Schreuder: 'Op welke positie is Kudus in vorm? Juist, in de spits'

door Bart Veenstra 235

Bron AS

Schreuder: 'Op welke positie is Kudus in vorm? Juist, in de spits'

door Bart Veenstra 235

Bron AS

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder heeft nog niets besloten over het meespelen van Mohammed Kudus en Brian Brobbey in de topper tegen PSV. Beide spelers hebben zich in de afgelopen weken laten zien en zodoende is er de roep om beide spelers te laten spelen.

Waar Brobbey een echte centrumspits is, kan Kudus op meerdere posities uit de voeten. De Ghanees liet zich al zien als spits, terwijl hij ook op de tien-positie zou kunnen spelen. Eerder gaf Schreuder aan dat hij Kudus ook als "tien" ziet, al blijft het de vraag of hij hem daar zondag gaat opstellen.

'Nee, we zijn er nog niet uit', stelt Schreuder vrijdagmiddag tijdens de persconferentie. De trainer legt uit waarom hij Kudus tot op heden nog niet 'op tien' opstelde. 'Omdat ik andere keuzes maak. Bij Ajax hebben we veel goede middenvelders. Dat hebben we aan het begin van het seizoen gezegd. En Mo is er zeker één van, maar andere jongens geven ons ook veel.'

Kudus is in vorm als spits bij Ajax

Kort gezegd: Schreuder doet in zijn ogen wat het beste is voor het team. 'Het team gaat boven het individu', aldus de trainer, die daarna het volgende opmerkt richting een journalist: 'Jij zegt dat Kudus in vorm is. Op welke positie is hij dat? Juist, als spits. Ik doe wat het beste is voor Ajax.'

Het duel tussen Ajax en PSV begint zondagmiddag om 16.45 uur. Ajax heeft op dit moment een voorsprong van één punt op de Eindhovenaren. Bovendien heeft PSV een duel meer gespeeld. Mocht Ajax winnen van PSV en vervolgens ook van Vitesse (woensdag) loopt het verschil uit tot zeven punten in het voordeel van de Amsterdammers.

Denk jij dat Ajax het gat met PSV vergroot door te winnen van de Eindhovenaren? !

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

supporter sinds +7891

OMG .. deze vent is echt hardleers .. totaal geen vertrouwen in schreuder door dit soort afspraken. Hij is net zo eigenwijs als f. De Boer.

06-11-2022 14:48

DeKes +3204

Er klopt iets helemaal niet met deze figuur!
Je wordt er doodmoe van!
WÉGWEZEN!

06-11-2022 13:36

Robertini +39401

In de spits loopt hij constant buitenspel. Het is gewoon geen spits, door z'n kwaliteiten kan hij het wel invullen, maar hij heeft niet echt de eigenschappen van een goede spits.

06-11-2022 13:01

4EVERAJAX +8405

Brobbey moet op 9, die moet je niet slachtofferen. Kudus dus 10. Conceicao 7, Tadic/Bergwijn op 11.

05-11-2022 22:24

WeirdAJAX +12253

Ik smeer mijn boterham altijd met een schaar. En zeg dus altijd "een schaar kun je het beste gebruiken om een boterham mee te smeren."

Hahahahaha de betere cirkelredenatie van Alfred. Wat een zwaktebod.

05-11-2022 21:32

Burro +1321

Ik vind het lastig te geloven dat een trainer niet in staat is om het effect van een speler op het team als totaal te bepalen. Kudus doet het goed in de spits, dat klopt. Maar is er synergie met de andere aanvallers? Middenvelders? Het beste _team_ moet opgesteld worden... Het lijkt er bij ons erg op dat men voornamelijk bezig is met het tevreden houden van spelers. Dat is geen strategie natuurlijk..

05-11-2022 21:10

jerryisthename +31855

Alfred 'ik bepaal' Schreuder...wat een sukkel, joh. 🙄
Zet Brobbey nou maar gewoon op 9, Kudus op 10 en Berghuis daarachter vanaf links ipv. die matige Taylor. Eigenwijze arrogante droplul dat je d'r bent! 🤬
Ik denk als je hier een enquête houdt over Schreuder dat 99% vindt dat hij zsm moet opdonderen. 😅
Ongekend dit...nog nooit meegemaakt bij Ajax.
Dit zegt wel genoeg, maar die kut-directie doet gewoon niets. Pas als Ajax meteen uitgeschakeld wordt in de EL tussenronde of daarna pas mocht PSV Ajax hennen ingehaald op de ranglijst...wat een losers allemaal, joh! Dit is toch geen Ajax meer zo?

05-11-2022 21:03

Talentje020 +20020

Eigenwijze trainer hebben wij toch ook... Kudus heeft het 2 keer tegen Rangers aardig gedaan als nr 9 en daar blijft hij op teren, Kudus is een nr 10 die gewoon achter Brobbey hoort,

05-11-2022 19:18

MosesD +14683

Wat n totale waanzin van Schreuder. Kudus is gewoon in vorm, dat is niet positiegebonden. Maar rest v team functioneert niet beter. Dus zet de man in vorm dan op 10.

05-11-2022 16:39

grapje +2335

Op welke positie heeft hij geen kans gehad, juist ja 10. Kan deze man geen media verbod krijgen of nog beter zijn spullen pakken? Ben zo klaar met Alfred zijn teksten, doodvermoeiend.

05-11-2022 15:42

Ajaxisart +18768

Schreuder is een mafkees.

05-11-2022 15:39

trodat4030 +96856

Off: De Kale Kwibus heeft teveel invloed, nu staat er bij o18 een spits op 10, een 10 op linksbuiten en in de spits een dwerg die juist wel op de flank kan.. Respectievelijk Vink, Idumbo Musambo en Boerhout.. Dat kan toch niet zijn omdat ze daar iets moeten leren dat ze ooit nodig hebben op hun ‘eigen’ posities?

05-11-2022 14:21

AFCAjax +17839

als dat invloed van schreuder zou zijn zou dat helemaal bezopen zijn.. die gozer komt niet op de toekomst.

06-11-2022 03:02

Chrismokum020 +16436

Als Kudus morgen niet op 10 staat maakt Schreuder zich nog belachelijker dan dat hij nu al doet. Kudus en Brobbey allebei in vorm, zul je zien dat Klaassen speelt. Ongekende clown die ervoor zorgt dat er amper uit te kijken valt naar deze topper

05-11-2022 13:48

jerryisthename +31855

Idd. Doodvermoeiend die vent met zijn lievelingetjes Tadic, Klaassen, Blind en Taylor.

05-11-2022 20:53

Chrismokum020 +16436

Zou Taylor daar niet onder scharen, die komt er wel en is nog jong. Verder eens

05-11-2022 21:02

jerryisthename +31855

Heb je Taylor in de CL gezien? Ik niet nl. 😅
Terwijl hij heel veel speelde. Heb je niks aan. PSV is zo goed als CL-niveau. Veel beter dan Glasgow iig.
Echt nog lang niet goed genoeg om zoveel te mogen spelen. Onterecht dus en gewoon een lievelingetje van onze rare kwibus.

05-11-2022 21:06

Chrismokum020 +16436

Hij is nog te wisselvallig inderdaad, maar dat komt door zijn leeftijd. Eriksen begon ook niet direct super kan ik me heugen. Taylor heeft ons eind vorig jaar al veel gebracht en ook in de eerste weken van dit seizoen was hij terecht basisspeler. Mag vandaag wel banken voor Berghuis, want dan kan Kudus op 10👍

06-11-2022 01:04

jerryisthename +31855

Klopt, Eriksen begon ook zwakjes.
Maar bij een Eriksen of Sneijder zag je al vrij gauw de enorme potentie. Zie ik niet bij Taylor helaas...
Idd. Berghuis op 'zijn' plek en Kudus op 10, Brobbey 9. 👊🏼

06-11-2022 13:09

Drummer4ever +1372

Hebben we gezien inderdaad dat PSV CL-niveau is en beter dan de rangers.... Als ik het goed heb is PSV uitgeschakeld door de rangers.

06-11-2022 16:18

WillyBrokamp +11117

Dit is natuurlijk een enorme drogreden. Wat een achterlijke redenering van Schreuder. Vorm en talent zijn toch niet afhankelijk van je positie in het elftal Alfred...?

05-11-2022 13:38

AFCCruyff +4043

We moeten Arne Slot losweken bij 010. Jammer dat hij niet nog bij AZ zit, zou voor veel minder bombarie hebben gezorgd.

De beste man laat een middelmatig elftal behoorlijk presteren, maakt spelers beter, wilt aanvallend voetbal spelen, rustig en goed beargumenteerd voor de camera's en is kaal.

05-11-2022 13:10

GNBL +90030 moderator

Vooral dat laatste is van belang.

05-11-2022 15:07

Epiret +4412

Schreuder is gewoon een narcist : hij vindt zijn ego belangrijker dan de sportieve en financiële gevolgen die dat uiteindelijk voor Ajax kan hebben.

05-11-2022 13:08

AFCCruyff +4043

Maar echt, hij gaat Kudus niet op 10 zetten omdat het anders lijkt dat hij toegeeft aan de kritiek van buitenaf ook al is het de juiste keuze.

05-11-2022 13:11

Psychevore +21186

Echt nog nooit zo'n hekel aan een trainer gehad. Kraamt alleen maar onzin uit. Doet uitspraken waarbij de fameuze uitspraak van de Boer over Sigthorsson's verdedigende looplijnen geniaal lijken.

Elke dag dat deze man nog trainer is is er één te veel. Niet geschikt voor Ajax. Te laf. Te idioot. Lijkt zijn ploeg ook niet hard genoeg te trainen en geeft de verkeerde spelers te veel vrijheid.

05-11-2022 12:45

jerryisthename +31855

Idd. Ik kon me regelmatig gruwelijk ergeren aan EtH, maar deze loser is echt de overtreffende trap. Wat een eigenwijze droplul, joh. 👎🏼 Wegtrappen die gozer.

05-11-2022 20:56

ZuenAFCA +2097

Onze Alfred is al sinds juli bezig en weet nog steeds niet wie/waar hij moet opstellen. Toch knap van het tactische brein, aangezien iedereen dit wel ziet

05-11-2022 12:18

Opperhoofd +12614

Wat clown is het toch

05-11-2022 11:19

IRBaboon +6852

Kudus vertrekt in de winter voor een schijntje naar een modale club in Engeland of Italië. Schittert daar en vertrekt dan voor een megabedrag naar de absolute top. Bedankt alvast, Alfredo!

05-11-2022 11:12

AlexIbarra +19286

We hoeven hem niet voor een schijntje te laten gaan.

05-11-2022 11:17

DD +6399

Haha het is moeilijk om in vorm te raken op 10 als je daar niet opgesteld wordt. Weer zo'n waardeloze beredenering.

Geef eens een inhoudelijke uitleg man

05-11-2022 11:05

3sterren +20205

”Ik geef de spelers strenge instructies om niet druk te zetten“

Waarom eigenlijk niet ?
Vraagt iedereen zich af.

”Omdat de jongens dat geen negentig minuten kunnen volhouden” ...

05-11-2022 11:03

3sterren +20205

”Op welke positie is Kudus in vorm? Juist, in de spits, maar ik vind hem echt top op de bank”
Aldus A. Schreuder, inmiddels beter bekend als de dolle dwaas ...

05-11-2022 10:59

Rodsje +14755

Oh lafred en op welke positie ben jij in vorm ?
Juist ,nooit

05-11-2022 10:40

Berghuis +14365

Kunnen ze deze kwakzalver niet gewoon vervangen voor Heitinga? Jong ajax zet zelfs 10x meer druk dan het 1e doet...

05-11-2022 09:04

Modric36 +8224

Ruud Gullit zei gisteren ook al dat hij het onbegrijpelijk vindt dat Kudus niet op 10 staat

05-11-2022 08:51

jerryisthename +31855

Gullit heeft gelijk en meer voetbalverstand dan die loser van een trainer van ons.
Onze mastermind ziet iets wat niemand ziet. Rare kwibus.

05-11-2022 20:58

Bassey +8220

Ik heb altijd Alfred verdedigd sommige meningen zijn ongegrond en raken kant nog wal.
Ontslag vanwege een opstelling kansloos…
Bij alle trainers die komen en gaan zal je dat hebben
Maar Alfred slaat hier de plank echt mis en zoals ik eerder al heb gepost.
Hij is de zwakste schakel hij kan kennelijk geen inhoudelijke correcte antwoorden geven als hij onder druk staat.
Daarnaast is het druk zetten van Ajax van top naar flop gegaan.
De intensiteit veel minder groot.
De verassingen zijn weg in het aanval spel.
Hij denkt duidelijk te zijn maar zorgt voor ruis.

Het is het niet

In de winterstop grondige evaluatie ook in het management is nodig en 2e helft met een nieuw team starten.
Zonder Hamstra met nog wel Huntelaar
En zonder Alfred en z’n holmaatje.
Met bogarde en een capabele trainer ( geen bosz)
Bel desnoods Dick voor een half jaar

05-11-2022 08:09

ProfessorX +19827

Gewoon Bielsa of Pochettino beide spelen graag aanvallend en geven goede jeugd de kans .

05-11-2022 12:24

WillyBrokamp +11117

En zeker Bielsa is kenner en liefhebber van de Ajax-school...

05-11-2022 13:41

michelt +796

Ik was altijd voor hem langere tijd de kans te geven en niet mee te gaan met de makkelijke kritieken, maar nu is dat niet meer vol te houden.
Kudus speelt nog beter op 10, maar als hij daar nooit mag spelen krijgt niemand dat bewezen. Ajax kan veel beter spelen dan ze nu doen.

04-11-2022 23:54

jerryisthename +31855

Ajax had door kunnen gaan in de CL zonder Schreuder en met een echte trainer

05-11-2022 21:01

DeKes +3204

De man lult weer uit zijn nek…….zucht……..

04-11-2022 23:39

AFCCruyff +4043

Ik erger me echt verschrikkelijk aan zijn interviews zeg allejezus. Het is je taak als ajax trainer dit soort zaken goed uit te leggen, maar het is heel de tijd "omdat ik de trainer ben en ik kies" JOH! Soort van autoriteit willen uitstralen en te erg willen laten zien dat hij zijn eigen keuzes maakt en niet bezwijkt onder publieke opinie. Wat een verschrikking zeg. Deze man is totaal ongeschikt en kan niet met de druk en meningen van buitenaf omgaan.

04-11-2022 23:09

Siemsubliem +317

Exactly, Kan er gewoon niet meer naar kijken of luisteren

04-11-2022 23:43

Benleiden +7280

Vertrek aub...

04-11-2022 22:57

Sambavleugels +18734

Deze man is een parodie op een parodie op een trainer

04-11-2022 22:51

Ajaxisart +18768

Sukkel Schreuder

04-11-2022 22:26

Stoffel +18544

'Op welke positie is Kudus in vorm? Juist, in de spits'

JA OMDAT JIJ HEM ALLEEN MAAR IN DE SPITS LAAT SPELEN, OELEWAPPER!

04-11-2022 21:58

Rockanje23 +37069

Echt hè. Hoe krijgt die man het uit zijn bek

04-11-2022 22:48

MichelAngelo66 +22258

Dit vond ik wel ongeveer het domste moment in de persconferentie. Dan ben je wel erg simpel Alfred.

04-11-2022 21:32

deMeester +11450

"Ik doe wat het beste is voor Ajax."

oke, wanneer neem je ontslag?

04-11-2022 21:21

Concrete +3193

Begint toch aardig op te vallen dat er niemand maar ook helemaal niemand positief is over onze tot trainer verheven Barnevelder die idd lult als een kip zonder kop.

04-11-2022 21:04

Siemsubliem +317

Het is zo droevig.. verschrikkelijk gewoon die gast

04-11-2022 23:37

AlexIbarra +19286

Ik ben wel positief over dat hij liever Hazes luistert dan Meeuwis.
En ehhh...

Dat was het wel zo'n beetje.

05-11-2022 13:02

Bassey +8220

Alfred, je bent de zwakste schakel tot ziens!

04-11-2022 20:59

Daneman +1387

graag niet tot ziens, bij ajax

05-11-2022 07:18

trodat4030 +96856

Mijn god, hij denkt of echt dat vorm positiegebonden is of hij denkt echt tegen kleuters te praten. En hij probeert ook zijn gelijk nog te halen met dit krankzinnige gelul. Op deze manier graaf je echt je eigen graf hoor, deze onzin ziet de club toch ook?

04-11-2022 20:56

barry1988 +24037

Ontsla die man aub. Hoe je het wend of keert Schreuder kan er niks van. Blijft rare beslissingen nemen, is te vrede met Ajax onwaardig spel, is koppig en arrogant. Schreuder was niks, is niks en wordt niks! Schreuder out.

04-11-2022 20:41

RadheAjax2021 +17901

En daar komt de koppige schreuder weer naar boven. Hij ziet gewoon niet in hoe Kudus op het middenveld de bal komt halen en daar een bal kan vasthouden en combineert. Het is schandalig dat hij constant maar aan Klaassen vasthoudt dat voetballend echt niks brengt. Dan nog een grote bek geven waar presteert kudus? In de spits toch? Man als je hem niet probeert op het middenveld hoe kan hij dan laten zien. De momenten dat hij er kwam op het middenveld liet Kudus zijn klasse zien. Nee nu ik dit weer lees vrees ik zondag weer voor het ergste met Schreuder. Minkukel!

04-11-2022 20:35

Eurysaces +29528

Als Schreuder naar de vorm van een speler kijkt, hoe is het dan in hemelsnaam mogelijk dat Klaassen keer op keer Kudus van zijn positie verdrijft? Het is ook niet zo dat we een spits hebben die uit vorm is..

Alfred heeft er dus weer een uit zijn duim gezogen. Er zijn afspraken gemaakt met Klaassen over basisplaatsen, het is triest dat Ajax een trainer heeft aangetrokken die aan dit soort praktijken mee werkt.

04-11-2022 20:21

MNJ7 +8712

Kan iemand die man tegen zichzelf in bescherming nemen ?

04-11-2022 20:14

JanBiesbos +29077

Alfred mot oprotten !

04-11-2022 20:08

JanBiesbos +29077

WT een gelul van die ouwe zak stel gewoon de beste 11 op klootzak

04-11-2022 20:03

4-3-3 +3512

Ik denk dat Berghuis niet in vorm zou zijn als hij op goal zou staan.

04-11-2022 19:47

4-3-3 +3512

Hoe denkt AS te kunnen weten dat Kudus niet in vorm zou zijn als hij op 10 zou spelen?

04-11-2022 19:46

MidMid +5694

Jemig dit begint wel irritant te worden. Natuurlijk hoef je niet naar anderen te luisteren en zeker niet naar een of andere fan. Maar als iedereen, maar dan ook echt iedereen zegt dat Kudus een uitstekende nummer 10 is, de fans, de experts, de spelers en zelfs Kudus zelf, dan moet je het in ieder geval een keer proberen. Brobbey is een echte Ajax-spits dus die zet je op 9. Maar Kudus is fantastisch dus die moet je ook opstellen en wel op 10. Stop nou eens met zo eigenwijs te zijn Alfred. Doe het gewoon een keer. Je zult zien dat alles op zijn plek gaat vallen dan.

04-11-2022 19:45

AFCCruyff +4043

Is zn ego te groot voor. Dan kan er namelijk gezegd worden "Alfred Schreuder bezwijkt onder aanhoudende kritiek wat betreft Kudus op 10" of als Kudus het laat zien op 10 "Zie je wel, iedereen had gelijk behalve Schreuder", maar hij heeft het daar zelf naar gemaakt door eigenwijs te blijven en te lang uitstellen daardoor. Dit zijn waarschijnlijk de redenen voor hem om het niet te doen en dan ben je niet alleen kleinzielig maar ook ongeschikt.

04-11-2022 23:15

GdlT +1004

Als dit de redenatie is waar Schreuder zich achter verschuilt, kan hij dan ook meteen zeggen op welke positie Blind, Klaassen, Tadic en Bergwijn hun vorm hebben laten zien?

04-11-2022 19:45

deMeester +11450

Die geven meteen een grote bek.

04-11-2022 21:24

Qifesh +24917

De grap is dat Kudus eigenlijk al een beetje speelt als een 10... Alles is denkbaar met deze alfret.. wacht maar..hij zet Brobbey op 10 en Kudus op 9 en dan verklaart ie straks dat wij het nièt helemáál goed zagen...

04-11-2022 19:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.