De Boer snapt Ajax niet: 'Blijft de vraag wat het idee is om Weghorst te halen'

door Mike van Weert 251

Bron Ziggo Sport

De Boer snapt Ajax niet: 'Blijft de vraag wat het idee is om Weghorst te halen'

door Mike van Weert 251

Bron Ziggo Sport

Ronald de Boer kan het niet begrijpen dat de transfer van Wout Weghorst naar Ajax doorgang heeft gevonden. De spits van Burnley zal naar alle waarschijnlijkheid snel medisch gekeurd worden, waardoor de overstap naar Amsterdam slechts een formaliteit lijkt. Ondanks de kwaliteiten van de man uit Borne, vraagt De Boer zich hardop af of Ajax wel de juiste keuze maakt, aangezien er nu meer dan voldoende smaken rondlopen in de selectie.

Ajax bereikte in de nacht van dinsdag op woensdag een akkoord met Burnley om Weghorst over te nemen. De spits, die in Nederland onder andere al voor Heracles Almelo en AZ speelde, zat al langer in de wachtkamer om zijn transfer af te ronden. Desondanks levert de transfer een hoop vraagtekens op. 'Het blijft de vraag wat het idee is om Wout te halen', steekt De Boer van wal bij Ziggo Sport. 'Dat heeft niks met Wout te maken, want ik denk dat het geweldig is voor je team. Laat dat duidelijk zijn. Hij is een aanjager en een afmaker.'

'Zeker als je tegen mindere tegenstanders speelt en je hebt zestig of zeventig procent de bal. Dan staat hij in het strafschopgebied en bij elke afvallende bal kleunt hij erin', vervolgt de analist zijn verhaal. De Boer geeft aan dat de spits voor veel energie kan zorgen in de aanvalslinie van Ajax en dat is precies waar trainer Francesco Farioli naar op zoek is. Desondanks zet De Boer duidelijk zijn vraagtekens bij de keuze voor Weghorst. 'Je hebt Brobbey. Die is aardig wat waard nog steeds.'

Overvolle spitspositie bij Ajax

De 22-jarige spits is alleen nog niet sterk begonnen aan het nieuwe seizoen onder Farioli. Brobbey voegde zich vanwege zijn deelname aan het EK pas later bij de Ajax-selectie, waardoor Chuba Akpom de meeste minuten heeft gemaakt. Door de komst van Weghorst heeft de Engelsman te horen gekregen dat hij actief op zoek mag gaan naar een nieuwe club, maar ook Brobbey mag door de financiële problemen vertrekken bij Ajax. Nottingham Forest had zich gemeld voor de aanvaller, maar kreeg nul op het rekest.

Brobbey wil bij Ajax blijven, maar zal zich waarschijnlijk niet schikken in een rol als tweede spits. Weghorst heeft tijdens het EK met Oranje ook laten merken dat hij liever niet op de bank plaatsneemt. 'Wie gaat tweede viool spelen? Misschien heeft Wout die rol wel geaccepteerd, omdat hij het geweldig vindt om het Ajax-shirt te dragen. Dat begrijp ik ook wel. Misschien heeft hij gezegd: ik accepteer die rol en ik ga de strijd aan met Brobbey. We zien het wel. Als Brobbey beter is dan ik… prima.'

Desondanks heeft Ajax nu een overvloed aan centrumspitsen in de selectie. 'Akpom heb je ook nog. Die heeft er drie gescoord de afgelopen keer. Je hebt Rijkhoff en misschien heb je er nog een paar die eraan zitten te komen. Don-Angelo (Konadu, red.), die wil je ook niet voor de voeten lopen.' Er moet de komende dagen dus nog een spits weg bij Ajax in de ogen van De Boer. 'Je zou zeggen van wel.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jan Doedel +4328

Begreep je je broer wel dan toen hij Milik wisselde voor Mike vd Hoorn?

28-08-2024 22:29

Kariwa +274

Gezeik, gelul en gezever. Dit is ondernemerschap vs goede balans selectie. Dat daar beslissingen gemaakt worden die niet door de meute worden begrepen is jammer maar helaas. Er wordt een balans verwacht op sportief en financieel vlak. Als je Wout voor weinig kan halen en dat dat een equivalent is qua doelpunten of meer met datgene wat je al helpt maar diegene wel veel meer oplevert op de transfermarkt, dan lijkt mij dat een no-brainer. Sentiment daar gelaten, we zijn aan het herstellen en overleven, daar hoort een onorthodoxe aanpak bij. Volgend jaar kan het beleid misschien op wat meer begrip rekenen omdat dan de situatie ten goede is veranderd.

28-08-2024 20:06

AmsterdamsTrots +2022

Ronald de Boer die even doodleuk in de media het beleid van zijn werkgever bekritiseert. Dat je het ergens niet mee eens bent, of daar vragen over hebt prima. Stel die dan gewoon binnenskamers! Je gaat dat toch niet in de media uitspelen man, bizar.

28-08-2024 19:10

Baco123 +7066

Welkom bij de mooiste club van allemaal wout

28-08-2024 18:55

RijkdeGooier +2883

Grappig dat de Boer in dit artikel op al z'n vragen zelf al antwoord geeft, dus is het een prima aanwinst voor Ajax!

28-08-2024 18:47

Oldie +6

Je koopt doelpunten en bakken met inzet!!

28-08-2024 18:27

Oboema +1671

Oboema snapt de Boer niet: 'Blijft de vraag wat het idee is om dit als Ajax werknemer hardop te zeggen'

28-08-2024 18:16

Keizer11 +937

Ik ben blij met zijn komst.
Het is geen Ajax spits maar het is wel een aanvulling waar Ajax in tekort schiet.
Fritz Korbach zei altijd; niet lullen maar poetsen.
NAC uit gaf duidelijk aan waar Ajax tekort schiet, Weghorst is dan het stukje wat ontbreekt.
Strijd, knokken, gaten dichtlopen, anderen meenemen in de strijd.
Ook ik heb meer met v Basten, Bergkamp, Kluivert dat soort types, dat zal Weghorst nooit halen.
Maar het is wel het mannetje dat toch die 1-0 maakt of de 2-1.
Hij breekt de boel open.
Laten we het hopen Ajacieden.
Jammer dat Eriksen niet komt ..

28-08-2024 16:42

JTajax +10722

Brobbey eerste spits, Weghorst die een goede stand in is en hem scherp houdt en geld overhouden door verkoop Akpom. Ben ik zeer tevreden mee hoor. Er achter Rijkhoff de tijd geven om klaar te stomen en ook Traore nog als optie hebben om het anders in te vullen. Dan zijn we in ieder geval op het gebied van spitsen uitstekend voorzien.

28-08-2024 15:06

PuntNaarAchterSVP +5523

De grap is dat we qua spitsen al goed waren voorzien. Als Akpom nu een goede verkoopprijs oplevert, en we daarmee versterkingen kunnen halen op een positie waar we wél een tekort hebben, dan is dit allemaal nog wel te billijken. Maar ik heb grote twijfels dat Kroes dat gaat lukken.

28-08-2024 15:26

KaleBalzak +1475

Akpom werd door iedereen te slecht bevonden en Brobbey is zelden fit. Rijkhof maakt nauwelijks indruk bij Jong Ajax. Dus hoezo hebben we geen fatsoenlijke spits nodig?

28-08-2024 16:38

JTajax +10722

Ben het er mee eens dat als we niemand verkopen we overbezet zijn

28-08-2024 17:13

PuntNaarAchterSVP +5523

Dat is een verschil van inzicht. Zowel Akpom als Weghorst zijn in de eerdere fases van het spel beperkt qua toegevoegde waarde, in de laatste fase is Akpom beter.

Brobbey heeft vorig seizoen juist de stap gemaakt naar hele wedstrijden spelen en dat ook nog met bijzonder veel inzet qua jagen en strijd. Je kan dat kiezen als de trend, of de laatste paar maanden.

Rijkhoff doet het niet zo slecht bij jong, als tweede backup niets mis mee.

We hebben een groter probleem op de voorste twee posities op het middenveld. Taylor haalt zelden het niveau, Fitz-Jim is ook nog wisselvallig, Berghuis lijkt de goede kant op te gaan maar is nooit fit.

Eindstand:
Middenveld
Drie soort van geschikte spelers voor twee posities, waarvan twee vaak niet fit.

Spits
Drie (en dus inmiddels vier) soort van geschikte spelers voor één positie.

Lijkt mij wel evident waar het gebrek groter is

28-08-2024 17:15

Kaatje +4837

De Boer is veel, misschien wel dagelijks, op De Toekomst. Hij ziet en hoort veel.
Hij zou zich meer afzijdig moeten houden bij vragen en of interviews over Ajax en spelers, wetende dat alles wat je zegt misbruikt kan worden.

28-08-2024 15:02

LOCAmpos +10511

Hij vond het 2weken terug nog leuk een foto van een bal te plaatsen op sociale media met erbij dat hij brobbeys bal had gevonden. Medewerker met “humor”

28-08-2024 15:24

Sterretje73 +5294

Die de Boer is langzamerhand een luis in de pels aan het worden. Hij zou als geen ander moeten beseffen dat er in de tramsferperiode zaken spelen waar wij met z'n allen geen weet van hebben. Bovendien heeft deze betweter nog nooit op niveau een club getraind of gemanaged. Hij mag best eens wat zeggen als analist maar dan wel graag als je volledige duidelijkheid hebt. Nu komt het op mij elke keer over alsof hij een verborgen agenda heeft.

28-08-2024 14:32

PuntNaarAchterSVP +5523

Of misschien is het een raar idee om in de huidige samenstelling van de selectie Weghorst te halen

28-08-2024 15:27

Rock69 +8411

Ronald de Boerin is ook niet de snuggerste. Weghorst zorgt voor vuur in een elftal en in een stadion. Net wat Ajax nodig heeft. Met saaie jongens als Bergwijn, Brobbey redt je het niet.

28-08-2024 14:28

DeHeerVanDeMeer +25213

We maken te weinig en erg moeilijk goals, dus snap het wel, scorende vermogen voor de korte termijn.
Al zijn er op andere posities harder vervangers nodig, maar blijkbaar kunnen we gewoonweg weinig soeps halen en hebben we weinig in kas.
De beoogde spelers zijn te duur en dan kies je jeugd boven middelmaat.
We moeten langzaam bouwen helaas, hopelijk hebben we het geluk dit seizoen wat afgelopen tijd ontbrak, met wat mazzel word je 2e, met wat pech weer plek 4 a 5.

28-08-2024 14:17

Musica Merlo +8228

Een creatieve middenvelder en ook rechtsback zou zeer welkom zijn. Gaaei kan in de verkoop, een zeer zwakke verdediger.

28-08-2024 14:05

EricAjax1 +7608

Samen met mevrouw Rensch

28-08-2024 14:24

Eisholland2 +487

Baas & Wijndal ook alsjeblieft.

28-08-2024 14:26

Baco123 +7066

Baas moeten ze houden

28-08-2024 18:55

Eisholland2 +487

Liever niet, is echt geen ajax niveau en kan je misschien omdat hij nu een paar wedstrijdjes meedoet nog verkopen voor 3-5 miljoen.

29-08-2024 08:59

Rock69 +8411

Alweer zo'n clown die zegt dat Gaaei een slechte verdediger is. Hij is niet eens een echte verdediger! Ik zag hem laatst een voorzet geven met een prachtige curve. Dan heb je inzicht als speler. Maar noem mij 1 goede rechtsback die bij Ajax heeft gespeeld na Trabelsi! Ken je deze Trabelsi?

28-08-2024 14:32

MokumsParadijs +2389

Gaaei is dus geen slechte verdediger omdat hij geen echte verdediger is? Maar hij heeft wel inzicht omdat hij een voorzet gaf met een prachtige curve. En na Trabelsi was er kennelijk geen goede rechtsback meer, dus inclusief Gaaei. Goed verhaal wel…

28-08-2024 15:26

Robertini +40055

Zolang je Akpom en Brobbey hebt, slaat dit gewoon nergens op.

28-08-2024 13:59

Musica Merlo +8228

Het mag duidelijk zijn hoe men bij Ajax denkt over de kwaliteiten van Akpom (los van die vuile meters die hij maakt)

28-08-2024 14:03

Robertini +40055

Dan zijn ze blind. Hij is prima als supersub. Geen basis, maar dat is Weghorst hopelijk ook niet.

28-08-2024 14:08

YugoVik +33426

Het mag duidelijk zijn dat ze bij ajax de ballen er niet van snappen als ze met weghorst aan komen zetten

28-08-2024 14:21

Opnaarde4eSter +1605

Weghorst=doelpunten, winnaarsmentaliteit.
Brobby=kansen missen, blessures

28-08-2024 13:49

afcas +3834

Waarom heeft Weghorst dan meer minuten nodig om tot een goal te komen dan Brobbey?

28-08-2024 14:13

lexy88 +8837

Laten we eerst eens kijken hoe die stats van Weghorst bij Ajax zijn. Level playing field.

28-08-2024 14:15

afcas +3834

Level playing field? Spelen onder farioli of onder Steijn/van t schip is geen level playing field...

28-08-2024 18:06

Standby +10210

Het is een onnodige aankoop en als Akpom óf Brobbey niet vertrekt zit je met 3 spitsen (4 als je Rijkhoff meetelt).

Ik hoop dat er nog een middenvelder wordt aangetrokken om deze transferperiode enigszins te redden.

28-08-2024 13:26

YugoVik +33426

Misschien toch maar een 3 spitsen systeem zonder buitenspslers

28-08-2024 13:26

AINIESTA +45848

We blijven maar innoveren bij Ajax, zelfs in 2024 nog.

28-08-2024 13:28

YugoVik +33426

Inderdaad.. Kroesball

28-08-2024 13:28

Ajaxclub1990 +717

Kroesball... Pfff is dit je nieuwe stokpaardje?
Geen Kroes control? Of Kroes out!
Dat Brobbey en Bergwijn nog altijd geen sprintje kunnen trekken zonder daarna uitgeput te zijn laat me eens raden
De schuld van Kroes?

28-08-2024 13:38

YugoVik +33426

Volgends mij gaat technische directeur over de prestaties van de eerste selectie, als 2 grootverdieners niet fit zijn dan is uiteindelijke de TD 1 van de verantwoordelijke samen met de staf..🤔

28-08-2024 13:42

Ajaxclub1990 +717

De TD is verantwoordelijk omdat Bergwijn en Brobbey niet fit te krijgen zijn......
Ik laat je maar even alleen met dit pareltje.

28-08-2024 13:48

YugoVik +33426

Tuurlijk is hij de eind verantwoordelijke van de prestaties van de eerste elftal.. Dan begrijp jij duidelijk niet wat een technische directer in houd..

Het is alleen verkopen en aankopen..

28-08-2024 13:53

Goos +138

Ligt nooit aan de spelers ;)

28-08-2024 14:28

gi0vanni +7381

We hebben tekorten op rv, rb en lb. Als na Sosa ook Wijndal zou vertrekken is dat geweldig maar in een lang seizoen kun je niet Hato in elke wedstrijd opstellen. Ajax moet de rv uit Jong Ajax goed in gaten houden, nu de keuzes daar beperkt zijn kunnen ze die misschien in een bekerwedstrijd of bij een voorsprong tegen een zwakke tegenstander ook speeltijd geven.

28-08-2024 13:47

Knalpot +3666

Hato, Baas en straks heb je ook Avila nog die je dit seizoen nog niet kwijt gaat raken. En in het ergste geval kun je ook Taylor daar nog neerzetten

28-08-2024 17:05

gi0vanni +7381

Hato is een topper aan de bal en hij beheerst het aanvallende gedeelte heel goed. Alleen is het bij balverlies af en toe nog niet goed genoeg.
We kunnen over veel dingen tevreden zijn maar van achter is het nog steeds niet goed genoeg. Hato en Baas zijn eigenlijk nog te jong om een heel seizoen een stabiele linker kant te hebben maar over Rench kun je ook niet altijd tevreden zijn. Tot nu toe is Sutalo de verassing van het seizoen, zie hem nu regelmatig wel goede dingen doen maar ook hij moet af en toe oppassen voor slaapmomentjes.
Als Hato verdedigend nog wat stabieler wordt en bijtekend kan hij straks voor een groot bedrag verkocht worden.

28-08-2024 17:32

ck69 +13219

Ik zou niet weten waarom je Rijkhoff mee zou tellen

28-08-2024 13:58

FelixGassenlicht +9025

Oud verhaal

28-08-2024 13:22

Koningtoto +60930

Vorig seizoen dik 2400 minuten gespeeld die Brobbey. Dat hij zo gruwelijk vaak geblesseerd is, is ook overtrokken.

28-08-2024 13:19

Amp +38266

Zo moeilijk is dat toch niet?

Ervaren, nederlander, vergelijkbare speler met akpom wordt gekocht ter vervanging van een buitenlandse mislintat-aankoop met vergelijkbare kwaliteiten als weghorst maar waar wel een behoorlijk transferbedrag voor wordt verwacht/gehoopt.

Belangrijker: wordt akpom nu verkocht of verhuurd?

28-08-2024 13:14

YugoVik +33426

Weghorst en akpom zijn niet vergelijkbaar

28-08-2024 13:20

gi0vanni +7381

Weghorst zal bij hoge voorzetten gevaarlijker zijn als Akpom, ondanks dat Akpom ook kan koppen is Weghorst met zijn lengte duidelijk de betere optie maar als we vanaf eigen helft moeten counteren is Akpom weer de betere optie. Verder zullen namen als Henderson, Berghuis en Weghorst tegen sterke/snelle tegenstanders niet veel waarde hebben in het meeverdedigen, dat kunnen ze niet belopen.

28-08-2024 13:51

afcas +3834

Je weet dat Weghorst bekend staat als een dramatische kopper voor iemand van zijn lengte? Is een mindere kopper dan akpom...

28-08-2024 14:14

Amp +38266

Omdat?

28-08-2024 14:20

PuntNaarAchterSVP +5523

Belangrijk detail: Akpom is over de afgelopen drie seizoenen per minuut 3x zo productief geweest als Weghorst. Vind ik toch wel een verschil in kwaliteit

28-08-2024 13:23

Ajaxclub1990 +717

Zullen we eerst Weghorst eens een jaartje laten ballen tegen Almere, RKC en Zwolle? Gaan we hem daarna vergelijken met Akpom. Wel zo eerlijk.

28-08-2024 13:29

PuntNaarAchterSVP +5523

De meeste minuten en doelpunten maakte Chuba in de Championship. Niveautje of twee hoger dan de Eredivisie.

Weghorst scoorde en speelde het meest in de Super Lig (8 in 1600 minuten), vergelijkbaar met de Eredivisie. In de Bundesliga (krap niveautje hoger dan Championship) kwam hij tot 13 doelpunten in 3500 minuten (270 minuten per goal). 1 op 3 in de Bundesliga vind ik niet heel bijzonder, maar daar mag jij anders over denken.

Maar goed, wie weet schiet Wout de Eredivisie wel aan gort hoor. Maar ik heb mijn twijfels.

28-08-2024 14:12

afcas +3834

Zullen we ook even kijken naar het feit dat zijn club hem maar al te graag ziet vertrekken terwijl akpom in dezelfde competitie als die club de beste speler van het seizoen was?

28-08-2024 14:16

Amp +38266

Bundesliga krap niveautje hoger dan championship???

28-08-2024 14:22

Knalpot +3666

tja als je zo met cijfertjes wil spelen Weghorst is 66x productiever geweest in duitsland dan Brobbey

28-08-2024 17:08

debarbaar +8257

Er moeten waarschijnlijk twee spitsen weg, waarbij 1 nu en 1 in de winter.

28-08-2024 13:13

Suk Hyun-Jun +6287

Grappig om te zien dat mensen er hier gemakshalve van uitgaan dat Weghorst bij aankomst direct eerste spits is in de rangorde, zonder ook maar één minuut getraind of gespeeld te hebben.

Wout zal zich eerst mogen gaan bewijzen aan Farioli en zal het eerst moeten gaan proberen met invalbeurten. Dat zou het logische stappenplan moeten gaan worden en aangezien Farioli eerder al de logische beslissing nam op Akpom te starten i.p.v. Brobbey (vanwege fitheid, werkethiek en het uitvoeren van de opgelegde taken) ga ik ervan uit dat hij met deze situatie ook de meest logische, verstandige beslissing gaat nemen.

Maar goed, ik zie het al weer helemaal voor me dat wanneer Weghorst niet bij de eerstvolgende kans in de basis begint Farioli fel word bekritiseerd hier.

28-08-2024 12:58

Amp +38266

Als hij wel fit is en richting 90 minuten kan spelen dan speelt ie gewoon aangezien de grote ster blijkbaar moeite heeft om 1 wedstrijd in de week vol te maken of daar in de buurt te komen

28-08-2024 13:15

Suk Hyun-Jun +6287

Zoals Fissa hieronder zegt heeft hij weinig minuten gespeeld tot dusver, zowel bij Oranje als bij Burnley. Of hij binnen afzienbare tijd fit kan worden weet ik niet, dat zien we vanzelf wel.

Ik ben het overigens verder met je eens over 'grote ster' Brobbey en zijn gebrek aan fitheid. Die mag eerst flink cardio inhoud gaan opbouwen en mag ook het nodige werk gaan verzetten in de training en vervolgens dan in de invalbeurten die hij krijgt.

Wat mij betreft start Akpom morgenavond gewoon weer en de wedstrijden die daarop volgen ook, totdat Brobbey of Weghorst in hun invalbeurten bewijzen een betere keuze te zijn voor de basiself.

28-08-2024 13:28

RJB1979 +26147

Evengoed zou ik met Akpom starten. Schiet ie er weer drie in kan Nottingham wellicht voor hem komen shoppen.

28-08-2024 13:46

Amp +38266

Heb het idee dat weghorst ook wel wat meer bereidheid heeft om zichzelf conditioneel pijn te doen dan brobbey. Maar we zullen zien. Vraag me af of ze akpom wel willen laten spelen, nu ze hem de deur hebben gewezen en het weer een kans is op blessures en dus miljoenen kan zien verdampen. Je ziet toch vaak dat ze dat risico groter vinden dan de kans dat ie er wat inschiet en de waarde stijgt

28-08-2024 14:18

FissaDeGekste +3441

Nog buiten de maatstaven van Farioli; Weghorst heeft erg weinig minuten gehad in de voorbereiding. Dus ritme ontbeert het nog wel aan. Het verschil met Weghorst tov andere spelers is wel dat hij ongetwijfeld zelf nog goed doorgetrained zal hebben.

Je kunt dus echt niet verwachten dat Weghorst direct in de basis zal staan.

28-08-2024 13:15

Suk Hyun-Jun +6287

Klopt inderdaad. Hij is wel fit geweest bij Oranje, maar heeft alleen invalbeurten gehad, dus dan kun je denk ik niet echt spreken van 'wedstrijdfit'. De volle 90 minuten kunnen spelen. En ik las ook dat hij laatst een bepaalde situatie had met zijn familie, waardoor hij naar Nederland moest vliegen en hij de eerste of tweede competitiewedstrijd van Burnley moest missen. Dus hij zal inderdaad naar verwachting niet snel basisklant worden.

Maar ik doelde met mijn comment meer op de meute hier, die als gillende fan girls nog net geen climax bereiken bij het idee dat Weghorst de eerstvolgende wedstrijd na Jagiellonia meteen in de basis start ten koste van Akpom of Brobbey. Ik zie het gewoon helemaal voor me dat wanneer ze realiseren dat dat niet gebeurt, omdat hij zich eerst moet bewijzen naar Farioli toe, ze hier stennis gaan schoppen en gaan lopen zeiken op Farioli. Want ik ken het algemene niveau hier op AS ondertussen wel.

28-08-2024 13:33

seerseker +898

Het wordt tijd dat Ajax weer eens de topscorer van de eredivisie aflevert. Als dat Weghorst is, prima.

28-08-2024 12:56

pafo +1131

Brobbey, Bergwijn en forbs verkopen!
Met de bestaande voorhoede spelers kan jet prima doen!
Bergwijn en Brobbey zijn stoorzenders.
Oh ja en Erikson binnen harken en dan ben je klaar.

28-08-2024 12:53

Paul van Dorst +1594

Dit Ajax ontbeert een klinische afmaker, ondanks de 'meer dan voldoende smaken' volgens werknemer en pseudo-analist Ronald de Boer.

Akpom en Brobbey hebben beiden veel te veel kansen nodig om tot scoren te komen en Rijkhof heeft nog 1 of 2 jaar nodig.

Logische deal, jammer dat de markt op slot zit maar begrijpelijk dat Ajax doorpakt.

Jeugd zit men pas in de weg wanneer zowel Brobbey als Akpom er beiden over een jaar nog steeds zijn. Natuurlijk een zeer onrealistisch scenario.

28-08-2024 12:39

vanreenen +10362

Met jou eens, Paul.

28-08-2024 12:43

afcas +3834

Weghorst heeft meer minuten nodig om tot een goal te komen dan zowel Brobbey en akpom😂

28-08-2024 14:17

komopajax777 +13361

Weghorst pakt punten voor je in moeilijke wedstrijden tegen de kleintjes zoals NAC uit.En hij staat er ook in de topwedstrijden.Hij maakt oorlog en daar kunnen anderen van profiteren.Wout is een winnaar en daar kun je er niet genoeg van hebben in je selectie.

28-08-2024 12:36

Juan62 +46822

Een soort mindere versie Dirk Kuyt dus, meer mentaliteit dan kwaliteit

28-08-2024 12:39

eenAjaxfan +20425

@Juan62; Mentaliteit is ook een kwaliteit.
Een hele belangrijke zelfs, niet alleen in de sport.

28-08-2024 12:50

Juan62 +46822

Winnaars mentaliteit is heel belangrijk, kijk bv naar Bergkamp van Basten of Cruijff zelf.
Maar ik wil een combinatie van mentaliteit en kwaliteit.

Technische kwaliteiten voor Ajax heeft Weghorst niet.

En nu ga ik de zon in

28-08-2024 13:11

Rockanje23 +37219

De Boer snapt niet wat het idee achter de komst van Weghorst is en vervolgens geeft hij de perfecte analyse waarom Ajax hem gehaald heeft 🤡

28-08-2024 12:35

YugoVik +33426

Wie zegt dat weghorst gaat brengen wat de mensen denken

28-08-2024 12:49

Paul van Dorst +1594

Niemand. Evenmin wanneer jij denkt dat hij weinig zal brengen.

28-08-2024 12:58

YugoVik +33426

Het gaat erom dat het een totaal overbodige versterking is..

28-08-2024 13:03

Ajaxclub1990 +717

Dat hebben we 2 weken geleden nog kunnen zien ja tegen NAC hoe overbodig een type Weghorst is. Iemand die een wedstrijd die helemaal vast zit kan open breken, onrust veroorzaken in de verdedigende organisatie van je tegenstander waardoor andere spelers op het veld meer ruimte gaan krijgen. Wat moeten we nou toch met zo'n type speler he?

28-08-2024 13:20

YugoVik +33426

Je had toen creativiteit nodig..

28-08-2024 13:20

Ajaxclub1990 +717

Creativiteit moet er zeker bij maar een no nonsense spits die gewoon kansen afmaakt helpt ook wel mee hoor.

28-08-2024 13:31

AjaxDUde123hk +597

nou heb ik totaal niet gezien tegen England zat die 45 min in de tang gewoon te loch en te traag. Ballen die je direct kwijt raakt spring zo weg van zijn voeten dat was de Brobby kwal van 2 seizoen geleden ballen laten wegspringen van zijn voeten bij aanname. Was het Haller dan was ik wel mee eens die heb het bij Ajax bewezen en ook bij zijn thuisland scoor de winnende tijdens de Afrika cub finale.

28-08-2024 13:34

Ajaxclub1990 +717

Jij komt met de wedstrijd tegen Engeland en dan ik weer zeggen dat hij tegen Polen wel binnen 5 minuten de winnende maakte of 2 jaar geleden kwartfinale WK hoogste podium denkbaar met 2 doelpunten als invaller tegen de wereldkampioen een verlenging afdwingt.

28-08-2024 13:40

YugoVik +33426

Weghorst maakt amper goals

28-08-2024 13:42

C14 +22527

Knap zonder aanvoer

28-08-2024 13:42

Ajaxsupporter02 +14522

Welke kansen tegen Nac? Weghorst zou ze dus niet krijgen, want hij creëert ze zelf ook niet.

28-08-2024 13:47

Ajaxclub1990 +717

Als jij denkt dat we tegen NAC geen kansen hebben gehad raad ik je aan de wedstrijd nog eens terug te kijken.

28-08-2024 14:10

jokers +1195

De boer snapt het niet en legt die opmerking neer in de media.

Hij loopt daar tich ergens rond, ga een praatje maken met de trainer, het bestuur.etc.

Ipv naar de media

28-08-2024 12:19

trodat4030 +97495

Blijft raar om met je secundaire werkgever kritisch te praten over je primaire werkgever, zeker als je bij je primaire werkgever al eens eruit gewipt bent om precies dezelfde reden. Waarom trek je Kroes dan niet eens 1 van de pakweg 6x dat je Kroes' pad per dag kruist aan zn jas en geef je je mening of stel je wat vragen? Nemen ze je binnen de club dan zo niet serieus? Mag toch hopen van wel..... Snap hier niet zoveel van, heb je zoveel korte lijntjes die je voor je Ziggo baantje kunt gebruiken en dan doe je dat niet... Schiet mij maar in een kapotje als ik t snap. Ben benieuwd of dit weer een staartje gaat krijgen.

28-08-2024 12:12

eenAjaxfan +20425

Dat "in een kapotje schieten" is in jouw geval al te laat, Trodat.... 🙃😉

28-08-2024 12:52

FransHoek +9000

Met Brobbey en Weghorst heb je de 2 spitsen van het NL elftal bij Ajax. Dat ze weinig of geen kansen kregen kwam door Koeman, die Memphis zelfs zonder enige vorm ging opstellen.

28-08-2024 12:09

Jariiii +22472

Eh... goals maken en de ploeg mentaal op sleeptouw nemen? Ik roep maar wat geks hoor.

28-08-2024 12:07

AINIESTA +45848

Wout Weghorst die Ajax op sleeptouw moet nemen... Haha Jezus Christus.

28-08-2024 13:18

TheSpecialOne +8991

Hoeveel doelpunten heeft wonderspits Weghorst eigenlijk gemaakt afgelopen seizoen?

28-08-2024 13:31

Jariiii +22472

Daar gaat het niet om. Ik beantwoord de vraag van De Boer.
Beetje humor ook, mannen.

28-08-2024 14:00

TheSpecialOne +8991

Het is nogal relevant hoeveel doelpunten een spits maakt.

28-08-2024 14:01

Ajaxclub1990 +717

Misschien even verdiepen hoe Burnley onderkant Premier League speelt? Daar staat de spits op een eiland en mag je blij zijn als je 1 keer per wedstrijd een kans krijgt.
Even wat anders dan spits zijn in de Eredivisie hoor.

28-08-2024 14:12

TheSpecialOne +8991

Excuses, excuses...
Een spits wordt afgerekend op het aantal gescoorde doelpunten. We gaan het zien...

28-08-2024 14:45

kesselcity +1314

Als Akpom verkocht wordt voor een respectabel bedrag is dit een meer dan prima transfer. Hopelijk pakt het uiteindelijk ookngoed uit. Helemaal eens met de topreactie.

28-08-2024 12:05

Aram +18288

Ronald, leg lijntjes naar de RvC en stop dit.

28-08-2024 12:02

Ans B +20045

Voor mij is het bijna een automatisme om me af te vragen waarom iemand iets doet wat hij/zij doet. Op basis daarvan kan ik begrip krijgen (of niet) voor die handeling - ongeacht of ik het eens ben met die handeling. Zo kijk ik dus ook naar de komt van Weghorst.

Als echte voetballiefhebber (waarmee ik wil zeggen dat het spel voor mij - structureel gezien - belangrijker is dan het resultaat) is Weghorst geen speler die ik graag bij Ajax zie, maar mij verplaatsend in Kroes (en deels Beuker) kan ik wel begrijpen waarom hij (of beiden?) dit anders zien.

Beuker b.v. kijkt (als TD lange termijn) heel breed naar wat een succesvol team nodig heeft om te winnen en één van die aspecten is een winnaarsmentaliteit (waar het vorig seizoen ook duidelijk aan ontbrak). Kroes kijkt (als TD korte termijn) naar hoe hij NU een team kan formeren dat op z'n minst de derde plek kan veilig stellen en bij voorkeur de tweede plek kan aanvallen, maar financieel zijn de mogelijkheden heel beperkt. Bij de keuzes die hij maakt is het beleid van Beuker leidend, dus het moet in principe iemand zijn die technisch goed is, gogme heeft, op dit moment (gezien de teamsamenstelling) in de oudere leeftijdscategorie moet vallen en de juiste profmentaliteit heeft, waarvan winnaarsmentaliteit momenteel een hoog goed is. Daarnaast moet het een spits zijn die goed past bij de spelopvatting van de trainer.

Ik vermoed (mag hopen) dat Kroes zonder die beperkte financiële omstandigheden nooit bij Weghorst zou zijn aangekomen, maar binnen die restricties is het ideale plaatje - vermoedelijk - niet haalbaar als je eist dat die speler er gelijk moet kunnen stáán. En dan is het de vraag wáár je concessies gaat doen.

Op zichzelf begrijp ik dus wel dat Weghorst in het vizier is gekomen; wat ik niet begrijp is de prioriteit die is gevolgd: een spits kopen terwijl je Brobbey, Akpom en zelfs Traoré hebt, terwijl andere posities urgenter lijken.
Het lijkt er dan verdacht veel op dat Kroes al een principe-akkoord (lees: garantie) met Weghorst had. Is dat slecht? Dat ligt er aan hoe je het bekijkt. Als dat de enige manier was om je target binnen te halen, dan kun je het als 'slim' zien. Maar ik hou er niet van als ons een verhaaltje wordt voorgeschoteld dat de Telegraaf hier (namens Kroes zoals velen denken?) neerzet. Ik word niet graag gemanipuleerd en helaas word hier mijn wantrouwen tegen Kroes (ook al probeer ik hem zo fair mogelijk te benaderen) weer aangeraakt.

Wat betreft Weghorst zelf: ik denk zeer zeker dat hij waarde gaat krijgen voor Ajax, maar ik hoop dat zijn rol vooral die van de pinchhitter is. Ik denk ook dat hij van meer waarde is dan Akpom: ze zijn deels vergelijkbaar, deels niet naar mijn idee. Akpom is beter op sommige vlakken (technisch nét iets beter, betere teamplayer), Weghorst is beter op andere vlakken (energie brengen, sleuren, winnaarsmentaliteit; kan hele team daarmee een lift geven).

28-08-2024 11:57

Aram +18288

Ik denk hetzelfde. De deal is al in Duitsland gesloten. Daarna heeft Kroes druk gezet op Akpom en op Brobbey. Dat doet wat met die jongens.

Nog los van het punt dat Weghorst totaal niet in het beleid van Beuker past.

28-08-2024 12:01

Ans B +20045

Zou kunnen, maar dat zijn wel aannames.
Ik denk dat Beuker niet beslist wie er worden gehaald, maar wel meedenkt - is ook een aanname, maar het lijkt me logisch voor de manier van werken. En ik vermoed dat ook Beuker snapt dat soms concessies nodig zijn als je het ideaalplaatje niet kloppend krijgt en begrijpt dat de TD korte termijn wel mikt op die 2e of 3e plek.
Die CL-miljoenen die dan weer binnen handbereik komen kunnen nu eenmaal een enorme versnelling betekenen voor de wederopbouw van Ajax.
Als je oprecht denkt dat een korte termijn oplossing daar een cruciaal verschil in kan maken - ook al voldoet hij niet aan jouw ideaalplaatje, dan vind ik dat je dat ook daadwerkelijk moet doen als beleidsmaker: je moet weten óf en wanneer je opportunisme vóór beleid moet laten gaan. Ik ben behalve voetballiefhebber zeker idealistisch van nature, maar ik ben genoeg realist geworden om tegelijkertijd te denken dat opportunisme wel degelijk soms de beste oplossing is als je moet kiezen tussen twee 'kwaden'.
M.a.w. ik vermoed dat Beuker er ongeveer net zo zou kunnen instaan (ik meen meerdere raakvlakken tussen de denk- en werkwijze van Beuker en mijzelf te zien).

28-08-2024 13:31

Simpelishetmoeilijkst +25502

AnsB,
Mooi geschreven , en ben het in veel met je eens. Ik vind Weghorst een tijdelijke oplossing, namelijk totdat je een topspits uit de jeugd krijgt. Je hebt Rijkhof, die nog nirt op niveau is, en dan komen er een paar talentvolle jongens aan van de jeugd, zoals Konadu en Unuvar. Hopelijk hebben we weer eens een typische Ajax spits, in de rraditie van Johan, Vsn Basten etc.

28-08-2024 12:44

TheSpecialOne +8991

Kun je nagaan hoe diep Ajax gezonken is nu Weghorst als de Verlosser wordt gezien...

28-08-2024 13:34

Ans B +20045

Nou, de Verlosser vind ik wel iets anders hoor. Ik vind niet dat je de beleidmakers ervan mag betichten om hem als zodanig te zien. Dat zou héél raar zijn.
Ik denk eerder dat ze een afweging hebben gemaakt die vergelijkbaar is met de afwegingen om Henderson te halen. De kans dat je met dergelijke spelers wel de gehoopte positie behaald (toen toch nog 3; nu 3 garanderen en 2 nastreven) wordt vergroot omdat je hun kenmerken juist mist in je selectie. Bij Henderson ervaring, sturing/coaching en leiderschap; bij Weghorst energie, alles geven en winnaarsmentaliteit. Het zijn ingrediënten die volgens Beukers analyse onmisbaar zijn voor winnende teams. Ik beschouw dat als een goede analyse.
Ik ben zelf absoluut geen fan van dergelijke types, omdat ik nu eenmaal hou van mooi, technisch en avontuurlijk voetbal (en daarom fan van Ajax werd), maar ik erken het belang van die kwaliteiten wel (al zie ik ze dan liever bij een echte voetballer) en ik respecteer dat type voetballers in principe wel. Al krijg ik het dan wel weer lastig als Henderson de leider uithangt bij standaardsituaties (daar heeft hij niets te zoeken) en tegenover de scheidrechter staat te schreeuwen. Met de maniertjes van Weghorst kan ik op voorhand leven, omdat ik ze wel begrijp: het past bij diens karakter; in alles vol vuur en alles gevend. Als je het één wilt zien, krijg je daar het andere bij.

28-08-2024 14:03

TheSpecialOne +8991

Ooit gehoord van ironie? :)

28-08-2024 14:41

godlike +3810

Weghorst is karakter, datgene wat Ajax nodig heeft.

28-08-2024 11:56

Ajax The Best +16732

Ja, want wij gaan Feyenoord voetbal spelen. Hard werken en fanatiek, maar niet kunnen voetballen.

28-08-2024 12:02

Ajaxclub1990 +717

Gingen wij maar het Feyenoord voetbal van de laatste 3 seizoenen spelen....

28-08-2024 12:14

godlike +3810

Nu telt even resultaat. Ten koste van alles ja. Als er weer geld is kunnen we andere keuzes maken. Mooie technische voetballers als Bergwijn laten het ook niet zien. Ik weet in ieder geval dat Wout alles gaat geven.

28-08-2024 12:21

Juan62 +46822

@Ajaxclub1990

Het succes en voetbal van Feyenoord lag aan de toenmalig coach

@ Godlike

Alles geven betekend nog niet dat hij goed genoeg is voor Ajax

28-08-2024 12:46

eenAjaxfan +20425

@Ajax The Best, ook (of misschien zelfs juist) om mooi voetbal te spelen heb karakter nodig...

28-08-2024 12:56

TheSpecialOne +8991

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ten Hag is ook eventjes in de Weghorst hype getrapt, maar die kon hem gelukkig terugsturen naar Burnley aan het eind van het seizoen.

28-08-2024 13:36

trodat4030 +97495

Er bestaan ook spelers die karakter kunnen koppelen aan kwaliteit. Misschien daar eens op scouten, helemaal niet onmogelijk. Ik noem een Tadic of Ziyech als voorbeelden. Ze bestaan gewoon hoor, het zijn echt geen sprookjesfiguren..

28-08-2024 12:18

Slang3 +46254

nu nog een creatieve middenvelder en de restjes lozen, en dan is een teleurstellende zomer nog enigszins positief afgesloten

28-08-2024 11:55

TweeBenig2 +16435

Niet normaal zeg, heb anderhalve dag gereisd en dan open je AS en kom je tot de conclusie dat Weghorst is gehaald, Brobbey blijkbaar naar de uitgang wordt geduwd. Dat Kroes er eigenlijk een potje van lijkt te maken. Wat is er met Ajax aan de hand, waar is het verstand gebleven?

28-08-2024 11:50

Ajaxclub1990 +717

Brobbey wordt helemaal niet naar de uitgang geduwd maar als je anderhalve dag gereisd hebt krijg je het nieuws misschien maar half door. Akpom is te kennen gegeven dat hij beter de laatste dagen op zoek kan gaan naar een nieuwe club en bij Brobbey schijnt Nottingham alleen geïnformeerd te hebben maar hebben Brobbey en zaakwaarnemer dit al afgewezen. Brobbey is niet op de transferlijst geplaatst hoor dus hoe jij erbij komt dat Brobbey naar de uitgang wordt geduwd is mij een raadsel.
En Kroes maakt er een potje van? Omdat? Hij overbetaalde spelers die allemaal nog een 4 jarig contract hebben niet verkocht krijgt omdat deze spelers liever op de bank/tribune hun Ajax miljoenen opstrijken dan verkassen naar een andere club? En dat is de schuld van Kroes?

28-08-2024 12:01

TweeBenig2 +16435

Allereerst schrijft ik 'blijkbaar' en daarnaast heb ik ook dit verhaal heb gelezen: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/update-brobbey-gaat-niet-naar-nottingham-forest-kunnen-ze-uit-hun-hoofd-zetten. Verder zijn de reacties hier op AS op Brobbey ook niet mals.
Voor wat betreft Kroes: Zolang je Brobbey, Akpom, Traore en nu Weghorst hebt rondlopen met daarachter Rijkhoff en nog iets verder Konadu en Vink, weet ik nog wel andere prioriteiten op het middenveld bijvoorbeeld. Misschien moet hij zijn vrinden inschakelen om Bergwijn te slijten voor 20 miljoen, dan krijgt hij bij mij een beetje meer krediet. Vorig seizoen wist hij het allemaal precies te vertellen, maar de werkelijkheid is weerbarstiger.

28-08-2024 12:08

Ajaxclub1990 +717

Het is mooi dat je over Bergwijn begint want het schijnt dus dat Leicester City en Marseille serieus in de markt zijn geweest. Antwoord Bergwijn? Die clubs vindt ik onder mijn niveau. Dat is de mentaliteit van onze spelers die Kroes maar verkocht moet zien te krijgen.

28-08-2024 12:17

TweeBenig2 +16435

Ach, las zojuist iets over Bakayoko, die wilde ook niet naar Nottingham en ook niet naar Al Hilal voor 55 miljoen...... Misschien wil ie naar Ajax😎

28-08-2024 12:35

Simpelishetmoeilijkst +25502

Zitten Real en ManCity niet op Bergwijn te azen?

28-08-2024 12:48

Juan62 +46822

Verhuurbedrijf Ajax , met snelle mannen die aan de club willen verdienen ipv voor de club

28-08-2024 12:28

TheSpecialOne +8991

Omdat Kroes de functie van TD zwaar onderschat heeft en geen flauw benul heeft hoe hij een gedegen technisch beleid moet voeren. De schuld ligt natuurlijk ook bij de leiding van Ajax. Ze hadden de onervaren Kroes nooit tot TD moeten benoemen, maar hem volgens het eerste plan gewoon AD hadden moeten maken.

28-08-2024 13:43

Marquinho +2094

Ik ben heel blij met Weghorst. Een absolute winnaar, die "prinsjes" als Rensch het goede voorbeeld zal geven en ze op hun falie geeft als ze verzaken. Nu Bergwijn en Akpom verkopen, en hopelijk een spelbepaler (i.p.v. Taylor?) halen.

28-08-2024 11:43

GAjax31 +16434

Dus nu weet iedere club dat Ajax geld nodig heeft en een spits teveel heeft. Dat belooft weinig goeds voor de komende paar dagen, met een TD die het sowieso al niet echt lukt om spelers te verkopen.

28-08-2024 11:33

Simpelishetmoeilijkst +25502

Ben ook geen fan van Kroes tot nu toe, maar brandhout verkopen na het afgelopen seizoen lijkt me een erg ondankbare taak, en ik wacht nog even met Kroes af te branden. Dat hij geen Tovermars is lijkt me duidelijk. Die heeft een bijna ongekend talent voor de positie als TD.

28-08-2024 12:51

GAjax31 +16434

Het is toch niet zo dat de hele selectie van Ajax uit brandhout bestaat? En de uitgaande transfers die er zijn, leveren wel erg weinig op vind ik.

28-08-2024 12:52

ratje +3524

Precies, het is al moeilijk om Akpom voor een behoorlijke prijs te verkopen. En dat wordt nu nòg lastiger, want wie gaat er meer dan 10 miljoen betalen voor een 3e spits in de Eredivisie? Simpelweg kapitaalvernietiging deze volgorde.

28-08-2024 13:42

Simpelishetmoeilijkst +25502

Denk dat geen een club veel gaat betalen voor onze spelers, want niemand was buitengewoon goed verleden seizoen. Iedereen weet dat wel, denk ik. Na een beter seizoen zullen spelers meer waard worden mogen we hopen.

28-08-2024 15:17

Ajaxclub1990 +717

Waar sommigen niet over nadenken is dat geen enkele verdediger en zeker de Eredivisie verdedigers blij worden als Wout binnen de lijnen komt. Ik ben ervan overtuigd dat ie er zelf genoeg gaat maken maar nog meer, zijn aanwezigheid in het strafschopgebied gaat al zoveel onrust bij verdedigers veroorzaken dat andere de ruimte gaan krijgen om te profiteren. Wout is een perfecte handenbinder voor verdedigers en helemaal als straks het weer minder wordt de velden slechter worden trekt sleurt en beukt Wout het zooitje wel mee op sleeptouw.
We hebben het pas tegen NAC gezien als het vastloopt en niet lekker gaat, Brobbey en Bergwijn gaan dan de wedstrijd niet voor je kantelen hoor.

28-08-2024 11:33

Simpelishetmoeilijkst +25502

Je hebt gelijk denk ik, vooral in de laatste zin. Die twee brengen bijzonder weinig.

28-08-2024 12:52

ratje +3524

Brobbey heeft afgelopen seizoen niet alleen een wedstrijd gekanteld, maar de volledige teloorgang van de club voorkomen.

28-08-2024 13:41

leonajax1992 +68

heb een beetje gemixte gevoelens bij de transfers. mischien op de korte termijn wordt je er niet minder van maar spelers als brobbey, kaplan, ramaj etc.. kan de club straks mischien wel voor tientallen miljoenen verkopen. zou het zonde vinden als ze op de bank belanden voor spelers als rugani, weghorst en pasveer oude spelers zonder enige restwaarde. al snap ik ook wel dat de trainer veel waarde hecht aan ervaring, mentaliteit en fitheid

28-08-2024 11:29

AjaxAmsterdamnn +4198

Weghorst is gewoon beter dan Akpom, ben geen mega fan van Weghorst, maar hij gaat veel meer sportieve waarde brengen dan Akpom. Akpom heeft na een jaar nog steeds de dozen niet van z'n schoenen afgehaald, valt elke keer om terwijl hij veel sterker zou moeten zijn. Hij mist z'n kansen nog steeds enzv. Als je dan Akpom uit de boeken kan krijgen en naar 't schijnt Weghorst voor een veel lager bedrag aan de selectie kan toevoegen is dit allemaal zo gek nog niet. Weghorst is nu gewoon onze eigen Luuk de Jong en we weten hoe goed die het doet de afgelopen jaren. Ja ik heb liever ook een goed voetballende spits staan, maar dit is nou eenmaal de realiteit en we moeten CL halen dit jaar om weer te kunnen gaan groeien.

28-08-2024 11:28

GNBL +90711 moderator

Op niets gebaseerd, behalve op je eigen hoop. Kom eens met recente statistieken waaruit blijkt dat Weghorst veel beter is dan Akpom. Je hoeft niet te zoeken, die zijn er namelijk niet.

28-08-2024 11:40

Marquinho +2094

Winnaarsmentaliteit vang je niet in een statistiek. Weghorst geeft power en doorzettingsvermogen aan die (soms) slappe hap.

28-08-2024 11:45

Suk Hyun-Jun +6287

@Marquinho

Akpom is zelf een voorbeeldprof. Gaat al voorop in de strijd, zelfs als het hem niet lukt om te scoren. Dus dat is een onzinnig argument om te gebruiken in de discussie Akpom vs Weghorst.

Bovendien kan een speler niet alles op karakter doen. Akpom is in meerdere aspecten (balbehandeling, techniek, dynamiek, snelheid, kaatsen) een iets betere speler dan Weghorst. En hij is de afgelopen twee seizoenen in goede vorm. Weghorst is al drie seizoenen uit vorm.

28-08-2024 13:01

AjaxAmsterdamnn +4198

Recente statistieken ook echt, als ik alleen al Weghorst in het NL elftal (vrij recent) vergelijk met Akpom dan weet je voldoende. Akpom heeft nog geen bal geraakt de afgelopen 2 maanden en heeft met een flinke dosis geluk er 3 gemaakt donderdag, nou woehoe!!

28-08-2024 15:06

Simpelishetmoeilijkst +25502

Erg onaardig tegenover Akpom.

28-08-2024 12:53

cabenb +1604

Niks mis met deze transfer. Woutje zorgt voor energie in dit zoutzakkenteam en gaat er ongetwijfeld veel inprikken.

Succes Wout!

⭐️⭐️⭐️

28-08-2024 11:28

Sjaakie +5827

'Brobbey blijft de kantjes ervan af lopen': waar gaat dit over wijzijndebeste123?

28-08-2024 11:19

Ajax The Best +16732

Fijn dat we straks een 4e spits hebben. Wie gaat ze aanspelen vanaf het middenveld of vanaf rechts?

28-08-2024 11:18

papflapjes +7297

Als we Mikautadze terughalen kan die op rechts. Akpom kan achter de spits spelen. Brobbey kan eventueel op linksbuiten. Traore is niet fit dus dan moet er wel nog een spits bij om met Weghorst te concurreren.

28-08-2024 11:26

Sjaakie +5827

De logica is dat Ajax poen nodig heeft. Weghorst kost niet veel en Akpom respectievelijk Brobbey leveren behoorlijk wat op. Kwaliteit speelt daarbij klaarblijkelijk een ondergeschikte rol.

28-08-2024 11:17

leonajax1992 +68

maar dan is het toch juist raar dat spelers als brobbey en ramaj niet spelen als je naar de financien kijkt? lijkt me dat ze alleen maar minder waard zijn als ze niet spelen ten faveure van weghorst en pasveer

28-08-2024 11:31

Simpelishetmoeilijkst +25502

Op dit moment levert niemand erg veel op. Misschien volgende zomer, als we een behoorlijk seizoen gedraaid hebben.

28-08-2024 12:55

Indy2 +15262

De Boer stelt: " ...ik denk dat het geweldig is voor je team. Laat dat duidelijk zijn. Hij is een aanjager en een afmaker ... elke afvallende bal kleunt hij erin"

Om zich vervolgens toch nog af te vragen wat het idee is om Weghorst te halen. Heel merkwaardig.

28-08-2024 11:14

Ajaxclub1990 +717

Ronald is het bewijs dat teveel botox niet bevorderlijk is voor je denk vermogen.

28-08-2024 11:18

Sentinel +9100

Ik denk dat de komst van Weghorst - voor een beperkt bedrag heb ik gelezen - heel heilzaam kan werken.

28-08-2024 11:09

Jeugd +24959

Hij snapt het niet maar legt vervolgens uit waarom je hem zou willen hebben

28-08-2024 11:00

Redrum +96371

Botox, not even once.

28-08-2024 11:05

Juan62 +46822

Ik begin er minder en minder vertrouwen in te krijgen
Het verkopen van spelers is altijd onze kracht geweest

Ik weet niet precies hoeveel er nu verhuurt zijn maar daar ga je ook geen potten mee breken

Het binnen halen van Wout is verdere kapitaalvernietiging, als je ziet wie er nog rondlopen voor zijn positie
Ik hoop dat dit een teken is dat Akpom en /of Forbs snel verkocht worden

Mijn hoop op een uitweg van de puinhopen van de vorige seizoenen is weg.

Dan kan je Eriksen halen (de ceatieveling) voor een vriendenprijs en kom je aan met Weghortst

28-08-2024 10:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.