Pasveer, Taylor, Rensch en Brobbey meest opvallende namen in voorselectie Oranje

door Bart Veenstra 246

Bron Ons Oranje

Pasveer, Taylor, Rensch en Brobbey meest opvallende namen in voorselectie Oranje

door Bart Veenstra 246

Bron Ons Oranje

Laatst geüpdatet

Remko Pasveer, Kenneth Taylor, Devyne Rensch en Brian Brobbey zijn namens Ajax de meest opvallende namen in de voorselectie van het Nederlands elftal. In totaal heeft bondscoach Louis van Gaal negen spelers van Ajax opgenomen in zijn voorlopige selectie voor de komende twee Nations League-wedstrijden.

Naast het genoemde viertal behoren ook Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Daley Blind, Davy Klaassen en Jurriën Timber tot de voorselectie van Oranje. Het Nederlands elftal speelt in september Nations League-duels met Polen en België.

Op vrijdag 16 september wordt de definitieve selectie van Oranje bekendgemaakt. Zodoende wordt over twee weken duidelijk hoeveel spelers van Ajax zich tijdens de komende interlandperiode in de kijker van Van Gaal richting het WK in Qatar kunnen spelen. De voorselectie van nu kent liefst 32 spelers, dus er zullen nog een aantal spelers gaan afvallen. Van Gaal mag in totaal 26 spelers meenemen naar het WK in Qatar.

Het Nederlands elftal speelt op donderdag 22 september in Warschau tegen Polen. Enkele dagen later, op zondag 25 september, sluit Oranje de Nations League af met een thuisduel met België. Dit duel wordt in de Johan Cruijff ArenA gespeeld. Nederland is op dit moment koploper met tien punten uit vier wedstrijden. België heeft zeven punten uit evenzoveel gespeelde wedstrijden.

Voorselectie Nederlands elftal

Doelmannen

Justin Bijlow, Jasper Cillessen, Mark Flekken, Andries Noppert, Remko Pasveer.

Verdedigers

Nathan Aké, Daley Blind, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Bruno Martins Indi, Devyne Rensch, Pascal Struijk, Jurriën Timber, Stefan de Vrij.

Middenvelders

Steven Berghuis, Jordy Clasie, Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Marten de Roon, Kenneth Taylor, Joey Veerman.

Aanvallers

Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Cody Gakpo, Vincent Janssen, Memphis Depay, Wout Weghorst.

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Oldstar +5268

Droevig hoor, een keeper van 40 die een groot deel van z'n loopbaan reservekeeper is geweest in een WK selectie.

05-09-2022 10:35

PetrusKeizer +10739

het gaat hard met Kenneth. Van mij mag hij zeker mee. Naar dat afschuwelijke Quatar, maar met dat laatste schijnen we te moeten leren leven.

04-09-2022 13:32

Wamberto +2968

Andries Noppert, dát is pas een verrassende naam!
En Vincent Janssen, Frimpong en Martins Indi.

02-09-2022 18:35

Web +178830

van Gaal is gecharmeerd van Rensch
En ik moet zeggen, hij hoort bij de besten bij Ajax de laatste weken
Tegen PSV was hij wel dramatisch

02-09-2022 17:26

Web +178830

Pasveer is met Bijlow de beste keeper van Nederland
Dus zo opvallend is het niet
Brobbey en Talylor doen het ook erg goed
Het kan maar zo wezen dat Klaassen af gaat vallen

02-09-2022 17:20

OntlastendeMiddenvelder +1987

Pasveer is mee voor de ervaring. Iemand die de jeugd over de Tweede Wereldoorlog kan vertellen.

02-09-2022 17:19

OntlastendeMiddenvelder +1987

Verstandig om de oude wijze man Remko Pasveer mee te nemen.

02-09-2022 17:17

Kingoffdatoilet +17101

Ik zou Veltman meenemen. Weet hoe je als back en als cv moet spelen in zowel een 433 en een 532 en is na Dumfries in mijn ogen de beste optie voor rb en ook altijd een zeer stabiele optie als cv. Danjuma mis ik ook.

Dat Bruno Martens Indi, Vincent Jansen en Marten de Roon geselecteerd zijn is een schande. Verder kan ik mij wel vinden in de geselecteerde spelers.

02-09-2022 17:08

AjaxSoCal +1961

Lijkt me duidelijk:

-------Bergwijn---Brobbey---Berghuis----
-----------------Klaassen---------------
-----------Frenkie---Taylor-------
Blind----De Ligt---Timber-----Rensch
------------------Pasveer-----------------

02-09-2022 16:51

MichelAngelo66 +22160

Wij hebben die Duitse Griek helemaal nodig..... onze keeper is een international. Wat lopen we nou te zeuren? :)

02-09-2022 16:26

Ozymandias +159568

Als Pasveer zijn huidige niveau vast kan houden staat hij op het WK in de basis.

02-09-2022 16:42

Soccerskins v2 +43202

Dat durf ik niet zo zeker te zeggen. Cillessen keepte gisteren ook een fantastische wedstrijd.

02-09-2022 16:52

Kingoffdatoilet +17101

Noppert speelt ook al een geweldig seizoen

02-09-2022 16:58

OntlastendeMiddenvelder +1987

Als zijn rug het maar niet begeeft. Op je 104e moet je voorzichtig zijn.

02-09-2022 17:18

Web +178830

Bijlow zou ook kunnen
Potentie de beste

02-09-2022 17:22

thajax +7423

Weghorst altijd meenemen achter Brobbey en Depay. Janssen, Luuk de Jong en Malen verdienen het echt niet nu.

02-09-2022 16:25

YRGI +32903

Hebt meer aan Janssen dan Weghorst.

02-09-2022 17:12

Yeshyeshyall +10924

Leuk voor ze maar we moeten Pasveer misschien niet te veel belasten. Zonder hem zitten we met een aardig probleem

02-09-2022 16:05

Aurelius1 +19698

Waarom zou je Timber niet een keer op rechtshalf uittesten. Zou zonde zijn als je hem op de bank moet houden voor van dijk en de ligt.

Mijn opstelling zou zijn:

Bijlow

Dumfries van dijk de ligt malacia

timber simons de jong

bergwijn depay gakpo

02-09-2022 15:42

Glenn Meijer +56

Voorin zou ik gewoon depay Bergwijn brobby spelen

02-09-2022 16:40

Tony Emmanuel +524

Je middenveld is door een voetbal bril zeer interessant.

02-09-2022 16:41

Kingoffdatoilet +17101

Lekker verdedigend.

02-09-2022 17:00

PytarJohanson +1678

Ik verwacht de volgende opstelling:

Pasveer; Dumfries, Timber, Van Dijk, Aké, Malacia; Klaassen, De Jong, Berghuis; Memphis, Bergwijn

Dat is dan 5-3-2. Maar je moet kijken naar de veldbezetting. Dumfries en Malacia pakken de vleugel. Memphis en Bergwijn bespelen de half spaces en worden aangevuld vanuit de diepgang van Klaassen en Berghuis. Al zou Taylor dat ook kunnen. Achter de bal heb je het vierkant Timber, Van Dijk, Aké en De Jong. Die als diamant staan opgesteld. Dus De Jong en Van Dijk achter elkaar en Timber en Aké daar halverwege aan weerszijde er naast.

02-09-2022 15:35

Gonzo +4778

hoho hoho dat is 1-5-3-2 😂😂😂

02-09-2022 15:50

jeppas +3522

Zou wat zijn als Pasveer eerste keeper gaat worden in het WK

02-09-2022 15:31

MrPink +81609

Niet zo gek dat Brobbey erbij zit, ik zie hem liever dan ego Depay.

02-09-2022 15:28

Ozymandias +159568

Hopelijk dat Frimpong nu eindelijk zijn kans in Oranje krijgt. Die is volgens mij al een tijdje de beste Nederlandse rechtsback.

02-09-2022 15:25

PytarJohanson +1678

Was de vorige keer ook opgeroepen, maar raakte toen geblesseerd, meen ik. Lijkt mij een interessante speler om de strijd aan te gaan met Dumfries. Die heeft altijd een mooie inzet en houdt veel tegen, maar aan de bal is hij vrij matig. Zijn voorzetten zijn ook niet extreem goed. Als Frimpong daar beter in is en verdedigend zijn mannetje staat, zie ik hem graag komen

02-09-2022 15:30

Aurelius1 +19698

Dumfries moet altijd in de basis. Heeft longen als een paard, blijft maar gaan, basisspeler bij Inter, uitblinker op EK. Moeten we van Frimpong nog maar zien.

02-09-2022 15:43

Eriksen10 +4770

9 Ajacieden, dat is lang geleden.

02-09-2022 15:17

Spielmacher +10682

Op basis van zijn vertoonde spel is het verrassend dat Rensch erbij zit, Klaassen heeft het bij Oranje (en Ajax overigens, ondanks het vele gezeik over hem hier) altijd uitstekend gedaan, dus zijn selectie is begrijpelijker.

02-09-2022 15:13

PytarJohanson +1678

Rensch zit in een stijgende lijn

02-09-2022 15:30

MickS +6232

Enige die ik echt opvallend vind is Rensch. Ik verwacht dat die sowieso zal afvallen.
Pasveer en Taylor meer dan terecht, en Brobbey mag het gaan bewijzen en daar heb ik best vertrouwen in.

02-09-2022 15:13

JJFajax +3547

—————————-Pasveer
——————Timber—-de Ligt—-v Dijk
Dumpfries——————————————Malacia
—————--De Jong——Gravenbergh
—————————Depay
—————-Brobbey—-Bergwijn

02-09-2022 14:59

kampioen2010 +1902

Verdediging wordt wss Timber-vDijk-Ake zoals tijdens de vorige wedstrijden. Van Gaal vindt het belangrijk om met een linksbenige centrale te spelen op die plek

02-09-2022 15:20

PytarJohanson +1678

Doe mij maar Taylor in plaats van Gravenberch

02-09-2022 15:32

Kingoffdatoilet +17101

Depay er uit voor Berghuis. Wij Berghuis in de winter verkopen voor 20 miljoen.

02-09-2022 17:05

ÁlvaroRecoba +13695

Als iedereen fit is:

----------------Memphis---Bergwijn-----------
Danjuma---Gravenberch--Koopmeiners--------
----------------------Frenkie---------Frimpong
------------Van Dijk---De Ligt---Timber--------
-----------------------Bijlow-------------------

Domweg omdat er het meeste voetbal in zit en ik (wat Oranje betreft) vooral zin heb om naar iets léuks te kijken, in plaats van realisme met Dumfries en De Roon en alsnog in de achtste finale eruit te gaan. Elf spelers die kunnen voetballen, die de bal wíllen -- en dan zien we het wel. In schoonheid sneven. En zoals het Ajax van 2018/'19 elf echte voetballers had en ineens bijna de CL-finale haalde, maak je er (gek genoeg?) misschien nog wel het meeste kans mee.

Of 4-3-3:

-------Gakpo---Memphis---Bergwijn----
-----------------Berghuis---------------
-----------Frenkie---Koopmeiners-------
Malacia----Van Dijk---De Ligt-----Timber
------------------Bijlow-----------------

02-09-2022 14:52

Lazell +16983

Dumfries is misschien niet gepolijst, maar ben hem langzamerhand toch gaan waarderen. De kracht en snelheid waarmee hij langs die lijn kan denderen is indrukwekkend. Je hebt gewoon breedte nodig om de echte voetballers centraal meer ruimte te geven. En hij meldt zich ook wel eens in de 16 als de bal via links gaat, scoort nog best veel. Acteert gewoon op een hoger niveau dan Frimpong, dus altijd doen imo.

02-09-2022 14:57

ÁlvaroRecoba +13695

Dat eerste heb ik ook: vind het knap hij goed hij het bij Inter doet, een echte 'force of nature', zouden de Engelsen zeggen, maar Inter heeft ook wel een taaie stijl die erbij past... Bij Oranje heb ik hem zó vaak kansloos hoog tegen de buitenspellijn zien staan, daar wil je hem toch niet steeds hebben? Gek genoeg scoort/scoorde hij best vaak, terwijl bijna elke andere spelers die geregeld in die positie komt beter kan voetballen, dus het is wel raadselachtig. Maar ik ben met name bang dat hij dan heel de tijd wordt vrijgelaten in de opbouw, zoals De Roon dat ook werd (en Frenkie met dubbele dekking werd uitgeschakeld). Dus ik ben er niet op tegen, maar het voordeel van elf rasvoetballers is dat ze elk aan hun trekken komen en dat het tactisch niet af te dekken is.

02-09-2022 15:00

fc Barcelona_ke +19239

waardeloze opstelling
van Gaal gaat sowieso 3-5-2 spelen
Bijlow
Timber de Vrij Virgil
Dumfires Taylor Frenkie Blind (liever malacia)
Berghuis
Bergwijn Memphis

02-09-2022 14:58

ÁlvaroRecoba +13695

Ok, Barça, dank voor je níet-waardeloze tegenzet. Echt waanzinnig veel wezenlijke verschillen...

02-09-2022 15:03

thajax +7423

Mooie opstelling!

02-09-2022 16:20

AvStern +5966

Zo grappig, het tweejaarlijkse huilrondje bij PSV en Feyenoord.

Misschien dat er wat meer van hun spelers bij Oranje zouden zitten als het geen totale vreemdelingenlegioenen waren (Feyenoord/PSV) en/of daadwerkelijk iets presteerden tegen tegenstanders gevaarlijker dan Volendam (PSV)?

02-09-2022 14:51

Pietsnot +15019

Pasveer en Brobbey gaan gewoon in de basis

02-09-2022 14:45

JJFajax +3547

Ik mis Ihatarren

02-09-2022 14:44

Pietsnot +15019

Hij ons niet vrees ik

02-09-2022 14:45

Dennisthebeast +3556

Mis Veltman in de voorselectie. Doet het fantastisch met zijn club in PL.

02-09-2022 14:41

KudusDream +12972

Toch niet het niveau wat je moet willen. Net als een paar anderen trouwens.

02-09-2022 14:43

thajax +7423

Tov Rensch verdient hij het zeker. En hij speelt 532

02-09-2022 16:22

Tommyshelby +128441

Rensch, Timber, Taylor, Ryan en Brobbs samen bij het grote Oranje. Toch wel een kippenvelmomentje. Hopelijk samen even op de foto. We doen ons werk goed.

02-09-2022 14:40

ÁlvaroRecoba +13695

Ergens is het van Cillessen toch wel vreemd. Zou hij nu beter zijn dan Pasveer, of niet? En zo ja, waarom is hij dan niet naar Ajax gekomen? Al zit ik er ook weer niet op te wachten. Maar de stap Valencia-NEC op z'n 33ste blijkt toch een vreemde... te groot, te vroeg?

02-09-2022 14:38

johanisajax +8825

Pasveer volgende zomer verkopen aan ManU voor 50m, kunnen ze daar weer 10 jaar vooruit.

02-09-2022 14:37

Pietsnot +15019

Wel eerst even zij paspoort vervalsen met tien jaar

02-09-2022 14:46

johanisajax +8825

Nee joh, ze hebben ervaren keeper nodig daar. Bij Ajax ook trouwens he, Steek op goal vanaf volgend seizoen, die gaat bijtekenen tot 2030.

02-09-2022 15:45

Rastafari +505

Nederlands elftal kan me gestolen worden, enige wat telt voor mij is Ajax Amsterdam.

02-09-2022 14:36

KudusDream +12972

Xavi gaat heus wel mee naar het WK als hij dit doorzet. Het begint wel eindelijk weer ergens op te lijken, denk dat we in de toekomst weer serieuze kanshebbers zijn. Keepertje en wat aanvallend talent zou lekker zijn. Zonde ook dat zo'n Danjuma steeds geblesseerd is. Had anders al bij de top gespeeld. Ook Frimpong is een echte topper, jammer dat hij geen woord Nederlands spreekt.

Keeper
Frimpong Timber De Ligt Malacia
De Jong Gravenberch
Simons
Aanvaller Brobbey Bergwijn

Lijkt toch een selectie waar je lang mee vooruit kunt en die allemaal de top kunnen halen of er al zijn.

02-09-2022 14:33

ÁlvaroRecoba +13695

Frimpong vind ik goed (en sowieso leuker dan Dumfries), maar lijkt me wél een vleugelverdediger, terwijl Malacia inderdaad in de viermansdefensie beter uitkomt. De backskwestie is zo goed als niet op te lossen.

(Maar je denkt toch niet werkelijk dat Van Gaal nu Van Dijk op de bank zet ten faveure van Simons of Brobbey?)

02-09-2022 14:39

KudusDream +12972

Ach, dat valt allemaal wel mee joh. Als je goed genoeg bent maakt dat niet zoveel uit. Wel als je Hans Hateboer heet.

02-09-2022 14:41

ÁlvaroRecoba +13695

Als je met twee vleugelverdedigers speelt, lijkt het met wel handig dat er minstens één een betere voorzet dan Malacia of Dumfries heeft... (Die van Haterboer ís zelfs iets beter, zou ik zeggen, alleen kan-ie volstrekt niet verdedigen.)

02-09-2022 14:44

KudusDream +12972

Ja idd. Je hebt gelijk, maar in een 433 is het minder boeiend. Frimpong kan voetballend wel meer dan Dumfries en Malacia samen.

02-09-2022 14:47

ÁlvaroRecoba +13695

Dat laatste sowieso, ben ik ook vóór. Maar is hij verdedigend niet wat te kwetsbaar? Met de muur Van Dijk-De Ligt-Timber erachter hoeft-ie zich daar geen zorgen om te maken, dat voetbal ook wel lekker, lijkt me. :)

02-09-2022 14:56

Stino +840

Het heeft bij mij wel even geduurd, maar ik ben Dumfries wel echt gaan waarderen. Zoveel drive op die rechterkant en ook scorend vermogen, daar moet je altijd gebruik van maken.

02-09-2022 14:58

KudusDream +12972

Denk dat dat wel meevalt, wordt toch gezien als 1 van de beste backs van de Bundesliga. En hoewel ik ook wel in zie dat Dumfries heel nuttig is is Frimpong wel echt een klasse beter.

02-09-2022 15:09

Aurelius1 +19698

Simons is een potentiële wereldtopper, maar om kanshebber te zijn moet je voorin toppers hebben rondlopen. Bergwijn, Gakpo en Depay is net niet goed genoeg voor wereldniveau. Je moet daar minimaal een Robben hebben rondlopen.

02-09-2022 14:42

KudusDream +12972

Hopen dat een paar echte wereldspelers doorbreken. Unuvar, Ihattaren, Van Axel Dongen. Weet niet wat we verder nog allemaal hebben lopen in buitenlandse jeugdteams. En niet iedereen is gelijk top, kan ook via een van Nistelrooy route. Wellicht Dallinga.

02-09-2022 14:46

Aurelius1 +19698

Ik denk niet dat Ünuvar een wereldtopper gaat worden, maar je weet het niet. Ihatarren is denk ik wel klaar.

02-09-2022 15:38

JJFajax +3547

Rechtsbuiten: Ihatarren

02-09-2022 14:45

KudusDream +12972

Wat mij betreft ook. Maar hij heeft zijn auto uitgeleend aan een boef, dus mag nu nooit meer voetballen blijkbaar.

02-09-2022 14:48

wimdep +1298

Een feijnoorder, twee psv spelers en negen ajax spelers.
Dit is hoe de nederlandse voetbalverhoudingen zijn.

tis niet anders

02-09-2022 14:24

jerryisthename +31683

Eindelijk krijgt Brobbey een kans nu. Mooi!
Imo dé reserve voor Depay in de spits. Als breekijzer zou ik Luuk de Jong altijd nemen en Weghorst en Janssen lekker thuis laten. Brobbey gaat serieus elke verdediger slopen op het WK.

02-09-2022 14:23

Aurelius1 +19698

Simons vind ik het grootste talent, eigenlijk sinds de generatie Robben. Had er zeker bij gemoeten. Er is helemaal geen geschikte nummer 10.

02-09-2022 14:22

thajax +7423

Paar potjes tegen Volendam en Excelsior...

02-09-2022 16:23

Jellie +420

Belangrijker is: wie staan er vandaag allemaal op het trainingsveld bij Ajax?

02-09-2022 14:12

ST +23060

Waarom geen Xavi Simons en wél Clasie? Willen we graag dat hij voor Spanje kiest ofzo?

02-09-2022 14:07

Ozhan +1528

Dit wordt volgens mij de selectie

Keepers:
Justin Bijlow, Jasper Cillessen, Mark Flekken

Verdedigers
Nathan Aké, Daley Blind, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Devyne Rensch, Jurriën Timber, Stefan de Vrij.

Middenvelders
Steven Berghuis, Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Marten de Roon, Kenneth Taylor, Joey Veerman.

Aanvallers
Steven Bergwijn, Cody Gakpo, Vincent Janssen, Memphis Depay, Wout Weghorst.

Van de Ajacieden valt Pasveer en Brobbey weg denk ik.

02-09-2022 14:06

DJPostma +3983

Lol Janssen boven Brobbey verkiezen. Zo achterlijk is LvG echt niet hoor

02-09-2022 14:24

Denswillegeon7 +1546

Brobbey had ik verwacht dat die op z’n minst in de voorstelectie zat. Taylor zag ik niet echt aankomen had meer Simons verwacht eigenlijk maar het zijn ook heel andere spelers. Dan ons rijtje ajax spelers die niet verdiende om erbij te zijn. Pasveer en noppert helemaal verdient

02-09-2022 14:05

Ron403 +6470

Verder heb je het artikel wel gelezen?

02-09-2022 14:18

Denswillegeon7 +1546

Heb ik wat verkeerd gezegd dan

02-09-2022 14:43

Ron403 +6470

Zou zeggen lees het artikel nog een keer

02-09-2022 16:53

Denswillegeon7 +1546

Misschien moet jij mijn reactie nog eens lezen

02-09-2022 17:22

ÁlvaroRecoba +13695

Er zit eigenlijk niet één echte linkervleugelverdediger bij... Blind is dat (bepaald) niet (al speelde hij tegen Italië zo een keer toch erg goed, passend, rond het middenveld hangend, met een dynamische speler op rechts), Wijndal niet echt, Malacia niet echt, die kunnen allebei beter meer van achteren komen. Van de middenvelders past niemand daar aan de zijlijn. Van de linksbuitens heeft Danjuma er vroeger gespeeld, maar is ook niet ideaal (en hij is veel meer spits geworden), Gakpo en Bergwijn idem. Misschien is Malacia het meest logisch, maar als Dumfries op rechts staat, zijn het wel echt vijf verdedigers... (Al hoop ik op Frimpong, op rechts.) Lastig. Wie zouden jullie opstellen?

02-09-2022 14:02

Jorik Kuipers +109

Ik vind Dumfries geweldig spelen bij inter en ook vorig ek wa hij een van de beste spelers.

02-09-2022 15:06

ÁlvaroRecoba +13695

Eerste: zeker. Tweede: vooral qua doelpunten/assists, toch?

02-09-2022 15:11

Jorik Kuipers +109

Ook met vechtlust, spirit, wilskracht.

02-09-2022 15:15

De-King +20161

Frimpong rechtsback en Malacia linksback. Dat zou ik als eerste gaan uittesten. In mijn ogen de beste rechts en linksback.

02-09-2022 15:16

Ajaxadam1 +31667

Hou is op met spelers te snel in Oranje te zetten. Schuurs was zelfs ooit opgeroepen na een leuke voorbereiding.
Rensch is er nog lang niet klaar voor (em zal dat misschien ook nooit worden) en Taylor speelt pas 2 wedstrijden leuk.

Ook Brobbey heeft in zn hele carriere nog geen 90 minuten gemaakt. Maar van hem snap ik t nog bij gebrek aan beter en wat hij tot nu toe heeft laten zien.

Is voor niemand goed dit en vooral niet voor de spelers zelf.

02-09-2022 13:59

maarten0909 +6361

Ze zijn nog niet opgeroepen he.

02-09-2022 14:33

De3mos +12082

Brobbeyyyyy, dik verdient jongen. Denk nu mijn lievelings speler uit de basis met bassey

02-09-2022 13:59

een-tweetje +1324

Noppert, BMI, Clasie en Weghorst. Toch wel (weer) erg bijzondere keuzes.

Ben benieuwd of naast de nieuw geselecteerde Ajacieden Frimpong en Struijk ook kunnen aanhaken.

02-09-2022 13:59

ÁlvaroRecoba +13695

Janssen (zeker als Brobbey en Weghorst erbij zitten).

02-09-2022 14:06

Jellie +420

Weghorst kan echt helemaal niks. Ik heb zelf liever dat hij niet een doelpunt maakt dan wel vanwege zijn extreem droevige manier van juichen. Om te kotsen.

02-09-2022 14:18

een-tweetje +1324

Bij Weghorst weet ik wel wat ik kan verwachten. Als die meegaat mag ik hopen dat het enkel als tribunezitter is. Janssen z’n niveau is me iets minder duidelijk en gun ik dan sowieso eerder die plek😅

02-09-2022 14:31

Eurysaces +29499

Waarom is dit opvallend? De enige die het waarschijnlijk niet gaat redden is Taylor, als die het wel zou redden zou dag opvallend zijn.

Er is geen betere spits dan Brobbey op dit moment, er is geen betere keeper dan Pasveer op dit moment en van Rensch wisten we volgens mij al dat van Gaal enthousiast was.

02-09-2022 13:54

Keizer020 +1583

Best opvallend dat Joel Veltman er niet bij zit. Speelt behoorlijk goed bij Brighton.

02-09-2022 13:50

Harrier Du Bois +38599

Juist, al jaren solide in de PL, snap niet dat hij op z'n minst bij de selectie zit. Op trainingen zal je daar wat aan hebben, lag ook altijd goed in de groep.

02-09-2022 13:59

emieltjuhh +17791

Speel je elke wedstrijd met 10 man

02-09-2022 14:22

AjaxSoCal +1961

Heeft de pech dat hij absolute wereldtop voor zich heeft: Van Dijk, de Ligt, Timber and De Vrij zijn allen RCB's.

Hoop dat hij volgend jaar terug naar Ajax komt, ervaren kracht achter een jonge gozer als Kaplan. (er van uitgaande dat dit Timber zijn laatste seizoen is)

03-09-2022 00:56

36 +8555

Kunnen we tijdens Oranje ook gewoon naar Ajax kijken

02-09-2022 13:50

RuffRhythim +24837

Hoe verzinnen ze het ook om deze potjes nog even voor het wk tussen het overvolle programma erdoorheen te baffen?

02-09-2022 13:49

Schip +23351

Taylor en Brobbey zijn een geschenk voor Louis hoor. Hij miste aan de linkerzijde een dynamische middenvelder. Zeker nu Wijnaldum weg is gevallen.

Brobbey spreekt voor zich. Dat is de enige echte nr 9 straks. En super volwassen. Depay is geen echte, Malen is een schim van de PSV speler en haakt niet op topniveau aan. Brobbey gaat speeltijd krijgen.

Pasveer zie ik hooguit als reserve meegaan en van Rensch is Louis altijd al gecharmeerd geweest.

Zonde dat Ihattaren zijn kansen heeft weggegooid op een selectie, maar je moet het hem nageven. Hij doet dat wel vakkundig en toegewijd.

Malacia is dan weer een hele fijne verrassing dat hij gelijk al sterk speelt bij United.

02-09-2022 13:48

Ozhan +1528

Uhm, linkermiddenveld heb je Frenkie. Gravenberch ook.

Weghorst is ook een echte nr9. (ik zie niet dat hij beter is dan Brobbey)

02-09-2022 14:03

Schip +23351

Weghorst zat er niet bij toch? Hij ging toch meer voor Luuk de Jong? Weghorst is geen basis 9, maar een pinchhitter. En daarin is Luuk de Jong beter.

En nee, Frenkie is een 6, geen loper naast een passer zoals Taylor. Gravenberch wat mij betreft idem. Die is ook voor die plek gehaald bij Bayern, niet als 8 toch maar als controleur. Taylor speelt een linie hoger zoals Wijnaldum.

02-09-2022 14:38

Ajax27 +19086

Supermooi voor Pasveer! Wat hoop ik voor deze gouden kerel dat ie een volledig geweldig seizoen bij Ajax mag beleven. Een prachtig CL seizoen, een kampioenschap en een WK waar hij ook een rol in mag vertolken. Het zou de ultieme afsluiting van een prachtige jongensdroom zijn.

Go Ahead, Heracles, PSV (bankzitten), Vitesse... en nu in je nadagen van je carriere het simpelweg geweldig doen door omstandigheden bij Ajax, om vervolgens het seizoen erna gewoon als 1e keeper alle wedstrijden te keepen.

Het is 'm gegund, 100%

02-09-2022 13:47

WantAmsterdam +115945

Wat doen spelers als De Roon, Klaassen, Martins Indi, Clasie en Janssen nog bij Oranje?

02-09-2022 13:47

Dusani +2276

Martins Indi, idd pffff

02-09-2022 13:48

De-King +20161

Ja ik had ze ook nooit geselecteerd.

02-09-2022 13:58

Sambavleugels +18686

Ik moet wel zeggen dat Clasie een goed voetballende, slimme 6 is. Maar zou er eigenlijk niet bij moeten zitten. De rest eens. Beloon dan Xavi Simons eens.

02-09-2022 14:03

WantAmsterdam +115945

Hij heeft meer voetballend vermogen dan de andere spelers die ik heb genoemd zeker, maar kwa niveau is het nog steeds te weinig en toekomst heeft die ook niet meer, is 31 inmiddels

02-09-2022 14:06

Whoots007 +4158

Even los van niveau (want ik vind hem ook niet goed genoeg om erbij te horen) maakt toekomst toch helemaal niks uit voor een eindtoernooi? Al is ie 36, als hij de beste is moet hij gewoon naar het WK, het is geen toernooi waar je ervaring moet op doen. Je neemt miss 2-3 veelbelovende tieners of begin 20ers mee, maar alleen als je ze ook daadwerkelijk wil gebruiken.

02-09-2022 14:24

WantAmsterdam +115945

Klopt, maar spelers die (nog) niet het niveau hebben maar wel toekomst zou je nog wel kunnen oproepen/ meenemen, omdat die ervaring hun beter maakt en ze dan op het volgende toernooi klaar staan.

02-09-2022 14:27

Sambavleugels +18686

Xavi Simons bijvoorbeeld. Wat een speler wordt dat!

02-09-2022 14:29

WantAmsterdam +115945

Precies, en in mindere mate Taylor, gaan nu (waarschijnlijk) het verschil niet maken, maar kunnen waardevolle ervaring opdoen en zijn dan 2024 dè spelers bij oranje.

02-09-2022 14:31

ÁlvaroRecoba +13695

Dan zou ik er liever nog gewoon twintig selecteren, ja...

02-09-2022 14:07

Soccerskins v2 +43202

Op dit soort momenten vind ik het altijd wel vermakelijk om naar Voetbalzone te gaan.

‘’ waarom Taylor en geen Simons, die scoort erop los tegen Excelsior. Go Ahead en Volendam!! ”

‘’ wel Rensch en geen Geertruida is abnormaal !! #VANGAALOUT ‘’

Ze hebben het er moeilijk mee.

02-09-2022 13:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.