Tahamata staat open voor terugkeer bij Ajax: 'Maar het moet van hen komen'

door Jesse ter Haar 111

Bron De Telegraaf

Tahamata staat open voor terugkeer bij Ajax: 'Maar het moet van hen komen'

door Jesse ter Haar 111

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Simon Tahamata zou maar al te graag terugkeren bij Ajax, zo vertelt hij in een item van De Telegraaf. De voormalig profvoetballer liet de club nog niet lang geleden achter zich, maar er lijkt inmiddels een frisse wind te waaien in Amsterdam.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

'Ik geloof dat Alex Kroes al heeft aangegeven dat ik terug moet komen', zo kreeg de oud-Ajacied mee. 'Ik wacht wel af, het moet wel van hen komen.' Vervolgens bevestigt Tahamata het nog maar eens: als Ajax zich serieus bij hem meldt, zal hij ook serieus nadenken over een terugkeer binnen de jeugdopleiding van de club. 'Ik ben een kind van de club. Ik kan nu een beetje zeikerig overkomen, maar als de club mij terug wil hebben, dan ben ik er ook.'

In februari van dit jaar kwam naar buiten dat Tahamata de club zou verlaten. Hij trok naar Berlijn, waar hij jonge voetballers is gaan trainen binnen een voetbalacademie. De technicus van weleer heeft nog altijd geen spijt van die keuze. 'Ik heb geen pijn dat ik hier zit. Ik ben hier gekomen omdat ze me graag wilden hebben. Ik ben goed met kinderen, maar ook heel erg streng voor die gasten. Dat moet ook wel.'

'Soms een aai over de bol, maar verder werkt dat niet', klinkt Tahamata streng. 'Kinderen zijn allemaal hetzelfde. Ze willen profvoetballer worden, ze hebben voorbeelden en willen hun idolen achterna gaan. Ik ben er om ze te helpen en ik hoop dat het lukt.'

Bovendien is het werk dat naadloos aansluit bij hoe Tahamata in elkaar zit als mens. 'Als je een academie hebt en je kunt spelers beter maken, dan ben ik daar echt blij mee. We hebben genoeg jongens die nu in het Nederlands elftal zitten en die ik getraind heb. Dat is toch mooi? We hebben Bergwijn, Brobbey, Blind. Ik zal er nog een paar vergeten. Frenkie de Jong was er ook bij. Het is leuk dat ze het zo ver hebben geschopt.'

Tahamata maakt indruk

De assistent van Tahamata bij de voetbalacademie is zeer te spreken over het werk dat de oud-Ajacied levert. Het zit volgens hem in de basis en professionaliteit. 'Ze moeten van hem nog steeds het shirt in hun broek stoppen. Ik vind het heel grappig, het is een beetje ouderwets. Maar het maakt deel uit van wie hij is als een kampioen en als een winnaar. Die kleine details maken een groot verschil. Zijn carrière laat zien hoe hij was als speler, als een coach en als een kampioen.'

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7063

Dan zou ik maar heel snel contact opnemen!!

01-07-2024 06:48

Erwin2004 +942

Wel leuk voor het bedrijf waar hij nu werkt, zou toch wel terug willen naar mijn oude werkgever 😂😂

Maar eerlijk…. Simon is welkom

30-06-2024 19:01

MokumsParadijs +2389

Eerst een open sollicitatie in de media en dan zeggen: 'Maar het moet van hen komen'.

30-06-2024 16:11

Spielmacher +10863

Haal Opa Simon gewoon terug, en wel snel. Dit soort iconen zijn goud waard voor de club.

30-06-2024 12:15

Jeugd +24959

De enige reden dat hij vertrok wad dat Ajax zijn voorwaarden niet accepteerde.
Hij hoefde helemaal niet weg van Ajax. Ajax heeft voorstellen gedaan die Simon niet bevielen. Simon wilde bijvoorbeeld alleen op full time basis.
Je moet natuurlijk nooit de werknemer laten bepalen hoe je je organisatie gaat inrichten.
Ajax is ook een bedrijf. De uren die Simon claimt kunnen niet naar iemand anders die je ook nodig had.

30-06-2024 10:50

AlexIbarra +19352

Als we Berghuis laten gaan mis je wel wat ervaring rechts voorin.
Maar Simon is niet meer de snelste dus ik zou ook naar andere opties kijken.

30-06-2024 09:57

Techno303 +2669

Apart maar prima om Simon weer in de organisatie te hebben! Al vraag ik me oprecht af wat zijn resultaten zijn qua progressie in de afgelopen jaren bij de jeugd. We hebben nou niet bepaald een goede aanvoer/doorstroming gehad vanuit de jeugd.

30-06-2024 07:54

Aurelius1 +19736

De leiding heeft bepaald dat de mensen overal vervangen moesten worden door blanke uitvinders. Uitvinders als Beuker, mooiprater Farioli en pseudo wizzkid Vos.

30-06-2024 07:46

PH2BOT +40642

Off: Eriksen niet naar Ajax.dus.....

29-06-2024 23:52

MPAjax +8478

Beter dat ze hem terug halen als techniek trainer

29-06-2024 23:06

3sterren +20205

Spoken as a true Ajacied, Simon.
Sorry voor mijn buitenlandse tekst, maar ik dacht dat AS over was gegaan naar het engels.

En nu doorpakken Alex!

De volgende twee dan ook maar meteen overhalen om terug te keren naar waar zij horen; op De Toekomst.

Vaantje en Bogarde maak jullie terugkeer maar snel bekend …

29-06-2024 22:02

Dolblij +45819

Hoe is de sfeer daar in bella Italia? Alle 3 heren trouwens welkom terug, eens!

29-06-2024 22:03

3sterren +20205

Gelaten. Men is hier in het wijngebied alweer gewoon vroeg aan het werk gegaan.
In de bergen begint het voetbal pas te leven als de Azzurri in de finale staan en die ook wint …
; )

30-06-2024 08:13

Dolblij +45819

Mooi nuchter......😀. In DLD is het, direkt na de pot tegen Denemarken, een grote orgie loftuitingen geworden. Alsof de fouten van de VAR niet bestonden.

30-06-2024 08:17

3sterren +20205

In een land waar het motto luidt “Bei uns ist alles besser” mag je niet al teveel verwachten van een VAR.
Tenzij de VAR Duits is …
; )

30-06-2024 09:10

Dolblij +45819

haha, nee joh.......dat "bei uns ist alles besser" is er allang vanaf. Was in de '70 en '80-er jaren wel vaak de lijfspreuk van onze oosterburen, maar ondertussen, en dat weten ze zelf ook, is het "bei uns ist vieles schlechter".

30-06-2024 09:43

jooploveajax +482

Welkom dappere strijder 🇮🇱❌️❌️❌️🇮🇱

29-06-2024 19:06

afcas +3834

Dus hij vertrekt zelf omdat hij het niet eens is met de koers binnen ajax en nog geen half jaar later wil hij terug komen, maar alleen als ajax hem smeekt? Ik vind het maar een beetje een apart verhaal.

29-06-2024 18:50

DeMeer1976 +3095

Zo Alex dat is duidelijk en nu actie. Of heb je het destijds alleen voor de bühne geroepen?
Ik ben er beetje bang voor. En nu geen excuses van drukke periode of zo. Want laten we eerlijk zijn we horen bar weinig van enige actie !
⚽️⚽️⚽️

29-06-2024 18:45

Kaatje +4837

Hé Alex, je hebt het natuurlijk erg druk, maar heb je al actie ondernomen? Niet vergeten hoor.

29-06-2024 17:23

stopperspil +11264

De laatste Ajacieden met een passeerbeweging met rendement waren Tahamata en Vanenburg. Lijkt wel of daar nu bij Ajax de knowhow en de prioriteit is verdwenen

29-06-2024 14:36

afcas +3834

Toch apart dat beide jaren bij ajax training hebben gegeven, maar niemand een passeerbeweging met rendement hebben kunnen aanleren. Hebben zij dan niet de knowhow om dit aan de jeugd bij te brengen?

29-06-2024 18:53

stopperspil +11264

Scherp. Misschien is nu de Ajax-visie dat alles voetballend in de combinatie moeten worden gezocht..

29-06-2024 19:01

Amp +38251

Dan waren hardlopers als banel natuurlijk nooit doorgestroomd

30-06-2024 11:42

Kijker +3428

Ronald de Boer ?

30-06-2024 08:36

stopperspil +11264

Wiel Coerver voor de passeertechniek kan ook nog toch? Wel opschieten dan.

29-06-2024 14:18

Spielmacher +10863

Wiel Coerver is dood.

30-06-2024 12:20

stopperspil +11264

Maar zijn Coerver-Methode leeft voort

30-06-2024 12:33

Noroja +712

Als je een voorbeeld van het 2 jarig wanbeleid moet noemen dan is het wel deze kwestie. Ajax DNA wat op een gluiperige wijze even werd weggewerkt door complete nitwits.

29-06-2024 14:00

PH2BOT +40642

Hoogste tijd om aangedaan onrecht recht te trekken Kroes. Ajax is een voetbalinstituut dat zijn alumni eervol dient te koesteren.

29-06-2024 13:34

AjaxMiddelburg +2956

Simon is uitermate geschikt voor de jongste jeugd. Broek in de shirt, steng en toch die aai over de bol. De jeugd heeft zo'n iemand nodig. Simon is iemand waar je u tegen zegt.

29-06-2024 12:40

superajax +11653

Als ik iets over Kroes lees moet ik altijd aan Wolter denken.

29-06-2024 12:31

stopperspil +11264

Gaat richting de 70

29-06-2024 12:12

PH2BOT +40642

So what?...Johan ging ook richting 70.

29-06-2024 13:36

Robertini +40054

Wat heeft Cruijff z'n leeftijd hier mee te maken? Die had ook geen actieve rol meer.

29-06-2024 17:40

3sterren +20205

Doet anders in “Lucky Ajax” nog aardig mee.
En dan nog, kennis overbrengen en beoordelen of die kennis goed wordt uitgevoerd kun je tot op hoge leeftijd blijven doen …

30-06-2024 08:22

eros +4842

T is al triest dat zo iemand vertrokken is,…

29-06-2024 11:58

jodelahitie +572

Haal terug! Is je cultuurbewaking van de club... Zei alles dat hij wegging.

29-06-2024 11:05

Amp +38251

Hij is toch wel vaker weggeweest?

30-06-2024 11:43

Lunsdale +6447

Z.s.m. terughalen samen met Bogarde. Dit zijn echte Ajacieden, met uitstraling en gezonde gezag!

29-06-2024 09:15

WantAmsterdam +116389

“ maar er lijkt inmiddels een frisse wind te waaien in Amsterdam.”
Ja, dat is juist het probleem. Tahamata is een hele goeie vent maar van de oude generatie. Tijden veranderen.

29-06-2024 08:29

eenAjaxfan +20422

Maar de basis in voetbal niet....

29-06-2024 08:55

WantAmsterdam +116389

Nee, maar Tahamata moet uiteraard concessies maken.

29-06-2024 11:28

ratje +3524

Als je nog duimpjes omlaag kon geven, kreeg je er 1.
Hij is een slechte trainer, omdat hij van een 'oude' generatie is? Wat een slechte redenering.

29-06-2024 10:23

WantAmsterdam +116389

Je praat over duimpjes omlaag maar je legt me gewoon worden in de mond.

29-06-2024 11:27

ratje +3524

Niet nodig, je praat zelf al genoeg onzin.

29-06-2024 16:15

WantAmsterdam +116389

Argumentatief zeer sterk hoor. Er niks van begrijpen wat iemand schrijft maar het toch onzin noemen.

29-06-2024 16:22

Sterspeler93 +275

Blijft maar voetbal he, sommige doen net alsof het rocket science is

29-06-2024 10:32

WantAmsterdam +116389

Is het niet, maar als je niet wilt meegaan houdt het op. En over dat laatste is het maar de vraag.

29-06-2024 11:28

Sterspeler93 +275

Omdat tahamatha oud is snapt die er niks meer van ? Er zijn genoeg mensen op de toekomst nu die de hedendaagse principes wel over kunnen overbrengen. tahamatha brengt weer andere kwaliteiten ideale mix lijkt me zo

29-06-2024 12:40

WantAmsterdam +116389

Niet omdat hij oud is, maar omdat hij heel ouderwets denkt, lees zijn interviews eens terug.

29-06-2024 12:54

debetweter +10153

Vraagje. Waarom is Tamatha de juiste man? Het is een legende en werkt zich te pletter en ademt ajax. Maar wat maakt hem de beste kandidaat? Zijn er geen betere mensen op zijn positie beschikbaar?

29-06-2024 08:21

WantAmsterdam +116389

Het is denk ik puur sentiment. Omdat hij een echte Ajacied en goeie gozer is.

29-06-2024 08:30

Craain +5008

Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit. Techniek is niet echt de pré want het moet in de speler zelf in zich hebben. Het belangrijkste van tegenwoordig is uithoudingsvermogen, kracht, fysiek en conditie. Dat zie ik afgelopen jaren niet zo vaak meer doorstromen.

30-06-2024 06:51

debetweter +10153

Het gaat bij jeugd echt niet om fysiek hoor. Dat komt pas op latere leeftijd. In de jeugd gaat het om techniek, inzicht en een bepaalde mindset (bravoure). Kracht opbouwen kan je pas op een latere leeftijd.

Dat bravoure missen we vaak de laatste tijd.

30-06-2024 07:28

Ajax1inmyheart +767

Niet onnodig moeilijk doen en haal deze LEGEND terug naar huis.

29-06-2024 07:49

De-King +20592

Wat mij betreft zie ik Tahamata en Bogarde vandaag nog terugkeren bij Ajax. Dan kan Ajax gelijk een assistent toevoegen aan de staf van Ajax1 die de Champions League heeft gewonnnen.

Dat is toch precies wat ze bij Ajax voor ogen hadden.

29-06-2024 01:34

VichoWazig +3480

Wauw, binnen 3 maanden vragen of je terug kan komen…

Andere wind? Amehoela. Kroes zwaait effectief al ruim een half jaar de scepter. En indruk maken omdat je eist dat spelers hun shirt in het broekje doen lijkt me ook niet meer van deze tijd.

Ik ben gevoelig voor de naam tahamata, maar dit artikel spreekt niet in zijn voordeel..

29-06-2024 00:00

Ferd +38681

Het is al meer dan een half jaar terug dat Simon de wacht werd aangezet, dat kan je Kroes niet verwijten. En een beetje aandacht voor hoe je het veld op komt mag wel, wij zijn Ajax, dat moeten we uitstralen.

29-06-2024 04:07

FlyingDutchMan +17318

Mij niet bellen!(Bel me aub!)

28-06-2024 23:37

twynestar +28777

Ik ben blij dat hij erbij zegt 'ik zal wel een beetje zeikerig overkomen'. Want ik heb hem ook hoog zitten en zou hem liever bij onze club zien. Maar hij is uiteindelijk zelf gegaan. En dan zo'n familie-diner uitspraak dat het 'van hen moet komen...'.

Ze zullen het niet helemaal handig hebben aangepakt hoe ze hem mee hebben willen krijgen in de veranderingen en zijn toekomstperspectief gezien zijn leeftijd. Een goede empathische directie weet dit soort clubmensen dan beter op een voetstuk te plaatsen en te masseren zodat ze mee willen. Tekentafelmanagers zoals Beukers, Hendriks en wie er dan ook betrokken waren, zijn daar doorgaans niet zo sterk in. Maar nu vraagt Tahamata om een knieval, en met zo'n valste start wil je niet opnieuw met elkaar verder.

Ik zou het een half jaartje laten rusten en dan eens het gesprek met Simon aangaan. Dan is hij de wilde nachten in de Berghain vast beu daaro.

28-06-2024 23:18

eenAjaxfan +20422

"Tekentafelmanagers zoals Beukers..."
Echt??

29-06-2024 08:58

afcaveenendaal +1966

Haal deze Ajacied terug naar huis! Alles wat hij zegt is een en al clubliefde!

28-06-2024 23:12

AFCACruijff14 +163230

Het was een schandalige actie deze man te lozen, ik weet zeker dat Kroes daad bij woord gaat zetten en hem terug probeert te krijgen. Dat zou richting Simon en ook de gehele Ajax achterban een geweldig signaal zijn. Los van dat Simon volgens de verhalen uitstekend werk verricht heeft, is de man ook iemand die Ajax ademt en zulke mensen hoor je gewoon het hart van je club te laten vormen. Dus hopelijk mogen we hier snel massaal welkom terug gaan posten binnenkort.

28-06-2024 22:47

twynestar +28777

Hij is niet 'geloosd'. Ik zie hem graag terugkeren hoor maar hij is uiteindelijk zelf gegaan. Of hij echt zo geschoffeerd werd als hij zelf beweert zullen we niet weten. Maar het is nog steeds iets anders dan iemand bewust lozen.

28-06-2024 23:13

AFCACruijff14 +163230

Ja, als je iemand laat voelen dat hij overbodig of ongewenst is dan schop je hem niet zelf de deur uit, maar je pusht hem wel omdat Simon een gevoelsmens is.

Ajax zat hier gewoon heel fout. Hopelijk fixt Kroes dit.

28-06-2024 23:44

JesperDeVlo +5537

@GNBL waarom loop je hier Hendriks te verdedigen??

Simon Tahamata is nog altijd aangeslagen door zijn onverwachte vertrek bij Ajax. Er werd in december een gesprek gepland met betrekking tot de toekomst van de jeugdtrainer, maar hij wilde helemaal niet weggaan. Uiteindelijk was een plan van toenmalig Chief Sports Officer Maurits Hendriks de druppel die de emmer deed overlopen.

'Ze zeiden: We gaan in februari kijken wat we gaan doen. Het wordt óf minder uren maken, óf een pensioen', vertelt Tahamata tegenover De Telegraaf. De jeugdtrainer was verontwaardigd na deze opmerking. 'Hoezo, met pensioen gaan? Ik heb een hekel aan pensioen, dat wil ik niet. Man, ik ben nog veel te fit om met pensioen te gaan.'

Hendriks kwam vervolgens met het plan om de werkweek van Tahamata te halveren tot twintig uur. 'Toen vroeg ik: hoe moet ik dat in godsnaam invullen? Nu werk ik veertig uur. Meer dan dat zelfs', legt Tahamata uit. 'Waarop ze zeiden: maar je hebt toch vast wel een hobby? Maar ik heb géén andere hobby. De club is mijn hobby, voetbal en trainen zijn mijn hobby. Mijn hele leven staat in het teken van Ajax. Ach, het was zo pijnlijk allemaal. Waarom zeiden ze niet gewoon: hier heb je een contract voor onbepaalde tijd en beslis zelf maar wanneer het mooi is geweest?'

Als het aan Tahamata ligt, was hij nooit weggegaan bij 'zijn club'. De jeugdtrainer merkt op dat hij niet als enige naar de uitgang is gewerkt. 'Het is geweest. Het had niet gehoeven', vertelt Tahamata met een brok in zijn keel. 'Hoe wij omgaan met onze iconen is Ajax-onwaardig. John Heitinga stapte er als hoofdtrainer, met alle risico van dien, op verzoek van de club eerder in omdat hij een Ajacied is en werd prompt afgedankt. Michel Kreek werd effetjes weggestuurd, net als Winston (Bogarde, red.) en Gerald (Vanenburg, red.). Ik heb Winston en Gerald niet eens weg zien gaan, maar moest het gewoon lezen. Zo snel ging het. Daarna was ik aan de beurt. Wij verdienen dat niet. Als het zo doorgaat, houden we geen iconen meer over. Dat vind ik verschrikkelijk

28-06-2024 22:06

GNBL +90683 moderator

Vermeld even de bron erbij volgende keer.

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/tahamata-deelt-sneer-uit-naar-hendriks-na-onverwacht-ajax-vertrek-zo-pijnlijk-allemaal

Dat artikel is van 13 april 2024.

Een week later (21 april 2024) zegt Tahamata het volgende:

Tahamata weerspreekt de kritieken op Maurits Hendriks, die de jeugdtrainer naar de uitgang zou hebben geduwd. 'In het begin kreeg ik twintig uurtjes, Maurits heeft dat eigenlijk teruggedraaid. Hij heeft me veertig uurtjes gegeven. Dat is toch goed. Eind februari hebben we een gesprek gehad. Ga ik met pensioen? Ga ik minder uren maken? Als ze dat beginnen te zeggen, dan bepaal ik zelf wel wanneer ik met pensioen ga. Normaal gesproken draaide ik veertig uur, maar ik werkte er vijftig. Die tien extra uurtjes worden ook niet uitbetaald.'

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/tahamata-gaat-in-op-vertrek-bij-ajax-niet-meer-de-club-waar-ik-begonnen-ben

Het is niet meer dan normaal dat een werkgever met haar werknemers in gesprek gaat over het aantal te werken uren, vooral als het iemand betreft die de AOW-leeftijd al gepasseerd is. Dat Tahamata dit zich vervolgens erg aantrok, is zijn probleem, maar niemand heeft hem de deur uitgeduwd.

28-06-2024 22:11

AFCACruijff14 +163230

Hou op zeg, als je die man de helft van zijn uren ontneemt en hem eigenlijk een signaal geeft dat hij beter kan gaan, dan hebben ze hem wel degelijk de deur uitgeduwd.

Maar goed, jij staat zover ik hier kan lezen de laatste jaren behoorlijk aan de kant van het stigma dat mensen die van Ajax houden en er ook hebben geleverd op moeten flikkeren, want Ajax DNA is giftig ofzo. Lijkt me erg jammer om zo te denken over dit soort iconen.

28-06-2024 22:49

GNBL +90683 moderator

Goed lezen. ''In het begin kreeg ik twintig uurtjes, Maurits heeft dat eigenlijk teruggedraaid. Hij heeft me veertig uurtjes gegeven. Dat is toch goed.''

28-06-2024 22:54

Amp +38251

Doe geen moeite, zodra "Hendriks" ergens staat geschreven wordt het wazig bij sommige mensen. Zelfs al hebben betrokkenen er het tegenovergestelde over gezegd

30-06-2024 11:46

Dolblij +45819

Oh , waarom zo snel? Lukt het niet, die voetbalschool in Berlijn?

28-06-2024 22:03

Orangesoul +5997

Hoor je m dat zeggen?

29-06-2024 07:16

Dolblij +45819

Zie je mijn vraagtekens?

29-06-2024 07:18

Orangesoul +5997

Stuur m anders even berichtje en kan je meteen vragen of ie je hulp nodig heeft! Ballen oppompen, ballenjongen, pionnen uitzetten etc..

29-06-2024 08:21

3sterren +20205

@Dolblij
Wat mij betreft “waarom zo lang gewacht ?” …

30-06-2024 09:02

ditisdebeslissing +4236

Wat die gast van de loservlucht toch allemaal te weeg heeft gebracht bij ons. Ik hoop dat hij slecht slaapt. En dan druk ik mij nog ligt uit.

28-06-2024 21:29

GNBL +90683 moderator

Tahamata weerspreekt de kritieken op Maurits Hendriks, die de jeugdtrainer naar de uitgang zou hebben geduwd. 'In het begin kreeg ik twintig uurtjes, Maurits heeft dat eigenlijk teruggedraaid. Hij heeft me veertig uurtjes gegeven. Dat is toch goed.

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/tahamata-gaat-in-op-vertrek-bij-ajax-niet-meer-de-club-waar-ik-begonnen-ben

28-06-2024 21:31

Koekie87 +21031

Was volgens mij juist Beukers die de uren wilde verminderen van Tamahata. Maar is natuurlijk wel weer lekker makkelijk voor sommige om blindelings mee te gaan in het naratief wat men heeft gecreerd rondom de persoon van Hendriks.

28-06-2024 21:58

hendo +4769

Tempo, en halen die man, zo snel mogelijk...
idem voor bogarde

28-06-2024 21:23

Web +178830

Bijzonder want hij is toch nog niet zo lang weg?
Toen zat Beukers er toch al
Ik zou het alleen maar toe juichen, hij zal ( waarschijnlijk) niet zo veel van data weten? Maar laat hem lekker met het technische gedeelte gaan

28-06-2024 21:22

mvdk +44618 moderator

Hadden we maar weer eens een buitenspeler zoals Simon.

28-06-2024 21:21

Web +178830

Ja zeg dat wel, welke buien speler breekt er nog door

28-06-2024 21:22

Linkspoot +422

Hadden we maar meer mensen zoals Oom Simon. op deze wereld.

28-06-2024 21:34

Henkjanklaas +20684

Ik heb Menno Geelen al benaderd. simon moet terugkomen.

28-06-2024 21:09

debarbaar +8257

Kroes en Tahamata spelen in hetzelfde team, dus hoe moeilijk kan het zijn? We zijn al zoveel techniek trainers kwijt geraakt door Hendriks cs

28-06-2024 21:18

GNBL +90683 moderator

Hendriks wilde Tahamata juist behouden.

28-06-2024 21:19

Aram +18288

Voor mij de echte mister Ajax. Altijd een plaatsje voor vrijhouden.

28-06-2024 21:08

Ewald +6778

Mooi teken alleen al. Vertrouwen in de nieuwe koers die Ajax vaart. Hopelijk zien dit soort personen dat allemaal ook in en komen ze weer voor Ajax werken. Een voor allen…..

28-06-2024 21:06

3sterren +20205

Eén voor allen, allen voor één.
Tahamata, Vanenburg en Bogarde, de drie musketiers terug bij Ajax; (g)oude(n) tijden herleven …

30-06-2024 08:51

SKAFCA +2654

Open sollicitatie Ajax, even opletten 👀

28-06-2024 21:03

debetweter +10153

Ja maar het moet wel van hen komen

28-06-2024 21:06

afca1985 +21585

Je bent altijd welkom Simon 👍❤️

❌❌❌

28-06-2024 21:02

fluwelenlinker +12038

Laat Simon lekker door de onderbouw en middenbouw meanderen. Kijken waar jonkies een extra prikkel nodig hebben en waar ze hem mee aan de slag kunnen laten gaan buiten de teamtraining om of iets dergelijks. Simon is goud voor de club.

28-06-2024 21:01

Cosey2 +7229

In gedachten lees ik hier de zure reacties alweer zoals die laatst bij Arnold Mühren, ‘elke bejaarde denkt hier maar achter z’n rollator rond te kunnen blijven lopen’, ‘hebben weg nog meer iconen van voor de oorlog nodig’, ‘Sjaak Swart ook maar een functie geven’?

Deze mensen, ook Arnold Mühren, maken en behoren bij de geschiedenis van een voetbalCLUB!
Het zijn de figuren die het liever over het ‘businessmodel’, de RVC, Het Aandeel Ajax, toezichthouders en de beurswaarde hebben.
Simon kom thuis.

28-06-2024 20:58

dAddA +247

Terug halen

28-06-2024 20:55

Nr.10 +111780

Goed om te horen dat de assistent van Tahamata positief over hem is…
Verder komt de man inderdaad een beetje zeikerig op mij over. Ajax moet hem wel benaderen, maar tegelijkertijd ga je dat zelf in de media roepen. Doe niet zo kinderachtig man.

28-06-2024 20:53

Cosey2 +7229

De man is Simon Tahamata, we mochten willen dat kaliber spelers in huis te hebben nu.

28-06-2024 21:00

Nr.10 +111780

Ik begrijp niet hoe dit een reactie is op wat ik zeg.

28-06-2024 21:33

Cosey2 +7229

‘De man’ klinkt wat denigrerend, maar ik begrijp dat je het niet zo bedoelde, al vind ik de rest van je reactie ook niet van veel eerbied voor hem getuigen.

28-06-2024 22:34

GNBL +90683 moderator

Komt inderdaad wat zeikerig over.

28-06-2024 20:52

Toramanggg +7322

Bedankt voor jouw bijdrage

28-06-2024 21:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.