'Ajax gaat bij vertrek Tahirovic voor nieuwe middenvelder, kans op Ziyech nihil'

door Jesse ter Haar 329

Bron Voetbal International

'Ajax gaat bij vertrek Tahirovic voor nieuwe middenvelder, kans op Ziyech nihil'

door Jesse ter Haar 329

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax wil bij een vertrek van Benjamin Tahirovic nog een middenvelder aan de selectie toevoegen, zo schrijft Tim van Duijn op X. De Ajax-watcher van Voetbal International verwacht verder niet dat Hakim Ziyech tijdens de huidige transferperiode zal transfereren naar de Amsterdamse club.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

In de afgelopen uren werd er gesproken over belangstelling van Monza in de Bosniër van Ajax. De Italiaanse club zou met Ajax in onderhandeling zijn over een eventuele transfer van de middenvelder. De Bosniër mag in principe vertrekken bij Ajax, maar tot op heden kwam de interesse nog niet echt los. Toen de berichten over Monza verschenen, ontstond er hoop op een goede uitkomst voor alle partijen.

Weet Ajax de 21-jarige middenvelder in de slotfase van de transferperiode nog kwijt te raken, dan is er ook nog een inkomende transfer te verwachten. Bij een vertrek van Tahirovic hopen de Amsterdammers zich immers nog te versterken met een nieuwe middenvelder. Blijft de jongeling bij Ajax, dan zullen de Amsterdammers niet tot actie overgaan.

Voor Tahirovic zelf lijkt een vertrek niet onverstandig. Hij stond immers tussen het rijtje van vier namen van Ajacieden die overbodig werden geacht door Francesco Farioli. Naast Tahirovic geldt dat voor Silvano Vos, Owen Wijndal en Borna Sosa. Voor Sosa en Vos geldt dat zij zijn vertrokken, maar de andere Ajacieden staan nog altijd onder contract in Amsterdam.

Naast Tahirovic schrijft Van Duijn over Devyne Rensch en Ahmetcan Kaplan. De twee verdedigers blijven, ondanks het aflopende contract van eerstgenoemde verdediger, in Amsterdam. Rondom Steven Bergwijn heerst stilte en dus lijkt ook de aanvoerder van vorig seizoen bij Ajax te blijven spelen. Hij heeft de aanvoerdersband dit seizoen moeten afstaan aan Jordan Henderson.

Hakim Ziyech

Tot slot valt de naam van Hakim Ziyech, die vrijdag plots aan Ajax werd gelinkt. In Frankrijk schreef men dat de Amsterdammers zouden denken aan een terugkeer van de begaafde linkspoot en dat Ziyech zelf een transfer naar Ajax ook zou zien zitten. De Amsterdammers zouden echter eerst spelers moeten verkopen alvorens zij in actie zouden kunnen komen. 'Zeg nooit nooit, maar de kans op Ziyech lijkt me nihil', schrijft Van Duijn erover.

Lees meer over:
Plaats reactie

MosesD +14730

Geen speler(s) meer halen zou wel erg penny wise pound foolish zijn. Daarvoor krijg je vrijwel zeker aan het einde vh seizoen de rekening gepresenteerd. Met alle gevolgen van dien.

01-09-2024 09:40

thtbk +271

Tot nu toe valt Kroes heel goed tegen. Totaal geen beleid, spelersgroep is nog lang niet op niveau en wij kunnen niemand halen omdat hij ze allemaal verhuurd. Man o man. Wat kijk ik graag terug op de tijd dat overmars er nog zat.

31-08-2024 17:24

jerryisthename +32159

Om eerst de club naar de top te leiden door op te grote voet te leven om vervolgens je club, hetzij indirect met medewerking van onze lapzwans VdS, bijna tot de afgrond te leiden.
Overmars is en blijft voor mij een echte Ajacied en een held, maar hij heeft ook dingen behoorlijk fout gedaan, gozer....
Desondanks hoop ik dat het hem goed gaat, ook met zijn gezondheid vooral. 🤍❤️🤍

31-08-2024 19:30

Steffenhagen +38283

Baal toch enorm van dit beleid van Ajax . Met een twee slimme huurconstructies zou je dit elftal zoveel sterker kunnen maken . Nu blijven we gluren naar bejaarde types als Traore . Ajax is weer een club van boekhouders

31-08-2024 16:20

Ajax23071973 +547

Kom op Alex! Haal nog even 1 of 2 spelers. Een beeeeetje financieel risico mag toch wel? Kosten gaan voor de baten uit. 😅

31-08-2024 15:10

Danielson +50664

Kroes zit lekker in z'n tuin, genietend van z'n vrije weekend.

31-08-2024 15:00

MarkP +21856

Te tetrissen tegen zn maat kaltenbach.

01-09-2024 12:21

Michael 1974 +22043

Is het nou rond met tahirovic? Wat gek dat er nergens iets over te lezen is. Althans; ik kan niets vinden….

31-08-2024 14:58

frits_robert_groot +0

Wat moet je nu met ziyech? Gefaald in Engeland en faalt nu ook in Turkije en bovendien ook nog criminelenvriendje. Opzouten met die gast, haal je alleen maar problemen in het team. Laat hem maar lekker naar die crimineel In Rusland gaan.

31-08-2024 14:57

komopajax777 +13375

Benieuwd wie er nog komen.Hopelijk een creatieve middenvelder.

31-08-2024 14:47

Dani Banani +398

have to write that one in english, sorry! Living in Berlin since ever and in writing my dutch gets worse by the year :D

I don't understand what people, that complain about our management expect. It is one thing to start after a massive sell out to rebuild a team. But it is 10x harder to have to take over a demotivated, overloaded team with a bunch of less than average players.

We have now thinned the squad successfully, sold for 36m + potentially 13,5m players, gained a lot of fighting mentality (which we will need) and made successfully space for promising talents in the first squat.

Ravioli 😉 has pushed already spirit into this team. They are fighting and creating a higher and higher base line per game. Amazing given the players status at the end of last season.

Things will improve. And I personally even believe we will create a great momentum. Maybe winning something? Lets see!

31-08-2024 13:11

Michael 1974 +22043

Agree, and welcome!

31-08-2024 14:56

HStorm +3184

Excellent remark. It's much better now tactical and players are gaining confidence per match. Solid number of matches won and youth is used. The only dark cloud until now is a loss against NAC bit love the momentum going. Fariola seems the fighting coach we really needed. Can only get better ❌❌❌

31-08-2024 22:33

BarryJanssen +14605

Gelukkig roept die Tim van Duijn wel vaker onzin.

We hebben namelijk echt nog een middenvelder nodig. Het zou schandalig zijn als er niks meer bij komt.

31-08-2024 11:04

tijger19 +123

Volgens mij loopt er bij AC Milan nog een leuke jonge academy speler rond, werd daar wel beschouwt als koppig door de jeugdtrainers! Zal niet meer dan EUR 3mln kosten

31-08-2024 10:24

Ajax1969 +4171

Dat is geen creatieve middenvelder.

31-08-2024 12:00

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25524

Probeer naast Tahirovic ook van de Boomen te slijten en uiteraard Wijndal.

31-08-2024 09:30

Bergkomp +1399

Vd Boomen raakt echt 75 procent van de ballen verkeerd. Ik denk dat Farioli weet wat hij kan ofzo want hij bakt er in ieder geval in de wedstrijden nog geen hout van. Zelfvertrouwen kwijt ben ik bang.

31-08-2024 17:24

Sentinel +9100

Tahirovic nog weg en het project Mislintat is voor een groot deel uitgewist. Als Ajax maar leert van dit debacle, dan ben ik al blij genoeg.

31-08-2024 08:58

ajaxfan1972 +2527

Ajax heeft alleen een goede td ingeruild voor een oplichtende onbenul
Salarishuis moet naar beneden? Iedere vertrekkende speler komt een duurdere voor terug
Mislintat bracht tenminste t salarishuis naar beneden k denk dat zo ongeveer de top 10 veel verdieners bij ons niet door hem zijn gehaald
En dr slaagt altijd een percentage gehaalde spelers niet
Overmars haalde ook westerman e.d

31-08-2024 09:37

mmun +2

Heiko de legend

31-08-2024 10:36

HansBrobbey +1044

Sutalo en boomen sosa en akpom horen volgens mij ook bij top 10 salaris hoor. Die verdienen allemaal minimaal 2m

31-08-2024 11:10

Ajax1969 +4171

Zowel van Sutalo als Akpom heb ik weleens 1,5 miljoen gelezen. Verder niet te controleren.

31-08-2024 12:02

MosesD +14730

'kk zooi, die kk mof', ik vraag me af of jij überhaupt op school hebt gezeten...

31-08-2024 12:13

frits_robert_groot +0

Ik denk dat jij echt klap van een molenwiek hebt gehad of uit de metro is gemieterd. De enigste oplichter is mislintat.van deze spelers is 98% niet geslaagd. En denk dat Kroes meer voetbalstand hebt in linkerpink dan jij ooit zal krijgen. Haha

31-08-2024 15:04

3sterren +20205

”Die verdienen allemaal minimaal 2m”
Dat dus, plus een contract van 5 jaar, dat vind ik niet echt een solide renovatie van het salarishuis ...

31-08-2024 18:09

ProperFootball +14773

Uitgewist? Hij is nog niet weg he, en verhuur is niet definitief.

Tahirivic wordt misschien verhuurd, maar grote kans dat ie blijft.
vd Boomen loopt nog rond.
Ramaj loopt nog rond.
Akpom is er ook nog steeds.
Gaaei idem.
Mannsverk idem.
Sutalo blijft.
Avila is er nog, alleen zwaar geblesseerd.
Sosa Verhuurd met optie tot koop, dus komt wellicht nog terug.
Forbs verhuurd met optie tot koop, komt wellicht terug.
Medic zelfde verhaal.
Alleen van Mikautadze is de optie tot koop gelicht. Die is dus echt weg.

Er is dus bijna niemand weg, laat staan definitief. Hoezo is project Mislintat dan grotendeels uitgewist?

31-08-2024 12:41

MarkP +21856

Hebben we een buurthuis met tafelvoetbal dartborden en flipperkasten voor deze lui?

31-08-2024 19:17

Nr.10 +111832

Uitgewist? De meesten zijn verhuurd, die komen weer terug hoor. Eigenlijk heeft Kroes nog geen enkele van de miskopen van zmiintat weten te verkopen (Mikautadze deal was nog van voor Kroes z’n aanstelling).

31-08-2024 21:57

xpotjez +284

Toch lees ik veel verschillende reacties hier..
Wie hebben we liever? Ziyech of Eriksen?

31-08-2024 08:30

Bergkomp +1399

Mee eens Ziyech is echt over die is kapot helaas. 28 wedstrijden niet gespeeld vorig seizoen.

31-08-2024 17:25

Ajax1969 +4171

Geen van beiden. Een jonge creatieve middenvelder die ergens op de bank zit bij een grote club en bij ons helemaal opleeft. Helaas kan je die meestal alleen huren.

31-08-2024 12:03

Ajax1998 +3342

Er komt gewoon niks meer bij dus het word gewoon niks met dit middenveld

31-08-2024 08:28

Bramble1988 +9350

Gelul, Henderson met Berghuis en de Taylor van Donderdag is een goed middenveld

31-08-2024 08:57

Duranor +107

Alleen het probleem is dat Berghuis te veel geblesseerd is (op het moment ook). Henderson is ook niet de jongste meer en Taylor gaat te vaak door de ondergrens heen.

31-08-2024 09:53

Ajax1998 +3342

Berghuis is er vaak niet bij dan mis je gewoon veels te veel creativiteit

31-08-2024 09:57

Bramble1988 +9350

Henderson is het fitste van de gehele selectie, die is van onschatbare waarde!

31-08-2024 11:36

Ajax1969 +4171

Ik vind Taylor beter worden onder Farioli, dus ik hoop dat hij minder vaak door de ondergrens gaat zakken. Bedenk dat hij na een paar wedstrijdjes onder ten Hag alleen maar onder hele matige trainers heeft gespeeld.

31-08-2024 12:06

DonaldDBXL +246

en Fitz-Jim wordt ook steeds beter.

01-09-2024 12:09

dAddA +247

Is Eto'o niet wat voor Ajax..?

31-08-2024 08:19

meerschehelden +2330

Eriksen! Als je die kan krijgen pak je hem toch??

31-08-2024 08:14

Runnerlex +1802

Ziyech , komt niet en Eriksen komt niet salarissen zijn te hoog. Dusss next

31-08-2024 08:00

jos.bt@hotmail.com +269

Zou pas erg zijn

31-08-2024 08:16

SpursAjax +6773

Ik hoop op hwang en een rechtsbuiten met diepgang?! Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Maar als Kroes geen creatieve middenvelder en rechtsbuiten haalt is de man echt zwaar gezakt deze transfer periode!!

31-08-2024 07:50

AlexLitmanen10 +14486

Die rechtsbuiten is er in de persoon van Traore al. Hopelijk kan Faberski in de luwte ingepast worden
Die middenvelder komt echt nog wel (mag ik hopen)

31-08-2024 07:54

OpaHooligan +4324

Traore heeft het tot dit moment nou niet erg laten zien, helaas.

31-08-2024 08:05

AlexLitmanen10 +14486

Donderdag was hij prima, net als de eerste voorronde (uit)

Ik denk dat Berghuis uiteindelijk weer hangend op rechts gaat spelen. Ik zie hem het liefst op 10 maar daar speelt Fariola niet mee

31-08-2024 08:09

Sportvolgert +41170

Het was toen hij aangetrokken werd het idee dat er nog een talentvolle rechtsbuiten bij kwam, vandaar ook het 2 jarig contract. Dat er creativiteit ontbrak roepen ze ook al vanaf januari, zou deze transferperiode recht gezet moeten worden. Gelukkig hebben we nu een boel centrale verdedigers en spitsen. Ik snap het niet helemaal hoor.

31-08-2024 08:09

AlexLitmanen10 +14486

Er is een centrale verdediger weg (medic al twijfel ik of dat wel een voetballer is en geen rugbyer ) en er is er 1 terug (Rugani)

Sutalo doet het nu goed maar is geen leider. Dat zou Rugani dan moeten zijn. Ervaring in de verdediging was echt een must

Weghorst is met het aanblijven van Akpom een beetje overbodig, maar zal als pinchhitter prima voldoen.

31-08-2024 08:22

Am*dammer +3215

Ik heb soms bij Bertje het idee dat ie stikum al 43 is ofzo..

31-08-2024 08:35

AlexLitmanen10 +14486

Ja, die is wel een beetje over de top.

Toch hebben tegenstanders altijd een overtr ding nodig om hem af te stoppen. Ik geloof er nog wel in

31-08-2024 09:47

AFCAjax_1988 +3854

Zou zomaar kunnen. In afrika frauderen ze altijd met geboortedata

31-08-2024 10:02

BertTraore +136

Traore was donderdag de minste aan Ajax kant. Kwam helemaal niks of niemand voorbij !

31-08-2024 12:13

DJPostma +4016

Nee hoor, Kroes kan er weinig aan doen dat er de afgelopen jaren geld als water is uitgegeven aan veelal pure middelmaat. Maar ik geef je vast op een briefje: als Farioli met deze selectie gaat presteren (lees: 2e of 3e wordt in de ED, pak 'm beet een achtste/kwart-/halve finale EL haalt en spelers daadwerkelijk fitter en beter maakt), dan worden (de dan) sterkhouders als Šutalo, Hato, Taylor, Brobbey, Bergwijn volgende zomer voor veel geld verkocht, ca. 30 à 60 miljoen per speler. Ik gok dat je Kroes dan ineens een goede td vindt?

Mijn punt is: bij het structureel onderpresteren van technische staf, directie, selectie van de afgelopen 2 jaar is het een enorme opgave om spelers voor fatsoenlijk geld te verkopen. We mogen onze handen dichtknijpen en Kroes erkentelijk zijn dat aan het eind van dit seizoen Medic, Sosa, Forbs zonder verlies worden verkocht.

31-08-2024 08:01

Gabritorre +122

Hoe vaak is er nou gezegd dat er geen geld uitgegeven kan worden voordat er verkocht is? Mensen willen niet luisteren lijkt het wel😅

31-08-2024 08:29

Jarl1989 +4464

De transfermarkt in Engeland is nu gesloten. Kunnen we Eriksen überhaupt nog wel halen? Mogen ze daar dan nog wel verkopen maar niet meer kopen?

31-08-2024 07:30

OuweReus +592

Ja dat kan theoretisch tot de markt hier gesloten is.

31-08-2024 07:31

Jarl1989 +4464

Ah thnx 👍

31-08-2024 07:40

Artemio +32482

3 spitsen is veel te veel.

31-08-2024 06:32

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25524

Een voor het bekertoernooi een voor de competitie en een voor de Europa League.
Ik zie het probleem niet.🤔

31-08-2024 07:43

AlexLitmanen10 +14486

Het is een beetje te veel van het goede. Helaas is Akpom (nog) niet vertrokken. Vooral jammer dat Rijkhof voor nu minder perspectief heeft

Ik kan me nog een seizoen herinneren dat we Machlas en Arveladze hadden. En we kochten leuk Zlatan en Mido erbij.

31-08-2024 07:56

burwatti +14417

Voor Rijkhof is een jaartje in jong prima. Die jongen kan echt wel lekker voetballen maar moet gewoon wedstrijden spelen tegen “echte” kerels, daar is de KKD perfect voor

31-08-2024 08:19

jerryisthename +32159

Ziyech hopelijk niet...die is echt klaar.
En zijn zogenaamde 'gansta' attitude bevalt me al helemaal niet (lachwekkend en vermoeiend).
Samen met zijn 'gangsta' vriendje ProMES.
Hou toch op man, met die gozer. Laat Hakim lekker ergens anders naartoe gaan. 👍🏼

Ik heb dan echt 100% veel liever Eriksen! Halen!

Anders krijgen we straks met Ziyech weer van die verongelijkte wijsneus-blikken, als het niet loopt of als hij kritiek krijgt. Of van die vervelend geforceerde en geclaimde vrije trappen die er nooit ingaan...😂
Ajb zeg...no thanks!
Geen vervelende mannetjes en ego's meer in ons team por favor, a la Hakim 'Former Wizard' Ziyech en Noa 7k. 😂

Hij heeft zeker wel zijn waarde gehad bij ons, ondanks al die vervelende trekjes, maar zijn tijd is echt geweest. Ga ergens anders maar lekker wijs lopen doen voor teveel geld. 👍🏼
En neem Gorter meteen mee, onze andere 'gangsta'. 😂

31-08-2024 05:58

brullie +7063

Jij snapt het tenminste. Hakim heb je nu echt niks meer aan. Ooit was hij goed nu gangster met Promes.

31-08-2024 09:34

jerryisthename +32159

Precies. 👍🏼

31-08-2024 09:53

JohnDylan +23244

Er zijn nu vijf spelers vertrokken die afgelopen seizoen bij Ajax speelden (en dus niet waren verhuurd) en er zijn met de teruggekeerde huurspelers Baas en Wijndal meegerekend vijf spelers aan de spelersgroep toegevoegd. Een van de belangrijkste taken deze zomer was om het aantal spelers wat er bij Ajax onder contract staat drastisch verminderen en de selectie van Ajax tot 23 man terug te brengen. Dat lijkt moeizaam te lukken. Als we Ávila (omdat hij waarschijnlijk tot de winter geblesseerd is) en Amourricho (aangezien die altijd geblesseerd is) niet meerekenen heeft Ajax nu (na het vertrek van Forbs) 28 spelers in het eerste.

Farioli wil met een spelersgroep van 23 man werken dus het lijkt me dat Setford, Rijkhoff en Janse terug worden gezet naar Jong Ajax en als Tahirović en nog een speler vertrekken blijven er 23 man over. Voor de ontwikkeling van Setford, Rijkhoff en Janse is het natuurlijk wel jammer dat ze dan niet dagelijks met het eerste meetrainen maar als ze de opdracht krijgen daar op de trainingen en wedstrijden zich als leiders op te stellen kunnen ze zich in dat aspect misschien wel beter ontwikkelen.

31-08-2024 04:45

Ajax '69 +3868

Wat een irritante titel.
Kans op... Frenkie...? Kans op... De Ligt? Kans op het winnen van de Staatsloterij...?
Wat is dit voor raar klik-aas?

31-08-2024 04:22

jerryisthename +32159

Wat dit betreft in relatie tot Ziyech, valt het nog wel mee, hoor.
Maar overall heb je gelijk; welkom op internet anno 2024.
Geld is belangrijker dan geloofwaardigheid tegenwoordig. Journalistieke titels maken plaats voor clickbait-titels. 😂 Triest....👎🏼

31-08-2024 06:00

DaNaRWaL +4368

Vreselijk, je hebt op YouTube ook zo'n clickbait pagina. Als je die gaat kijken word je meteen verwelkomd door zo'n vreselijke AI voice over

31-08-2024 07:59

JohnDylan +23244

Het transferbeleid van Feyenoord was ook alleen goed in de paar transferperiodes waar ze het scoutings lijstje wat Slot van AZ voor ze had gejat gebruikte he? Ik begrijp niet waarom de Nederlandse topclubs niet alle drie achter Eenhoorn en Huiberts aan zitten.

Eenhoorn als algemeen directeur, Beuker als technisch directeur en Huiberts als directeur transferzaken (hij is een goede onderhandelaar die altijd het maximale voor de spelers van AZ krijgt) met Aalbers als hoofd scouting. The AZ boys back together. Vakmannen met een goed track record en ervaring in hun rol. Dat is waar Ajax voor moet gaan.

De Lang lijkt me een geschikt voor een rol als manager talent- en spelersbegeleiding (een rol die dichter ligt bij zijn rol als manager van de verhuurde spelers). Bij Ajax kan de begeleiding van spelers een stuk beter. Nieuwe spelers hebben regelmatig geklaagd over een moeizame overgangsperiode en verhuurde spelers over een gebrek aan contact met de club. Geef De Lang de leiding over een groepje dat zich daar op richt en waar ook de team managers bij horen.

31-08-2024 03:48

Freddy +11567

Eenhoorn is een kakkerlak.

31-08-2024 04:25

JohnDylan +23244

Nou en? Daarbij heeft hij momenteel een hekel aan Feyenoord vanwege de ruzies die hij met hun algemeen directeur heeft. Eenhoorn is hyper ambitieus en Ajax is voor elke ambitieuze Nederlander in het vakgebied een zeer interessante baan.

31-08-2024 04:36

Rockanje23 +37238

Haha, nee dat gaat echt nooit gebeuren. De kans dat Poetin zich terugtrekt uit Oekraïne is groter dan dat Eenhoorn directeur bij Ajax wordt. Hij heeft namelijk echt een gigantische bloedhekel aan alles wat met Ajax te maken heeft. En net als Kroes bij Ajax voetbalt Eenhoorn nog bij de amateurs van Feyenoord. Hij zou zich ook nooit meer in Rotterdam kunnen vertonen.

31-08-2024 07:38

DaNaRWaL +4368

Ach Don Leo heeft het ook overleefd

31-08-2024 08:00

JanMolby +1753

En als AZ, net als Ajax nu, financieel klem zou zitten (waar Kroes niet voor verantwoordelijk is) , denk je dan dat clubs zouden zeggen "oh ja, die Huiberts haalt altijd eruit wat er inzit, dus die kan je maar beter goed spekken"?

31-08-2024 05:33

vandenhaas4 +15164

Ik vermoed dat het een persoonlijkheidskwestie is bij die twee. Hoor weinig positiefs over die twee. Nu staat er weer een lang artikel over hoe men bij AZ met kinderen omgaat op voetbalzonen waarin Huiberts en Eenhoorn ook niet bepaald positief naar voren komen.

31-08-2024 07:30

Tony Emmanuel +524

Huiberts als td bij ajax blijft interessant.

31-08-2024 07:40

DeBankzitter +2605

Eenhoorn wordt bij AZ inmiddels ook met de nek aangekeken door zijn manier van omgaan met vertrekkende beleidsmannen en trainers. Daarnaast lijkt AZ ondanks enorme transferinkomsten nog steeds de stap naar de top niet te kunnen maken wat samenhangt met het feit dat ze alleen maar talenten aankopen en nooit een echte dragende speler die ze verder kan helpen. Daar staat tegenover dat de financiële situatie wel al jaren op orde is, maar zoals Cruijff ooit zei: een zal geld kan niet scoren.

31-08-2024 07:54

sheckLon +1573

Ik word anders niet echt enthousiast van de spelers die AZ afgelopen jaren heeft gehaald. Belic, Penetra, Dantas.

Mijnans, Van Bommel, Pavlidis en Parrot liepen al rond in NL

31-08-2024 08:34

AjaxAficionado +1489

Wat nou als we vorig jaar thiago almada hadden gehaald voor die 25 miljoen, als dat nou geen miskoop was geweest hadden we nu niet over onze creatieve middenvelder zitten zeiken. En dat kereltje is echt heel erg goed…

31-08-2024 02:59

AjaxHoorn +32989

Svinna vond Mikautadze beter en hetzelfde profiel.

31-08-2024 03:08

Artemio +32482

Mikautadze heeft het vooralsnog lastig bij Lyon.

31-08-2024 06:31

OwenStevenDalberg +27727

Hoe was het eerste seizoen van Sutalo ook alweer bij Ajax?

31-08-2024 07:27

Muddy +2444

Wat nou als Amsterdam in Engeland lag en we Premier League speelden. Dan hadden we een hoop meer te besteden en dan konden we Frenkie terugkopen!

31-08-2024 03:17

Bollenkemper +716

Ik ben ervan overtuigd dat ook Tahirovic kan opbloeien onder farioli. Er is veel concurrentie en hij moet het dan ook zelf waarmaken. Ik blijf wel gecharmeerd van zijn speelstijl maarja… hij moet het zelf afdwingen. Ik denk el dat deze jonge er gaat komen via een andere weg.

31-08-2024 02:36

AjaxAficionado +1489

Is hij weg? Wat mij betreft is hij nodig als er geen versterking gehaald word, zeker nog veel fouten maar dat hoort er ook bij (leeftijd)

31-08-2024 02:54

Muddy +2444

Ik heb meer vertrouwen in hem dan in Mannsverk. Farioli niet, en die zal het wel weten :p

31-08-2024 03:19

AlexLitmanen10 +14486

Mannsverk kan een bal afpakken. Tahirovic is dan een lantaarnpaal

Aan de bal zijn beide redelijk, al kan Tahirovic beter schieten.

Mannsverk is een zes, Tahirovic is een acht

31-08-2024 08:02

Ajaxfan31183 +16391

Ja en wie zal die middenvelder worden, volgens mij begint het met de r en eindigde op osario

31-08-2024 02:29

AjaxAficionado +1489

Die komt niet meer, ik denk dat rugani de “rosario” aankoop geweest is. En ik vind dat we dan in onze handjes mogen knijpen

31-08-2024 02:56

NuchtereAjacied +2044

Christian Eriksen heeft een contract t/m juni 2025. Daarna transfervrij.
Hij kan toch beter bij ons een jaartje komen ballen (Ajax betaald 2 miljoen salaris) om CL te halen ipv een jaar op de tribune bij Man United? Wordt hij niet beter van.
Beter voor hem, beter voor Ajax en Man United/Erik gunt Ajax dat gewoon.

Kroes: alsjeblieft redt Christian van een deprimerend jaar.

31-08-2024 01:47

hmmm +1903

Ik had altijd de hoop dat eriksen wel een speciaal gevoel had bij ajax maar dat is ook gewoon de romantische gedachte van een supporter

31-08-2024 02:01

NuchtereAjacied +2044

Waarschijnlijk wel. Helaas

31-08-2024 02:03

BertTraore +136

Ik denk dat ik Eriksen zelfs liever zie komen dan Ziyech waar nu enige sprake van is. Ziyech zou aan de rechterkant moeten spelen, waar we Berghuis en Traore hebben.
Eriksen kan op de plek links op het middenveld ipv Taylor/Branco.
Ik denk ook dat hij niet gek veel hoeft te kosten maar ja..

31-08-2024 02:53

AjaxAficionado +1489

Kroes, haal de eriksen die we nodig hebben (de creatieve 8)

31-08-2024 02:57

BackInBlack +14702

Ziyech halen betekent veteranen elftal.

Jonge gast erbij aub

31-08-2024 01:39

AjaxAficionado +1489

Dan is onze enige optie nog die koreaan en dat is een 6, het kan toch niet zo zijn dat er in een keer een volledig nieuwe naam komt… en de koreaan is ook 27…

31-08-2024 02:57

Jimmytan2hard +2

Kan ook als 8. Check zn youtube video Hwang im Beom. Zeer behendige open- en wegdraaier, technische speler met een goed schot. Hoop dat Feyenoord hem niet wegkaapt.

31-08-2024 07:39

Dapperestrijders +4743

Nee, nee, ervaring. Dat heb je nodig voor de balans

31-08-2024 04:57

Rodsje +14977

Kroes, kroes, kroes… echt hoe slecht kan je je functie en eerste transferperiode beginnen

31-08-2024 01:07

EersteAanname +2204

Rodsje, rodsje, rodsje...

31-08-2024 01:20

AjaxAficionado +1489

Maar meen je dit echt, hij slijt elke schijtaankoop van mislintat ergens een jaar voor 1,5/2 mil. Als kroes nu 140 miljoen had gehad waren we een heel eind verderop geweest, liever verhuren dan bij ons eigen jeugd in de wachtrij

31-08-2024 01:34

BackInBlack +14702

Je snapt het niet hèh

31-08-2024 01:39

Cee.E +113

Ja echt dramatisch. Wat is die Kroes een kluns.
Hij had natuurlijk voor 2 miljoen een fysieke, kopsterke, technische spits met snelheid, ruimtelijk inzicht en het vermogen om mee te verdedigen moeten halen.
Daarnaast zou een transfervrije, tweebenige linksbuiten die ook op rechts kan, met scorende vermogen wel lekker zijn (wel lichtvoetig en fysiek sterk graag).
Een goedkope middenvelder a la Litmanen had ik ook wel verwacht.
En tot slot vind ik het onbegrijpelijk dat er geen verdediger als Jaap Stam voor een prikkie bijgekomen is..

31-08-2024 01:42

FdJMdL +4505

de meesteroplichter zal wel weer de verkeerde beslissing nemen

31-08-2024 01:05

Mattie +952

Je bedoelt Mislintat, toch?

31-08-2024 01:38

FdJMdL +4505

ze zijn eigenlijk even erg

31-08-2024 01:38

Mattie +952

De tijd zal het leren.

31-08-2024 01:40

BackInBlack +14702

Ga weg hier

31-08-2024 01:39

nightgoat +31459

*ineens weet je het*

Je wordt op een dag wakker en gaat af op een hoop gefrustreerde betweters met nogal fantasie rijke ideeën en meninkjes die de huidige leidinggevende mensen heul stom en gemeen vinden terwijl degene geen schuld hebben aan de verziekte verrotte stinkzooi die jarenlang veroorzaakt is door degene daarvóór die de huidige betreffende ellende teweeg hebben gebracht.

Let's go fucking bowling.

Hup Ajax🪗

31-08-2024 01:03

Praagout +1413

Hear hear!

31-08-2024 01:16

Mattie +952

Ik waardeer je citaat uit The big Lebowski.

31-08-2024 01:39

nightgoat +31459

Mark it 8, Dude.

31-08-2024 14:05

Harrier Du Bois +39202

Ik snap wel dat Tahirovic mag verkassen, is geen slechte speler, maar enkel zijn voorwaartse pass is beduidend goed. Verder best middelmatig qua motoriek, positioneel en het lezen van het spel vooral in verdedigend opzicht.

31-08-2024 01:01

Tommyshelby +130561

1 ding is zeker, Kroes gaat de financiele doelstellingen niet halen.

- Henderson (4.6 miljoen)
- Bergwijn (4.6 miljoen)
- Berghuis (4 miljoen)
- Brobbey (3 miljoen)
- Sutalo (2.5 miljoen)
- van den Boomen (2.3 miljoen)

Deze gasten zijn er allemaal nog. Je oorspronkelijke top 6 van vorig seizoen.
En aan de onderkant snoeien gaat een heel stuk trager. Traore, Rugani en Weghorst zijn ook nog toegevoegd.

We mogen dat CL ticket nu absoluut niet mislopen.

31-08-2024 00:46

Patrick020 +22558

Weghorst, Rugani en traore er nog bij, verdienen beide lijkt mij rondde 2mil? Traore geen flauw idee

En als je echt nog wat wilt dit seizoen moet er echt nog een goede creatieve middenvelder bij

31-08-2024 00:50

Ajaxfan31183 +16391

Traore heeft een prestatie contract

31-08-2024 02:26

OwenStevenDalberg +27727

Daar geloof ik niets van. Dan had hij wel wat meer zn best gedaan.

31-08-2024 07:30

Redrum +96371

Ik weet niet wat de doelstelling van Kroes precies is, maar het is onmogelijk dat hij hem heeft gehaald.

31-08-2024 00:50

Copa077 +2761

Kroes doet het niet beter dan hamstra huntelaar ook weer ziyech afwijzen

31-08-2024 00:46

BackInBlack +14702

Jawel hoor

31-08-2024 01:40

MennoJerry +4138

Blijft vreemd dat de duur van de transfermarkt per land verschilt. Ik begrijp niet waar dat goed voor is. Het zou toch veel logischer zijn als dat allemaal gelijk is.

31-08-2024 00:44

DikDukdalf +390

Op zich vind ik het praktisch gezien wel goed uitpakken dat kleinere competities wat langer open zijn. Zo kunnen die zich nog herstellen van last minute aankopen uit de grote competities. Bijvoobeeld door op het laatste moment overbodig geworden spelers uit diezelfde grote competities aan te trekken, uitgaande transfers mogen immers nog gewoon plaatsvinden.

31-08-2024 06:53

AJAXINMYHEART +22037

Mike Telegraaf.


Ajax nog volop in race tegen de klok om deal Forbs te winnen.
Lijkt te lukken.

Verder geen nieuws uit Amsterdam.

31-08-2024 00:35

Hamstelaar +15462

Haller naar leganes. Echt de meest random transfer deze zomer

31-08-2024 00:29

Redrum +96371

What the fuck

31-08-2024 00:36

afca4eva +5985

Helaas niet meer de voetballer die hij was voordat die akelige ziekte toesloeg..

31-08-2024 00:39

Altijdindestraat +40445

Die Zuid-Koreaanse speler nog op de radar?

31-08-2024 00:29

wijzijndebeste123 +166793

Nooit op de radar geweest

31-08-2024 00:32

afca4eva +5985

Volgens mij nooit serieus geweest. Aangewakkerd door 1 wild gerucht waarbij alleen de naam van Ajax misbruikt is.

31-08-2024 00:33

Tommyshelby +130561

#Ajax nog volop in race tegen de klok om deal #Forbs te winnen. Lijkt te lukken. Verder geen nieuws uit Amsterdam.

@MikeVerweij

31-08-2024 00:27

Patrick020 +22558

Ze hebben tot 02:00 als t goed is. Alle tijd

31-08-2024 00:28

Tommyshelby +130561

Alleen als de papieren voor de deadline ingeleverd zijn.

https://x.com/premierleague/status/1829646422989554089

31-08-2024 00:30

afca4eva +5985

Laten we ons wel even beseffen dat Lord Wijndal onze enige speler is die vorig seizoen Champions League voetbal heeft gespeeld.

Daar kan onze hele selectie zich toch mooi aan vasthouden.

31-08-2024 00:24

Mattie +952

Hahaha Mozes Kriebel. Wat een naar feitje is dat!

31-08-2024 00:38

Redrum +96371

Thanx voor dit feitje man, wilde net naar bed gaan. Dat gaat nu voorlopig niet meer lukken.

31-08-2024 00:52

afca4eva +5985

Wijndal zie ik nog wel naar Turkije vertrekken, die Window is open tot 13 september als ik me goed ingelezen heb

31-08-2024 00:18

Redrum +96371

Ik zie Wijndal sowieso nog wel een paar dagen een all inclusive in Turkije pakken ja.

31-08-2024 00:19

afca4eva +5985

Lekker man. Ff gauw de beste tandjes van Europa scoren

31-08-2024 00:19

HansKraayJr +684

Of Turkish hairlines.

31-08-2024 02:22

Hersenspinsel +8381

Alleen Engeland nog 40 minuten open.
En de kleine landjes(Denemarken) no een paar dagen. Tahirović?

31-08-2024 00:18

AFCA020! +6145

Is dit bericht niet anderhalfuur na het sluiten van de Italiaanse markt geplaatst? 🤪
Monza zal het dus niet worden helaas.

Laten we asjeblieft bidden dat er iemand is die deze jongen nog wil halen, opdat wij onze selectie nóg verder kunnen versterken🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Knap wat er tot dusverre al gelukt is, maar als we deze topper van afgelopen zomer ook nog weten te slijten en daardoor een echte topper zoals bijv Eriksen binnen kunnen halen, dan zou dat echt de kers op de taart zijn

31-08-2024 00:18

wijzijndebeste123 +166793

“Knap wat er tot dusverre al gelukt is.”

😂

31-08-2024 00:27

AFCA020! +6145

Niet dan? Ten opzichte van vorig jaar september staat er al een betere selectie en dat zonder geld 👌🏻👏🏻

31-08-2024 00:29

Jeugd +24962

Ja Boels heeft het niet slecht gedaan🤣

31-08-2024 00:32

wijzijndebeste123 +166793

Hendo Traore Rugani Weghorst betalen idd contributie

31-08-2024 00:35

AFCA020! +6145

@jeugd

Boels? Autocorrect zeker? 🤪

31-08-2024 00:36

AFCA020! +6145

@wzdb

Dat zegt toch niemand? Snap dan ook niet waar je dat vandaan haalt 🤷‍♂️🤷‍♂️

Neemt niet weg dat het directe versterkingen zijn en dat terwijl er eigenlijk niks mogelijk is. Alleen voor Weghorst is een minimale transfervergoeding betaald, verder heb je deze 4 versterkingen voor nop.
We hebben genoeg verkocht alsmede voldoende financiële ruimte gecreëerd, ondanks de puinzooi die vorig jaar rond deze tijd veroorzaakt is.

Jij of jeugd mag er(eventueel) anders in staan, ik vind persoonlijk dat het nu heel wat lekkerder gegaan is en we een heel stuk verder zijn dan vorige transfer zomer.
Dat hebben we wel aan de huidige mensen te danken

31-08-2024 00:42

BertTraore +136

Verhuur bedrijf Boels. Er is helemaal geen goed werk geleverd door Kroes!
Er is amper wat binnengekomen.

31-08-2024 00:42

AFCA020! +6145

@traore

Vreesde ook al dat hij dat bedoelde, maar wilde hem wat meer intelligente toedichten dan dat 😅

In de huidige markt en met de onmogelijke transfer bedragen en langlopende dure contracten van Sven is dit het hoogst haalbare.
Je hebt te maken met FFP.

Blij dat we ruimte hebben kunnen maken in de selectie en zelfs nog directe versterkingen hebben kunnen halen.
Als je de selectie nu bekijkt is die al veel beter dan vorig jaar rond deze tijd en tevens veel gebalanceerder.

Als we een beetje mazzel hebben kunnen we ons misschien nog wel verder versterken. Zo niet dan hebben we in elk geval al een eerste goede stap naar herstel gezet.
Althans persoonlijk vind ik het nu al beter dan vorig jaar september, zowel staf als selectie.

Dat er mensen zijn (zoals jijzelf?) die vinden dat Kroes daarin gefaald heeft, dat snap ik niet. De huidige staf en selectie zijn mijns inziens beter dan die van vorig jaar.
Iedereen zal het er toch wel over eens zijn dat dit Ajax beter en verder is dan Ajax van vorig jaar september?
Dat is mede aan Kroes en andere beleidsbepalers te danken die het gewoonweg beter gedaan hebben dan de nobodies van vorig jaar.
En als jij (of andere bovenstaande accounts) dat niet vind, is het natuurlijk jullie goed recht. Maar zou het niet begrijpen 😅

31-08-2024 00:51

DanieldaCruz +1055

🤣🤣🤣

31-08-2024 01:00

DanieldaCruz +1055

‘Keeps us going’

31-08-2024 01:02

BertTraore +136

Kroes heeft weinig goed gedaan in mijn ogen. Welke directe versterkingen bedoel jij? Traore kwam gister geen man voorbij, we moeten nog maar afwachten of hij een directe versterking blijkt te zijn. Rugani en Weghorst hebbeb nog geen minuten gemaakt, dus dat moeten we ook afwachten. Dat Forbs niet aan Lyon verkocht is dat is een blunder. Dat Vos voor enkele miljoenen moest vertrekken en we met Mannsverk blijven zitten is een blunder. Dat we nu met Rijkhoff erbij 4 spitsen hebben, en nog steeds met Taylor/Branco en Rensch/Gaaei aan het seizoen beginnen is misschien nog wel het ergst.
De spelers die zijn vertrokken zijn spelers met een laag salaris en spelers die niets opgeleverd hebben!
Branco bijvoorbeeld die had moeten vertrekken, met zijn 2,3 mil is dat een hele dure speler voor de bank. Vertrokken zijn dus enkel: Rulli, Sosa, Medic, Aertssen, Unuvar, Forbs en Vos. Met z’n alle verkocht/verhuurd voor een bedrag van ongeveer 11 miljoen. Er is direct geld nodig dus al die verhuren schieten voor geen meter op.

31-08-2024 01:17

AFCA020! +6145

Volgens mij snap je dan niet helemaal hoe het werkt Traore.

Bij een transfer heb je namelijk ook niet “direct geld”. Transfers worden over jaren uitgesmeerd.
Lyon is daarbij geen blunder, althans niet van onze kant. Punt 1 hadden zij geen garanties, punt 2 heb je nu een betere deal daar er direct 2,5 mln betaald wordt, je een jaarlang verlost bent van 1,5 mln aan salaris en daarbovenop is de kans zeer aannemelijk dat je nog eens 13,5 mln krijgt.
Meer dus dan de “blunder” die jij wilde accepteren voor 15mln zonder bankgaranties en zonder direct geld daar het uitgesmeerd wordt.

Als jij niet vind dat er nu een betere en stabielere selectie en staf staat dan vorig jaar september, dan mag dat natuurlijk. Ik ben het totaal met je oneens. Er zitten nu betere spelers bij de selectie dan op 1 september vorig jaar, de selectie is veel gebalanceerder en de staf is veel beter dan met Steijn en Co. Daarnaast is er van bovenaf ook veel meer rust.
Ik ben van mening dat we er op vooruit gegaan zijn.

Branco is mijns inziens een goede speler voor erbij trouwens. Daarnaast doe je net of het een straf is om met Taylor te blijven zitten 🤪
Weet niet of je van de week gekeken heb, maar Taylor is echt niet zo slecht als jij wilt doen geloven. Steun je spelers en clubmensen zou ik zeggen ipv uit te jouwen zoals sommige “fans” vorig jaar deden bij die jongen.

31-08-2024 01:40

BertTraore +136

Niet iedere transfer word uitgesmeerd. Nu heb je 2,5 mil en spaar je 1,2 aan salaris. Die 13,5 mil ga je niet krijgen wat 10 basisplaatsen haalt Forbs niet. Met Hwang, Cunha, Sarabia, Podence, Fabio Silva, Guedes en dan nog een paar (jonge) aanvallers zie ik Forbs maar heel weinig minuten maken.
Een blunder dus want na een jaar bank/tribune bij Wolves levert Forbs helemaal niet meer op.

Er word harder terug gesprint om te verdedigen met z’n alle. Verder kan de technische staf me nog niet overtuigen. Vooral niet omdat het zoveel over data en fitheid gaat. Gewoon je beste spelers opstellen. Bij iedere topclub spelen ze al weken met een vaste basis. Kijk Real met al haar topper en City bijvoorbeeld. Als de klassieker door was gegaan, had je niet je sterkste 11 op kunnen stellen want ze hebben nog niet samen op het veld gestaan. Telkens als Brobbey, Bergwijn en Traore invallen gaan bijvoorbeeld Hato Berghuis en Henderson eruit.

Branco is een leuke speler voor erbij , maar voor erbij is hij met z’n 2,3 mil wel een hele dure. Daarom had hij dus moeten vertrekken. Vos, waar zelfs Mourinho persoonlijk contact mee opnam, en de scouts van Milan zijn ook niet blind, is echt niet minder dan hem.
Taylor vond ik gister ook goed spelen, maar je moet niet vergeten dat we gister tegen een stel amateurs speelde die al met 4-1 achter stonden. Tegen een RKC ofzo heeft hij ook wel eens een leuke wedstrijd. Hetzelfde geld voor Rensch.

We zijn er wel op vooruit gegaan maar dat was niet zo moeilijk.
Er is voor te weinig geld verkocht, er is maar 11 miljoen binnen gekomen!!!
Ook is de selectie amper verstrekt. Want Rugani speelt op de plek van een van onze duurste spelers; Sutalo
Weghorst is bank en anders betekent het Brobbey op de bank , en dat zou pure kapitaalsvernitigingn zijn.
Van Traore moeten we nog maar afwachten of hij wat gaat toevoegen. Kwam gister niks voorbij.
Ramaj had verkocht moeten worden, daar had je toch flinke miljoenen voor kunnen krijgen als we de media mogen geloven. Akpom had moeten vertrekken als je zeker wist dat je Weghorst ging halen. Branco had dus moeten vertrekken omdat hij veel te veel verdiend en maar weinig toevoegt.
Persoonlijk ben ik fan van Bergwijn, maar wat brengt hij nou eigenlijk voor die 4 mil per jaar ?

Nee ik zou niet weten waarom we allemaal zo positief zouden moeten zijn.

31-08-2024 02:18

AFCA020! +6145

@traore

Maar denk jij niet dat Kroes ook niet veel liever die puinzooi van Sven had willen verkopen?
Zo makkelijk gaat dat alleen niet.

We zitten in een impasse als je kijkt naar die veel te duur aangekochte spelers met bizar hoge langlopende contracten van Sven: clubs die geïnteresseerd zijn in het niveautje van die spelers, kunnen ze namelijk niet betalen en clubs die ze theoretisch zouden kunnen betalen willen geen spelers van dat bedenkelijke niveau.

Daarnaast heb je ook nog met FFP te maken. Het is allemaal niet zo makkelijk als sommige denken. Het is geen computerspelletje waarbij je maar in het wilde weg kunt kopen en verkopen. Zelfs als je een deal denkt te kunnen sluiten, heb je ook nog het factor speler/makelaar. Die jongens wijzen ook clubs af omdat ze minder salaris bieden dan Sven hun gegeven heeft.
Gezien de puinzooi en de penibele financiële toestand die Kroes geërfd heeft van z’n voorganger vind ik dat er een veel betere en meer gebalanceerde selectie staat dan op 1 september vorig jaar. Ik had toen niet durven vermoeden dat je een jaar later spelers had als Henderson, Weghorst, Rugani of Traore.
Deze staf en het spelplan vind ik daarbij ook beter dan Steijn met Bakatti en Maduro.
Daarnaast is er rust gekomen van bovenaf en er is weer een goede visie die aansluit bij Ajax.
Ook is de markt nog niet gesloten hè. Wie weet wat er nog meer kan gebeuren 🤷‍♂️

Vos trouwens ben ik het niet met je eens. Zie dat ook niet als Kroes z’n fout.
De trainer heeft hem teruggezet naar het 2e, wat helemaal niet gek is voor jonge spelers. Sterker nog: dat overkomt de meeste.
Maar zoals je wel vaker bij dit soort jongens ziet, is dat ze meteen verongelijkt hun zaakwaarnemer bellen en naar een andere club willen ipv gemotiveerd zijn en moeite willen doen en willen groeien en gaandeweg het seizoen bewijzen dat ze bijgeleerd hebben en goed genoeg zijn voor een basisplek.
Kroes moet dan wel verkopen anders heb je een rotte ongemotiveerde appel in je selectie en dat is voor niemand bevordelijk.
Dat vind ik dan ook geen fout, sterker nog: ik vind het zelfs goed dat ze hem van de hand gedaan hebben. Graag of niet, we gaan alleen door met jongens die mee willen

31-08-2024 03:06

Antonny +640

Akpom, Branco en Wijndal hadden moeten en mogen vertrekken. Voor Akpom was kennelijk geen interesse tegen een normale prijs. En Branco wil gewoon niet weg. Wijndal is zelfs als koopje niet te slijten. Turkije of de zandbak zijn misschien nog een optie, al is daar de koopzucht een stuk kleiner dan vorige jaren. De heren moeten hun zaakwaarnemers aan het werk zetten 👍 Kroes moet zeggen wanneer het genoeg is.

31-08-2024 07:02

BertTraore +136

Als Ajax maar gaat vlammen mijn vriend. Ik vind het wel jammer dat Vos geen kansen heeft gekregen boven Mannsverk of Branco. Ik ben het ook wel met je eens dat er een leuke selectie staat.

Met Bergwijn-Brobbey-Traore
Taylor/Eriksen-Henderson-Berghuis(die hartstikke fit is en dus op 8 ook meters kan maken)
Hato-Kaplan-Sutalo-Rensch
Staat er een selectie die tweede zou moeten kunnen worden,
Laten we dat hopen.

31-08-2024 12:19

AFCA020! +6145

Helemaal eens Traore 🤝

31-08-2024 13:18

AFCCruyff +4053

Ik was het helemaal vergeten naar het was toch zo goed als zeker dat Rosario zou komen.

Tahirovic OUT
Wong IN

31-08-2024 00:16

MarkP +21856

Waar heeft hij zich verstopt?

31-08-2024 00:17

gaalmeister +952

Als rechtsback

31-08-2024 00:28

TeringHenkie +28840

Wong of Whang ?

31-08-2024 00:46

Delaney +14957

Ik heb liever dat Tahirović af en toe de kans krijgt en dat ze een andere middenvelder laten vertrekken.
Want Tahirović vind ik nog altijd een goede toevoeging voor dit Ajax met zijn goede passes.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Taylor die na zijn debuutseizoen steeds slechter is gaan voetballen.
En natuurlijk moet hij nog aan veel dingen werken, maar hij is dan ook pas 21 jaar oud.
In dit korte filmpje (link hieronder) kun je goed zijn kwaliteiten zien.
Ik hoop dan ook echt dat hij eens een keer de kans krijgt onder Farioli.

https://m.youtube.com/watch?v=12C3_-HCupE

31-08-2024 00:16

ajax4ever001 +18774

Als Ajax nog met iets komt dan zal dit maandag pas na openen van de beurs bekend gemaakt worden.

31-08-2024 00:15

Ajax114 +1706

Het is een heel teleurstellende transferperiode geweest. Volgens mij hebben we nog nooit zo'n grote selectie gehad als nu. En veel spelers zoals Akpom , Tahirovic en Wijndal blijft niets meer van over qua transferwaarde.

31-08-2024 00:12

wilbert.b +3137

Wijndal ontbinden

31-08-2024 00:14

Ajax_026 +3091

Wijndal mogen ze van mij zelfs aanbieden met een zak geld. Wat ik ben ik blij als hij vertrokken is. Meest waardeloze speler die van AZ overkwam en dat zegt best wel wat na zoveel flops uit Alkmaar.

31-08-2024 00:19

Antonny +640

Goed idee

31-08-2024 07:03

Breuk +25560

Window is nog niet overal gesloten hè. In Turkije wachten ze op de koopjes

31-08-2024 00:14

ajax4ever001 +18774

Wat had je verwacht dan een CL waardige selectie met het geld wat Ajax niet heeft?

31-08-2024 00:16

Rymesyt +8204

Ik had wel verwacht dat er meer spelers zouden vertrekken. Maar het is wat het is

31-08-2024 00:25

Antonny +640

Ze hadden wel gewild, maar ja…

31-08-2024 07:04

nightgoat +31459

Geef anders nog even Kroes de schuld, jongens.

Met die in z'n mik veelal geschoven rotzooi.

Zonder enige vorm van feitelijke onderbouwing.

31-08-2024 00:12

ajax4ever001 +18774

Precies dat al die frustraties van sommigen hier slaat nergens op

31-08-2024 00:17

BertTraore +136

Er zijn toch verschillende dingen niet handig gedaan door Kroes ?

Forbs die voor 15M naar Lyon kon, nu is het maar afwachten of Wolves hem volgend jaar pas(!) wil kopen.

Branco zit er nog, zit! Want die zit voor 2,3 mil op de bank. Absolute grootverdiener die weg had gewild als ze eerlijk hadden gezegd dat hij niet veel ging spelen.

Met de komt van Weghorst, en Rijkhoff meegerekend hebben we 4(!) spitsen.

Groot talent Vos, waar zelfs Milan zijn talent herkent (die Italianen hebben het meestal niet zo op jonge gasten) voor 3 tot 5 mil de deur uit. En dan kan je zeggen voor een jeugdspeler 3 mil is toch goed. Nee dat is niet goed als je ziet dat mankepoten Branco en Mannsverk nu invallen. Beide heren hadden weg gemoeten en Vos had moeten blijven. Vos (evenals Misehouy) heeft nooit een eerlijke kans gehad. Wel kende Vos itt Mannsverk een prima debuut.

We hebben dus 4 spitsen en beginnen het seizoen weer met Rensch en Gaaei op rechtsback.

Ook Taylor mag het seizoen weer als basisspeler beginnen(was gister wel goed).

Rugani komt, een RCV waar Sutalo staat. Sutalo is zowaar een van de spelers die een grote waarde vertegenwoordigd.

Kaplan en Ramaj waren afgelopen seizoen wèl goed, Ramaj had je kunnen verkopen voor een aardig bedrag als we de media mogen geloven, en wat gebeurt er allemaal met Kaplan? Die mocht zelfs vertrekken zonder dat Farioli hem echt aan het werk heeft gezien.


En welke directe versterkingen zijn er gekomen ? Traore was gister de minste op het veld en kwam helemaal niemand voorbij. Voor wie moet Rugani gaan spelen ? Weghorst is voor de Bank. En anders komt Brobbey op de bank te zitten en is dat wederom pure kapitaals vernietiging.

Ook de aanstelling van een jonge onervaren trainer kan me nog niet bekoren. Helemaal niet nu blijkt dat hij verslaafd is aan data.

Er is in totaal maar z’n 11 miljoen binnen gekomen, er had echt voor veel meer verkocht kunnen worden.

Akpom en Branco bijvoorbeeld had je gewoon moeten vertellen dat ze niet gaan spelen, zoals de trainer van Chelsea doet. Dan willen de spelers maar al te graag vertrekken.

Wat heeft Kroes dan goed gedaan vraag ik me af. Al die spelers verhuren was ons ook nog wel gelukt ;).

31-08-2024 01:44

Antonny +640

Als je de media moet geloven… dat zou ik niet zomaar doen :-)

31-08-2024 07:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.