NB: 'Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'

door Jesse ter Haar 67

Bron Ajax Showtime

NB: 'Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'

door Jesse ter Haar 67

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax sleept een punt uit het vuur tegen Slavia Praag. Ditmaal met hoofdredacteur Bart Veenstra. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: Gezien de tweede helft moet Ajax tevreden zijn met een gelijkspel.

'Daar ben ik het mee eens. Als je ziet wie er bij Ajax allemaal ontbreken en onder welke omstandigheden - een ontzettend vervelende tegenstander en een scheidsrechter die zich gek laat maken - je het duel moest uitspelen, mag je blij zijn dat je met een punt vertrekt uit Praag. In de eerste helft had Ajax zomaar drie keer kunnen scoren, maar na rust ben je amper gevaarlijk geweest, terwijl Slavia heel wat kansen onbenut liet. Al met al mag je, gezien de vele blessures en de rode kaart van Youri Baas, niet ontevreden zijn.'

Wie was in jouw ogen de beste Ajacied tegen Slavia Praag?

'Ik vind dat je na een wedstrijd als die van Ajax tegen Slavia Praag vooral de teamprestatie moet benoemen. Onder behoorlijk moeilijke omstandigheden zie je dat iedere speler voor het team door het vuur gaat en dat er een uitstekende mentaliteit is om met een resultaat - in dit geval dus het gelijkspel - naar huis te gaan. Dat vind ik te prijzen. Qua individuele prestaties wil ik graag Devyne Rensch en Josip Sutalo noemen. Zij hebben het, zeker verdedigend, uitstekend gedaan.'

Ajax begon zoals verwacht met een aantal wijzigingen aan het duel met Slavia Praag. Had jij voor dezelfde elf namen gekozen als Francesco Farioli?

'Dat is lastig. Heel veel andere keuzes had Farioli eigenlijk ook niet en ik kan me goed voorstellen dat hij wel met echte buitenspelers wil blijven spelen. Je kunt denken aan Akpom in plaats van Rasmussen, maar Akpom heeft vanaf de zijkant niet de diepgang en snelheid die Rasmussen nog wel heeft. Op het middenveld had je ook voor de fysiek sterkere Tahirovic in plaats van Hlynsson kunnen kiezen, maar dan moet je schuiven met Taylor. Veel wisselingen komen het elftal ook niet ten goede, dus de keuzes van Farioli vallen te verklaren en zijn eigenlijk ook best logisch.'

In de eerste helft miste Brian Brobbey twee grote kansen. Valt het de spits te verwijten dat de Amsterdammers niet met een ruimere marge de rust in gingen?

'Dat kun je zeker stellen. Laten we allereerst positief zijn over Brobbey. Hij weet zich tweemaal in een uitstekende positie te nestelen om tot twee levensgrote kansen te komen. Bij de eerste kans kreeg hij de bal wat gelukkig mee, maar net als bij de tweede kans houdt hij wel de tegenstander van zich af. Dat is natuurlijk knap. Dan het negatieve deel: een Europese topspits moet deze kansen gewoon benutten. In dat geval zou Ajax drie goals voor rust hebben gemaakt en ga je deze wedstrijd waarschijnlijk "gewoon" winnen.'

Ajax stond enige tijd met de rug tegen de muur. Waarom lukte het de ploeg niet om zich onder de Tsjechische druk uit te voetballen?

'Dat heeft met meerdere oorzaken te maken, denk ik. Allereerst heb je te maken met de kwaliteiten van de tegenstander. Als die beter zijn, dan is het logisch dat je onder druk komt te staan. Je merkte voor rust al dat Slavia meer grip op het duel kreeg en dat ze Ajax fysiek de baas waren, zeker op het middenveld. Daarnaast had Ajax een voorsprong te verdedigen, terwijl Slavia moest zien terug te komen van een achterstand. Verder helpen de vele wisselingen Ajax niet aangaande de automatismen. Ajax was erg slordig in balbezit en als er veel mislukte passes tussen zitten, loop je vooral achter de bal aan. En als je vervolgens met tien man komt te staan, weet je dat het écht alleen maar tegenhouden wordt.'

Na een klein uur spelen besloot Farioli in te grijpen. Vond jij het een logisch besluit om de gehele aanval te wisselen?

'Ik denk dat Farioli ook deels bezig was met zondag en om die reden Godts en Brobbey naar de kant haalde. Het is jammer dat zij eruit gaan, maar ik snap ook heel goed dat Farioli zuinig is op zijn beste spelers. Zeker nu er al zoveel blessures zijn bij Ajax. Daarnaast waren de wissels ook in tactisch opzicht begrijpelijk. Ajax stond onder druk en met twee backs in plaats twee aanvallers op de vleugelposities en met Akpom die iets meer inzakt dan Brobbey heb je iets meer verdedigende zekerheid op het veld.'

Youri Baas moest inrukken nadat hij zijn tweede gele kaart kreeg. Vond jij het een logisch besluit van de scheidsrechter?

'Nee, totaal niet. De scheidsrechter floot voor rust nog uitstekend. Toen liet hij zich niet gek maken door de spelers en supporters van Slavia Praag, maar na rust veranderde dit totaal. De scheidsrechter was op een gegeven moment totaal de weg kwijt en strooide met gele kaarten. Hij liet het totaal uit de hand lopen en op een gegeven moment ga je maar voor elke overtreding geel geven. De tweede gele kaart voor Baas was veel te makkelijk gegeven. Er zat totaal geen kwaad in de actie van Baas en het was gewoon ongelukkig dat hij de voet van de tegenstander raakte. Wat mij ook stoort: de gretigheid van de scheidsrechter om deze tweede gele kaart te geven. Scheidsrechters moeten beseffen dat de wedstrijd niet om hen draait, maar om de wedstrijd. En dat had deze meneer uit Letland niet helemaal begrepen.'

Uiteindelijk wist Ajax het gelijkspel over de streep te trekken en kwam het niet meer in echt grote problemen. Is dat de verdienste van de hechte defensieve organisatie van de club?

'Zeker. Sinds de komst van Farioli staat Ajax defensief als team veel beter. Dat heeft de Italiaanse trainer er snel in weten te slijpen. Het valt de verdedigers te prijzen, maar ook de middenvelders plus aanvallers en uiteraard doelman Remko Pasveer. Niet alleen verrichte hij een aantal knappe reddingen, maar hij weet het ook vaak uitstekend neer te zetten, waardoor veel gevaar kan worden voorkomen. Wel is de tegengoal het analyseren waard. Wat ging daar mis? Wat waren de afspraken en waarom kon Chorý die bal zo vrij binnenkoppen? Verder heb je ook een aantal keren geluk gehad, dus lang nog niet alles gaat perfect.'

Welk gevoel neemt Ajax mee richting het thuisduel met FC Groningen op zondag?

'Ik denk dat deze wedstrijd voor de teamgeest heel goed is. De spelers gingen voor elkaar door het vuur en Ajax heeft laten zien dat het ook een resultaat kan boeken tegen een goede tegenstander als er heel veel spelers ontbreken. Natuurlijk speelde Ajax pas het laatste halfuur tegen de A-ploeg van Slavia Praag, maar dat neemt niet weg dat dit een goed resultaat is. Richting FC Groningen is het nu vooral hopen dat er geen nieuwe blessures zijn en dat een aantal spelers weer beschikbaar is voor deze wedstrijd.'

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)
Jesse ter Haar (X: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort’

#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’

Lees meer over:
Plaats reactie

Rock69 +8406

Wat een onnozel verhaal is dit zeg. Ajax moet op basis van de tweede helft tevreden zijn met een punt. Is het ook niet andersom het geval. Slavia mag op basis van de eerste helft tevreden zijn met een punt. Wat een stom geschreven stuk van Moerstra. Lachwekkend kinderlijk!

05-10-2024 12:07

Juan62 +46160

Erg kortzichtige stelling in de titel boven het artikel

Ik zag een scheidsrechter die een pistool op zijn hoofd had gekregen van Praag in de rust ofzo.

Floot in tweede helft bij ieder duel tegen Ajax, beloonde stervende Zwaan spelende Slavia P spelers met onterechte vrije trappen , waaruit ook hun doelpunt kwam.

Ik vond het echt bewonderingwaardig hoe onze spelers hun hoofd koel hielden bij weer een onterchte vrije trap tegen en/of gele kaart

04-10-2024 18:05

ratje +3505

Titel is helemaal waar. Maar zonder Brobbey had je die kansen niet eens gehad.

04-10-2024 16:56

Jeroen90 +1367

Ik begrijp de reacties naar aanleiding van de tweede kaart van Baas niet goed. Ik lees telkens 'veel te licht', 'viel wel mee' etc., maar de kern van het probleem is dat Baas gewoon helemaal geen overtreding maakt. Speelt zelf de bal, tegenstander is te laat en raakt Baas op de binnenkant van de enkel. Tegenstander doet vervolgens alsof ie doodgaat, dus zal de ander wel een ernstige overtreding hebben gemaakt en krijgt ie geel. Dat was ongeveer het niveau van deze scheidsrechter. Wat niet wegneemt dat Ajax er als team wat slimmer mee om had moeten gaan, maar daar kon Baas in dit geval echt niets aan doen.

04-10-2024 16:56

dAddA020 +95

Ik heb bloed, zweet en strijdlust gezien.. positieve ontwikkeling.

04-10-2024 14:40

komopajax777 +13146

Ajax speelde het laatste half uur pas tegen de A-ploeg lees ik hier.Sparta Praag speelde de hele wedstrijd tegen de B-ploeg van Ajax!En dat mag ook voluit benoemd worden.

04-10-2024 14:29

Slang3 +45740

Ajax had 3 wissels

04-10-2024 16:07

Rock69 +8406

Mocht Slavia dan 11 x wisselen. Wat weer een partijdigheid van de scheids. T'is niet eerlijk zei Calimero altijd.

05-10-2024 12:09

Ans B +19809

Ajax miste natuurlijk nogal wat spelers en dan valt er ook nog eens een middenvelder uit, al vrij vroeg in de wedstrijd. Dat plus de rode kaart en de fase van het seizoen verklaart voor een groot deel dat Ajax niet altijd tot zijn beste prestaties komt. De wisselvalligheid is nog troef, mede afhankelijk ook van hoe de tegenstander speelt (o.a. compact of juist wel met ruimtes tussen de linies).

Ik ben het dus absoluut niet eens met de stelling dat Ajax kwaliteit tekort komt. Ja, voor het kampioenschap, maar kwaliteit is heel relatief in mijn ogen, en mede afhankelijk van vorm, de tegenstand en de manier van tegenstand, je medespelers, hoe de trainer het neerzet enz. enz.
Als je Frenkie de Jong continu voor de voeten loopt en de medespelers staan statisch te wachten, dan komt de kwaliteit van Frenkie de Jong ook niet tot bloei - om maar een voorbeeld te geven van de relativiteit. Ook de gedaanteverandering van Sutalo is een mooi voorbeeld van hoe kwaliteit die er gewoon IS, totaal kan ondersneeuwen.
In mijn ogen heeft Ajax nog steeds een kwalitatief sterke selectie, en enkele spelers hebben kwaliteiten die internationaal zeker niet misstaan. Het punt is m.i. dus veel meer dat die kwaliteit er niet altijd uitkomt, en daar zijn redenen voor.

Neem Brobbey. Hij zit opnieuw, net als in de beginfase van vorig seizoen, in de situatie dat hij niet direct heeft gescoord, en dat feit gaat bij hem nu nog gepaard met onrust; In plaats van dat hij rust in zijn hoofd creëert is hij onstuimig en wild in de afronding. Dat is helemaal géén gebrek aan kwaliteit in mijn ogen, maar een gevolg van zijn jeugdigheid in combinatie met wat hij nog moet leren: niet té graag willen scoren (en dus overgeconcentreerd zijn daarop) en daardoor gaan forceren. In plaats van rustig te blijven en zich te focussen op techniek, zuiverheid en functionaliteit, gaat hij zich focussen op hard schieten en verliest hij juist aan techniek, rust en zuiverheid. Dat is tevens een ervaringskwestie, en een kwestie om je bij de training op juist die rust en techniek te focussen.

Natuurlijk is Brobbey geen echte technicus, maar hij beheerst wel degelijk die minimale techniek die nodig is om veel te scoren. Zoals we al jaren kunnen zien op de momenten dat hij niet te gehaast is, forceert e.d. De momenten dat hij wel die rust in zijn hoofd heeft, omdat hij barst van het zelfvertrouwen en al vaker heeft gescoord, dus niet die innerlijke druk heeft van móeten scoren.

Ik heb alle vertrouwen dat Brobbey een geweldige toekomst voor zich heeft als topspits - mits zijn spierstelsel dit niet te veel in de weg zit. Hij heeft een unieke combinatie van kracht en snelheid, moet nog veel leren, maar goed begeleid (en daar heeft het echt wel aan ontbroken bij Ajax: waarom heeft hij b.v. niet allang een echte spitsentrainer?) en omringd door spelers die complementair zijn aan zijn kwaliteiten vind ik hem nu al één van de talentvolste spitsen in Europa (voor zover ik dat überhaupt kan beoordelen met mijn weinige kijkgedrag).

04-10-2024 12:47

Indy2 +15254

Ajaxlife.nl :"Farioli vertelde eveneens dat Brobbey inmiddels een eigen programma draait en hard werkt aan het verbeteren van zijn afmaak-skills."

04-10-2024 14:28

Ans B +19809

Ja, heb ik gelezen. Ik heb ook het idee dat Farioli en zijn staf heel goed bezig zijn en o.a. veel individueel trainen inderdaad (ik las ook over aparte trainingen voor de verschillende linies en een rouleersysteem om individueel te trainen).
Ik maak me om Brobbey ook helemaal geen zorgen en vraag me alleen af hoe snel hij leert van dit soort ervaringen.

Ook Beuker hecht aan individuele trainingen en hij koppelt ervaringstrainers aan methodologisch sterke trainers (als Nuijten en Weijs).
Uit beiden (Farrioli en Beuker) put ik veel vertrouwen dat er veel aan het veranderen is bij Ajax en bij individuele spelers. Ik kan enorm genieten van de ontwikkeling die ik nu al in werking zie: bij Baas en FJ bijvoorbeeld, maar zeker ook bij Rensch (ik was één van de weinigen die dit nog voor mogelijk hield, en hoopte ook op het effect dat Farioli kon hebben; ik heb me nogal verdiept in Farioli toen ik hoorde dat hij het zou worden).
Ik hou van typische Ajaxspelers, zoals FJ, Baas, Regeer, Ünüvar, Taylor en Rensch en ik zal ze altijd blijven steunen. Ik zie bij al dat soort spelers: inzicht, techniek, handelingssnelheid. Niet allemaal toptalenten misschien, maar wel dat streepje vóór. Ik verwacht het meest van FJ en Rensch, vanaf het begin dat ik ze leerde kennen.

04-10-2024 14:55

Slang3 +45740

Vind dat er maar weinig kritiek is op het feit dat ze 60 minuten lang niet meer dan 3x de bal naar elkaar konden passen. Ja, er is gevochten (8 man in de 16, en de flanken compleet open laten) maar dat komt alleen maar door je eigen falen

04-10-2024 12:38

chriseverhard +3552

Als als als mijn broer een k.t had gehad was het mijn zus geweest.
1 punt uit bij slavia is echt niet slecht ondanks de grote kansen van brobbey

04-10-2024 11:13

4EVERAJAX +8363

Akpom op flank is no go wat mij betreft.

04-10-2024 10:35

willem1958 +8740

Er is geknokt en een punt gepakt, Ajax streed en daarover geen klagen.
Maar ik hoop toch echt dat Alex en Beuker een lijstje klaar hebben om in de winter een paar goede spelers aan te trekken want de bezetting is onder peil.

04-10-2024 10:04

komopajax777 +13146

Voorin op de flanken en centraal op het middenveld.De rest is goed genoeg of heel talentvol.

04-10-2024 14:53

MrMartinez +2980

Brobbey verwijt ik niets. Kansen missen doet elke spits. Kansen krijgen tegen zo'n fysieke tegenstander is alleen weggegeven voor een goede spits.
Daarentegen verwijt ik die halve zool uit Letland wel dat hij - inderdaad vooral in de 2e helft - met 2 maten meette. Wellicht realiseerde hij zich dat hier een kans lag om zijn landgenoten uit Riga te helpen. Dat roept ook vraagtekens op bij zijn aanstelling voor deze wedstrijd door de UEFA.

04-10-2024 09:46

JanMolby +1435

Een goede spits creëert niet alleen kansen, hij maakt ze ook af. Van Basten, Van Nistelrooij enz enz

04-10-2024 11:26

7172AFCA7395 +10271

Al jaren mist Brobbey dit soort kansen. Wie gelooft nog dat ie het ooit gaat leren? Ik blijf het een a-typische,druistige ,beperkte Ajax spis vinden.

04-10-2024 09:40

Balgevoel +30817

Die ballen moeten minimaal op doel en natuurlijk mag je het je spits aanrekenen dat hij absurd grote kansen mist. Gisteravond dacht ik alleen voor de allereerste keer (o jee): ga nou gewoon 4-4-2 spelen met Brobbey en Akpom en benut de buitenste middenvelders om hun backs af te stoppen. Maak het iets compacter, maar hou druk op de bal zodat je in ieder geval A) hun het idee geeft dat je kan counteren bij balverlies en B) niet voor je eigen goal hoeft in te graven. Maar goed, 1-1, dat had ik bij voorbaat niet gedacht.

04-10-2024 09:38

rodnet +10264

Je eindigt de wedstrijd met 6 verdedigers, 2 verdedigende middenvelders en 1 spits. Vind je het gek dat je niet meer van eigen helft afkomt? Het zegt iets over de selectie maar het zegt ook wel iets over de veranderende intenties van Ajax onder deze coach. Resultaat gaat voor goed voetbal. Ik word daar niet warm van.

04-10-2024 09:28

Redrum +95938

Het is absoluut niet wat je wil zien bij Ajax, maar wel wat we op dit moment nodig hebben om er weer bovenop te komen denk ik. Voor nu telt vooral het resultaat. Onder Schreuder, Steijn en Schip hadden we een wedstrijd als deze gegarandeerd verloren en dan waren we ook niet van de eigen helft afgekomen.

04-10-2024 12:20

rodnet +10264

Op zich mee eens maar het blijft me als ouwe F-sider verdrietig stemmen hoever Ajax van haar basis verwijderd is geraakt.

04-10-2024 18:29

komopajax777 +13146

Nou hoe dom kun je zijn om zo'n opmerking te kunnen maken?Je kunt je alias beter veranderen in domnet.

04-10-2024 14:55

rodnet +10264

Tsja, met dit soort opbouwende kritiek kan ik echt iets......dank voor de verpletterende en allesoverheersende wijsheid waarvan je commentaar getuigt. Zeker hele hoge cijfers gehaald op school? Ja, ik buig nederig voor je verbijsterende intellect. Jezus, hoe verzin je het....

04-10-2024 18:27

Rommy5 +1169

Heeft Ajax een terugkoop optie op Yuri Regeer ? Hij ontwikkeld zich echt goed, maakt grote stappen.

04-10-2024 09:27

Asociaal +2770

Mooi dat je even Youri Regeer noemt. Zou inderdaad wat zijn als hij terugkomt. Heb je een Youri Regeer en een Youri Baas. De één regeert en de ander is gewoon een baas.

04-10-2024 11:13

altijdlastig +1122

Hey Youri!!

04-10-2024 11:56

AjaxDordt +14026

Hoe heet die gozer?

04-10-2024 12:33

Yeshyeshyall +10924

Het is blijmakend en frustrerend tegelijk. Je ziet dat je ondanks de matige staat van de selectie goede wedstrijden kunt spelen, er echt een team spirit is, individueel spelers beter worden en er vanuit een organisatie gespeeld wordt. Echt leuk om te zien, het frustrerende is alleen dat je met deze selectie continu tegen de beperking in kwaliteit en aantal spelers voor het eerste zult blijven aanlopen waardoor het behelpen blijft

04-10-2024 08:59

Schip +23351

Met deze samenstelling een punt halen is een echt sterke prestatie. De jongens hebben er voor geknokt en het punt is verdiend. Valt me op / tegen hoe snel Brobbey zijn vorm en vertrouwen kan verliezen. In vorm schiet hij deze er allen in.

Speelden aardig bij vlagen in de eerste helft. Tweede helft niet gezien op hele korte fragmenten na, maar vermoed dat Praag in de duels is gekomen. En dan blaas je dit team omver.

Des te knapper. Farioli's aanpak heeft de hoofden ger-reset en een goede mentaliteit erin gebracht. En belangrijk: achterin staat het nu stabiel en stevig. Dat is het fundament voor een goede klassering in de eredivisie. Wanneer de basiskrachten er weer zijn en er 1/2 aankopen bijkomen, zet je een flinke stap naar herstel.

04-10-2024 08:59

MickS +6232

Het leek wel of de scheids in de rust "een bonus" had ontvangen, want de bal was nog niet van de stip of hij floot alles van Ajax af, waar Slavia in ene van alles mocjt. Complete omslag leek het wel.
Maar ook wij leken na rust een schim van onszelf in de 1e helft.
Hoe dan ook, blij met het gelijkspel nu, en idd trots op de teamprestatie.

04-10-2024 08:54

Robbie78 +3788

Dat, of hij heeft iets te veel Becherovka in zijn thee geschonken..

04-10-2024 09:27

Ajaxpyama +1505

Hoe kan je nou je hele jeugd bij Ajax rondlopen, waar Techniek altijd voorop stond, en dat je dan op je 22e nog steeds alles op kracht en instinct doet. Waar is dat misgegaan? Ik neem toch aan dat er zijn hele carriere bij Ajax een hele rits aan techniektrainers mee bezig is geweest. Zijn die dan allemaal zo verblind geweest door zijn postuur, kracht en snelheid en dat ze Techniek hebben laten versloffen? Dat kan toch niet waar zijn.

04-10-2024 08:26

JanMolby +1435

Misschien kan hij gewoon niet beter?!

04-10-2024 11:28

Dolblij +44894

Dat Ajax er na zo'n zwakke tweede helft tijdens welke ze nauwelijks van de eigen helft afkwamen toch nog een punt uit wisten te slepen is, ook gezien de barre omstandigheden, een mooie team effort.

Brobbey kan het beste heel hard aan zijn zwakke punten gaan werken.

04-10-2024 08:25

peterVKV +6417

Als Brobbey bij die eerste kans vanaf rechts zijn bovenlichaam iets draait kan hij die bal een stukkie met buitenkant rechts raken ipv zijn binnenkant. De enige manier om te scoren in de verre hoek. Anders vol op binnenkant wreef hoog in de korte hoek. Begrijp dat niet. Train je toch op?

04-10-2024 08:19

Soccerskins v2 +43203

Also je kijkt naar de wedstrijd van Jong afgelopen maandag en de prestaties van Tahirovic, Hlynsson en Steur naast elkaar legt vraag ik mij af waarom de eerste 2 nog de voorkeur krijgen bij het eerste. Dat is denk ik puur op basis van status.

04-10-2024 08:05

donkerblauw +2822

Mooi om te zien dat ze er voor 300 procent voor gaan. Dat was vorig jaar wel anders. Als je de kansen beter benut in de eerste 20 minuten (toen was Slavia echt slecht) dan moet ik het nog zien

04-10-2024 07:31

karlhof +4702

Ajax speelde de laatste 30 minuten met een B/C elftal.

04-10-2024 06:42

donkerblauw +2822

Wijndal,. echt vreselijk. Voegt niets toe. Control-alt-delete

04-10-2024 07:32

Gooseman +11853

Niets toe? Die heeft zeker 4/5 minuten tijd getrokken met zijn theater en aanstellerij. Dat is een slimmigheidje waar anderen nog van kunnen leren wanneer je de onderliggende partij bent.

04-10-2024 07:46

Jariebombarie +926

Wijndal volgt in zijn vrije tijd een cursus acteren aan de theaterschool in Utrecht. Ik zie hem daar wel eens rondlopen, want mijn zus zit er ook op. Volgens mij zit hij in z'n laatste jaar.

04-10-2024 08:32

tijssenajax +13920

Deed ie inderdaad goed. Zo moet dat helaas tegen zon tegenstander en zon scheids.

04-10-2024 08:32

Jarl1989 +4356

Heel leuk die Brobbey, sterk in duel maar hij moet nu echt eens keer zijn kansen gaan afmaken. Je verliest gewoon 2 punten door hem.

04-10-2024 06:38

Myriad +7031

Zondag is gelukkig Klaassen beschikbaar, want de middenvelders zijn nu wel op.

Op de valreep toch een goede tranfer gebleken.

Goed dat Farioli rekening hield met Groningen komend weekend. Want het team waarmee we vandaag zijn geeindigd is wel een team, maar aanvallend zeer matig.

04-10-2024 00:09

Danielson +50165

Hoezo? Door Godts en Brobbey te wisselen bedoel je?

04-10-2024 00:15

wijzijndebeste123 +163070

“Als Brobbey zijn kansen benut win je de wedstrijd gewoon.”

Dit lezen we echt heel erg vaak.

03-10-2024 23:56

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Het is een beetje hetzelfde als vorig jaar rond deze tijd. Toen miste hij in een aantal wedstrijden echt gigantische kansen. Pas na oktober begon het te draaien bij m

04-10-2024 01:53

Tommyshelby +128441

Qua wedstrijdmentaliteit zijn we er wel kilometers op vooruit gegaan. Farioli maakt een team wat steeds moeilijker wordt om te verslaan.

03-10-2024 23:23

DamskoStrijderss +9602

Brobbey 1 op 1 is bijna garantie voor een misser. Harde werker, fijne jongen maar een echte killer gaat het helaas nooit worden.

03-10-2024 23:01

BBAFCA +9742

Mist gewoon techniek helaas. Pure onkunde hoe hij die eerste bal miste. Een spits moet veel makkelijke doelpunten maken, bij Brobbey gaat het nooit makkelijk. Een goede spits staat op de juiste plek of kijk waar de keeper staat, zoals hij die eerste kans. Die keeper stond veel te ver richting de korte hoek, een rustig binnenkant richting het zijnetje en je scoort.

03-10-2024 23:20

Gooseman +11853

Keeper stond prima gepositioneerd. Korte hoek lag zelfs nog iets open. Vanuit de hoek waar Brobbey schoot heb je alleen kans om zo'n bal hard en hoog in de korte hoek te schieten. Als spits moet je jezelf in een betere potitie proberen te krijgen. Hoe hij de bal meeneemt in zijn eerste aanname is al te druistig. Brobbey is veel te veel bezig met zichzelf breed maken en tegenstanders afhouden wat ten koste gaat van zijn nauwkeurigheid. Tegenstanders hebben dit inmiddels ook wel door.

04-10-2024 06:50

fanvooraltijd +6788

Wat voetbalde Ajax waardeloos ik heb nog nooit een team gezien wat zo dom en onkundig voetbalde .

03-10-2024 22:57

Gouda +2031

Besiktas niet gezien tegen Ajax?

03-10-2024 22:58

fanvooraltijd +6788

Voorlopig een uitzondering!

03-10-2024 23:08

Gouda +2031

Ik doelde op Besiktas hè, niet op Ajax. 😉

04-10-2024 03:25

woutpeters08 +3035

Vorig seizoen overgeslagen?

03-10-2024 23:54

b.hulshof +3735

De gehele achterhoede echt een hele sterke wedstrijd. Voor Rensch al de derde wedstrijd op rij een hele goede wedstrijd.

03-10-2024 22:55

LukaLitmanen +81939

6 aangekomen passes (60%)
2 kansen gemist

Slechte wedstrijd van Brobbey

03-10-2024 22:39

Hunkelaars +3365

Brobbey leert het nooit om fatsoenlijk een bal tussen de palen te knallen.
Waar dat aan ligt zit tussen zijn oren en niet in zijn fysiek.

03-10-2024 22:35

MokumsParadijs +2236

' ...In dat geval zou Ajax drie goals voor rust hebben gemaakt en ga je deze wedstrijd waarschijnlijk "gewoon" winnen.'
Dat klopt natuurlijk niet. Als Brobbey de eerste kans had gemaakt, had Slavia moeten aftrappen en was de hele wedstrijd anders gelopen.

03-10-2024 22:25

36 +8557

Punt op basis van strijdlust
Groningen gaat eraan zondag

03-10-2024 22:21

Sportvolgert +40226

Deze had je vorig seizoen op zeker verloren.

03-10-2024 22:13

UwSchipper +5591

Das logisch.

03-10-2024 22:01

JoshuaSmits +9329

Er zit in iedergeval wel vechtlust en pit in. Voetballend heel matig, wat ook niet gek is met alle afwezigen, maar ze hebben er alles aan gedaan om het over de streep te trekken. Zelf ' easy, easy ' Wijndal was lekker bezig om te ontregelen om dat punt te pakken.

03-10-2024 21:58

Louis.K +2104

Zo hoort het

03-10-2024 21:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.