Ten Hag kritisch op Gravenberch: 'Hij moet direct aan staan'

door Bart Veenstra 67

Bron De Telegraaf

Ten Hag kritisch op Gravenberch: 'Hij moet direct aan staan'

door Bart Veenstra 67

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag is niet tevreden met hoe Ryan Gravenberch aan het duel met PSV begon. De oefenmeester van Ajax liet na afloop van de gewonnen topper (5-0) al weten dat sommige spelers niet sterk aan het duel begonnen. Eén van hen is Ryan Gravenberch.

De talentvolle middenvelder wist zich naarmate het duel met PSV vorderde knap te herstellen, maar het begin van zijn duel is slordig te noemen. Tegenover onder meer De Telegraaf doet Ten Hag zijn beklag. 'De eerste kans van PSV ontstond na een slordig moment van Ryan. Dat zijn stappen die hij nog moet zetten, maar dat is op zijn leeftijd (19) ook normaal.'

'Gravenberch moet heel snel die stappen maken'

Het is echter wel de eis, zo vervolgt Ten Hag. 'Willen we succesvol zijn, dan zal Ryan die stappen heel snel moeten maken. Hij mag daar die bal niet verliezen. Uiteindelijk groeit hij in de wedstrijd, maar hij moet direct aan staan. Daar moet hij aan gaan werken.'

Ajax won de wedstrijd tegen PSV - na een moeizaam begin - uiteindelijk met 5-0. Gravenberch was met de voorassist op de goal van Steven Berghuis belangrijk bij de openingstreffer. De middenvelder werd een kwartiertje voor tijd vervangen door Mohammed Kudus.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10359

Misschien verstandiger van Eric om dat ook tegen die andere 8 basisspelers te vertellen, dus op Alvarez, Martinez en Pasveernez na.

02-11-2021 09:30

BillSplate +9750

Niet vergeten Erik. Als hij aan staat, moet hij ook aan blijven.

28-10-2021 09:52

DiAngelo +2411

We verwachten allemaal heel veel van Gravenberch (19), het is al uitzonderlijk dat een jongen van 19 sowieso in Ajax 1 staat en zn kop boven water houdt in clashes tegen de Europeesche top zoals Liverpool. Een groot voetbaltalent die ook nog eens vooral in t belang van het team moet spelen. Hij zorgt er oa voor op links dat Blind en Tadic op hun leeftijd topwedstrijden kunnen spelen. Zijn talent en inzet worden onderschat en mensen die constant over zijn houding beginnen die moeten Weghorst naar Ajax halen (prima houding toch ?) . Dat hij niet gelijk aan staat komt denk ik dat hij rust uit wil stralen voor zich zelf...mag het...? Door er zoveel nadruk op te leggen of hem te laten banken wordt het er niet beter op.....Kudus ? Ja kan, maar die kan ook voor Berghuis ....ik zou Gravenberch zo lang mogelijk laten staan en de tijd gunnen....zie m alleen beter worden zo kang hij t vertrouwen maar blijft krijgen van trainer en "supporters"

26-10-2021 22:26

ST +23098

Ik zou graag Gravenbergh wat vaker gewisseld zien worden en Berghuis wat minder. Wat moet Berghuis nog doen om 90 min te mogen spelen?

26-10-2021 18:40

Ajax1114 +19393

Begint irritant te worden de wissels Antony voor Neres en Berghuis voor Klaassen

26-10-2021 23:09

Eurysaces +29583

Die jongen moet gewoon voor 5 jaar verlengen bij Ajax. Hij is dan de rest van zijn leven financieel onafhankelijk en kan dan voorlopig met niks anders bezig zijn dan voetbal en Ajax. Ik heb net als bij Brobbey ook helemaal niet het idee dat hij weg wilt, die zit gewoon prima bij Ajax en de stabiliteit is enorm belangrijk voor hem, volgens mij woont hij ook gewoon nog thuis.

Die moet rond zijn 23e vertrekken, als hij een basisplaats heeft bij Oranje, op zichzelf woont en de Champions League gewonnen heeft met Ajax...

26-10-2021 14:01

mokum007 +6530

Voor mij mag Gravenberch ff banken, mag kudus Of Klaassen op zijn positie spelen

26-10-2021 13:11

Jutter1 +4322

Ik vind Gravenberch al het hele seizoen tot nu toe ondermaats presteren. Lijkt wel of hij in zijn hoofd al bij een nieuwe club zit, alhoewel die uitstraling/lichaamshouding ook in zijn systeem zit. De in potentie meest grote financiele hoop, transferopbrengst, van Ajax doet met zijn optreden ook nog eens sterk afbreuk aan die mogelijk al vrij spoedig voor de deur staande transfer. Hij is nog jong maar vooralsnog stokt zijn ontwikkeling, en dat valt hem toch aan te rekenen, en daar heeft hij toch het meest zichzelf mee in zijn verdere carriere.

26-10-2021 12:39

ajaxmastery +1439

Vind hem zonder balbezit wel erg goed spelen. Als hij simpel speelt in balbezit is hij ook dikke prima. De voorassist op Tadic was perfect.

Verwacht wel meer van hem in balbezit. Zeker nu hij meer een aanvallende rol heeft en dat hij daar meer in was opgeleid.

Hoop vooral dat zaken buiten het veld geen rol spelen in de keuze voor Gravenberch. Een Kudus in vorm levert volgens mij meer doelpunten op.

26-10-2021 05:49

Mocrodammerr +23122

Lekker op de bank plaatsnemen naast Labyad. Zal hem wel leren. Kom niet met dat gelul aankakken over dat ie zo jong is... check die jongelingen bij het spaans elftal.. Als je goed kan voetballen, is leeftijd irrelevant

25-10-2021 23:15

ajax1981 +3138

Gravenberch, 19 jaar, groot talent, wisselt briljante momenten waar ik van geniet af met domme momenten van luiheid en zelfoverschatting. Als hij nog een paar jaar blijft wordt hij een fenomeen, gaat hij te vroeg weg dan redt hij het waarschijnlijk niet.

25-10-2021 22:07

Cello +52981 moderator

@ajax1981

Ben het met je eens. En die zelfoverschatting komt imo o.a. tot uiting in dat ie vaak zijn acties te ver doorvoert en eigenlijk dus het korter en simpeler moet houden. Veel kan ie dan nog regelmatig 'redden' door zijn lange benen en is het resultaat nul en kan het team overnieuw beginnen. Maar steeds vaker de laatste tijd betekent het balverlies op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats op het veld. Net op een moment dat het team (nog net) niet goed staat en levert het levensgevaarlijke counters en kansen op voor de tegenstander.

Hij kan idd een fenomeen worden, maar dan moet het echt wel anders en beter. Slimmer en met wat meer gogme. Het is duidelijk dat hij nog lang niet zo ver is. Te meer een reden om nog niet te vertrekken en er nog een paar jaar aan vast te plakken.

Op dit moment heeft ie geluk dat EtH in hem gelooft en hem laat staan om hem 'er doorheen te trekken'. En vertrouwen in hem blijft uitspreken ondanks dat er kritiek is.
Maar er gaat natuurlijk een moment komen, dat óók Ryan moet gaan banken als het niet snel beter wordt.

26-10-2021 11:34

YRGI +32989

Ik hoop dat hij beseft dat hij met zijn spel de afgelopen weken bij elke grote club in het buitenland op de bank had gezeten.

26-10-2021 12:10

atouba19 +3501

Denk dat we de discussie Berghuis / Klaassen wel kunnen sluiten.
Zou eerder de discussie Gravenberch / Klaassen / Kudus moeten zijn.

25-10-2021 18:49

F Janssen +2193

Nu vertrekken naar een topclub betekent bank warm houden..
Moet echt nog groeien, vaak slechte aannames, slordig, verkeerde keuzes. Maakt met zijn fysiek veel goed.
Wel een geweldig fijn talent natuurlijk..:)

25-10-2021 18:44

Amsterdam90 +8279

Gravenbergh heeft zeker nog 2 of 3 jaar nodig. Als hij na dit seizoen vertrekt gaat hij het niet redden. Suarez vertrok toen hij bijna 24 jaar was, Vertonghen was 25 jaar bij vertrek en Alderweireld was 24 jaar. Alle drie hebben ze het gered omdat ze pas vetrokken toen ze echt veel beter dan de rest waren.

25-10-2021 17:54

3*stars*3 +23703

Klopt en dan was het aan andere kant ook wel
opvallend dat Klaassen het niet haalde.
Vertrok op een goede leeftijd en leek uitgeleerd in de ED.
Maar vond hem daarvoor al meer een type voor de Bundesliga of Serie A.
Donny idem.

Maar Gravenberch is er nog lang niet klaar voor.
Als hij/Mino er toch anders over denken, dan is het weer eens puur een geld kwestie.
Maar met Mino weet je sowieso dat het weer eens een soap gaat worden.

25-10-2021 18:54

Eurysaces +29583

Ik had gehoopt dat hij verder zou zijn, dat dit echt zijn jaar zou worden, maar hij heeft nog wel het nodige te leren voordat hij echt een dragende speler is van Ajax. Ik denk dat hij op dit moment prima is te vervangen voor Kudus.

Zijn contractverlenging zal een belangrijke rol gaan spelen deze winter, als hij niet tekent, zal Overmars hem moeten verkopen. Met Kudus heeft Ajax al een vervanger waar ze mee verder kunnen. Gravenberch die niet tot 2025 verlengd, moet Ajax geen moeite in steken en gebruiken om de financiële positie te verbeteren.

Kans dat hij verlengd acht ik niet groot, er is niet voor niets gekozen om voor 3 jaar te tekenen, Raiola ruikt zijn centen al met het naderende laatste jaar contract.. Ik hoop dat Marc deze winter scherp is.

25-10-2021 17:13

DS84 +1856

Die is met een transfer bezig totaal geen focus

25-10-2021 17:10

Web +178830

Dat is zeker een verbeter puntje voor hem
Denk ook dat het in een beetje in zijn karakter zit
Gisteren was het onder de wedstrijd op AS binnen 10 minuten. Wissel hem eens
Bij Ten Hag mag je tijdje niet thuis geven, en zal veel op hem in praten
Op een moment is het klaar als niet beter word
De concurrentie staat klaar

Nog lang niet toe aan de volgende stap
Ajax is zijn plafon op dit moment

25-10-2021 15:44

Ozymandias +159568

Het is inderdaad iets waar Gravenberch aan moet werken maar hij is momenteel ook gewoon wat minder in vorm waardoor zijn zwakke punten tijdelijk worden versterkt (nog zwakker zijn). De kritiek die hij hier op AS van sommige leden krijgt is absurd. Hij hoort bij de beste 19 jarige spelers ter wereld maar net als elke negentien jarige speler heeft hij nog zijn zwakke punten.

25-10-2021 16:20

3*stars*3 +23703

Dat lakse werkt voor en tegen hem.
Als hij zijn vorm heeft, heeft hij nog steeds dat nonchalante aan de bal maar ziet het er prachtig uit.
Als hij z’n dag niet heeft, werkt het dubbel tegen hem.

Maar mensen vergeten idd dat hij nog maar 19 is.
Maar dat mag hij ook beseffen en inzien dat hij hier nog wat jaartjes kan doorontwikkelen.
Buiten Amsterdam zijn er maar weinig clubs waar talenten mogen vallen en opstaan.
Ja Barca bij gebrek aan geld en Chelsea met de ban maar als er geld is, gaan ze weer als een gek shoppen.

25-10-2021 18:58

JOHANisGOD +18498

Maar ff snel bijtekenen jongen.

Er valt nog een hoop te leren bij Ajax.

25-10-2021 15:21

PytarJohanson +1678

Goed dat Ten Hag dit ziet en ook benoemd. Denk dat Gravenberch dit zelf ook doorhad, gezien zijn houding en de manier waarop hij zich herpakte. Wil hij een stap zetten, moet hij dat niveau altijd halen. Maar ook voor zijn basisplaats is dat belangrijk. Kudus en Klaassen kloppen op de deur en kunnen allebei op zijn positie en die van Berghuis spelen. De concurrentie is groot.

25-10-2021 14:49

Ajax27 +19263

Zoals zijn moeder al eens in een interview zei: Hij heeft Surinaamse roots, dat is te merken... hij heeft af en toe gewoon een schop onder z'n reet nodig ;-). Deze gast komt er wel, talent druipt er vanaf, ook van dit soort momenten leert ie enorm. Ten Hag is in die zin denk ik een goede 'leraar' die 'm even op de vingers zal tikken. Ik weet zeker als we dadelijk 1,5 jaar verder zijn, hij 3 volledige seizoenen heeft meegedraaid, kampioenschappen en Europese succesverhalen heeft behaald, hij veel volwassener zal zijn dan de meeste 21-jarigen en de stap naar de absolute top al kan maken. Hopen voor ons dat ie er dan nog 1-2 jaar aan plakt, maar dan zal het lastig worden om 'm te behouden.

25-10-2021 14:13

behangdelul +32951

In het kader van rustgeven zou ik Klaassen wel eens in de spits willen zien met Gravenberch er achter en kudus op de plek van Gravenberch

25-10-2021 14:07

oudzuid2 +7294

Klaassen in de spits...

25-10-2021 15:14

FelixGassenlicht +9021

ja inderdaad en dan Blind als rechtsbuiten en Pasveer als controlerende middenvelder. En Peter Boeve als reservekeeper.

25-10-2021 15:14

Mikenick +2596

Gravenberch heeft hetzelfde als wat Nous twee/drie jaar geleden had. Die slaperige momenten. Er even niet helemaal bij zijn met het koppie.

Komt wel goed met Ryan. Heeft nog wel minimaal twee jaar nodig in de Eredivisie.

25-10-2021 14:05

mokum_1980 +728

Gravenberch is klaar voor de volgende stap gaf hij toch echt aan

25-10-2021 13:51

Medoz +4322

De volgende stap is dus blijkbaar er direct staan.

25-10-2021 14:49

Lazell +17016

Dat is niet waar. Fake news.

26-10-2021 09:57

Sambavleugels +18782

We menen toch niet echt dat Klaassen nu de plek van Ryan moet overnemen? Het spel is beter dan ooit tevoren omdat er twee (redelijk) creatieve spelers op het middenveld staan. Omdat we eindelijk met twee aanvallende halven spelen. Spelers die zich onder druk uit kunnen voetballen, een mannetje kunnen passeren en haast altijs aanspeelbaar zijn. Kritiek op Ryan is begrijpelijk, hij was gisteren slordig, en Kudus opperen als vervanger klinkt nog logisch omdat je dan het voetballende gedeelte in stand houdt al dan niet vergroot. Maar de lat ligt wel echt kilometers hoger voor hem dan voor Klaassen, die blijkbaar de hele wedstrijd verstoppertje mag spelen als ie elke derde wedstrijd maar een bal er in knalt. Iets dat ie overigens hartstikke goed doet, maar dat is toch niet genoeg? En hoe lang moet nog bewezen worden dat Haller en Klaassen simpelweg niet complementair zijn? Want die gaat straks gewoon weer in die ruimte lopen.

25-10-2021 13:47

PierreHeno +6530

Ryan presteert het hele seizoen al ondermaats. En we zijn toch al een tijdje onderweg. Dan moet je ook andere spelers voor die positie eens de kans gunnen. Gravenberch heeft in deze periode blijkbaar 'other eggs to fry'....of kernachtiger: 'andere pizza's te bakken'.

25-10-2021 13:57

Sambavleugels +18782

Oneens over Gravenberch. Die heeft sinds de entree van Berghuis op het middenveld een paar verschrikkelijk goede wedstrijden gespeeld. Maar mocht je hem vervangen, zie je dan liever Kudus of Klaassen?

25-10-2021 14:25

PytarJohanson +1678

Niet mee eens. Gravenberch heeft soms wat mindere momenten, maar weet zich te herstellen en is zeer belangrijk ik het veldspel.

25-10-2021 14:47

Psychevore +21187

Ik snap daar ook niks van. Alsof Klaassen zich dan ineens gaat bemoeien met de opbouw en graag de bal wil hebben rond de middellijn in plaats van in de 16.

25-10-2021 15:01

Spelverdeler +4662

Gravenberch is nu wel op scherp gezet schat ik zo in. Volgende wedstrijd in de eredivisie gewoon in de basis zetten en als hij dan weer te laconiek/traag oogt, snel wisselen voor Klaassen of Kudus. En dan niet pas na dik een uur, maar begin van de 2e helft.

25-10-2021 13:42

Professor Trabelsi +342

Die eerste kans van PSV werd Gravenberch totaal niet geholpen door ploeggenoten

25-10-2021 13:03

PierreHeno +6530

'Grafberg' staat al dit hele seizoen niet aan Erik. Ik vermoed dat de contractsituatie en de negatieve invloed die de pizzabakker op hem heeft een van de onderliggende oorzaken is. Bij een ingooi voor PSV liet hij zich bv volledig piepelen... stuitend om dat hem te zien gebeuren en de ergernis hierover was duidelijk van zijn gezicht te lezen( gebeurde op 10 m van waar ik zat) .De lef en het voetbalplezier lijkt er even volledig bij 'm uit en hij doolt maar wat over het veld met alles risicoloos tikkie terug of breed met als uitzondering de corner die hij afdwingt waaruit Haller dan de 2 -0 binnenkopt. Venijnige afstandschoten komen ook niet meer van zijn voeten...het is allemaal zo vertragend en labbekakkerig. Ajax speelde gisteren dus feitelijk ook weer met 10,5 ipv met 11 man. Ik denk dat zijn vormdip te maken heeft met hetgeen die Riola allemaal bij 'm loopt in te fluisteren. Waar Timber zich steeds verder ontwikkelt holt Gravenberch bij wijze van spreken achteruit. Zet ' m dan maar liever een paar wedstrijden op de bank .

25-10-2021 12:58

HillbillyCat +338

Dat vertragen moest ik gisteren ook een paar keer aan denken. Soms draait hij heel mooi open en is met die lange benen in een paar stappen ook echt weg! Maar nog te vaak draait hij juist terug en kiest voor de veilige optie door terug of breed te passen, waar een (risicovollere) pass vooruit direct gevaar kan opleveren. Laat ik het zo zeggen: hij zou wat meer Berghuis en wat minder Alvareze moeten worden.... :-)

25-10-2021 13:27

AvStern +5966

Helemaal eens dat Gravenberch te vaak het vereiste niveau niet haalt en misschien maar eens moet banken, heb me enorm geërgerd aan hem tegen Dortmund en PSV. Maar denigrerende naampjes aan onze eigen spelers geven is echt belachelijk.

25-10-2021 13:28

Psychevore +21187

Altijd maar bijnamen verzinnen, die tot in den treure blijven herhalen in de hoop dat iemand ze oppikt, om vervolgens voor de 100e keer tot de conclusie te komen dat het niks gaat worden.

Word je nou niet moe van jezelf joh?

25-10-2021 15:03

Simpelishetmoeilijkst +25486

Ben erg blij dat Ten Hag kritiek heeft op Ryan, want dat is zeker verdiend, en hij moet nu snel leren, als hij ern ster wil worden. Het is hoog tuijd voor .Ryan om meer bij te dragen.

25-10-2021 12:57

DeHeerVanDeMeer +25213

Kudus eens in de basis zetten, om Ryan te prikkelen en om een seintje te geven wat contract betreft, het komt niet allemaal aanwaaien en het komt van 2 kanten..
Grote potentie die Ryan maar hij moet echt nog groeien de komende jaren en als hij verstandig is doet ie dat bij Ajax, volgt ie het Donny traject dan word het niks met zijn nonchalance in een grote competitie.

25-10-2021 12:38

Nick14 +25889

Heb jij enig idee op welke leeftijd en na hoeveel jaar Ajax 1 Van de Beek is vertrokken?

25-10-2021 12:40

DeHeerVanDeMeer +25213

Jazeker en dat was nog niet eens genoeg om in de basis bij een topclub te spelen, goede les voor de jeugd hopelijk..

25-10-2021 12:41

Nick14 +25889

Ja, ga niet naar een onbetrouwbare Noor die er een puinhoop van maakt.

25-10-2021 12:45

Sjonnie +18814

Het is geen garantie als je zelfs met 22/23 en gerijpt (zoals Donny) naar een topclub gaat.
Graafje heeft naast pieken ook dalen en is nog geen stabiele kracht over een heel seizoen.
Dat labiele moet eerst uit z'n spel en wedstrijdhouding voordat hij een move gaat/kan maken, zou je zeggen.
Tja, maar kan hij daarop wachten? Kan z'n agent daarop wachten?

Te vroeg kiezen voor het grote geld, leidt tot het ruïneren van een potentieel glansrijke, buitenlandse carrière.
Zelfs als je de tijd neemt (zoals Donny) is dat nog geen garantie voor succes.

25-10-2021 12:58

Henkjanklaas +20683

Ik krijg nog weinig bijval maar waarom niet eens een middenveld met Klaassen, Alvarez en Berghuis. Klaassen is ook echt in vorm en valt nu steeds erg goed in. Gravenberch speelt onder zijn niveau momenteel. Kudus is nog te bescheiden en speelt ook te weinig om vertrouwen te tanken. Aan de andere kant functioneert Berghuis zo goed dat er geen plek is.

25-10-2021 12:27

Nick14 +25889

Zonder te spelen gaat Kudus dan dus nooit vertrouwen krijgen.

25-10-2021 12:34

AINIESTA +45657

Bescheiden? Had gisteren een geweldige actie, niks bescheiden aan. Wil je weer terug naar het kut voetbal tegen oa Twente? Dan moet je vooral Klaassen en Alvarez samen op het middenveld zetten. Ja Gravenberch is wisselvallig maar ook gewoon 1 van de redenen waarom we redelijk soepel voetballen. Heel belangrijk in de opbouw. Klaassen is totaal geen middenvelder die opbouwt.

25-10-2021 12:46

Henkjanklaas +20683

Dan zijn we het niet eens en dat mag uiteraard. Fijne dag verder

25-10-2021 12:57

036AFCA97 +146682

Ik zou Kudus weleens 3 potjes op Ryan z’n plek willen zien. Alleen ik zie Ryan (of vooral Raiola) er wel voor aan om dan meteen niet bij te tekenen. Het liefst zie je Gravenberch en Kudus natuurlijk allebei spelen, maar dat kan niet met Berghuis in deze vorm.

25-10-2021 12:08

TD-Ajacied +3731

Dat maakt niets uit.
Raiola zorgt ervoor dat Ryan, en ook Nous, heeel lang doet over een nieuw contract dat er uiteindelijk toch niet komt. Die lopen zo gratis de deur uit.
Dus idd de beste moet spelen. Misschien is op dit moment Kudus beter dan Gravenberch.

25-10-2021 12:28

wijzijndebeste123 +166578

3 potjes is wel erg kort voor kudus die momenteel zelfvertrouwen ontbeert. zou kudus n reeks wedstrijden de kans geven. verder vind ik iemand maar laten spelen omdat hij anders mogelijk niet gaat verlengen geen goed beleid. tevens heb je als hij wel speelt geen enkele garantie dat hij wel verlengt. id basis is hij daarbij aantrekkelijker voor buitenlandse clubs. dit speelt raiola in de kaart die dan eindeloos kan gaan rekken omdat hij hem makkelijker kan wegbrengen. ryan komt btw allesbehalve als n grote meneer ergens binnen vanaf de bank van ajax. dus even banken zou vanuit ajax mogelijk juist n goede zet kunnen zijn.

25-10-2021 12:33

Indy073 +8967

Valt me op dat het hele elftal, waarvan zelfs pasveer, als een tierelier begint te draaien. En ryan blijft dan toch een beetje achter. Een talenten dipje is niks ergs, zijn we aan gewend. Maar ik verwacht wel dat als hij rond de winterstop nog niet heeft bijgetekend dat kudus meer en meer van zijn minuten gaat wegsmokkelen en als hij goed presteerd ryan mooi op de bank mag plaatsnemen. Wat ik overigens totaal niet erg vindt als hij niet wilt verlengen.

25-10-2021 11:57

De Stift +7108

Komende wedstrijd eruit voor Klaassen of Kudus.

25-10-2021 11:48

Robbie en de Kock +11309

Ik ben bang voor Ryan dat dit een voorbode is van een wissel met Kudus. Ten Hag zegt dit niet zomaar.

25-10-2021 11:47

Steffenhagen +38242

Het is vorig seizoen pittig voor hem geweest en lang . De terugslag diende zich al tijdje aan , maar dat Ten Hag hem nu bij naam noemt is zorgelijk voor hem en waarschijnlijk een voorbode van een aantal weken banken .

25-10-2021 11:42

Schip +23638

Gravenberch ontwikkelt zich prima en zakt ook niet onder de ondergrens in CL wedstrijden, maar hij oogt wel vaak laconiek en erg flegmatiek. Om niet te zeggen sloom. Zoals hij gisteren vrijwel alle keren voor het tikkie terug koos, zodra hij onder druk werd gezet, was eigenlijk zo matig voor een middenvelder bij Ajax. Kan gewoon niet. Dat accepteren we zelfs niet van een controleur als Alvarez.

Van een technische speler als Gravenberch mag je verwachten dat hij iemand ook een aantal keren goed uitkapt, zodat hij hem ontmoedigt in het drukzetten. Als je dat niet kan, heb je echt niets op een Ajax middenveld te zoeken.

Natuurlijk heeft Ryan dat op zich wel, maar toon eens wat drive en gif man. Het zijn ook steeds die obligate balletjes opzij rond de 16 en nooit eens een scherpe diepe pass om direct in te lopen en via een 1 - 2 met de spits voor het schot te gaan.

Een beetje doen alsof je Rijkaard bent met die balletjes is niet genoeg. Prikt een grote club zo doorheen en Ajax heeft er geen moer aan. Speel eens iemand uit, geef eens een steekpass, maak eens een beslissende actie in plaats dat lauwe meevoetballen en postbode spelen.

Die gast is jong en heeft al mooie dingen laten zien, maar hij oogt de laatste wedstrijden al een beetje blasé. Komop Ryan, raket eronder binden en vuur brengen in dat team. In de eredivisie moet je opvallen, niet een beetje meeballen als een bejaarde.

25-10-2021 11:39

VoorAltijdNummer14 +25480

Prachtig geschreven, volledig mee eens!

25-10-2021 12:03

Henkjanklaas +20683

Goed omschreven Schip. hij valt niet positief op, onderscheidt zich onvoldoende met zijn huidige spel.

25-10-2021 12:29

MarcelvTol1971 +15537

Waarom haalt ten Hag dan niet Gravenberch voor Klaassen maar is elke keer Berghuis de lul, die speelt week in week uit prima wedstrijden.
Dat kan toch ook, Klaassen, Berghuis en Alvares op het middenveld.

25-10-2021 11:30

Pirsig +519

Voor Gravenberch is Ajax zijn top. Ik zeg al enige tijd; om te slagen in het buitenland bij een top club moet je mentaal sterk zijn en veerkracht hebben. Je moet "personality" hebben en aanwezig zijn. Ajax is een vertrouwde omgeving waar Ryan, als kind van de club, heeft hij veel krediet. Ajax heeft de luxe van Kudus als vervanger. Het zou niet verbazen als die meer speeltijd krijgt.

25-10-2021 11:25

afcasven1995 +6983

Komt goed met Ryan, nu lekker een week rust. Gaat hem goed doen.

25-10-2021 11:21

wendoo9 +8146

Ik lees hier elke keer over zijn leeftijd dat hij maar 19 is, maar men moet wel beseffen dat deze jongen al een tijdje mee hobbelt en veel wedstrijden in de benen heeft en op een hoog podium in de CL, El, beker, en Eredivisie heeft gespeeld. Zijn leeftijd mag geen excuus meer mogen zijn. Hij mag altijd van Ten Hag spelen, niks mis mee. Tuurlijk mag hij ook een dip hebben. Maar ik zie een speler die te klein is voor een tafellaken en te groot voor het servet. Hij hobbelt leuk mee binnen Ajax, maar is wel de vertragende schakel. Zijn keuzes die hij maakt zijn ook niet altijd even best. Dit heeft niks te maken met leeftijd, maar spelinzicht. Hij heeft alles mee, maar benut het niet heb ik het idee als het om zijn felheid zou moeten gaan. Of is dit toch het niveau van Gravenberch waar wij als liefhebbers meer van verwachten ??

25-10-2021 11:12

Turbo +42312

Ons blok op het middenveld speelde in beide 1e helften deze week met 4000 volt op de schoenen. Zoveel verkeerde keuzes, zo onrustig. Alvarez herstelde dat 2 keer met een betere 2e helft. Gravenberch bleef een beetje kwakkelen. Kudus of een andere opbouwende mid ala Gravenberch een wedstrijd geven zou prima te verantwoorden zijn. Ryan moet beter.

25-10-2021 11:01

AINIESTA +45657

Mag best eens banken voor Kudus. Enorm wisselvallig en heel ongelukkig dichtbij de 16/goal.

25-10-2021 10:52

Gezenzuureerd +0

Zesjes klant!!

25-10-2021 10:46

Sjonnie +18814

Het zit deels ook in z'n persoonlijkheid. Het is een lieve, sociale jongen die een duwtje in z'n rug nodig heeft en moet krijgen.

Hij is bij Jong Ajax ooit wel eens disciplinair geschorst vanwege een akkefietje met Bogarde en het zou mij niet verbazen als het gebrek aan felheid of gebrek aan scherpte de reden daarvan was.
https://www.ajax1.nl/gravenberch-geschorst/

25-10-2021 10:39

Eurysaces +29583

Hij weet dat hij moet verlengen en dat zijn zaakwaarnemer geld in zijn portemonnee wilt, een lastige keuze voor Ryan. Zal wel afgeleid zijn..

25-10-2021 10:38

Patrick78 +53053

Gravenberch speelt als een natte krant. Schuld van Alvarez?

25-10-2021 10:27

Nick14 +25889

Nee dat was een tijdje geleden het geval toen Gravenberch bij balbezit geen kant op kon dankzij Alvarez en Klaassen.

De laatste wedstrijden is Gravenberch an sich slecht.

25-10-2021 12:36

JariJari +15351

Wel grappig zo'n artikel over Ryan in een periode dat hij eindelijk weer beter gaat spelen.

25-10-2021 10:19

Oppermachtig +2877

Aha de kenners van AS hebben weer een nieuw pispaaltje gevonden. Aandoenlijk.

25-10-2021 10:09

Henkjanklaas +20683

we mogen best kritisch zijn op Ryan maar inderdaad niet weer een speler afbranden. Nergens voor nodig en contra-productief.

25-10-2021 12:30

noppenkoning +41635

Toch is zijn ondergrens nog steeds van hoog niveau en zie je hem heel slimme dingen doen, even uitwijken of bal vasthouden, het is gewoon een hele slimme speler. Als je hem 5 jaar geleden had gehad was hij een van de beteren. Dit Ajax is van zo n hoog niveau dat moeten we niet vergeten voor een 19 jarige uit eigen jeugd.

25-10-2021 10:08

Sjonnie +18814

Eindelijk een signaal. Gravenberch moet ff "geholpen worden".
Maar als dat weer niet tot resultaat leidt, dan moet Ten Hag ook maatregelen nemen en bijv. Kudus een keer de kans geven.

25-10-2021 10:08

Amp +38184

Als zelfs ten hag zich kritisch in de media over je gaat uiten, kan je beter ff gas geven. Die beschermd zn spelers normaal gesproken namelijk tot in den treure

25-10-2021 10:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.