Van der Sar steunt Schreuder: 'Vele wisselingen maken het extra lastig en dat weten we'

door Bart Veenstra 102

Bron Ajax

Van der Sar steunt Schreuder: 'Vele wisselingen maken het extra lastig en dat weten we'

door Bart Veenstra 102

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar heeft nog altijd de ambitie om met Ajax aan te sluiten bij de Europese top. De Amsterdamse club lijkt op de goede weg, maar de algemeen directeur van Ajax beseft ook dat men er nog niet is. Dat Ajax ieder jaar zijn beste spelers ziet vertrekken, helpt bovendien niet mee.

In het jaarverslag van Ajax, dat vorige week naar buitenkwam, laat Van der Sar weten dat de doelstelling van Ajax is en blijft om structureel deel uit te maken van de Europese top. 'Vanaf 2024 verandert de opzet van de Europese toernooien en wij willen jaarlijks deelnemen aan de Champions League', zegt Van der Sar dan ook.

'We zijn goed op weg, maar we zijn er nog steeds niet, omdat we jaarlijks een aantal van onze beste spelers zien vertrekken', baalt Van der Sar, die in de afgelopen zomer onder meer Antony, Lisandro Martínez, Ryan Gravenberch, Noussair Mazraoui en Sébastien Haller zag vertrekken. 'Spelers die zich in topcompetities willen ontwikkelen. Daardoor moeten wij weer nieuwe spelers inpassen en dat kost tijd.'

Steun voor Schreuder

Ajax sloot het afgelopen boekjaar af met een verlies en de oorzaak daarvan ligt volgens Van der Sar bij de coronacrisis. Een groot deel van de recetteinkomsten bleef uit en daarnaast was er vanwege de pandemie relatief weinig beweging op de transfermarkt. Pas in de afgelopen zomer - nadat het boekjaar 2021/22 al was afgesloten - kwam de transfermarkt weer écht op gang. Zodoende verwacht Ajax over het huidige boekjaar zwarte cijfers te schrijven.

Van der Sar bekijkt het echter ook vanuit de voetbalkant. 'Van sommige spelers weet je dat ze toe zijn aan een stap en dan werken we ook mee', zegt de directeur. 'Maar de wereld verandert en je ziet dat we daar beter op moeten anticiperen. Er hebben veel wisselingen plaatsgevonden en dat maakt het voor een trainer, zeker als je zoals Alfred Schreuder nieuw bent, extra lastig en dat weten we.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4676

Alle twee oprotten.

10-11-2022 18:24

MankeNeliss +9814

Dat wordt voorlopig geen Ajax.
Ed de struisvogel in de bocht, dat voorspeld weing goeds.

05-10-2022 00:29

wijzijndebeste123 +166751

vd sar laat zich dus de komende maanden niet horen. die zal zich verschuilen. n echte leider staat op en grijpt in. h2 eruit. 100 miljoen uitgegeven aan de hand van de zaakwaarnemer van schreuder en tadic. veel te veel betaald voor bergwijn brobbey bassey en behoedt voor de grootste miskoop aller tijden met ocampos door de rvc. schreuder die t weet te presteren om n elftal zonder enige dynamiek en voetbal op te stellen met als resultaat dat je louter via pasveer de lange bal speelt. de grootste thuisnederlaag in decennia tijd terwijl je 100 miljoen hebt uitgegeven. zelfs de boer met n aldi selectie lukte dit niet.

04-10-2022 23:00

afcaslb80 +1466

Edje kappen met die shit!

04-10-2022 22:44

The DutchYank +559

Opzouten met die bullshit! Moet z'n aanstelling goed praten natuurlijk. Gewoon op staande voet ontslaan na deze pot en opnieuw beginnen voor het te laat is!!

04-10-2022 21:42

Craain +5013

Frank de Boer valt ook onder de verantwoordelijkheid van van de Sar... Hij lijkt heel veel op Schreuder. Ik ben er zeker van dat Ajax vanavond tegen Napoli meer van achteruit zullen verdedigen in plaats van voorin druk zetten.

De vorige keer tegen Liverpool is het precies zo zo stond Kudus helemaal alleen voorin.

04-10-2022 20:01

RuffRhythim +24837

Ik geloof ook best wel dat het lastig is als je in een klap tijd zoveel basisspelers kwijt bent, maar des te meer een reden om de nieuwe spelers en de bestaande hap op de juiste posities te zetten en zonder aanzien des persoons de beste spelers laat spelen. Dat gebeurt niet en dat zien Stevie Wonder en Jules de Corte zelfs

04-10-2022 19:23

Artemio +32473

3 maanden is hij al bezig en het is alleen maar slechter geworden qua voetbal. Waarvoor was de voorbereiding dan eigenlijk?

04-10-2022 18:56

Jeyson.R +1776

Logisch zo een reactie...
Misschien te veel linksbuiten in de selectie.
Bergwijn, Tadic en, Ocampos. is toch overduidelijk dat die op links stuk beter voelt. Op rechts alleen Conceicao. Die is te licht en altijd geblesseerd. Van al deze spelers doet Tadic dus het best op rechts.

Waardoor Tadic dus nu ook zuig speel.

04-10-2022 18:51

Web +178830

Dat zou ik ook tegen de buitenwereld zeggen
Als ze binnenskamers maar wel kritisch kijken

04-10-2022 17:18

barry1988 +24100

Meestal als ze roepen wij houden vertrouwen of woorden in die trant dan zal ik maar zorgen dat het tij snel keert als Schreuder zijnde.

Offtopic hoe staat het met het verlengen van de aflopende contracten en dan met name van de talenten?

04-10-2022 16:41

Ajaxisart +18810

Ik heb er totaal geen moeite mee als we in de CL op dit moment tekort komen door alle spelerswisselingen, maar in de Eredivisie mag je met deze selectie gewoon geen punten verspelen. Vergeet niet dat je voor ruim 100 miljoen hebt ingekocht. Die spelers zijn toch beter dan de rechtsback van GAE, mag ik hopen. Waar het om gaat is, dat Schreuder niet de juiste trainer is voor Ajax. Hij hangt nog teveel aan spelers als Klaassen, Tadic en Blind en durft geen harde beslissingen te nemen. Er gaan steeds meer geluiden dat hij binnen de spelersgroep niet serieus genomen wordt en dat zie je ook aan reacties van Klaassen, Blind en Berghuis. Dit is geen trainer die door kan selecteren. Nu ingrijpen en Schreuder ontslaan, is het beste voor Ajax.

04-10-2022 16:15

FrancescosRavioli +15469

Dat zal. Maar als je met 1 van de beste selecties in de laatste 20 jaar zulk afbraakvoetbal speelt, is er over een half jaar nog niks veranderd.

04-10-2022 16:15

Noam +4137

Ze maken het te moeilijk. Tadic gewoon op links zetten, Brobbey in de spits, Bergwijn op Rechts en Kudus achter Brobbey en dan fileer je alle clubs in de eredivisie.

04-10-2022 16:11

FrancescosRavioli +15469

Of gewoon een opkomende back achter Bergwijn met voldoende snelheid (Brobbey of Tadic moet sws spits). Bergwijn speelde eerdere wedstrijden veel beter

04-10-2022 16:16

4Ever14 +6657

Blind en Tadic op de bank, Bergwijn linksbuiten met Wijndal of Baas linksback, Brobbey spits, Conceiçao rechtsbuiten en Kudus op 10.

04-10-2022 17:40

grapje +2335

Lichtgewichten op technisch gebied als van de Sar ,Harmstra en Schreuder zijn de oorzaak voor dit matige beleid afgelopen zomer. Logisch dat hij Schreuder wil zien slagen, van de Sar heeft hem aangesteld.

04-10-2022 16:09

Dolblij +45836

Je hoort pas bij de europese top als je elftal niet elk jaar wordt geplukt, of als dat plukken geen zeer doet, en als je in staat bent om je topspelers structureel binnen te houden. Dat gaat je in de eredivisie gewoon niet lukken, want elke echte topper droomt van de Premier League of La Liga en wil daar spelen.

04-10-2022 14:00

AFCAjaxMidNineties +12850

Lul niet. Eagles thuis moet je gewoon winnen. Wat er ook aan de hand is. Diep beschamend optreden.

04-10-2022 13:48

Superieur +880

Kwakzalvers

04-10-2022 13:44

Mike1 +5392

Als de directeur zijn vertrouwen openlijk uitspreekt over de trainer, weet je in de voetbalwereld dat het tegendeel meestal waar is.

04-10-2022 13:17

MichelBoerebach +29513

Ja, maar niet in Nederland

04-10-2022 16:03

paulis +10342

Twee non-persoonlijkheden met gebrekkige kwaliteiten zullen elkaar niet zo snel afvallen, vooral om zichzelf te beschermen.

04-10-2022 13:16

3sterren +20205

Aldus de Algemeen Directeur die het aantrekken van Lucas Ocampos voor een slordige 20 miljoen en een multi miljoenen jaarsalaris een goed idee vond ...

04-10-2022 13:01

Raoul Circkens +1047

Goed nieuws, zodra de directie publiekelijk achter de trainer gaat staan is het einde meestal in zicht….

04-10-2022 12:56

tijssenajax +14284

Ga je elk jaar met dit excuus komen Edje of ga je het beschouwen als realiteit van een opleidingsclub. En zorgen dat je een trainer aanstelt die het beste uit de spelers haalt en de boel snel op de rit heeft? Het vertrekken van spelers gaat altijd door. En als de trainer het niet heeft, dan nemen we afscheid van hem in het belang van Ajax en de supporters.

Ajax is een opleidingsclub en met het niveau van de eredivisie gaan we geen aansluiting krijgen bij de Europese top structureel. Ik zie Ajax als een mooie opleidingsclub voor jonge talenten en een club waar jeugd een kans krijgt. Een club die aantrekkelijk voetbal speelt en af en toe gaat verrassen in Europa.

04-10-2022 12:51

tdecler +3331

En welke trainer zou dat in jouw ogen moeten doen dan?

04-10-2022 12:54

3sterren +20205

Dat hoeft een supporter toch niet aan te geven wie geschikt is ?
Die kan hooguit een wens / voorkeur uitspreken ...

04-10-2022 13:03

tdecler +3331

Nee, maar ik mag toch naar die wens / voorkeur vragen? Was gewoon benieuwd.

04-10-2022 13:10

Mivado +3329

Slot of die van AZ?

04-10-2022 13:29

tdecler +3331

Slot draait na 2 maanden ook nog niet met een geheel nieuw team, dus die zal dan ook niet geschikt zijn volgens tijssenajax, want die verwacht dat er met een team in opbouw je na 2 maanden al oogstrelend voetbal gespeeld wordt. En die van AZ weet ik niet. Heeft ook nog niet heel veel gepresteerd. Wel een talent denk ik.

04-10-2022 14:56

tijssenajax +14284

Nou, ik denk niet perse aan namen op dit moment. In ieder geval een trainer met lef die achter het Ajax DNA staat: verzorgd en aantrekkelijk combinatievoetbal met kansen voor de jeugd. Een trainer die kijkt wat het team nodig heeft en niet naar status/resultaten uit het verleden.

04-10-2022 15:13

tdecler +3331

En wie zegt er dat Schreuder dat niet is? Kost misschien alleen wat tijd, omdat er weer spelers weggegaan zijn en weer opnieuw gebouwd moet worden. En ook met Rensch en Taylor spelen er weer talenten.

04-10-2022 15:49

tijssenajax +14284

Nee, dat is ook zo. Ik was wel enthousiast dat Schreuder kwam en ik had ook zo iets van hij krijgt krediet. Maar op een gegeven moment wil ik wel wat zien in het veld snap je.

En nogmaals dat bouwen vind ik ook een beetje een dingetje. Ik heb zelf het idee dat sommige trainers dit vrij snel voor elkaar hebben en bij andere duurt het lang of komt helemaal niet. Ik weet niet hoe ik Schreuder in dit opzicht moet inschatten, maar ik ben niet amused over de afgelopen nederlagen/puntverlies en het vertoonde spel.

04-10-2022 15:59

Maikel +6862

Hoezo baalt van der Sar als" ieder jaar een paar van onze beste spelers vertrekken"?
Dacht hij ze te kunnen houden als het buitenland lonkt waar spelers 4 x zoveel kunnen verdienen?
Deal with it Edwin.

04-10-2022 12:46

tdecler +3331

En dan mag Sar er niet van balen?

04-10-2022 12:57

Maikel +6862

Wat heeft deze open deur hier te zoeken?
Was nooit anders.

04-10-2022 13:00

tdecler +3331

Zeker wel. Tegenwoordig vertrekken spelers na 1 of 2 seizoenen. Er waren tijden dat dat niet het geval was. Toen kon je gewoon langer bouwen aan een elftal. Tegenwoordig kan je elk jaar opnieuw beginnen. En ik kan mij voorstellen dat ze daar intern van balen en dat kan ie dan toch gewoon uitspreken. Zie daar het probleem niet van.

04-10-2022 13:06

Maikel +6862

AB1957

Die bedoelt van der Sar niet.

04-10-2022 13:17

401Middenweg401 +6083

Ik snap ook wel dat we ze niet allemaal kunnen houden. Toch baal ik elke keer weer. Dat was al zo met Rijkaard en Van Basten, afgelopen jaren met De Jong, De Ligt, Martinez en Antony nog steeds. Knap dat het jou niets doet.

04-10-2022 13:26

Maikel +6862

Wie zegt dat het mij niks doet?
Ik accepteer dingen die niet te veranderen zijn.
Als jij dit niet kunt moet je om een amerikaanse of Emiratische Investor roepen. Dan kunnen wij ze ook houden. Maar dat wil jij ook niet.

04-10-2022 13:37

401Middenweg401 +6083

Nee, zeker wil ik dat niet. Ik ging er vanuit dat het jou niets doet, omdat Sar er ook eigenlijk niet van balen mag, als ik het goed begrijp.

04-10-2022 14:08

Maikel +6862

Natuurlijk vind ik het net als wij allen klote.
Maar dat is helaas de prijs die we betalen door ons zelf trouw te blijven en niet afhankelijk van Investoren die helemaal niks met geschiedenis, traditie en DNA hebben Middenweg..

04-10-2022 14:13

tdecler +3331

Ik denk dat het grootste probleem de Eredivisie is, waardoor spelers niet langer blijven. En je kwa tv inkomsten te weinig binnen krijgt.

04-10-2022 15:07

AFCACruijff14 +163324

Van mij hoef je Schreuder nu niet te ontslaan, maar een evaluatie in de winterstop mag best wel. Ik vind hem niet veel uitstralen, maar dat is nog niet al te erg. Wat ik wel erg vind is dat hij tactisch niet al te bijzonder lijkt en ook weer net zo eigenwijs als Ten Hag is door met keuzes door te gaan die duidelijk niet werken. En je hoort hoe dan ook nationaal te presteren met Ajax. Afgelopen duels zijn onacceptabel. Ik heb ook vaak het idee dat Schreuder nu wel heel snel op plan b over gaat, wat is lange ballen pompen. Dat is niet onze kracht. Kun je doen vanaf de 85e minuut, niet een half uur daarvoor al.

04-10-2022 12:44

emiel_schipper +878

Vele verkopen maakt het lastig v d sar.en de juiste opstelling.

04-10-2022 12:34

Ajaxisart +18810

Als je voor 100 miljoen aan spelers haalt, mag je niet verliezen van AZ of gelijk spelen tegen GAE. SCHREUDER OUT

04-10-2022 12:30

401Middenweg401 +6083

Wat zou de wereld toch mooi zijn als ik net zo simpel zou zijn als jij.

04-10-2022 12:35

401Middenweg401 +6083

Een bosloop kon je doen in de jaren 60, toen je hooguit 1 wedstrijd in de week speelde en iedereen sigaren rookte. In een jaar waar de overbelasting al zo op de loer ligt vanwege het WK, is het niet zo heel erg handig om te doen, zo vlak voor een CL-wedstrijd. Nog meer goede ideeën?

04-10-2022 13:22

Ajaxisart +18810

Dus jij vindt dat een spelersgroep die in totaal een waarde vertegenwoordigt van ongeveer 200 miljoen zo slecht mag spelen en zelfs punten verliest van een elftal met een totale waarde van een paar miljoen. Wie is er hier nu simpel?

04-10-2022 14:16

401Middenweg401 +6083

Jij. We hebben punten verloren tegen AZ en GAE, dus moet de trainer oprotten. Veel simpeler worden ze niet gemaakt, hoor.

04-10-2022 14:20

Ajaxisart +18810

Kijk naar het vertoonde spel, mafkees. Daar zit toch totaal geen lijn of verbetering in. Nog los van de matige resultaten, zie ik al maanden een zeer zwak, onrustig en onsamenhangend Ajax. Heb jij het idee dat er een echt team op het veld staat met een trainer waarvoor ze door het vuur gaan? Schreuder wordt nu al niet serieus genomen, wacht jij lekker af totdat we nog meer punten hebben verloren en het spel nog slechter wordt, dan kijken we wie er simpel is.

04-10-2022 14:32

Juichtoon +32979

Maar er is ook voor dik 200 mln vertrokken. Dat maakt het team ruim 100 mln zwakker....

04-10-2022 13:29

TweeBenig +5449

Als een directielid van een BVO dit zegt, dan moet je als trainer op je tellen gaan passen.

04-10-2022 12:27

Redrum +96371

Natuurlijk zijn we veel goede spelers kwijt geraakt, maar je krijgt toch sterk het gevoel dat Alfred er een potje van maakt. Met deze selectie mag er echt wel wat beters op de mat gelegd worden.

04-10-2022 12:27

Harold +10593

Daar zijn de spelers debet aan. Die kunnen echt beter

04-10-2022 12:35

Redrum +96371

Je krijgt niet het gevoel dat de spelers er alles uit halen nee. Dan zit er meestal iets niet goed in de groep. Ik mis het spelplezier ook. Uiteindelijk is de trainer daar wel verantwoordelijk voor vind ik. Alfred lijkt in zijn pogingen om iedereen tevreden te houden de grip op de selectie te zijn verloren.

04-10-2022 12:43

Juichtoon +32979

Vooral het gehannes met Brobbey en Kudus is hiervoor exemplarisch.

04-10-2022 13:31

Juan62 +46830

Zoals we de afgelopen jaren wel erg positief waren, zo reageren we nu erg negatief
Het is bijna onmogelijk om altijd bovenaan te staan,.
het kopen van spelers is geen garantie op succes.
Omdat het nu wat minder gaat, zijn VD Sar en co natuurlijk niet in ene koekebakkers die er niets van kunnen

04-10-2022 12:26

JordanAFCA +22481

Keizer werd voor minder ontslagen.

04-10-2022 12:24

AFCACruijff14 +163324

Keizer is gewoon geëlimineerd op een onsmakelijke wijze inderdaad. Neemt niet weg dat hij het niet goed heeft gedaan, maar dat was niet zo gek na het drama met Nouri. Maar na Ajax heeft hij ook niet zo veel meer bereikt dus het is niet dat we de nieuwe Guardiola hebben laten gaan.

04-10-2022 12:45

De3mos +12082

Knikker schreuder er gewoon uit, dat hij niet op de ajax manier gaat voetballen maar eindeloos kansloze voorzetten gaat geven is wel duidelijk, met deefinho op 10.

04-10-2022 12:24

Artemio +32473

Het zou mooi zijn als Ajax onder het bewind van Van der Sar een Europese beker pakt. Het meest logische is de Europa League. Dat is dan toch wel de kroon op het beleid van de afgelopen jaren.

Het allerliefst de Champions League winnen. Dat zou absoluut het mooiste zijn, maar dat is niet realistisch.

04-10-2022 12:22

Gewoon Gijs +18531

Hahaha, echt lastig hoor Go Ahead thuis, laat me niet lachen Edwin

04-10-2022 12:22

Maikel +6862

" aan te sluiten bij de Europese top"

Welke bedoelt hij? De Top 20?
Dan staan we op 18-20
Is niet echt de Top...
Top 10 is pas Top en dat gaat natuurlijk nooit meer gebeuren. Zeg het dan ook niet. Gelooft toch niemand.

04-10-2022 12:19

Bowie +2384

Wat meer leidend is, is het ieder jaar meedoen in de CL en daar vaker wel dan niet er overwinteren lijkt me. De ranglijst hoort erbij, maar is niet leidend.

04-10-2022 15:45

Berghuis +14473

Ten Hag begon ook met een toch wel goed team en had het natuurlijk ook moeilijk de eerste maanden. Maar bij Ten Hag had ik persoonlijk de het gevoel "die gaat het op de rails krijgen", bij Schreuder mis ik dat aan alle kanten..

04-10-2022 12:13

Gewoon Gijs +18531

Selectie was bij Ten Hag ook minder hoor toen hij begon. Blind en Tadic waren er nog niet bijvoorbeeld. Maar wel eens, dat ik geen enkel vertrouwen of indicatie heb dat het beter gaat worden onder Schreuder

04-10-2022 12:22

Nr.10 +111832

Ik vind het nog wat te vroeg om echt in de crisis modus te gaan, en al helemaal om Schreuder af te schrijven. Ook ben ik het er wel mee eens dat je hem wat tijd moet geven om te groeien met een nieuw team, want ik denk dat sommigen niet zo in de gaten hebben hoeveel je in hebt geleverd met het vertrek van spelers als Martinez en Antony. Ten Hag had ook een half seizoen nodig. Maar ik vind wel dat je een trainer ook altijd moet kunnen af rekenen op resultaten. Vanavond wordt lastig, maar overwintering in de CL moet wel in zicht blijven.

04-10-2022 12:10

MarkP +21854

Na uitschakeling cl en nog paar verliespartijen in de competitie zal vd sar hem niet meer steunen.

04-10-2022 12:04

Benleiden +7280

Er is vanalles mis met Schreuder, hou toch op Edje.

04-10-2022 11:38

Rolo +13853

Als je AS moet geloven is er met iedereen wel wat. Ten Hag in het begin ook....
Zelfs Ibrahimovic werd naar de tribune gewezen door een hoop supporters.. Maar goed,...

Overmars riep een aantal jaar geleden van een tussenjaar, toen knalde Ajax door het plafond en presteerde ze bovenmaats. Misschien moet je nu wel van een tussenjaar spreken gezien alle wijzigingen. Is ook geen schande. Echter, gezien de kwaliteiten moet je wel mee kunnen doen om het kampioenschap, en dat ga je ook doen.

04-10-2022 11:44

Benleiden +7280

Je moet AS ook niet op alles geloven, maar het is wel de algehele mening dat Schreuder echt ondermaats presteert en zichzelf ook profileert als een totale clown.

04-10-2022 13:14

Rolo +13853

Wie zou dit stokje over moeten nemen dan? Bosz zie ik totaal niet zitten met het kamikaze voetbal. 60% Rept hier over Bielsa, op diverse plaatsen zelf opgestapt na onenigheid, resultaten die niet over naar huis te schrijven zijn met teams waarmee iedere andere trainer dezelfde resultaten haalde en alleen bij Leeds een hoogtepunt bereikt heeft?

04-10-2022 15:27

Benleiden +7280

Ik zou het niet weten. Schreuder is het iig niet.

Slot had de perfecte kandidaat geweest, maar nu niet meer haalbaar. Had Ajax nu maar gewoon die paar miljoen betaald aan Feyenoord. Maarja, we kozen anders…

04-10-2022 15:42

Bowie +2384

In de maanden rond het vertrek van Ten Hag was Schreuder juist de man om wie het hardst werd geroepen hier. Zo zie je maar weer hoe snel de wind kan draaien hier

04-10-2022 15:47

Benleiden +7280

Ik heb daar aan meegedaan, althans niet geroepen. Ik vond het echter wel een logische keus, alleen ik sta maar aan de zijlijn. Nu heb ik gezien dat hij het niet is.

04-10-2022 21:30

willem1958 +8936

Er is toch iets mis als je voor 100 miljoen aan spelers binnenhaalt en dan niet goed voetbal laat zien.
Dat niet alle automatismes er meteen zijn dat kan maar er is meer wat niet goed gaat op het moment, ik beschouw het maar als een tussenjaar en wellicht als Schreuder na dit seizoen vervangen wordt dat we volgend jaar weer een beter Ajax gaan zien.
Want Schreuder kan niet zo doorgaan met continue grote spelers uit de wind houden en in commentaar na de wedstrijden die niet goed zijn van die prietpraatjes ophangen waarvan iedereen kan zien dat ie zich verschuilt en zich niet duidelijk uitspreekt of een keertje uit z'n vel springt als Ajax het weer op halve kracht denkt te kunnen.
Ik heb 'm nog geen één keer kwaad zien worden maar alles wordt met de mantel der liefde bedekt, alleen maar van die sociaal correcte mediapraatjes.
Praatjes zoals Tadic die de bal goed vasthoudt terwijl hij lang z'n niveau niet haalt van wat we in het verleden van hem zagen en over Ocampos vertellen dat ie na een half uur er steeds beter in kwam terwijl iedereen ziet dat die niets toevoegt aan het Ajax spel.
Als Ajax weer mee wil doen met de top dan moeten er beslissingen genomen worden en niet van dat halfzachte gedoe wat je van Schreuder ziet.

04-10-2022 11:37

BennievdBuurt +893

Gisteren ook weer de persconferentie gezien van schreuder. En ik zie vanaf het begin al dat hij echt een boertje is in de grote stad beland en die gewoon erg on de indruk is van alles hoe groots ajax is. Hij trapt alleen maar open deuren in en zegt geen 1 keer iets waarvan je denkt: hee hij geeft ze mening. Ik vreet me echt op als ik die bange antwoorden van hem zie elke keer en nooit echt ze mening geeft. Ik vind het geen ajax trainer en hij mag heel snel pleite van mij.

04-10-2022 11:32

eros +4846

Oscampos retour afzender

Donny en Ziyech terug naar Ajax

04-10-2022 11:26

Stefansuarez +19110

Tsygankov of bailey voor de diepgang

04-10-2022 11:40

RichardWitschge8 +5253

Pfff elke keer weer dezelfde smoes als de resultaten tegenvallen.

04-10-2022 11:25

Stoffel +18576

Schreuder gaat de kerst dus niet halen

04-10-2022 11:20

Artemio +32473

Dat is goed nieuws.

04-10-2022 12:23

Tov +1798

Als van der Sar nu al begint om begrip voor de trainer op te brengen betekent dat toch meestal dat er al voorzichtig een beginnetje is gemaakt met een zaag richting de stoelpoten van Schreuder.

04-10-2022 11:16

Qifesh +24917

Glazen bollenwasser

04-10-2022 11:32

Artemio +32473

Van de Telegraaf gaat het gezaag niet komen.

04-10-2022 12:24

Adam24 +39443

Ik verwacht echt geen wonderen van Schreuder, maar ik mag toch hopen dat er kritisch wordt gekeken naar de manier waarop hij de spelers inpast die hij wel tot zijn beschikking heeft? Schreuder maakt er in de voorste linie en in de achterste driehoek (met Alvarez) een zooitje van.

Ik denk dat iedere modale trainer in ieder geval niet minder zou presteren met het huidige materiaal als Alfred Schreuder.

04-10-2022 11:14

Dennis129 +11894

Tamelijk bizar dat de transfer van Haller perse naar het nieuwe boekjaar getild moest worden.
Ben heel benieuwd naar de logica hierachter.
En dat gejank over al die nieuwe spelers ben ik ook wel klaar mee. Rensch, Brobbey en Taylor zaten gewoon al bij Ajax en eigenlijk zijn alleen Bassey en Bergwijn nieuw van de basisspelers.
Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.
Schreuder kan eens beginnen met een beetje druk te gaan zetten en zeker in de eredivisie alle ploegen bij de strot te pakken. Maar nee...
Amsterdamse bluf hebben we niet meer. Schijnzekerheid en laf voetbal des te meer.

04-10-2022 11:14

Adam24 +39443

Zou dat niet te maken hebben dat een financieel verlies belasting technisch weleens voordelig kan zijn en ondertussen het budget voor dit jaar flink wordt opgekrikt?

04-10-2022 11:16

Dennis129 +11894

Je kan belastingtechnisch beter het ene jaar break even draaien en het jaar erna een kleine winst dan het ene jaar verlies en het jaar erop een gigantische winst. Het budget wordt ook niet hoger. Geld dat je al binnen hebt kan je juist begroten voor het nieuwe seizoen en geld dat je nog niet binnen hebt juist niet.

04-10-2022 11:18

Adam24 +39443

Maar als je het geld uitgeeft, heb je geen gigantische winst...

04-10-2022 11:20

Dennis129 +11894

kijk anders even op transfermarkt naar het transfersaldo van Ajax dit jaar

04-10-2022 11:22

Adam24 +39443

Dat is ten eerste niet je enige winst en verliesrekening en ten twee is er nog een lange periode voor de boeg.

04-10-2022 11:22

Dennis129 +11894

als je het niet snapt houdt het op.

04-10-2022 11:25

Adam24 +39443

Oké, Dennis!

04-10-2022 11:37

Knalpot +3666

3 jongens van net of geeneens 20 waarvan er twee een 25-jarige en een 28-jarige (met veel europese en of interland ervaring) moeten vervangen dan lever je gewoon in. Bassey is misschien 22 maar heeft ook maar net aan een volledig seizoentje op een beetje niveau meegevoetbald.

04-10-2022 12:09

Dennis129 +11894

Uiteraard lever je in. Flink ook. Maar het is niet zo dat alle automatismes weg hoeven zijn. Die jongens kennen hun medespelers al en hun medespelers kennen hun.
Er wordt veel te gemakkelijk gewezen naar het aantal vertrokken spelers. Terwijl het veel meer ligt aan de ongelooflijk laffe tactiek zonder enige druk van schreuder.

04-10-2022 12:51

Knalpot +3666

okay, ik ben ook geen fan van alfredje hoor vond alleen dat een kleine nuancering wel even geplaatst mocht worden waarom het niet allemaal zo makkelijk gaat na die eerste weken waar het hier toch vaak alweer veelt te veel hosanna was.

04-10-2022 13:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.