Kroes komt met update op Deadline Day: 'Op dit moment speelt er bar weinig'

door Bart Veenstra 431

Bron ESPN

Kroes komt met update op Deadline Day: 'Op dit moment speelt er bar weinig'

door Bart Veenstra 431

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Alex Kroes heeft tegenover ESPN laten weten dat er op dit moment 'bar weinig' speelt rondom Ajax. Voor clubs in Nederland is het de laatste dag om zich te versterken, maar in Amsterdam lijken er geen nieuwe spelers meer te komen.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Op dit moment speelt er bar weinig', zegt Kroes, die gevraagd wordt naar de stand van zaken rondom Benjamin Tahirovic en Owen Wijndal. 'Dat speelt al enige tijd, maar er breekt niks echt door. Het is soms wachten. Sommige markten gaan nog door. Er kan nog wat gebeuren, maar de kans neemt met de dag wel af. Zo simpel is het.'

Rustige Deadline Day voor Ajax

Voetbal International schrijft verder dat wegens het gebrek aan concrete beweging het een rustige Deadline Day voor Ajax lijkt te worden. Spelers die in aanmerking komen voor een vertrek - Wijndal, Tahirovic en ook Chuba Akpom - kunnen ook na maandag nog naar landen waar de markt nog langer open is.

'Op inkomend vlak gaat er maandag zo goed als zeker niets meer gebeuren', schrijft Voetbal International. 'Mogelijk dat Ajax de transfervrije markt verkent op zoek naar de zogeheten 'buitenkans’, al is zelfs dat lastig omdat de inschrijving voor de Europa League op 3 september sluit.'

Eerder op maandag ging De Telegraaf ook in op de transferzaken bij Ajax. Dat medium schreef dat Ajax Steven Bergwijn of een andere waardevolle speler moet verkopen, voordat het zelf de markt op zou kunnen gaan. Concrete interesse voor Bergwijn is er echter niet en dus lijkt het een rustige Deadline Day te worden voor Ajax. Een verhuur van Tahirovic en/of Wijndal zou daar geen verandering in brengen.

Ajax wist zich deze zomer te versterken met Bertrand Traoré, Jorthy Mokio Daniele Rugani en Wout Weghorst. Vanuit Amsterdam vertrokken deze zomer Francisco Conceição, Ar'Jany Martha, Gabriël Misehouy, Georges Mikautadze, Jorge Sánchez, Mateja Milovanovic, Raphaël Sarfo, Tommy Setford, Gerónimo Rulli, Olivier Aertssen en Silvano Vos op permanente wijze. Tristan Gooijer, Borna Sosa, Jakov Medic, Naci Ünüvar en Carlos Forbs zijn verhuurd.

Lees meer over:
Plaats reactie

Danielson +50165

Kroes wint nu al de prijs voor het voorbarigste interview van het jaar.
Kan die man nooit z'n mond eens houden?

02-09-2024 16:46

barry1988 +23993

Laat Ajax maar alvast gaan scouten voor van de winter en volgend seizoen. Laat ze om te beginnen Filip Krastev (aan PEC verhuurd van Lommel) maar alvast scouten. Een redelijk goedkope creatieve 10 en linksbuiten (al mist hij de echte snelheid).

02-09-2024 15:50

Hans.D88 +3778

"Bar weinig, wachten, kansen nemen af, top drie halen, sportief mag er nog wel wat bij..."

Kom op zeg, je kunt ook te eerlijk zijn. Zo komt dit gewoon wanhopig en verslagen over.

Je kunt ook iets zeggen als "Bij Ajax zijn we altijd op zoek naar versterkingen, we gaan altijd voor het hoogst haalbare, en blijven de lat steeds hoger leggen."

02-09-2024 15:46

1Zlatan +5120

heb er ff over nagedacht en vind het echt belachelijk dat kroes op deadline day ff 2 interviews geeft aan nos en espn. Al duurt het maar 30 minuten, dit is niet de dag hiervoor, doe dat dan morgen als je zo graag verantwoording aflegt.

ten eerste: is het gewoon focus af van waar hij mee bezig zou moeten zijn vandaag
ten tweede: het is nog niet gedaan dus nog niet evalueren. dat zie je nu alweer aan bergwijn gerucht.

conclusie: gefaald.

02-09-2024 15:41

Danielson +50165

Helemaal eens. Vond ik precies zo.

02-09-2024 15:46

Koscar +5388

Je kunt geen poep verkopen, want poep was het, afgelopen jaren. Met Farioli vertrouw ik erop dat de spelers gewoon hun niveau kunnen halen en zichzelf daadwerkelijk kunnen laten zien. Dan kunnen we vanzelf die Ajax-bonus weer inzetten en miljoenen halen voor middelmatige spelers (als de markt weer op gang komt, iig).

02-09-2024 15:40

afct +8921

Kunt Bergwijn toch eigenlijk niet meer verkopen waar haal je nu nog vervangers ?

02-09-2024 15:35

Llorossi14 +1700

Als het goed is dan weet Kroes dat er interesse voor Bergwijn kon komen en dat dit ook op de laatste dag kan zijn. Daar zou hij op ingespeeld moeten hebben.

02-09-2024 15:36

afct +8921

Kunt bijna niemand keer halen moet keuren papier werk noem maar op.
Je zou wel met het geld een Ziyech of Eriksen huren misschien

02-09-2024 15:38

Danielson +50165

Die moeten ook gekeurd worden en in beide gevallen is dat geen sinecure.

02-09-2024 15:47

Hakim22 +7429

Denk dat Bergwijn dit zelf gaat afwijzen. Aangezien hij Leicester en Marseille sportief niet uitdagend genoeg vond, zal hij ook niet om Ittihad staan te springen

02-09-2024 15:27

cabenb +1603

Als ik kijk naar zijn walgelijke arbeidsethos dan denk ik dat deze lamzak kiest voor de grootste zak geld.

⭐️⭐️⭐️

02-09-2024 15:31

1Zlatan +5120

kiest gewoon voor de grootste zak en langste contract. 5 jaar ettihad x veel geld is weg

02-09-2024 15:42

1Zlatan +5120

Iets te veel transparantie en zwakte wat hij uitstraal imo.

02-09-2024 15:27

Patrick020 +22228

vuurwerk!! Bergwijn weg voor 20mil.

Ajax heeft lopen scouten uit zuid Amerika, maar dat krijg je niet meer rond.

Ben benieuwd naar de vervanger

02-09-2024 15:26

Danielson +50165

Godts...
Dit gaat echt niet gebeuren.

02-09-2024 15:48

cabenb +1603

Ik begrijp Kroes wel. Hij is afhankelijk van de markt en de bereidwilligheid van spelers om verkocht te willen worden.
We weten allemaal dat er een behoorlijk aantal spelers in de huidige selectie zwaar en dan ook echt zwaar overbetaald worden met lang doorlopende contracten. Die krijg je, los van hun sportieve ambities, niet zomaar weg. Als jouw baas je 5 keer meer betaalt dan wat je waard bent (je huidige salaris) dan denk ik dat je ook niet snel uitkijkt naar een nieuwe werkgever.

Is dat fijn? Nee

Levert dat op korte termijn grote sportieve verbetering op? Nee

De enigen die Ajax in deze Gordiaanse knoop hebben gebracht zijn Mislintat en de falende toezichthouders.

Het beste wat we daarom nu kunnen doen is vertrouwen hebben in Kroes en de nieuwe trainersstaf, die een optimaal rendement uit deze selectie moeten zien te halen.

Wanneer we aan het einde van dit seizoen minimaal 3e worden dan hebben zij het fantastisch gedaan.

⭐️⭐️⭐️

02-09-2024 15:22

Rockanje23 +36948

100% met je eens. Maar de Kroes haters hebben geen oog voor nuance. Waarschijnlijk missen ze daar de kennis voor.

02-09-2024 15:29

cabenb +1603

Ben bang dat je gelijk hebt. De aangerichte schade heb je niet in 1 jaar gerepareerd. We mogen al blij zijn als we over een jaar of 3 terug zijn op het niveau waar we waren.

⭐️⭐️⭐️

02-09-2024 15:33

Amsteraaij +2224

Nuance en redelijkheid? Dat willen we hier niet zien joh. #kroesout enzo dat werk... maar ff serieus, verfrissende teksten. Want zo is het gewoon wel. Farioli haalt er nu al meer uit dan zn voorgangers. Denk dat we nog 1 a 2 Windows geduld moeten hebben helaas

02-09-2024 15:43

Aurelius1 +19698

"Hij is afhankelijk van de markt en de bereidwilligheid van spelers om verkocht te willen worden."

Hij was ook afhankelijk van de markt toen ie het interview gaf dat ie Mislintat een nekslag wou geven. Als je niet begrijpt dat je voor 90% afhankelijk bent van de markt, en jezelf dus niet moet overschatten, dan begrijp je heel het eieren eten niet.

02-09-2024 15:47

cabenb +1603

Dan onderschat je Kroes denk ik.

Wat had hij dan moeten zeggen?

"Beste topteams van Europa. Het door Mislintat samengestelde Ajax-team is een bij elkaar geraapt overbetaald zooitje, dat niet eens het niveau van de Keukencompetitie haalt. Ze zijn te koop voor een appel en een ei. Bel mij!"?

Denk je dat we dan meer verkocht zouden hebben?

Er is ook nog zoiets als voorzichtig manoeuvreren en volgens mij doet hij dat en kan hij ook niet anders.

⭐️⭐️⭐️

02-09-2024 15:58

JanBiesbos +28984

vi : Sa kont voor bergwijn!!

Al-Ittihad trekt op Deadline Day aan Bergwijn

https://www.vi.nl/nieuws/al-ittihad-trekt-op-deadline-day-aan-bergwijn

02-09-2024 15:22

Slang3 +45740

Ze halen Galeno voor 40 miljoen bij Porto weg, lijkt me prullenbak verhaal

02-09-2024 15:24

Marquinho +2043

Bijna iedereen loopt hier Kroes af te branden, maar hij is opgezadeld met een krankzinnig slecht ingekochte selectie. Waarvan de hele markt weet dat Ajax er vanaf moet, dus ze hopen op paniekverkopen. Steun je kluppie, steun Ajax en loopt niet zo te mekkeren.

02-09-2024 15:21

Mitchjo +6169

Juist daarom hadden we een betere td moeten hebben.

02-09-2024 15:25

Hadjememaar +72

Als hij van te voren niet zo'n grote bek had gehad was het anders geweest. Ajax is branie, maar Kroes heeft maniakale zelfoverschatting. Hij wist het beter en zou de problemen oplossen...
En nu ligt het natuurlijk aan alles en iedereen behalve Kroesje zelf.
Ik vind dat mensen zich nog inhouden eerlijk gezegd.

02-09-2024 15:27

Rockanje23 +36948

Onzin. Verkoop jij maar eens eens een Opeltje voor de prijs van een Ferrari.

02-09-2024 15:30

PuntNaarAchterSVP +5243

De ene verkoopt een Opel voor 3000, een andere voor 4000. Kroes verhuurt 'm voor een tientje per dag met een koopoptie van 500

02-09-2024 15:48

DamskoStrijderss +9602

Bergwijn niet verkopen. Te laat om vervanging te halen.

02-09-2024 15:20

AFCA-1983 +17721

Zal je zien dat er niemand meer komt vanwege tijdsdruk.. als bergwijn weg is..

02-09-2024 15:18

Tommyshelby +128441

Ajax werkt hard aan een vervanger voor Bergwijn, ben benieuwd wie ze op de radar hebben.

Droomkandidaat: Lauriente
Realistisch: Sulemana, huur + optie tot koop?

02-09-2024 15:18

Breuk +25046

Osimhen huren.

02-09-2024 15:22

Ajax4proud +10794

https://www.vi.nl/nieuws/al-ittihad-trekt-op-deadline-day-aan-bergwijn

Dit zou wel heel mooi nieuws zijn!

02-09-2024 15:17

YugoVik +33056

Mooi laat, dat deden ze de afgelopen Window ook..

02-09-2024 15:18

GNBL +89853 moderator

Ajax wil niet verkopen. Alleen verhuur is bespreekbaar.

02-09-2024 15:18

JohnDylan +21788

Zelfs als ze niemand terug kunnen halen deze zomer zou ik Bergwijn laten gaan zodat er geld in kas is voor de winter. Ik ben namelijk bang dat hij in de winter nog moeizamer te slijten is.

02-09-2024 15:22

Ajax4proud +10794

Zo zat ik er ook over te denken. Hij moet natuurlijk zelf ook willen.

02-09-2024 15:22

AjaxDordt +14026

https://www.vi.nl/nieuws/al-ittihad-trekt-op-deadline-day-aan-bergwijn

02-09-2024 15:17

GGXIII +6511

Vi meldt interesse nog op Bergwijn.

02-09-2024 15:17

Vienna95 +999

Stel Bergwijn gaat nog weg, wat dan?
Ziyech, Eriksen komen niet.

Met godts en traore zijn de flanken EN aanvallend middenveld veel te smal bezet, heb je helemaal een probleem. Dan moet je vandaag nog een buitenspeler en een “10” halen en daar heb ik echt geen vertrouwen in.

02-09-2024 15:17

Ajax4proud +10794

Bevestiging dat Eriksen niet meer komt:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1223258/eriksen-sluit-poort-voor-ajax-andere-nederlandse-club-zocht-wel-contact.html

02-09-2024 15:16

Opperhoofd +12565

Helder verhaal.
Je bent toch afhankelijk van de vraag naar spelers.

02-09-2024 15:15

LichaTheButcher +3789

Bergwijn richting de zandbak. Gaat ineens nu wel spannend worden.

02-09-2024 15:15

Tommyshelby +128441

Positief: Ramaj en Kaplan lijken te blijven. Beiden maken ons sterker. Nu hopen dat Berghuis niet teveel wedstrijden mist, dan heb je een ok elftal.

02-09-2024 15:11

Yaeron +6379

PRIMEUR: Al-Ittihad wil Steven Bergwijn (26) losweken uit Amsterdam💰- Clubs naderen akkoord. 🟢⤵️

https://x.com/transferwatchnl/status/1830593857207042403?t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

Strik eromheen en die creatieve middenvelder halen Kroessoe!

02-09-2024 15:11

Tommyshelby +128441

Wow, ziek. Maar ik begreep dat Galeno al akkoord was. Is wel dubbel zo duur.

02-09-2024 15:12

Kabouterplop +1432

Wat is dit dan 😂

02-09-2024 15:16

AFCACruijff14 +160973

Je kan nog steeds op Ziyech hopen misschien. Sluit niet uit dat ze zijn contract daar ontbinden. Echt transferwaarde heeft Ziyech niet meer, wel een hoog salaris.

02-09-2024 15:09

Ajax4proud +10794

Dat deed Ziyech de vorige keer ook niet, zou niet weten waarom hij dat nu wel zou doen. Hij had even zichzelf gepromoot via social media. Wel jammer dat zeker maar ik denk dat Ajax ook moeite zou hebben met z'n salaris. Bij Eriksen idem dito.

02-09-2024 15:13

Ajax4proud +10794

PSV staat al klaar met champange voor het aankomende kampioenschap onder leiding van Bosz!

02-09-2024 15:08

Rockanje23 +36948

Dat stonden ze drie maanden geleden al hoor m. Heeft niks met Kroes te maken. En ook volgend seizoen wordt psv kampioen. Kun je nu al invullen

02-09-2024 15:17

Adam24 +39063

Met dit hele verhaal is de komst van Weghorst niet alleen vreemd geworden maar echt totaal onbegrijpbaar, onnavolgbaar dom. Je gaat toch geen extra spits halen als je weet dat je verder niets meer kunt op de transfermarkt? Het slaat toch helemaal nergens op? Als je zo weinig kunt op de transfermarkt dan moet je uiterst selectief zijn. Dan haal je geen vierde spits omdat je zogenaamd naar de toekomst kijkt (met een spits van over de dertig met een tweejarig contract, yeah right...).

Verder vind ik het een redelijke transferzomer op de uitgaande transfers na, daar heb je helaas niet altijd iets over te zeggen, maar met het vertrek van een buitenspeler, het aantrekken van Weghorst en daardoor totaal geen ruimte meer hebben om plekken op te vangen die noodzakelijk waren, dat is echt een flater van jewelste. De laatste week van de transfermarkt heeft echt een flinke knauw veroorzaakt bij Ajax.

02-09-2024 15:07

Henkje +3402

Met kroes worden we geen kampioen in ieder geval

02-09-2024 15:07

Rockanje23 +36948

Zonder Kroes ook niet

02-09-2024 15:32

TJHooker +3927

Al dat gemiep over niets gehaald en slechte TD, misschien hebben we een kutselectie en spelers die men niet hebben wil? Zou natuurlijk gewoon kunnen. Spelers die zelf het wel best vinden omdat ze een knap salaris hebben. Vanaf het begin is Ajax helder geweest, eerst een berg verkopen anders is er niets mogelijk. Nu niet een beetje semi-verrast gaan zitten doen!

02-09-2024 15:01

Mitchjo +6169

Het is een combinatie helaas.

02-09-2024 15:03

Libero +19061

Je KUNT als TD het er ook niet mee eens zijn dat de hand op de knip gehouden wordt terwijl je niks hebt om te verkopen. Hij riep echter al voor zijn aanstelling dat er ingrijpend bezuinig moest worden en is dus daar gewoon een onderdeel van.

02-09-2024 15:06

Picard +3600

Als het zo een pittige transferzomer wordt is het toch gek om het in de handen te leggen van iemand die nooit een voetbaltechnische functie heeft gehad, laat staan ervaring in de functie?

02-09-2024 15:08

DeBankzitter +2587

De onderbuik regeert weer bij AS de afgelopen dagen. Ja Kroes had een grote mond over Mislintat, had ie misschien beter niet kunnen doen.

Maar vervolgens werkt hij eraan om die shit op te lossen en doet daarin zijn best om, samen met Farioli en Beuker, de balans op orde te brengen.

Daarin waren bepaalde verwachtingen: Akpom en Forbs weg obv interesses destijds uit Engeland en jongens als Wijndal, Tahorivic, Vos, Unuvar en Sosa verbannen naar het tweede zodat ze zelf ook actief op zoek gaan een club.

Als je verwacht dat bepaalde spelers gaan vertrek dan sorteer je daar op voor door vroeg spelers te benaderen en daar maak je afspraken mee zodat je niet achteraf de kans loopt dat ze niet meer beschikbaar zijn. Er is daarbij gekozen voor ervaring en mentaliteit, op basis van de labiele staat vd selectie van vorig jaar. Dat gaat wederom in overleg met de hele staf.

Dan valt uiteindelijk de interesse in spelers tegen. Dat is kut, maar niet iets wat Kroes kan afdwingen. Of hadden jullie verwacht dat hij alle clubs ging afbellen om spelers te slijten?

Dat betekent nu: helaas geen geld voor een middenvelder. Had je een talent kunnen huren? Misschien financieel gezien wel, maar dan belandt een ander talent op de bank. Verdwijnt daar dus ook weer waarde en raak je die speler ook weer moeilijker kwijt. Het feit is dat we zuinig moeten zijn, het langer duurt om spelers van af te komen en nieuwe te halen.

Moet je dan na 1 window Kroes overal de schuld van geven? Lijkt me niet. Dan kun je beter Mislintat, Overmars en vd Sar de schuld geven gezien de risico’s die zij genomen hebben met dickpics, hoge uitgaven en gebrek aan controle.

Het gaat dus langer duren om te renoveren. Daarvoor staat vanuit de organisatie in ieder geval een fundament. En een goede coach. Uithuilen en opnieuw beginnen. En volgens mij selectie waarmee we zeker derde kunnen worden.

02-09-2024 14:56

Nr.10 +110940

Hij doet zijn best. Tja… Medic deed ook heel erg zijn best.

02-09-2024 15:00

Thaschja55 +1627

Ja dat zei ik ook al ,, je zit met een hoop troep kwa spelers.

02-09-2024 15:01

rood-wit-hart +2275

Ik verwijt Kroes maar één ding: dat 'ie om de haverklap domme uitspraken in het openbaar doet die hij gewoon niet moet doen, voornamelijk omdat het zijn onderhandelingspositie schaadt in dit geval. Wat heeft het nu voor zin om continu publiekelijk uit te stralen dat je kostte wat kost van spelers af wilt? De man heeft een achtergrond als zaakwaarnemer, je mag er toch vanuit gaan dat hij de basisprincipes van onderhandelen beheerst? Als je het niet doet zullen ze echt niet opeens in de rij staan voor deze spelers, maar hij rijgt gewoon de domme uitspraken aan elkaar - en dat doet uiteindelijk je zaak absoluut geen goed.

02-09-2024 15:02

DeBankzitter +2587

Ben ik met je eens, dat was niet slim. Ik vraag me wel af of dat de verkooppositie heeft geschaad. Scouts en TD’s zullen vooral hun rapporten gebruiken om te besluiten of ze een speler kopen. Uitspraken van Kroes zullen misschien impact gehad hebben op de verkooprijs…

02-09-2024 15:10

Ajaxtrouw +6331

Clubs zijn niet gek hoor. Los van wat Kroes roept zien ze echt wel of er kwaliteit is of niet. De impact van de ramp van Mislintat zal zich nog wel even laten voelen.

02-09-2024 15:12

Henkjanklaas +20599

Kroes is een gladjakker die ongetwijfeld hard werkt maar onderaan de streep slecht presteert. Haalt wel (dure) jongens voor posities waar we ze niet nodig hebben en verzuimt op cruciale plekken wel spelers te halen. Heel merkwaardig

02-09-2024 15:24

DJPostma +3987

Oké, men beweert natuurlijk weer dat Kroes er ineens niets van bakt, terwijl het overgrote deel onder de immer kritische Ajacieden een aantal maanden geleden dacht de nieuwe verlosser binnen te halen. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Resumé:
Kroes heeft de eerste belangrijke slag geslagen door Farioli aan te stellen. Die toont aan dat je met tactisch inzicht, spelprincipe, fitheid etc. etc. al een heel eind komt. En overigens, met een goede trainer worden je spelers veel meer waard en makkelijker te verkopen. Het moet niemand iets verbazen als volgend jaar (potentiële) sterkhouders als Sutalo, Hato, Taylor, Bergwijn, Brobbey voor ca. 25 à 60 miljoen euro per speler worden verkocht. Dan hebben we ineens een top-TD aangesteld, niet waar?

Dat Medic, Sosa, Ünüvar met een verwachte toekomstige transfersom nu verhuurd zijn, is ook zo gek nog niet. De deal van Forbs is een schot in de roos. Meneer zelf wilde niet naar Lyon en de 2,5 + 13,5 = 16 miljoen euro die je uiteindelijk voor hem vangt, is meer dan prima.

Het is niet raar om vraagtekens te zetten bij het aantal spitsen dat we hebben. Echter, Rijkhoff komt voorlopig tekort voor Ajax1 en moet een jaar rijpen bij Jong in de KKD. Dat Weghorst wordt gehaald, heeft - denk ik - te maken met de gedachte dat Brobbey of Akpom nog weg zou gaan. Als je voor een paar miljoen een bewezen goaltjesdief haalt, met een winnaarsmentaliteit en die zomaar eens het verschil kan zijn tussen een bananenschil winnen of verliezen (à la NAC uit), snap ik dat je voor zo'n kans gaat. Wie weet slaagt Kroes erin om Akpom nog (tijdelijk) te loodsen.

De puinhoop is de afgelopen jaren ontstaan en Kroes lijkt daar door sommige supporters op te worden afgerekend. Zonde. Voor het eerst in jaren moet een Ajax-TD het met zeer beperkte middelen doen. Laten we vooral onze leiding steunen!

02-09-2024 14:55

Sambavleugels +18691

Moet Forbs wel 10 keer in de basis starten natuurlijk

02-09-2024 14:59

Rockanje23 +36948

38 competitie wedstrijden en 2 beker tournooien. Dat gaat wel lukken. Moet hij alleen niet morgen zijn kruisbanden scheuren natuurlijk

02-09-2024 15:12

Sambavleugels +18691

Of laten zien wat ie bij ons deed

02-09-2024 15:20

JohnSnow +2867

Ik denk dat Kroes het uiteindelijk prima heeft gedaan naar de situatie betreft.

De eerste mijlpaal (EL ticket) is ook behaald. En ja, dat is ook Kroes z’n inbreng geweest. Die heeft tenslotte Farioli aangesteld.

Ik ben enkel niet fan van alles via de media communiceren. Dat heeft hij in het verleden al eens gedaan en heeft hem niet geholpen en nu doet hij het weer. Houd reflecteren lekker intern en zeg tegen de media “Doelstelling is top 3. Ik heb alle vertrouwen in de huidige staf & spelersgroep. In de winter gaan we evalueren of we op koers liggen. Het 1e doel is in ieder geval gehaald: ticket EL”

Dat zou meer dan voldoende moeten zijn wat je naar buiten brengt. Houd de rest verder lekker intern.

02-09-2024 15:03

Chrismokum020 +16384

Amateurisme ten top! Je weet verdorie waar je prioriteiten liggen en die liggen niet op de nummer 9! Dan haal je Weghorst, maar wil je de voorste 3 aan het werk zetten heb je spelers nodig die iets kunnen creëren. Ongekend hoe ze het bij Ajax toch steeds weer voor elkaar krijgen om de verkeerde posities te versterken. Dat begon al bij vertrek Kudus, snap er geen kloten van

02-09-2024 14:54

Rob1976 +9448

Ach Kroes maak je niet druk joh, lekker arrogant blijven lachen, je hebt immers al zeer nuttige aankopen gedaan die we keihard nodig hadden... NOT

02-09-2024 14:54

Koekie87 +20966

Enigste wat ze vanavond nog gaan halen is eten bij de Chinees om de toch wel succesvolle zomerse transferperiode af te sluiten.

02-09-2024 14:50

AJAXINMYHEART +21741

Post nummer 83 over de Chinees.

02-09-2024 14:51

TeringHenkie +28260

Ayam is kip.
Kip is Ayam.

02-09-2024 14:52

AJAXINMYHEART +21741

https://www.telegraaf.nl/sport/360044599/technisch-directeur-alex-kroes-ontevreden-over-transferperiode-ajax-ik-heb-bakzeil-gehaald?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter

02-09-2024 14:49

Thomas15 +438

Iedereen had er meer van verwacht. Al om al, hebben we met Traore een rechtsbuiten die zeker voor eredivisie begrippen prima moet zijn met daarachter Faberski dit zich flink aan het ontwikkelen is. Ook kan Berghuis op die plek uit de voeten

We kregen veel doelpunten tegen vorig jaar en hebben met Rugani een kwalitieve speler erbij gekregen met een brok ervaring. Sutalo begint nu ook ze belofte in te lossen zo lijkt het.

Wat ook een winst is tov vorig jaar. We zijn er niet zwakker op geworden. Met Farioli lijkt het erop dat spelers beter worden dan een jaar geleden.

02-09-2024 14:49

AFCACruijff14 +160973

Tsja, ik vind Rugani, Traore en Weghorst in potentie goede versterkingen. Al heb ik bij Traore al eerste twijfels na dramatische invalbeuren.

Kroes is misschien wat te onervaren als td en zijn teksten dat we geld nodig hebben waren misschien niet enorm handig. Anderzijds, geen club uit het buitenland die zulke dingen leest en het boeit. Als clubs onze spelers hadden gewild dan waren ze wel gekomen. Laten we eerlijk zijn, wij zeiken ook massaal op deze spelers. En terecht. Waarom zouden andere clubs zich er dan aan wagen? Ik zou Wijndal, Tahirovic, Sosa, Forbs, Bergwijn, Medic en Akpom ook niet willen kopen voor miljoenen. Ajax is er helaas wel ingetrapt. Het is te hopen dat onze beste aankoop Farioli is en dat hij van spelers wat kan maken. En verder hopen dat je in volgende transferperiodes wel wat kan verkopen.

02-09-2024 14:48

Jake the Snake +17335

Hahaha weer een ‘te eerlijke’ uitspraak van Kroes.

“Er speelt bar weinig”. Als ik als club interesse had in Akpom of Wijndal zou ik naast huur nu inzetten op gedeeld salaris met Ajax.

02-09-2024 14:46

Bruno04 +15727

Dat er bar weinig speelt wil niet zeggen dat er uitverkoop is. Je kunt die uitspraak ook psychisch omdraaien. Ik gebruik het soms ook wel is in mijn werk.

02-09-2024 14:52

Schöne82 +215

Belangrijkste inkomende transfer is Farioli. Dat heeft ie top gedaan. Verder matig, al denk ik dat het metname de markt is. Andere clubs hebben ook heel weinig gedaan. Zelfs CL clubs.
Het salarishuis met de verhuurcontructies wel wat kunnen inperken... Scheelt al met al wel degelijk. Financieel erg jammer dat Bergwijn er nog rondloopt. Toch hoop ik dat die weer zijn motivatie terugvindt. Dan is het écht wel een speler van de (eredivisie) buitencategorie.

02-09-2024 14:43

MichelBoerebach +29106

Op papier, ja. Bakt er al 2 jaar niks van.

02-09-2024 14:46

InvertedBack +355

Daar zijn wel wat excuses voor dat slechte spel. Ik heb toch wel enige hoop dat hij de pannen van het dak speelt. Nog half jaartje genieten en dan alsnog voor 30m in de zandbak spelen.

02-09-2024 14:51

JohnDylan +21788

Opvallend hoeveel hij tegen de media te zeggen heeft voor iemand die zo weinig heeft gedaan deze zomer.

02-09-2024 14:42

MichelBoerebach +29106

Derde moet je kunnen worden met deze selectie, maar dan moet je de voorrondes nog zien door te komen. Ik heb het niet zo op die welbegeerde 3e plek.

02-09-2024 14:41

Mitchjo +6169

Pico Bello BV

02-09-2024 14:40

soewares +2502

4 spitsen, 1 blessuregevoelige creatieve middenvelder en een matige bezetting op de backs.. Top seizoen

02-09-2024 14:39

MichelBoerebach +29106

Kan iemand mij uitleggen waarom Kroes niet akkoord is gegaan met de 15 miljoen van Lyon voor Forbs, om hem vervolgens een week later te verhuren, met optie tot koop, aan Wolves?

02-09-2024 14:38

DeBankzitter +2587

Omdat Lyon niet concreet is geweest. Geldproblemen.

02-09-2024 14:39

AjaxMadrileen +758

Forbs wilde niet…

02-09-2024 14:40

InvertedBack +355

Forbs levert volgens mij ook nog een huursom op. Volgens Kraaij/Verweij 2.5 miljoen. Dat is ook om een doorverkooppercentage aan city te vermijden.

Iig wilde Forbs zelf niet naar Lyon maar naar Wolves.

02-09-2024 14:42

Libero +19061

Forbs wilde zelf niet (maar naar EPL) en Lyon had hem sws niet als eerste target, gooide gewoon wat lijntjes uit zonder de poen te hebben. Hadden binnen 48 uur na hun bod Zaha gehuurd, nuff said.

02-09-2024 14:42

JariLitmanen87 +7934

Forbs wilde liever naar Wolverhampton.

"De technisch directeur kreeg een bod vanuit Lyon binnen op Carlos Forbs, maar de rappe flankspeler wilde liever naar Wolverhampton Wanderers. “Je hebt ook met mensen te maken,” vertelt Kroes dan ook. “Soms kun je ze wel verkopen, maar zegt de speler zelf dat hij nog even blijft.”

02-09-2024 14:43

InvertedBack +355

Ik denk dat hij t hier over VDB heeft. Leek een beetje op perspectief te zien.

02-09-2024 14:52

AFCACruijff14 +160973

Omdat niemand concreet 15 miljoen heeft geboden vermoedelijk. Geloof niet elke schreeuw in de media.

02-09-2024 14:49

InvertedBack +355

Benieuwd wie lekker wou blijven. Denk Brobbey of Van de Boomen.

02-09-2024 14:38

Libero +19061

Gelukkig hebben we met Mokio een berg ervaring en creativiteit op het middenveld binnengehaald!

02-09-2024 14:37

Raoul14 +3077

De kost gaat voor de baat uit. Met betere en creatievere spelers had hadden wij wellicht kans gehad op CL plaatsing en de daarbij behorende inkomsten. Met dit laffe beleid ben je bij voorbaat kansloos en dreig je definitief af te haken, zelfs in NL.

02-09-2024 14:36

AINIESTA +44433

Was veelste druk met Weghorst te pijpen en warm te houden en te presenteren als een wereldster.

En op Misehouy lekker besparen want op de jeugd contracten moest ook bespaart worden. Stumper.

02-09-2024 14:35

Rockanje23 +36948

Lul niet zo dom man . Misehouy wilde hetzelfde salaris als zijn altijd zieke vriendje van Axel Dongen. 940.000 euro per jaar. Blij toe dat Kroes daar niet in mee is gegaan !

02-09-2024 14:38

AINIESTA +44433

Bron?

Maar ondertussen Henderson 4,7 miljoen per jaar aanbieden, daar ging ie wel mee akkoord. Weghorst en Rugani zullen vast ook niet voor een fooitje komen.

02-09-2024 15:00

Rockanje23 +36948

Drie spelers die wel iets bewezen hebben in het internationale voetbal. Die jeugdspelers van Ajax hebben nog helemaal niks bewezen. Konden vorig seizoen niet eens mee met het niveau van Top Oss en Telstar. Maar wel een miljoen per jaar willen verdienen. Wegwezen zulke gasten. En snel ook !

02-09-2024 15:15

AINIESTA +44433

Henderson is over the hill. Weghorst is spits nr 4, Rugani is LCV nr 4. Dan ga je niet efficiënt met je centjes om.

02-09-2024 15:32

Ajaxfan31183 +16391

Kijk weer 1 die rijp is voor het gesticht

02-09-2024 14:40

AFCACruijff14 +160973

Ach de zoveelste ongenuanceerde domme tirade van Iniesta.

02-09-2024 14:51

rodnet +10264

In plaats van 4 linksbacks hebben we nu 4 spitsen. Dat kan in ieder geval op aanvallender intenties wijzen.

02-09-2024 14:29

JohnDylan +21788

We hebben zeven spelers voor de LCV in de huidige spelersgroep van het eerste: Rugani, Avila, Baas, Kaplan, Janse, Hato en Mokio. Je kunt er zeker van zijn dat Rugani als LCV naast Sutalo in de basis komt te staan.

02-09-2024 14:32

InvertedBack +355

Vreemd dat een Turkse club niet gewoon salaris plus 1,5m huur voor Kaplan overheeft. Ik zou het wel weten als ik Ali Koc (Fener) was.

02-09-2024 14:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.