Pasveer en Taylor debuteren in selectie Nederlands elftal

door Justin Fokkens 280

Bron OnsOranje

Pasveer en Taylor debuteren in selectie Nederlands elftal

door Justin Fokkens 280

Bron OnsOranje

Laatst geüpdatet

Louis van Gaal heeft vrijdagmiddag de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor de komende interlandperiode bekendgemaakt. Ajacieden Remko Pasveer en Kenneth Taylor debuteren in de selectie van Oranje.

Verder heeft de bondscoach in zijn selectie ook plaats voor Ajacieden Steven Bergwijn, Daley Blind, Steven Berghuis, Jurriën Timber, Devyne Rensch en Davy Klaassen. Daarmee zijn er maar liefst acht spelers van de regerend landskampioen geselecteerd. Brian Brobbey was wel opgenomen in de voorselectie, maar heeft de definitieve selectie niet gehaald.

Voor het Nederlands elftal staat in september een tweetal wedstrijden in de Nations League op het programma. Op donderdag 22 september reist de ploeg af naar Warschau, waar het zal aantreden tegen Polen. Enkele dagen later, op zondag 25 september, sluit de ploeg van Louis van Gaal de cyclus van de Nations League in de Johan Cruijff ArenA af met een thuiswedstrijd tegen België.

Koploper

Op dit moment is Nederland koploper in de poule met België, Polen en Wales met tien punten uit vier wedstrijden. De Belgen volgen op de tweede plaats met een totaalaantal van zeven punten uit vier wedstrijden.

Selectie Nederlands elftal

Doelmannen

Jasper Cillessen, Mark Flekken, Remko Pasveer, Andries Noppert.

Verdedigers

Nathan Aké, Daley Blind, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Bruno Martins Indi, Devyne Rensch, Jurriën Timber, Stefan de Vrij.

Middenvelders

Steven Berghuis, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Marten de Roon, Kenneth Taylor.

Aanvallers

Steven Bergwijn, Cody Gakpo, Vincent Janssen, Memphis Depay, Wout Weghorst.

Lees meer over:
Plaats reactie

ÁlvaroRecoba +13695

Is Danjuma nog steeds geblesseerd? Haalt hij het WK sowieso niet?

17-09-2022 09:02

Sambavleugels +18681

Als een basisplek niet langer een vereiste is roep je toch Donny op ipv Klaassen. Twee klassen beter en heeft ook diepgang. Ben geen grote Donny-fan, maar als je dan per se een lopende 10 erbij wil neem je hem. Is nog multifunctioneel ook want kan rechtshalf spelen. Ook Simons is superieur aan Klaassen op 10.

17-09-2022 01:10

ÁlvaroRecoba +13695

Als Donny nou gewoon vertrokken was deze zomer, was zijn selectieplaats gegarandeerd. Nu heeft hij twéé jaar niet gespeeld, zo zonde.

17-09-2022 08:59

DEELM +11891

Dan laat je Struijk afvallen en houd je Martins Indi erbij. Lekker bezig Louis!

16-09-2022 20:08

Vin +448

"Vincent Janssen is een hele constante speler.......
........................ overal waar die speelt
faalt hij constant.............."

16-09-2022 17:38

Renato +972

Depay op de bank bij BARCA
BROBBY OP DE BANK BIJ AJAX
Snappen jullie het nog Brobby was toch precies het soort speler wat hij vind passen! Citaat van van Gaal!
Maar ja neem je toch Janssen ........
Maar we mogen niet ontevreden zijn toch......

16-09-2022 17:24

karlhof +4700

Brobbey moet zich bewijzen in Ajax 1. Tot nu toe is hij niet onmisbaar in Ajax 1. Alleen dat geval zal hij naar het WK gaan.

Ligt ook aan Schreuder die Tadic een hand boven het hoofd houdt en weinig speeltijd geeft aan Brobbey.

16-09-2022 18:32

nlvcmn +5806

Mooi dat die Veerman er niet bij zit. Die moet echt even een kopje kleiner gemaakt worden met zijn bijdehande interviews na afloop

16-09-2022 16:31

ÁlvaroRecoba +13695

Klinkt niet erg Amsterdams?

17-09-2022 09:00

Sjonnie +18814

Veerman zit er niet bij. Heerlijk!
Hmm, zo hier een lesje in nederigheid, Joey.

16-09-2022 16:13

MichelBoerebach +29077

Wilde niet op 10.

16-09-2022 16:15

Sjonnie +18814

hahahaha psies!
Bij Ruud kun je dat maken, bij Louis niet

En hij is te oud voor Jong Oranje.
Heeft-ie gewoon voortaan elke interlandbreak rust.
Is goed voor hem!

16-09-2022 16:19

MichelBoerebach +29077

Dit opgewonden standje heeft zijn 'relaxation' tijd hard nodig!

16-09-2022 16:20

Sjonnie +18814

hahaha

Opgewonden standje?
HIj heeft gewoon "too much up the nose ...", net als z'n andere dorpsgenootjes.

(waar ze niet tegen kunnen, btw)

16-09-2022 17:56

wladimir +3059

Sven Botman heeft 5 wedstrijden gespeeld voor Newcastle. Het lijkt me logisch dat hij in de plaats komt van Bruno Martins Indi. Ik verwacht dat Louis uiteindelijk ook gaat kiezen voor Joey Veerman boven Marten de Roon. Brian Brobbey moet sowieso naar het WK!

16-09-2022 15:39

mees0503 +846

Ff los van het onderwerp, net vroeg een vriend van mij of ik vanavond gratis mee ga naar Utrecht NEC, ik heb gezegd dat mijn trots voor Ajax te groot is om bij Utrecht te gaan zitten, is dat heel gek?

16-09-2022 15:38

afcaman +2881

Verlaag je je dan niet een beetje tot hun niveau? Lekker een potje voetbal kijken met je maten en je zelf klem zuipen klinkt niet verkeerd toch.

16-09-2022 15:52

In Bassey we trust +15361

En dan ook gaan klappen voor dat tuig ? Nee.. hele goeie keuze.. sws hoor je alleen in een stadion te zitten als je eigen club speelt.

16-09-2022 16:15

SjakiedeWit +2636

Wat een rare opmerking…

16-09-2022 16:34

AjaxSoCal +1961

Onzin - wanneer ik ergens ben en de lokale club heeft een thuiswedstrijd dan ga ik vaak even in het stadion kijken. Woon al een tijdje niet meer in NL maar ging vroeger af en toe ook naar NAC Breda toe als ze mijn maten een kaartje over hadden. Biertje met de boys, wedstrijdje kijken, gezellig toch.

16-09-2022 18:17

MichelBoerebach +29077

Ja, dat is heel gek. Wie wil er nu niet voor niets naar FC Utrecht? Hoogstaand voetbal en een onvergetelijke ambiance. Bovendien is Utrecht-NEC een affiche om je vingers bij af te likken!
P.S. Vergeet je rookbom niet!

16-09-2022 16:18

Ajax1114 +19393

Je kan toch Janssen niet verkiezen boven Brobbey . Hij vindt de spits van Antwerp beter dan de spits van Ajax. Trainers zijn soms onnavolgbaar.

16-09-2022 15:33

nlvcmn +5806

Brobbey is aan het einde van de dag ook gewoon maar een voormalige tribuneklant van Leipzig die nu wissel staat bij Ajax. We hebben het niet over de nieuwe Kluivert ofzo.

16-09-2022 16:32

Erik20 +7363

Je ziet heel veel jank-reacties uit Rotterdam over Bijlow, maar hij draait tot nu toe gewoon een matig seizoen. Het is niet heel vreemd dat hij gepasseerd is op dit moment.

16-09-2022 15:19

Brakkenelis +3528

Ze vinden ook dat Geertruida opgeroepen moet worden, een speler met pfeiffer die al zowat een maand niet gespeeld heeft.

Worden die spelers wel opgeroepen zitten ze te janken dat het onzin oefeninterlands zijn die wedstrijden in de Nations League.

Dat volk spoort niet.

16-09-2022 15:33

SjakiedeWit +2636

Als Ajax-fan moet ik eerlijk toegeven dat ik gecharmeerd ben van Geertruida…

16-09-2022 16:37

Brakkenelis +3528

Ik wil er niet mee zeggen dat hij een koekenbakker is, maar een speler die zoiets (gedeeltelijk) achter de rug heeft en net terugkomt na afwezigheid oproepen slaat natuurlijk nergens op.

16-09-2022 16:47

Alexander40 +6093

Dus nul van Feyenoord en een van psv die ook nog binnenkort weg is, oei….

16-09-2022 15:11

Ajaxdebeste35 +15446

Ik had van psv Simons en Veerman nog graag erbij gehad.

Ik snap dat gezeur van die kakkies ook niet echt. Kijk hoeveel buitenlanders die hebben joh

16-09-2022 15:17

Brakkenelis +3528

Die twee moet je er buiten houden, allebei egotrippers... 1tje die agressief en smerig gedrag op het veld vertoont en de ander die rustig even zijn teamgenoten en trainer voor paal zet in interviews.

Ja zulke lastpakken gaan je vast verder helpen tijdens het WK.

16-09-2022 15:35

Alexander40 +6093

Beiden zou ik niet geselecteerd hebben. Taylor ook niet. Te vroeg

16-09-2022 16:54

Ajaxdebeste35 +15446

Breaking!!

De capuchonnetjes duiken weer op in Rotje knor nadat Bijlow niet bij de selectie zit

16-09-2022 15:02

Amoaxeldongenn +3584

Zitten echt 4/5 spelers bij die betere vervangers hebben. Matige selectie zeg

16-09-2022 14:54

WijZijnAjaxAmsterdam +11609

Hahah heerlijke die gefrustreerden kakkies.

16-09-2022 14:53

Sjonnie +18814

Gravenberch of Klaassen (beide bankspelers) atijd weer een lastige afweging maar Van Gaal gaat voor Klaassen ...
Waarschijnlijk omdat Klaassen 1 keer is opgesteld in de basis en Gravenberch nog niet, ofzo?
Een opmerkelijke keuze van Van Gaal.

Ben wel blij dat hij niet voor Clasie is gegaan.

16-09-2022 14:37

SoNick +333

Uiteindelijk heb je ook bij Oranje bankspelers nodig.

16-09-2022 14:55

Sjonnie +18814

Had dan Gravenberch ook maar geselecteerd.
Die is ook goed in bankzitten!
😉

16-09-2022 15:13

AFCA020! +6083

Ik zou zelf sowieso wat andere keuzes gemaakt hebben.

Allereerst zou ik Frimpong hebben geselecteerd voor hij kiest voor Ghana of Engeland…

Flekken vind ik ook niks, zou ik eerder voor Bijlow of Verhulst gaan

BMI en Jansen vind ik ook niks

16-09-2022 15:16

behangdelul +32488

Martins Indi, Vincent Jansen,....mijn god.

16-09-2022 14:31

AFCA020! +6083

Brobbey lijkt mij veel logischer dan Jansen… sterker nog ik zou nog eerder voor Sydney van Hooijdonk kiezen dan voor Jansen. Die gast kan echt eng weinig….


Sowieso jammer dat Brobbey er niet bij is, deze opstelling had ik geweldig gevonden voor de haat 🤣


Pasveer
Rensch-Timber-De Ligt-Blind
Frenkie-Klaassen-Taylor
Berghuis-Brobbey-Bergwijn

16-09-2022 15:05

SjakiedeWit +2636

Hahahahaha humor hoor…

16-09-2022 16:41

PH2BOT +39979

We hebben dus feitelijk geen enkele Europese topaanvaller meer in huis. Toch wel schrijnend. Ben ook benieuwd welk signaal Van Gaal hiermee eigenlijk aan Brobbey denkt te geven.....beetje raar allemaal.

16-09-2022 14:24

AFCACruijff14 +160830

Die hebben we al 5 jaar niet, sinds Robben stopte. Wel een paar prima subtopaanvallers zoals Depay, Bergwijn en Danjuma.

16-09-2022 14:42

Web +178830

Leuk die wedstrijden kijken toch
Ook al is het vaak niet best
Spelers kijken er ook naar uit

16-09-2022 14:20

BokkieBokstra +11291

Onlangs tegen Belgie, prachtwedstrijd. Al denk ik niet dat Oranje kandidaat is.

16-09-2022 14:33

7172AFCA7395 +10269

Straks krijgen we die mooie ranglijsten bij de
bookies weer. En dan zal Oranje waarschijnlijk
niet bij de eerste vier staan nee.
Mooi toch niemand verwacht wonderen.

16-09-2022 14:43

fc Barcelona_ke +19239

De doelman denk ik tussen Flekken of Pasveer in de doel staan; Cillessen is net zijn wedstrijden reeks meegemaakt bij NEC en is ook net fit worden. Noppert deed aardig bij SC Heerenveen en ziet hem niet echt zomaar in de doel staan.
Dumfries de vrij van dijk ake blind zijn logische verdediginglinie.
Timber, de ligt en Malacia zijn wel heel dichtbij in het buurt van 'basis'.
Koopmeiners de Jong zijn beste opties op nr 6/8
Berghuis kan ook uit de voeten, Taylor klopt aan de deur, de roon snap ik niet wat van Gaal em ziet.
nr tien lijkt Klaassen echt serieus als eerst keus, maar Berghuis en Gakpo kunnen daar positie ook uit de voeten
in de spits is ook veel duidelijker dat Depay samen Bergwijn gaat spelen.
Weghorst, Janssen en Gakpo zijn andere opties..

16-09-2022 14:16

Sjonnie +18814

De in Rotterdam heiligverklaarde Bijlow zit niet in eindselectie van Oranje.
In fact, geen enkele speler van Fey zit in de Oranje selectie ...
😂😂😂

Btw, er zit maar een enkele PSV-er in de eindselectie ...
Alleen die dolle stier
😂😂😂

Van Gaal kiest 8 Ajacieden voor de eindselectie, zelfs na die oorwassing in en tegen Liverpool ‼️
❌❌❌

16-09-2022 14:15

SjakiedeWit +2636

Van Gaal is Ajaxfan daarom kiest hij, vaak onterecht, hij voor spelers van ons…

16-09-2022 16:43

AFCA020! +6083

Jij bent als een van de weinige hier geen Ajax-fan volgens mij 😜

16-09-2022 18:06

SjakiedeWit +2636

Omdat ik vaak kritische kanttekeningen plaats?

16-09-2022 21:21

Gogopepa73 +3529

Ik hoor ze al janken en klagen in 010 en 040😄

16-09-2022 14:12

7172AFCA7395 +10269

------------------------------------------Pasveer------------------------------------------------------------------van Dijk------------De Vrij------------Timber-----------------------------Dumfries---------------Frenkie



--------------------------Depay--------------------------Bergwijn----------------------

Nagenoeg zekere basisspelers Pasveer nog (?)

16-09-2022 14:03

Whoots007 +4158

Gravenberch had de plek van Taylor of Klaassen gehad als hij was gebleven. Verdient alsnog de plek van koning verstoppertje MaraDeefie, maar iig heel jammer dat hij zo weinig minuten maakt en er daardoor niet bij zit.

Met Frenkie en Ryan voor de verdediging heb je 2 spelers van de buitencategorie (de enige 2 middenvelders op het moment) en kan je je overal onderuit spelen. Helaas, ook voor Ajax uiteraard, is hij 1 jaar te vroeg weggegaan :(.

16-09-2022 13:59

4Ever14 +6586

"Gravenberch had de plek van Taylor of Klaassen gehad als hij was gebleven. "

Taylor heeft naar mijn mening tot nu toe meer laten zien dan Gravenberch in zijn 3 seizoenen bij Ajax 1, echter heeft Gravenberch in mijn ogen meer potentie.

16-09-2022 15:23

Whoots007 +4158

Begrijp wat je zegt. Taylor is consistenter in de gemiddelde eredivisie pot waar Gravenberch wat gemakzuchtiger oogde, en ook iets meer teruggetrokken speelde. Maar Gravenberch haalde in topwedstrijden veelal een niveau waar Taylor (nog) niet aan kan tippen.

Het potentieel van Gravenberch is hoger, maar ik denk dat in Oranje een middenveld met Frenkie, Gravenberch en Taylor ook heel lekker kan zijn. Dan heb je onwijs veel dynamiek en 3 spelers die op elke positie op het middenveld uit de voeten kunnen. Bij Ajax had je dit kunnen hebben met Berghuis of Kudus in plaats van Frenkie en had Alvarez verkocht kunnen worden (Gravenberch had soortgelijke defensieve statistieken, ik geloof in duels zelfs beter). Echt eeuwig zonde dat Gravenberch niet nog een seizoen is gebleven.

16-09-2022 16:20

12eman +5878

Verdiende uitnodiging voor met name Pasveer. Supertof hoe hij zich ontwikkeld heeft als eerste doelman.

16-09-2022 13:56

12eman +5878

Oh en Taylor natuurlijk ook verdiend, maar die heeft nog wel de toekomst en tijd voor nl elftal.

16-09-2022 13:57

Jeffsajax +1895

Geweldig, protesten bij hofplein!

16-09-2022 13:53

AFCACruijff14 +160830

Als ik trouwens iets vreemd vind is het wel dat Veltman er nooit bij zit en Indi wel. Veltman blijft moeiteloos in de PL overeind, is sterk aan de bal en trekt zijn poot nooit terug. Enorm onderschat.

16-09-2022 13:51

12eman +5878

Dat was ie al bij Ajax. Echt een prima verdediger

16-09-2022 13:56

AjaxSoCal +1961

Mocht Timber gaan volgend jaar dan moet Ajax Veltman terughalen. Prima gozer om in de selectie te hebben.

16-09-2022 18:28

Telamon +9192

Marten de Roon en Koopmeijners en geen Veerman. Wel Klaassen geen Simons.

Altijd weer die degelijkheid en 'zekerheid'. Dat zijn niet de waarden die bij het Nederlands Elftal horen. Staat er haaks op zelfs. De Hollandse School stond altijd voor avontuurlijk, bluf, creativiteit en risico.

En dan weer 5-3-2, terwijl je zat goede buitenspelers hebt, en de spelers allemaal opgeleid zijn in 4-3-3 en zo ook spelen bij hun club.

Triest.

16-09-2022 13:50

WantAmsterdam +115917

Ik had Koopmeiners ook boven Veerman gekozen, Koopmeiners is sterkhouder bij Atalanta, in een topcompetitie. Zijn kwaliteiten aan de bal zijn imo beter dan die van Veerman.
Wat heeft Veerman laten zien? Liet het vaak afweten in grotere wedstrijden tot nu toe.

16-09-2022 13:55

Telamon +9192

@Want

In mijn ogen heeft Koopmeijners een wat lager handelingssnelheid en heeft hij wat meer ruimte nodig, en heeft hij een hele goede crosspass, maar vaak wel de logische, niet verrassende. Veerman vind ik comfortabeler aan de bal en creatiever/slimmer.

Maar hier maak ik me niet zo druk om.

16-09-2022 14:03

WantAmsterdam +115917

Veerman heeft zich tot nu toe ook niet onder druk en kleine ruimte bewezen, bij Heerenveen kreeg hij meestal zeeën aan ruimte, en ok PSV heeft die vaker ruimte. De enige wedstrijd waar hij minder ruimte kreeg en de tegenstander een beetje goed druk zette viel hij door de maand, dat was tegen Rangers.

Hoevaak heb je Koopmeiners bij Atalanta gezien? Hij speelt in een competitie waar het tempo gemiddeld duidelijk hoger ligt dan in de ED en waar sommige ploegen (vooral degradatiekandidaten) de ruimte zeer klein kunnen houden, en hij houd zich prima staande.

16-09-2022 14:26

karlhof +4700

koopmeinders en Veerman zijn beiden te traag voor internationale topvoetbal. Middenveld zal gevormd worden door de Jong, Taylor en Berghuis/Klaassen ervanuit gaande dat v Gaal met een vijfmans verdediging gaat spelen.

16-09-2022 14:57

WantAmsterdam +115917

Nou, Schøne en Blindwaren veel trager dan Koopmeiners, Schøne haalde de halve finale CL als basisspeler, net als Blind, die ook de halve finale WK haalde, en Blind speelde jarenlang die PL bij een grote club en was een tijdje ook basisspeler.
Eens dat gebrek aan snelheid een grote liability is, maar als je er snelle dynamisch spelers erom heen hebt, dan kan iemand als Koopmeiners mee denk ik.

16-09-2022 16:38

Brakkenelis +3528

Los van enige kwaliteit, wat moet je met een speler zoals Veerman die alles en iedereen (Arbitrage, teamgenoten en trainer) rustig afvalt in interviews? Zo'n gast zou het teamgevoel zwaar verstoren.

Simons arrogant snotjong dat smerig en agressief gedrag op het veld vertoont is ook alles behalve geweldig om in je team te hebben.

16-09-2022 15:43

Jezweetzelluf +725

Het Nederlands elftal..., vergelijk dit eens met 15 jaar geleden.

16-09-2022 13:50

7172AFCA7395 +10269

Pasveer is momenteel toch de beste NL-se keeper...
Sorry maar ik zie geen betere.

16-09-2022 13:45

donkerblauw +2822

Vincent Jansen 🤣😂🤣😂🤣

16-09-2022 13:45

WantAmsterdam +115917

Het middenveld doet eindelijk niet compleet pijn aan je ogen.
4 van de 6 middenvelders zijn minsten prima spelers met kwaliteiten aan de bal.
Maar het is me nog steeds een raadsel waarom Klaassen erbij zit. neem dan Gravenberch mee. Ja bankzitter hij Bayern. Maar liever een groot talent van Bayern dan een bankzitter van Ajax en dertien in een dozijn loper als Klaassen .

Maar waar de fuck is Frimpong??
Dat is de perfecte speler om als Wingback op te stellen in van Gaal zijn systeem. En imo ook echt de beste rechtsback van Oranje (al speelt die ook als vleugelaanvaller).

16-09-2022 13:39

Telamon +9192

Ik vind Marten de Roon erger dan Klaassen. Ik vind het vooral bizar dat er geen enkele creatieve aanvallende middenvelder bij zit.

Ik had Simons erbij gehaald voor op 10. Taylor en Frenkie erachter.

Vergeet trouwens dat het waarschijnlijk weer een kansloze 5-3-2 wordt. Hoe vaak ook aangetoond is dat het voor geen meter werkt, het blijft een obsessie. In dat geval zal Klaassen wel spelen voor de bezetting in de 16, en dan lekker die ballen erin pompen door de backs ;). Leuk man.

16-09-2022 13:44

donkerblauw +2822

5-3-2 niet werkt? Euh finale wk2010 ??

16-09-2022 13:48

AFCACruijff14 +160830

Beter kijken Henk. Berghuis is gewoon een creatieve aanvallende middenvelder.

16-09-2022 13:48

Telamon +9192

@donkerblauw

Wat is er met de finale van WK 2010?

16-09-2022 13:52

WantAmsterdam +115917

Vind ze allebei verschrikkelijk, maar volgens mij speelt de Roon regelmatig, wat je van Klaassen niet kan zeggen.

Berghuis is toch een aardige creatieve middenvelder die ook prima aanvallend kan, Memphis, kan op tien en heeft aardig voetballend vermogen.
Taylor is een 8/linkermiddenvelder, maar heeft enorm veel creativiteit. Maar je had uiteraard ook Simons kunnen meenemen als je per se nog een 10 wilt, niet Klaassen.

Het is vooral kansloos omdat hij de perfecte speler voor die systeem thuis laat, Frimpong, en omdat we geen geweldige koppers in de aanval hebben. Weghorst is lang en kan redelijk koppen, de rest is klein en ontwijkt kopduels.

Ook centraal achterin klopt het totaal niet, de ligt en de vrij moeten soms echt als een back opkomen, wat totaal niet hun kracht is. De ligt, de vrij en Van dijk zijn alledrie spelers voor de centrale positie in dit systeem.

16-09-2022 13:53

Telamon +9192

Vooruit Bert.

Als je 5-3-2 speelt inderdaad een optie, maar dan ook meteen je enige. Valt hij weg, heb je niemand meer, moet je meteen overgaan tot een loper, ookal wil je dat tactisch dan niet eens.

16-09-2022 13:55

Telamon +9192

@Want

Ik ben niet zo van het per se veel moeten spelen, maar van kwaliteit en het juiste type zijn. Speeltijd daarboven verkiezen, zou enorm visieloos zijn.

Bij een 5-3-2 heb je Berghuis niet op de flanken nodig inderdaad, dan heb je daar één optie. Depay vind ik niks op 10, kent zichzelf en zijn gebreken niet. Gaat daar dingen doen die hij niet kan.

Met Frenkie en Koopmeijners heb je al twee 6-en. Met Taylor en Berghuis dan twee 8-en, en met Klaassen en Simons zou je dan twee verschillende 10-en hebben, waarbij Berghuis dan eventueel ook nog een optie is, als Simons wegvalt en je hem wil vervangen met een andere creatieve 10. Dat lijkt mij zo veel logischer. In plaats van Koopmeijners heb ik liever ook Veerman. Speelt misschien zelf liever op 8, maar kan ook op 6.

Maar daarom vind ik dat 5-3-2 ook zo kansloos. Dan worden de backs enorm belangrijk, die dan veelal hoog voor zullen geven, en dan moet je Weghorst wel opstellen. En Klaassen dan eigenlijk ook, voor het extra knarretje in de 16.

Tenzij je je middenveld laat bestaan uit Frenkie, Taylor en Berghuis. Dan kan daar ook voldoende voetbal en dieptepassing ontstaan.

Eens met dat laatste.

16-09-2022 14:01

WantAmsterdam +115917

Ik zeg niet dat ik de Roon had meegenomen, ik zeg alleen dat ik het van zijn kant eerder kan begrijpen omdat die regelmatig op hoog niveau speelt, wat Klaassen niet doet.

16-09-2022 16:26

BokkieBokstra +11291

Klaassen was prima in Oranje de laatste wedstrijden, terecht dat hij er bij zit. Dat hij niet geliefd bij een gedeelte van de aanhang is.

16-09-2022 14:34

WantAmsterdam +115917

Hij was maximaal oké tegen België, maar niks bijzonders, geen kans gecreëerd, geen beslissende pass, geen lange pass of voorzet die aankwam, geen dribbel.
Verdedigend had die zijn meerwaarde wat je aan clearances kan zien (4).
Tegen polen was het hetzelfde als bij Ajax, scoren verder totaal onzichtbaar, maar 21 keer de bal geraakt.

16-09-2022 16:45

maarten0909 +6360

Ik zie het wk weer met vertrouwen tegemoet, zo zonder kakkerlakken en lampjes. Gakpo zal zich namelijk echt nog wel afmelden ivm een 'blessure'.

16-09-2022 13:35

donkerblauw +2822

Wat zal die spijt hebben geen transfer gemaakt te hebben. PSV wordt dit jaar 4e achter Ajax, 010 en Twente

16-09-2022 13:50

Ajaxdebeste35 +15446

En Excelsior wordt kampioen?

16-09-2022 15:07

FransHoek +8957

Zal wel een teleurstelling voor Brobbey zijn dat hij als enige Ajacied er niet bij is. Klaassen en Depay zitten ook vaak op de bank de laatste tijd, dus begrijp het niet zo goed. Brobbey heeft het toch uitstekend gedaan vorig seizoen en begin van dit seizoen. Hij maakt je selectie gewoon sterker. 10 verdedigers en 5 aanvallers. Laat Martins Indi thuis en selecteer Brobbey

16-09-2022 13:32

Hetzijnmaar +5453

Had liever 8 kakkerlakken in Oranje gezien , wij zitten straks weer met n zootje geblesseerde en vermoeide spelers
Verkleed partijen teletoeters kleintje pils oranje mars veel suc6

16-09-2022 13:29

Suarez16_ +9171

Pasveer, dumfries, Timber, van dijk, de vrij, malacia, De Jong, koopmeiners, Berghuis, depay en Bergwijn. Zoiets zal het wel gaan worden. Misschien De Ligt nog voor Timber of de vrij. Waarschijnlijk Blind ipv malacia, maar dat is wel onterecht. Al is Blind wel beter qua voetbal en de verdediging is al bizar sterk, dus dat valt nog te verdedigen. Onbegrijpelijk dat hij spelers als Brobbey, Botman, Gravenberch, Frimpong en bijlow thuis gaat laten voor noppert, Rensch, Klaassen, martins indi en janssen. Zijn grotere talenten en halen ook gewoon een hoger niveau.

16-09-2022 13:25

KeesHermans +423

Snap niet dat Klaassen geselecteerd is en Veerman niet, maar zal andere reden hebben. Gedrag!!!

16-09-2022 13:24

Hetzijnmaar +5453

Veerman speelt liever op 8

16-09-2022 13:30

maarten0909 +6360

Klopt, en het nl elftal is vaak op 1 of 3.

16-09-2022 13:37

Ozhan +1528

Voor iedereen die zitten te lachen dat niemand van Feyenoord is geselecteerd, ik weet niet of je zo blij moet zijn.

Spelers hebben al een moordende schema, dit zorgt alleen maar voor meer kans op blessures. Om eerlijk te zijn kan mij die Nations League een worst wezen. Ik heb liever fitte elftal.

16-09-2022 13:24

Suarez16_ +9171

Nouja feyenoord heeft wel een vreemdelingenlegioen gehaald. Volgens mij zijn trauner, hancko, linksback, kokcu, szymanski, jahanbaksh, idrissi en die Mexicaan allemaal buitenlanders. Alleen timber, geertruida en bijlow zijn Nederlanders die in aanmerking komen waarvan geertruida geblesseerd is en timber bij Jong zit.

16-09-2022 13:27

rickyboy1444 +598

En veel van die buitenlanders zijn ook gewoon geselecteerd voor hun land

16-09-2022 13:50

AFCACruijff14 +160830

Boeiend, als je een grote jongen wil zijn moet je niet zeuren over wat interlands.

16-09-2022 13:50

Jeffsajax +1895

Wie precies van 010 dan? spelen 9 buitenlanders in het 1e

16-09-2022 13:55

AjaxIsBeast +5975

Lachwekkende selectie. Waar zijn Botman, Frimpong, Bijlow, Gravenberch en Brobbey??

16-09-2022 13:21

4bier +31367

Wie is Frimpong?

16-09-2022 13:22

Hetzijnmaar +5453

Klinkt als een tafeltennisser

16-09-2022 13:31

WantAmsterdam +115917

Hele goeie speler van Leverkusen.

16-09-2022 13:45

Opperhoofd +12551

Nooit van gehoord, zal dus wel meevallen

16-09-2022 21:15

Ajacied1995 +10789

Gravenberch -> klaassen
Brobbey -> janssen

16-09-2022 13:15

fc Barcelona_ke +19239

liever Xavi -> klaassen

16-09-2022 13:21

Ajax27 +19086

Weet je wat pas lastig is... hier een basiself van maken van spelers die wekelijks (nagenoeg) alles spelen:

Pasveer
Dumfries - de Vrij - van Dijk - Timber
Berghuis - Koopmeiners - Taylor
Bergwijn - Weghorst - Gakpo

Gaat natuurlijk nooit gebeuren... en hij wil geen 4-3-3 spelen, dus ben benieuwd. Zal wel iets worden in de richting:
Cillessen
Dumfries - de Vrij - van Dijk - Timber - Blind
Berghuis - Koopmeiners - Frenkie
Bergwijn - Depay

16-09-2022 13:15

fc Barcelona_ke +19239

van Gaal gaat met 3-5-2 spelen
Pasveer
Timber de Ligt van Dijk
Dumfries Koopmeiners Frenkie Blind
Berghuis
Depay Bergwijn

Cillessen
de Vrij Ake Martini Indi
Rensch de Roon Taylor Malacia
Klaassen
Gakpo Weghorst/Janssen

16-09-2022 13:26

noppenkoning +41100

Alle Feyenoorders opgeroepen voor vreemdelingenlegioen

16-09-2022 13:09

Artemio +31671

Brobbey hoort hier ook bij.

16-09-2022 13:05

Nick14 +25889

Op basis waarvan zit Klaassen erbij?

16-09-2022 13:05

WantAmsterdam +115917

Rooie 👨‍🦰

16-09-2022 13:28

Hetzijnmaar +5453

Klaas vaak was van Gaal altijd fan van

16-09-2022 13:33

Koningtoto +59944

HELEMAAL NIEMAND IN ROTTERDAM!!!!!!!

16-09-2022 13:04

insectenverdelg +23374

Lekker Remci.Haasje ophalen e een WKtje spelen.

16-09-2022 13:04

4bier +31367

Hahahahahah geen kakkerlak te zien.

16-09-2022 13:04

Hetzijnmaar +5453

Zie er minimaal 3

16-09-2022 13:34

Ajax14AMS +25205

Noppert, Vincent Janssen, Weghorst, Martins-Indi.

Dit WK gaan we winnen!!!

16-09-2022 13:01

AFCACruijff14 +160830

In 2010 had je Boschker, Braafheid, Schaars en Babel...

Oranje heeft nooit alleen maar topspelers.

16-09-2022 13:07

oudzuid2 +7292

in '98 en 2000 kwamen we wel in de buurt volgens mij

16-09-2022 13:14

AFCACruijff14 +160830

2000: Konterman, de Goeij, van Vossen, Bosvelt

1998: wel met je eens ja, toen was zo ongeveer iedereen van topniveau.

16-09-2022 13:17

Ajax14AMS +25205

2010 hebben we dan ook niet gewonnen😁

16-09-2022 13:30

WantAmsterdam +115917

Over Babel kun je nog discuteren, geen geweldenaar maar was in 2010 nog een beetje veelbelovend.
Die andere speler speelden gelukkig niet, alleen Braafheid enkele minuten (wel in de finale omdat Bert pingels veilig stellen wilde).

Dus hopen dat de genoemde spelers ook niet spelen, op misschien weghorst als breekijzer na.

16-09-2022 13:31

Ajax14AMS +25205

Daarvoor moet je Brobbey oproepen

16-09-2022 13:52

Schip +23351

Geen Brobbey, Gravenberch en Danjuma, maar wel Vincent Jansen, Weghorst en Koopmeiners.

Van Gaal levert echt heel fors in bij mij. Vooral Brobbey passeren is bezopen. Tig betere spits dan die andere twee. Bizar.

16-09-2022 13:00

AFCACruijff14 +160830

Danjuma speelt al maanden niet door blessures. Gravenberch speelt nauwelijks en Brobbey is wel apart ja.

Het enige wat ik kan bedenken is dat hij 532 gaat spelen en dat Brobbey een echte 433 spits is.

16-09-2022 13:02

Schip +23351

Danjuma is juist net weer wedstrijdfit verklaard. Daar gaat een hele gefaseerde opbouw aan vooraf. Hij heeft nog half september, oktober en 2/3e van november om in vorm te komen.

Die man speelde uitstekend op CL niveau. Dan ben je echt niet lekker als je hem er niet bij neemt.

Gravenberch heeft weliswaar zelf het risico genomen, maar scoort wel en heeft veel zwaardere concurrentie dan veel andere middenvelders. Heeft al CL gespeeld. Koopmeiners heeft ook niet alles gespeeld en doet alles in een lagere versnelling. Kan me niet voorstellen dat je dat is ontgaan.

Ryan kan een hogere versnelling wel aan, al heeft hij minder rendement.

Brobbey als snelle spits die al meerdere EL goals heeft gemaakt, als aanspeelpunt een prima start heeft bij Ajax niet en Vincent Jansen die zelfs bij Antwerp niet overtuigt wel....Valt niet uit te leggen.

16-09-2022 13:35

Aurelius1 +19697

Nah, van gaal is weer eens dogmatisch bezig. In 2014 selecteerde hij alleen spelers die fit of in vorm waren, en bij hun club in actie kwamen. Omdat hij in 2002 met de gevestigde spelers had gefaald, veranderde hij van koers. Omdat hij in 2014 succes had, blijft hij vasthouden aan die dogmatiek dat alleen spelers die in vorm zijn of spelen worden geselecteerd. Daarom worden Gravenberch, Bijlow, Danjuma en Brobbey niet geselecteerd. Maar dat het in 2014 toevallig goed uitpakte, wil niet zeggen dat dat nu weer gebeurt.

16-09-2022 13:41

Schip +23351

Helemaal mee eens. Overigens had hij niets anders in 2014. VdV was een chubby, houterige verschijning die genant slecht was op trainingen. En Sneijder ging op de valreep mee. Hij heeft niemand buiten de boot gelaten die de moeite waard was.

Maar Klaassen zit ook grotendeels op de bank, Berghuis vaak genoeg ook, Jansen sluit ik ook niet uit. En als hij niet op de bank zit, overtuigt hij niet. Slechts 1 goal. Op dat niveau. Onwerkelijk. Hij verkwanselt pure kwaliteit voor middelmaat. Ja, Ryan heeft niet veel gespeeld. Maar het is niet dat hij helemaal niet speelt. Hij krijgt kansen, scoorde ook en traint bij een van de beste clubelftallen ter wereld op een dermate hoge intensiteit, dat Mazraoui moeite heeft aan te haken.

De Ligt speelt nog minder....

Weghorst is een subtopper.

Na ja, wat een viool die Louis.

16-09-2022 14:18

AvStern +5966

Koopmeiners is in slechts een jaar tijd uitgegroeid tot een beslissende speler bij de huidige nummer 2 in de Serie A. Leg mij maar uit waarom een bankzittend talent bij Bayern geselecteerd zou moeten worden.

Danjuma is geblesseerd.

16-09-2022 13:02

Ajaxfan16 +27385

Danjuma is net terug van een blessure. Hoop wel dat die een keer fit blijft, in potentie de beste aanvaller in Nederland, samen met Bergwijn.

16-09-2022 13:03

WantAmsterdam +115917

Koopmeiners hoort absoluut niet in dat rijtje, is een absolute sterkhouder bij Atalanta en een van de betere middenvelders in de serie A.
Noem dan de Roon, die kan er niet veel van.

16-09-2022 13:34

Keizer +29956

Zonder Joey op 8 hoeven we niet eens te gaan...

Nier dat ik daar rouwig om zou zijn 😁

16-09-2022 12:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.