Perez adviseert Ajax: 'Een nieuwe spits voor volgend seizoen'

door Jesse ter Haar 30

Bron ESPN

Perez adviseert Ajax: 'Een nieuwe spits voor volgend seizoen'

door Jesse ter Haar 30

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Kenneth Perez is van mening dat Ajax een nieuwe spits nodig heeft wanneer Brian Brobbey na het huidige seizoen vertrekt. In dat geval lijkt Lassina Traoré de tweede spits te worden achter Sébastien Haller, maar de vraag is of dat wel voldoende is.

'Ik denk wel dat Ajax behoefte heeft aan een spits voor volgend seizoen', zo oordeelt de Deense oud-Ajacied dan ook in de uitzending van Voetbalpraat. 'Als je echt mee wilt doen en Haller het niet brengt, dan heb je een beter alternatief nodig dan Traoré.'

Ajax-watcher Freek Jansen kan zich vinden in de mening van Perez, maar vraagt zich af of een dergelijke spits zomaar te krijgen is voor Ajax. 'Het is lastig om dat te vinden. Ajax heeft heel lang gezocht naar een spits en dan ga je nu naar een spits zoeken waaraan de boodschap is dat hij eigenlijk niet de eerste keus is.'

Over de toekomst van Traoré lijkt Jansen niet al te optimistisch. De spits is nog jong, maar of er nog echt veel rek in zit? 'Ik denk dat dit het wel een beetje is. In de eerste seizoenshelft had hij wel bepaalde momenten, hij had ook een streepje voor op Brobbey, maar sinds de winterstop is hij eigenlijk vierde keus. Binnen Ajax leeft het gevoel dat hij niet dé stand-in is.'

Lees meer over:
Plaats reactie

F Janssen +2193

Kudus in de punt! Heeft hij vaker gedaan..

23-03-2021 23:03

PytarJohanson +1678

Een nieuwe spits lijkt mij niet nodig. Met Haller, Tadic en eventueel Hansen heb je genoeg opties. Kudus zou ook nog in de spits kunnen spelen. Er is maar één speler waar een uitzondering voor zou moeten worden en dat is Suarez. Mocht hij te halen zijn, dan moet Ajax dat gelijk doen.

23-03-2021 21:48

Theo Post +1

Word een beetje moe van dat die Perez

23-03-2021 16:36

Ozymandias +159568

Tadić zal alleen maar langzamer worden namate hij ouder wordt en ik zou hem daarom definitief (tot het einde van zijn loopbaan als voetballer) naar de spits halen. Als Idrissi indruk maakt kan Ajax hem aantrekken om met Neres de concurrentie aan te gaan op links en op rechts kan Neres dan met Antony concurreren. Als Idrissi dit seizoen voldoet moet Ajax verder kijken naar iemand anders (misschien komt Sulemana weer in beeld). Met verder Halller, Kudus en Hansen als opties voor in de spits heeft Ajax volgens mij geen extra spits nodig.

22-03-2021 23:32

FTS95 +16157

Kudus in de spits is doodzonde. Geweldige middenvelder, die naar mijn mening er moet komen en niet er al staan. Zoveel dynamiek in zijn spel. Idrissi valt mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen, maar we hebben alternatieven. Tadic in de spits als back-up voor Haller en later als vaste, eerste spits ben ik volkomen met je eens.

23-03-2021 06:53

Ozymandias +159568

Ik heb westrijden van Kudus bij Nordsjælland teruggekeken en hij voegt als hangende spits juist een enorme dynamiek aan het spel toe.

"Idrissi valt mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen"

Tja, hoe beoordeel je een speler zonder spelritme?

23-03-2021 12:26

FTS95 +16157

Op de training voornamelijk....Daar zijn wij niet bij, maar als hij het daar heel goed doet, krijgt hij vanzelf meer speeltijd en kunnen wij hem beter beoordelen. Vooralsnog ben ik niet overtuigd. Kudus kan best heel goed als hangende spits spelen, maar ik vind hem een geboren middenvelder. Hij kan daar veel meer betekenen voor het spel, dan in de spits.

23-03-2021 13:52

wladimir +3059

Hebben we net 25 miljoen uitgegeven aan Haller, waardoor één van de meest talentvolle zelf opgeleide spitsen transfervrij vertrekt en dan moet er nog een spits komen? Met Tadic, Traoré en Hansen zijn er voldoende opties. Kan Kudus ook een optie zijn in de spits?

23-03-2021 08:59

Ozymandias +159568

Kudus is zeker geen spits? Hij heeft ongeveer de helft van zijn profwedstrijden in de spits gespeeld en deed dat geweldig.

23-03-2021 12:26

Ozymandias +159568

Waarom zou hij dat op een hoger niveau niet kunnen?

24-03-2021 15:46

Libero +19277

Vooral vol blijven houden dat Brobbey niet bijtekende vanwege Haller en niet dat Haller werd gehaald omdat Brobbey maar niet bijtekende. Vermoeiend man.

24-03-2021 16:00

hosannabandé +256

Kudus in de spits zetten is dood zonde! Die zie ik liever gewoon op het middenveld als je het niet erg vind. Tadic heeft het nooit van zijn snelheid moeten hebben en zal dus nog wel even mee kunnen op linksbuiten (al zie ik hem ook graag als spits). Idrissi lijkt mij te duur en niet een realistische concurrent voor Neres. Daarbij zou ik Neres het vertrouwen geven, zodat hij weer terug kan komen op zijn oude niveau. Die brazilianen zijn gevoelsmensen dat zag je al bij de komst van Idrissi. Hansen heeft (nog) niet het niveau om bij Ajax in de spits te spelen. Ook met het oog op CL volgend jaar. Kortom een 2e spits heeft wel prio.

23-03-2021 11:49

Ozymandias +159568

Heb je Kudus wel eens in de spits zien spelen? Kijk wat wedstrijden van hem bij Nordsjælland terug. Als je die bekijkt zal je snel terug komen op hoe zonde het is om hem niet op het middenveld te zetten. Het is misschien juist zonde om hem geen vrije rol als hangende spits te geven. Messi wil je ook zo veel mogelijk achter de bal hebben maar daarvoor wordt hij toch ook niet op het middenveld gezet? Echte valse spitsen (en ik reken Tadić daar niet onder omdat ik hem geen valse spits vind maar een centrumspits van het type Pettersson) komen heel veel onder de bal.

23-03-2021 12:28

hosannabandé +256

Ajax heeft toch de beste optie met Haller in de spits. Kudus zal daarom een vaste waarde op het middenveld worden. Als het team in vorm komt (zoals 18/19) wil EtH zo min mogelijk schuiven in zijn basiself. Daarom is het goed om Haller direct te vervangen door een spits.

23-03-2021 12:47

Ozymandias +159568

Het gaat toch om opties voor in de spits en niet om welke van die opties in de basis moet staan als spits?

23-03-2021 13:47

PytarJohanson +1678

Mee eens. Met Tadic, Haller en Hansen heb je genoeg opties. Kudus zou eventueel ook nog kunnen, maar zie ik ook graag als middenvelder. Dan kan je beter een jonge speler aantrekken voor de zijkanten. Sulemana zou een goede optie zijn.

Ik heb Hansen al een lange tijd niet meer zien spelen. Hij moest ook vaak als buitenspeler spelen vanwege de aanwezigheid van Brobbey. Wat voor type spits is hij? Kan hij ook spelen zoals Tadic in de kleine ruimte of heeft hij juist veel ruimte nodig?

23-03-2021 21:44

Cello +52981 moderator

Ik gok ook op een nieuwe spits erbij. Vermoedelijk Kaio Jorge van Santos en dan die Kamaldeen Sulemana.
Ik vermoed, dat na KJH, Promes, Brobbey ook Traore en Danilo niet zullen blijven. Ik hoorde al geruchten dat ze intern bij Ajax het niet echt meer in Traore zien zitten en dat Danilo zelf geloof ik niet weer een seizoen op de bank zou willen zitten. En dus zal die ook wel vertrekken/verhuurd worden.

En bij Neres weet je ook nog niet hoe concreet de belangstelling straks voor hem gaat zijn. En of er dan een club bij zit waarvan hij het ziet zitten. Dus hij zou ook zomaar bij het rijtje vertrekkende spelers kunnen komen.

Dus moet er wel wat bij, zeker als men ook nog vind dat het bijv. voor een Hansen of een ander uit JA nog te vroeg gaat zijn.

22-03-2021 22:53

Markopantelic007 +3893

Achteraf had je die 25 miljoen voor Haller misschien beter over de selectie kunnen verdelen. Zou Brobbey voor die +/- 1 miljoen extra wel zijn gebleven? Maar om nou naar de pijpen van een 19 jarige snotneus met die vervelende zaakwaarnemer te gaan dansen...

22-03-2021 22:50

4-3-3 +3515

Ajax heeft natuurlijk echt wel de financiële middelen om te voldoen aan de eisen van Brobbey. Dat was het punt niet.
Op de langere termijn was het gewoon geen reële optie, omdat je dan het hele salarishuis uit zijn verband had gescheurd voor een talent dat nog nauwelijks wat bewezen had.

23-03-2021 00:31

Rasmussen +25823

Achteraf gezien had ik 5 jaar terug Bitcoin en Tesla moeten kopen.

23-03-2021 06:58

NUL20 +335

Suarez heeft alweer een open sollicitatie gestuurd zag ik... 'ik ben altijd van jullie' (lijkt me eerder een slechte vertaling)

22-03-2021 21:51

Spielmacher +10859

Sontje Hansen komt eraan, Tadic kan in de spits, zo slecht is Traore nou ook weer niet en bovendien pas 19 en dan moet je ook nog met een schuin oog naar Danilo kijken. Dus nieuwe spits, nee. Nog een jaartje Huntelaar misschien?

22-03-2021 21:50

ST +23098

Huntelaar is volgend jaar 59. Gaat hem niet meer worden. Danilo lijkt mij de meest logische optie.

22-03-2021 21:59

trooop +3885

We hebben meer geld en status dan 'ooit', maar blijven grote delen van het transferbudget desondanks verspillen aan betrekkelijke middelmaat. Waarvan een deel nog basis staat ook. Ajax moet eens iemand aanstellen die in een oogopslag kan zien of een potentiële aankoop voetballend en motorisch het basisniveau heeft om uit te kunnen groeien tot een topspeler. Totdat ze die iemand gevonden hebben zou ik het liefst zien dat ze helemaal niemand kopen.

22-03-2021 21:44

AFCACruijff14 +163141

Perez heeft wel gelijk. Ten Hag zal Tadic weer op links zetten vermoed ik en over Haller zijn enige twijfels of hij de ultieme Ajax spits is. Huntelaar is weg, Brobbey is weg en bij Traore verwacht ik niet dat hij een topspits gaat worden. Hou je over Danilo, waar ook twijfels over zijn en de jeugd.
Als je echt in de CL wil presteren zul je inderdaad nog wat moeten halen. Of een hele ervaren reservespits a la Huntelaar of een jong toptalent die rustig gebracht kan worden a la Brobbey.

22-03-2021 20:55

eros +4842

Het ligt er maar net aan wie er allemaal vertrekken. Neres? Traore? Danilo?
Suarez als aanvulling zou leuk zijn, maar je hebt nu al dat Haller, Tadic, Neres en Anthony willen spelen,... als Suarez daar ook bij komt heb je 5 man voor 3 posities die willen spelen. Daar gaat gezeik van komen denk ik.

22-03-2021 20:23

PetertjeBosz +139

Je hoeft helemaal geen spits te halen...zet Kudus er maar en hij maakt er gewoon 25 volgend jaar hoor ;-)

22-03-2021 20:06

Godenzoon24 +15404

We hebben de allerbeste spits in huis. We zien hem alleen niet als spits. Tadic!!! Op die plek gewoon top!

22-03-2021 20:24

Turbo +42279

T A D I C

22-03-2021 19:41

Slang +14994

We hebben Haller, Tadic, Traore en Danilo. Tijd voor nog een spits want Traore is niet goed genoeg om 3e spits te zijn! En maak de weg naar het eerste maar moeilijker voor Hansen en Rasmussen

22-03-2021 19:40

Lazell +17016

Kudus heeft er ook nog wel eens gespeeld en Hansen loopt nog in de jeugd rond. Opties genoeg idd. Dan kom je zelfs op 6 uit als de nood echt hoog is.

22-03-2021 19:51

Slang +14994

En hoe belangrijk is een spits? Tegen ADO ook al de 19e speler uit de selectie met een goal dit seizoen, daar ligt de kracht van Ajax

22-03-2021 20:43

JariJari +15347

Persoonlijk zie ik het (voor Ajax) niet zitten in Danilo. Als iemand er een mooi bedrag voor biedt verkopen en anders nog een jaartje in de etalage.

In Traore zie ik het persoonlijk wel zitten.
Benieuwd of TH dat echt niet heeft of alleen voor nu, gezien de vorm van de dag.

22-03-2021 19:38

MitsjollAjax +1244

Heeft na dit seizoen nog 1 jaar contract dacht ik. Zal dus voor miljoen of 4-6 vertrekken

23-03-2021 01:55

roodwit007 +14222

Geef die knul eerst maar eens meer speel tijd in plaats zo hoog van de toren te spreken , ik hoorde het zefde toen van Brobby dat was toen ook niets nee hij was te dik moest maar eens wat aan zijn gewicht doen ,perrez slaap te v eel met zijn pisvee pyjama aan

22-03-2021 19:28

Godenzoon24 +15404

Juist. Schrijf spelers toch niet zo snel af. Traore kan het best nog redden met een beetje vertrouwen!

22-03-2021 20:26

Ajacied1981 +17412

Traore gaat voor 50 jaar de boeken in met die 5 goals in die historische zege op VVV
Maar hij is gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Ik gun hem alles maar ik zie het eigenlijk geen moment. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik vrees van niet

22-03-2021 19:23

HendrikAjax +16917

Het is natuurlijk belachelijk om te denken dat er geen rek meer zit in een speler die net 20 is. Zonder twijfel gaat traore zich nog ontwikkelen. Of hij uiteindelijk het niveau van Ajax gaat halen weet ik niet. Maar als tweede spits achter Haller terwijl je ook nog tadic hebt kan je hem toch best een kans geven. Wanneer je er weinig vertrouwen in hebt kan je hem laten concurreren met Danilo. Daarnaast heb je in jong nog Hansen en Rasmussen lopen. Het lijkt me belachelijk om nu een hoog bedrag neer te gaan tellen voor een nieuwe tweede spits.

22-03-2021 19:17

Lazell +17016

Natuurlijk kan hij nog wat beter worden, maar dat ontkent Jansen ook niet. Hij denkt dat er niet veel meer in zit. Daarbij haal je 2 meningen door elkaar. Perez zegt dat ze een speler moeten halen en Jansen heeft het over een gebrek aan rek.

22-03-2021 20:04

GvanAchteren +871

Traoré één of twee jaar verhuren. Danilo ook tenziij hij absolute uitblinker wordt bij Twente, dan pas is hij goed genoeg voor Ajax. Een goede tweede spits oppikken zal niet gemakkelijk zijn. En ik twijfel ook of het nodig is. We hebben natuurlijk ook Tadic en in geval van nood kunnen Antony, Neres, Kudus, Klaassen en Labyad daar ook spelen. Volgend jaar zijn misschien ook speelminuten nodig voor Rasmussen en Hansen.

22-03-2021 19:16

willycicci +3815

Antony, Neres, Klaassen of Labyad in de spits is toch absoluut belachelijk. De eerste drie hebben er letterlijk nooit gespeeld en met Labyad in de spits dit seizoen was zelfs in de eredivisie niet aan te zien.

Traore verhuren, Danilo verhuren, Hansen bij de selectie of verhuren plus een tweede spits

22-03-2021 19:21

Lazell +17016

Eens. Ik zou Hansen gewoon erbij houden, laat volgend seizoen maar langzaam naar Ajax1 groeien zoals Brobbey/Traore. Af en toe meetrainen, af en toe mee met de selectie, paar invalbeurtjes, maar ook veel vlieguren maken in de KKD.

22-03-2021 20:06

12eman +5892

Ajax heeft nu de luxe om alleen buitenkansjes te halen. Jongens a la Kudus. Een leegloop verwacht ik niet en de breedte is best in orde. Dus alleen directe versterkingen of geweldige talenten. Wie? Geen idee, ben geen scout. :p

22-03-2021 19:12

ram +7283

Ik zou Danilo en Tadic als 'tweede spitsen' doen. Dan heb je drie hele verschillende types. Traore zou ik verhuren.

22-03-2021 19:04

Lazell +17016

Danilo doet het leuk in het systeem van Twente, met vrij veel ruimte. In een wedstrijd als gisteren tegen ADO is hij niks beter dan Labyad.

22-03-2021 20:07

ram +7283

Ik denk dat hij in het Ajax-systeem, met betere spelers om zich heen, beter tot z'n recht komt. Hij kan best aardig voetballen en scoort makkelijk. Volgens mij kan hij dat ook wel in kleinere ruimtes.

Maar ik geef toe dat ik ook twijfel hoor! Ik zou hem in ieder geval de kans geven en het is een ander type. Dat kan in de Champions League best handig zijn. Stel dat we gelijk staan of voorstaan tegen een absolute topploeg, dan kan hij wat betekenen op de counter. Handig vanaf de bank als we onder zware druk staan. Zo'n type spits hebben we niet.

Traore vind ik (nog) niet goed genoeg dus die zou ik zeker verhuren. Volgens mij heeft hij veel wedstrijden nodig om zich te ontwikkelen. Mocht Danilo dan niet bevallen, dan kun je Tadic als enige back-up voor Haller gebruiken. Uiteraard moet je dan (dat moet sowieso natuurlijk) zorgen voor een goede back-up voor de linkerflank.

22-03-2021 22:42

ST +23098

Precies.

22-03-2021 22:00

Nr.10 +111766

Het kan geen kwaad om meer dan één goede spits te hebben, ook omdat je juist een spits er soms bij wil gooien, als je moet scoren. Traoré en Danilo vind ik beiden tekort komen voor Ajax 1. Danilo begon leuk, maar dat is inmiddels al veel minder, 2 goals in de tweede seizoenshelft, waarvan één penalty. Als je ze allebei verkoopt kan je daar wel makkelijk 10 a 15 miljoen mee ophalen denk ik. Leg je er wat bij en koop je gewoon een goede, jonge spits uit Z Amerika van een jaar of 20 in de categorie 15-20 miljoen, die met Haller kan concurreren en de potentie heeft om beter te worden dan hem.

22-03-2021 19:01

S.Ajacied +5231

Dit klinkt ook niet onaardig

22-03-2021 19:03

Nr.10 +111766

Of je neemt er een uit Europa bij, die wel jonger is maar meteen kan concurreren met Haller, bijvoorbeeld die Edouard van Celtic. Best aardige speler, en Celtic verkoopt nooit voor grote bedragen dus kan ook niet zo duur zijn. Of Dia van Reims. Of Boadu van AZ.

22-03-2021 19:08

willycicci +3815

Denk niet dat Odsonne haalbaar is. Moussa Dembele ging voor 22 miljoen naar Lyon en Odsonne heeft al betere cijfers weten te weerleggen. Die zal een stuk meer kosten denk ik.

Ik denk dat Ajax in categorie van tot 10 miljoen zal kijken. We hebben al aardig wat uitgegeven en uitgaande transfers zitten er ook niet echt aan te komen. Die jongen van Schalke bijvoorbeeld die Amerikaanse spits

22-03-2021 19:27

Nr.10 +111766

Zo rond de 20 miljoen kan toch? Hoppe heeft nog bijna niets laten zien.

22-03-2021 21:04

S.Ajacied +5231

Muil houden Perez. Haller is gewoon een goede spits. Met Traoré erachter heb je een prima pinchitter. Hij heeft het de eerste seizoenshelft gewoon goed gedaan en wordt waarschijnlijk alleen maar beter.

Als je dan toch een spits wil halen moet het er wel eentje van de buitencategorie zijn, maar die kans acht ik klein.

22-03-2021 18:59

ram +7283

Moet iemand met een normale mening zijn bek houden? Niveautje hoor! Jesus....

22-03-2021 22:43

Dirk.v +15283

Ajax adviseert ESPN: 'haal een nieuwe analyst '

22-03-2021 18:55

RuffRhythim +24837

Een nieuwe maar?

22-03-2021 19:39

Lazell +17016

Doe daar maar ook 2 nieuwe interviewers en presentatoren bij. Hans Kraay moet altijd leuk doen bij interviews en Milan is zo nerveus en zonder voetbalverstand, dat er alleen maar stomme vragen uitkomen. Van Gangelen is iedereen het over eens denk ik.

22-03-2021 20:08

hosannabandé +256

Eens! Danilo en traore zijn niet niveau Ajax. Een jonge spits die in de luwte van haller kan doorgroeien tot beoogde 1e spits.
.

22-03-2021 18:51

12eman +5892

Danilo. Prima 2e spits.

22-03-2021 18:51

DrFootball +15218

Je zou kunnen overwegen het met Danilo te proberen. Echter dan moet hij wel bijtekenen. Daarbij denk ik dat dat ook niet de oplossing voor de lange termijn is. Hansen en Rasmussen zijn allebei talentvol, maar hebben nog minuten nodig bij Jong Ajax.

22-03-2021 18:43

SR83 +1765

Komt hoe dan ook goed. Wij zijn Ajax. And we have a Marc.

22-03-2021 18:43

oudzuid2 +7294

dat lijkt mij ook. als Ten Hag ook maar een beetje vertrouwen had in Traoré dan had ie het echt wel aangedurfd om met hem tegen een degradant te starten. natuurlijk zal ie dat nooit hardop zeggen, hij moet ook nog wat opleveren, maar na gisteren lijkt me dat wel duidelijk.

het blijft zo zonde. ik denk dat Brobbey komend seizoen Haller al uit de basis had kunnen spelen

22-03-2021 18:35

Nr.10 +111766

Brobbey wil niet bij Ajax voetballen.

22-03-2021 19:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.