Van 't Schip zag Ajax tegenvallen na rust: 'Het werd er met de wissels niet beter op'

door Jon van Dam 166

Bron ESPN

Van 't Schip zag Ajax tegenvallen na rust: 'Het werd er met de wissels niet beter op'

door Jon van Dam 166

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

John van 't Schip baalt van het 1-1 gelijkspel van Ajax tegen Go Ahead Eagles donderdagavond. De trainer van de Amsterdammers zag zijn ploeg goed voor de dag komen in de eerste helft, al namen de Amsterdammers geen afstand. Volgens Van 't Schip viel Ajax na rust, mede door vermoeidheid, tegen.

'In de eerste helft vond ik dat we goed speelden, het stond goed', begint Van 't Schip tegenover ESPN. 'Maar je moet eerder afstand nemen en dat breekt je op in de tweede helft, waarin we minder speelden. In de rust gaf Mika (Godts, red.) aan dat hij erg vermoeid was. Dan moet je met wissels proberen het elftal weer aan de gang te krijgen. Dat werd er niet beter op.'

In de tweede helft wees Van 't Schip Kian Fitz-Jim aan als vervanger van de vermoeide Godts. Carlos Forbs bleef daardoor nog wat langer op de bank zitten. 'Carlos is een hele andere speler dan Kian. Die moet echt links aan de buitenkant spelen en heeft diepte nodig. Fitz-Jim kan vanuit de tienpositie spelen. Ik vond dat hij het aardig deed in de combinatie. Maar nogmaals, je moet afstand nemen. Als we die tweede goal maken met Bergwijn of Tahirović, dan is het makkelijker voetballen. Op het laatst nemen zij risico's en verloren wij door de wissels ons eigen spel.'

Van 't Schip noemt de actie van Diant Ramaj bij de 1-1 een 'verkeerde beslissing'. Volgens de oefenmeester had hij de bal beter kunnen stompen. 'Dan krijg je hem nog tegen. Het is een kostbare fout. Maar hij heeft ons in heel veel wedstrijden ook gered. Dit is gewoon ongelukkig.'

Van 't Schip positief over doelpuntenmaker Gaaei

Anton Gaaei was bijna de matchwinner geworden met een fraaie goal in de eerste helft. Van 't Schip is blij voor de Deen, die goed speelde tegen Go Ahead Eagles. 'Voor hem is het prachtig dat hij zo'n schitterende goal maakt, ook in het seizoen waarin hij zit. Hij heeft het goed opgepakt na zijn vroege wissel tegen AZ. Hij heeft een aantal keer bij Jong gespeeld, is een aantal keer goed ingevallen. In Zwolle gaf hij een assist op Akpom en vandaag (donderdag, red.) speelde hij ook een hele goede wedstrijd. Voor hem zonde dat we niet die 1-0 weten vast te houden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Craain +4953

Ramaj maakt inderdaad een dure fout maar dat is Bergwijn ook. Bergwijn had zeker 2 keer moeten scoren dan hadden we gewoon gewonnen. Iedereen reageert op Ramaj maar Bergwijn? En zijn gedrag tijdens de wissel is ook niet netjes.

We kunnen de conclusie trekken dat Bergwijn al helemaal geen 30 miljoen euro waard is en helemaal geen topvoetballer is. Hij is gewoon een counteraanvaller.

Van der Sar, Huntelaar, Daley Blind, Davy Klaassen, Erik ten Hag, Marc Overmars, Danny Blind zagen het helemaal zitten voor de komst van Bergwijn... Ik zag het al helemaal niet zitten in de komst van Bergwijn want het is een counteraanvaller die van de ruimte moet hebben. Zo veel personen met Ajax-DNA zagen zijn komst wel zitten...

Ajax-DNA, vrienden etc.. zonder naar de kwaliteit te kijken.

05-04-2024 13:32

Tadic020 +1887

Er moet heel wat gebeuren op mika godts kun je bouwen

05-04-2024 11:39

Sunny +9552

Er moet meer "voetbal" in dit team komen i.p.v. lopers die elkaar de bal toeschuiven.
Godts laat zien wat de meerwaarde is van een man uit kunnen spelen (stel je voor dat we naast hem ook een Antony op rechts hadden.)
FJ, Vos, Kaplan zijn voor onze toekomst beter dan een Mansverk, Boomen of Tahirovic.

Tot slot; Willumsson liet bij de tegenpartij zien wat voetballende kwaliteiten zijn.

05-04-2024 09:24

gi0vanni +7155

Bijna helemaal mee eens maar er moet belans zijn. Spelers die sterk zijn in verdedigen zijn ook nodig. Het gestoorde aantal tegengoals is ondanks alle problemen echt de grootste en nekt Ajax ook weer tegen de Eagles.

05-04-2024 12:10

Sunny +9552

Kaplan is en een sterke verdediger en een prima "voetballer"

05-04-2024 12:40

gi0vanni +7155

Klopt maar de verdediging in zijn geheel is onze zwakste linie. Wil Ajax stappen maken moet daar is aan gedaan worden. Hato en Kaplan daar kan Ajax mee verder maar de backs niet. En ook moeten ze kijken of Sutalo niet verhuurd of verkocht moet worden. De duurste speler moet ook een van de beste zijn. Naast een lb en een rb is een extra cv ook welkom. Want Kaplan en Hato kun je niet een heel seizoen alles laten spelen.

05-04-2024 19:11

Chalana1984 +4485

Ramaj heeft al de nodige punten voor ons gepakt en nu kost hij ons ee ns 2 punten. Die jongen weet zelf ook wel dat ie de fout in ging. Niet hierover zeuren. Is een leer momentje.

05-04-2024 09:05

myway25 +2446

Stel rulli dan op! Hij maakt te veel foute !

05-04-2024 08:55

MrMartinez +2990

Ja, Fitz-Jim deed het aardig in de combinatie. Maar zonder spits die de bal in het doel werkt wordt het altijd lastig. Dat zag je ook steeds weer: er werd aardig gecombineerd maar het afwerken was absoluut knudde. Had in de spits desnoods een verdediger neergezet, iemand die je kunt aanspelen en die fysiek zijn mannetje staat. Want hij kan de wissels wel de schuld geven, maar Van 't Schip is degene die de wissels bepaalt.

05-04-2024 08:49

B2tob4 +12078

Ach ja, het geijkte zeurverhaal van "de echte kenners" barst weer los! Nu zelfs over de keeper. Terwijl Ramaj gisteravond meerdere ballen fantastisch weet te pareren, is het volgens de "zeurpieten" een onruststoker..! Geen positie in een team zo "ondankbaar" als de keeper, één foutje en het is mis.
Gemakshalve wordt dan blijkbaar vergeten dat Bergwijn voor rust al minstens 2 opgelegde kansen had om te scoren, en beide kansen simpel weet naast te schieten.

05-04-2024 08:46

Ajaxsupporter02 +13988

Ramaj maakt al tijdenlang fouten. Ja, hij red wel eens een bal, maar als je zoveel fouten maakt is dat niks waard. 1 goede redding gisteren.

Bergwijn had overigens moeten scoren ja.

05-04-2024 12:39

B2tob4 +12078

Ajaxsupporter @: ja, hij red wel eens een bal…

Deze keeper weet praktisch alle ballen uit zijn doel te houden, heeft al menig foutje van de achterhoede weten te keren, en weet ook nog eens op een prima wijze “mee te voetballen” met zijn achterhoede. De geuitte kritiek is dus absoluut misplaatst en eigenlijk gewoon onzin..!

05-04-2024 12:58

Ajaxsupporter02 +13988

Weet praktisch alle ballen uit zijn doel te houden? Vandaar het aantal fouten en tegendoelpunten. En wat ik zeg is onzin en misplaatst? Hou op hoor. Jij bent vast 1 van de mensen die hem als toekomstige Bayern keeper zag of niet?

05-04-2024 13:13

PEPE28666 +231

John en (a)technische staf doe ons een plezier en stop er lekker mee... wisselen is tot daar aan toe maar consequent mensen op vreemde posities zetten is on kunde!!! Je speelt een prima 1e helft maakt de kansen niet af ( Bergwijn!!) en krijgt door een domme persoonlijke fout het deksel op je neus! Als je 1-0 voor staat en zo weinig (zelf)vertrouwen hebt als team dan wissel je defensief., dus Medic of Satulo en niet wederom je hele elftal omzetten! Bedankt wederom John en staf

05-04-2024 08:37

hetje +2171

Ik weet niet of sutalo geblesseerd was maar die heeft nog niet echt bewezen de rustigste te zijn in lastige situaties, ik ben het wel eens met van de bomen erbij, en ook met medic was dit doelpunt waarschijnlijk gevallen want het leek er een beetje op dat niemand had verwacht dat ramaj zo'n fout zou maken .

05-04-2024 08:28

Bram +2046

Het is grwoon een onrust stoker deze keeper. Iedereen roept dat hij zo goed is. Ik zie het niet. Kan zo lekker meevoerballen. Er komt geen enkele uittrap aan. Brengt zijn verdedigers elke keer in de problemen. De reddingen die hij maakt zijn goed maar zijn vaak de fouten van zichzelf die hij moet herstellen . Zet rulli erin die gast is gewoon 3x zo goed als deze clown

05-04-2024 07:55

AFCAjaxMidNineties +12706

Gewoon wederom domme wisseld. Deze trainer kost ons punten. Harde conclusie.

05-04-2024 07:34

Intec2.0 +12407

Hij heeft ons vaak zat gered dit gebeurt de beste keeper zelfs een keer zuur dat het je de verdiende overwinning kost.

05-04-2024 07:29

Betuwe85 +20547

John jou wissles lieten hun in het spel komen

05-04-2024 07:28

Dolblij +45019

Hopelijk zet het Ramaj weer met beide benen op de grond. Nam veel risiko en speelde regelmatig met een arrogantie die hem nog niet past. Hopelijk valt zijn blessure mee.

05-04-2024 07:20

Koningtoto +60216

Die wissels bleken achteraf ook kostbaar.

05-04-2024 07:04

VakM +2174

Ramaj moet echt vervangen worden. Hij zal ons altijd punten blijven kosten. Marseille uit laatste minuut, nu dit. Hij is als lijn keeper redelijk en voetbalt goed mee maar blijft te klein en komt daarom nooit uit. Zou leuk zijn voor de verdedigers als hij ook 5 meter voor de goal heerste in de lucht

05-04-2024 06:58

Mözil +2513

Had die hier maar niet uitgekomen

05-04-2024 07:12

Betuwe85 +20547

Hij is nog jong pak Onana zijn blunders er is bij bijvoorbeeld zelfs vd sar maakte ze

05-04-2024 07:26

Udenaar +5913

Klein? Die gast is 1,88m! Lamprou is klein.

05-04-2024 07:52

Bonno1978 +6461

Nog 6x 90 min 🙏

05-04-2024 06:57

TontoKarnaggel +42461

Behalve als we er in slagen feyenoord op een gelijkspel te houden natuurlijk, dan is het nog 1 keer 106 en 5 keer 90 minuten....

05-04-2024 07:08

w86 +9387

Ja sinds gisteren is het ook in uitwedstrijden schaamteloos 14 minuten extra tijd voor Feyenoord.

05-04-2024 07:11

Bonno1978 +6461

Waar is de tijd gebleven dat we niet naar anderen keken…

05-04-2024 08:51

Multi +33221

Tja het is weer een samenkomst van omstandigheden die we het hele jaar al zien. De eerste helft speelde de mannen prima, maar belonen we onszelf niet met een tweede goal. Vooral Bergwijn had er minimaal 1 moeten maken.

Vervolgens zie je in de tweede helft dat we weer net als zovaak conditie missen en de tegenstander steeds meer het spel kan bepalen. Dat er vervolgens zoveel gewisseld wordt en het niet loopt is niet zo gek, zeker wanneer je bijvoorbeeld een FJ ook nog als linksbuiten neerzet. Vervolgens lukt het Go Ahead eigenlijk niet om echt gevaarlijk te worden, maar is het een individuele blunder die weer voor puntverlies zorgt. Bokst Ramaj die bal weg is er niks aan de hand.

En dan hoor je nu weer roepen dat sommige spelers er niet klaar voor zijn, maar dat is erg makkelijk roepen, wanneer je gebracht wordt terwijl het elftal alleen nog maar achteruit loopt.

Ramaj is enorm wisselvallig ( net Onana in het begin).
Hato speelde belabberd.
Taylor waardeloos.
Rensch onzichtbaar (los van 1 goede pass).
Hlynsson maakt meters, maar daar is het ook wel mee gezegd.

Ik vond een FJ bijvoorbeeld een prima gretige indruk maken. Zocht de combinatie, maar niemand hielp hem daarin. Dan wordt het ook lastig om iets te laten zien. Als dat je grootste kracht is en niemand meewerkt.

Zelfde voor Rijkhoff, hij wilde wel, maar kreeg ook bijna geen fatsoenlijke bal, omdat we alleen maar achteruit liepen. Gaan we jongens dan daarop beoordelen?

05-04-2024 06:54

Ajaxsupporter02 +13988

Hoe was Taylor waardeloos?

05-04-2024 12:40

ProfessorX +19827

Nee Schip een fout van jou met je team !

Hoe krijgen jullie het steeds voor elkaar om 1e helft goed te spelen om dan de 2e helft gelijk te klooien ?

Trouwens met Rijkhoff in de 1e helft had je minimaal 3-0 de rust in gegaan .

05-04-2024 06:45

gi0vanni +7155

Geen idee of hij het op ED niveau al aankan maar een echte spits in de spits proberen was geen slecht idee. Het seizoen en de meeste wedstrijden zijn verprutst dus dan iets nieuws proberen geen slecht idee. Het huidige team komt in aanmerking voor plaats 6 of 7, een triest niveau.

05-04-2024 12:17

ProfessorX +19827

Nou zeg dat wel kom nu zo een jaar of 52 bij Ajax veel meegemaakt maar dit 🥺😞

05-04-2024 16:33

gi0vanni +7155

Aan de ene kant is dit logisch. Ajax had na het winnen van de CL het redelijk goed voor elkaar.
Maar ze zijn nooit verstandig met geld omgegaan.
Door de jaren heen kon je dit ook zien. Vaak selecties met toppers maar ook een aantal middelmatige spelers. En Ajax is altijd verplicht te verkopen om de balans positief te houden.
Toen Cruijff kwam heeft een deel hem tegengewerkt en ontslagen.
En daarna de jeugdopleiding verpest. Het voetbal en de voetbalmensen zijn uit Ajax gesloopt. En in de top zaten en zitten mensen die Ajax naar dit niveau gebracht hebben. Er is nog veel geld maar ze willen daar niets van uitgeven. Bij goede jaarcijfers zullen ze waarschijnlijk een mooie bonus krijgen en de eigen bankrekening spekken is veel belangrijker als een club goed runnen.
Als ze hun eigen belang, het kamp Cruijff tegen kamp van Gaal zouden wegdoen en wat om Ajax zouden geven zouden we hier niet zijn beland. Het geld en de macht staan op een totdat de fans het niet meer pikken.
De sterkste punten van bijde kampen invoeren zou Ajax al een stuk verder brengen. Om te beginnen moeten de verantwoordelijke die zijn blijven zitten in de RVC weg. We hebben een nieuwe directeur en technisch directeur transfers nodig. De spelers die het niveau niet aankunnen moeten verhuurd of verkocht worden. En de sterkste punten moeten ingevoerd worden.
- Jeugdspelers opleiden en zorgen dat ze de basis van het voetbal beheersen en het systeem/manier van spelen beheersen.
- Eigen jeugd die kwalitatief goed genoeg is de kans geven.
- Spelers met ervaring en kwaliteit zijn ook noodzakelijk.
- Een aankoop moet beter zijn als de eigen jeugd.
- Spelers halen zodat we 4-3-3 kunnen spelen.
- Een gebalanceerde selectie waarin de posities niet onder of overbezet zijn.
- Spelers met potentie een goed plan voorschotelen.
- Spelers die jong zijn niet alleen laten maar begeleiding geven.
- Spelers die verhuurd zijn opzoeken en contact met ze houden.
- Spelers scouten, goede Nederlandse spelers zijn welkom maar als die niet beschikbaar zijn of te duur weer terug naar de Zuid Amerikaanse landen. De talenten daar hebben vaak een mentaliteit die hier nog wel eens ontbreekt.
- Een goede trainer halen.
- Die spelers optimaal laten renderen in het systeem en gebruik maken van hun sterkste punten. Ze in een hoog tempo laat spelen en druk laat zetten. De juiste wissels toepast en ze tijdig genoeg inbrengt. Ze als de tegenstander te lastig is ook op een andere manier kan laten spelen.
- Spelers die slecht spelen tijdig eruit halen.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan. 🤷🙈

05-04-2024 19:07

ProfessorX +19827

Amen !

En ik heb er nog steeds vertrouwen in Kroes , Beuker, de Lange.

En wat je zegt het geld staat er nog iets wat ze willen behouden dus eigenlijk folow The money .

Mislintat kocht op het verkochte dus er hoefde niets van het eigen vermogen ingezet worden en ondertussen schilderde ze af op geld verlies , maar wat gebeurde zwarte cijfers !

Mislintat heeft dat goed gedaan met dat salaris huis en jammer dat de selectie niet in balans was /is .

De RvC moet schoon zodat een vaan Kinsbergen terug kan komen iemand die van Praag niet mag .

Ben benieuwd wat er op de BAVA gaat gebeuren.

05-04-2024 21:35

gi0vanni +7155

Mislintat is genaaid, had geen geld en salaris budget. Dus moest eerst spelers verkopen.
En topspelers halen is bijna onmogelijk als:
- De trainer een nobody is.
- De topspelers zijn vertrokken.
- Het salaris plafond omlaag is.
- De transferperiode bijna over is. (Te duur.)
Hij heeft voor 40 mil meer verkocht als aangekocht. De schuldigen zitten in de top. Er was genoeg geld beschikbaar om voordat de topspelers vertrokken nieuwe spelers te halen.
Ajax een aantal jaren lopen prutsen en toen vertrok alles bijna tegelijk. En dit hadden ze anders moeten doen. In het tijdperk Neres ging dat beter. Die werd op tijd gekocht zodat hij ingepast kon worden.
Helaas is hij ook de gene die te vroeg verkocht werd. Zonder vervanger te halen. Een fatale fout, Antony was overbelast en waardeloos in de belangrijkste CL wedstrijd. Daardoor liep Ajax de volgende ronde mis wat dus en was dus ongeveer het zelfde bedrag kwijt wat ze voor Neres kregen.
Antony moest met blessures doorspelen en toen die wegviel hadden we ook een trieste aanval. Berghuis, Haller en Tadic. Extreem trage aanval met buitenspelers zonder actie of dieptegang.

06-04-2024 11:53

ProfessorX +19827

100 % gelijk heb je

06-04-2024 22:37

barry1988 +24000

Schip kan gewoon niet wisselen. Zijn wissels vallen vaker matig uit dan dat ze een wedstrijd kantelen.

Met Ramaj moeten ze aan de slag om dat overmoedige eruit te halen. Ook al 2 keer dat het nog net goed ging met uittrappen. Je zag een blunder van hem al aankomen.

05-04-2024 06:26

Julisme +281

Nou niet zo kostbaar als de fouten die van het Schip zelf maakt.

05-04-2024 06:19

Hans Verhagen +14116

Probleem is dat Hlynsson helemaal niets toevoegt. Dat is wel een verschil of Berghuis of hij daar aan die rechterkant staat. Hlynsson kan nog geen pakje boter voorbij.

05-04-2024 06:17

JoeBlow +8171

Dat Godts in de rust al aangeeft erg moe te zijn is ook een interessante. Hoe lang duurt het bij Ajax spelers dat je weer een hele wedstrijd kan spelen nadat je eruit bent geweest?

05-04-2024 03:24

AjaxDeBesteClub +18786

Hij is tenminste wel eerlijk. We veroleren inderdaad de controle door zijn wissels.

05-04-2024 02:49

Robertini +39141

Het waren dan ook rare wissels, Fitz Jim voor een linksbuiten...

05-04-2024 02:18

FrankRijkaard4 +1855

Dit drama seizoen zal wel nog play offs opleveren. 40 jaar Ajacied maar dit is by far het ergste seizoen ooit. Laatste gestaan, voor lul in Europa, bestuurlijke chaos en een zeer matige selectie.

05-04-2024 02:16

ProfessorX +19827

Ik zie een gelijkenis met de jaren 60 en begin jaren 80 /2000 na Olsen

05-04-2024 06:47

Dapperestrijders +4580

Die arrogantie van Ramai moet er echt uit. Al helemaal bij spelhervattingen. Gaat hij meerdere keren lopen kutklooien in z'n strafschopgebied. Waarom coacht Schip dit niet want het gebeurt al het hele seizoen.

05-04-2024 01:57

fan4ever +406

Je laatste zin zegt genoeg. John ,maar vooral die drie andere op de bank, zijn de baan als coach niet waard

05-04-2024 08:07

AFCAHoorn +22649

Over kostbare fouten gesproken, John...

05-04-2024 01:22

AJAX020ADAM +6927

Hato ook een natte krant, op de doellijn.

05-04-2024 01:13

Spelverdeler +4644

Bas Kuipers schiet hem echt heel matig (zacht) in. Alsof Hato totaal niet zijn ogen op de bal richt.

05-04-2024 05:49

C14 +22361

Het is niet vooral de wissels, maar meer nog het weer inzakken en na een goede eerste helft dat niet doortrekken als team. Je bent heer en meester zolang je het initiatief neemt en durft te voetballen en aanvallen, waarom dan altijd weer op die 1-0 spelen? Laffe bende en Ajax-onwaardig.

En Fitz-Jim viel uitstekend in, gezien het feit dat het niet eens zijn positie is, en Vos onrustig, maar dat krijg je als je als speler nooit speeltijd krijgt, en je moet zien te bewijzen in die paar minuutjes, in een team waarin je totaal niet ingespeeld bent. Zo kan je een jeugdspeler normaliter niet brengen.

Het ging daarbij ook moeizamer doordat Go Ahead veel wisselde en anders ging spelen, moesten de achterstand recht zien te trekken. Dat wordt door menigeen ook altijd vergeten.

05-04-2024 00:53

Patrick78 +51822

Schip was, is en blijft een matige trainer.

Een club als Ajax verdient een trainer van een andere niveau

05-04-2024 00:48

jeroenbosman1986! +182

Heeft totaal niks te maken met de blunder dit is de schuld van ramaj niet van het schip

05-04-2024 03:12

DeWijsneus +25689

Fitz Jim als linksbuiten is inderdaad een keuze van een groot genie.

05-04-2024 05:39

ProfessorX +19827

Nee Schip !
Het begon al met zijn spits .

05-04-2024 06:49

Myriad +7046

van ‘t schip kan niets doen aan de blunder van Ramaj.

Het is gewoon slecht keeperswerk, terwijl hij de eerste helft een geweldige redding maakt bij een 1-op-1 kans.

Ajax had Verbruggen moeten kopen, de scouting lag te slapen.

05-04-2024 00:48

Vincent.d +4206

Verbruggen bij ajax zal een slok op de borrel zijn. Gewoon een degelijke en vol geconcentreerde keeper

05-04-2024 01:25

Dapperestrijders +4580

De scouting ligt al twee jaar te slapen, de beste spelers gingen naar PSV en Mislintat haalde blijkbaar spelers die op Marktplaats stonden.

05-04-2024 02:01

ProfessorX +19827

Dan had het 3-1 of 4-1. Gestaan .

05-04-2024 06:49

Dapperestrijders +4580

Had, ja maar de werkelijkheid is anders

05-04-2024 08:35

ProfessorX +19827

Helaas wel en geloof het nog steeds niet , wat zeggen ze in hemelsnaam in de rust ?!

05-04-2024 16:35

Kryptonite +76739

All we ever hear from you is blah, blah, blah
So, all we ever do is go ya, ya, ya
And we don't even care about what you say
'Cause it's ya-ya, ya-ya
Blah-blah, blah-blah

05-04-2024 00:36

SCHREUDERNOPARTY +2489

Leuk en aardig hoor die Ramaj, maar vind het een bron van onrust nog zeker in dit jonge team hoezo had je niet na de winterstop voor de ervaren Rulli gegaan?

05-04-2024 00:26

Ajaxsupporter02 +13988

100% dat ze Rulli weer hadden moeten inpassen. Nu betaal je er de prijs voor.

05-04-2024 01:13

Dapperestrijders +4580

en kost het je punten

05-04-2024 02:02

MarkP +21600

Zolang schip er is speelt ramaj, ook al blundert hij keer op keer.

05-04-2024 01:37

Robertini +39141

Omdat Rulli misschien ouder is, maar nog onrustiger. Van Ramaj kun je tenminste nog hopen dat hij het afleert.

05-04-2024 02:21

Oxxer +163880 moderator

Ramaj is een talentvolle keeper toch doet hij soms denken aan Circus Onana van Jong Ajax, wbt Schip ipv de wat oudere spelers te laten staan en Branco en Medic als extra slot te brengen werd het een kindercrèche op het veld.

05-04-2024 00:25

Breuk +25097

Bergwijn nooit meer opstellen

05-04-2024 00:19

Toramanggg +7168

Rijkhoff is er ook nog lang niet klaar voor en Forbs kan ook echt niet meer dus hoe matig Bergwijn ook is, hij is alsnog een klasse beter dan die 2

05-04-2024 00:24

ProfessorX +19827

Rijkhoff had er zeker 2 gemaakt 1e helft

05-04-2024 06:50

Myriad +7046

Bergwijn gaf zijn trainer ook amper een handje toen hij gewisseld werd. Een aanvoerder onwaardig.

05-04-2024 00:43

AJAX020ADAM +6927

Ihattaren ook niet meer.

05-04-2024 01:15

Tommyshelby +128586

Deed ook raar met z’n voeten vandaag. En eigenlijk al langer.

Hoop wel dat z’n blessure meevalt, al is Rulli een prima alternatief.

05-04-2024 00:19

AjaxAddicted +2988

Jij ging al de fout in met je wissels…zak hooi!

05-04-2024 00:18

Breuk +25097

Schip de slechtste trainer ooit. Hoe kun je zo debiel wisselen. Iedere wedstrijd weer. Hoe kan het dat de spelers zo snel vermoeid zijn? Lamlul.

05-04-2024 00:17

AjaxAddicted +2988

Ik denk dat hij nog minder capabel is om te leiden dan Schreuder en Steijn…

05-04-2024 00:19

Breuk +25097

En Heitinga

05-04-2024 00:20

hetje +2171

Alhoewel ik de meeste wisselens ook niet echt geslaagd vondt vraag ik me wel af wie hij dan had moeten inbrengen, zoveel kwaliteit zat er niet meer op de bank.

05-04-2024 05:50

Breuk +25097

Boomen en Medic / Sutalo om dicht te metselen

05-04-2024 08:24

PH2BOT +40183

In de 77e minuut 3 van je sterkhouders tegelijk wisselen ipv de wedstrijd dood te spelen en 3 pnt binnennte slepen. Dit was vooral ook een verkeerde keuze van de coach m.a.g. duur puntverlies in decstrijd om plek 5. Zondag tegen Feyenoord, de scheids en de VAR hoogstwaarschijnlijk nul puntos en 6e plek. Geen beste beurt vanavond John.

05-04-2024 00:16

Breuk +25097

Zeg maar gewoon slecht

05-04-2024 00:17

AFCAjax_1988 +3755

Hoezo mag Kooij Var zijn bij Ajax

05-04-2024 00:27

Dapperestrijders +4580

Ach, dit Schip is al lang zinkende

05-04-2024 02:06

hetje +2171

Het probleem is dat twee van deze sterk houder net van een blessure terug komen en dat er ook twee bij een volgende gele kaart de klassieker zouden missen ,dus dat begreep ik ergens nog wel ,maar ik denk dat hij dacht we trekken deze wel over de streep en dan maakt rulli die fout .ja zeg het maar,blijft wel dat dit het slechtste seizoen is die ik ooit heb meegemaakt zeker kwa spel .

05-04-2024 06:00

hartvoorajax1 +1933

Falend wisselbeleid van Schip. Ajax valt vooral het eerste kwartier na rust vaak ver terug. Ik sluit niet uit dat het tactisch onvermogen van de trainersstaf daar mede debet aan is.

05-04-2024 00:13

AjaxAddicted +2988

Zeg maar gewoon het tactisch vermogen van een fruitvlieg

05-04-2024 00:20

Dapperestrijders +4580

Schijnen hele slimme beestjes te zijn maar je kunt ze ook dronken voeren want ze zijn gek op rode wijn🦟

05-04-2024 02:09

036AFCA97 +146646

Schip is echt een slechtere trainer dan Steijn. Het is dat Schip de sympathie mee heeft, anders was die echt enorm uitgefloten en aangepakt.

05-04-2024 00:12

PH2BOT +40183

..ja alsof dàt zal helpen. Alleen al Steijn vergelijken met èchte Ajacied Schippie is al not done. Dan kun je maar beter even niks posten.

05-04-2024 00:19

MichelBoerebach +29176

Sjaak Swart is ook een èchte Ajacied, maar die zie ik liever ook niet voor de groep.

05-04-2024 02:09

AjaxAddicted +2988

Zeker weten!

05-04-2024 00:20

Tim.S +3929

Zo'n fout maakte die ook tegen Marseille uit.
Kwam ook een doelpunt uit.

05-04-2024 00:09

DesmondHume +1552

Klopt! Daar deed dit doelpunt mij gelijk aan denken.

05-04-2024 00:13

insectenverdelg +23428

Dit gaq jw af en toe bij n krijgen
zik blijf fan van aramaj, maar hij lijkt in sommige opzichten op Onama. Hij is druistig. Hoop dat hij zn momenten beter leert kiezen

05-04-2024 00:15

Breuk +25097

En teveel tijdrekken . Ajax onwaardig

05-04-2024 00:18

Tim.S +3929

Ik zal graag willen dat de regels van de future cup worden doorgevoerd.
Versnelt het spel een beetje

05-04-2024 00:30

ck69 +13069

Zo dan, heb je de insectenverdelg zelf ingeslikt ofzo haha

05-04-2024 00:46

MichelBoerebach +29176

Dat komt omdat het een heel zwakke keeper in de lucht is. Da's jammer. Verder is ie wel behoorlijk.

05-04-2024 02:10

Hamstelaar +14987

Vermoeidheid.. je speelt op zondagmiddag en facking donderdagavond. Wat een waardeloze staf hebben wij.

05-04-2024 00:09

HsvHoek +2835

Dat wordt nog wat want we spelen zondag weer al dan slaat de vermoeidheid al toe na een kwartier denk ik.

05-04-2024 00:12

MichelBoerebach +29176

En er zullen er zondag ook wel weer een paar afhaken met pijntjes. We kunnen zo langzamerhand Jong Ajax wel gaan opstellen. Wat mankeert Berghuis eigenlijk, of onze Engelse superster?

05-04-2024 02:12

wijzijndebeste123 +163597

Hahaha. Schip geeft t zelf ook toe:

‘Dan moet je met wissels proberen het elftal weer aan de gang te krijgen. Dat werd er niet beter op.'

Maar volgens de bekende onnozele figuren op AS lag t niet aan de wissels. 🤣

05-04-2024 00:08

insectenverdelg +23428

het gaat over de hele mentaitiet. v.a. mminuut 75 probeerde ajax alleen nog maar de 1-0 over de streep te trekken .

Toch is er met godts, Kaplan Hato en in iets mindere mate Rijkhof goenoeg potentieel om volgend jaar op door te pakken in dit team .

05-04-2024 00:17

Amp +37599

Die teksten van jou kerel. Je wordt er spontaan dronken van😂

05-04-2024 00:25

MichelBoerebach +29176

Dat ligt er wel aan wie er om deze jongens heen komen te staan.

05-04-2024 02:13

Capocapo +12001

123'tje leest weer wat die wil lezen 🤣

05-04-2024 09:02

HsvHoek +2835

Vermoeidheid, blesssures enz enz medische staf en technische staf is topclub onwaardig en dat al 2 jaar lang onbegrijpelijk bij een topclub. Ik neem aan dat er binnen Ajax twijfels zijn over de medische staf want dit kan gewoonweg niet.

05-04-2024 00:05

Oxxer +163880 moderator

Ik twijfel wie de slechtste Ajax coach ooit is, Schip of Steijn. Beiden zijn sowieso gezakt voor examen People Management.

05-04-2024 00:05

MVG +16469

Tijdperk Wouters en Westerhof was ook wel aardig verschrikkelijk.

05-04-2024 00:07

Oxxer +163880 moderator

@MVG & Prof H

Klopt Wouters en Westerhof waren allebei heel slecht en Schreuder was net een verstrooide geleerde, spelers op niet natuurlijke posities zetten.

05-04-2024 00:10

hartvoorajax1 +1933

Geen van beiden. Dat blijft Kurt Linder.

05-04-2024 00:14

MichelBoerebach +29176

Uit de oude doos! Ajax, beginjaren '80. Dat loog er ook niet om!

05-04-2024 02:15

hdiespacer +111

18e staan of 5e? Ik twijfel niet!

05-04-2024 00:15

PH2BOT +40183

Heitje....ook niet bepaald best

05-04-2024 00:21

MichelBoerebach +29176

Steijn is echt geen slechtere coach dan Schip. Hij zorgt alleen voor iets te veel drama.

05-04-2024 02:14

Hunkelaars +3365

Volgens Van 't Schip viel Ajax na rust, mede door vermoeidheid, tegen.
Voor salarissen van tonnen of zelfs miljoenen kunnen deze professionals niet brengen wat een eerste vereiste is bij deze sport. Walgelijk.
Vroeger zag je Bobbey Haarms en Michels deze jongens naar een niveau brengen wat vereist is.
Nu zijn het sneeuwvlokjes met tattoos van de enkels tot op het gezicht die enkel met een smartphone en Playstation kunnen spelen.
BAH!

05-04-2024 00:05

AFCAjax_1988 +3755

Ramaj heeft ons al zo vaak gered. Zonder hem hadden we nooit in Deventer geworden

05-04-2024 00:05

Ajaxsupporter02 +13988

Zo vaak? Tegen Bodo en GA. Verder veel houdbare ballen doorgelaten en vandaag een blunder, maar ook tegen Marseille.

05-04-2024 00:21

AFCAjax_1988 +3755

Ja heel vaak ja. Ook pec uit vorige week bij die afgekeurde 2-2 bijvoorbeeld... nec thuis heel sterk, etc etc

05-04-2024 00:26

Ajaxsupporter02 +13988

Maar over de 1-2 praat je niet? Opnieuw een blunder. Uit tegen NEC ook een blunder. Matige keeper.

05-04-2024 01:08

MichelBoerebach +29176

Handbalkeeper. Sterk op de lijn, slecht in de lucht.

05-04-2024 02:17

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Ik zag vooral schip in de fout gaan.

05-04-2024 00:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.