[Update V] Romano meldt 'here we go' voor Mikautadze: 'Georgiër in Amsterdam om transfer af te ronden'

door Jon van Dam 5269

Bron De Telegraaf, Voetbal International, Fabrizio Romano

[Update V] Romano meldt 'here we go' voor Mikautadze: 'Georgiër in Amsterdam om transfer af te ronden'

door Jon van Dam 5269

Bron De Telegraaf, Voetbal International, Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Ajax heeft Georges Mikautadze op het oog als alternatief voor Thiago Almada, zo meldt De Telegraaf zaterdagavond. De Amsterdammers zien in de 22-jarige Georgiër van het Franse Metz een optie mocht de komst van Almada niet mogelijk blijken te zijn. Mikautadze zou zo'n tien miljoen euro moeten kosten.

Het eerste contact met Mikautadze is volgens de krant al gelegd door Ajax. Directeur voetbalzaken Sven Mislintat schaakt zo, met nog minder dan een week te gaan voor het sluiten van de transfermarkt, op meerdere borden voor de nummer tien-positie. Hiervoor lijkt Almada de eerste keus te zijn van de Amsterdamse club.

De interesse in de Georgiër als alternatief voor de Argentijnse aanvallende middenvelder kan als verrassend worden gezien, want Mikautadze staat meer bekend als spits dan als middenvelder. Voor Metz en zijn vorige werkgever Seraing scoorde hij 61 keer in 101 wedstrijden en gaf daarnaast 14 assists, voornamelijk op het tweede niveau van Frankrijk en België.

'Almada moet inclusief bonussen ruim twintig miljoen euro kosten' 

De Telegraaf schrijft dat Mislintat ervan uitgaat dat Almada, uitkomend voor Atlanta United in de Major League Soccer, inclusief bonussen ruim twintig miljoen euro moet kosten. Om dit bedrag te kunnen spenderen zal eerst toestemming gegeven moeten worden door de Raad van Commissarissen en financieel directeur Susan Lenderink, zo weet het medium.

Update - 15.15 uur (27 augustus) - 'Ajax in gesprek met vertegenwoordiging Mikautadze en FC Metz'

Een Georgische belangenbehartiger van Georges Mikautadze zou in Nederland zijn om te spreken met Ajax over een eventuele transfer van de speler van FC Metz naar Amsterdam. Dat weet Voetbal International te melden. Het medium schrijft dat de verwachting is dat de transfer in een stroomversnelling kan raken, daar Ajax in gesprek is met zowel de vertegenwoordiging van Mikautadze als met FC Metz. De aanvallende middenvelder ligt tot de zomer van 2026 vast bij zijn huidige werkgever.

Update II - 0.00 uur (28 augustus) - 'Mikautadze zet in op transfer naar Ajax; onderhandelingen volop gaande'

Georges Mikautadze heeft in zijn directe omgeving zijn voorkeur uitgesproken om een transfer naar Ajax te maken, zo weet Voetbal International. De mogelijke komst van de spits naar Amsterdam hangt volgens het medium nu af van de lopende onderhandelingen tussen de Amsterdammers en FC Metz, waar Mikautadze onder contract staat.

Update III - 18.15 uur (28 augustus) - Romano bevestigt: Mikautadze ondergaat dinsdag medische keuring bij Ajax

Georges Mikautadze ondergaat dinsdag zijn medische keuring bij Ajax, zo weet transferjournalist Fabrizio Romano te bevestigen. Ajax bracht eerder een bod uit van vijftien miljoen plus vijf miljoen aan bonussen. FC Metz deed een tegenbod van zeventien miljoen plus drie miljoen aan bonussen, zo weet De Telegraaf toe te voegen. De onderhandelingen tussen Ajax en FC Metz bevinden zich nu in de afrondende fase en dus kan Mikautadze zich bijna officieel Ajacied noemen.

Update IV - 10.55 uur (29 augustus 2023) - 'Ajax heeft transfer Mikautadze rond en troeft concurrentie af'

Ajax heeft de deal voor Georges Mikautadze rond, zo meldt Voetbal International. Met de komst van de spits van FC Metz troeft Ajax behoorlijk wat clubs af, aldus het medium. Te lezen valt dat Stade Rennes, Olympique Lyon, Tottenham Hotspur en een Italiaanse topclub probeerden om Mikautadze in te lijven, maar de Georgisch international wilde na de gesprekken met Ajax-directeur voetbalzaken Sven Mislintat alleen maar naar Ajax.

Bronnen rond de onderhandelingen geven aan dat Ajax een vast bedrag van ongeveer zestien miljoen euro betaalt voor Mikautadze. Middels bonussen zou dat bedrag nog met enkele miljoenen euro's kunnen oplopen. Volgens Franse bronnen tekent hij na zijn medische keuring - mits hij die doorstaat - voor vier jaar in Amsterdam.

Ajax ziet Mikautadze als een multi-inzetbare aanvaller die na het vertrek van Dusan Tadic en Mohammed Kudus voor doelpunten moet zorgen. Om die reden stond hij bovenaan de lijst van Mislintat en niet Thiago Almada. 'De spelmaker van Atlanta United wordt door Ajax zeker als interessant gezien, maar gold gezien de specifieke behoefte aan goals niet als eerste target.'

Update V - 16:10 (29 augustus 2023) - Romano meldt 'here we go' voor Mikautadze: 'Georgiër in Amsterdam om transfer af te ronden'

Volgens de Italiaanse transferjournalist Fabrizio Romano is de transfer van Georges Mikautadze naar Ajax rond. De Georgische speler van FC Metz is momenteel in Amsterdam om zijn overgang af te ronden. Ajax is het met zowel Mikautadze als FC Metz eens over de transfer waarbij een bedrag van zestien miljoen is gemoeid. Door middel van bonussen kunnen er nog extra miljoenen richting de Franse club gaan. Romano meldt tegelijkertijd dat er een streep kan door de transfer van Thiago Almada. De Argentijns international van Atlanta United komt zodoende niet naar Amsterdam.

Bestel nu iets uit de nieuwe 3rd casual collectie van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Richard Duizer +237

Richard Duizer +186

Ach ja we beginnen volgend jaar weeeer. Sven zal dan weg zijn en Stijn ook. Hopelijk komen we dan weer goed van al deze aankopen af en geven we voortaan de jeugd de kans met 2 of 3 echte toppers zoals sutalo bijvoorbeeld en geen jongens uit 2e competities. Normaal ben ik altijd optimisch maar dit wordt echt niks dit jaar.

28-08-2023 20:28

18-09-2023 15:40

Ajax34 +4025

Schiet mij maar lek. Maar we gaan van 1 spits naar 3 spitsen. Een extra middenvelder met kwaliteit vinden de RVC te duur of een speler voetbalt opeens in en verkeerd land volgens de heren . Wat is 20 of 30mil als je er 70 tot 80 voor terug krijgt. Met een goede versterking op het middenveld speelt Ajax altijd om het kampioenschap.

30-08-2023 08:24

twynestar +28323

Mike je plan werkt, hier is er weer een.

30-08-2023 10:49

TheRiviera +5476

Tot nu toe is dit wel de meest aparte transfer. Ongeacht dat hij ooit eens heeft gespeeld als linksbuiten en rechtsbuiten is dit toch wel puur een spits. Het is een directe concurrent voor Brobbey. Daarnaast ga je bij deze transfer ook meer vraagtekens zetten achter de transfer van Akpom. De club wilt een spits dus ze halen Akpom en daarna halen ze weer een spits en word er nog gesproken van het halen van een rechtsbuiten.

Het gaat nog druk worden in de spits bij Ajax. Of Steijn moet ineens met twee spitsen gaan spelen.

30-08-2023 06:29

Runnerlex +1729

Of brobbey word op het laatste moment verkocht🥴

30-08-2023 07:01

FrancescosRavioli +15227

Ik zie hem op beeldmateriaal veel vanaf links komen. Hij is in ieder geval rechtsbenig.

Wat opvalt is dat die wel heel makkelijk wegdraait, snel is en een goed schot heeft in het beeldmateriaal. Die dribbel is ook niet mis.

Als die ook buitenom (op rechts) kan heb je gewoon een goede speler.

Ik snap alleen niet waar de drang vandaan komt om allemaal spelers te halen die linksbuiten het beste renderen. Als die ook goed is in de spits vind ik dat.prima, want het is een andere spits dan Brobbey en hij is technisch genoeg voor ons om daar te spelen.

30-08-2023 07:53

TheRiviera +5476

Ik snap uberhaupt niet waarom de club een spits koopt nadat het een spits heeft gekocht. Ondanks dat sommige mensen claimen dat Akpom niet echt een spits is word hij wel zo gebruikt en is hij daar ook voor gehaald. Hierdoor krijg je het gevoel dat Ajax intern misschien vond dat Akpom verkeerd was gescout en misschien een tweede optie heeft gehaald als vangnet.

Of misschien hebben ze zichzelf intern bedacht over zijn positie en gaan hem meer gebruiken als aanvallende middenvelder. Het zou verklaren waarom Sven claimt dat Almada nooit eerste keus is geweest haha.

30-08-2023 16:34

AJAXINMYHEART +21815

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Johan Inan

Voor de nachtbrakers/vroege vogels: transfer Georges #Mikautadze is dinsdag laat afgerond. #Ajax maakt deal (16+3M) 's morgens bekend. Daarna traint Georgische aanvaller meteen voor t eerst mee. Geldt ook voor Chuba #Akpom, die naast Ch'ship-award ook werkvergunning beet heeft.

30-08-2023 03:25

Ricoteb +53174

Vooral ook lekker dat Akpom eindelijk mee kan trainen. Betwijfel of ie qua fitheid meteen al mee kan doen tegen Fortuna, maar dan heeft ie nu tenminste 2,5 week om echt topfit te worden en met een groot gedeelte van de groep te trainen. Zou toch mooi zijn als Ajax volgende week 1/2 oefenwedstrijden kan plannen tijdens de interland periode. Met zoveel nieuwe jongens lijkt me dat geen overbodige luxe.

30-08-2023 07:17

FrancescosRavioli +15227

Als je niet fit genoeg bent om mee te doen tegen (met alle respect) Fortuna, dan heet je Ihattaren.

Zo'n wedstrijd als Fortuna is juist een goede pot om wat minuten te maken. Al zijn het er maar 30.

30-08-2023 07:55

henkie58 +2043

Deze jongen wordt een ware sensatie in de Arena! Let op!!!!!!!

30-08-2023 00:22

babanightshift +8999

Ik begin ontwenningsverschijnselen te vertonen, ik smacht naar de Svenshake

30-08-2023 00:03

FrancescosRavioli +15227

#Suddenlygay.

30-08-2023 07:56

Sense of.H +5438

16 Miljoen ik ruik een Sulejmani

29-08-2023 23:14

FrancescosRavioli +15227

Tja. Of een Anthony.

30-08-2023 07:57

Dondy +1877

De 16 miljoen voor Sulejmani destijds zou nu relatief een bedrag tussen de 30 en 40 miljoen zijn

30-08-2023 13:10

babanightshift +8999

Off Topic: het is ergens onbegrijpelijk dat er in de media lacherig tot skeptisch gesproken wordt over Akpom, de beste speler van de Championship afgelopen seizoen. Danjuma speelde bij Bournemouth in de Championship en daarvan werd achteraf ook gezegd dat het vreemd was dat hij over het hoofd werd gezien

29-08-2023 22:46

AJAXINMYHEART +21815

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1149679/ajax-spits-akpom-wint-prestigieuze-prijs-haaland-uitgeroepen-tot-beste-pl-speler.html

29-08-2023 22:40

MPAjax +8408

Akpom ziet eruit als een modelprof, klasse straalt ervan af

29-08-2023 23:09

AFCACruijff14 +161449

Wat is die Driessen toch een kneus. Is vorig jaar ook aan Utrecht aangeboden en zij wilden hem niet. Ja hoor, die konden ze echt betalen.

Falentijntje probeert echt alles te downgraden.

29-08-2023 22:15

Carrerdecasp +8167

Mooiste is nog dat hij zegt dat Ajax een verhaal “spint” over dat Tottenham etc. hem wilden hebben, om Mislintat in een positief daglicht te zetten 😂 De wereld op zijn kop 🥲

Overigens kwam dat van Reon Boeringa. Die zou dan Mislintat willen helpen ofzo? Ze lijken echt wanhopig om zich heen te slaan bij de Telegraaf.

29-08-2023 22:19

AFCACruijff14 +161449

Valt me nog mee dat de TG niet roept dat Sven een voormalige neo-nazi is ofzo. De TG kent geen enkele schaamte meer, alles om de mensen kapot te maken die zij niet mogen.

Zou me kapot schamen als ik zo'n rioolkrantje was.

29-08-2023 22:22

MPAjax +8408

Ze deden het al maar nu valt het meeste op

29-08-2023 23:10

Mokumsfinest +834

Als ik een abonnement op de Telegraaf had gehad, dan had ik hem 100% opgezegd

29-08-2023 23:22

NickFuentes88 +58

Dan zou ik Sven nog harder supporten tbh.

30-08-2023 01:07

FrancescosRavioli +15227

Dat kunnen ze gezien het NSB verleden van de TG beter niet doen.

Ze hebben ook gezien wat Steijn tegen van Hooijdonck heeft gedaan. Die weten precies tot hoever ze (juridisch gezien) kunnen gaan.

30-08-2023 07:58

Mokum31 +6128

Ik hoop dat onze aankopen de hele eredivisie kapot schieten
Lach ik me eigen de kolere

29-08-2023 22:42

Frenk1e +105

"Ik hoorde dat" een veel gebruikte zin door Valentijn.

29-08-2023 23:04

Arjuna +3732

'Dat kan toch niet anders?'

29-08-2023 23:09

FrancescosRavioli +15227

Dar is z'n doopnaam.

30-08-2023 08:00

Robertini +39228

Driessen spreekt vaak onzin, maar vorig seizoen was zijn marktwaarde maar 3 miljoen volgens transfermarkt, dus had best gekund. Zelfs als het waar is, zegt het echter niet veel. Utrecht staat nou niet bekend om hun goede transferbeleid en het gebeurt wel vaker dat kleinere clubs een speler niet halen, waarna hij bij een grotere club wel slaagt.

Zo hadden wij Lobotka kunnen hebben voor een koopje, maar speelt hij nu heel goed bij Napoli.

29-08-2023 23:13

FrancescosRavioli +15227

We hadden Lobotka gewoon. Hij ontwikkelde zich alleen niet zo goed als in Napels.

30-08-2023 08:01

Robertini +39228

We huurden hem, maar vonden hem niet goed genoeg om te kopen.

30-08-2023 08:33

Fchennep +54

Ok de selectie ziet er dan zo uit

Keeper:
Rulli (niet fit)
Gorter
Ramaj
Pasveer
Setford (Jeugd)

Rechtsback:
Rensch
Gaaie
Gooijer (Jeugd)

Rechts centraal
Sutalo
Medic
Kaplan (niet fit)
Aertsen (Jeugd)

Links centraal
Hato
Avila
Kaplan (niet fit)
Milovanovic (jeugd)

Linksback
Avila
Wijndal
Salah-Eddine

verdedigend middenvelder
Tahirovic
Van der Boomen
Vos
Taylor

Nummer 8
Van der Boomen
Taylor
Berghuis

Nummer 10
Taylor
Akpom
Berghuis
Bergwijn
Klaassen
Mikautadze
Hlynsson (jeugd)
Misehouy (jeugd)

Rechtsbuiten
Berghuis
Mikautadze
Forbs
Godt

Spits
Brobbey
Mikautadze
Akpom
Rasmussen (jeugd)
Bergwijn

Linksbuiten
Bergwijn
Forbs
Godt (Jeugd)
Mikautadze
Van Axel Dongen (Jeugd)

Op 10 hebben we mijn inziens teveel mensen.

29-08-2023 22:14

OwenStevenDalberg +27489

Op 10; Teveel mensen, te weinig specialisten.

29-08-2023 22:37

MPAjax +8408

HillemvanWanegem weet wel beter, zijn sws niet voor 10 maar voor meerdere posities voorin en verschillende rollen en tactieken

29-08-2023 23:12

Dubbelvla +8439

Ja als je gewoon iedereen die ooit geroken heeft aan een 10-positie daar neerzet, dan heb je er wel veel ja

29-08-2023 22:52

Robertini +39228

Klaassen wordt denk ik nog verkocht of afgekocht, daarnaast denk/hoop ik niet dat Bergwijn ooit op 10 gaat spelen en hoop ik dat Berghuis ook op rechts komt.

29-08-2023 23:16

jordy888 +3157

Bergwijn is geen 10.

30-08-2023 00:23

Ricoteb +53174

Voor de mensen die het even hadden gemist, Valentijn heeft weer eens z’n medicijnen niet genomen.

- VI liegt erover dat Mikautadze in belangstelling van clubs als Rennes, Spurs en Lyon stond. Dat werd alleen zo geschreven om een wit voetje te halen bij Mislintat.
- VI liegt dat Mikautadze alleen naar Ajax wilde, alleen maar een wit voetje halen.
- Mikautadze zou vorig jaar zijn afgewezen door Utrecht want die vonden hem niet goed genoeg.
- Mikautadze heeft het leuk gedaan op het tweede niveau, maar dan had je net zo goed Verheyd of Henk Vreeman kunnen halen.
- Ajax heeft tot nu toe alleen maar kneusjes (letterlijke woorden) gehaald.
- Ajax had eerst dure spelers als Almada en Sutalo moeten halen, dan pas de kneusjes. Nu is er geen geld meer voor de échte versterkingen.
- Van den Boomen zat afgelopen donderdag op de bank, dus is geen versterking.
- Forbs heeft pas 1 keer basis gestaan, dus is geen versterking.
- De RVC wil vooral een AD aanstellen om Mislintat aan banden te leggen.
- Van Halst is een belachelijke keuze, want die kan vanuit de RVC Mislintat ook al niet onder controle houden.
- Ajax moet Michael Kinsbergen vragen totdat Kroes kan beginnen.

Dat we als ajax zijnde nog steeds interviews aan dat rioolkrantje geven.

29-08-2023 22:08

AFCACruijff14 +161449

Kinsbergen werkt zover ik weet bij AZ. Bedankt, Valentijn.

29-08-2023 22:16

Robertini +39228

Kinsbergen is sinds 2019 weg bij AZ volgens LinkedIn. Niet doen verder, maar toch.

29-08-2023 23:19

Steffa23 +849

Waar kan ik dit terugvinden

29-08-2023 22:19

Ricoteb +53174

Telegraaf.nl hebben ze zo’n filmpje opgenomen. Dus je kan ook nog even naar dat smakelijke gezicht kijken terwijl ie onzin verkondigd

29-08-2023 22:28

Gewoon Gijs +18378

Over Almada heeft hij toch gelijk? Zo'n speler wil je. Die vrije trappen, heerlijk

29-08-2023 22:58

Balgevoel +30857

Hopelijk halen we de volgende rechtstreeks uit Argentinië. Almada is een prachtspeler, maar MLS -> bijna iedere Europese competitie een hele forse stap. En om en nabij € 30mio helaas ook best wel een groot risico...

29-08-2023 23:04

Robertini +39228

Zo was Landon Donovan in Amerika altijd een geweldenaar, maar is hij bij Leverkusen, Bayern en Everton gefaald. Succes in de VS is echt geen garantie.

29-08-2023 23:21

Ricoteb +53174

Tuurlijk is Almada een goeie speler en had je die er heel erg goed bij kunnen hebben. Maar is ie zo goed dat je het hele budget aan hem moest besteden? Dat lijkt me niet. Zeker als je ziet dat je nu 10 spelers hebt gehaald, en eigenlijk zijn ze allemaal noodzakelijk.

29-08-2023 23:42

SpartakAmsterdam +5521

Freddy Adu, de nieuwe Pele, Cruyff en Maradona in één.

30-08-2023 00:06

jordy888 +3157

Haha zelden zo'n gehypte speler gezien. Die kon er echt niets van.

30-08-2023 00:25

TheRiviera +5476

Niet een minder risico dan nagenoeg 20 miljoen neerleggen voor een spits dat grotendeels naam heeft gemaakt in de Lique 2. Of nagenoeg 15 miljoen neerleggen voor een spits uit de Champions Ship.

Daarnaast word Almada is een groot talent gezien. Kans is groot dat hij snel rond de 100 miljoen waard is in de huidige markt als hij 2 goede seizoenen op de Europese velden had gespeeld.

30-08-2023 16:28

TheRiviera +5476

Success bij geen een club ongeacht het continent is geen garantie.

30-08-2023 16:29

woutpeters08 +3036

De paniek die hier weer toeslaat gaat echt helemaal nergens over

29-08-2023 22:02

SpartakAmsterdam +5521

Dat gebalsemde lijk van de Telegraaf meld dat hij vorig seizoen nog bij Utrecht is aangeboden maar die hadden geen interesse. Geloof het maar want de heer Driessen zegt ‘Ja echt!’ na de vraag van de lachende mandarijn Pim Sedee of dit echt waar is.

Alle andere clubs zoals Hotspur die interesse hadden nu. ‘Ja dat spint Ajax zo omdat het dan lijkt alsof ‘de technisch manager’ goede zaken doet’. Meneertje moet het allemaal maar zien. Het is natuurlijk belachelijk dat ze hem niet bellen voordat ze spelers aantrekken.

29-08-2023 21:34

MauriceSteijnIstheBest +388

Utrecht haalt sowieso geen talenten, als hij 32 was geweest en op zijn retour hadden ze hem direct binnen gehengeld

29-08-2023 21:40

Boegroe +5854

Ja was aangeboden en niet goed genoeg dus gingen ze maar voor Bas Dost de topper. Heel logisch allemaal.

29-08-2023 22:12

MPAjax +8408

Bij Utrecht aangeboden maar Silbebauer had hem afgewezen op advies van Sneijder natuurlijk

29-08-2023 23:16

Dolblij +45073

Welkom Georges, hopelijk ben je dé diamant uit het oog van Sven.

29-08-2023 21:31

barry1988 +24018

Als de woorden van Arveladze ook maar voor de helft kloppen dan heb je niet alleen de beste verdediging maar ook aanval van Nederland!

Nu zorgen dat het team op elkaar ingespeeld raakt. Dan kan het een heel mooi seizoen worden.
Ik had wel verwacht dat Mislintat het goed zou doen......maar wat hij deze zomer heeft gedaan is fantastisch. Hij heeft er een goede uitgebalanceerde selectie neergezet en ook nog even bijna alle schade van vorig seizoen opgeruimd.

29-08-2023 20:40

Sti Jn +3101

Veel te vroeg om te beoordelen of dit een uitgebalanceerde selectie is. Mocht het zo zijn dan is dat een Gods wonder.

29-08-2023 21:21

barry1988 +24018

Dat kun je zien wanneer je naar de sterke en zwakke punten van de spelers kijkt en hoe ze elkaar wel of niet versterken. Daarom is het niet te vroeg om dat nu al te kunnen zeggen.
Beide backs zijn tegenpolen van elkaar waardoor ze niet allebei naarvoren gaan. Beide centrale verdedigers vullen elkaar aan. Het beoogde middenveld heeft body, kan meeverdedigen en er staan daar spelers met een goede pass. Ook de aanvallers vullen elkaar aan en zorgen ervoor dat ze minder makkelijk drie dubbele dekking op een aanvaller kunnen zetten en kunnen meerdere spelers makkelijk scoren.

Lijkt mij redelijk uitgebalanceerd toch?

29-08-2023 21:43

Sti Jn +3101

Zo simpel is het echt niet ben ik bang. Je kunt zeggen dat er een idee achter zit bij Sven. Dat is echt al heel wat. Maar over de interactie,vorm en basis is big weinig te zeggen, hooguit te speculeren.

29-08-2023 21:47

Louw +452

Maar kunnen ze het europese tempo aan? Dat moet blijken. Sommige spelers zien er heel leuk uit tegen de treffers, maar vallen door de mand in de klasieker. Er valt nu wel iets te zeggen over de style. Maar niet over de daadwerkelijke kwaliteit en balans.
Op papier ziet het er goed en hoopgevend uit.

29-08-2023 21:57

MPAjax +8408

Zeker te vroeg om te oordelen, hebben nog geen enkele wedstrijd met een nieuwe voorhoede speler gezien. Forbs niet meegerekend heeft ook nog nauwelijks gespeeld.

29-08-2023 23:17

barry1988 +24018

De Ligue 2 en vooral Championship zijn beter dan bijna alle eredivisie clubs.
Sutalo heeft al CL gespeeld en ervaring op interland niveau daarin heeft hij het goed gedaan.
Het meerendeel van de aankopen verwacht ik dat ze het in de eredivisie goed gaan doen.

29-08-2023 23:19

TeringHenkie +28355

Zo enthousiast was iedereen vorig jaar ook !

29-08-2023 23:34

Oxxer +163926 moderator

Goed gedaan van Sven Stealth alle aanwinsten hebben een 4-5 jarige contract.

29-08-2023 20:28

Sti Jn +3101

Dat is de standaardtermijn. Op basis hiervan kun je niet zeggen dat Sven het goed doet.

29-08-2023 21:23

babanightshift +8999

Is Mikautadze links- of rechtsbenig? Ik hoor/lees tegenstrijdige uitspraken hierover

29-08-2023 20:23

Dubbelvla +8439

Tweebenig, maar hoofdzakelijk rechts.

29-08-2023 20:42

MPAjax +8408

Twee benig inderdaad linker been is goed maar rechts wat beter

29-08-2023 23:18

fc Barcelona_ke +19246

Mike verweij schrijft alvast dat hij tot 2028 verbindt bij ajax. Ik hoop stiekem dat hij 4 of 6 jaar tekenen loL

29-08-2023 20:18

Ajax1998 +3333

Alles om Mike geen gelijk te geven😂

29-08-2023 20:21

Danielson +50330

6 kan niet

29-08-2023 21:36

wilbert.b +3104

Ongekend dit echt mega lekker kijk er naar uit, in tijden njet zo uitgekeken naar Ajax
Rensch Hato bergwijn en berghuis de rest is compleet anders jn de basis

29-08-2023 19:58

emieltjuhh +17882

Ik had sanchez echt gehouden

29-08-2023 19:58

GvanderK +2747 moderator

Mijn voorgevoel over Mislintat is erg goed, en heb vertrouwen in zijn diamantauge. Mikautadze zou best wel is een sensatie kunnen zijn daarom, sommige parels worden pas laat ontdekt.

29-08-2023 19:53

Mosquito +4265

Zo is het! Van de 9, straks 10 zal er vast wel 1 goed zijn.

29-08-2023 19:59

GvanderK +2747 moderator

Oké hij komt uit de Ligue 2, maar hij krijgt nu veel betere spelers omzich heen, de kans is aanwezig dat bij daardoor juist nog beter wordt. We gaan het allemaal wel zien, maar voor nu ben ik optimistisch want ze verdienen een kans.

29-08-2023 20:12

Mosquito +4265

Ze verdienen zeker een kans.

Zoals de meeste van de aankopen, nog niet op het hoogste niveau gespeeld. Dus ze moeten ook wel de tijd krijgen om zich te bewijzen. Als ze er met 2/3 jaar maar staan.

29-08-2023 20:27

MK77 +6101

Metz speelt nu toch Ligue 1, daar heeft hij ook al gescoord

29-08-2023 20:36

Mosquito +4265

Mee eens! 2 goals in 3 wedstrijden… 66%
Dat worden dan zeker 22 goals in de Eredivisie.

Ik ken die gozer niet, ik ben ook geen scout, maar er staat een flink vreemdelingen legioen op het veld straks. De eigen jeugd moet dan of heel slecht zijn, of de rest is gewoon beter.

Either way… als we maar gvd kampioen worden. Met wie.. I don’t care.

29-08-2023 20:43

Ozymandias +159568

"Zoals de meeste van de aankopen, nog niet op het hoogste niveau gespeeld."

Mikautadze heeft in de Belgische Eerste Klasse gespeeld. Alleen Forbs, Ramaj en Medić hebben geen ervaring op het hoogste niveau. Dat is dus niet de meeste maar 1/3 van de aankopen.

29-08-2023 20:46

NipeB +15793

Ja maar van de 10 aankopen hadden we toch ook verwacht op de 3-4 versterkingen die Tadic, Alvarez en Kudus vervangen. Ervaren spelers uit betere competities. Kaliber van Tadic en Blind destijds. Steijn zei ook dat er grote jongens kwamen. Mislintat zelfs inclusief ex-Ajacied. Sutalo is goede vervanging van Timber, maar de andere 3 zijn met talenten en gokjes vervangen. Op basis van wat beide heren zelf zeiden had ik iets anders verwacht.

29-08-2023 20:52

Mosquito +4265

28 wedstrijden 9 goals. In België. Het land waar Noa Lang de beste was. (Had hem graag bij Ajax gezien overigens)

Maar goed jij vind bovenstaande statistiek genoeg voor 16 miljoen. We gaan het zien.

29-08-2023 21:18

Sti Jn +3101

Ben zeker benieuwd wie Sven bedoelde als Ajacied. Kan vrijwel alleen Donny of gaan zijn en beiden was vlg mij nooit concreet.

29-08-2023 21:26

SpartakAmsterdam +5521

Tahirovic kan Alvarez al aardig vervangen toch? Geef hem nog een periode en hij is dan denk ik al beter.

29-08-2023 21:46

OwenStevenDalberg +27489

Nou, ik hoop meer. Met 1 geslaagde aankoop hebben we waarschijnlijk wederom een ramp seizoen.

29-08-2023 22:41

MPAjax +8408

Zelfde situatie alleen zijn ze jonger dus meer meer ontwikkelingsmogelijkheden

29-08-2023 23:21

AFCAViper +4680

Sanchez definitief verhuurd aan Porto meldt Ajax.

29-08-2023 19:53

Bc te P +22130

Ik zie een 10 in hem en hoop ook dat steijn er hetzelfde over denkt.

29-08-2023 19:53

YRGI +32932

Welke v/d aankopen die we nog niet hebben gezien kunnen mogelijk in actie komen tegen Ludogorets? Alleen Gaaei?

29-08-2023 19:49

Rockanje23 +37045

Ja, en in geval van nood ook Ramaj. De rest is nog niet speelgerechtigd.

29-08-2023 20:33

Nr.10 +111100

Zou hij donderdag al mee kunnen doen?

29-08-2023 19:43

Soccerskins v2 +43324

Nee, volgens l'équipe heeft hij vandaag een uitnodiging gekregen om de wedstrijd bij te wonen.

29-08-2023 19:47

Sjaakvaak +26584

Nee, inschrijvingen hadden vorige week plaats moeten vinden.

29-08-2023 19:56

WeirdAJAX +12194

Ongelofelijk sommige reacties.

29-08-2023 19:41

Heemskerk❌❌❌ +754

Off: heeft Akpom nu zijn werkvergunning eigenlijk al? En is Almada nu helemaal van de baan?

29-08-2023 19:33

Patrick78 +51924

Nee en ja

29-08-2023 19:37

Mv9494 +16629

had liever andersom gehad haha

29-08-2023 19:38

sucre +15166

Vraag even aan Sven! Of anders Jan even bellen!!

29-08-2023 19:38

WZAWZDB32 +4144

Jan de hoop?

29-08-2023 19:40

sucre +15166

Onze tijdelijke AD!

29-08-2023 20:24

Ajaxlee +5560

Ik hoop op zeer korte termijn het een keer zo te zien:

Gorter
Gaaei - Sutalo - Hato - Avila
Tahirovic - Branco
Berghuis
Mikautadze - Brobbey/Akpom - Bergwijn

Ben echt heel erg benieuwd hoe dat zou lopen en krijg er gelijk zin in!

29-08-2023 19:32

sem +3328

In deze samenstelling moeten we menig Eredivisie team gewoon compleet op rollen. Zeker thuis.

29-08-2023 19:34

FTS95 +16055

Akpom ipv Berghuis

29-08-2023 19:44

Bergkomp +1399

Wat is het toch met iedereen die Berghuis zo afschrijft? Is een prima speler voor ons. Niet elke wedstrijd geweldig maar dat zie je vaak al gauw. Daar heb je een brede selectie voor die Sven aan het samenstellen is. Dan kan je wisselen.

Maar zomaar met Berghuis beginnen op de bank?... Nee

29-08-2023 19:48

Ajaxlee +5560

Precies. Iedereen schrijft hem al af, maar ik snap niet zo goed waarom. Omdat hij vorig seizoen niet goed presteerde? In een elftal dat volledig uit vorm was, zonder goede trainer? Berghuis kon zich inderdaad niet onttrekken aan de malaise, maar dat vind ik niet zo gek. Dat konden Tadic, Timber en Bergwijn bijvoorbeeld ook niet. Berghuis kan nog steeds van grote waarde voor ons zijn. Hij heeft goede wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Kijk nog maar eens naar hoe hij speelde in een goed draaiend elftal en dan bijvoorbeeld naar de groepsfase van de CL waarin we alles wonnen en waar hij op 10 speelde. Ik denk dat hij gaat vlammen aankomend seizoen

29-08-2023 19:52

Ajaxlee +5560

Steijn noemde hem laatst een van zijn beste spelers, dus dat zal wel goedkomen. Hopelijk gaat hij dit seizoen vlammen op 10!

29-08-2023 19:55

FTS95 +16055

Wat is het toch met iedereen die alles zwart wit zien? Ik zie liever Akpom op 10 en dan schrijf ik Berghuis af....clowns

29-08-2023 20:11

Bergkomp +1399

Tsja dat was niet alleen aan jou gericht FTS en daarnaast als je hem niet op 10 zet dan zet je hem nergens neer. Hij heeft op rechtsbuiten nauwelijks een goede wedstrijd voor ons gespeeld en hij heeft eigenlijk geen andere positie.

Dus als je hem niet opstelt.. tsja bij een ervaren speler als Berghuis zeg je dan eigenlijk indirect dat hij moet wegwezen. Gebeurd nu ook met Klaassen. Goed genoeg voor de bank maar daar wil hij niet zijn dus hij gaat weg.

29-08-2023 20:17

FTS95 +16055

Ik vind Berghuis niks op 10 als je met een enkele 10 speelt. In een variant met de punt naar achter stel ik hem wellicht wel op. 10 of 8 maakt mij dan niet zoveel uit. In feite moet de creativiteit van je 6 en 8 komen om iemand weg te steken als je met een enkele 10 speelt. Sowieso geen fan van de dubbele 6 dus...

29-08-2023 20:39

Sti Jn +3101

Een kater van vorig jaar toen iedereen slecht leek. Ik denk dat 1 of 2 spelers ook nog ontzettend kunnen verrassen: Bassey en Sanchez zijn daarvoor de grootste kanshebbers. Maar zie ook Blind, grillitsch, Ocanpod en zelfs Klaassen. Ook Alvarez kan wel eens beter zijn dan we dachten.

29-08-2023 21:31

FTS95 +16055

Sjezus Christus....ik denk dat in jouw ogen Gabrich nog een kans maakt

29-08-2023 21:39

ijzerchef +3145

In een vrije rol is Berghuis gewoon de beste 10 van de Eredivisie. Heeft daar geweldige potten gespeeld ook op CL niveau.

29-08-2023 22:12

Zlataninho +837

Forbs ipv bergwijn

29-08-2023 20:27

TeringHenkie +28355

Weg met Branco, daar hoort zoals laatst Taylor!

29-08-2023 23:40

Merrick +6746

Als Fulham Wijndal koopt, kunnen we mede met de opbrengst daarvan dan toch niet Almada halen? Kampioenschap is dan verzekerd.

29-08-2023 19:23

Capocapo +12001

Ok een aanvallende middenvelder voor een linksback, terwijl we die net al hebben gekocht?

29-08-2023 19:27

fc Barcelona_ke +19246

Als wijndal weg is dan hebben we ase hato avila op de linksback. Genoeg opties

29-08-2023 19:37

Capocapo +12001

Ja, wat heeft dat te maken met een aanvallende middenvelder?

29-08-2023 20:04

Dondy +1877

Omdat de positie niet het probleem is capootje maar het geld

29-08-2023 20:17

Capocapo +12001

Née, want er is net een aanvallende middenvelder gekocht

29-08-2023 20:29

Bky +56465

Wijndal levert niets op.

29-08-2023 19:45

Bergkomp +1399

Als hij naar Fulham gaat? 20m

29-08-2023 19:49

RepoocElad +9880

Wordt die knakker nog gepresenteerd vandaag, of hoe zit dat?

29-08-2023 19:17

Mv9494 +16629

Hij wordt vandaag pas gekeurd dus verwacht morgen

29-08-2023 19:18

HertogH +15843

Deze aankoop maakt de aankoop van Akpom toch eigenlijk overbodig?

29-08-2023 19:16

OuweReus +592

Zijn twee totaal verschillende spelers.

29-08-2023 19:22

Bravoure +2253

Ik vraag me ook wel af hoe ze verschillen

29-08-2023 19:25

OuweReus +592

Akpom is een complete en sterke spits die ook kan uitzakken. Mikautadze is een kleine behendige dribbelaar die van de flanken naar binnen kan trekken. Het enige wat ze gemeen lijken te hebben is dat ze koelbloedig voor het doel zijn.

29-08-2023 19:29

Patrick67 +9624

Ander kapsel.

29-08-2023 19:37

MauriceSteijnIstheBest +388

Hoe niet? Akpom is 1,86, snel maar moet het ook van zijn fysiek hebben. Mikautadze is 1,76, behendig, goede dribbelaar, tweebenig, kan een actie maken.

29-08-2023 19:54

Dondy +1877

Uhm.. nouja Akpom is een……









Engelsman

29-08-2023 20:20

Lekkerhoor +3381

Ik ben benieuwd en heb er weer zin in! De grote schoonmaak is er dan uiteindelijk toch nog gekomen. Nu gaan de ogen langzaam steeds meer richting Steijn. Hij zal het moeten laten zien! Is de man echt zo'n overperformer? Sparta doet het zonder hem ook nog steeds prima. Het voelt een beetje als een Wasgij puzzel. De stukjes zijn er. Nu nog afwachten wat het allemaal gaat brengen.

29-08-2023 19:08

YRGI +32932

Sparta ook wel veel geluk (geen idee of dat vorig seizoen ook zo was).

29-08-2023 19:51

Dondy +1877

En goeie keeper! >:(

29-08-2023 20:21

Ans B +19827

De prestatie bij Sparta was het meest spectaculair, maar zeker niet de enige club waar hij (over)presteerde. Ook bij VVV en in zijn eerste jaren bij ADO werd er goed gevoetbald en goed gepresteerd. Die promotie van VVV b.v. was verrassend omdat VVV al jaren vrij anoniem in de eerste divisie speelde en de club er op alle fronten slecht voorstond.
Ik herinner me ook nog heel goed dat hij ADO ineens verrassend leuk en goed liet voetballen. Daardoor viel hij me ook echt op destijds. In zijn laatste jaar daar ging het niet meer goed, maar dat kwam door allerlei factoren bij de club zelf. ook daar herinner me nog goed van dat ik zijn ontslag volkomen onterecht vond.

Bij NAC was het een hele andere situatie: hij kwam laat, had geen inspraak in de samenstelling van de selectie, maar behaalde wel een periodekampioenschap. Maar daar waren dus al die conflicten. Over het hoe en waarom weet ik te weinig.

29-08-2023 20:13

Bergkomp +1399

Je ziet wel vaker bij clubs die het dankzij de coach goed hebben gedaan dat ze nog een tijdje zo blijven voetballen zonder die coach. Daar komt vanzelf de klad in, want de vervanger begrijpt niet wat er gebeurt of wil iets anders en dat kost tijd.

29-08-2023 20:26

ProperFootball +14595

Bij Ajax kwam er zelfs al de klad in tijdens de periode van Ten Hag, kan je nagaan.

29-08-2023 20:52

DeMeervanweleer +7568

Bij een interlandperiode gaat Steijn langs de kantoren, of ze zin hebben om mee te doen met het partijtje.

29-08-2023 19:05

Psychevore +21186

Daar kan het mediateam vast een prachtig filmpje van maken.

29-08-2023 19:29

Rikkie66 +22815

Geweldig Sven, geweldige nieuwe spelers! Maar Steijn staat een mega klus te wachten. Ten Hag, Schreuder en Heitinga hadden het in principe makkelijker dan onze nieuwe coach. Mag met een heel nieuw team de verwachtingen waarmaken. Die man verdient alle steun. 💪

29-08-2023 19:01

Maracana +1963

Steun en geduld. Niet meteen “Steijn weg!” gaan roepen.

29-08-2023 19:19

Allesreiniger +3361

Ergens snap ik wat je zegt, maar aan de andere kant... Een negatief sentiment dat heerst ombuigen in een positief teamgevoel is naar mijn gevoel lastiger dan een team met enthousiaste nieuwe spelers aan elkaar laten wennen. Ik bedoel, ze zullen zich allemaal willen laten zien en het onderste uit de kan halen. Heel eerlijk, misschien is het wel andersom. Dat dit makkelijker is dan het schreuder- / heitinga-avontuur.

Neemt niet weg, er moet een hoop gebeuren om een team te smeden vanuit nieuwe spelers!

29-08-2023 19:52

MK77 +6101

გამარჯობა ღვთის შვილო

29-08-2023 18:51

MK77 +6101

Probeer jij maar eens godenzonen door google translate te halen

29-08-2023 19:35

Allesreiniger +3361

Sometimes it is neccesary

29-08-2023 19:55

JesperDeVlo +5427

Ben erg benieuwd hoe Steijn alle puzzelstukjes in elkaar gaat leggen.

Het begint al met de backs. Als hij op links gaat kiezen voor een defensieve back (Avila) en op rechts voor een offensieve back (Gaaei), dan past daar op de linkervleugel Mikautadze (met zijn dribbel) of Forbs (met zijn snelheid) wel bij. V/d Boomen sluit daar als passer vanuit de linkerzone op het middenveld op aan.

Bergwijn zou dan van vleugel moeten wisselen en spelen als een rechtsbinnen, waarbij de back veel voor de overlap zorgt.

29-08-2023 18:44

Noahdepoah2021 +4843

Wie kan mij uitleggen waarom wij deze speler kopen?

29-08-2023 18:39

Starring +4697

Mislintat is dol op spitsen.

29-08-2023 18:40

Ozymandias +159568

Niemand kent hem hier, dus nee.

29-08-2023 18:43

BackInBlack +14498

Wie kan mij uitleggen waarom wij deze niet zouden kopen?

29-08-2023 18:57

AlexIbarra +19250

Ik denk vanwege zijn scorend vermogen.

29-08-2023 19:01

Zlataninho +837

Akpom gehaald als concurrent voor brobbey en nu komt daar zowaar een concurrent bij. 1 ding is zeker er gaan aankopen teleurgesteld worden..
Ik hoop niet dat bergwijn onaantastbaar is. Hij moet het echt laten zien , het kan niet zo zijn dat onze recordaankoop alle krediet van de wereld krijgt op basis van zijn goede periode bij psv 4 jaar geleden.

29-08-2023 18:33

Starring +4697

Ik voorzie dat Forbs dit seizoen geruisloos de plek van Bergwijn overneemt op links

Voor Akpom lijkt voorlopig een plekje gereserveerd op de bank.

29-08-2023 18:44

Gaza +4390

Idd, voor Bergwijn is het erop of eronder dit seizoen!

29-08-2023 18:59

ElSandrini +18116

Dan zou het pure kapitaalvernietiging zijn... Dikke transfersom en heel erg dik salaris. Zonder wedstrijden raak je hem aan de straatstenen niet kwijt

Hopelijk gaat ie redelijk draaien en komt een saudische club ons redden. Dan gelijk verkopen.... Bergwijn is erg grillig met meestal een teleurstellend optreden dan een goede wedstrijd

29-08-2023 18:55

Merrick +6746

Wat een sukkel die Ten Hag. Tagiafico geen basisplaats geven bij Ajax zodat hij is vertrokken en hem nu naar United halen.

29-08-2023 18:32

ijzerchef +3145

Het gaat helemaal niks worden met United. Hebben ze daar geen scouts of TD ofso? Ze maken weer de fout door het technische beleid door de trainer te laten doen.

29-08-2023 18:42

Devid87 +3534

Blind en papa Blind zitten niet bij United dus Nico kan linksachter spelen.

29-08-2023 18:58

AFCACruijff14 +161449

Wat een domme geschiedvervalsing. Nico heeft alles onder TH gespeeld op een paar maanden na toen hij ook gewoon matig was en Blind een goede concurrent was. Eind dat laatste seizoen speelde Nico alweer alles.

Nico en TH hebben altijd met veel respect over elkaar gesproken. Beetje dom TH bashen dit.

29-08-2023 19:23

Koscar +5397

Aah ja, dát was het plan van Ten Hag!

29-08-2023 19:30

WZAWZDB32 +4144

Hij heeft iets weg van Ricardo Kishna qua uiterlijk

29-08-2023 18:31

AFCA1996L +15887

Doet me denken aan de acteur van die serie Vikings.

29-08-2023 18:32

FreeThulli +6029

Nu je het zegt idd!

https://images.app.goo.gl/7jARuWw8p833gADq5

29-08-2023 18:43

AFCAMSTERDAM +2900

Wat een aankopen, Mislintat speelt vaak FIFA volgens mij 😂

29-08-2023 18:29

ProperFootball +14595

Dat zie je ook wel aan zijn pens

29-08-2023 20:58

DamskoStrijderss +9664

Weinig tot geen trainingsbeelden laatste tijd. Sutalo gezien, Avilla en Akpom nog niks van gezien..?

29-08-2023 18:23

ChristianEriksen +92

Hebben ook nog geen werkvergunning.

29-08-2023 19:18

ChristianEriksen +92

Jaa klopt hij wel. Daarom traint hij ook al wel mee.

29-08-2023 20:18

Waldo1988 +733

Tjah de tijd zal het uitwijzen, wat waren de betere aankopen…Lang + Lozano of Forbs + Mikautadze…allebei om de nabij 30M aan transfersommen.

29-08-2023 18:22

Web +178830

Spelers terug halen is vaak een mislukking
Is Lozano niet over de top?
Wel drie mannetjes voor in daar met de Luuk de Jong er bij

29-08-2023 18:24

Merrick +6746

Lozano is zwaar overschat inderdaad.

29-08-2023 18:27

AFCAMSTERDAM +2900

Ben ik het niet mee eens, geweldige speler. Maar wij worden kampioen 👌🏻

29-08-2023 18:31

Merrick +6746

Dat laatse sowieso!

29-08-2023 18:33

Ozymandias +159568

Wat betalen ze dan veel voor Lozano. Ik had verwacht dat die bijna transfervrij zou zijn gezien zijn enorme salaris bij Napoli van 7 miljoen euro. Hoeveel salaris gaat PSV hem betalen? Groot risico wat ze nemen met een speler die afgelopen drie seizoenen heel veel blessures heeft gehad.

29-08-2023 18:25

Waldo1988 +733

Het laatste bericht is dat hij een salaris van 3 miljoen euro verlangd (bron Rik Elfrink). Dat is zo gek toch niet? En hij heeft toch gewoon drie jaar lang op rij > 30 duels in de serie A gespeeld?

29-08-2023 18:26

Ozymandias +159568

Bovenop een transfersom van wat 11/12 miljoen ofzo? Dat vind ik veel voor een speler met zijn blessureverleden in de afgelopen jaren en zijn totaal gebrek aan productie in de afgelopen twee seizoenen. Dan moet hij echt zijn oude niveau terugvinden want anders is het een enorme flop.

29-08-2023 18:27

Web +178830

Geen rest waarde
Bij Ajax is dat wel bij de meeste spelers nu

29-08-2023 18:27

Ozymandias +159568

Ajax neemt met Akpom ook zo'n gok maar Ajax heeft dan ook veel meer geld.

29-08-2023 18:28

Ricoteb +53174

Plus ook nog eens een jongen die 28 is, dus ga je die 13-15 miljoen waarschijnlijk volledig af moeten schrijven. En het is sowieso een speler die het vooral van zijn explosiviteit moet hebben, iets wat de komende jaren alleen maar minder wordt. En dan is het ook geen type Tadic die dan ook kan uitgroeien tot onbetwiste leider van de ploeg. Voor een club als PSV vind ik dit wel echt hele pittige bedragen en salarissen voor zo’n speler. Akpom is inderdaad ook een risico, maar dit is tenminste nog Brits waardoor je bijna verzekerd bent dat er nog wel een Engelse club op de stoep staat met wat geld mocht ie mislukken.

29-08-2023 18:37

Haarlemmer +20591

14 + bonussen las ik op AD

29-08-2023 18:39

fc Barcelona_ke +19246

Paniekaankoop na de bod van babyoko

29-08-2023 18:42

Ozymandias +159568

Babyoko vertrekt?! En mensen doen alsof PSV zich versterkt met Lozano?! Haha, dat is een grote stap achteruit voor PSV. Mooi nieuws.

29-08-2023 18:43

Dutch Schaefer +6114

Denk je dat het zo’n grote stap achteruit is? Volgens mij is die jongen best veel geblesseerd geweest dus dat blijft een risico. Ik hoop gewoon niet dat ie zijn oude niveau haalt want dan gaat het vervelend worden. Tel daarbij zijn ongelofelijk irritante hoofd bij op en het is feest. Lang, Luuk en Lozano, de 3 L’s. Ik vermoed dat er nog wel een object richting tv gaat tijdens Ajax - PSV met zo’n vervelende voorhoede.

29-08-2023 19:20

fluwelenlinker +11777

Lulano 😁

29-08-2023 20:20

Toni21 +3533

Forbs + Mikautadze veruit de betere aankopen, 100%!

29-08-2023 18:28

Waldo1988 +733

Hoe kun je Forbs nou een betere aankoop vinden dan Lang? Welke argumenten heb je hiervoor?

29-08-2023 19:57

RepoocElad +9880

Lozano lijkt me een hele dure en domme aankoop. Vorig jaar serie A 32 wedstrijden 3 goals en 3 assists. Jaar daarvoor 30 wedstrijden 5 goals en 5 assists. Dat is matig. Plus hij is 28, dus tenzij hij twee seizoenen geweldig presteert is de kans klein dat je hem nog met winst verkoopt, tenzij aan de zandbak wellicht met die gekken daar.

Nee, Lozano moet echt flink boven zijn niveau van de laatste seizoenen gaan zitten wil hij een voltreffer blijken voor psv. Ze nemen veel risico, als je het mij vraagt, en gooien wellicht een slordige 25 miljoen weg (transfersom en salaris) met deze transfer

29-08-2023 19:31

Terugnaardemeer +10644

Hoewel je cijfers over de doelpunten/assists bij hem kloppen is hij wel de meest gebruikte rechtsbuiten van Napoli in hun topseizoen. Dus blijkbaar deed hij wel iets goed.

29-08-2023 19:43

RepoocElad +9880

Heb je een punt. Maar hij scoorde kennelijk niet de goals en gaf ook niet de assists. Dat lijkt me toch waar psv hem voor haalt. Het is geen slechte speler, maar ik verwacht dat hij tegen gaat vallen

29-08-2023 19:45

Terugnaardemeer +10644

Goed mogelijk. Al hebben we het wel over Eredivisie met Eredivisie-verdedigers en Eredivisie-ruimte.

29-08-2023 19:50

Waldo1988 +733

Hij schiet er met gemak 15 in in de eredivisie speeltuin inderdaad. Eens met bovengenoemde argumenten over restwaarde, maar met hem heb je wel iemand die er nu meteen staat en je richting titel en de CL gelden kan brengen, die cruciaal zijn komend seizoen (plek 1 + 2). Had daarom ook graag wat meer zekerheidjes gezien. De transfers van een Tadic en Blind zonder restwaarde hebben ook aardig goed gewerkt.

29-08-2023 19:56

stopperspil +11176

Benieuwd wanneer hij zijn werkvergunning gaat krijgen, heeft Akpom ‘m al? Benieuwd naar de opstelling tegen Fortuna zondag. Daarna weten we meer.

29-08-2023 18:19

Web +178830

Volgens mij nog niet?

29-08-2023 18:20

stopperspil +11176

Persconferentie Maurice Steijn morgenmiddag 14u live te volgen. Daarna weten we meer.

29-08-2023 18:23

Mv9494 +16629

duurt wel echt lang. We zijn al 2 weken verder

29-08-2023 18:25

Gaza +4390

Hah, ja zeker weer 30sec.

29-08-2023 19:01

Web +178830

Ajax heeft bijna een compleet nieuw team
Vorig jaar was het zo gigantisch slecht en als je dan ook nog eens Tadic, Kudus, Timber en Alvarez vertrekken
Dan is het niet zo vreemd dat het team compleet anders is

Wel spannend hoe het zich gaat ontwikkelen?
Vooral de voorhoede, het middenveld zal bestaan uit Berghuis, Taylor, vd Boomen en Tahirovic en Akpom die zou ook nog in de spits kunnen

Voorin opties te over
Bergwijn, Brobbey en Mikautadze zullen basis worden denk ik
Brobbey heb ik nog steeds vertrouwen in, nee het is geen van Basten
Maar Akpom kan het ook nog worden of afwisselen

En die minuten van Klaassen aan jeugdspelers geven

Hopen dat de staf het in de handen heeft

29-08-2023 18:14

Alexander40 +6114

Gapkom, Gapko? Jij moet ook nog even wennen aan de nieuwe spelers zie ik Web🙄

29-08-2023 18:17

Web +178830

Precies
Valt ook niet mee met al die namen
Ik heb het veranderd
Maar er zullen nog meer foutjes in zitten

29-08-2023 18:19

AlexLitmanen10 +14379

Gapkom staat er nog hoor 😇

Satulo, Soluta, Sutalo, had ik moeite mee

29-08-2023 18:25

Professor +11136

Zou op het middenveld toch graag Tahirovic-Vos en Berghuis zien met Misehouy als vaste invaller. Of is één van de aankopen een 10 die beter is dan Berghuis?

29-08-2023 18:24

Web +178830

Heel veel mogelijkheden en daarom moet je duidelijk zijn naar Klaassen

29-08-2023 18:26

TeringHenkie +28355

Brobbey heb ik al opgegeven. Elk jaar hetzelfde liedje, veel kansen missen en steeds een pijntje!

29-08-2023 18:45

MoKudus +641

Het is lastig om van al het spelersmateriaal dat er is en nog aankomt een ‘vaste’ basisopstelling te maken. Een enkel paar namen zijn zeker van een vaste plek (denk ik dan): Bergwijn, Hato, Sutalo en wellicht Avila.

Wat denken jullie?

29-08-2023 18:13

Web +178830

Mikautadze en Thairovic zeker basis

29-08-2023 18:15

Merrick +6746

Gorter en hopelijk Berghuis.

29-08-2023 18:29

ShiekTakTiek +5913

Ik ben wel benieuwd naar de volgende opstelling, wellicht is het te enthousiast maar met het materiaal wat je nu hebt is dit niet ondenkbaar wanneer je bijvoorbeeld iets moet forceren:

Gorter
Sutalo Hato Avila
Tahirovic
Boomen Berghuis
Mikautadze
Akpom Brobbey Bergwijn

3 wendbare verdedigers die alledrie kunnen verdedigen met veel ruimtes en ook voetballend goed zijn om het tempo van achteruit hoog te houden. Branco, Berghuis en Tahirovic ervoor voor de balans en het voetballende vermogen (passing).

Akpom en Mikautadze afwisselend in de vrije rol (Akpom even op rechts omdat hij volgends de heatmaps daar vaak opduikt) en Brobbey vast in de punt met beweeglijke spelers om hem heen.

29-08-2023 18:05

Ajax1204 +38135

Zou dit niet gek vinden indd

29-08-2023 18:11

AINIESTA +44636

Zoveel miljoenen uitgegeven en dan komen we op Akpom op rechtsbuiten? 😅

29-08-2023 18:14

Vik86 +42397

Taylor voor van den boomen

29-08-2023 18:17

Web +178830

Dat zou per wedstrijd anders kunnen
Van den Boomen gaat ook wel veel spelen denk ik?

29-08-2023 18:21

Vik86 +42397

Jaa dat denk ik..we hebben een brede selectie..

29-08-2023 18:35

TeringHenkie +28355

Brobbey hoort daar niet mee!

29-08-2023 18:47

Mauro34 +12844

Nico naar United. Wat een prachtige transfer voor hem!

29-08-2023 18:05

AjaxHoorn +32989

Het is hem gegund.

29-08-2023 18:11

Ajax1204 +38135

Heeft Erik goed voor elkaar dan, Martinez en Tagliafico in je elftal ... Heerlijk!

29-08-2023 18:12

YRGI +32932

Man Utd heeft geen scouting.

29-08-2023 18:21

AJAXINMYHEART +21815

🚨 Thiago Almada had received an inquiry from Al-Hilal proposing a big salary to the player few weeks ago, but the player has said no. @TNTSportsAR 🇸🇦⛔️

https://twitter.com/AlbicelesteTalk/status/1696553525780586713?t=06hv4To7sL9Whrr88EM-nQ&s=19

29-08-2023 18:01

MPAjax +8408

Zegt dus dat hij liever in de MLS wil blijven

29-08-2023 18:04

AJAXINMYHEART +21815

Of hij wacht op Sven in december.

29-08-2023 18:05

AFCA1996L +15887

Of hij wacht op Barca en Real in december lol

29-08-2023 18:07

AJAXINMYHEART +21815

Sven lult iedereen naar Ajax.

29-08-2023 18:11

AjaxHoorn +32989

Barca en Real zijn nu nog out of his league.

29-08-2023 18:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.