Van 't Schip reageert op vertrek Kroes: 'Het creëert gewoon heel veel onrust'

door Robin Ridder 234

Bron Ajax.nl

Van 't Schip reageert op vertrek Kroes: 'Het creëert gewoon heel veel onrust'

door Robin Ridder 234

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer John van 't Schip heeft via de Ajax kanalen voor het eerst gereageerd op het vertrek van Alex Kroes. Volgens de oefenmeester is het heel vervelend en zorgt het vertrek voor veel onrust. Toch wil de Ajax-coach kijken naar de toekomst en wil hij zorgen dat de groep bij elkaar blijft.

'Het is natuurlijk heel vervelend voor de club en iedereen die daar bij betrokken is', begint Van 't Schip. 'Op het moment dat ik ben ingesprongen is het er niet rustiger op geworden. Jammer is misschien niet het goede woord, maar je hoopt dat je op een bepaalde manier rust kan creëren in de club. De rust was er tot aan Alex Kroes ook niet. Toen hij instapte vonden er een boel gesprekken plaats met veel mensen in de club. Twee drie weken later is hij weg en dan blijft er een hoop achter. Dat wordt uiteindelijk wel opgepakt door anderen.'

Volgens de Ajax-trainer zorgt deze situatie er niet voor dat het weer rustiger wordt binnen Ajax. 'Het creëert gewoon heel veel onrust. In die situatie moeten we het hele seizoen al presteren. Dat doet deze jonge groep goed. Mensen vergeten het wel vaak dat het iets met een groep doet. Iedereen voelt het en krijgt het te horen en te lezen. De druk wordt alleen maar groter en daar hebben zij -de spelersgroep- niet heel veel aan kunnen doen.'

Ajax-spelers moeten bij elkaar blijven

Volgens de Ajax-coach is het van groot belang dat de spelersgroep gewoon de neuzen dezelfde kant op houdt. 'Het is belangrijker dan ooit om nu bij elkaar te blijven. Het is best moeilijk in deze fase omdat ook stafleden en spelers berichten hebben gekregen vanuit de leiding. Je moet daarin, daar ben je ook prof voor, je focus houden. Wij moeten de vijfde plek veilig stellen, dat wordt een zware klus, maar het is zeker niet onmogelijk.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Martano +231

De excuses voor een slecht resultaat vanavond worden alvast klaar gezet.

04-04-2024 13:02

AjaxNoo1 +2120

Voor de mensen die vinden dat de RVC overdrijft...

De KNVB gaat de zaak van Kroes voorleggen aan de licentiecommissie, zo heeft de voetbalbond laten weten na vragen van het landelijke dagblad. “De Richtlijn waarborgen onafhankelijkheid en continuïteit licentiehouder bepaalt dat bestuurders van een voetbalclub direct of indirect geen aandelen mogen bezitten van een andere betaaldvoetbalclub.”, verklaart de KNVB tegenover de Volkskrant.

Na vragen vanuit de redactie van de Volkskrant heeft de voetbalbond geconcludeerd dat Kroes de regels heeft overtreden door als bestuurder van AZ aandelen in Ajax te hebben.

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/meer-problemen-voor-kroes-knvb-start-onderzoek-naar-geschorste-ajax-directeur/433014

04-04-2024 12:37

KarimB +11983

Weet je wat de meeste onrust creëert bij mij? Dit hele fucking elftal en opstellingen. Nooit zo,n armoedige ploeg gezien in zowel vechtlust, inzet , techniek en gogme

04-04-2024 12:03

Steffenhagen +38269

Het zou de RvC sieren als ze collectief aftreden , inclusief van Praag en van wijk . Zijn als geheel enorm tekort geschoten in hun opdracht een goed functionerend management neer te zetten. En anders is het aan de bestuursraad om de RVC te ontslaan .

04-04-2024 11:51

AjaxBigStars +995

Roddel en achterklap viert hoogtijdagen in de JC Arena.
Mensen (lees RvC en Bestuursraad) steken elkaar een mes in de rug.
Medewerkers binnen alle geledingen lekken waar- en onwaarheden naar de media, het wantrouwen is groot…Wie heeft de langste adem?? Wie krijgt het voor het zeggen??

Die gaat ten kosten van MIJN AJAX….Die mijn vreugde en verdriet bezorgd heeft….
Dit gaat ten kosten van de selectie voor het nieuwe seizoen.

Wie maakt mij wakker uit deze vreselijk nachtmerrie???

04-04-2024 11:25

AFCAHoorn +22758

A Nightmare on Johan Cruijff Boulevard

04-04-2024 11:30

appiehappie +3120

Er moeten heel snel knopen worden doorgehakt daar in de Arena....
Wie wordt de nieuwe trainer ??
Wie wordt de nieuwe TD ???

Graag iemand aanstellen met de broodnodige ervaring.

04-04-2024 11:08

AFCAHoorn +22758

Hadj-Moussa wordt de nieuwe trainer.

Ook denk ik dat Hadj-Moussa de nieuwe TD wordt.

04-04-2024 11:31

myway25 +2458

Ik ben ook echt helemaal klaar met jouw negatieve houding en datgene wat je uitstraalt naar de groep. Tuurlijk ben ik ergens dankbaar dat hij er in was gestapt, maar het is AJAX het is geen FC Dordrecht. Er zijn genoeg trainers die erin willen stappen in de hoop dat ze mogen blijven. Hij mag zelf ook dankbaar zijn dat hij de kans heeft gehad en gewoon vol positief het afmaken in plaats van dat gezeik van de commoties om hem heen.

Als je een goede trainer bent houd je dat weg van je groep zoals Frank dat deed in zijn tijd!

04-04-2024 10:59

Steffenhagen +38269

Nog erger : Ajax stond definitief op voorsprong op psv en Feyenoord financieel en dus sportief . Nog een jaar verder en we zijn die voorsprong straks gewoon kwijt . Zelden zulk wanbeleid gezien . Geen woorden voor

04-04-2024 08:50

OuweDibbes +12072

Arno helemaal eens.. Na 1 rampjaar waren hier een paar ajacieden die hamerde dat de selectie voor de voorbereiding op orde moest zijn. Helaas ging Lenderink boekhoudertje spelen inplaats van CFO. En de meeste vonden het prima.. Tijd om deze prutser ook de wacht aan te zeggen.

04-04-2024 11:05

KarimB +11983

Nou nou nou dat valt ook allemaal wel mee. Moet je na gaan als Herr Sven al vanaf begin transfer periode met geld had mogen zwaaien. Hadden we misschien nog meer miskopen

04-04-2024 12:04

Steffenhagen +38269

Ik krijg Anderlecht vibes bij Ajax . De gedachte dat we volgend seizoen gewoon fris beginnen met een goede selectie kan echt overboord . De club is mijlenver af van het niveau waarop ze horen te spelen .

04-04-2024 08:47

Bergkam +4706

Laten we ons ajb focussen op het voetballen. Ben hélemaal klaar met dat gezeik. Weg met die slangenkuil, plezier terugkrijgen in waar het werkelijk om gaat. Succes vanavond.

04-04-2024 08:37

Joodhannus73 +3579

Dat moet een trainer nooit zeggen. Dan gaan spelers de onrust nog eens extra geloven. En laten ze ook het koppie hangen. Gewoon een excuus voor Vsn 't Schip zelf voor als het direct wéér niet goed gaat op het veld. Het ligt aan de club en niet aan hem. Hij moet zeggen dat het extra motivatie geeft om de club op het veld te willen helpen. De spelers zullen de rug rechten en wel het goede voorbeeld geven. Motiveren is ook een vak. Verschil tussen een toptrainer en een matige trainer.

04-04-2024 07:24

Jarikoning +7482

Bij puntverlies heeft die alvast een excuus gevonden.
Het zal de spelers echt een worst wezen of Kroes wel.of geen directeur is. Die houden zich bezig met voetballen en of het salaris op tijd komt.

04-04-2024 02:29

Ferd +38681

Onrust binnen de club sijpelt bijna altijd door naar de spelersgroep. Dat was het knappe van Frank de Boer, die wist de selectie af te sluiten van alle onrust gedurende de fluwelen revolutie, maar in 99 van de 100 gevallen zorgt onrust in de top voor onrust op het veld

04-04-2024 02:57

Aurelius1 +19736

Dat is echt niet waar. Jarikoning heeft gelijk, spelers zijn enkel bezig met voetballen en hun salaris.

04-04-2024 03:33

Jake the Snake +17394

In indirecte zin wel. Als Kroes binnenkomt en zegt jij en jij gaan vertrekken (Mislintat aankopen) en jou ga ik verlengen (Berghuis bijvoorbeeld) heeft dat wel invloed.

04-04-2024 06:35

AjaxHoorn +32989

Ik geloof niet dat er een speler substantieel beter of slechter wordt van nieuws van bovenaf.

04-04-2024 06:38

Nogmaals +796

Onzin dat het geen invloed heeft op spelers. Je bent als speler afhankelijk van een staf en met name td als het gaat om contractverlenging, transfers, communicatie rond interesse van buitenaf. Ook als het gaat om contract voorwaarden en het naleven daarvan heeft dat invloed. Onrust binnen de club betekent bijna altijd dat spelers gaan kijken wat er met hun relatieve waarde en positie gebeurt binnen de club.

04-04-2024 09:38

Ferd +38681

dat is echt wel waar. Jarikoning zit fout. Kijk maar naar clubs waar het crisis is in het bestuur, daar gaat het in 99 van de 100 gevallen ook fout op het veld

08-04-2024 04:43

WeirdAJAX +12540

AJAX is altijd in staat om zichzelf naar beneden te halen. Echt heel bizar. Het is ongelofelijk dat een algemeen directeur, waar zo lang op gewacht is, binnen 3 weken weg. En hij zou ook de TD rol vervullen.
We worden ver teruggeworpen hierdoor. De hele zoektocht naar AD en mss een TD kan overnieuw beginnen.

Niet te filmen.

03-04-2024 22:04

Jake the Snake +17394

Eens. Enige hoop: Ik neem aan dat de zoektocht destijds meer kandidaten heeft opgeleverd.

04-04-2024 06:32

WeirdAJAX +12540

Dat hoop ik ook

04-04-2024 11:19

PietZwaar +605

Maar wat als er ook anderen bij Ajax (bvb HR, directie leden, RvC, secretare etc.) ook Ajax aandelen met voorkennis kochten?
(want de nieuws gaat snel rond :)
Worden zij ook vervolgd/ontslagen?
(stel dat er een onderzoek komt)

03-04-2024 21:31

Ferd +38681

ja, als zij met voorkennis aandelen gekocht hebben dan zijn ze net zo fout als Kroes en zullen ze er net zo hard uitvliegen

04-04-2024 02:58

NaarCLbeker5 +921

Wie voorkennis heeft koopt juist geen Ajax aandelen

04-04-2024 13:57

Sammy Sosa +741

Schippie is er ook klaar mee. Ik zal dit nooit vergeten. Wat hij nu doet voor ons om er toen in te stappen en zelfs nu nog strijdbaar oogt. Diep respect, ongeacht het voetbal dit is een echte 🫡❤️

03-04-2024 20:44

Sjaakvaak +26610

Goed dat hij is ingestapt vanuit zijn situatie gezien. Neemt helaas niet weg dat hij tactisch ondermaats is en onze club nog verder omlaag brengt. Schip zou er verstandig aandoen om direct de handdoek in de ring te gooien en zich te focussen op een andere functie.

03-04-2024 20:49

Sammy Sosa +741

Heeft nu echt geen zin meer joh. Paar potten nog. En wat denken de spelers dan? Hij is de enige waarvoor ze nog wat willen laten zien. Snap de frustratie hoor maar beetje rationaal nadenken moet helaas.

03-04-2024 20:53

Sjaakvaak +26610

Je hebt gelijk dat het nu te laat is. Hij had dit een maand of anderhalf geleden moeten doen. En anders voor de interlandbreak zodat er nog tijd was om te trainen. Nu zijn we inderdaad te laat. Kunnen hoogstens gaan opbouwen naar volgend seizoen.

03-04-2024 20:58

Henkjanklaas +20686

Zoals zo vaak aangegeven, zou het niet aan de zwaar ondermaatse selectie kunnen liggen ?

04-04-2024 05:55

AjaxHoorn +32989

Het was al bijzonder onhandig door halverwege het seizoen spelers te laten weten dat het einde van het seizoen wegwezen is. Ja zo laat je ze idd nog strijden.

04-04-2024 06:39

Mokum31 +6219

Inderdaad een echte wat we er ook van vinden.

03-04-2024 23:35

Ajax14AMS +25205

En continu afgezeikt worden door een stel figuren dat meer liefde heeft voor die waardeloze ex-TD van ons dan de club zelf...

Diep respect hoor voor die man.

04-04-2024 03:40

AjaxHoorn +32989

Wie heeft er nu nog 'liefde' voor Mislintat dan?

04-04-2024 06:39

Ajax14AMS +25205

De figuren die steeds de trainer de schuld geven in plaats van te beseffen dat je met slechte ingredienten geen goed gerecht kan maken.

04-04-2024 08:26

KarimB +11983

Ik haat mislintat. Maar vind van het SChip ook een waanzin wekkende keuze wat betreft trainer geweest.

04-04-2024 12:06

Ajax14AMS +25205

Er was niemand die het voetballend nog recht ging trekken en Schip haalt qua resultaten er het maximale uit. (vijfde)

04-04-2024 18:33

AFCAjaxMidNineties +12834

"Wij moeten de vijfde plek veilig stellen, dat wordt een zware klus, maar het is zeker niet onmogelijk.'"...

Oefff... Wat is er allemaal gebeurd man .. ongelofelijk.

03-04-2024 20:44

Orangesoul +5997

Is gewoon niveau Heerenveen die Europees voetbal probeert veilig te stellen..

03-04-2024 21:15

microfoonannabool +5849

In godsnaam wie heeft beslist dat Henderson mocht komen? Totaal onverantwoord.

03-04-2024 20:32

Sjaakvaak +26610

Kroes vanuit de luwte.

03-04-2024 20:49

Ajax4glory +3271

Eens! En als je kijkt hoe Tahirovic afgelopen pot speelde. imo echt niet minder dan Henderson

03-04-2024 21:51

Aram +18288

Tahirovic klasse beter zelfs.
Henderson is gehaald voor de bühne en om te coachen omdat Schip daar hopeloos in faalde.
Dit geeft een enorm probleem met de Uefa-regels door zijn achterlijk hoge salaris. En bedankt nog Alex.

03-04-2024 23:02

Ajaxfan31183 +16391

Tsja toen de Boer aan werd gesteld als trainer heerste er ook gigantisch veel onrust , en de meeste lopen wel te zeiken over Frank maar wat hij erg goed in was, dat was de onrust weg houden van het veld zodat die gasten zich eigen konden focussen op wat ze moesten doen , John kan misschien daar wel wat van leren

03-04-2024 20:31

Henkjanklaas +20686

Opportunistische uitspraak. Frank werd toen helemaal tot de grond toe afgebrand. Weet je dat niet meer ?

04-04-2024 05:57

Balgevoel +31450

Niet in de periode vlak na z'n aanstelling. Sterker nog, toen was De Boer nog de kroonprins van het trainersgilde, redder van Ajax. Later, na wereldrecords tikkies breed van achteruit met een steeds matiger wordende selectie, werd de kritiek op De Boer wat heftiger. Maar hij begon sterk nadat-ie het overnam van Jol. Die 2-0 uit bij Milan staat me nog helder voor de geest. Hij werd zelfs geprezen voor het buiten de selectie gooien van El Hamdaoui.

04-04-2024 06:09

Henkjanklaas +20686

Nu ineens wel nuanceren, grappig…

04-04-2024 08:37

Artemio +32414

Schip stapt erin en wordt AD 😜

03-04-2024 20:17

Cohen67 +386

Hoezo hij creëert zelf onrust RvC wist van de aandelen maar er is wat anders aan de hand!

03-04-2024 20:14

Sjaakvaak +26610

RvC wist enkel van het bezit van de aandelen. Niet van de datum van aanschaf.

03-04-2024 20:50

Robbie en de Kock +11309

Ik vind vh Schip een warm en empatisch mens. Een Ajacied, clubman met een integere uitstraling en boodschap.
Als trainer misschien net niet geniaal en bezeten genoeg .
Maar behoud hem binnen de club.

03-04-2024 20:10

Sjaakvaak +26610

Precies, zet hem snel op een andere plek. Ergens op de toekomst.

03-04-2024 20:50

Orangesoul +5997

Dat zeiden ze over Hendriks ook en zie waar t Schip is geeindigd?

03-04-2024 21:16

Aurelius1 +19736

Ontslag Kroes is het gevolg van onrust, niet de oorzaak ervan. De onrust wordt voornamelijk gecreëerd door supporters en media, die beiden hijgerig op zoek zijn naar het volgende relletje of zwarte Schaap als de resultaten niet aan hun verwachtingen voldoen. Dan krijg je potentaatje Van Praag die daar dankbaar misbruik van maakt en blaaskaak/patser Kroes een kopje kleiner maakt om z'n macht te kunnen behouden.

03-04-2024 20:06

Sjaakvaak +26610

Tuurlijk Aurelius. Is allemaal de schuld van Van Praag. Niet van Kroes die de meest basale kernregel van beurshandel aan zijn laars lapt.

03-04-2024 20:51

Erwin2004 +942

Plaatsvervangende schaamte bij deze Ajacied…. Het is droevenis en voor mij een enorm asociaal middelvinger naar de fans door “Ajax” (tussen “” omdat dit enkel betrokkenen betreft)….

Toch lever ik mijn Clubcard niet in… Ajacied voor altijd!!

Over drie jaar lachen we weer naar de concurrent 💪🏼💪🏼

❌❌❌

03-04-2024 19:41

Danielson +50658

Zeker! Kampioen worden in de KKD is ook een primeur tenslotte.

03-04-2024 23:04

The "O" +786

Ik schaam mij kapot. Op mijn werk is Ajax het lachertje. In de provincie is Ajax het lachertje, in het land en Europa lachen ze zich kapot. We voeren beleid op "bananenrepubliek" niveau. Ik weet nu hoe die kakkerlakken zich altijd gevoeld hebben. *pinkt een traantje weg*

03-04-2024 19:37

Juan62 +46824

Onzin in Europa lachen ze zich niet rot om Ajax
sommige vragen wel wat er aan de hand is
we zijn niet de enige topclub ter wereld waar het weleens volkomen verkeerd gaat.

En als de rest van Nederland lacht, prima ik wijs dan naar onze erelijst ,
ook met de wetenschap dat we altijd wel weer komen bovendrijven en die erelijst alleen maar groter wordt .

Wie het laatst lacht lacht het best
eneh misschien ff opzoeken wat een bananenrepubliek is

03-04-2024 19:40

The "O" +786

Er zijn toch een stuk of 8 clubs, in Europa, die stonden te Juichen door het door ons gevoerde beleid.

"Wie het laast lacht lacht het best"

Zal best maar voorlopig lach ik nog als een boer met kiespijn.

03-04-2024 19:53

Juan62 +46824

ok dan wil ik ook namen van die 8 lachende Europese clubs.

Ik merk ook dat je door jou geschreven bovenstaande tekst als reactie op verschillende artikelen heb geplaatst , mag ik vragen waarom?

03-04-2024 19:56

The "O" +786

Antwerpen
St Pauli
Dinamo zagreb
Stuttgart
Molde
Metz
Middlesbrough
Man city

Waarom wil je dat weten?

03-04-2024 20:10

Danielson +50658

Lachen ze ook nu hij naar Dortmund gaat?

03-04-2024 23:05

Ajaxfan31183 +16391

En wat nog meer onrust gaat creëren dat van Praag over een maand gaat zeggen dat ze geen nieuwe trainer kunnen vinden en dat van t schip toch nog een jaar aanblijft als trainer aangezien van Praag alle touwtjes in handen wilt houden en zodoende de makkelijkste weg gaat zoeken

03-04-2024 19:33

Juan62 +46824

Waarzegger van beroep, of beroeps persimist ?

03-04-2024 19:47

Ajaxfan31183 +16391

Of heb jij het volste vertrouwen in meneertje ik geil op de baan van infantino

03-04-2024 19:59

Sjaakvaak +26610

Omdat hij probeerde voorzitter te worden, is hij incapabel? Beetje respect voor de man die ons 2 CL winsten heeft bezorgd.

03-04-2024 20:52

Danielson +50658

Ik tel er een, of tel je die uit 96 ook mee?

03-04-2024 23:06

BBAFCA +9785

Inmiddels staat AZ met 3-0 achter en een lastig schema voor de boeg. Vol voor die 4e plek gaan en hopelijk dit seizoen nog enigszins positief af te sluiten.

03-04-2024 19:27

Erwin2004 +942

Heracles mag wel even standhouden

03-04-2024 19:41

MaximilianRosse +9200

Je bent zelf helemaal niet stabiel dus die 4e plek is een illusie.

04-04-2024 08:24

PetrusKeizer +10739

Die laatste zin .....oh,oh,oh ....

03-04-2024 19:21

BBAFCA +9785

Bizar, zou nooit mogen als Ajax trainer onder welke omstandigheden dan ook

03-04-2024 19:28

eenAjaxfan +20425

Wat een onzin. Waarom mag een Ajax trainer niet realistisch zijn...
We zitten nu even niet in de positie om onszelf op de borst te kloppen.
Dat betekent overigens niet dat we vol voor die 4e plek moeten gaan, hoe moeilijk ook.

03-04-2024 19:57

Ajax-Amsterdam +4209

Pak je hiermee echt het probleem aan?

03-04-2024 19:19

Ajacider +4953

Nee natuurlijk niet. Maar op AS je mening geven ook niet. Maar als jij het allemaal best vind prima, even goede onbekenden

03-04-2024 19:20

Sjaakvaak +26610

Kinderachtig polletje zonder bewijsvoering. Zet er dan een onderbouwd verhaal neer met waarom men weg moet.

En begin niet over die aandelen want men was niet op de hoogte gesteld door Kroes over wanneer hij deze heeft aangeschaft.

03-04-2024 20:54

Ajacider +4953

Heb je de club de afgelopen 3 jaar gevolgd sjaakvaak? Dat we ongeslagen de CL doorkwamen? Hoeveel mensen er sindsdien zijn vertrokken? Welke leegtes (Lees vacatures) er zijn? Metaforisch stel je bestuurlijk 7 spelers op.

03-04-2024 21:06

Nr.10 +111796

‘Zeker niet onmogelijk’ om de 5e plaats vast te houden. Man man man de lat is bij Schip ook behoorlijk omlaag gekelderd.

03-04-2024 19:01

wijzijndebeste123 +166649

Als we verliezen ligt t niet aan Schip. T hele seizoen al niet. Het ligt niet aan t gebrek aan spelplan, structuur en automatismen en dus zijn trainerskwaliteiten. Tis simpelweg de onrust.

03-04-2024 18:56

Aurelius1 +19736

Ook niet de onrust, maar het gebrek aan spelerskwaliteit, en alle onrust vloeit daar uit voort. Maar de ontslagen Potter zou vast kampioen zijn geworden met dit waardeloze elftal lol.

03-04-2024 19:16

Noam +4136

Schip weer altijd met zijn rust en onrust. Is zichzelf nu al aan in het indekken voor een afgang tegen 010. Iedere wedstrijd dat deze skippie aan het roer blijft staan zorgt voor onrust. Als ze rust hadden gewild hadden ze gewoon verder moeten gaan met he duo Maduro/Bos.

03-04-2024 18:44

JanTa +15870

Heeft hij dan ongelijk, het is momenteel een aaneenschakeling van wanbeleid bij Ajax en als dat maar blijft voortduren dan lopen de sponsoren ook weg met alle gevolgen die er dan nog zullen komen. Het is een veenbrand dat nog amper te stoppen is omdat niemand het eens met elkaar is hoe deze te stoppen.

03-04-2024 18:52

Juan62 +46824

Heel appart; Twee mannen die helemaal geen bal voor de club hebben betekent (Mislintat en Kroes)
worden door een groepje hier verdedigt alsof ze familie zijn.

Dit terwijl mannen die zich altijd voor de club hebben ingezet en veel voor ons hebben betekent of nog steeds veel betekenen hier worden uitgescholden en verketterd

Ook zijn zijn strafbare feiten blijkbaar af te doen met een boete volgens sommige,
terwijl als je dat had gedaan het hier vol zou staan met opmerkingen als '' vriendjes politiek'' ''geld koopt alles '' etc. etc

Alleen waarschijnlijk in minder beschaafd Nederlands

De naam van Johan Cruijff wordt ook te pas en te onpas gebruikt.
Als je hem wil quoten, doe het dan goed en naar waarheid
Niet je eigenmening geven en zeggen dat JC het met je eens zou zijn geweest,
dat is te walgelijk voor woorden.

03-04-2024 18:40

Web +178830

Ja ik kijk er ook telkens weer van op
Alles wat oud Ajax is moet oprotten

Geef eens te meer aan, begin nergens aan als oud Ajacied
En dat word ze weer verweten, dat ze er de rug niet onderzetten

03-04-2024 18:45

Michiel Kapteijns +5372

Zowel @Juan62 als jij, @Web, hebben helemaal gelijk. Vind het ook bijzonder spijtig dat Danny Blind nu ineens weer Scholletje genoemd wordt. Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik anderzijds ook geen goed gevoel heb bij Van Praag. Heb gisteren in een aantal posts uitlatingen gedaan over Van Praag die ik achterwege had moeten laten. Maar toch. Dat hij van Ajax houdt staat voor mij buiten kijf, maar heb bij Michael te vaak het idee dat ego, het pluche, persoonlijke vetes en (vriendjes)politiek regelmatig een rol speelden in zijn besluitvorming, en ten koste ging van Ajax. Vooropgesteld, Kroes heeft zijn eigen graf gegraven. Als hij al geen kwade bedoelingen had was het in elk geval oliedom. Maar zou mijn hand er niet voor in het vuur durven steken dat Van Praag ook zo had gehandeld wanneer het een vriendje uit zijn old boys netwerk zou betreffen. Zoals ik mijn hand er ook niet voor in het vuur durf te steken dat van Praag ook stelling tegen Blatter had genomen als hij geen ambities had gehad om hem op te volgen. Bij Ajax mondde zijn opvolging in zijn eerste periode uit in een drama toen hij eerst Uri Coronel als mogelijke opvolger onder de bus gooide en uiteindelijk John Jaakke de functie kreeg. Dat een wereldvreemde in de voetballerij al als beste kandidaat werd bevonden was al vreemd, dat ook nog werd besloten dat Jaakke pas een jaar later moest beginnen zodat de eventuele aandacht voor zijn buitenhuwelijkse escapades dan verflauwd zouden zijn deden helemaal mijn wenkbrauwen fronzen. Helemaal omdat Van Praag daardoor ook een jaar langer aanbleef. Van Praag verkocht dat uiteraard alsof zijn langer aanblijven louter in het belang van Ajax was, en dat het bijna een opoffering van zijn kant was. Maar we mogen in alle redelijkheid toch wel vaststellen dat van Praag behoorlijk gehecht is aan het pluche.

03-04-2024 21:00

vandenhaas4 +15147

Grotendeels eens, maar dit: "Ook zijn strafbare feiten blijkbaar af te doen met een boete" is natuurlijk gewoon een feit. Vele strafbare feiten (waaronder handel met voorwetenschap) worden vrij regelmatig met boetes afgedaan.

03-04-2024 19:27

Gewoon Gijs +18507

en al die tijd heb je een vriendelijke, geliefde msar behoorlijk incompetente trainer, speel je intussen geen 433 Ajax voetbak meer en prrsteer je ver omder je vermogen, (sportief en financieel)

03-04-2024 18:37

Multi +33569

Het is een blijft een verhaal waar wij alleen het topje van de ijsberg weten.

1) uitermate dom van Kroes zelf. Dus waarom?
2) waarom grijpt de RvC nu pas zo rigoureus in? Terwijl veel experts zeggen dat dit normaal anders afgehandeld wordt?
3) waarom blijft van Praag zich in de media melden over het onderwerp? Het voelt echt als het eigen straatje schoon vegen.
4) waarom wordt de RvC niet eens goed bekeken? Daar gaat ook meer fout dan goed.

Het heeft er gewoon alleen schijn van dat er weer een strijd om de macht binnen Ajax gaande is. Mensen die er zitten om de baas te spelen en niet het beste met Ajax voor hebben.

Dat is hetgeen waar ik gewoon helemaal klaar mee ben. Ajax wordt nu al 2 jaar de verdoemenis ingeholpen en als echte fan doet het gewoon pijn. En er is verdomme niemand die even alles en iedereen op zijn plek zet en het echt uit liefde voor de club doet.

03-04-2024 18:36

Gewoon Gijs +18507

media offensief van Praag is zum kotsen

03-04-2024 18:38

Multi +33569

Helemaal mee eens, hij is echt aan het overcompenseren.

03-04-2024 18:39

AjaxDeBesteClub +18786

Bij zo een gebeurtenis moet hij als hoofd commissaris de pers te woord staan. Ik vind dat hij dat op een goede manier heeft gedaan. Wat heeft hij volgens jullie verkeerd gedaan?

03-04-2024 18:49

Multi +33569

Hij overdreven veel bezig is met de schuld van zich af te duwen en alles op Kroes schuift en dat meermaals doet. Dat je dan zegt dat hij niet naar de datum heeft gevraagd van de aanschaf en het schuift op integriteit, is erg makkelijk.

03-04-2024 18:59

AjaxDeBesteClub +18786

Hij was zelf niet aanwezig op het moment van aanstellen. Hij heeft gezegd dat Kroes een fout heeft gemaakt. En dat is ook lastig te ontkennen. En ik begrijp wel dat hij de 3 leden uit de RvC verdedigd. Want anders krijg je nog meer ophef en gedoe in de media.

Dat staat er trouwens los van dat Ajax er straks zelf voor kiest om zonder die 3 RvC leden door te gaan. Voor hoeveel het waard is. Valentijn Driessen zei dat ze dat gaan doen.

03-04-2024 19:18

PetrusKeizer +10739

Goed zo, braaf . Je wilt natuurlijk graag 'niets' horen, als antwoord op je vraag? Klopt. Praag. Niets . Ontziende. Machtswellusteling.

03-04-2024 19:25

Gewoon Gijs +18507

geen enkele zelfreflectie;; in de overdrive qua reactie; het een misfrijf noemen alsof Kroes er geld mee verdiend heeft; nog even het karakter van Kroes erbij halen; Kroes reactie belachelojk maken, de fout van Kroes uitvergroten, benadrukken dat er geen weg terug is, zo'n zware beslissing en zo rigoureus nemen, moreel komoas kaart spelen en dan ook zorgen van supporters totaal niet serieus nemen.

03-04-2024 20:40

Sjaakvaak +26610

Hahaha, dat Kroes er geen geld mee heeft verdiend maakt het niet opeens geen misdrijf.

03-04-2024 20:55

Gewoon Gijs +18507

geest en letter vd wet, maatregel is op zijn plek, deze is zwaar overtrokken voor een voetbalclub

03-04-2024 22:24

Juan62 +46824

Waarom zo dom van Kroes? Misschien dacht hij wel dat het nieuws van zijn komst de koers omhoog zou laten schieten;)

https://onefootball.com/id/berita/beursanalist-verbaasd-over-reactie-kroes-alsof-je-een-bank-berooft-en-vervolgens-de-politie-vraagt-of-dat-mag-39293108

03-04-2024 18:52

Multi +33569

Een beetje zakenman weet dat je zoiets niet kan maken. En als je het echt niet wist had je navraag gedaan.

03-04-2024 19:00

Juan62 +46824

Tuurlijk en niet alleen een beetje zakenman had het geweten,
ik denk ook dat een deel vd Nederlandse bevolking dit weet,
Daarom vind ik de opmerking van die analist zeer treffend

ik begin te vermoeden dat we misschien wel aan een nog grotere puinhoop dan het nu is, zijn ontsnapt

03-04-2024 19:04

Hunkelaars +3393

Meneertje Kroes was al aandelen Ajax aan het kopen tijdens zijn bewind bij Go Ahead en AZ waar hij toen op de loonstrook stond.
Meneertje Kroes is een voetbalmakelaar pur sang met zijn SEG, grootaandeelhouder Go Ahead Eagles, poosje directielid AZ en nu dus 3 weken AD van onze club geweest met 42.000 aandelen Ajax gekocht met voorkennis.
Dit soort figuren moet je niet als CEO willen hebben bij een club die rust nodig heeft.

03-04-2024 23:13

Kijker +3428

Tsja, Multi, ik ben er zo langzamerhand ook wel klaar mee. Voor mij komt een deel van de problemen voort uit de Amsterdamse volksaard. Branie is een kracht (zelfvertrouwen, flair), maar ook een zwakte (beter weten, overheersen). Je ziet bij Ajax in een crisissituatie dat iedereen over elkaar heenvalt. Met diverse persoonlijke belangen.

Wat we nu al 2 jaar meemaken, hebben we in het verleden al eerder hebben meegemaakt. Hoge toppen, diepe dalen.

1) geen idee, reden voor ontslag
2) slecht toezicht, reden voor aftreden
3) hij is de spokesman, dus moet in beeld. Straatje schoonvegen hangt af van vervolgactie 2
4) eens.

03-04-2024 19:02

Kijker +3428

Ik stel voor dat je mijn post nog een keer leest.

En o ja, ik ben Amsterdammer.

03-04-2024 19:40

Josey Wales +11745

Ja heel veel onrust ,terwijl volgens deskundigen het niet gelijk zo had hoeven af te lopen voor Kroes.
Maar van Praag was wel heel erg definitief gisteren in de pers, zou haast denken dat ze graag van hem af wilden.

03-04-2024 18:36

Rockanje23 +37229

Denk dat John de bui ook al ziet hangen en zijn voorgestelde baan voor de komende jaren ziet verdwijnen. Schip en van Gaal zijn al geen vrienden meer sinds hij een paar keer weigerde nog rechtsbuiten te spelen onder Louis.

03-04-2024 18:35

Mocrodammerr +23144

Ik geloof er echt niks van dat het de spelers beïnvloedt of raakt. 90% van de selectie heeft 0 binding met Ajax. En op het trainingsveld of tijdens een wedstrijd, denk je echt niet aan een directeur

03-04-2024 18:32

Capocapo +12001

Toch zie je dit bij bijna iedere club, heeft toch effect

03-04-2024 18:33

Web +178830

Frank heeft geen wanklank gegeven onder de revolutie
Daar moet je ook weghouden bij de spelers

03-04-2024 18:35

AFCA7 +205

Dit is precies wat ik dacht. Lijkt een beetje een excuus te zijn voor het zwakke optreden van hemzelf als coach van Ajax dit...

03-04-2024 18:41

TeringHenkie +28817

Cruijff had zich allang gemeld in Amsterdam om het 1 en ander weer recht te zetten. Zo jammer dat daar geen opvolger meer voor is. Iedereen laat het maar gebeuren.

Je zult bijna hopen dat de harde kern knetterhard in gaat grijpen nu !!

03-04-2024 18:30

Rockanje23 +37229

Eens, Johan zou zich niks aangetrokken hebben van beursregels, wel of geen meldingen over aandelen etc. Cruijff zou zeggen, we zijn een voetbalclub en spelen al twee jaar kut voetbal. Zorg dat dat verbeterd, hoe maakt niet uit.

03-04-2024 18:38

TeringHenkie +28817

Jopie had twee jaar geleden al ingegrepen!

03-04-2024 18:41

TeringHenkie +28817

Al die klootzakkies die voor de revolutie van Jopie er waren en de dienst uitmaakten, krijgen straks allemaal weer de macht.

Zo jammer dit!! De 5de colonne ligt weer op vinkentouw!

03-04-2024 18:29

Web +178830

Jij vind dat Kroes niets te verwijten is

03-04-2024 18:33

TeringHenkie +28817

Huhh.. als hij bewust aandelen heeft gekocht om zich te verrijken is dom, maar strafbaar. Als hij dan ook nog stiekem met SEG zit te kijken naar een andere trainer is ook strafbaar. Hij heeft ook zijn eigen graf gegraven.

Maar de RvC en v Praag wisten dit allang en hebben zelf verzaakt om er iets aan te doen. Ik denk zelf dat de RvC en v Praag wisten wat Kroes van plan was met reorganisatie en dat ze dat niet willen. Nu hadden ze een mooie stok om hem te slaan.

Machtspositie!!

03-04-2024 18:38

Web +178830

Het zou kunnen hoor, maar ik vind het te ver gaan om dit zonder dat wij het echt weten.

03-04-2024 18:40

TeringHenkie +28817

Is toch bekend dat de RvC en Praag al maanden wisten van Kroes aandelenpakket?

03-04-2024 18:41

Web +178830

Ik dacht de laatste die hij rond zijn aanstelling gekocht heeft niet?

03-04-2024 18:48

TeringHenkie +28817

Klopt, en dat is oerdom van hem geweest.

03-04-2024 18:57

Rockanje23 +37229

Dat wisten ze wel Web. Staat zelfs in de uitnodiging voor Bava van november vorig jaar. Een uitnodiging die met agenda en geloofsbrieven al op 6 oktober werd verstuurd ! Document is hier gisteren nog door iemand gedeeld op de site.

03-04-2024 19:05

barry1988 +24100

Ik verwacht dat dit nog wel zal doorwerken naar op het veld. Volgend seizoen zeer waarschijnlijk geen Europees.

Alle zichzelf respecterende buitenlandse trainers zullen wel niet meer willen na deze shit show rond Kroes.

Dan zal ik Dick Schreuder aanstellen met, als hij wil Frank de Boer als assistent (hoofdtrainer wou hij niet meer worden bij Ajax ivm stress). Schreuder heeft het juiste karakter en heeft ervaring met het werken bij een club in de brand en is 1 van de talentvolle Nederlandse trainers. Frank zal hem kunnen helpen met het politieke gedeelte door zijn netwerk en staat van dienst binnen Ajax. Ook kent Frank de club door en door.
Zo kun je ook Ajax man Vos(als assistent) afschermen van eventuele fall out die volgend seizoen ongetwijfeld nu gaat komen.
Doet Schreuder het goed dan kun je Vos ondertussen rustig klaar stomen om het over te nemen. Doet Schreuder het slecht dan tast dit Vos niet aan en kunnen hij en Frank het overnemen.

Zorgen dat er weer een Ajax selectie staat. Door vier buitenspelers die een man voorbij kunnen. Met Bergwijn en Godts heb je er al 2.
Op 10 Hlynsson, Ünuvar en een nieuwe aankoop(creatieve 10). Een goede rechts- en linksback erbij en er staat een goede uitgebalanceerde selectie.

Goed dit is misschien niet ideaal of het meest gewenst maar wel realistisch in de huidige situatie. En ik zie hun Ajax wel naar de eerste drie plaatsen loodsen.

03-04-2024 18:27

Hersenspinsel +8371

De enige daden van Kroes die ik heb waargenomen is het beëindigen van het contract van Valkanis en het trainerschap van vh Schip.
Vreemde timing, is alles echt toevallig?

03-04-2024 18:17

Web +178830

Was toch ook wel door anderen gebeurt neem ik aan

03-04-2024 18:24

Dit is mijn club +10478

Hij was twee weken bezig en zo te horen volop aan de gang om de organisatie voor volgend seizoen verder neer te zetten. Ik weet niet wat jij allemaal had verwacht in deze korte tijd.

03-04-2024 18:35

Hersenspinsel +8371

Eigenlijk nog niets.
Het geeft aan dat Kroes al veel langer met wetenschap van RVC en Ajax top bezig was.

03-04-2024 18:45

036AFCA97 +146682

Ik vind oprecht dat de RvC ook moet wieberen. Tuurlijk heeft Kroes een fout gemaakt, maar de RvC kijkt toe hoe ALLES al 2 jaar misgaat. Wegwezen. En vooral die enge Van Praag.

03-04-2024 18:14

AjaxDeBesteClub +18786

Op basis waarvan moet Van Praag weg?

03-04-2024 18:19

Web +178830

Hij is oud

03-04-2024 18:23

TeringHenkie +28817

Op basis van huichelarij!

03-04-2024 18:27

AjaxDeBesteClub +18786

Leeftijd is juist een pre. Meestal brengt dat wijsheid en ervaring met zich mee. En huichelarij vind ik zo een onzin. Hij heeft helemaal geen band met Kroes. En hij heeft de enige juiste beslissing genomen.

03-04-2024 18:31

Rockanje23 +37229

Op basis van compleet ongeschikt.

03-04-2024 18:39

AjaxDeBesteClub +18786

Ik hoor nog steeds geen argumenten.

03-04-2024 18:45

Rockanje23 +37229

Een man die 15 jaar geleden meermalen publiekelijk liet blijken er heilig van overtuigd te zijn dat Fortuna Sittard niet meer bestond ! Toen was hij net 60 en al compleet de weg kwijt, nu is hij bijna 80 en dat zal niet beter geworden zijn. Onze eigen Joe Biden.

03-04-2024 19:08

Capocapo +12001

Hoelang zit van Praag al inde RvC dan wijsneus?

03-04-2024 18:33

036AFCA97 +146682

Een deel van de RvC dan. Verder mag Van Praag van mij alleen al weg omdat hij zo hijgerig was om Kroes zsm weg te sturen en ik niet persé alleen maar dino’s aan de top wil. Liever innovatieve mensen.

03-04-2024 18:42

Capocapo +12001

Welke keuze had van Praag dan? Daarnaast mogen we heel dankbaar zijn dat deze Ajacied er nog is, heeft Ajax al eerder een grote dienst bewezen. Of ben je de jaren 90 vergeten?

03-04-2024 20:34

CDX +3265

Van Praag is wel de laatste die verantwoordelijk is. Blijf bij de feiten!

03-04-2024 18:39

patrick37 +1746

Van Praag is een hele enge man die onze club veel schade toedient

03-04-2024 18:47

AFCAViper +4711

Sowieso die 3 wat er in augustus vorig jaar ook al zaten. Die voegen niks toe. Laat ons eerlijk zijn. Die 2 vrouwen zitten er voornamelijk omdat ze vrouw zijn.

03-04-2024 19:01

036AFCA97 +146682

Schip heeft weer een excuus om de ploeg 3 wedstrijden zonder tactiek het veld in te sturen. Dan lag het allemaal aan het ontslag van Kroes.

03-04-2024 18:13

Web +178830

2 seizoen geleden kwam Ajax nog ongeslagen door de groepsfase CL, met een gigantische doelsaldo
Zo snel kan het gaan
Wie weet kan het ook weer snel de goede kant op gaan
Daar hou ik mij graag aan vast

Door deze shit heb ik morgen weer zin in Ajax

03-04-2024 18:11

ck69 +13221

Masochisme noemen ze dat

03-04-2024 18:21

Web +178830

Zou het zo erg zijn

03-04-2024 18:23

Alexander40 +6114

In deze bende moet je toch geen buitenlandse coach aanstellen? Dat wordt niks. Het is al lastig genoeg met een Nederlandse coach. Vreemd genoeg merk ik dat hoe groter de bende wordt ik meer open sta voor Frank de Boer. Ben eigenlijk voor Vos maar in deze chaos, lastig hoor.

03-04-2024 17:50

Capocapo +12001

Denk ik ook. Het voetbal is niet best, maar hij heeft laten zien de slangenkuil bij Ajax te kunnen managen.

03-04-2024 17:54

Heimwee +6781

Het amateurisme gaat gewoon door bij Ajax. Trek de stekker er maar uit. Het is mooi geweest. De herinneringen aan geweldige tijden zijn de laatste 2 jaren al genoeg aangetast. Breek niet alles af en stop ermee.

03-04-2024 17:46

Capocapo +12001

U spoort niet helemaal

03-04-2024 17:54

Heimwee +6781

klopt dank u. U wel ?

03-04-2024 18:00

Capocapo +12001

Op het randje. Maar de club opdoeken komt nog niet in me op.

03-04-2024 18:04

Heimwee +6781

. Misschien ben je sadomasochistisch.

03-04-2024 18:08

Capocapo +12001

Haal dat misschien maar weg, ik kijk elke wedstrijd van Ajax

03-04-2024 18:32

twynestar +28777

Het creëert, of illustreert, vooral een enorme polarisatie. Ook onder de supporters. Vooral hier.

We hebben lui die overtuigd zijn van een complot van de RvC, wat ik niet 100% uitsluit, maar dit is vooral gedreven door hun vurige wens dat er buitenlandse trainer en/of TD komen en Kroes vertegenwoordigt die hoop voor hen, of juist de angst dat er nu een Nederlander komt.

Er zijn ook lui die overtuigd (en verheugd) zijn dat de RvC absoluut niet anders kon, een enkeling denkt zelfs dat Kroes dit echt uit zelfverrijking deed. Die gedachten lijken vaak gevoed door rancune omdat Kroes ooit lelijke dingen zei over Mislintat.

En dan nog 100 smaken er tussenin: Het lijkt wel alsof iedereen met meel in zijn mond praat en en passant vallen we iedereen die anders denkt al 2 jaar persoonlijk aan, ook de media en journalisten kunnen niets goeds doen.

03-04-2024 17:44

GAjax31 +16434

Het aparte is dat tot voor kort ik veel reacties las van mensen die een vurige wens hadden voor een buitenlandse trainer dat het met Kroes 'weer een Nederlander met Ajax dna' zou worden. Pas de laatste paar dagen waren er berichten dat hij met mogelijke buitenlandse TD's in gesprek was, waardoor hij waarschijnlijk opeens die hoop vertegenwoordigt.

03-04-2024 17:51

Johan4ever +10914

@tweynstar

That´s social media, welcome...😉

03-04-2024 17:52

twynestar +28777

Ik kan wel tegen het felle, doe ik zelf ook. zelfs het korte geheugen. maar de drogredenen: geef gewoon toe dat je wel/niet blij bent dat Kroes weg is maar ga er geen complete verhalen omheen verzinnen.

03-04-2024 18:02

KleineReus +6612

Ik begrijp die kampen sowieso niet, tenzij mensen echt volledig ingevoerd zijn en dagelijks met deze of gene hebben gewerkt. Neem toch aan dat 99% die mensen persoonlijk helemaal niet kent. Waarom je dan zo committeren aan één persoon of 'kamp'?

03-04-2024 18:11

MVG +16480

Gewoon niet blij dat Kroes weg is, niet om Kroes maar omdat de wederopbouw van Ajax wederom een knauw heeft gekregen en er weer geen rust in de tent is, waar de hele club bij gebaat is.
Je had als RVC ook anders kunnen reageren.
De eigenbelangen lijken belangrijker dan de club.

03-04-2024 18:13

Aram +18288

Ik vond dat Kroes goede dingen deed. Daarnaast vind ik ook dat hij terecht is weggestuurd. Dat gaat prima samen hoor.

Ik vind dat Van Praag deze crisis goed aanpakt. Ik ben tegelijkertijd bang voor zijn kliekje.

Wat wel blijft zijn de T en de makelaars. Daarover heb ik geen twijfel: daar zitten geen goede kanten aan. Vind ik.

03-04-2024 18:25

MVG +16480

Kijk! Een genuanceerde reactie. Ik ben het zo goed als met je eens. Denk alleen dat de positie van Kroes nog wel houdbaar was en de uithaal van van Praag niet nodig. Daarmee probeer ik verder Kroes niet vrij te pleiten van zijn domme acties.
Maar goed het is ‘water under the bridge’
Het is gewoon vervelend dat het weer zoveel ruis geeft en voer voor het journaille om nog meer onrust te creëren.

03-04-2024 18:38

twynestar +28777

Ik vind ook dat Van Praag deze crisis op papier goed aanpakt. Tegelijkertijd geloof ik ook dat Van Praag niet vies is van het adagio 'never waste a good crisis. Ook als je hem in de interviews nu waarneemt, iets staat me tegen aan zijn toon. Hij zegt bijv net iets te vaak dat 'Kroes ons in deze problemen heeft gebracht' terwijl hij normaliter diplomatiek genoeg is om iedereen uit de wind te houden.

'Versprak' zich ook nog even toen hij toegaf dat hij stiekem best wat contact met Kroes heeft gehad in de maanden voor zijn start. Dat zegt hij ook niet alleen omdat hij wil benadrukken dat hij ook hard heeft gewerkt om Kroes binnen te halen; hij weet echt wel dat dit Kroes eventueel problemen op kan leveren. (en Ajax niet, want Ajax heeft geen beding met AZ dat is tussen hen en Kroes).

Het zint me niet helemaal lekker. Hij is ook iets te voornemens om zelf de technische leiding mee te gaan begeleiden, ipv dat hij daarvoor Blind naar voren schuift bijvoorbeeld.

03-04-2024 19:06

driehoekjes +3699

Typisch ajax. Teveel meningen. Daarom simpel houden en lijn Cruijff volgen

03-04-2024 18:36

Oxxer +165748 moderator

Wbt Kroes.

Men kan de man uit de zaakwaarnemer halen maar de zaakwaarnemer niet uit de man.

03-04-2024 17:44

4Ever14 +6656

Wat ik niet snap is hoe iemand met zijn achtergrond zo dom kan zijn en het is ook niet de eerste keer. Zover ik het begrijp valt er ook niet veel winst te behalen met het kopen van Ajax aandelen, wat is dan zijn drijfveer ?
Want met de reden die hij gaf, snap ik niet wat het nut was om meer aandelen te kopen, wanneer hij al een aardig aantal had.

03-04-2024 18:00

Oxxer +165748 moderator

Geen idee, beste, op basis van wat er nu naar buiten komt lijkt hij maling te hebben aan regels en vooral heel slecht geïnformeerd te zijn.

03-04-2024 18:08

AjaxDeBesteClub +18786

Zijn drijfveer is dat hij de aandelen voor zo een laag mogelijke prijs wilde kopen. En hij dacht waarschijnlijk dat de aandelen omhoog zouden gaan wanneer bekend werd dat hij directeur zou worden.

03-04-2024 18:22

MVG +16480

Als je een beetje nadenkt dan weet je ook wel dat dit totale onzin is. Het Ajax aandeel is meer een soort hobby aandeel voor leden en supporters. Er wordt niet veel in gehandeld en het feit dat Kroes ceo werd is totaal niet beursgevoelig.

03-04-2024 18:53

Oxxer +165748 moderator

@MVG

Bedankt, ik geniet altijd van jouw positieve reacties.

03-04-2024 19:00

myway25 +2458

John van 't schip zucht... Hoe hij praat en dingen uitlegt is not in a good way. Er zit altijd een negatieve toon in alles wat hij zegt en doet. Ik vond met alle beperkingen van Frank de Boer dat hij altijd positief bleef en dat hij zich focuste op de groep en ongeacht wat de situatie bij Ajax was dat hij altijd vond dat dat los stond van de groep en dat ze op het veld niks van moesten weten.

John grijpt iedere situatie aan als excuus voor zijn falen dat hij geen lijn krijgt in zijn team. Maar het feit is dat dat volledig losstaat van alle commotie. Hij moet dergelijke interviews niet doen en moet vooral aangeven dat hij en zijn elftal zich focussen op het voetbal en andere zaken in de directie hen niet aangaat!

03-04-2024 17:43

Alexander40 +6114

Erg eens. Dit doet ie niet goed.

03-04-2024 17:44

MVG +16480

Van ‘t Schip grijpt de laatste maanden alles aan om de lat zo laag mogelijk te leggen voor het eerste. Dat is best wel kwalijk en straalt ook af op de selectie. Geen greintje eigenwaarde zit er nog in.

03-04-2024 18:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.