Ajax speelt gelijk in Rome en ligt uit de Europa League

door Finn Dekker 2028

Bron AS

Ajax speelt gelijk in Rome en ligt uit de Europa League

door Finn Dekker 2028

Bron AS

Laatst geüpdatet

Het is Ajax niet gelukt om de halve finale van de Europa League te bereiken. In het Stadio Olimpico kwamen de Amsterdammers niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen AS Roma, daar waar Ajax een overwinning nodig had. Vlak na rust leken de bezoekers een heel eind te komen, maar Ajax’ tweede goal werd afgekeurd, waardoor het doelpunt van Brian Brobbey de enige was aan Amsterdamse zijde.

Lang was het de vraag hoe Erik ten Hag de rechtsbackpositie in zou vullen. Devyne Rensch was namelijk geschorst. De trainer koos uiteindelijk voor Sean Klaiber, waardoor er qua opstelling ten opzichte van Roma-thuis weinig veranderde, behalve dat Maarten Stekelenburg zoals verwacht terugkeerde onder de lat.

Vanaf de eerste minuut was het plan van Roma duidelijk. De Italianen lieten Ajax het spel maken, loerden op foutjes van de Amsterdammers en maakten geen enkel moment haast. Binnen vijf minuten leverde deze strategie wel gelijk een dot van een kans op, middels een uitbraak via Lorenzo Pellegrini. De aanvoerder van de Romeinen produceerde echter een simpel te pakken rollertje.

Een paar minuten later kon Stekelenburg niet keren. Gelukkig voor Ajax ging de vlag omhoog nadat Jordan Veretout een pass van Edin Dzeko tegen de touwen werkte. Het antwoord van Ajax kwam daarna vrij rap. Doelman Pau López verspeelde de bal klungelig aan Antony, die Davy Klaassen een bijna niet te missen kans bood. De middenvelder scoorde desondanks niet. Zijn poging werd geblokt.

Daarna volgden wat speldenprikjes van Ajax’ kant. Dusan Tadić en wederom Klaassen kwamen in de zestien in kansrijke positie, maar werden afgestopt door de Romeinse defensie. In de tegenstoot voorkwam Klaiber vervolgens een counter. Dit moest de verdediger wel bekopen met een blessure, waardoor Perr Schuurs nog in de eerste helft moest opdraven.

In het verdere verloop van de eerste helft wilde Tadić nog een penalty zien. Het duw en trek-momentje was alleen veel te summier, zo oordeelde de VAR nadat de scheidsrechter ook niet had ingegrepen. Een kans om zich te revancheren voor de gemiste penalty in Amsterdam kwam er zodoende niet.

Na de rust deed Ajax wat nodig was: snel scoren. Schuurs had een prachtige lange bal in huis, waarna invaller Brobbey deze toucheerde en daarmee López kansloos liet. De ploeg van Ten Hag pakte daarna gelijk door en scoorde weer. Althans, dat leek even zo. De VAR greep namelijk in, omdat een overtreding van Nicolás Tagliafico werd geconstateerd.

Roma bleef op zijn beurt wachten op een mogelijkheid. En die kwam er. In een spaarzame counter gleed Timber uit, waarvan Roma profiteerde. Uiteindelijk gaf Dzeko bij de tweede paal het laatste zetje. Een domper voor de Ajacieden, waarna de opdracht wel hetzelfde bleef, namelijk nog één keer scoren. In dat geval zou een verlenging uitsluitsel moeten brengen.

Het restant van de wedstrijd werd echter gevuld met tijdrekken en overtredingen. Ajax kreeg geen grote kans meer, op een uitbraak van Tadić na. De Servische aanvoerder speelde de bal te ver voor zich uit en verprutste daarmee Ajax’ laatste strohalm om de halve eindstrijd van de Europa League te bereiken.

Opstelling AS Roma: 

López; Mancini, Cristante, Ibañez; Karsdorp, Veretout, Diawara, Calafiori; Mkhitaryan (Pedro 88'), Pellegrini; Dzeko (Mayoral 80').

Wissels AS Roma: 

Mirante, Fuzato, Santon, Villar, Darboe, Pedro, Mayoral, Perez, Ciervo.

Opstelling Ajax: 

Stekelenburg; Klaiber (Schuurs 23' - Idrissi 82'), J. Timber, Martínez, Tagliafico; Álvarez (Kudus 70'), Gravenberch, Klaassen; Antony (Brobbey 46'), Tadić en Neres (Traoré 82').

Wissels Ajax: 

Scherpen, Kotarski, Schuurs, Idrissi, Ekkelenkamp, Kudus, Traoré, Brobbey, Q. Timber, Kasanwirjo.

Doelpunten: 

0-1 Brian Brobbey (49')
1-1 Edin Dzeko (71')

Lees meer over:
Plaats reactie

Lorenzo Dontello +1174

NOVE MAGGIO!

17-04-2021 23:24

AFCACruijff14 +161754

Ja weet je, vorige week was ik chagrijnig en bedroefd. Gister was er al snel berustig, al had ik na de 0-1 wel echt hoop. Maar Ajax heeft over twee duels gewoon echt ouderwets pech gehad. Als je in wedstrijd 1 de 2-0 vanaf 11 meter maakt, dan was je vandaag halve finalist geweest. Maar dat gebeurde niet en de rest weten we.

Gister was gewoon moeilijk, Roma achteruit en wij niet creatief genoeg. Brobbey had ook gewoon vanaf minuut 1 moeten starten. Enige waar ik van schrok is Kudus. Heeft de trainer gewoon goed gezien dat hij nu weinig speelt, want dit leek nergens op. Kudus moet eerst maar eens topfit worden dus voor dit seizoen heb je nog weinig aan hem. Komende zomer een goede voorbereiding draaien zal helpen.

Rug rechten en zondag de beker pakken, dat is wel echt een eis. Als je dit mooie seizoen alleen eindigt met een landstitel die er al 2 maanden aan zit te komen, dan dooft dit seizoen wel wat triest uit. Al was de titel met het CL ticket wel het belangrijkste doel. Ik had niet het idee dat het gister een slijtageslag was, dus ik reken zondag op een frisse ploeg. Wel merk je dat de lucht langzaam uit de ploeg aan het zakken is, het frisse van januari-maart is wel weg. Wat dat betreft fijn dat een hoop Ajacieden geen EK deze zomer spelen. Tadic, Kudus, de midden/zuid Amerikanen etc kunnen allemaal hun batterij opladen. Op gasten als Gravenberch en Blind zal wel roofbouw worden gepleegd.

16-04-2021 15:15

Blazehaze +2845

Zolang je alvarez op 6 blijft zetten voor zijn ‘verdedigende’ kwaliteiten zul je nooit gaan voetballen

16-04-2021 15:03

Red Devil +3604

Als je zoveel kansen mist over 2 wedstrijden verdien je het niet om door te gaan.
Spelers van Ajax moeten eens gaan inzien dat alles veel zakelijker moet en dus niet altijd mooi.
Het leken soms wel pupillen die op doel schoten zo krachteloos waren die schoten.
Ook zou het prettig zijn als ze eens goed schoeisel aantrekken en hun balletschoentjes thuis gaan laten want ze glijden wel erg vaak uit bij Ajax.
Teveel bezig met de kleur en hun kapseltjes waarschijnlijk en te weinig met hun vak.

16-04-2021 12:13

ram +7283

Dit is nogal een onnodige uitschakeling en daarom balen. Ook jammer van alle extreme en domme haters op deze site. Altijd dat gezoek naar zondebokken terwijl die er soms gewoon niet zijn. Volgens mij zijn deze twee wedstrijden daar een redelijk voorbeeld van.

Sinds de interlandbreak is de vorm minder en je mist je belangrijkste speler. Daardoor mis je, vind ik, vooral voorin stootkracht. Neres en Antony zijn totaal uit vorm; dat wordt het erg lastig scoren.
Daarbij hadden we weer een flinke lading pech tegen Roma. Dat dwing je deels ook af hoor. Maar goed... Ook dat is niet per se de schuld van iemand.

Het enige wat ik misschien jammer vind aan Ten Hag is dat hij Kudus niet meer heeft gebruikt na zijn blessure. Mensen kunnen wel janken dat hij weer kut was maar goed... wat verwacht je dan? Hij speelt nooit en heeft totaal geen ritme. Ik vind hem in potentie onze beste speler dus ik had hem meer ingepast zodat ie meer in het ritme/vorm was gekomen voor wedstrijden als deze.
Gravenberch was in mijn ogen een goede kandidaat geweest om regelmatig plaatst te maken voor Kudus. Misschien kun je hetzelfde zeggen over Idrissi i.p.v. Neres/Antony. Maar goed... dat zijn keuze van Ten Hag die natuurlijk ook niet zo raar zijn.

16-04-2021 10:58

LuisSuarez01 +5425

Na de emotie resteert dan toch het besef dat we het met al-weer een kwartfinale plek in Europa gewoon heel goed gedaan hebben. De blessure van Blind,ontbreken van Haller en Onana etc moeten we niet als excuus willen gebruiken. Denk ook dat we veel minder scherp en zuiver uit die k..interlandperiode gekomen zijn maar whatever. Het veel te lage rendement uit de vele scoringskansen ook in de groepsfase CL zorgt ook nu toch wel weer voor een kater. Moet daar dan niet veel meer de focus op? Mis je als aanvaller teveel grote kansen in een kort tijdsbestek misschien wat eerder wisselen om op die manier elkaar scherp te houden? Ik roep zeker niet dat we afscheid zouden moeten nemen van Erik, weer een titel,beker zws,kwart Europaleauge dus nu, maar gewoon wat kritischer naar het wisselbeleid kijken met elkaar om straks weer te overwinteren en misschien wel meer in de CL.

16-04-2021 09:08

ajax4perez +9565

Wat heb ik mij groen zitten ergeren aan het wisselbeleid van Ten Hag.
Alvarez eruit voor Kudus terwijl Gravenberch al alles verkeerd deed wat hij verkeerd kon doen.
Als de 1-1 valt MOET je gelijk wisselen en dan alsnog Gravenberch voor Idrissi.

Het is jammer en onnodig maar je hebt het zelf op meerdere facetten over jezelf afgeroepen

16-04-2021 08:47

AFCACruijff14 +161754

Toch vind ik dit wel een beetje zeuren. Ik lees hier vaak mee en als het effe niet loopt dan wil men Kudus voor die techniekloze Alvarez. Althans, zo beschrijven velen hem hier. Doet Ten Hag een keer die wissel, loopt het niet en krijgt hij weer de schuld. Misschien moeten we maar eens geloven dat Kudus momenteel niet in die vorm zit. Enige verwijtbare is dat je weet dat je 2 flankspelers uit vorm hebt, terwijl Brobbey in vorm is. Tadic-Brobbey-Antony had de beginopstelling moeten zijn.

Verder eens stoppen met steeds zondebokken te zoeken. Gewoon een pechuitschakeling, ondanks 3 goede helften in 2 duels. Het is niet anders. Gewoon brute pech met 2x het scoreverloop en de manier waarop + een blessuregolf op het verkeerde moment.

16-04-2021 15:19

BillSplate +9705

We hebben uiteindelijk een prima seizoen gespeeld. Te vaak zat het niet mee.

Onana geschorst
Blind geblesseerd
Stekelenburg geblesseerd
Kudus geblesseerd
Mazraoui geblesseerd
Neres geblesseerd
Tagliafico met een eigen goal
Tadic mist een penalty
Antony uit vorm
Kudus uit vorm
Neres uit vorm
Gravenberch uit vorm
Scherpen blundert
Haller niet ingeschreven

Allemaal dingen waardoor het niet mee zat. Ook ik heb het gevoel gehad dat het elke keer beter kon, maar in zo'n rot seisoen door covid mogen we blij zijn. Een tussen jaar is toch beter uitgepakt.

Ja, gisteren stond het ook niet goed. Klaassen die echt continu verstoppertje speelde. Snapte hij niet dat hij meer aan de bal moest komen? Trekt hij ook een verdediger mee. Tadic die als linksbuiten heel weinig ballen kreeg. Tagliafico die nauwelijks over de linkerflank denderde. Neres, Antony en Gravenberch die niemand voorbij kwamen. Schrijnend dat Schuurs, Timber en Martinez veel vaker een mannetje uit kapten dan zij. Ze hadden ook veel te veel de bal. Brobbey hoopte continu dat er weer zo'n weergaloze bal zou komen als die van Schuurs, maar die kwam maar niet. Kudus die er geen zin in had. Idrissi en Traore die op dit niveau niks kunnen bewerkstelligen voor ons. Voorzet die aangeraakt wordt door Gravenberch waardoor Dzeko scoort. Allerlei dingen die niet meezaten.

Maar toch gewoon blij. Kwartfinale EL is prima. Laten we hopen dat we zondag gaan gassen en snel kampioen worden.

16-04-2021 07:38

Daanafcak +3032

Mijn inziens mag er ook eens getraind worden op hoekschoppen. Als je +100 hoekschoppen al niet meer gescoord hebt in Europa is dat ook wel tekenend. Ze worden vaak zonder idee genomen lijkt het wel. Ga dan met enkele varianten werken.

16-04-2021 07:27

Pas +1621

Ik zal even stoppen met het roepen om Kudus. Weer geen beste invalbeurt van hem. Hoop dat hij weer de oude wordt van voor zijn blessure.
Traoré, hoeveel ballen heeft die geraakt?
En, kan iemand mij uitleggen waarom Idrissi is gehuurd? Werkelijk nog níks laten zien sinds de winter.

16-04-2021 07:17

Mokum430 +262

Voor de winter ook niet

16-04-2021 08:12

Raywaday +2176

Verliezen is altijd zuur....
Maar Italianen zijn zo gay...Is lastig verliezen van dat soort verwijfde mannetjes.....

16-04-2021 07:07

ram +7283

Wat een reactie... Damn. De volwassenheid spat er vanaf.

16-04-2021 10:48

Multi +33305

Achja de day after en het blijft klote. Over 2 wedstrijden gezien had je hier gewoon moeten winnen. Er zijn alleen teveel spelers die gewoon hun niveau niet haalden. En met het wegvallen van Blind mis je overduidelijk de creativiteit.

Daarnaast merk je dat voor de jonge jongens; Antony, Gravenberch, Rensch en Timber het seizoen gewoon te lang is. Ze zijn fysiek nog niet gewend om zoveel te spelen, wat natuurlijk ook niet gek is. En de oudere spelers waar je meer van mag verwachten lieten het deze wedstrijden gewoon niet genoeg zien.

Alleen Martinez vond ik echt het niveau halen in beide wedstrijden wat nodig is.

16-04-2021 06:45

brullie +7035

Het gemis van Daley mag de wenkbrauwen doen fronsen bij Marc. Het is zeker tijd om een vergelijkbare speler te gaan scouten of intern door te schuiven naar Ajax1 om alvast te gaan wennen. Het gemis is overduidelijk, dat is nu zichtbaar.

16-04-2021 07:53

oudzuid2 +7292

precies hetzelfde spelbeeld als de heenwedstrijd. een korte opleving na rust waardoor je op 2-0 denkt te komen, maar niet veel later is het alsnog 1-1. buiten dat vooral heel slordig, veel balverlies en slechte passes. ben benieuwd hoe we zondag voor de dag komen

16-04-2021 06:17

TontoKarnaggel +42520

Snap nooit zo goed waarom er op het eind altijd blind zoveel aanvallers in gegooid worden. Ok, het lijkt logisch maar we eindigden met 6 man rond en in hun 16 meter terwijl de bal op het middenveld was waar onze enige 2 overgebleven middenvelders geen enkele afspeelmogenlijkheid meer hadden. Zet er een middenvelder bij en probeer als team in het geheel meer naar voren te spelen. Na de wissels creeerde je dus ook helemaal niets meer, logisch ook met zo weinig ruimte...

16-04-2021 04:26

MichelAngelo66 +22258

Tja trainers logica. Het is ook oliedom. Je speelt dan met drie spitsen inclusief Klaassen, een Idrissi op rechts die geen bal voorgeeft en 1 middenvelder Kudus die loopt te zwemmen. Volslagen nutteloos. Maar ja, er zitten drie trainers op de bank. Je zou toch denken dat daar wat verstand bij zit.

16-04-2021 13:05

PierreHeno +6530

Direct nadat Alvarez was gewisseld viel de gelijkmaker door een onoplettendheid in onze verdediging. Zou die wissel dan misschien toch even de verdedigende concentratie hebben doen afnemen?

16-04-2021 01:21

Ozymandias +159568

Ik denk niet dat Jurriën viel omdat Álvarez was gewisseld.

16-04-2021 03:05

Ajax '69 +3855

Maar hij viel dus wél...

16-04-2021 04:19

brullie +7035

Ja klopt en dat kwam door de wissel? Kom op zeg. Je mist hier het onderwerp denk ik. Dat is de wissel waardoor (vermoedelijk) de 1-1 viel. Het uitglijden is geen gevolg van de wissel.

16-04-2021 07:55

Ajax95Duivendrecht +24131

t Is ook wel een heel apart en enigszins knullig Europees seizoen geweest voor Ajax, zowel binnen als buiten het veld:

- 2x totaal onnodig verloren van Liverpool door persoonlijke fouten (Tagliafico die een bal van richting verandert en Onana die nooit fouten maakt, maar uitgerekend in die wedstrijd onder een bal doorloopt)

- Haller vergeten in te schrijven in Europa

- Onana die een verkeerd pilletje inneemt en een jaar geschorst wordt

- Blind, Mazraoui en Stekelenburg (twee dragende spelers in balbezit en een hele stabiele 2e doelman die nooit gekke dingen doet) die alle drie precies op het verkeerde moment geblesseerd zijn

- Uitgerekend je 3e keeper die een blunder maakt die je hooguit in de f'jes nog ziet

- Tadic die nooit penalties mist, maar nu wel.

Allemaal nogal ongelukkig. Maar goed, uiteindelijk doet Ajax dit zichzelf aan. En dat laffe angsthazenvoetbal in returnwedstrijden als het er écht om gaat voor Ajax, begint wel schrikbarende vormen aan te nemen onder Ten Hag. Zowel Valencia-thuis, Atalanta-thuis als vandaag speelt Ajax met veel te veel poep in de broek, slaag je er amper in om noemenswaardige kansen te creëren en laat je je meeslepen in het toneelspel van Zuid-Europeanen.

16-04-2021 01:04

oudzuid2 +7292

vergeet Kudus niet die weergaloos speelde maar in z'n eerste Europese minuten gelijk zwaar geblesseerd raakte. die hebben we ook de hele Europese campagne moeten missen

16-04-2021 06:19

Mokum430 +262

Plus dan kennelijk toch een (te?) druk schema voor met name de jongere spelers, met de beker er nog bij ook.
En de interlands hebben ook niet goed gedaan

16-04-2021 08:16

Pingelaar +13293

IK wil na het eindelijk van dit seizoen toch een andere trainer. Bosz in?? Ik ben ik ieder geval positief, mocht hij het roer overnemen.

16-04-2021 00:45

Ozymandias +159568

Bosz heeft vijf seizoenen op rij ondermaats gepresteerd in de competitie. Waar komt toch dat enorme vertrouwen van mensen in Bosz vandaan?

16-04-2021 00:48

Nick14 +25889

Aah, vijf seizoenen ondermaats nog wel.
Leg eens uit.

16-04-2021 00:50

Ozymandias +159568

Maccabi Tel Aviv, Ajax, Dortmund en twee seizoenen Leverkusen. Bij clubs als Maccabi en Ajax hoort je kampioen te worden en bij Dortmund en Leverkusen had hij de beschikking over één van de drie/vier beste spelersgroepen van de Bundesliga.

16-04-2021 00:51

Pingelaar +13293

Omdat Bosz met Ajax in 1 jaar de finale v/d EL heeft gehaald met een middelmatig team? (Viergever, Dolberg, younes, frenkie vaak in de verdediging? Etc.)

Bosz kon bij Ziyech het juiste snaar raken waardoor hij beter speelde als daarvoor, maakte veel meer meters kwa drukzetten evenals het hele team.

Omdat ten Hag, buitenom het jaar 18/19, niet goed presteert in Europees verband?

Omdat ten Hag zo goed wisselt?

Geef mij het antwoord maar

16-04-2021 00:59

Ozymandias +159568

Een middelmatig team? Hij had met onder andere Schöne, Ziyech, Klaassen, Sánchez, Onana en Traoré een goede spelersgroep voor de Europa League. De clubs die Ajax uit de Europa League gooiden hadden niet meer kwaliteit dan Ajax. Eén goede reeks in de Europa League is niet voldoende om vijf mislukte seizoenen in de competitie goed te maken.

Frenkie heeft onder Bosz nauwelijks gespeeld. Je vergist je met zijn periode onder Keizer.

"Omdat ten Hag, buitenom het jaar 18/19, niet goed presteert in Europees verband?"

Dus omdat Ten Hag het volgens jou niet goed doet heb je vertrouwen in Bosz? Ik begrijp daar de logica niet van. Trouwens werd Bosz er door hetzelfde Young Boys waar Ajax geen moeite mee had uitgegooid...

"Omdat ten Hag zo goed wisselt?"

Nogmaals, wat heeft dat te maken met of Bosz een goede hoofdtrainer is?

16-04-2021 01:03

Nick14 +25889

Bij Ajax en Macabbi twee keer een punt te kort komen noem ik niet perse ondermaats.
Zeker niet als je je realiseert met wat voor erfenis hij bij Ajax te maken kreeg en waar hij naartoe wilde met de selectie. Bosz heeft mensen het plezier teruggegeven in Amsterdam en het sentiment 180 graden laten draaien.

Bij Leverkusen is hij keurig vierde en vijfde geworden. Heel veel meer zat er daar niet in naar mijn mening.
Dit seizoen was de koek helaas op ondanks de prima resultaten voor de winterstop en de mogelijkheid om herfstkampioen te worden. Na de velen blessures achterin was het over.

Dortmund was inderdaad onvoldoende.
(Al ging het elftal als een komeet de eerste wedstrijden)
Hij heeft ook toegegeven daar fouten te hebben gemaakt.

16-04-2021 01:15

Ozymandias +159568

Bij Macabbi en Ajax hoor je kampioen te worden. Als dat niet is gelukt dan is het seizoen mislukt. Die erfenis van De Boer was een stuk beter dan hetgeen waar ze het bij Feyenoord mee moesten doen en die eindigde boven het Ajax van Bosz.

"Dit seizoen was de koek helaas op ondanks de prima resultaten voor de winterstop en de mogelijkheid om herfstkampioen te worden. Na de velen blessures achterin was het over."

Ook voor die blessures speelde Leverkusen helemaal niet zo goed. Ze wonnen hun wedstrijden van de mindere tegenstanders maar uit de wedstrijden tegen de top vijf bestaande uit Bayern, Frankfurt, Wolfsburg x2, Leipzig x2, Dortmund (van voor de blessures) haalde ze in totaal maar vijf punten (van de mogelijke 21 punten). 5 uit 21 punten tegen de directe concurrenten in de competitie is ronduit slecht. Steeds als Bosz tegen een tactisch goede hoofdtrainer speelt delft hij het onderspit.

"Bij Leverkusen is hij keurig vierde en vijfde geworden. Heel veel meer zat er daar niet in naar mijn mening."

Hij werd vijfde en het seizoen daarop werd hij ontslagen doordat ze weer niet in de top vier zullen eindigen. Beide seizoenen had Leverkusen de op twee/drie na beste spelersgroep van de Bundesliga. Als hij naar behoren had gepresteerd was hij niet ontslagen.

16-04-2021 02:47

Ajax_026 +3057

Frenkie verdediging?? Daar zette bosz hem toch zelf neer en Uitgerekend Dolberg en Younes waren dat jaar op hun beste

16-04-2021 04:00

brullie +7035

Eens. Bosz voegt niets toe. Heeft nooit iets gewonnen.

16-04-2021 07:57

Ajax95Duivendrecht +24131

De trainer die structureel onderpresteert met het spelersmateriaal dat hij bij zijn clubs tot zijn beschikking heeft. De trainer die met een selectie waar je voor Nederlandse begrippen u tegen zei, 2e werd achter een heel matig en stokoud Feyenoord. De trainer die tactisch altijd lamgelegd kan worden in topwedstrijden en nooit prijzen wint. Ik vind Bosz iets te veel cultstatus hebben hier op AS. Ben fan van zijn speelstijl en vind het niet goed te praten op welke manier hij hier is weggewerkt bij Ajax, maar puur als trainer overschatten veel mensen hem hier nogal.

Ik zie veel liever Wenger hiernaartoe komen. Andere opties zijn Reiziger of Grim. Of even op de koffie gaan bij Jonk in Volendam, de strijdbijl proberen te begraven en hem naar Amsterdam te lokken?

16-04-2021 01:16

Pingelaar +13293

Een trainer die met een begroting en selectie waar je U tegen zegt, verliest van Getafe, Valencia, Atalanta, een gemankeerd Liverpool of AS Roma vind ik pas schandalig.

Ten Hag roept toch altijd: ik heb 14 a 15 basissspelers? Dat is nu wel te zien!

Bosz bereikte met een toen nog behoorlijk mindere (onervaren) selectie en begroting alsnog, en wel in 1 jaar, de finale van de EL.

16-04-2021 01:31

Nick14 +25889

Structureel onderpresteren is ongenuanceerd.

En dat Feyenoord was het beste Feyenoord van de afgelopen 15 jaar met Elia, Kuijt, een uitstekende Jorgensen, Berghuis, Vilhena, El Ahmadi en Kongolo.

Dat elftal was al gevormd in het seizoen ervoor en kon zich heerlijk richten op de competitie terwijl Bosz ontzettend heeft moeten zoeken in het begin en tot het einde ook nog bijna iedere week Europees moest spelen. Geen schande als je dan uiteindelijk een punt te kort komt..

16-04-2021 01:41

Ozymandias +159568

Tja, wij kijken er dan totaal anders na. Ik vind het voor Ajax altijd een schande als ze geen kampioen worden. Misschien had Bosz niet de gehele voorbereiding moeten vasthouden aan het De Boer middenveld waarvan we allen wisten dat het niet zo werken. Dan hadden ze niet toen het seizoen al was begonnen vanaf nul te beginnen.

"Structureel onderpresteren is ongenuanceerd."

Vijf seizoenen achter elkaar eindigde het team van Bosz lager in de competitie dan vooraf werd verwacht. Dat is structureel onderpresteren. Daar doet één goede reeks in de Europa League niets vanaf. Bosz heeft een zeer attractieve speelstijl maar heeft een tactisch goede assistent nodig die deze speelstijl kan vertalen in tactisch goed voetbal. Jammer genoeg wil Bosz overal zijn eigen mensen om zich heen hebben die hem niet voldoende ondersteuning bieden.

16-04-2021 03:02

Ajax '69 +3855

Tegen de begroting van Valencia, Liverpool en AS Roma zeg je pas écht u...

16-04-2021 04:25

Joodhannus73 +3579

Je kan nooit van Italianen winnen. Ze geven je het gevoel dat je twee klasse beter bent en uiteindelijk verlies je. Dat is al decennia zo. Italianen kopen ook 8 middelmatige spelers die heel goed kunnen verdedigen en dan geven ze al het geld uit aan één creatieve middenvelder en één topspits. Die moeten dan het verschil maken van 1 kans = 1 goal. Je loopt gewoon vol in het mes. En dan alle reacties dat Ajax het aan zichzelf te wijten heeft. Welnee, Ajax speelde, zeker deze wedstrijd, uitstekend. Beter tegen Roma kan je het haast niet doen. Ze liggen met 10 man voor de goal. Daar kan je haast niet tegen voetballen. Alleen met de lange bal en dat deed Schuurs plotsklap fantastisch. Voetballend kom je er anders niet doorheen. Tactisch dus ook niet goed gedaan. Toen er extra aanvallers bijkwamen was het over. Dat is koren op de molen voor Italianen. Dan is het einde wedstrijd. Je moet Italianen juist laten komen. Zelf het geduld bewaren en in de omschakeling of met de lange diepe bal toeslaan. Wat je moet doen bij Italianen is ze fucken. Ze moeten in hun (negatieve) emotie komen. Aan hun oren trekken, op hun tenen staan, etc. Dan raken ze over de rooie en maken ze fouten. Een emotionele Italiaan kan je pakken. Een geconcentreerde niet. Daar gaat Ajax de fout in. Veel te lief. Maar we hebben de spelers er ook niet voor. Dan is er maar één logische conclusie. Dat je eruit ligt. Italianen laten het doen lijken dat het aan jezelf ligt, maar dat is dus niet zo. Je kan nog vijf wedstrijden tegen ze spelen en die zullen allemaal hetzelfde verlopen. Inclusief de scheidsrechter. Ook al denk je van niet, toch is het zo. En dat zit allemaal opgesloten in de uitspraak van Cruijff...

16-04-2021 00:39

Daniel Rep +675

Geen aanjagers Onana en Blind en geen afmaker Haller, zucht, dus is en blijft (iig op Europees niveau) dit seizoen echt een tussenjaar.

Zondag gaan als een banaan voor die beker en dan tegen AZ wij pak schaal. En volgend seizoen hopelijk deze groep zo intact mogelijk weer ten tonele zien verschijnen.

Voorspel ik vuurwerk.

16-04-2021 00:38

PierreHeno +6530

Vitesse heeft ruim 8 dgn vrij gehad voor de finale ...wij maar 2,5. Danb Utrecht dat 10dgn vrij heeft gehad waar wijn maar krap 3 en dan AZ 15dgn vrij af tegen wij maar 3,5. Toch maar even fijntjes geregeld door club Gudde.

16-04-2021 00:57

Ajax '69 +3855

Niet zeuren. Hoort erbij als je meer rondes in competities overleeft dan je tegenstanders....

16-04-2021 04:29

markk +8904

Je kan Ten Hag niet aanrekenen dat Onana, Haller, Mazraoui, Blind niet kunnen spelen, of dat Klaiber geblesseerd raakt en zowel Antony als Neres hopeloos uit vorm zijn maar Ajax speelde gewoon bizar slecht vandaag. Zo vreselijk voorzichtig. Elke keer de bal terug en totaal geen urgentie. Ik snap dat je de rust moet bewaren maar Ajax straalde ook niet uit dat het wilde winnen tot de goal van Brobbey.

16-04-2021 00:34

RayJordaan +6850

Tis al tijden lang erg pover.

16-04-2021 01:40

Ajax '69 +3855

Ja, sinds Blind op een godvergeten kutgrasveld, sorry, kunstgrasveld, in fokking Gibraltar moest ingrijpen bij een op dat moment zeer pover oranje...

16-04-2021 04:32

MankeNeliss +9814

Ik ben trots op die gasten. Zondag die beker pakken. Dat is nu nummer 1. En volg week nr 35 binnen takelen. Dan doe je het gewoon goed.

16-04-2021 00:24

PierreHeno +6530

...maar niet voldoende goed voor een club die al jaren de ambitie heeft aan te haken bij de Europese top. We laten het echter veel te vaak liggen waar we het maar voor het oprapen hebben. Er gaat dus beslist steeds iets structureel goed fout.

16-04-2021 00:59

Ajax_026 +3057

Het is maar hoe je het bekijkt want over 10 jaar tijd gezien gaat juist steeds beter. Duurdere aankopen betere verkopen. Regelmatiger overwinteren en meer punten in de eredivisie

16-04-2021 04:09

Ajax '69 +3855

Stop met huilen. Het is al tientallen jaren nog niet zo goed gegaan als afgelopen 5 jaar.

16-04-2021 04:35

FGLJN +3889

Als je je ambitie (wat overduidelijk nog steeds een lange-termijn-doel is, vooral financieel gezien) nu nog niet kan waarmaken, betekent niet dat er iets fout gaat...

En je kan wel een paar wedstrijden tegen Getafe en AS Roma eruit pikken om je punt te maken, maar het is natuurlijk ontzettend selectief om dan alle gewonnen topwedstrijden (Real Madrid, Juventus, Bayern, enzovoorts) te negeren.
En, alsof topclubs nooit teleurstellende wedstrijden spelen of nooit in de CL of EL niet doorgaan tegen een gelijke ploeg (of een mindere ploeg, in het geval van Getafe).
Uiteindelijk is de balans als volgt: Ajax presteert nu al een paar jaar op een niveau waarvan, 5 tot 10 jaar geleden, echt elke Ajax-supporter alleen maar kon dromen. Niemand had dit verwacht.

Hoe iemand dan kan zeggen dat het structureel fout gaat vind ik echt te bizar voor woorden..

16-04-2021 10:26

TontoKarnaggel +42520

Tsja, Onana, Blind, Nous, en Haller als basismatriaal afwezig is klote, maar als zo'n beetje al je spelers met wat "extra's" ( Antony, Neres, Kudus, Gravenberch ) voledig en totaal uit vorm zijn wordt het wel heel lastig....

16-04-2021 00:10

KingJames23 +11444

Precies Tonto. Jij snapt het. We hebben daardoor eigenlijk nog boven verwachting gepresteerd en toch hadden we er niet uit hoeven vliegen tegen dit Roma. Maar voor een tussenjaar is het niet slecht

16-04-2021 00:19

PierreHeno +6530

...en waarom zijn ze uit vorm. Of is dat gewoon iets ongrijpbaars waar wij vooral op de beslissende momenten tekort in komen? Wat denk jij ervan Tonto?

16-04-2021 01:01

XRaY +18970

De jonge spelers verdienen veel meer krediet. Ze maken een goede ontwikkeling door dit seizoen maar je kan er echt nog geen wonderen van verwachten en al helemaal niet dat ze in een zwaar en lang seizoen elke wedstrijd het hele elftal ook nog is op sleeptouw nemen. De pijp is op een gegeven moment gewoon leeg en je krijgt vanzelf een oorzaak gevolg situatie bovendien is een vorm dip ook helemaal niet gek gezien hun leeftijd. We kunnen daarom met z'n allen wel een hoop eisen maar reëel is het denk ik niet. Wijsheid komt met de jaren dat geldt ook voor voetballers.

16-04-2021 00:04

jos.bt@hotmail.com +256

zal je zondag zien tegen vitesse dat de pijp wel degelijk uit is

16-04-2021 06:26

Suarez16_ +9211

Tja deze uitschakeling komt gewoon op de naam van 1 persoon: Kjell Scherpen. Voordat mensen over mij heen gaan vallen: ja we misten kansen, maar in de fase van de 1-0 tot 1-1 was Roma gewoon aan het spartelen omdat ze een goal moesten maken. Je kreeg in die fase gewoon 3 opgelegde kansen + een penalty. Dan maakt je keeper een fout die ze in de 5e klasse district Noord nog niet zien met een keeper van 130 kilo die gisteravond 20 bier heeft weggetikt in de kroeg en brak op het veld staat om 9 uur sochtends na 2 uur slaap. Vanaf die 1-1 hebben ze alleen nog maar in de eigen 16 gestaan. Als die 1-1 niet valt dan scoor je er nog minimaal 2 die avond. Later komt Scherpen ook nog slecht in bij de 1-2 en dan is het helemaal gedaan. Dan weet je dat die Italianen alleen nog in de eigen 16 blijven staan omdat ze nog een goal kunnen permiteren. Ja je kan het wijten aan een Tadic of aan een Antony, maar die fout van Scherpen kost je gewoon de kop.

16-04-2021 00:02

JOHANisGOD +18498

Na de eerste zin gestopt met lezen.

Wat een flauwekul.

16-04-2021 00:11

Michael 1974 +22029

Yep, ook gestopt. Niet serieus te nemen dit.

16-04-2021 07:09

PierreHeno +6530

En die misser van Tadic voor de 2-0 telt dan ineens voor jou niet meer? Nogal selectief vind je niet? En je vergeet ook wel heel gemakkelijk dat Overmars c.s. in november 2020 een behoorlijke inschattingsfout hebben gemaakt met Onana waardoor we alleen maar Kjell Scherpen nog hadden mocht Stekelenburg geblesseerd raken. En iedereen wist dat Kotarski nog minder internationale ervaring heeft dan Kjell dus tja....en dan kom jij even uit de bocht vliegen dat deze uitschakeling aan Kjell zou liggen. Wàt een flauwekul toch man...Kjell is 3e keeper bij Ajax 1 en had nog nul ervaring op dit niveau, laat staan 1/4 finale EL. Mag hij dan een paar foutjes maken misschien? Nee je moet vooral bij het gebrek aan professionaliteit van Overmars c.s. zijn die gewoon geen rekening dachten te hoeven houden met een forse straf voor Onana. En dan houd je dus nog alleen maar Maarten over.......en die kan nu eenmaal geblesseerd raken..en dan kom je dus kwaliteit te kort voor de EL. 1 plus 1 werk.

16-04-2021 01:10

Ajax '69 +3855

Dus jij had in toen al, voordat Onana's straf bekend was, in totaal drie topkeepers onder contract genomen? Wie dan? En zou die dan ook gekomen zijn, die topper? Zo makkelijk lullen dit. Zucht..

16-04-2021 04:41

FGLJN +3889

En die extra topkeeper had ook geblesseerd kunnen raken, dus dan nog maar een topkeeper erbij? En dan meteen ook maar voor elke linie in het veld maar een zooitje spelers met Europese ervaring halen, maar je weet maar nooit.
En dan erachter komen dat je eigenlijk al je financiele reserves hebt opgemaakt, dat je qua salarissen opeens jaarlijkse rode cijfers draait, en dat ook nog eens al je talenten weglopen omdat de club maar even een blik topspelers opentrekt (voor op de bank!) omdat ze te bang zijn om spelers zonder Europese ervaring op te stellen.

Ik overdrijf natuurlijk een beetje, maar eigenlijk komt het daar wel op neer, als je enige criteria zou zijn om koste wat het kost een enorm brede selectie te hebben, om maar te voorkomen dat je eens een keer een onervaren speler moet opstellen.

Ergens heb je natuurlijk een punt, een selectie moet goed bezet zijn, maar je moet ergens een grens trekken, en je moet ook rekening houden met de nadelen en gevolgen en mogelijkheden. Want dat is de realiteit waar TH, Sar en Overmars mee moeten dealen.

16-04-2021 11:06

Ajax_026 +3057

3 opgelegde kansen + een penalty die je niet scoort maar als de keeper dan een fout maakt is het zijn schuld? Lekker hypocriet verhaal vriend

16-04-2021 04:14

jos.bt@hotmail.com +256

die 2de goal was voor scherpen niet houdbaar
als klaasen die goed weg kopt is er niets aan de hand

16-04-2021 06:28

Rikkie66 +22837

Trots op dit Akax! Afgelopen 5 jaar finale, halve finale, kwartfinale. paar x kampioen, wederom een bekerfinale. Ik ben al wat ouder en geloof me dit was nooit de standaard. Alle credits naar het team en ten Hag maar nog meer naar Overmars en van de Sar. In de winterstop een speler van 20 miljoenen halen.....Dat is het nieuwe normaal van onze club..

15-04-2021 23:58

Patrick78 +52274

Prima reactie. Helemaal mee eens!

16-04-2021 00:03

Oxxer +164391 moderator

100% met jou eens, Ik heb de tijd meegemaakt met trainers zoals Jan Wouters en Danny Blind en daar werd ik niet vrolijk van. Het kan altijd beter maar sinds Overmars en Sar besloten het anders te doen gaat het prima.

16-04-2021 00:12

Ajax '69 +3855

Zo is het per saldo wel ja. 👍🏻

16-04-2021 04:42

sdjt01 +243

Precies dit! Ik zie veel verwende reacties hieronder terwijl er jaren zijn geweest waar we blij waren met een 1-1 gelijkspel tegen rosenborg. Het lag 100% aan ajax zelf vandaag maar ook van deze tijden moet je genieten!

16-04-2021 00:21

PierreHeno +6530

Het is reeds meerdere malen gezegd: je kunt niet winnen van Italianen maar wèl van ze verliezen. Maar het is overduidelijk dat Ajax dit verlies volkomen aan zich zelf te wijten heeft en dat sommige spelers duidelijk het benodigde niveau nog ontberen zoals Gravenberg. De glans lijkt er na een lang seizoen een beetje af en alle superlativen mogen weer even terug de kast in. Deze volkomen onnodige uitschakeling blijkt nu dus overigens mede tevdanken aan een grote inschattingsfout door Overmars c.s. in november 2020 toen ze dachten dat de UEFA wel clementie zou betrachten in de kwestie Onana. Nou...niet dus...m.a g. dat de CL/EL onervaren Scherpen ineens de kansen van Ajax 1 op een halve finale plek EL moest gaan verdedigen met ook nog eens 2 talentvolle doch redelijk onervaren verdedigers op rechts voor zich. Wanneer aanvoerder Tadic dan ook nog eens verzuimt het vonnis over AS Roma te vellen door de pensltynte missen in de eerste wedstrijd...tja...dan roep je deze uitschakeling dus volledig zelf over he af. Willen we werkelijk kunnen aanhaken bij de Europese top dan zal het toch echt allemaal nog wel wat professioneler moeten. Het is namelijk bijzonder wrang om te worden uitgeschakeld door een club die de halve finale helemaal niet waard is qua spelniveau. Met veel geluk en hangen wurgen komt Roma nu ipv Ahax in de halve finales EL. Dit gebeurt Ajax gewoon veelmte vaak: we kunnen het gewoon weer niet afmaken op het moment dat het ook ècht mòet. Dat begint structurele vormen aan te nemen onder Ten Hag, daarmee niet zeggende dat Ten Hag daar dus ook direct de oorzaak van is. Maar mogelijk wèl indirect. Het gebeurt simpelweg te vaak. En dàt is nu eenmaal wèl een vaststaand feit.

15-04-2021 23:57

MankeNeliss +9814

Wel op z'n Cruijffiaans: "Italianen ze kennen niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliese".

16-04-2021 00:29

PierreHeno +6530

Je hebt volkomen gelijk Nelis. Zo had het wel gemoeten inderdaad haha,

16-04-2021 01:13

jos.bt@hotmail.com +256

geld regeert het voetbal zolang dat zal zijn haakt ajax nooit meer aan bij de europese top

16-04-2021 06:31

Rugnummer37 +2

Vleugelspelers in vorm en Ajax wint de Europa League. Als.

15-04-2021 23:52

arufred +9812

Kijk naar Manu en Arsenal vandaag. Manu 2 kansen en 2 goals,Arsenal 5 kansen en 4 goals.
Ajax vorige week en vandaag samen 13 kansen en maar 2 goals.
Probleem van Ajax is : Effectiviteit

15-04-2021 23:51

Chancellor +2032

correctie: probleem van het nederlands voetbal.

15-04-2021 23:58

Ozymandias +159568

Nederland heeft juist enorm veel zeer productieve aanvallers voortgebracht. Het probleem is een gebrek aan kwaliteit op dat gebied van de spelers van Ajax.

16-04-2021 00:11

Henkje Netherlands +10195

Peter bosz is beschikbaar

15-04-2021 23:50

Ajax '69 +3855

Goh. Hoe zou dat nou komen?

16-04-2021 04:44

Michael 1974 +22029

Assistent van ten hag?

16-04-2021 07:10

Ozymandias +159568

Ik ben van mening dat Ajax na dit seizoen afscheid van Ten Hag moet nemen maar ik ben ook van mening dat Ten Hag dan de historie ingaat als één van Ajax' meest succesvolle hoofdtrainers. Als iemand toen hij werd aangesteld hier had geschreven dat Ajax onder Ten Hag's leiding in 3.5 seizoen tijd drie keer eerste zou worden, twee keer de beker zou winnen, de halve finale van de Champions League zou halen en de kwart finale van de Europa League zou halen zouden de meeste mensen hem voor gek hebben verklaard.

Ik denk alleen dat weinig hoofdtrainers geschikt zijn om langdurig (vele jaren) voor ongeveer dezelfde groep te staan. Op een gegeven moment hebben de meest hoofdtrainers de spelersgroep wel bijgebracht wat hij hun bij te leren had en is een nieuwe hoofdtrainer nodig om de spelersgroep in andere aspecten bij te sturen en zo op het werk van zijn voorganger verder te bouwen. Hoofdtrainers als Wenger en Ferguson waren een uitzondering op deze regel en dat heeft meer met hun karakter dan hun kwaliteit te maken.

15-04-2021 23:49

JOHANisGOD +18498

Welke trainer zou jij graag zien komen?

15-04-2021 23:50

Ozymandias +159568

Ik zou Wenger als de ideale opvolger van Ten Hag zien. Wenger heeft bij Arsenal bijna elk seizoen het maximale uit zijn spelersgroep gehaald (zelfs in de laatste seizoenen toen hij met middelmaat toch de aansluiting bij de top van de Premier League kon houden). Daarbij heeft hij altijd attractief voetbal nagestreeft en het vertrouwen durven te geven aan jonge talenten (als Van Persie en Fàbregas). Ik denk dat het voor Ajax ook makkelijker zou zijn om spelers bij de club te houden of van buiten aan te trekken met Wenger als hoofdtrainer.

Wenger heeft zelf gezegd weer aan de slag te willen maar niet in de Premier League en alleen bij een club die aan hem past. Daarbij heeft hij toen hij tijdens het seizoen 2018/19 als analist een Champions League wedstrijd van Ajax deed aangegeven met enige regelmaat contact met Overmars te hebben.

15-04-2021 23:55

JOHANisGOD +18498

Nou, zou wat zijn, iemand met zo'n staat van dienst.

15-04-2021 23:57

MelleAfca +14307

Zou echt een absoluut droomscenario zijn.

15-04-2021 23:58

Dusbaba +15406

Ik zie nog steeds graag Bielsa een keer naar Ajax komen. Het is iets uit het verleden van mij, maar ik vind gewoon dat hij Ajax een keer getraind moet hebben.

16-04-2021 00:00

Ozymandias +159568

Het probleem van Bielsa is dat hij als een dictator een club leidt en ook eist daar de macht voor te krijgen. Als trainer zou hij fantastisch zijn maar Ajax moet de trainer geen macht geven over het technische beleid.

16-04-2021 00:02

Patrick78 +52274

Wenger 72 jaar....next.

16-04-2021 00:06

Ozymandias +159568

Waarom maakt zijn leeftijd hem ongeschikt? Advocaat is drie jaar ouder.

16-04-2021 00:07

Aad82 +1688

Ten Hag heeft dat toch ook een beetje? Kijk wie hij allemaal persoonlijk heeft gehaald man!!

16-04-2021 00:07

Ozymandias +159568

Elke hoofdtrainer heeft inspraak in het transferbeleid en de samenstelling van de technische staf, dat is heel iets anders dan dat de macht hebben over dat soort beslissingen.

16-04-2021 00:09

Patrick78 +52274

Omdat is met zijn pensioen bezig. Net als Louis.

16-04-2021 00:11

Ozymandias +159568

Wenger heeft zelf gezegd weer aan de slag te willen.

16-04-2021 00:13

Dusbaba +15406

Ik ken de verhalen, maar die weerhouden mij niet van mijn mening. Alle grote trainers van Ajax waren ook dictatoren. Je moet er gewoon een beetje mee kunnen dealen. Ik gok zo met die paar oud voetballers in de directie dat die dit best wel kunnen.

16-04-2021 00:16

Ozymandias +159568

Ik denk dat dit niet zal werken omdat Ajax met Overmars al een dictator heeft. Het is eindelijk rustig binnen Ajax en met Bielsa zal die rust zeker verdwijnen. Hij is bijna overal met ruzie weggegaan en bijna overal leden de prestaties van het team ook onder die onrust.

16-04-2021 00:20

Dusbaba +15406

Toen ik dit op schreef moest ik idd wel even aan Overmars denken. Die heeft ook wel een egootje. Idd geen idee of die 2 een goede combinatie zijn. Dan nog ga ik voor Bielsa ;)

16-04-2021 00:23

sdjt01 +243

Wenger is 72 gap.

16-04-2021 00:23

Ozymandias +159568

Wat maakt het uit dat hij 71 is? Advocaat is drie jaar ouder. Als Wenger te oud was zou hij zelf niet weer aan de slag willen. Voor het geld hoeft hij het namelijk zeker niet te doen.

@Dusbaba
Als Overmars en Bielsa daar onderling uit kunnen komen zouden ze in theorie wel een geweldig duo vormen.

16-04-2021 00:25

PierreHeno +6530

Advocaat is coach bij Feyenoord. Dat is bijna een bijbaantje tegenwoordig.

16-04-2021 01:16

wendoo9 +8124

Ik zou helemaal met jou eens zijn geweest als Ajax door Roma op een hoopje was gespeeld. Men beseft niet dat Ajax met een extreem jong team de laatste tijd moet spelen. Met drie 18 jarigen en 19 jaar 21 22 en 23 Je mist Blind ,Nous, Onana, Haller Rench. Wat heeft dit nu met Ten Hag te maken dat zijn team door een paar fouten en door het niet scoren van opgelegde kansen moet vertrekken. Deze man doet het gewoon goed. Ze hebben ook veel wedstrijden in de benen en ook moeilijke wedstrijden moeten spelen om hier te komen. In de beker ook Utrecht Az Psv. Tuurlijk zijn we allemaal teleurgesteld en gaan van alles roepen. Laat dit bezinken want tot nu toe met de middelen die Ajax tot zijn beschikking heeft is het nog niet zo slecht.

16-04-2021 00:30

Ozymandias +159568

Het gaat mij niet om specifieke wedstrijden maar over het gebrek aan ontwikkeling als team. Ik denk dat het team als geheel weinig meer van Ten Hag kan leren en dat ze daarom zich als team nauwelijks meer ontwikkelen.

16-04-2021 00:44

wendoo9 +8124

Als de kansen erin waren gevlogen hoor je niemand !

16-04-2021 14:27

CoolRunnings +388

Ten Hag heeft het goed gedaan. Hij heeft het niveau omhoog getild. Denk dat het nu een goed moment is voor ten Hag om Ajax te verlaten. Een titel of dubbel in zijn laatste jaar. Wenger is een interessante optie. Kan de selectie nog veel leren en hopelijk dat Ajax de volgende stap kan maken naar een hoger niveau. Ben wel benieuwd in welk systeem hij gaat spelen.

16-04-2021 00:34

PierreHeno +6530

Je telt 2019/2020 ook gemakshalve maar als volledig seizoen mee?

16-04-2021 01:15

Ozymandias +159568

Inderdaad.

16-04-2021 02:57

Ajax '69 +3855

De spelersgroep verandert (helaas) sneller dan je lief is, dus dat haalt je verhaal meteen onderuit. De beste man moet ongeveer ieder jaar opnieuw beginnen met een elftal waarvan intussen ook dit jaar weer 30-40% eigenlijk Jong Ajax materiaal is.

16-04-2021 04:49

ovopiet +1472

Ik zal wel een complotdenker zijn, maarzowel in de ch.leage als in deze somp. gaan alleen landen door uit de grote landen. Zelfs Duitsland doet niet meer mee. Clubs, vaak met sponsors uit landen waar gemakkelijk geld uitgegeven wordt aan niet alleen de clubs.
Dit doet de Uefa wel goed hoor.

15-04-2021 23:48

JOHANisGOD +18498

Laat Peter Bosz nou niet naar Ajax komen.
Geen prijzenpakker.

En dan wordt Feyenoord weer kampioen waarschijnlijk.

15-04-2021 23:46

Nick14 +25889

Schandalig om met Heracles, Vitesse en Leverkusen geen prijs te pakken inderdaad.
Dat wordt daar immers normaal standaard gedaan.
Ook een teken van onkunde wanneer je met zowel Ajax als Macabbi een punt tekort komt.
Heel ernstig.

15-04-2021 23:58

JOHANisGOD +18498

Het was zeker schande dat hij geen landskampioen werd met Ajax.

Nooit een prijs gepakt deze man.

Over Young Boys zal ik het maar niet hebben.
Stelletje ski-leraren.

Jij zegt het eigenlijk heel goed.
Een "net niet" trainer.
Heb je geen kut aan.

16-04-2021 00:14

Ajaxisart +18768

Het voetbal van Ajax is al maanden bagger, maar in de Eredivisie valt dat minder op omdat je wint. Ten Hag haalt te weinig uit deze groep, waarbij het spel van Antiny, Neres, Gravenbergh, Klaassen al langere tijd steeds minder wordt. Als we zondag de beker niet winnen, zou het me niet verbazen. Ajax speelt niet frivool, maar als dikke stront en zonder vertrouwen.

15-04-2021 23:45

AjaxKeistad +92

Anthony > eerste jaar in de Eredivisie, 21 jaar. Heeft al meer gebracht en gespeeld dan vooraf dit jaar werd gedacht. Eerste seizoenshelft uitstekend rendement, nu een flinke dip. Hebben in het verleden meer jonge gasten last van gehad, zeker als het sneeuwt en ze zijn braziliaans;)

Neres > brengt ontzettend weinig maar is erg lang geblesseerd geweest. Zeker voetballers die veel op gevoel doen, hebben soms langer nodig om dat weer volledig terug te krijgen.

Gravenbergh > die vent is godskolere 18 (misschien net 19). Hoef ik denk ik niet over uit te weiden.

Klaassen > tja, eens. Vind hem op 10 vooral goed in de combinatie met Haller. Maar brengt vaak te weinig.

Het team blijft grotendeels bij elkaar en dus heb ik ontzettend veel vertrouwen in deze groep.

15-04-2021 23:51

AjaxPassion +3899

Nou, zondag de beker veroveren en binnen 2 weken die schaal ophalen. Daarna lekker doorselecteren voor volgend seizoen. Haller proberen te slijten, extra vleugelspits en evt. Spits erbij. Creatieve middenvelder(s) erbij en een back-up voor Nico. evt. Een talentvolle keeper.

Wat mij betreft mag Haller weg (of had ik dit al gezegd =)), Labyad weg, Klaassen en Alvarez zijn redelijke krachten, maar bij boden boven de 15 a 20 miljoen ook verkopen.

Verder Traore, Ekkelenkamp, en evt. Schuurs verhuren of verkopen.

15-04-2021 23:44

fascino +1289

Welke wereld leef jij?

15-04-2021 23:45

AjaxPassion +3899

Verklaar je nader?

15-04-2021 23:51

sdjt01 +243

Haller heeft 7 keer gescoord in 10 potjes en is 22,5 miljoen voor betaald. Waarom zou je die “slijten”? Daarnaast bied niemand 15 miljoen op klaassen.

16-04-2021 00:27

TontoKarnaggel +42520

Ik miste wederom de echte overtuiging, had iemand hier de laatste 25 minuten de hoop dat we nog gingen scoren? nee toch? In het seizoen 18-19 zag je ons met ziel en zaligheid en een enorme dosis spelplezier er op klappen, toen dwongen we het ook gewoon af. Sindsdien is het toch vaak plichtmatig rondspelen en een apatisch "slotoffensiefje" waarvan een blinde met oogkleppen kan zien dat het geen kut gaat opleveren

15-04-2021 23:44

Ajax_026 +3057

We hadden toen met Frenkie de Jong iemand op het middenveld lopen die ten aller tijden bleef voetballen en het spel simpel hield wanneer dat moest en versnelde wanneer dat kon. De enige die ik dat heb zien doen dit seizoen is Kudus voor zijn blessure. Gravenberch had zijn momenten maar dribbelt te veel of raakt de bal te vaak voor dat die doorspeelt (spel simpel houden)

15-04-2021 23:53

Ajax '69 +3855

Ja, sindsdien. En de 20 jaar ervoor ook.

Het gaat al vijf jaar véél beter dan de kutperiode ervoor van bijna een jaar of 20... (los van de vrij gelukkige Europese opleving onder Koeman, los van de uitschakeling zélf tegen ACM, toen alle spelers in hun loopbaan pas écht bewierookt werden nadat ze bij Ajax vertrokken waren).

16-04-2021 04:58

AFCA-B93 +5488

Ik zei voor de wedstrijd nog dat ik het oude AS miste omdat daar niet zo'n hoop gejank was over opstellingen etc. Dat gevoel is heel erg versterkt door alle schreeuwerds die zodra het slecht gaat om het hoekje komen kijken om 'Ten Hag out, Bosz in' te roepen. Kunnen jullie niet weg blijven? Dank.

15-04-2021 23:42

Oxxer +164391 moderator

Amen

16-04-2021 00:02

cl=5! +5376

wel lekker dat sjaan uitviel, kan die iig zondag niks fout doen

15-04-2021 23:41

Ajax95Duivendrecht +24131

Iedereen die hier nu losgaat op Kudus, alsjeblieft zeg! Hij is niet de reden dat we er nu uitloggen.

Nee, Kudus haalt nog bij lange na niet zijn niveau van vóór zijn blessure en valt wat tegen. Maar Kudus krijgt de laatste weken ook nauwelijks minuten van onze Erik, en moet er dan met nog slechts 30 minuten te gaan in een allesbeslissende wedstrijd ineens inkomen...

Kudus had tegen RKC gewoon moeten starten, en er niet pas in de 50e minuut in moeten komen. Het is te lachwekkend voor woorden dat Kudus na zijn blessure überhaupt nauwelijks minuten krijgt van Ten Hag, ten faveure van een met de bal ruziënde Alvarez en een al weken falende Gravenberch. Op die manier heeft Kudus eigenlijk nog helemaal geen speelritme opgedaan.

15-04-2021 23:39

Nr.10 +111211

Tja misschien bakt hij er op de training ook wel niks van. Als je hem de laatste tijd in ziet vallen dan begrijp ik steeds beter waarom Alvarez en Gravenberch blijven staan hoor.

15-04-2021 23:42

MichelAngelo66 +22258

En hij ziet alle ballen over zich heen vliegen. Toen hij er in kwam stond ook hij moederziel alleen op het middenveld. Wat moet je dan? Ik verdedig Klaassen vaak, maar die heeft twee ballen aangeraakt de tweede helft. Echt schandalig zoals hij zich liep te verstoppen.

15-04-2021 23:43

Ajax95Duivendrecht +24131

Helemaal mee eens. Maar over Klaassen hoor je heel weinig. Ja, hij staat vaak op de juiste plek, maar hij mist de makkelijkste kans van de hele wedstrijd en raakt voor de rest geen bal aan.

15-04-2021 23:49

AFCA-1983 +17729

Een totale vernedering van Vitesse graag om daarna door te denderen naar het kampioenschap!

15-04-2021 23:39

maarten0909 +6423

Er is serieus geen andere sport waar je een wedstrijd zo kan vertragen. Alles is toegestaan:
Voor een snelle vrije trap gaan staan.
Balletje meenemen na een overtreding.
Balletje weg tikken bij een vrije trap tegen.
Bal weer het veld intikken bij een inworp.
Bal wegschieten bij een inworp.

Zo ken ik nog wel ff door gaan. Zo makkelijk hier wat tegen te doen. En dit is niet alleen nu tegen Ajax hoor, want die doen precies hetzelfde. Maar dit komt het kijkplezier en snelheid in het spel niet ten goede.

15-04-2021 23:37

AjaxKeistad +92

Nergens een ballenjongen te bekennen, ook zo ontiegelijk irritant

15-04-2021 23:39

Oxxer +164391 moderator

Hoe lang kijk jij voetbal?

Dit zijn de standaard streken in dat soort landen bij een gunstige stand. Als die 0-2 was goedgekeurd stond er een heel peloton ballenjongens langs het veld.

15-04-2021 23:41

AjaxKeistad +92

Dat het standaard is maakt het niet minder irritant.

15-04-2021 23:53

Oxxer +164391 moderator

Dat het irritant is ben ik mee eens, alleen als het andersom is vinden fans het prachtig.

16-04-2021 00:04

Matts +2142

Zuivere speeltijd invoeren en dat hopeloos verouderde blessuretijdsysteem afschaffen. Ben je in 1x van al dat gezeik af. Maar ja, probeer dat de dinosaurussen bij de FIFA maar eens wijs te maken.

15-04-2021 23:40

ovopiet +1472

En bij een wissel moet je toch de kortste weg van het veld af.
Nu gaan de spelers eerst de scheidsrechter nog een hand geven.
Ik heb uitgerekend dat deze keeper bij uittrappen meer dan 8 minuten heeft getreuzeld.

16-04-2021 00:01

jos.bt@hotmail.com +256

dat is nu eenmaal zo in voetbal als je voorstaat

16-04-2021 06:40

JariJari +15254

Pas weer voetbal in augustus :(

15-04-2021 23:36

Henkje Netherlands +10195

Er moeten heel wat aankopen worden gedaan.
Scherpen, schuurs, alvarez, Klaiber en ten hag mogen er sowieso uit.

15-04-2021 23:34

Ajax '69 +3855

Ja TH zeker, want het is immers nog nooit zo slecht met Ajax gegaan als de afgelopen drieënhalf jaar. Hoe oud ben je? Vijf?

16-04-2021 05:05

AjaxKeistad +92

Ontzettend ontzettend zuur. Zwaar onverdiend, maar toch echt aan onszelf te danken. Vooral laatste 20/30 minuten heel zwak..
Wonden likken en heel snel schakelen naar zondag..
Nogmaals: erg zuur.. Maar ondanks de nederlaag erg trots op onze club, niemand wordt toch blij van de spelopvatting van dat Roma..

15-04-2021 23:33

Mofson +8167

Ik verlies liever als ajax dan dat ik als supporter naar dat kutvoetbal van roma zou moeten kijken.

15-04-2021 23:34

AjaxKeistad +92

Volledig mee eens!! Al zouden we waarschijnlijk ook niet heel erg klagen als we op die manier de CL winnen;)

15-04-2021 23:35

JariJari +15254

Roma gaat er kansloos uit tegen United.

15-04-2021 23:37

3*stars*3 +23458

Dat maakt Ajax toch ook Ajax?
Frustrerend om in EU al 4/5 jaar de credits te krijgen maar met lege handen te staan maar Ajax staat wereldwijd wel voor iets.
Hier in NL heb je ook 2 “AS Roma’s” en als ze titels of prijzen pakken, zingen de fans “helemaal niets in Amsterdam”.
Dat blijft grote verschil tussen Ajax en de rest in NL.

De trolletjes zullen uiteraard wel genieten vanavond maar dat zegt genoeg over liefde voor hun eigen club.
Of beter gezegd, gebrek aan.😉

15-04-2021 23:40

AjaxKeistad +92

Uitstekend verwoord! Merk ook keer op keer dat er in het buitenland veel meer respect is voor onze mooie club.
Lijkt alsof ze meer respect voor Ajax hebben dan sommige "supporters" hier.
Hopelijk komende jaren een ultieme beloning!

15-04-2021 23:45

soewares +2504

Het enige wat ten hag fout heeft gedaan is alvarez wisselen ipv gravenberch.. Daarnaast, hoe haal je het in je hoofd om met 4 aanvallers te spelen om vervolgens achterin rond te tikken. Ongelooflijk.

15-04-2021 23:32

KingOfTheMatch +7037

Viel Klaiber maar niet geblesseerd uit... die was ook niet uitgegleden ;)

15-04-2021 23:32

Dusbaba +15406

Wat is dat toch met dat vergelijken tussen Bosz en TH? Die 2 hebben toch niets met elkaar te maken? Ik heb, na weet ik niet hoeveel jaar, onder Bosz eindelijk weer eens genoten van Ajax met af en toe prachtig aanvallend spel. En prompt staan we ineens in de finale. En van TH kan je zeggen wat je wilt, maar ook af en toe best wel genoten.

15-04-2021 23:32

TontoKarnaggel +42520

Zonder iemand ( ten hag ) nu gelijk de schuld te geven, maar hoeveel wedstrijden hebben we dit seizoen nu echt goed gespeeld? Ik heb toch best vaak het idee dat ik een wedstrijd zit te kijken waarin we tot de conclusie komen dat we ons niveau niet halen. Als dat 8 van de 10 keer de conculsie is moeten we misschien die 2 potjes die wel echt goed gaan niet als ons vaste niveau beschouwen....

15-04-2021 23:32

Ozymandias +159568

Hoeveel clubs spelen dit seizoen goed voetbal? Bijna bij elke club in de top en subtop van Europa wordt er tegenvallend gespeeld. City is de voornaamste uitzondering maar die hebben dan ook zo'n 180 miljoen euro aan aankopen gedaan voordat het seizoen begon terwijl de rest op elke cent dubbel moest letten. Met zo'n voorbereiding na zo'n zomer was het duidelijk voor bijna iedereen onmogelijk om dit seizoen goed te spelen. Waarmee ik trouwens niets over Ten Hag wil zeggen. Ik denk dat Ajax na dit seizoen afscheid van hem moet nemen.

15-04-2021 23:37

Ajax '69 +3855

Als Ajax de dubbel wint, en met deze Europese prestatie erbij genomen (hoe teleurstellend deze uitschakeling ook is), dan heeft Ajax gewoon een topseizoen gehad.

16-04-2021 05:11

Ajax '69 +3855

'Ons niveau'..…? En dat is?

16-04-2021 05:08

ajaxiscruijff +847

Ook weer zo’n fout van Ten Hag: je ziet dat Gravenberch werkelijk geen bal raakt. Die jongen is gewoon op, niet raar ook, nadat je zo veel wedstrijden hebt gespeeld. Dus moet je hem een keer wisselen. Maar dat doet Ten Hag weer niet. Ziet hij dan niet dat die jongen totaal niet in de wedstrijd zit?

15-04-2021 23:31

Nr.10 +111211

Ja dacht ik ook aan, maar dan de volgende stap: wie komt erin? Als je kijkt naar de invalbeurten van Kudus, die bakt er helemaal niks van, is blijkbaar ook totaal uit vorm. Blind is geblesseerd. Dus wie dan? Ekkelenkamp? Tja, ik snap wel dat je hem dan maar laat staan.

15-04-2021 23:33

Haarlemmer +20614

Als je kudus toch brengt, waarom Alvarez eruit dan? De enige die een 5,5 scoort op t middenveld

15-04-2021 23:35

MelleAfca +14307

Wat me echt al weken stoort is het feit dat we achterin de bal zó erg vertragen. Gravenberch, Alvarez, maar stiekem toch ook Timber en Martinez (die beide overigens een fantastische ontwikkeling doormaken) vertragen het spel zo erg. Het helpt dan ook niet dat ons middenveld elke wedstrijd compleet uit elkaar wordt getrokken. Alvarez speelt achter de twee cv’s en Klaassen voorbij de spits.

15-04-2021 23:31

soewares +2504

Timber en martinez spelen de bal gewoon rap naar voren. Ze krijgen uiteindelijk 3 seconden later weer de bal terug van alvarez of gravenberch.

15-04-2021 23:34

MelleAfca +14307

Meh ben ik het niet mee eens. Ik denk overigens dat het gewoon een opdracht van Ten Hag is, dus verwijt de spelers niks. Maar als ik na het invallen van Schuurs vervolgens ook weer zie hoe vaak hij het balletje even onder zijn voet doorhaalt om hem vervolgens 10 seconde later dan toch weer op Martinez af te schuiven. Dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Ten Hag de bal vooral lekker in de eerste fase wil houden.

15-04-2021 23:38

jos.bt@hotmail.com +256

zoiets ligt aan de trainer die staat er toch voor om daar iets over te zeggen juist zoals laatst met die zes zeven hoekschoppen dat ze met 2 man een hoekschop moeten geven gravenberg met tadic

16-04-2021 06:50

AlexIbarra +19286

Toch niet zo vreemd dat je voetballend van achteruit minder bent zonder Blind?
Die is absolute wereldtop op dat gebied, en in zijn schaduw kan de rest ook af en toe een leuk balletje inspelen.

16-04-2021 00:04

Dubbelvla +8469

hebben we nou typisch Nederlands verloren, of heeft Roma typisch Italiaans gewonnen? Hoe dan ook heeft Roma over 2 wedstrijden eigenlijk 3 kansen gehad (of misschien... 5?). Zowel vandaag als vorige week leken ze na een minuut of 50-60 rijp voor de slacht en doet Ajax het gewoon prima, geduldig, maar doen ze zichzelf uiteindelijk te kort. De tegenstanders van Ajax kunnen er te vaak voor zorgen dat er in een tweede helft soms effectief misschien 20 minuten gevoetbald wordt, dat haalt het bloed onder je nagels vandaan, maar moet Ajax beter mee leren omgaan. Laat het een les zijn. Op naar weer CL volgend jaar, zin in.

15-04-2021 23:31

Ajax_026 +3057

Met 5 wissels is het veel moeilijker om een team kapot te spelen en laat dan net een kracht van Ajax zijn.

15-04-2021 23:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.