Romano: 'Meerdere clubs hebben zich bij Ajax gemeld voor Tahirović'

door Jon van Dam 106

Bron Fabrizio Romano

Romano: 'Meerdere clubs hebben zich bij Ajax gemeld voor Tahirović'

door Jon van Dam 106

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Benjamin Tahirović is waarschijnlijk bezig aan zijn laatste weken in dienst bij Ajax. Volgens transferexpert Fabrizio Romano is er genoeg interesse in de 21-jarige middenvelder. Zo zouden er al meerdere gegadigden clubs zijn geweest die zich bij Ajax hebben gemeld.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Onlangs kreeg Tahirović samen met Silvano Vos, Owen Wijndal, en Borna Sosa te horen dat ze overbodig waren bij Ajax 1. Trainer Francesco Farioli legde uit dat hij met te veel spelers op het trainingsveld stond. Daardoor was het noodzakelijk om te reduceren in het aantal participerende Ajacieden. Omdat het viertal een aanzienlijke transferwaarde vertegenwoordigt, besloot Ajax dat zij mogen uitkijken naar een nieuwe uitdaging. Later werd ook bekendgemaakt dat Naci Ünüvar niet in de plannen van Farioli voorkomt.

Kort daarop liet Farioli weten dat het een lastige beslissing was om het vijftal spelers te passeren. 'De laatste weken werd de groep steeds groter. We proberen alle spelers de beste omstandigheden te bieden, maar op een zeker moment moet je een beslissing nemen. Het is mijn verantwoordelijkheid ergens een lijn te trekken.'

'Ik heb met alle jongens persoonlijk gesproken en ze uitgelegd waarom ik deze beslissing heb genomen. Dat was zeker moeilijk, want ze hebben allemaal hun eigen kwaliteiten. Het zijn nog altijd contractspelers, dus het is geen definitieve beslissing. Het is sowieso voor de komende dagen. Daarna kijken we verder.'

Tahirović in Amsterdamse dienst

Tahirović werd in de zomer van 2023 door toenmalig technisch directeur Sven Mislintat naar Ajax gehaald. De Bosniër kwam over van AS Roma, dat 7,5 miljoen euro voor hem ontving. Tijdens zijn eerste seizoen in Amsterdam kwam Tahirović tot 37 officiële duels in de hoofdmacht. Daarin wist hij twee keer het net te vinden en bracht hij viermaal een teamgenoot in stelling. Tahirović staat bij Ajax nog onder contract tot de zomer van 2028.

Lees meer over:
Plaats reactie

ProfessorX +19827

wat mij steeds opvalt bij spelers dat jullie sommige zo snel afdoen als "hij kan er niets van , is een grijze muis, Kan niet voetballen enkel hard rennen etc etcetc " de meest stompzinnige opmerkingen over spelers die hun best doen voor Ajax en elke keer weer laten blijken dat het wel meevalt allemaal en achteraf steeds beter worden .

Ik benoem ze voor nu even : Sutalo , Mannsverk , Forbs ,Gaaei 4 mislintat spelers die keer op keer afgebrand werden en worden en niet uitmaakt wat ze laten zien jullie bashen dat wel (of PSV ? FEY supporters).
De gene die problemen veroorzaken in deze selectie zijn Akpom , Taylor en nee ik zeg niet slechte voetballers integendeel zijn 2 spelers die niet passen bij Ajax.

Akpom is geen spits een speler rond een spits een 442 speler en dat speelt Farioli niet .

Taylor is echt teveel bezig om uit te blinken en loopt daar door stee vast in de weg of geeft slechte passen ( Forbs) en de andere speler krijgt de schuld , omdat de ander het niet afmaakt echt krankzinnig en maar volhouden hoe slecht ze zijn terwijl ze steeds meer laten zien hoe fout jullie ermee zitten .

Tahirovic is een leuke speler , maar ik zou hem juist verhuren net als Vos.

Sosa, Wijndal,Medic , UNuvar en Rasmussen zijn overbodig en kunnen gewoon normaal ergens anders naar toe (verkoop) tot zo ver de teruggezette spelers .(buiten Medic om)

van de Keepers kunnen Gorter en Rullli gewoon verkocht worden waarvan akte voor Rulli is ook veel beter voor deze mannen

voor de meeste spelers die willen gewoon blijven en voor hun kans gaan en dat is helemaal niet erg juist te waarderen.

Kom ik bij Bergwijn en Rensch wat gaan die doen weg of blijven of 1 weg ?? geen idee , maar zoals het nu aanziet wordt Bergwijn overbodig aangezien ik voor mix Godts / Forbs ga "soms heb je de een harder nodig dan de andere en andersom" keuzes zat .

Ook zie je namen langskomen en dan denk ik "wat doe je met die andere spelers dan ? en wil je weer helemaal opnieuw gaan beginnen ? "

Er is een groeps proces aan de gang een goede klik tussen de spelers die nu weten te kunnen bouwen op Farioli zijn vertrouwen en dat willen jullie weer onderuit halen bijzonder raar .

Maar ja 18 miljoen mensen 18 miljoen meningen en ergens zit de waarheid , maar geloof me niet op AS of VP VZ VI dT AD of wat dan ook , maar bij Ajax zelf met hun technische team .

12-08-2024 16:06

Ajacider +4913

Bij Ajax zelf ook niet getuige de vrije val van de afgelopen jaren.

12-08-2024 21:37

ProfessorX +19827

klopt helemaal wat je zegt

13-08-2024 07:38

NW23 +5051

Ik blijf het jammer vinden. Ik denk dat deze jongen heel veel potentie heeft. Het zou mij helemaal niet verbazen als hij via een andere route naar de absolute top gaat - en dan slaan we ons toch op de kop straks dat we hem nu min of meer wegjagen voor een paar miljoen.

12-08-2024 09:48

Ajaxsupporter02 +14024

Wat voor club in de absolute top? Nooit een club met de speelstijl van Arsenal of City.

12-08-2024 11:42

NW23 +5051

Gewoon 1 van de topclubs in Engeland, Spanje, Italië of Bayern. Je moet niet naar de huidige Tahirovic kijken. Deze jongen heeft veel potentie en kan op elk aspect gaan verbeteren.

12-08-2024 11:52

Ajaxsupporter02 +14024

Dan kan je dat wel van iedereen zeggen.

Hij gaat nooit snel en wendbaar worden en als je dat niet bent dan moet je echt extreem snel denken. Zoals een Kroos. Dat zie ik bij hem niet gebeuren. Sowieso heeft hij nog heel veel tekortkomingen.

12-08-2024 12:05

NW23 +5051

Ik zie in hem veel kwaliteiten en verwacht dat zijn minpunten nog (sterk) gaan verbeteren. De hamvraag is inderdaad in hoeverre hij gaat verbeteren qua handelingssnelheid. Dat is lastig te zeggen en essentieel voor hoever hij gaat komen. Als hij daar echte stappen in kan zetten, dan is de sky de limit voor hem. Verder is hij namelijk vrij compleet. Loopvermogen, duelkracht, scorend vermogen en soms ook een heerlijke pass. Dat zijn echt aspecten van een complete speler. Zijn ontwikkeling qua handelingssnelheid gaat bepalen waar zijn plafond ligt.

12-08-2024 16:13

Ajaxsupporter02 +14024

Hij heeft soms een hele goede dieptebal, maar qua combinerend vermogen en korte passing is het allemaal wat minder. Scorend vermogen valt mee toch? Waar heeft hij echt veel goals gemaakt?

12-08-2024 16:29

NW23 +5051

Hij heeft vorig jaar laten zien doelpunten te kunnen maken. Op de juiste plek te kunnen komen. Uiteraard speelde hij in een rol dat hij vaak de achterste middenvelder was, dan kom je in principe niet vaak in die positie. Toch vond ik dat hij dat vorig jaar vrij goed deed. Zou hij als lopende 8 spelen, dan zou hij er veel vaker komen en is het niet zo'n moeilijke conclusie dat hij meer zou scoren.

12-08-2024 19:07

Baco123 +6322

Mooi zo snel mogelijk verkopen
Zodat we zelf wat kunnen gaan doen op de transfermarkt

12-08-2024 09:30

Dirk +7014

Weg met doe lamme trage gozer...

12-08-2024 09:00

Man40 +1431

Mooi ook snel verkopen

12-08-2024 08:30

Michael 1974 +21985

Dus outcoming de komende week?

Rulli
Wijndal
Vos
Tahirovic
Medic
Aertssen
Sosa
Akpom
Forbs

Druk op kantoor deze week

12-08-2024 07:43

Alexander40 +6114

outgoing.....incoming.....

12-08-2024 09:01

AFCA7 +205

Tenzij hij bedoelt dat ze uit de kast moeten komen...

12-08-2024 09:34

Michael 1974 +21985

Haha….outgoing natuurlijk

12-08-2024 10:39

Michael 1974 +21985

En uit de kast komen mogen ze ook

12-08-2024 10:39

ProfessorX +19827

Vos en Forbs nee zet dan bergwijn erbij

12-08-2024 15:46

Michael 1974 +21985

Voor mij hoeven die niet weg nee, en bergwijn wel, dus die had er bij moeten staan

12-08-2024 16:59

Bassey +8195

Tahirovic heeft een groot potentieel daar ben ik van overtuigd.
Maar voor 10 miljoen moet je het doen

12-08-2024 06:41

Dirk +7014

Ik breng hem zelf weg

12-08-2024 09:01

AmsterdamsTrots +1990

Veel wedstrijden gespeeld vorig jaar en daarbij goede en slechte momenten afgewisseld. Als middenvelder daardoor ook een groot aandeel gehad in die 61 tegendoelpunten. Dat helpt hem nu niet mee aangezien Farioli alle wedstrijden terug gekeken heeft en daarbij op de training Benji prima heeft kunnen beoordelen. Verkeerde tijd verkeerde plek voor hem, gun hem een mooie carrière die ongetwijfeld gaat komen maar voor ons nu niet bruikbaar.

12-08-2024 01:44

Lazell +16989

Zeg het naar heren. Mannsverk of Tahirovic? Die eerste is nu meer betrouwbaar, maar denk dat die 2e een hoger plafond heeft.

12-08-2024 01:10

NW23 +5051

Precies dit. Ik zou dus veel liever Mannsverk weg doen.

12-08-2024 09:49

OuweDibbes +11855

ZIe liever Tahirovic dan een grijze muis als Mannsverk

12-08-2024 10:17

Ajaxsupporter02 +14024

Mannsverk lijkt een grijze muis, maar gisteren toch ook weer heel vaak de oplossing naar voren met een kleine dribbel of pass. Ook verdedigend zit hij er ontzettend vaak tussen waardoor je snel kan omschakelen. Helaas stonden er 2 matige spelers voor hem op het middenveld.

12-08-2024 11:43

ProfessorX +19827

dat zien de papegaaien niet kunnen enkel mee lullen

12-08-2024 15:47

WeirdAJAX +12176

Laten we hopen dat de Tahiro deal snel rond is.

12-08-2024 00:50

Artemio +31956

Dit is de light versie van Nemanja Matic. Niet erg, maar past niet bij Ajax. Als 6 is hij onrustig/positioneel zwak/traag/kort wegdraaien is niet aan hem besteed en opendraaien wanneer hij de bal krijgt doet hij niet aan.
Zijn spel aan de bal is prma. Wisselt balverlies af met soms mooie passes.

12-08-2024 00:03

AvBfafi +1103

Verkeerde tijd, verkeerde plaats. Gaat in een andere omgeving echt wel kunnen excelleren, maar wij hebben simpelweg te veel (dezelfde) middenvelders. Hopelijk weet Ajax naast een transfersom een mooi doorverkooppercentage af te dwingen, dat zou zomaar nog eens veel geld op kunnen leveren!

11-08-2024 23:54

Babangida83 +23887

Hehe, dan kunnen de paniektantes hier weer even rustig ademhalen. Het komt goed mannen. Bij onderhandelen is geduld hebben één van de belangrijkste factoren.

11-08-2024 23:12

stefaanovic +2690

Ik zie in Tahirovic een beetje iets van Matic en zie het wel gebeuren dat hij een mooi rijtje clubs in zijn palmares gaat realiseren

11-08-2024 23:00

Rockpotje +9560

Ik vind Tahirovic zo'n speler die kwaliteiten bezit die meteen opvallen in zijn passing en zijn fysiek, maar gewoon geen perfecte plaatje is voor een specifieke positie. Het is een beetje hetzelfde als vroeger met Bazoer. Die was in Jong Ajax al heel goed maar kon in een hoger tempo eigenlijk gewoon niet mee op ons middenveld. Uiteindelijk heeft hij pas na vallen en opstaan zijn plek als centrale verdediger gevonden.

Ik zou het interessant vinden om Tahirovic een half jaar in Jong Ajax te laten spelen als rechter centrale verdediger en hem op die positie ook als backup te gebruiken achter Sutalo. Met zijn crosspasses kan hij aan de bal vanuit achteruit echt iets extra's bieden. Maar Farioli heeft ook wel weer gelijk om een ervaren speler achter Sutalo te halen met de huidige selectiesamenstelling. En je kan een speler als Tahirovic met onze huidige financiële situatie nou eenmaal niet voor de leuk er bij houden.

11-08-2024 23:00

BillSplate +9695

Bazoer kwam toch juist als een komeet in Ajax 1? Zijn gedrag hield hem tegen en dat ging mis onder Bosz.

12-08-2024 00:05

Rockpotje +9560

Hij stond heel jong in de basis. Maar dat betekent niet dat het ook goed was. Vanaf 14/15 begon het beeld van het Ajax onder De Boer flink te draaien en dat was mede omdat het middenveld totaal niet klopte. 15/16 weten we allemaal nog wel. Het was allemaal degelijk, maar het middenveld Klaassen, Bazoer, Gudelj was niet om aan te gluren. Bosz heeft het middenveld daarna een totale makover gegeven wat meteen ten koste ging van Bazoer. Daarna is hij zich pas vervelend gaan gedragen.

12-08-2024 00:16

Standby +9918

Ik vind dit oprecht jammer. Als wij als club stabieler waren geweest en Steijn (en Schip) nooit waren aangesteld dan had dit wel een succes kunnen worden.

23/24

In de eredivisie:
26 wedstrijden gespeeld, waarvan 18 wedstrijden gestart. Gemiddeld 65 minuten per wedstrijd (over deze 26 wedstrijden dus).
2 doelpunten
4 assists

Op zich prima cijfers. Ik vind hem kwa intelligentie ook prima als je ziet hoe hij anticipeert op situaties. Vorig jaar hield hij zich redelijk goed staande tijdens wedstrijden waarin hij praktisch alleen op het middenveld stond. Ook heeft hij een goede lange pass. Zijn korte pass, dribbel en wendbaarheid kunnen beter, maar laat Ajax nou net een plek zijn waar spelers zich normaal gesproken kunnen ontwikkelen. Zo'n plek was Ajax jammer genoeg niet het afgelopen jaar.

Uiteindelijk had ik liever Taylor of van den Boomen zien vertrekken dan Tahirovic. Voor Tahirovic is dit overigens wel een goede ontwikkeling, die kan een nieuwe start maken en naar een club gaan waar hij waarschijnlijk meer speeltijd zal krijgen. Ik ga het vervolg van zijn carrière wel volgen denk ik.

11-08-2024 22:51

AFCA-Driebergen +22195

Vind ik op zich wel jammer. Tahirovic heefr echt wel goede dingen laten zien. Zo beschikt hij over een geweldige dieptepass. Ik denk dat er ook nog veel meer in zit dan dit.

Ik hoop vooral dat Akpom en Sosa deze week nog verkocht worden. Dan kunnen wij wat meer doorpakken. En als het dan ook nog kan graag Rensch verkopen.

11-08-2024 22:42

Ajaxsupporter02 +14024

Hij heeft alleen essentiele tekortkomingen voor het Ajax niveau waar je niet mee wegkomt op het middenveld. Gebrek aan handelingssnelheid, motoriek en spel in de kleine ruimtes.

Meer een speler voor een verdedigende ploeg.

11-08-2024 22:45

fc Barcelona_ke +19246

we hebben eigenlijk veel dezelfde types in huis. taylor henderson tahirovic hlynsson vd boomen.
Hlynsson zie ik graag behouden. rest mag van mij weg. typisch berghuis kwaliteiten hebben we nodig op middenvelder. Rosario is juist andere type! hij is puur stofzuiger! natuurlijk heb ik liever betere stofzuiger! geld is er niet!

11-08-2024 22:46

HertogH +15843

Vlees noch vis, zou een vertrek dan ook van harte toejuichen.

11-08-2024 22:41

xstaniox +15071

Ik heb zomaar het gevoel dat we, met de juiste onderhandelings kwaliteiten, nog best wel eens winst kunnen maken op Tahirovic.

Zou het jammer vinden van de potentie, maar gezien de behoefte aan geld het nog niet eens heel erg vinden als hij kan vertrekken.

11-08-2024 22:41

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Lijkt mij ook. Als er veel clubs achter hem aanzitten... hij kostte 7 mil toch? Met nog 4 jaar een contract, jong, 37 wedstrijden Ajax 1 vorig jaar, en Bosnisch international zou je 10 miljoen wel moeten kunnen krijgen

11-08-2024 23:12

FdJMdL +4505

matige speler dus prima keuze

11-08-2024 22:38

cl=5! +5373

Ingetogen inkakkert

11-08-2024 22:38

Apoc9 +1663

13 in een dozijn...

11-08-2024 22:37

OuweDibbes +11855

Ik zie liever Tahirovic dan Henderson..

11-08-2024 22:30

AjaxMadrileen +758

Hoe heet je blindengeleidehond?

11-08-2024 23:17

OuweDibbes +11855

henderon moet qua kosten 7 keer beter zijn dan Tahirovic als we het salaris gaan rekenen, dus denk dat jij je ogen moet gaan laseren.

12-08-2024 09:28

AjaxMadrileen +758

Ja, heel logisch. Salaris en kwaliteit zijn lineair aan elkaar natuurlijk, helemaal vergeten. Zo is Ronaldo (200 miljoen per jaar) grofweg 13,5x beter dan Mbappe (15 miljoen per jaar).

Ik vind ook dat Henderson nog meer zou moeten brengen voor het salaris wat hij verdient, maar er staat wel iemand die heel erg constant speelt. Van Tahirovic kan je dat niet zeggen, die speelt de ene wedstrijd een 8 en de volgende een 3. Je hebt stabiliteit en ervaring nodig, zeker op je middenveld.

12-08-2024 10:23

OuweDibbes +11855

Ik heb Tahirovic meerdere keren een bal zien geven, wat ik buiten Ramaj niemand zie doen in deze selectie. De enige meerwaarde die Henderson brengt is iemand verrot schelden en een beetje coachen.. En schijnbaar doet hij dat laatste ook te weinig getuigende dat Pasveer opeens op doel staat.

12-08-2024 10:25

AjaxMadrileen +758

Juist… wat een ongelofelijk goede kijk heb jij op voetbal hahaha. Ik ga hier niet eens serieus meer op reageren, fijne dag verder!

12-08-2024 11:43

OuweDibbes +11855

Ohh was je reactie serieus?

12-08-2024 13:02

ajax4ever001 +18432

We weten je haat richting Henderson nu wel hoor.. genoeg nu! Eigenlijk moet je je ogen uit je kop schamen om spelers zo af te vallen ronduit laf dan ben je wat mij betreft geen echte voetbalsupporter

11-08-2024 23:19

OuweDibbes +11855

Wat lul jij nou slap, heb hier nog nooit 1 bericht over Henderson geplaatst. Denk dat jij spoken ziet en terug moet naar je psychiater..

12-08-2024 09:28

AjaxHato +4612

Er is interesse in meerdere spelers. Maar ondertussen zitten ze er nog en willen clubs vnl huren..
Schiet niet op als er ook nog maar zoveel procent geïnvesteerd mag worden in nieuwe spelers

11-08-2024 22:27

GGXIII +6511

Aertssen in belangstelling Heerenveen

11-08-2024 22:27

AFCA-Driebergen +22195

Verkopen. Gaat het niet redden.

11-08-2024 22:39

Jake the Snake +17349

Lees: geen enkele club is nog concreet maar Ajax vraagt via Romano toch even aandacht voor deze jongen die ook nog mag (moet) vertrekken.

11-08-2024 22:25

JohnDylan +22015

Ik denk dat Tahirović een goede speler wordt maar Ajax heeft niet de tijd om daar op te wachten nog de speelstijd om in hem te investeren zodat hij dat niveau haalt. Het is jammer dat ze in een financieel mindere positie verkeren want anders hadden ze Tahirović twee seizoenen kunnen verhuren om daarna voor een veel hoger bedrag verkopen.

11-08-2024 22:23

Amsterdamnoord +6042

Ik heb ook altijd dat gevoel bij hem, maar zijn gebrek aan spelinzicht is toch wel een groot minpunt

Of komt dat hoger op het veld denk je minder tot uitdrukking?

11-08-2024 22:29

AFCA-Driebergen +22195

Spelinzicht ontbreekt bij hem? Je moet hem soms eens zien hoe goed hij spelers in de diepte stuurt met geweldige passes. Daar komt ook spelinzicht bij kijken. Ik denk niet dat dat ontbreekt bij hem dan.

11-08-2024 22:40

Amsterdamnoord +6042

Ik heb het vooral over zij positionering

11-08-2024 22:46

Tinus +10308

Tahirovic heeft best wel aanvallend spelinzicht. Getuige ook een aantal prachtige dieptepasses en assists afgelopen seizoen. Die kan hij echter alleen geven als hij voldoende tijd krijgt en dat krijgt hij nu eenmaal meestal niet.
Verdedigend vind ik het ook niet geweldig. Hij anticipeert vaak niet goed en kiest om te corrigeren vaak voor een tackle die dan te laat is waardoor het middenveld open ligt. Ik denk dat hij op termijn nog een hoop kan leren en een goede middenvelder kan worden, maar daar hebben we er al genoeg van.

11-08-2024 22:51

JohnDylan +22015

Ik denk dat het vooral een enorm gebrek aan ervaring in die rol is. Sowieso denk ik dat hij alleen geschikt is voor een rol als rechtermiddenvelder in een double pivot waarbij hij een controlerende middenvelder naast zich heeft staan. In het huidige systeem van Ajax zie ik geen rol voor hem.

11-08-2024 23:50

Rodsje +14708

Oud nieuws! Heb ik al paar dagen geleden gemeld😜

Ook Akpom zoals ik al zei…

11-08-2024 22:22

Slang3 +45850

akpom wat?

11-08-2024 22:28

Rodsje +14708

De interesse, meerdere clubs hebben zich bij zaakwaarnemer Akpom gemeld

12-08-2024 00:08

Goudhaantje89 +5425

12 miljoen !!!!

11-08-2024 22:20

Kerel +1475

Nou, daar zit je aan vast.
Neem je hem zo mee of wil je een tasje.

11-08-2024 22:41

hatodetoekomst +565

Tasje 10 cent

12-08-2024 04:34

Dolblij +45043

Doe eens een bod!

11-08-2024 22:19

Turbo +41927

Prima. Ernstig onder-ontwikkelde speler die sommige basics nog moet leren. Daar gaat ie bij ons de tijd niet voor krijgen. En als finished product zou ie nog steeds moeizaam passen bij onze speelstijl. Is gewoon geen goede aankoop geweest. Geen match.

11-08-2024 22:17

OwenStevenDalberg +27486

Ik denk dat hij veel meer potentie heeft dan Taylor. Taylor die na 4 seizoenen nog steeds dezelfde fouten maakt moet door geselecteerd worden. (iets waarvoor Vos na een paar wedstrijden al weggestuurd wordt). Deze jongen heeft pas 1 seizoen de kans gekregen. En heeft toch wel veelbelovende dingen laten zien.

11-08-2024 22:17

Aram +17988

Helemaal mee eens.

Op een middenveld met Taylor is het lastig spelen en Tahirovic deed dat redelijk, op zijn minst was hij veel beter dan Taylor, en dat in zijn eerste jaar.

Ik denk dat hij een goede speler gaat worden die geld waard is. Daarom zou ik hem houden, desnoods tijdelijk in JA.

Taylor moet je zsm verkopen nu hij nog iets waard is. Heeft zijn kansen niet benut en maakt alle sprlers om hem heen slechter. Absurd dat Kroes hem in een rijtje met Hato en Brobbey zette.

11-08-2024 22:21

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Ik neem die uitspraken van Kroes dan ook totaal niet serieus. Logisch dat hij net de paar spelers uit eigen jeugd noemde, want dan kan je bij de fans niet meer stuk. Hato komt ook nog tekort om onderdeel van een geraamte te zijn, die maakte nog veel fouten, al heeft hij wel heel veel potentie

11-08-2024 23:15

Woutert.v +177

Wat heb je dan gezien? Tikkies terug? Niet om Taylor nou de hemel in te prijzen, maar die heeft ten minste nog flair. Veel mensen vergeten dat hij bij JOranje best aardige potten heeft gespeeld in het afgelopen kutseizoen. Dat zegt wel iets.

Maar: van Taylor mag je meer verwachten
Bij Tahirovich denk ik dat we het wel gezien hebben

11-08-2024 23:21

caspervans +5348

Helemaal met je eens, behalve over Vos. Daar zie ik echt heel weinig Ajax-potentie in. Benji vind ik wel een hele leuke speler die veel meer bij Ajax past dan Taylor als je het mij vraagt.

12-08-2024 00:43

TheRiviera +5476

Hoe kom je op 4 seizoenen? Afgelopen seizoen was pas zijn 2de volledige seizoen als basisspeler. De twee seizoenen daarvoor kwam hij sporadisch in actie en van jonge talenten kan je fouten verwachten.

Taylor brak in de afgelopen twee minderen seizoenen. Het is niet zo dat hij continue fout op fout maakt in 4 geslaagde seizoenen achter elkaar. Overdrijven is ook een vak.

12-08-2024 01:25

Ferd +38469

"4 seizoenen".... hij brak door in het laatste seizoen van Ten Hag, dat is dus 2 ½ jaar terug. Hou het wel bij de feiten svp.

En hij liet vorig seizoen ineens enorme progressie zien, hij werkt nu harder en laat zijn man niet meer zo vaak weglopen dus 'maakt nog altijd dezelfde fouten' is puur jouw negatieve perceptie.

Taylor maakt nog fouten en is op dit moment z'n basisplaats niet waardig, maar jij overdrijft echt enorm.

12-08-2024 05:02

Bjorn +12418

Matige speler. 6 of 7 miljoen met 10 a 15% doorverkoop en exit.

11-08-2024 22:16

JanBiesbos +29045

Doorverkoop percentage afdwingen in iedergeval

11-08-2024 22:15

036AFCA97 +146646

Lekker. 7/8 miljoen vangen en doorrrr.

Hopelijk gaan Akpom, Forbs, Sosa, Bergwijn en Medic ook snel officieel weg. Harken dat geld.

11-08-2024 22:13

barry1988 +24011

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1218541/psv-broedt-op-huurdeal-met-ajax-stewart-wil-graag-en-vertrouwt-op-bosz.html

PSV wil Wijndal huren.

Ontopic: voor een goed bod Tahirovic laten gaan. Je moet verkopen en Tahirovic is goed te vervangen.

11-08-2024 22:12

AjaxDordt +14037

Voetbalprimeur....

11-08-2024 22:13

jollie18 +9861

PSV kan hem lekker kopen

11-08-2024 22:15

JesusZoonVanGod +5826

Je gaat dat tuig uit dat dorp toch niet helpen?

Ze zijn geschrokken van de vraagprijs voor Goossens, dus daar haken ze op af. We zouden gek zijn als we dan voor een schijntje een speler aan ze leveren. Laat ze maar lekker dokken voor een alternatief.

11-08-2024 22:16

barry1988 +24011

Hier gaat Ajax toch nooit mee akkoord.....mag ik hopen!

11-08-2024 22:23

afca1985 +21279

10 Miljoen, en anders optyfen, we gaan hun niet helpen als ze zelf in nood zijn in de verdediging. Hadden ze andersom ook niet gedaan

11-08-2024 22:35

Ferd +38469

prima, huursom van 8 miljoen voor een seizoen. Of kopen voor 12.

12-08-2024 05:03

DeKenner +9292

Tahirovic, ik vond het echt een grijze muis. Totaal overbodige aankoop (al hadden we die wel meer vorig seizoen). Heeft niets waar ik me als supporter mee kan identificeren. Snap dan ook niet zo goed dat er nog mensen zijn die hem willen behouden. Ik ben blij als ie weg is.

11-08-2024 22:11

E5314 +1143

Hier nog 1 … zal vast uit t goede hout gesneden zijn , maar echt waardeloos als voetballer ( middenvelder )

Mourinho sprak zo hoog over hem , mag ie hem anders komen halen voor een miljoen of 5

11-08-2024 22:18

AFCACruijff14 +161345

Zie liever Taylor gaan dan Tahirovic, maar ok. Tahirovic is geld waard en we hebben het nodig. Hoop dat ze het snel rond maken. Komend seizoen zo goed als kan doorkomen + CL ticket pakken en volgend seizoen weer echt gericht op de titel jagen.

11-08-2024 22:11

AjaxDordt +14037

Beetje vlees noch vis voetballer, blinkt nergens echt in uit.

11-08-2024 22:10

mvdk +43930 moderator

Qua uitstraling vind ik hem wel een beetje iets van Wim Jonk hebben.

11-08-2024 22:10

Tinus +10308

Had hij zijn techniek en inzicht maar…

11-08-2024 22:55

mvdk +43930 moderator

Ja, net het belangrijkste.

12-08-2024 07:12

Tommyshelby +128768

Obligaat tweetje zonder specifieke info, wel 1200 dollar rijker.

11-08-2024 22:09

AFCAFAN +779

Gesponsord door Kroes

11-08-2024 22:10

Slang3 +45850

teveel clubs om op te noemen zeker

11-08-2024 22:09

Pency +539

Zo slecht vond ik hem nu ook weer niet. Maar hij voegt wel te weinig toe. Om dan ruimte te maken (en hopelijk een redelijke transfersom te innen), zou het mooi zijn.

11-08-2024 22:07

AFCAFAN +779

Slecht is hij niet en er zit zeker potentie in. Maar helaas moet er bij Ajax gewoon ruimte komen, hij is nu niet goed genoeg om dat risico te nemen

11-08-2024 22:09

Kryptonite +76742

Jammer, want heeft veel potentie, vandaar ook de belangstelling. In een ideale wereld had ik 'm nog niet permanent laten gaan, maar de realiteit is dat hij ons nu niet verder kan helpen en dat we geld nodig hebben. Vos wel graag alleen verhuren, tenzij zijn mentaliteit en instelling een verkoop rechtvaardigen.

Overigens heeft Stuttgart ook concrete belangstelling in Akpom. Er zouden zelfs al gesprekken hebben plaatsgevonden tussen Stuttgart en de entourage van Chuba volgens Bild.

Laten we hopen op een exodus van overbodige spelers volgende week. Dan hebben we nog tijd om versterkingen te halen (en Rosario is dat dus níet, Alex).

11-08-2024 22:07

OuweDibbes +11855

Ik kan mij nog de eerste bal thuis op Kudus tegen Heracles herinneren, pure klasse. Heb niemand zo n bal zien geven.

11-08-2024 22:34

ajaciedje90 +59924

Hopelijk snel een transfer voor hem. Gun hem het beste. Vind hem ook niet minder dan Branco maar goed hij zal nog het beste verhandelbaar zijn gok ik dan maar.

11-08-2024 22:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.