Van der Sar vertrekt bij Ajax: 'Na bijna elf jaar in de directie ben ik op'

door Bart Veenstra 171

Bron Ajax.nl

Van der Sar vertrekt bij Ajax: 'Na bijna elf jaar in de directie ben ik op'

door Bart Veenstra 171

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar wil in de komende periode geen beslissingen meer nemen over Ajax. Dat is voor hem de reden om te stoppen als algemeen directeur bij Ajax. De directeur draagt per 1 juni zijn taken over aan zijn collega-directieleden, zo meldt Ajax.nl. De Raad van Commissarissen heeft aan Van der Sar gevraagd formeel aan te blijven tot 1 augustus voor een goede overdracht van zijn nationale en internationale dossiers.

Op de website van Ajax geeft Van der Sar tekst en uitleg over zijn vertrek bij de Amsterdamse club. 'Na bijna elf jaar in de directie ben ik op', begint hij zijn verhaal. 'We hebben hele mooie dingen meegemaakt, maar het is ook een ongelooflijk zware periode geweest. Ik ben de mensen die ik tijdens mijn tweede carrière bij Ajax heb ontmoet en met wie ik heb samengewerkt erg dankbaar voor wat we hebben bereikt en beleefd.'

Het is de laatste tijd zeer onrustig geweest rondom Ajax en zodoende heeft Van der Sar nu behoefte aan een periode van rust, zo verklaart hij. 'Ik heb nu behoefte om afstand te nemen, tot rust te komen en om andere dingen te gaan doen. Het voelt niet goed om de komende periode beslissingen te moeten nemen die over de toekomst van deze mooie club gaan. Vandaar mijn besluit om nu te stoppen.'

Van der Sar maakte sinds november 2012 deel uit van het directieteam van Ajax. Sinds november 2016 gold hij als de algemeen directeur van de Amsterdamse club. Van der Sar bekleedt daarnaast meerdere bestuursfuncties bij de FIFA, UEFA en de ECA. 'Mede als gevolg van de sportieve prestaties en de successen op het gebied van onder meer commercie en media maakte de club gedurende de periode onder Van der Sar een enorme groei door', schrijft Ajax.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Fanaat +241

Lees alle commentaren en kom tot de conclusie dat mensen alleen het laatste herinneren wat fout is gegaan maar alle successen van de jaren ervoor zijn ze kennelijk vergeten. Ik heb jaren achtereen genoten van Ajax met Matthijs, Frenkie, Mazraoui, Hakim, Dusan, Daley, Anthony, Neres, Martinez en noem ze allemaal maar op. Dit was mede toe te schrijven op het conto van Edwin van der Sar. Was dit dan echt zo slecht? De beste club van Nederland op het hoogste niveau!

COVID-19 heeft een hoop negatiefs met jullie verstand gedaan , schaam je diep.

Edwin, het ga je goed, bedankt voor alle mooie jaren. Veel goeds voor de toekomst voor jou persoonlijk en je gezin.

Dank je wel

Een echte Ajax fan door dik en dun!!

31-05-2023 17:31

PetrusKeizer +10739

Sar die in 2016 hoogstpersoonlijk enkele hem onwelgevallige, door medewerkers in de kantine opgehangen krantenartikelen kwam weghalen. Sindsdien heb ik de man nooit meer serieus kunnen nemen.

31-05-2023 07:54

JariHeijden +5604

Dat is best sneu. Dat je op basis van een dingetje zeven jaar geleden iemand voor het leven niet meer serieus neemt.

Dat zegt vooral iets over jou.

31-05-2023 10:57

PetrusKeizer +10739

Kan. Ik vond t n afgang. Maar misschien heeft hij van zn fouten geleerd. Wat ik niet zie.

31-05-2023 11:16

Oempaloempa +1477

Nog maar even de samenvatting van Real Madrid - AJAX 1-4 terug gekeken (CL 2018-2019)
Hartelijk dank Edwin voor al je inzet.
Ik wens je veel geluk.

p.s.
Het volk kiest meestal voor Barrabas.

31-05-2023 07:31

tijssenajax +13950

Beste nieuws van de dag

30-05-2023 20:56

Slappe +4548

1x stond er alleen voor. Waardeloos slecht. Wat geen verassing is aangezien hij met belangrijkste kwesties nooit thuis gaf. Een groot arm communicatieve onvermogen, geen inlevingsgevoel en weinig empathie zeker richting Supporters, nouri, schreuder heitinga, reiziger, bogarde, bosz, niet naar buiten treden rondom kwestie overmars etc etc.Tien jaar lang mee geprofiteerd en aan de hand meegelopen van anderen. Ook met sponsoren binnenhalen. Nogmaals Meegeprofiteerd van de anderen en met de eer strijken is de grootste ergernis op de werkvloer. En nu is ie op. Nee je hebt gefaald en was jarenlang niks. Van Europese top naar eredivisie flop en dat met honderden miljoenen. Hij ging het wel even doen na 10 jaar ervaring. Wat een Flapdrol.

30-05-2023 20:15

TheSpecialOne +8908

Respect moet er altijd zijn vind ik. Maar je mag best kritisch zijn op iemand die gewoon tekortschoot als AD en zelf ook ronduit respectloos kon zijn tegen bepaalde voormalige medewerkers.

30-05-2023 17:30

Stiftje +1541

Veel respect voor het werk dat hij gedaan heeft. Ook voor het feit dat hij onopvallend was tijdens de succesjaren. Heel erg teleurgesteld dat hij dat ook tijdens dit rampjaar was.

30-05-2023 16:50

MVG +16473

Ik was al een heel tijdje klaar met van der Sar. Het enige probleem dat je nu bij Ajax hebt is dat er een machtsvacuüm ontstaat. Met Overmar, Ten Hag en van der Sar zijn we in korte tijd ons hele technische team kwijtgeraakt. We zijn op zoek naar een nieuwe trainer en Mislijtat is ook maar net begonnen. In het verleden is gebleken dat er binnen Ajax nog wel eens kampen ontstaan bij dit soort situaties die elkaar tegenwerken of niet op één lijn zitten met het te voeren beleid. Ik hoop echte op een sterke AD die de touwtjes stevig in handen gaat nemen om voor de komende jaren continuïteit te waarborgen. Jordi Cruijff wordt veel genoemd maar ik kan niet zeggen dat ik heel warm wordt van hem.

30-05-2023 16:21

myway25 +2451

Het is ontzettend jammer dat het allemaal zo gelopen is. Al zijn de belangrijkste functies voor Ajax de trainer en de technisch directeur.

Van der Sar was in combinatie met Overmars een fantastisch boegbeeld naar buiten. Je merkte toen Overmars weg was dat van der Sar constant gebroken was. Het was niet meer de blije geit en zelfverzekerde persoon die hij als act voor de TV speelde. Het was een gebroken man zonder enige kracht en maar doorging omdat men dat van hem verwachtte.

We moeten niet overdrijven en de media opvolgen dat we terug bij af zijn. Ajax hoeft nog 2 posities goed te vervullen en we zijn precies waar we horen te zijn. Met de juiste AD en zeker de juiste trainer ga je weer fantastische jaren tegemoet.

Ook onder van der Sar en Overmars waren we even 2/3 jaar geen kampioen geworden. Laten we dat niet vergeten. Ik heb erg veel vertrouwen in de groei van Ajax. Als je ziet dat ze toch beslissingen durven te nemen ben ik van overtuigd dat het goed komt.

Persoonlijk hoop ik ooit op Demy de Zeeuw in een functie, omdat hij in de zakenwereld erg succesvol is en Ajax een warm hart toe draagt.

VIa deze weg wil ik tevens van der Sar bedanken voor al zijn inzet. Het blijft een clubicoon!

30-05-2023 16:19

SwissAjaxFan +3972

Het gaat je goed Edwin en hartelijk bedankt voor alles.

30-05-2023 15:34

Juan62 +46242

De 3de ster na jaren van droogte
7 kampioenschappen in 11 jaar + 1 niet meegeteld corona jaar
wat bekers
Internationaal weer op de kaart gezet., voor jongere buitenlandse voetbalfans.
Inderdaad bedankt!!

30-05-2023 17:08

grapje +2335

Edwin bedankt het gaat je goed. Goede beslissing om de eer aan jezelf te houden. Je blijft een legende als keeper en als directie was je toch met Marc het boegbeeld van de wederopstanding.

30-05-2023 14:58

Tommyshelby +129196

Dit is z’n beste beslissing in de laatste 12 maanden.

30-05-2023 14:50

stefanwillem +12149

Uiteraard moet je oud Ajacieden respecteren en vd Sar heeft als speler veel betekent voor Ajax. Maar vanaf het moment dat overmars weg moest en hij de echte bestuurlijke zaken op moest pakken is gebleken dat hij zwaar tekort komt voor de functie van AD. Succes Edwin.

30-05-2023 14:46

YRGI +32950

De man was daarvoor ook 10 jaar de AD hoor. Dan heb je gewoon al met een hoop bestuurlijke zaken te maken. Hij wordt nu afgerekend op de taken van de TD die hij overnam, niet de taken die hij altijd al had.

30-05-2023 15:14

Ozymandias +159568

De taken die hij altijd al had gingen veel te vaak ook geheel fout. Als algemeen directeur was hij vertantwoordelijk voor het beschermen van de door Ajax gekozen koers. Een belangrijk onderdeel daarvan was het technische hart maar onder zijn leiding viel het technische hart uit elkaar. In plaats van dat Vd Sar probeerde de boel bij elkaar te houden koos hij een kant in het conflict waardoor er ook geen mogelijkheid tot heling was. Ook daarna in relatie tot het conflict met Bergkamp koos Vd Sar een kant. Mede door zijn onkunde heeft het imago vele echte Ajacieden schade opgelopen.

30-05-2023 15:50

3sterren +20205

Hear, hear …

30-05-2023 16:12

MichelAngelo66 +22258

Hier ben ik het zo mee eens. Daar is het al fout gegaan. Dat was zo slecht.

30-05-2023 20:32

Simpelishetmoeilijkst +25260

Denk dat het juist is. Dat Edwin nu vertrekt. Het is de laatste twee jaar niet best gegaan, en dan neem je je verantwoordelijkheid. Er moet opnieuw begonnen worden, en het wordt interessant om te zien wie de nieuwe AD wordt. Ik zie wel veel zitten in Menno Geelen voor die positie, maar mijn mening telt niet mee, en die van andere supporters ook niet. Jordi Cruijff? Misschien. We gaan het zien. In de tussentijd moeten we geduldig blijven, en hopen dat men goede beslissingen neemt.

30-05-2023 14:45

Mofson +8167

Ondanks dat dit waarschijnlijk de juiste beslissing is vind ik het toch jammer.
Edwin heeft veel dingen verkeerd gedaan maar ook dingen goed gedaan.
Maar uiteindelijk gewoon niet geschikt gebleken. Aan zijn inzet twijfel ik niet.

30-05-2023 14:13

Simpelishetmoeilijkst +25260

Je slaat de spijker op zijn hoofd, vind ik. Zeker keihard gewerkt, maar niet geschikt voor de positie.

30-05-2023 14:39

Schippersson +2475

Ik denk dat er na de afgelopen 2 jaar geen houden meer aan was voor Edwin. Er zijn afgelopen jaren gewoon veel dingen fout gegaan: De zaak Nouri, Geen TD aanstellen, te laat ingrijpen bij Schreuder die alle macht heeft gekregen met zijn zaakwaarnemer tot het aanstellen van een compleet idiote selectie, geen ervaren vervanger voor Schreuder aangesteld.

Daarvoor heeft hij natuurlijk ook een aantal jaar veel goed gedaan voor de club. Dankjewel hiervoor en hopelijk krijgt die weer een goede functie elders in de voetballerij.

30-05-2023 14:04

MisterAFCA +6438

Weetje, toen we met z’n allen in hosanna stonden te springen over het meest fantastische Ajax van deze eeuw, was dat ook dankzij van der Sar.

Denk dat een hoop mensen dat dan maar even voor lief nemen.

Nu het slecht gaat is het een lul en mag hij oprotten. Maar toen het goed was, was het ook goed en dat was niet alleen ondanks van der sar.

Ja deze man heeft in vele dossiers niet goed gehandeld. Zeker afgelopen zomer.

Vele halen daar ook de zaak Nouri bij aan en misschien is dat gedeeltelijk ook zo. Echter wordt er bij zo’n zaak vooral van bovenaf geroepen dat hij bepaalde dingen moet roepen ivm aansprakelijkheid en dergelijke.

Dat soort dingen schrijven de media echter niet want dat verkoopt niet lekker.

Van der Sar heeft een hoop dingen niet goed gedaan, eens!

Maar deze man is ook medeverantwoordelijk voor de prachtige jaren die wij Ajacieden hebben meegemaakt.
Daar ben ik hem dankbaar voor!

Deze man is in hart en nieren Ajacied en verdient gewoon ons respect!

Het ga je goed Ed!

Veel succes in welke functie dan ook!

30-05-2023 13:27

CruijffLegend +4976

Hij kan dus wel goede beslissingen nemen

30-05-2023 13:16

Drukwerk1968 +7111

Hij heeft heel veel goede dingen gedaan voor ajax.

30-05-2023 16:04

Drukwerk1968 +7111

Wat een misselijke vergelijking

30-05-2023 16:55

JanBiesbos +29078

Wellicht goed idee om die externe functie onder een andere functie door te zetten?

30-05-2023 13:05

michaellaudrup +4660

Van die klootviool zijn we af, lekker dan!

30-05-2023 13:03

Henkjanklaas +20643

Veel te lang aangebleven. Onder zijn verantwoordelijkheid zijn zeker afgelopen zomer allemaal spelers gehaald die of niet goed waren of niet functioneerden of beide.
Sinds het vertrek van overmars heeft hij zo veel schade aan gericht, onvoorstelbaar. De man was een fantastische keeper maar iedereen kon zien dat hij de capaciteiten gewoon niet heeft leiding te geven aan onze geweldige club.
Nu is het wachten tot Huntelaar terugtreedt.

30-05-2023 13:03

Simpelishetmoeilijkst +25260

Dat is het precies; .Marc Overmans stond aan de basis van de grote successen, die er bereikt werden, en Edwin profiteerde daar ook van.

30-05-2023 14:41

TheSpecialOne +8908

Dit is Van Der Sar ten voeten uit. Liever zelf ontslag nemen, dan ontslagen te worden. Hij zag de bui natuurlijk al hangen.

30-05-2023 12:52

Juan62 +46242

Hoe verzin je het!
Hij verteld zelf dat hij op is.
Behoefte aan rust,
Genoeg van het domme gedoe erom heen.
Genoeg van alle onzin en shit die over hem heen word gedumpt.

Hij is The special one, niet een anoniempje zonder enige verantwoording achter een toetsenbord

30-05-2023 12:53

TheSpecialOne +8908

Ben jij dat Van Der Sar?!

30-05-2023 12:55

TheSpecialOne +8908

Het ene sluit het andere niet natuurlijk uit...

30-05-2023 13:31

Web +178830

Waren er maar meer zoals Juan 62
Die kun je hier op een hand tellen

30-05-2023 14:27

ratje +3507

Dit is vd Sar. Het seizoen afmaken ondanks dat hij al maanden uitgejouwd en naar de uitgang geschreeuwd wordt door een stel droeftoeters.

30-05-2023 13:25

TheSpecialOne +8908

When the going gets tough, the tough get going...

30-05-2023 13:29

Babangida83 +23930

Ook al zou het zo zijn, het is eervoller om zelf ontslag te nemen, toch? Ook qua premies die je werkgever anders nog af moet dragen. Z'n contract was begin dit jaar nog verlengd.

30-05-2023 14:20

TheSpecialOne +8908

Denk je niet dat zijn zaakwaarnemer nog even zal proberen wat geld mee te krijgen?
Dit soort mensen zorgt over het algemeen goed voor zichzelf.

30-05-2023 14:25

Drukwerk1968 +7111

Och och special one. Duimpje zuigen!

30-05-2023 16:05

TheSpecialOne +8908

@Drukwerk1968 Bonussen, pensioen, vrijgesteld worden van het afkopen contract leaseauto, etc. Dat is nou eenmaal de modus operandi in corporate Nederland. Klaarblijkelijk heb je hier nooit mee te maken.

30-05-2023 17:23

Drukwerk1968 +7111

Ze zijn vaak wel de kop van jut in de media en in hun privé leven door doorgeslagen, zichzelf overschattende supporters

30-05-2023 17:42

Ferd +38535

En dat valt hem te prijzen, de eer aan zichzelf houden ipv ontslagen te worden en daarbij een aanzienlijke ontslagpremie mee krijgen plus een bak negatieve media-aandacht voor Ajax. De stap van een echte Ajacied.

31-05-2023 06:45

Oldstar +5270

Geweldige keeper, als algemeen directeur een lichtgewicht.

30-05-2023 12:51

RadheAjax2021 +17901

Ja snap ik wel dat hij geen beslissingen durfde te maken. Alle beslissingen die hij afgelopen jaar heeft genomen is uitgelopen tot een puinhoop en chaos. Dan zit je niet meer op je plek als Algemeen Directeur. Vd Sar heeft de beste beslissing genomen uit zijn carriere door op te stappen. Hij heeft meer dingen fout gedaan dan goed. Het is daarom ook erg fijn dat er eindelijk wat gebeurd binnen Ajax. Op naar een mooi seizoen!

30-05-2023 12:47

Schip +23491

Hij is niet op zijn plaats als beleidsmaker, maar heeft Ajax wel vertegenwoordigd bij de vergaderingen op Europees vlak, mooie tijden meegemaakt en een desastreus laatste 1,5 jaar. Ik reken maar vanaf de uitschakeling in de CL onder TH en het vertrek van Overmars.

30-05-2023 12:23

Talentje020 +20020

Ik snap het wel, na het vertrek van Overmars kwam hij opeens vol in the spotlights, dat trok hij slecht en maakte ook rare fouten, zijn positie werd steeds meer en meer onhoudbaar

30-05-2023 12:07

NoPants +7492

Is het dat hij in de spotlights kwam, of dat hij verantwoordelijk werd gehouden voor zijn eigen functie, en die van TC en TD?

De TD valt weg omdat hij dickpics rondstuurt en heeft het hele beleid zo in eigen handen gehad dat alles wegvalt. Vervolgens is de tendens in de media en op fora dat de TD dus heel goed was, want zonder hem loopt het niet.

Daar begrijp ik echt niks van.

30-05-2023 12:11

Henkjanklaas +20643

Het is vrij eenvoudig. Zonder er van alles bij te halen: vd Sar miste gewoon de kennis en vaardigheden een goed leider te zijn. Dat was al heel lang duidelijk. Dan is het vragen om moeilijkheden. In feite is hij nu eindelijk, te laat, uit zijn lijden verlost.

30-05-2023 13:07

Rock69 +8411

Wat voor beslissingen heb je dan genomen, kerel. Op het allerbelangrijkste moment stond je er niet! Ik heb zelf het idee, dat je met het opstappen van Overmars in een heel diep gat bent gedonderd. Dat je toen al zuurstof tekort kwam! Je had daadkrachtig moeten zijn op dat moment! Je zag eerder zaken door de vingers met Overmars. Maar puntje bij paaltje, had je vol achter Overmars moeten gaan staan, Sar! Overmars had ook gewoon zijn excuses kunnen maken met desnoods een schadevergoeding aan de gedupeerden. Nu zag Overmars de bui hangen en stapte zelf op. Dit alles was al een rommelige periode binnen Ajax. Na Overmars zijn opstappen heb je mazzel gehad dat ten Hag er nog was. Die ving een hoop op voor jou, Sar! Je was nergens te bekennen! Zelf heb ik altijd de mening gehad, dat je ten Hag maar zo zo vond. Het is gewoon een toptrainer. Dat bewijst hij ook weer bij Manchester United met een CL plaats. Je bent een dikke treuzelkont, Sar. En als jij het nou goed had gedaan de afgelopen tijd, dan stond je opvolger al klaar binnen Ajax.

30-05-2023 12:06

NoPants +7492

Het opstappen van Overmars is de fout van Vd sar? Gaat het wel goed met je?

30-05-2023 12:13

Rock69 +8411

Leer eerst eens lezen, pipo......Lees je het al? Waar staat dat Sar de schuld heeft met Overmars! Hij heeft zaken toegelaten! Of lag je toen onder een steen!

30-05-2023 12:18

NoPants +7492

“ Overmars had ook gewoon zijn excuses kunnen maken met desnoods een schadevergoeding aan de gedupeerden. Nu zag Overmars de bui hangen en stapte zelf op.”

Leer eens schrijven, pipo.

Wiens schuld is het dat Overmars de bui al zag hangen?

30-05-2023 12:20

Rock69 +8411

Alle mensen die ervan wisten binnen Ajax. NRC kwam ermee uit de kast. Binnen een organisatie treed je daadkrachtig op. Niet alleen Sar, maar iedereen binnen het apparaat. Als jij een klap voor je snuit krijgt bij je werkgever, dan stap je toch ook naar je voorman of chef. Of niet dan!

30-05-2023 12:23

NoPants +7492

Men wist dat overmars dat gedaan had, maar besloot er niet mee naar buiten te treden omdat dat zou betekenen dat Overmars weg moest, en hij was heel belangijk voor ajax. Toen NRC er mee naar buiten kwam wist overmars zelf ook wel day het klaar was.

Mensen die denken dat overmars ook zijn excuses had kunnen aanbieden, en in deze tijd nog had kunnen aanblijven die leven echt onder een steen. Hadden we binnen een paar jaar minder sponsor inkomsten dan Feyenoord gehad en was ons imago compleet te grabbel gegooid.

30-05-2023 12:43

JanBiesbos +29078

Wat binnen een club gebeurd of bedrijf hoef je niet 1-1 naar buiten te communiceren Ivm avg / gdpr privacy wet. Je hebt een Company policy waaraan je toetst. Hoeveel mensen sturen nog meer vieze plaatjes naar elkaar? Of dat gewenst was of niet doet niet ter zaken. Wat is daar mee gebeurd? Ik krijg niet zomaar een dikke lul in mijn chat. Gewoon optreden ongeacht des persoons , schorsing boete en weer verder.

30-05-2023 13:14

NoPants +7492

Je hebt gelijk dat je dit niet zomaar naar buiten kan brengen, maar dit topic had sowieso naar buiten gekomen puur om het feit wie het deed en hoe heet dat topic is.

Overmars heeft die fout gemaakt, en het feit dat hij direct opstapte zegt genoeg over hoe hij er zelf naar keek.

30-05-2023 13:24

Juan62 +46242

NoPants
Ik ben bang dat met het kortetermijn geheugen en populisme tgenwoordig ,
met 1 goed Europees seizoen van Ajax het hele Overmars gebeuren op de achtergrond was verdwenen. Succes trekt geld aan.

30-05-2023 17:57

Babangida83 +23930

Na het opstappen van Overmars hebben ze de organisatie een nieuwe vorm gegeven en die vacature van Overmars opgedeeld. En dat terwijl Sar al een hele zware functie had als AD en Harmstra faalde als TD (formeel technisch manager), waardoor Sar het nóg zwaarder kreeg. De functie TD die voor Overmars ook al te veel was en daardoor opgedeeld werd. Niet voor niets dat Hendriks aangenomen werd. Maar ook mét Hendriks, stond Sar nog compleet in de wind.

30-05-2023 14:27

Wheelie +631

Je bent een blijft een topper. 1995 zal ik nooit vergeten. En dat de laatste tijd niet helemaal ging zoals je wilde ligt denk ik buiten je macht. #Jemoetdoenwaarjegoedinbent

30-05-2023 12:06

Multi +33305

Nou dan zal de kans ook wel groot worden dat Bosz als trainer komt en Bogarde ook terug komt. En in dat rijtje past Cruijf dan ook weer perfect.

Wat dat betreft een inkoppertje.

30-05-2023 11:58

JanBiesbos +29078

Klinkt goed jonk mag van mij ook wel komen

30-05-2023 13:15

Wendy.H +6922

Heb het gevoel dat hij naar engeland gaat

30-05-2023 11:57

PJS +4992

Dubbel gevoel. Nu maar hopen dat niet die turngek z'n plaats in neemt. Weg voor Peter Bosz is nu vrij.

30-05-2023 11:56

JanBiesbos +29078

Turngek? Nee hockeyer en chef mission noc

30-05-2023 13:16

Dutch Schaefer +6129

Ik begrijp het wel. Heeft zoveel stront over zich heen gekregen dat hij er wel klaar mee is, en begrijpelijk. Misschien niet de meest welbespraakte directeur, maar wel iemand waarvan ik zeker weet dat hij het allerbeste met onze club voorhad en heeft. Het ga je goed.

30-05-2023 11:51

Bram +2067

Hij heeft fantastisch werk afgeleverd alleen het laatste jaar was het gewoon op. De start met hem en overmars was mooi, eindelijk voetbal bestuurders ipv media geile mensen die alleen op een baan bij ajax uit zijn. Hopelijk komt er een sterke persoonlijkheid als directeur maar wel met een voetbal achtergrond . Ik zou jordi cruijff polsen. En ja die heeft geen ervaring als directeur maar wel veel ervaring inmiddels bij grote clubs en een mooi netwerk.

30-05-2023 11:36

Babangida83 +23930

En dan Kinsbergen ernaast ofzo. Want commercie en technisch beleid zijn toch wel echt twee compleet verschilllende werelden. Nu ik er zo over nadenk zou Cruijff eerst eens een studie moeten gaan doen hierin.

30-05-2023 14:33

Odysseus +14307

Natuurlijk was dde laatste anderhalf jaar desastreus en heeft hij heel veel zaken heel slecht aangepakt. Terecht dat hij z’n verantwoordelijkheid neemt en opstapt.

Maar hij heeft z’n eerste jaren gewoon een prima bijdrage gehad in de succesvolle periode en is daarnaast een legende als keeper.

Kortom, dank voor het moois, nu is het tijd om afscheid van elkaar te nemen en het zou ons sieren als dat zonder alle stront van de afgelopen tijd zou kunnen.

30-05-2023 11:14

Ajax95Duivendrecht +24134

Jammer dat het zo gegaan is, maar eerlijk is eerlijk, dit siert hem dan wel weer. Gewoon vanuit jezelf opstappen, althans, daar heeft het alle schijn van. In mijn optiek ook de enige juiste keuze, heeft de afgelopen twee jaar te veel fouten gemaakt als AD waardoor Ajax nu in een puinhoop terecht is gekomen.

Edje, bedankt voor de mooie jaren 2018-2022 en met name de droomtocht door de CL waar jij onderdeel van was! Je blijft voor mij altijd een Ajax-legende.

30-05-2023 10:56

FGLJN +3889

Tja, dubbel gevoel. Hij heeft veel dingen goed gedaan, is op bepaalde vlakken kundig geweest, heeft veel goede dingen gedaan zoals invloed uitoefenen in de UEFA e.d., is ook erg sympathiek als persoon, en sowieso is een prominente oud-speler op die positie een goede zaak.
Ook vind ik dat hem een aantal dingen onterecht worden verweten.

Aan de andere kant heeft hij echt te vaak de plank misgeslagen met slecht management door helemaal afwezig te lijken zijn wanneer er grote problemen waren (Nouri, de zaak Overmars, etcetera). Voor iemand met zijn positie is dat echt heel slecht, op dat soort momenten is het absoluut nodig dat je er staat.

Toch heeft hij de organisatie samen gebracht, er was een duidelijke en goede visie (sportief, financieel en commercieel) waar de hele operationele top hard voor werkte, en die visie heeft Ajax deze jaren heel veel goeds gebracht. Wie zijn opvolger ook wordt, het moet iemand worden die dat kan doorzetten.

30-05-2023 10:54

Juan62 +46242

Jammer dat Nouri genoemd word
Niemand van ons heeft bij de besprekingen met de advocaten van de familie gezeten.
niemand weet wat daar precies is gezegd.

Wat ik zag was een meelevende emotionele man, die nooit eerder in zijn loopbaan met zulke tragiek te maken had.
In dit soort emoties kan je het eigenlijk dan nooit goed doen

Wat hij fout heeft gedaan in de zaak Overmars weet ik niet, het is niet zo dat Sar met zijn penis liep te zwaaien.

Het etcetera is mij verder onbekend

30-05-2023 11:12

Biss +10230

Welke visie dan precies? Het enige wat ik vd Sar tot vorig jaar heb horen roepen, wat zou getuigen van een bepaalde visie, is dat Plan Cruijff nog altijd gevolgd werd.
Toen het zo zichtbaar was dat Cruijff’s laatste werk bij Ajax weer helemaal verdwenen was, toen de vruchten van zijn werk geplukt waren, kon hij dat niet meer roepen en is er (voor mij) werkelijk geen enkel spoor van enige visie meer te herkennen.
Dus ik zou heel graag meer willen leren over de visie van vd Sar.

30-05-2023 11:48

Babangida83 +23930

Nouri heeft hij door een andere directeur laten oppaken. Dat lijkt mij prima. De operationeel directeur laten doen. Daar zou die man prima bekwaam voor moeten zijn. Het was niet een e.o.a. assistentje die dat deed. Maar van die man hebben ze toen afscheid genomen en Van der Sar heeft toen het dossier Nouri alsnog op een goede manier afgerond. (aldus de advocaat van de familie Nouri).

Precies zoals een goede AD betaamt. Bepaalde dossiers delegeren. Anders heb je zelf te veel op je bord en dat zou zeer slecht zijn.

30-05-2023 14:36

Juan62 +46242

Zo jammer, het lijkt erop dat we weer terug gaan naar af.
De voetbalmannen verdwijnen, korte lijntjes worden weer lang.

1seizoen de klad erin en een enorme lading drek werd over hem heen gegoten, ook hier.
In walgelijke benamingen werd hier over deze club man pur sang geschreven.
De man die mede verantwoordelijk was voor de successen van de afgelopen jaren.
Maar daar bijna geen erkenning voor kreeg, alleen Overmars kreeg hier de credits.

11 jaar van bedreigingen, beledigingen , walgelijke spreekkoren was zijn dank
Zogenaamde supporters hier die met hun chipszak en bier voor de computer het allemaal
wel beter wisten/weten.
De domheid straalde van hun reacties af.

Logisch dat hij ermee stopt, enorm jammer ook, er gaat een bak aan ervaring weg bij onze club
iemand die weet wat het is om in de top te werken, en successen te creeren.

Het blijft jammer dat wij blijkbaar niet weten hoe we met onze corefeeén om moeten gaan.
Respect te hebben.

Personen als De Boer Blind Bergkamp Van Basten VD Sar worden oa hier gekleineerd, en keren daarom de club de rug toe. Respectloos zijn/worden ze behandeld.
Allerlij niet voetbalmensen wurmen zich weer naar het pluche bij de club,
zoals ik boven schreef; Terug bij af...

Ik wil VD Sar bedanken voor zijn zeer succesvolle periode als speler bij ons.

Voor zijn leiding bij de club in zeer moeilijke tijden, en zijn leiding in sportieve hoogtij jaren.
Mijn respect heeft hij.

30-05-2023 10:42

NoPants +7492

Helemaal mee eens. Ik heb hier al zo vaak aan de grootste schreeuwers gevraagd hoe we een AD moeten beoordelen. Op basis van welke prestaties bepalen we of een AD het goed of slecht doet? Komt nooit een zinnig antwoord op.

‘Hij is verantwoordelijk voor dit seizoen’ hoor je vaak. Maar dat hij dan dus ook verantwoordelijk is voor de afgelopen 10 jaar hoor je weer amper. Dat was allemaal overmars, maar het feit dat de TC, TD, en trainer tegelijkertijd wegvielen rekenen we vd sar aan. Mooi man.

30-05-2023 12:08

Juan62 +46242

Het is de waan van de dag wat regeert .
Men blaat derksen en consorten na, zonder zelf na te denken.

Hierboven en aan andere vraag ik ook wat zijn fouten zijn geweest.
De antwoorden (als die er al zijn ) slaan inderdaad nergens op

30-05-2023 12:30

Babangida83 +23930

Enige wat je Van der Sar misschien kunt verwijten, is dat hij de criticasters te serieus heeft genomen. Anderzijds knagen die wel, hoor. Maar dat is Nederland. Als je gaat presteren, dan schreeuwen die ook weer het hardst vóór je.

Als je nu objectief gaat zoeken naar wie de beste AD voor Ajax zou zijn, dan kom je toch weer bij Van der Sar uit. Maar die hebben we dus met z'n allen lopen verrotten.

30-05-2023 14:40

3sterren +20205

Ik ben het voor een heel groot deel met je eens, maar het laatste seizoen, toen Van der Sar solo verder moest, zonder “side kick” Overmars, verliep verre van vlekkeloos …

30-05-2023 15:08

NoPants +7492

Had jij verwacht dat van der Sar het in zijn eentje goed zou doen? Waarom zou ajax tonnen per jaar aan een TD betalen als de AD het ook alleen aan kan?

AD en TD zijn beide gewoon zware functies, het was uitzonderlijk geweest als edwin beide rollen zelf goed had kunnen vervullen.

Vervolgens geeft men aan dat edwin eerder een td had moeten aanstellen, terwijl de rvc aangaf eerst een TC te willen (https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-kent-geen-haast-met-aanstellen-technisch-directeur-en-richt-zich-op-voetbalcommissaris/amp) dus had edwin leuk met een td kunnen komen, maar de rvc moet dat goedkeuren.

30-05-2023 15:13

Web +178830

Geweldig onderbouwd Juan 62
Klasse

30-05-2023 14:30

Robertini +39403

Ik snap beide kanten. Zijn leiding liet het laatste anderhalf jaar natuurlijk wel wat te wensen over, dus ik snap de onvrede. Hij hoefde van mij niet per se weg, maar hij heeft echt fouten gemaakt.

Dat gezegd, de manier waarop was triest, om hem op z'n uiterlijk aan te vallen (flappie noemen) en uit te fluiten bij Steek's afscheid, niet ok, maar helaas is ook dat Ajax.

Hij blijft een clubicoon, en deed het ook echt niet alleen voor z'n salaris, hij heeft echt wel genoeg geld om z'n leven niks meer te hoeven doen. Ik gok dat hij nu naar United gaat, of gewoon lekker een jaartje sabbatical.

30-05-2023 15:42

CruijffLegend +4976

Inmiddels al een beetje bijgekomen van je emoties?

30-05-2023 17:51

TheRiviera +5476

Dat is nou helaas de realiteit wanneer je successen boekt en progressie maakt. Dan komen ineens al die succes supporters uit hun grot die continue janken zodra er wat verkeerd gaat. Ze kijken alleen naar de huidige negatieven en beoordelen mensen binnen Ajax en spelers nooit op hun positieve gewezen diensten.

Je ziet binnen de lijnen hetzelfde gebeuren met Tadic. Hij krijgt alle stront over zich heen vanwege het slechte spel maar desondanks is hij wel weer de meest waardevolle speler van Ajax maar niemand kijkt hier naar. Het seizoen loopt slecht dus mensen zoeken een pispaal. Dat zal altijd de realiteit zijn bij een succesvolle club.

30-05-2023 20:56

Dolblij +45281

Sar heeft uiteindelijk het enig juiste gedaan.

30-05-2023 10:40

Sjaakvaak +26588

Dankjewel Edwin! Veel mooie dingen gedaan voor de club. Jammer van het smetje van dit seizoen maar nog steeds een mooie elf jaar geweest.

30-05-2023 10:38

PetrusKeizer +10739

Hij had ook kunnen zeggen, 'voelde de afgelopen tijd niet goed om geen, of constant foute beslissingen te nemen' . Maar misschien voelt hij dat de komende tijd - alsnog .

30-05-2023 10:38

ratje +3507

Bedankt Edwin, altijd alles gegeven en dat heeft veel opgeleverd. Maar aan alles komt een eind.

30-05-2023 10:36

Elayais +5070

Ik hoor veel over Bosz de laatste dagen, en dat zou zeer zonde zijn als hiermee de weg voor Bosz vrij is. Hij werd ook genoemd bij PSV en dat vond ik erg positief want dan weet je één ding zeker: die winnen niks het komende seizoen. Komt hij naar Ajax weet je ook één ding zeker, wij winnen niks het komende seizoen.

En voordat iedereen begint over de Europa League finale:

1. Als je de wedstrijden tegen Schalke & Lyon nog eens terug kijkt wordt het snel duidelijk hoe ongelofelijk veel mazzel we hebben gehad en dat uitschakeling in beide gevallen niet onrealistisch of onverdiend was

2. Als Davinson Sanchez een serieuze blessure had opgelopen dat seizoen, was je ook klaar geweest want hij heeft enorm veel moeten repareren dat seizoen.

Mocht Bosz het worden, dan laat ik mij heel graag verassen dat het wel een keer goed gaat, maar ik heb niks in zijn carrière gezien waardoor ik daar enige hoop op heb.

Mocht dit de weg vrij maken voor Bogarde om terug te keren, zou ik dat wel toejuichen. Zowel hoe het verdedigend stond als de commentaren van de verdedigers met wie hij gewerkt heeft die jaren laten zien dat daar echt wel goed werk werd geleverd.

30-05-2023 10:36

Sjaakvaak +26588

Zou mij ook graag laten verrassen door Bosz maar zoals je zegt, niets wijst erop dat het een succes gaat worden. In Duitsland en Frankrijk miserabel gefaald en nergens verbetering getoond ten opzichte van het seizoen bij ons.

Bij ons was het 60 minuten mooi voetbal en dan 30 minuten iedereen doodmoe en rampzalig verdedigen. Tactische wijzigingen waren hem vreemd, zie ook de EL finale.

30-05-2023 10:38

Elayais +5070

Het voetbal is spectaculair, het is aanvallend en ik snap dat er na de EL campagne een beeld is ontstaan dat hij een Ajax trainer is omdat het aanvallend was en spectaculair.

Maar het was ook enorm onstabiel, Lyon heeft in beide wedstrijden misschien wel 5-8 100% kansen gehad en gemist. Ook Schalke heeft enorme kansen om zeep geholpen. Het is niet alsof we echt domineerde en er maar 1 mogelijke uitkomst was. Was je eruit gevlogen had je niet kunnen zeggen dat het compleet onverdiend was.

30-05-2023 10:45

koppensneller +5108

Klinkt hoopvol . Iedereen is geschrokken van zo'n k*tseizoen . Gewoon grote schoonmaak houden . Door de gehele organisatie .

30-05-2023 10:34

Sterretje73 +5250

Het drama van dit seizoen begon al toen we amper echt gerichte aankopen deden afgelopen zomer. Ik mis vooral het stuk dat hij een hand in eigen boezem steekt en wat me ook nog dwars zit is dat hij dus tot augustus nog een vinger in de pap heeft. Afgelopen siezoen mag echt niet nog een keer gebeuren dus ik hoop maar dat Sven genoeg backbone heeft om nu al op eigen poten te staan. Jordi heeft op verschillende vlakken ervaring en heeft iig meer met Amsterdam en Ajax dan anderen die voorgesteld worden. Daarnaast heeft hij het bijna overal prima gedaan en is duidelijk gegroeid. Geen idee wie het anders zou moeten doen.

30-05-2023 10:33

DEELM +11891

Edwin bedankt voor je inzet. De rol was je niet op 't lijf geschreven, maar je hebt je stinkende best gedaan. Hopelijk kun je als ambassadeur van club oid betrokken blijven, want je blijft een icoon.

30-05-2023 10:30

OwenStevenDalberg +27504

Ongekend wat deze man allemaal op z'n bordje heeft gekregen in die 11 jaar. Ik kan goed begrijpen dat hij op is. Nouri, Onana, Promes, Labyad, Haller (niet ingeschreven) Overmars en afgelopen weekend Berghuis. Vorige week weer het gezeik over de huldiging van de vrouwen.

Afgelopen seizoen, wat rampzalig was. En de club die nu weer leegloopt. 2 Zaken waar hij uiteraard zelf ook schuldig aan was.

Heel veel zaken waarmee geen enkele AD ooit mee te maken heeft gekregen.

30-05-2023 10:27

leeuw58 +1938

Bosz en Van den Boomen waren al op de hoogte dat Edwin gaat vertrekken.

30-05-2023 10:18

PaulEast +7897

Een verstandig besluit. Ajax staat aan de vooravond van hopelijk weer een nieuwe succes periode. Er is nieuw bloed nodig. Nieuwe moderne inzichten en ervaring en ook nog een Ajax achtergrond…Maar wie??? Zou het zo niet weten. Rijkaard zou mooi zijn maar heeft geen CV die daar op aansluit.

30-05-2023 10:18

Nr.10 +111234

Peter Bosz trekt nu denk ik wel een flesje open, ook al is het nog wat vroeg.

30-05-2023 10:14

Bouke & Nourdin +364

bedankt voor alles Edwin! ik denk dat dit werk uiteindelijk niet bij je past als persoon. te veel gezeik en stress erbij. toen Overmars weg moest had je beter ook kunnen stoppen. prima boegbeeld v d club maar geen technisch functie. hopelijk komt Bosz nu als trainer met Heitinga als assistent. En dan nieuwe algemeen directeur met Ajax achtergrond. en dan niet allemaal (die oud spelers v Ajax) roepen dat hij het ajax dna moet hebben en dan vervolgens zelf als kandidaat nee zeggen.. want daar zijn ze wel goed in hoor. laat die blaaskaak v een Sneijder het maar eens gaan doen.

30-05-2023 10:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.