Overmars ziet Maher niet snel komen

door Sjoerd Valkering 42

Overmars ziet Maher niet snel komen

door Sjoerd Valkering 42

Laatst geüpdatet

WORDT NIKS - Marc Overmars, de huidige directeur voetbalzaken bij Ajax, ziet het niet snel gebeuren dat Marco van Ginkel en Adam Maher bij Ajax gaan voetballen. Vitesse had al laten weten dat Van Ginkel niet verkocht zal worden aan Ajax. 'Ze zouden beiden bij Ajax kunnen spelen, maar ik zie dat niet zo een-twee-drie gebeuren. We hebben ook een aantal jongens er achter zitten. Davy Klaassen... Lucas Andersen... is Viktor Fischer de linksbuiten of iemand die op hun plek op het middenveld goed uit de voeten kan?', vraagt hij zich in de Ajax Life af.

De directeur vervolgt: 'Soms kun je beter geduld hebben en eigen spelers testen. Daar zit een risico aan, aan de andere kant zie ik niet veel clubs die de bedragen voor Maher en Van Ginkel kunnen betalen.'

Frank de Boer is het met Overmars eens. 'Ajax kijkt altijd eerst naar de eigen jeugd. Wij moeten heel goed overwegen of onze spelers genoeg tijd krijgen om naar een bepaald, voor ons acceptabel, niveau te komen. Als je Champions League speelt, moet je bepaalde kwaliteit hebben. Maar garanties heb je nooit. Maher en Van Ginkel hebben ook nog nooit Champions League gespeeld.'

Overmars benadrukt in het supportersblad nogmaals dat er niet te veel zal worden uitgegeven. 'We hebben namen en ideeën in ons hoofd zitten en werken vanuit een andere mindset. We willen duidelijkheid uitstralen naar de mensen toe. Als we een bepaalde speler willen, dan proberen we het. Wordt er niet op gereageerd, dan gaan we verder. We hebben een financiële grens en daar gaan we niet meer over. Wie weet beland je bij de derde of vierde speler die op je lijst staat.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Basvann +25

Onze Johan Cruijf spiegelt zich graag aan Bayern Munchen
Bij Bayern Munchen kopen ze elk jaar 2 topspelers, dit jaar Mandzukic en Martinez.
Bij voorkeur kopen ze topspelers bij de concurrentie, om de dominantie zelf te verstevigen.
Ik zou het echt geweldig vinden als Ajax een Vilhena weghaalt bij Feyenoord.
Zo verzwak je de concurrentie en wordt je er zelf sterker op.
Bayern haalt ook Neuer van Schalke en Götze van Dortmund en is en blijft dominant in de Bundesliga

18-05-2013 21:24

vanreenen +10357

Het is een goede zaak dat Ajax de eigen jeugd een kans geeft. Indien Maher niet komt, hetgeen ik zou betreuren, hoeft Ajax ook niet te denken aan overwinteren in de CL. De kans daarop is met Maher vele malen groter dan zonder Maher. Vergeet niet dat Maher al enkele jaren eredivisie ervaring heeft en daarom een straatlengte in ervaring voor staat op de eigen jeugd. Dus voor een miljoen of 7 à 8 zeg ik, ......doen!

18-05-2013 18:43

Mike24-7 +0

Een vervanger als de Jong weggaat word een moeilijker geval, Van Ginkel was de kandidaat maar ja dat klote Vitesse wou niet mee werken, terwijl Ajax wel Janssen en van der heijden daar heen heeft laten gaan.
Tegen beter weten in hoop ik stiekem dat Van Ginkel dwars gaat liggen. Spelers mogen toch zelf bepalen waar ze heen willen niet de club.

18-05-2013 15:14

Centario +0

Ik ben het met Ajax eens dat er geen belachelijke bedragen moeten worden betaald, alleen Ajax kan (helaas) de transfermarkt zijn wil niet opleggen. Huntelaar en Suarez waren ook dure aankopen, maar die hebben het wel dubbel en dwars weer opgeleverd. Dus waarom op voorhand al grenzen bepalen van transferbedragen. Als Az straks 8 vraagt en Ajax 6 wil betalen, dan moet je hier toch uit zien te komen lijkt me? Liever zie ik overigens dat de miljoenen die dit jaar verdient worden besteed worden om Eriksen nog 2 jaar aan zich te binden ipv Maher te halen.

18-05-2013 12:30

Professor +11247

Niets aan toe te voegen!!!!

18-05-2013 21:51

Gregorclegane +0

Hahahahahaha die Marc.

17-05-2013 19:38

Cello +52981 moderator

Ik vermoed, dat dit allemaal tactiek is. Het is op zn minst opvallend te noemen, dat vlak nadat PSV (Brands) bekend maakte dat men niet voor Maher zou gaan (vanwege de financiele situatie), dat nu Overmars met nieuws komt dat ie Maher niet snel ziet komen.

We weten allemaal in Nederland, dat Maher zijn vertrekwens al lang bekend heeft gemaakt. We weten allemaal, dat Maher een verblijf bij PSV of Ajax de voorkeur geeft boven ene buitenlands avontuur. Met deze wetenschap, lijkt Overmars na het al afvallen van PSV toch iets van druk op AZ te willen zetten. Dat wellicht ook van Maher wordt verwacht dat ie van zijn zijde de druk opvoert richting AZ. Voorlopig zie ik deze schermutselingen alleen als een soort van voorspel.......de druk wat opvoeren.

17-05-2013 19:09

Intec +0

Zet het maar gewoon uit je hoofd. Het gebeurt niet dat hij komt. Het zal wel een alternativ worden. En die zal wel goed gecout zijn. Hoop niet dat serero de vervanger wordt. Vind hem net echt een geweldenaar. Heeft pas 2 helftjes aardig gevoetbald dus net echt een vervanger.

17-05-2013 23:08

Vinc-ajacied +4

Marc is een held natuurlijk maar toch vraag ik me af waarom de matige spelers dan ook behouden/aangekocht worden. Een Sana, Boerrigter zijn goedkoop maar helpen je team niet vooruit. Beter laat je de jeugd dan doorstromen.

Ajax zou gewoon bijna geen spelers meer moeten halen, maar als ze het halen dan moet het kwaliteit zijn. Matige spelers moeten niet worden aangetrokken, ook al zijn ze zo goedkoop. Dan houd je meer geld over om een Maher te halen, en dan gaat je team ook echt vooruit. Nu is het natuurlijk lastig omdat de huidige talenten nog niet het niveau hebben, maar het is beter als we alvast op de zaken vooruit lopen.

17-05-2013 18:27

gusanito +5454

Maher spant toch wel een arbitragezaak aan als hij beseft dat AZ echt veel te hoog inzet met 10 miljoen. Misschien niet de meest nette manier, maar ja AZ voorkomt met zo'n vraagprijs gewoon dat Maher de volgende stap kan maken.

17-05-2013 18:22

MankeNelis +7

Marc is de prijs aan het drukken, maar de doelstellingen zijn duidelijk: overwinteren in de CL. Dan heb je een kwaliteitsinjectie nodig als er spelers vertrekken.

17-05-2013 18:13

Groengras +49

"Marc Overmars, de huidige directeur voetbalzaken bij Ajax, ziet het niet snel gebeuren dat Marco van Ginkel EN Adam Maher bij Ajax gaan voetballen."

Die koppen van tegenwoordig.. AS begint op de Telegraaf te lijken zo langzamerhand!

17-05-2013 17:59

Intec +0

Iedereen het is duidelijk maher gaat niet komen.
Heb het al eerder aangegeven net te snel iets hopen.
Iedereen heeft er maar een hype van gemaakt.

Het is zo hoe ik het al gezegd heb.
Hij is te duur en ajax koopt een alternative optie.

17-05-2013 16:50

Adrianus +0

Veel mensen denken dat hij het wel even zal gaan maken bij AJAX maar dat dachten ze van Mickey ook. Het is met spelers van een subtopper in ned altijd de vraag of ze met de druk in Amsterdam om kunnen gaan. hooguit 7 miljoen en anders met eigen jeugd verder. Maar dit kun je wel aan Overmars overlaten.

17-05-2013 15:40

CrazyJew +1

Helemaal mee eens, als we afgelopen zomer erbij pakken weten we dat ze goed scouten en meestal met een totaal andere oplossing komen dan iedereen verwacht. Neem Poulsen, heeft naar mijn mening erg goed uitgepakt.

17-05-2013 16:02

MaherToAjax +0

Dit dreigt een arbitragezaak te gaan worden. AZ wilt 10 miljoen, Maher wilt beslist naar Ajax

17-05-2013 15:27

dezengene +2

Ik hoop dat ze gewoon voor Maher gaan, kan me namelijk niet voorstellen dat hij zijn transfersom niet uit gaat betalen. Maher is een uniek talent, een talent dat waarschijnlijk het Nederlandse voetbal de komende jaren vorm gaat geven. Daar mag je volgens mij best de portemonnee voor trekken.

17-05-2013 15:19

ajaxinhartennie +0

Even snel een account aangemaakt om hierop te reageren! Mensen die roepen dat we het geld van de bankrekening af moeten halen omdat we er toch niks mee doen moet ik even op het volgende verhaal wijzen:

http://www.avajax.nl/2012/12/ajax-ook-zakelijk-baas-in-eigen-huis/

Ik heb het vermoeden dat Ajax probeert de arena te kopen om zo de omzet op de lange termijn een flinke boost te geven. Voor de details zie de link hierboven.

17-05-2013 15:08

DeKlassieker +0

Het spijt me zeer om te zeggen, maar je had net zo goed geen account hoeven aan te maken. Niet dat je hier meer dan welkom bent, maar gewoon omdat de gemiddelde supporter echt geen enkel idee heeft waarover ze ouwehoeren.

Dit is al de zoveelste keer dat er supporters onzin uitkramen als ''wat hebben we aan geld op de bank''. Dat zijn supporters die niet weten dat het eigen vermogen van Ajax in rap tempo gedaald was naar 39 miljoen, terwijl dat het jarenlang in de 60 of boven de 70 miljoen is geweest. Die snappen niet dat als Ajax een paar seizoen 20 miljoen euro verlies draait, dat we dan net zoals Feyenoord geen spelers kunnen kopen of net zoals PSV extern geld moeten bietsen.

En dan komen ze weer met de onzin ''ja maar we moeten geld uitgeven om kampioen te worden'' alsof ze niets geleerd hebben van het verleden. Ik kan nog wel begrijpen dat niet iedereen de moeite neemt om het financiële plaatje van de club te bekijken, maar ik ben al blij genoeg dat het huidige beleid dit wel goed. De club maakt weer winst, de club schroeft haar eigen vermogen weer omhoog, de club bespaard op salarissen en transferkosten en het belangrijkste, de club bespaard nu eindelijk op haar totale uitgave die nog steeds zo hoog is, dat we verlies draaien als we geen CL spelen (op basis van het laatste boekjaar, want het lopende boekjaar gaat verrukkelijk worden).

Over dat artikel: Ik roep hier samen met andere al vaker dat een groot positief eigen vermogen gebruikt kan worden om het stadion te kopen of van de beurs af te gaan. Ik denk dat 50% hier op deze website liever nieuwe spelers haalt voor directe successen niet wetende dat als de Arena van Ajax zou zijn, dat ze dan hoogstwaarschijnlijk tientallen miljoenen meer omzet zullen draaien per jaar. Met alleen al deze actie zou het PSV lichtjaren (niet bedoeld als woordgrapje) achter ons laten en heeft Feyenoord met een nieuw stadion financieel gezien ook geen enkele kans om zo groot te worden als Ajax.

17-05-2013 15:22

eros +4840

Ik zou dan eerst proberen de aandelen op te kopen,.... want laatst zijn deze al flink gestegen na 3 kampioenschappen,... als we eerst het stadion kopen, zullen de aandelen weer stijgen en zijn ze denk ik niet meer te betalen.

17-05-2013 17:50

DeKlassieker +0

Op de iPad is t allemaal lastig om goed te reageren, dus ja ik denk dat Maher naar Ajax komt. Voor 8 miljoen euro en een vierjarig contract. Ajax gaat geen genoegen nemen met een driejarig contract, omdat Maher waarschijnlijk 800.000 gaat verdienen en 8 miljoen moet kosten, want dan zouden ze hem na twee seizoenen moeten verkopen en dan willen ze hem toch echt voor 15 miljoen verkopen anders konden ze net zo goed Andersen opstellen. Dat is wat ik denk en mocht Maher driejaar willen of AZ vraagt 10 miljoen dan komt hij denk ik niet.

Overwinteren is geen worst, want dat is nu ook al mogelijk geweest, maar t zit niet mee. Ook met of zonder Maher moet dat mogelijk zijn, maar als er te veel spelers vertrekken dan moeten ze geen extra aankopen doen om de kans op mogelijk overwinteren in de CL in leven te houden. Dat slaat nergens op om bijvoorbeeld 15 miljoen uit te geven om een ronde verder te komen. Als je dan geen kampioen wordt is t risico te groot gebleken en keren de problemen weer terug (70 mil inkomsten, 90 mil uitgaven). Mochten Alderweireld, de Jong en Eriksen verkocht worden, dan moeten ze in mijn ogen alleen Maher kopen en de rest opvangen met eigen jeugd. tegelijkertijd weer talenten kopen om gaten in de A en B jeugd te dichten. Dan gewoon kijken hoe het verloopt. Gaat t heel kut dan kun je in de winterstop klein ingrijpen. Staan we 3de dan is er niets aan de hand. Staan we ruim eerste dan zijn we weer kampioen.

17-05-2013 21:44

Jowen +1

goed zo! Ik zou het heel jammer vinden als Maher niet komt, maar ik wil hem zeker niet voor de hoofdprijs. Ajax komt zo iig van het imago af dat we toch wel alles lappen

17-05-2013 14:15

AFCA-CBS +3

En zo daalt de transfersom van maher steeds verder. Psv zegt hem niet kunnen betalen en Ajax doet net of ze hem niet nodig hebben.

17-05-2013 13:49

mickey2602 +4800

Als wij,supporters,al zo redeneren,hoe zou dan een leiding bij AZ reageren?Die beseffen terdege dat deze woorden zijn bedoeld om de prijs naar beneden te halen,zowel voor Ajax als PSV.Ik moet dus nog zien of dit een verandering in de prijs gaat opleveren.
AZ weet donders goed dat als wij Eriksen verkopen(wat voor 99% zekerheid is deze zomer)dat Maher dan als 1 op ons lijstje staat en of Marc nu zegt dat de koop van Maher nog alleszins zeker is zullen zij wel aan hun prijs vasthouden.Of dat 10 miljoen is betwijfel ik,die prijs was er afgelopen winter omdat AZ niet midden in het seizoen wilde verkopen.Nu zijn we een half jaar verder,Maher wil zelf weg,de vervanger hebben ze al voor geinformeerd dus zelf houden ze ook rekening met een vertrek.Als Maher niet vertrekt zal hij volgend seizoen minder goed spelen,zeker als AZ dmv een hoog transferbedrag gaat dwarsliggen.Dus Maher gaat weg voor minder dan 10 miljoen.

17-05-2013 15:51

Mokum31 +6192

Het is ook logisch! Maar laat eerst maar eens het circus op gang komen.
Als CE echt weggaat dan zal het balletje wel gaan rollen
Siem de Jong zie ik niet snel weggaan voor de hoofdprijs die heeft nog 2 jaar dus dat wordt grof geld of niet.

17-05-2013 13:21

timhee +0

AZ baalt op dit moment. PSV heeft een ander beleid ingevoerd dus ze gaan niks kopen voordat er iets is verkocht. En ajax gaat geen grote bedragen uitgeven. En dan komt er ook nog eens bij dat Maher per se weg wil.

17-05-2013 12:41

Jajijdaar +1

6/7 Miljoen en echt meer niet, wij gaan geen absurde bedragen meer betalen.

Ik zou zeggen:

We kunnen Fischer op de plek van Eriksen zetten, Klaassen op de plek van Siem de Jong. Babel laten concurreren met Lucas Andersen op de linksbuiten.

Fischer, Klaassen en Andersen zijn toptalenten en kunnen met hun kwaliteiten het echt wel opvangen en kunnen zelfs nog grotere spelers worden dan Eriksen en De Jong.

17-05-2013 12:40

AFCA Godenzonen +0

Ik ben hier een groot voorstander van. Dit is het nieuwe beleid hierin moet je volharden ook als dit een tussenjaar betekend. Uiteindelijk is dit de juiste weg. In tien jaar tijd zeven keer kampioen teken ik voor!

17-05-2013 14:23

Jajijdaar +1

Inderdaad, vind het alleen jammer dat Denswil niet rechtsbenig is, anders hadden we hem zo op de plek van Toby kunnen zetten. Veltman vind ik namelijk te licht, die jongen is al 21 en heeft ook niet het postuur en de lengte van Alderweireld.

17-05-2013 14:38

Randy428 +3

Als je Eriksen verkoopt, en Siem en Toby, mag je best wel je schraligheid opzij zetten en Maher voor 10 miljoen ophalen. Met een beetje geluk verkoop je hem over 2 of 3 jaar voor minimaal het dubbele.

Je kunt niet alles met eigen jeugd. Een aankoop van niveau mag best. Eriksen en Siem beide belangrijk voor het elftal, dan is een Maher gewenst.

17-05-2013 12:02

AjaxFries +11

We willen toch juist niet meer dat handelshuis zijn van een jaar of 6 terug... ?

17-05-2013 12:05

Randy428 +3

Nee maar er bestaat wel een verschil met dat handelshuis en de situatie dat er voor zo'n 30 mil binnenkomt, en er niks aan aankopen wordt besteed.

Marc denkt alles op te kunnen vangen met jeugd, en dat gaat hem mijns inziens niet worden.

17-05-2013 13:10

Mokum31 +6192

Zeker als je denkt en hoopt te overwinteren.
Maar Marc is een slimme man.
Eerst de boot afhouden....waarom doen alsof de nood hoog is...er is nog niemand weg.
Ik ben ervan overtuigd dat deze mannen een plan hebben.
Straks gaan de remmen los.

17-05-2013 13:38

Randy428 +3

Klopt ja.
Ik denk ook dat dit een spelletje is. Net als dat PSV nu roept dat ze geen geld hebben. Iedereen doet alsof ze hem niet willen/kunnen kopen, maar ondertussen...

Maar goed, dat trage gedoe op die transfermarkt komt me na al die jaren behoorlijk de keel uit. Ik hoop dat de transfer van Eriksen, SIem en evt. TOby snel beklonken wordt. Dan kunnen wij ook snel handelen en maakt de aangekochte speler(s) ook eens de voorbereiding mee, i.p.v. dat het seizoen al 3 speelrondes onderweg is.

17-05-2013 14:16

3star +0

'Maher de verlosser', wat een gejank. Het nieuwe beleid is toch al een tijdje duidelijk dus dit was wel te verwachten? Met Andersen, Meleg, Klaassen en Serero hebben wij prima alternatieven. Bovendien is er nog niemand verkocht dus laten we even rustig afwachten of dit een spel is of niet.

Ik heb alle vertrouwen in Overmars. Heb zo'n gevoel dat er een enorm konijn in een hoed zit te wachten. Ajax heeft niet voor niets zo expliciet uitgesproken dat overwintering in de CL het doel is.

Ik heb liever dat we Cuenca ophalen voor 4 miljoen. De RV positie is het zorgenkindje, niet het middenveld.

17-05-2013 11:58

gusanito +5454

Als Eriksen vertrekt hoop ik toch wel dat ze Maher halen. Je hebt een brede kwalitatief sterke selectie nodig als je kampioen wil worden en overwinteren in de CL.

17-05-2013 11:49

Bo1972 +0

Wanneer De jong, Erikson en Alderweireld vertrekken verlies je duidelijk kwaliteit. Wanneer je dat niet opvangt heb je in de Champions League wederom niks te zoeken. Mocht Ajax die beslissing nemen dan zou ik als de Boer toch eens goed gaan nadenken waar Ajax hem voor gebruikt? Ajax moet zich ook naar hun supporters verantwoorden. Om nu een stap te zetten t.o.v. vorig jaar kun je niet kwaliteit verliezen in het begin van het seizoen. Dan krijg je voortdurend een herhaling van het voorgaande jaar. Ajax is verplicht aan haar supporters om haar beloften na te komen.

17-05-2013 11:30

DeKlassieker +0

Ik vind dat jij je echt kapot moet schamen voor deze reactie.

17-05-2013 11:45

ST +23098

Trek die portemonnee nou maar eens open Marc. Na 3 seizoenen bijna niks kopen en wel CL spelen en kampioen worden mag je gerust wel eens een miljoentje of 8 uitgeven.

17-05-2013 11:15

meerzicht +948

Weten wat je hebt altijd nog beter dan hebben wat je weet.
Ik vind dit een goed beleid. Kijk idd naar psv. Duur gekocht ( zonder ook echt geld te hebben) en alleen de JC schaal.
En al die jongens die veel te vroeg naar het buitenland vertrekken en daar lekker de reserve bank warm houden. Eeuwig zonde.

17-05-2013 11:11

Mike24-7 +0

Je kunt hoog of laag springen, als Eriksen weggaat heeft Ajax gewoon Maher nodig klaar, jeugd talenten of niet. met Maher heb je meer kans op overleven in de CL en op de vierde lanstitel op een rij, dan maar 10 miljoen, dat betaald zich vanzelf weer terug.

17-05-2013 10:40

RobertoStrife +2

Zei je dat ook bij Sulejmani?

Je hebt gewoon geen garanties bij externe spelers, bedragen van 10 miljoen +, zijn gewoon te hoog en moet je niet meer uitgeven.

17-05-2013 10:45

insectenverdelg +23596

Daaromkan je ook beter blijven investeren in spelers die je al hebt, die volwaardige basisspelers zijn. Gbreek nu dus al van Rhijn zijn contract open, met een beter salaris.

Maak een extra salarisschaal voor de bassispelers van je team. Dan kan een aankoop van buitenaf altijd nog trede hoger halen, als hij goed presteert en verlengd.

17-05-2013 10:53

Sterretje73 +5294

Helemaal gelijk. Zo werken we nu al een paar jaar en dit balletje rolt steeds harder. De jeugdteams spelen inmiddels alweer zo dat ze volledig dienend zijn aan het eerste. De stap naar Champions League finales is nu wellicht nog wat te ver maar we kunnen er jaar na jaar dichterbij komen doordat het geheel binnen onze club meer en meer op elkaar ingespeeld raakt. Van scouting tot de spelwijze in het eerste heeft ff tijd nodig maar staat nu al vele stappen hoger dan 3 jaar geleden. De filisofie is veel belangrijker dan die ene speler die het in een ander team wellicht heel erg goed doet ook al zou (niet zeker) je er uiteindelijk veel aan kunnen verdienen.

17-05-2013 10:56

Mike24-7 +0

Sulejmani was 16 miljoen, dat was inderdaad belachelijk veel kan me voorstellen dat ze dat soort dingen niet meer doen.
Maar er gaan na het er nu uitziet te veel belangrijke spelers weg die je niet simpel allemaal kan opvullen met jeugd spelers. tenminste 1 of 2 spelers aankopen kan niet anders.

18-05-2013 02:25

DeKlassieker +0

Maar heb je er dan wel vertrouwen in dat Ajax binnen haar grens blijft werken? En niet omdat het technisch hart geil wordt van geld op de bank, maar doordat ze uitgerekend hebben wat wel en wat niet mogelijk is? Want als Maher niet komt dan vertrouw ik op de gang van zaken en als hij wel komt dan vertrouw ik de gang van zaken ook. En wat er ook financieel gebeurt met de club in oktober pakken we het jaarverslag erbij. Kunnen we gelijk controleren hoe het nu echt zou zitten. Als het technisch hart een risico heeft genomen dan zullen we dat zien of misschien zien we wel dat de investering geheel te verantwoorden valt.

18-05-2013 02:38

RobertoStrife +2

10 miljoen is ook belachelijk veel voor een speler die 10de wordt met zijn club. 1 of 2 aankopen zullen misschien nodig zijn, maar dat worden dan geen aankopen van 10 miljoen. Dat worden aankopen die in het nieuwe beleid passen, voor Maher zullen ze dus echt niet meer dan 7 miljoen betalen.

18-05-2013 10:56

l0l +4

Overmars moet een keer de waarheid spreken. Zeg gewoon ik vind Maher te duur klaar, we halen een andere speler op. Dan weet iedereen waar hij aan toe is, bedoel de seizoenskaarthouders willen ook weten wat voor nieuw team er op het veld komt.

17-05-2013 10:26

bazza25 +1

je kan toch door middel van de media proberen de prijs naar beneden te krijgen. Maher wil niet naar het buitenland en wat AZ vraagt is niet te doen voor Nederlandse begrippen. AZ moet straks op de blaren zitten met een ongemotiveerde speler als ze hem niet kwijtraken...

17-05-2013 10:33

stefanpetterson +0

Lijkt mij nogal onnozel om je kaarten zo op tafel te leggen.
Zie de uitspraken over en weer als een steekspel.
Marc heeft nu een kans voor open doel, psv valt af als
gegadigde, het is nu zaak deze kans koelbloedig af te maken.
Ik heb vertrouwen in onze club, alles komt goed!

17-05-2013 10:34

ST +23098

Ben ik het wel mee eens. Tussen de regels door zegt hij dit echter wel degelijk: "Als we een bepaalde speler willen, dan proberen we het. Wordt er niet op gereageerd, dan gaan we verder. We hebben een financiële grens en daar gaan we niet meer over. Wie weet beland je bij de derde of vierde speler die op je lijst staat.'
"

17-05-2013 11:18

Hillie99 +0

Begrijpelijk dat er geen 10 miljoen wordt uitgegeven voor Maher. Daarintegen als Eriksen en De Jong vertrekken zul je wel kwaliteit moeten aantrekken (met enorm groeipotentie)
F.de Boer heeft zelf aangegeven dat nu na 3 kampioenschappen het tijd is om de volgende stap te maken namleijk europees overwinteren bij voorkeur in de CL. Wat ook zeker haalbaar zie de prestaties in de laatste 2 jaar. 1 keer genekt door de kroatische gokmaffia ( zie wedstrijd Lyon) en eenmal in de poul des doods (met een finalist Borussia en halve finalist Real) 3e geworden.
Naar mijn idee ga je geen hoge ogen gooien met een KLaassen en/of een Serero beide komen tekort. Serero kan geweldige dingen met een bal maar dat kan mijn neefje van 15 ook die elke dag op straatvoetbalt dat maakt een speler nog niet tot een goede speler (het hebben van een trucendoos)
Klaassen heeft op mij nooit echt een goede indruk gemaakt.
Wil je als Ajax zijnde dus enigzins de stap maken naar de europese subtop kun je niet aankomen met spelers als Serero etc

17-05-2013 10:13

Lazell +17013

Ik heb nog nooit een team zien presteren zonder aankopen. Je kunt niet alles doen met eigen jeugd. Bayern koopt ook Gotze voor een groot bedrag en Barcelona heeft ook het nodige gekocht.

Wat Overmars doet en wat het Ajax beleid is vind ik prima! Maar af en toe kun je niet alles met eigen jeugd opvangen en zal je moeten betalen voor talent (dit is duidelijk een heel groot talent, met een geweldige mentaliteit).

Ik zie deze uitspraken van Overmars dan ook alleen maar om de prijs te drukken. Goed werk!

17-05-2013 10:07

insectenverdelg +23596

ajax koopt ovldoende, maar wel in een eerder stadium.

Let maar op Cerny, Meleg, Andersen, El Gaxy Moses Dadda, Leyder, Bazoer en volgens mij vergeet ik er nog wel wat.

Dat heet beleid. al in een erder stadium de jusite spelers halen.

Overigens als het echt nodig is, koop Ajax best wel. Kijk maar nar Moisander.

17-05-2013 10:15

Lazell +17013

Ik zeg ook niet dat Ajax niet voldoende aankoopt. Juist een prachtig beleid. Aankopen in een fase dat je ze nog makkelijk kunt kneden.

Maar ik hoop niet dat het beleid wordt overdreven. Ajax moet constant presteren en FdB heeft al aangegeven verder in Europa te willen komen. Als 3 of 4 dragende spelers weg gaan (voor een groot bedrag), MOET je kwaliteit inkopen.

17-05-2013 10:54

stefanpetterson +0

waar staat dat je kwaliteit moet inkopen om constant te presteren. Als één ding ding seizoen bewezen is, Frank de Boer onze ploeg via zijn systeem constant kan laten spelen.De kunst van het presteren met een ploeg, is het maskeren van de tekortkomingen van het team. Daar slaagt Frank elke keer weer in, Frank zie ik zelfs in staat elke ploeg uit te top
vijf van nederland kampioen te maken. Hij maakt élke speler
beter, komend seizoen zal met andere poppetjes, maar met
een kwaliteitsinjectie van Jaap Stam, nog beter worden!

17-05-2013 11:14

RobertoStrife +2

Klopt, en we hebben nou eenmaal veel talenten op AM, als De Jong EN Eriksen weg gaan, dan moet je misschien wel iemand halen, maar anders is dat niet nodig.

Natuurlijk zou Maher wel een kwaliteitsinjectie zijn, maar dat is geen garantie voor succes (zie PSV). Als ze een marktconform bedrag vragen (voor een middenmoter is dat 5 miljoen, zeker niet meer dan 7), zeker doen, maar als ze belachelijke bedragen als 10 miljoen gaan vragen, overwinteren we ook wel zonder hem.

17-05-2013 10:59

carina +0

graag of niet !!!!!!!!!!

17-05-2013 10:00

123Jood +0

Ik hoop echt op dit scenario.
Als Chris en Siem gaan, hoop ik dat Klaassen (voor de plek van Siem) en Serero (voor de plek van Chris) een kans krijgen. Verder heb je nog Andersen om eventueel met beiden te concurreren en ik zie eigenlijk niet in waarom Schöne niet een plek naar voren kan opschuiven. Met Poulsen, Blind, Boccara en Sporkslede hebben we genoeg mensen voor de punt naar achter.
Als we 30/35 miljoen vangen voor Chris + Siem, dan zetten we dat geld lekker op de bank om zo snel mogelijk van de beurs af te gaan. Dat hoeft niet zo heel veel te kosten want groot aandeelhouders als Delta Lloyd waren liever gister al van hun aandelen Ajax af geweest, gezien het feit dat de koers al sinds de beursgang stabiel is (ergo, nog minder rendement dan een spaarrekening = inflatie gecorrigeerd een negatief rendement).

17-05-2013 09:42

Mark10 +1073

Probleem is niet dat clubs niet aan spelers mogen verdienen.
Maar dat kleinere clubs aan grotere clubs binnen NL de absolute hoofdprijs vragen.
Met de gedachte we moeten concurrerende clubs niet beter maken.

17-05-2013 09:31

AfcaOss +0

Door Bonnie Blauw, vrijdag 17 mei 2013 08:40"We willen duidelijkheid uitstralen naar de mensen toe" Dan moet je je doelstellingen ook bijstellen : Als je niet eens spelers van 6 of 7 miljoen kan of wil kopen . Kun je je beter richten op 1 X in de 5 jaar kampioen worden, de groepsfase van de El halen en de derde plaats in de CL als het hoogste zien. Ambities als de CL winnen, structuureel in de CL deelnemen en de tweede ronde halen zijn dan totaal niet realistisch.

En hier zit het probleem vd nl competitie. Als we zelf al denken dat we niet goed genoeg zijn hoe wil je het danooit halen. Mentaljteit daar begint het mee. Als ik denk dat ik nooit van van gerwen kan winnen met darten zal ik nooit winnen. Maaf als ik uitstraal dak nie bang ben denk v gerwen nog wel ff na.

17-05-2013 09:29

Matts +2154

Maher komt wel hoor, als Eriksen of De Jong verkocht wordt. Denk dat dit meer een "hard to get"-trucje is om de prijs wat te drukken. Ik vrees wel dat het een soap gaat worden...

17-05-2013 08:59

timhee +0

ik hoop dat je gelijk hebt

17-05-2013 09:16

Myosotis78 +6

Overmars zegt dit om verschillende redenen, nu PSV keihard zegt af te haken en Ajax zegt dit ook dan denkt AZ dat er geen interesse is en zal zijn marktwaarde dalen. Daarnaast is het beleid van Ajax heel duidelijk! Jeugd eerst! Ik hoor namelijk NIEMAND meer over Narshing, moest die ook niet komen????

17-05-2013 08:57

vincent_DV +107

als Narsingh fit was gebleven, had jij anders gepraat, Wij hebben maar een echte goede buitenspeler, Fischer, en noem maar iemand van boven de 16 bij Ajax uit de jeugd die wel goed genoeg is of zal worden als buitenspeler

17-05-2013 10:04

3*stars*3 +23698

Ja ik ben niet vergeten dat Ajax niet 5ton extra wou leggen voor Narsingh en dat (die slang) Brands zei;'we kijken OOK verder'.
Paar dagen later tekende die Narsingh een contract in die lampcity....

P$V zegt nu geen geld te hebben maar met die slangen weet je het nooit.
Ik weet niet hoe maar die gaan Maher halen, desnoods betrekken ze hun toptalent Depay in die deal.

Jeugd moet zeker eerst kans krijgen maar Maher heeft het al laten zien in Eredivisie , EL en Oranje, dat hij niveau aan kan.

Kan mij nog herinneren dat we tijdens JC schaal bij vlagen werden weggespeeld.
Spelers als Theo gingen voor de camera roepen dat er nog wat bij moet komen en toen hadden ze toch maar Moisander gehaald, anders zouden ze het gewoon oplossen met jeugd.

Toch goed dat we hadden verloren van die boeren want anders zouden we alleen vast blijven houden aan jeugd..

17-05-2013 11:31

gurry87 +0

Ben het eens met het eerst de eigen jongens een kans te geven, dat gaat allemaal prima in de eredivisie. Maar als we europees ook iets willen gaan betekenen is een kwaliteitsinjectie van buitenaf denk onvermijdelijk. En Maher is ook gewoon een exceptioneel talent waar ik van overtuigd ben dat hij zijn geld zeker gaan terugverdienen.

17-05-2013 08:56

Echte Ajacied! +0

Ze gaan hem wel kopen! Dit is een spel van ajax! Om de prijs te verlagen! Ze laten zo'n speler echt niet gaan dit is de kans!
Want met Klaassen, Andersen en Serero kun je zeker geen Champions league spelen! Maher kan dit zeker aan en ajax wilt toch een keer overwinten dus moeten ze wel omdat ze weten dat ze niet goede spelers genoeg hebben! En als Eriksen en de jong weggaan gaat er zo veel kwaliteit weg ! Niet aleen voor Champions league maar ook voor de competitie!

17-05-2013 08:53

MankeNelis +7

Marc is heel slim bezig. Hij weet donders goed dat Ajax de enige binnen de eredivisie is, die Maher kan betalen. Dan ga je niet al je kruit verschieten.

17-05-2013 08:51

bazza25 +1

de transfer geile supporters beginnen weer eens te reageren..
Ik denk dat we na afgelopen jaar wel wat vertrouwen mogen hebben is onze directeur voetbalzaken

mensen praten hier of investeren in spelers van 6 a 7 miljoen, enig idee hoe groot het afbraak risico is??
noem maar is spelers op van de afgelopen 8 jaar die veel gekost hebben en winst hebben opgeleverd (op suarez en huntelaar na )?
ik vind prima zo! er komt heus wel wat bij maar niet voor de hoofdprijs, heerlijk rot op met maher! beetje dus de 6 en de 10 betalen voor een talent van AZ !

17-05-2013 08:44

vincent_DV +107

ik heb geen vertrouwen in onze directeur voetbalzaken nee.
Qua transfers doet hij het wel redelijk, maar hoe kan het zijn dat we nu al twee jaar achter elkaar met aflopende contracten in de maag zitten zodat Ajax ze moet verkopen?
Kijk naar feyenoord, daar tekent iedereen bij nu omdat ze op tijd gaan onderhandelen.

Let maar op, volgend jaar is het voor Van Rhijn, Sigthorsson en Moisande verkopen of verlengen en dan heb ik het nog niet over spelers als Schone. Noem je dat goed werk leveren?

17-05-2013 10:01

bazza25 +1

Denk dat je dan een van de weinige bent ! Overmars levert geweldig werk en zorgt ervoor dat Ajax financieel dik in orde blijft met goedkope jonge spelers met potentie! Die contracten komen wel goed.. de jaarcontracten die er nu zijn, zijn er niet van deze selectie.. dus je hebt echt een plaat voor je kop als je denkt dat deze directie daar verantwoordelijk voor is (denk dat Fischer een voorbeeld is van deze directie)

17-05-2013 10:31

stefanpetterson +0

Helemaal mee eens. Overigens vind ik de 'goedkope' als je het over de waarde van een speler hebt niet de juiste term.
beter is het te spreken over de marktconforme waarde.
Of zoals Marc het noemt wat de speler werkelijk waard is.

17-05-2013 10:41

DeKlassieker +0

Wat een onzin zeg. In het verleden moest Ajax spelers verkopen om aan geld te komen. Tegenwoordig verkoopt Ajax spelers, omdat ze anders transfervrij de deur uitlopen. Een club heeft altijd te maken met aflopende contracten, maar wij zijn geen VVV Venlo waar een speler al blij is dat hij een contract kan tekenen. Jongens als Eriksen en Alderweireld kunnen gewoon naar een grotere competitie toe en als ze niet willen bijtekenen, dan moeten ze gewoon verkocht worden.

Dan kun je wel leuk de vergelijking trekken met Feyenoord, maar Clasie en de Vrij spelen nu in het Nederlands Elftal en de interesse voor die jongens bestaat uit Fiorentina, Everton en de Vrij stond even in de belangstelling van Liverpool. Die kunnen nu niet weg naar het buitenland en daarbij verdienen beide spelers een zeer laag salaris, waardoor de club ze nog kon opwaarderen. En weet je wat voor contract ze hebben ondertekend? Beide hebben hun contract met 1 jaar verlengt, waardoor de Vrij na het WK verkocht kan worden en Clasie desnoods nog twee jaar in Rotterdam kan blijven. Poeh poeh.

Bij Ajax liggen nagenoeg alle spelers nog vast tot 2015 of 2016. Alleen Eriksen, Alderweireld, Poulsen, Babel, Boerrigter en Sulejmani niet. Als van Rhijn, Moisander en Sigthorsson volgend jaar niet verlengen, dan gaat de club ze inderdaad verkopen. Je kunt moeilijk een pistool tegen hun hoofd zetten en zeggen dat ze moeten verlengen of je dit nu eerder of later doet maakt geen ene fuck uit. De speler bepaald uiteindelijk, maar Ajax geeft het goede voorbeeld om deze spelers dan maar gewoon te verkopen en anders krijgen andere spelers voorrang. Eriksen en Alderweireld snappen dat en de meeste supporters ook. Alleen jij lijkt dat niet te snappen.

Overmars heeft het ontzettend goed gedaan door tot nu toe geen enkele speler transfervrij te laten vertrekken, goede jonge spelers binnengehaald en Fischer heeft logischerwijs verlengt... Vooruit alleen Sulejmani loopt transfervrij de deur uit, maar dat wisten we drie jaar geleden ook al.

17-05-2013 10:51

vincent_DV +107

als je anderhalf jaar geleden aan Eriksen en Alderweireld had gevraagt om bij te tekenen hadden ze dat toen wel gedaan alleen ik bedoel alleen dat ze te laat beginnen met proberen te verlengen, tuurlijk snap ik wel dat je ze nu niet meer tegen kan houden.

Alderweireld zei onlangs dat hij heeft in moeten leveren bij zijn contract en dat hij een van de laagste salarissen had gekregen, kan je dat dan niet meer opwaarderen nee? dus dat argument van je slaat nergens op.

en vorig jaar heeft van Rhijn zijn contract verlengt, waarom niet tot 2016 of 2017? Dat kost iets meer tekengeld en salaris maar dan krijg je wel meer terug, want of je verkocht wordt met 1-jarig contract of een 2-jarig contract maakt veel verschil uit.

En da ene jaar maakt wel net het verschil uit, daardoor kunnen ze een extra jaar bij je spelen omdat ze dan niet transfervrij weggaan.

17-05-2013 11:19

DeKlassieker +0

Slaat ook weer nergens op. Eriksen en Ajax hebben het in 2011 en 2012 ook al over contract verlenging gehad en zoals jij het stelt zit het helaas niet in elkaar. Het is niet zo dat als Ajax vraagt of ze willen bijtekenen dat ze dit dan met alle vreugde doen. Het zijn allemaal profs die heel goed hun loopbaan uitstippelen. Als je dan nog twee of drie jaar onder contract staat, dan ga je niet je contract verlengen. Mocht er een club komen waar je dan naartoe wilt gaan, dan kan de club zeggen ''jij staat nog drie jaar onder contract je gaat nergens heen''. Dat willen spelers niet en dus tekenen ze massaal 3 of 4 jarige contracten, zodat ze altijd relatief snel weg kunnen gaan als zij dat willen, want nogmaals de SPELER BEPAALD.

Wat jij zegt over Alderweireld klopt overigens ook voor geen reet. Alderweireld heeft op dit moment één van de beste contracten bij Ajax, maar in de tijd dat hij bijtekende verdiende jongens als El Hamdaoui, Cvitanich en Aissati veel meer dan hem. Ajax heeft het geld om Alderweireld een verbeterd contract aan te bieden, maar de speler geeft zelf aan dat hij naar het buitenland kijkt. Prima niets mis mee.

Van Rhijn kun je ook niet dwingen om een 5 jarig contract te tekenen en vaak gaat dat allemaal niet over geld, maar over de duur van het contract zoals ik al uitlegde. Ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen, maar de speler is uiteindelijk verantwoordelijk voor het contract dat wordt getekend of niet.

17-05-2013 11:38

vincent_DV +107

kijk naar de topclubs uit België, Portugal, Zwitserland. Die kunnen dat wel, dus waarom wij niet? FC Basel staat daardoor wel in de halve finale EL, Benfica in de finale, Allemaal omdat hun wel kunnen bouwen aan een elftal omdat ze niet hoeven verkopen.

En je kan toch afspraken maken, zet desnoods in een contract dat bijvoorbeeld Eriksen voor tussen de 20 en 25 miljoen weg kan, want nu brengt hij veel minder op.

Maar waarom laat je jongens van 18 contracten voor drie jaar tekenen(Simon, Meleg etc.), pas na een jaar staan ze misschien in het eerste, nou dan hebben ze nog maar twee jaar en na een seizoen in de basis vertrekken ze relatief goedkoop naar het buitenland omdat ze nog maar een jaar hadden.

17-05-2013 11:50

JohnDylan +23127

Topclubs in Portugal kunnen het wel doordat vaak (Labyad, John en Falcao zijn maar een paar voorbeelden) een groot deel van de transferrechten van hun spelers door een investeringsmaatschappij in handen worden genomen. De investeringsmaatschappij betaald een deel van het salaris waardoor de Portugese clubs een hoger salaris kunnen bieden. Dit soort regelingen wil de UEFA binnenkort aan gaan pakken en dan bestaat het risico dat de Portugese competitie snel naar het niveau van de Deense af zal zakken.

Belgische topclubs kunnen het doordat sporters daar minder belasting over hun salaris betalen maar dat wordt nu veranderd waardoor bijvoorbeeld Anderlecht nu al hun dure spelers moet afstoten.

FC Basel heeft mazzel met een goede lichting maar zal over een paar jaar weer totaal verdwenen zijn.

Het is onverstandig talenten van 18 direct langdurige contract aan te bieden. Als ze niet doorbreken zit je jaren aan ze vast. Als een speler op zijn 18de een 3 jarig contract ondertekend kan Ajax dan normaliter verlengen zodra ze doorgebroken zijn.

17-05-2013 11:58

vincent_DV +107

Nou dan heb ik dat eerste fout.

waarom onverstandig? spelers van Ajax liggen goed in de markt en vooral talenten dus je bent ze zo kwijt. Noem maar een TALENT aan wie Ajax vast heeft gezeten? Maar denk je nou echt dat als een speler doorgebroken is, hij bijtekent? dan ruikt hij roem en geld en is die zo weg.

17-05-2013 12:02

JohnDylan +23127

Fischer tekende toch laatst nog bij terwijl hij zijn doorbraak had gemaakt? Eriksen heeft ook zijn contract verlengt nadat hij door was gebroken en hetzelfde geld voor Vertonghen en Alderweireld om het maar bij buitenlandse spelers te houden.

17-05-2013 12:06

DeKlassieker +0

Koppers, Donald, Jozefzoon, Bonevacia, Rodney Sneijder, Castillion, Bodul, van der Heijden ect ect. Niet dat het zo heel erg is dat deze jongens bij Ajax onder contract stonden, maar als ze allemaal een vijfjarig contract hadden getekend, dan had Ajax een groot probleem.

Draai het eens om. Welk talent is er bij Ajax doorgebroken op jonge leeftijd en is binnen één of twee seizoenen gelijk vertrokken naar het buitenland?

17-05-2013 12:17

elpresidente +2

Seedorf !

Heb ik wat gewonnen ? ;)


Ontopic : Ik had dit al een beetje verwacht trouwens. Ik zie Overmars en het nieuwe beleid echt niet zomaar tegen de 10miljoen uitgeven aan een talent

17-05-2013 12:23

DeKlassieker +0

Je toont tenminste aan dat het nergens voor nodig is om als een trillend rietje achter je PC te zitten, omdat je bang bent dat ieder doorgebroken talentje bij Ajax vroeg vertrekt ;)

En verder gaan we inderdaad gewoon zien wat er gaat gebeuren.

17-05-2013 12:38

DeKlassieker +0

Ik wordt er nu al moe van als ik heel eerlijk ben.

1: Welke topclubs uit België? Over welke spelers heb je het dan? Geef mij eens wat voorbeelden.

2: Benfica kun je vergelijken met FC Porto en voor het gemak met PSV. Kopen allemaal jonge buitenlanders en soms zit daar iets tussen die ze dan doorverkopen voor veel geld. Soms gaat dat goed en over meer jaren stelt het allemaal geen reet voor. Ook Benfica kent weinig successen. Nu ze het kampioenschap helaas hebben misgelopen staat de teller op 3 kampioenschappen in 20 jaar tijd. Niet meer dan terecht dat ze in de finale van de Europa League stonden, maar dat was zoals zoveel clubs een incident, want het was alweer 20 jaar geleden.

3: FC Basel... Leuk dat je juist die club noemt. Wist je dat deze club met veel zelfopgeleide spelers speelt en al jaren hun beste spelers verkoopt? Dat denk ik niet. Overigens is ook hun Europees ''succes'' een incident, maar het is een beetje een Ajax in het klein.

4: Dus jij vind dat FC Basel en Benfica wel kunnen bouwen omdat ze niet hoeven te verkopen. Dat heb jij er totaal geen enkel verstand van.

5: Afspraken maken kun je altijd doen. Vertonghen had bijvoorbeeld oom een gelimiteerde transfersom, maar Nederlandse club doen dit niet vaak en sterker nog nagenoeg geen enkele Europese club doet dit structueel. En als je dit soort afspraken wilt maken, dan is de speler alsnog uiteindelijk de persoon die bepaald. Leuk he?

6: Meleg en onze nieuwe Moses tekenen deze contracten, omdat de club en speler tot overeenstemming zijn gekomen. Je doet nu net alsof ze dan al gelijk weggaan zodra ze misschien ooit in de basis spelen. Die mogelijkheid is er, maar het verleden laat meermaals weten dat zodra je debuteert in het eerste elftal en je staande kunt houden, dat er dan gelijk een sterk verbeterd contract klaar ligt. Ajax zit zelf daar in tegen ook niet te wachten om vijf jarige contacten , want anders moeten we ze weer allemaal gaan verhuren als ze het niet redden. En dit is was er de laatste 10 jaar wel is gebeurt. Spelers werden vaker verhuurd doordat ze het niet redden, dan dat ze elders ervaring op moesten doen,

7: Nog meer onzin of stop je nou eindelijk met zo paniekerig te doen en laat je een keer weten dat je begrijpt dat de spelers altijd nog zelfs bepalen en dat het niet de schuld van de club hoeft te zijn als speler X niet bij wil tekenen? Realiseer je gelijk even dat Ajax niet behoort tot die vijf grote Europese clubs die spelers zoveel kunnen bieden, dat ze nergens anders meer heen hoeven en dat ze ook niet hogerop kunnen gaan.

17-05-2013 12:09

timhee +0

je steekt er te veelt tijd in....

17-05-2013 12:43

Jajijdaar +1

Fc Porto en Benfica zijn voorbeelden voor iedere voetbal club in de hele wereld en die kan je echt niet met Psv vergelijken!

Kijk hier maar even de transfers van Porto de afgelopen jaren:


Ricardo Carvalho: Cost: £0 Sold: £25.5m
Paulo Ferreira: Cost: £0 Sold: £13.2m
Deco: Cost: £100,000 Sold: £17.25m
Maniche: Cost: £100,000 Sold: £12.5m
Pepe: Cost: £750,000 Sold: £23.7m
Anderson: Cost: £5.5 Sold: £23.5m
Ricardo Quaresma: Cost: £750,000 Sold: £14.75m
Jose Bosingwa: Cost: £500,000 Sold: £16m
Lisandro Lopez: Cost: £2m Sold: £19m
Lucho Gonzalez : Cost: £5m Sold: £14m
Aly Cissokho: Cost: £235,000 Sold: £12m
Raul Meireles: Cost: £0 Sold: £11.5m
Bruno Alves : Cost: £0 Sold: £18m
Radamel Falcao: Cost: £4m Sold: £31.5m
Fredy Guarin: Cost: £1.5m Sold: £8.5m
Hulk: Cost: £15.5m Sold: £32m


Managers:

Jose Mourinho: Cost: £0 Compensation Package: £1.7m
André Villas-Boas: Cost: £0 Compensation Package: £13.3m


Tel je winst uit zo ik maar zeggen :-)
Ik help wel even mee:

If you take into account all of the profit made from these 15 players and 2 managers you have a total of £253,315,000! And that is why FC Porto are the transfer kings!


Bron:
http://www. strikerstackle. com/porto-fc-transfer-kings/
---------------

17-05-2013 12:51

AllesKomtGoed +0

Tel uit je winst:

Porto in 2011/12 (vóór de verkoop van Hulk):
- Oorspronkelijk aandelenvermogen: 75 miljoen
- Eigen vermogen 2012: 12 miljoen negatief
- Obligatieschuld: 28 miljoen
- Bankschuld: 70 miljoen
- Jaarresultaat inclusief 29 miljoen aan transferinkomsten: 36 miljoen negatief.

Per saldo hebben de transfers Porto financieel niets opgeleverd. Daar tegenover staan sportief wel uitstekende resultaten. Zeker als je ziet dat de omzet van Porto (70m) kleiner is als die van Ajax (100m).

We kunnen zeker wat van clubs als Porto leren, maar financieel is het niet zo'n sprookje zoals de transfers doen voorkomen.

17-05-2013 13:27

stefanpetterson +0

Zelfs over een langere periode bekeken zijn de cijfers van porto niet zo gunstig. Tegenover die 253 miljoen, komt ajax op 115 miljoen, en daar
zit de misser Sulejmani ook in. Verder heb je het bij Porto over lange
contracten en dito salarissen, dus onder de streep komt ajax er
positiever uit omdat het verstandige financiele beleid nog niet zolang geldt.

17-05-2013 13:36

eros +4840

Daarnaast zit het stadion van porto gemiddeld (60% van 50.000 = 30000) minder vol als de arena (95% van 53000 = 50350) dus zouden we naast transfer inkomsten uit stadion inkomsten ook veel meer vangen.

Als we de lijn van Cruijff doorzetten zie ik ons binnen enkele jaren beter worden als Benfica en Porto.

17-05-2013 13:51

Jajijdaar +1

253 miljoen pond, alleen maar aan transfers. Dat is 300 miljoen euro. Dan komt er ook nog eens geld bij van sponsors etc. Dus ik betwijfel over jouw gelijkheid.

17-05-2013 14:21

DeKlassieker +0

Allemaal leuk en aardig, maar weet je ook dat FC Porto al jarenlang operationeel verlies draait en dit goed moet maken met het verkopen van spelers? Spelers die vaak met behulp van derden zijn aangetrokken, waardoor inkomsten verdeeld worden. Niet allemaal hoor, want FC Porto heeft ook een redelijke jeugdopleiding en ze kopen ook vaak spelers weg bij andere clubs op jonge leeftijd.

FC Porto leeft van transfers en doen dat inderdaad als één van de beste, maar ga nu niet zeggen dat zij als voorbeeld dienen voor alle clubs. Dat is ook de vergelijking die ik maak met PSV, want ook die leefde van de transfers. Ajax overigens ook, maar dat is inmiddels verleden tijd. Ook FC Porto komt in de problemen als ze geen spelers verkopen en geen CL spelen. Al jarenlang is het salarishuis een groot probleem. Ze blijven wel binnen de 70% norm, maar dat wordt alleen gehaald doordat ze spelers verkopen. Hoe dan ook is dat lijstje natuurlijk wel indrukwekkend.

17-05-2013 13:34

JohnDylan +23127

Het is een beetje vreemd om het over twee jaar van problemen met aflopende contracten te hebben terwijl Overmars pas net een jaar bij Ajax actief is. Is Overmars soms verantwoordelijk voor wat er voor zijn tijd bij Ajax is gebeurd?

Overmars kan er weinig aan doen dat Alderweireld en Eriksen hun contract niet willen verlengen. Hij heeft beide voor de winterstop een nieuw contract aangeboden maar kan ze moeilijk dwingen daar mee akkoord te gaan.

Dat ze bij Feyenoord nieuwe contracten tekenen komt vooral doordat ze in beeld willen blijven voor het WK. De Vrij heeft net als Alderweireld en Eriksen een aflopend contract maar is drie jaar jonger dan Alderweireld en een stuk minder talentvol dan Eriksen.

Overmars moet zich eerst even richten op de transfers en zodra de selectie rond is kan hij zich richten op het verlengen van de contracten van spelers die nu nog tot medio 2015 en 2016 vastliggen.

Ik zou trouwens niet gek opkijken als Moisander geen nieuw contract aangeboden krijgt omdat Denswil na het komende seizoen toch zijn basisplaats over zal nemen.

Het zelfde geld voor Schöne aangezien er met Andersen en Meleg talent op doorbreken staat die zijn rol kunnen overnemen.

17-05-2013 11:01

vincent_DV +107

ik heb het toch meer over nu, want nu gebeurt hetzelfde, kijk maar naar de contracten van de selectie, spelers als van Rhijn, Moisander en Sigthorsson hebben nog maar een contract voor twee jaar. Waarom bedachten ze zich niet in januari dat het wel handig is om te gaan onderhandelen met die spelers? dat wil ik alleen zeggen, Ze leren niet van de fouten die er zijn gemaakt, ook al waren die fouten niet van hunzelf.

17-05-2013 11:21

sjaakthenler +0

Bij Feyenoord kunnen ze verlengen omdat er amper concrete interesse is en het WK eraan komt. Die willen hun plek niet verliezen.

17-05-2013 11:01

Sterretje73 +5294

Ik snap niet zo dat je dit vind. Heb je de laatste jaren je ogen dichtgehad ? Voor langere contracten heb je 2 partijen nodig en bovendien moet Overmars ook nog geboeg contractuele zaken oplossen die er al lagen door het vorige "management"
3x kampioen, elk jaar beter positiespel etc. etc. Probeer eens de grote lijnen te zien dan zul je wellicht ook inzien dat de toekomst ons letterlijk weer toelacht =-)

17-05-2013 11:03

vincent_DV +107

Ze zijn drie keer kampioen geworden met spelers die zijn gehaald of opgeleid in het oude beleid, in ieder geval de meeste. En ik vind dit beleid wel goed, maar ik vind dat alle credits naar De Boer moeten gaan. Overmars heeft nog geen een ding echt super gedaan, geen transfers, contracten, de Boer heeft nog niet verlengd, dus daarom heb ik er nog geen vertrouwen in.

Hij heeft wel goede dingen gedaan door al die talenten te kopen alleen daarvan is nog niets zeker of ze het redden.

En je kan het wel steeds hebben over dat ze kampioen zijn geworden, drie keer achter elkaar, maar dat was zonder Overmars ook gelukt, dat weet ik zeker.

17-05-2013 11:33

bazza25 +1

ja maar Overmars doet 1 ding heel goed en dat is zorgen voor rust en duidelijkheid binnen ajax.

Het is gewoon een duidelijk beleid, we gaan de clubkas van andere eredivisie clubs niet meer spekken met het risico dat een speler de druk niet aankan

jongens als maher moeten het ook nog laten zien op dit niveau
Jong voor weinig inkopen, zelf opleiden.. Zoals een Andersen die jongen is een briljantje die helemaal het ajax spelletje snapt straks en waar we veel plezier aan gaan beleven..

17-05-2013 11:44

vincent_DV +107

Je weet niet eens waar ik het over had. Ik had het over de duur van de spelerscontracten? En dat hij wanneer er een aankoop nodig was, nooit een superspeler heeft gehaald.

Dat hij al die talenten haalt vind ik daarintegen wel goed, maar dat heb ik ook gezegd.

en ik vind het nogsteeds opvallend dat hij steeds maar eenjarige contracten wil tekenen, en bij dit 4-jarig contract kan hij er elk jaar onderuit, ik denk dat meneer Overmars aan het wachten is totdat er bij Arsenal een plekje voor hem vrijkomt.

17-05-2013 11:53

Sterretje73 +5294

Nou begin je echt te raaskallen. Ik ken Marc redelijk goed omdat we in hetzelfde dorp wonen. Het is een zeer krachtdadig persoon met een gigantisch bedrijf onder z'n kont. Hij heeft een paar schoolgaande kinderen en is verliefd op Epe zijn leventje hier. Zijn vrouw wil ook absoluut niet meer weg voorzover ik dat kan aanzien. Ik weet niet wat je tegen hem hebt maar je moet geen dingen gaan roepen waar je niets vanaf weet. Je begint steeds meer te luchtfietsen...

17-05-2013 12:10

bazza25 +1

ik denk dat jij iets persoonlijks tegen Overmars hebt. Denk je echt dat Overmars het alleen verzint die contracten. Dat is het beleid dat is uitgestippeld... Er is sprake van een technisch hart en niet Overmars alleen. En wat is er mis met Overmars zijn 1 jarige contracten, wees blij dat we niet een type van Geel hebben die een meerjarig contract tekent op vervolgens met een afkoopsom weg te moeten als het niet meer loopt

17-05-2013 12:33

AjaciedNB +134

Hoop dat ze wel in hun overweging meenemen dat Maher wel 2-3 jaar elke wedstrijd gespeeld heeft in de eredivisie. Maher gaf na de bekerfinale ook aan dat hij meer als leider gezien wil worden dan als talent.
En bij AZ is hij ook de leider van het middenveld. Al is het niveau van AZ wat minder als die van Ajax over het algemeen.
Met het oog op europees voetbal volgend seizoen moet je je afvragen of spelers als Andersen en Klaassen daar al klaar voor zijn met zo weinig wedstrijden nog gespeeld in Ajax 1.
Als Eriksen en eventueel de Jong weggaan lever je zoveel kwaliteit in.
AZ weet dat clubs geen 10 miljoen gaan lappen voor hem, maar wel dat Maher niet meer te houden is.

17-05-2013 08:36

l0l +4

Het is leuk dat selectieve gescout. Maar je wilt toch aanhaken met de top. Maher is sowieso veel beter als Klaassen en die Deen. Maar je kan toch niet elke keer met een nieuwe Sana komen. Maher is de ideale opvolger van eriksen.

17-05-2013 08:32

Echte Ajacied! +0

Goed gezegd! Ze moeten echt Maher kopen die is top!

17-05-2013 08:35

stefanpetterson +0

Maher heeft zich alleen laten zien in de nederlandse competitie/beker.
Er is dus geen garantie dat hij bij onze club, als hij er moet staan,
ook werkelijk op niveau kan presteren. Bovendien valt er bij deze speler door zijn hoge transfersom weinig meer te verdienen bij eventuele doorverkoop. Het risico met spelers als Maher, zie het fiiasco Sulejmani,
is eenvoudigweg te groot. Ik vind ook dat je naar de potentie van onze spelers moet kijken. Andersen, Fischer en Klaasen hebben in ieder geval fysiek een streepje voor op Maher, en ze weten wat het is om bij Ajax te
voetballen!

17-05-2013 08:45

bazza25 +1

eindelijk een verstandige reactie maar dat is ook logisch gezien je profielfoto , die kwam ook niet voor 10 miljoen en kijk wat daarvan is geworden..

17-05-2013 08:50

stefanpetterson +0

de manier waarop hier gereageerd wordt op een uitspraak van Marc Overmars, versterkt het effect dat hij beoogt. Marc is niet achterlijk, hij weet dat elke keer dat hij POSITIEF over de komst van spelers praat, de prijskaartjes worden veranderd.Maher komt wel, maar dan voor het juiste bedrag. Komt hij niet,dan zitten we niet zonder, alternatieven genoeg!

17-05-2013 09:39

Rbrt92 +0

Indd slim spelletje dat Marc speelt! Zeker aangezien Maher per se naar Ajax of PSV wilt! Dat zijn ook meteen de enige twee clubs die hem kunnen betalen.. AZ moet hem hoe dan ook verkopen, want die afspraak hebben ze met Maher gemaakt! Door dit soort uitspraken van Marc (& omdat psv heeft aangegeven op dit moment geen geld te hebben) daalt de vraagprijs van Maher alleen maar! Ik ben er voor 90% zeker van dat hij komt, dus ik maak me ook totaal geen zorgen over dit soort uitspraken:)

17-05-2013 10:02

l0l +4

Klaassen tijdenlang geblesseerd. De kans dat hij dit seizoen basisspeler wordt is klein. De kans dat Andersen basis speler wordt is klein. Weet niet hoor, ze hebben potentie maar niet waar we heen willen. Misschien komt dat later wel maar zie ze nu niet de posities van Siem en Eriksen invullen.

17-05-2013 08:52

bazza25 +1

je bedoelt niet waar jij heen wilt. weet überhaupt hoe groot de potentie is van Andersen ? De kans dat die basisspeler wordt is groot bedoel je! man dat is een ruwe diamant! Maher heeft net zoveel kans van slagen op hoog niveau als Andersen

17-05-2013 08:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.