Arnesen over onrust bij Ajax: 'De voetbalwereld is zo opportunistisch, daar word ik soms gek van'

door Justin Fokkens 61

Bron ESPN

Arnesen over onrust bij Ajax: 'De voetbalwereld is zo opportunistisch, daar word ik soms gek van'

door Justin Fokkens 61

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Frank Arnesen is van mening dat Ajax vertrouwen moet blijven houden in het huidig technisch duo Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar. De laatste weken vallen de sportieve resultaten tegen in de hoofdstad, en daarmee is ook enige kritiek op het aankoopbeleid ontstaan. De oud-technisch directeur van Feyenoord is echter van mening dat men in Amsterdam de rust moet bewaren, zo vertelt hij in Goedemorgen Eredivisie.

'Ajax is aan het opbouwen, met Hamstra en Huntelaar. We zijn zo opportunistisch in de voetbalwereld, daar word ik soms gek van. Een half jaar geleden was alles fantastisch bij ze. Nu verliest Ajax een paar wedstrijden en is er paniek in de tent', zo geeft de Deen aan.

'Ajax moet blijven wat Ajax is', zo vervolgt Arnesen. 'Ze moeten sterk zijn bij Ajax, samen met de mensen die erachter staan. Ze moeten uitspreken dat ze geloven in Hamstra. Nu wordt alles erbij gehaald, bijvoorbeeld dat ze niet naar de scouts luisteren.'

Opportunisme

Arnesen geeft tot slot nogmaals aan de voetbalwereld opportunistisch te vinden. 'Twee maanden geleden werd er niets bijgehaald. Toen wonnen ze met 4-0 van Rangers FC en speelden ze fantastisch, nu kunnen de spelers er ineens niets meer van.'

Verwacht jij een 3-0 overwinning van Ajax? Zet in en ontvang 10,00 keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Lees meer over:
Plaats reactie

Aurelius1 +19734

Ajax moet helemaal niks. Het gaat om gigantische bedragen van meer dan 100 miljoen euro die worden uitgegeven. Je kunt dat niet zomaar wegpissen alsof het niks is. Bovendien nemen spelers Hamstra niet serieus. Ze vinden dat een omhooggevallen magazijnmanager. Als je meer dan 100 miljoen uitgeeft, het Bruto Nationaal product van een gemiddeld Afrikaans land, dan mag je geen fouten maken.

17-10-2022 02:06

Masz +3731

Antony, Martinez, Mazzraoui en Gravenbergh weg. Onana, Tagliafico en Schuurs weg.
Al onze topspelers weg en we hielden de over de top spelers Blind, Pasveer en Tadiç over.
Kortom Schreuder moet weg!
😃😄😁😆😅🤣😂🙂🙃😉
Gelukkig hebben H2 een mooie mix van talenten en gevestigde namen aangetrokken en samen met onze eigen Ajax spelers moet Schreuder daar een mooi team van maken.
Ik ben voorzichtig positief ondanks dat ik zelfs een voorkeur heb voor andere combinaties.

17-10-2022 01:58

Odysseus +14306

Het gemis van Schuurs laat zich voelen…

17-10-2022 09:58

en88ajaxfan +2125

Ha ha! Super reactie

18-10-2022 15:26

Masz +3731

Wat vinden jullie van de opbouw van dit Ajax tegen toppers?
Moet nog beter toch of ben ik gek.

18-10-2022 15:28

Freddy Ax +1387

Ajax heeft een scheepslading spelers verloren ,de aankopen kwamen later en zijn (nog) niet van een gelijk niveau ,Schreuder is zeker niet de oorzaak van de mindere periode.

16-10-2022 22:13

twynestar +28353

Arnesen heeft honderd procent gelijk. Of Hamstra nu zo goed is en wat je ook van Schreuder vindt (ik vind hem al vanaf het begin niks bijvoorbeeld): de complete blinde paniek is tot daar aan toe maar wat er voor olifanten van muggen wordt gemaakt door de media maar vooral voetbalmensen met een verleden bij Ajax slaat helemaal nergens op. Iedereen denkt te weten wat er bij Ajax speelt maar ze speculeren maar wat of worden voor het karretje van een (ex)Ajacied met 'lijntjes' gespannen. En omdat de supporters geen slechte resultaten meer gewend zijn geven we al die onruststokers die met hun eigen belang bezig zijn veeeeel te veel krediet.

16-10-2022 22:10

Eurysaces +29527

Je ziet iedereen terugvallen, Bergwijn begon geweldig, is geen schim van de speler meer die hij 2 maanden geleden was. Ook van Bassey hebben we in de EL veel meer gezien dan dat we nu van hem zien in de eredivisie.

Schreuder is een enorme fout die grondig onderzocht moet worden. Ik verwacht dat de zaakwaarnemer een zeer kwalijke rol heeft gespeeld in het binnen halen van deze clown.

16-10-2022 19:44

Berghuis +14361

Klopt Arnessen. Hamstra terug richten op de jeugd, jij eind bepalende en Huntelaar jou leerling.

16-10-2022 18:27

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Ajax moet inderdaad Ajax blijven ja, en niet 100 miljoen uitgeven aan nieuwe spelers waarvan het meerendeel middelmaat. Zo’n Bassey bijvoorbeeld hoor je al op z’n 17e binnen te halen en vervolgens op te leiden voor Ajax 1. Als Ajax doorgaat met dit beleid komen we in de toekomst in diepe problemen als de CL een keer wordt gemist…

Van het grote geld ga je het nooit winnen op deze manier.

16-10-2022 18:08

Jeyson.R +1772

Is Arnesen niet een beter optie dan blind ?

16-10-2022 17:07

LOCAmpos +10509

Bij beide krijg je hun zoon er bij

16-10-2022 18:17

Aurelius1 +19734

Ja, Arnesen behoort tot de betere TD's. Blind heeft nog nooit wat bewezen op technisch vlak.

17-10-2022 02:13

PH2BOT +40309

Arnesen heeft natuurlijk deels groot gelijk maar het blijft ook wel weer draaideuren intrappen omdat het nooit zal anders zal gaan in het voetbalwereldje. Bij Ajax maakt het management op dit moment echter flinke slagzij als direct gevolg van het door het vertrek van Overmars ontstane machtsvacuüm waarin allerlei randfiguren dit nu proberen uit te buiten en vooral druk zijn hun eigen positie te verbeteren. Leen( dert) Meijaard is er bv zo eentje....en mocht Sneijder de waarheid hebben gesproken dan behoren Schreuder en Tadic ook daartoe. Ajax mist een bestuurlijke leider die zowel betrouwbaarheid als daadkracht uitstraalt. Die combinatie in kwaliteit heeft onze Edje nu eenmaal niet. En dat zie je nu terug.

16-10-2022 15:58

en88ajaxfan +2125

Volgens mij heeft Ajax ook nog een algemeen directeur en een RvC die kunnen ingrijpen, toch? Dus dat gedoe over machtvacuüm, vind ik ook wel weer onzin. Dan moet je juist even 'pas op de plaats maken', minder investeren als je niet zeker bent en de tijd nemen om nieuwe balans (lees: een Td) aan te brengen die voldoende autoriteit heeft om dit te managen. En uitspreken dat Ajax incalculeert dat het 'even' wat minder kan zijn, maar dat er welbewust hiervoor wordt gekozen en er het volste vertrouwen is dat Ajax met alle beschikbare spelers de toekomst met vertrouwen toegemoet ziet..... Zo kan het ook. Heeft niemand iets te mekkeren of te zeiken.

18-10-2022 15:33

Ron6 +3518

Iedere keer wordt er maar geroepen dat er slechts 2-3 van de 9 aankopen en de 100 miljoen spelen. Dat is echt onterecht om te roepen.

Kaplan, Conceicao, Lucca zijn of gehaald voor de komende jaren of voor een plan B of de breedte van de selectie. Zijn dus absoluut niet voor de basis gehaald. Grillitsch en Sanchez ook voor de breedte.

Dus dan hou je er vier over. Daarvan spelen Bergwijn en Bassey altijd en Brobbey ook vaak. Dus van de bewuste versterkingen voor de de basis speelt alleen Wijndal niet.

Wil niet zeggen dat het momenteel hopeloos gaat en Schreuder in mijn ogen gewoon niet voldoet.

16-10-2022 15:47

Rolo +13702

Alleen feit blijft. Brobbey speelt vaak.... Brobbey is de beste spits die je hebt en hoort altijd te spelen ipv een middenvelder in de spits.

16-10-2022 17:00

Ron6 +3518

Dat vind ik ook hoor. Die moet gewoon spelen.!

17-10-2022 08:58

DeRuyter +70

Helemaal eens! En als je dan kijkt hoeveel van de 100 miljoen speelt, valt het ook allemaal wel mee.

17-10-2022 05:28

Ferd +38491

en Wijndal speelt niet omdat hij geblesseerd was.

maar goed, vooraf had je natuurlijk al dikke bedenkingen moeten hebben bij Bergwijn, Wijndal en Ocampos. Dat ze ook aan die Vlachidimos dachten is geen goed teken.

17-10-2022 07:23

en88ajaxfan +2125

Eens. Maar ook dat van Schreuder moet ik nog gaan zien, of hij zo slecht is als iedereen zegt. Ik twijfel nog, en geef hem daarom 'het voordeel van de twijfel'.

18-10-2022 15:35

ElFlaco +3651

Als je voor om en nabij 100 miljoen aan spelers aantrekt dan mag je wel wat beter spel verwachten. Klaar. Ligt uiteraard ook (en met name) aan de trainer. Is geen schot in de roos gebleken 😩

16-10-2022 15:07

Freddy Ax +1387

Is het bedrag waarvoor we Antony verkochten ,overigens was Antony samen met Martinez de beste speler vorig seizoen ,tel daarbij op het verlies van Mazzraoui en Gravenbergh maar ook Tagliafico en het is duidelijk wat er speelt lijkt me.

16-10-2022 22:19

en88ajaxfan +2125

Inderdaad. Alle automatismen zijn weg. Er moet gewoon een totaal nieuwe machine worden gebouwd, ook al zijn de onderdelen aanwezig en - denk ik toch nog steeds - van een kwalitatief hoog niveau.

18-10-2022 15:36

Rockanje23 +37065

Geduld is prima als je ziet dat er ontwikkeling en vooruitgang in een ploeg zit, maar bij Ajax is dat juist het tegenovergestelde. Het wordt minder ipv beter. Dan moet er ingegrepen worden. Hoe sneller hoe beter.

16-10-2022 15:07

Freddy Ax +1387

Ja lekker hap-snap en niets de kans geven ,goed gedacht hoor...

16-10-2022 22:20

Rockanje23 +37065

We wonnen alleen met 4-0 van de Rangers omdat die een elftal van KKD niveau hebben

16-10-2022 14:51

Patrick.L +2631

Ach hou toch op, wordt zo moe van mensen die alleen dit te zeggen hebben. Vorig jaar nog in de EL finale, FC Eindhoven had daar ook gestaan wil je zeggen?

16-10-2022 15:02

Ajaxxx2021 +361

Welk niveau heeft PSV dan wel niet. Wat een lulkoek

16-10-2022 22:23

Juan62 +46195

Precies, volgens de media (waar menig persoon achteraan hobbelt) kan het van hero naar zero gaan in 1 wedstrijd.
Doorgaan met doen waar je goed in bent, en als je op je bek gaat ; opstaan leren en doorgaan.

En af en toe genieten als die beterweters op hun bek gaan( Driesen die niet naar Madrid ging, blijft voor mij een genietmomentje

16-10-2022 14:48

ajaxcied4life +26051

Toch vind ik dat de techische man bij Ajax naar buiten moet treden naar aanleiding van de resultaten van de afgelopen tijd.

Nog iets dat ik vreemd vind is dat nooit officieel is gecommuniceerd hoe de taakverdeling binnen de directie is nu Overmars weg is. Supporters betalen voor kaartjes of abbonnementen bij dat bagger ESPN en hebben vind ik het recht om te weten wie nu precies waarvoor verantwoordelijk is. Je leest hier en daar dat van der Sar taken heeft overgenomen van Overmars, maar officieel heb ik vanuit de club daarover nimmer iets vernomen.

Ik heb er een ontiegelijke hekel aan als Moussou of Driessen schrijft dat er weinig transparantie is bij Ajax, omdat ik denk dat die mensen de club het zonlicht in de ogen niet gunnen, maar ze hebben wel gelijk. Wat nu de stand van zaken is met Ihattaren is ook een raadsel, of er nog vertrouwen is in Schreuder idem dito, net zoals je ook best mag ontkrachten dat Malenovic geen invloed heeft binnen Ajax, tenzij het natuurlijk gewoon waar is. Ook bij de affaire Promes was de club nergens met een statement. Al luidde dat enkel: "we geloven in iemand zijn onschuld, zolang de persoon in kwestie niet is veroordeeld." Ook de ongelukkige zaken die voorvielen in de Nouri-casus waren soms tenenkrommend.

Wat mij betreft mag er binnen Ajax wel het een en ander veranderen op communicatief vlak.

16-10-2022 13:54

Steffenhagen +37834

Falend leiderschap bij onze club ; in alle geledingen

16-10-2022 14:29

ajaxcied4life +26051

Daar lijkt helaas sprake van te zijn.

16-10-2022 14:41

Juan62 +46195

Beleidsvoering is bijna nergens openbaar
Als ik bij de Dirk boodschappen haal betekend dat niet dat ik recht heb op inkijk in hun beleidsvoering
Ik snap je maar als de club iedere x naar buiten moet komen als er weer eens b.s in de krant staat blijf je bezig

16-10-2022 14:51

ajaxcied4life +26051

Juan, als jij bij de Dirk een non-conform product koopt, dan is de Dirk gehouden om jou van alle informatie te voorzien die dat product omhelst. Je leest regelmatig dat ondernemingen producten terughalen en vervolgens kenbaar maken wat er mis mee is.

De punten die ik in mijn stuk noem , zijn niet zomaar wat bijzaakjes. Een van je topaankopen die wordt verdacht van poging tot doodslag, je allergrootste toptalent dat in elkaar zakt tijdens een wedstrijd, een van jouw contractapelers die maar beter niet op de club kan verschijnen omdat hij beef heeft met onderwereldfiguren. En inderdaad, ik ben het met jou eens dat Ajax niet direct zou hoeven reageren op het gerucht dat Malenovic de facto de boardroom zou runnen, maar met slimme communicatie kun je prima terloops aangeven dat het kolder is.

16-10-2022 14:57

Ozymandias +159568

"Nog iets dat ik vreemd vind is dat nooit officieel is gecommuniceerd hoe de taakverdeling binnen de directie is nu Overmars weg is."

Dat hebben ze wel in het bericht over de toekomstige aanstelling van Hendriks op Ajax.nl.

"Je leest hier en daar dat van der Sar taken heeft overgenomen van Overmars, maar officieel heb ik vanuit de club daarover nimmer iets vernomen."

Dan heb je meer dan alleen dat stuk over de aanstelling van Hendriks gemist want ook vorig seizoen al heeft Vd Sar daar zelf een uitspraak over gedaan en ik geloof zelfs dat ook ook de voorzitter van de RvC heeft er over gesproken.

16-10-2022 14:54

ajaxcied4life +26051

Nu je het schrijft inderdaad. Maar de voordracht van Hendriks is onlangs gebeurt. Mijns inziens was het richting de supporters netter geweest om bij aanvang van de transferperiode daar al openheid over te geven.

16-10-2022 15:00

Freddy Ax +1387

Bel ze eens ,wie weet.

16-10-2022 22:24

3sterren +20205

@ajaxcied4life
Niet helemaal met je eens.
Voordat de voorbereiding op het nieuwe seizoen was begonnen is er door de AD van Ajax, ergo Van der Sar, meegedeeld dat er niet zou worden gezocht naar een vervanger voor Overmars, maar dat Ajax vertrouwen had in H2. Al zei hij dat in iets andere bewoording dan ik hier nu post.

Ook is er gecommuniceerd hoe de taakverdeling is binnen de directie.
Edwin van der Sar: Algemeen Directeur; Menno Geelen: Commercieel Directeur, en Directievoorzitter;
Susan Lenderink: Financieel Directeur.
Onlangs toegevoegd:
Maurits Hendriks: Chief Sports Officer (CSO) wat dat ook wezen mag.
Deze info heb ik uit artikelen op AS, dus voor allen toegankelijk.

Dat er ruimte is voor verbetering , voor wat betreft informatieverschaffing richting ons, Ajax-supporters, dat zal ik niet tegenspreken …

16-10-2022 18:31

ajaxcied4life +26051

Touché. Klopt inderdaad.

16-10-2022 18:42

Freddy Ax +1387

Geen enkele club geeft uitleg aan supporters als het een paar wedstrijden niet loopt.
De vernoemde "onrust "is voornamelijk uit de media afkomstig ,ik denk dat we dat nu wel kennen.
Ajax is altijd een club onder het vergrootglas en iedere rel verkoopt dus worden er rellen gezocht en ook verzonnen.

16-10-2022 22:23

EdwinvanderSar +4383

Een typische reactie van iemand die Ajax niet van dichtbij volgt. In Nederland begrepen ze jaren geleden ook niets van alle Twente-supporters die wanhopig riepen om het ontslag van Schreuder. Maar als je elke wedstrijd van je eigen club ziet, dan zie je het team afglijden. Dit is precies wat er nu gebeurt bij Ajax. Schreuder maakt alles kapot wat de afgelopen jaren zo zorgvuldig is opgebouwd. Dat signaleren heeft niks te maken met opportunisme, maar met de club redden van de ondergang die deze mafkees hoogstpersoonlijk in gang heeft gezet. #LekkendeKraanOut, en HEEL SNEL!

16-10-2022 13:40

Okocha078 +13822

Haal deze man maar binnen om Klaas 1 a 2 jaar op te leiden. Neem gelijk de trainer van Denemerken mee en het ziet er allemaal weer veel beter uit

16-10-2022 13:36

Kuningast +5079

Dat zou geweldig zijn. Lijkt me een topper. Die trainer bedoel ik dan

16-10-2022 13:51

DeKes +3203

Marco eens polsen!!
Als er nou iemand is met charisma en kennis van zaken!!

16-10-2022 13:30

MichelBoerebach +29191

Marco Borsato?

16-10-2022 14:01

Kuningast +5079

Het is mij ook een raadsel waarom H2 nu ineens zoveel kritiek krijgt terwijl iedereen een maand geleden nog lovend was.

Als schreuder de poppetjes goed neerzet hebben we een prima elftal.

Natuurlijk heeft H2 niet alles goed gedaan. (bijv ocampos willen kopen) maar Overmars heeft ook een aantal flinke miskopen gedaan.

16-10-2022 13:29

Dolblij +45198

In het voetbal ben je zo goed als je laatste wedstrijd. De laatste goede pot van Ajax is al weer even geleden.

16-10-2022 13:25

Hetzijnmaar +5453

Zie liever Arnesen komen dan Scholletje

16-10-2022 13:08

jeppas +3522

Zeker, Frankie heeft zich als TD ten minste bewezen.

16-10-2022 13:31

DeMagere +23140

Ik neem Huntelaar niets kwalijk. Ik neem het Schreuder kwalijk wat hij doet met de spelers die hem ter beschikking gesteld zijn. Wat een luxe! Al helemaal als je ook in de eigen jeugd rond kan kijken en de vele talenten een kans kan geven. Maar hij doet alles verkeerd wat je maar verkeerd kunt doen. Goed spel wordt niet beloond, zie Brobbey en aanvankelijk Kudus. En slecht spel wordt niet bestraft, wedstrijd op wedstrijd, al maanden lang. Slechte opstellingen en nog slechtere wissels. Te laat of soms zelfs helemaal niet.

16-10-2022 13:03

Bruno04 +15783

Overdrijven is ook een vak

16-10-2022 13:26

DeMagere +23140

1-6
4-2
Blijf jij je kop maar in het zand steken, Brunolief!

16-10-2022 13:35

Bruno04 +15783

Nee zeker niet. Ik ben ook niet tevreden maar je doet net alsof hij pasveer in de spits zet. Zooo gek zijn de opstellingen nu ook weer niet. Zitten gewoon heel erg veel twijfel punten in deze selectie zoals al 10x is besproken.

16-10-2022 15:56

De-King +20419

Mooi omschreven DeMagere. Ik kan niet anders zeggen dan dat je helemaal gelijk hebt.

16-10-2022 14:30

wijzijndebeste123 +163991

je bent in vorm. wederom helemaal eens!

16-10-2022 16:02

Josey Wales +11669

Die denkt hey laat ik me dr ook maar mee gaan bemoeien, misschien zoeken ze nog een td.

16-10-2022 12:57

MosesD +14662

Haha, wat een ongelofelijke onzin.

16-10-2022 13:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.