Ajacieden maken geen indruk in aanloop naar voorselectie Oranje: 'Rensch had met alles moeite'

door Cristian de Jong 83

Bron Trouw

Ajacieden maken geen indruk in aanloop naar voorselectie Oranje: 'Rensch had met alles moeite'

door Cristian de Jong 83

Bron Trouw

Laatst geüpdatet

John Graat, journalist van Trouw, zag dat de internationals van Ajax het ontzettend moeilijk hadden tegen Liverpool. Louis van Gaal maakt vrijdag zijn officiële selectie bekend richting de duels tegen Polen en België voor de Nations League. In de voorselectie zitten maar liefst zeven Ajacieden. Van Gaal moet dus een keuze gaan maken.

Graat vertelt in zijn verhaal in de krant dat hij denkt dat Van Gaal niet met alle rust naar Liverpool - Ajax heeft zitten kijken. Zeven van zijn potentiële internationals kwamen voor Ajax in actie en werden eigenlijk de gehele wedstrijd met de rug tegen de muur gezet. Het verschil tussen de Nederlandse top en Europese top was groot.

Zo maakte Daley Blind, vooral verdedigend, geen goede indruk. 'Hij toonde zich verdedigend weer zwak tegen Liverpool. Van Gaal zal daarom nog aandachtiger zijn vizier richten op Tyrell Malacia, goed begonnen bij Manchester United', vertelt Graat. Ook Jurriën Timber leek het moeilijk te hebben op Anfield. 'Timber werd dinsdag in duels met fysieke én tactische weerstand geconfronteerd die hij in de Eredivisie amper ondervindt.'

Maar niet alleen Blind en Timber kenden een lastige avond in Engeland. Zo was Graat ook niet onder de indruk van Devyne Rensch en Kenneth Taylor. 'Rensch had met alles moeite, vooral met Luis Diaz. Taylor verzoop op het middenveld en concludeerde in Liverpool dat hij nog nooit tegen een ploeg van dit niveau had gespeeld.' Ook Steven Bergwijn was geen schim van zichzelf. 'Bergwijn kon bepaald niet meer excelleren zoals hij dat in de nationale competitie doet.'

Lichtpuntjes voor Van Gaal

'Pasveer en Steven Berghuis waren positieve uitzonderingen en ook zij staan op het voorlopige lijstje van Oranje. Op zijn beurt weet Van Gaal dat je niet de allerbeste spelers nodig hebt om een eind te komen, als je maar een hechte ploeg smeed. Met voetballers die op hun beperkingen zijn gewezen of juist gretig zijn om het ongelijk van hun clubtrainer te bewijzen, weet Van Gaal wel raad', aldus Graat.

Lees meer over:
Plaats reactie

en88ajaxfan +2125

Ik kan er niks aan doen, maar volgens mij heb ik toch een andere wedstrijd per ongeluk gezien? Ik vond juist dat bepaalde spelers, waaronder Rensch, wel degelijk goed voetbalden.

16-09-2022 20:38

en88ajaxfan +2125

Mijn god wat een onnozele gans die John Graat. Lekker negatief. Afkraken is lekker makkelijk, toch?

16-09-2022 20:19

Dirigent +6854

Rensch was de beste verdediger, juist Bassey viel tegen...

Blind, Tadic,

Alvarez, Pasveer, Rensch, Berghuis ( 2e helft, ) waren de beste aan Ajax zijde

16-09-2022 11:50

en88ajaxfan +2125

Klopt inderdaad. Bassey viel tegen. Lange ballen die niet aankwamen, waardoor Liverpool snel weer kon opkomen, onzeker achterin, geen solide aanspreekpunt......
Maar: Wat hadden we eigenlijk verwacht, in zijn eerste echte CL-wedstrijd? Een goochelaar, die met Timber zou samen spelen alsof ze al jaren met elkaar speelden, die elkaar blindelings wisten te vinden, die perfecte passes aflevert op de flanken of tussen de linies en dan tussendoor ook nog even een solo zou doen richting goal en Bergwijn een niet te missen scoringskans zou bieden? Nee toch? Misschien volgende wedstrijd.

16-09-2022 20:34

Ozark +355

Rensch was helemaal niet zo slecht, zeker in de eerste helft niet. Ik vond hem lekker fel en aanvallend goed en creatief in zijn acties. In de loop van de tweede helft zag je dat hij conditioneel nog niet optimaal is.
Wat tegenvallend waren Bergwijn (niet fel genoeg en er lukte niet veel), Taylor (onzichtbaar en probleem met tempo op middenveld), Bassey (onzeker en wat onwennig met Ajax spel in dit tempo) en Tadic en Blind (beiden konden dit fysiek niet bijbenen waardoor er meer druk op de rest kwam te staan).
Halverwege de eerste helft had ik Tadic en Blind er al gehaald ten faveure van Brobbey en Klaassen.
Brobbey naar spits, Kudus (nr 10) en Klaassen(rechts hangend) naar middenveld, Bassey naar linksback en Alvarez naar cv links, en tenslotte Taylor verdedigend middenveld.

16-09-2022 11:30

PH2BOT +40008

John Graat zal ook gedacht hebben: hoe kom ik in hemelsnaam in het nieuws?...ja!! ik heb 't....laat ik maar 'ns wat over verliezende Ajax spelers gaan schrijven...dat wordt dan vast mijn finest hour. En zo geschiedde....zelf AS plaatst dit soort van abstracte onzin analyses. Het lijkt Ruudje Gullit zelf wel zeg....

15-09-2022 23:47

4-3-3 +3511

Rensch deed het beter dan dat je zou mogen verwachten, zeker als je je bedenkt hoe jong hij is en hoe weinig ervaring hij heeft op dit niveau.
Meneer Graat, daarentegen, misbruikt zijn positie door een tiener neer te sabelen om aandacht te trekken.

15-09-2022 21:54

Babangida83 +23819

Waardeloze analist dan. Ik heb gisterenochtend de eerste helft eens teruggekeken en flink wat keren stil gezet en weer teruggespoeld omdat ik het nu wilde weten (Call me crazy). Rensch speelde echt heel goed. Was één van de beteren bij Ajax de eerste helft, net zoals Blind (Tegen Salah!!). Zowel in balbezit als zonder bal. En dat tegen de wereldtop. Het enige wat hij beter kon doen was iets eerder anticiperen dat Timber het kopduel zou verliezen. Maar daar gaan nog 4 andere Ajax-spelers in de fout ook (Blind, Timber, Tadic & Alvarez). Daar zag je dat de afstemming in het team nog niet ideaal was. Dat is in ieder geval mijn mening op basis van analyse. Ik heb het idee dat er toch veel onderbuikgevoel is dat Rensch en Blind op een één of andere manier de schuld wil geven. Maar dat vind ik echt onterecht.

15-09-2022 21:45

en88ajaxfan +2125

Eens. En hij heeft zich eigenlijk héél snel de afgelopen week opgericht. Alsof Mazroui zo snel zo goed speelde? We moeten wel alles in perspectief blijven zien, John Graat. Maar dat lukt alleen maar mensen die 'normaal 'zijn, en ja dan kom je in Nederland meestal niet in het nieuws....... Beetje dezelfde categorie als Valentijntje, die ook daadwerkelijk nooit iets zinnigs kan toevoegen. Journalistiek is 'objectieve waarheidsvinding en verslaggeving', geen subjectieve oordeelsvorming.

16-09-2022 20:21

Aurelius1 +19698

Rensch is een tweede van Rhijn. Ik zie het helemaal niet in hem zitten, en ik snap niet dat Van Gaal zo vasthoudt aan Rensch, alsof ie een fixatie heeft of wil bewijzen dat ie een talentenjager is.

15-09-2022 21:02

Ajax27 +19086

Vast houdt aan Rensch? Rensch is gewoon 2e keus. Dumfries is de RB van het NL elftal en die presteert gewoon erg goed bij Inter. Dus als hij fit is, speelt Rensch geen enkele minuut.

Ajax is de enige club in NL die op CL niveau al een aantal jaren verschillende jongens heeft spelen die wekelijks spelen. Dus het is heel logisch dat je meer jongens van die club hebt, dan van andere plaatsen.

16-09-2022 11:12

mokum_1980 +728

Kan enkel meevoetballen als alles mee zit, een bal uitgooien is al lastig en dat balletje door het midden spelen, hij springt er nooit bovenuit, zie hem liever als op de bank, sanchez kom maar door

15-09-2022 20:58

WillyBrokamp +11117

John Graat ?? Komkommer in je gereformeerde naad...

15-09-2022 18:28

Petterson +24834

😁 Ajacieden hebben het zwaar tegen top5 team wereldwijd .. andere NL teams hobbelen een beetje mee op conference league niveau .. inderdaad lekker de Ajacieden een paar weekjes rust gunnen en de PSV/Fey/AZ pareltjes selecteren 👍

15-09-2022 17:29

Kuningast +5079

Rensch vond ik een van de betere aan Ajax kant. Statistieken wijzen dat ook uit.

Luis Diaz is een geweldenaar maar heb hem amper gezien. Hij kreeg ook het laagste cijfer van de liverpool aanvallers.

Wie is john graat eigenlijk?

15-09-2022 17:06

Web +178830

Ik maak mij totaal geen zorgen over Oranje
Zet de jongens maar weer samen in een ploeg. En het beste komt er weer uit
Zo denkt van Gaal ook
Maakt zich wat dat betreft geen zorgen
Sterker nog
De meesten zijn nog fit door de weinige wedstrijden

15-09-2022 16:56

Delaney +14690

Ik heb precies hetzelfde, maar dat komt voornamelijk omdat ik sinds een paar jaar allang niet meer met plezier naar het Nederlands Elftal kijk.
Dat heeft mede te maken aan de spelers die worden opgeroepen, natuurlijk speelt ook de slappe instelling van vele een grote rol.
Dat was vroeger toch wel anders.

16-09-2022 06:01

Web +178830

Rensch was na Pasveer de beste Ajacied
Had ook een cruciale fout
Rensch was voor het eerst zelfs beter dan Timber
En Berghuis heb je als de bal niet hebt
Niets aan, schijn verdedigen

15-09-2022 16:53

Telamon +9192

Iedere back van Oranje, met name Dumfries, was kansloos geweest tegen dit extreem drukzettend Liverpool.

15-09-2022 16:40

Web +178830

Aanvallers die zoveel druk geven zijn zelfs uniek
Liverpool was bizar goed dinsdag

15-09-2022 16:57

Telamon +9192

Ja klopt, dat eerste vooral.

Ik weet niet eens of Liverpool zo heel goed was, puur dat extreme drukzetten en het winnen van de lange bal steeds door meer fysiek was al voldoende.

15-09-2022 17:32

Babangida83 +23819

Ik vond dat Ajax veel kansen onbenut liet om rustig te voetballen. De ruimte en de sleutel lag vaak bij Alvarez, vond ik. Maar die verstopte zich tot aan de 1-0. Na de 1-1 ging hij weer verder met verstoppen. Precies het moment dat Liverpool weer druk ging zetten. Ik vond hem zowel verdedigend als voetballend volledig door het ijs zakken. Maar dan ook echt volledig. (en echt, ik zou hem graag willen sparen omdat het een teamprestatie is, maar zelfs ik schrok van de beelden, toen ik ze terug keek). Zelfs een aantal keren dat hij gewoon lucht staat te dekken terwijl Rensch naar voren ging en die Diaz (linksbuiten) bleef staan. Dan moet Alvarez dat overnemen, waar hij zo goed in schijnt te zijn. Kwamen twee hele gevaarlijke aanvallen uit, terwijl Ajax hierdoor bovendien de druk er niet op kon houden.

15-09-2022 21:49

Delaney +14690

@Telamon

Liverpool is uiteraard fysiek gewoon veel sterker, komt ook mede door de competitie waarin zij spelen.
Verder is het ook zo dat Ajax niet gewend is dat er direct zo extreem hoog druk op ze word gezet, aangezien ze dat meestal zelf doen.
En dat komt omdat ze meestal de betere ploeg zijn, of op zijn minst gelijkwaardig.
Maar een team als Liverpool, Real Madrid, Manchester City of Bayern München geven je daar gewoon veel minder snel de tijd voor, met als gevolg dat ze zeer waarschijnlijk op tijd moeten aanpoten.
En lukt ze dat niet, dan krijg je zo'n wedstrijd als afgelopen dinsdag.
Tevens is het ook zo dat Ajax afgelopen zomer bijna al zijn sterkhouders is kwijtgeraakt, met als gevolg dat Ajax nog zoekende is qua samenspel.
Dat was voorgaande jaren toch iets minder een probleem.

16-09-2022 05:57

Telamon +9192

Helemaal mee eens Delaney. Daarom opper ik ook altijd het idee om als Ajax zijnde in plaats van een training oefenpotten onderling te organiseren, wekelijks, tussen de verschillende elftallen (en ook bankzitters en spelers die wedstrijdritme op moeten doen en zo niet in Jong Ajax talent in de weg hoeven lopen) en dan de ene helft het ene team voluit druk te laten zetten (train je ook meteen het drukzetten), en het andere team dat daar onder uit moet zien te spelen. De andere helft andersom. Of beiden des Ajax laten spelen en beiden druk, dan krijg je meer een middenveld battle, en ook spel in de kleine ruimte en veel intensiteit.

Zo train je het drukzetten, het onder druk uitvoetballen en onder druk over de grond nog opbouwen.

16-09-2022 14:15

DEELM +11891

Heel eerlijk gezegd zie ik maar 2 jongen van dit Ajax basis spelen in Oranje; Pasveer en Bergwijn. En misschien Blind. De rest is goed, maar zal waarschijnlijk veel op de bank zitten helaas.

15-09-2022 16:36

Delaney +14690

Mee eens, alhoewel ik Berghuis ook nog wel zie spelen als basisspeler in Oranje.
Maar dat komt eerder omdat ze niet veel beter hebben en niet per se vanwege zijn goede vorm op dit moment, want hij is niet in vorm.
Hij is dit seizoen erg wisselvallig aan het spelen namelijk.

16-09-2022 05:53

WantAmsterdam +115945

Rensch had 1 een keer miscommunicatie met Timber bij die goal, en in de tweede helft twee slappe momentjes tegen Diaz, wat ook geen schande is tegen zo een goeie speler. Voor de rest was hij verdedigend erg goed en hield hij Diaz knap uit de wedstrijd.

Voetballend had ik ook van hem meer verwacht, want dat is normaal zijn kwaliteit, aan de bal.

15-09-2022 16:11

Luck76 +2948

Hallo, je speelt tegen f.....g Liverpool. 1 Van de beste clubs in de wereld. Je speelt niet tegen Bodo Glimt ofzo

15-09-2022 15:20

barry1988 +23989

Ze doen net alsof het een schande is dat ze het moeilijk hadden tegen een van de beste ploegen van Europa. Goed ze hebben een vormdip maar het blijft nog steeds de verliezend finalist van de CL van vorig jaar.

15-09-2022 15:06

ajaxamst1 +864

Ik snap er ook niks van. Afgelopen weekend nog een keurige partij gespeeld en AZ pakken we over 3 dagen ook gewoon.

15-09-2022 23:01

Alberto +805

Heb nog nooit een nationaal team gezien dat zoveel druk kan zetten als met name liverpool en Chelsea in hun beste wedstrijden kunnen. Neemt niet weg dat Timber en Taylor veel geleerd hebben. Bergwijn had een off Day en werd totaal niet ondersteund door het team. Rensch, ontstellend zwak, heeft voldoende technische bagage maar fysiek en mentaal triest. Blind door zijn fysieke ongemakken zal door papa meegenomen worden maar is duidelijk voorbijgegaan door Malacia. Maar we hebben nog Brobbey, Frenky, de Ligt, zodat we toch alleen met Ajax spelen

15-09-2022 14:23

Nuance +52

Dat viel reuze mee, Rensch had goede en minder goede momenten. Rensch is momenteel vooral mentaal, lijkt het, nog niet klaar voor de top. Dat is ook niet erg, want hij is nog jong en onervaren. Daar groeit hij vanzelf wel naar toe, want het talent en de potentie is aanwezig. Gun die jongen ook de tijd voor een natuurlijke ontwikkeling.

15-09-2022 14:18

MickS +6232

Gelukkig kijkt vGaal verder dan een enkele momentopname (wedstrijd) en trekt hij zich geen flikker aan van wat 'n zelfingenomen journalistje denkt of vindt.

15-09-2022 13:43

Web +178830

Dit 👍

15-09-2022 16:59

kampioenenjood +5043

Een sportjournalist die denkt dat je Blind opsteld om wat defensieve zekerheid in te bouwen is toch een schande voor het vak. Je neemt wat verdedigende onzekerheid op de koop toe, om dan in balbezit te profiteren van de kwaliteiten van Blind.

Op rechtsback zie ik eigenlijk ook wel graag Sanchez eens 10 wedstrijden spelen. Die jongen is gehaald en oogt wat zekerder dan Rensch. Rensch was toch een aantal keer het beginpunt van een tegenaanval, nadat een bal slecht werd aangenomen of ingespeeld (hij was niet de enige).

Taylor is duidelijk nog steeds een talent, geen routinier, en dus was deze wedstrijd hopelijk enorm leerzaam. Hetzelfde geldt voor Bassey, al is dat natuurlijk geen Oranje kandidaat.

Bergwijn vond ik zelf ook tegenvallen, maar het was een enorm lastige wedstrijd voor de aanval. Liverpool zette enorm goed druk en de aanvoer was dus ook vaak dramatisch, vanuit een lange bal. Berghuis speelde een goede wedstrijd en laat wat mij betreft zien dat hij een goede ontwikkeling heeft doorgemaakt na zijn vertrek bij Feyenoord. Het lijkt mij logisch om hem op z'n minst te selecteren. Een basisplaats of niet is weer een andere discussie.

Voor Ajax valt het te hopen dat jongens zoals Rensch en Taylor wel bij de selectie zitten. Ik denk dat het geweldig is om met Van Gaal te kunnen trainen. Ze leren er ongetwijfeld een hoop van.

15-09-2022 13:37

Simpelishetmoeilijkst +25106

Misschien een slechtere dag voor sommigen. Dat kan gebeuren, en dat weet Louis ook wel.

15-09-2022 13:19

Allegriadopovo +1119

Ik verwacht toch wel dat een professionele journalist de zaken wat meer in perspectief kan bekijken als een gemiddelde supporter.

Rensch had geen makkie, maar hij speelt tegen de absolute wereldtop, dat hoort moeilijk te zijn Hij bleef overeind, op een momentje na misschien. Het was juist een enorme opsteker, zeker als je bedenkt wat hij vandaan is gekomen..

15-09-2022 13:02

ProperFootball +14485

Inderdaad. Die journalist snapt er echt weinig van.

15-09-2022 19:16

ajaciedpp +1597

Dit was gewoon een mindere wedstrijd van Ajax, bovendien een falende Schreuder, heel vroeg wisselen had misschien geholpen, want slechter kon het niet, met Brobbey, Grillitsch, Kaplan, Sanchez Lucca genoeg mogelijkheden, en ook met wat er nu stond geef ik ons goede kans om dat Liverpool in de Arena af te straffen, maar ik blijf mijn hart vast houden als ik Blind als een slak zie huppelen met counters!!!

15-09-2022 13:01

Turbo +41798

Rensch was prima. Had Luis Diaz onder controle en toonde hier en daar wat durf in zn spel.

Ik vond vooral Bergwijn, Bassey, Alvarez en Taylor héél erg zwak.

15-09-2022 12:46

MarcHogervorst +35302

Hoe minder Ajacieden in Oranje hoe minder geblesseerde en vermoeide spelers na het WK, kan mij echt niet boeien.

15-09-2022 12:12

Petterson +24834

Spread the word!!

15-09-2022 17:31

tbomas +1348

Ik vond Rensch niet zo slecht hoor. En wat lult deze journalist over Timber? Heeft hij onze grote nationale aanvoerder aan de andere kant wederom zien schutteren bij een tegengoal? Hij stond- alweer- op drie meter van de spits lucht te dekken. Aura defending volgens de Engelsen, die hem er inmiddels ook belachelijk voor maken.

Op hetzelfde moment speelde Pasveer ook geweldig, en Berghuis in de eerste helft ook goed. Ik zie dus qua Nederlands elftal meer dan genoeg lichtpunten. Onze grote dissidenten in Liverpool waren onze grote vedettes (Blind, Bergwijn en Tadic); Bergwijn was onzichtbaar en kwam zelfs de zwakke Trent Alexander-Arnold nauwelijks voorbij, Tadic verloor elk duel om de lange bal van een kleine Griekse vleugelverdediger. Blind was het ergst; die kan echt niet meer op dit niveau, maar die is inmiddels toch allang ingehaald door Malacia bij het NL elftal. En dat we niet aan het voetballen kwamen lag vooral aan Taylor en Bassey.

15-09-2022 11:50

Petterson +24834

Die Griek speelde wel een prima wedstrijd trouwens!!

15-09-2022 17:32

ProperFootball +14485

Wat bij Tadic vooral niet meezat is dat ie werkelijk elk fluitje tegen kreeg, terwijl hij en die Griek steeds samen aan het worstelen waren.

15-09-2022 19:17

Gogopepa73 +3529

Wat een klote journalisten hebben wij, ben er nu wel klaar mee! Een paar dagen geleden werd van Marwijk in de VK geciteerd dat Oranje blij mag zijn met 7 bij Ajax opgeleide spelers en nu ze door Liverpool zijn weggespeeld, krijg je dit op je bord.
We leven in dit land met de waan van de dag en het is aan Ajax (spelers en technische staf) zich daarvan te distantiëren.

15-09-2022 11:37

Yaeron +6379

Hij was niet slecht. Niet vergeten dat Rensch in de CL nog erg onervaren is en hij eindelijk pas een beetje in vorm begint te komen. Maar een plek in Oranje zou ik 'm niet geven. Dumfries en Frimpong hebben de voorkeur lijkt me.

15-09-2022 11:15

vanreenen +10212

Met alle respect, maar een speler uit de eigen jeugdopleiding met 0,0 ervaring in grote wedstrijden opstellen, is een vorm van naïviteit. Het is mij ook niet duidelijk waarom Sanchez niet werd opgesteld tegen Liverpool, een international voor Mexico. Trouwens Schreuder is ook nog maar een beginnende coach op het internationale toneel. Hij heeft nooit in de top van het voetbal gespeeld. Hij is ook nog een lerende coach en dat bewees hij ook door Brobbey 2 !! minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd te laten invallen. Je kan wel zien dat Schreuder een poos in het buitenland heeft gewerkt. In Nederland kennen wij alleen 2 minuten stilte op 4 mei. Maar Schreuder vond het nodig TH na te doen.

15-09-2022 11:09

El Pistolero +4932

"Met alle respect, maar een speler uit de eigen jeugdopleiding met 0,0 ervaring in grote wedstrijden opstellen, is een vorm van naïviteit. Het is mij ook niet duidelijk waarom Sanchez niet werd opgesteld tegen Liverpool, een international voor Mexico".

Met alle respect, maar dat is weer typisch zo'n reactie van achteraf kijk je een koe in de kont. Het is ook niets anders dan een zondebok zoeken en niet willen of kunnen accepteren dat er gewoon clubs zijn voor wie Ajax simpelweg een maatje te klein is. Liverpool behoort tot de absolute wereldtop en gisteren is eens temeer gebleken dat Ajax daar vooralsnog een flink eind van verwijderd is als het al mogelijk is voor een club als Ajax om daar gedurende langere tijd toe te behoren. Ajax is de afgelopen jaren door subtoppers als Benfica, Atalanta en Valencia uit de CL gestoten, dat geeft genoegzaam aan op welk niveau Ajax zich bevindt en op dat niveau is het helemaal geen schande om je meerdere in een club als Liverpool te moeten erkennen. Sterker nog dat is de normaalste zaak van de wereld, net zoals het de normaalste zaak van de wereld is dat Ajax 80 % van de wedstrijden van een subtopclub als Heerenveen wint. Heeft gewoon met kwaliteit te maken. Vooraf werd Liverpool al tot grootste kanshebber op groepswinst in de groep van Ajax gebombardeerd en dan valt het niet te rijmen dat iedereen ineens totaal van de leg lijkt omdat Ajax van die club heeft verloren.

Rensch heeft niet alleen van Liverpool verloren, maar het hele team. Vrijwel alle spelers konden konden het moordende tempo dat Liverpool er op nahield niet bijbenen en dat is helemaal zo gek nog niet omdat Liverpool daar iedere week mee te maken heeft en Ajax zelden tot nooit. Als een ploeg zo goed speelt als Liverpool zo goed speelt, is het geen schande om daarvan te verliezen en moet je juist trots zijn dat je team ondanks het enorme overwicht tot 1 minuut voor het einde van de officiële speeltijd weet stand te houden en zicht had op een resultaat. Het is jammer dat Ajax er geen punt uit heeft weten te slepen, maar aan de andere kant zou dat een gestolen punt zijn geweest en dus zou iedereen die Ajax een warm hart toe draagt daar vrede mee moeten hebben ipv individuele spelers de maat te nemen terwijl het hele team onder de druk van een veel betere tegenstander bezweek. Daarmee doe je niet alleen Rensch tekort, maar ook Liverpool.

15-09-2022 11:32

Hetzijnmaar +5453

Eigen opleiding voor de leeuwen gooien geen probleem zo doe je ervaring op
wordt je beter en gaat Ajax geld aan jou verdienen en je wordt er zelf ook beter van
Maar 31 miljoen voor n speler betalen en achteraf horen dat hij voor de wedstrijd heeft gezegd dat hij liever het WK wint dan met Ajax de CL
Die gaat n paar wedstrijden voor het WK zijn voetjes intrekken het WK boven Ajax
Maar wel n miljoenen salaris van Ajax ontvangen
Het is gewoon n dikke middelvinger naar de 2600 supporters die meegereisd zijn

15-09-2022 13:59

Petterson +24834

Die uitspraak van Stevie trok ik ook heel slecht ja!

15-09-2022 17:33

vanreenen +10212

Met alle respect, maar een speler uit de eigen jeugdopleiding met 0,0 ervaring in grote wedstrijden opstellen, is een vorm van naïviteit. Het is mij ook niet duidelijk waarom Sanchez niet werd opgesteld tegen Liverpool, een international voor Mexico. Trouwens Schreuder is ook nog maar een beginnende coach op het internationale toneel. Hij heeft nooit in de top van het voetbal gespeeld. Hij is ook nog een lerende coach en dat bewees hij ook door Brobbey 2 !! minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd te laten invallen. Je kan wel zien dat Schreuder een poos in het buitenland heeft gewerkt. In Nederland kennen wij alleen 2 minuten stilte op 4 mei. Maar Schreuder vond het nodig TH na te doen.

15-09-2022 11:09

YRGI +32903

Rensch was een van de betere aan Ajax kant. Kun je weer zien dat journalistjes er geen kijk op hebben.

15-09-2022 10:54

4-3-3 +3511

Wat sjacheraars zijn die journalisten ook; eerst net doen alsof wereldtop-ploeg Liverpool er niks van kan en vervolgens een jong en onervaren Ajax lekker de grond in stampen omdat ze in hun eerste wedstrijd op dit niveau niet meteen winnen van een ijzersterk spelend Liverpool. Triest.

15-09-2022 10:54

stefaanovic +2690

Allemaal gebaseerd op 1 wedstrijd.. straks zeker wel schrijven dat gakpo, veerman, koopmeiners en De Roon in oranje moeten.. die niet blootgesteld worden aan dergelijke tegenstanders als Liverpool.

15-09-2022 10:37

edalm +4910

Vorige week top, deze week flop.?

15-09-2022 10:29

Medoz +4322

Ahh... Nations League break en binnenkort dat qatartoernooi ook al. Kunnen we het interlandvoetbal niet gewoon gezellig overlaten aan de amateurs van de nationale bonden?

15-09-2022 10:16

waayop +876

Rensch was helemaal niet zo slecht, zeker zijn leeftijd in ogenschouw nemend heeft ie het naar behoren gedaan. Graat vergeet het niveau van Liverpool mee te wegen. Laat zien dat het niveau van de voetbalverslaggevers in Nederland vrij bedroevend is.

15-09-2022 09:48

ProfessorX +19827

Hij kon het niet belopen deed enkele goede tackelde maar Liverpool oftewel diaz waren slimmer en feller

Hij kon geen bal bij zich houden en niet vergeten de 1-0 kwam van zijn kant vandaan niet van links erna verdedigde het centrum niet goed

15-09-2022 09:56

Ajaxadam1 +31667

Bergwijn - Depay
Berghuis
Koopmeiners - De Jong
Malacia - Ake - Van dijk - De Vrij - Dumfries

Dit is de enige juiste opstelling. Allemaal basisspeler bij hun club, op Frenkie en Depay na maar die kan je helaas niet passeren. Hebben allemaal over langere tijd een hoog niveau gehaald en laten zien dat ze het ook op hoger niveau aankunnen en ook in topwedstrijden. De rest moet geduld hebben en zich eerst langere tijd bewijzen en op hoger niveau.

15-09-2022 09:37

YRGI +32903

Blind gaat denk ik spelen, maar voor de rest gaat Louis het zo doen denk ik ja.

15-09-2022 10:56

Ajaxadam1 +31667

In plaats van wie moet Blind spelen. Ipv basisspelers van Manchester United en Manchester City?

15-09-2022 13:40

behangdelul +32490

Bergwijn - Depay
Berghuis
Taylor - de Jong

Blind - de Ligt - Van Dijk - Timber - Dumbfries

Pasveer

15-09-2022 09:30

tostao +468

En dan op de proppen komen met Malacia haha, die is echt zwaar overrated. Die werd vorige week nog helemaal dronken gespeeld door Saka. Daarbij vergeleken speelden Rensch en Blind een wereldpartij

15-09-2022 09:11

Ajaxadam1 +31667

Is die net zo overrated als Daley?

15-09-2022 09:38

Jeugd +24619

Nou nee hoor. Rensch staat overigens aan de andere kant. Ik snap heel goed dat Malacia een concurrent is voor Blind. Malacia ontwikkeld zich heel goed, dat hij van Feijenoord komt interesseert me geen ene reet.

15-09-2022 09:48

tostao +468

Dat interesseert mij ook niet. Snap alleen niet waarom hij aangehaald moet worden in dit artikel. Meneer Graat heeft vast de wedstrijd tegen Arsenal niet gezien. Anders kan je moeilijk beweren dat hij het zo goed doet bij Utd

15-09-2022 10:04

HendrikAjax +16830

@tostao, en jij hebt zijn andere potten voor man United zeker niet gezien? Anders had je meneer graat op dit vlak wel begrepen.

15-09-2022 10:39

YRGI +32903

Alleen tege Salah tegen een andere topspeler gestaan en deed het geweldig. Maar Blind was ook niet slecht tegen Salah.
Malacia was wel heel slecht tegen Saka.

15-09-2022 10:58

tostao +468

Het gaat er mij om dat hij Blind heel kritisch benaderd maar blijkbaar Malacia langs een hele andere meetlat legt.. anders zeg je dit dus niet. Als hij Blind afschrijft o.b.v. de wedstrijd tegen Salah (waar hij het niet slecht deed) dient Malacia afgeschreven te worden o.b.v. de wedstrijd tegen Saka

15-09-2022 12:13

Jeugd +24619

Tostao, ik heb de westrijd gezien. Vond Malacia helemaal niet slecht. Saka is een geweldig talent en verkeert ook nog in goede vorm, hoj heeft een extreme explosieve snelheid. Dat is als verdediger niet altijd te stoppen. Malacia moet ook nog veel leren daarin zal Blind veel verder zijn maar Blind is gewoon veel en veel te langzaam en dat gaat iedere dag erger worden. Er zit veel rek in Malacia, bij Blind is de rek er volledig uit.

15-09-2022 12:55

Flaco +19583

Vond Rensch, zeker de eerste helft, een goede partij spelen tegen een van de beste en snelste buitenspelers van de wereld. In de tweede helft was hij op en begon hij inderdaad fouten te maken. Niet zo gek voor een 19 jarige die voor het eerst met zo een topwedstrijd te maken heeft.

15-09-2022 08:57

behangdelul +32490

je zag hem conditioneel kapot gaan...is kwestie van longinhoud kweken, is makkelijker dan iemand leren verdedigen.

15-09-2022 09:28

Jeugd +24619

Rensch viel niet tegen inderdaad maar ik hem dan ook niet hoog zitten voor dit niveau. CL en NL elftal. Rensch heeft geen snelheid en mist soms ook de felheid. Conditioneel ging hij er ook door maar dat is te trainen.

15-09-2022 09:46

burwatti +14208

Rensch was toch helemaal niet zo slecht?
In de eerste helft ging alles via onze linkerkant, Rensch had Diaz gewoon prima onder controle.

Later in de wedstrijd was hij hem 1x kwijt omdat hij vol in de aanval was, toen kwam die grote kans van Diaz door die geweldige uittrap van Allison..
daar kon Rensch weinig aan doen.

Speelde hij een wereld partij? Nee.
Speelde hij dramatische? Nee.

15-09-2022 08:48

ProfessorX +19827

Klopt wel enkel de 1-0 begon wel op rechts en hij heeft geen inhoud zoals je zegt

Verdedigend vond ik ook nu weer op een paar tackels na slecht erop zitten

15-09-2022 10:00

Ricoteb +53174

Man wat een gezeur in de media en hier op AS over de spelers. Voor heel veel spelers was het de eerste wedstrijd tegen een tegenstander van wereldklasse op zo’n toneel. Alleen Tadic, Blind en Bergwijn hebben daar ervaring mee. Dat er dan veel fout gaat en veel onrust is hoort er helaas bij. Jongens als Timber Rensch en Taylor worden hier juist alleen maar beter van.

15-09-2022 08:41

De Stift +7041

Eens. Het is ook overtrokken. Rensch had zijn handen vol tegen Liverpool. Maar deed het in mijn ogen naar behoren voor een 19-jarige die voor het eerst op dit niveau acteert. Blind won tegen fucking Salah, een van de beste spelers van de wereld, de meeste van zijn duels. Een enkele verloor hij, maar dat mag niemand verbazen. Want Salah is een betere speler dan Blind. Zo is het bij alle spelers best logisch. Alleen Bergwijn viel echt tegen. Die zou ook op dit niveau mee moeten kunnen.
De journalistiek doet nu net alsof Ajax nog steeds Tagliafico, Martinez, Mazraoui, Gravenberch en Antony heeft rondlopen. Want ja, met DIE spelers erbij, had je wel mogen verwachten dat Ajax ook UIT tegen een van de beste ploegen van de wereld een gelijkwaardige wedstrijd kon spelen. De conclusie is (helaas) dat Ajax dit jaar een stapje terug heeft moeten doen. Neemt niet weg dat er een wederom een selectie staat vol potentie. En dat als de ontwikkeling die ze de afgelopen weken doormaken doorzet, ze mogelijk dit seizoen alsnog weer dat stapje kunnen zetten. Die wedstrijden tegen Napoli zijn wat al dat betreft vele malen relevanter.

15-09-2022 08:52

Mözil +2511

Bergwijn viel inderdaad erg tegen, maar het wordt hem ook niet echt makkelijk gemaakt met Blind achter hem en Taylor die met zijn rug tegen de muur gedrukt wordt. Begrijp me niet verkeerd, want Blind speelde zeker niet slecht, maar het is niet de speler die constant eroverheen komt en als Taylor dat ook niet in kan vullen sta je vrij alleen.

15-09-2022 09:20

Sproeier +331

Bergwijn viel mij inderdaad erg tegen. Tegenstanders hebben nu door dat hij alleen maar binnendoor wil gaan en dekken dit (dubbel) af. Jammer dat hij dan steeds een tikkie terug speelt. Met zijn snelheid zou hij toch ook via de buitenkant moeten kunnen passeren. Het is allemaal veel te voorspelbaar zo.

15-09-2022 09:27

Slang +14994

Wat maakt het verdedigende uit als we 532 spelen. Dan is Blind juist beter, die was bij alle kansen van ons betrokken. Malacia durft nog altijd niet over de middellijn te stappen

15-09-2022 08:40

Delaney +14690

En dat allemaal alleen maar vanwege één slechte wedstrijd.
Totdat ze over een paar weken Napoli opeens helemaal kapot spelen, dan word er weer gezegd dat ze al die spelers veel eerder hadden moeten oproepen voor het Nederlands Elftal.

15-09-2022 08:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.