Driessen niet onder de indruk van Akpom: 'Meer een antiheld dan een cultheld'

door Jesse ter Haar 102

Bron De Telegraaf

Driessen niet onder de indruk van Akpom: 'Meer een antiheld dan een cultheld'

door Jesse ter Haar 102

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Valentijn Driessen gelooft niet dat Chuba Akpom voor langere tijd een waardevolle spits voor Ajax kan zijn, zo laat hij blijken in de voetbalpodcast van De Telegraaf. De journalist verwacht dan ook niet dat Brian Brobbey enige moeite zal ondervinden in het terugwinnen van zijn basisplaats wanneer hij weer fit is.

'Hij ruziet altijd met de bal', oordeelt Driessen over Akpom. 'Hij loopt ook niet mooi. Hij is een hele grote jongen. Het enige wat hij aardig doet, is koppen. En hij werkt heel hard. Dat is tegenwoordig in de ArenA al genoeg om een soort cultheld te worden. Ik vind het meer een antiheld dan een cultheld.'

Wegens het oordeel van de verslaggever over Akpom verwacht hij dan ook niet dat de van Middlesbrough overgekomen aanvaller lang in de basis van Ajax zal blijven staan. 'Ik denk dat Brobbey heel weinig moeite zal hebben om zich bij Van ’t Schip weer in de kijker te spelen op het moment dat hij weer fit is. Dan gaat Akpom er gewoon weer uit.'

Recent kwam naar buiten dat meerdere Premier League-clubs interesse zouden hebben in Akpom. Als het aan Driessen ligt, probeert Ajax hem zo goed mogelijk te verkopen. Eerder zag hij immers hoe dat de club ook lukte met een andere dure aankoop. 'Ze kunnen Akpom misschien wel voor een hoop verkopen. Ze hebben Bassey ook maximaal verkocht en zijn balaanname was ook dramatisch.'

Ajax - Vitesse

Het algehele niveau van Ajax laat volgens Driessen ook nog te wensen over. Hij gaat niet mee in de polonaise na de 5-0 overwinning van de Amsterdammers op Vitesse. 'Mensen willen zien wat ze graag willen zien. Dit was Vitesse. In de eerste 20 tot 25 minuten scoorde Ajax wel twee keer, maar Vitesse had het betere van het spel. Je zit te kijken en denkt: is dit Eredivisie-voetbal?'

Profiteer maandag nog van Black Friday-korting in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

tijssenajax +13945

Ben jij dat Aad?

29-11-2023 17:14

MPAjax +8423

Driessen is een PSV mol

29-11-2023 15:09

MPAjax +8423

Telegraaf: “Driessen bang voor potentiële topscorer Akpom”, hij zegt PSV gewaarschuwd 😀

29-11-2023 15:09

Joodhannus73 +3579

Als Driessen het zegt, weet je dat Apjon dus een cultheld wordt 😂

29-11-2023 00:25

Dolblij +45194

Niet onder de indruk van Driessen: meer anti-journalist dan bullshit-journalist.

28-11-2023 21:02

JesusZoonVanGod +5843

Helemaal-geen-journalist zou ik eerder zeggen. Wat een droeftoeter is die man.

29-11-2023 20:40

36 +8656

Vies, naar mannetje ben je Falentijn alleen maar Ajax afkraken

28-11-2023 18:25

afc020 +512

Akpom is onze nieuwe haller

28-11-2023 14:44

Ajax27 +19183

Ik geloof echt wel in de meerwaarde van Akpom. Maar ik geloof ook dat ie niet hier op de bank wil zitten bij een club als Ajax. Als ik dan laatst lees dat er 6 premier league clubs geinteresseerd zijn.... dan kan ie goed deze winter al weg zijn als er een fatsoenlijk bod komt.

28-11-2023 08:19

FrancescosRavioli +15256

Waarom zou je dat doen? Vooralsnog is hij de enige die aantoont geen miskoop te zijn.

29-11-2023 13:44

Ajax27 +19183

Nou dat vind ik wat voorbarig. Goed als pinchhitter, leuk voor hier en daar in te vallen maar vooral een fijne backup. Fijne backups zijn er denk ik genoeg te vinden op de velden in Europa.

Dus als er dadelijk een Engelse club komt met een bod van 20-25 miljoen en hij wil zelf graag, waarom niet? Je hebt ook Mikautadze nog achter de hand die we nog amper hebben gezien.

29-11-2023 15:14

dp92 +11257

Je zou maar een keer moeten toegeven dat je niet gelijk hebt.

28-11-2023 07:32

fluwelenlinker +11793

Over antiheld gesproken...

28-11-2023 07:19

brullie +7035

Wij zien het niet zitten in Driessen, doet het er iets toe? Nee, we wachten allen op het pensioen van Valentijntje...

28-11-2023 06:55

jerryisthename +31832

Ajacieden niet onder de indruk van mega-kneus Driessen.
Erg onhandig in de pers en oogt niet mooi, lelijk zelfs met zijn kneuzenkop. Elke keer weer.
Waarom krijgt deze loser toch keer op keer een podium hier op AS en zelfs op tv bij de heren van VI.
Lachwekkend...deze man heeft er de ballen verstand van, man. Vooral in jezelf blijven geloven, Falentijn. 😂
Akpom was bij de eerste invalbeurtjes idd heel erg knullig en onhandig, maar sinds Maduro en Van 't Schip is zelfs dat veel beter geworden qua balcontrole, naast dat hij makkelijk scoort uiteraard.

28-11-2023 04:13

FrancescosRavioli +15256

Mediapartner

29-11-2023 13:44

Ferd +38491

Akpom niet onder de indruk van Driessen: 'meer een populist dan een journalist'.

28-11-2023 04:12

Mijnclub33x +9890

Driessen opzouten!!

28-11-2023 01:43

Oeroeboeroe +18378

Is dat dezelfde Valentijn die Haller een kneus vond?

27-11-2023 23:40

Ajax4Live123 +667

‘Hij loopt niet mooi’ 😂😂 echt hè! VALSESTIJN kijkt nu ook of iemand mooi loopt of niet. Heeft iemand hem niet verteld dat hij naar een voetbalwedstrijd kijkt en niet naar een miss verkiezing??!!! Denk dat iemand zijn zuurgraad moet opmeten want iets verteld mij dat deze beneden peil is. 😂😂

27-11-2023 22:57

Runnerlex +1734

Aldus hater driesen😮‍💨

27-11-2023 22:37

JanTa +15855

Hij maakt zijn doelpunten en daar gaat het voorlopig even om.

27-11-2023 22:35

GinoAFCA +14859

Ik ben niet onder de indruk van Driessen

27-11-2023 22:16

Tommyshelby +129094

Ik wil hem 5x op rij in de basis zien, zeker als Mikautadze niet kan starten. Brobbey ontwikkelt zich aardig, maar dat betekent niet dat hij complementair is aan Bergwijn, Berghuis en de twee middenvelders achter hem.

Met Akpom kwamen een stuk meer spelers in hun kracht. Er was meer dan 1 aanvalspatroon zichtbaar.
1x kan toeval zijn, dus laat maar ff staan voorlopig.

27-11-2023 22:05

Arjuna +3732

71 comments en counting..daarom dus Valentijn op AS. Als een natte hondendrol waar je soms in stapt.

27-11-2023 22:01

Oeroeboeroe +18378

In het ergste geval met slippers, zodat de stront tussen je tenen omhoog kruipt.

27-11-2023 23:42

CDX +3226

Akpom gaat er gewoon 15+ maken

"Ja maar dat kan elke koekenbakker in de Eredivisie"

27-11-2023 21:45

barry1988 +24032

5 goals in 9 duels! Hij ligt gewoon op koers om er 20 te maken aan het einde van het seizoen en dat in dit Ajax!
En dan zegt die 🤡 verkopen in de winter want hij loopt niet mooi 🤨🤦‍♂️.
Laat Akpom het seizoen afmaken en hij scoort er rond de 20 en eventueel een paar in Europa dan verkoop je hem voor minimaal €30-40 miljoen. Zeker door zijn Engels paspoort.

27-11-2023 21:43

ijzerchef +3152

5 op 4 als je wedstrijden onder Steijn niet meetelt.

28-11-2023 03:09

Babangida83 +23920

Haha, heb je niets gepresteerd in het leven en zit je iedere week af te geven op mensen die wel wat gepresteerd hebben in hun leven. Wie geeft deze man een keer een knuffel...

27-11-2023 21:42

Duke3D +3633

🤡🤡🤡🤡🤡🤡

27-11-2023 21:36

Manov +8581

Slaapverwekkend die Driessen, dat hij nog niet aan zijn hart heeft van al dat gezeik. Akpom scoort wel.

27-11-2023 21:32

TweeBenig2 +16255

Driessen is gewoon een vieze 🐀. Niet meer, niet minder. Het is een ‘hele grote jongen’. Malloot, hij is 1,86. Zlatan is 1,95, Haaland 1,94, Kane 1,88, Ronaldo 1,87, Lewandowski 1,85. Wat lult die vent nou?

27-11-2023 21:21

JoeBlow +8183

Net als Ruud Geels RIP. Dat zag er ook niet als een ballerina uit - maar zelden zo’n goede Ajax spits gezien.

27-11-2023 21:20

Ajaxfan31183 +16391

Akpom wordt gewoon een type pantelic straks. Die azijn zuiper van een Driessen komt er nog wel op terug

27-11-2023 21:12

JaapStam +137135

Akpom verdient gewoon een basis plek in de spits positie!!!

Geen discussie over mogelijk!!!

27-11-2023 21:07

GNBL +89969 moderator

Brobbinho banken!

27-11-2023 21:55

Jasper.W +58

Brobbey spits en akpom erachter

27-11-2023 22:46

Rolo +13702

Hlynsson mooi laten staan. Brobbey en Akpom vechten het maar uit

28-11-2023 07:34

B2tob4 +12081

Driessen@: niet onder de indruk van Akpom.

Weet je kwalletje Driessen, niemand die Ajax een warm hart toedraagt is überhaupt onder de indruk van dat voortdurende domme gewauwel van je. Helaas wordt veel van dat gewauwel van Driessen hier op AS gepost, maar niemand zit daarop te wachten.

27-11-2023 21:04

remco.e +728

Het verbaast je nog hoeveel mensen de Telegraaf bijna blind geloven. Al helemaal als het ook op een 'grappige' manier wordt naverteld op tv bij VI.

27-11-2023 22:20

jorn_de_smet +1785

Of hoe belangrijk vi is, dst zag je na het sbs debat..

28-11-2023 07:39

El22salvador +614

Even wat opmerken, de samenvatting net nog even terug gekeken van zaterdag. Maar bij de 1-0 stond Akpom helemaal vrij om in te schieten. Idem bij de 2-0, bij de 3-0 Lucky eigen goal maar hij was erbij betrokken. 4-0 goal van Akpom.

Toch niet heel slecht voor een spits die niks kan.

27-11-2023 20:47

JoeBlow +8183

Dat viel mij ook op. Er sprongen er een paar anderen voor die uiteindelijk scoorden, maar hij stond echt precies op de juiste plek bij vrijwel elk doelpunt.

Ik vind hem met name in thuiswedstrijden dodelijk.

27-11-2023 21:09

Invincibles +5209

Zijn looplijnen zijn echt top. Hij weet waar hij moet zijn om de ballen erin te knallen en duikt op de juiste momenten op. Ook speelt hij de ballen door wanneer de spelers aan de flanken vrij lopen (balletje op Hlynnson bijv) en hij kan koppen als de beste.

Vind ons met Akpom beter spelen dan met Brian rug-tegen-het-doel Brobbey.

29-11-2023 00:59

Man40 +1431

Ik ben niet onder de indruk van driessen

27-11-2023 20:47

musicradio +3893

die zoutzak gelijk verbannen van as

27-11-2023 20:52

Bky +56646

Akpom geeft mij Pantelic vibes. Lekker beuken, sleuren en van elke mogelijke positie op doel rammen. Lekker in de basis laten staan.

27-11-2023 20:45

Ricoteb +53174

Heel eerlijk snap ik niet waarom Akpom een antiheld of zelfs maar een cultheld zou zijn. Hij maakt doelpunten en laat de spelers om zich heen beter voetballen. Alles bij elkaar is hij simpelweg de beste spits die je hebt. Maar omdat hij geen “fluwelen balbehandeling” heeft en beetje bijzondere naam, is het een anti/cultheld? Brobbey zal heus wel zijn basisplaats terugkrijgen, Van t Schip kiest voorlopig ook zoveel mogelijk voor Nederlandse jongens, maar dat betekent niet perse dat dat terecht is.

27-11-2023 20:41

Oxxer +164252 moderator

Precies, Akpom laat anderen beter spelen, het argument dat Brobbey een goed aanspeelpunt is waardoor Ajax makkelijk speelt ga ik niet in mee. Buiten dat Akpom gaat veel beter om met zijn kansen.

27-11-2023 20:52

HendrikAjax +16836

Ben je het er niet mee eens dat Brobbey een goed aanspeelpunt is?

27-11-2023 22:04

HendrikAjax +16836

Ben je het er niet mee eens dat Brobbey een goed aanspeelpunt is?

27-11-2023 22:05

Oxxer +164252 moderator

Nee vind ik erg meevallen, zijn techniek met name zijn 1e bal-aanname is dramatisch slecht.

27-11-2023 22:09

stefanwillem +12136

Hahahaha “hij loopt ook niet mooi”. Misschien kan Anky van Grunsven hem ff trainen😂😂😂

27-11-2023 20:40

Mark03 +657

Heeft die man ooit iets positiefs uit zijn strot kunnen krijgen? Ik ben benieuwd hoe hij zijn vrouw heeft versierd, die arme ziel.

27-11-2023 20:35

stefanwillem +12136

Ik denk dat valentijntje niet van de vrouwen is…..

27-11-2023 20:38

musicradio +3893

valt op verweij

27-11-2023 20:53

stefanwillem +12136

En op alles wat een staart heeft gok ik

27-11-2023 21:20

VoorAltijdNummer14 +25356

Voetballend viel hij me alleszins mee en hij is minder traag/beweeglijker dan ik, n.a.v. die eerste potjes onder Steijn, dacht.

Gewoon een goede spits die - a la Haller - in een goed lopend Ajax van waarde kan zijn als eindstation.

27-11-2023 20:34

MrMartinez +2990

Driessen bewijst weer eens dat hij de kampioen zeurpiet is. Zelf ben ik nog nooit onder de indruk geweest van Driessen. Hij voegt niets toe aan het perslandschap.
Wat Akpom betreft: hij is een goede aanvulling en brengt o.a. met zijn kopkracht iets dat niet of nauwelijks in dit team aanwezig is. Prima speler.

27-11-2023 20:30

JoshuaSmits +9481

Prima back-up voor Brobbey en een prima pinchhitter. Niets meer en niets minder.

27-11-2023 20:25

JoeBlow +8183

Dat kan ik me voorstellen achter een topspits, maar met Brobbey vind ik dat lastiger. Akpom is met 1 basisplaats en een stel invalbeurten bijna topscorer van Ajax. Dan is het lastig een rationeel argument voor Brobbey te bedenken.

Ik denk overigens ook dat Brobbey tijdens / na het EK in de uitverkoop gaat. Te duur voor het rendement. Wel een leuke gast.

27-11-2023 21:17

JanBiesbos +29059

Akpom gaat straks voor meer weg dan giminez mark my words!

27-11-2023 20:17

Appels34 +1613

Die gaat een prachtige carriere tegemoet. Kan niet anders

27-11-2023 20:12

JanBiesbos +29059

Akpom gaat aan de lopende band scoren falenteiltje deze uitspraak voegen we toe aan je inmiddels oneindige lijst met ketsers!

27-11-2023 20:08

Gonzalez75 +5875

Die tweederangs journalist heeft altijd wat te zeiken..Volgens mij is die boos dat hij niet meer teveel informatie van binnenuit ontvangt.

27-11-2023 20:07

Oxxer +164252 moderator

Zet Akpom vanaf nu vast in de basis en hij eindigt op minimaal 25 doelpunten, dat aantal zie ik Brobbey never nooit niet halen.

27-11-2023 20:07

JariHeijden +5602

Maar dat zegt niet alles. Kluivert het nog nooit twintig goals in een seizoen gemaakt. Maar hij was wel een geweldige spits. Met veel assists.

27-11-2023 20:30

Oxxer +164252 moderator

Totaal niet eens met jouw argument, wat hebben het aantal gescoorde goals van Kluivert te maken met deze discussie, Akpom maakt ruimte voor anderen, Kluivert was nooit een doelpuntenmachine , andere spitsen die voetballend veel minder zijn beheersen dat wel. Wil jij net als Valentijn de goals en spel van Akpom bagatelliseren?

27-11-2023 20:39

JariHeijden +5602

Dat was niet mijn intentie. Mijn bedoeling was om te zeggen dat een spits meer is dan alleen maar het aantal doelpunten dat een spits zit maken.

Akpom heeft het vertrouwen gevonden. Hij doet het goed. Brobbey is mijn eerste spits. Want ik beoordeel een spits niet alleen op zijn doelpunten.

27-11-2023 22:46

Oxxer +164252 moderator

Prima np, dan nog vind ik Ajax erg 1 dimensionaal met Brobbey in de spits, hij gebruikt zijn fysiek, wacht tot de scheids fluit voor een overtreding tegen hem wat 99 van de 100x niet gebeurt, waardoor hij gefrustreerd raakt.

27-11-2023 22:51

JariHeijden +5602

Dan zien wij het spel toch anders. Brobbey is continu aanspeelbaar. Hij is de kapstok van het aanvalsspel van Ajax. Hij zorgt goed voor komende middenvelders, hij kaatst goed. Hij heeft nu ook een paar assists op zijn naam. Akpom doet het nu goed, maar ik zie in hem echt een mindere voetballer. Hij scoort regelmatig, maar het is wel anders om als invaller te scoren dan als basisspeler. Een invaller krijgt meer ruimte, de verdediging is moe gespeeld. Daarmee wil ik de prestaties van Akpom niet naar beneden halen, maar het is niet hetzelfde.

Zelfs Slot vond dat zijn spits Giménez naar Brobbey moet kijken hoe hij een bal afschermt, meevoetbalt, anderen laat aansluiten en veel meer onderdeel is van het spel.

28-11-2023 08:53

LangeTermijn +611

Het niveau van Akpom en Brobbey is niet het niveau wat we nastreven. Zolang hij niet op het niveau van Mbappe/Haaland zit zullen we altijd wat te zeuren houden. En zelfs als ze dat niveau wel bereiken zullen we nog wat te zeuren hebben. :)

Ik kan wel genieten van Chuba hoor, een echte rauwdouwer met een neusje voor de goal, ook al is hij niet fijnbesnaard.

27-11-2023 20:03

JoeBlow +8183

"Recent kwam naar buiten dat meerdere Premier League-clubs interesse zouden hebben in Akpom. Als het aan Driessen ligt, probeert Ajax hem zo goed mogelijk te verkopen. Eerder zag hij immers hoe dat de club ook lukte met een andere dure aankoop. 'Ze kunnen Akpom misschien wel voor een hoop verkopen. Ze hebben Bassey ook maximaal verkocht en zijn balaanname was ook dramatisch.'"

Dat is dan in ieder geval vooruitgang. Een maand geleden stelde Valentijn nog voor dat ze Akpom maar voor niks weg moesten laten gaan.

27-11-2023 20:02

Opperhoofd +12608

Spits loopt 1 op1 = antiheld .............wtf slikt die Driessen ?

27-11-2023 19:58

musicradio +3893

die snuift

27-11-2023 20:55

Jww +2343

Waarom vraag je dat ons. Vraag het Verweij..

28-11-2023 02:37

Ruwan.S +229

Heb je hem weer met z n paardenlach en azijnbek. Het gaat weer goed met Ajax en dan moet hij weer janken. Akpom is in niks een ajax spits maar een spits word afgerekend op goals en hij zit in een goede flow. Ajax heeft goals nodig of hij ze maakt of Brobbey boeit niet. Al ben ik ook steeds benieuwder naar mikautadze

27-11-2023 19:55

JanBiesbos +29059

Ajax spits of niet … erin rammen die ballen

27-11-2023 20:17

Koningtoto +60435

Valentijn meet mijn ph waarde Driessen.

27-11-2023 19:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.