Van 't Schip ziet toekomst in nieuwe speelwijze: 'Mooi voetbal is ook mogelijk in dit systeem'

door Jon van Dam 219

Bron ESPN

Van 't Schip ziet toekomst in nieuwe speelwijze: 'Mooi voetbal is ook mogelijk in dit systeem'

door Jon van Dam 219

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

John van 't Schip is van mening dat het mogelijk is om verzorgd voetbal en mooie wedstrijden af te leveren met de huidige speelwijze. De oefenmeester is van mening dat dit systeem op dit moment het beste bij de spelers past.

'Dat we nu zo spelen betekent ook niet dat het gelijk voor de toekomst is', vertelt Van 't Schip op de persconferentie na het duel tussen Ajax en FC Utrecht. 'Maar we hebben nu wel een selectie waar het even mee moet op deze manier. Het wil niet zeggen dat je daar niet mooi in kan voetballen. Als je het verder ontwikkelt en spelers hebt die goed aan de bal zijn, dan kan je ook in dit systeem mooie wedstrijden spelen.'

Sivert Mannsverk mocht voor het eerst sinds zijn blessure weer in de basis beginnen in de hoofdmacht. Trainer Van 't Schip is erg blij met het optreden van de Noorse controleur. 'Hij speelde goed. Aan de bal is hij rustig, hij heeft natuurlijk een zware blessure gehad. Na zijn helft tegen FC Twente heeft hij daarna niet meer gespeeld. Dat zit dan ook heel lang in zijn hoofd. Hij was vastbesloten om weer te kunnen voetballen en te laten zien waarvoor hij gehaald is. Het is een jongen die zeker een aanwinst is voor ons.'

Hoe nu verder met Gaaei?

Ook wordt Van 't Schip gevraagd naar het plan met Anton Gaaei voor de rest van het seizoen. 'Hij zat er mentaal helemaal doorheen, wat ik ook begrijp. Het is zijn eerste jaar hier. Hij is gehaald van een middenmoter in Denemarken. Hij is hier naartoe gehaald om in eerste instantie veel wedstrijden in Jong Ajax te spelen en zijn momenten te pakken in Ajax 1. Door de blessures van Rensch maakte hij al geregeld minuten. Na het moment in Alkmaar heb ik twee keer met hem gesproken. In overleg met de medische mensen en Anton zelf hebben we besloten om hem er even uit te halen. Morgen sluit hij weer aan.'

Heb je al een TV-aanbieder voor het F1-seizoen van 2024? Bekijk de opties hier. Of bestel rechtstreeks bij Viaplay of F1TV.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7063

Met de juiste spelers is dat zeker mogelijk.

05-03-2024 06:45

MarkP +21856

Ik zie geen toekomst met deze griekse variant, voor nu is het misschien het beste qua resultaat maar als kijker en fan doet het pijn aan je ogen. #vhschipout

04-03-2024 14:32

NoPants +7536

Kansloos die hashtag. Wat wil je dan? Wie moet het overnemen? Wie moet uberhaubt een nieuwe coach aanstellen?

Niet de juiste coach voor volgend jaar, dat moge duidelijk zijn. Maar wel een ajacied die op een heel moeilijk moment is ingestapt en moet roeien met de riemen die die heeft. Verdiend veel meer respect dan jij hem geeft.

04-03-2024 21:17

ajaxfan1972 +2528

Schip snapt het
In Duitsland snappen ze dr allemaal niks van Stuttgart draait als een trein met de mislintat aankopen en de kans is nu groot dat hij td bij Dortmund gaat worden 😀😀😀

04-03-2024 13:42

Eurysaces +29586

Voor mooi voetbal zijn nog wel wat stappen nodig. Dan moeten Berghuis en Bergwijn er weer bij en moet er overgeschakeld worden van een 5-4-1 naar een 3-4-3.

Het inbrengen van Kaplan, Mannsverk en Henderson maakte het verschil, niet het andere systeem. Als de blessurebank leeg is gelopen, hebben we een uitstekende selectie, het enige wat we niet hebben is 2 backs op het linkerrijtje niveau. Stop met die backs!

04-03-2024 13:39

Bergkomp +1399

Ja weer dat probleem: er zijn twee nieuwe situaties niet 1. We hebben andere spelers opgesteld (Kaplan, Henderson, Mannsverk) en we zijn een ander systeem gaan spelen. Ik vermoed ook dat het meer de andere spelers was dan het nieuwe systeem, maargoed die fout heb ik coaches wel vaker zien maken. Eerste wedstrijd Schreuder probeerde hij twee dingen: Tadic op 10 en Blind op 6. Het liep niet dus haalde hij ze allebei tegelijk van hun posities af en speelde ze daar allebei nooit meer. Maar was het nou Tadic op 10 of blind op 6 dat niet werkte? We zullen het nooit weten want hij schoot het hele plan af ipv kijken welke onderdelen van het plan niet werkten...

04-03-2024 16:27

AINIESTA +45880

Oprotten met je kutsysteem!

04-03-2024 13:27

NipeB +15856

😂 systemen zijn totaal achterhaald als je naar topteams kijkt. Die zijn in staat tegenstanders te verrassen door in een wedstrijd meerdere malen de veldbezetting te wijzigen. Alleen in tactisch 20e eeuw Nederland wordt nog over systemen gepraat en bij Ajax zelfs over een huissysteem. Echt volkomen achterhaald en niet pas even maar al lang. Ten Hag dacht ook meer in spelprincipes als systemen en wordt om die reden door sommigen hier op AS ook al geen Ajax trainer genoemd. Ajax is innovatie en verrassing, niet dogma’s en voorspelbaarheid. Zou Cruijff zeker zeggen, die verraste ook regelmatig in de veldbezetting.

04-03-2024 13:34

AINIESTA +45880

5 verdedigers hoort gewoon niet bij ons.

4-3-3
3-4-3
3-3-4

Dat is het en niet anders.

Hoe gaan we naar een Ajax kijken zonder vleugelspelers???

Dan heb je het over Cruijff, alsof die ooit zou hebben gepleit voor een systeem met 5 verdedigers en 2 spitsen.

04-03-2024 13:44

Hersenspinsel +8381

541
343
433
Modern voetbal is van het omschakelen, ja meestal heb je een kern van 3 of 4 verdedigers die de buitenspelval beheren en je hebt 1 of 2 spitsen die volledig gefocust zijn op scoren maar voor de rest heb je spelers die elkaar in de gaten houden en de gaten dicht lopen.
Als dat goed gebeurt dan heb je alleen nog goede voetballers nodig om tot mooie resultaten te komen.

04-03-2024 14:44

NipeB +15856

Alsof wij vleugelspelers hebben. Die zijn er al zo ontzettend lang niet meer. De vleugelspelers die wij hebben trekken al jaren naar binnen en maken het centrum overvol. Was al onder Bosz en Ten Hag zo. Cruijff had het altijd over verrassen en dat hij toen 4-3-3 speelde vanwege de veldbezetting. Dat is inmiddels decennia geleden en hij is allang dood. U denkt werkelijk dat het voetbal nog steeds hetzelfde is gebleven? Er zijn ook geen klassieke nummers 10 meer, of spitsen. Alle vleugelspelers komen naar binnen. De topspelers zijn atleten om alle wedstrijden in dat tempo vol te kunnen houden. Ajax lijkt daar met wandelvoetbal totaal niet op en met systemen ook niet. Als je lekker helemaal nooit meer iets wilt voorstellen moet je lekker terug blijven kijken en een filmpje uit de oude doos opzetten. Ik denk dat Van Gaal, Beuker en Kroes wel met de tijd mee zijn gegaan en naar het voetbal nu kijken. Daarin spelen systemen geen rol meer.

04-03-2024 15:54

AINIESTA +45880

Dus het voetbal onder Ten Hag(4-3-3 met vleugelspelers!) In 2019 is opeens alweer ouderwets?

04-03-2024 21:44

Ans B +20047

Je moet allereerst kijken naar je spelersmateriaal om te bepalen hoe je speelt, dus inclusief blessures.
Ik vind dat Van 't Schip sowieso al niet de beste keuzes maakt, ongeacht het systeem dat hij speelt. Hij blijft b.v. vasthouden aan spelerskoppeltjes, vanaf het begin, die niet goed matchen (Taylor-Hlynsson, vdBoomen-Tahirovic, Henderson-Tahirovic, en ik twijfel nog over Henderson-vdBoomen maar op puur fysiek gebied lijkt me ook dit niet optimaal).

Ten derde vind ik dat Ajax mét zowel Berghuis als Bergwijn sowieso opnieuw moet kijken of het 'noodzakelijk' is om 5-3-2 te blijven spelen. (Die vraag is er voor mij ook nu al).
Een alternatief is wel degelijk om dan compact te spelen, zoals tegen PSV met name. Tegen Bodo pakte dat om redenen niet goed uit, omdat het team toen veel te krampachtig vasthield aan die compactheid: het team was dermate (begrijpelijk overigens) BANG voor Bodo dat men gewoon 'vergat' wat er nog méér gedaan moest worden dan compact spelen. Er zat een hele hoge mate van apathie in het elftal. Terwijl het team strijdbaar was tegen PSV. Die combi heb je natuurlijk wel nodig.

04-03-2024 12:44

NipeB +15856

Het is best logisch dat te handhaven als ze terug zijn. Bergwijn is geen vleugelspeler en trekt altijd naar binnen. Berghuis ook. Alleen doen ze verdedigend niet genoeg mee. Bergwijn kan de tweede spits zijn en Berghuis ipv Hlynsson mits hij hard werkt. Direct wisselen als hij verzaakt. De wingbacks moeten de vleugels invullen. Gooijer en Rensch kunnen dat niet. Ik zou graag Fitz-Jim daar eindelijk eens zien op rechts. Die kan voetballen en heeft meer overzicht. Is een slimme speler. Meer type Mazraoui.

04-03-2024 13:38

Ans B +20047

Ik heb er nog niet bij stilgestaan wat het beste is. Omdat ik sowieso eerder uitga van veldbezetting en andere kenmerken (zoals dynamiek, de opstelling) die voor mij doorslaggevend zijn, en niet het systeem.

Gooijer en Rensch zijn het niet gewend om als wingback te spelen, dat vind ik wat anders dan 'niet kunnen'. Ik denk sowieso dat beiden beter tot hun recht komen vanuit een meer centrale rol (al ken ik Gooijer trouwens niet zo goed; alleen vanuit het eerste, maar ik ga ook af op wat anderen schrijven).

Alles bij elkaar denk ik dat Rensch en Gooijer in principe wel over voldoende voetbalvermogen beschikken om te kunnen wennen aan een rol als wingback, maar het is hun niet op het lijf geschreven. In elk geval Rensch heeft m.i. ook veel voetbalinzicht.

Wat betreft FJ: ik ben een groot fan wat betreft zijn voetbalvermogen en -profiel. Ik zie hem het liefst als middenvelder, maar ben er niet bij voorbaat op tegen hem als back uit te proberen (voor nood). Ik denk alleen dat het zonde is om hem daar te posteren, en ben wel bang dat hij daar dan 'eindigt', net als Rensch ook min of meer 'geëindigd' is als rechtsback terwijl dat misschien wel zijn slechtste positie is. Ik zou hem veel liever zien als CV, 6 of op links. Ondanks de bak aan kritiek die hij klaarblijkelijk 'oproept'. Veel daarvan vind ik zwaar overdreven, én er wordt geen moment rekening mee gehouden dat hij bij Schreuder voortdurend met andere vleugelspelers speelde, vanaf Heitinga in verschillende posities staat, en sinds dit seizoen ook in wisselende opstellingen (verdedigend én qua middenveld) moet zien te presteren. Best lastig voor iemand die het sowieso nog niet onder de knie heeft om zich 95 minuten lang voor 100% te focussen (al zit daar wel degelijk een stijgende lijn in, met af en toe terugvallen).

Wat ik overdreven vind aan de kritiek is dat elke foutje en fout onder de loep ligt en vanuit pure negativiteit en beeldvorming wordt besproken.
Zoals die situatie met Lammers: het was gewoon een lastige situatie, die elke verdediger wel eens overkomt, maar omdat het Rensch is, wordt het uitgelicht en groter gemaakt. En wat hij wel goed doet blijft bijna per definitie onderbelicht of helemaal NIET besproken.
En hij is niet de enige bij wie dergelijke processen optreden: de eeuwige zondebokken en pispaaltjes. Ik haat dat, om wie het ook gaat.

04-03-2024 14:48

ElFlaco +3655

Donderdag gaan we het zien. Met hopelijk Berghuis voor Hlynsson als ie fit is. Ik heb er (tegen beter weten in) eigenlijk wel een beetje vertrouwen in. Mannsverk is echt goed samen met Henderson houden ze het behoorlijk dicht. Zou alleen nog Akpom in de spits erbij willen hebben zodat je eigenlijk een soort 3-4-1-2 speelt met de backs hoog en Berghuis voor Henderson en Mannsverk. Maar is wellicht nu nog te aanvallend zeker voor tegen Aston Villa.

04-03-2024 12:23

De Stift +7111

Op dit moment heeft Ajax geen volwaardige selectie om 4-3-3 te spelen. Prima om dit seizoen met resultaatvoetbal naar het einde te knokken. Ook dadelijk met Bergwijn en Berghuis erbij.

Bergwijn - Brobbey
Taylor/Manns -Berghuis - Henderson
Sosa - Hato - Kaplan - Rensch/Sutalo - Gooijer
Ramaj

Gedurende de wedstrijd kan terugschakelen naar een 4-3-3 altijd.

04-03-2024 08:52

AjaxHoorn +32989

Laat Godts maar snel de basis in komen. Brengt ook weer een hoop voetbal erbij. Ik denk dat Mika zou blijven staan als hij geen blessure had gekregen en daardoor 5 wedstrijden zou spelen.

Ik begrijp best als je geen buitenspelers hebt dat je die niet geforceerd moet invullen.

5 verdedigers vind ik echt schandalig.

04-03-2024 08:09

Soccerskins v2 +43624

Ik snap niet dat mensen zich zo erg storen aan het feit dat er 5 verdedigers staan opgesteld. Bayer Leverkusen stelt onder Alonso ook 5 verdedigers op dit seizoen en hun spelen op City na misschien wel het beste voetbal van heel Europa.

Het gaat mij veel meer om de veldbezetting en met welke intentie je een wedstrijd ingaat dan hoeveel verdedigers er op het formulier staan. Ajax heeft tegen Utrecht (misschien wel voor het eerst dit seizoen) de wedstrijd volledig onder controle gehad en dat deden ze niet door achterover te leunen. Er zijn aan de bal ook niet enorm veel kansen gecreëerd, maar dat heeft ook te maken met het feit dat zonder Berghuis en Bergwijn veel creativiteit mist.

04-03-2024 08:16

AjaxHoorn +32989

Ook waar. Het is meer een gevoels ding.

04-03-2024 08:23

Rolo +13854

Wat dan, aanmodderen met deze verdediging en zien dat het iedere week billenknijpen is?

04-03-2024 08:23

Ferd +38681

Gooijer en Sosa staan zo ver naar voren dat je ze amper verdedigers mag noemen.

04-03-2024 08:27

Yeshyeshyall +11025

Ik weet weinig van tactiek en ben pragmatisch ingesteld. Als we hiermee beter staan dan moeten we dat doen. Zeker tot het einde van het seizoen. Met beter staan komt ook vertrouwen. Denk dat we nog best over AZ heen kunnen als we een beetje meer vertrouwen hebben

04-03-2024 08:02

Bramble1988 +9357

Staat prima, Berghuis op 10, Bergwijn en Brobbey in de spits….top toch?

04-03-2024 08:02

Escapers +429

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

04-03-2024 06:05

Adam24 +39463

In een verloren seizoen, waarin het enige wat je nog kunt doen is bouwen aan een team voor volgend seizoen, gaat dit Ajax een systeem spelen wat ze van ze lang-zal-ze-leven nooit meer gaat spelen. Dit geeft al aan wat er mis is bij Ajax. Ee wordt niet verder gekeken dan volgende week, iedereen zit er voor zijn eigen hachje.

Normaliter zou je het restant van dit seizoen gebruiken om de basis te leggen voor volgend seizoen en het kaf van het koren te scheiden binnen de selectie maar dit Ajax kiest liever voor korte termijn resultaten. Dramatisch management weer.

04-03-2024 04:03

IndoorNinja +1858

Dit gebeurt nooit wanneer duidelijk is dat er een andere trainer voor de groep komt te staan het volgende seizoen.

04-03-2024 06:15

AjaxYahudi +3291

Je moet ook wel op korte termijn presteren nog wil je volgend jaar een team bouwen wat wel kan presteren in een 433 want daarvoor moet je gewoon 2 hele goede buitenspelers en een 10 halen en dat kost geld, haal je dit seizoen helemaal geen Europees voetbal dan wil de helft al niet meer komen en kun je financieel gezien alweer 1 extra aankoop minder verwachten.

04-03-2024 06:43

AjaxNoo1 +2120

Zoals ik 2 weken geleden aangaf, je kan met 3-4-2-1 als je het goed neerzet elke kant op, zowel verdedigend sterk in 5-4-1 of aanvallend in een 3-2-5.

Het was gekkenwerk om zonder fatsoenlijke buitenspelers & multifunctionele backs maar dogmatisch 4-3-3 te blijven spelen als het duidelijk niet loopt en we superkwetsbaar achter zijn.

Als we dadelijk Bergwijn & Berghuis terughebben zal dit systeem nog beter lopen gezien hun kwaliteiten dus ik hoop dat we zo blijven spelen tot het einde seizoen want er is nog veel voor verbetering vatbaar maar het fundament is er ieder geval.
Ik zou Bergwijn een vrije rol geven links van Brobbey waarbij hij of dieper meer naast Brobbey of lager meer naast Berghuis speelt afhankelijk van waar de ruimte ligt en om verdedigers uit positie te trekken.

Hoop dat Fitz-Jim een keer een kans krijgt als Rechter WingBack want ik denk dat hij die positie op die Mazraoui manier kan invullen en binnendoor en buitenom met Berghuis goed zou kunnen combineren.
Daarnaast zou maybe ook Taylor als Linkerwingback maybe een optie zijn ipv Sosa als Bergwijn terug is.

Je kan bij een City bv. zien dat als je echt goede spelers heb dat je met dit systeem echte elke kant op en kan en dat je gevarieerd aanvallend totaalvoetbal kan spelen..

04-03-2024 01:50

Ajax14AMS +25205

Stop met liegen... Het is helemaal geen 3-4-2-1, we spelen gewoon met 5 verdedigers.

VIJF. Als AJAX. Compleet je identiteit kwijt gewoon. Maar ga jezelf maar beter proberen te laten voelen door het te vermommen als een 3-4-2-1...

04-03-2024 03:41

AjaxYahudi +3291

Onze identiteit zijn we allang kwijt, Ajax staat voor aanvallend voetbal met korte combinaties en hoog druk zetten en dat alles zat er met een 433 ook niet bij dus om nou te zeggen dat een verandering van formatie voor een aantal maanden de doodsteek is...

04-03-2024 06:45

NoPants +7536

Wanneer noem je iets een 3421 dan? Sosa en gooijer stonden duidelijk hoger dan de verdedigende linie. Speelt leverkusen voor jou ook 541? De rest van de wereld noemt dat 3421 en de flanken worden daar ook door wingbacks ingevuld.

04-03-2024 07:11

AjaxNoo1 +2120

Als je wilt weten wat veldbezetting of positionering is moet je er maar over verdiepen.

Misschien een openbaring voor je maar TOTAALvoetbal is dynamisch niet 1 vaste opstelling.

Maybe moet je is een video kijken of boek lezen waarin iemand als Cruijff tactiek uitlegt. Je snapt er duidelijk de ballen van...

04-03-2024 07:21

Bramble1988 +9357

@nopants; Je hebt gelijk hoor!

04-03-2024 08:04

Rolo +13854

Voor die paar wedstrijden vindt ik dit niet eens zo heel erg. We hebben meer dan 30 wedstrijden dit seizoen gezien dat 4-3-3 totaal niet werkt met deze selectie. Dan is het in mijn ogen wel logisch dat van het Schip dit aanpast.

Vanaf de voorbereiding proberen je selectie op orde te hebben, zal niet meevallen, en terug naar een 4-3-3.

04-03-2024 08:26

Ferd +38681

stop met liegen…Sosa is geen verdediger, die staat veel te ver naar voren en mist verdedigende kwaliteiten.

04-03-2024 08:28

Ajax14AMS +25205

Sosa en Gaaei/Gooijer zijn verdedigers. Rensch, Hato en Sutalo/Kaplan zijn dat ook.

Dat zijn dus 5 verdedigers.

04-03-2024 13:48

Ajax14AMS +25205

Als 5-4-1 DE tactiek was om des-Cruijffs mee te voetballen had Cruijff dat zelf wel gedaan.

Met 5 verdedigers is dat echter een heel stuk moeilijker, omdat het gewoon een verdedigende opstelling is. Je hebt er pas de ballen verstand van als je oprecht denkt dat je met 5 verdedigers des-Cruijffs kan spelen.

04-03-2024 13:49

Ajax14AMS +25205

Hij is een verdediger die totaal niet kan verdedigen.

Dat maakt hem nog geen middenvelder, maar een slechte aankoop.

04-03-2024 13:50

VOETBALisOORLOG +1887

Bergwijn en Berghuis gaan in de zomer denk de club verlaten. Hoe dan verder?

04-03-2024 05:20

Hunkelaars +3394

Zou het verstandig zijn om Sierhuis terug te halen?
Doet het prima, en scoort aan de lopende band.

04-03-2024 00:50

Ajax14AMS +25205

Ja en de Boer terug als trainer, Matusiwa op 6, Becker op rechtsbuiten, Lesley de Sa uit zijn pensioen trekken voor op rechtsbuiten en van Rhijn op de rechtsback.

Met geluk kunnen we Sigthorsonn nog binnenhengelen, maar dat wordt pittig want dat is echt een topper.

04-03-2024 03:42

Rolo +13854

Zonde dat je Sonck links laat liggen.

04-03-2024 07:28

AjaxDordt +14205

Moisander nog beschikbaar? Of zit die inmiddels ergens aan een Fins meer lekker te vissen?

04-03-2024 07:30

Bramble1988 +9357

Becker wil ik hier serieus wel zien😅

04-03-2024 08:04

Ferd +38681

je vergeet Pius Ikedia, goed voor de diepte

04-03-2024 08:30

Ajax14AMS +25205

Sonck heeft na zijn Ajax-periode bij Waasland-Beveren gespeeld, dus die is volstrekt onhaalbaar. Te duur.

04-03-2024 13:52

AjaxHoorn +32989

Mijn god Sierhuis.

04-03-2024 08:10

ijzerchef +3180

Huidige speelwijze is niet heel anders hoe van 't Schip het in het begin voor ogen had. In balbezit 343 met een vierkant middenveld en twee tienen. Dat kan je spelen met twee vleugelspelers (Manchester City), 1 vleugel spelers en 1 wing back, of 2 wing backs (Leverkusen).

Het is mooi systeem waarmee je alle kanten op kunt. Volgensmij waren we er tijdelijk vanaf gestapt door de vele blessures, maar het komt nu weer terug.

04-03-2024 00:27

JanBiesbos +29458

Waren goed aan de bal tegenstander eist zich raad met druk zetten

04-03-2024 00:14

JanBiesbos +29458

De basis staat denk ik en dat vond ik tegen az al toen kaplan erin kwam

03-03-2024 23:58

JanBiesbos +29458

Je moet de wedstrijd nog ff rustig terug kijken, wat een rust, korte linies, ramaj hato sosa hendo mansverk lekker tikken naar elkaar onder druk
Die sutalo komt niet meer terug vrees is

03-03-2024 23:46

JanBiesbos +29458

Heel veel blije spelers en dikke neus naar niet mee verdedigers berghuis en bergwijn

03-03-2024 23:43

mido1988 +4320

Dat 5-3-2 had ook wel 70 miljoen eerder gekund. (plus veel meer aangezien waarde stijging spelers plus aantrekkelijkheid van spelers om te blijven en of te komen veel groter is bij spelen CL).


Ow en voor de 4-3-3 moraalridders:
Natuurlijk wil ik ook aanvallend voetbal, maar als je een selectie hebt die niet geschikt is voor 4-3-3 is het een beetje jammer dat je pas je systeem veranderd te 10 wedstrijden voor het einde met ruim 40 goals tegen.

03-03-2024 23:18

Bruno04 +15863

Ben het hier wel mee eens. Positioneel stond het ook best wel goed om te kunnen door voetballen. Spelers voeren het alleen nog niet uit. Stukje kwaliteit en stukje vertrouwen. Als dat wat beter gaat lopen durf je ook wat meer

03-03-2024 23:13

MVG +16480

Belachelijk hoe Schip hier de afgelopen weken volledig werd afgemaakt. Eerst werd er gedaan alsof hij alleen maar Ajax DNA spelers opstelde. Nu stelt hij Kaplan en Mannsverk op die beiden lang geblesseerd geweest zijn en krijgt hij weer kritiek dat het veel te laat is.
Het lijkt erop dat wat hij ook doet, hij krijgt toch wel bakken kritiek over zich heen.
Veel mensen willen maar niet inzien dat het vrij logisch is dat hij met deze selectie op de 5e plaats staat. Bovendien heeft Ajax ook heel erg veel last van geblesseerde spelers dit seizoen.
Schip had van mij nooit aangesteld hoeven worden want je had dezelfde resultaten bereikt met Vos dit seizoen. Dit zei ik bij het ontslag van Steijn al. Maar om hem tot op het bot af te maken zoals sommige mensen hier doen gaat wel heel ver voor een jongen van de club die zijn nek uitsteekt in moeilijke tijden.

03-03-2024 23:08

Ferd +38681

met deze selectie moet je zeker 3de staan, of wil je zeggen dat Twente en AZ betere spelers hebben?

04-03-2024 08:32

MVG +16480

Bedenk even dat Schip begon toen we 18e stonden en dat we steeds een hoop spelers missen. Dan vind ik een 5e plek vrij normaal.

04-03-2024 09:33

Ferd +38681

je zegt nu iets heel anders. Beantwoord mijn vraag eens, wil je zeggen dat Twente en AZ betere spelers hebben?

05-03-2024 09:53

MVG +16480

Nee dat hebben ze niet. Maar er zijn wel omstandigheden waardoor je nu 5e staat. Met het punten aantal van gereken vanaf dat VH Schip begon stond je nu 3e.

05-03-2024 10:40

Ferd +38681

Nee dat hebben ze niet, prima, dat was het antwoord dat nodig was.

De omstandigheden zijn Steijn, maar ook vreemde tactische keuzes van Van 't Schip. Ook onder hem heeft Ajax veel onnodige punten verloren en hadden we in ieder geval dichter bij Twente moeten staan dan we nu doen.

06-03-2024 02:35

Breuk +25572

Het gaat puur alleen om winnen de rest van dit seizoen .

03-03-2024 22:44

insectenverdelg +23627

Ik kan voor dit moment goed snappen dat je geen 4-3-3 speelt. Alleen Als Berghuos, Bergwijn, Godts en van Axel Dongen inzetbaar zjn, moet je gewoon weer 4-3-3 spelen. We zijn Ajax.

03-03-2024 22:12

NoPants +7536

Waarom moet ajax 433 spelen? Ik weet dat voor velen het een must is, maar waarom? Onze identiteit is toch veel meer aanvallend spelen, hoog druk zetten, technische spelers, veel balbezit, en veel jeugd opleiden?

03-03-2024 22:14

insectenverdelg +23627

Met 3-4-3 kan ik ook nog leven. Maa het systeem van nu heeft niets met Ajax spel te maken. znogmaals ik heb er met de huodige bezetting op de flanken begrip voor. Maar dit spel en systeem kan noet de toekomst zijn.

03-03-2024 22:27

NoPants +7536

Maar waarom? Waarom wel 433 en 343? Stel dat dit systeem erin wordt geslepen en er aanvallend voetbal met veel balbezit mee wordt gespeeld, is dat dan een probleem?

Ik heb zelf ook een voorkeur voor 433, maar kan niet zo goed verklaren waarom anders dan dat Cruijff dat altijd zei.

04-03-2024 06:54

Hebbendiekip +4865

Omdat mensen krampachtig vasthouden aan een idee. 433 als “opstelling” verandert tijdens de wedstrijd continue, als het goed is.

3412 hoeft dus in principe niet heel veel te verschillen van 433. Net waar je de accenten op legt.

04-03-2024 13:03

Jarl1989 +4464

Toen Ajax in 95 won speelden ze ook geen 433 maar met 3 verdedigers.

03-03-2024 22:17

Arjuna +3732

2 systemen beheersen is prima. Zeer bruikbaar tegen zware tegenstanders

03-03-2024 22:22

Spelvreugde +4659

Cruijff had niet zoveel met systemen. Veel meer met de filosofie en hoe je het invult. In balbezit een verdediger op het middenveld zetten opdat je een man meer situatie creëert, driehoekjes maken, etc. Dat kan prima in een 5-3-2, mits je het goed uitvoert.

03-03-2024 23:02

Ferd +38681

onder Cruijff speelde Ajax vaan 4-2-4, onder Van Gaal was het vaak 3-4-3. Nummers maken niet zo veel uit, het gaat om de intentie en uitvoering

04-03-2024 08:34

AFCAHoorn +22759

Helemaal eens, insectenverdelg. Ik ook man.

04-03-2024 11:01

C14 +22544

Je creëerde vrijwel niks. En wat dacht je van de inbreng van Kaplan en Mannsverk? Die hadden bij een 4-3-3 ook gewoon een flink verschil gemaakt.

Het 4-3-3 werd ook ingevuld met twee extreem diepe middenvelders, waarbij de 8 als lopende 10 speelde, en de 10 als tweede spits. Vind je het gek dat je dan kwetsbaar bent als je geen middenveld hebt, veel te weinig man achter de bal?

Door die extreme onkunde van de staf heeft 4-3-3 nooit een kans gehad, moeten we het vanaf nu gaan doen met dit aanvallend flutsysteem.

En als je dit al gaat spelen, moet je Martha als wingback neerzetten, dus een linksback die vooral opbouwend en aanvallend goed is. Dit ging nergens over met Sosa.

03-03-2024 21:52

Balgevoel +31606

Exact. Een 4-3-3 met twee zessen en een acht (in plaats van een soort 9,5 zoals de tien tegenwoordig bij Ajax moet lopen) kan ook prima met praktisch hetzelfde middenveld én vleugelspelers. Sterker nog, ben er van overtuigd dat je dan veel meer kunt gaan creëren. Want ja: we hadden vandaag veel meer de bal en dat ging relatief best aardig. Maar we hadden vooral balbezit in en rond onze eigen zestien. Eigenlijk vooral waar je géén balbezit wil hebben.

03-03-2024 22:06

C14 +22544

Precies, je merkte dat je volledig de diepere flanken miste. Gooijer is een prima back, maar meer een die een extra middenvelder kan worden, Sosa, bracht aanvallend werkelijk niks, was vrijwel niet voorin, en als ie er kwam, ging er niks van uit. Je krijgt dan ook vooral voorzetten, wat opportunistisch is, en 9 van de 10 keer balverlies.

04-03-2024 01:45

NoPants +7536

Wie had jij vandaag opgesteld in een 433 dan?

03-03-2024 22:19

C14 +22544

Kalokoh----Brobbey----Banel

------------------Taylor---
---Fitz-Jim----------------
------------Mannsverk-----

Rensch-Hato-Kaplan-Gooijer

Banel en Kalokoh misschien (nog) niet heel veel, maar het gaat ook om die posities bezet hebben. Je hebt dan in ieder geval snelheid en wat handigheid daar. Kan eventueel ook Hlynsson of Rijkhoff zijn, liefst Godts, maar nog herstellende.

Kan je zeggen dat Banel niks is, maar zo slecht is hij niet, en wat heeft Hlynsson vandaag gebracht? Niks. Wat heeft Sosa gebracht? Niks. Beter dan vervangen door twee aanvallend veel betere spelers waarmee ook de formatie beter is om te voetballen en aan te vallen.

04-03-2024 01:52

NoPants +7536

Dit elftal zou volledig overlopen zijn en gewoon weer 2-3 tegendoelpunten hebben gekregen. Ik ben ook fan van eigen jeugd maar jij slaat er in door. Je stelt 6 spelers op met minder dan 5 wedstrijden eredivisie ervaring, in een seizoen waar juist alle vastigheid ontbreekt. Niemand ouder dan 22.

Je bent duidelijk groot fan van Fitz Jim, daar hebben we het wel eens vaker over gehad. Wiens fout is het dat 5 verschillende coaches het niet in hem zien zitten? En stel dat hij straks vertrekt en nooit verder komt dan middenmoot eredivisie, betekent dat dat jij het fout zag of is er dan een andere verklaring?

04-03-2024 06:50

michaellaudrup +4676

Maar het gaat allemaal van uit stilstand, het gaat zo langzaam allemaal!

03-03-2024 21:50

Professor +11290

Welk systeem je ook speelt met Ajax je hebt gewoon meer creatieve spelers nodig en ook spelers die veel explosiever zijn.
Heb je deze spelers dan kan elk systeem heel leuk en goed voetbal met zich meebrengen.

03-03-2024 21:48

Okocha078 +14288

Als Bergwijn en Berghuis er weer bij zijn is het op papier 343 en dan praat iedereen er opeens anders over. Onder TH speelde we ook meer 4231 dan 433.Systeem boeit me niet echt, als er maar mooi gespeeld word, druk word gezet en er genoeg technische spelers in staan

03-03-2024 21:00

BulletProof +397

Precies wat jij zegt. Als we weer winnen en weer mooi voetbal gaan spelen wat maakt die formatie dan uit? Snap sowieso niet echt dat 4-3-3 zo heilig is.

03-03-2024 21:25

C14 +22544

Nee, 3-4-3 is met echte halven/middenvelders aan de zijkanten, niet backs.

03-03-2024 21:53

HJC +8199

5-3-2 is relatief .Sosa speelde gewoon linksbuiten . Net zoals Cruijff Stanley Brard bij feijenoord een seizoen linksbuiten maakte.

03-03-2024 20:57

Soccerskins v2 +43624

Exact. Het gaat om de bezetting op het veld, niet over hoeveel verdedigers er op het veld staan of wat ESPN zegt dat het systeem is.

03-03-2024 21:18

Slang3 +46268

mensen zijn zo geobsedeerd door een cijfercombinatie, is 352 dan ineens aanvallend? omdat 3 minder dan 5 en 4 is

03-03-2024 21:41

C14 +22544

En Sosa kon daar werkelijk niks bewerkstelligen. Als je zo wil spelen, moet je Martha daar neerzetten. Bij balverlies stond Sosa ook gewoon als pure back in de achterste linie. Dus weldegelijk flink verschil.

03-03-2024 21:55

wim_wenderson +1412

Die Sosa kan niks met die rechterpoot van 'm of durft niks, hij kon een aantal keren gewoon tussendoor inspelen die bange blinde en Rensch moet een wereldreis gaan maken!

03-03-2024 22:08

MPAjax +8483

Techniek van aanvallers is belabberd, niet goed vrijlopen, geen speciale trucjes, geen slimmigheden maar alleen schaken met de keeper als centraal aanspeelpunt. Ja dan moet je met deze opstelling spelen. 😬

03-03-2024 20:54

WeirdAJAX +12574

Het probleem is dat er op het MV veel te weinig voetbal overbijft. 5 verdedigers, Mannsverk en Hendo ervoor, Brob spits. Dan heb je nog maar 3 plekjes over voor voetballers. Taylor, Berghuis (als hij wil werken) en Bergwijn dan?

03-03-2024 20:51

HendrikAjax +16926

Dan spelen we wel zonder keeper

03-03-2024 21:14

Nr.10 +111834

Whatever, alsof we nog mooi voetbal gaan zien dit seizoen. Haal maar gewoon die fucking punten binnen, vandaag was uitstekend wat dat betreft. Met een beetje mazzel word je nog 4e.

03-03-2024 20:48

Koscar +5420

Is er enig zicht op wanneer Bergwijn en Berghuis weer terug zijn? Van Bergwijn begreep ik 1.5 maand geleden dat het 'een paar weken' zouden duren, maar duurt wel lang allemaal.

03-03-2024 20:45

Babangida83 +24011

Voor dit soort teksten was ik dus al bang, met Van Gaal als (dwingend) adviseur. "Met 5-3-2 kun je ook attractief spelen".

Het was wachten op t moment natuurlijk. Maar dit slaat echt nergens op. Niet qua veldspel, niet qua aanvalsspel, niet qua spelerstype en niet qua visie vanuit ons businessmodel als Ajax zijnde.

03-03-2024 20:41

Nr.10 +111834

En toch was het de beste wedstrijd sinds tijden. Eindelijk eens controle, niets weggegeven bijna.
Ja het was saai, yep.

03-03-2024 20:49

C14 +22544

@Nr.10

Dat heeft meerdere redenen:

-Kaplan en Mannsverk veel rustiger aan de bal, sneller handelend, foutloos.
-Het 4-3-3 werd gespeeld met de 8 die als diepe lopende 10 speelde veelal, en een 10 die als tweede spits speelde, dus meer 4-1-5. Veel teveel man voor de bal, geen middenveld, dus geen voetbal via het middenveld, en dus veel fouten achterin, en bij balverlies voorin meteen helemaal open, en iedereen in de achteruit.

03-03-2024 21:57

Babangida83 +24011

Dat ben ik dus compleet niet met je eens. Utrecht drong heel weinig aan. Toen ze aandrongen, toen kreeg Ajax t moeilijk en kreeg Rensch rood. Utrecht had ook gewoon de openingstreffer moeten maken. Als t criterium is voor een goede wedstrijd, dat we bijna niks hebben weggegeven, dan ben ik t met je eens. Maar ik vond AEK-thuis bijvoorbeeld 10x beter dan deze wedstrijd en dat meer een criterium uit angst, dan uit branie.

03-03-2024 23:47

AFCAjaxJP9 +1472

Je mist creatieve spelers, die zijn er niet of zijn geblesseerd. Dan zou het er al heel anders uitzien en zeker als je op rechts een 2e type mazraoui kunt opleiden/scouten. De 10 en 2e spits met creativiteit en je bent een heel eind om gewoon voetbal te kunnen spelen.
Momenteel maakt het me even niet uit hoe er gespeeld wordt, als we zoals vandaag maar niks weggeven en zelf toch een aantal kansen en goals creëren/maken. Dan maar even wat minder mooi voetbal

03-03-2024 21:24

wim_wenderson +1412

Inderdaad niet meer met een open wond spelen, het feest is voorbij!

03-03-2024 22:12

Babangida83 +24011

Je had prima met Forbs als linksbuiten kunnen spelen. En Banel zelfs als rechtsbuiten. Al had ik zelf geopteerd voor een open rechter kant en Gaaei op rechtsback. En ik had Gaaei er tegen AZ pas in de rust vanaf gehaald of niet.

03-03-2024 23:50

A-west +5785

Jeroen de Gruyter is een enge kakkerlak. Dat weet je toch?
Hetzelfde geldt voor van Ganglullen.
Waar die hetze vandaan komt is mij een raadsel.
Uitgezonderd dit seizoen zet ajax over het algemeen de toon. Ook internationaal.
Schijnbaar een gigantische jaloezie.

03-03-2024 20:37

Juichtoon +32984

Exact....gewoon een stadionverbod voor deze man, gewoon als statement ;-).

03-03-2024 22:11

ElSalvador +1698

Schip laat spelers te lang staan die niet functioneren. Eerst Bergwijn, dan Rensch of Gaaei. Dan Sutalo of Martha en nu weer Hllynson. Dat is wel een gebrek aan inzicht en daadkracht dit seizoen.

03-03-2024 20:34

Babangida83 +24011

Als je Hlynsson op rechtsbuiten neerzet in een 541, natuurlijk functioneert hij dan niet.

03-03-2024 20:42

Aurelius1 +19736

Iedere trainer laat spelers langer staan dan supporters wensen. Dat komt omdat trainers een persoonlijke band met spelers opbouwen, en er is sprake van groepshiërarchie. Het was onder ten Hag, schreuder, heitinga etc. niet anders.

03-03-2024 21:46

Baltovenaar +769

Kritisch zijn op John mag, maar laten we uitkijken met elkaar dat het niet omslaat in negativiteit of ondankbaarheid. De beste man heeft onze club opgetild op een voor hem onmogelijk dieptepunt in zijn privéleven. Hij is de afgelopen maanden van plek 18 naar plek 5 gegaan. Ook ik zie liever een andere trainer komen maar laten we hem met z’n allen een waardig afscheid en een respectvol laatste periode geven.

03-03-2024 20:34

jerryisthename +32159

Precies. 👍🏼

03-03-2024 21:05

Jarikoning +7482

John is wel in de positie dat hij zelf kon bepalen of die wilde instappen of niet. Is financieel binnen. Het moet daarom ook niet als een uitje gezien worden. Dat die dan wat anders aan zn hoofd heeft. Hoe kut en rot die situatie is hij kan kiezen wat die doet. Een normale arbeider krijgt een week om alles te regelen en MOET dan weer werken. Ondanks alles respect voor de mens maar als trainer was het niks en gaat dat niet ineens wel worden.

03-03-2024 21:54

DD +6423

Nee gewoon terug naar 433. Ook vandaag lijkt het nergens op. Het is dat we Brobbey hebben, anders hadden we weer niets gecreëerd. Met kaplan en Hato centraal moet 433 gewoon kunnen.

Buiten dat moeten we ook aan volgend jaar denken. Langzaam aan kunnen we vooruit kijken met Ramaj, Kaplan, Hato, Henderson, Brobbey, Bergwijn. Hopen dat Taylor zijn dip heeft gehad en dat Mannsverk en Gooijer ontwikkelen. Dan zou je met 4 goede aankopen weer een eind op weg zijn....

03-03-2024 20:32

Ajax1114 +19393

Van 't Schip kan straks overal naar toe als hij vierde gaat worden. Dan is hij de trainer die Ajax van de 18e plek naar de 4e plek heeft gebracht.

03-03-2024 20:31

HJC +8199

Met deze kwaliteitsarme selectie is deze speelwijze inderdaad het beste. We hebben tegen teams van dit niveau (15 wedstrijden ongeslagen ) dit jaar nooit zo weinig kansen weggegeven

03-03-2024 20:28

Babangida83 +24011

Sinds wanneer is t criterium enkel kansen weggeven? Ajax staat voor mij althans voor attractief voetbal. En in het buitenland ook nog steeds. Dat maakt waarom Ajax zo bekend en geliefd is in de wereld.

Een kwaliteitsarme selectie kan elke speelstijl spelen. Het gaat erom of je compact staat of niet, als je verdedigt. En het is qua kwaliteit altijd nog de tweede of derde selectie van Nederland.

03-03-2024 20:44

xerr +2521

Na afgelopen maanden, kunnen we nu wel conclusie trekken dat 433 op dit moment niet werkt. We hebben simpelweg niet de spelers beschikbaar. Je kan wel zeggen business model dit en dat. Maar als Ajax aanvallend en verdedigend niets kan brengen. Dan is het heel model weg. We kunnen zoals vandaag eerst de gaten achterin dichten. Vertrouwen tanken, en dan verder bouwen naar aanvallend voetbal met spelers die wel vertrouwen terug hebben gewonnen.

03-03-2024 21:56

fc Barcelona_ke +19260

Ik zag eerder dan john!
Gaaei sosa zijn echt aanvallende backs en echt 5 verdedigersysteem. Ik snap niet waarom ze andere tactiek eerder kon gebruiken?!?!

Mikautadze zou zeker aanwinst geweest met brobbey in de voorin!

03-03-2024 20:17

Hunkelaars +3394

Mikautadze scoorde vandaag weer en gaf een assist.
FC Nantes - Metz 0-2

04-03-2024 00:59

FysioPat020 +26588

Als het maar een systeem is waar jij geen deel van uitmaakt John.

03-03-2024 20:11

Ajax1114 +19393

Hey hij heeft Ajax wel van plek 18 naar plek 5 gebracht. Hopelijk worden we nog 4e dan heeft hij het goed gedaan.

03-03-2024 20:30

FysioPat020 +26588

Dat had Steijn ook klaargespeeld, zeker weten.

03-03-2024 20:31

NoPants +7536

Op basis waarvan zeg je dat? De verloren wedstrijden tegen degradatie kandidaten? De memorabele verliespartijen tegen topploegen? Of door de uitspraken van verschillende spelers die aangeven dat hij een negatieve invloed had op de sfeer?

Als je gewoon naar de puntengemiddelden kijkt presteert schip beduidend beter dan steijn.

03-03-2024 20:34

WeirdAJAX +12574

Krijgen we dat....... pffff

03-03-2024 20:47

Tinus +10474

@fysiopat,
Tuurlijk jongen…. Met Steijn gingen we in een rechte lijn omlaag, met Schip gingen we in een rechte lijn omhoog.

03-03-2024 21:31

FysioPat020 +26588

Qua resultaat ja. Qua voetbal? Schandalig.

03-03-2024 21:56

Hunkelaars +3394

Jazeker op Ibiza achter Playstation zeker.

04-03-2024 00:59

Chrismokum020 +16522

Als je straks weer de beschikking hebt over Bergwijn en Berghuis zou ik zeker terug gaan naar 4-3-3, ook met het oog op volgend seizoen:

Ramaj
Rensch - Kaplan - Hato - Sosa
Henderson - Mannsverk
Taylor
Berghuis - Brobbey - Bergwijn

In een 5-3-2 zou je dit krijgen en dat kan natuurlijk ook:

Ramaj
Gooijer - Rensch/Sutalo - Kaplan - Hato - Sosa
Mannsverk - Henderson
Berghuis
Brobbey - Bergwijn

Kan dus zeker wat worden, met name tussen Brobbey-Bergwijn en omdat Berghuis kan strooien achter hen. Alleen volgend jaar ga je weer 4-3-3 spelen dus laat het deel dat blijft daar maar aan werken

03-03-2024 20:10

fc Barcelona_ke +19260

Ik zou liefst eerst instantie vol op nr 4. Als niet gelukt, kan je idd oefenen. John denkt vast: ik ben volgend jaar geen trainer meer, ajax kan pot op!

03-03-2024 20:18

FysioPat020 +26588

2 x Rensch teveel en 1x Kenniet Taylor

03-03-2024 20:21

Chrismokum020 +16522

Rensch en Sutalo is nu om het even, beiden onzeker of niet goed genoeg. Ik hoop dat Sutalo zijn potentie laat zien mocht hij naast Kaplan kunnen spelen in een 5 mans verdediging

03-03-2024 20:24

NoPants +7536

Negatieve bijnaam geven aan eigen spelers die al 13 jaar voor ajax spelen.

Kan je niet Feyenoord gaan supporten ofzo?

03-03-2024 20:39

Epiret +4473

John heeft een prettige uitstraling en je kunt denk ik prima een biertje met hem drinken.
Maar desondanks zie ik toch liever een andere trainer aan het roer staan bij Ajax.....

03-03-2024 20:07

MichelAngelo66 +22339

Lekker Schip. Mooi. Respect.

Volgend jaar mag je wat anders gaan doen.

03-03-2024 20:06

Jortjuh14 +2993

Ajax is Ajax niet meer…

03-03-2024 20:04

JesperDeVlo +5540

Het is niet toevallig dat zowel Guardiola, Xavi Alonso, Xavi (vorig seizoen) hun teams offensief met een 3-2-4-1 veldbezetting laten spelen:
- een overtal in de opbouw 3+2 bezetting;
- een overval in de as met een dubbele 6 en dubbele 10;
- restverdediging op orde.

Alleen ze hebben alledrie een variant ontwikkeld om tot deze 3-2-4-1 bezetting te komen.
1) Guardiola laat centrale verdediger John Stones naar de 6 positie doorschuiven naast Rodri, en speelt met vleugelspitsen.

2) Xabi Alonso laat Leverkussen met wingbacks spelen, zonder vleugelaanvallers (de huidige variant die Ajax speelt.)

3) Xavi liet vorig jaar Barcelona spelen met een vleugelaanvaller op rechts (Dembele) en een wingback op links, waarbij Gavi van de linkervleugel de 10 positie invulde samen met Pedri.

De laatste variant zou Van 't Schip ook kunnen gaan toepassen als Bergwijn en Berghuis weer terug zijn. Defensief speel je dan niet meer met 5 verdedigers, maar offensief nog steeds 3-2-4-1:

Ramaj
Rensch (Sutalo)- Kaplan- Hato
Henderson- Mannsverk
Berghuis- Hlynsson- Bergwijn -Sosa
Brobbey

03-03-2024 19:41

Aram +18296

Fantastische uitleg! Als je het goed speelt lopen de systemen in elkaar over. Je kunt ook Henderson centraal achterin zetten en laten doorschuiven; of Mannsverk.

Ons probleem is nog een rechter winger.

En voor wie 433 heilig vindt: ik snap dat maar 433 met de Huiswijntjes is geen echte 433. We spelen al 2 jaar geen echte 433.

03-03-2024 20:44

95 +2176

Kan nog wel eens heel lekker uitpakken met Berhuis en Bergwijn voor Taylor en Hlysson.

03-03-2024 19:30

jordy888 +3161

Dat denk ik niet want vooral Berghuis verdedigd voor geen meter mee. Mooi weer voetballers heb je niets aan in dit systeem.

03-03-2024 19:33

Chrismokum020 +16522

Alsof Taylor en Hlynsson wel actief mee verdedigen. Zijn twee licht gewichten. Bergwijn en Berghuis gaan ervoor zorgen dat er meer ervaring en creativeit in de ploeg komt, kan zeker nog beter dan wat er nu op het veld stond

03-03-2024 20:05

NoPants +7536

Berghuis zn verdedigende stats zijn vergelijkbaar met die van taylor en hlynsson, alleen speelt hij als aanvaller. Onder ten hag deed hij ook goed mee in het drukzetten vanaf het middenveld.

03-03-2024 20:52

7172AFCA7395 +10419

Nu even het beste met deze selectie?
Wel een beetje een late conclusie.

03-03-2024 19:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.