Taylor baalt van late gelijkmaker en puntenverlies: 'Voelde hem niet aankomen'

door Jon van Dam 65

Taylor baalt van late gelijkmaker en puntenverlies: 'Voelde hem niet aankomen'

door Jon van Dam 65

Kenneth Taylor is blij voor teamgenoot Anton Gaaei dat hij een goede wedstrijd bekroonde met een doelpunt, zo laat hij weten tegenover ESPN. Wel is de middenvelder annex wingback teleurgesteld in het puntenverlies tegen Go Ahead Eagles.

De afgelopen wedstrijden speelt Taylor als wingback aan de linkerkant bij Ajax. Zelf zegt hij weinig aanpassingsproblemen te hebben op die positie. 'Het is wel wat anders, maar daarvoor speelde ik als 'linkertien' en op die positie kom ik nu ook wel vaak. Alleen verdedigend is het wat anders. De positie is oké en ik doe gewoon alles om het team te helpen. Waar ik ook sta geef ik honderd procent.'

Gaaei mocht tegen Go Ahead Eagles weer eens in de basis beginnen en speelde naar behoren. In de eerste helft zorgde de Deen zelfs voor de enige Amsterdamse treffer. Taylor is erg blij voor zijn teamgenoot. 'Heel leuk, ik ben blij voor hem. Het was echt een wereldgoal, een mooie goal. Ik hoop dat het hem goed doet. Vorige week (tegen PEC Zwolle, red.) had hij een assist, dus hij doet het goed.'

Taylor weet dat Gaaei het de afgelopen maanden moeilijk had in Amsterdam. De middenvelder, die zelf ook lastige tijden kende dit seizoen, probeerde de rechtsachter zoveel mogelijk te helpen bij Ajax. 'Het is mijn teamgenoot, dus ik steun hem sowieso. Het is een hele lieve jongen, dus die zou ik altijd helpen.'

Taylor baalt van Ajax' late tegentreffer

In de blessuretijd van de tweede helft incasseerde Ajax de gelijkmaker van Go Ahead Eagles. Taylor baalt van het moment. 'Heel eerlijk gezegd voelde ik hem niet aankomen. Ze speelden ook één-op-één natuurlijk.' De speler van Ajax is teleurgesteld dat zijn ploeg niet optimaal geprofiteerd heeft van de nederlaag van AZ bij Heracles Almelo. 'AZ had gisteren (woensdag, red.) verloren, dus het was lekker geweest om te winnen vandaag. Wij geven nooit op en doen gewoon ons ding. De hoop is niet weg.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Orangesoul +5986

Waarom geen Martha op links? Kan verdedigen en kan de linkerflank bestrijken en opstomen ala Leonardo (AC Milan) of Roberto Carlos?

05-04-2024 18:46

MarcHogervorst +35302

Ik baal trouwens meer van het niet uitlopen op NEC en GAE dan dat ik nog de gedachte heb AZ in te halen.

05-04-2024 11:49

DEELM +11891

Wij wel hoor Kenneth. Zeker na al die belachelijke wissels werd er geen 3x meer naar elkaar overgespeeld en kon GAE tot halverwege de helft van Ajax oplopen alsof Ajax met 2 man minder speelde.

05-04-2024 09:23

Arjuna +3732

schandalig slecht drukzetten. Wandelende spelers., ik trok het na 30 mnt niet meer en ben gaan gamen. Snachts kennis genomen vd uitslag op mijn foon. Duurbetaalde profs die over het veld sjokken of stilstaan. wtf man. En waarom us iedereen zo blij net Ramaj. 1 goede wedstrijd en 3 kutwedstrijden. Straalt niks uit. Kutkeeper. Bergwijn? ja is een klasse beter dan andere opties maar laat met zijn gesjok niks zien. Waarom zou je als team druk gaan zetten met zo een toerist als key aanvaller EN aanvoerder. Optyfen met die kutproleten.

05-04-2024 13:29

DEELM +11891

Rustaaaagh!

05-04-2024 15:06

Sampaoli +39169

Taylor was goed. Is een multifunctionele speler met een uitstekende mentaliteit. Heeft z’n houding alleen niet mee en wordt daarop hard beoordeeld.

Wat dat betreft zitten Taylor en Rensch in hetzelfde schuitje. Talentvol, multifunctioneel maar geen buitencategorie.

Zijn spelers die bij een mooi bod (15+) eventueel verkocht kunnen worden, maar eigenlijk moet je deze jongens erbij houden om een serieuze selectie te formeren. In een goed Ajax zijn het met huidig niveau nummers 9 t/m 11 op wedstrijdformulier, in écht goed Ajax niet eens basisspelers. Probleem is dat ze door vele verkopen en miskopen dit seizoen plotseling nummers 3 t/m 6 zijn geworden.

05-04-2024 07:50

Aram +17893

Taylor was waardeloos. Aanvallend zonder enig rendement. Verdedigend nul bijdrage. Het was dat het blok op het middenveld alles tegenhield anders was Go Ahead er overheen gelopen aan zijn kant.

05-04-2024 08:32

Sampaoli +39169

Taylor heeft meer duels gewonnen (5) dan dat geweldige verdedigende blok van je. Was verder secuur aan de bal en creëerde 2 kansen.

Tahirovic (2 gewonnen duels) en Mannsverk (1) speelden prima, maar kom alsjeblieft niet met deze onzin.

05-04-2024 08:48

Aram +17893

Heb ik niet gezien dan. Maar 5 gewonnen duels is op zich goed.
Die gecreeerde kansen heb ik niet gezien.

Ik zag dat als Go Ahead over rechts ging, dat Taylor dan veel rugdekking kreeg maar dan nog werd hij vaak gepasseerd en was het dreigend. Ze kwamen alleen niet vaak in die positie en dat komt door het verdedigende blok.

05-04-2024 08:58

Zuid2 +2523

@Aram

Jij hebt iets tegen Taylor, prima.
Maar hou op met dat gelul elke keer.

05-04-2024 10:08

Aram +17893

Wat ik tegen heb op Taylor is dat hij er veel te gemakkelijk over denkt en totaal geen zelfkritiek heeft. Dat is ook de reden dat hij nooit beter wordt.

Waar ik zeker iets op tegen heb is dat hij zijn medespelers het vuile werk laat doen. Die zien er daardoor slechter uit dan ze zijn.

Maar waar ik echt iets op tegen heb is Schip. De enige manier om deze jongen iets te leren is hem banken om duidelijk te maken dat het beter moet.

05-04-2024 10:21

Ans B +19813

Ik denk dat je je gigantisch vergist in Taylor. Wat je ziet is lang niet altijd wat je denkt dat het is. In mijn ogen doet Taylor er juist alles aan, maar heeft hij één manco n.l. dat hij niet altijd alert reageert. Jij vult dat in als gemakzucht, terwijl daar meer redenen voor kunnen zijn: moeite met concentratie vasthouden b.v. (wat mijn eigen 'diagnose' is), of juist overconcentratie (dat ziet er exact hetzelfde uit als te weinig concentratie; in beide gevallen is er een vertraagde reactie).

Dat hij geen zelfkritiek heeft bestrijd ik eveneens. Ik heb daar nooit iets van gemerkt, en heb tegenstrijdige voorbeelden: hij zegt regelmatig dat het beter moet (en kan), hij heeft al vaker schuldbewustzijn getoond en hij werkt inmiddels met iemand die hem 'meer bewust maakt van omschakelmomenten' (al weet ik niet op wiens initiatief).

Hij is zeker niet perfect, maar ook in zijn uitingen vind ik hem altijd erg bescheiden, soms zelfs op het nederige af. Dat vind ik niet rijmen met 'te makkelijk denken' of geen zelfkritiek hebben.
Waar hij m.i. op mentaal gebied wel aan moet (blijven) werken is het focussen en wellicht - zoals TH altijd zei - op zijn ongeduld. Ik weet niet waar 'm dat laatste precies in zit, maar het is mij altijd bijgebleven. Ongeduld en concentratievermogen zijn onderling gerelateerd, hetgeen er op kan wijzen dat zijn ongeduld de oorzaak (of één van de oorzaken) is van een mindere concentratie. Als er op dagelijkse basis een mental coach/psycholoog aan Ajax was verbonden zou hij/zij allang hiermee aan de slag zijn gegaan bij Taylor (en Rensch).

05-04-2024 10:54

Aram +17893

Hoi Ans,

We zijn het niet eens hoor. Maar zet me aan het denken.

Ik vind hem juist niet bescheiden ogen maar een te groot ego tonen; zegt dat het beter moet maar mijn interpretatie is dat dat voor de bühne is. Zijn reacties tegen tegenspelers wijzen er toch ook op dat hij eerder arrogant is dan nederig?

En ja, geen focus bij omschakelingen kun je het noemen, maar waarom dan alleen bij verdedigende omschakelingen? Uiteindelijk is het effect toch gewoon dat hij zijn man laat lopen en zijn medespelers er slechter uit laat zien.

Ik heb besloten dat ik zondag eens ga kijken wat Taylor allemaal goed doet.

05-04-2024 12:14

Ajaxsupporter02 +13922

Taylor die werkt echt een stuk harder de laatste tijd of in ieder geval: hij hoeft geen belachelijke ruimtes meer te bestrijken. Als 8 werd er veel te veel verwacht van hem tot het onrealistische aan.

05-04-2024 12:37

Aram +17893

Hij zei zelf dat hij toen geen 8 was maar de linker 10. Dat is ook wat ik hem zag doen. Hij liet toen standaard zijn man lopen.

Gisteren stond hij in de eerste helft toch weer steeds op 10. In de tweede helft werd dat wat beter, dat is waar.

05-04-2024 13:12

AFCAjaxMidNineties +12696

Voelde hem niet aankomen? Van welke planeet komt hij. Planeet KKD?

05-04-2024 07:33

BokkieBokstra +11300

Zag hem ook niet aankomen go ahead heeft amper een kans gehad. Ajax speelde best aardig met een heel jong team. Wat een kut goal

05-04-2024 07:19

AFCRick +11609

‘Voelde hem niet aankomen’… Dat is ook het probleem van spelers zoals Taylor (waarvan we er veel hebben in het elftal), ze zien het gewoonweg niet. Daardoor komen we elke wedstrijd weer in de problemen. Iedereen zag in de tweede helft dat een gelijkmaker er aan zat te komen. Gisteren was het dan weer Ramaj die door zijn halfslachtige uitkomen verantwoordelijk is voor de gelijkmaker.

05-04-2024 07:18

fan4ever +406

Wat dacht je van het rare wisselbeleid?? Ok Ramaj maakt die fout maar de kansen van GA E Komen toch echt door slechte kwaliteit spelers en vage wissels .

05-04-2024 07:58

AFCRick +11609

Dat heeft zeker niet geholpen, echter wat er al langer is ingeslopen bij onze spelers is dat ze geen antwoord hebben om onder de druk van de tegenstander uit te komen. Dat heeft met kwaliteit te maken. Tel daarbij op de onbegrijpelijke wissels van van ‘t Schip en de gelijkmaker was dan ook niet zo verrassend

05-04-2024 08:38

Dirigent +6854

Wat kan je er aan doen als je keeper zo loopt te kloten??

Dit puntverlies is echt te danken aan Ramaj!!!

05-04-2024 07:11

debetweter +10062

Zag hem niet aankomen? Dat doet mij verdomd veel aan gemakzucht denken.

05-04-2024 06:45

Siemjo +7876

Hij zag het niet aankomen, zag niet dat het in de tweede helft snel bergafwaarts ging bij Ajax. Na 60 minuten is de pijp leeg bij de Ajax meeste spelers.

05-04-2024 06:30

Harold +10572

ik zag hem allang aankomen. Je moet doordrukken naar 2-0, 3-0. Dan kan je je een fout permitteren. ;dez spoort kan geen 1-0 vasthouden. Zo simpel is het

05-04-2024 03:45

afcsja +2451

Heeft die dat echt letterlijk zo gezegd?
Zo ja! Wegwezen en nooit meer terug komen, we hebben strijders nodig geen slappe zakken!

05-04-2024 02:18

Chesterson93 +3310

Heeft hij niet zo gezegd; ook hierom is meer dan een “kop” lezen van zoveel belang. Media heeft in mijn ogen een plicht om mensen meer duidelijk te maken, vooral als men eerder parafraseert dan citeert.

05-04-2024 04:25

seerseker +852

Nou, ik wel, hoor, Taylor. Hij zat eraan te komen en hij ging erin ook. Slappe hap.

05-04-2024 02:05

MarkP +21560

Structurele slapjanus eerste klas.

05-04-2024 01:39

Berryhupajax +700

Ik zag het wel aankomen trut... zeg dan niks

05-04-2024 01:09

hartvoorajax1 +1933

We zagen het allemaal aankomen!

05-04-2024 00:56

Chesterson93 +3310

Taylor zei in het interview: “Heel eerlijk gezegd voelde je hem .. ja, misschien niet helemaal aankomen. “ Hij leek te willen zeggen dat je het wel een beetje zag aankomen, maar zeg dat maar eens op tv. En de reacties laten (helaas weer) zien wat voor onzin je als speler over je heen moet krijgen. Zelfs als het niet gebaseerd is op de feiten.

05-04-2024 00:46

Lazell +16988

Het niveau op deze site is triest, van de redactie en van een te groot deel van de leden. Alsof nuance verboden is

05-04-2024 00:58

PetrusKeizer +10739

Ja. Ik maak ,helaas, zelf wat uitzonderingen op de regel: probeer niet te hakken. Mislintat, Sutalo en nu is daar Praag bijgekomen.

05-04-2024 01:36

Lazell +16988

Ongenuanceerd is bij Mislintat en Sutalo niet nodig. Die kan je prima op een genuanceerde, eerlijke en onderbouwde manier afkraken.

Van Praag snap ik wel in deze. Imo had Kroes had nooit aangenomen mogen worden, dat is een grote fout geweest van de RvC. Dat mag je hem kwalijk nemen. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt :)

05-04-2024 02:16

Chesterson93 +3310

@Lazell: Wie had je liever als AD gezien, vooral in de periode van 2023? (De periode dat Kroes benoemd werd)

05-04-2024 04:20

Jarikoning +7203

Vreselijk jong, hopelijk kan je er iets voor vangen

05-04-2024 00:35

Zuid2 +2523

Iemand een vreselijk jong noemen gaat verder dan iemand een slechte voetballer vinden.
Wat is er gebeurd?

05-04-2024 01:02

MVG +16469

Hij bedoelt denk ik dat hij nog vreselijk jong is;) of hij heeft zijn emoties nog niet helemaal in balans.

05-04-2024 01:08

Dolblij +45019

Zag hem niet aankomen? Hier op AS vlogen de comments naar binnen met waarschuwingen. Dus wat buiten de lijnen zichtbaar en voelbaar is, ziet en voelt Taylor niet? Wat een prutser.

05-04-2024 00:33

C14 +22341

"Taylor zei in het interview: “Heel eerlijk gezegd voelde je hem .. ja, misschien niet helemaal aankomen. “ Hij leek te willen zeggen dat je het wel een beetje zag aankomen, maar zeg dat maar eens op tv. En de reacties laten (helaas weer) zien wat voor onzin je als speler over je heen moet krijgen. Zelfs als het niet gebaseerd is op de feiten.''

Aldus Chesterson hierboven. Hij moet wat zeggen voor die camera, kan zich toch niet echt uitspreken dus waar maak je je druk om?

Hoezo prutser? Speelde prima, en dat als back. Het is de staf die Ajax laat inzakken en een 1-0 laat verdedigen.

05-04-2024 00:59

Ajaxsupporter02 +13922

Bij inzakken krijg je altijd de deksel op je neus. Alleen matige trainers denken dat dit helpt als je daarvoor al de bovenliggende partij was en meer kwaliteit hebt. Totaal onnodig.

05-04-2024 01:11

C14 +22341

Precies je roept juist druk op je af, en zij gaan zich sterker voelen, komen ook dichter bij je doel.

05-04-2024 01:40

Orangesoul +5986

Hij had m ook kunnen wisselen en Martha kunnen inbrengen als verdediger met aanvallende impulsen ala Emanuelson of Maxwell!

05-04-2024 18:44

insectenverdelg +23411

Zoalng je de 2-0 niet maakt 100 caps Tsylor, is de kan eer altijd dat het fout gaat.

Ik vraag me meer af wat voor pot jij x3igenlijk speelde Kenneth.

05-04-2024 00:31

C14 +22341

Speelde prima, en niet eens op zijn positie.

05-04-2024 00:59

Ajaxsupporter02 +13922

Speelde degelijk. Verdedigend veel voorzetten eruit gehaald, aanvallend prima.

05-04-2024 01:12

insectenverdelg +23411

Met die pass van Bergwijn moet hij veel meer doen.

05-04-2024 07:27

Ajaxsupporter02 +13922

Dat schot bedoel je?

05-04-2024 12:11

insectenverdelg +23411

yup. had veel meer tijd om iets beters te doen dan dit.

05-04-2024 12:15

Ajaxsupporter02 +13922

Klopt, maar buiten dat vond ik hem prima. Een 6je, niet goed, maar ook niet slecht. Moet echt wel vaker naar die 7+ gaan.

05-04-2024 12:19

insectenverdelg +23411

Hij vlodeot ip de e positie u
iets beter dan op zn e9gnelijke positie op het middenveld. Toch denk ik dat je betere pselers kan krijgen dan Taylor. Ik zou van zowel Taylor als Rensch afscheid nemen. Dat beide heren 100 caps hebbben zrgt veel over het Ajax van de afgelopen 2 seizoenen.

Ik mis vooruitgag bij beide heren. Ook mis ik flaur Zoals Kaplan of Godts hrbben.

05-04-2024 12:41

Ajaxsupporter02 +13922

Rensch en Taylor zijn geen toptalenten, maar wel spelers die voor Ajax begrippen goed kunnen worden ala Veltman. Zulke spelers worden onderschat. Laten we eerst de spelers zonder enige potentie voor Ajax lozen.

05-04-2024 13:12

Talentje020 +19880

Het was niet dat de gelijkmaker in de lucht hing, maar je voelde wel dat Ajax het initiatief aan Go Ahead liet de 2e helft, zo zonde en onnodig, alsof de angst in de ploeg sloop

05-04-2024 00:30

BackInBlack +14466

Speelde opnieuw als een drol

05-04-2024 00:27

C14 +22341

Nope, speelde prima ten opzichte van het team, op een positie die niet de zijne is.

05-04-2024 01:00

Ajaxsupporter02 +13922

Leg uit. Vond hem prima.

05-04-2024 01:12

BackInBlack +14466

Dan leg je de lat niet hoog.

Al moet ik toegeven dat de rest helemaal verschrikkelijk was.

Rensch ....

05-04-2024 07:45

Ajaxsupporter02 +13922

Rensch en Taylor waren zeker niet 1 van de minsten gisteren. Ook niet 1 van de besten, beiden een 6je.

05-04-2024 12:11

Ajaxsupporter02 +13922

Rensch en Taylor waren zeker niet 1 van de minsten gisteren. Ook niet 1 van de besten, beiden een 6je.

05-04-2024 12:12

AjaxAddicted +2988

Zelfreflectie van een fruitvlieg. Vanaf minuut 60 zag je het alweer aankomen. En die domme John kopt hem nog ff in met zijn wissels. Er is werkelijk waar geen enkel persoon capabel genoeg bij Ajax om dit in goede banen te leiden. Werkelijk niemand!

05-04-2024 00:17

Raymond.V +2713

Iedereen zag het aankomen. Ongelofelijk.

05-04-2024 00:53

Adrian.V +795

Nu hopen dat jij rest van het seizoen nog iets goed doet

05-04-2024 00:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.