Mühren: 'Bassey laat zien dat hij durft te voetballen en dat wordt bij Ajax gevraagd'

door Davy Lo 88

Bron Het Parool

Mühren: 'Bassey laat zien dat hij durft te voetballen en dat wordt bij Ajax gevraagd'

door Davy Lo 88

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Oud-Ajacied Arnold Mühren geeft in Het Parool aan te spreken te zijn over Steven Bergwijn. 'Hij voetbalt bijna bevrijd. Sinds zijn entree in het Nederlands elftal zit hij in een flow en die lijn trekt hij door bij Ajax. Hij wordt alleen maar beter.' De winnaar van de Europacup II in 1987 vindt ook de samenwerking met Owen Wijndal uitstekend. Wel ziet hij bij de backs van Ajax een terugkerend probleem en ziet hij mogelijkheden voor Calvin Bassey.

'Er wordt zó veel van die jongens gevraagd', zegt Mühren over de backs van Ajax. 'Je bent ook middenvelder en aanvaller. Ik zie Wijndal elke keer maar weer die sprint van veertig meter maken, maar je moet óók weer terug zijn. Dat kost vreselijk veel kracht. Dan laat je defensief wel eens een steekje vallen. PSV loerde daarop.'

In de defensie heeft Ajax een jasje uitgedaan met het vertrek van de Argentijnen Lisandro Martínez en Nicolás Tagliafico. Mühren hoopt dat de van Rangers overgekomen Calvin Bassey het harde ingrijpen over kan nemen van de vertrokken verdedigers. 'Ik kan hem op basis van dat kwartiertje, tot hij een rode kaart kreeg, niet beoordelen. Ik vond het wel opvallend dat hij linksback ging spelen toen hij in het veld kwam, en dat Blind in het centrum bleef staan. Volgens mij heeft Bassey bij Rangers meestal centraal gespeeld. Een dag later, in een oefenduel met Almere City, stond Bassey wel in het hart van de defensie. Hij regelt en wijst, dat is een goed teken. Hij laat zien dat hij durft te voetballen en dat wordt bij Ajax gevraagd. En er staat wel een kerel. Hij is fysiek sterk, in de lucht ook vermoed ik.'

Mühren twijfelt of de 22-jarige Engelse Nigeriaan Daley Blind in het centrum moet vervangen. 'Dan moet je Edson Álvarez of Wijndal weer opzijschuiven. En ik vind van Álvarez zeker dat hij het verdient om te spelen.'

Jonker ziet te weinig defensieve balans bij Ajax 

De balans in de defensie is een probleem waar Ajax mee worstelt. Dit was volgens Andries Jonker, die jarenlang de rechterhand was van Louis van Gaal, te zien in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal. 'Ajax viel aan, miste soms de balans in verdedigende zin, en PSV profiteerde daarvan. Het risico zit in deze speelwijze opgesloten, met veel mensen vóór de bal en soms te weinig defensieve balans. Het gaat om speldiscipline: niet allemaal tegelijk naar voren lopen, afspraken nakomen en ingrijpen als het nodig is.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Flipper33 +6826

Blind moet gewoon stoppen met voetbal sinds dat hartprobleem is geconstateerd en hij met een kastje speelt ! Is die terughoudend gaan voetballen en daarbij hij is de 30 gepasseerd en mega traag dus ga lekker met pensioen.

04-08-2022 00:27

DeHeerVanDeMeer +25194

Bassey moet gewoon in de basis staan naast Timber, veel vlieguren laten maken zo is Martinez ook gegroeid.
Daley op de bank en invallen voor Owen of Alvarez of desgevraagd als back up voor de centrumverdediging

02-08-2022 13:41

Ricoteb +53174

Blijf het toch bijzonder dat iedereen in de media ook altijd zo makkelijk zegt “Alvarez verdient het te spelen”. Het is net zulk papegaai gedrag mensen die vinden dat hij nul waarde heeft en je hem nooit moet opstellen.

01-08-2022 18:43

Slang +14994

Inderdaad. Je hoeft hem gewoon niet altijd op te stellen. Genoeg wedstrijden gezien tegen kleinere teams waar zijn waarde 0 was, maar ook tegen grotere teams waar hij wel waarde had

01-08-2022 22:33

Icu +1360

Nee je moet dus niet schuiven. Gewoon Bassey voor Blind. Wijndal oogt af en toe kwetsbaar verdedigend, maar daar heb ik me bij Blind vorig seizoen ook week na week aan gestoord. En aanvallend is wijndal fantastisch en een plaag voor elke buitenspeler. Daarbij is de snelheid ook een heerlijk pluspunt.

01-08-2022 16:46

Eurysaces +29528

Je ziet in zo'n wedstrijd tegen Almere weer hoe ontzettend belangrijk Blind is. Bassey en Wijndal kunnen de hulp van Blind goed gebruiken in de opbouw. Alvarez met Bassey en Wijndal lijkt me een hopeloos trio.

Onbegrijpelijk dat de waarde van Blind voor sommigen nog steeds niet duidelijk is.

01-08-2022 17:56

Icu +1360

Tuurlijk zie ik dat wel maar er komt een moment dat zijn passing niet meer opweegt tegenover de steeds groter wordende gebreken. Dat passen kan hij op zijn 70ste nog waarschijnlijk. Maar met Blind achterin blijf je kwetsbaar. Als 6 met Bassey er achter kan inderdaad wel

01-08-2022 18:25

Eurysaces +29528

Lijkt mij ideaal, Bassey heeft wat Blind niet heeft.

01-08-2022 18:27

Flipper33 +6826

Blind heeft eigelijk totaal geen toegevoegde waarde meer

04-08-2022 00:28

Eurysaces +29528

Heb je inderdaad niks aan, net als Timber en Antony

04-08-2022 01:22

gi0vanni +7257

Kijk, now your thinking. 👌 En graag Taylor een cursus geven hoe je moet afmaken.
Beter Kudus in de basis.

01-08-2022 21:35

JariHeijden +5604

Of Kudus ipv Berghuis. Tegen PSV was Berghuis weer onzichtbaar.

02-08-2022 08:17

MankeNeliss +9814

Een hele geruststelling dat Andries Jonker het ook ziet.

01-08-2022 16:26

Flaco +19583

Het probleem was/is dat we te weinig lengte in het centrum hadden. Daar kwamen de eerste 2 goals ook uit. Dan zou het logisch zijn om meer lengte in te brengen en dus Bassey ipv Blind of Timber. De wissel van Wijndal en Bassey op links was niet logisch. Dat betekent dat Schreuder nog niet durft in te grijpen. Die moed moet hij maar gaan verzamelen want dat zal hard nodig zijn de komende periode.

01-08-2022 16:12

stopperspil +11193

BlindBang

01-08-2022 16:46

Web +178830

Bassies was wat onrustig in zijn spel
Maar aan de bal zag ik wel degelijk rust
Hij deed mij denken aan van Dijk
Gisteren ook al aangegeven
Zo bijzondere dat men hem NU al ter discussie zet

En bij Almere zat hij met een stel tieners die niet vooruit te branden waren
Die jongen is zich rot geschrokken
En die tieners mogen zich dood schamen
Als ik trainer was, zou ik dat heel goed aanhalen
Slecht voetballen kan en mag, maar er slapjes bij lopen NIET
Voorlopig niet aan bod denk ik

01-08-2022 16:11

Web +178830

Ik blijf het zeggen
Ajax wil voetballen en lange spelers zijn meestal niet wendbaar, daar kies je dan voor
PSV heeft zijn tactiek afgestemd op De Jong met Til die bij de tweede paal komt
Kut voetbal wat Ajax niet wil ( gelukkig)
Dan kom je in de lucht tekort
En moet je de aanvoer afstoppen en dat lukt niet altijd
Daarom heeft Ajax het heel vaak lastig tegen PSV
Bovendien komen de goals door de zwakke plekken
Gorter en Rensch
Hartstikke lullig en jammer voor die je jongens , maar het is nu een maal zo

Ook weer opvallend dat een speler als Arnold Muhren ( gave technicus ) twijfels heeft of Blind uit het centrum moet

Bij Cruijff zou Blind altijd CV staan
Sterke kanten benutten, en de mindere op de koop toe nemen
Misschien eens een back minder hoog zetten?
Daar heb ik al veel vaker aangedacht net deze spelers

01-08-2022 16:05

4Ever14 +6613

“ Ook weer opvallend dat een speler als Arnold Muhren ( gave technicus ) twijfels heeft of Blind uit het centrum moet ”

Ik vind hem tegenwoordig nogal high risk high reward, hij heeft de kwaliteit om ballen in de diepte te geven die meteen dreigend zijn, alleen het risico is dat wanneer de bal bijvoorbeeld geblokkeerd wordt dat je niet op Blind kan rekenen om het weer terug te veroveren en het kan leiden tot een gevaarlijke counter.

Ik zag dat hij in het begin tegen PSV op bepaalde momenten goed de bal veroverde alleen gegeven moment (later in de wedstrijd) houdt dit ook wel op en kan je in een verdedigende aspect minder op hem rekenen.

“ Bij Cruijff zou Blind altijd CV staan ”
Naar mijn mening zou dit het geval zijn als het team aanvallend zo dominant is dat je praktisch kan garanderen dat ze meer gaan scoren dan er tegen gaan krijgen.

01-08-2022 16:28

HallelujahAmsterdam +10641

Eindelijk een aantal analyses waar je wat mee kan.

Journalisten die geen feiten meer weerleggen of insinuaties maken , zichzelf neer zetten als een soort orakel en het dan mis hebben.
Ergste vind ik nog als ze in 1 keer analist zijn , terwijl zij minstens zo opportunistisch zijn als de gemiddelde supporter.
Dan hoor ik liever een ex voetballer of trainer , waar je het niet perse mee eens hoeft te zijn , maar het om de spelers en de poppetjes gaat.

01-08-2022 15:45

Spielmacher +10741

Ben nog niet onder de indruk van Bassie. Rood tegen PSV en matig tegen Almere. Je schrikt je als tegenspeler wel elke keer de kolere als ´ie op je af komt rennen vermoed ik.

01-08-2022 15:33

Prutser +2933

Hij is er net, heeft amper samen kunnen spelen met zijn teamgenoten. Daarbij moet hij nog leren wat alle afspraken zijn. Geef hem ff tijd.
Ik vind hem in dat korte tijdje wel leuke dingen laten zien. Snel sterk en durft op te komen en te passen. Door nog slechte afstemming ging dat niet lekker.
En wat je zegt, een beest! Bij dat opstootje lag iedereen over elkaar. Bij zijn overtreding kwam niemand van PSV ff verhaal halen 😂. Zegt genoeg.

01-08-2022 16:00

Qifesh +24917

Moest ff signaal afgeven aan iedere aanvaller in de eredivisie..

02-08-2022 11:35

SR83 +1765

"Daley, ik heb op iedere positie een betere optie, wat zou jij doen?" Hoe moeilijk kan t zijn..

01-08-2022 15:30

Rasmussen +25823

Bassie en Gorter slapen in een rood, gele caravan. Stadsnomaden. Digging for the world.

01-08-2022 15:21

Kuningast +5079

Hij moet gewoon centraal. En in de basis.

01-08-2022 15:07

Freddy Ax +1387

Ajax speelt inderdaad met veel mensen voor de bal, dat is altijd een risico. Indien je dat goed opvangt door middel van duidelijke afspraken hoeft dat geen probleem te zijn.
Het gesteggel over wie er nu op de bank moet belanden is onzinnig; schorsingen ,blessures maar ook de speelwijze van de tegenstanders maken meerdere opties een noodzakelijkheid.
Ajax heeft al heel vaak ervaren dat er een balans moet zijn tussen aanvallen /(te)veel mensen voor de bal en organisatie.
Deze balans in tact houden is erg belangrijk en hangt af van de specifieke kwaliteiten en vorm van spelers.
Blind kan zeker nog mee,ook al is hij (en was hij )niet de meest genadeloze verdediger noch een sprintkanon. Dat zijn ook niet meteen de eigenschappen waar andere grote Ajax verdedigers op konden bogen.
Blind wordt ouder en zal mettertijd minder gaan spelen ,Bassey is gehaald om geen gat te laten vallen als het zover is en hem nu in te werken in het Ajax spel .
Datzelfde geldt ook Tadic ,hij zal minder gaan spelen Bergwijn is een volwaardige vervanger.

01-08-2022 15:04

ProfessorX +19827

Ik zei het gelijk al toen hij langs de lijn stond al ' het is een echte leider ' .

Ik vind hem veel van Dijks hebben enkel sterker.

Maar Arnold Mühren waarom niet bij Ajax jij en je broer (rip) waren toen toch ook bij Ajax jeugd ???

01-08-2022 14:54

De3mos +12082

Bergwijn - brobbey - antony
Tadic
Kudus- blind
Wijndal - bassey - timber - aankoop
Pasveer

Dan had je psv gewoon opgerolt. Telkens ook maar die lange ballen op tadic is niet verstandig, daar moet brobbey staan. Overigens zou je ook alvarez op de plek van blind kunnen doen en blind linksachter, maar ik zou voor wat meer voetbal kiezen.

01-08-2022 14:52

SR83 +1765

Als je denkt dat Blind met ons beoogde spel op 6 kan... Laat dan maar.

01-08-2022 15:29

Web +178830

Waarom kan hij niet op zes?
Met Timber en Bassie in de rug
Moet een 6 volgens jou veel lopen?
Of moet een 6 aanspeelbaar zijn en het spel verdelen
En dat is zelfs zijn kracht

01-08-2022 16:19

De3mos +12082

Zoals ik al zeg, kan je ook alvarez op 6 doen. Dat is dan per wedstrijd verschillend. Denk jij niet dat blind tegen 14 eredivisie teams op 6 kan dan? Mij lijkt dat juist perfect om de verdedigende bus te doorbreken.

01-08-2022 16:55

Qifesh +24917

Meer wisselen dit seizoen aub

02-08-2022 11:40

De3mos +12082

Dat zeker!

02-08-2022 11:46

De Stift +7076

Net als Chivu begonnen met een rode kaart ;)

01-08-2022 14:47

Marcw1972 +16612

Ja, en net als Marcio Santos. Laten we hopen dat hij de kant van Chivu opgaat!

01-08-2022 14:48

Ozymandias +159568

Chivu kreeg toen toch ook nog eens heel snel zijn tweede rode kaart of herinner ik me dat verkeerd?

01-08-2022 14:49

tostao +468

Ja, mooi te zien in de documentaire "daar hoorden zij engelen zingen". Daar was ie goed kapot van. Verder was het maar een pijnlijke documentaire om te zien als ajacied

01-08-2022 14:52

ProfessorX +19827

Ja klopt , maar ik las 3 wedstrijden schorsing ?

Zo zwaar was dat toch niet , want de bal zat er tussen

01-08-2022 14:55

Oxxer +164406 moderator

@tostao

Jouw accountnaam, linksbenige spits van de Braziliaanse XI WK 70, vanwaar koos jij die naam?

01-08-2022 15:55

Amp +37800

Volgens mij zelfs in de match toen ie terugkeerde na zn eerste kaart

01-08-2022 17:54

willem1958 +8781

Ja voor Schreuder komt binnenkort het grote moment van beslissen; zet je Wijndal aan de kant of Alvarez want Blind op de bank dat durft Schreuder niet aan denk ik.
Maar zou zonde zijn als je tien miljoen uitgeeft en op de bank zet en Alvarez op de bank dat doet ie niet want hij vindt Alvarez toch zo belangrijk voor de balans of dan opeens niet meer?
Het zal net als met Tadic zijn; ook al heb je op elke positie een betere speler voorin dan schuift ie net zolang tot Tadic ergens anders staat ook al gaat het ten koste van het voetbal.
Schreuder wil dat de beste spelen maar dat gaat niet voor iedereen op.

01-08-2022 14:43

Kingjari +167

Ik ben blind zeer dankbaar voor alles wat hij voor Ajax betekend heeft.. echter: het kan gewoon niet meer! Als je CL niveau nastreeft moet je afscheid nemen van blind als basisspeler.. helaas!

01-08-2022 14:41

Noxin +15552

Ik vind het bizar dat we de kwaliteiten van Blind nog maar zo weinig zien. Hij was al nooit te snelste of de sterkste, maar het strooien met passjes, daar was hij fenomenaal in. Nu zie ik 'm vaak ballen geven waarbij ik denk dat hij z'n schoenen verkeerd om heeft aan gedaan.

01-08-2022 15:07

Artemio +32019

Blind heeft onmiskenbaar kwaliteiten aan de bal, maar dat weegt niet meer op met de kwetsbaarheden die hij mee brengt als centrale verdediger.
Ik zie Blind alleen nog maar renderen als een type Pirlo, maar dan nog trager. Pirlo rendeerde op het middenveld naast een pitbull en die heeft Ajax niet.

01-08-2022 14:40

Oxxer +164406 moderator

Ajax mist een type Edgar Davids op het middenveld.

Voor degene die het nog weten, 95/96 BVB uit alleskunner Davids speelde laatste man, niet normaal goed zoals hij toen speelde, beste van het veld. In een tijd dat Ajax de wereld de wil oplegde.

01-08-2022 15:06

Qifesh +24917

Als Bassey dat zou kunnen invullen pfew

02-08-2022 12:45

Oxxer +164406 moderator

Vergeleken met het Ajax van 94-98 en 2018/19 mist het huidige XI tal en vorig jaar creativiteit, het middenveld is vaak bleu.

02-08-2022 13:01

RJB1979 +25820

Ik geef toe dat ik moest lachen om:

"Adriaan is acrobaat en Bassey pakt een rode kaart!"

01-08-2022 14:39

thajax +7423

Blind mag best een keertje op de bank. Er wordt altijd maar vanuit gegaan dat iedereen voor hem moet wijken. Blijft een heel waardevolle speler en een echte Ajacied, maar niemand is heilig. Gewoon wat laten rouleren met Wijndal, Bassey, Alvarez en Taylor

01-08-2022 14:37

Maxwell_5 +6977

Hij is zeker niet heilig, maar de positie waar hij speelt ook niet. Blind mag vervangen worden op CV, maar ik denk dat hij nog altijd een plek in de basis verdiend. Met hem op 6 en Tadic op 10, staan de leiders/cultuurbewakers op de as van het veld.

01-08-2022 14:57

Maxwell_5 +6977

Geen enke goedmakertje. De passing, inzicht van Blind heb je verder bij niemandsland achteruit in je team zitten. Blind zijn grootste tekortkoming is zijn snelheid. Door dat risico bij hem weg te nemen, is hij nog steeds een goede schakel in het team.

01-08-2022 16:58

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25406

Verdedigend kan je mee in de conference league. In de Europa League wordt het al moeilijk in de Champions League kan je beter thuis blijven met zo een verdediging

01-08-2022 14:33

leeke +10399

Valt wel mee hoor,probleem is wat er staat geschreven . Waarom altijd zoveel man voor de bal ,zelfs als je voorstaat gebeurd dat altijd . Dat is het probleem juist van ajax.Dat zou je een Italiaanse ploeg nooit zien doen

01-08-2022 14:43

Freddy Ax +1387

Zullen we dan maar uitschrijven?

01-08-2022 15:07

Qifesh +24917

Pessimistig hierzo

02-08-2022 12:46

AFCAHELLMOND +2243

Hij geeft een doodschop omdat hij compleet te laat is en krijgt rood.
Maar geen pisvlek die het in zijn hoofd haalde om hem te gaan duwen, aan hem te trekken of tegen hem te gaan schreeuwen. Fysiek maakt hij in ieder geval indruk.

01-08-2022 14:31

Diana KLaverweide +1761

Ik vind het maar een domme speler. Rood tegen psv geheel onnodig. Blind paard. Miskoop

01-08-2022 14:30

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25406

Net als Nico vorig jaar

01-08-2022 14:34

Rymesyt +8024

Vond je Tagliafico ook een miskoop? Die pakte ook heel dom rood tegen PSV. Ik vind het veel en veel te snel om iemand compleet af te schrijven om 10 minuten Johan Cruijfschaal. Maar het was absoluut een domme rode kaart, daar ben ik het mee eens.

01-08-2022 14:35

Aspers Art +2772

Wat we tegen Shaktar al zagen, gebeurde tegen PSV. Zelfmoordvoetbal. Blind altijd opstellen, al is het als linksback. Geen enkele speler in Europa speelt zoveel ballen vooruit door de linies heen.

01-08-2022 14:18

FTS95 +16076

Dat is juist zijn kwaliteit, vrijwel altijd vooruit de oplossing zoeken en vinden. Verdedigend is het echter niet best. Liever op 6 dan wat mij betreft.

01-08-2022 14:39

Soccerskins v2 +43348

Ik vond hem tegen Almere een prima indruk maken. Hij wist heel goed de momenten te kiezen waarop hij naar iemand toe moest gaan of juist niet en dat mis ik enorm bij Alvarez (zie de derde goal van Til afgelopen zaterdag en de eerste van Feyenoord in de Arena vorig seizoen). Crosspass zag er ook prima uit bij hem.

01-08-2022 14:16

In Bassey we trust +15361

Blind moet banken.. Maar Schreuder zet nog liever Klaiber op goal dan Blind op de bank.. Wijndal links centraal Timber en Bassey.. Rechts een aankoop en je bent klaar.

01-08-2022 14:12

Benleiden +7280

Blind en Tadic rulen Schreuder en de kleedkamer.

01-08-2022 14:13

ArthurG +1616

Blind als 6, Alvarez op de bank. Blind is opbouwend van enorm belang, die moet je niet uit de basis halen. Dan 2 van Kudus, Berghuis en Taylor ervoor.

01-08-2022 14:16

RFHK +12891

Eens, Alvarez bank

01-08-2022 14:20

Tommyshelby +129199

Dit. Maar in de praktijk gaan we dit niet zien helaas.

01-08-2022 14:34

Noxin +15552

Ja joh, onze verdediging is al zo solide.

01-08-2022 15:11

ArthurG +1616

Met Bassey voor Blind los je een hoop op in de verdediging. Blind kan prima functioneren op 6, zeker met twee rappe centrale verdedigers achter hem.

01-08-2022 15:30

frenkiedejong53 +9792

Jij bent me ook een Kaliber 😂😂😂😂😂😂😂
Man man
Hij heet toch echt Klaiber. Maar dat is te hoog voor jou.

01-08-2022 14:59

Noxin +15552

Ooit gehoord van autocorrectie? Zeker te hoog voor jou.

01-08-2022 15:13

In Bassey we trust +15361

Automatische correctie. Dat weet jij ook. Ga nu niet populair doen import Duitser.

01-08-2022 15:13

Ajaxisart +18768

Wat een open deuren, maar ze hebben wel gelijk. Het liefst zie ik een achterhoede met Rensch/aankoop Timber Bassey en Wijndal.
De vraag wordt dan wel…..waar moeten Blind en Alvarez komen, want het middenveld Kudus, Tadic en Taylor/Berghuis geeft daar geen ruimte voor. Voorin met Antony, Brobbey en Bergwijn.
Schreuder moet harde keuzes maken.

01-08-2022 14:08

ElSandrini +18190

Blind of Alvarez p de bank.... Zie liever Tadic als 10.

01-08-2022 14:09

Benleiden +7280

Blind, want weinig restwaarde

01-08-2022 14:14

arantes1234 +1759

Ik zou in de eredivisie met een middenveld spelen zonder echte 6, dus een beetje zoals jij het schetst. In de Champions League zou ik wel met eentje spelen en dan het liefst met Alvarez. Ik denk dat blind langzamerhand zeker of Champions League niveau gewoon tempo tekort komt en dat werd mij vooral duidelijk in de wedstrijd tegen Midtjylland uit waar hij op 6 speelde, hij werd er telkens uitgelopen. Dan heb ik liever Alvarez + 2 voetballende middenvelders ernaast

01-08-2022 14:10

Ajaxisart +18768

Mee eens

01-08-2022 14:17

Musica Merlo +8207

Wat Bassey betreft geloof ik dat hij nog wat tijd nodig heeft maar in de harde voetbalwereld heb je geen tijd dus zal het effe doorbijten worden. Maar hij komt er wel. Hoop dat Ajax nog een goede rechts centrale verdediger gaat halen en een rechtsback. Dan heeft men het team wel rond. Anthony moet wel blijven uiteraard.

01-08-2022 14:07

Tommyshelby +129199

Gisteren begon ie ook weer een beetje met spanning in de benen maar na een kwartier zag je gewoon dat het een behoorlijke aanwinst is. Verdedigend gaat niemand hem passeren. Heeft ook een crossbal. Indribbelen heb ik nog niet gezien maar het waren pas 90 minuutjes die we zagen. Bassey en Timber wordt een fijn duo.

01-08-2022 14:05

arantes1234 +1759

Hij probeerde het een paar keer alleen werd hij telkens onderuit geschoffeld😁

01-08-2022 14:11

RFHK +12891

Lastig in te schatten tegen Almere City vind ik. Ik hoop dat hij zaterdag in de basis begint, dan kunnen we pas echt gaan meten.

01-08-2022 14:21

Koekepeer +1460

Zal wel een schorsing hebben eerst

01-08-2022 14:27

Musica Merlo +8207

Andries Jonker is een slimme trainer. (zag hem in de Telstar documentaire) wellicht iemand als aanvulling op de technische staf?

01-08-2022 14:03

Onpartijdig +4433

Van alle trainers vind ik Andries Jonker de meest neppe die ertussen zit. Die is ineens anders gaan praten ( en doen) sinds dat hij samenwerkte met Van Gaal. Nee, aub niet.

01-08-2022 14:06

AFCAHELLMOND +2243

Die is nog enger dan Co Adriaanse.

01-08-2022 14:33

Oxxer +164406 moderator

Ik dacht eerder als clown bij de jaarlijkse sportdag van de Ajax kids

Andries Jonker is LvG, 0.001, Ajax zou meer open kunnen staan voor nieuwe invloeden van buitenaf bij voorkeur uit het buitenland,Jonker hoort bij de oude stempel.

01-08-2022 14:08

Onpartijdig +4433

Ik wilde hem bijna LvG 2.0 noemen. Ik bedoelde hetzelfde als jij, maar jij benoemt het beter ja. LvG 0.001. Ongelofelijk hoe deze man met zijn houding en manier van praten op Van Gaal wil lijken.

01-08-2022 14:13

Oxxer +164406 moderator

Het imiteren van LvG begon toen hij ad interim was bij Bayern in het seizoen dat zij niks wonnen, Daarna hoofdopleidingen Arsenal en heel kort trainer Wolfsburg. Hij is een niet al te succesvolle hoofdcoach.

01-08-2022 14:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.