Brobbey maakt geen indruk: 'Je kunt naast schieten, maar hij heeft het gevoel niet'

door Jesse ter Haar 127

Bron Vandaag Inside

Brobbey maakt geen indruk: 'Je kunt naast schieten, maar hij heeft het gevoel niet'

door Jesse ter Haar 127

Bron Vandaag Inside

René van der Gijp zet zijn vraagtekens bij de manier van afwerken van Brian Brobbey. De analist van Vandaag Inside ziet de Ajacied onverminderd als een groot talent, maar het vele missen van kansen van Brobbey - zo ook tegen Slavia Praag - lijkt volgens Van der Gijp geen toeval.

Om het talent van de spits maakt de oud-voetballer zich geen zorgen en over het missen van kansen op zich evenmin'. 'Ik maak me alleen zorgen om de manier waarop hij het doet', geeft Van der Gijp aan. 'Het is gewoon niet goed. Je kunt een bal naast schieten, maar hij heeft het gevoel totaal niet. Hij valt ook altijd. Waarom zou je vallen? Het is zonde.'

Wanneer Brobbey met de bal bij de keeper van een tegenstander in de buurt komt, ziet Van der Gijp het al misgaan bij de aanvaller van Ajax. 'Als je alleen op de keeper afgaat, moet je toch je rust hebben. Er zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden, maar je moet toch de rust hebben om het goede te doen. Je kunt niet in z’n vijf blijven, al is het even een halve seconde.'

Collega Johan Derksen is ietwat harder voor Brobbey. Ook hij ziet een gebrek aan het vermogen aan afronding bij de Ajacied, maar Derksen twijfelt daarnaast ook nog aan de potentie van Ajax' topscorer van vorig seizoen. 'Als hij scoort, scoort hij altijd in een soort kluts. Het is altijd een beetje rommelig. Ik vind hem eigenlijk niet zo’n groot talent. Ik zie het nooit.'

De Ligt en Ten Hag

In een andere - inmiddels - oud-Ajacied zag Derksen het wel zitten toen hij bij Ajax speelde: Matthijs de Ligt. 'Ik vond hem echt een talent bij Ajax. Er is niemand die zo kan koppen als De Ligt', meent de analist, die erg niets meer van terugziet bij de mandekker. Van der Gijp kijkt eveneens gek op van de ontwikkeling van De Ligt. 'Ik had meer het idee dat hij zich in de richting van Piqué zou ontwikkelen dan in de richting waarin hij dat nu heeft gedaan. Hij is een meedogenloos, ligt op de grond en maakt slidings.'

Erik ten Hag, voormalig succescoach van Ajax, is verantwoordelijk voor het aantrekken van De Ligt bij Manchester United. Daarnaast trok hij nog een aanzienlijk aantal spelers met een Eredivisie-verleden aan namens de topclub uit Engeland. 'Het is altijd onverstandig om als trainer allemaal landgenoten binnen te halen', meent Derksen. 'Dat is bij FC Barcelona misgegaan en ook toen al die Nederlanders bij Real Madrid zaten. Alleen met Gullit, Van Basten en Rijkaard bij Milaan ging het goed.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Bobje99 +7038

Je hebt nu met brobbey, weghorst en Akpom weliswaar mogelijk een spits te veel, maar wel drie behoorlijk verschillende smaken om uit te kiezen. Best een luxe

06-10-2024 22:56

noppenkoning +41103

Brobbey is meer een 4-4-2 spits denk ik , zie hem wel slagen in PL bij een club uit middenmoot die 4-4-2 speelt

06-10-2024 20:19

Eurysaces +29499

Bizar hoe Brobbey weggezet wordt, terwijl het met grote afstand onze beste spits is. In de wedstrijd tegen Duitsland nog verkozen als beste speler door Duitse media.

Brobbey is inderdaad geweldig in het vasthouden van de bal, maar niet alleen geweldig, hij hoort hierin bij de absolute top onder de spitsen. Dat hij niet kan passeren, terwijl hij dat elke wedstrijd laat zien op kracht en snelheid, is onzin. Dat hij niet kan schieten, is met 18 goals in het slechtste Ajax ooit, ook onzin. Dat hij met 10 assists niet uitblinkt in de combinatie vind ik ook onzin, zeker omdat het niet alleen de assist is, het is elke bal van achter die via hem gaat.

Koppen blinkt hij niet in uit en de koele afmaker is hij inderdaad nog niet, maar hij heeft daar vorig seizoen al stappen in gezet, als hij dat door trekt, is het gewoon een versterking voor elke topclub.

06-10-2024 12:31

Craain +4953

Kom op nou. Tegen Duitsland was de Duiste verdedigers erg matig en waren niet slim. Alle Duiste verdedigers gingen heel dicht op Brobbey wat niet slim is... Natuurlijk gaat Brobbey liggen.. als ik trainer van Duitsland was zou ik tegen de verdedigers zeggen... Tot 30cm afstand houden met Brobbey... Dan heeft Brobbey echt een probleem. Brobbey heeft de overtreding mee nodig.. Besiktas, Nac hebben uitstekend gedaan... Brobbey bakte er niets van in deze wedstrijden...

06-10-2024 13:06

Eurysaces +29499

Tuurlijk, ligt aan de verdediging als Brobbey uitblinkt en aan Brobbey als het niet goed gaat. Besiktas is afgemaakt en tegen NAC was hij pas net in training.

Als jij trainer was, zou Brobbey vrij spel hebben. Snap wel dat jij geen trainer bent.

06-10-2024 13:30

Craain +4953

Brobbey was niet geweldig tegen Besiktas net als tegen Nac. Ik ben geen goede trainer maar heb er wel goed kijk op het spelletjes.

Als je Brobbey ietsje meer ruimte geeft, dan heb je weinig aan hem.

06-10-2024 14:50

brullie +7031

Helaas lijkt het er en meer op dat het geen afmaker is Brobbey. Meer met wat geluk scoren. Zo jammer en had graag gezien dat hij met een Bergkamp zou trainen.

06-10-2024 10:12

Sunny +9528

Het type Brobbey is niet mijn favo spits want voetbalt te weinig mee.
Geen idee of dat breed maken/leunen en dan kaatsen/wegdraaien opdracht v.d. trainer is maar het is allemaal te simpel en voorspelbaar.
Zal in een 2 spitsen systeem veel beter tot zijn recht komen als hij de hoeken in kan duiken, terug kan laten zakken naar het middenvelden de bal vast te houden om van daaruit aan aan voetballen toe te komen.
Maar het blijft een beperkte speler die op voetballend vermogen, individuele actie, combinatie , koppen en scorend te kort komt.
Ik zie liever een type Lammers dus iemand die meer en beter meevoetbalt, redelijk ok in de lucht en combinerend is en weet te scoren.

05-10-2024 17:47

pafo +1131

Harde werker, prima aanspeelpunt, goede gozer
maar als Ajax spits jammer genoeg net niet!

05-10-2024 16:16

Nr.10 +110907

Brobbey heeft vorig jaar in de Eredivisie in 2419 minuten, dat zijn omgerekend 27 hele wedstrijden, 18 goals gemaakt. En dat in het slechtste Ajax ooit, met een enorm gebrekkige aanvoer.
Scoren kan hij dus wel.
Hij heeft ook 10 assists gegeven vorig seizoen trouwens.
Hij heeft een lastige start van het seizoen, maar komt zo echt wel weer bovendrijven en gaat een hoop goals voor ons maken dit jaar.

05-10-2024 14:52

driehoekjes +3334

1 kans gemist donderdag en wordt verguisd door velen, AS in een notendop. Vorig seizoen beste speler!

05-10-2024 20:40

Merrick +6739

Het gaat niet om die ene wedsrijd natuurlijk. 2 penalty's missen in een wedstrijd mag ook niet voor een spits. Geeft aan dat hij het niet heeft.

06-10-2024 09:56

driehoekjes +3334

Andere posities hebben veel hogere prioriteit! En topspits zonder geld halen is tamelijk hopeloos

06-10-2024 09:58

Keizer +29956

Vraag me oprecht af wat er gebeurd is sinds ie teruggekomen is van Leipzig. Voor die tijd was hij echt dodelijk in de afronding namelijk.

05-10-2024 14:42

stopperspil +11147

Misschien omscholen tot een aanvallende middenvelder

05-10-2024 13:12

VakM +2166

Vraag je je wel eens af waarom onze nummer 9 altijd met de rug naar de goal staat en er een verdediger in z’n nek hangt? Omdat hij zo statisch is. Hij moet met z’n kop richting goal staan en ruimtes opzoeken. En iedereen maar euforisch als z’n kaatsen lukt. Kaatsen naar iemand anders die dan kan scoren? We hebben het wel over onze nummer 9 die gewoon zelf moet scoren en niet in dienst speelt van een 10. Wat speelde Brobbey weer goed hij blijft overeind terwijl er een man om z’n nek hangt. Hij kaatst altijd zo goed. Nou een kinderhand is blijkbaar snel gevuld hier. Hij moet juist uit handen blijven van de verdedigers maar hij heeft geen sjoege van wat een centrumspits moet doen. Daarbij ligt ie bij minste of geringste te huilen op de grond en alleen op de keeper af maait ie gewoon langs de bal. Hij moet eens kijken naar Van Basten of desnoods Akpom en zich als midvoor gaan gedragen

05-10-2024 12:35

stopperspil +11147

Misschien is hij een 10 of een 8 en niet positie 9

05-10-2024 13:13

Aram +17840

Met de rug naar de goal spelen is nou juist typisch voor nummers 9 bij Ajax (Petterson,R. De Boer, Meijer onder andere). Het mooie van Brobbey is dat hij daarnaast ook nog snel is. Daar maken onze middenvelders nog te weinig gebruik van.

05-10-2024 17:31

VakM +2166

Petterson met Bergkamp en De Boer met Litmanen maar wie is dan nu de no 10 die scoort? Niemand dus rug naar de goal heeft nu geen zin

10-10-2024 05:17

Ajax4proud +10790

René van der Gijp en Johan Derksen slaan de spijker op z'n kop wat ik eigenlijk in het begin al heb gezegd. Het is gewoon geen topspits voor Ajax maar bij gebrek aan beter en het niet goed scouten van een spits. Wanneer heeft Ajax eigenlijk een echte goede spits gehad na Ibrahimovic en Huntelaar. PSV en Feyenoord kunnen wel een scorende spits halen.

05-10-2024 12:35

GGXIII +6511

Haller scoorde hier toch nog wel wat. 47 goals ofso in 70 wedstrijden.
Dat is nog niet zo slecht.

Maar begrijp je punt, veels te weinig spitsen voor Ajax.

05-10-2024 13:10

Hersenspinsel +7993

Ajax is een collectief waar ook de spits scoort. Bij PSV en Feijenoord is het meer alle ballen op de spits.
Dat moeten we bij Ajax niet willen.

05-10-2024 15:22

Ajax4proud +10790

Volgens mij was dat ook ooit met Suarez, totaal geen problemen mee als je daarmee een keer weer CL wint.

05-10-2024 15:30

ajaxmachtig +802

Precies, zo was het ook met Suarez. En weet je nog wat Ajax heeft gewonnen terwijl Suarez aanwezig was? Een KNVB-beker, that's it. Ajax zal de CL niet winnen op die manier, dat is niet de stijl die bij de club past. En sowieso is één topspits niet meer genoeg tegen al dat Europese geweld. Je moet het doen zoals in 18/19, met gezonde Amsterdamse bluf.

07-10-2024 14:13

Ajax4proud +10790

Sterker nog Ajax heeft de CL niet meer gewonnen sinds 1995. Die gaat Ajax ook niet winnen als je geen goede spelers aantrekt. Ajax moet weer leren goed te scouten.

07-10-2024 14:41

Hersenspinsel +7993

Welke spelers afgezien van Frank Rijkaard had Ajax in 1995 aangetrokken?
Volgens mij was het voornamelijk de eigen jeugd uit de jeugdopleiding die ons de Cup heeft opgeleverd.

07-10-2024 14:51

Baco123 +6052

Daar is op te trainen lijkt mij op de afronding
Dat moet Brobbey is gaan doen
Na de traing ff half uur extra afronden

05-10-2024 12:16

AJAX020ADAM +6913

Die gaat liever gelijk pleitte, effe een nasietje eten, lolll.

05-10-2024 12:17

Ajax4proud +10790

Hij is geen speler zoals Pasveer of een Tadic dat kan je vergeten.

05-10-2024 12:32

Baco123 +6052

Ja dan blijft i zoals nu
Ik had het wel geweten

05-10-2024 12:40

Ajax4proud +10790

Inderdaad, erg jammer ook!
Niet ieder speler heeft die mentaliteit helaas..

05-10-2024 12:47

Baco123 +6052

Goed verwoord kerel

05-10-2024 12:58

stopperspil +11147

Hebben ze bij Ajax een spitsentrainer? Bosman voor het koppen want niemand kan dat bij Ajax en Huntelaar voor het afwerken ;)

05-10-2024 11:59

Koekie87 +20966

Huntelaar zit nog steeds thuis.

05-10-2024 12:01

stopperspil +11147

Ja met burn-out. Leek mij ook geen management type, lekker op het veld staan past hem wellicht beter

05-10-2024 12:03

Hersenspinsel +7993

Hij is op sportpark Papendal gezien.

05-10-2024 15:25

Baco123 +6052

De hunter zie ik niet meer terugkeren

05-10-2024 12:16

Nr.10 +110907

Waarom niet?

05-10-2024 14:49

Baco123 +6052

Omdat hij niet overweg kan met Danny blind, dus de hunter let jij maar op komt niet meer terug

05-10-2024 16:03

komopajax777 +13144

Brobbey heeft alles voor een topspits.In de jeugd scoorde hij aan de lopende band.Dus hoezo geen gevoel voor scoren?Gijp is een zure zeikerd die dat voor het geld doet omdat hij niks anders kan.

05-10-2024 10:56

Dusbaba +15322

In de jeugd heb je met zijn fysiek een groter voordeel dan bij volwassenen.

05-10-2024 11:04

trodat4030 +96403

Kijk jij nooit wedstrijden? Hij heeft dat voordeel nog steeds, dat laat hij elke wedstrijd weer zien......

05-10-2024 11:30

Dusbaba +15322

Nee, ik kijk nooit wedstrijden

05-10-2024 11:32

Koekie87 +20966

Helemaal prima natuurlijk dat hij zijn fysiek mee heeft, maar verprutst te vaak 100% kansen wat gewoon een doelpunt had moeten zijn. Dat hij het goed deed in de jeugd!!! Tja dat is ook alweer vier jaar geleden.

05-10-2024 11:35

Dusbaba +15322

Hij heeft zijn fysiek helemaal niet mee en als hij zelf wedstrijden had gekeken, had hij kunnen zien dat wanneer Brobbey aangespeeld wordt hij daarna een slordige 80% van de keren op de grond ligt en er een vrije trap volgt die merendeels aan de tegenpartij wordt gegeven. Maw een nogal achterlijke reactie van deze reaguurder die zelf alleen maar uitblinkt in het vergiftigen van deze site met zijn hoge zuurgehalte .

05-10-2024 11:42

Koekie87 +20966

Brobbey is wat mij betreft ook eigenlijk helemaal geen echte Ajax spits. Ja heeft bij ons de jeugsopleiding doorlopen, maar als je puur naar zijn kwaliteiten gaat kijken is het gewoon net zo een spits als Akpom en Wout Weghorst. Beschikken alledrie niet over een hele goede voetbaltechniek, doen veel op zaken zoals kracht en doorzettingsvermogen. Brobbey mist dat gracieuze maar ook dat voetbaltechnische wat een spits echt een Ajax spits maakt. Brobbey is vaak meer aan worstelen.

05-10-2024 11:47

wijzijndebeste123 +163057

"Brobbey heeft alles voor een topspits"

Zie de topcomment. Brobbey mist juist ontzettend veel voor een topspits.

05-10-2024 11:44

Koekie87 +20966

Komt uit onze eigen jeugd, daarom is hij voor sommige een topspits.Valt me vaker op dat jeugdspelers enorm worden opgehyped en worden gezien als de nieuwe van Basten, Cruijff en noem het allemaal maar op.

05-10-2024 11:54

wijzijndebeste123 +163057

Dezelfde mensen die Brobbey met hand en tand verdedigen zijn dezelfde figuren die met alle pijn en moeite erkennen dat Sutalo het "wel aardig" doet.

05-10-2024 11:57

Koekie87 +20966

Idd en waarschijnelijk ook dezelfde figuren die Alex Kroes met hand en tand blijven verdedigen.

05-10-2024 12:00

LukaLitmanen +81896

Helemaal gelijk Koekie. Standaard dezelfde AS'ers die het doen.

Eentje kreeg het zelfs voor elkaar om donderdag kritischer op Akpom te zijn dan op Brobbey (2 big chances missed + only 6 successful passes)

05-10-2024 12:02

Mijnclub33x +9769

Bh. doelpunten want hij schiet alles naast

05-10-2024 15:03

behangdelul +32488

Blijft raar. Betere stats vorig seizoen dan Giminez, en nou dat was toch een wereldspits…minimaal 60 mio ging ie opleveren. En Brobbey kreeg en krijgt kritiek. Zal wel de Ajax-factor zijn.

05-10-2024 10:46

Koekie87 +20966

Bij een Ajax spits mag je wel wat meer verwachten dan elke week een potje vrijworstelen.

05-10-2024 11:52

ReconditeNL +6480

Dit had ik iemand anders zien zeggen laatst ook, maar ik heb de statistieken bekeken en Gimenez had gewoon betere cijfers.

Expected goals - goals, toonde aan dat Gimenez effectiever was en qua minuten per goal had Gimenez ook minder tijd per doelpunt nodig. (104 minuten per goal vs 134 minuten per goal voor Brobbey)

Kijk maar zelf: https://www.sofascore.com/tournament/football/netherlands/eredivisie/37#id:52554

En sorteer bij top players op de stats die je wil bekijken.

07-10-2024 03:58

behangdelul +32488

Was tot geloof ik 3 wedstrijden voor het einde dat Brobs voor liep

07-10-2024 11:00

LukaLitmanen +81896

Het is een hele eendimensionale en voorspelbare spits.

Is nog wel jong, maar blijft dezelfde fouten maken (zie topcomment)

05-10-2024 10:12

AFCAMM +11335

Daar heb je Gijp hoor, met een briljant inzicht dat andere analytici een jaar geleden al hadden.

05-10-2024 10:12

Sunny_Boy +835

Gek he, je hoort niemand over de vele gemiste kansen van PSV dinsdagavond, maar wel over Brobbey. Blijkt maar weer dat je met Ajax meer aandacht krijgt. Heb vertouwen in Brian, hij gaat echt wel zijn doelpunten maken.

05-10-2024 10:00

Miskopabal +2893

Laten we eerlijk zijn. Als Brobbey een koele afmaker was geweest had hij nu niet bij ajax gespeeld.

05-10-2024 09:50

komopajax777 +13144

Hij is altijd een koele afmaker geweest in de jeugd.Blijkbaar moet dat in Ajax 1 nog landen.

05-10-2024 10:57

Koekie87 +20966

Brobbey zit ondertussen alweer vier jaar bij het eerste waar dan een jaartje RedBull Leipzig tussen zat. De vlieger dat hij zo een koele afmaker was in de jeugd gaat wat mij betreft daarom ook niet meer op.

05-10-2024 11:28

trodat4030 +96403

Dat viel in de jeugd ook wel mee hoor. Waren effectievere spitsen dan hij, Walian, Sierhuis, en vast nog wel n paar die echt betere stats konden overleggen mbt afmaken. Neemt niet weg dat de onderbuikjes, zeker vlak na een wedstrijd met 2 missers, altijd weer prevaleren boven de feiten. Brobbey was effectiever dan LdJ, Lewandowski, C Ronaldo en Benzema vorig seizoen.. En net zo effectief als Gimenez.

05-10-2024 11:34

Koekie87 +20966

Wat ik zelf een beetje mis bij Brobbey, maar dat is mijn eigen mening, dat is het echte killerinstinct van een spits. Nog veel te vaak zie ik dat hij 100% kansen om zeep helpt. Is echt niet iets wat je alleen tegen Slavia Praag zag dat hij twee kansen mist.

05-10-2024 11:42

LukaLitmanen +81896

Haller werd vice topscorer CL maar die kon er niks van

05-10-2024 12:03

driehoekjes +3334

Brobbey zou het beter doen in zo'n elftal

05-10-2024 13:23

jerryisthename +31669

Ze hadden hem gewoon moeten verkopen van de zomer. Als hij zo doorgaat daalt hij alleen maar in waarde. Zonde.

05-10-2024 09:41

komopajax777 +13144

En dat zeg je na een paar wedstrijden.Niet gekeken zeker tegen de Duitsers?Heel veel topspitsen ,en dat is Brobbey in wording,staan soms weken of maandenlang droog.

05-10-2024 10:59

Giovanni36 +1060

Brobbey heeft super veel potentie, maar ik heb gevoel dat Brian vrij lui is en het wel welletjes vind. Heb vernomen dat hij geen individuele training wil voor het afwerken, wat hij wel nodig heeft namelijk.

05-10-2024 09:35

trodat4030 +96403

Wedstrijddag, uitlooptraining, voorbereidingstraining op wedstrijd, wedstrijddag, uitlooptraining, voorbereidingstraining op wedstrijd..... Enz enz. Wanneer heeft hij tijd voor individuele training denk jij?

05-10-2024 11:38

Hersenspinsel +7993

Hij mag ook wel eens een paar maal per week een halfuurtje met zijn linkerbeen op het doel schieten.
Gewenning is het begin van prestaties.

05-10-2024 15:32

MalleEppie +15101

Als je Brobbey kan verkopen moet je dat doen, ik geloof dat Akpom de betere afmaker is en dan heb je Weghorst nog als pinchhitter.

05-10-2024 09:19

trodat4030 +96403

Betere afmakers vast, maar je komt ook tot veel minder kansen. Met Akpom en Weghorst voetbal je met 10 ipv met een volledig elftal.

05-10-2024 11:41

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Valt toch wel mee bij Akpom? Die vond ik vorig jaar ook veel kansen voor anderen creëren. Weghorst meer mee eens, al is hij in het Nederlands elftal ook regelmatig kansen aan het creëren maar bij Ajax tot nu toe nog een soort figurant die misschien 3x een bal aangeraakt heeft

05-10-2024 12:32

paulis +10218

Brobbey was de enige die vorig horrorseizoen overeind bleef en eigenhandig de 5e plek voor ons veiligstelde, waardoor we nu uberhaupt EL spelen.. triest hoe snel zon jongen ook door eigen fans alweer tot zijn poten afgezaagd wordt..

05-10-2024 09:04

Francisco81 +4280

Blijkt wel dat de rest van de Nederlandse clubs er niet toe doen die Europees hebben gespeeld deze week. Gaat elke avond over Ajax. Het lijkt wel alsof de rest helemaal niet gespeeld heeft 😂. .

05-10-2024 08:32

Cosey2 +6971

Vorig seizoen 18 goals, is uiteindelijk toch prima?

05-10-2024 08:22

Baggio020 +2536

En nu 10 wedstrijden 2 goaltjes.
Als nummer 1 spits van Ajax moet dit beter. Valt niet te ontkennen.

05-10-2024 08:25

Baggio020 +2536

Ben fan van Brobbey. Maar die Brobbey hype is mij wat te overdreven. Al helemaal na Nederland - Duitsland.

Het is een sterk aanspeelpunt, een beest in de duels, hij laat mensen omzich heen beter voetballen. Maar het is geen killer voor het doel. Daar wordt je uiteindelijk toch op afgerekend als nummer 9.

Iets waaraan hij snel moet werken. Want ik vind dit een rare gedachten; Een gewaardeerde Ajax spits zonder scorend vermogen!

05-10-2024 08:14

trodat4030 +96403

Kluivert, gezien als nota bene het profiel van dé ideale Ajaxspits, kwam nooit verder dan 18 goals in 1 seizoen (nationale competitie) en is nergens topscorder geweest, ondanks absolute topclubs als Ajax, Milan en Barcelona.. Die is daar ook niet op afgerekend.

05-10-2024 11:50

BackInBlack +14441

Verkopen Teab

05-10-2024 08:01

GDSR +2840

Zet brobbey als aanspeelpunt op 10 met een echte 9 dan zie ik het nog wel in hem. Maar als echte 9 nooit word dat wat.

05-10-2024 07:09

Barra +5529

Nee dat kan hij echt niet. Hij moet zo diep mogelijk aan de bal komen om hem daar vast te houden zodat spelers kunnen aansluiten, maar op het middenveld kan hij dat echt niet.

05-10-2024 07:19

Jeugd +24619

De analyse is echt niet moeilijk. Blijf het zeggen;
Kan niet koppen
Kan niet schieten
Kan niet passeren
Is geen koele afmaker
Kan geen penalty nemen
Blinkt niet uit in de combinatie
Is veel te vaak geblesseerd

Best veel voor een spits.

Kan geweldig een bal vasthouden en wegdraaien
Top gozer verder

05-10-2024 02:35

BackInBlack +14441

En zo lopen er nog een stelletje rond bij Ajax

05-10-2024 07:58

31xAjax +7863

Precies dit. Blijft over dat hij snel en sterk is. Dat was in de jeugd voldoende om het verschil te maken maar nu niet meer. Over een heel seizoen heb je aan Akpom veel meer....

05-10-2024 08:28

Eurysaces +29499

"kan niet" en "blinkt niet uit" is iets heel anders. Omdat er niks is wat hij niet kan, maar extreem uitblinkt in het vast houden van de bal, maakt het hem met afstand de beste spits die we hebben.

Tot het moment dat we lange ballen gaan spelen in een drukke 16 of we kiezen voor spelers als Rasmussen, Klaassen, vd Boomen en Banel om hem heen. Met zo veel prutsers, zet je Brobbey niet in zijn kracht.

05-10-2024 10:24

Juichtoon +32309

Een fotomoment is geen analyse. Hij is 21 jaar en z'n potentie kan iedereen zien...
Als je uitblinkt tegen die Mannschaft kan je wel wat...

05-10-2024 11:12

Jeugd +24619

Er staat nergens dat hij niks kan en tegen Duitsland speelde hij geweldig. Het gaat alleen nooit een vaak scorende spits worden. Daarvoor mist hij de opgesomde kwaliteiten.

05-10-2024 11:33

Juichtoon +32309

U zegt? Vorig seizoen, hij was toen 20, scoorde hij 18x en had hij 8 assists...in totaal zelfs 21 doelpunten...
En dat in het slechtste Ajax van de laatste 50 jaar..

05-10-2024 11:45

Juichtoon +32309

Had hij samen met Pettersson, Bergkamp of Bosman gespeeld waren het 15 assists geweest. Maar da's logisch..

05-10-2024 12:06

Jeugd +24619

Nee het ligt niet aan Brobbey, natuurlijk.
De opsomming van gebrek aan vaardigheden is gewoon een feit, kun jij lullen en draaien tot je ons weegt

05-10-2024 16:00

Juichtoon +32309

Is een momentopname....hij is pas 21...
Verder zou je je moeten schamen als Ajax supporter om hier een Ajax speler bij herhaling af te kraken terwijl er ook een ander beeld te schetsen is ..nuff said.

05-10-2024 16:20

Jeugd +24619

Ik analyseer niet zijn toekomst ik analyseer het nu en het tot nu toe. Dat jij dat niet leuk vindt is jouw probleem
Verder lijkt het mij gezond om kritisch en realistisch te zijn, dat het een Ajax speler is doet niet ter zake.

05-10-2024 16:23

Juichtoon +32309

Het is niet cf de feiten én gaat totaal voorbij aan zijn potentie...
En dat noem ik een beperkt zicht. Ajax supporter over een eigen speler onwaardig..
Heeft niks met leuk te maken maar je beschrijft maar de helft van het verhaal.. het half lege glas...
En daarom is het geen analyse maar hooguit een momentopname..
Anders gezegd jouw beschrijving is een analyse van lik m'n vestje..

05-10-2024 16:26

Jeugd +24619

Als Ajax supporter......zegt genoeg. Zet jij lekker je Ajax bril op bij het beoordelen van spelers.
Maakt mij geen reet uit of het een Ajax speler is of niet. Ik zie wat ik zie en geef mijn mening.
Een lekker spelertje van PSV of Feijenoord is een lekker spelertje. Een spits die heel veel kwaliteiten mist voor een spits zal ik kritisch benaderen of hij nou bij Ajax speelt of bij de concurrentie

05-10-2024 16:30

Juichtoon +32309

Je eigen kinderen benader je ook zo kritisch? Just asking...
Wat een 5, hup naar bed. Of ga je samen kijken wat er beter kan?
Wees eens kritisch op je eigen 'kritische benadering'.. ..
Wat jij ziet, ziet iedereen maar wie wordt daar beter van?

05-10-2024 16:50

Jeugd +24619

Fijn dat jij het ook ziet.
Hij wordt gewoon grof betaald hoor. Het is zijn vak. Hij heeft 20 miljoen gekost.
Hij mag beoordeeld worden op het tot nu toe en het heden.
Wat zit je nou allemaal slap te lullen?

05-10-2024 17:06

Juichtoon +32309

Het zou mijn insteek niet zijn omdat het een negatieve benadering is...

05-10-2024 17:08

Jeugd +24619

Negativisme en realisme wordt nog wel eens verward

05-10-2024 19:43

NoPants +7456

Het gaat nooit een veel scorende spits worden?

Hij scoort juist uitzonderlijk veel voor zo’n jonge spits. In 2.5 seizoen 60g/a bij ons en dat op 20-22 jarige leeftijd. Wie deden dat allemaal beter toen ze nog zo jong waren?

Het is niet gek dat hij kritiek krijgt bij ajax want het is niet het type waar ajacieden van houden, maar dat hij weinig scoort is gewoon feitelijk onjuist.

06-10-2024 10:45

Juichtoon +32309

Exact, scoorde vorig seizoen als 20 jarige 21 doelpunten...In het slechtste Ajax van de laatste 50 jaar. Prima dus..
Dat hij nu wat ballen naast schiet...dat moet beter maar om hem dan af te fikken..

06-10-2024 11:45

Jeugd +24619

In 10 seizoenen scoort hij nog meer.
Je verzint alles bij elkaar
Je statistieken kloppen niet😂

06-10-2024 17:15

Juichtoon +32309

Waar klopt het niet dan? Graag boter bij de visch nu..
Laat onverlet natuurlijk dat jouw vermeende analyses niet meer dan een fotomoment zijn en niet eens in de buurt van een analyse komen...

Zie aan je overige reacties vandaag dat je ajax supporter bent...mooi..

06-10-2024 19:19

Robertini +38975

Het is gewoonweg bizar dat we hem voor 16miljoen hebben terug gehaald, terwijl hij 100% gefaald is bij Leipzig. Ik vind het kansen missen niet eens het grootste probleem, het grootste probleem vind ik dat hij altijd de bal in loopt en zelden als een spits diep gaat. Dat deed hij in z'n eerste seizoen als invaller juist wel en hij scoorde toen makkelijker.

05-10-2024 02:32

Dapperestrijders +4537

Nou, ik denk dat je het woord 'talent' bij Brobbey nu wel weg kan laten. Hij maakt het gewoon niet waar, hij miste twee kansen die een spits van zijn niveau er gewoon in had moet schieten.

05-10-2024 01:20

DeKenner +9270

Het is allemaal weer een momentopname. Dezelfde mensen die nu negatief over Brobbey praten, staan hem zondag na een hattrick weer op te hemelen. Het zal allemaal wel. Brobbey gaat zijn goals wel weer maken.

05-10-2024 01:13

Dapperestrijders +4537

Die gaat van z'n levensdagen nooit een hattrick scoren.

05-10-2024 01:21

DeKenner +9270

Dat was bedoeld als ‘bij wijze van spreken’. Vorig seizoen maakte Brobbey meerdere goals waarbij hij zijn kont erin zette, wegdraaide en prima binnenschoot. Toen was het allemaal hosanna. Brobbey was (mits fit) de belangrijkste Ajacied vorig seizoen. Begin dit seizoen/aan het einde van de voorbereiding was Brobbey ineens de pispaal. Ik bedoel maar te zeggen dat het allemaal maar meningen zijn. Ruis. De waan van de dag.

05-10-2024 13:53

aesop +263

Mee eens, dat schot tegen Slavia was gruwelijk slecht ingeschoten, maar niet omdat ie harde voetjes heeft. Vorig seizoen heeft ie meermalen bewezen zachte voetjes te hebben. Maar hij mist de rust momenteel om dit soort ballen goed te raken, zie ook tegen Duitsland. Te gehaast waardoor ie nog niet goed staat. Maar dat is trainbaar en komt echt wel.

05-10-2024 14:00

Robertini +38975

Hoeveel hattricks heeft hij tot dusver gescoord dan? Als Rasmussen opeens een hattrick maakt sta ik ook voor hem op de banken.

05-10-2024 02:35

BackInBlack +14441

Een hattrick???

Zondagavond praten we verder oké?

05-10-2024 07:59

superajax +11377

Ik weet 1 ding zeker en durf daar al mijn geld op in te zetten:Brobbey maakt zondag geen hattrick.

05-10-2024 09:00

Ajax27 +19086

De rust en het zelfvertrouwen wat hij uitstraalt zodra hij in een drukke omgeving met de rug naar het doel en 1 of 2 verdedigers in z'n nek heeft... ongekend. Dan ziet hij wel altijd de juiste oplossing wat m zo sterk maakt en m ook echt als extra aanspeeloptie in de aanval maakt. Daardoor praat iedereen over 'm.

Maar diezelfde rust ontbreekt op dit moment volledig wanneer hij wel naar de goal staat gedraaid en dan de laatste actie/beweging moet maken en dan een schot geplaatst moet maken.

Persoonlijk denk ik dat dit gewoon te trainen is. Trainen trainen en nog eens trainen op die laatste momenten. Als ie dat verbeterd in z'n spel is ie gewoon 60-80+ miljoen waard. Zo niet dan gaat ie voor 30-40 miljoen weg over 1-2 seizoenen.

05-10-2024 01:08

MarcelvTol1971 +15285

Bijvoorbeeld een Luuk de Jong is als spits 10 x beter dan Brobbey. Vaster aan de bal, overzicht, weet waar ie staat.
Brobbey loopt alleen te duwen en te trekken en is goed in de kaats maar zet hem niet vrij voor goal want hij ragt hem over of naast.
Mist de fijne motoriek. Voorheen bij onder 19 was het allemaal imposant want hij was een klap sterker dan andere leeftijdgenoten. Maar bij grote mensen voetbal valt dat verschil weg.
Jammer maar deze jongen gaat niet de vreselijke klap geld opleveren die iedereen verwacht en hoopt.

04-10-2024 23:25

Panna +5042

Je mag iedereen van mij als voorbeeld nemen, maar alsjeblieft niet die arrogante jankmuil! Dat Brobbey er geen bal van kan is na gisteren nogmaals pijnlijk duidelijk geworden….. wat een afgang!

05-10-2024 00:26

superajax +11377

Ik vind Luuk ook een irritante kutlamp,maar had hem toch graag bij ons gezien,dan was hij natuurlijk een topper.

05-10-2024 09:02

MarcelvTol1971 +15285

Luuk de Jong is een spits zoals je een spits wil zien, arrogant, staat altijd op de juiste plek, balvast en weet altijd waar de goal is.
Alles wat Brobbey mist ......

05-10-2024 20:58

MarcelvTol1971 +15285

@Panna : heb je gisteravond die goal gezien........... dat is een spits.

06-10-2024 16:52

champhead +14301

Spijker kop

04-10-2024 23:20

wijzijndebeste123 +163057

'Het is gewoon niet goed. Je kunt een bal naast schieten, maar hij heeft het gevoel totaal niet. Hij valt ook altijd. Waarom zou je vallen? Het is zonde.'

😂 Pijnlijk (waar) en grappig tegelijkertijd.

04-10-2024 23:18

Dolblij +44838

Denk dat Gijp het goed beschrijft.

04-10-2024 23:18

Breuk +25029

Helaas hebben de heren over Brobbey, de Ligt en ten Hag dit keer gelijk.

04-10-2024 23:08

stopperspil +11147

Brobbey houdt de bal goed vast, kan kaatsen maar afronden waarbij hij moet nadenken niet. Meer een halve 9 dan een 9spits

04-10-2024 23:06

AFCA-Driebergen +22059

En mensen kunnen nu boos worden op Van der Gijp. Maar als je eerlijk bent, klopt het wel.

04-10-2024 22:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.