn binnen de voetballerij.

Perez lijkt er anders over te denken, zo laat hij blijken bij ESPN. 'Wat hij zegt over zaakwaarnemers is wel opvallend: ze zouden het voor Ajax hebben gedaan... Nou, zij doen hun werk voor één iemand: voor zichzelf', stelt Perez. 'Zaakwaarnemers werken over het algemeen voor hun eigen portemonnee en die van hun spelers. Ze proberen gewoon goede contracten af te dwingen om hun eigen spelers goed weg te zetten. Daar wordt een zaakwaarnemer veel beter van, niet zozeer Ajax.'

De Deen is van mening dat je als club niet allerlei zaakwaarnemers binnen moet halen. 'Zij zijn niet gek en springen in een gat als ze er veel beter van kunnen worden. Natuurlijk was het een ongewone situatie met het vertrek van Marc Overmars. Maar daarna zat Gerry Hamstra er toch? Hamstra was dus volgens Schreuder te zwak om in het belang van Ajax transfers te maken?', vraagt Perez zich hardop af. 'Ook niet met hulp van Klaas-Jan Huntelaar, die een sterke persoonlijkheid is, maar nieuw was. Daarom hadden ze blijkbaar hulp nodig van allerlei zaakwaarnemers. Veel clubs hebben dat gedaan, zoals PSV met Lemic en Ajax eerder met Raiola. Maar dat is nooit goed.'

Kwakman ziet veel opgekropte woede bij Schreuder

Ook Kees Kwakman, net als Perez analist bij ESPN, stond te kijken van de tirade van Schreuder. 'We zijn in Nederland eigenlijk totaal niet gewend dat een trainer zo reageert. Dat mag hij natuurlijk en hij spreekt zich uit, maar er zit blijkbaar veel opgekropte woede. Ik weet niet hoe de spelers hiernaar kijken. Als hij zo bij spelers reageert, weten zij al dat hij geen softie is. Nu laat hij het aan de buitenwacht zien', aldus Kwakman, waarna ook Perez positief besluit. 'Ik denk dat de spelers denken: eindelijk, de trainer komt voor zichzelf op.'

Lees meer over:
Plaats reactie

pietvanvliet +4414

Op zich een solide verhaal van Knut, we weten alleen niet wat er is afgesproken tussen Ajax en Malenovic. Deden we met Mino ook en, ook al waren de meesten hier geen fan van de man, als iemand wist hoe je de tegenpartij het vel over de neus moest halen, dan was het Raiola.

Ingehuurde expertise is altijd duurder en natuurlijk let een externe op of wat er wordt nageleefd wat is afgesproken. Dat doe ik zelf ook als ik een klus doe. Het wil niet zeggen dat ik dan geen oog heb voor de belangen van de opdrachtgever, in tegendeel, want dan ben ik juist ingehuurd om die belangen te verdedigen.

Dat moet je vooraf alleen goed vastleggen. Daar ben je samen bij.

17-10-2022 19:25

TsigalkoAFCA +1752

"Perez lijkt er anders over te denken, zo laat hij blijken bij ESPN. 'Wat hij zegt over zaakwaarnemers is wel opvallend: ze zouden het voor Ajax hebben gedaan... Nou, zij doen hun werk voor één iemand: voor zichzelf', stelt Perez. "

Dat is natuurlijk niet altijd zo. Ten eerste gaat het hier om spelers die niet uit zijn eigen stal komen, ik weet niet precies hoe dat zit maar vraag me af of die zaakwaarnemer Schreuder er dan heel veel geld aan overhoudt. Ook hebben zowel Schreuder als Tadic (die voor de lange termijn ook na zijn carriere aan Ajax is geboden) er baat bij dat Ajax goede spelers binnenhaalt. Zo zwart-wit als Perez het nu schetst hoeft het dus niet te zijn en is als buitenstaander ook bijna niet te beoordelen.

17-10-2022 16:06

Jariking +5445

Perez is een goede vent. Praat niet iedereen naar de mond.

17-10-2022 13:22

Schip +23401

Maar ook hij speculeert. Hij weet niet op welke basis die waarnemer heeft geholpen. Er zijn de Raiola's, maar ook normale zaakwaarnemers. En al zou er een fee tegenover staan, dan gaat het nog steeds om het resultaat: welke speler konden ze ermee halen en hadden ze een alternatief? Zo te horen wisten H&H het even niet meer.

Overigens zal dat intern niet lekker vallen en dat begrijp ik ook wel weer. Maar als het niettemin klopt, moet Ajax aan de slag om bestuurlijk de zaak op orde te krijgen.

17-10-2022 14:11

TsigalkoAFCA +1752

Perez is vrij goede analist, maar benadert bijna alles negatief. Krijg ook het idee dat hij spelers graag naar beneden praat om zo op een of andere manier zijn eigen loopbaan er beter uit te laten komen.

17-10-2022 16:03

caspervans +5348

Niemand hier weet hoe die zaakwaarnemer geholpen heeft. Dus lekker kappen allemaal met speculeren, helemaal Perez en co. Zoveel afgunst en zuur geklets, laat ze maar lekker kijken naar het voetbal, daar wat van vinden maar verder gewoon zwijgen.

17-10-2022 13:08

Dennis129 +11882

Je oren laten hangen naar een zaakwaarnemer is natuurlijk geen beleid voeren.
Maar uiteindelijk zijn de transfers waar hij mee heeft geholpen Grillitsch, Lucca en Ocampos gelukkig allemaal huurtransfers. En is Bassey dan wel en hele dure aankoop.
Uiteindelijk kan je dan (los van of het goede transfers zijn) toch wel stellen dat hij heeft geholpen zonder daar echt zijn zakken te vullen.
Daarbij was het echt een waanzinnige transferzomer natuurlijk.
Volgend jaar kan je een transfer van Timber en Alvarez incalculleren. Met Regeer en Firz-Jim in jong hoeft er enkel een cv te komen
Daarnaast moet er een topkeeper komen.
Het doorselecteren van Tadic en Blind kan je al intern opvangen.
Volgend jaar wordt het allemaal een stuk rustiger.
Zeker ook, omdat er van de groep jongens als Unuvar, Hansen en Rasmussen er ook wel 1 of 2 de stap moet gaan maken

17-10-2022 13:03

leeke +10393

Dat is nog maar de vraag,bij lucca ziy een optie tot koop bij,en is misselijk wat hij daar van past

17-10-2022 14:03

Dennis129 +11882

Ja een optie. Geen verplichting. Als Ajax die optie wilt lichten betekent dus dat ze zeer tevreden zijn met die speler en heeft de zaakwaarnemer dus uitstekend werk verricht.

17-10-2022 14:37

leeke +10393

En verdiend,Jol tijd gaat er weer aankomen

17-10-2022 15:06

TeringHenkie +28282

Grillitsch is niet gehuurd!

17-10-2022 15:10

Dennis129 +11882

Grillitsch heeft Ajax een eenzijdige optie op om te verlengen. Heeft inderdaad een 1 jarig contract. Maar eind van het seizoen dus dezelfde situatie als de huurspelers. Ajax kan verlengen maar hoeft niet.

17-10-2022 15:13

HallelujahAmsterdam +10641

"Hamstra was dus volgens Schreuder te zwak om in het belang van AJAX keuzes te maken" was getekend Perez.

Leuke aanname van Perez die in z'n carrière alleen maar goede keuzes heeft gemaakt , en als professionele dwarsligger , zowel als voetballer en als analist (...) zijn zegje (helaas) mag doen.

Zijn uitspraak kan vrij geïnterpreteerd worden in voor de buitenwereld een schimmige makelaarswereld. Over het algemeen staan voetbal makelaars er slecht op en inderdaad , is het hen vooral te doen om zoveel mogelijk geld binnen te harken.
Tenminste , daar gaan we met z'n allen vanuit.
Met zo'n uitspraak wat Perez zich veroorlooft, kan je het niet winnen. Die wereld lijkt niet transparant.

Perez gaat dan ook nog even verder , om vervolgens Raiola te noemen , die een rol zou hebben bekleed , zoals Lemic dat bij psv zou hebben gedaan.
.... tsja

Weer een staaltje van iemand die niet geïnformeerd is en dat wel even mag verkondigen. En gebaseerd op wat , zijn ervaring als prof ?
Zowel Schreuder als Tadic hebben die Malenovic als zaakwaarnemer. In welke hoedanigheid zou hij hebben geholpen ? Door spelers naar voren te schuiven , die NIET in z'n portefeuille zit ?

Schreuder geeft zelf aan dat hij hulp heeft gehad. Daar mag ie toch wel even duidelijker over zijn.
Hij begint er tenslotte zelf over.
Maar iemand als zwak neerzetten en mensen zakkenvullers noemen , zegt meer over Perez

17-10-2022 12:53

EdwinvanderSar +4363

Voor iedereen die de macht van deze zaakwaarnemer bij Ajax goedpraat even een geheugenopfrisser. De laatste keer dat Ajax zijn oren liet hangen naar een trainer (Jol) en zijn zaakwaarnemer gingen we er met een uitgebluste en kwaliteitsarme selectie met 4-1 af tegen Real Madrid. Doet dat misschien ergens aan denken? Zonder een sterke leider als TD met dito visie verkoopt Ajax zijn ziel aan de grillen van narcistische passanten. De geschiedenis laat zien hoe dat afloopt.

17-10-2022 12:48

Oxxer +163880 moderator

De bus met c spelers van Mino werd gedropt in de JC Arena, die spelers waren zo slecht dat het zowel zielig en lachwekkend was. Niet vreemd dat er geruchten circuleerden dat Martin Soprano geld verdiende aan transfers.

17-10-2022 12:54

EdwinvanderSar +4363

En nu zitten we weer in de situatie dat de RVC moet onderzoeken of de huidige trainer geld verdiende of een andersoortige belangenverstrengeling had bij de verrichtte transfers. Treurig dat het zo snel kan gaan als er geen beleid is.

17-10-2022 13:24

Oxxer +163880 moderator

Ik heb nog nooit gehoord van een voetbalclub waarbij de manager van de nieuwe trainer aankopen naar binnen haalt. Bij Ajax keurt de CEO en blijkbaar de RVC dit goed. Hebben zij zo een plaat voor de kop dat zij alles accepteren omdat Schreuder een NL paspoort heeft.

17-10-2022 13:31

hartvoorajax1 +1933

Perez is inderdaad altijd wat zuur naar Ajax, maar ik denk toch dat hij hier volkomen gelijk heeft.

17-10-2022 12:22

komopajax777 +13222

Een goede zaakwaarnemer zorgt ook voor de club en niet alleen voor zichzelf.Alleen zo kan hij zijn klanten behouden.Perez gaat dus te kort door de bocht.

17-10-2022 12:20

leeke +10393

Een goede zaakwaarnemer heeft alleen het belang van de speler/trainer hoog te houden,

17-10-2022 14:06

fanvooraltijd +6797

In de handel help je mekaar ! Als de zaakwaarnemer jouw een goede speler verkoopt , hebben zowel de club als de makelaar daar wat aan . Dat is een kwestie van wederzijds vertrouwen en daar is niks mis mee .

17-10-2022 12:15

FTS95 +16042

Daar is wel wat mis mee...De zaakwaarnemer verkoopt een zooitje prutsers aan de club die hij "helpt" en verdient er een vermogen aan. Daar is een heleboel mis mee. Wij hebben de beste jeugdopleiding ter wereld, maar halen 5-6 onzin "aanwinsten" Nogmaals, daar is een heleboel mis mee.

17-10-2022 12:21

afcagunners95 +554

Perez heeft toch gewoon gelijk? Welke zaakwaarnemer handelt nou in belang van een club, laat me niet lachen haha! Zijn zaakwaarnemer heeft iig een lekker spaarpotje verdiend.

Ten tweede, het feit dat hij zegt dat Ajax hulp nodig had omdat ze geen ervaring hadden voor het sluiten van transfers is echt te zot voor woorden! Hoe bestaat het dat onze club zonder Overmars gelijk zo amateuristisch is. Is er niemand die samen met de scouting een aantal potentiele toppers kan binnen hengelen? Waarom speelt de nummer 6 van Benfica, Enzo Fernandes bij benfica? Ik vind zulke dingen echt een doodszonde.

Het is vooral jammer omdat we als club in principe een slapende reus zijn, maar de bestuurscultuur en machtsspelletjes ons altijd terugwerpen

17-10-2022 12:10

Dolblij +45019

Afgezien van het feit dat Perez een beetje een zeverzak aan het worden is, heeft hij wel gelijk en is het natuurlijk niet Ajax waardig dat externe zakenwaarnemers hulp bieden bij het afsluiten van transfers. Zaakwaarnemers zijn meestal geen filantropen en liefdadigheidsinstellingen.

17-10-2022 12:07

komopajax777 +13222

Onzin.Zaakwaarnemers die helpen met hun grote netwerken zijn normaal in de voetballerij.Daar heeft Schreuder groot gelijk in.Dat gebeurd echt overal anders
ben je dom bezig en in het nadeel ten opzichte van de concurrentie.

17-10-2022 12:26

Patrick78 +51822

Perez denkt, Perez vindt, Perez zegt….hij is altijd tegen Ajax. Perez is gewoon een echte PSV’er.

17-10-2022 12:01

31xAjax +7904

Dat betwijfel ik. Maar mocht het zo zijn, dan een PSVer die heel vaak gelijk heeft mbt Ajax. .

17-10-2022 12:24

Jariking +5445

Haha. Psv won met dezelfde cijfers van Excelsior en toen werden en ook vragen gesteld wat het nou voorsteld.

17-10-2022 13:25

BRAMHOUTEN +3813

Perez zal het niet eens zijn..wat een nare kerel is dat geworden zeg. Alleen maar zeiken. Ajax wint met 7-1 , is het een parodie op voetbal. Psv wint met 6-1 van Utrecht en het is fantastisch . Hij heeft echt een wrok tegen ajax nadat hij niet meer mocht trainen

17-10-2022 11:52

Nick14 +25889

Je roept maar wat.

Maargoed, dat is bekend.

17-10-2022 13:55

BRAMHOUTEN +3813

Verklaar je nader?

17-10-2022 13:57

jeroenbosman86 +167

Perez heeft altijd wat te janken ga een andere baan zoeken bij de clown 🤡 school misschien

17-10-2022 11:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.