Goodijk ziet terugkeer Regeer wel zitten: 'Daar zijn ze eigenlijk precies naar op zoek bij Ajax'

door Marco Bouwmeester 154

Bron De Derde Helft

Goodijk ziet terugkeer Regeer wel zitten: 'Daar zijn ze eigenlijk precies naar op zoek bij Ajax'

door Marco Bouwmeester 154

Bron De Derde Helft

Laatst geüpdatet

Lentin Goodijk denkt dat Ajax er goed aan zou doen om Youri Regeer terug te halen naar Amsterdam. De middenvelder vertrok in de zomer van 2023 naar FC Twente. In het contract van de veelzijdige speler is wel een terugkoopclausule verwerkt. Hierdoor is een terugkeer van Regeer naar de recordkampioen niet uitgesloten.

'Ik vind het terughalen van Regeer wel heel aantrekkelijk voor Ajax', begint Goodijk in de podcast De Derde Helft. 'Het is even afwachten hoeveel geld ze hebben, maar hij kan op zoveel posities spelen. Dat is wel echt bijzonder. Hij heeft dit jaar als linksback, rechtsback, controlerende middenvelder, buitenspeler en aanvallende middenvelder gespeeld. Een paar jaar geleden bij Oranje O17 op het WK heeft hij het hele toernooi als centrumverdediger gespeeld en toen was hij ook een van de betere. Hij heeft echt bijna alles gehad.'

'Dat zegt natuurlijk dat je een superslimme voetballer bent', gaat Goodijk, die van mening is dat Ajax een type speler als Regeer wel zou kunnen gebruiken, verder. 'Daar zijn ze eigenlijk precies naar op zoek bij Ajax. Hij is opgeleid door Ajax en hij kent het spel. Erik ten Hag was ook altijd best wel enthousiast over hem.'

Tekst gaat verder onder deze foto.

youri regeer
'Als je wat minder geld hebt, dan ga je misschien wat minder risico nemen met een speler uit Brazilië of Argentinië en haal je iemand die je al heel goed kent.'

Bekend met Ajax

De financiële situatie van Ajax zou volgens Goodijk ook een rol kunnen spelen in een mogelijke terugkeer van Regeer naar Amsterdam. Tijdens het huidige seizoen is het voor de financiën van Ajax van groot belang dat er Champions League-voetbal behaald wordt. Mocht dit niet bereikt worden, dan zou Ajax volgens de Ajax-watcher eerder een speler aantrekken die bekend is met de club, dan een speler uit een ander land.

'Als je wat minder geld hebt, dan ga je misschien wat minder risico nemen met een speler uit Brazilië of Argentinië en haal je iemand die je al heel goed kent. Ik denk dat hij ook wel heel goed past in de taken die Farioli heeft voor zijn rechtsbackpositie of voor andere posities. Je moet toch op andere plekken op het veld comfortabel kunnen zijn en je moet wedstrijden kunnen lezen. Dat heeft hij natuurlijk wel in zich.'

Moeite met rouleren

Naast de optie voor Ajax om Regeer over te nemen van FC Twente, wordt ook het roulatiesysteem van Francesco Farioli besproken in de podcast. Op zondag gaf Wout Weghorst aan dat hij soms moeite heeft met het feit dat hij niet elke wedstrijd in de basis staat. Goodijk denkt dat Brian Brobbey de gevoelens van de Tukker deelt. 'Brobbey vindt dat ook wel lastig. Het is de positie waar je het meeste vertrouwen nodig hebt. Een spits wil natuurlijk altijd topscorer worden en als je maar de helft van de wedstrijden speelt, dan wordt dat lastig. Je kunt dan je eerste doelstelling van het seizoen al begraven.'

'Weghorst heeft de hele zomer op Ajax gewacht en dan komt hij binnen en speelt hij één van de drie wedstrijden in de week. Dat is best wel lastig en dat geldt voor Brobbey natuurlijk ook. Farioli heeft er goede argumenten voor, maar ik kan me voorstellen dat het als speler niet echt lekker is', aldus Goodijk.

Veel betrokkenheid in de spelersgroep

Onder Farioli komen er elke week veel spelers van de selectie van Ajax in actie en veel spelers voelen zich betrokken bij het proces. Dit was volgens Goodijk in het voorgaande seizoen wel anders bij de club uit Amsterdam.

'Eén van de krachten van Farioli is hoe hij zijn hele spelersgroep betrokken houdt. Daar is hij best wel extreem in. Dat was vorig jaar wel heel erg anders', openbaart Goodijk. 'Ik heb vorig jaar denk ik wel tien spelers gesproken die aangaven: ik ben er helemaal klaar mee en ik ga toch nooit spelen of ik word totaal genegeerd in wat ik ook doe. Dat was geen goede stemming in de spelersgroep en dat merkte je heel erg op het trainingsveld, maar ook tijdens wedstrijden. Dat is nu wel een enorm verschil.'

Poll: Moet Ajax binnenkort een poging wagen om Youri Regeer terug te halen naar Amsterdam?
0%
0%
Lees meer over:
Plaats reactie

hans_van_kins +1275

Veel te snel verkocht. Wel met een terugkoop-optie maar tóch. Dus zo snel mogelijk terughalen.

14-11-2024 12:32

Alexander40 +6114

Geen prio, komt ook genoeg aan vanuit de jeugd. Dertien in een dozijnvoetballer, kan meehobbelen bij ons maar dat is het wel. Graag minimaal 1 buitenspeler erbij, eigenlijk 2.

13-11-2024 18:38

debetweter +10072

Faberski naar 1. Ook Barghji halen. Beide kunnen minuten maken in Jong Ajax. Faberski doet dat natuurlijk al regelmatig. Terwijl Barghji terugkomt van een blessure en moet wennen aan het land, niveau en club. Heeft natuurlijk wel al Europe League ervaring. Maar dat is iets anders dan iedere week.

Op links zou ik gaan voor Unuvar terughalen. En dan Stroeykens of Ruben van Bommel halen. Stroeykens is een leuke centrale middenvelder die ook op links kan. Terwijl Ruben van Bommel het land en niveau natuurlijk al kent. Denk wel dat Godts het een lastige keuze gaat worden, Ruben van Bommel of Godts. Met Stroeykens heb je meer opties.

14-11-2024 08:02

NW23 +5057

Denk wel dat hij een goede toevoeging is voor de selectie, maar denk dat hij geen diepteversterking is. Denk ook dat Nlse top zijn plafond is. Niets mis mee, maar ik zou niet verwachten dat je hem 3 jaar later voor 22m verkoopt.

Dit seizoen hebben we niet veel geld te besteden. Ik zou hem nu dan ook lekker in Enschede laten. In de winter zou ik alle peilen op Tadic richten. Komende zomer kan Regeer een slimme move zijn, zeker als we ons rechtstreeks voor CL plaatsen en daardoor meer te besteden hebben.

13-11-2024 17:46

Ans B +19827

Regeer kan één van de beste aankopen zijn van de afgelopen jaren (naast Sutalo, ondanks zijn mindere spel vorig jaar). Niet dat dit alles zegt, maar ik zet het maar even in perspectief.
Regeer is net als FJ een voorbeeld van hoe slecht de trainers tussen TH en Farioli zijn omgegaan met enerzijds de behoeften van het team en anderzijds de spelers die zij tot hun beschikking hadden. Concreet: zo slecht in de opbouw terwijl je spelers hebt die daar in uitblinken (techniek, gogme, lichtvoetigheid) maar volkomen genegeerd werden. Baas werd niet helemaal genegeerd, maar heeft eveneens nauwelijks kansen gehad.

En dan een Wijndal halen die qua kwaliteiten niet kan tippen aan Baas (alleen meer ervaring had).
Of een Gaaei, Tahirovic, Mannsverk die - zeker op dat moment - niet beter waren dan FJ en Regeer en wellicht ook nooit beter gáán worden.

Ik denk niet dat het al in de winterstop kan, omdat je dan méér betaalt dan die afkoopsom (die volgens mij pas ingaat als het contract afloopt). Maar in de zomer: ja, absoluut doen. De ontwikkeling die hij nu bij Twente doormaakt was ook mogelijk geweest bij Ajax zelf. Misschien zou die derde plek dan wél haalbaar zijn geweest vorig jaar.

13-11-2024 13:31

Asociaal +2789

Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar kom maar terug. Heeft Ajax een Youri die een baas is en een Youri die regeert... Zou wat zijn als de twee Youri's het centrum vormen 🤣

13-11-2024 12:41

Artemio +31976

Ajax schijnt een budget van 4 a 5 miljoen te hebben as transferperiode. Dus regeer lijkt mij pas een optie in de zomer. Prio ligt nu op andere posities.

De komst van regeer zou wel versneld kunnen worden door het eventuele vertrek van een Taylor(speler die prima in de markt ligt).

13-11-2024 12:03

#WZAWZDB +2574

4 a 5 miljoen? Na die verhuren en verkoop van Bergwijn? Dat vind ik best weinig.

13-11-2024 13:09

4Ever14 +6612

"Ajax schijnt een budget van 4 a 5 miljoen te hebben as transferperiode."

Dus het verhaal van Kroes over 100mil verkoop = 40 mil investeren, is dus onzin ?

13-11-2024 17:37

Artemio +31976

Dat kwam voorbij in de pantelic podcast van vorige week

13-11-2024 19:20

AlexLitmanen10 +14379

Nee dat was geen onzin.

Er is afgelopen zomer voor €55 miljoen verkocht dus was het budget ook minimaal.

13-11-2024 21:56

hans_van_kins +1275

Artemio, Taylor,zeker nog niet verkopen. Begint nu pas los te komen en moet nog minimaal 1 seizoen, hierna, blijven.

14-11-2024 12:40

Artemio +31976

Hans, wanneer de juiste prijs wordt geboden is iedereen te koop. Aan Ajax te bepalen wat de juiste prijs is.

14-11-2024 22:41

josajacied +3547

Verkopen met een terugkoopclausule zou Ajax veel vaker moeten doen.
Nu is het een no brainer om hem terug te halen, bedankt FC Twente voor zijn ontwikkeling.

13-11-2024 09:49

Baco123 +6351

Doen, gelijk in de winter terughalen naar Amsterdam.
Goede speler. die zich bij fct goed heeft door ontwikkeld. dus die zie ik graag terug in Amsterdam, bij ons mooie Ajax.

13-11-2024 09:39

OuweDibbes +11864

Regeer en Kees Smit van Az gaarne.. Laatste is echt een klasbak en nu voor een miljoen of 5 op te halen.. Volgend jaar niet meer haalbaar..

13-11-2024 09:36

4Ever14 +6612

"en nu voor een miljoen of 5 op te halen"

Lijkt me sterk dat AZ een van hun grootste talenten laat vertrekken naar Ajax en dat voor 5 miljoen.

13-11-2024 17:39

OuweDibbes +11864

Hij heeft geen volwaardig contract dus AZ heeft niet veel te willen..

14-11-2024 09:03

4Ever14 +6612

Huh, maar op Transfermarkt staat dat hij een contract heeft tot 2028 en dat ze in Januari verlengt hebben.

14-11-2024 12:19

Hersenspinsel +8038

Linksback, rechtsback, controlerende middenvelder, buitenspeler, aanvallende middenvelder en centrale verdediger.
Mooi want we hebben al 3 spitsen.
Ik zou zeggen doen.

13-11-2024 08:09

twynestar +28312

Yes! het mag van Hersenspinsel

13-11-2024 09:07

meerschehelden +2318

Je maakt twente ook zwakker. Gelijk terughalen in de winterstop.

13-11-2024 06:47

twynestar +28312

dat moet nooit de insteek zijn om een paar miljoen uit te geven.

13-11-2024 09:08

meerschehelden +2318

Het is een fijne bijkomstigheid toch? Dat Regeer een aanwinst kan zijn voor ons lijkt me inmiddels wel duidelijk.

13-11-2024 09:47

Kingoffdatoilet +17159

Laat hem daar zich nog een jaar ontwikkelen. Volgend seizoen vertrekt er weer wat bij ons en is er nog meer ruimte.

15-11-2024 11:44

Picasso +6627

Ik verwacht dat Rensch transfervrij zal vertrekken en Ajax Gaaei zal willen verkopen. Als je die twee kunt vervangen door Regeer en Veltman, dan ga je erop vooruit. Dan is direct ook de rechter centrale verdediger goed bezet met Sutalo en Veltman. Dan kan Rugani terug naar Juventus en hou je nog genoeg (jeugd)spelers over die links centraal kunnen spelen achter Baas.

13-11-2024 00:58

Henk de Vries +11131

Veltman? Hou op....

13-11-2024 07:58

Hersenspinsel +8038

Ook zo toe aan een Veltmannetje?
Er zijn weinig spelers die het woordenboek gehaald hebben maar Veltman is er een van, dus leGendaRisch.

13-11-2024 08:12

OuweDibbes +11864

Vind Veltman meer een optie voor de laatste 2 dan rechtsback..

13-11-2024 09:37

Picasso +6627

Als je niet inhoudelijk kunt reageren dan ga ik hier niet eens op in

13-11-2024 10:39

pietvanvliet +4416

Ligt er een beetje aan hoe dat contract in elkaar zit. Voorlopig haalde ik 'm zo laat mogelijk terug. In principe is de kans dat ie iedere week speelt bij twente groter dan in Farioli's roulatiesysteem (wat ik met dit aantal wedstrijden overigens prima snap)

Hoe meer Regeer op niveau speelt, hoe beter het voor iedereen is.

12-11-2024 22:43

eros +4787

Een van de spelers die we te vroeg hebben laten gaan. Niet minder als Tahirovic of Mansverk. Op de back ook beter als Avila of Wijndal.

Maar goed, het is zover gekomen,… goed om hem terug te nemen als de mogelijkheid zich voor doet.

12-11-2024 21:20

Zomer +1855

Goede opvolger van Rensch, die zal vast niet gaan verlengen...

12-11-2024 20:47

dod +607

Weer een speler die te snel is weggegaan, goed werk dat hier dan een clausule in verwerkt is. Sowieso terughalen, veel beter dan een gaaei natuurlijk.

12-11-2024 20:20

Kingoffdatoilet +17159

Regeer in. Kan overal spelen en is zeker een optie voor een potentiële basisplaats. Ik zou wel wachten tot de zomer.

12-11-2024 20:05

Amp +37644

Van mij mag ie, als er ruimte is zelfs in de winter al als er een middenvelder weggaat en rensch nog niet wil tekenen. Kan ie volgend seizoen als back of mooie optie voor t middenveld.

Snap nog steeds niet waarom hij zo weinig minuten kreeg bij heitinga en schreuder

12-11-2024 20:04

FrancescosRavioli +15224

Als Rensch niet wil tekenen en je haalt nu Regeer terug (wat ik sws zou doen), dan zou ik Rensch gewoon banken. Geen tijd steken in spelers die niet willen bijtekenen.

12-11-2024 21:30

Amp +37644

Op zich eens, alleen doet rensch t eindelijk na lange tijd naar behoren. Geen idee of regeer als back al op t zelfde niveau zit of sterker. Zo wel dan is t een no brainer

12-11-2024 21:48

BakkalBijter +11634

Geld kunnen we beter besteden aan een linksbuiten. Zou hem in de zomer terughalen

13-11-2024 08:06

FrancescosRavioli +15224

Ik zou zowel een linksbuiten als rechtsback halen. Gaaei speelt redelijk maar is geen Ajax materiaal

13-11-2024 08:42

Tinus +10316

Waarschijnlijk omdat we de topper Sanchez in huis hadden. Over kapitaalvernietiging gesproken…

12-11-2024 23:07

Hollister +12588

Voor een club die financieel in een lastig pakket zit is het zeker interessant om juist gebruik te maken van eigen opgeleide spelers... dit zal zeker ten goede komen mbt de salariskosten en de post afschrijvingen en bij een verkoop veel meer netto opbrengsten omdat bv geen opleidingskosten hoeven te worden afgedragen. Voor Ajax zou het zeker slim zijn om jongen s als Taylor, Brobbey, Godts, Regeer, Rensch, Fitz Jim, Hato, Faberski, Kaplan, Baas, Mokio, snel en langdurig vast tee leggen.... van rasmussen, Rijkhof, Mannsverk, Gorter, Setford, van axel dongen, Hlynson, Tahirovic, Banel, van der Boomen, Wijndal proberen afscheid te nemen... daarmee zou er weer wat ruimte komen voor nieuwe spelers.
Over een jaartje dan eventueel van wat duurdere spelers afscheid nemen... gefaseerd... Henderson, Berghuis, Klaassen, Ramaj, Pasveer, Sutalo, Avilla

12-11-2024 19:34

4-3-3 +3512

Als je Henderson op zo'n manier uit de wedstrijd kan spelen, dan verdien je het dubbel en dwars om bij Ajax te spelen, naar mijn bescheiden mening.

12-11-2024 18:52

FrancescosRavioli +15224

Hoesen scoorde ooit tegen FC Barcelona en Duarte speelde dat middenveld ooit stuk. En beiden waren ze geen Ajax materiaal.

Hoewel ik Regeer graag zie komen zou ik een enkele wedstrijd niet als maatstaf gebruiken.

12-11-2024 21:31

4-3-3 +3512

Dat is ook, toch zie ik 'm liever dan bijvoorbeeld Tahirovic of Vd Boomen.

13-11-2024 22:13

Nr.10 +111091

Regeer terughalen is een no-brainer. Ontwikkelt zich goed, intelligente speler inderdaad, kan op meerdere posities, Ajax-school, en hoeft voor ons niet veel te kosten. Geen twijfel over mogelijk, ga er ook vanuit dat we het doen.

12-11-2024 18:44

DrFootball +15141

Ik zou zeggen begin eerst maar eens met het verlengen vd contracten van Fitz-J, Baas en Taylor. Zij laten wekelijks zien het op het niveau van Ajax aan te kunnen. Regeer ben ik altijd enthousiast over geweest. Echter dan moet je wel ruimte hebben in je salarishuis. Maw er moeten wat jongens weg. Tevens ligt de prio op dit moment bij snelle buitenspelers met een actie.

12-11-2024 18:21

Dissident +557

Het vertrek van Regeer en in mindere mate Salah-Eddine was gewoon zonde.
Veel te makkelijk de deur gewezen.

Regeer moet je terughalen voor die paar miljoen en dan Gaaei proberen te slijten.

12-11-2024 17:41

linksbinnen +8142

Premies. Salah Eddine is veel meer een Ajax voetballer dan Wijndal. Regeer idem vs Gaaei. Als Rensch niet verlengt deze winter Regeer terughalen met talent Alders daarachter.

12-11-2024 17:48

JariJari +15233

Salah Edine was zo lachwekkend zwak bij Ajax vorig jaar. Daar win je echt geen enkele oorlog mee.

12-11-2024 19:42

ajaxamsterdamajax +665

Des te vreemder dat ie het daar prima doet

13-11-2024 00:36

Aabd +443

Soms is geduld nodig met jonge spelers

13-11-2024 00:42

Nr.10 +111091

Bij dat vertrek is afgesproken dat we hem kunnen terugkopen voor 4-5 miljoen. Dan vind ik juist dat het goed uitgepakt heeft. Bij ons had hij nooit zoveel gespeeld als bij Twente, dan had hij ook niet zo’n ontwikkeling doorgemaakt.
Salaheddine kwam enorm tekort.

12-11-2024 18:46

CruijffiaansNouriaans +4450

Dat ze zich door veel te spelen hebben ontwikkeld betekend niet dat het slecht was om ze te laten gaan. Ze hadden toen nl bij ons niet gespeeld.

12-11-2024 22:20

DankzijCruijff +48712

No-brainer.

12-11-2024 17:20

Ewald +6718

Wat zou hij kosten dan?

12-11-2024 17:14

wijzijndebeste123 +163777

We hebben n terugkoop clausule van circa 5 miljoen.

12-11-2024 17:15

wijzijndebeste123 +163777

Direct terughalen. Maakt een Baas-achtige ontwikkeling door. Is net als Baas een technisch vaardige maar vooral zeer intelligente speler. Oftewel precies wat we zoeken. Zou echt een enorme blunder zijn om hem niet terug te halen.

12-11-2024 17:03

Amsterdamnoord +6047

Helemaal mee eens
Voor welke positie zou je hem het liefste zien?

12-11-2024 17:36

wijzijndebeste123 +163777

Hele lastige. Als rechtsback kan hij perfect de Mazraoui rol in vullen. Maar ik vind hem als middenvelder (zowel als controleur als aanvallende middenvelder) ook erg goed. Jij?

12-11-2024 18:38

JariJari +15233

Rensch verlengt never nooit dus er is een plek vrij voor hem. Concurrentie is Gaaei.

12-11-2024 19:43

FrancescosRavioli +15224

Rechtsback.

Rensch zijn ze al een eeuwigheid mee bezig. Die wacht gewoon op een andere club. Lekker banken en verder met Regeer.

12-11-2024 21:32

wijzijndebeste123 +163777

Rensch gaat idd niet verlengen. Dat proef je aan alles. Blijf dat toch altijd onbeschoft vinden. De club steekt enorm veel tijd en energie (en dus geld) in je opleiding en tevens heeft Rensch de afgelopen jaren over het algemeen belabberd gespeeld maar bleef eindeloos opgesteld worden. Desondanks gunt hij ons geen transfersom.

12-11-2024 21:46

Amsterdamnoord +6047

Ik heb hem te weinig gezien maar ik ben benieuwd naar hem op back of 6

12-11-2024 22:29

Odysseus +14284

Op 2 of op 6

13-11-2024 13:56

Aram +18012

Regeer terughalen is vanzelfsprekend.

Raar verhaal over Weghorst. Hoezo is het logisch dat die zuur en teleurgesteld is? Ik zou hem nooit laten beginnen, want zowel Brobbey als Akpom laten ons beter spelen als starter. Weghorst heeft de mazzel dat Farioli door de fouten van Kroes, Akpom vaak als buitenspeler moet inzetten.

12-11-2024 17:03

Musica Merlo +8207

Ik zie in Youri de toekomstige rechtsback van Ajax.

12-11-2024 16:42

Miskopabal +2898

Ruilen voor Hlynsson (optie tot terugkoop).

12-11-2024 16:25

JohnDylan +22067

Waarom dezelfde fout blijven maken? Verhuur Hlynsson voor anderhalf seizoen aan een club in de Eredivisie. Hij heeft vorig seizoen laten zien voldoende potentieel te hebben om geduldig met zijn ontwikkeling om te gaan. Hlynsson is geen talent die als huurspeler ergens weinig speeltijd zal krijgen doordat hij in het eerste van Ajax al heeft laten zien het niveau van de Eredivisie aan te kunnen. Dat soort talenten zijn juist ideaal voor verhuur.

12-11-2024 16:30

PD119 +116

Ik denk dat er juist wel verkoop moet plaats vinden alla Regeer. Met een financiële prikkel stoppen de clubs meer energie in het ontwikkelen van het talent. Zal eerder opgesteld worden etc.
5 miljoen is voor deze clubs echt veel geld.

12-11-2024 18:09

JohnDylan +22067

Dat geld voor talenten die zich nog niet hebben bewezen op Eredivisie niveau. Niet voor een speler die al een behoorlijk niveau heeft gehaald als tijdelijke basisspeler van Ajax. Iemand als Hlynsson heeft een directe meerwaarde voor de meeste clubs in de Eredivisie.

12-11-2024 18:17

JJFajax +3547

Sowieso terug halen die jongen alleen pas terug halen op het juiste moment. Niet hem terug halen voor de bank want dan kun je hem beter ervaring laten opdoen bij Twente. Daar speelt hij wekelijks

12-11-2024 16:14

Bruno04 +15751

Precies dit. Het voordeel van zo’n terug koop constructie moet je ook uitmelken. Idealiter speelt hij nog 1,5 seizoen bij Twente voor je hem terug koopt. Of hij moet eerder echt het niveau ontgroeien maar dat verwacht ik niet.

12-11-2024 16:24

WKtjee +692

Je hebt ook nog met de wensen van de speler te maken. Als die een mooie buitenland transfer kan maken vis je sowieso achter het net. Het contract is tussen de clubs.

12-11-2024 21:32

JariJari +15233

De optie die we hebben geldt tot komende zomer.

12-11-2024 19:45

Ajax4proud +10846

Regeer hebben ze in 2023 even snel van de hand gedaan voor 900 dzd. €. Moet je kijken hoeveel hij nu waard is. Het zou bizar zijn als Ajax ook deze speler terug gaat halen.

12-11-2024 16:14

Bruno04 +15751

We hebben een terug koop clausule hè. Met als eerste recht en een bepaald bedrag.

12-11-2024 16:25

Ajax4proud +10846

Voor ongeveer 5 miljoen euro kan hij worden teruggekocht.

12-11-2024 16:30

GNBL +89952 moderator

Niet goed genoeg voor de basis. €5 miljoen is te veel voor een rotatiespeler. Dat geld moet echt besteed worden aan posities die daadwerkelijke versterking nodig hebben.

12-11-2024 16:14

Ajax4proud +10846

Wat dacht je voor Godts, linkervleugel is op dit moment toch echter prioriteit.

12-11-2024 16:15

JohnDylan +22067

Volgens mij is Regeer meer dan goed genoeg voor de basisroulatie van Ajax. Hij is beter dan meerdere middenvelders die (als ze fit zijn) tot de basisroulatie van Ajax behoren en ik denk dat hij als back niet minder is dan Rensch. Als die zijn contract niet verlengt kan Ajax hem op de bank zetten en met Regeer aan de toekomst bouwen.

12-11-2024 16:21

GNBL +89952 moderator

Type Regeer heeft op dit moment totaal geen prioriteit. Rechtsback is voorlopig goed bezet en op het middenveld heb je FJ en Taylor al. €5 miljoen uitgeven aan een rotatiespeler, terwijl je alleen Godts op linksbuiten hebt, die nu ook nog eens geblesseerd is, is gewoonweg oerdom.

12-11-2024 16:25

JohnDylan +22067

Ik denk dat Ajax de komende twee transferperiodes nog flink moet doorselecteren als ze volgend jaar weer om het kampioenschap mee willen strijden. Het vervangen van spelers als Vd Boomen, Mannsverk, Tahirovic en Gaaei is volgens mij wel degelijk een van de prioriteiten. Ik zie niet in waarom Ajax genoegen zou nemen met alleen het doorselecteren op de flanken.

12-11-2024 16:28

Ajax4proud +10846

Anass Salah-Eddine was anders ook geen verkeerde speler geweest voor Ajax. Vooral nu, nu Ajax alleen Hato heeft.

12-11-2024 16:12

JohnDylan +22067

Inderdaad, al is Salah-Eddine nog niet zo ver in zijn ontwikkeling als Regeer. In mijn ogen is Tagliafico de enige aankoop van de afgelopen jaren voor een van de back posities die nodig was. Dat zeg ik niet omdat hij de enige is die is geslaagd maar omdat ik vind dat de aankopen van Orejuela, Kristensen, Sanchez, Wijndal, Gaaei en Sosa onnodig waren gezien de aanwezigheid van backs als Zeefuik, Mazraoui, Dest, Salah-Eddine, Baas, Rensch, Regeer en Hato. Tagliafico was volgens mij wel echt nodig omdat Dijks als linksback een zeer zwakke schakel was. Dat Tagliafico toevallig ook de enige goede back was die Ajax kocht kwam erg goed uit.

12-11-2024 16:15

Ajax4proud +10846

Ja alleen het probleem met Tagliafico is dat zijn salaris eisen te gortig zijn. Anders was hij al lang terug gekeerd. En hij zou in het verleden al verkocht willen worden maar dat was toen tegen gehouden door Ajax. Ik denk niet dat hij weer snel terug wil keren.

12-11-2024 16:19

Picasso +6627

Met uitzondering van Orejuela is geen van die backs die je noemt slecht. Ze pasten niet bij Ajax, dat ben ik met je eens, maar ze zouden allen bij zo goed als alle clubs in de Eredivisie in de basis staan. Mits ze goed gebruikt worden hebben ze allen kwaliteiten.

13-11-2024 00:51

Tommyshelby +128849

5M is peanuts voor zo’n speler. Ideaal voor een trainer. Farioli maakt hier een international van.

12-11-2024 16:08

RuudKroket +885

Symbool van het wanbeleid bij Ajax de laatste jaren. Slimme verfijnde voetballers afdanken en atletische dravers koste wat kost behouden. En die draven dan ook nog zo uit hun contract, gratis en voor niks ,de deur uit uiteindelijk.

12-11-2024 15:54

Bruno04 +15751

Regeer was het tegenovergestelde van wanbeleid. Eindelijk is een speler met potentie die ze naar een fatsoenlijke club hebben verkocht met een goede terug koop prijs. Zouden we veel meer moeten doen.

12-11-2024 16:28

4-3-3 +3512

Helemaal eens. Dit lijkt veel beter te werken dan verhuren. Spelers krijgen blijkbaar meer kansen als ze (eventueel tijdelijk) eigendom zijn van de club. Regeer terughalen lijkt me een no-brainer, zeker als Rensch niet bijtekent. Ik zie hem, net als hij zelf, liever als rechter middenvelder. Maar in balbezit komt hij als back uiteindelijk ook op het middenveld te spelen, in het spel van Farioli.

12-11-2024 18:26

Tinus +10316

@bruno,
Persoonlijk vind ik het ook wanbeleid van Ajax. Regeer had zich al enkele keren in Ajax 1 bewezen op de rechtsbackpositie. In plaats van hem vertrouwen te geven is gekozen voor aankopen als Sanchez en Gaaei. Sanchez was een slechte aankoop en het eerste seizoen van gaaei was rampzalig. Het is pure Kapitaalvernietiging geweest.

12-11-2024 23:18

AlexIbarra +19250

Ik heb niks tegen Regeer hoor maar kan iemand me uitleggen wat echt zijn kracht is?
'Slimme speler, overal inzetbaar, deed het in de O17 ook goed als CV' vind ik allemaal een beetje vaag. Zondag kon ik alleen de 1e helft kijken dus had niet veel tijd om op hem te letten.

Wat maakt hem beter dan bijvoorbeeld Taylor of Fitz-Jim?
Of is hij fysiek goed genoeg om een heel seizoen als back te spelen?
Met welke bekendere speler zou je hem kunnen vergelijken?

12-11-2024 15:46

JohnDylan +22067

Regeer heeft een veel hoger voetbal IQ dan Taylor (wat zich vooral uit in zijn positionering van de bal af) en speelt met de Amsterdamse bluf die Taylor mist (Taylor met de mentaliteit van Regeer zou de beste speler van Ajax zijn). Terwijl Taylor in wedstrijden die moeizaam verlopen vaak verstoppertje speelt durft Regeer dan juist het spel naar zich toe te trekken (dat was goed zichtbaar in de vele wedstrijden die ze samen als double pivot van Jong Ajax hebben gespeeld).

Op een een goede steekpass (over de grond) na kan Regeer elke pass in het boekje geven. Hij heeft een groot concitioneel vermogen, speelt met een behoorlijke felheid en komt in elke rol op het middenveld en als rechtsback goed tot zijn recht. Regeer is volgens mij een type Kimmich (natuurlijk niet met diens kwalitatieve plafon). Ik zou Vd Boomen, Mannsverk, Tahirovic en Gaaei deze winter GRAAG inruilen voor Regeer. Dan gaat Ajax er financieel en sportief op vooruit.

12-11-2024 15:59

Bruno04 +15751

Vind dat je hier Taylor enorm mee tekort doet.

12-11-2024 16:29

AlexIbarra +19250

Mooie analyse, dank je!

12-11-2024 16:38

WijZijnAjaxAmsterdam +11630

Ontwikkeld zich goed bij Twente volgend jaar in de voorbereiding zeker een kans geven

12-11-2024 15:38

AFCA-B93 +5488

Hij is niet verhuurd hè, je kan hem alleen voor 5m terug kopen

12-11-2024 15:40

WijZijnAjaxAmsterdam +11630

Oohh dat had ik even gemist.

12-11-2024 16:43

Musica Merlo +8207

Regeer was toen hij vertrok nog niet zover als hij nu is. Die terugkoop clausule geeft aan dat ze toch iets in hem zagen. Daar kunnen ze nu van profiteren, ik denk dat Youri dat wel aanspreekt.

12-11-2024 15:31

nightgoat +30958

Regeer is vooruitzien.

12-11-2024 15:16

willem1958 +8768

Regeer voor 5 miljoen nu al in de winter terughalen, kan op zoveel posities uit voeten dus handig als backup ook en onder Farioli gaat iedereen beter spelen en hij ook dus gewoon doen, versterkt je middenveld en heeft de ideale leeftijd.
Als Ajax hopelijk volgend seizoen CL speelt en hij bij Ajax goed draait dan gaat ie daarna voor een goed bedrag naar een mooie club in het buitenland, goed voor hem en voor Ajax.
Zou Ajax wat vaker moeten doen, verkopen aan een subtopper in Nederland met terugkoopoptie.

12-11-2024 15:06

JBxxx +543

Je moet Regeer gelijk in de winterstop terughalen dan maak je Twente als concurrent ook direct zwakker. Regeer gaat zn minuten wel maken bij Ajax.

12-11-2024 15:05

Turbo +41939

Regeer terughalen als optie voor RB en het middenveld, en Gaaei laten gaan. Lijkt me qua selectiebeleid prima. Benji en Branco natuurlijk ook proberen te slijten. Alders kun je ook doorschuiven ter concurrentie voor de back positie. Dan voorin Akpom hopelijk verkopen en inruilen voor een goede extra buitenspeler. Dat zou voor de winter een mooi window zijn. Prima stap vooruit.

12-11-2024 14:58

Cosey2 +7002

Vergeet niet dat het er alle schijn van heeft dat Rensch gratis de deur uitloopt, sowieso halen dus.

12-11-2024 15:47

Kryptonite +76747

Absoluut terughalen. Was al belachelijk dat we hem hebben laten gaan. Inzetbaar op meerdere posities, intelligent, kind van de club. Semi goedkope oplossing als vervanger van Rensch, die sowieso niet gaat bijtekenen, en spelers als Branco, Tahirovic, Hendo (als die volgend jaar vertrekt) en zelfs Hlynsson, want Regeer kan ook aanvallend zijn steentje bijdragen. No-brainer dit.

12-11-2024 14:29

JohnDylan +22067

Regeer speelde bij Jong Ajax zéér terecht de twee jaar oudere Quinten Timber uit de basis. In wedstrijden waarin Taylor en Regeer als double pivot speelde was Regeer negen van de tien keer de betere speler. Daarbij kan hij door zijn hoge voetbal IQ (veel hoger dan dat van Taylor), zijn technische kwaliteiten en zijn conditionele inhoud op meerdere posities spelen. Het feit dat Ajax zo weinig geduld had met zijn ontwikkeling toont aan dat Ajax geheel de weg kwijt was.

12-11-2024 14:35

Kryptonite +76747

Ik zag hem idd ook zowat wekelijks uitblinken. Ik snap ook niet waarom je in tijden van (financiële) nood niet gewoon terugvalt op dit soort spelers. Eigen jeugd, voldoen qua niveau prima, verdienen niet zoveel, makkelijk om in te passen. Onbegrijpelijke gang van zaken.

12-11-2024 14:50

WantAmsterdam +116101

Hier een keer oneens. Hij kreeg geen serieuze kans onder 3 verschillende trainers. Niks wijt erop dat dat wel was gebeurd met Steijn. Zijn vertrek met terugkoopoptie vond ik echt heel goed. A la Ronald de Boer. Hij heeft zich bij Twente echt goed ontwikkeld op Eredivisie niveau. Als we hem terug halen si het een goeie zet geweest.

12-11-2024 14:56

JohnDylan +22067

Als technisch directeur moet je een hoofdtrainer dwingen bepaalde talenten speeltijd te geven. Als Mislintat niet Vd Boomen, Tahirovic, Gaaei en Mannsverk had gekocht had hij Steijn gedwongen talenten als Regeer en Fitz-Jim speeltijd te geven en had Ajax er nu financieel en sportief beter voor gestaan.

12-11-2024 14:58

WantAmsterdam +116101

Regeer wilde vertrekken voordat Mislintat ook maar een speler had gekocht. Hij vertrok zelfs voordat Van den Boomen binnen was.
Een TD zou geen trainer moeten dwingen spelers te gebruiken, en een TD kan nog minder een speler dwingen om te blijven als hij sportief een andere weg wil kiezen en geen serieuze kansen heeft gekregen.
Je weet zelfs dat je nu onzin praat, Ozy. Regeer zijn vertrek was gewoon prima. Als we die optie lichten dat komt een veel betere Regeer terug.

12-11-2024 15:01

Kryptonite +76747

Daar heb je een punt, voor zijn eigen ontwikkeling is dit misschien wel beter geweest. Maar dat hij onder 3 verschillende trainers geen kans kreeg, zegt mij niet zoveel. Kijk naar Fitz Jim. Die kreeg ook geen kans, was zelfs bij Excelsior geen uitblinker, maar is nu arguably onze beste speler. We hebben hem zelfs vervroegd teruggehaald van zijn verhuur én daarvoor grof geld betaald, om hem vervolgens te laten verpieteren bij Jong. Maar goede trainers zoals Farioli herkennen de enorme potentie van zo'n groot talent gelukkig wel. Ik denk daarom ook dat Regeer onder Farioli nog meer zal opbloeien. Farioli is dol op intelligente spelers.

12-11-2024 15:22

JohnDylan +22067

Hij wilde vertrekken omdat het duidelijk was dat Ajax niet van plan was om op de eigen jeugd in te zetten en de eigen jeugd al tijden werd verwaarloost. Als Mislintat met Regeer om tafel was gaan zitten met het plan om speeltijd voor hem vrij te maken was hij heus niet vertrokken.

"Een TD zou geen trainer moeten dwingen spelers te gebruiken"

Een technisch directeur van Ajax moet dat doen. Anders kan Ajax nooit meer een opleidingsclub worden.

"Regeer zijn vertrek was gewoon prima. Als we die optie lichten dat komt een veel betere Regeer terug."

Dan heeft Ajax vier miljoen euro verspilt plus het verlies wat ze op Gaaei zullen draaien. Daarbij was Regeer een jaar geleden al een betere speler voor Ajax dan Gaaei ooit zal worden. Op de komst van Mannsverk en Tahirovic heeft Ajax zelfs meer geld verspilt en beide zijn mindere spelers dan Regeer.

12-11-2024 15:26

WantAmsterdam +116101

Hij kan dan nog zo van plan zijn. Regeer had al besloten om te vertrekken.
Klopt, Maar ik had het Fitz ook niet kwalijk genomen als ie was vertrokken.

12-11-2024 15:29

JohnDylan +22067

Ja, want spelers kunnen natuurlijk nooit van een besluit terugkomen als de situatie bij hun club substantieel veranderd. Daarbij had hij gewoon nog een contract waar Ajax hem aan had kunnen houden. Dat contract had hij ook heus wel verlengd als hij afgelopen seizoen in het eerste was doorgebroken. Wat was gebeurd als Mislintat spelers als Gaaei, Mannsverk, Tahirovic en Vd Boomen niet had aangetrokken. Regeer is een betere spelers dan die vier.

12-11-2024 15:35

WantAmsterdam +116101

Kunnen ze zeker. Er wijst alleen niks erop dat hij dat ook had gedaan en achteraf was dit de by far beste keuze voor hem.

12-11-2024 15:41

Altijdindestraat +40076

Zeker, het is overduidelijk een no-brainer. Hij wil ook zonder twijfel meteen terug, dat kon je al zien aan zijn reactie toen die clausule ter sprake kwam.

12-11-2024 15:24

Ferd +38479

het is alleen te hopen dat Regeer ook oren heeft naar een terugkeer, anders heeft zo'n terugkoopoptie natuurlijk geen enkele zin

14-11-2024 04:39

JohnDylan +22067

Als inverted rechtsback (als vervanger van Gaaei) en middenvelder (als vervanger van Vd Boomen, Mannsverk en Tahirovic) is Regeer een versterking voor de basisroulatie.

12-11-2024 14:25

ajaxn001 +3

Zijn beste positie is de rechtermiddenvelder (in het huidige systeem). Daar wisselen momenteel Klaassen en Fitz-Jim elkaar af. Ik weet niet of hij het ziet zitten om als rechtsback terug te keren. Maar voor beide posities zou ik eerst afwachten wie vertrekt voordat je hem haalt.

12-11-2024 14:16

ElSandrini +18113

In balbezit spelen de backs als middenvelder in de as.

12-11-2024 14:22

fascino +1289

In Farioli's speelwijze kan hij juist uitblinken als 2. In de praktijk gewoon RCM, veel balbezit, loopvermogen, spelintelligentie en stiekem ook veel G/A, want dat heeft hij ook in zich. Ik vind hem juist te aanvallend op middenveld minder. Daar heeft hij niet het scorend vermogen van een echte AM en ook niet de creativiteit en balvaardigheid voor om wat te doorbreken als een FJ.

Overigens, Regeer komt echt wel terug (uiterlijk in de zomer) als de clausule echt eenzijdig en ongeveer 5M is. Gaaei en Wijndal moet je beiden verkopen en Rensch gaat sowieso weg. Regeer is ideaal en natuurlijk ook inzetbaar op andere posities. Ik zie Rosario/Veltman/Eriksen ook terugkeren (gratis). Farioli is fan van Rosario, Veltman <> Rugani e/o Rensch en we hebben met VDB, Tahirovic, Wijndal, Gaaei, Akpom, de huurlingen, Hlynsson (huur; door Klaassen) (Rensch; gaat toch wel weg) meerdere spelers die in de winter/zomer vertrekken wat ruimte maakt voor slimme spelers die passen in Farioli's speelwijze. Ook Rugani en Berghuis nog onzeker of die blijven. Balans komt dan nog meer terug in het team, salaris daalt verder en er komt ruimte om 1-2 echte aankopen te doen die het team beter maakt.

12-11-2024 15:13

FTS95 +16055

Weer de opmerking dat we 3 wedstrijden in de week spelen. Is onzin. Je speelt er één doordeweeks en één in het weekend. Met creatief naar je toerekenen kom je een keer op 3x als je bv zondag-woensdag-zaterdag hebt, maar het blijft ten aller tijden één doordeweeks en één in het weekend. Dus gewoon 2x per week.

12-11-2024 14:08

JohnDylan +22067

Na de interlandperiode tot de winterstop speelt Ajax gemiddeld elke 3.11 dagen een wedstrijd.

12-11-2024 14:26

Raydo +1520

Dus 2 per week.

12-11-2024 14:30

FTS95 +16055

Is ook creatief rekenen. Je rekent van wedstrijd dag t/m de laatste wedstrijddag en dat is creatief rekenen. Waarom pak je niet 20 November Als begindatum? Of tel je er nog een paar dagen bij? Je speelt gewoon absoluut nooit meer dan 2 wedstrijden per week al het het op de juiste manier bekijkt.

12-11-2024 15:11

Tecmessa +1743

Dank je, is bij mij ook een bron van ergernis.

12-11-2024 14:44

willem1958 +8768

Heb ik ook al 'ns gezegd, 3 x in de week speelt geen enkele club.

12-11-2024 15:10

Schip +23428

Prima vervanger voor Rensch, mocht die vertrekken. En sowieso had Ajax zulke spelers nooit moeten verkopen, maar moeten verhuren.

12-11-2024 13:58

Duggoutdennis +6344

Je zou bijna denken dat dit komt omdat spelers ook wat in te brengen hebben...

12-11-2024 14:09

Schip +23428

Regeer wilde niets liever dan slagen bij Ajax. Ajax had dringend geld nodig, omdat ze niet van spelers afkwamen.

Er is geen enkele reden voor een speler om een verkoop te eisen. Dan werk je gewoon niet mee. Net als Lang verhuurd werd aan Twente, hadden ze dat bij Regeer ook moeten doen. Maar men had het vertrouwen gewoon niet.

Maar ik hoor graag of jij een bron hebt anders hoor.

12-11-2024 14:37

Duggoutdennis +6344

Ik mis bij jou ook een interview waarin aangegeven wordt dat Regeer niet wilde maar Ajax hem dwong...

Als hij geen speeltijd in het vooruitzicht krijgt, zijn contract niet al te lang doorliep (tot juni 2025) is er ook nog zoiets als dat het voor beide partijen beter is. Ajax wilde hem misschien wel graag verhuren maar alleen als hij eerst verlengde... Maar als hij weinig zicht op speeltijd heeft kan ik mij voorstellen dat hij het liever op deze manier wilde..

12-11-2024 14:58

Schip +23428

Ah, dus...Regeer wilde graag blijven, maar zou niet willen verlengen?

Makes sense. Of nee, toch niet.

Of bedoel je dat Regeer niet wilde blijven?

Als je Regeer een beetje gevolgd zou hebben, weet je dat hij heel graag had willen doorbreken. Ik zal maar niet zeggen dat ik het van zijn vader weet, want dat zul je niet willen geloven vermoed ik.

Het is een gemiste kans, de zoveelste. Regeer was een vergelijkbaar, misschien iets minder groot talent dan Taylor in de jeugd. Stond een linie meer naar achteren, maar was positioneel en qua bespelen van de ruimtes een bovengemiddeld slimme speler. Ook in vertegenwoordigende elftallen.

Die verkoop je niet voor een habbekrats. Die verhuur je, omdat de potentie duidelijk is. Ik heb nooit anders gezegd al die jaren. Dit kost je 5 mj. En hoewel er een tijd was, dat Ajax dat kon lijden, is dat nu zeker niet meer zo.

13-11-2024 10:12

ibrAjax +1076

Regeer had zelf al wel eens aangegeven niet op de back positie te willen spelen meen ik me te herinneren

12-11-2024 14:12

Schip +23428

En dus doet hij dat bij Twente wel.

12-11-2024 14:34

Slang3 +45901

1x in de basis als rechtsback dit seizoen

12-11-2024 15:04

Oxxer +163926 moderator

Niet eens met argument dat meer geld een argument is om spelers te halen uit Zuid Amerika, een club hoort spelers te halen die het beste passen en waar positioneel behoefte aan is.
Een oud jeugdspeler die via een omweg in Ajax1 speel is super maar wat mij betreft niet de trigger om die speler te halen. Kwaliteit zou leidend moeten zijn ipv de '' roots '' van een speler.

Voor spelers als Regeer die vlieguren moesten maken op het hoogste niveau zou een satelliet Eredivisieclub ideaal zijn, jammer dat HFC Haarlem niet meer bestaat, misschien is Volendam te porren voor zo een project. Dat gezegd hebbende, geen spelers halen terwijl eigen jeugd vergelijkbaar zo niet beter is, Arg / Bra , vragen terecht veel meer geld voor haar talenten, zijn genoeg opkomende voetballanden waar voor betaalbare prijzen aanwinsten te halen zijn.

12-11-2024 13:52

Okocha078 +13793

Zou Telstar wel een leuke satellietclub vinden.

12-11-2024 14:05

Oxxer +163926 moderator

@Okocha078

Goed punt, Telstar over het hoofd gezien , Joel Veltman is geboren in IJmuiden.

12-11-2024 14:25

ElSandrini +18113

Psv als satellietclub..... Verloren van ons maar met 3-2. Psv kopieert de visie van Ajax toch al dus kan best

12-11-2024 14:24

willem1958 +8768

@Oxxer;

Volendam zou een prima optie zijn, Volendam wil dit ook wel denk ik.

12-11-2024 15:13

Oxxer +163926 moderator

@willem1958

Zekers, ik zie meer heil in zo een idee van Volendam dan projecten in regio's waar nog nooit een voetballer van enig niveau vandaan is gekomen.

12-11-2024 15:38

Odysseus +14284

Ik mis HFC Haarlem sowieso. Mijn tweede liefde (Ajax met afstand op 1 natuurlijk.

13-11-2024 14:34

Juan62 +46179

Speelde bij Jong Oranje onder Reiziger heel goed op de 10 positie

Vond het jammer dat ze hem lieten gaan , maar Twente is natuurlijk wel goed voor zijn ontwikkeling',

Ik meen dat hij voor 5 miljoen terug te halen is, altijd doen

12-11-2024 13:49

HertogH +15843

Perfecte opvolger van Rensch in het systeem van Farioli.

12-11-2024 13:48

j0rnnn +5103

Niet echt. Hij moet meer naar voren staan als je het mij vraagt.

12-11-2024 13:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.