Tadic krijgt nr. 10; Ziyech is het niet eens

door Finn Dekker 152

Tadic krijgt nr. 10; Ziyech is het niet eens

door Finn Dekker 152

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd wat betreft de rugnummers van de Amsterdammers. Dit heeft de club doorgegeven aan zowel de KNVB als de UEFA, zo meldt de club via de officiële kanalen. De belangrijkste verandering is dat Dusan Tadic voortaan speelt met het rugnummer van Hakim Ziyech, nummer 10.

De Marokkaan speelt vanaf heden weer met nummer 22, waar Ziyech het niet mee eens is. 'Toen er een kans was om Dusan Tadic naar Ajax te halen, bleek tijdens de gesprekken dat het zijn uitdrukkelijke wens was om met nummer 10 te spelen. Daar heb ik toen mee ingestemd', aldus directeur spelerszaken Marc Overmars. 'Zij (Ziyech en zijn zaakwaarnemer, red.) zijn het er niet mee eens.'

Verder zijn er geen rugnummers van Ajacieden veranderd, op het nummer van keeper Benjamin van Leer na. Van Leer gaat spelen met rugnummer 16. Gedupeerde fans kunnen hun verkeerd gedrukte shirts kosteloos ruilen, meldt Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

SO60 +0

Vreemd dat iedereen naar Ziyech kijkt en wijst en niemand zich afvraagt waarom Overmars beslist en (zoals het lijkt) eerst KNHB informeert en dan pas de betrokken speler? Iedereen weet wat nr 10 betekent in het voetbal; dus dat een trotse speler zoals Ziyech zich niet gewaardeerd zou voelen door zo'n actie; als Overmars niet eerst met hem heeft gesproken dan is het wel weer een staaltje top management van Ajax zijde ! En als supporter van Ajax schaam ik me over hoe bepaalde supporters zich uitlaten over een van de basis spelers die ons heel mooie staaltjes voetbal laat zien, die we lange tijd niet gezien hebben. Prachtig om te zien hoe mooi Ziyech en Tadic samenspelen; dan straalt het professionalisme van Ziyech die Tadic blindelings aanspeelt; laten we daar naar kijken en van genieten ipv Ziyech op zijn trots aan te vallen, dat verdiend hij absoluut niet. Ik hoop dat we nog lang van hem bij Ajax kunnen genieten.

05-08-2018 17:29

vanreenen +10278

Weer zo'n onzinnig item. Gaat nergens over. Hij zal er financieel niet op achteruit gaan. Voor zijn salaris willen alle Ajax-Supporters wel met nummer 555 op de rug lopen elke zondag.

04-08-2018 08:02

carel romijn +3

Maak je druk jongens ,de meeste kunnen amper tot tien tellen

03-08-2018 19:31

Babanguido +104

Het gaat om trots. Nummer 1 is vrij, geef Ziyech dan nr 1 ;)

03-08-2018 15:49

BRAMHOUTEN +3813

je merkt de paniek bij de journalisten, ajax heeft een uitstekend team, goed ingekocht en het voetbal is ook nog eens goed. overmars en vd sar is op dir moment ook niet al te veel op te zeiken dus moeten we maar iets anders verzinnen om onrust te stoken. stel je eene voor. een jaar niks kunnen schrijven over onrust bij ajax

03-08-2018 15:48

Jayq +3366

Welke journalisten?

Dit komt rechtstreeks van Ajax.nl, er is helemaal geen sprake van onrust, danwel van onrust stoken.

Marc Overmars: “Toen er een kans was om Dusan Tadic naar Ajax te halen, bleek tijdens de gesprekken dat het zijn uitdrukkelijke wens was om met nummer 10 te spelen. Daar heb ik toen mee ingestemd. In de tussentijd is geen transfer voor Hakim tot stand gekomen. En wij zijn blij dat hij hier nog speelt. Enkele weken geleden hebben wij het met Hakim en zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli besproken. Zij zijn het er niet mee eens. Hakim speelt nu met het nummer waarmee hij bij Ajax begon en de UEFA Europa League-finale haalde. Ik heb veel waardering voor de manier hoe Hakim hiermee om is gegaan.”

03-08-2018 17:10

ETM +3

Ja je houd t toch haast niet voor mogelijk dat zo'n ontschuldig stukje tekst nota bene door Ajax zelf als anekdote naar buiten gebracht zo enorm opgeblazen wordt? ..maar kijk hier toch eens wat voor een lappen tekst er verschijnen.. Ajax had zo moeten doen en Ziyech zo en Tadic zo en rugnummers dit en dat...
hilarisch en tevens blijkt dat zo onvoorstelbaar veel mensen gewoon niet goed naar een simpel beetje info kunnen kijken om het 'zelf'en juist te interpreteren. Ik vind het echt zorgwekkend.

04-08-2018 08:01

4xEC1 +7741

Ziyech heeft inderdaad allang duidelijk gemaakt dat hij weg zou gaan, al vanaf hij 2 jaar geleden kwam. En de transfermarkt is nog niet dicht; als een van 'zijn' clubs komt dan is hij weg. En Overmars zou gek zijn om zo'n kans te laten schieten om Tadic binnen te halen die deze nr. 10 wens had. Dus wat denkt Ziyech nou? Ik ben heel blij met Ziyech en hoopt dat hij blijft en hij moet ook wel weten dat heel Ajax liever heeft dat hij blijft. Waarom moeilijk doen om een nummer? Beetje kinderachtig.

03-08-2018 15:19

MankeNelis +7

Heeft alles te maken met het mannetje zijn in de kleedkamer enz. Nu komt er een ander mannetje en jij wordt opzij gezet. Dat is allerminst fijn. Een verschuiving in de hiërarchie.

03-08-2018 17:14

MankeNelis +7

Ziyech zou toch vertrekken, is dit nu een bevestiging dat hij blijft?

03-08-2018 14:45

Jack Reynolds +20

Wat maakt een nummer nu in God's naam uit? Als je maar speelt en belangrijk bent voor je team en werkgever en daardoor ook voor je eigen supporters. Daar word je voor betaald en goed ook. Pfffff wat een commotie om niets eigenlijk. Speel de pannen van het dak en maak je druk over wat echt belangrijk is. Ik weet zeker dat Nouri heeeeeeeeeeeel graag nummer 22 had willen hebben in ruil voor zijn situatie van nu.

03-08-2018 14:38

vincent_DV +107

Iedereen roept hier wel heel makkelijk; het is maar een nummer, wat in principe ook wel zo is. Maar iedereen vergeet wel dat het nummer "10" wel degelijk een betekenis heeft. Vaak is de nummer 10 namelijk de vedette van het elftal, de beste speler. Voor een middenvelder is het krijgen van dat nummer vaak wel betekenis vol en zijn ze daar trots op. Als er dan een nieuwe speler komt en die krijgt dat nummer snap ik dus best wel dat je daar van baalt, omdat je dan eigenlijk voor je gevoel wordt "gedegradeerd", In Ziyechs ogen is hij ineens niet meer de belangrijkste speler door deze wisseling.

Wat ik me wel afvraag is waarom niemand nu nummer 11 heeft gekregen, nog een buitenspeler op komst misschien? Want waarom zou Ajax dan Labyad of Bande geen 11 geven? Wat ik persoonlijk ook niet snap is waarom Sinkgraven nummer 8 mag houden, wordt in principe niet eens meer gezien als middenvelder, nummer 8 voor een linksback is ietwat vreemd en hij staat wel heel ver af van een basisplaats. Had die dan aan Frenkie, Eiting of Labyad gegeven.

03-08-2018 13:41

robsch +0

Ziyech ging toch weg? Niet zo gek dat zijn nummer dan doorschuift toch? Het is gewoon een jankerd die er zelf door zulk soort dingen er voor zorgt dat hij niet uit Nederland komt en dat zal hem wel frustreren

03-08-2018 13:45

OKP-AFCA +56

Assumpties, assumpties.

03-08-2018 14:02

ajaxinho +13

Er moet toch weer iets zijn dat Ajax moet verkloten...

Zolang Ziyech hier is mag hij gewoon zijn nummer behouden.
Zeker met de inzet die hij toont in de CL-kwalificatieronden.

03-08-2018 13:24

robsch +0

Gelukkig bepaal jij niks en is het zelfs al besloten.
Ziyech wou graag weg toch? Prima maar dan kijkt Ajax ook verder naar nieuwe spelers en als die speler een wens heeft voor een bepaald nummer dan kan hij die prima van Ziyech krijgen aangezien hij deze maand toch nog weg is. Zo niet dan in de winterstop wel. Ik snap niet zo goed waarom we dit allemaal zo erg vinden. Ziyech is een speler die geen kut om Ajax of om de supporters geeft. Hij is gewoon gefrustreerd dat er nog geen club voor hem is gekomen. Tja jammer joh daar kan Ajax ook niks aan doen. Misschien wat aan je houding en maniertjes werken daar houden de meeste clubs niet van. Ook janken om een nummertje gaat je niet aan je droomtransfer helpen.

03-08-2018 13:43

ajaxinho +13

Zijn inzet nu is voor mij belangrijker dan zijn wens toen.
Zijn koppie is volledig bij de CL-kwalificatie.
Dat ziet toch iedereen?

Zoals ik verwachtte heeft Ziyech de challenge
met beide handen aangegrepen om ons de CL in te leiden.
Omdat dat goed is voor ons, maar zeker ook voor hem zelf.

Zoiets moet je belonen met ZIJN nummer.
Maar goed, ik hoop natuurlijk dat dit verder geen irritaties opleveren
bij de spelers in kwestie.

03-08-2018 17:01

meerzicht +939

Neen, de onderhandelingen met Tadic zijn gevoerd op het moment dat Ziyech de uitdrukkelijke vertrekwens had kenbaar gemaakt en iedereen , incluis ziyech, waren er van overtuigd dat hij wegging en dus was de weg voor Overmars vrij om de toezegging te doen aan de wens van Tadic om nummer 10 te krijgen. Hetbzou beter zijn voor Ziyech en Ajax als hij gewoon vertrekt. Ondanks zijn bijzondere kwaliteiten, daar doe ik niets aan af. Maar Hakim is op dit moment wat teleur gesteld.

03-08-2018 13:54

433metdepuntnaarlinks +1

Ik zie vaak het argument "ach het is maar een nummer" tegenover Ziyech, ja als je daar zo heilig van overtuigd bent, gooi die simpele logica dan ff op Tadic. Had die niet een jaartje met 11 kunnen spelen als het toch "maar een nummer is". Voor veel spelers is nummer 9 en 10 toch wat speciaals, ik kan me best voorstellen dat het niet zo maar een nummer is maar goed dat is persoonlijk. Professioneel gezien moet het niet uitmaken natuurlijk ... Maar van beide kanten niet denk ik dan.

Ik kies allerminst een kant, Overmars heeft natuurlijk gegokt op het vertrek van Ziyech, waar speler en club beide van overtuigt waren dat ging gebeuren, en dan was dit netjes onder de radar gebleven. Nu het uitkomt is het natuurlijk wel slordig. Toch als we eerlijk zijn, het is voor Ziyech wel stom als je ineens je nummer kwijtraakt, als Ziyech niet moet piepen omdat het maar een nummer is, moet Tadic ook niet piepen omdat het maar een nummer is. Ik vind het ook een beetje apart van Tadic maargoed ... Gegokt en verloren voor Overmars. Hopelijk kan Ziyech dit snel naast zich zetten en blijft hij nog ff.

Grootste gedoe is nu: Ziyech en de media. Ziyech is voor de camera al geen lachebekje en die zit niet te wachten op al die sturende vragen waar ze hem woorden in de mond willen leggen (over bijv. transfers). Nu gaat hij de komende weken van tal van media vragen krijgen over "zijn positie" "nog meer gemotiveerd Ajax te verlaten" "speelt er iets" "mogelijk conflict". Dat is gewoon de aandacht die je niet wil, zeker niet een speler als Ziyech die dan gewoon kort en nukkig reageert. Dat is vervolgens volgens de media weer een arrogante houding, Ziyech is ontevreden en zo gaat het balletje anti-Ziyech weer rollen ...

Het is gewoon voor alle partijen jammer, ik hoop dat Ziyech Overmars en/of ten Hag dit snel even kort uitleggen in de media zodat het allemaal snel duidelijk is en de kous daarmee af is. Dat dit niet groter wordt dan het is.

03-08-2018 13:19

ETM +3

Niemand maakt zich er druk om behalve de pers en de mensen die de informatie niet goed interpreteren.
Verder is een akefietje over een rugnummer gewoon mooi. Je kan zien hoe het tot stand is gekomen en deze spelers hechten er dus aan. Prima!

03-08-2018 13:47

Eastwood +0

Gaan ze zich druk maken over rugnummers. Speel nou maar de ballen uit je zak. Daar wordt je voor betaald.

03-08-2018 13:02

Genant +4

Slap gelul over rugnummers. De leiding van Ajax blijkt weer eens onze grootste vijand. Mensen toch....als je dit al niet kunt managen....

03-08-2018 13:00

Robinjo1988 +1

Het is inderdaad maar een nummer. Toch vind ik het nogal lomp van Overmars om het zo te doen. Hij had Tadic pas nr 10 moeten geven na het vertrek van Ziyech..

03-08-2018 12:51

RaynoFischer +18

Precies, zeker bij trotse jongens als Ziyech, die maken een punt van dit soort dingen....
Als je bijvoorbeeld Schone een ander nummer zou geven is er meer kans dat hij zijn schouders ophaalt en doorgaat, ook Dolberg maakt het niet uit of hij met 25 of 9 speelt

03-08-2018 12:58

Rentokill +4607

Mag dit 'nieuws' naar bijzaken en geruchten?

03-08-2018 12:39

trodat4030 +96856

Hoezo? Kan je het niet handelen als het onder hoofdnieuws staat? Wat nu? Snel snel je psychiater bellen! Antidepressiva!!!!!

03-08-2018 12:45

Rentokill +4607

Ik kan het wel handelen hoor, geen probleem. Maar ik heb het liever over voetbalnieuws. Voor dit soort berichtjes kun je beter naar de viva (nee niet Fifa).
Maar waarom reageer jij zo overtrokken? Wat een geïrriteerdheid en venijn in je reactie dude. Chill.

03-08-2018 13:07

trodat4030 +96856

Moet ik je werkelijk uit gaan leggen wanneer een grap een grap is? My god.. Nou vooruit dan maar. Het was een grapje, Rentokill!

03-08-2018 13:16

Rentokill +4607

Inderdaad. Als een grap niet herkend wordt als zodanig dan is ie niet duidelijk genoeg. Ongeacht of de ontvanger nou dom is of niet.

03-08-2018 14:22

trodat4030 +96856

Marc had hier even een als/dan moeten doen. Áls Ziyech vertrekt, dán krijg jij nr 10. Dan was er niks aan de hand geweest. Beetje dom. Verder klasse van Ziyech dat ie niet heel moeilijk lijkt te doen. Hij zegt het er niet mee eens te zijn, maar accepteert het wel, zo lijkt het.

03-08-2018 12:15

Rentokill +4607

Rugnummers zijn van niemand. Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel (zoals 34 en 14).

03-08-2018 12:40

BennJii020 +2

Tja, loopt al maanden te zeggen dat hij weg wilt...Dan ook niet zeiken mbt je rugnummer..

03-08-2018 12:00

superman0313 +18

even off-topic. Is er al meer bekend over de oefenwedstrijd van vandaag? Uit eerdere berichtgeving vanuit Wolfsburg, kan je concluderen dat ze in Nederland spelen en dus op de toekomst om 18:00. Maarja zal deze wedstrijd toegankelijk zijn voor publiek?

03-08-2018 11:51

GvanderK +2747 moderator

Nee denk van niet, anders was dit allang aangekondigd.

03-08-2018 11:55

Afca85meer +1

Nummers claimen is alleen weggelegd voor de beste in een selectie. Je bent niet meer de beste op je positie Hakim, wen er maar aan.

03-08-2018 11:17

VinylFrank +0

Volkomen terecht. Tadic komt, is een grote meneer en gaat dat waarmaken. Ziyech geeft aan weg te willen. 1 en 1 is 2

03-08-2018 11:15

De Nees +33

Dit is Ziyech een paar weken geleden al meegedeeld en ik heb van onvrede bij hem niets gemerkt tijdens de wedstrijden tegen SG. Ook niet tijdens interviews. Smullen voor de media, meer niet. Lekker om te schrijven over "problemen" bij Ajax.

03-08-2018 10:44

pizzapunt +0

Ziyech heeft een vertrekwens kenbaar gemaakt, Ajax heeft gehandeld met het idee dat Hakim al zou vertrekken door het nummer aan Tadic te beloven. Lijkt mij compleet logisch. Als Hakim geen vertrekwens had uitgesproken was het nummer van hem gebleven lijkt mij.

03-08-2018 10:36

PvLvD +40

En zo gooien we weer een knuppel in een hok waar het eindelijk een beetje rustig werd!! Kunnen we nou niet eens 1 seizoen zonder ellende en gezeik doormaken!!
Of wellicht is er op de achtergrond al iets gaande mbt een transfer van Ziyech...

03-08-2018 10:26

Red Devil +3604

Ziyech moet niet lopen zeiken.
Hij kan zich beter eens druk gaan maken over de vele foute passes die hij geeft.

03-08-2018 10:15

Balgobind +1

EEns.

Ben ook geen fan van m. Kan als die een goede dag heeft alles goed doen. Maar standaard niveau is matig. Lukt t voetballend niet haakt die af

03-08-2018 10:58

AFCA-Driebergen +22230

Wat een onzin. Hij is juist de gene die druk zet en zich het schompes werkt. De man met de meeste meters. Dus ga niet verzinnen dat hij af haakt. Maar jij komt vast niet in het stadion waardoor je dit niet kan zien en lult maar met de menigten mee.

03-08-2018 13:08

Rentokill +4607

Ziyech zeikt gelukkig ook helemaal niet. Overbodige reactie dus.

03-08-2018 11:56

de_pitbull +0

Gezeik over een rugnummer... lijkt verdorie wel een kleuterklas.

03-08-2018 10:13

KevinDurant +0

Nou nee, toen Cruyff bijvoorbeeld terug kwam naar Ajax was er niet eens een discussie over welk nummer hij zou krijgen. Bepaalde spelers voelen zich eenmaal beter met een bepaald nummer. Het is hetzelfde als al die gekke rituelen die sommige spelers hebben voor de wedstrijd. Het is iets wat hun extra vertrouwen geeft.

03-08-2018 10:28

RaynoFischer +18

Cruijff of Ziyech......
Er is maar 1 Cruijff en zeker 100 spelers vergelijkbaar met Ziyech

03-08-2018 10:33

Rentokill +4607

Je bedoeld natuurlijk:
Cruijff of Tadic...

03-08-2018 11:58

RaynoFischer +18

Geldt voor allebei

03-08-2018 12:42

Rentokill +4607

Hahaha. Dit bericht heeft de meeste reacties. Zo grappig.

03-08-2018 10:08

mcatarinob +0

Foutje, bedankt.

03-08-2018 09:35

Youri08 +23

Wat een gedoe om een nummer weer zeg maar het is wel een herhaling van fouten/ mismanagement. Of ze pesten Hakim gewoon weg, weten dat hij een grote trots heeft en nr 10 afpakken van hem is duidelijk maken dat hij weg moet deze zomer.

Ook weer een gedoe met de fans die al een shirt hebben, waarom niet gelijk gecommuniceerd dat nr 10 naar Tadic zou gaan, het was toch al bekend? Amateurs.

03-08-2018 09:32

Welja +716

Of ze gingen ervanuit dat Ziyech zou vertrekken bij Ajax. Zoals iedereen, inclusief Ziyech zelf.

Dan laat je zo'n deal met Tadic toch niet voor lopen vanwege een rugnummer dat naar alle waarschijnlijkheid toch vrij komt.

03-08-2018 09:47

Siemmie +2161

Ik denk niet dat Tadic niet was gekomen als hij zijn nr 10 niet zou krijgen.

03-08-2018 10:06

martin1234 +2

En ik denk ook niet dat Ziyech weggaat omdat hij nummer 22 krijgt.

03-08-2018 10:50

BokkieBokstra +11321

Sjonge jonge, om een rugnummer vragen in de onderhandeling, en een ander is boos zijn dat een nummer niet krijgt. Ik zou bijna zeggen, wegwezen, beide spelers. Wat een niveau. Had dan Eiting of van Beek de 10 gegeven.

03-08-2018 09:32

Bocarra +14

De Televaag is weer aan het stoken. Alles wordt aangegrepen om onrust te stoken. De kop suggereert dat Tadic het nummer 10 heeft afgepakt zonder overleg. Marc heeft dit wel degelijk besproken met het management van Ziyech. Duidelijk is dat Televaag het nog steeds niet kan verkroppen dat Ajax het plan Cruijff heeft bijgesteld en de negatieve effecten en elementen heeft geëlimineerd. Salarisplafond is verlaten. Dure oude spelers kunnen weer aangekocht worden. Jeugdspelers worden zo snel mogelijk een contract aan geboden. Uit respect voor Cruijff is de Arena inmiddels omgetoverd tot bedevaartsoord voor iedereen die Cruijff wil aanbidden. Wellicht nog een standbeeld ergens bij de Arena of toekomst en het plaatje is kompleet zou je denken. Ook de selectie is in tijden niet meer zo evenwichtig geweest en er is een trainer met een duidelijke visie neergezet. Televaag wat wil je nog meer....

03-08-2018 09:24

trodat4030 +96856

Nu ff goed lezen, deze informatie komt rechtstreeks van de club, niet uit de
Telegraaf. Dus je hele relaas kan zo, linearecta, de prullenbak in..

03-08-2018 12:30

Bocarra +14

Lees het eerste bericht in de Televaag en daarna de reactie van Ajax..... en oordeel dan.

03-08-2018 13:05

trodat4030 +96856

Waarom maak je je druk om wat de telegraaf vind? Het gaat toch niet om de telegraaf of hun mening? Het gaat om de feiten en die staan op Ajax.nl, wat Mike en Valentijn daar van vinden zal me aan me reet roesten en dat zou het bij jou ook moeten doen. Als iedereen dat nou zou doen, dan hebben de meninkjes van Valentijn en Mike ook 0 waarde. Zolang je er aandacht aan geeft, maak je ze 'belangrijk'..

03-08-2018 13:27

tomtiedom +308

,,Enkele weken geleden hebben wij het met Hakim en zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli besproken. Zij zijn het er niet mee eens. Hakim speelt nu met het nummer waarmee hij bij Ajax begon en de UEFA Europa League-finale haalde. Ik heb veel waardering voor de manier hoe Hakim hiermee om is gegaan.''

Zo staat het omschreven. Er staat dus: hij vond het kut, maar gaat er goed mee om. Boek sluiten en doorgaan met deze goede 'vibe'. Duidelijk dat Tadic en Ziyech een klik hebben in en buiten het veld. Die zijn hier allang niet meer mee bezig. Zat net in de positieve vibe van dit Ajax, laten dit bericht nou niet gaan opblazen.

03-08-2018 09:23

AFCA. +3279

Het lijkt mij dat dat voor woensdag avond al bekend was bij Ziyech? Tijdens de wedstrijd zag ik hem gewoon lachen en ook prima bezig met Tadic. Lijkt mij gewoon dat de kranten inzien dat Ajax met overmacht kampioen gaat worden en bommetjes legt.

03-08-2018 09:22

Ajacied33 +36727

Nou, met overmacht kampioen gaan worden? Laten we eerst nog maar afwachten wat er nog gaat gebeuren bij ons. En we hebben met Psv een sterke concurrent he. Ik hoop vurig dat we kampioen gaan worden, maar we zijn nog nergens

03-08-2018 09:30

Ajaxtrouw +6355

Precies wat een arrogantie hebben sommigen toch altijd. En dan verbaasd zijn dat iedereen een hekel heeft aan ons.

03-08-2018 09:54

Kilum +36

Laten we Ziyech nou niet meteen weer het stempel zeikerd op drukken.

Het kan ook prima zijn dat Hakim heeft gezegd, ik ben het er niet mee eens maar, ik vind het prima als dat de club helpt om Tadic binnen te halen.

Dan blijft hij het er niet mee eens maar geeft toch zijn rugnummer vrijwillig op.

03-08-2018 09:21

D4nny +111

Marc had toch gewoon even naar Ziyech toe kunnen stappen? Zo van: “Luister Hakim, en hebben kans om Tadic te contracteren maar hij wil wel nummer 10 hebben. Aangezien jij hebt aangeven weg te willen staan wij hier welwillend tegenover. Hopelijk snap je dit.”

Dan had je dit nu niet gehad.

03-08-2018 09:17

stefanzob +0

Ziyech was op het WK...

03-08-2018 09:18

grensjager +704

En daar had zn telefoon geen bereik???

03-08-2018 09:25

GeleenAjax +1657

En als Hakim dan nee had gezegd, hadden ze de transfer af moeten blazen.
Wat een gezeur om een nummer zeg...!

03-08-2018 09:19

wdka +277

Het is me toch allemaal wat.

03-08-2018 09:15

stefanzob +0

What's in a number, het gaat erom of je speelt en hoe je speelt toch? Als je een dik salaris vangt moet Ajax gewoon kunnen bepalen waarmee je speelt

Ook wel beetje kinderachtig van Tadic, waarom niet gewoon met 11 blijven spelen, als hij zoveel respect voor Ziyech heeft...

03-08-2018 09:12

Ajax34 +4036

Dat had Marc wel even met Ziyech mogen bespreken. Dan hadden we dit gezeik niet gehad.

03-08-2018 09:08

ajaxfan83 +3465

als je met een nummer speelde in de CL of EL dan kan je toch niet van nummer veranderen.
of geldt dat alleen in het hoofdtoernooi.
En overmars is dus bezig om ziyach naar de uitgang te dirigeren

03-08-2018 08:59

OKP-AFCA +56

Nee, volgens de regels kon dit niet maar heeft Ajax het toch gedaan.

Alles om Ziyech weg te krijgen.

03-08-2018 10:04

KingRijkaardII +0

Tjonge jonge, waar maken wij ons druk over?!? Dit geeft wat mij betreft toch het niveau van de gemiddelde voetballer wel aan hoor. Het gaat om een rugnummer, niks meer niks minder. Who cares! Het lijken wel kinderen....Het wordt pas enigzins belangrijk als een nummer een epische betekenis gaat krijgen zoals 14 bij Cruijff.

03-08-2018 08:55

Voetbal1900 +1

Wat toch een drukte om deze jongen. Ik ben er van overtuigd dat Ajax beter wordt als Frenkie de Jong op de positie van Ziyech gaat spelen. Ziyech is een gevaarlijke speler voor de tegenstander maar helaas ook voor de medespelers. Kijk de laatste wedstrijd maar terug en je schrikt van de knullig schoten, verkeerde passes en mislukte passeer acties. Hij doet soms geniale dingen maar helaas veel vaker enorm veel domme dingen. Dit zien topclubs ook en daarom is hij nog niet weggekocht. Het zou fijn zijn als hij blijft, maar zeker geen ramp als hij vertrekt.

03-08-2018 08:51

Rentokill +4607

Ajax geeft zonder het als ‘nieuws’ te presenteren een verklaring over deze wijziging. Als ze dat niet doen, of Overmars reageert er niet op krijg je daar weer gezeur over.

Vervolgens weet je dat er kans is dat kranten als de Telegraaf (ook al fout in de oorlog) hier ‘nieuws van maken’. Kun je weinig aan doen. Waait wel weer over.

Overigens wel behoorlijk kinderachtig van alle 3 de partijen. Maar het blijft een non issue.

03-08-2018 08:39

Rdk1983 +4

Het is maar een nr. Hij wil weg zei die, dan snap ik Ajax wel. Moeten nou niet doen dat ie met nr 22 ineens bij Jong Ajax speelt. Verandert niets eigenlijk.

03-08-2018 08:29

RaynoFischer +18

Nr 10 is toch meestal wel een belangrijk nummer in het voetbal en ik denk dat zeker dat trotse jongens als Ziyech er wel veel waarde aan hechten....
Een Schone maakt het waarschijnlijk minder uit

Maar idd, zolang hij er is staat hij wel in de basis lijkt me

03-08-2018 08:40

Horrontelli +3

De heren spelers willen zich het recht voorbehouden om tot het laatste moment te kunnen beslissen of ze vertrekken en daarmee hun club met grote problemen op te zadelen. Maar als de club zelf een beslissing neemt is het huis te klein.

03-08-2018 08:28

Rentokill +4607

Het huis is niet te klein. 400 reacties om een expres verkeerd geciteerd berichtje van de krant van zwakker Nederland is veel te veel eer. Nu doe ik er zelf ook nog aan mee hahaha.

03-08-2018 08:33

Horrontelli +3

Wat was dan het juiste citaat?

03-08-2018 10:00

trodat4030 +96856

Ajax.nl is geen krant..

03-08-2018 12:51

TheRiviera +5476

Las het net op VI en ook al is er weinig aan de hand klinkt het wel vervelend. Zoals het er nu uit ziet wil je natuurlijk alles doen om Ziyech te behouden. Dus dan ga je niet zijn rugnummer aan een andere speler geven als hij nog niet weg is. Dit geeft een verkeerd signaal af naar mijn mening.

En wat me ook irriteert zijn sommige reacties die ik hier lees. Het artikel op VI meldde ook dat Ziyech netjes met de situatie was omgegaan volgens Overmars. Maar hier op AS word dat weggelaten waardoor het Ziyech in een slecht ligt zet. Dit resulteert echt in belachelijke reacties zoals dat Ziyech beter kan vertrekken , dat hij niet meer goed is voor de selectie en hij het niet meer kan hebben dat er nu ogen gericht zijn op andere spelers? Waar de F slaat dat op? Zijn mensen zou zo zielig dat ze perse een speler als pispaal moeten gebruiken omdat ze anders nergens op te praten hebben?

03-08-2018 08:06

Maik +422

Ben het wel eens dat het achteraf niet handig blijkt. Hoop toch dat hij blijft en ben bang dat de kans hierdoor weer afneemt. Aan de andere kant vraag ik me af wie dit nu weer de media inslingert. Hoe dan ook, ik snap niet dat Ziyech hier nu weer een probleem van maakt. Er wordt vanuit gegaan dat je weggaat, dus het is toch geen diskwalificatie van je kwaliteiten? Dan vraag ik me idd af of hij niet een heel vervelend ego is om in je groep te hebben. Vraag me sws af wie dit de media ingeslingerd heeft; Overmars of Ziyech.

03-08-2018 08:46

TheRiviera +5476

De rugnummers moeten ingeleverd bij de KNVB en de EUFA dus het staat op officiële kanalen zoals in het artikel word weergegeven. Dus ik denk niet dat iemand het in de media heeft geslingerd ik denk eerder dat Overmars benaderd is waarom Ziyech een ander nummer heeft. En daarvoor heeft hij ook uitleg gegeven. Daar moet ik er ook bij zeggen dat er geen garantie was dat Ziyech zou vertrekken dus dan moet je er ook niet gelijk van uitgaan.

Als er een mooie club voor Ziyech zou komen die het juiste bedrag op tafel zou leggen dan zou Ajax meewerken aan een transfer omdat Ziyech zelf een stap wou/wilt maken. Maar dat betekend niet dat een speler als met zekerheid de deur uit is. Daarom is het naar mijn mening geen goed idee om zijn nummer al weg te geven aan een andere speler. Dat zou sowieso eerst moeten gedaan worden in overleg met Ziyech zelf. Als hij zelf benaderd was om ze nummer af te staan aan Tadic had Ziyech misschien wel met plezier ingestemd maar zoals het er nu uit ziet is dit achter ze rug gedaan.

03-08-2018 22:30

oudzuid2 +7292

jezus het eerste relletje hebben we alweer te pakken hoor.... willen ze Ziyech alsnog de deur uitwerken ofzo? had die nummers lekker zo gelaten.

03-08-2018 07:13

Raydo +1520

Tevens in het bericht op Ajax.nl, Overmars die zegt: "Ik heb veel waardering voor de manier hoe Hakim hiermee om is gegaan". Juist dit cruciale zinnetje wordt hier weggelaten.

03-08-2018 06:03

ETM +3

Er is dan ook helemaal niets aan de hand. Daarom brengt Overmars het ook zelf zo naar buiten. Alleen is het naief want de media springt er dan toch zo boven op. En krijg je weer miljoenen reacties over die Ziyech zus en die Ziyech zo.. terwijl er dus niets aan de hand is.
Het is jammer dat zoveel mensen het voetbal en de werkelijkheid niet respecteren. Dat 'sensatie' beter verkoopt dan 'liefde' voor het spel. Althans dat 'men'daar vanuit gaat.
Het is zelfs mooi dat die zogenaamde broodvoetballers zich nog bekommeren om welk rugnummer ze dragen....

03-08-2018 06:11

sjaakahz94 +0

Ben er niet rouwig om als hij vertrekt. Is geen middenvelder die het balletje laat rollen, integendeel hij vertraagt het spel of verstoord het combinatiespel. Is geniaal, maar meer in een vrjje rol vanaf de zijkanten waar hij mag zwerven. Ik hoop dat Ajax een type Ruben Neves haalt die bij Wolves rondloopt. Man wat heb ik genoten van hem tegen ons in de voorbereiding. Ontzettend balvast, technisch en een uitstekende passing, zowel lang als kort. Zulke moet je hebben en niet verkapte 10's op de half.

03-08-2018 05:27

marrene +154

Helemaal met je eens wat betreft Ziyech. Wordt ook een splijtzwam in de selectie. De ogen zijn nu gericht op anderen en daar kan hij niet mee omgaan. Ben blij als hij weg is.

03-08-2018 07:45

Jari_held +903

Kun je aangeven waar je deze onzin over het karakter nou eigenlijk op baseert? Heb jij bij hem op de basisschool gezeten en trok hij het slecht als er iemand beter was in blokken bouwen dan hij?

03-08-2018 07:54

Ajacied33 +36727

Knap dat je nog de moeite neemt om op die marrene te reageren. Die gast lult altijd onzin en alles wat een "kleurtje" heeft beschouwt hij als eng. Laat ik het maar zo formuleren...

03-08-2018 08:12

Leviathan +168

Kon beter nr8 geven en Sinkgraven een ander nummer alsof hij ooit nog op t middenveld gaat spelen. En nr8 is ook wel een mooi nummer

03-08-2018 03:34

Cello +52978 moderator

Ik vraag me echt af waar Hakim Ziyech zich druk om maakt (als ie zich dat al doet)?.

Ik bedoel maar, hij is nog steeds voornemens om onze club te verlaten, wanneer een in zijn ogen interessante club zich meldt. En dus is de kans nog steeds heel groot dat hij de rest van het seizoen geen deel meer uitmaakt van het team. En daarmee is het normaal, vooruitlopend op dat, dat de rugnummers veranderen. En dan heb je nu een speler, Tadic, die op zeker deel uitmaakt van het komende seizoen, die niets liever dan nummer 10 draagt......en een speler die zomaar volgende week bij een andere club tekent. Ajax moet nu de nummers doorgeven aan KNVB en UEFA, geef je Ziyech nummer 10 en hij vertrekt dan kan je niet meer daarna nummer 10 aan Tadic geven, immers de rugnummers staan voor een heel seizoen dan vast.

03-08-2018 03:54

Leviathan +168

Ziyech is denk ik allerminst zeker van een vertrek alleen voor de juiste club en als basis speler. Die gaat echt niet banken ergens. Dus rugnummer 8 geven lijkt me prima Sinkgraven gaat toch niet op t middenveld spelen en zeker niet als basis speler en Ziyech speelt eigenlijk op 8 net als Eriksen

03-08-2018 08:10

ST +23080

Helemaal mee eens!

03-08-2018 06:43

SundayOliseh +2054

He shit zeg had ik net een shirt van van Leer gekocht. Zal je altijd zien

03-08-2018 00:56

NUL20 +335

Zou zelf niet graag nr 010 hebben overigens...

03-08-2018 00:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.