[Update]: 'Ajax en Club América maken ook papierwerk transfer Sánchez in orde'

door BadembaBarrie 458

Bron De Telegraaf

[Update]: 'Ajax en Club América maken ook papierwerk transfer Sánchez in orde'

door BadembaBarrie 458

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax en Club América hebben een mondeling akkoord bereikt over de transfer van Jorge Sánchez. De Mexicaan zal Ajax minimaal vijf miljoen euro kosten. Daar kan door middel van bonussen nog maximaal een half miljoen bovenop komen. América heeft bovendien een doorverkooppercentage bedongen. Dit alles meldt De Telegraaf vrijdagmiddag.

Het betreft, zoals gezegd, dus een mondeling akkoord. De clubs moeten de overeengekomen voorwaarden nog wel op papier zetten. Sanchez zelf was in een eerder stadium al tot een akkoord met Ajax gekomen over een contract tot de zomer van 2027. De rechtsback zou al afscheid genomen hebben van zijn trainer en medespelers en vliegt maandag naar Amsterdam voor zijn medische keuring.

Met het mondelinge akkoord voor Sánchez en de officiële presentatie van Lorenzo Lucca een dag eerder heeft Ajax alle gewenste versterkingen voor het seizoen 2022/23 nu binnen, schrijft De Telegraaf. Daarbij geldt uiteraard wel de eeuwige kanttekening dat de Amsterdammers de ogen en oren altijd openhouden voor potentiële buitenkansjes.

Situatie Schuurs

Ajax staat bovendien nog open voor het vertrek van een aantal spelers. Lisandro Magallan, Kik Pierie, Sean Klaiber en Hassane Bandé mogen allen op zoek naar een nieuwe club, zo luidt het oordeel van Alfred Schreuder. De trainer wil Perr Schuurs (voorlopig) nog niet kwijt. Daarvoor moeten in ieder geval eerst Edson Álvarez en Calvin Bassey terugkeren van hun respectievelijke schorsingen, waardoor een vertrek voor Ajax - FC Groningen op 14 augustus er niet in lijkt te zitten. Mocht Schuurs uiteindelijk toch vertrekken, zal Ajax waarschijnlijk wel weer actief de transfermarkt op gaan, in de zoektocht naar een vervanger.

Update - 20.45 uur (Vrijdag 5 augustus) - 'Ajax en Club América maken ook papierwerk transfer Sánchez in orde'

In navolging van het mondelinge akkoord eerder op vrijdag, hebben Ajax en Club América de overeenkomst over de transfer van Sánchez nu ook op papier gezet. Dat meldt Mike Verweij vrijdagavond op Twitter. Met deze stap is de definitieve overgang van Sánchez alleen nog onder voorbehoud van het succesvol doorlopen van de medische keuring op maandag.

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

BattieSr +2398

Wat is niet waar wat ik zeg? Snap jij wel wat huren betekent? Dan betaal je huur en geen salaris, of wel?

06-08-2022 16:19

Masz +3731

Ik ben benieuwd naar de wisselwerking tussen Álvarez en Sanchez. Beide komen van club America(eind deze maand komt er op Netfix een serie uit over deze club).
Álvarez komt uit een vrij central gelegen arbeiders wijk van Mexico city en Sanchez komt uit een stad waar de Narco's het voor het zeggen hebben en waar je eigenlijk niet wilt wonen.
Het is zo belangrijk om je direct een beetje thuis te voelen bij je nieuwe club.

06-08-2022 15:44

nigel_brouwer +264

vind bergwijn beter spelen dan antony. komt natuurlijk door dat die er even uit is geweest antony ..

06-08-2022 14:29

Brooklyn +4132

Sceptisch over deze relatief eendimensionale aankoop, ondersteund door het relatief lage bedrag. Tegelijkertijd weet je dat spelers plots kunnen doorbreken vanwege een ander systeem, andere taken, een nieuwe plek in het veld of gewoon vanwege een nieuwe start. Het is de kunst van scouts om dat te doorzien. Zij denken dat Ajax hem goed kan gebruiken. Welkom, strijder!

06-08-2022 14:25

Red Devil +3604

Kan nooit slechter zijn dan Rensch.

06-08-2022 12:46

Ozymandias +159568

Ik vraag me vooral af of Sánchez aanvallend voldoende toe zal voegen om een onbetwiste basisspeler van Ajax te worden. Hij heeft geen goede dribbel, passing of voorzet maar hetzelfde geld voor Tagliafico en die had door zijn loopacties zonder de bal een meerwaarde in het aanvalspel van Ajax. Tagliafico heeft een fenomenale timing wat Sánchez volgens mij niet heeft maar Sánchez heeft wel de snelheid, het loopvermogen en de felheid om veelvuldig zulke loopacties te maken. Als het Schreuder lukt om hem daarin de juiste timing en de juiste looplijnen aan te leren kan Sánchez op dezelfde manier als Tagliafico voldoende toevoegen aan het aanvalsspel om een vaste basisplaats te veroveren. In het opbouwspel zal zijn rol vooral positioneel zijn, wat een grote verandering zal zijn ten opzichte van de rol als spelverdeler die Mazraoui had.

06-08-2022 12:34

YRGI +32897

Ook kijken hoe Antony het gaat oppakken met een ander type achter zich.

06-08-2022 12:58

fc Barcelona_ke +19239

we zien het wel hoe hij bij Ajax gaat oppakken. Tagliafico was 25 en overal mislukte behalve bij Idependiente. kijk hoe Taglia bij Ajax deed. gewoon goede gegokte! wie weet bij Ajax.

06-08-2022 13:08

ajaciedpp +1597

Liever aanvallend wat minder, en verdedigend geweldig zijn, zodat je geen 5 doelpunten incasseert tegen Pisvee OZY, want met een lekke defensie word je zeker geen kampioen, en nog steeds bestaat er bij mij de angst dat wij dadelijk dom punten verliezen zoals tegen Heracles, Eagles, en zelfs in eigen stadion tegen AZ en Utrecht vorig seizoen!!!

06-08-2022 14:44

DankzijCruijff +48641

Ik denk dat je gelijk hebt. Na Nous gaat alles tegenvallen. Die jongen kan alles met een bal. Puur genot om naar te kijken, vind ik. Het zou me niet verbazen als hij bij Bayern straks de sterren van de hemel speelt in dat systeem van Nagelsmann. Zelfs de mensen die Nous onderschat vinden, onderschatten hem (-:

06-08-2022 15:04

Masz +3731

Als je na het success van Sanchez kijkt qua passing dan hoop ik dat Regeer en Rensch 3 stappen vooruit zetten en de 3 topkandidaten voor de rechtsback elkaar opzwepen en dat we een fantastiche rechtsback krijgen.
Betreffen verdedigend werk zijn de stats van Sanches wel indrukwekkend.
Bienvenido Jorge al mejor equipo del mundo.

06-08-2022 12:21

YouriM +75

Hopelijk een goede aankoop zoals Martinez en Nico, maar heb geen zin in een nieuwe Magallan

06-08-2022 12:10

Breuk +25029

Van de Sar is weinig in het nieuws de laatste tijd. Ik denk dat hij op de achtergrond goed bezig is met een gezonde bemoeienis met het transferbeleid. Ook al is dat niet specifiek zijn functie.

06-08-2022 12:08

Brooklyn +4132

Goed punt. Is PR misschien niet zijn ding, intern kan hij de organisatie prima op orde hebben. Zijn ego in elk geval legt hem niets in de weg i.t.t. tot veel managers met zijn status.

06-08-2022 14:33

BattieSr +2398

Top dit. Nu Kepa nog huren van Chelsea, dan zijn we wel rond!

06-08-2022 11:52

Oxxer +163797 moderator

Hoe zie jij dat voor jou?

Kepa verdiend ruim € 9M per seizoen bij Chelsea.

06-08-2022 12:15

BattieSr +2398

Daarom zeg ik ook huren, dan betaal je niet het volledige salaris. Dat zoekt Chelsea dan maar uit.

06-08-2022 14:03

Oxxer +163797 moderator

Wie zegt dat Chelsea het volledige salaris betaald? Dat is niet waar wat jij zegt, zij zijn geen Sinterklaas.

06-08-2022 14:06

Ozymandias +159568

Volgens mij is het van enorm belang dat een doelman rust toevoegt aan de verdediging. Kepa voegt juist een enorme bak aan onurst aan de verdediging toe (Gorter momenteel ook nog). Als ze nog een doelman willen aantrekken zou ik voor een type Pasveer gaan. Iemand die de verdediging goed organiseert en zelf geen grote zwakke punten heeft. Ik hoop dat ze Gorter verhuren en Sirigu transfervrij aantrekken om met Pasveer de concurrentie aan te gaan.

06-08-2022 12:18

BattieSr +2398

Ja, kan je daarin ook wel volgen. Echter, lijkt het me ook wel belangrijk iemand te hebben die gewoon kan keepen. Sirigu ken ik niet.

06-08-2022 14:04

Oxxer +163797 moderator

Geen opstellingen met Sanchez erin?

06-08-2022 11:51

Kingoffdatoilet +17100

Die haalt fortuna uit nog niet hoor

06-08-2022 13:02

Oxxer +163797 moderator

Ik heb het over de opstellingen van de specialisten hier op AS.

06-08-2022 13:07

Kingoffdatoilet +17100

Ik maakte dan ook een grapje

06-08-2022 13:43

Masz +3731

Ik denk dat de meeste hier op AS hem gaan verkiezen boven Regeer, Klaiber en Rensch. Een beetje competitie kan geen kwaad. Gelukkig beginnen we tegen de zwakkere broers. Ik geloof dat Jorge al wel kan mee trainen zonder werkvergunning, die vergunning kost waarschijnlijk een extra 2 weken.

06-08-2022 15:35

De Stift +7040

Indrukwekkende transferperiode. Nu moeten de spelers het gaan bewijzen. Komende maand nog benutten om Magalan, Pierie, Klaiber en Schuurs te verkopen. Verder hoeft er niets bij. Alvarez inzetten als concurrent voor Timber als rcv.

06-08-2022 10:56

fc Barcelona_ke +19239

dan heb je op het middenveld ook luxe minder! wat dan als Alvarez zware blessure raakt, mis je meteen voor twee positie! mijn gewenste verdediger, die ook op het middenveld of back uit de voeten kan.

06-08-2022 11:15

Kruising +723

Mooi! Hopelijk vergeten zij niet om hem in te schrijven voor de CL..

06-08-2022 10:48

GrandMasterFlex +980

Ik zou in deze wedstrijd Rensch als lcv neerzetten, Schuurs rcv, Timber als rb en Wijndal op lb. CV positie speelde Rensch in de jeugd ook erg goed. Blind op 6 met daarvoor Kudus en Berghuis.

06-08-2022 10:46

14 +847

Inderdaad, laat in dit soort wedstrijden rensch op ze oorspronkelijke positie spelen en wie weet met wat vertrouwen verbaasd hij ons allen.

In de toekomst bassey en timber een vast koppel(hopelijk) met blind ervoor!

06-08-2022 11:24

GrandMasterFlex +980

Ja en dat is toch ook wel een beetje des Ajax. Vertrouwen op de jeugd in combinatie met routine. Enige puntje is dat Blind Timber en Wijndal (als voormalig captain) wel moeten coachen. Gorter is daarvoor nog te onervaren.

06-08-2022 13:24

fc Barcelona_ke +19239

Feyenoord lukt alle basisspeler behalve sini rond 15 miljoen krijgen. mijn idee: Schuurs 15 mln verkopen en 15 miljoen aan Geertruida halen. dan heb je voor rechtsbackpositie zowel centrum verdediger uit de voeten kan. Rensch derde pikorde. Sanchez of Geertruida strijdt om basisplaats. Timber rust geven, schorsing of blessure kan je geeruida in centraal posteren!

06-08-2022 10:17

DaNaRWaL +4288

Geertruida gaat nooit komen

06-08-2022 10:27

fc Barcelona_ke +19239

ik dacht vorig jaar ook bij Berghuis!

ik denk ook niet, maar wat dan wil hij wel of Feyenoord de bod wilt geaccepteerd

06-08-2022 10:27

DaNaRWaL +4288

Grote verschil is dat Berghuis niet uit Rotterdam zelf komt en Geertruida en zijn familie wel.

Het gaat niet gebeuren 😉

06-08-2022 10:35

Ferd +38308

Geertruida is een jongen van Zuid, Berghuis was vroeger al fan van Ajax. Groot verschil

06-08-2022 13:51

nigel_brouwer +264

hoe kom jij op geertruida manmanman wat een matige speler

06-08-2022 11:36

Kingoffdatoilet +17100

15 miljoen voor Geertruida? Ben jij van de trap af gedonderd ofzo? 7/8 miljoen max.

06-08-2022 13:04

meerschehelden +2279

Top dit. Verdediging gaat helemaal goedkomen. Bassey wordt een revelatie. Mark my words.

06-08-2022 10:03

DaNaRWaL +4288

Hoop het, ik geloof er centraal zeker wel in. Op links vind ik hem te log en onbehouwen.

06-08-2022 10:27

DEELM +11891

En hoeveel minuten heb je hem al zien voetballen op links?

06-08-2022 10:41

Ferd +38308

en dat alleen op links he, in het centrum is hij plots niet log en onbehouwen.

06-08-2022 13:52

DaNaRWaL +4288

Heb hem eerder ook bij Rangers zien spelen op links, Gio heeft hem later centraal gezet en daar speelde hij beter. Geen probleem als jullie graag ongegrond willen reageren op mijn mening maar is wel erg makkelijk niet?

06-08-2022 15:41

DaNaRWaL +4288

@Ferd, ik vind De Ligt op links of rechts ook te log. Maar goed, ieder zijn mening toch?

06-08-2022 15:42

Brooklyn +4132

Eerste (belangrijke) indruk Bassey niet goed. Bij gebrek aan talent zie je spelers vaak forceren, precies wat hier gebeurt met de rode kaart, op een totaal onnodige plek bovendien. Ik wijd het vooralsnog maar aan overmatig enthousiasme.

06-08-2022 14:41

Cruijffthebest +13318

Heel mooi, maar waar blijft de topkeeper???

06-08-2022 08:21

Icu +1360

👵🏼🐐

06-08-2022 08:41

Tuurajax +2456

Orejuela 2.0?

Ik hoop het niet en hoop dat deze jongen gaat vlammen voor AJAX!

06-08-2022 08:09

fc Barcelona_ke +19239

goed aan de bal, snel, grinta, agressief zie ik hem zeker geen Orejuela 2.0!

06-08-2022 09:58

Jood1983 +927

Ergens jammer als deze jongen straks Rensch voorbij gaat in de pikorde. Dan heb je dit seizoen alleen Taylor uit eigen jeugd lopen die in aanmerking komt voor een basisplaats. Of mogen we Brobbey ook nog meerekenen?

06-08-2022 08:02

14 +847

In principe is blind ook eigen jeugd.

Maar ik snap wat je bedoelt het is wel erg schaars zo.
Geeft aan dat de stap van jong naar 1 steeds groter en groter word.

06-08-2022 08:04

Ricoteb +53174

Ik hoop heel erg dat deze jongen Rensch voorbij gaat in de pikorde. Als dat niet zo is, dan kan Sanchez er dus echt helemaal niks van en is het weggegooid geld. En misschien ligt het juist wel aan de jeugd dat alleen Taylor aanspraak maakt op een basisplaats. Jongens als Rensch, Unuvar, Hansen, Rasmussen hebben toch genoeg kansen en speeltijd gehad in de voorbereiding om zich te laten zien. En allemaal haalden ze niet het niveau wat we bij het eerste verwachten, Unuvar was de enige die enigszins in de buurt kwam. Dan kan je moeilijk zeggen dat jeugd geen kans hebben gehad, ze hebben m gewoon niet gepakt.

06-08-2022 08:44

Jood1983 +927

Denk ook niet dat ze geen kansen hebben gekregen, maar maak mij enigszins zorgen om onze jeugdspelers als we zo doorgaan komt er straks niemand meer door en wat zijn we dan nog voor club? Al jaren geen fatsoenlijke keeper, spits of buitenspelers zien doorbreken, dat baart mij enkel zorgen

06-08-2022 08:54

Ricoteb +53174

Snap ik, maar ajax wil naar Europese top toe. Hoeveel Europese top of sub-top ploeg heeft nog steeds elk jaar minstens 1 speler die doorbreekt vanuit de opleiding? Taylor gaat dit jaar echt doorbreken. Als ze zich blijven ontwikkelen, zie ik aan het einde van het seizoen ook wel jongens als Gooijer, Aertssen, Van Axel Dongen en misschien zelfs al Vos wel aansluiten. Voor Ajax begrippen zijn het misschien weinig jeugdspelers, maar voor het niveau waar wij naartoe willen is dat echt idioot veel spelers wat er steeds doorbreekt. En we hebben een hele goeie spits opgeleid, alleen jammer dat we 17 miljoen moeten betalen om hem in het eerste te houden.

06-08-2022 10:08

Ferd +38308

ik hoop heel erg dat deze jongen Rensch zodanig motiveert dat Rensch weer gaat spelen op een niveau waarvan we weten dat hij het kan maar dat hij al een jaar niet haalt.

06-08-2022 13:54

Ajaciedbrad +8812

Jeugd moet er ook klaar voor zijn, krampachtig maar Jeugd inpassen is ook niet goed. Niveau van 1e elftal moet elk jaar hoger worden

06-08-2022 09:10

Jood1983 +927

Dat mogen we Ajax toch ook enigszins aanrekenen? We noemen ons dan ook de beste jeugdopleiding. Of we doen vroegtijdig afscheid nemen van bepaalde talenten of we moeten een tandje harder ons best doen.

06-08-2022 09:21

DEELM +11891

Timber?

06-08-2022 10:47

Jood1983 +927

Blind en Timber zijn al gevestigde namen, maar je hebt helemaal gelijk komt gewoon uit eigen jeugd! 👍

06-08-2022 10:51

YRGI +32897

Komt natuurlijk ook omdat Mazraoui en Gravenberch weg zijn nu. Was ook eigen jeugd.

06-08-2022 13:05

WillemvH +1604

Brobbey mag je meerekenen. En Blind. En Klaassen. En Stekelenburg. En Taylor. En in meer of mindere mate Bergwijn en Gorter. En wat dacht je van Timber?

06-08-2022 12:34

Ferd +38308

Timber? Blind? Klaassen? Taylor? Brobbey? Bergwijn? En zelfs Gorter, want die heeft ook in de Ajax jeugdopleiding gezeten.

06-08-2022 13:53

Jood1983 +927

Klaassen, Gorter zijn of waren geen basisspelers. Bergwijn vind ik ook wat vergezocht, maar goed fijne wedstrijd straks

06-08-2022 15:03

Ferd +38308

Klaassen zal nog vaak genoeg in de basis staan dit seizoen verwacht ik.

08-08-2022 05:32

jerryisthename +31669

Vamosss, Sanchez!!! 👊🏼😎 🤍❤️🤍
❌❌❌

06-08-2022 03:26

LL +1299

Off topic... kan 'n tikkie leedvermaak niet onderdrukken over dorpspastoor Dirkie K... wijsneus tijdens CL avonden bakt er zelf geen ruk van

06-08-2022 01:17

JOHANisGOD +18498

Heerlijk voor die Tokkies uit Den Haag.

06-08-2022 02:04

DaNaRWaL +4288

Je kunt nog zoveel verstand van voetbal hebben of niet, maar niemand krijgt ADO aan de praat met zo'n kut selectie.

Kuyt is daarin echter een nog grotere uitzondering: die zou zelfs Liverpool niet aan de praat krijgen.

Conclusie: Kuyt moet lekker samen met Sneijder gaan vissen

06-08-2022 10:31

Ajax1998 +3333

Matchday! Fortuna gaat eraan!!!

06-08-2022 01:03

Henkjanklaas +20596

Wat ik van Sanchez gezien heb en dat vertekend nog al snel weet ik, is het in ieder geval een speler met veel pit en niet zo’n slappe hap als Rensch die met een half beentje dacht Gakpo wel even te kunnen afstoppen. Voor CL niveau dien je zeker ook daadkracht, felheid, en enorm veel energie erin te stoppen.

06-08-2022 00:50

DaNaRWaL +4288

Zal ik 'm inkoppen? Komt ie hè; GRINTAAAAAAA!!!! 🤤🤤🤤

06-08-2022 10:34

FrankRijkaard4 +1851

Boys ik ben tevreden over de aankopen! Morgen 1 4 want dat is logisch. Kan er niet bijzijn omdat ik in het buitenland ben maar vol vertrouwen dat we de koppositie pakken en die dit seizoen niet meer afstaan

06-08-2022 00:41

Steffenhagen +37732

Ik denk dat Sanchez vooral gehaald wordt als prikkel voor rensch . Vermoed dat de scouting niet onverdeeld positief over Sanchez is . Voor 5 miljoen geef je Rensch een behoorlijke trap onder zijn kont en dat maf kennelijk wat kosten

06-08-2022 00:19

champhead +14301

Rensch moet wel 5 trappen krijgen met z’n slome uitstraling hahaha

06-08-2022 00:33

WillyBrokamp +11117

Dure prikkel...

06-08-2022 08:36

michaellaudrup +4660

Nico koste toch ook niet zoveel? Ik hoop dat hij ons gaat verassen.

06-08-2022 09:55

DEELM +11891

Martinez kostte ook maar 7mln. Die aankoopprijs zegt dus lang niet alles inderdaad. 😀

Verder heb ik liever dat ie ons gaat verrassen, verassen zou een pijnlijke aangelegenheid worden. 😉

06-08-2022 10:50

Libero +19050

Ze worden wel steeds wijzer in die contreien. Nico was ook wel 4,5 jaar geleden en Martinez 3. Dit zou, als hij echt goed blijkt, echt een zeer zeldzame vondst zijn voor dat bedrag.

06-08-2022 12:25

nightgoat +30833

Zonder kapsones maar ik kijk -nu al- uit naar de herfst.

Fok dat, haal een echte 1e keeper en ik hou mn muil.

Fijne verkansie nog even en as zaterdag laat in de middag hoop ik dat onze "helden" het besef om te winnen wezenlijk voelen, willen, winnen.

06-08-2022 00:00

Squadron11 +2395

Coronamaatregelen?

06-08-2022 00:13

nightgoat +30833

Nee het gaat alleen maar over voetballen en de menselijke doch typische -Ajax- geest.

Winnen doen we toch wel enzovoort.. kan niet, hoeft niet en dat gebeurt ook gelukkig niet altijd maar volgaarne dan wel met behoorlijk Ajax spel.

Dat heeft JC/ons gemaakt en zo zal het ook wel blijven, enzovoort.
Ik ben fier dat ik het al die jaren hep mogen meemaken en nog steeds (ja nee laat opa maar praten pffss)
Ik mag alleen maar hopen voor wat ballen, schoonheid en wijsheid, voor Ajax, mij en ook jou en alle andere aankomende mooie onvermijdelijke miskleunen, des levens.

Ik zou me bijna excuseren voor mijn geratel maar dat doe ik niet, liever druipend kaas aanschouwen lekkende uit mijn aangebrande halfbakken tosti.

Nu

afijn

Ajax1

06-08-2022 00:50

nightgoat +30833

@Squardon11/Coronamaatregelen?

Mijn opa was een held.
(niet geheel alleen, dat scheelt)

06-08-2022 01:30

Leo Valk +1362

Inderdaad, en hoe kan het gebeuren dat Cillesen bij NEC is terechtgekomen?

06-08-2022 01:11

nightgoat +30833

Leo Valk, volgens mij weet jij dingen.
Ik snap je punt maar het is goed zoals het is, daaro.
Nou wij nog.

06-08-2022 01:21

Ferd +38308

omdat Ajax geen interesse heeft in een chronisch geblesseerde speler. Met Mazraoui die uit z'n contract liep kan de medische staf eindelijk weer eens rustig ademhalen.

06-08-2022 05:39

Libero +19050

Rare vraag. Pasveer is een uitstekende keeper gebleken en de enige argumenten voor waarom een andere keeper gehaald zou moeten worden zijn dat hij op zijn leeftijd blessuregevoelig zou zijn. (BS, keepers breken aan de lopende band hun vingers) OF dat het een groot talent/buitenkans betreft.
Cillessen is juist wél blessuregevoelig, een talent was hij ooit en kwalitatief echt op zijn retour. Denk dat Pasveer, die gedurende zijn loopbaan alleen maar beter geworden is, echt niet voor hem onderdoet of ws wel beter is.

06-08-2022 11:53

Leo Valk +1362

Het feit dat Brobbey gehaald is, weerlegt dat enigzins!

07-08-2022 01:51

wim_wenderson +1412

Als Ajax verstandig is, eerst een jaartje in Jong om aan de speelstijl te wennen!!

05-08-2022 23:42

nigel_brouwer +264

heeej heeej ajax joden super joden heeejheeej

05-08-2022 23:06

QueSera +1706

Leuk al die nieuwe spelers! Op t oog allemaal mooie aankopen. Vanaf morgen zien of het zootje een beetje wil draaien en bij elkaar gaat passen.

De afgelopen jaren was het team behoorlijk uitgebalanceerd en werden er niet zoveel aankopen gedaan. Nu wel heel veel wisselingen in de basis. Is een beetje debet aan corona, maar toch. Het is veel. Ik vraag me ook af in hoeverre Ten Hag invloed had op het samenstellen van het team waar het ging om transfer targets zoals Antony, Nico en Martinez. Heeft Schreuder dat lijntje nu ook? Komt bijv.
Conceicao/Sanchez/Lucca ook omdat Schreuder dat ziet zitten of is dat puur en alleen t scouting apparaat? Zou daar best wat meer van willen weten.
Zou het ook rete knap vinden als dit weer een goed geoliede machine wordt!

05-08-2022 22:59

QueSera +1706

Ik zie mijn eigen vraag zojuist beantwoord worden.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/schreuder-ziet-luxeprobleem-voorin-en-op-het-middenveld-zullen-iedereen-keihard-nodig-hebben

05-08-2022 23:04

JordanAFCA +22481

Gorter staat morgen in de basis

05-08-2022 22:49

JordanAFCA +22481

https://www.instagram.com/p/Cg5EOTCL2ty/?igshid=MDJmNzVkMjY=

05-08-2022 22:57

Chrismokum020 +16372

Kan me bijna niet voorstellen. Pasveer was 1e keeper en is inmiddels weer fit, we gaan het zien

05-08-2022 23:00

JordanAFCA +22481

Weet het niet 100% zeker of dit waar is, maar die gozer zou het vast weer via via hebben gehoord dat hij morgen start. Ik hoop echt dat Pasveer gewoon onder de lat staat die ook voor rust kan zorgen in de verdediging.

05-08-2022 23:03

svg +1911

Gewedige transferperiode. Één en spektakel! Hulde aan H2. Fantastich werk geleverd.

Als kers op de taart had een GK van een jaar of 24 erbij wel top geweest. Wellicht was zo’n Unnerstal wel interessant voor 2 jaar als concurrent van Pasveer.

05-08-2022 22:42

The Class of 2019 +894

Ik ben ook positief, maar ik moet het toch nog zien met een nieuwe trainer, een paar nieuwe spelers in de basis en een aantal basis spelers die een jaar ouder zijn. Het wordt in ieder geval een erg interessant seizoen!

06-08-2022 00:47

Ferd +38308

een keeper van 24 en Unnerstal in 1 zin?

06-08-2022 05:49

champhead +14301

Laten we morgen dik winnen en vanaf dag 1 bovenaan staan en kampioen worden!

05-08-2022 22:35

jeffrey_van_der_sluis +30336

Wat zal het biertje dan heerlijk smaken morgenavond!

05-08-2022 22:39

champhead +14301

Ze smaken me nu al lekker hoor 😉

06-08-2022 00:32

Moooo +3960

Goede zaak dat er duidelijkheid is qua aankopen.
Niet echt het idee dat Ajax nog verder de markt op zal gaan.

Ander punt is dat Ajax in pot 1 zit van de Champions League een relatief makkelijke poule zit er gewoon in zoals vorig seizoen.
Ajax kan nu met een brede bank ook eens een speler rust gunnen zonder dat het gelijk paniek is.
Vorig seizoen was Ajax een beetje uitgeblust, speelde we te aanvallend in Europa tegen een Benfica.

Ajax gaat sowieso 50 miljoen ophalen en hopelijk doen PSV/Feyenoord/AZ/Twente ook goed mee en we spelen we volgend seizoen met 2 vaste plekken en een voorronde Champions League.
Ook bij de bekende top 3 zie je goede aankopen.

Volgend seizoen verwacht ik dook een mega winst aan vertrekkende transfers.
WK is dan achter de rug, Ajax speelt al met super veel internationals ook daar stijgt de waarde ontzettend van.
Ik ben echt meer dan tevreden met wat er binnen is gehaald.
Hier kunnen we op voortborduren met in ons achterhoofd de lichting Vos, Misehouy, van Axel Dongen.
Die een jaartje Keuken Kampioenschap kunnen spelen en daarna door kunnen storen naar het eerste.

Nog geld achter de hand, geweldige selectie spelers en een geweldige jeugd wat er aan lijkt te komen.

Paar huur spelers die lekker hun minuten kunnen opdoen bij een club op maat.
Ook hun hebben waarde en kunnen altijd nog verkocht worden.

Nu nog een Unuvar, Regeer, Fitz Jim verhuren..

05-08-2022 22:24

Squadron11 +2395

Waarom denken er veel dat we volgend seizoen misschien met 2 vaste CL plekken spelen? We zijn 7e geeindigd vorig seizoen dus dat levert 1 CL plek op voor seizoen 2023/24 en 1 vCL plek.

06-08-2022 00:19

The Class of 2019 +894

Het gaat niet om welke plek je vorig jaar had. Het gaat om het puntentotaal van de laatste 5 seizoenen.

Dit jaar telt seizoen 17/18 nog mee wat een heel slecht jaar voor NL was. Als je 17/18 niet mee telt staat Nederland zo’n 4000 punten voor op Portugal.

Oftewel als Nederland het in aankomende Europese seizoen iets minder goed, even goed of beter doet dan Portugal dan staat Nederland volgend seizoen op plek 6.

Mocht Nederland echt een goed jaar hebben en het ruim beter dan Portugal én Frankrijk doen dan is zelfs plek 5 haalbaar, maar dan moeten alle clubs heel goed presteren.

06-08-2022 01:03

Squadron11 +2395

Je hoeft mij niks uit te leggen hoor. Ik weet niet waarom je de behoefte had aan een lang verhaal te vertellen? Ik zie alleen dat er iemand het niet begrijpt. Ging er om per welk seizoen we er profijt van gaan hebben.

06-08-2022 01:51

Moooo +3960

Er staat toch duidelijk volgend seizoen!
Ik hou de co-efficientielijst na elke speelronde in de gaten.
Het lijkt me uitgesloten dat Portugal een super jaar gaat laten zien.

Wel vrees ik een beetje voor de kans van een Twente/AZ.

De top 3 Ajax, PSV en Feyenoord moeten het andermaal laten zien, goede teams dus verwacht goede prestaties.

06-08-2022 08:38

Squadron11 +2395

Volgend seizoen hebben we 1 vaste plek in de CL! Seizoen erop pas mogelijk als we Portugal voorblijven. Hoe duidelijk wil je het horen??

06-08-2022 14:43

MaximilianRosse +9197

Ik lees hele wisselende reacties over deze jongen. Iemand die een goede analyse kan geven over Sanchez?

05-08-2022 22:05

FreeThulli +6029

Ik verwijs je door naar de reactie hieronder van AJAXAFC1.

05-08-2022 22:10

aschja +20588

Alle meesterscouts op AS vinden dat hij vooral goed is in het maken van tacos en het persen van verse limoensap. Ingewijden geven aan bij de Telegraaf dat ie ook geweldig bonen kan doppen.

Echt. Werkelijk niemand had van die jongen gehoord en alle toetsenbordridders hier hebben hun gedetailleerde scoutingverslag al gegeven. Ik verwacht dan ook dat ie kut speelt of voor 100 miljoen verkocht wordt in de winterstop.

Dat is mijn analyse, daar moet u het mee doen. De zaak is afgedaan.

05-08-2022 22:32

Sense of.H +5432

Mensen het is allemaal wel mooi en glamour,maar we moeten nog bezien hoeveel miskopen ertussen in zitten .


Voorlopig eerste indrukken zijn


Bergwijn verdict: Top en duurste aankoop

Wijndal verdict : standaard talent aankoop

Bassey verdict : rode kaart alert / kopsterk aankoop

Brobbey verdict : wisselvallig / lange termijn aankoop

Luca verdict : Laatbloeier/ Pinchitter Aankoop

Sanchez verdict : Latino Gif en 🚨 alarm Aankoop



Alleen Bergwijn, wijndal en in mindere mate Bassey zie ik het redden.

De rest is nog te jong en onervaren en mag best verassen

05-08-2022 21:55

EricAjax1 +7471

Om ze nou gelijk een crematie toe te wensen gaat ook weer wat ver

05-08-2022 21:58

1991 +7787

Je vergeet onze Portugese Messi

05-08-2022 21:59

aschja +20588

Die moet wat meer Ritalin slikken.

05-08-2022 22:33

Ferd +38308

Sense of.H verdict: oordeelt te snel

06-08-2022 05:51

Ajaxdebeste35 +15446

Fortuna morgen voor t eerst in tijden uitverkocht want het grote Ajax komt op bezoek :)

05-08-2022 21:54

Squadron11 +2395

Of voor Yilmaz misschien?

06-08-2022 00:20

nigel_brouwer +264

kampioennnennnn

05-08-2022 21:45

Musica Merlo +8191

H2 heeft hard gewerkt of deze nieuwe spelers (sommige zijn al gevestigde waarde) allemaal de juiste aankopen zijn geweest zal nog moeten blijken. Maar ik respecteer hun daadkrachtige manier van aanpakken.

05-08-2022 21:38

ProperFootball +14456

Of ze heel hard gewerkt hebben weet ik niet, ze hebben iig flink met de geldbuidel gezwaaid en geschud.

05-08-2022 22:05

WillemvH +1604

En Sanchez inmiddels ook aangetrokken. Geweldig.
Ajax heeft een prachtige en opwindende visie op haar speelwijze en toekomst, zoals met het opleiden van én durven spelen met talent gekoppeld aan ervaren spelers. Al jaren lang. Steeds opnieuw wordt eigen talent aangevuld met buitenlands talent, zoals bijvoorbeeld met Eriksen, Antony en dit seizoen met o.a. Bassey, Concençaõ, Lucca en nu dus ook Sanchez. Spelers die voor een opwindend gevoel kunnen zorgen.
Wie had dat gedacht toen Overmars wegviel? Wat een fantastische structuur staat er wereldwijd. En wat een daadkracht van H2. Met Van der Sar daarachter. Hulde voor Ajax’ visie en beleid!

05-08-2022 21:30

HendrikAjax +16830

Lekker positief, hou dat vast

05-08-2022 21:36

MankeNeliss +9814

Ook als het even tegen zit 🤡

05-08-2022 21:40

AFCAjax +17839

ik moet het nog maar zien met de aankopen van H2 hoor.. die Bergwijn dat zal allemaal wel, die Conceicao die gok kun je wel nemen, maar met name Bassie heb ik mijn twijfels bij over of hij wel door en door gescout is voor dat bedrag. vooralsnog heb ik het idee dat ze een compilatie van hem in de EL finale hebben gezien, of nog net die hele wedstrijd hebben bekeken.

05-08-2022 21:38

mokum007 +6522

Conceicao heeft een goede techniek, en heeft de snelheid maar ik vind dat hij weinig overzicht heeft naar medespelers.....

05-08-2022 22:27

ProperFootball +14456

Euh, toch wat vragen over deze lofzang. Wat is er zo anders dan ten tijde van Overmars? Durven spelen met talent en ervaren spelers deden we toch altijd al? Evenals eigen talent aanvullen met buitenlands talent? Waarom zorgen de aangetrokken spelers voor een opwindend gevoel en in hoeverre is dat anders dan bij andere clubs (ieder op hun eigen niveau uiteraard). En vullen we inmiddels buitenlandse spelers niet aan met wat eigen jeugd ipv andersom, Zijn wij hierin dan (nog) zo anders dan andere topclubs in binnen- en buitenland? Zomaar wat vragen.

05-08-2022 21:55

Litmanen85 +4598

Frankfurt (el winnaar) wordt ook even afgeslacht in eigen huis op dit moment.. 0-5 bij rust voor Bayern.... pfff

05-08-2022 21:29

Mokumsfinest +834

Zonder 1 oud ajacied in de basis. Gravenbergh komt er net in

05-08-2022 21:50

Ajaxdebeste35 +15446

Belachelijk dat team
Kunnen ze niet alvast de titel aan Bayern geven?

05-08-2022 21:56

Sjonnie +18814

Heeft Timber nu al verlengd of niet? Ik dacht het niet. Maar oke, that's in the works, zullen we maar zeggen.
Dus ... het fundament voor een succesvol seizoen is door H2 gelegd.
Nou moet er een goed draaiend en ingespeeld elftal gesmeed worden.
Schreuder is nu aan zet.

05-08-2022 21:29

Web +178830

Volgens mij niet
Mag toch hopen dat het goed komt
Misschien speelt hij daarom ook wat minder?
Dat houd hem ook bezig

05-08-2022 21:34

Sjonnie +18814

Zou zo maar kunnen idd. Ik hoop dan dat H2 heel snel duidelijk gaat scheppen m.b.t. Timber.

05-08-2022 21:44

Musica Merlo +8191

Timber gaat dit seizoen nergens naar toe. Wel of niet verlenging.

05-08-2022 21:39

Ferd +38308

eerst de huidige transferperiode maar even afhandelen, dan kan daarna vol ingezet worden op contracten openbreken.

06-08-2022 05:53

gwn_rj +3053

Voor 5 miljoen kan je best een gokje wagen. Hopelijk is het wat ;)

05-08-2022 21:25

ajaxwestland09 +28905

Leuk maatje voor alvarez en Antony

05-08-2022 21:18

Ferd +38308

ja, voor Antony. Die uit een heel ander land komt met een andere cultuur en een andere taal. Dit is hetzelfde zeggen als "leuk voor Francisco dat Lucca komt"

06-08-2022 05:54

Delaney +14672

Ben toch echt benieuwd wat menig van jullie gaan doen als Sanchez een schot in de roos blijkt te zijn.

05-08-2022 21:15

FreeThulli +6029

No worries, dan hebben we altijd Klaassen en Alvarez nog 👌

05-08-2022 21:18

Alvarez352009Ajax +12061

@Delaney Dan gaan een aantal hier compleet uit hun dak met de mededeling dat Ajax net de Aldi is.
Sanchez voor 60 miljoen verkopen???? Je had er minimaal 100 voor moeten vragen.

05-08-2022 21:51

Ferd +38308

dan wist iedereen vooraf al dat hij een absolute topper was.

06-08-2022 05:55

DankzijCruijff +48641

Werkelijk ongekend wat H2 in een zomer voor elkaar heeft gekregen. Het lozen van die vier matige spelers zou de kers op de taart zijn, maar ik ben echt onder de indruk en had niet verwacht dat ik Overmars geen seconde zou missen. Hulde.

Dit alles zegt trouwens volgens mij veel meer iets over de rest van de organisatie binnen Ajax dan individuen (en duo's ;-)) zoals Overmars en H2. Wanneer mensen die beschouwd worden als zogenaamd onmisbaar wegvallen blijkt toch dat de algehele organisatie inmiddels stevig genoeg is om door te draaien. Top.

05-08-2022 21:12

korem +878

Het is altijd afwachten hoe goed een speler het gaat doen maar ik vind ook dat ze het geweldig gedaan hebben hoor en heb er echt vertrouwen in dat er een paar toppers tussen zitten !

05-08-2022 21:23

Breuk +25029

Helemaal mee eens. Qua aankopen nu eigenlijk al klaar. En dat een maand voor het sluiten van de transferperiode.

05-08-2022 21:23

OwenStevenDalberg +27447

Schreuder werkt in z'n vrije tijd bij de Telegraaf? Ik vermoed dat hij de updates zelf uit typt en doorstuurt naar de Telegraaf. De updates volgen elkaar rap op.

05-08-2022 21:09

Quint.S +100

Ontspannn

05-08-2022 21:12

Ozymandias +159568

Wijndal, Bassey, Timber en Sánchez in de verdediging met Álvarez daar als verdedigende middenvelder voor is het soort verdedigende blok waar een trainer als Schreuder van droomt. Ideaal voor de Gegenpress maar minder voor het Totaalvoetbal. Ik verwacht dat het drukzetten onder Schreuder een nog belangrijkere 'playmaker' zal zijn dan afgelopen seizoen onder Ten Hag al het geval was.

05-08-2022 21:08

036AFCA97 +146646

Beetje zoals Bosz deed? Onder Bosz leek het drukzetten altijd heel fanatiek in mijn ogen.

05-08-2022 21:12

WantAmsterdam +115917

Daar dacht ik aan.

05-08-2022 21:51

ÁlvaroRecoba +13695

Omdat dat wat veel van ‘het goede’ is: denk je niet dat Blind domweg linksback blijft, ten faveure van Wijndal? Ik zie dat scenario wel voor me — ben eigenlijk geen fan van hem als linksachter, omdat zijn passing door de as zoveel beter is, maar het lijkt wat meer complementair, zeker met Sánchez als tegenhanger op rechts.

05-08-2022 21:15

WantAmsterdam +115917

Tegen stugge ploegen zal dat dan weer een probleem, worden verwacht ik.

05-08-2022 21:52

fc Barcelona_ke +19239

Maandag medisch keuring en zal wel pas donderdag officeel melding op Ajax.nl

05-08-2022 21:08

nigel_brouwer +264

we moeten groeien in de competitie.

05-08-2022 21:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.