Derksen en Van der Gijp: 'Wat wil Bergkamp nou? Een speler vertellen hoe die een bal moet aannemen?'

door Roemer Smid 120

Bron Vandaag Inside

Derksen en Van der Gijp: 'Wat wil Bergkamp nou? Een speler vertellen hoe die een bal moet aannemen?'

door Roemer Smid 120

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Johan Derksen en René van der Gijp hebben bij Vandaag Inside hun verbazing geuit over het nieuws dat donderdagochtend naar buiten is gekomen over Dennis Bergkamp. De oud-voetballer vertelde in een interview met De Telegraaf dat het weer 'kriebelt' om in de voetballerij aan de slag te gaan.

De heren van Vandaag Inside snappen niets van het artikel dat donderdag naar buiten kwam. 'Vage shit, hé? Wat zei hij nou? Het kriebelt, maar ik wil ook niet teveel druk voelen?', vraagt Van der Gijp zich af. 'De Telegraaf heeft hem een hele goedkope sollicitatiebrief gegund, want normaal wil Bergkamp nooit de pers te woord staan. Nu zijn ze opeens welkom in zijn paleis in Blaricum met een fotograaf, dat wilde hij nooit!', krabt ook Derksen zich achter zijn oren.

Van der Gijp vraagt zich af in welke functie Bergkamp wil terugkeren in het voetbal. 'Wat wil hij doen? Want hij wil er niet 24 uur per dag mee bezig zijn en in enige druk heeft hij ook geen zin. Trainen vindt hij ook niks. Wil hij een speler gaan vertellen hoe die een bal moet aannemen?'

'Bergkamp was een hele lastige jongen'

In 2017 vertrok Bergkamp, samen met onder meer Marcel Keizer en Hennie Spijkerman, bij Ajax. 'Dat heeft hij namelijk gedaan bij Ajax (een speler vertellen hoe die een bal moet aannemen), maar toen is hij zo dwars gaan liggen dat hij na een tijdje werd uitgekotst. Jonk hield zich aan de regels, maar Bergkamp was een hele lastige jongen', aldus Derksen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Amp +37800

"wat wil bergkamp nou?" volgens driessen zou hij brobbey oa kunnen leren of adviseren hoe om te gaan met racisme zonder dat hij er zelf mee te maken zou hebben gehad. Hopelijk kan men er wat mee...

Bergkamp wil zonder druk werken maar wel veel invloed hebben. Dat werkt natuurlijk niet. Prima als jeugdtrainer of individuele trainer, eventueel een mentorrol. Of als was-meneer oid. Als je invloed wil uitoefenen, dan moet je de druk er bij nemen en niet alleen de lusten willen

09-12-2023 09:20

PH2BOT +40349

Ach die 2 zijn knetter....

08-12-2023 21:21

IlBello +398

Zullen we gewoon stoppen met Derksen en Van der Gijp te quoten hier? Niet interessant genoeg lijkt mij..

08-12-2023 19:12

Heimwee +6748

Ik denk dat derksen gewoon zijn mond moet houden over Bergkamp. Bergkamp is op een heel ander level dan derksen. Een slager gaat toch ook niet een chirurg vertellen hoe hij moet snijden. En die andere derksen moet helemaal stil zijn. Wat een clowns duo.

08-12-2023 16:00

debarbaar +8250

Bergkamp, de man die Bosz niet serieus nam als trainer omdat hij alleen bij Feyenoord had lopen ballen. Voor de bergkamp adepten, ik ben niet onder de indruk van deze charlatan: https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/bergkamp-zei-je-hebt-alleen-maar-bij-fnoord-gespeeld

08-12-2023 14:30

Web +178830

Trek alles maar uit elkaar
Bergkamp individueel is klassen beter dan Bosz
En wie kan een spits meer leren en voor doen?
Hij heeft geen ambitie als club trainer

08-12-2023 16:32

FrancescosRavioli +15323

Alleen heb je niks aan een trainer die de boodschap niet kan overbrengen.

Ik moet het maar zien of hem dat lukt. Hij is met veel gezeik weggegaan en er zijn ook wel andere trainers zoals John Bosman van wie jongelui kunnen leren

10-12-2023 14:25

Rockanje23 +37069

Voetbal/Amsterdamse humor. Alleen nam Bosz het iets te letterlijk. En hij niet alleen blijkbaar.

08-12-2023 17:30

Hersenspinsel +8077

Wat zou ik graag zien dat Marco, Dennis, Edgar en Clarence is wat clinics komen geven op de toekomst. Alleen studio werk is toch niets voor een voetbaldier.

08-12-2023 14:14

debarbaar +8250

Ik zou ze ook allemaal graag zien. Bij de concurrentie dan wel te verstaan. Allemaal mannen die NIETS hebben bewezen na hun actieve carrière en die allemaal een ego hebben waarin de Titanic kon verdwijnen.

08-12-2023 14:31

Hersenspinsel +8077

Hahahahaha

08-12-2023 14:46

Web +178830

Ongelofelijk dit noemt zich een Ajacied
De grootsten de grond in trappen
Waarom doen ze het niet?
Denk daar maar eens over na

08-12-2023 16:35

Hersenspinsel +8077

Bergkamp werd door Pelé opgenomen in de FIFA 100, een lijst van de beste 125 voetballers aller tijden. Tevens is hij – als enige Nederlander – opgenomen in de English Football Hall of Fame en is hij tweemaal als derde geëindigd in de Wereldvoetballer van het jaar-verkiezing van de FIFA.

Van Basten, drievoudig Europees voetballer van het Jaar en tweevoudig Wereldvoetballer van het Jaar, wordt wereldwijd erkend als een van de beste voetballers aller tijden.

Davids werd door Pelé vermeld in de opgestelde Lijst FIFA 100 beste spelers.

Seedorf is een van de succesvolste Nederlandse voetballers aller tijden. Hij won onder meer vier keer de UEFA Champions League en werd de eerste voetballer ter wereld die het toernooi won met drie verschillende clubs.

Allen met een ego groter dan de Titanic maar met prestaties waar we als Ajacieden alleen maar trots op kunnen zijn.
Hahahahaha

08-12-2023 16:55

Rockanje23 +37069

Tsja, het is in Nederland nog steeds zo, dat alles wat ook maar iets boven het maaiveld uitsteekt met de grond gelijk gemaakt wordt.

08-12-2023 17:33

Hersenspinsel +8077

En ik maar denken dat ik op een Ajax site zit. Ajax de club die juist mijlen ver boven het maaiveld uitsteekt.

08-12-2023 18:19

Appels34 +1613

Bergkamp heeft trouwens een van de mooiste aannames ooit. Fluwelen voeten

09-12-2023 00:49

FrancescosRavioli +15323

Maradona was de beste ooit en compleet gestoord.

Een goed paard maakt nog geen goede ruiter

10-12-2023 14:26

3sterren +20205

Derksen en Van der Gijp, de aanjagers van azijn drinkend Nederland, die vandaag de dag hun geld verdienen met poep- en plas humor. Tja die hebben het alleenrecht op het verkondigen van een ongezouten mening in de media, over iedereen en nog wat, en dat allemaal op pulp uitzender SBS6.

Oud topspelers ( bijvoorbeeld Bergkamp en Van Basten ) die tijdens hun actieve carrière alles uit hun talent hebben geperst, de absolute top hebben gehaald, daar ook enkele jaren hebben geëxcelleerd en daar bovendien heel veel voor hebben moeten laten, die mogen er niet eerlijk voor uitkomen dat ze na hun actieve loopbaan geen trek meer hebben in de enorme druk en verantwoordelijkheid, die kennelijk onlosmakelijk is verbonden met een topbaan in de voetballerij.

En dat allemaal opgetekend uit de mond van een oud voetballer, één die weliswaar ooit best talentvol was, maar altijd een luie lapzwans is geweest, die het ”uit elkaar trekken” van vrouwen in discutabele bordelen, belangrijker vond dan het bijwonen van een training van de club die hem in staat stelde zijn uitspattingen te bekostigen.

Jarenlang eerst depressief op de bank liggen met een burn-out, wat ik heus serieus neem en ook oprecht betreur, maar dan zou hij toch juist zijn conculega’s, die ver weg van die malaise willen blijven, moeten begrijpen.
In plaats van hen ’en plein public’ te bekritiseren, zou hij het voor hen kunnen opnemen.

Gijp mag wel op de buis oreren dat Forbs constant ruzie heeft met de bal als hij wordt aangespeeld, maar vraagt zich vervolgens in hetzelfde programma, maar een andere uitzending, af ”Wil hij een speler gaan vertellen hoe die een bal moet aannemen?”. Kennelijk is dat nog steeds geen overbodige les.

Dat juist hij die vraag stelt geeft goed aan dat hij maar wat roept en meteen weer vergeet welke onzin hij de ether heeft in geslingerd.

Aan de betweter Derksen zal ik niet al teveel woorden vuil maken, behalve dan de volgende drie woorden: ”kaars in doos”. Die zeggen genoeg, zo niet alles, over de perverse grijsaard.

De heren krijgen overigens zeer goed betaald voor hun pulp programma over pseudo politieke zaken, voetbal en andere randzaken die in het reguliere nieuws voorbij komen en dat is dan natuurlijk wel weer erg knap …

08-12-2023 13:09

Appels34 +1613

De populariteit van dit programma is een goede thermometer voor de staat van het land.

09-12-2023 00:51

Krullen +8051

Ken wel wat spelers die prima gebaat zijn bij een training balletjes aannemen hoor.

08-12-2023 13:01

FrancescosRavioli +15323

Tahirovic bijv. En dan met name daarna de vervolgacties.

10-12-2023 14:28

Babangida83 +23930

Bijzonder hoe die Derksen en Gijp weer in een paar zinnen alles uit zn verband rukken.

08-12-2023 12:55

Ajax34 +4043

Heel wat Ajax spelers zouder er veel baat bij hebben om hun eerste bal aanname te verbeteren.
Wat het spel alleen maar ten goede komt.

08-12-2023 12:29

Jeugd +24816

Lijkt me zeer interessant om van zo'n topspeler de ervaringen te horen en daar je dingen uit te pakken.
Het gaat soms om details.

Die Derksen zit altijd te zeiken dat vroeger alles beter was en dat er voetballers ipv bestuurders bij clubs moeten zijn. Nu dit ook weer niet goed.

Persoonlijke rancune, ligt er weer dik bovenop.

08-12-2023 12:00

Kryptonite +76843

Los van of Bergkamp terug moet of niet, als Bergkamp, de koning der aannames en balcontrole, mij vertelt hoe ik een bal moet aannemen, dan luister ik ja.

08-12-2023 11:39

wijzijndebeste123 +164152

Ik vraag me af in hoeverre een aanname echt uit te leggen valt. Zegt Bergkamp dan dat je je binnenkant of wreef in n hoek van 43 graden moet houden zodat de bal direct doodvalt? Aannames is gevoel/zachte voetjes. Dat is talent en vooral heel veel oefenen. Hoe je moet afwerken of positie kiezen in bepaalde spelsituaties lijkt me bijvoorbeeld wel echt aan te leren via tips van de grote meester.

Ps ik ben terug, mensen! Ik had een ban maar gelukkig opgeheven. Ik zal me beter gedragen!

08-12-2023 12:27

Dusbaba +15407

Gefeliciteerd, nou Ozzy nog.

08-12-2023 12:44

Babangida83 +23930

Een simpele aanname in alle rust is natuurlijk een gevoel. Maar als de tegenstander het veld klein maakt, dan is niet alleen je aanname belangrijk, maar ook de richting van je aanname en met welk deel van je voet. En hoe je jezelf beschermt, hoe je jezelf vrijmaakt. Daar was Bergkamp een meester in. En dan is het een kwestie van vertrouwen en de juiste oefeningen gebruiken.

08-12-2023 13:02

Kryptonite +76843

Good to have you back @wijzijndebeste123!

Ik ben het deels met je eens, want die lichte voetjes heb je wel of niet. Denk ook dat je aan de jongens van Jong Ajax weinig kunt bijschaven. Maar de talentjes daaronder zou hij zeker wel van adviezen kunnen voorzien, ook met betrekking tot aannames. Net als bijvoorbeel dat je afwerken op goal of koppen ook kunt leren. Maar ook daarbij geldt hoe ouder je bent des te lastiger het wordt.

08-12-2023 13:56

FrancescosRavioli +15323

Heeft Ozy een ban? Waarom dat dan?

10-12-2023 14:29

Slang3 +45959

Lijkt me ook niet iemand die zijn trainingsstof vernieuwd of mee gaat in de moderne trends. Alles doen zoals hij het vroeger deed

08-12-2023 11:21

3sterren +20205

Op minimaal één onderdeel hoeft de trainingstof niet te veranderen. Je kunt een bal aannemen en meteen controleren, of je kunt de bal eerst een paar keer van je voet laten stuiteren.

Dat was vroeger het geval, in het heden en waarschijnlijk ook nog in de toekomst, tenzij het spel ’an sich’ compleet zal veranderen.
Dus wat mij betreft komt Dennis nu al naar De Toekomst om de meest efficiënte manier voor te doen aan talenten die moeite hebben met bijvoorbeeld dit belangrijke onderdeel van het spelletje.

Maar vrees niet, hij heeft expliciet gezegd, wat valt te lezen in een ander artikel op AS, dat het niet zal gebeuren ...

08-12-2023 13:18

Slang3 +45959

Nee maar je zal het wel over moeten brengen op een manier die pedagogisch modern is. Kan me niet voorstellen dat Bergkamp daar interesse in heeft zoals de gemiddelde jeugd trainer dat wel heeft

08-12-2023 13:57

3sterren +20205

Aaaah ”pedagogisch modern” precies zoals Johan Cruijff, Marco van Basten en Dennis Bergkamp dat ooit hebben geleerd ; ) ...

08-12-2023 14:06

Tinus +10367

De insteek van de mannen aan tafel had ook kunnen zijn: top dat een icoon als Bergkamp weer wat wil doen in voetbal.
Ze kozen echter voor een negatieve insteek, verrassend…

08-12-2023 10:58

Slang3 +45959

Terecht ook op basis van prestaties in het verleden, goede voetballer betekent niks in het trainersvak

08-12-2023 11:22

Tinus +10367

Dat kan zo zijn, maar ipv alleen iemand afbranden voor wat er misschien niet goed is gegaan, kun je ook kijken wat dan beter geschikt is of past bij Bergkamp. Overigens heb ik geen idee of zijn prestaties zo slecht waren. Ik heb destijds zowel negatieve als positieve verhalen gelezen.

08-12-2023 11:46

Escapers +393

Een van de beste voetballers die Ajax heeft voortgebracht, maar heeft geen plan A en heeft bovendien Bosz de tent uitgejaagd.

08-12-2023 10:55

JanBiesbos +29083

Meneer ruikt zijn kans of is bang dat jonk terug komt naar ajax?

08-12-2023 10:25

Juichtoon +32555

Gijpie en Ajax. Totaalfrustratie ..
Zijn zoon is niet voor niks wie is hij ..die gaat al schuimbekken als hij het woord Ajax op een brandslang ziet staan.
Dat heeft een bron..

08-12-2023 10:11

Oempaloempa +1477

Onbestaanbaar dat die seniele zijksnor nog steeds op tv is.

08-12-2023 08:43

Lazell +16989

Als je 5x per week een van de best bekeken programma's bent op een commerciële zender, blijf je gewoon bestaan. Die geven niet zo veel om kwaliteit. Die willen alleen maar hitprogramma's maken.

08-12-2023 11:20

Rockanje23 +37069

Als ik de techniek van de meeste Ajax spelers zie denk ik inderdaad dat Dennis ze nog wel wat kan leren.

08-12-2023 07:24

Cosey2 +7061

Dat klopt, maar dan trainingspak aan en voordoen, geen mondelinge cursus.
Al kom je maar één keer in de week een uurtje een clinic geven, zonder druk geheel vrijblijvend.
Als je er dan toch bent, even met Brobbey de looplijnen doornemen en het rustig blijven alleen voor de keeper.
Klaar, Brobbey 100 miljoen plus!

08-12-2023 07:55

AjaxHoorn +32989

Bergkamp en van Basten zijn 2 van die stronteigenwijze mannen die ook denken dat ze het altijd juist hebben. Zelfde heeft Kenneth Perez. Ik zou dit soort gasten graag zien als klankbord, maar niet beslissingsbevoegd. Laat ze lekker individueel trainen met gasten, dat is toch geweldig maar bestuurlijke beslissingen kun je advies vragen maar daar houdt het mee op.

08-12-2023 06:57

Bjorn2321 +2066

Perez hoef ik echt nooit meer bij Ajax te zien. Die gast heeft zo'n ongefunceerde Ajax haat... Het is net Gullit of Waterreus. Die 3 krijgen enkel een podium, om dat ze lekker tegen Ajax zijn.

08-12-2023 09:29

eenamsterdammer +172

Een van de eigenschappen om de top te halen is een visie hebben en die op eigenwijze uitvoeren, dus ja graag een paar eigenwijze mensen bij Ajax die niet gaan polderen om de anderen tevreden te houden.

08-12-2023 10:37

Lazell +16989

Inderdaad. Elke visionair heeft een sterke eigen mening en is daarin volhardend. Maar dat kan je alleen hebben als je zoals Cruijff eigenlijk bijna nooit iets verkeerd zegt. En dat heeft Bergkamp niet, al helemaal niet in die mate. Dan moet je openstaan voor andermans mening en die, waar nodig, kunnen integreren in je visie. Ook huidige visionairs wat betreft voetbal zijn 9 van de 10x visionair geworden omdat ze goed hebben geluisterd naar anderen.

08-12-2023 11:24

eenamsterdammer +172

Ik ben helaas niet zelf bij de gesprekken geweest tussen Bergkamp en anderen, moet dus afgaan op de mening van de diverse media, die het ook maar van horen zeggen hebben gepubliceerd.

08-12-2023 11:33

3sterren +20205

En je kent de uitdrukking: ”Van horen zeggen liegt men veel” ...

08-12-2023 13:23

rooie fred +291

Prima hoor kom maar terug ook Wim Jonk

08-12-2023 06:51

Cosey2 +7061

Je importeert je eigen ellende.

08-12-2023 07:58

Barra +5529

Ze pleiten altijd wel voor meer oud voetballers op belangrijke functies binnen de club, maar ik zou niet weten wie er nog overgebleven zijn. Ze hebben inmiddels elke oud speler/legende afgebrand. Ik kan niet oordelen over het functioneren van Bergkamp en wat hij daadwerkelijk toevoegde, maar als er toch iemand is die je kan aanleren hoe je een bal aan moet nemen.

08-12-2023 06:43

Hans Verhagen +14123

Gijp doet er alles aan om alles wat met Ajax te maken heeft naar beneden te halen. Zo was de actie Brobbey Vaessen bewust gedaan. Ik moet altijd aan Kieft denken. Ze zijn bij VI heel erg in zichzelf gaan geloven. Alles wat Gijp over Ajax adviseert is 180 gr anders.

08-12-2023 06:31

buckie +81

Precies. En neemt ie zijn woorden terug over Brobbey? Nee. Want het is ook allemaal verpakt in een zogenaamd grapje. "Ah joh, wat doe je nou moeilijk, was een grapje". Echt een zwakkeling.

08-12-2023 08:18

GinoAFCA +14861

Hij moet naar een ggz instelling dwaas dat die is

08-12-2023 08:21

JanBiesbos +29083

Hij heeft al pillen

08-12-2023 10:37

Appels34 +1613

Hij moet dat hele pillen potje in een keer opvreten

09-12-2023 00:55

FrancescosRavioli +15323

Ligt eraan wat voor pillen. Als het Alkaselzer is moet ie alleen maar heel hard boeren.

10-12-2023 14:32

BackInBlack +14531

Niet doen Ajax

08-12-2023 05:51

Ewald +6727

Haal liever Jonk terug!

08-12-2023 05:43

JorgeDeLasTresPintas +1584

Liever niet. Laat overal een puinhoop achter die man.

08-12-2023 07:45

Bram +2067

Serieus. Die gast is alleen maar bezig met Jonk BV. Krijg je de sekteleider jongkind er gratis bij. Lekker ver weg van ajax houden

08-12-2023 08:08

JaapStam +137239

Toen Dennis Bergkamp vertrok, keerde de rust bij Ajax terug!!!

Zullen we dat alsjeblieft zo houden dames&heren???!!!

08-12-2023 05:13

Ajax The Best +16582

Het is heerlijk rustig dit seizoen 😂

08-12-2023 07:10

JaapStam +137239

Jij bent wel de scherpste van de snede iedere keer!!! 😆👍🏻!!!

08-12-2023 07:45

Dave +5883

Wordt moe van die gasten,🙄

08-12-2023 04:48

Robertini +39408

Deze heren moet je niet zo serieus nemen. Ze zijn grappig, maar inhoudelijk roepen ze vaak maar wat. 95% onzin.

Als Bergkamp wil gaan vertellen hoe een speler een bal moet aannemen, lijkt me dat overigens best nuttig. De eerste aannames in de selectie zijn namelijk vrij slecht, voor verbetering vatbaar. Als die aannames beter worden, zou dat ons spel erg ten goede komen.

08-12-2023 01:29

JariHeijden +5604

Grappig zijn ze in mijn ogen meestal ook niet.

08-12-2023 02:01

Robertini +39408

Ik vind ze wel leuk, maar alleen omdat ik ze totaal niet serieus neem, anders zou ik ze waarschijnlijk vervelend vinden.

08-12-2023 17:05

QueSera +1706

Witsche kan dat ook wel aardig hoor

08-12-2023 07:13

Lazell +16989

Denk zelfs dat Derksen het voetbal nieteens meer volgt. Misschien nog een keer samenvattinkje ofzo. Maar hij is niet meer op de hoogte, zeker niet zoals vroeger.

08-12-2023 11:27

Craain +4968

Aannemen is op basis van het gevoel. Je hebt het of je hebt het niet, simpel. Kijk Babel heeft hierop heel veel getraind maar zijn aanname is nog altijd niet geweldig.

Ik kan de bal uitstekend aannemen, dat heb ik echt van mezelf, ik heb het gewoon in zich.

Nee ik ben nooit topvoetballer geweest, dat komt omdat ik lui was... Maar balaanname kan ik erg goed, het is gewoon op het gevoel. Je ziet de bal gewoon aankomen en op basis van waar de bal en hoe hard die bal komt moet je al van te voren weten waar ie komt te 'landen', daar bereid je al voor. Ik heb het gewoon in zich... Ik kan ook goed de bal voorgeven, gewoon op het gevoel... Het is simpel: je hebt het of je hebt het niet in zich. Klaar.

08-12-2023 11:41

Robertini +39408

Alles valt te trainen hoor, natuurlijk niet volledig, maar je kunt er wel beter in worden.

08-12-2023 17:04

Craain +4968

5% misschien... Het gaat erom of je het hebt of je hebt het niet.

08-12-2023 17:06

Robertini +39408

Ik denk eerder 50%, maar goed trainen is de sleutel, verkeerd trainen heb je niks aan.

08-12-2023 17:07

Craain +4968

50% oh... Dat is echt heel veel, zeg.. leer mij ook eens! Dus Brobbey wordt zeker 50% nog beter?

Waarom zijn de jeugdspelers onder Bergkamp niet beter geworden.?

08-12-2023 17:08

Musica Merlo +8207

Ik zit niet op Bergkamp te wachten maar wil tegen Snor Derksen en Gijp zeggen dat zij nog niet eens de schoenveters mogen strikken van Dennis, wat hebben die 2 met hun grote bek nu in de voetbalwereld te zeggen tegen Dennis? Niets, nada.

08-12-2023 01:21

JariLitmanen87 +7934

Wil je problemen? Haal Bergkamp binnen.

08-12-2023 01:12

stopperspil +11194

Af en toe als zzp-er een freelance masterclass workshop geven in voetbaltechniek bv bij Ajax maar niet in vast dienstverband. Hetzelfde incidentele losvast dienstverband zou ik willen zien ook met andere oudAjax legendes.

08-12-2023 00:38

Lazell +16989

Bergkamp kun je er prima bij hebben. Moet je wel zijn functie en verantwoordelijkheden goed afbakenen. Inderdaad, wat traininkjes bij o16 tot aan Ajax 1. Laat hem ook maar zijn input geven over de talenten richting trainers, hoofd jeugdopleiding, TD, etc. Maar 0 verantwoordelijkheid, 0 beslissingsbevoegdheid.

08-12-2023 11:29

LukaLitmanen +82103

Gijp is ontiegelijk dom

Kan nooit meekomen met politieke discussies aan tafel.

Alleen maar grappen over pies sex poep

08-12-2023 00:37

rooie fred +291

Helemaal mee eens,hij komt zeker te kort bij zijn vrouw!en nog alcohollist ook ,bij geen interesse onderwerp opeens stil kwal vd gijp

08-12-2023 06:53

Lazell +16989

Was wel heel schrijnend om te zien met die poltici, die kakker aan de zijkant (Arend Jan???), Mens en die andere politieke verslaggevers. Derksen kon nog wel interessante vragen stellen en een héél klein beetje mee qua discussie. Maar Gijp kwam niet verder dan een goede discussie doorbreken met een domme opmerking of lachen om een filmpje van een grote lul. Plaatsvervangende schaamte, die moeten ze de volgende keer maar een weekje vrij geven.

08-12-2023 11:36

twynestar +28364

Ik zou graag zien dat Bergkamp spelers leert beter ballen aan te nemen, er lopen er best een paar tussen die dat nodig hebben, bijvoorbeeld onze nieuwe rechtsback, snelle linksvoor uit Engeland die we op rechts zetten, de nieuwe 2e spits en die verdwaalde Argentijn die we uit Antwerp hebben gehaald.

Maar inhoudelijk heeft met name Derksen wel gelijk. Bergkamp wil lekker meebabbelen zonder druk of verantwoordelijkheid maar wel met invloed en aanzien, althans zo omschrijft hij het wel. Goed een bal aannemen leer je namelijk niet zozeer van een hele goede speler die het voordoet, je leert het zoals alles door de oefening vaak en met intensiteit te herhalen. Dat vergt arbeid en discipline.

Bovendien is de timing van zijn interview met de Telegraaf ook niet toevallig natuurlijk. De 'Ajax-DNA' lobby krijgt steeds vaker haar zin dus nu is het moment voor alle ouwe-jongens-krentenbrood om weer aan de tiet van Ajax te komen lurken.

08-12-2023 00:27

EuforischeRealist +15590

Een van de beste Nederlandse voetballers allertijden wil weer iets gaan betekenen voor een club en dit is hoe Swiebertje en z’n kompaan erop denken te moeten reageren…

Jeugdspelers van welke club dan ook zouden blij, heeeeeel blij moeten zijn als Bergkamp hen iets komt leren!

08-12-2023 00:26

JaapStam +137239

Dat moest dan in gebarentaal gezegd zijn, want ik geloof niet dat Dennis Bergkamp kan praten!!!

08-12-2023 05:22

Bram +2067

En toch waren de spelers die met hem werkte lyrisch over hem

08-12-2023 08:11

Craain +4968

Leuk allemaal... Omdat Bergkamp aardig is ja natuurlijk. Maar zijn deze spelers beter geworden onder hem? Nope.

Bergkamp kan beter een rol als Sjaak Swart doen, babbels over voetbal bijvoorbeeld. Als de spelers behoefte aan heeft dan loop je gewoon naar Bergkamp toe.

08-12-2023 11:44

Noxin +15552

Derksen en van der Gijp: 'Wat wil Bergkamp nou, een speler vertellen hoe die een bal moet aannemen?'

Nou, bijvoorbeeld.

08-12-2023 00:23

Aurelius1 +19735

Ik wil ook een baan zonder enige verantwoordelijkheid. Waar kan ik die baan vinden?

08-12-2023 00:01

LukaLitmanen +82103

Assistent trainer worden

08-12-2023 00:37

Tommyshelby +129203

Waarom kan ie niet gewoon bij Almere beginnen. Daar heeft ie ook een tijd gezeten volgens mij.

08-12-2023 00:01

SKAFCA +2654

Volgens mij waren hun toen degene die het belachelijk vonden hoe Bergkamp werd behandeld en dat ajax spijt zou krijgen aangezien die zoveel voetbal kennis heeft.
Nu is het ineens een dwarsligger die ze alleen kan vertellen hoe je een bal moet aannemen.... vi in een notendop...

07-12-2023 23:32

Capocapo +12001

Volgens mij draai je het om. Ze hebben dit vanaf minuut 1 over Bergkamp geroepen.

08-12-2023 00:19

Chadd +7759

Nee klopt niet.

08-12-2023 01:44

FCDuivendrecht +5475

Bergkamp wil heel belangrijk en bepalend zijn maar graag niet met te veel verantwoordelijkheden. Dat werkt misschien als je in een elftal op 10 speelt maar niet in een bestuurs- of managersfunctie. Kennelijk is dat kwartje in 2018 niet helemaal gevallen.

07-12-2023 23:32

eenAjaxfan +20369

De functies die jij noemt ambieert Bergkamp ook helemaal niet. Bij wie moet het kwartje nou vallen....

07-12-2023 23:37

TeringHenkie +28450

In ieder geval bij jou.

07-12-2023 23:47

eenAjaxfan +20369

Ok, leg het mij dan eens uit, Tering Henkie

08-12-2023 06:59

3sterren +20205

@FCDuivendrecht
Voordat je met kwartjes gaat strooien op AS, moet je eerst de artikelen over Bergkamp op deze site goed lezen en ook proberen te begrijpen.
Dennis legt namelijk haarfijn uit hoe hij een eventuele functie bij een club voor zich ziet.
Ik geef alvast een voorzet: Dennis ziet zich absoluut niet in een ”bestuurs- of managersfunctie” ...

08-12-2023 13:43

WeirdAJAX +12254

Kan ze hier geen ongelijk in geven. Dennis bleek een lastige om mee samen te werken. Vind de brugfunctie waar hij het over heeft ook vaag. Als het goed is is er gewoon een proces voor de overgang van jeugdspelers naar Jong cq A selectie. En zijn verantwoordeljjkheden daarvoor belegd
Of heeft er iemand info.dat dat niet zo is?

07-12-2023 23:30

Craain +4968

Inderdaad... Waar Bergkamp wil werken is hoofdjeugopleider zijn directe 'baas'. Deze hoofdjeugopleider zit in het technische staf, niet Bergkamp. Dan moet Bergkamp niet mee bemoeien.

08-12-2023 11:48

WeirdAJAX +12254

Precies. Hoofd jeugdopleiding en TD zijn samen verantwoordelijk voor de doorstroming van de jeugd lijkt me. Met natuurlijk ook een rol voor trainer van JA en AJAX1.

08-12-2023 11:53

Craain +4968

Mee eens, dat brengt veel meer rust. Bergkamp moet het maar accepteren. Daar moet Ajax ook aan werken. Te veel bemoeienis loopt vaak irritatie dan gaat het niet goed. Duidelijk structuur klaar.

Technische hart, ik neem het aan:
Voorzitter (zonder bemoeienis)
Technische directeur
Hoofdjeugopleider
Trainer Ajax 1
Trainer Jong Ajax
Hoofdscoutingsteam
Analyse van tegenstander

10-12-2023 19:45

rayclarke +19

Come on boys, laat die gasten van VI inside of whatever lekker lullen, Komt nooit iets zinnigs uit.

07-12-2023 23:16

Pizzapunt20 +10019

Ja. Precies dat.

07-12-2023 23:14

Henkjanklaas +20644

Off topic. Die kakkerlakken scoren helaas 2x in blessuretijd. Balen.

07-12-2023 23:11

WeirdAJAX +12254

Wel meer dan terecht overigens. 85% balbezit. Toch jammer idd.

07-12-2023 23:27

KingJames23 +11446

En 85% balbezit laat ook zien hoeveel kansen er zijn gecreëerd?🤔

07-12-2023 23:30

WeirdAJAX +12254

Gezien? Denk een stuk of 10 kansen en kansjes tegen Volendam 0. Kom op Calimero, wij hebben zo vaak tegen zo'n handbalverdediging gestaan en dan krap maar wel terecht gewonnen met de hakken over de sloot.

07-12-2023 23:35

TeringHenkie +28450

Dat had FdBoer ook altijd en verloor vaak!

07-12-2023 23:48

WeirdAJAX +12254

Eens, die kon het gaatje vaak niet vinden.

08-12-2023 00:12

JanTa +15855

Cynisme heeft nog nooit iets positiefs voortgebracht. Laat Derkksen & Co dat nou iedere dag uitstralen?

07-12-2023 23:11

TeringHenkie +28450

Derksen had vroeger edn type Bergkamp moeten hebben hoe hij een bal moest aannemen. Dan had hij waarschijnlijk hoger gespeeld dan MVV ect !

07-12-2023 23:09

aequalitatem +870

Aldus het anti-trainingsbeest Van der Gijp en ontslagen als voetballer Derksen. Ik vraag mij oprecht af, worden sites als ajaxshowtime en voetbalzone betaald om artikelen te schrijven over dat programma? Zero toegevoegde waarde, al jaaaaren niet.

07-12-2023 23:09

ditisdebeslissing +4203

Ligt het aan mij of ben ik de enige die vind dat medialand feyenoord minded is ?

Met als toppunt van hooijdonk en mario been het zijn 2 praattafelhooligans

07-12-2023 23:08

MrMalandro +1757

VI, Feyenoord, Derksen, van de Gijp, Hooijdonk, allemaal vrij kansloze en betekenisloze dingen

08-12-2023 00:12

GinoAFCA +14861

Vergeet giller van Rijswijk niet

08-12-2023 08:25

Lazell +16989

Van Feyenoord wordt minder verwacht. Dus is het knapper als ze wel eens iets presteren. Bij Ajax verwacht men dat je wel even doorgaat in een poule met Lazio en Celtic. Of Lens en Sevilla. Bij PSV en Feyenoord is het heel knap omdat ze geen reet hebben gepresteerd.

Denk dat die tendens wel omslaat als Ajax nu de komende 10 jaar zo presteert als Feyenoord/PSV de afgelopen 10 jaar hebben gepresteerd.

08-12-2023 11:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.