Ten Hag kijkt uit naar AZ-Ajax: 'We moeten van wedstrijd tot wedstrijd kijken'

door Brent Tomassen 107

Bron NOS

Ten Hag kijkt uit naar AZ-Ajax: 'We moeten van wedstrijd tot wedstrijd kijken'

door Brent Tomassen 107

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag kijkt uit naar de confrontatie met AZ volgende week. Het duel met de Alkmaarders wordt gezien als een cruciale wedstrijd in de titelstrijd met PSV, maar is volgens de oefenmeester ook een wedstrijd op zich. 'Het wordt een geweldige wedstrijd.'

'We weten dat wij aan het roer zitten, dus je moet de wedstrijden blijven winnen', aldus Ten Hag na afloop van Ajax-PEC Zwolle in gesprek met de NOS. 'Dat betekent dat je de volgende wedstrijd er weer volop moet staan. Dan heb je weer energie nodig en dat vergt veel van het team.'

'We moeten gewoon van wedstrijd tot wedstrijd kijken en een oplossing gaan vinden voor ons probleem. Maar vooral die winnaarsmentaliteit moeten we behouden. Volgende week spelen we tegen AZ. Dat wordt een pittige, maar wordt ook een geweldige wedstrijd en daar kijken we naar uit.'

Berghuis

Steven Berghuis viel in op het middenveld, nadat hij de afgelopen week niet optimaal kon trainen vanwege een blessure. De trainer vindt niet dat de rol van Berghuis beperkt moet worden tot één positie. 'Ik pin me niet zo vast op posities. Ik hoop volgende week Mazraoui er ook weer bij te hebben, je ziet vandaag dat Rensch er weer bij is. Dan kan er ook weer een hele andere dynamiek over de rechterkant ontstaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +40347

Ik zou deze toch maar winnen Erik.

06-05-2022 00:28

Jan Doedel +4306

Ja Erik vanaf nu moeten we er alles op zetten dat we alle wedstrijden winnen.
Doet me aan iemand denken haha.
Ik houd mijn hart vast voor wat onze professor nu weer uit de hoge hoed tovert. Hoop dat Erik afscheid kan nemen met een kampioenschap en dan tot nooit meer ziens. Erik mag niet eens in de schaduw staan van Louis van Gaal maar voelt zich al een hele pief op trainersgebied.

Krijgr straks in Engeland een rude awakening let maar op. 6 tot 8 maanden en hij is weer beschikbaar.

05-05-2022 12:11

AlexLitmanen10 +14415

Ik kan echt niet wachten tot zondag.

Az uit is echt geen makkie en er is gelukkig geen man overboord mochten we gelijkspelen. Psv gaat toch wel punten laten liggen. (Mag ik toch hopen)

Dan zouden we thuis het karwei af kunnen maken, zou toch heerlijk zijn als we in Alkmaar winnen, dan is het hoe dan ook klaar

Steek
Mazraoui/Rensch. Timber. Blind. Nico
Alavarez. Taylor
Berghuis. Klaassen. Tadic
Brobbey / Haller

03-05-2022 10:31

020Dario020 +2069

Vind dat Regeer in 1 wedstrijd al meer indruk op mij gemaakt heeft dan dat Rensch dat heeft gedaan.

03-05-2022 18:33

AlexLitmanen10 +14415

Maar dat blijft een middenvelder. En ik zou het liefst een echte verdediger zetten op die Karlsson
Maakte wel echt een prima indruk (Regeer)

04-05-2022 07:38

Mikenick +2596

We worden gewoon kampioen. Wat mij betreft wint PSV tegen Feyenoord en kunnen wij het in eigen huis afmaken tegen Heerenveen. Dat is toch honderd duizend maal mooier dan afwachten op wat er in de Kuip gebeurd?

02-05-2022 13:57

In Bassey we trust +15361

Gewoon winnen in alkmaar.. die boeren zien verliezen in de kuip.. helemaal mooi.,

02-05-2022 14:24

Suarez16_ +9215

Hoe eerder kampioen hoe beter.

03-05-2022 12:36

Jutter1 +4316

De realiteit leert ons dat het alle kanten op kan gaan. De vorm van de dag zal uiteindelijk de doorslag gaan geven, denk ik. Want qua vorm/zelfvertouwen e.d. zit er gewoon weinig licht tussen de 4 ploegen, dus ook Feyenoord en PSV!. Hopelijk pakt e.e.a. goed uit voor Ajax, want een evt. titel is niet alleen de hoofdprijs in dit land maar geeft tevens ook toegang tot de groepsfase van de CL en alle financiele voordelen die daarbij horen. Heel belangrijk dus!

02-05-2022 13:49

Jeffsajax +1895

Wij zijn Ajax, wij kijken niet naar andere voetbalclubs. Wij zijn de sterkste en de beste, wij zijn Ajax en we zullen wederom kampioen worden.

02-05-2022 13:29

YRGI +32950

Oke, leuk dat je er zoveel vertrouwen in hebt maar zo goed spelen we al maanden niet. Wordt gewoon heel lastig tegen AZ.

03-05-2022 02:29

Robertini +39405

Feyenoord gaat denk ik winnen, dan hebben ze nog een kleine kans op tweede plaats. Dus als wij van az winnen, zijn we kampioen.

Geen gemakkelijke opgave, maar gelukkig is az ook een beetje uit vorm.

02-05-2022 03:43

Pinohelmond +5789

AZ heeft het totaal niet, is zeker geen wonderploeg. Als Ten Hag slim is passeert hij Haller, Brobbey heeft meer snelheid en zie ik veel liever tegen Martins Indi.
Ajax verslaat AZ gewoon, zie geen problemen daarin.
Uitslag Feyenoord - PSV is voor de statistieken maar Feyenoord laat het nooit lopen tegen PSV, ook die gaan winnen en het is ze gegund ook! 100x liever Feyenoord als 2e dan die ellende uit Eindhoven.

01-05-2022 18:45

RN +14719

Wat een spannende pot gaat dat volgende week worden zeg.. Zal Feyenoord wat kunnen tegen Psv?

Bij verlies gaat het wel echt heel spannend worden zeg!!!

01-05-2022 17:41

Danny.S +2263

Ja, zit je al klaar met je badkamerolifant...

Misschien blaast hij het verhaaltje wel uit.

01-05-2022 17:51

Henkje Netherlands +10195

Feyenoord gaat ons echt niet naar de landstitel schieten. Die verliezen nog liever 5-0

01-05-2022 17:56

Cello +52978 moderator

@Henkje Netherlands

Fnoord hoeft ons ook niet naar de titel te schieten. Dat doen we zelf wel!.

Overigens.... AZ, Heerenveen en Vitesse zijn alle drie zogezegd uit vorm de laatste weken en spelen niet goed. Zijn gewoon uit vorm. Dan kunnen ze natuurlijk proberen dat te compenseren met inzet....maar ik verwacht dat dat alleen tegen Ajax, dat de dip van het slechte spel achter zich lijkt te hebben gelaten, niet genoeg gaat zijn. Ik voorzie 'gewoon' 3 overwinningen en ons op 87 punten eindigen. En dan mag PSV van mij winnen of zoals velen verkondigen dat Fnoord de wedstrijd kado gaat doen.... het zal weinig uitmaken.

01-05-2022 18:10

PH2BOT +40347

...en wij zijn zeker wèl in vorm?

01-05-2022 18:47

vanreenen +10280

Denk jij dat het legioen dat pikt en Slot ook? Misschien stelt slot wel een ultimatum. Als jullie je niet 100% inzetten, heb ik hier niets meer te zoeken en vertrek ik alsnog naar Ajax. Want verliezen van PSV en de laatste wedstrijd tegenTwente verliezen, wordt cruciaal voor Europees voetbal en in welke competitie.

01-05-2022 22:07

Ferd +38535

dat dachten we een paar jaar terug ook, toen werd er in de Arena zelfs gejuicht voor goals van Feyenoord. Feyenoord won die wedstrijd toen ook.

De supporters denken zo, maar de spelers en trainer zeker niet.

02-05-2022 06:02

brullie +7035

@Henkje Netherlands
Mocht Fnoord winnen van PSV dan is het niet de eerste keer dat zij ons een handje helpen richting het kampioenschap. Al hebben ze ook wel eens opvallend verloren en ons een hak gezet richting de titel. Hopelijk winnen ze inderdaad. Ben benieuwd...wie zal zijn zenuwen onder controle houden? Wij spelen eerder en onze uitslag zal invloed hebben op deze wedstrijd.

02-05-2022 07:27

Juichtoon +32555

@Ferd
Dat was meteen na de 10-0 nederlaag in Eindhoven. Fnoord was toen uit op revanche...

02-05-2022 07:47

JariKanu +982

In het seizoen van de 10-0 werd Ajax kampioen. Was in 2010/11.

02-05-2022 13:15

Juichtoon +32555

@ Marc Hogervorst
Ajax werd toen wel degelijk kampioen (2011). Door de overwinning van Fnoord op PSV toen werd het een nek aan nek race met Twente. Fnoord spelers lieten toen al in de media weten absoluut te willen winnen van PSV.
Eens natuurlijk belang van Ajax staat op 1, 2 en 3.

02-05-2022 17:02

EdwinvanderSar +4383

Slot gaat in de kleedkamer wel dreigen dat hij naar de grote concurrent gaat als de spelers niet genoeg hun best doen ja. Seems legit

02-05-2022 20:07

Leo Valk +1363

Feyenoord kan PSV nog het voorronde-ticket CL afsnoepen, dus gaat PSV voor de bijl!

03-05-2022 02:25

MarLuuk76 +3557

Feyenoord Twente zeker even vergeten. Met de trainingsveld bestorming.

04-05-2022 10:35

louis60 +11472

Het ligt eraan wie er volgende week terug keren. Martinez en Nous? En kan Antony nog een wedstrijdje meedoen? Als het Braziliaanse elftal hem opriep ging hij wel. Tegen AZ gaat het om het kampioenschap. Dit is de echte finale voor TH. Ik moet er niet aan denken dat we pas uit tegen Openda voor de schaal moeten vechten. Winnen tegen AZ en kampioenschap thuis tegen Heerenveen. KOM OP AJAX.

01-05-2022 17:40

PH2BOT +40347

Martinez gaat AZ uit komende zondag niet halen helaas.

01-05-2022 18:48

Betuwe85 +20687

Kunnen we die wo niet al spelen ? Voel toch een soort cl spanning nu al

01-05-2022 16:27

AlexLitmanen10 +14415

Ik kan me voorstellen dat Ten Hag nog niet weet hoe we moeten gaan spelen tegen Az.
Van eigen kracht uitgaan en 4-3-3 in ieder geval

Hopelijk is Mazraoui er weer bij

01-05-2022 14:35

AFCA-pride +17360

Als we winnen van Az, is de hoop bij psv gelijk weg en verliezen ze ook van Feyenoord. Bij eigen puntenverlies wordt het nog tricky

01-05-2022 13:40

36 +8675

Winnen en dan later op de dag kakkies die ons kampioen maken

01-05-2022 12:24

Betuwe85 +20687

Ben bang dat wij niet zomaar winnen

01-05-2022 14:03

Cello +52978 moderator

@Betuwe85

Gebaseerd op wat?. De 1-1 van AZ tegen Sparta gisteren èn dan nog meer het vertoonde spel van de kaasboeren, wat echt heel belabberd toonde?. De meeste tijd was degradant Sparta de bovenliggende partij ook nog eens en had eigenlijk 'gewoon' horen te winnen met 2 schoten op de goal van ongeveer 3 a 4 meter afstand die ze misten.

Nee. AZ heeft het helemaal niet meer. Missen ook de vorm.... en alleen inzet zal denk ik gewoonweg te weinig zijn om Ajax van de winst af te houden. Tenzij je in een wonder gelooft en AZ een wederopstanding toedicht?. Ik zie dat niet zo.....

Trouwens de meeste psv-supporters die ik heb gesproken ook niet. Overigens opvallend dat meer psv-supporters overtuigd zijn van een kampioenschap van Ajax dan veel ajax-supporters zelf.

01-05-2022 17:58

Betuwe85 +20687

Az kan tegen ajax altijd net wat meer . En ondanks de 3/0 gaven wij wel de nodige ruimte weg. Dat baard me zorgen

01-05-2022 18:24

PH2BOT +40347

Wij waren gisteren 1e helft ook niet bepaald best....en waarom zou AZ zich niet op Ajax kunnen focussen...dat doen ze nl altijd...net als de meeste andere ploegen.

01-05-2022 18:51

Leo Valk +1363

Nee, niet zomaar, daar is een doelpunt meer dan AZ voor nodig!

03-05-2022 02:29

020Dario020 +2069

Van mij mag Regeer straks Nous vervangen, ben echt onder de indruk van jongen.

01-05-2022 12:01

Betuwe85 +20687

Deed het goed beetje sober maar degelijk en geen fratsen

01-05-2022 14:04

Mitch021 +2082

Beetje sober hoeft niet persé erg te zijn, toch? Nous is idd attractiever, maar de beste man heeft zo vaak last van pijntjes, kunt er gewoom nirt op vertrouwen

01-05-2022 18:38

AlexLitmanen10 +14415

Laten we ook Rensch niet vergeten. Die zat niet voor niets bij NL elftal.
Ik ben na gisteren van mening dat we echt geen nieuwe rechtsback nodig hebben met Rensch en regeer. Niks mis mee

01-05-2022 19:57

fc Barcelona_ke +19255

Tegen az:
Steek
Timber martinez blind
Regeer taylor gravenberch taglia
Kudus
Tadic brobbey

01-05-2022 11:09

Rockpotje +9575

Martínez gaat AZ niet redden

01-05-2022 11:27

DePitbull +2718

Ja joh haal Klaassen er lekker uit

02-05-2022 09:33

AFCAjaxMidNineties +12754

Deze winnen en je bent kampioen. Easy as it is. Eens kijken of de zoveelste finale nu wel lukt..

01-05-2022 10:39

PH2BOT +40347

Van Benfica hoefden we ook 'alleen maar' te winnen om de 1/4 finales CL te halen. Easy as it was.

01-05-2022 13:13

AFCAjaxMidNineties +12754

Uhh..., ja dat is dus wat ik bedoel met de zoveelste finale dus.

01-05-2022 23:58

Nr.10 +111235

Had het me nog niet helemaal gerealiseerd, maar met Antony, Martinez, Mazraoui, Berghuis, Alvarez en Pasveer misten we in de basisopstelling gewoon 6 spelers die het grootste deel van het seizoen basis stonden. Dat is echt bizar veel eigenlijk.

01-05-2022 10:38

AFCA-pride +17360

En bij psv mogen ze dat elke keer benadrukken als excuus…

01-05-2022 13:39

Opperhoofd +12614

Ten Hag als je dit leest wil ik je graag een tip geven:
Haller is hopeloos uit vorm, begin gewoon met Brobbey.

01-05-2022 10:30

AFCA-pride +17360

Regeer op Karlsson vind ik wel tricky. Verder een opkomende Wijndal op linksback moet je beteugelen. Geen makkelijke puzzel.

01-05-2022 10:23

Betuwe85 +20687

Wijdal VS nico mag wijndal er net zo hard achter nico aan blind heeft die snelheid niet das misschien het voordeel dat martinez er niet bij is

01-05-2022 14:06

AFCA-pride +17360

Wijndal komt Nico niet tegen, is gespiegeld he.

01-05-2022 14:09

Betuwe85 +20687

Helemaal in de veronderstelling dat wijndal rechts stond dom 😉

01-05-2022 14:11

Nr.10 +111235

De kans dat PSV tegen Feyenoord puntjes laat liggen acht ik toch wel heel groot. Als wij van AZ winnen dan kan het denk ik niet meer fout gaan. En nog belangrijker: we zijn eindelijk weer beter gaan spelen gisteren!

01-05-2022 10:09

PH2BOT +40347

Inderdaad....de 2e helft. Tegen PEC.

01-05-2022 13:14

Drukwerk1968 +7111

Cijfermatig : eerste jaar onder ten Hag 86 punten, vorig jaar 88 en dit jaar verwacht ik 84 punten. Zo slecht is het echt niet. De kampioen haalt gemiddeld 79 punten.

01-05-2022 09:24

Nr.10 +111235

Dat is niet alleen ‘niet zo slecht’, maar zelfs uitzonderlijk goed. Ten Hag heeft van alle trainers uit de hele clubgeschiedenis het hoogste gemiddelde aantal punten gehaald in de Eredivisie, op Stefan Kovacs (periode 71-73) na. Dus ook gewoon hoger dan van Gaal of Michels. Niet dat het alles is waar je een trainer op moet beoordelen, maar qua resultaat in de Eredivisie is Ten Hag gewoon de meest succesvolle coach sinds 1973.

01-05-2022 10:12

Drukwerk1968 +7111

Daarom snap ik dat gehak niet op ten Hag.

01-05-2022 10:14

036AFCA97 +146682

Dan moet je ook ff vermelden wat de kampioen in de jaren vóór Ten Hag gemiddeld aan salaris en transferkosten mocht uitgeven.

Onder Ten Hag is het salarisplafond 3 a 4 keer hoger geworden en hij haalt 5 puntjes meer dan het gemiddelde. Knap hoor.

01-05-2022 12:44

Nr.10 +111235

Nah.. dat lijkt me geen afdoende verklaring. Midden jaren '90 hadden wij ook geen onaardig team, maar toen haalden we met van Gaal gewoon minder punten dan onder Ten Hag nu. Zelfde in de jaren '70 onder Michels. Als je over een periode van 4,5 jaar zo een hoog puntengemiddelde neerzet, zodat je in de top 2 staat over 50 jaar clubgeschiedenis, dan doe je gewoon iets heel erg goed, zo simpel is het. Als het nou om één of twee seizoenen ging, ok, maar je hebt het over 4,5 jaar.

01-05-2022 12:51

Drukwerk1968 +7111

Het argument van het salaris plafond raakt kant noch wal. Ja, de salarissen zijn beter. Maar psv heeft ook een hele goede selectie. Feyenoord en az doen het ook gewoon goed. Gemiddeld 16 punten verliezen is dan echt niet slecht. Dat zijn 5 of 6 wedstrijden op de 34. Uitwedstrijden tegen az, Feyenoord, psv, Twente, Utrecht kunnen puntenverlies opleveren.

01-05-2022 13:23

PH2BOT +40347

Niveau Kleredivisie is flink achteruit gehold waar Ajax de selecties juist meer en meer kon versterken en verbreden. Met name dàt is de oorzaak van het hogere puntenaantal. Heeft niks met Ten Hag te maken. We zijn echter Europees nauwelijks veel opgeschoten. 2019 was het 'tussenjaar' met de mazzel weinig blessures en een lekkere flow. Tottenham thuis, Valencia thuis, Getafe thuis, Atalanta thuis, Benfica dit seizoen thuis, AS Roma uit waren de dieptepunten met het missen van de CL finale als ongeëvenaard onnodig dieptepunt. De echt beslissende potjes waarin het niet lekker liep gingen allemaal verloren waarbij onze coach van geen enkele meerwaarde bleek als wedstrijdcoach. Periode Ten Hag.....paar opmerkelijke en memorabele Europese wedstrijden maar die hadden we met Peter Bosz ook. We hebben helaas alleen geen prijzen kunnen pakken en van de ambitie 'aanhaken bij de europese top' is nagenoeg niets terecht gekomen. Dus al dat ophemelen van Ten Hag's resultaten is enigszins overdreven. Er zijn nl onder zijn bewind voor tientallen miljoenen aan spelers geïnvesteerd en de door het salarisplafond sterk te verhogen wilden Europese subtopspelers ook wel bij ons aan de slag. Daar hadden de coaches van vóór Ten Hag het heel wat lastiger mee. Die toegenomen kwaliteit in spelers i.c.m. het bedenkelijke niveau kleredivisie zie je natuurlijk altijd terug in het puntenaantal aan het eind van de rit.

01-05-2022 13:28

Drukwerk1968 +7111

Jouw kleredivisie, puberpraat, is wel degelijk sterker geworden. Maar dat wil je niet zien. Kijk eens hoeveel punten er in Europa gehaald worden. Zie stand op ranglijst.

01-05-2022 13:40

Nr.10 +111235

Nee. Nee. Nee....

Kijk, de reden dat ik hier vooral met statistieken en objectieve feiten over Ten Hag kom, is omdat je dat niet kan weerleggen, en een flink aantal mensen hier onwijs loopt te zoeken om maar vol te blijven houden dat die man geen goede trainer is.
Zo vergezocht iedere keer. De prestaties in het binnenland zijn het beste sinds de periode 1971-73, en dan zal dat wel komen doordat de andere clubs ineens collectief minder presteren? Haha, wtf joh...
Ik zie hier ook mensen helemaal uitleggen waarom Dortmund niet goed was, en Sporting niet, en Real en Juve waren in 2019 eigenlijk ook niet zo goed, en iedere keer waren de tegenstanders maar in slechte doen. Zou het nou ECHT niet ietsje pietsje meer voor de hand liggen dat wij iets goed doen?

Dus nu ga jij het over de Europese prestaties hebben. OK... pakken wij de feiten er weer even bij:
Over deze vier seizoenen onder Ten Hag gemeten, staan wij 11e op de Europese clubcoëfficientenlijst. Dat betekent dat wij van alle clubs die meespelen in Europese competities, op de 11e plek staan qua gehaald punten. We staan dan net boven Atletico Madrid, en net onder clubs als Man United, Juventus en PSG. Er staan dan (letterlijk) TIENTALLEN clubs onder ons met een hoger budget.

Dus. Als jij nu de uitstekende binnenlandse prestaties onder Ten Hag zo graag wil uitleggen met een beroep op het verschil in budget, dan is dus DE vraag: hoe verklaar jij dan dat wij in Europa beter presteren dan zóveel clubs die meer geld hebben?
We hebben dus absoluut wél aangehaakt bij de Europese top, want de enige clubs die boven ons staan op dat lijstje, zijn tien 'super league' clubs die honderden miljoenen meer omzet draaien dan wij.

En zout eens op met die rijtjes met clubs waar we van verloren hebben. Daar hoef je mij niet aan te herinneren hoor, dat weet ik heel goed. Zo lang je de Champions League niet wint dan komt er elk jaar een club bij dat rijtje, en dan kan jij lekker je rijtje gaan afdreunen iedere keer. Wat is dat voor onzin?

01-05-2022 13:41

Nr.10 +111235

@drukwerk1968, haha die had ik inderdaad nog niet eens bedacht: de Eredivisie is de laatste jaren juist steil omhoog geschoten op de Europese ranglijst. Haha... dat geeft maar weer eens aan hoezeer er gezocht en gezocht en gespeurd wordt door sommige mensen, alles om maar niet bij die zo intens voor de hand liggende mogelijkheid uit te komen: Ten Hag is een trainer die het ontzettend goed gedaan heeft bij Ajax.

01-05-2022 13:48

AlexLitmanen10 +14415

Tijden veranderen, inflatie enzovoort
Die Bruma krijgt bij psv ook een Tadic miljoenen salaris maar daar heb je niks aan

Het gaat niet alleen om die 5 puntjes meer.
Het knappe dat het nu al 4jaar constant is

01-05-2022 14:31

PH2BOT +40347

...en waarom halen we dan de KO fase CL vaker niet dan wèl? Of kloppen de UEFA statistieken daarin niet soms? Het is gewoon zwaar overdreven om Ten Hag zoveel credits te geven waar m.n. andere factoren een beduidend grotere rol in hebben gespeeld. Wanneer je puur naar het verschil in investeringen kijkt heeft zelfs Marcel Keizer het nog beter gedaan dan Ten Hag.

01-05-2022 19:01

Nr.10 +111235

Ja sorry maar je schrijft alleen maar bullshit op. Ten eerste hebben we in de vier jaar dat Ten Hag Ajax leidt 2x wél en 2x niet de knock-out fase gehaald, dus niet vaker niet dan wel. Ten tweede is Keizer maar een halfjaartje trainer geweest, zelfs áls hij in dat halfjaar een hoog puntengemiddelde had gehaald (en dat is niet eens zo, hij staat ook nog onder Martin Jol nota bene), dan heeft het nog geen zin om dat te vergelijken met iemand die dat over 4,5 jaar doet. Peter Bosz had ook een relatief hoog puntengemiddelde (hoewel niet zo hoog als Ten Hag), maar die heeft dat ook maar één seizoen gedaan. Die andere factoren, waar jij het over hebt, die zijn lekker vaag. En dat is natuurlijk handig, als je per se wil volhouden dat Ten Hag geen goede trainer is. Daarom hou ik het simpel voor je: als je de beste resultaten haalt in 50 jaar, dan doe je wat goed en ben je geen koekenbakker. Eens?

01-05-2022 19:11

Ferd +38535

we halen de KO fase de laatste jaren net zo vaak wel als niet, en de jaren daarvoor bijna nooit. Wat zegt dat dan over Ten Hag en Ajax?

02-05-2022 06:07

Godenzoon24 +15308

Het voetbal wel

02-05-2022 08:10

Ajaxbrl +13816

Als wij winnen en pisvee verliest zijn we kampioen!

01-05-2022 09:18

PH2BOT +40347

Als PSV vandaag thuis van Willem 2 verliest zijn we feitelijk ook al kampioen...

01-05-2022 13:29

Ajax35 +4292

Volgende week wordt echt een hele belangrijke pot, ja hehe dat snapt iedereen Erik. Die pot winnen en je kan het thuis tegen Heerenveen afmaken in een volle JC arena.

Reken maar niet op kado’tjes uit 010 want die zijn te druk met de carnavals league bezig. We moeten het grwoon zelf doen, wat ook niet erg is met 4 punten voorsprong. Pisv wint gewoon in de badkuip. Zo niet is het mooi meegenomen, maar die hebben en meer rust en meer kwaliteit in het elftal.

01-05-2022 08:26

Sjaakie +5812

Brobbey vanaf minuut 1 tegen AZ.
Dan winnen wij en moet het toch wel heel gek lopen als we geen kampioen worden.

01-05-2022 07:55

Rasmussen +25823

Je kunt niet van Feyenoord verwachten dat ze wel even winnen van PSV. Feyenoord speelt die donderdag Europees uit. Ajax won zelfs niet eens van PSV in de Kuip.

01-05-2022 07:49

3*stars*3 +23461

Aan de andere kant, PSV speelde voor de bekerfinale ook een EI duel.

Gaat er ook om dat Fey vandaag wint.
Want als ze vandaag ook morsen, blijft gat met Twente klein.

01-05-2022 08:17

kampioen2010 +1904

Jammer dat Twente niet won gistern inderdaad

01-05-2022 12:40

Betuwe85 +20687

Toch verliezen die niet graag waneer ze de finale halen wil je het goede gevoel vast houden. En bij verlies komt Twente nog dat dan nog 3de kan worden.

01-05-2022 14:08

Ferd +38535

je kon van PSV niet verwachten dat ze wel even zouden winnen van Ajax. PSV speelde die donderdag nog tegen Leicester. Ajax versloeg PSV eerder in het seizoen met 5-0

02-05-2022 06:08

AFCAjax +17839

Die wedstrijd tegen az is de kampioenswedstrijd voor ons. Als we die winnen kan ik me niet voorstellen dat het nog mis gaat, verspelen we daar punten vrees ik het ergste.
uiteraard ervanuitgaande dat die pisvlekken alles winnen, maar als willem 2 morgen/vandaag wint dan kan het museumplein alvast klaar gemaakt worden.

01-05-2022 03:34

WantAmsterdam +116147

Zie ik ook zo. Dan kunnen we van die twee resterende gewoon of een verliezen, of allebei gelijk spelen. Maar AZ wordt wel een hele klus.

01-05-2022 03:40

Sambavleugels +18734

Als je daar gelijk speelt mag je dat ook nog bij Vitesse doen zolang je Heerenveen-thuis pakt. Bij verlies volgend week wordt alles net iets hachelijker en vooral in onze vorm en opstellingen billenknijpen.

01-05-2022 10:25

FlyingDutchMan +17314

Vanaf nu is elke wedstrijd een finale!

01-05-2022 02:28

Tommyshelby +129198

Pasveer einde seizoen. Pff wat zonde voor onze beste keeper.

01-05-2022 00:49

Libero +19165

Waar heb je dat vandaan?

01-05-2022 15:33

Libero +19165

Ik zie het net hier staan in zijn interview na de wedstrijd. Raar dat er niets over te vinden was toen ik het googelde. Thx man.

01-05-2022 16:15

036AFCA97 +146682

Ik hoop gewoon dat we ze alle drie winnen. Noem me negatief, maar mocht het gat tussen Ajax en PSV vóór Vitesse-uit 1 punt worden, ben ik bang dat we het allemaal weggeven.

Aan de andere kant; als Feyenoord tegen PSV speelt zoals ze tegen Marseille speelden, wint Feyenoord gewoon.

01-05-2022 00:16

NeeI +107804

"als Feyenoord tegen PSV speelt zoals ze tegen Marseille speelden, wint Feyenoord gewoon."

Als Marseille geen cadeautjes had uitgedeeld én wat fatsoenlijker met hun kansen waren omgegaan, dan hadden ze 'gewoon' met 2-4 van de mat gestapt. Ik denk juist dat PSV eenvoudig gaat winnen in Rotterdam.

01-05-2022 01:31

Betuwe85 +20687

Vitesse en az draaien laaste weken niet heel soepel dus moet beide kunnen

01-05-2022 14:10

Libero +19165

Vergissing om tegenstanders in te schatten op basis van vorm in de ED, daar hebben we toch al wat punten laten liggen in het verleden. Altijd ervan uitgaan dat ze tegen ons tot op het bot gemotiveerd zijn, ons niet tot voetballen laten komen en de keeper de wedstrijd van zijn leven zal keepen.

01-05-2022 15:30

JordanAFCA +22481

“Ik ben alleen bezig met Ajax”. Tekent ondertussen een contract en heeft dagelijks contact met zijn nieuwe spelers

01-05-2022 00:15

In Bassey we trust +15361

Geloof toch niet alles man.. Die man is een control freak... echt een vakman.. Die wil gewoon met zijn derde landstitel binnenkomen bij United.... Kijk eens wat hij ons allemaal gegeven heeft..

01-05-2022 00:19

Tommyshelby +129198

Een invalbeurt van Alvarez bij een 3-0 voorsprong tegen PEC. Pohhhh genieten.

01-05-2022 00:20

In Bassey we trust +15361

Zeiken om het zeiken..

01-05-2022 00:32

WantAmsterdam +116147

Als je hem gedurende een wedstrijden ziet, komt die mij echt nul over als een controlefreak.

01-05-2022 01:13

In Bassey we trust +15361

Dan heb je de definitie van nooit echt goed begrepen.

01-05-2022 01:27

WantAmsterdam +116147

Dan geef me toch de definitie. Ik zie hem gedurende een wedstrijd nooit echt ingrijpen. Niet met wissels, niet met tactische aanwijzingen, niet door geschreeuw. Dat zijn dingen die voor mij typisch zijn voor een “controlfreak”.

01-05-2022 01:47

ajaciedje90 +60095

Hoe moet Alvarez anders weer ritme opdoen? Reken maar dat Alvarez tegen AZ weer in de basis staat namelijk.

01-05-2022 09:25

Ferd +38535

prima toch om hem te laten invallen, zo hou je hem nog tevreden en houdt hij wedstrijdritme

02-05-2022 06:10

Tommyshelby +129198

En hoe vaak ga jij Zoomen met je nieuwe vriendjes tot die tijd?

01-05-2022 00:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.