NB: ‘Fitz-Jim moet in de pikorde altijd boven Klaassen staan’

door Jesse ter Haar 358

NB: ‘Fitz-Jim moet in de pikorde altijd boven Klaassen staan’

door Jesse ter Haar 358

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax begint het jaar 2025 met een plichtmatige zege op hekkensluiter RKC Waalwijk. Ditmaal met redacteur Timo Suur. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: de eerste wedstrijd na de winterstop heeft wederom bewezen dat er nog voetballend vermogen en creativiteit mist bij Ajax.

'Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het is voor mij duidelijk dat er creativiteit toegevoegd moet worden aan de selectie. Vooral na de wissels in de tweede helft was er niets meer van de creativiteit over. Ik ben van mening dat Fitz-Jim altijd boven Klaassen moet staan in de pikorde wegens zijn voetballende vermogen en aan de rechterflank biedt Traoré momenteel veel meer creativiteit dan Berghuis. Dit was duidelijk te zien in de wedstrijd tegen RKC Waalwijk.'

Geloof jij dat het gebrek aan overtuiging op de helft van de tegenstander te maken heeft met kwaliteit binnen de selectie of het plan en de mentaliteit van de technische staf?

'Het is duidelijk dat Ajax in de breedte sowieso een gebrek aan kwaliteit heeft. In de tweede helft was bijvoorbeeld te zien dat Ajax afscheid moet proberen te nemen van Berghuis, Akpom en Van den Boomen, want in mijn ogen verdienen zij te veel voor hetgeen ze toevoegen op het veld. Het veldspel van Ajax moet beter en daar is weinig vooruitgang in te zien. Ik vind het lastig om te zeggen of dit met het plan van de technische staf te maken heeft, maar ik vind wel dat Farioli momenteel het maximale uit de selectie haalt.'

Wie is jouw Man of the Match?

'Voor mij was Kenneth Taylor opnieuw de beste speler aan Ajax’ zijde en dat is niet voor het eerst dit seizoen. Zowel verdedigend als aanvallend maakt Taylor veel meters en hij beloonde zijn optreden met een treffer. Taylor zorgt voor diepgang in het spel van Ajax, maar ook was hij tegen RKC Waalwijk meermaals betrokken in de opbouw en vertolkte hiermee een belangrijke rol op het veld. Naast Taylor vond ik ook Godts erg bedrijvig. Hij oogde een stuk fitter dan de laatste weken voor de winterstop. Wellicht dat dat met zijn blessure te maken had.'

Tekst gaat verder onder de foto.

NB: ‘Fitz-Jim moet in de pikorde altijd boven Klaassen staan’
Kenneth Taylor was tegen RKC Waalwijk goed voor een doelpunt en ging in de 57ste minuut naar de kant.

Daniele Rugani stond opnieuw in de basis bij afwezigheid van Josip Sutalo. Hoe deed hij het en wat is jouw gedachte bij de afwezigheid van Sutalo?

'Rugani komt op mij over als een hele betrouwbare verdediger. Je ziet hem nooit gekke dingen doen aan de bal en dit zorgt er tegelijkertijd voor dat hij amper fouten maakt. Daarnaast is de kopkracht van Rugani erg belangrijk bij zowel offensieve als defensieve standaardsituaties. Toch hoop ik Sutalo snel terug in de basis te zien, want hij maakte een hele goede indruk op mij in de eerste seizoenshelft. Met Rugani heeft Ajax wel een hele betrouwbare verdediger achter de hand. Dat is duidelijk.'

Brian Brobbey was in de eerste wedstrijd na de winterstop weer de spits van Ajax. Wat voor indruk maakte hij op je?

'Brobbey was erg belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax tegen RKC Waalwijk. Bij elke snelle combinatie was Brobbey betrokken, maar opnieuw miste hij een grote kans. Al vroeg in de wedstrijd had hij de 2-0 tegen de touwen moeten koppen, maar opnieuw was het niet raak. Op die gemiste kans na, maakte Brobbey een goede indruk in zijn rol als aanspeelpunt.'

Steven Berghuis kreeg op rechtsbuiten de voorkeur boven Bertrand Traoré en bleef de hele wedstrijd binnen de lijnen. Hoe stemde zijn optreden jou?

'Opnieuw maakte Berghuis een hele matige indruk op mij. Hij wist weliswaar de penalty vroeg in de wedstrijd te benutten, maar voor de rest heeft hij amper iets goeds gedaan aan de bal. Er kwam geen enkele dreiging vanaf de rechterkant. Het verschil tussen de tandem Taylor/Godts en Berghuis/Klaassen was aanzienlijk. Op dit moment laat Berghuis niets zien waarom je een verlenging van zijn contract zou moeten overwegen.'

Owen Wijndal viel na rust in bij Ajax. Zie jij hem als volwaardig selectielid en wat hoop je dat er – mits zijn blessure meevalt - tijdens de transferperiode met hem gebeurt?

'Wijndal is een prima back-up voor achter Hato op de linksbackpositie, maar hij verdient momenteel te veel voor zijn status in de selectie. Het is voor Ajax, in het kader van de bezuinigingen, te hopen dat de blessure meevalt, waardoor een verhuurperiode – mits het salaris gedekt worden door de hurende club – of een definitieve transfer nog een mogelijkheid is deze winter.'

Tot slot: wat doet het gebrek aan dominantie van Ajax tegen RKC Waalwijk met jouw vertrouwen richting het bekerduel met AZ?

'Het verval bij Ajax was erg groot na de wissels in de tweede helft en met het vorige optreden in Alkmaar in het achterhoofd is er weinig reden om optimistisch te zijn richting dinsdag. Voor mijn gevoel weet Ajax amper wat winnen is op bezoek bij AZ, maar ik laat me graag verrassen. Het voordeel richting het bekerduel met AZ is dat er weinig met krachten is gesmeten tegen RKC Waalwijk.'

Jesse ter Haar (X: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort'
#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’
#slaaja: ‘Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'
#ajagro: 'Brobbey is ook zonder goals belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax'
#heraja: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'
#qaraja: 'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'
#ajawil: 'Tegen Feyenoord en PSV wil je als Ajax wél met een zo sterk mogelijk team starten'
#feyaja: 'Farioli is veel meer dan een simpele Italiaanse trainer'
#ajapsv: 'Het zou gek zijn als Ajax geen rol gaat spelen in de titelrace'
#ajamac: 'De 2-0 van Taylor toont aan dat Ajax het geweldig kan doen tegen teams met een laag blok'
#tweaja: 'Henderson kreeg het tempo er niet in tegen FC Twente'
#ajapec: 'Ajax' kinderziektes van vorig seizoen komen af en toe nog aan de oppervlakte'
#rsoaja: 'De diepgang en het loopvermogen van Taylor en Klaassen werden gemist'
#necaja: 'NEC heeft tegen Ajax vanaf de eerste tot de laatste minuut de dienst uitgemaakt'
#ajautr: 'Het is voor Ajax te hopen dat Godts tegen AZ weer wedstrijdfit is'
#azaja: 'Berghuis voegt op rechtsbuiten niks toe aan het spel van Ajax'
#ajalaz: 'Aan de bal is Baas de laatste tijd behoorlijk slordig'
#ajaalm: 'Je ziet dat Taylor Farioli's vertrouwen graag wil uitbetalen'
#ajatel: ‘Veelzeggend dat Ajax via een kopbal uit een corner op 1-0 moet komen’
#spaaja: 'Taylor is voor mij de belichaming van Ajax in 2024'

Lees meer over:
Plaats reactie

NoPants +7489

Er is heel veel kritiek hier op het spel, en dat snap ik wel. Dit is niet des ajax en er worden gewoon onlogische keuzes gemaakt qua wissels. Maar ik mis wel een stukje begrip bij velen.

Zouden jullie liever 2e worden met dit spel, wetende dat we ons dan kunnen versterken in de zomer en CL gaan spelen. Of zouden jullie liever 4e worden met mooier voetbal, maar dan dus geen significante versterkingen in de zomer en weer eerst moeten verkopen etc?

Ik weet het, we zijn ook met dit spel niet zeker van een 2e plaats. Maar denk je dat we de spelers hebben om sprankelend voetbal te combineren met veel punten? Ik denk zelf van niet. En blijkbaar denkt onze coach dat dit de beste manier is om veel punten te halen met deze selectie.

13-01-2025 12:30

Ajax34 +4025

Dan zal Fitz Jim dat moeten afdwingen.

13-01-2025 12:16

BokkieBokstra +11312

Wat een gekkigheid lees ik hier over Klaassen, belangrijke speler. Geen creativiteit?

13-01-2025 09:32

Keizer +30079

FJ moet altijd gekozen worden boven Klaassen. Ten eerste omdat FJ nooit lekker invalt (Traore heeft hetzelfde euvel) en ten tweede omdat er te weinig creatievelingen zijn die het gebrek aan creativiteit van Davy compenseren.

Klaassen is vooral nuttig als er goals nodig zijn.

Eigenlijk geldt dit hele verhaal ook voor Weghorst.

12-01-2025 23:22

TheSpecialOne +8904

Worden de artikelen op AS soms geschreven door AI?
Het is een samenraapsel van de populaire ''meningen'' die hier op AS worden gepost. De artikelen ontberen analytische diepgang. Stel je toch eens voor dat je echt moet werken voor je geld.
Signs of the times ben ik bang. Haha.

12-01-2025 23:08

Francesco +5560

Davy en Weghorst. Ik begrijp heel goed dat ze er nu zijn.
Ze brengen positiviteit, werklust, geven alles, helpen een coach een beter sfeer te creeren, teambuilding etc. Andere jongens die meer talent hebben profiteren van hun.

Maar at the end of the day, deze gasten horen niet in de basis. Maar als invallers kunnen ze wel iets brengen wat Ajax nu nodig heeft. Die 3 punten.

Resultaat is dit jaar belangrijker dan het spel. Dat is de realiteit. Maar ik zou nooit met hun starten.

Fitz en Brobbey zijn beide beter.

12-01-2025 21:46

ck69 +13100

Davy en Wout horen pinch hitters te zijn, maar Brobbey moet je ook zsm vervangen als eerste spits.

13-01-2025 07:56

Francesco +5560

Ck 69..
Daarom had ik graag Haller naar Ajax terug gezien.
Speelt 1 wedstrijd, valt in de kuip, voorassist en afgekeurde goal...
En vergeet niet - wat hij doet in een kleedkamer. Winnaar.

Verbaasd me totaal niet dat Utrecht daar wint in Rotterdam iets wat zelden voor komt.

13-01-2025 19:11

Jan60 +293

Davy en Wout zijn de topscoorders van dit Ajax. Doelpunten maken lijkt mij nogal belangrijk. Fitz en Brobbey zijn inderdaad voetballend iets beter, maar er moet toch ook gescoord worden. Daarom voor een trainer best een lastig dilemma. Als Brobbey er nu ok al 7 had inleggen in de competitie is het allemaal niet zo moeilijk. Maar hij heeft er nog maar 1 inleggen met veel meer minuten speeltijd. En ik zie ook niet zo gauw gebeuren dat hij aan de lopende band gaat scoren. Het zal daarom wel zo blijven gaan als dat het nu gaat. Op zich zijn de resultaten niet slecht en staan we er goed voor. Alleen is het door een gebrek aan creatieve kwaliteit erg wankel.

13-01-2025 15:48

GNBL +89956 moderator

Beide zijn niet basiswaardig. Ik mag toch hopen dat er een basiswaardige creatieve middenvelder bij komt, vooral omdat plek twee nu echt voor het grijpen ligt. Dat zou een verantwoord risico zijn.

Klaassen sowieso niet verlengen, en FJ zal het moeten laten zien tijdens invalbeurten, iets wat hij tot nu toe nog niet heeft gedaan.

12-01-2025 20:58

AINIESTA +44633

Klopt, hij heeft het al laten zien in de basis.

12-01-2025 21:41

GNBL +89956 moderator

Dat hij extreem wisselvallig is, ja, en dat is niet zo erg, want het is z'n 1e seizoen in Ajax 1, maar dat geroep om hem in de basis te krijgen is zo overdreven.

12-01-2025 21:53

AINIESTA +44633

Hij is vooral een matige invaller. In de basis speelt ie geregeld sterk. Vooral in Europa. Tegen Sociedad en Utrecht was ie matig in de basis.

Bij een gebrek aan voetballende middenvelders is het logisch dat je bij Fitz uitkomt als de rest bestaat uit halve aanvallers en van den Boomen. Naast Taylor natuurlijk.

12-01-2025 21:57

GNBL +89956 moderator

Dat hij een slechte invaller is, is natuurlijk een heel slecht argument om hem een basisplek te geven. Verder zijn zijn goede wedstrijden op één hand te tellen en zijn ze vaker matig. Dan kom je dus weer bij het verhaal dat het tot nu toe erg wisselvallig is en het best logisch is dat hij vaak op de bank begint. Want als invaller moet je aan je trainer laten zien dat je in de basis hoort.

12-01-2025 22:00

AINIESTA +44633

Het is geen argument. Hij heeft in de basis hele sterke wedstrijden gespeeld, tegen oa Besiktas, PSV en Maccabi. Op basis van die wedstrijden wil ik 'm in de basis zien. En ook omdat we anders Klaassen, Berghuis of van den Boomen in de basis zien. Het is ook bij een gebrek aan concurrentie natuurlijk.

Die goede wedstrijden zijn op 1 hand te tellen... Die jongen heeft in totaal nog geen 1000 minuten gespeeld.

Je ziet hem toch liever dan Klaassen, van den Boomen of Berghuis?

12-01-2025 22:04

Copier +172

Ik lees regelmatig wat de spelers verdienen. Hierboven ook weer. Kan iemand het lijstje met de salarissen van de Ajax spelers hier publiceren? Dan kan ik ten minste mede (be)oordelen of ik vind dat iemand teveel verdient.

12-01-2025 20:35

BakkalBijter +11634

ajax salarissen op google en je bent er vriend

12-01-2025 21:05

Francesco +5560

staat allemaal online google, salary ajax players

12-01-2025 21:43

Sampaoli +39201

Vrijwel elke middenvelder moet boven Klaassen staan in de pikorde. De purple patch is over, ongekend dat Farioli en enkele supporters de kop zo diep in het zand stoppen wat betreft ras-Ajacied Klaassen. Extreem beperkte goaltjesdief en na een verbazingwekkende eerste periode moeten we tot de conclusie komen dat hij niet goed genoeg is. Hoe Klaassen nu speelt kan een Hlynsson ook en dat is alles behalve een uitzonderlijk talent.

12-01-2025 20:25

Kreugerrand +769

Ik zou een Klaassen pas inbrengen als de stand door getrokken moet worden dan is hij erg bruikbaar .

Voor het begin speel ik met FJ Taylor en of Henderson of Mannsverk ( ligt aan de tegenstander) .

Voorin als Moro komt zal ik met Traore Brobbey Moro spelen .

Pinchhitter Weghorst en Godts als invaller zodat hij dat speelse kan behouden maar ook hier ligt het aan de tegenstander .

Moro Traore Godts kan prima tegen mindere

12-01-2025 19:31

Professor +11136

Het zou ook kunnen dat het plan en de mentaliteit van de staf is ingegeven met de matige selectie die ze tot de beschikking hebben.

Natuurlijk als je was begonnen met Traore en Fitz Jim ipv Klaassen en Berghuis dan was er in ieder geval wat meer voetballend vermogen geweest. (Al speelt Fitz Jim ook niet meer echt onbevangen).
Maar er zijn gewoon veel teveel zeer matige spelers En dat is het best te zien op het middenveld (zie topbijdrage) weinig creativiteit weinig spelers met explosiviteit, snelheid etc.
Natuurlijk is een zeer goede techniek heel belangrijk maar daarnaast moeten de spelers ook power, explosiviteit en slimheid hebben. Veel mensen leven nog met de romantische gedachte dat alleen techniek genoeg is maar echt om mee te kunnen met het huidige voetbal is alleen een goede techniek niet genoeg. En ik vind zelfs dat veel spelers van Ajax geen goede techniek hebben.

En Ajax moet ook af van het geloof dat ervaring alles is straks staan we met een 35+ elftal op het veld dat het niet meer kan/wil belopen en transfertechnisch geen cent waard is.

En nogmaals ik pleit niet voor lopers maar voor technische spelers die ook wat fysiek hebben.

12-01-2025 19:18

Sunny +9553

Met de spelopvatting van Farioli ga je echt geen beter voetbal zien. En Moro zal het in dit speltype lastig krijgen om zijn kwaliteiten te laten zien

12-01-2025 19:12

Henkjanklaas +20625

Klaassen mag dan de minder creatieve voetballer zijn dat FJ hij is wel altijd zeer ervaren en maakt doorgaans meer goals dan FJ. Het is een soort stille kracht maar zeer waardevol gebleken. fJ moet dat allemaal nog maar waarmaken. Is verdedigend en qua positionering de mindere van Davy en dat telt allemaal mee.

12-01-2025 18:46

AINIESTA +44633

Je meest aanvallende middenvelder een stille kracht... Wat klopt hier niet. 😬

Davy is te sloom om überhaupt in duels te komen of een bal af te pakken. En kan niks corrigeren in tegenstelling tot Fitz die wel snelheid heeft.

Fitz heeft maar 2 goals minder gemaakt trouwens. En 200 minuten minder gespeeld.

12-01-2025 18:59

PH2BOT +40286

Fitz is eem Ünüvar 2.0...gaat de Europese subtop niet halen.

12-01-2025 20:34

AINIESTA +44633

Unuvar haalt Ajax 1 al niet, daar klopt je vergelijking al niet. Niemand zegt dat Fitz een enorme topper gaat worden.

12-01-2025 20:39

ajaxfan83 +3450

Univar heeft ajax 1 dus wel gehaald , kijk even die beker wedstrijd terug waarbij hij een vrije trap mcht nemen van schone , was je vergeten zeker

12-01-2025 20:52

AINIESTA +44633

Je snapt heus wel wat ik bedoel. Het is nooit iemand geweest die serieus kans heeft gemaakt op een basisplek of iets dergelijks.

12-01-2025 20:55

Professor +11136

Klaassen doet verdedigend echt helemaal niets loopt een beetje schijn te verdedigen meer niet. En afgezien van af en toe een doelpunt brengt hij aanvallend ook helemaal niets.

12-01-2025 19:19

Alberto +805

Klaassen kan niet voetballen verdedigend dramatisch, loopt iedereen, vooral zijn medespelers in de weg, Ajax totaal onwaardig en als de jeugd geen kans krijgt door die halve zool en nog enkele zwakke oudere spelers is er geen toekomst meer voor topvoetbal

12-01-2025 17:35

jeffrey_van_der_sluis +30391

Reageer eens met respect man. Prima als jouw mening is dat Klaassen geen basisplaats verdient in dit Ajax, maar hem een halve zool noemen is absoluut niet chique van jou. Klaassen is een echte Ajacied en verdient een greintje meer respect als je dat kan opbrengen

12-01-2025 17:39

Stargazer20 +95

Helemaal eens. En toon ook wat waardering voor de belangrijke goals die hij heeft gemaakt in zijn carrière. Dat zijn er flink wat.

12-01-2025 19:38

ajaxamsterdamajax +665

Flink wat gare optredens van onze Klaassen.

12-01-2025 20:29

Henkjanklaas +20625

Hoe ben jij door de moderatie gekomen met dit soort taalgebruik. Daarnaast is het gewoon onwaar. Klaassen heeft met zijn ervaring al menig goaltje voor ons gemaakt. Staat vaak op de goede plek en is een soort onzichtbare kracht tot hij ineens iets doet dat van grote waarde is voor het team, een slim paasje, een doelpuntje scoren.

12-01-2025 18:48

ajaxamsterdamajax +665

Er zijn betere

12-01-2025 20:30

ajaxfan83 +3450

Omdat hij anti Klaassen is net zoals de moderatoren hier , je hoeft Fitz Jim nog maar op te hemelen en je krijgt een stempel goed gekeurd

12-01-2025 20:50

Bram +2049

Ga lekker op je eigen site trillen. Stumperd

12-01-2025 21:11

ajaxfan1972 +2475

Een lekker weekend zo een concurrent minder voor plek 2 en weer nadrukkelijk in de race voor kampioenschap ik ben tevreden

12-01-2025 16:41

komopajax777 +13234

Fitz-Jim viel anders zwak in.Fysiek moet hij echt nog wel stappen maken.

12-01-2025 16:41

AINIESTA +44633

Won 4 van zn 6 duels.

12-01-2025 17:33

YugoVik +33166

de goal van ihattaren begon bij hem

12-01-2025 18:22

AINIESTA +44633

Haha dit is wel heel triest Yugo, Akpom verliest knullig de bal, Fitz probeert de bal terug te veroveren maar dat lukt niet en het begint bij Fitz? Je hebt een aversie tegen Fitz. Dat is nu wel duidelijk. Triest.

12-01-2025 18:26

Okocha078 +13804

FJ had daar gewoon een kleine overtreding moeten maken. Maar zie 100x liever FJ dan Klaassen op het middenveld

12-01-2025 18:29

tijssenajax +13937

Ik zou eerder willen zeggen, moet zich nog verder ontwikkelen. Hoeft niet fysiek hoor, laat de bal maar lekker het werk doen.

12-01-2025 17:45

4xEC1 +7722

Als je sterkere Europese tegenstanders krijgt, speelt fysiek wel degelijk een rol.

12-01-2025 18:25

tijssenajax +13937

Bedoel je dat meer qua intensiteit of fysieke duels?

12-01-2025 20:27

BeterVanafDeZijlijn +1022

Het spel is onderheven aan het resultaat. Dat is duidelijk. Of dat met betere spelers gaat veranderen moet de toekomst uitwijzen. Tot die tijd zullen we het met resultaat moeten doen

12-01-2025 16:10

PH2BOT +40286

F-J laat nauwelijks wat zien en is meer een hype dan een versterking. Absoluut nog geen basisplaats waardig. Klaassen scoort tenminste nog regelmatig...kun he van F-J niet zeggen. Tegen Fc Utrecht thuis in de JCA was zijn dieptepunt qua spelniveau...dat zal niet meer zo snel door hem geëvenaard worden.

12-01-2025 15:57

ajaxfan83 +3450

Kijk maar uit wat je zegt hier vw de Fitz Jim fanclub

12-01-2025 16:10

AINIESTA +44633

Klaassen scoort regelmatig? Heeft 6 keer gescoord. Maar 2 meer dan Fitz in meer minuten.

12-01-2025 16:12

Henkjanklaas +20625

Klaassen breek vaak de ban open…

12-01-2025 18:49

AINIESTA +44633

Wat is vaak? 2x tot nu toe? Laatste goal was alweer een hele tijd geleden.

12-01-2025 18:54

YugoVik +33166

Zelfs de goal ihattaren begon bij fitz jim

12-01-2025 18:23

ajaxamsterdamajax +665

Begon die daar? Leg uit

12-01-2025 20:31

YugoVik +33166

Zag je zijn inzet niet 😉

12-01-2025 21:10

Masterdamxxx +879

Mee eens!!!

12-01-2025 15:45

TeringHenkie +28355

Wat dacht je van Klaassen dan. Ik heb liever dat hij in de winter al vertrekt!!

12-01-2025 15:34

b.hulshof +3754

Vrijwel iedere ajax fan is klaar met Berghuis, maar Faroli blijft hem opstellen en Kroes gaat zelfs zijn contract verlengen.

12-01-2025 15:31

Baco123 +6408

Ja let maar op kroes gaat zelfs Davy Klaassen nog verlengen ook de komende weken

12-01-2025 15:34

MichelBoerebach +29181

Waarschijnlijk omdat Farioli dat wil. Hetzelfde geldt voor Berghuis. Farioli houdt wel van de stroperige oudjes.

12-01-2025 18:01

Hans.D88 +3780

Altijd, altijd is natuurlijk onzin. Tegen RKC wel, maar tegen, pak 'm beet, Atletico? FJ is een leuke speler, maar heeft het volgens mij nog geen 3 wedstrijden achter elkaar echt laten zien.

12-01-2025 15:13

AINIESTA +44633

Hij mag ook geen 3 wedstrijden achter elkaar spelen van Farioli.

Speelde geweldig tegen PSV en Maccabi en zat tegen Twente op de bank. Zit je net in een lekkere flow, lijkt definitief door te breken wordt je weer kapot gerouleerd door je eigen trainer.

12-01-2025 15:32

AINIESTA +44633

Welke blessure? Dat was in oktober? PSV was 2 november.

12-01-2025 16:04

trodat4030 +96663

De discussie hoort eigenlijk helemaal niet: 'Klaassen of Fitz-Jim' te zijn, het hoort 'Klaassen of Taylor' te zijn. En dan is het duidelijk dat Taylor nr 1 moet zijn, zonder enige twijfel. Fitz-Jim hoort te concurreren met een creatieve middenvelder, niet met een onzichtbare loper, slaat echt nergens op, zowel van deze Timo als van Farioli dat het wel tussen KFJ en Klaassen gaat, maar goed, deze trainer heeft gewoon niks met Ajaxvoetbal, dat is nu wel duidelijk. Ondanks zijn bewondering voor Cruijff (wat in mijn ogen vooral een heel goede PR stunt is gebleken) en zijn bezoekjes aan het Ajax-museum. Van FF verwacht ik gewoon niets anders dan resultaat, geen plezier. Helaas. Vind het ook met de week minder een probleem als hij weer naar de volgende club hopt deze zomer. Ik erger me echt de pleuris, er zijn echt minstens 12 ploegen in de ED die beter voetbal laten zien en misschien wel meer.

12-01-2025 15:12

tijssenajax +13937

Helemaal eens.

12-01-2025 17:47

Kreugerrand +769

Het beste voor tegen het rechttrijtje middenveld

Mannsverk FitzJim Taylor

Voorhoede
Traore Akpom Godts

Tegen PSV AZ Feijenoord Utrecht en Twenthe

Henderson Taylor
Fitz Jim

Traore Brobbey Godts ( Moro ? )

Pinchhitter altijd Weghorst

Verder is er niet veel meer ja Klaassen voor het in de weglopen bij PSV zou ik wel voor hem kiezen

12-01-2025 14:52

ajaxfan1972 +2475

Fitz nog niet afschrijven denk ik maar daarbij wel gezegt dat ie t tot nu toe vaker niet laat zien als wel

12-01-2025 14:35

JohnDylan +22093

Fitz-Jim as basisspeler speelt meestal goed (dat is waarom veel van de beste wedstrijden van dit seizoen in de Europa League worden gespeeld). Fitz-Jim als invaller speelt meestal slecht.

12-01-2025 14:50

champhead +14366

Is dat zo? Of is dit gewoon toeval omdat hij vaker slecht speelt dan goed?

12-01-2025 14:50

JohnDylan +22093

Als basisspeler speelt hij meestal goed. Als invaller heeft hij misschien drie goede wedstrijden gespeeld. Terwijl hij in de (voorrondes van de) Europa League als basisspeler maar een slechte wedstrijd heeft gespeeld.

12-01-2025 14:51

AINIESTA +44633

Jij snapt het. Valt vaak ook in met een van den Boomen of Klaassen naast zich en Akpom voor hem.

Beste koppel als halven zijn Taylor en Fitz. Die 2 hebben misschien 5 keer samen in de basis gespeeld.

12-01-2025 15:34

Knalpot +3613

FJ speelt uit doorgaans gewoon slecht basis of niet, thuis heeft ie een paar hele goede wedstrijden laten zien maar ook zo vaak ingevallen dat ie totaal niets brengt. Geef het de trainer maar te doen vertrouwen aan iemand geven die zo wisselvallig is.

12-01-2025 16:14

JohnDylan +22093

De lat lag in de eerste seizoenshelft (in mijn ogen terecht) zeer laag maar nu kunnen we verwachten dat er een extra stap wordt gezet. Als dat niet word gedaan heeft Ajax dit seizoen nauwelijks een stap vooruit gezet.

12-01-2025 14:27

Rock69 +8411

Om te gieren. Ajax heeft dus volgens jou geen stappen gemaakt. Waarom staan ze dan tweede op de ranglijst. En vorig seizoen stonden we waar? De baby's huilen nog wel een paar uurtjes. Straks hun flesje melk. Even boeren en dan lekker gaan slapen met de duim in de mond

12-01-2025 16:28

JohnDylan +22093

Omdat Ajax puur en alleen op resultaat speelt. Het probeert geen eens Ajax voetbal meer te spelen. In de Eredivisie komt Ajax daar met de huidige spelersgroep ver mee maar op het moment dat ze aanvallender gaan spelen zal Ajax weer geheel door de mand vallen. Wat Farioli momenteel doet is met verband een steekwond verbinden, de operatie moet nog komen maar het bloeden wordt tijdelijk verminderd. Als de operatie niet volgt zal Ajax toch doodbloeden.

12-01-2025 16:30

AINIESTA +44633

Het hoeft niet eens perse aanvallender. Beter positiespel moet toch mogelijk zijn zonder dat het een gatenkaas wordt achterin?

12-01-2025 16:34

JohnDylan +22093

Aanvallender voetbal betekent niet dat het een gatenkaas wordt. Het betekent dat het basisprincipe van de Ajax School 'diepte over breedte' weer een onderdeel van de speelstijl van Ajax wordt. Om dat principe goed ten uitvoering te brengen moet het positiespel goed zijn en dat is bij Ajax momenteel nog verre van het geval.

12-01-2025 16:35

AINIESTA +44633

Het is niet perse dat we meer moeten aanvallen, maar wel beter. Tijd dat Farioli daarin investeert maar volgens mij boeit het hem ene fluit.
Dan nog kan je de bal beter in die diepte verliezen dan in de breedte. Maar ik snap je wel, er zitten wel wat risico's aan opbouwen via het middenveld en spelers onder druk aanspelen. We bouwen nu op via een U vorm, dat is lekker veilig. Alleen steeds meer teams hebben door dat ze gewoon hoog moeten staan dan komen we al in de problemen. Zonder dat ze überhaupt hoog druk geven.

Farioli moet gewoon aan de bak. Hoop dat er meer in het vat zit dan alleen de restverdediging verbeteren, spelers beter maken, de fitheid op orde houden en rouleren.

12-01-2025 18:07

Henkjanklaas +20625

Er moeten nu een paar goede huurlingen komen zeker na vandaag zijn de kansen op plek 2 een stuk groter geworden. En dat zou betekenen meer dan 50 miljoen in het laadje… essentieel

12-01-2025 18:52

7172AFCA7395 +10299

In die gekleurde NBs wortdt Brobbey altijd met fluwelen handschoenen behandeld.

12-01-2025 14:06

ajaxfan1972 +2475

Voor brobbey ligt de lat niet laag
Dr is geeneens een lat

12-01-2025 14:41

Juan62 +46179

Hier wordt de mening van AS redacteur Timo gepubliceerd.

Timo zou moeten weten waar we vandaan komen, en met wie we het doen
roepen vanaf de zijlijn hoe het beter kan zonder met feiten rekening te houden ,
is popi jopi en compleet onrealistich

Ik weet nog steeds niet of Farioli de trainer voor een toekomst is bij Ajax,
als de wedstrijden tegen psv feyenoord of Besiktas leidend zijn roep ik volmondig ja

Vandaag de dag denk ik , laat hem maar lekker de ingeslagen weg vervolgen en aan het eind vh seizoen kunnen we evalueren
Dat we nu nog steeds in de race zijn voor het kampioenschap is eigenlijk waanzinnig

Laat Timo en supporters die nu direct het echte mooie Ajax voetbal eisen maar roepen.

12-01-2025 14:02

Kreugerrand +769

Vind ik ook .
We weten wat voor materiaal Ajax heeft en je kan niet teren op te jonge jeugd , maar ook niet op teveel oudere .

12-01-2025 14:54

AjaxPositivo +6958

Kunnen we in de beker Avila inzetten om even wat sterkhouders bij AZ vervroegde zomerstop te geven?

12-01-2025 13:56

Rockanje23 +37045

Het voetbal wordt minder en minder ipv beter in de loop van het seizoen. Het heilig verklaarde rouleren en standaard 5 wissels tijdens iedere wedstrijd haalt iedere vorm van automatisme en vertrouwen uit het elftal.

12-01-2025 13:18

ajaxamsterdamajax +665

Het seizoen loopt nog

12-01-2025 15:10

Evil-phantoom +869

Ajax moet steijn halen nogmaals laat hem niet lopen.

12-01-2025 13:15

Baco123 +6408

Moet fct de hoofdprijs voor hebben
Heeft afgelopen week bijgetekend tot 2028

12-01-2025 13:29

chriseverhard +3559

Steijn kost nu waarschijnlijk 20 miljoen

12-01-2025 14:10

chriseverhard +3559

Dan nog kan ajax hem niet betalen hij heeft net verlengt en ook al vragen ze 15 is nog teveel voor ajax

12-01-2025 14:35

Evil-phantoom +869

Lopen ze andermaal een goede speler mis .ongelooflijk dom zijn ze bij Ajax. Die gaat naar PSV of Feyenoord let maar op.

12-01-2025 16:45

Henkjanklaas +20625

Gaat naar buitenland of bij psv moeten er diverse middenvelders vertrekken..

12-01-2025 18:54

Evil-phantoom +869

Dan nog deed ik het. Die gast neemt goals mee. Dat geld haal je met steijn er uit. Gegarandeerd. Bovendien kan je hem met winst verkopen. Hem niet halen zou voor de toekomst dom zijn. PSV en Feyenoord blijven ons zo voor lange tijd voor. Soms moet je een risico durven nemen.

13-01-2025 05:00

Henkjanklaas +20625

Is nu al te duur zeker voor ons…

12-01-2025 18:53

VakM +2185

Het is ongelofelijk lamlendig. Dat ze voor dit tempo de hele week trainen! Walking voetbal. En dan Berghuis die z’n handen voor z’n gezicht slaat ipv achter de tegenstander aan te lopen. Rensch gelukkig weg. Baas nooit haast. Enigen met drive en inzet zijn Godts, Taylor, Klaassen en Henderson. Henderson was de enige pro die na afloop nog wat handtekeningen uitdeelde aan kinderen ( mijn zoontje lijst z’n Ajax shirt nu in). Het team moest gewezen worden om de F-Side te bedanken. Het is te labbekakkerig voor woorden.

12-01-2025 12:48

WantAmsterdam +116101

Klaassen doet letterlijk niks. Het is juist Rensch die zich kapot werkt. 17 duels, aangegaan, 12 ervan gewonnen.

12-01-2025 14:13

ajaxamsterdamajax +665

Rensch weer onderschat hiero.. puinruimer in de luwte geworden

12-01-2025 15:10

WantAmsterdam +116101

Dit. Gewoon allemaal onderbuik. Juist de zogenaamde “winnaars” Weghorst en Klaassen zijn de grootste slaapzakken. Rensch en vaak ook Fitz de harde werkers.

12-01-2025 15:14

VakM +2185

FJ vind ik top. Rensch misschien veel inzet maar liet gisteren niks zien. Ik ga hem niet missen

12-01-2025 16:33

WantAmsterdam +116101

Liet het meest zien van alle verdedigers en was minsten top 4 beste spelers. Geeft een prachtige voorzet op Godts en neemt verder al het werk over dat Klaassen en Berghuis nalaten.

12-01-2025 16:37

KarimB +11548

Ben ook wel beetje klaar met die FJ ophemelen. Hij speelt soms idd goed. Maar ook heel veel wedstrijden als een natte drol. Hij moet in de invalbeurten die die krijgt zich is onderscheiden. Als die invalt is het altijd slappe hap.

Tis nu echt nog veel te onbetrouwbaar. Buiten dat zie ik zelfs liever iemand van onder de 15 liever dan Klaassen

12-01-2025 12:33

AINIESTA +44633

Niemand zegt dat Fitz de nieuwe Frenkie is. Hij hoort gewoon de voorkeur te krijgen boven Klaassen en Berghuis. In de basis speelt hij trouwens een stuk beter.

12-01-2025 13:31

DankzijCruijff +48712

Heb je hem weer met z’n gebruikelijke stokpaardje over FJ.

12-01-2025 14:13

LukaLitmanen +82019

100% eens met dr titel

12-01-2025 12:25

GAjax31 +16098

Ajax heeft wel vaker seizoenen gehad met matig voetbal, maar dan waren er altijd nog wel wat talenten die invielen waar je toch benieuwd naar was. Nu eindigen we de wedstrijd met een gemiddelde leeftijd van 28,5 jaar ofzo.

Als Taylor en in mindere mate Godts gewisseld worden, dan blijft er echt niets over om naar te kijken.

12-01-2025 12:24

Henkjanklaas +20625

We zitten met een stuk of 10 mislintat spelers je geen bal aan hebt. Slecht geheugen wellicht ?

12-01-2025 18:55

GAjax31 +16098

Waar heb je het over? Er begonnen letterlijk 0 Mislintat aankopen in de basis en er vielen er 2 in met een kwartier te spelen.

13-01-2025 08:28

Robertini +39228

Fitz-Jim is niet perfect, maar met hem kies je voor voetbal ipv voor afbreken en resultaat met Klaassen. Klaassen kan eigenlijk alleen maar met twee creatieve spelers erachter en we hebben nu ff geen Schone of Frenkie lopen.

12-01-2025 12:14

XaXjXaX +1005

Ja hier word je niet vrolijk van

12-01-2025 12:10

Ans B +19827

Volgens VI is een tweejarige verlenging met Berghuis nagenoeg rond.
Ik ben een Berghuis-fan, maar zou dit een rare beslissing vinden, gezien zijn trackrecord van de laatste twee seizoenen. Ik vrees hierdoor dat met Klaassen ook weer verlengd wordt, want ervaring wordt kennelijk belangrijker geacht dan prestaties.

Veel van mijn Ajaxplezier is ook dit seizoen alweer verknald door o.a. de voorkeur die Klaasen en Berghuis krijgen boven FJ. Diens ontwikkeling kan zoveel sneller gaan als hij gewoon elke wedstrijd in de basis staat - waar hij voor mij absoluut in hoort. Ook het kweken van meer inhoud staat gewoon stil hierdoor.
Ondanks dat ik vind dat het resultaat dit seizoen heilig is, komt mijn kritiek op de visie en keuzes van Farioli steeds meer boven borrelen en aan invloed winnen - ook al blijf ik nog steeds zeggen dat dit pas volgend seizoen doorslaggevend wordt voor mij. Maar het plezier dooft wel, meer en meer. Ik was gisteren heel makkelijk over te halen toen mijn partner (die niet van voetbal houdt en ook niet wist dat ik naar voetbal keek) voorstelde om een film te gaan kijken.

12-01-2025 11:57

LukaLitmanen +82019

Berghuis was begin van seizoen nog goed juist, met name dankzij hem EL gehaald.

Maar nu is hij sinds rentree zeer zwak ja

12-01-2025 12:26

Ans B +19827

Klopt. Die slechte vorm is ook niet raar an sich, omdat hij er ontzettend lang heeft uitgelegen, ook vorig seizoen tenslotte, maar die fitheid lijkt wel een serieus, terugkerend probleem te zijn.
En als je alles bij elkaar optelt, dus ook de financiële situatie bij Ajax erbij neemt, dan vind ik een nieuw tweejarig contract feitelijk onverantwoord.

12-01-2025 12:33

Odysseus +14284

Ik ben wel voor het experiment dat Ans eerder voorstelde: Berghuis op 6!

12-01-2025 12:33

AINIESTA +44633

Nog meer ziekenhuis ballen lager op het veld? Onder druk kan de beste man niks. Verdedigend ook hellemaal niks. Dat moet dan het slot op de deur zijn op het middenveld?

12-01-2025 13:36

NeeI +107740

Dan liever Fitz op 6.

12-01-2025 14:06

Odysseus +14284

Helemaal herkenbaar, Ans. Ik heb precies hetzelfde gevoel.

12-01-2025 12:33

Wil.B +109

Wat maakt het uit wie er opgesteld worden het is en blijft grauwe middelmaat met af en toe een uitschieter naar boven, met verrassingsvoetbal zonder idee, wanneer tegenstander de bal heeft is achteruit lopen, zonder druk op de bal

12-01-2025 11:50

AFCAjaxMidNineties +12740

Nou... Zo moeilijk is het niet om het spel attractiever te maken. Nu zakken ze gewoon gegroepeerd terug. Dat is een opdracht. Net als dat behoudende gedoe. Steeds driehoekjes inzetten die vervolgens eindigen met tikkies terug. Zelfs aanvallen eindigen tegenwoordig met tikkies terug. De harde waarheid: we hebben het schandalige betonvoetbal van F. de Boer terug. Psv is Ajax geworden en Ajax psv. Dat zijn opdrachten. 0,0 gegroepeerd afjagen. Dat is een opdracht. Echt schandalig Ajax voetbal. Bij Aiax horen minimaal 5 spelers de bal als ze hem hebben ten alle tijden vooruit te spelen of zelf vooruit rennen. In hoge uitzonderingen breed en als het echt niet gaat terug. Dat zijn opdrachten. En die kunnen profs na maximaal een week trainen uitvoeren. Echt. Ik ben klaar met dit gelul. En gooi het niet op de kwaliteiten van de spelers. NAC Breda en Excelsior spelen vele malen aantrekkelijker.

12-01-2025 11:49

Andersen de man +1999

Snap je punt, maar wees ook realistisch. We komen uit een dal. En hebben niet de wind in de rug financieel. Er zijn domme keuzes gemaakt en daar hebben we nog last van qua kwaliteit

12-01-2025 12:18

AFCAjaxMidNineties +12740

Ook bij Spakenburg kunnen ze dit soort opdrachten uitvoeren.

12-01-2025 12:58

MichelBoerebach +29181

En die lat maar laag blijven leggen. Onzin. We komen uit een dal? En dan kunnen we de nummer laatst van de eredivisie thuis nota bene niet van de mat spelen? Dat lukte Steijn en Schip zelfs!

12-01-2025 14:11

Andersen de man +1999

Tsja, toch spelen die geen Eredivisie

12-01-2025 15:04

Andersen de man +1999

Ben er ook niet kapot van hoe het spelbeeld nu is. Maar je moet de lat ook niet te hoog leggen met huidig materiaal. Das irreëel. De lat op de juiste hoogte, dus het moet beter. Reken Farioli en staf af na volgend jaar. Dan heeft de man een echte kans gehad

12-01-2025 15:06

AFCAjaxMidNineties +12740

Vooruit voetballen i.p.v. achteruit is een opdracht en heeft niets met kwaliteit te maken. En onze basis 12 is gewoon Nederlandse top. Het probleem zit hem in onze nummers 12 t/m 23. Daar zitten maar 2 of 3 Ajax- waardige spelers bij.

12-01-2025 15:09

Broodjeaap020 +6166

Gaat leuk worden tegen az dat gister bijna psv kapot speelde.. die zijn dus echt gebrand om te winnen tegen ons terwijl wij met hekken over de sloot wonnen van rkc, we zullen het zien!

12-01-2025 11:43

Ans B +19827

De beker heeft mij nooit echt geïnteresseerd, en als ze daardoor meer rust krijgen en meer kunnen trainen dan geef ik zelfs de voorkeur aan verlies.

12-01-2025 11:59

Broodjeaap020 +6166

Maar dat is toch het enige wat we zouden kunnen winnen qua prijs dit seizoen @ans

12-01-2025 12:03

Ans B +19827

Ik ben voor alles voetballiefhebber, waardoor prijzen voor mij eerder bonus zijn dan écht belangrijk. Dit seizoen is voor mij CL halen het allerbelangrijkst, omdat dit goed nieuws is voor de financiële situatie, en ik denk dat Ajax daarom meer heeft aan rust en gerichte trainingen dan aan een prijs die 'slechts' eervol is.

12-01-2025 12:10

KarimB +11548

Poh. Das niet echt Ajax hoor wat je nu zegt. Verlies de voorkeur geven is echt eng

12-01-2025 12:34

Ans B +19827

Haha, ja misschien, maar ik ben geen doorsnee Ajaxfan. Ik ben iemand die b.v. ook kijkt naar de langere termijn, en resultaten zijn voor mij nooit doorslaggevend (behalve incidenteel, en dit hele seizoen vanwege de slechte fin. situatie).
Het spel, talenten ontwikkelen en de kans geven - dat zijn voor mij de kernwaarden van Ajax.
Laat ik het zo zeggen: als Ajax zou blijven spelen zoals het nu doet, dan zou ik geleidelijk geheel afhaken en niet meer kijken of supporten - totaal ongeacht de resultaten.

12-01-2025 12:41

chriseverhard +3559

Maar op dot moment gaan we er gewoon af tegen az hun zijn veel feller in duels beter aan de bal

12-01-2025 14:12

MichelBoerebach +29181

@Ans B: Daar kan ik me wel in vinden. Dit is niet om aan te gluren. En bovendien is een 2-1 thuisoverwinning tegen de lamme en de blinde om je voor te schamen. Dal of geen dal. Onze selectie is niet groots, maar nog steeds 10 keer beter dan de nummer 18 van de Mickey Mouse competitie.

12-01-2025 14:16

Knalpot +3613

AZ speelt PSV kapot met 21% bbz???? Vond dat ze vooral psv goed ontregelden maar kapotspelen nee dat zag ik er niet in.

12-01-2025 16:28

Henkje +3492

Elke week zelfde gekloot het doet gewoon pijn aan je ogen

12-01-2025 11:33

Aspers73 +3225

Ze doen maar wat

12-01-2025 11:24

BattieSr +2415

Minstens net zo belangrijk dat Farioli stopt met het kapot wisselen van de wedstrijd en bijna geen enkele speler iets van ritme krijgt. Wout en Branco hadden gewoon moeten blijven zitten waarbij je Branco al helemaal nooit meer moet opstellen

12-01-2025 11:16

FrancescosRavioli +15227

Wout moet alleen nog speeltijd krijgen als je een goal MOET forceren.

Zo'n Brobbey komt gewoon nooit in z'n spel. Die moet gewoon is 5 wedstrijden blijven staan zonder gewisseld te worden

12-01-2025 11:43

ajaxfan1972 +2475

Brobbey moet een vast ritme krijgen op de bank of op de tribune maar nooit meer int veld

12-01-2025 14:40

FrancescosRavioli +15227

Weghorst vertegenwoordigt geen restwaarde. En als die niet scoort speel je gewoon met een man minder. Dat geldt overigens ook voor Klaassen.

Houd je Akpom dus over. Die kan ook niet veel. Brobbey is nog jong. Gisteren scoorde hij niet, maar speelde hij prima. Ke zag gelijk det Aiax van geen meter meer liep toen hij eraf ging

12-01-2025 18:01

Haarlemmer +20591

Het slechtste Ajax ooit staat maar 4 punten achter het beste psv ooit

12-01-2025 11:10

Maracana +1963

Zo kun je het ook bekijken, Ja. Klinkt opeens stukken positiever.

12-01-2025 11:28

BarryJanssen +14119

Het slechtste Ajax ooit was natuurlijk vorig seizoen. En dit is echt niet het beste PSV ooit..

12-01-2025 11:34

ijzerchef +3145

Ik denk dat alles opgeteld de selectie juist minder is. Sowieso kwa creativiteit. We hebben Bergwijn weggedaan en Berghuis is volledig uit vorm.

12-01-2025 13:50

Jeugd +24779

Man man man. Het beste PSV ooit🤣
Nou nee, nog niet misschien

12-01-2025 11:40

AFCA22 +2461

Taylor bezig aan zn laatste jaar bij Ajax volgens Guido Albers

12-01-2025 10:53

Altijdindestraat +40078

Mooi Ajax moet cashen namelijk

12-01-2025 10:59

Orangesoul +5988

Mooi op tijd in vorm en 10 miljoen + Brobbey erbij van de hand doen?

12-01-2025 11:36

Juichtoon +32510

Laatste bekerduel won Ajax in Alkmaar (2021).

12-01-2025 10:49

Gonzalez75 +5871

Fitz-Jim vind ik de laatste maanden erg terugvallen in niveau. Aan de start van het seizoen was hij bepalender in het spel. Nu loopt hij vaak als een verloren speler erbij. Daarnaast is er geen andere speler in de selectie die zo zwak in de duels is. Hij kan niet koppen en zijn voet uitsteken is te lastig voor hem.

12-01-2025 10:41

FrancescosRavioli +15227

Hij krijgt ook minder speeltijd dan toen heb ik het idee. Ik denk dat je hem juist veel tijd moet geven. Zeker met de reeks die we nu gaan krijgen.

12-01-2025 10:48

Altijdindestraat +40078

Hoeveel tijd heeft Taylor gekregen om dit niveau te halen, gun Fitz-J ook even wat tijd, vind hem al snellere stappen maken dan Kenneth deed.

12-01-2025 11:00

AFCAjaxMidNineties +12740

Eigenlijk was hij alleen tegen psv en 1 keer in Europa echt heel goed. Ik ben bang dat dit wat we nu al weken zien gewoon zijn niveau is..

Krijg bij hem altijd van die Nordin Wooter flashbacks. Te groot voor een servetje, te klein voor een tafellaken.

12-01-2025 11:51

Ajaxsupporter02 +14062

Hij viel de wedstrijden hiervoor gewoon goed in. Gisteren niet. Er is nog steeds wisselvalligheid, maar dit is pas zijn 1e seizoen in Ajax 1.

12-01-2025 12:16

ajaxwestland09 +28948

Denk dat farioli Mo ihataren wel fit en scherper krijgt

12-01-2025 10:40

FrancescosRavioli +15227

Ik denk dat je dat risico niet meer moet willen nemen.

Als je als overbetaalde prof 6 privé coaches om je heen nodig hebt om niet te dik te worden en terug te vallen, mis je denk ik topsport mentaliteit.

12-01-2025 10:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.