Kroes: 'De top drie halen, daar mag men mij nog steeds op afrekenen'

door Marco Bouwmeester 152

Bron NOS

Kroes: 'De top drie halen, daar mag men mij nog steeds op afrekenen'

door Marco Bouwmeester 152

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Alex Kroes heeft aangegeven dat hij afgerekend mag worden op de sportieve prestaties van Ajax. De technisch directeur van de Amsterdamse club geeft in een interview met de NOS aan dat Ajax dit seizoen in de top drie moet eindigen. Verder geeft Kroes aan dat hij graag meer spelers had zien vertrekken en geeft hij uitleg over het terugzetten van sommige spelers naar de beloften.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Ajax heeft tijdens de transferperiode een aantal spelers weten te slijten, maar toch had de technisch-directeur graag meer spelers zien vertrekken. Eerder werd bekend dat Kroes de kans klein acht nog nieuwe spelers te halen. Maandagochtend heeft hij echter nog wel met een aantal mensen contact gehad. 'Ik heb vanochtend nog drie belletjes gehad. Even later werd er van twee alweer duidelijk dat dat 'm niet werd. Eén onderhandeling loopt nog een beetje.'

Ook werden een aantal spelers van het eerste team van Ajax teruggezet naar de beloften. Borna Sosa, Silvano Vos, Benjamin Tahirovic en Owen Wijndal moesten aan dit lot geloven. Kroes geeft aan dat deze beslissing is genomen om balans te creëren. 'We wilden balans in de selectie en met een normaal aantal spelers gaan werken. Dat hebben we met een kunstmatige ingreep nog proberen te bewerkstelligen.'

Doelstelling Kroes en Ajax

'Het gaat niet om de kwaliteit van spelers, maar om de balans. Je wil iedereen in de selectie perspectief bieden, dat ze kunnen bijdragen aan winnen of verliezen', vervolgt Kroes, die ook vertelt dat een eventuele transfer van Tahirovic en Wijndal niet voldoende zullen zijn om op financieel vlak nog een verschil te kunnen maken. De enige transfer die hier nog verandering in zou kunnen maken is het vertrek van Steven Bergwijn.

Verder maakt Kroes duidelijk dat hij niet aan de financiële en sportieve doelstellingen heeft voldaan. Ondanks het niet slagen van deze transferperiode blijft de sportieve doelstelling van Ajax volgens Kroes hetzelfde: 'De top drie halen. Daar mag men mij nog steeds op afrekenen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

gi0vanni +7123

Veel balans in de selectie is er niet maar dat kun je niet in een zomer fixen.

08-09-2024 09:17

WantAmsterdam +115957

Daarop had ik je ook met de selectie van afgelopen jaar op afgerekend.

03-09-2024 10:59

slumpf +4549

Veel mensen vinden het goed dat Kroes zegt dat het niet helemaal is geworden wat hij er van had verwacht. Tevens vinden veel mensen dat kritiek op Kroes overdreven is.
Vergelijk dit eens met vorig seizoen. Mislintat heeft genoeg fout gedaan, maar ook voldaan aan enkele opdrachten: salarishuis omlaag, spelers zo goed mogelijk verkopen en vooral (niet alleen) jonge spelers langdurige contacten bieden.
Hij gaf aan meerdere transferperiodes nodig te hebben.
Is alles goed gegaan? Zeker niet, verre van.
Is het verschil in benadering van pers en publiek naar deze twee personen een verschil van dag en nacht? Zeker wel.

03-09-2024 07:28

Nr.10 +110931

Netjes dat hij zelf aangeeft dat hij het niet goed heeft gedaan, daar heb ik respect voor.

02-09-2024 21:51

vanreenen +10212

Dat gaat Ajax zeker halen. Niemand denkt toch dat Twente nog zo'n seizoen gaat krijgen? Een 3e plek in de schoot geworpen door de negatieve prestaties van Ajax.

02-09-2024 21:50

RadheAjax2021 +17854

Top 3….met dit materiaal en weinig creativiteit moet je blij zijn als je de top 5 haalt.

02-09-2024 21:15

cantharel +3522

Eerder het zootje eruit gegooid en een goeie trainer gehaald ipv Schreuder en Steijn dan had v d Sar die award echt verdiend maar nu is op hem gestemd door kakkies en pisvee , dat is logisch toch , zei ene Johan.

02-09-2024 20:57

Petterson +24834

Hij is in ieder geval (voor de bühne) wel zelfkritisch. Dat is positief. En ik heb me er al lang bij neergelegd dat we in kleine stappen de weg omhoog weer moeten vinden. Door het creëren van een stabiele basis waarin talenten de komende jaren weer kunnen floreren en voor sportieve en financiële verbetering kunnen zorgen. De belangrijkste randvoorwaarde daarvoor is een kundige trainer en staf. En daarin lijken ze voorlopig een goede keuze te hebben gemaakt. Wel kunnen we rustig stellen dat Farioli verder niet echt geholpen is door Kroes.

02-09-2024 20:34

Eurysaces +29499

Top 3? Er is geen enkel excuus voor een plek buiten de top 2. Feyenoord heeft een mindere selectie en hebben hun gouden trainer verloren. Schip haalde al nauwelijks minder punten dan AZ en Twente, die was zonder blessures van Bergwijn, Berghuis en een fitte Kaplan gewoon 3e geworden, ondanks plek 18.

02-09-2024 19:49

Ajax2024 +2084

Feyenoord is een stuk sterker hoor. Wel realistisch blijven.

02-09-2024 21:14

Eurysaces +29499

Onzin, deze selectie doet absoluut niet onder voor die van Feyenoord. Het is een toptrainer geweest die het er mooier uit heeft laten zien.

02-09-2024 23:47

Daneman +1383

top drie? Nu Berghuis gebleseerd en Taylor heb je geen fatsoenlijke keus voor aanvallende middenvelders.

02-09-2024 19:45

MarkP +21533

Top 3 moet makkelijk lukken met het vertrek v bergwijn.

02-09-2024 19:27

Helmond0492Ajax +875

Wat zijn veel supporters toch onrealistisch. We moeten nu eenmaal de tering naar de nering zetten. Betere financiële onderhandelingen en betaalbare contracten. Hier verwacht men nog steeds toptransfers. Nou, laat ik eerlijk zijn. Zodra Ajax veel geld begint te verdienen verliezen ze het overzicht. Jan en Alleman krijgt dan een absurd contract met alle gevolgen van dien. Hierdoor is dan een deelname aan een CL-campagne zo belangrijk geworden dat het obsessief dreigt te gaan worden. Om vervolgens middels de vicieuze cirkel wederom vette contracten te gaan uitdelen aan spelers die dat niet verdienen of waarmaken. Ajax is groot geworden door beleid gevoerd vanuit een magere bankrekening met eigen spelers aangevuld met hier en daar een aankoop. Ik heb alle vertrouwen in de visie van de huidige beleidsbepalers.

02-09-2024 18:42

WeirdAJAX +12112

Het is een vicueuze cirkel op een gegeven moment, als het goed gaat in de CL. Je wil op dat niveau meedoen dus veel hogere salarissen. En als het goed gaat word je leeggekocht. Spelniveau ligt hoger dus voor instromende jeugd ligt de lat hoger. Inkomsten uit nationale competitie zijn te verwaarlozen dus als je CL een keer niet haalt stort het kaartenhuis snel in.
Dit mechanisme even in het kort.

02-09-2024 22:05

31xAjax +7869

Dan kunnen we voor de voorzichtigheid al vast starten met het maken van een lijstje voor de nieuwe TD.....

02-09-2024 17:18

MokumsParadijs +2236

Hoezo? We worden minstens tweede.

02-09-2024 18:44

Robertini +39020

We hebben mazzel dat feyenoord, az en Twente minder zijn dan vorig jaar. Tweede of derde kan best. Psv helaas op eenzame hoogte.

02-09-2024 16:32

cantharel +3522

Wij zijn ook wel eens 3 x achter elkaar kampioen geweest ,toch.

02-09-2024 21:00

Robertini +39020

Ook wel vier, wat is je punt?

02-09-2024 21:16

slumpf +4549

En bijna 5x 🤏🤦‍♂️

03-09-2024 08:01

Betuwe85 +20485

Gaan wij ook doen

02-09-2024 16:25

AlmightyAjax +5826

Top 3? Top 2 zal je bedoelen? 3e positie geeft geen garantie op Champions League, want je moet gewoon een voorronde spelen.

02-09-2024 16:13

Robertini +39020

Tweede kan misschien wel, maar heeft hij nooit belooft. Zelfs met een capabele TD valt dat nu even niet te garanderen.

02-09-2024 16:34

Baco123 +6138

Cl halen is een must voor ons aller Ajax
Dus plek 3 moet kunnen en via de voorrondes de cl in dan maar

02-09-2024 16:10

Aram +17844

Ja Alex lekker makkelijk; derde plek was met de oude selectie ook wel gelukt. We rekenen af op alle punten dus onder meer ook:
- salarishuis verkleinen
- selectie in balans
- kleinere selectie

02-09-2024 16:06

leeke +10378

Ach wat een onzin zeg,salarishuis verkleinen....als jij 2.6 milj verdiende vertrek je toch ook niet om elders minder te Krijgen . Kleinere selectie idem dito. Zoals hij eerder al aangaf,je hebt met mensen te maken. Ik weet 100% dat hij meerdere spelers had kunnen verkopen,alleen zitten die lekker bij Ajax .

02-09-2024 17:23

Aram +17844

Er zijn dure oude spelers gehaald voor posities die al goed bezet waren. Dat diet wat met je salarishuis. Dat Kroes zijn doelstellingen niet haalt ligt echt aan hemzelf.

02-09-2024 21:09

leeke +10378

Die Italiaan is gehaald,voor een niet bezette positie (Was Medic).en welke oude spelers zijn nog meer gehaald dan,een weghorst is gewoon een speler waar veel spelers wat van kunnen leren,gaat altijd voorop in de strijd,wel ben ik het met je eens dat er een 9 teveel is. Ajax had gewoon verwacht dat ze Akpom konden verkopen,iets wat ik ook wel had verwacht.helaas is dat niet zo,dus kan je je vraagtekens bij weghorst halen idd een fout noemen.

02-09-2024 22:01

AFCA-pride +17322

Liever Akpom weg

02-09-2024 15:56

PuntNaarAchterSVP +5243

"je mag me erop afrekenen als ik de hele zaak af heb gebrand". Sinds wanneer is plek 3 de ambitie? Ajax moest Ajax weer worden toch? Maar nu nemen we genoeg met onder ons niveau mikken? Mensen hebben zich toch wel in laten pakken door deze man zeg

02-09-2024 15:44

Schöne82 +215

Enige realiteitszin mag ook wel. Je hebt vorig seizoen toch ook meegekeken?

02-09-2024 15:52

PuntNaarAchterSVP +5243

Vorig seizoen helemaal gezien ja, en dit seizoen ook. Nu zie je wel dat het probleem vooral in de technische staf lag en niet zozeer bij de selectie. Kroes is gewoon een goeie verkoper (van praatjes dan, niet van spelers). Feyenoord is erop achteruit gegaan, en wij enorm erop vooruit gegaan. Waarom zo bescheiden? Zijn wij Cambuur ofzo?

02-09-2024 15:56

AFCA-pride +17322

Pfff onder een steen gelegen. Dit kan toch niet in een paar maanden hersteld worden.

02-09-2024 15:54

InDeKolkendeJCA +431

Alex zegt: Top drie en nergens plek drie is de ambitie.

02-09-2024 19:04

kakhoofd3 +4171

Na de afgelopen jaren komt het nogal knullig over als je gaat roepen dat je eerste moet worden..

02-09-2024 19:43

johanisajax +8825

Als je 30 miljoen krijgt zou ik het doen voor Bergwijn, ben je financieel al een stuk verder... sportief daarentegen...

02-09-2024 15:35

OwenStevenDalberg +27452

En dan vervolgens de CL missen en dan loop je weer 50 miljoen euro mis..

02-09-2024 15:44

johanisajax +8825

Je kunt kijken of er nog wat transfervrije spelers zijn... lastig verhaal idd, Rafinha loopt transfervrij rond, ik weet niet wat hij nog kan, is 31 en ja als je Eriksen (ook) nog kan halen zou dat naar mijn mening wel een verbetering zijn, Godts doet het goed op links

maar goed, Bergwijn zie ik niet naar de zandbak gaan tenzij ze hem echt een torenhoog salaris bieden... zal wel niks worden idd

02-09-2024 15:51

OwenStevenDalberg +27452

Top 3? Wij zijn Ajax! Alleen de titel is genoeg!

02-09-2024 15:31

1Zlatan +5120

Let me guess: bergwijn dadelijk out (op zichzelf prima) en dan geen tijd meer om creatieve middenvelder en vervanger bergwijn te halen.

02-09-2024 15:31

wijzijndebeste123 +163070

Haha dus Bergwijn last-minute verkopen en dan met Godts als enige linksbuiten het seizoen in omdat je Forbs verhuurd hebt.

https://www.soccernews.nl/news/steven-bergwijn-maakt-last-minute-transfer/

02-09-2024 15:22

noppenkoning +41106

https://www.vi.nl/nieuws/al-ittihad-trekt-op-deadline-day-aan-bergwijn

02-09-2024 15:20

behangdelul +32495

Zal wel een dooie mus zijn enzo....

02-09-2024 15:21

Bobje99 +7044

Wat heb je hier aan als je geen vervanger meer kan halen? Laat hem dan tot de winter blijven. Ja, salaris etc maar sportief word je hier alleen maar slechter van als er niks meer bij komt.

02-09-2024 15:23

behangdelul +32495

Nou nou, bold move hoor, top 3. Man je moet gewoon 2e kunnen worden. Makkelijk zelfs.

02-09-2024 15:20

Vak425 +221

Hij is gewoon helder over de gang van zaken. Deels gegokt en verloren, thats life.

02-09-2024 15:19

Talentje020 +19867

Al Ittihad heeft zich gemeldt voor Bergwijn( bron VI]

02-09-2024 15:18

AFCRick +11599

Hopelijk bieden ze zoveel dat hij vandaag nog vertrekt!

02-09-2024 15:19

Turbo +41801

Al Ittihad meldt zich voor Bergwijn.

02-09-2024 15:18

JohnnyHeitinga3 +8000

Geweldige club. Direct doen Steven!

02-09-2024 15:19

FissaDeGekste +3368

Hij is veel te duur en mede daardoor een van de grootste miskopen ooit maar je kunt nu geen vervanger halen. Ik heb dan liever gewoon Bergwijn in de selectie, wie weet gaat ie wel beter ballen. Als je niks terug kunt halen wordt je er alleen maar zwakker op.

02-09-2024 15:25

Vak425 +221

Is dat de Chinees uit het midden-oosten?

02-09-2024 15:20

Koekie87 +20966

Hoe zit dat eigenlijk met jongens als Tahirovic, zijn die nu wel weer welkom bij het eerste nu het toch wel zeker is dat die niet meer gaan vertrekken!!!

02-09-2024 15:18

Tov +1763

Zowel Feyenoord als Fc Twente zijn een stuk zwakker dan vorig seizoen dus wat dat betreft heeft Kroes mazzel.

02-09-2024 15:16

Arnold.L +2609

Zijn ze zwakker dan ons?

02-09-2024 15:21

behangdelul +32495

Ja absoluut

02-09-2024 15:23

Spelvreugde +4607

Wat een kortzichtige anti-Kroes reacties zie ik voorbijkomen. Ajax heeft - als gevolg van het faalbeleid van Sar c.s. - geen cent te makken. Dus ben je afhankelijk van verkopen om te kunnen kopen. Echter, er is nauwelijks vraag in de markt en al helemaal niet naar Ajax-spelers.

Als je dat snapt kun je nog gaan twisten over drie zaken, maar in geen van die drie gevallen maakt Kroes hele vreemde afwegingen vind ik...

1. Het aantal spitsen. Ik zie het probleem niet. Een topclub hoort gewoon drie goede spitsen te hebben. En nee het zijn er geen vier, want Rijkhoff speelt in JA. En die drie die je in de A-selectie hebt leveren duidelijk verschillende smaken op voor de coach. Dit zijn toch feiten: Brobbey is vaak geblesseerd en lang niet altijd in vorm. Weghorst is een breekijzer die je uitstekend kan helpen als de tegenstander de bus heeft geparkeerd en/of je oorlog moet maken en/of als Brobbey niet fit of niet in vorm is. Akpom is een typische pinchhitter. Ja, natuurlijk hadden ze gehoopt om Akpom nog te kunnen verkopen voor een mooi bedrag, maar 'geen vraag = geen vraag'. Daar kan welke magische TD'er in de wereld ook niks aan veranderen.

2. De rechtstbuiten. Had Kroes iemand moeten kopen? Ik zeg nee. A, er is geen geld en B, we hebben er meerdere: Berghuis, Bertje (die onder Farioli binnen een maan superfit en scherp gaat zijn, let maar op), en Faberski (die door onze Cruijff gewoon lekker vaak voor de leeuwen zou worden gegooid - ja, ik heb een lijntje met Johan).

3. De creatieve middenvelder. Had Kroes iemand moeten kopen? Ik zeg nee. Geen geld dus. Of op de pof een risico investering doen? Nee toch. En, we hebben er minimaal twee lopen: Berghuis en FJ (let maar op, die gaat met groeiend zelfvertrouwen een bron zijn van vernuftige steekballen en loopacties). En dan heb je ook nog Mokio.

Kortom, liever eigen jeugd de kans geven dan aankopen doen met geld dat er niet is. Mislintat kocht voor meer dan 100 miljoen aan spul en je ziet waar dat toe heeft geleid. Ajax = jeugd. Komt goed. Nee, we gaan dit jaar geen kampioen worden, maar wel gewoon tweede of derde.

02-09-2024 15:16

twynestar +28209

ik denk dat hij branco actiever naar buiten had moeten duwen vanaf het begin. evt akpom ook. dat waren toen risico's met het oog op de kwalificaties, maar om echt iets te kunnen doen kon ajax nu niet veel anders.

en hij had farioli kunnen zeggen dat hij er geen cv bij kreeg

02-09-2024 15:14

Steffenhagen +37767

Deze maand publiceert Ajax de halfjaarcijfers . Dan eindigt het boekjaar met een klein verlies , verwacht ik .

02-09-2024 15:09

Sies +4473

3de telefoontje maat afwachten dan

02-09-2024 15:09

Breuk +25046

Is de Chinees, of de bestelling voor vanavond nog doorgaat.

02-09-2024 15:11

Sies +4473

Spreek ik met me Vis ? Ja ! Man heb ik ff beet...🤭

02-09-2024 16:05

HertogH +15836

En zullen we nu met z'n allen weer achter de club gaan staan? Dat gezeik hier begint lachwekkende vormen aan te nemen. Er heerst (eindelijk) weer rust rondom Ajax, en we hebben met een zeer getalenteerde trainer de stijgende lijn weer te pakken.

02-09-2024 15:05

Picard +3600

Ik heb net al maanden achter Kroes gestaan ondanks de bizarre aanstelling als TD. Nu is de balans bekend en dat is gewoon niet goed.

02-09-2024 15:19

Alberto +805

Er moet een top technisch directeur komen die het veel duidelijker en op prestatie gerichte beleid gaat uitvoeren. Kroes heeft een grote rol gespeeld in het ontwikkelen van professioneel en prestatiegericht toekomstbeeld, hij is geen td maar ad en voor de langere termijn

02-09-2024 15:04

Tizo +1828

Zelf denk ik dat welk TD er je neer had gezet het gewoon moeilijk is om ongewenste rommel op te ruimen! Dei Wijnkwal met die lelijke grijns van hem is hiervan een goed voorbeeld! Dit elftal moet gewoon in staat zijn om bij de top drie te eindigen, ons grootste probleem was het scorend vermogen, dit moet met 3 top spitsen gewoon kunnen! Je kunt ook met deze drie spitsen verschillende systemen spelen, daar de tegenstander niet meer weet welke spits er speelt. We hebben nu eindelijk een spits die goals kan maken met zijn hoofd en super irritant is voor menig verdediger!

02-09-2024 15:04

JoltTrommels +758

Ik ben ook benieuwd wat de teleurstellende huidige window betekent voor januari. Omdat we nu nodeloze miljoenen bloeden (veel salarissen die weg hadden kunnen zijn), hebben we in januari misschien nog minder te besteden?
Als Forbs in december al aan de 10 potjes zit, kunnen we dan in januari wel een creatieve middenvelder halen?

Vandaag verwacht ik weinig meer, maar wat mogen we over 4 maanden verwachten?

02-09-2024 15:00

Slang3 +45740

Het is logisch dat je min 3e moet worden, maar nu al praten over afrekenen is onnodig. Het laatste wat Ajax nodig heeft is dat volgende zomer opnieuw de trainer & TD etc eruit gegooid worden

02-09-2024 14:58

Danielson +50165

De trainer zeker niet; onze TD heeft echter tot nu toe bepaald geen proeve van bekwaamheid afgelegd.
Het enige voordeel is dat er ook geen centen over de balk zijn gesmeten zoals vorige zomer. Voorzover nog voorhanden..

02-09-2024 15:03

GAjax31 +16009

Wat houdt het in dat hij er op afgerekend mag worden?

02-09-2024 14:57

Danielson +50165

Bar weinig...😉

02-09-2024 15:03

Vak425 +221

Chinees op zijn kosten.

02-09-2024 15:18

Steffenhagen +37767

Ik denk dat de positie van Kroes intern onder vuur komt te liggen . Echt iedereen vindt hem een slechte TD .

02-09-2024 14:57

Danielson +50165

Intern ook? Heb je daar signalen over?

02-09-2024 15:04

Steffenhagen +37767

Ja binnen de RVC ( van Praag, van Wijk en Blind) hadden Kroes liever niet meer terug gezien bij Ajax

02-09-2024 15:08

Danielson +50165

Niet ten onrechte maar daar is wel genoeg over gezegd destijds.

02-09-2024 15:37

Redrum +95938

Ik denk dat zelfs de kantinejuffrouw zich afvraagt wat Alex precies aan het doen is ja. Voor iemand met zo'n grote mond is het allemaal bijzonder mager wat hij daadwerkelijk doet.

02-09-2024 15:10

DankzijCruijff +48659

Turbo postte eerder een hele rake tekst hier. Over hoe sommige mensen hier Mislintat totaal anders beoordelen dan hoe Kroes nu wordt beoordeeld.

Je kunt niet enerzijds Mislintat met hand en tand verdedigd hebben en tegelijkertijd nu Kroes met de grond gelijk maken. Die twee dingen zijn alleen verenigbaar wanneer je als een hypocriet denkt. Ik heb zelf overigens Mislintat lang verdedigd omdat ik alle kritiek buitenproportioneel en ongenuanceerd vond. Hetzelfde vind ik nu ihgv Kroes.

Dat gezegd hebbende heeft Kroes teleurgesteld en is de kritiek op hem imo volledig terecht. Hij had nog een fatsoenlijke rechtsbuiten en een creatieve middenvelder moeten aantrekken. De komst van Rugani heb ik ernstige twijfels bij. Wout halen terwijl je Akpom nog hebt, vind ik vreemd. Traore valt me ook nog niet mee, hoewel ik begrijp dat die gok is gewaagd. Mokio is een fantastische aankoop. Al met al had men imo veel meer moeten inzetten op andere type spelers voor Ajax. Types met meer voetballend vermogen, op urgentere posities.

Dat neemt het eerder benoemde punt niet weg; een paar mensen hier mogen imo ook in de spiegel kijken. De mensen die Mislintat tot op het bot hebben verdedigd en zich nu wel geroepen voelen om Kroes met de grond gelijk te maken. Ff normaal doen aub.

02-09-2024 14:54

Sjaakvaak +26578

Beide kanten op trouwens. Ook de mensen die Mislintat met de grond gelijk hebben gemaakt maar ondertussen Kroes kostte wat kost blijven verdedigen.

Ik hoop nog steeds op een wonder, een creatieve middenvelder en een rechtsbuiten die wel fit is, zijn key.

02-09-2024 14:59

DankzijCruijff +48659

Zeker, goede toevoeging! Beide kanten op idd.

02-09-2024 15:01

YugoVik +33055

Achter af heeft mislintat knetter hard gefaald, want we zijn buiten de top 3 geëindigd..

Het probleem met kroes is dat ie praatjes had en nu krijgt ie de deksel op zijn neus..

02-09-2024 15:14

DankzijCruijff +48659

Was idd heel dom van Kroes. Had niet zo populair moeten doen in de media.

02-09-2024 15:20

AJAXINMYHEART +21741

https://www.telegraaf.nl/sport/360044599/technisch-directeur-alex-kroes-ontevreden-over-transferperiode-ajax-ik-heb-bakzeil-gehaald?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter

02-09-2024 14:54

JohnSnow +2866

Ik vind het fijn dat hij dit zegt. Neemt verantwoordelijkheid en benoemd het doel: top 3.

Maar houd aub verdere reflectie en communicatie intern, en niet in de media aub.

02-09-2024 14:53

Redrum +95938

Als we de doelstelling halen heeft dat sowieso niets met Kroes te maken. Hij heeft absoluut prutswerk geleverd en de trainer opgezadeld met een selectie die niet in balans is (hetgeen hij zijn voorvanger klappen voor in de nek wilde geven). Als we de doelstelling halen heeft dat alles met Farioli en zijn team te maken. Kroes moet zo snel mogelijk uit zijn functie verlost worden en er mag weer een nieuwe zoektocht beginnen naar een capabele AD.

02-09-2024 14:52

Sjjsudj.J +1803

Farioli is zijn verantwoordelijkheid he

02-09-2024 14:53

debalisrond95 +2324

Tevens is Kroes geen AD ;)

02-09-2024 14:55

TJHooker +3922

Ja, uiteraard moet er weer iemand vertrekken. Op een gegevens moment zijn de mensen op of wilt niemand meer. Als het wel goed gaat dan heeft Kroes ook Farioli aangesteld, of telt die niet?

02-09-2024 14:56

FTS95 +15964

Markt ligt volledig op zijn reet. Je raakt je spelers aan ee straatstenen niet kwijt. Dan moet je rustig blijven. Ben geen fan van de aanwinsten, met name Weghorst, maar er worden geen gekke dingen gedaan. Denk ook dat je met deze selectie en deze trainer met Feyenoord gaat strijden om plek 2. Kroes wordt imo veel te snel afgeserveerd.

02-09-2024 14:57

Babangida83 +23821

Niet handig om die sportieve doelstelling nu op deze manier te herhalen. Want dit verhoogt de druk op Farioli.

02-09-2024 14:51

Rockanje23 +36948

Welnee, dit weet Farioli zelf ook wel.

02-09-2024 14:53

Redrum +95938

Ik snap niet dat Ajax deze man nog in de buurt van een microfoon laat.

02-09-2024 15:08

PaulEast +7837

Waar is Mislintat als je hem nodig hebt…. 😱

02-09-2024 14:49

FTS95 +15964

Er is geen situatie denkbaar waarbij je Mislintat nodig hebt...

02-09-2024 14:53

Libero +19059

Toe maar!

02-09-2024 14:48

P.Russo +6295

De echte (financiële) afrekening zal wel plaats vinden op het moment dat we in de zomer wederom weinig kunnen verkopen en we ook huurlingen als Medic, Sosa, Forbs en Unuvar terug krijgt. Dan ben je pas echt in de aap gelogeerd want heb het idee dat iedereen ervan uitgaat dat die opties wel gelicht gaan worden, maar volgens mij is er bij geen van deze spelers een verplichte koop.

02-09-2024 14:43

JohnDylan +21784

Precies, zeker aangezien Brobbey straks ook niets meer waard is als bankzitter achter Weghorst. De echte pijn komt volgend jaar zomer. Als we ons niet plaatsen voor de Champions League zijn we geheel de lul.

02-09-2024 14:45

Luie +1200

haha stelletje dramaqueens

02-09-2024 14:51

Babangida83 +23821

Maar de rest van de Ajax-spelers zullen wel een stuk meer waard worden. Daarnaast, op het moment dat er nu interesse is in een speler en iemand met een hoog bedrag komt, dan kun je geen nee meer zeggen. En dat hoeft ook niet. De selectie is breed genoeg. Dát is nu de weg naar boven. De organisatie van Farioli heeft als voordeel dat je welke speler dan ook heel makkelijk in kunt voegen. Daar zullen we van moeten profiteren.

02-09-2024 14:54

P.Russo +6295

Wat is er drama aan dan? Kun je dat ook onderbouwen? Je begrijpt zelf ook dat als die opties niet gelicht worden, dat je nog seizoenenlang aan die salarissen vast kan zitten toch?

02-09-2024 14:56

P.Russo +6295

Ik hoop heel erg dat we dit seizoen goed presteren, minimaal de derde plaats en een doorkomen in de EL (en misschien nog een paar rondes overleven) zou al top zijn. Dan worden de spelers uiteraard meer waard. Persoonlijk ben ik wel fan van de werkwijze van Farioli, maar we mogen natuurlijk geen wonderen verwachten want op Rugani, Weghorst en Traoré na, is dit dezelfde selectie van vorig jaar.

02-09-2024 14:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.