Van 't Schip hoopt op versterkingen: 'Afwachten of er nog iets bij komt'

door Bart Veenstra 323

Bron Ajax.nl

Van 't Schip hoopt op versterkingen: 'Afwachten of er nog iets bij komt'

door Bart Veenstra 323

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

John van 't Schip hoopt deze maand nog nieuwe spelers te verwelkomen. Met name op het middenveld zit Ajax krap en met de blessures van Branco van den Boomen, Sivert Mannsverk en Silvano Vos wordt het er niet makkelijker op voor de Amsterdammers. Versterking is dan ook meer dan welkom, zo stelt Van 't Schip tegenover Ajax.nl.

'We hebben al weinig op die positie (middenveld, red.), dus we zitten erg krap', zegt Van 't Schip. 'Het is januari en we moeten afwachten of er nog iets bij komt. Dat gebeurt meestal op het einde, maar als trainer heb je die het liefst zo snel mogelijk. Ik weet waar ik aan ben begonnen en als er geen versterkingen komen, gaan we door met de groep die we hebben.'

In dat opzicht laat Van 't Schip zich - zoals wel vaker - inspireren door Johan Cruijff. Hij vertelt erover: 'Je moet uitgaan van je sterktes en je kwaliteit etaleren. Cruijff wilde voetballen met branie, maar hij had ook veel aandacht voor het verdedigende spel. Als je de bal hebt, controleer je de wedstrijd. En daar moeten wij flinke stappen in maken. Wij kunnen nog geen wedstrijd domineren. We komen op voorsprong, maar krijgen het dan soms lastig. Ik heb Johan altijd meegenomen in mijn manier van werken.'

Richting het restant van het seizoen hoopt Van 't Schip met Ajax nog te klimmen op de ranglijst. De ploeg stond eerder nog (virtueel) achttiende, maar inmiddels vindt Ajax zichzelf terug op de vijfde plaats. Toch wil men logischerwijs meer in Amsterdam. 'We hopen dat we het gat naar plek vier en drie kunnen dichten in de competitie. Dat is een doel, maar dat is in de huidige situatie wel veelgevraagd. Dat wordt de uitdaging en daar moeten we hier de eerste stappen in zetten.'

Conference League-loting tegen FK Bodø/Glimt

Ajax komt na de winterstop ook in de Conference League in actie. In de tussenronde is de club gekoppeld aan het Noorse FK Bodø/Glimt. 'Het is een stip op de horizon, want we zijn bezig met de eerste wedstrijd en dat is in de Eredivisie. Maar we weten dat het een goede ploeg is. In Noorwegen is het al jaren een club waar veel jeugd doorkomt. Ze hebben daar een succesvol model en fysiek zijn ze sterk. Het wordt geen makkelijk tweeluik.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Joodhannus73 +3579

Koop een ervaren laatste man en zet Hato op linksback. Dan nog een goede rechtsback halen. Rensch verkopen. De verdediging is het echt grote probleem. Weer een middenvelder? Daar hebben we er veel te veel van. Voor 15 miljoen haal je echt niet iets veel beters dan je nu hebt. Of je moet dieper in de buidel tasten (Almeda halen). Maar dat lukt financieel niet. En in de zomer echt grote schoonmaak.

05-01-2024 18:15

Tommyshelby +129194

Er komt niks bij van niveau.

05-01-2024 17:16

MelleAfca +14307

Moest net opeens aan Grillitisch denken. Die had je er prima bij kunnen hebben.

05-01-2024 15:42

Rockanje23 +37069

Wel nee man. Dat was toch vorig jaar ook een drama. Totaal geen leider die een elftal aan de praat krijgt wat niet loopt. Een meevoetballer, meer niet.

05-01-2024 16:50

MelleAfca +14307

Tja, was vorig seizoen ook al een zwaar discussie puntje hier. Ik was er wel fan van, maar feit is ook dat het er natuurlijk niet helemaal is uitgekomen bij Ajax. Bij Hoffemheim wel echt goede jaren gehad.

05-01-2024 17:33

36 +8675

Zal wel weer laatste moment worden, zie het ook gebeuren dat Hato nog vertrekt

05-01-2024 15:20

OuweDibbes +11925

Prima als er geen versterkingen komen maar gooi dan van het laatste geld Lenderink en Hendriks eruit en Mosman kan weer gaan koken.

05-01-2024 15:00

Schip +23491

Ik denk dat Schip precies de juiste balans houdt tussen vertrouwen geven en eisen stellen aan de groep. Intern is zijn boodschap echt duidelijk geweest, dat zag je al aan zijn uitspraken voor de winterstop.

En alsof dat niet al duidelijk is dat dit Ajax in alle opzichten Ajax onwaardig is door die clowneske verschijning uit het oosten en de prutsers die hem aangesteld hebben in die rol.

Inventief zijn en lange termijn plannen maken, meer kan er even niet. Alles op alles dat er volgend seizoen weer een echt goed team staat. Wat ik net als vorig jaar betwijfelde. Hoewel ik nu iets meer hoop koester.

05-01-2024 14:56

Soccerskins v2 +43348

Avila, Gorter en/of Rulli verkopen, Gaaei verhuren en een ervaren 6 huren. De rest zien we in de zomer wel.

05-01-2024 14:47

4bier +31367

Vriendenloterij alert, 1 trekking meespelen en Ajax shirt naar keuze voor 15,50 euro.

05-01-2024 14:36

AjaxAdvocaat +12687

Waar vind ik dat? 😀 Zit namelijk op de website te kijken maar zie echt niets staan

05-01-2024 14:39

trodat4030 +96856

Ramaj
Gooijer, Rensch, Hato, Martha
Tahirovic (omdat Vos geblesseerd is), Taylor
Berghuis
Forbs, Brobbey, Bergwijn

Zou het graag zo willen zien zondag, maar ben bang dat het niet gaat gebeuren.. Om 1 of andere reden is Sutalo onbetwist basisklant. Geen idee waarom..... Het is een hele jonge ploeg, maar je moet wat, kwaliteit boven ervaring imo. En ja, ook op bovenstaande 11 valt nog een hoop op en aan te merken, dat ontken ik geenszins, voordat er weer iemand komt janken om een detail..

05-01-2024 14:24

BillyAjax +1262

Grotendeels eens, maar snap niet dat mensen Martha nog in hun ideale opstelling zetten. Dat gaat je heel veel punten kosten. Verdedigend veel te zwak en ik denk niet dat hij veel beter zal worden. En aanvallend vind ik hem nou ook niet zoveel brengen dat we dat voor lief kunnen nemen. Deze jongen is absoluut geen Ajax 1 materiaal en zal dat nooit worden. Het is tekenend voor de huidige staat van Ajax dat hij zoveel minuten krijgt. Als aanvaller brengt hij al helemaal niks. Daar hoort hij bij Jong Ajax geen eens te spelen.

05-01-2024 14:35

trodat4030 +96856

Hoezo kan Martha verdedigend niet beter worden? Die speelt pas 4 maanden als verdediger! Als er in íemand nog veel rek zit op dat vlak is hij het wel, dat is waar ik op hoop. Sosa is al tig jaar back, 25 jaar en verdedigend net zo zwak, denk je dat daar meer rek in zit soms? Ik niet.

En nee, Martha hoort absoluut niet de norm te zijn, maar ik kijk naar hetgeen we hebben en zie geen duidelijk betere.

05-01-2024 14:42

Arjuna +3732

Sosa heeft geen enkele inzet, hobbelt een beetje mee. Dan liever Martha idd.

05-01-2024 14:52

BillyAjax +1262

Omdat ik er totaal geen potentie in zie. Ik vind hem bij Jong Ajax ook één van de mindere. Positioneel staat hij heel vaak verkeerd opgesteld en ik zie dat in die maanden ook niet slechts een klein beetje verbeteren. Verdedigend vaak veel te slap ingrijpen en wordt voorbij gelopen of hij er niet staat. Het leek allemaal zo mooi in de malaise waarin Ajax in zit (meerdere aankopen op de linksback en dan een omgeschoolde aanvaller uit de jeugd die op linksback eindigt), maar veel mensen vergeten daardoor objectief naar Martha en zijn potentie te kijken. Deze jongen speelt in de toekomst hoogstens bij RKC Waalwijk, al vraag ik oprecht af of hij dat zal redden. Kom er maar bij me op terug als ik geen gelijk heb, maar in een normaal Ajax had hij geens in de buurt van Ajax 1. Sosa, Hato, Rensch en zelfs wijndal zijn stuk voor stuk vele malen beter op linksback.

05-01-2024 14:54

Ajaxlee +5560

Laat Martha lekker eerst een heel seizoen ervaring opdoen bij jong op die positie

05-01-2024 15:02

trodat4030 +96856

'En ja, ook op bovenstaande 11 valt nog een hoop op en aan te merken, dat ontken ik geenszins, voordat er weer iemand komt janken om een detail..'

Het staat er HEEL duidelijk, toch komen er weer bepaalde figuren toch janken om een detail. Vermoeiend zeg....

05-01-2024 15:16

YugoVik +33242

Martha kom op zeg

05-01-2024 14:58

GNBL +90030 moderator

Focus moet op een nieuwe trainer. Geef daar nou gewoon geld aan uit. Je kan beter een trainer €4-5m per jaar geven dan Bergwijn of Berghuis.

05-01-2024 14:16

Redrum +96117

Het belangrijkste is een fatsoenlijke trainer inderdaad.

05-01-2024 14:18

GNBL +90030 moderator

@AFCACruijff14

Je reactie heb ik perongeluk verwijderd, excuses.

05-01-2024 14:21

trodat4030 +96856

Jaja, vast per ongeluk ;-)

05-01-2024 14:25

GNBL +90030 moderator

Het zou handig zijn als je eerst een pop-up zou krijgen met de vraag of je een reactie echt wilt verwijderen...

05-01-2024 14:29

trodat4030 +96856

I know, ik heb het zelf ook aan de hand gehad haha. Maar ik weet nu al wat IT gaat roepen: dat kenne we niet! Ik heb zelden een ander antwoord gehad van ze.

05-01-2024 14:32

Qifesh +24917

"forget about IT"

05-01-2024 14:40

Ajaxlee +5560

Het materiaal is inderdaad matig, maar ik ben er ook van overtuigd dat een toptrainer hier wel wat van kan maken. De selectie is op dit moment totaal niet in balans en er moet met name meer ervaring en leiderschap bij komen (en een rechtsbuiten), maar dan denk ik dat het volgend seizoen nog weleens goed moet kunnen gaan komen. Ik zie in veel jongens echt wel potentie. Ik denk alleen dat ze de houvast van een goede trainer missen en dat het voor sommige spelers nog net te vroeg komt allemaal. Volgend seizoen zijn jongens als: Ramaj, Rensch, Hato, Taylor, Vos, Mannsverk, Tahirovic, Misehouy, Hlynsson, Brobbey, Forbs, Godts, VAD, Kaplan, Gooijer, ASE, Gaaei allemaal een stuk verder en hopelijk beter op elkaar ingespeeld met een goede trainer. Vergeet niet dat deze jongens allemaal nog echt jong zijn! Aanvullen met ervaring en een goede trainer en ik zie het nog wel goedkomen volgend seizoen.

05-01-2024 15:08

Rockanje23 +37069

Hoop is uitgestelde teleurstelling John.

05-01-2024 14:14

GAjax31 +16190

Wie binnen Ajax gaat deze winter over de aan- en verkopen en doet de onderhandelingen etc?

05-01-2024 14:14

AlexLitmanen10 +14415

Het vriendje van die lekkere hockeyster (Ellen Hoog)

Kelvin de Lang

05-01-2024 14:15

GAjax31 +16190

Ik heb geen idee wie je bedoelt?

05-01-2024 14:16

trodat4030 +96856

Kelvin de Lang, de nieuwe hoofdscout.

05-01-2024 14:27

PH2BOT +40346

Er komt niks bij John....geen geld en dus ook geen topspelers die dan nog willen komen naar onze club in verval. 5e plek is nieuwe doelstelling en dat moet zelfs met deze stapel brandhout haalbaar zijn....al zal ook dat best nog knap lastig worden. De achterban wordt inmiddels als pure vulling van de JCA gezien. Seizoenkaarten zijn allemaal verkocht dus WTF. Edje al langs geweest om al die aan zichzelf toebedeelde bonussen terug te storten in de clubkas?

05-01-2024 14:11

ajax4ever001 +18565

Huren kan wel

05-01-2024 14:13

Lavie +2305

Precies. Seizoen is toch al naar de klote. Doorgaan met eigen jeugd en die paar spelers die wel voldoen: Ramaj, van den Boomen en hopelijk die Manssverk.

05-01-2024 13:54

ajax4ever001 +18565

Gewoon huren hoe moeiljk kan het zijn.. er zijn ongetwijfeld spelers genoeg die zich 2e helft van het seizoen in de spotlight wil spelen ivm aankomend EK dus Ajax pak je kans.

05-01-2024 13:36

Kryptonite +76842

Met het EK in aantocht kan je misschien een speler kopen/huren die graag meer minuten wil maken. Het moet echter wel een speler zijn die het elftal direct sterker maakt en de voorwaarden moeten gunstig zijn. Anders moet je gewoon niks doen, want het seizoen is toch al semi verloren. De 3e plek is wel belangrijk, maar belangrijker is dat we in de zomer schoon schip kunnen maken en opnieuw kunnen beginnen.

05-01-2024 13:17

Harrier Du Bois +38908

Ik was al aan het kijken en het aanbod is pover, zal er de komende dgen beter voor zitten, maar of je betaald nu teveel op de gok, of het is een speler qua kwaliteit op de gok. Lastig

05-01-2024 13:51

Rockanje23 +37069

Ajax koopt al jaren spelers op de gok. Zowel sportief als financieel. En als er een keer een speler intensief gevolgd is blijkt hij er in de praktijk geen reet van te kunnen (Magallan)

05-01-2024 14:16

Qifesh +24917

Ik vind het vooral raar dat je zo'n lage succesratio mag hebben

05-01-2024 14:44

Marcw1972 +16612

Er komt niks meer bij dus. Het was mooi geweest als ze nou eens een nieuwe speler hadden gehaald die direct mee kon op trainingskamp. Maar ja, dat is altijd ijdele hoop. Straks verliezen we weer van GAE met deze selectie, je ziet het gewoon gebeuren.

05-01-2024 13:13

Lavie +2305

De afgelopen jaren hebben we volgens mij niet gewonnen bij GAE. Derde plaats zit er sowieso niet meer in, hè? Geen paniekaankopen doen dus nu!

05-01-2024 13:56

Heldhaftig +11456

Kijk nou even die laatste video die Ajax op Instagram heeft geplaatst. Echt 0 charisma in deze hele selectie, alleen dat maakt het al moeilijk om hier een team van te maken. Wat een stelletje zoutzakken.

Lijkt me voor een coach ook 10 keer niks om voor deze groep te staan.

05-01-2024 13:10

Redrum +96117

Ik denk oprecht dat ik die beelden niet aan kan.

05-01-2024 13:10

Omar +17182

Allemaal apart van elkaar lopen, sfeer alsof ze naar een begrafenis gaan. Pijnlijke video zeg

05-01-2024 13:38

trodat4030 +96856

Die uitgelebberde rugzakkies spreken ook boekdelen haha! Zien er net zo lullig uit als de spelers die ze dragen.

05-01-2024 14:34

036AFCA97 +146682

Ik denk dat als je een topper kan huren voor op 6 en een goede vleugelflitser voor op rechtsbuiten kan kopen dat je al een heel eind bent.

05-01-2024 13:07

S.Ajacied +5193

Romain Faivre, rechtsbuiten bij Lorient, beetje een type Berghuis, maar dan sneller. Is komende zomer gratis op te pikken daar. Is geen talent meer, want 25 jaar. Dus wel iemand die redelijk contstant is in zijn spel.

Misschien is hij nu al haalbaar.

05-01-2024 13:01

Slang3 +45959

afgelopen zomer voor 5 jaar bij Bournemouth getekend en dit seizoen verhuurt aan de zusterclub Lorient, waar haal jij je kennis vandaan?

05-01-2024 13:17

S.Ajacied +5193

Ohhh haha... Zag op transfermarkt dat hij contract heeft t/m 2024, maar gaat dus over een huurcontract bij Lorient. Dacht een buitenkansje voor een lage prijs, maar nope :(

05-01-2024 13:20

NIO +3030

Als ajax niet kan kopen dan maar huren zoals met bojan en cuenca destijds.

05-01-2024 12:59

stopperspil +11191

Kan Hato niet op 6?

05-01-2024 12:56

Redrum +96117

Als er iets gekocht wordt, dan moet het een ervaren speler zijn met leiderskwaliteiten. Iemand die wel in staat is de ploeg bij de hand te nemen, want die spelers hebben we nu simpelweg niet. Maar goed, ik verwacht niet dat er iets gaat gebeuren, dus we gaan het met deze groep minus Mikautadze doen in de tweede helft.

05-01-2024 12:54

Raymond.V +2723

Plek 3 haal je niet en misschien ook geen Europees voetbal. Dus je zal toch iets moeten doen. Zo niet dan wordt Frank de nieuwe trainer. Een andere trainer van naam gaat echt niet komen. Je loopt straks veel te veel geld mis om versterkingen te halen.

05-01-2024 12:53

NatteKrant +1779

Tuurlijk ga je door met deze jongens als er geen versterkingen komen. Je kunt moeilijk niemand opstellen.

05-01-2024 12:52

Opperhoofd +12614

Er is niks fatsoenlijks te halen.
Maar haal een nieuwe medische staf, veel te veel blessures.

05-01-2024 12:52

Kingoffdatoilet +17191

Eigenlijk is het best wel bizar dat er op linksback, cv, rechtsback en het middenveld spelers nodig zijn. Dit zijn exact de hoofdpijnposities van de vorige transferperiode.

05-01-2024 12:48

JGAjaxx +1212

Ja en als m’n tante een l*l had dan was het m’n oom.

05-01-2024 12:48

behangdelul +32798

Voor mijn idee, ik lees overal Eriksen en dat zou geweldig zijn, maar sinds wanneer zou die weg willen of weg moeten?

05-01-2024 12:39

Devid87 +3534

Waarom zou Eriksen geweldig zijn? Ik snap daar echt niets van.

05-01-2024 13:53

behangdelul +32798

Ik vind het altijd typisch des Ajax, dat als je iets of iemand wil halen het altijd later in de transferperiode gebeurt. Nooit direct bij opening zodat nieuwe krachten kunnen meetrainen etc.
En "dat is de markt" of "zo werkt het" blabla, allemaal gelul! Gewoon je shit op orde hebben. En nee dat is niet iets van de laatste twee seizoenen, dat is al heel lang!

05-01-2024 12:37

Gaza +4413

Rechtsbuiten, nummer 6 en een linksback.
Daarnaast: probeer zo veel mogelijk te lozen.

05-01-2024 12:32

gusanito +5447

Ik geloof dat de linksbacks al een eigen tafel hebben bij de lunch. Neem aan dat op die positie echt eerst ruimte gemaakt moet worden voordat er nog iemand wordt gehaald.

05-01-2024 12:37

Gaza +4413

Dat zeg ik: proberen zo veel mogelijk te lozen. Want er is geen kwaliteit.

05-01-2024 12:45

AFCAjaxMidNineties +12754

Wie ik graag zie komen, al dan niet op huurbasis:

Veltman, Angeliño voor de backposities. De Roon voor midden. Antony of Madueke voor rechtsbuiten, Karlsson kan ook. Huren of kopen. Eriksen voor midden in de 'Pirlo rol" kan ook. Aanvoerder malen, best betaalde speler, carriere pad voor erna bij Ajax afspreken. En natuurlijk niet allemaal, dat begrijpt iedereen.

05-01-2024 12:22

Gaza +4413

De Roon, asteblief zeg

05-01-2024 12:29

Kingoffdatoilet +17191

Eigenlijk zou ik alleen Veltman en Eriksen toejuichen. De rest is jong, niet goed genoeg, past gewoon niet bij Ajax of zal niet renderen in het huidige Ajax.

05-01-2024 12:49

AFCAjaxMidNineties +12754

Antony en Madueke, Karlsson zijn echte Ajax spelers. De Roon ben ik ook geen dan van maar de best haalbare op Eriksen na in mijn optiek.

05-01-2024 14:37

Kingoffdatoilet +17191

Antony gaat ons niet leiden en brengt alleen maar drama. Is er al genoeg.

Madueke is goed. Nadeel is wel dat hij snel is geblesseerd en vooral goed is op de counter. Daarnaast zal hij veel te duur zijn.

Karlsson is een leuke optie. Wel te jong en geen leider genoeg.

De Roon? Dan kun je echt wel stoppen met je opleiding. Dan had je nog beter Fitz-Jim niet kunnen verhuren.

06-01-2024 00:28

Johnnie +387

En Sinterklaas bestaat.

05-01-2024 13:05

RayJordaan +6850

Hoezo Veltman op de back? Bij Ajax hebben ze er 'n handje van om centrale verdedigers als back te gebruiken..

05-01-2024 15:45

AFCAjaxMidNineties +12754

Speelt bij Brighton de pannen van het dak als back.

05-01-2024 16:17

WZAWZDB32 +4160

Hoe is de situatie mbt branco?

05-01-2024 12:13

S.Ajacied +5193

We hebben echt toppers nodig die er meteen staan, maar zal wel een lastig verhaal worden. Zo’n spelers als Højbjerg, Eriksen, Ziyech etc.

05-01-2024 11:58

fanvooraltijd +6816

ik vind dat er toch 1of 2 versterkingen moeten komen . Berghuis.Taylor ,Bergwijn,kunnen het elftal niet dragen . Hun mentaliteit is waardeloos ! Hato , Sutalo ,Hynson ,Vos hebben te weinig ervaring om het te doen.We hebben een leider nodig ,die de jonge spelers bij de hand neemt . Maar koop gericht om te versterken ,niet om te kopen . Eigenlijk had zo,n speler er nu al moeten zijn !!!

05-01-2024 11:57

FinidiKanu +1684

Als je dit al weer hoort… komt weer niks. Focus dan maar op eigen jeugd en vanaf onder af aan weer opbouwen. Beter plan dan paniek aankopen❌❌❌

05-01-2024 11:56

Robertini +39403

Ik denk eigenlijk dat er niemand bij komt, en dat is ook niet zo erg, pas op de plaats maken.

Als er een goede 10 of rechtsbuiten vrij is, toeslaan, maar zou niet de hoofdprijs betalen.

05-01-2024 11:56

AFCAjaxMidNineties +12754

Huren is prima dit seizoen. Kijken waar je nog eindigd. Optie tot koop afspreken.

05-01-2024 12:23

Robertini +39403

Met optie dan wel inderdaad, zonder vind ik nutteloos.

05-01-2024 15:17

AFCAjaxMidNineties +12754

Klopt. Behalve als het echt een topper betreft die naar het EK wil nog.

05-01-2024 16:16

LOCAmpos +10509

Als het regent is het niet droog

05-01-2024 11:51

AFCAjaxMidNineties +12754

Ligt er aan waar je dan bent.

05-01-2024 12:24

Rockanje23 +37069

Er komt dus gewoon helemaal niemand. Hooguit een paniekaankoop in de laatste week van januari als we tegen Go Ahead en Heracles ook weer punten verspelen. In alle opzichten een somber vooruitzicht.

05-01-2024 11:45

NeeI +107804

Je proeft aan alles dat er een totaal gebrek aan visie is. Men komt niet verder dan ervaring en Ajax-DNA. Behoorlijk treurig vooruitzicht. De houtje-touwtje-revolutie.

05-01-2024 11:52

TeringHenkie +28450

Dan komen we uit bij Tete en Riedewald, dat soort categorie.

05-01-2024 12:29

DarkChild +3451

Je hebt (nog) geen AD, je hebt geen TD je hebt een interim trainer, je hebt geen hoofd jeugdopleiding (tenzij die Beukers dat moet zijn)

Dus ja. Van wie had je visie verwacht? ;)

Naast dat de bodem van de schatkist in zicht is.

05-01-2024 12:44

NIO +3030

Je hebt nu simpelweg niemand die de verantwoordelijkheid kan pakken om te handelen namens ajax. De meeste zitten er over 6 maanden niet meer in hun positie.

05-01-2024 12:47

Gewoon Gijs +18409

Je moet wel iets doen natuurlijk, maar niet blind. Creatief en slim. Ben allleen niet overtuigd dat de lui die er nu zitten, daartoe in staat zijn, na de amateuristische chaos die in 2 jaar gecreëerd is.

05-01-2024 11:43

Rockanje23 +37069

Creatief en slim is niet bepaald van toepassing geweest op het transferbeleid van Ajax de afgelopen jaren.

05-01-2024 11:46

AlexLitmanen10 +14415

Als je geen aankopen doet kan je de eerste 3 vergeten.

We spelen al het hele seizoen zonder rechtsbuiten. Dat is minachting naar je supporters.

Niks doen is geen optie. Actie nu!

05-01-2024 11:40

Ajaxxx2021 +361

De kans op de eerste drie is sowieso al niet groot daarom beter op volgend seizoen focussen.

05-01-2024 11:49

w86 +9444

Ja, en laat dat nu net wat makkelijker gaan als je 3e wordt ipv 8e.

05-01-2024 11:52

Ajaxxx2021 +361

Als je eerste word is dat nog makkelijker. Een goed beleid maken is veel belangrijker.

05-01-2024 23:40

AFCAjaxMidNineties +12754

En de backposities zijn bezet door spelers die bij Hercules waarschijnlijk net op de bank zouden zitten.

05-01-2024 12:25

grinta +50

Ziyech terug halen nondejuuh

05-01-2024 11:38

freak31 +5676

Die berustende toon van Schip over de laatste 2 wedstrijden voor de winterstop baart me meer zorgen. Hopelijk heeft hij ze postuum ze eens flink de waarheid verteld! Maar hoe hij daar zo zat vertelde hij het op de manier zoals de wedstrijden er uit zagen...Daarom; vervang Schip dit seizoen nog!

05-01-2024 11:37

Artemio +32018

Misehouy/Brandes even doorschuiven zo moeilijk is het niet.

05-01-2024 11:26

Harrier Du Bois +38908

Brandes ja? Ik vind hem in de basis goed onderlegd, maar ik twijfel nog bij hem, al verdient iedereen een kans, want zelfs Martha en Banel krijgen die. Misehouy dikke plus ja

05-01-2024 11:31

Rob1976 +9503

Afgelopen jaar geen CL, scheelt ons 50 miljoen
Dit jaar weer geen CL nog eens 50 miljoen weg.
Praktisch allemaal ajax onwaardige spelers gekocht met 5 jarige contracten, die moeilijk verkoopbaar zijn, laat staan winst op te maken. In 2 jaar tijd spoelen we door slecht beleid minimaal 150 miljoen euro door de wc, met als gevolg dat we nu in de winterstop eigenlijk niks kunnen en aankomende zomer wederom lastig zal worden. Daarnaast zal er volgend seizoen absoluut CL gehaald moeten worden, maar daarvoor zal er qua spelersmateriaal flink wat kwaliteit bij moeten. Echter wil echte kwaliteit bij ajax komen zonder CL te kunnen spelen en kan ajax uberhaupt de kwaliteit spelers betalen? Vd Sar, Hendriks, Mislintat, Schreuder, Steijn, etc etc. Bedankt voor het minimaal 5 jaar terugwerpen van onze prachtige club, de beste wensen voor jullie!

05-01-2024 11:19

Rockanje23 +37069

Tsja, de club is volledig in elkaar gedonderd door dit beleid en zit op een dood spoor.

05-01-2024 11:48

Adam24 +39142

Ik vind dat de prioriteit nog steeds ligt bij een rechtsbuiten dan kan berghuis weer naar het middenveld. We hebben 3 talentvolle verdedigende middenvelders en we spelen een spek en bonen seizoen. Laat hen het gewoon uitvechten. Als je een rechtsbuiten haalt is dit je bezetting voor het middenveld:

Tahirovic/Vos/Mannsverk
Van den Boomen/Taylor
Berghuis/Hlynsson

Alleen een echte buitenkans zou ik oppikken en anders lekker laten.

05-01-2024 11:17

Ajaxlee +5560

helemaal mee eens!

05-01-2024 11:24

Harrier Du Bois +38908

Juist, een echte rechteraanvaller is broodnodig

05-01-2024 11:32

MelleAfca +14307

Kijkend naar die bezetting vind ik de 8 echt zwaar ondermaats. Van den Boomen verzuipt als het tempo omhoog gaat en Taylor is minimaal te wisselvallig.
Als je dan keuzes moet maken gezien de financiële situatie dan zou daar voor de komende periode mijn prioriteit liggen. Eriksen, Bergvall of dus de tropische verassing Martinelli.
Voor een half jaartje overleef je het wel met Berghuis op rechts en Hlynsson, Misehouy en Bergwijn als opties op 10.
Wel zou ik David Martinez oppikken voor plus minus vijf miljoen. Dat zou je in de zomer wellicht een miljoenen aankoop schelen.

05-01-2024 12:03

Ajaxlee +5560

Ik snap niet wat iedereen tegen Van den Boomen heeft. Die gozer speelde in Frankrijk (in beide competities) meer dan goed. Kon ook in Frankrijk een stap hogerop maken. Heeft daar in topwedstrijden laten zien meer dan goed mee te kunnen op hoger niveau, en zou nu ineens in de ED niet mee kunnen. Denk je dat hij daar tegen PSG of Monaco niet onder druk werd gezet? Of dat het spel daar langzamer is ofzo?

In de ED en zeker bij Ajax zou hij moeten kunnen excelleren. Als Ajax weer voetballers opstelt in plaats van harde werkers of lopers, en ervoor zorgt dat wij de bal weer 70% hebben, dan kan hij in zijn kracht komen en het spel heerlijk verdelen en verleggen.

Zelfde denk ik voor een speler als Sosa. Jarenlang in de Bundesliga en bij het nationale elftal een zekerheidje met veel voetballend vermogen, een goede trap/voorzet en had elke seizoen goede statistieken. Die kan er nu ineens niks meer van? Die moet juist weer in zijn kracht worden gezet en dat is aan de bal. Dat is waar Ajax goed in hoort te zijn.

Op dit moment hebben wij teveel voetballers die niet in hun kracht komen. Berghuis, Taylor, Hlynsson idem dito, allemaal jongens die met de bal echt wel wat kunnen, maar veel te veel moeten verdedigen en achteruit moeten lopen en laat dat nou juist datgene wat zij niet kunnen. Die gaan geen duels winnen of ballen afpakken.

Laat Ajax weer voetballen, stel voetballers op, zorg dat we weer 70% balbezit hebben, zet spelers in hun kracht!

05-01-2024 13:04

AjaxDeBesteClub +18786

Helemaal eens. Ik denk dat Van der Boomen en Sosa de 2 meest onderschatte spelers van de selectie zijn. Zouden wat mij betreft altijd in de basis moeten staan.

05-01-2024 14:38

MelleAfca +14307

Dat het tijd is dat Ajax weer mooi positiespel laat zien en daarmee wedstrijden met 65% balbezit domineert ben ik met je eens.
Wat van den Boomen betreft, ik heb hem vorig seizoen niet gezien in Frankrijk. Ik vind het ergens ook niet zo relevant om een beeld van hem te scheppen over zijn periode bij Ajax. En dan constateer ik gewoon dat hij het lastig heeft als het tempo omhoog gaat. In de voorbereiding was hij de beste, en tegen Volendam en Heereveen kon hij onder minimale weerstand ook weer strooien. Dat betekent overigens niet dat hij dan meteen altijd door de mand valt in grotere wedstrijd, tegen Psv was ie de eerste helft ook goed. Ik ben alleen van mening dat hij niet van het niveau is waar Ajax nu 2 a 3 jaar op moet gaan bouwen, dan zou je een tussenstap nemen waar je als Ajax zijnde geen genoegen mee kan nemen.
Dan zie ik liever de volledige ruimte aan toptalenten als Vos, Misehouy, Hlynsson en dus mogelijk Bergvall of Martinelli. Bij van den Boomen weet je wat je de komende twee jaar krijgt, en je weet ook dat het niet het level is waar we naartoe moeten. Waarmee ik dan overigens ook weer niet wil zeggen dat je hem moet verkopen, alles behalve. Maar bepalend maken en je ploeg omheen bouwen gaat me te ver.

05-01-2024 14:58

MelleAfca +14307

Sosa zou de tweede seizoenshelft i.i.g. even een wedstrijdje of 15 achter elkaar moeten blijven staan, al is het maar omdat de alternatieven schrijnend zijn. Pas dan kunnen/mogen we hem pas echt beoordelen.
Het stoort me tot op heden vooral dat hij de term zondagsvoetballer wel naar een heel ander niveau aan het tillen is. Je ziet geen enkele blijk van urgentie of wilskracht; geen duels, op 70% sprinten, balletjes buitenkant voet etc.

05-01-2024 15:03

AFCAjaxMidNineties +12754

Van die spelers die jij opnoemt zijn alleen VD Boomen en Hlynsson en met wat fantasie Berghuis op dit moment echt Ajax- materiaal.

05-01-2024 12:27

Cruijffthebest +13419

Met alleen een controlerende middenvelder komen we er niet.
Dit team mist creativiteit op het middenveld en op de rechtsbuitenpositie.
Iedereen ziet ook dat de linksbackpositie waardeloos bezet is of krijgt Van 't Schip eindelijk Sosa aan het voetballen. Dat hij het kan is duidelijk, want anders ben je geen basisspeler van Kroatië, net als Sutalo.
Soms hebben spelers meer tijd nodig om te laten zien hoe goed ze eigenijk zijn. Veel fans schreven spelers als Zlatan, Chivu, Alvarez en Martinez het 1e jaar ook het graf in! Dus wie weet wie ons nog positief gaat verrassen komende tijd.

05-01-2024 11:12

El Pacino +3609

Niemand heeft Martinez het eerste jaar afgeschreven. Hij speelde tot aan Corona op het middenveld en deed dat echt goed. Dat is echt onzin dat Martinez was afgeschreven.

05-01-2024 11:16

MelleAfca +14307

Had wel echt heel veel moeite met het tempo op het middenveld.

05-01-2024 12:06

Harrier Du Bois +38908

Sutalo word gedragen door Hato bij Ajax en door Gvardiol, Modric, Perisic, Brozovic, Kovacic en ga maar even door bij Kroatië. Sosa daarintegen mee eens, liet het wekelijks zien in de Bundesliga, daar verwacht ik meer van, van Sutalo verwacht ik meehobbelen, onder druk is hij slecht alleen. Plus Martinez werd niet afgeschreven, we vonden het hier op AS zelfs raar dat hij geen basis stond

05-01-2024 11:26

Web +178830

Martinez heeft de wedstrijden inderdaad voldaan, maar Ten Hag koos eerste instantie voor Gravenberch
Later kwam hij centraal en werd hij per wedstrijd beter

05-01-2024 11:31

NIO +3030

Ik vond het raar dat alvarez op 6 bleef staan en martinez niet terwijl ik die daar beter vond spelen. Toch wel knap dat je de 2 latinos meteen laat debuteren in de cl tegen chelsea.

05-01-2024 12:55

Dusbaba +15407

Bij Zlatan zag iedereen dat hij buitengewoon getalenteerd was, maar het kwam er maar steeds niet uit, Chivu vond iedereen vanaf het begin een kei, Alvarez is het nog steeds niet en van Martinez begreep bijna niemand het waarom hij zo weinig speeltijd kreeg van Ten Hag. Dus die voorbeelden gaan niet helemaal op. Sutalo heeft alleen een vaag aura dat er waarschijnlijk wel meer inzit, maar wat precies weet niemand nog.

05-01-2024 11:39

Ajaxtrouw +6355

Ben ik nou de enige die helemaal niks heeft met nagenoeg al de spelers die nu in onze selectie zitten?

05-01-2024 11:10

Talentje020 +20020

Ik snap je punt, weinig jongens met wie ik mezelf identificeer, Hato wel, en ook Brobbey maar de rest... is wel eens anders geweest

05-01-2024 11:19

Jortjuh14 +2993

Ik heb precies hetzelfde. Totaal geen binding met deze spelers.

05-01-2024 11:20

Slang3 +45959

binding komt met success

05-01-2024 11:20

Ajaxtrouw +6355

Heb je ook wel een punt, maar het is ook de instelling en de uitstraling waarmee ze over het veld lopen. Totaal geen bezieling

05-01-2024 13:04

AjaxDeBesteClub +18786

Ik vraag me ook af hoe welkom al die nieuwe jongens zich voelen. Als ze binnen Ajax ook maar 5% meekrijgen van alle negativiteit over hun, dan zou ik mij ook niet echt welkom voelen. En afvragen waar mijn toekomst ligt.

Ze worden ook evident achtergesteld. Martha boven Sosa. Banel boven Forbs en Mikaudatze. Gorter boven Ramaj. Taylor en Vos boven Van der Boomen. Dat zijn allemaal keuzes die op basis van kwaliteit niet te verklaren zijn.

05-01-2024 14:41

Slang3 +45959

Zou jij je welkom voelen?

05-01-2024 15:25

Ajaxtrouw +6355

Huh, op basis van kwaliteit niet te verklaren? Juist op basis van hun (gebrek aa) kwaliteit! Mislintat heeft Ajax onwaardige spelers binnen gehaald.

06-01-2024 08:26

Slang3 +45959

Dus jij vind Banel, Martha, Gorter betere spelers?

06-01-2024 09:23

RuffRhythim +24837

Ja je staat hier echt alleen in sorry....de rest ziet het allemaal enorm zitten met deze selectie haha

05-01-2024 11:30

Lazell +16989

Mensen identificeren zich ook niet graag met kwaliteitsarme, onzekere spelers. Zelfde als dat weinig mensen nog maar binding hebben het met NL-elftal. Als beide straks weer goed gaan functioneren, zal dat wel weer komen.

05-01-2024 11:36

Ajax14AMS +25205

3 middenvelders al gehaald, maar het is nog steeds te weinig.

Met andere woorden; de gekochte middenvelders zijn niet goed genoeg.

05-01-2024 11:08

Adam24 +39142

plus 3 langdurige blessures, 2 middenvelders vertrokken en 1 speler naar de rechtsbuitenpositie...

05-01-2024 11:13

Ajax14AMS +25205

Berghuis werd altijd al gezien als rechtsbuiten, Mannsverk en Branco sluiten later deze maand normaal gesproken weer aan.

Ze willen een 6 omdat ze het middenveld niet goed genoeg vinden.

05-01-2024 11:15

Adam24 +39142

Berghuis heeft de afgelopen twee seizoenen toch veel vaker op het middenveld gespeeld dan als rechtsbuiten en geeft daar zelf ook de voorkeur aan.

05-01-2024 11:19

Ajax14AMS +25205

Maar de trainers zien hem allemaal als rechtsbuiten.

05-01-2024 14:27

AjaxDeBesteClub +18786

Ten Hag zag hem niet als rechtsbuiten. Heitinga zag hem niet als rechtsbuiten. Van Gaal zag hem niet als rechtsbuiten. Maduro zag hem niet als rechtsbuiten. Kortom alleen slechte trainers zien hem als rechtsbuiten.

05-01-2024 14:45

Ajax14AMS +25205

Steijn en van 't Schip, de twee Ajax trainers van dit seizoen zien hem als rechtsbuiten. Je komt met een compleet irrelevante lijst nu.

05-01-2024 15:14

leeke +10399

Dat weet je niet,want 1 is er al maanden geblesseerd. Dat is juist de speler met de meeste ervaring (al is hij ook nog jong)

05-01-2024 11:18

AjaxDeBesteClub +18786

Of de trainer en de beleidsmakers zijn niet goed genoeg. Als je nieuwe spelers gaat halen omdat er de komende weken nog een aantal blessures zijn, zegt dat al een hoop over het niveau van de beslissingen.

05-01-2024 14:44

Ajax14AMS +25205

De spelers zijn niet goed genoeg daarom halen ze spelers.

05-01-2024 15:15

Nr.10 +111232

Wat een karig gezanik allemaal zeg. Haal toch een paar kanonnen, we hebben een kutseizoen tot nu toe, het is niet om aan te zien, en we komen gewoon kwaliteit tekort. Je moet spelers kopen.

05-01-2024 11:05

RuffRhythim +24837

Haha daar zijn de kanonnen weer....

05-01-2024 11:31

Yeshyeshyall +10950

Aankopen zijn zelden de oplossing geweest voor Ajax en midden in het seizoen zonder geld is het allemaal nog lastiger maar wel eens dat je toch nog wel twee zeer goede spelers minimaal nodig hebt. Dan kan het er zo maar weer heel anders uit zien

05-01-2024 11:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.