Kieft: 'Je kunt problemen voorzien met Brobbey en Weghorst in de selectie'

door Jesse ter Haar 138

Bron De Telegraaf

Kieft: 'Je kunt problemen voorzien met Brobbey en Weghorst in de selectie'

door Jesse ter Haar 138

Bron De Telegraaf

Wim Kieft betwijfelt of Ajax er goed aan zou doen om Wout Weghorst aan te trekken, zo schrijft hij in zijn column in De Telegraaf. De kwaliteiten van Weghorst worden niet in twijfel getrokken, maar Kieft wijst naar de aanwezigheid van Brian Brobbey.

Ajax speelde inmiddels vijf officiële wedstrijden in het huidige seizoen en daarbij valt Kieft op dat Francesco Farioli de organisatie van het Ajax-spel beter op orde heeft gebracht. 'Bij Ajax ziet het er verdedigend beter uit dan vorig seizoen', stelt hij dan ook. 'Hoewel het spel iets redelijker oogt, verbloemt het het schrijnende gebrek aan kwaliteit. Je kan je afvragen of transfertarget Wout Weghorst garant staat voor die kwaliteit.'

'De achterliggende gedachte om Weghorst te halen als je Brian Brobbey en Chuba Akpom hebt, is niet duidelijk', gaat de oud-spits van Ajax verder. 'Akpom deed het tot dusver aardig als stand-in van Brobbey. Hij is agressief in het strafschopgebied en het lukt hem vaak om voor zijn man te komen. Alleen heeft hij wat pech in de afwerking.'

Eén ding staat volgens Kieft vast: 'Mits fit is Brobbey de eerste spits van Ajax. Hij is de toekomst van de club, ook financieel. Alleen neemt iemand als Weghorst geen genoegen met een plaats op het tweede plan. Omdat je niet snel ziet dat Brobbey en Weghorst samen kunnen spelen, kan je problemen voorzien met die twee samen in de selectie strijdend voor één plaats in de punt van de aanval. Terwijl Ajax met Akpom toch de ideale tweede spits achter Brobbey al in eigen huis heeft.'

Bovendien zal Akpom - zo verwacht Kieft - in tegenstelling tot Weghorst vrede kunnen hebben met een rol op het tweede plan. 'Akpom is ook niet iemand die de hele boel op stelten zal zetten als trainer Francesco Farioli hem op de bank houdt', aldus de analist.

Passie bij Farioli

Sinds afgelopen zomer staat de al genoemde Francesco Farioli voor de groep bij Ajax. Inmiddels heeft Kieft de trainer tijdens wedstrijden aan de slag kunnen zien en vooral aan zijn presentatie valt hem iets op. 'Deze Italiaan is wel heel druk bezig langs de kant van het veld. Schijnt bij zijn manier van coaching te horen. Ook hij zegt evenals Ten Hag bezig te zijn met een "proces". Tegenwoordig het heilige woord waarachter veel trainers zich verschuilen.'

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

pimp +493

Woutje halen en Bergwijn en Brobbey weg

18-08-2024 20:02

OuweDibbes +11706

Blabla kieft.. met Weghorst en zonder Akpom had je donderdag en ook vandaag gewonnen..

18-08-2024 19:54

Jake the Snake +17310

Je moet Brobbey ook verkopen als je de kans krijgt. Die gaat fors minder waard worden met Wout in de selectie.

18-08-2024 19:45

Catenaccio +2739

Duidelijke hiërarchie ook 9 wordt Wout, Brobbey reserve

18-08-2024 18:58

AlexLitmanen10 +14359

Kieft: 'Je kunt problemen voorzien met Brobbey en Weghorst in de selectie’

Voor de tegenstanders ja 😎

18-08-2024 15:02

komopajax777 +13123

Wat een onzin om het woord 'proces' te bestempelen als iets waarachter in dit geval Farioli zich zou verschuilen.Alsof Kieft iets weet van processen op trainersvak.Proces staat voor tijd en
ontwikkeling en verandering.Alles wat je moet leren heeft tijd nodig.En zeker de omvorming bij Ajax na twee jaar wanbeleid.Farioli brengt weer structuur aan en doet dat tot nu toe met dezelfde afgeschreven selectie als afgelopen rampjaar.Europees voetbal is gehaald en de start van de competitie is goed met drie en hopelijk zes punten na vanmiddag.In de komende twee weken zal bovendien de selectie nog op de schop gaan.En ook dat zal tijd kosten om uiteindelijk een goed werkend geheel te krijgen.Dat hij druk is aan de kant heeft veel te maken met het feit dat hij een gepassioneerde Italiaan is maar bovenal een vakidioot is die in een scheppingsproces verwikkeld is dat vraagt om bijsturing en correctie.Als het eenmaal staat zal ook Farioli rustiger worden en meer op de bank zitten.

18-08-2024 10:01

mvdk +43573 moderator

Ging bij het NL elftal ook goed en Brobbey is niet altijd fit. Je hebt 2 a 3 goede spitsen nodig. Je speelt ook weer Europees, dus je gaat richting 50 wedstrijden. Waar PSV en Feyenoord net hun eerste officiele wedstrijd speelden beginnen wij al aan nummer 6. Daar komen nog 33 competitiewedstrijden, 2 x die Polen, de beker en het league-fase bij. Brobbey gaat nooit alles spelen. Ben echt al blij als hij er 30 speelt.

17-08-2024 22:08

Amp +37275

We moeten genoegen nemen met spitsen die graag 2e man willen zijn? Gezeik. Of t nou weghorst is of een andere spits, er moet iemand bij die brobbey het vuur na aan de schenen legt. Hij mag zelf bepalen wat ie ermee gaat doen: volle bak aan t werk en zich gaan ontwikkelen en verbeteren, of op zn lamlendige manier zo door en gaan banken. Klaar met dat gepamper van die generatie jeugdspelers die al meer dan een jaar basis spelen en t hand maar boven t hoofd moet worden gehouden. We zijn verdomme ajax toch of niet?

17-08-2024 21:02

Nr.10 +110880

Precies. Rensch en Taylor ook te snel een vaste basisplaats gekregen. De lat moet omhoog. Topsport mentaliteit, fitheid, concurrentie. Aanhaken of wegwezen.

17-08-2024 22:17

Craain +4952

Dik mee eens, vooral Rensch. Taylor moet het vaak doen net matige linksback, linksbuiten en spits. Ik geef Taylor nog een jaartje de kans. Rensch totaal niet.

Afgelopen week stond Rensch even als linksback en wat deed hij... Blessure... Precies als tegen PSV en toen stond hij ook linksback. Werd helemaal gek gespeeld door PSV... Rensch geblesseerd... Ik geloof er niks van dat Rensch geblesseerd was... Hij schaamt zich dat hij totaal niet kon als linksback.

Ik snap het linksback is niet zijn dingetje... Maar hij speelt al 4 jaar, hij mag wel laten zien dat hij zijn mannetje boven staat, nog nooit gezien! Rensch is niet de speler die Ajax moet nastreven...

Het probleem van Ajax is Ajax-DNA, die veel kans moet krijgen om zich te ontwikkelen... Dat zou bij Jong Ajax moeten zijn en vanuit daar moet er beoordeeld worden. Hij is gewoon te vroeg ingebracht.

Laten we hopen dat Farioli hier iets aan kan doen.

18-08-2024 10:03

AlexLitmanen10 +14359

Hato had het lastig met Tete. Geen schande, goede speler.

Rensch speelt het liefst centraal geloof ik. Dat gaat niet gebeuren met zijn foutjes

18-08-2024 15:04

komopajax777 +13123

Kieft kletst echt uit zijn nek.Die coke heeft zijn sporen achtergelaten.

18-08-2024 10:04

PH2BOT +39837

Brobbey z.s.m. verkopen en dan zijn we meteen verlost van het probleem Willem.

17-08-2024 20:28

Craain +4952

Mee eens, Brobbey gewoon snel verkopen bij een bod van minimaal 20 miljoen euro. Weghorst halen plus goede voetballende spits halen.

18-08-2024 10:05

themons +713

Rijkhof? Weghorst met Akpom en dan Rijkhof er nog achter lijkt me prima. Bij een goed bod Brobbey mooi van de hand doen!

18-08-2024 12:06

Cosey2 +6906

Pfoehh, Brobbey verkopen?
Gaat dit jaar toch wel de vijfentwintig goals aantikken (zonder penalty’s haha)?
Zou liever Akpom zien te lozen en Weghorst erbij, Farioli kan nu schijnbaar ook het rouleren uitleggen en er komen wedstrijden, blessures en schorsingen zat.

18-08-2024 13:40

Craain +4952

Hij heeft afgelopen seizoen wel veel kansen gemist, oorzaak is dat hij niet nauwkeurig kan schieten.

18-08-2024 15:30

Nr.10 +110880

Ik begrijp dit soort gelul dus echt niet. Dan is een speler ontevreden, so fucking what? Gaat hij hard werken om erin te komen? Mooi. Heeft hij er geen zin meer in en wil hij weg? Okay, dan verkoop je hem in de volgende transferperiode. Ik zie het probleem niet. Zeker niet in de spits, twee goede spitsen is absoluut geen luxe.

17-08-2024 20:06

JTajax +10716

Problemen voor de tegenstander ja

17-08-2024 17:50

vanreenen +10178

Waarvan akte. OP.......... naar de volgende wijsneus met een eigen mening. Zeg eens Jesse tet Haar, hoeveel wijsneuzen komen hier nog een lulverhaal ophangen?
Ik vind de meningen van de supporters hier veel belangrijker dan zo'n lulverhaal van Kieft.

17-08-2024 17:13

Tinus +10251

Daar kijk ik heel anders tegenaan. 99,9 procent van de supporters heeft nooit op topniveau gespeeld en hebben nul contacten met huidige spelers. Kieft daarentegen heeft veel meegemaakt als speler en mens. Daarnaast zal hij ook nog wel eens een speler of trainer spreken. Zijn mening is daardoor toch juist doorgaans veel interessanter?

17-08-2024 17:53

Warrior1 +97

De meningen van "supporters" hier zijn juist helemaal niet belangrijk. Over het algemeen frusties, trollen en oneline-postende nepsupporters. Er zijn er weinig, die iets onderbouwen, en nog minder die tegen een tegenvaller kunnen. Juist als het minder gaat, hebben ze steun nodig. Hier hebben de "supporters" steun nodig.

19-08-2024 14:36

debarbaar +8216

Misschien staat Weghorst niet garant voor kwaliteit, maart hij staat wel voor doelpunten en het nemen van strafschoppen. Hij heeft geen statistiek van 9 genomen pingel en 5 mis

17-08-2024 16:32

Rockpotje +9498

Die vier rake penalty's waren nog in de KKD ook.

17-08-2024 19:00

LOCAmpos +10373

Daar zijn de doelen groter en de ballen zwaarder natuurlijk

18-08-2024 10:20

Rockpotje +9498

zucht... Nee daar zitten veel minder mensen op de tribune en zijn de consequenties van een gemiste penalty veel kleiner. Of te wel mentaal is het veel makkelijker om een penalty in Jong Ajax te nemen.

18-08-2024 12:03

seerseker +831

Weghorst is ook maar gewoon aan het afbouwen, hoor. Daarom heeft hij zin in Ajax. Die kan heel goed op de reservebank zitten als dat moet. En anders mag hij wegblijven.

17-08-2024 15:40

JJFajax +3547

Volgens mij heeft Akpom zelf al aangegeven dat hij geen 2de spits achter Brobbey wilt zijn. Dus als Akpom vertrek zal je toch een vervanger moeten halen voor hem. En wie zegt dat Weghorst wel komt, vind het maar verdacht stil rondom hem. Dus als als als hebben we nu niks aan Kieft

17-08-2024 14:11

Simpelishetmoeilijkst +25076

Geef Kieft, die ik niet mag, wel gelijk; zou Weghorst niet halen. Wordt een probleem als hij niet speelt, en is al oud, en zeker geen Ajax-spits. Wacht gewoon even op een jongen uit de jeugd, of vindt een erg groot talent in het buitenland, dat bij ons past.

17-08-2024 13:12

Aurelius1 +19679

"Ook hij zegt evenals Ten Hag bezig te zijn met een "proces". Tegenwoordig het heilige woord waarachter veel trainers zich verschuilen.'

Kieft is één van de meest intelligente personen in de voetballerij en ziet het ook als een opgeblazen ballon vol containertermen.

17-08-2024 12:59

OuweDibbes +11706

Complete onzin, Akpom functioneert niet in een Ajax systeem, Rijkhoff is er nog niet klaar voor dus je hebt een tweede spits nodig die 20 wedstrijden kan spelen. Weghorst is een prima alternatief.. Heb hier al 1 jaar geleden gezegd dat we een goede tweede spits nodig hebben die 20 wedstrijden kan spelen.. Net als een voetballende balafpakker op 6 en een buitenspeler met diepte. Dan ben je echt klaar.

17-08-2024 12:58

OuweDibbes +11706

Kieft kan misschien ook een stukje schrijven over zijn geliefde PSV, daar wil iedereen weg met een aflopend contract maar niemand mag..

17-08-2024 12:55

twynestar +28123

Hou van Kieft, een beetje een kanttekening bij de hosanna berichten over Farioli mag best.

17-08-2024 12:20

OuweDibbes +11706

Wat je maar leuk vind aan die loser.. Beetje je vrienden misbruiken omdat je alles door je neus gehaald hebt, om ze daarna als je boek is gepromoot te laten vallen als een baksteen.

17-08-2024 12:56

twynestar +28123

Tja, Kieft vraagt zich dan ook dagelijks af waarom hij niet meer als jij is, het doet hem pijn dat je hem een loser vindt denk ik. Hij zou graag een Europees succesvolle spits zijn geweest zoals jij en dan vervolgens wel goed met het succes om kunnen gaan zoals jij in je goed-gelezen boek uit de doeken hebt gegaan. Hopelijk kun je er binnenkort meer over vertellen in jouw columns of tv-optredens.

17-08-2024 13:02

OuweDibbes +11706

Tja zoals ik je ken, je weet het beter en gaat op de man spelen.. Inhoudelijks nooit iets zinnigs horen melden..

17-08-2024 13:03

twynestar +28123

Jammer dat je door de sarscastische toon het argument niet eens kunt lezen: op persoonlijk vlak kunnen wij met onze saaie levens bijna niet oordelen over dat soort gasten en de verleidingen waar ze mee te maken krijgen. Inhoudelijk op zijn voetbal(visie) kan best maar iemand een loser noemen op basis van rtl boulevard niveau argumenten, zoiets doet iemand alleen om jezelf beter te voelen.

17-08-2024 13:07

OuweDibbes +11706

Hij kon toevallig goed voetballen, een talent wat elk jongentje in Nederland wil. Hij heeft daar heel weinig mee gedaan, zijn vermogen door zijn neus gehaald. Maatschappelijk niks betekent maar weet alles met zijn cynische ondertoon beter, misschien dat hij voor jou een held is, maar voor mij is een stakker, die toch nog teert op een goal met zijn haren in buitenspel positie waar hij zich overigens ook als een grote klier heeft gedragen richting de grote man van dat toernooi.

17-08-2024 13:10

twynestar +28123

Ja precies, afgunst bedoel ik.

17-08-2024 13:14

Rho1980 +1487

Sinds afgelopen zomer….volgens mij is het nog gaande toch!?

17-08-2024 11:51

KarimB +11000

Sws heel erg klaar met t Kliekje gangsters bij Ajax.

Lekker lachen rond de penalty's. Lekker niet fit terug komen van vakantie. Lekker sjokken over t veld. Lekker je hele bek vol tattoos. Penalty's schandalig inschieten. Niet juichen als andere scoren.

Ik heb sinds 2 jaar weer mij Ajax gevoel terug na afgelopen donderdag. T deed veel met mij om Gaaie zo blij te zien sprinten. En iedereen er achter aan. FJ die op de grond ligt te balen na een gemiste penalty. Ongeacht of deze gasten goed genoeg zijn. Het straalt Ajax uit. Willen winnen. Pijn bij verlies.

Bij onze gangsters voor miljoenen boeit het allemaal niet zo. Extra trainen noh man. Trainen of afwerken noh man. Rijden in lambo ja toch.

17-08-2024 11:29

Hans Verhagen +14018

Helaas zit er een grote kern van waarheid in jouw stukje.

17-08-2024 11:47

wijzijndebeste123 +162451

Eens. Hopelijk maken Bergwijn en Brobbey allebei een transfer deze periode.

17-08-2024 11:51

Baco123 +5950

Beide, nee dat zie ik niet gebeuren, zie Bergwijn nog wel vertrekken

17-08-2024 12:48

Ajaxsupporter02 +13749

Wat wil je nou dan? Eerst wilde je dat Brobbey en Weghorst gingen concurreren en een dag later hoop je op een transfer? Dus dan wil je met Akpom en Weghorst het seizoen in? Wat een hele matige bezetting is in mijn ogen.

17-08-2024 12:58

SpartakAmsterdam +5521

Het oogt inderdaad bij een enkeling zeer onprofessioneel. Je hebt een fantastische kans in je leven om naast heel veel geld te verdienen ook een heldenrol re bemachtigen. Ga daar vol voor, het lijkt mij dat 100% van de mensen die hier reageren deze kans met beide handen zouden aanpakken.

17-08-2024 12:17

Aurelius1 +19679

Ja, want Brobbey gaat expres een penalty missen. Hij heeft gewoon houten voeten.

17-08-2024 13:00

JJFajax +3547

Brobbey is in alles voorbij gestreefd door Zirkzee. Brobbey is geen atleet die voor de sport leeft en dat heeft Bergwijn ook niet

17-08-2024 14:15

SpartakAmsterdam +5521

@Aurelius, ik heb in de laatste plaats over de penalty van donderdag. Het is het grote geheel, hoe kan het dat deze jongens nog steeds niet fit zijn. Kanttekening bij Bergwijn is dat hij ook een kleine blessure heeft gehad. Maar het is toch raar dat jongens als Sutalo en van de concurrent El Paling en Schouten al op hele wedstrijden zitten en die twee grote voetballers van ons niet? Dat vind ik o.a. komen door het ontbreken van een stuk professionaliteit. Daar doel ik op met een kans krijgen, de wereld ligt aan je voeten als voetballer. Je kan een prachtige carriere opbouwen maar ‘get your head in the game’! Kijk naar de beleving op de bank afgelopen donderdag tijdens de reguliere speeltijd tussen Berghuis en Bergwijn. De eerst genoemde veert regelmatig op bij kansen etc en Bergwijn zit erbij als een zak aardappelen met een kop als een bak met wurmen. Dat vind ik jammer om te zien.

17-08-2024 14:49

Berghuis +14266

Weghorst is killing in de 16, Brobbey mist daar gewoon 50 tot 70% van z'n kansen, dat is veel en veel te veel. Brobbey heeft alles, behalve een killer mentaliteit in de 16. Laat je dat als spits nou net nodig hebben..

17-08-2024 10:17

Craain +4952

Brobbey heeft niet alles hoor. Hij kan nooit nauwkeurig schieten en zal nooit verbeteren. Hij kan zijn mannetje en keeper niet simpel uitspelen. Moet vooral alleen hebben van fysiek en snelheid.

18-08-2024 10:11

Multi +33002

En dat ze beide geen genoegen nemen met de bank kan juist ook weer positief uitpakken en kan er voor zorgen dat ze elkaar en zichzelf meer gaan ontwikkelen.
En wanneer we werken met een roulatiesysteem, waar ik wel voorstander van ben, kunnen beide nog meer dan genoeg minuten maken.

Want laten we eerlijk zijn een Brobbey op dit moment is nog verre van het niveau dat hij vorig jaar haalde. Zijn sprints tegen Panathinaikos zagen er niet uit. Hij had totaal geen snelheid meer en ook zijn inhoud was heel minimaal. Wat dat betreft is hij denk ik teveel met Bergwijn opgetrokken. Vorig jaar was hij fysiek veel verder.

En daarnaast is een goede concurrent gewoon nodig, want Brobbey heeft ieder jaar nog wel problemen gehad met blessures. Dan is het leuk dat Akpom hard werkt, maar als hij niet scoort heb je er een stuk minder aan. Wat wij nu juist nodig hebben is iemand die wel afdrukt. Iets wat Akpom vorig jaar goed deed als wisselspelers, maar ik zie een groot verschil tussen Akpom als basisspeler en als wissel.

17-08-2024 10:04

HallelujahAmsterdam +10638

Ik zie Weghorst niet graag komen.

Voetballend is Weghorst njet beter dan de spitsen die we al hebben. Denk dat Brobbey een uitstekende jaar heeft neer gezet , ondanks de problemen die afgelopen seizoen speelde. Denk nu onder Farioli dat Brobbey vooral in z'n kracht moet worden gezet.
Bij bal bezit en veroveren van de bal , houdt Brobbey het veld goed lang en is een aanspeelpunt , vooral met z'n rug naar de goal toe.

Ik zie liever een creatieve middenvelder komen die voorin de spelers bedient en aan het werk zet.
Denk dat je met Akpom al iemand in huis hebt , die je anders binnen haalt , voor wat ? Hetzelfde doet ?
En zelf zie ik ook graag Rijkhoff in de selectie.

17-08-2024 09:56

KarimB +11000

Brobbey een uitstekend jaar? Waarom mag er over iedereen gezegd worden dat ze slecht waren vorig jaar. Behalve over Brobbey. Ook door hem stond je zo laag. Echt koning kansen missen in belangrijke wedstrijden.

17-08-2024 10:17

Ajaxsupporter02 +13749

Zonder hem was je een stuk lager geëindigd. Denk je nou echt dan bijvoorbeeld een Weghorst ook bij 28 doelpunten zou zijn betrokken in zo’n matig elftal?

17-08-2024 11:25

Baco123 +5950

Zonder Brobbey had je 8 ste geworden afgelopen seizoen

17-08-2024 12:48

Berghuis +14266

Brobbey is een drama in afronden en oogt eigenlijk nooit 100% fit. Er zijn zat aspecten om een andere spits te halen. Ik vind het een geweldige gozer, maar ik betwijfel of hij zich ooit staande gaat houden in een grotere competitie.

17-08-2024 10:19

HallelujahAmsterdam +10638

Ja , die kritiek mag je hebben. Maar afgelopen seizoen heeft hij gewoon heel goed gepresteerd , zeker onder de omstandigheden.
En inderdaad , dat moet hij dit seizoen nog maar laten zien. Ook de twijfels rond z'n (constante) fitheid. Er zijn zeker dingen die beter kunnen , maar ik heb wel vertrouwen in Brobbey. Sowieso meer dan in Weghorst.

17-08-2024 12:36

Evil-phantoom +850

Brobbey brengt te weinig

17-08-2024 09:51

Betuwe85 +20399

Wout zou binnen no time eerste spits worden bij onze Italiaan hij is wat hij wil van een spits

17-08-2024 09:51

KarimB +11000

Iemand die 100% geeft idd

17-08-2024 10:17

WeirdAJAX +11984

Weer eens eens met Kieft.

17-08-2024 09:31

ratje +3502

Het probleem is vooral dat je nu al kunt uittekenen dat na íedere goal van Weghorst aan de stoelpoten van Brobbey gezaagd zal worden. Door analisten en fans. Dan wordt Brobbey de kop van jut, ala Veltman of Taylor. En dat is zonde van zijn marktwaarde. Kan je in een jaar zo 20 a 30 miljoen schelen qua verkoopbedrag. En dat voor een Woutje (prima gast en mentaliteit) die weinig scoort en alleen maar ouder wordt.

17-08-2024 09:27

KarimB +11000

Kom op we spelen toch niet voor marktwaarde van deze imo niet geschikte spits maar voor.de broodnodige punten

17-08-2024 10:18

ratje +3502

Marktwaarde is zeker belangrijk. Als je steeds minder geld verdient, behaal je ook steeds minder punten.

En ik denk overigens dat we met Brobbey niet minder punten zullen halen dan met Weghorst.
Waarom risico nemen voor een 2e spits?

17-08-2024 10:48

KarimB +11000

Ja en als je 5de word met een matige spits doet dat veel minder pijn

17-08-2024 11:25

ratje +3502

Jij denkt dat je met Brobbey 5e wordt en met Weghorst 3e?

17-08-2024 11:59

KarimB +11000

Ja eigenlijk wel

17-08-2024 12:00

ratje +3502

Oke, dan verschillen we daar van mening en dat is natuurlijk helemaal prima!

Dan zou ik met jouw visie nu aansturen op een verkoop van Brobbey, want ook in dat scenario heeft het geen zin om beide spitsen te houden. Je gaat geen spits met 30m + marktwaarde op de bank zetten. Dat is meer weggelegd voor de Citys en PSGs van de wereld.

17-08-2024 12:02

Amp +37275

Waar haal jij vandaan dat zijn marktwaarde 30m+ is dan?

17-08-2024 21:10

KarimB +11000

Ja dat mag natuurlijk! Fijn dat jij t gewoon netjes houdt. Verademing vergeleken met sommige hier.

Brobbey zie ik geen 30m in. Denk als je 15m krijgt je geluk hebt, als jij een scoutings rapport op moet stellen als buitenlandse clubs krijgt die op bijna alles een onvoldoende.

Vooral hoe die er nu bij loopt/ afwerkt. Koppen kan die ook niet. Goede bal beheersing ontbreekt. En timen is er ook niet. Tis echt een hele matige spits als ik eerlijk ben.

17-08-2024 22:07

driehoekjes +3311

Ik voorzie vooral doelpunten

17-08-2024 09:18

AmsterdamsTrots +1963

Akpom moet je alleen al verkopen omdat die nummer 10 op zijn rug draagt. Is dat nummer totaal niet waard. Aardige jongen maar niet meer dan nummer 15 in je selectie.

17-08-2024 09:11

Ewald +6657

Je kan overal ook een probleem van maken……

17-08-2024 08:54

Ricoteb +53174

Als we toch voorspellingen gaan doen, heb ik er ook nog wel eentje: wanneer Weghorst komt, gaat hij eerste spits worden. Als je ziet hoeveel Farioli van een spits vraagt in het spel zonder bal, past dat niet zo bij Brobbey. Dat zag je donderdag ook weer. Als spits moet je bij Farioli heel veel vuile, maar ook slimme meters lopen. En dan in de 16 ook nog slim en dodelijk zijn. Iets wat Weghorst beter past dan Brobbey.

17-08-2024 08:49

willem1958 +8731

@Ricoteb;

mee eens, Brobbey heeft korte, dikke spieren, hij is eerder het sprinterstype dan een duurloper en ik vraag me ook af of hij al die meters kan maken die onder Farioli gevraagd worden, ik denk dat Woutje meer geschikt is in dit systeem.

Er word zoveel gevraagd qua intensiteit dat het ook prima is als je kan afwisselen omdat ze twee keer in de week spelen, minder kans op blessures of oververmoeidheid.

17-08-2024 09:47

driehoekjes +3311

Komt ook door gebrek aan creativiteit op middenveld, dan wordt het sleuren en trekken

17-08-2024 10:01

Ricoteb +53174

Sleuren en trekken is juist de grootste kwaliteit van Brobbey. Het gaat om vuile meters maken. Bij balbezit en balverlies, Brobbey kan dat totaal niet. Die zal nooit een extra sprint trekken om een passlijn dicht te lopen, of om een medespeler een metertje extra te verschaffen in de 16. Dat ligt aan zowel instelling als simpelweg inzicht.

17-08-2024 10:46

driehoekjes +3311

Zal toch moeten. Met een beter middenveld kan ie meer met afmaken bezig zijn

17-08-2024 11:00

Ricoteb +53174

Bij een beter middenveld heb je juist meer aan een spits die loopjes maakt. Dan wie je die gasten juist aan de bal hebben, in plaats van een Brobbey die altijd het eerste aanspeelpunt moest zijn afgelopen seizoen.

17-08-2024 11:15

driehoekjes +3311

bij een beter middenveld staat de spits meer in de 16. Eerste aanspeelpunt moet ie niet zijn, was uit ellende omdat middenveld niet goed genoeg was/is

17-08-2024 12:48

Noahdepoah2021 +4843

Wim de zwartkijker die overal schulden heeft en die een zakcentje verdiend met een column en af en toe een tv ding mag doen. Al is hij bij VI ook al weggebonjourd nadat hij twee keer niet op is komen dagen. Leuk voor de kattenbak deze column. En over Farioli. Hoezo is er bijna niemand van de zogenaamde analisten die wat positiefs kunnen zeggen. Als je objectief naar de feiten kijkt presteert hij gewoon. Expected goals etc etc. Resultaten. Alsof de laatste drie jaar onder Ten Hag zo geweldig Ajax voetbal was.

17-08-2024 08:34

Ajax2024 +2074

Wat een negativiteit. Iedereen kan toch zien dat Weghorst slecht beleid is. Weghorst is een werker. Brobbey moet nog zoveel leren. Doet veel op kracht en heeft minder techniek. Kijk naar de gemiste penalty’s. Haal een goede spits en laat anders gewoon Akpom blijven. Weghorst zal best wel behoorlijk salaris kosten.

17-08-2024 07:55

Professor +11091

Kieft bedoeld denk ik dat geen van de twee spitsen genoegen neemt met een plaats op de bank en dus dat er op die manier moeilijkheden ontstaan. Geen gekke gedachte.
“Hij is bezig met een proces” dat is dan weer te modern voor Kieft.

17-08-2024 05:49

Hans Verhagen +14018

Kieft slaat de plank mis. Brobbey is gebaad bij concurrentie. Als Brobbey geen concurrentie heeft dan gaat dit ten kosten van scherpte. En als er een die concurrentierol op zich kan nemen dan is het Woutje. En laten we Brobbey niet heilig verklaren. We doen net of hij een fenomeen is, maar dat is hij nog lang niet!

17-08-2024 05:31

AFCA1996L +15738

Haha wat een onzin. Sinds wanneer is men vies van een beetje concurrentie en waarom is dit pas een probleem als het om de spitspositie gaat? 2 maanden geleden riep Marciano Vink precies hetzelfde bij Voetbalpraat. Hebben zij aandelen in Brobbey zitten ofzo. Brobbey moet net zoals iedereen strijden voor z'n basisplaats en als hij de strijd verliest van Weghorst dan ligt dat helemaal aan zichzelf.

17-08-2024 05:24

Hans Verhagen +14018

Helemaal eens..

17-08-2024 05:32

OwenStevenDalberg +27312

'Haha wat een onzin. Sinds wanneer is men vies van een beetje concurrentie en waarom is dit pas een probleem als het om de spitspositie gaat?'

Wat jij zegt is onzin. Verhaal Ramaj bijvoorbeeld gemist? Verliest basisplek en hij wil gelijk weg. Neres kreeg Antony als concurrent en wilde weg. Noa Lang wilde niet Concurreren met Tadic en wil weg. Eerder al Wesley Sonck, kreeg ruzie met Koeman omdat hij veel op de bank zat. En dan de jeugd, Quinten Timber bijvoorbeeld. Bang voor concurrentie in het eerste en gaat weg.


Is van alle tijden en elke positie. Zodra spelers, merken dat ze op de bank belanden worden ze boos en willen ze weg. Hoe vaak zijn er wel niet spelers boos als ze gewisseld worden of op de bank zitten. En Weghorst en Brobbey zijn geen gemakkelijke jongens, dat kan inderdaad wel eens gaan rommelen.

17-08-2024 07:24

AFCA1996L +15738

Mijn punt is dat als er een aankoop op een andere positie wordt gedaan ik niemand zie bekommeren om een speler zoals men nu wel bij Brobbey doet. Zouden Kieft en Vink dit ook hebben geroepen als Brobbey géén Nederlander was geweest? Daarbij is Brobbey al eens eerder vertrokken omdat hij de concurrentiestrijd niet aan wilde gaan met Haller. Kijken of hij dit keer wél mentaal sterk genoeg is

17-08-2024 07:36

4-3-3 +3511

Persoonlijk kijk ik niet uit naar Weghorst in de basis bij Ajax. Maar puur als breekijzer lijkt hij mij een aardige optie, mocht hij daar vooraf mee akkoord gaan. Liever zie ik een balvaste, technisch vaardige en wendbare concurrent voor Brobbey (en later Rijkhoff) komen.

17-08-2024 00:33

Homelander14 +619

Pfff wat een zeikerige column weer. Hoezo is het nu weer niet oke om over een proces te praten. Dat is het toch verdomme ook!!

Echt het niveau van de media in Nederland is beschamend. Dit kan gewoon niet.

Waarschijnlijk heeft Kieft liever een trainer die de lijnen uitzet dan een proces.

16-08-2024 23:34

Patrick78 +51305

‘Je kunt problemen voorzien met Brobbey en Weghorst in de selectie ‘

Aldus Nostradamus

16-08-2024 23:20

Knalpot +3606

Wouter is gewoon een mattie van brobs hoor, samen een oortje in luisteren naar polderrap.

16-08-2024 23:04

caspervans +5336

"Schijnt bij zijn manier van coaching te horen. Ook hij zegt evenals Ten Hag bezig te zijn met een "proces". Tegenwoordig het heilige woord waarachter veel trainers zich verschuilen.'"

Tenenkrommend die man.

16-08-2024 23:04

Torcida +5481

'Analyse' is het heilige woord waarachter tweederangs ex-voetballers zich verschuilen.

16-08-2024 23:17

FysioPat020 +25569

Zelfs een blinde kan voorspellen dat Weghorst en Brobbey niet functioneert. Weghorst blijft weg of Brobbey vertrekt.

16-08-2024 22:55

SamW +1411

Kieft was in zijn Ajax-tijd van exact hetzelfde soort als Weghorst. Alleen heeft Weghorst meer pit. Dat komt ook omdat hij ouder en meer ervaren is als Kieft destijds. En Kieft was toch behoorlijk succesvol bij Ajax.

16-08-2024 22:43

stopperspil +11145

Kieft geen Ajax-fan. Denk dat Brobbey alleen gedijt als kaatser met een spits naast hem en vice versa

16-08-2024 22:40

AdK +1652

Weghorst halen in deze fase van teamvorming is als een sloopkogel loslaten door de porseleinkast…

16-08-2024 22:36

AdK +1652

Ieder vindt nu z’n plekje en z’n rol in het team.
Iemand als Weghorst komt niet voor de bank.
Ik twijfel of zijn persoonlijkheid (aan-)past in deze groep.

17-08-2024 08:06

Dolblij +44661

Dit is toch allemaal al uitvoerig uitgekauwd. Kieft zegt niets wat niet al vaker gezegd en geschreven is. "Wordt je soms wel een beetje moe van".....om met zijn eigen stopwoorden te spreken.

16-08-2024 22:32

Aram +17801

Gisteren hadden we een heldere bui van Wes. En nu lijkt Kieft ook weer bij de les! Luister je mee Kroes? Dit is namelijk precies wat er speelt; jij hebt het veroorzaakt dus los het graag ook op.

16-08-2024 22:31

C14 +22289

Gewoon niet doen. Kan niet basis spelen want kan niet goed meevoetballen, matige techniek, vooral kopsterk, maar veel voorzetten wil je niet geven, want opportunistisch.

En een pinchhitter ga je niet halen in deze situatie want zonde van het geld, en pinchhitten werkt vaker niet dan wel. Ga je puur voor extra kopkracht in de laatste minuten en de voorzet? Zet dan een kopsterke CV er neer.

Daarbij, als Brobbey uitvalt, heb je Weghorst er meteen staan, en die kan die rol van Brobbey helemaal niet zo invullen, dus verandert je tactiek meteen, ook als je dat dus totaal niet wil.

Gewoon met Traoré als backup voor Brobbey, Faberski en Berghuis als backups voor Traoré op rechtsbuiten.

Geen vervanger voor Bergwijn, maar Godts en Kalokoh daar achter. Bespaarde geld besteden aan een ware topaankoop op '10'/aanvallende half, die creatief, zeer technisch, behendig en handig is, met een versnelling aan de bal en die inzicht heeft en leep is.

Taylor daar dan naast, Fitz-Jim erachter.

16-08-2024 22:21

wijzijndebeste123 +162451

Doe niet zo moeilijk. Gewoon Jong Ajax opstellen.

16-08-2024 22:24

C14 +22289

@wijzijn

Jeugd hoort de breedte te bepalen, en jeugd die is blijven hangen, niet middelmatige breedteaankopen.

Meer jeugd gebruiken, minder aankopen, en bespaarde geld besteden aan een paar échte toppers, niet heel veel middelmaat en minder dan dat.

17-08-2024 21:51

TeringHenkie +28131

Middenveld met FJ en een Taylor kun je doen tegen een KKD ploeg, maar niet tegen een echte tegenstander. Niveau rechterrijtje hebben nog een beter middenveld.

17-08-2024 12:01

Ajaxsupporter02 +13749

Onzin Henkie.

17-08-2024 12:50

C14 +22289

@Henkie

Fitz-Jim en Taylor samen met Berghuis en daarachter Mannsverk toch echt je beste middenvelders momenteel.

17-08-2024 21:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.