'Dat moet Tahirovic uit zijn hoofd zetten, keihard werken en basisplaats afdwingen'

door Timo Suur 151

Bron De Telegraaf

'Dat moet Tahirovic uit zijn hoofd zetten, keihard werken en basisplaats afdwingen'

door Timo Suur 151

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Benjamin Tahirovic is één van de grootste talenten van Bosnië en Herzegovina, zo stelt 60-voudig Bosnisch international Haris Medunjanin in gesprek met De Telegraaf. De middenvelder zit momenteel op een dood spoor bij Ajax, want hij komt vooralsnog niet voor in de plannen van Francesco Farioli.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Benjamin Tahirovic mag weg bij Ajax, maar zie ik desondanks als een van de grootste talenten van Bosnië en Herzegovina', begint Medunjanin zijn verhaal. 'Ik denk dat hij zich tegen Nederland zeker wil bewijzen. Hij was de beoogde opvolger van Miralem Pjanic. Als je als 21-jarige niet speelt bij je clubs, dan is het moeilijk om je in het nationale team te voetballen.'

Waarom Tahirovic de verwachtingen nog niet weet waar te maken bij Ajax? 'Onze mentaliteit is best lastig. Wij zijn trots en willen horen dat we alles spelen. Iedereen denkt dat hij een sterspeler is. Maar als je het bij Ajax niet direct laat zien, dan staan er drie, vier anderen te dringen om je plaats over te nemen', stelt Medunjanin, die Tahirovic van advies voorziet. 'Daar moet je mee kunnen omgaan, maar Bosniërs denken dan vaak dat de trainer tegen ze is. Dat moet Benjamin uit zijn hoofd zetten. Hij moet keihard gaan werken en zelf zijn basisplaats afdwingen.'

'Bosnië zal naar Eindhoven komen om te verdedigen'

Zaterdagavond neemt Tahirovic het met Bosnië en Herzegovina op tegen het Nederlands elftal in de Nations League. 'Bosnië en Herzegovina zal naar Eindhoven komen om te verdedigen en proberen uit een corner of een dood spelmoment de 0-1 te scoren', blikt Medunjanin vooruit. 'Net als laatste tegen Italië zal het elftal heel compact staan, want ik verwacht niet dat ze in Nederland lekker zullen gaan aanvallen.'

Medunjanin durft niet te voorspellen met welke formatie de bezoekers zullen aan gaan treden in het Philips Stadion. 'Bosnië en Herzegovina heeft 4-4-2 gespeeld, maar ook 5-4-1', legt hij uit. 'Het is gewoon een blok van vijf achterin met échte verdedigers. Tegenhouden en counteren. Maar dat zal tegen dit Oranje heel lastig worden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jutter1 +4314

Deze jongen kan er niet veel van, weer een speler uit het notitieboekje van die vermaletijde Duitser Mislintat die eigenlijk het Ajax shirt niet zou mogen dragen. Zo snel als mogelijk verkopen (verhuren) om daar ook vanaf te zijn, net zoals talrijke anderen inmiddels. In één van de meest donkere periodes sinds de oprichting van de club, het is om je haren uit het hoofd te trekken!!.

09-09-2024 10:39

Sjaakie +5808

Kan op 8, maar is denk ik beter op z'n plaats op 6. Heeft potentieel meer in huis dan 'n Alvarez, maar je moet volgens mij écht aan de slag met die jongen: sturing geven.

08-09-2024 12:54

Ajaxsupporter02 +14005

We moeten het niet vergelijken met Alvarez. Qua type past Tahirovic gewoon niet bij Ajax.

08-09-2024 14:10

Sjaakie +5808

Dat hebben we ook over Alvarez gezegd. Terwijl Tahirovic voetballend heel wat meer in huis heeft.

08-09-2024 15:43

Ajaxsupporter02 +14005

Dat doet Alvarez nog steeds niet toch?

Beiden horen niet bij Ajax thuis.

08-09-2024 15:47

Sjaakie +5808

Dan zijn we het over Alvarez eens.

08-09-2024 18:01

Baco123 +6278

Matige speler, gisteren ook niks van gezien tegen Oranje
Dus proberen te verhuren of te verkopen in de winter dan maar
Komt voor Ajax voetballend simpelweg tekort

08-09-2024 11:53

YugoVik +33116

Hoe wil je presteren tegen Nederlander als je amper gespeeld hebt de laatste maanden..

08-09-2024 12:58

AlexLitmanen10 +14370

En hoe wil je presteren als je er niks van kan?

Niet dus

08-09-2024 15:20

BackInBlack +14490

Heeft Farioli goed gezien

Kan er niet veel van

08-09-2024 10:45

AlexLitmanen10 +14370

Aan de bal best leuk

Zonder bal: amateur nivo. Een verdedigende middenvelder die niet kan verdedigen. Wat moet je er mee?

08-09-2024 15:21

FissaDeGekste +3374

Wat een leuke speler was Medunjanin vroeger. Ging je altijd even goed voor zitten als hij de bal kreeg of een vrije trap mocht nemen.

On topic: ik denk dat Tahirovic veel meer potentie heeft dan andere jongens op zijn positie. Maar hij moet zijn koppie omhoog houden en keihard zijn best doen. Alleen met die mentaliteit heeft hij een kans zijn potentie waar te maken, bij Ajax of elders.

08-09-2024 09:31

Ajaxsupporter02 +14005

Waarom denk je dat hij zoveel potentie heeft?

08-09-2024 10:43

FissaDeGekste +3374

Ik ben zelf totaal niet onder de indruk van 'de potentie' bij Branco en Mannsverk.
Niet dat ik zo ondersteboven ben van Tahirovic hoor. Maar Mannsverk vind ik enorm overrated.

09-09-2024 08:56

Ajaxsupporter02 +14005

Ook geen topspeler.

09-09-2024 09:21

Ajaxsupporter02 +14005

Ook geen topspeler.

09-09-2024 09:21

Altijdindestraat +39977

Hij heeft goeie passing, inzicht wanneer die pass gegeven moet worden, maar mist voor de rest alles om het te redden bij Ajax.

08-09-2024 01:42

DD +6399

Tahirovic werd helemaal zoek gespeeld door Gravenbergh en Reijnders

08-09-2024 00:21

Techno303 +2572

Tahirovic, was niet best vandaag…

07-09-2024 23:18

ronnievanajax +222

Wanneer wel

08-09-2024 00:09

Baco123 +6278

Nooit eigenlijk

08-09-2024 11:54

YugoVik +33116

Wat wil je als je al een tijd niet gespeeld hebt

08-09-2024 12:57

Babangida83 +23877

Medunjanin, kwam als vluchteling uit Bosnië en heeft bij AZ in de opleiding gespeeld. Bijzonder geval. Kan mij nog als de dag van gisteren herinneren dat hij met zijn oom en vader uit een oude auto stapte om voor het eerst in Alkmaar te komen trainen. Zij verhuisden vanuit Sittard, Fortuna. Overlegde hele goede statistieken daar in de opleiding en een doorbraak leek een kwestie van tijd. Super aardige gast, altijd gewoon gebleven, super grappig ook, kan de moonwalk beter dan Michael Jackson, het was echt een stylist. Kon spelers op de training letterlijk 3x voorbij gaan en verloor de bal dan de vierde keer, dat wel :-). Maar dit was op twee vierkante meter. Onnavolgbaar. Tijdens een ovenwedstrijd thuis tegen Internationale stuurde hij 3-4 verdedigers van Inter naar links, alsof het jeugdspelers waren. Waarom hij uiteindelijk niet echt doorbrak bij AZ, we zullen het niet weten. Ik denk zelf dat AZ hem in het eerste niet op waarde geschat heeft, juist vanwege zijn overkill aan stylisme. Trainers hebben ook niet altijd de tijd voor spelers om ze door te laten breken. Er moet direct gepresteerd worden.

Daar moest ik even aan denken, toen ik dit artikel las. Nostalgie. Maar wat ik er leuk aan vind, is te delen dat er een mens achter zo'n voetballer zit. Is vaak complexer dan wij denken en heeft een hele geschiedenis. Complexer dan een paar scheldwoorden uit frustratie omdat iemand een pass verkeerd geeft. Er kan veel meer achter/in zo'n speler zitten dan wij denken, en zo is dat ook met de herkomst van Tahirovic, die weer zijn eigen krachtvelden heeft. Net zoals Medunjanin, lijken de skills van Tahirovic hier niet op waarde geschat te worden. Hij is vrij los in de heupen en kan op het laatste moment die bal naar een andere kant passen, waar de tegenstander hem niet verwacht. Dat onvoorspelbare, geeft hem ook tijd aan de bal. Speelt daarbij vaak naar de goede kleur. Zorgde voor een nieuw ritme in de ploeg, als hij er in kwam bij een achterstand. Mensen gingen daardoor om hem heen lopen en de derde man werd vaker gezocht. Een kwaliteit die we niet of nauwelijks hebben in deze ploeg op het middenveld. En wie weet wat voor mens er achter die speler zit, die hebben we nog niet gezien. Hopelijk heeft Farioli dat geduld wél.

07-09-2024 20:47

401Middenweg401 +5990

Misschien laat mijn geheugen me in de steek, maar ik had altijd het idee dat Haris de snelheid en explosiviteit miste om de top te halen.

07-09-2024 21:49

Babangida83 +23877

Zoals Berghuis bijvoorbeeld? Dat je iets mist, wil niet zeggen dat je dit niet ergens anders mee kunt compenseren, vind ik. Hij was uiteindelijk nog best snel, vond ik. En explosiviteit had hij niet nodig door zijn surplus aan gogme en techniek. Hij dacht veel en veel sneller dan de meeste andere voetballers.

Ik zou meer zeggen dat zijn rendement op het hoogste niveau niet eruit kwam. Daar doel jij misschien ook op. Maar dat is ALTIJD zo bij creatievelingen die net doorbreken.

07-09-2024 22:02

Robertini +39160

Als hij verdedigend sterker wordt, denk ik dat hij best als 6 kan fungeren bij Ajax. Als 8 kan hij alleen als we weer met punt naar voren gaan spelen, waar we niet echt de selectie voor hebben.

Ik zie wel talent in hem, maar het Ajax-systeem is niet voor hem gemaakt. Verdedigend (nog) niet goed genoeg voor 6, en aanvallend niet genoeg push-through voor 8/10.

07-09-2024 19:30

JohnDylan +21983

Bij Ajax is het geen geschikte optie vanwege zijn gebrek aan handelingssnelheid in de kleine ruimte maar ik denk dat Tahirović in het moderne Italiaanse voetbal geschikt is om achter de spits te spelen.

07-09-2024 19:20

Artemio +31937

Soort koopmeiners.

07-09-2024 23:58

Artemio +31937

Tahirovic komt te tekort als 8 voor Ajax. Zijn handeling snelheid en lange draai cirkel zijn funest voor Ajax als 8.
Heeft wel een prima passing, maar Ajax heeft behoefte aan een middenvelder die een prima pass heeft en ook onder druk kan worden aangespeeld tevens ook dmv een dribbel mensen voorbijgaat.

07-09-2024 19:18

Baggio020 +2541

Heeft idd niet echt veel kansen gehad. Al helemaal niet onder Farioli.
Maar goed, Farioli ziet hem elke dag trainen. Dus ik neem aan dat het een weloverwogen keuze is om hem met Jong te laten trainen.

07-09-2024 18:32

JohnDylan +21983

Todd Boehly: "I came, I saw, I bought the club, I bought a ton of players, I destroyed the future of the club for the next ten years, and I'm leaving. Cheerio!'

Hoe slecht het ook met Ajax ga, ik zal er nooit een voorstander van zijn dat de club door een rijke stinkert wordt gekocht als speeltje.

07-09-2024 18:29

Hersenspinsel +8012

Chelsea 😱

07-09-2024 18:36

JanTa +15846

Ajax is nog steeds de gezondste club van Nederland maar om gezond te kunnen blijven werden er maatregelen genomen.

07-09-2024 18:49

Artemio +31937

Nee dat snap ik. Alleen een beetje hulp van een stille vennoot/miljardair a la de dochter van Heineken. Moet ook wel een binding hebben met Ajax.
Daar zijn er niet veel van.

07-09-2024 19:14

Bjornisajaxcied +578

Kesbeke ademt Ajax uit😀

07-09-2024 19:48

Artemio +31937

Zou mooi zijn.

07-09-2024 21:16

401Middenweg401 +5990

Kesbeke ademt een zurige lucht uit ;)

07-09-2024 21:50

Artemio +31937

Dat is prima. Doe er een gehaktbal bij en je hebt een prima combo.

07-09-2024 21:53

Ferd +38450

hij heeft nooit de club gekocht. Boehly heeft slechts 13% van de aandelen

08-09-2024 10:27

YugoVik +33116

Over een tijd staat tahirovic weer in de basis waarschijnlijk op de plek van fitz jim..

07-09-2024 17:52

Ajaxsupporter02 +14005

Op basis van?

07-09-2024 18:17

YugoVik +33116

Omdat ie beter is en een groter talent is.. Daarbij ontwikkeld hij zich sneller

07-09-2024 19:44

Ajaxsupporter02 +14005

Gebaseerd op helemaal niks dus. Zoals gedacht.

07-09-2024 20:23

YugoVik +33116

Nee hoor

07-09-2024 22:06

ronnievanajax +222

Tahirovic is geen Talent

08-09-2024 00:10

Baco123 +6278

👍👊

08-09-2024 11:55

ck69 +13083

Die 2 '8'-en zijn sowieso allebei nog allerminst zeker, beide waarschijnlijk te licht.

07-09-2024 18:37

JanTa +15846

En toen werd je wakker😂😂

07-09-2024 18:50

Baco123 +6278

Basis bij een andere club zou kunnen
Bij Ajax verwacht ik hem niet in de basis

08-09-2024 11:55

Musica Merlo +8202

Keihard werken is bij Ajax niet voldoende. Tahirovic mist een heleboel talent.

07-09-2024 17:09

AFCACruijff14 +161328

Tahirovic heeft echt wel talent, maar is op geen enkel onderdeel echt een uitblinker. En Ajax heeft gewoon teveel spelers die controlerend kunnen spelen. Henderson, Mannsverk, FJ staan sowieso boven hem in de pikorde. Zou mooi zijn als Ajax hem nog kans verhuren deze dagen.

07-09-2024 16:46

Babangida83 +23877

Mannsverk mag ook wel weg. FJ kan het beste op 8 in mijn beleving. Dan heb ik een zwak voor Brandes. Maar ik zou het wel leuk vinden als Tahirovic dit jaar de plek van Mannsverk in zou nemen.

07-09-2024 20:50

Devid87 +3532

Ik denk dat hij veel te snel is afgeserveerd. Ik snap dat er waarschijnlijk keuzes gemaakt moesten worden wie er kon blijven en wie nog een transfersom moest gaan opleveren, maar nu dat niet gebeurd is, verdient hij een kans.

07-09-2024 16:13

Hersenspinsel +8012

Tahirović is niet afgeserveerd, nu Vos vertrokken is moet hij zijn kansen gaan grijpen, die komen vast nog.

07-09-2024 17:26

babanightshift +8999

Tahirović > Van den Boomen elke dag van de week

07-09-2024 16:00

AlexLitmanen10 +14370

Ze vallen me allebei vies tegen.

Branco speelde best een leuke voorbereiding, maar zakt erg vaak door de ondergrens. Jammer

08-09-2024 15:23

Laudrup10 +17054

Beetje lullig dat deze jongen buiten de boot is gevallen. Vd boomen, Manseverk of hij is wat mij betreft om het even. Waren alle drie nog niet goed genoeg waar vd boomen nooit genoeg zal worden gezien zijn leeftijd. Heb van Tahirovic nog wel wat leuke balletjes gezien die ik Mansverkk niet heb zien geven. Wellicht dat hij zich onder Fariolli wel gaat ontwikkelen.

07-09-2024 15:30

Ajaxsupporter02 +14005

Die balletjes kan Mannsverk inderdaad niet geven, maar is wel verdedigend sterker, kan wat sneller handelen, tactisch beter en beter in korte passing en combinaties. Denk dat hij daardoor ook de voorkeur krijgt.

07-09-2024 15:45

Simpelishetmoeilijkst +25173

Het beste advies dat je iemand kan geven; keihard werken, en laten zien, dat je een kans verdient. Hij moet werken aan zijn handelingsbekwaam-snelheid ; talent heeft hij zeker.

07-09-2024 15:28

willem1958 +8752

Tahirovic z'n handelingssnelheid is misschien niet wat bij Ajax verwacht wordt maar dat is bij van den Boomen ook niet, die verspeelt ook wel 'ns de bal als de ruimtes klein zijn.
Ik herinner me nog een fijn steekpassje vorig jaar in de buurt van de zestien waardoor Brobbey vrij kwam en scoorde, ik weet even niet meer tegen wie dat was maar toen ik die aktie zag had ik wel zoiets van dat hij toch wel gevoel voor de ruimte en inzicht heeft.

Hij moet nu zorgen dat ie met de goede begeleiding wat stappen gaat maken, als ie dan wat groei laat zien dan krijgt ie misschien zo af en toe weer een invalbeurtje waardoor hij weer in de picture komt.
Niet voor Ajax waarschijnlijk maar wel bij een subtopper/middenmoter in Nederland of elders in Europa en dan kan Ajax 'm verkopen voor het bedrag wat hij heeft gekost.

07-09-2024 14:54

OuweDibbes +11838

Ben blij dat deze jongen is gebleven.. Zag hem in de eerste wedstrijd een bal geven op Kudus in de wedstrijd tegen Heracles., dat ik zelfs een Koeman of Jonk niet zag doen. Meter of 20 over de verdediging, zoveel gevoel. Heeft heel veel inzicht en de beste pass in de selectie. Heeft nog wel moeite met zijn handelingssnelheid onder druk, wil eerst dan gaan lopen maar door veel te spelen gaat hij zich ongetwijfeld op trekken Vele male beter dan Mannsverk en van Boomen.

07-09-2024 14:52

Ajaxsupporter02 +14005

Kijk alsjeblieft die bal nog eens terug. Zo bijzonder was het allemaal ook niet, het was vooral Kudus die er een geweldig gevolg aan gaf. Verder is zijn lange passing wel goed ja. Vele malen beter dan Mannsverk ben ik het niet mee eens, die hebben vooral andere kwaliteiten.

07-09-2024 15:49

OuweDibbes +11838

Onzin, zet hem met een volle verdediging voor zich vrij voor de doel.. Het is niet dat ik deze passen wekelijks of zelfs maandelijks voorbij zie komen.

07-09-2024 15:54

Ajaxsupporter02 +14005

Nogmaals, kijk hem terug. De beweging daarna van Kudus zet hem vrij voor het doel. Je geeft meer credits aan Tahirovic dan Kudus hiermee, terwijl je hier juist de klasse van Kudus zag. Nog steeds goede pass van Tahirovic hoor, maar geen geniale bal ofzo.

07-09-2024 15:56

OuweDibbes +11838

Die bal zo aannemen is makkelijker dan geven, aangezien er zoveel gevoel in de bal zit, valt de bal dood. Waardoor Kudus de credits krijgt en Tahirovic niet.

07-09-2024 16:57

Ajaxsupporter02 +14005

Zeker mee oneens.

07-09-2024 17:24

bojansuarez +324

Vindt hem veel meer hebben dan een Branco, die misschien wel beter in de groep ligt en Kroes had z’n redenen om Benji te willen verkopen boven Branco…alleen nu de window er weer op zit vindt ik dat ze gelijke kansen moet krijgen en het maar uit moeten vechten.

07-09-2024 14:41

Okocha078 +13780

Gewoon teab in de winterstop laten gaan, in niets een speler die bij ons op het middenveld hoort te spelen. Zelfde geldt voor VD Boomen. Hlysson ook al heeft hij iig nog scorend vermogen, zou je een jaartje moeten verhuren. Misschien goed voor zijn marktwaarde.Hoe sneller we kunnen doorselecteren hoe beter.

07-09-2024 14:28

Mitchjo +6179

Volledig eens, de lat moet gewoon omhoog (ook bij veel fans trouwens). Geen genoegen nemen met middelmaat.

07-09-2024 15:04

Okocha078 +13780

Ja toch. Zet maar jeugd op de bank ipv middelmatige aankopen.
Wmb mogen VD Boomen. Tahirovic en Wijndal in de winterstop weg, zijn overbodig. Onderstaande mogen ook vervangen worden door jeugd in de winter:

Alders-->Gaaei
Mokio-->Mannsverk
Faberski-->Akpom

07-09-2024 15:13

Voetbalfan2002 +5550

Tahirovic heeft best een mooie pass en durft naar voren te spelen zijn fysiek is ook zeker niet verkeerd maar zijn bal controle en handelingsnelheid (zeker onder druk) is ondermaats. Hopelijk kan hij stappen hierin zetten er zit zeker rek in en ik zie hem wel bij een middenmoot Bundesliga of serie a eindigen een topper gaat het nooit worden verwacht ik zo!

07-09-2024 14:27

Aram +17956

Speelde in januari en februari goed. Deze jongen kan het echt wel. En is veel beter dan Hlynsson en Boom.

07-09-2024 14:26

Slang3 +45825

Zou hem gewoon weer een kans geven op de training. Hele seizoen met Jong meetrainen wordt niemadn beter van en dan raak je hem nooit kwijt

07-09-2024 14:21

twynestar +28275

Jongens van AS: nou lijkt het net alsof er in de kop staat dat Tahirovic een basisplaats afdwingen via hard werken beter uit zijn hoofd kan zetten...

Dat is niet wat Medunjanin zegt, gaat over dat hij zijn Bosnische trots opzij moet zetten dat het iets persoonlijks tegen hem van de trainer zou zijn.

07-09-2024 14:15

Turbo +41917

Het enige wat Benji mee heeft is een redelijk tot aardige middellange passing. Verder is ie één van de meest onderontwikkelde spelers die ik ooit heb gezien. Zijn niveau qua handelingssnelheid, positioneel en ruimtelijk bewustzijn is oprecht B pupil niveau.

Die jongen moet lekker naar een club gaan waar ze met een blok op het middenveld spelen en waar hij van dat blok degene is met de minste verantwoordelijkheid en het meest beknopte takenpakket. Dan kan hij zich eventueel ontwikkelen.

07-09-2024 13:56

Diemenaar +280

100% eens. Echt bizar dat veel mensen vinden dat hij nog een kans verdient. Hij mist alles… traag, slap, geen techniek, geen flauw idee hoe hij positioneel moet staan. Waanzinnige aankoop geweest.

07-09-2024 21:43

FdJMdL +4505

dat zegt vooral veel over Bosnië, matige speler. Maar niet zo slecht dat ie onverkoopbaar is

07-09-2024 13:56

JohnDylan +21983

Ik zou Tahirović de speeltijd van Vd Boomen geven. I denk dat als Tahirović de komende twee jaar in de basis van een subtopper in de Eredivisie had gestaan hij over een jaar of twee een goede speler was geweest (met een veel grotere transferwaarde).

07-09-2024 13:54

OuweDibbes +11838

Ozy helemaal eens, deze kan je in het rijtje plaatsen van Sutalo Gaaei. Opeens kunnen ze wel voetballen als ze in een voetballende ploeg staan met zelfvertrouwen. In potentie onze beste middenvelder, maar als je in een ruk team bij je eerste wedstrijden meteen de lijnen moet uitzetten dan sneeuw je onder.

07-09-2024 14:55

JohnDylan +21983

Inderdad, zonder verdedigende organisatie was het lastig voor alle spelers. Tahitović zal ook vast veel beter spelen nu de ruimtes kleiner zijn en de spelers van elkaar weten wat ze zullen staan en gaan.

07-09-2024 14:58

OuweDibbes +11838

Moet ik de makkelijke wedstrijden gewoon wat meer de kans krijgen.

07-09-2024 15:00

MalleEppie +15113

Gaf echt een aantal goeie assists vorig jaar. Als hij verdedigend verbetert kan hij nog een goeie 8 voor Ajax worden.

07-09-2024 13:46

Turbo +41917

Deze jongen gaat nooit van z'n leven een fatsoenlijke half worden.

Is in alles een 6, maar omdat ie zó zwak positioneel, defensief en qua handelingssnelheid is maakt iedereen er nu een 8 van puur om z'n gebreken te verbloemen uit liefdadigheid. Hoe verder je Benji naar voren zet, hoe slechter het wordt. Zoals we nu ook zien met Branco, die nóg meer opvalt in negatief opzicht nu hij als half gebruikt wordt.

Een speler met de lichaamsbouw, handelingssnelheid en het fysieke profiel/motoriek van Benji gaat nooit een goede 8 voor Ajax worden. Dan laten we zijn niet al te bijzondere voetballende kwaliteiten nog buiten beschouwing.

07-09-2024 14:02

Piet Henk Kippenhof +2711

Jammer dat hij zo snel is opgegeven.
Zat echt wel een redelijke speler in. Dat zag je bij vlagen al onder die kutcoaches.
Tegelijkertijd snap ik ook wel dat we verder kijken.... Volgens mij begonnen die drie niet allen op 0 dit seizoen. Tahirovic begon op -2.
echter gezien we nu uitkomen bij Mannsverk en Vd Boomen denk ik dan ook ''zijn die nou echt beduidend beter?''

07-09-2024 13:45

Ajaxsupporter02 +14005

Hoezo begonnen op -2? Stond in de eerste wedstrijden gewoon 45 min op het middenveld en werd daarna minder omdat hij dus weinig liet zien.

07-09-2024 14:20

edalm +4930

Ga bij dit soort wedstrijden lekker staken

07-09-2024 13:37

Picasso +6609

Ik hoop dat Ajax hem een tijdje in Jong als centrale verdediger laat spelen, net zoals Ten Hag met Frenkie heeft gedaan, om zijn verdedigende kwaliteiten verder te ontwikkelen. Dan kan hij een goede 6 worden voor Ajax.

07-09-2024 13:34

WantAmsterdam +116101

Probleem is dat hij dan minder aan zijn handelingssnelheid gaat werken, en dat vind ik op dit moment een nog groter probleem. Had hij een hoge handelingssnelheid was hij voetballend echt een goeie 6.

07-09-2024 13:42

wijzijndebeste123 +163598

Eens, Want. Centraal achterin heb je t spel voor je en meer tijd. Hij moet op 6 en zijn oriëntatie en handelingssnelheid verbeteren.

07-09-2024 13:55

Picasso +6609

Dat is waar, maar dan zie ik hem liever op 8, hij is van nature een aanvallend ingestelde speler. Als enkele 6 vind ik hem verdedigend niet sterk genoeg. Als je met een double pivot gaat spelen dan kan het wel

07-09-2024 14:43

WantAmsterdam +116101

Ik vind hem voetballend veel meer een 6 dan een 8 voor Ajax. verdedigend kan hij iets zeer goed, en dat is onderscheppen. Dat is een zeer handige kwaliteit voor een 6.

07-09-2024 14:44

eenAjaxfan +20314

Ik heb er nog wel vertrouwen in dat hij van waarde gaat zijn voor Ajax.
Maar dan moet hij er wel voor knokken.
Afwachten of hij dat kan.
Edit: ik zou hem eerder minuten geven dan V.d. Boomen.
Die voegt niet veel toe.
Versiert alleen maar uitgooien voor de tegenstander als hij met zijn "passes" gaat strooien.

07-09-2024 13:29

Altijdindestraat +39977

Hoop dat hij het licht heeft gezien, er zit een goeie voetballer in.

07-09-2024 13:28

Danielson +50294

Snel terug naar selectie Ajax 1. Een van de weinige middenvelders met inzicht en een beslissende pass. Scoort ook nog met enige regelmaat.

07-09-2024 13:22

Ajaxsupporter02 +14005

Heeft in totaal 2 goals gemaakt voor Ajax..

Zijn lange pass is zijn enige wapen.

07-09-2024 14:18

Ricoteb +53174

Bij het mega gebrek aan buitenspelers, kan ik me bijna niet voorstellen dat Tahirovic geen minuten gaat maken. Farioli heeft in de voorbereiding regelmatig Berghuis en Fitz-Jim op de flanken gebruikt. Dan zou er toch ruimte moeten komen ergens op het middenveld

07-09-2024 13:16

Moooo +3965

Nog vlees nog vis, mist handing snelheid.

Toen hij bij Ajax kwam was ik nog wel blij verrast.
Daarna werdt het met de dag minder en minder de laatste oefenwedstrijden waren dramatisch. (Gruwelijk slecht)
Het zal inderdaad wel met speeltijd te maken hebben, daarom moet hij zich ook makkelijk opstellen en zichzelf laten zien bij een ander team.
Het probleem is dat hij heel veel loon verdient, ga je sportief of ga je banken en geld vangen.

Geen team betaald het loon van Ajax namelijk, die interesse hebben in een Tahirovic.

07-09-2024 13:12

Picasso +6609

Hij verdient nog geen 6 ton. Dat is helemaal niet zoveel. Minder dan bijvoorbeeld Van Axel-Dongen

07-09-2024 13:29

Moooo +3965

Eerlijk gezegd dacht ik dat hij voor meer op huishoudboekje stond.
600k is inderdaad erg veel, maar voor de eredivisie een top salaris, mogelijk dat ik mij vergiste in Wijndal..

Ja van Axel Dongen, die verdient schrikbarend veel, zeker voor iemand die eigenlijk weinig tot niks heeft laten zien bij het eerste elftal..

Wel is het goed dat Tahirovic wel zijn minuten krijgt in de beker, nationaal team.
Mogelijk speelt hij wel een goede pot vanavond en komen er nog teams voor hem melden

07-09-2024 15:05

wijzijndebeste123 +163598

Onder Van t Schip kan je spelers feitelijk nauwelijks beoordelen.

07-09-2024 13:35

Ajaxsupporter02 +14005

Bij Roma was hij ook niks bijzonders. Niet voor niets dat alleen middenmoot Serie A clubs of zelfs laagvliegers hem wilden hebben.

07-09-2024 14:21

jerryisthename +31745

Wijs advies van een mooie technische voetballer vroeger! 👍🏼

07-09-2024 13:11

Elayais +5069

Bij vlagen wel goede dingen gezien van hem afgelopen seizoen. Lijkt zeker talent in die jongen te zitten. Maar er zal ook een reden zijn dat hjj is afgevallen in de voorbereiding. Een Fitz-Jim heeft bijvoorbeeld laten zien dat deze trainer te overtuigen is als je presteert en het laat zien.

07-09-2024 13:08

dod +605

Tahirovic moest zich richten op de 6 positie terwijl hij altijd spits heeft gespeeld en meest recent op 10.
Misschien volgas richten op de 10 positie(of 8).
Hij was in de 16 aanvallend best wel oke en steekpassjes vooruit ook wel goeie dingen gezien, maar verdedigend drama, zeker onder druk.

07-09-2024 12:58

Jeffrey.W72 +462

Zou het een goede vervanger van Berghuis zijn?

07-09-2024 13:25

Diemenaar +280

Nee. Gewoon zo snel mogelijk verkopen voor ieder bod.

07-09-2024 21:46

Juan62 +46179

Toch kan die gozer goed voetballen, dat hebben we bij vlagen vorig seizoen gezien,
maar blijkbaar iets met zijn mentaliteit, prinsjes gedrag .

Ik hoop dat hij het licht snel ziet kan hij de opvolger van Henderson worden

07-09-2024 12:48

AlexLitmanen10 +14370

Hij kan niet verdedigen of een bal afpakken
Een lantaarnpaal heeft nog meer weerstand.

Aan de bal is het probleem niet eens

07-09-2024 14:24

VOETBALisOORLOG +1780

We gaan vanavond zien hoe goed hij is

07-09-2024 12:43

Laudruppeltje +3956

Als Gaaei aangeeft dat er vorig seizoen niet op verdedigen werd getraind, snap ik wel dat Tahirovic niet uit de verf kwam.

Hij zal keihard moeten werken om bij het 1e te komen en dan denk ik dat Benjamin stappen gaat maken onder deze trainer.

07-09-2024 12:41

MarkP +21671

Hij heeft een trage handelingssnelheid maar dat heeft vd boomen ook, ik word v allebei niet vrolijk.

07-09-2024 12:40

MaxPower +2595

Zijn inderdaad best vergelijkbaar vind ik. Tahirovic heeft wat meer duelkracht en vd boomen weer een betere traptechniek. Beiden een lage handelingssnelheid. Als Tahirovic nog wat tactisch zou groeien en qua positie kiezen dan zie ik wel een interessante 6 in hem. Hij heeft me ook al wel een aantal keer verrast met slimme steekballen.

07-09-2024 12:51

trodat4030 +96552

Tov vd Boomen kan je Tahirovic iig nog redelijk dynamisch noemen, al zitten zij dichter bij elkaar dan Benji en een Frenkie bijv. Ik ben geen fan en vind beiden heel ver af zitten van typische Ajax-middenvelders (Branco nog het meest overigens, misschien wel van alle middenvelders uit de geschiedenis).

07-09-2024 12:59

Turk +309

Tahirovic boven vd boomen. Hij is jonger zit meer rek in en kan dus meer geld oplevern in de toekomst. Kwalitatief scheelt het allemaal niet zoveel en komt vd boomen niet tot zijn recht in het huidige systeem.

07-09-2024 12:39

GAjax31 +16071

Ik vond Tahirovic zwak beginnen, maar tegen het einde van de eerste seizoenshelft vond ik hem wel duidelijk beter. Alleen toen werd Henderson gehaald, en werd hij eigenlijk overbodig. Begrijp dus wel dat ie wel mocht, maar zie nog steeds wel toekomst in hem. Meer dan in bijv. Branco, die 8 jaar ouder is maar niet beter.

07-09-2024 12:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.